בכיר במע''צ התאבד לאחר שידור תחקיר ערוץ 2 על תפקודו 2154
מהנדס מחוזות הצפון ותל־אביב של מע"צ יצחק הרשקוביץ התאבד היום (ש') ביריה סמוך לביתו שבנצרת עלית. אמש שודר בתוכנית "אולפן שישי" של ערוץ 2 תחקיר מקיף, המאשים את הרשקוביץ בשורה של מחדלים במהלך כהונתו.

כתב ערוץ 2 כרמל לוצטי ערך את התחקיר, ששודר אמש, שבו הצביע על שורה של ליקויים במע"צ בהם רשלנות שגרמה למותם של 17 בני אדם בתאונת אוטובוס שהיתה ב-‏1999 בצומת גולני. לאחר התאונה, הועמד הרשקוביץ לדין בבית המשפט המחוזי בנצרת באשמת גרימת מוות ברשלנות. שמו של הרשקוביץ נקשר בתאונה נוספת שאירעה בכביש 55 סמוך לכפר סבא בה נהרגו שלושה צעירים בעת שהרשקוביץ שימש כמהנדס מחוז המרכז. ההערכה במשטרה אז היתה כי התאונה ארעה בשל סימונים לא ברורים שבוצעו בליל אותו יום על־ידי מע"צ.

הרשקוביץ, בן 58 במותו, פנה לבית המשפט המחוזי כדי למנוע את שידור הכתבה, אך ב-‏11 בנובמבר דחה בית המשפט את בקשתו, וזאת חודש בלבד לפני מינויו הצפוי לסמנכ"ל מע"צ. הרשקוביץ טען בבקשתו נגד שידור התחקיר, כי שידורו עלול לפגוע בתקינות ההליך המשפטי בנושא התאונה, שטרם הסתיים. מנגד, טען עו"ד ישגב נקדימון המייצג את חברת החדשות של ערוץ 2, שהחומר בכתבה מבוסס על כתב האישום שהוגש נגד הרשקוביץ ויש בו עניין לציבור.

בני משפחתו של הרשקוביץ האשימו היום את אנשי חברת החדשות של ערוץ 2 בכך ש"חרצו את דינו" של אבי המשפחה, וכי "יש כעס גדול מאוד של כולם על שלא שמעו את הצד שלו והתעלמו מעבודתו וממסירותו".

בתגובה להתאבדותו של הרשקוביץ, קרא ח"כ אהוד יתום (ליכוד) לתקשורת לקיים בירור נוקב בעקבות התאבדותו של הרשקוביץ ולהגביל את כוחה: "למרות מקומה החשוב בדמוקרטיה, אסור לתקשורת לשים את עצמה במקום בתי המשפט ... יש להציב על היד המושכת בהדק התקשורת מגבלות וגבולות".

מחדשות ערוץ 2 נמסר: "אנחנו מביעים זעזוע על התאבדותו של הרשקוביץ. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה על האסון. תחקיר מע"צ לאולפן שישי נערך במשך חודשים ארוכים תוך שמירה קפדנית במיוחד על כללים של עבודה עיתונאית. התחקיר הובא לשידור רק אחרי שאיסוף העובדות והמסמכים עברו מבחנים מחמירים ביותר, ולאחר שנאספו תגובות מכל המעורבים, אך מעל הכל ולפני הכל אנחנו מזועזעים ממותו של יצחק הרשקוביץ".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
מע"צמת הטמטום - מאמרו של אייל הראל באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

נראה לי שהסיפור מנופח 262839
ומדובר יתר על המידה כי הוא עוסק בתקשורת ולכן כל מהדורת חדשות ששמעתי היום והיומן של גלי צה"ל התחיל בסיפור הזה

נראה לי שהמיקוד צריך להיות על הבעיות של מע"צ בטיפול בכבישים ולא על ההוא שהתאבד וזה מוכיח או מפריח את מסקנותיו של *כתב הערוץ השני כרמל לוצי*
נראה לי שהסיפור מנופח 262848
לוצאטי‏1. ואני חושב שגם אם הסיפור היה "בכיר במע"צ נגדו הוגשו כתבי אישום על הריגה ברשלנות, התאבד אמש סמוך לביתו", הוא היה פותח כל מהדורה ביום חדשותי שכזה (כלומר, לא היה שום פיגוע, ושרון לא התפטר), גם בלי ההקשר התקשורתי. כמובן שהתחקיר ששודר אתמול הופך את האייטם לפיקנטי יותר.

1 או איך שלא מאייתים את זה.
נראה לי שהסיפור מנופח 262850
מעניין שבאמת תגובות אנשי ציבור מתמקדות באלה שרוצים כתוצאה מהמקרה להשתיק את התקשורת (הביקורת הציבורית) וכאלה שעדיין מעוניינים לבדוק מה קורה במע"צ. מעניין להשוות בנושא זה את התגובות של רן כהן ומולו השר שטרית בקישור במעריב:
כנראה ששטרית ואהוד יתום נמצאים בצד שמעוניין לטייח דברים, ולהתמקד בהתאבדות, בעוד רן כהן מתעקש לנצל את הכתבה כדי באמת לרדת לשורש הבעיה במע"צ.
נראה לי שהסיפור מנופח 263048
אהוד יתום לא מכיר שום שיטה אחרת מלבד טיוח. שטרית, בתור השר הממונה, רוצה לקבור את הנושא יחד עם כל קורבנות התאונות, העיקר שהמערכת לא תזועזע.
נראה לי שהסיפור מנופח 263085
אני חושב שהאמירות שלך קצת ציניות מדי, אלא אם התכוונת באופן פרטני לאישים. הרי לא כל שר ממונה ירצה לטייח כדי לא לזעזע - יש שרים (מעטים, אבל יש), שהיו מנצלים מקרה כזה לניעור מערכות, ייעול ומה לא.
לגבי יתום, איני מכיר את היסטוריית הטיוחים שלו, אבל אם יש כזו היא בוודאי קשורה לעברו הביטחוני, ולא אוטומטית ישימה בכל מקום אחר (אלא אם יש אינטרס לכך).
נראה לי שהסיפור מנופח 263146
כדי לך לההשלים את הפער הזה בהשכלה:
נראה לי שהסיפור מנופח 263229
זה מה שכתבתי: היסטוריית טיוחים בנושא הבטחוני (ובפרשיה שקשורה אליו ישירות). לא מחייב טיוח אוטומטי בכל נושא אחר. בכל אופן, תודה על הקישור.
נראה לי שהסיפור מנופח 263104
שטרית בתור שר התחבורה אחראי על מינוי רוב הדירקטורים בחברות הממשלתיות שתחת אחריותו, ובכללן מע''צ. לכן קשה להתפלא על כך ששטרית ממהר להתייצב מאחורי החברה בת-טיפוחו ומקור כוחו הפוליטי.

לאהוד יתום יש חשבון ארוך-ימים עם ''התקשורת'', וגם כאן ברור מדוע הוא שמח להאשים אותה בכל הבא ליד.

במקרה זה אני מוכרח להודות שח''כ כהן אכן פועל באופן ראוי ונכון, בעוד שעמיתיו עושים מעצמם ומהמערכת צחוק.
נראה לי שהסיפור מנופח 263230
דווקא בשלטון נגוע מינויי המקורבים שלנו הייתי מצפה ששטרית ינצל הזדמנות זו כדי להעיף ראשים שלא הוא מינה (הוא רק הגיע למשרה זו, לא?) ולשים את שלו. אבל זה לא קורה - הוא מסרב לגעת במע"צ, אפילו לצורך זה.
עם כל הכבוד 264283
עם כל הכבוד לרן כהן, ויש כבוד -
זה בכלל לא מפתיע שח''כ, שהוא מן המתנגדים החריפים של המפלגה השלטת, יביע דעה המבקרת את פעולת השר.
עם כל הכבוד 264311
רן כהן לא מבקר את שטרית, אלא מבקש לבצע בדק בית במע''צ.
נראה לי שהסיפור מנופח 263134
אם איני טועה יש לכתוב 'מפריך' מסקנות ולא 'מפריח'.
נראה לי שהסיפור מנופח 263161
תלוי, יכול להיות אדם אחד שמפריך את הטענות שאחר הפריח.
נראה לי שהסיפור מופרח 263344
תגובה 263092
מה רוצה אהוד יתום מהתקשורת? 262847
פעם הבאה שעיתונאי יודע על פקיד ציבור שאחראי למותם של אזרחים (או לרצח שבויים?) ועומד להתמנות לתפקיד בכיר יותר, הוא צריך לשתוק? זה בטח יעבוד.
מה רוצה אהוד יתום מהתקשורת? 262849
אפשר גם שאהוד יתום ישתיק אותו. הוא כבר יודע איך.
נפל דבר היום 262865
כבר שנים שאנו למדים שאנשי ציבור ובכירים למיניהם אינם מתרגשים בקלות ואף שמחים להימנות על אלה שכנגדם הוגש כתב אישום. רבים אף מחייכים לעצמם בגאווה בלתי מסותרת שסוף סוף הם זכו להימנות על אותה איליטה שעומדת למשפט. כמובן שהם דואגים לכיסוי משפטי ראוי שיוציא אותם בקלות.
פתאום קם אדם והופך את הסדר הטוב. פתאום יש מי שלא רק שלא מתגאה על החשדות אלא אף בוש בהם. אני בהחלט מוריד את הכובע. אולי עדיין לא אפסה תקווה.
נפל דבר היום 262878
כאילו לא מצליחים להתקדם :-(
נפל דבר היום 263080
לפי דעתך על האשם לקחת אחריות ולהתאבד??
האם לקחת אחריות זה לא להיות מורשע ולקבל דין בית משפט? אם האיש אשם ומוסרי אל לו להתאבד אלא להודות באשמה ולקבל כל עונש שיטילו עליו
נפל דבר היום 263504
אני בהחלט מסכים. רק רציתי להסב את תשומת הלב לעובדה שפה לא הייתה בריחה מאחריות מהנוסח המקובל. אני בעצם יוצא נגד כל אלה שבורחים מאחריות ומסתובבבים מדושני עונג כאשר הם לא מצליחים להתפס בהרשעה פלילית. מכעיס אותי שאנשים לא יודעים לומר ''אמנם לא הורשעתי בפלילים אך הסירחון יצא ואיני כשיר עוד לתפקידים מסוימים''. להפך הם מרשים לעצמם לנפנף ב''זכאותם'' גם כאשר היא מחוסר הוכחות. ציינת את השוני הרב שמצאתי אצל אדם זה. אני בהחלט מקווה שכחברה נדע ללהסתייג מאנשים שפועלם אולי לא מספיק להרשעה פלילית אך הסירחון הציבורי נודף מהם. הגיע הזמן שנדרוש מנבחרים התנהגות יותר ה ג ו נ ה גם היא לא פלילית.
263177
I wonder how many people here are reminded of the Japanese Harakiri/Seppuku traditions?

A guest conductor once told us that a friend of his, conducting a Japanese symphony orchestra, complained to the concertmeister about the sound after rehearsal, only to return to work the next morning and find out that the concertmeister had killed himself.
עוד סיפור אחד 263233
האחראי על מפגן חגיגי שנערך לעיני הקיסר הירוהיטו התאבד יום לאחריו, היות ששני אופנועים שהשתתפו בו התנגשו זה בזה (ללא נפגעים).
עוד סיפור אחד 263253
עד כמה הסיפורים האלו מבוססים ואינם אגדות אורבניות? והאם ההתאבדויות אכן היו בספוקו? (דומני שלא, גם אם אכן התבצעו).
עוד סיפור אחד 263349
בסיפור שסיפרתי נתקלתי כשקראתי לפני מספר שנים ביקורת על ביוגרפיה חדשה (דאז) של הירוהיטו, שהתפרסמה במוסף "ספרים" של "הארץ", ולכן הוא נראה לי מבוסס למדי. לא זכור לי אם דווחו פרטי ההתאבדות (ספוקו או לא).

עוד סיפור על לקיחת אחריות נוסח יפן סיפר לנו פעם גרושו בתגובה 160224.
מת על מע''צ - מת עליהם 263242
אני שומר למע"צ פינה חמה בגהינום:
מת על מע''צ - מת עליהם 263380
זה בסדר, גם הם מתים (עליך).

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים