אוקראינה: טענות לזיופים בבחירות; מאות אלפים הפגינו מול הפרלמנט 2160
ועדת הבחירות המרכזית של אוקראינה הכריזה אמש (ד') על ראש הממשלה המכהן ויקטור ינוקוביץ' כמנצח הרשמי בבחירות לנשיאות שנערכו בתחילת השבוע, אולם מועמד האופוזיציה ויקטור יושצ'נקו הכריז שאינו מקבל את תוצאות הבחירות והכריז על שביתה כללית במדינה.

יושצ'נקו הכריז על עצמו כעל נשיא המדינה החדש, ונשבע שבועת אמונים סמלית בפרלמנט. הוא קרא לכוחות הביטחון להתייצב לצדו, ואמר כי "אוקראינה זקוקה לכם".

לפי התוצאות הרשמיות זכה ינוקוביץ' ב-‏49% מהקולות, לעומת 46% ליושצ'נקו. אולם מדגמי הבחירות העניקו ליושצ'נקו ניצחון בהפרש של כ-‏12%.

כ-‏200,000 מפגינים צעדו אל הפרלמנט מהכיכר המרכזית של קייב, כשהם לבושים בבגדים בצבע כתום - הצבע המזוהה עם מפלגתו של יושצ'נקו.

נשיא אוקראינה הפורש לאוניד קוצ'מה אמר אתמול: "מלחמת אזרחים עשוייה להפוך למציאות בתקופה הנוכחית". שר החוץ האמריקאי היוצא קולין פאוול אמר שלפי המידע שבידי ארה"ב, שהתקבל מפקחי הבחירות הבינלאומיים, אכן היו זיופים בבחירות, ואיים כי אם אוקראינה לא תנקוט בצעדים לבירור המחלוקת, יהיו השלכות מצד וושינגטון בכל הקשור ליחסים עם ארצות הברית. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שתמך בינוקוביץ' קרא למועמדים לנסות ולהגיע לפתרון שלא בדרך האלימות ובמסגרת החוק.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מי בעד מי? 264001
לפי הקישור בהארץ, רוסיה דווקא תמכה בינוקוביץ'. אז פוטין זה לא רוסיה?
אפשרות: ה"דוב הרוסי" פוטין חיבק חיבוק דוב את יושצ'נקו, מאחר והוא יודע שהאוקראינים, שזכו לא מכבר בעצמאות, רואים בכל מעורבות רוסית איום על עצמאותם, ויתמכו פחות במועמד שזוכה לחיבוק מרוסיה.
לשם חיזוק הדוביות של החיבוק, הוא טרח להזכיר בביקורו באוקטובר באוקראינה, כי רוסיה מאוד מעוניינת לקרב את אוקראינה אליה. ניתן לקרוא על כך בכתבה הבאה:
כך שנראה ש"הארץ" צודק, ורוסיה בעצם בעד ינוקוביץ'.

הקבלה למקומותינו: שרון נזהר מאוד שלא לחבק אף מועמד פלסטיני שהוא בעדו, כדי לא להחלישו בציבור הערבי, ואף מזהיר את שריו לבל יעשו כן.
מצנע אף הוא זכה בזמנו לחיבוק אוהד מדי של טוני בלייר, שלא הוסיף לו יותר מדי מנדטים (ואולי הוריד).
ועוד משהו מהעבר הלא רחוק: "תמיכתו" של בן לאדן בג'ון קרי יומיים לפני הבחירות בארה"ב, שגרמה כנראה לכמה שברירי אחוזים במדינות מפתח לעבור לצידו של בוש.

אפשר במקביל לראות את האינטרס של האיחוד האירופאי, המיוצג ע"י חבייר סולנה, שכן מעוניין ביושצ'נקו, שכן הוא "מאיים" במלחמת אזרחים (כמו יושצ'נקו עצמו). לעומת האיחוד, ארה"ב, המיוצגת ע"י קולין פאוול היוצא, מנסה למתן את הרוחות ולתעלן לאפיקים משפטיים, בדומה להצהרות ממוסקבה.
כך שאפשר לנחש שגם ארה"ב, לפחות אליבא דקולין פאוול, לא ממש מעוניינת ביושצ'נקו, שנתמך ע"י האיחוד האירופאי, ומעדיפה את ינוקוביץ'.
צודק! תוקן, תודה 264024
מברבור לברווזון 264221
תוצאה קשה אפשרית נוספת של הבחירות:
"אוקראינה כמרקחה, אבל לא רק בגלל תוצאות הבחירות לנשיאות. ועדה פרלמנטרית וצוות של רופאים מנסים לגלות מה קרה למנהיג האופוזיציה, ויקטור יושנקו, שתוך חודשים ספורים הפך מגבר מצודד לאדם שפניו מחוטטות ומשותקות בחלקן. הוא טוען שהורעל, הרופאים בודקים חשיפה לנשק ביולוגי ומתנגדיו - הם טוענים שהוא פשוט אכל סושי מקולקל
...
"באוקראינה הוקמה ועדה פרלמנטרית מיוחדת לחקר התופעה. לטענת ולדימיר סיבקוביץ', העומד בראשה, הוועדות הרפואיות השונות לא מצאו עדויות לחומר ביולוגי חריג בגופו.

באוסטריה, הלכו רחוק אף יותר, ופתחו בחקירת משטרה, אבל לא על מנת לגלות את מקור המחלה המסתורית אלא על מנת לבדוק מיהם הגורמים שאיימו על חייהם של הרופאים המעורבים בפרשה. "למרות כל ההתעניינות", אומרים שם עכשיו, "אנחנו לא בטוחים שנעביר לממשל האוקראיני את ממצאי החקירה"."
מברבור לברווזון 264639
נו, כמה זמן ייקח עד הקריאות "איידס, איידס"?
מברבור לברווזון 268272
"רופאיו האוסטרים של מנהיג האופוזיציה באוקראינה קבעו חד משמעית: "מחלתו המסתורית נגרמה כתוצאה מהרעלת דיוקסין". ריכוז הדיוקסין בגופו היה פי אלף מהרמה הנורמלית. לדברי ראש צוות הרופאים, "זה היה יכול להיות קל מאוד להכניס לו את הרעל למרק". יושנקו האשים את יריביו הפוליטיים בהרעלתו"

אין כל ספק שמחלתו נגרמה כתוצאה מדיוקסין", אמר ד"ר מיכאל זימפר, ראש המרפאה הפרטית רודולפינרסהאוס בווינה. דיוקסין גורם, בין השאר, לבעיית עור חמורה.
זימפר אמר שמבדיקות הדם שנערכו לו עולה שריכוז הדיוקסין היה פי אלף מהרמה הנורמלית. "זה יכול היה להיות קל מאוד להכניס את הכמות הזו לתוך מרק", הוסיף הרופא. לדבריו, הרעל נכנס לגופו דרך פיו. הוא הוסיף כי "החקירה הפלילית אינה בתחום אחריותנו, אבל יש חשד שצד שלישי מעורב בעניין".

מברבור לברווזון 268309
נו, האוסטרים האלה, גם כשאמרו שזה רק מקלחות לחיטוי האמנו להם.
המשקיפים הישראלים: הכל היה תקין 264564
"בעוד שכל העולם המערבי מתריע על אי סדרים ואף על חוסר לגיטימיות של הבחירות, דווקא מהמשלחת מישראל יצאה בשורה אחרת. אתר האינטרנט "יאמיק", המופיע ברוסית ובאוקראינית, ידע לספר כי בניגוד לטענות שאר העולם המערבי, "משקיפים רשמיים מארגון בינלאומי בישראל לא ראו פגיעות רציניות בתהליך ההצבעה, והגדירו את הבחירות לגיטימיות ומתאימות לנורמות דמוקרטיות"
המשקיפים הישראלים: הכל היה תקין 264568
כדאי להבהיר ש"את משלחת המשקיפים שיצאו מישראל לבחירות באוקראינה הרכיב "המכון לחקר חבר המדינות ומזרח אירופה". ואל יחוש אי נוחות כל מי ששמו של המכון אינו מוכר לו. מאז הוקם ב-‏2001 על ידי הח"כ לשעבר מטעם "הבחירה הדמוקרטית", הד"ר אלכס צינקר" ("אזרח ומדינה" - זוכרים?) וש"יום לפני הבחירות שידרו בחדשות הטלוויזיה באוקראינה קטע קצר מאירוע במועדון הרוסי בקייב. מקום זה הוא אחד מערוצי ההשפעה של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, באוקראינה. לתדהמתו של זיסלס, נשקפו מן המרקע גם פניהם של צינקר וורשנין הישראלים. "נדהמתי", אמר זיסלס, "המועדון הזה ידוע כמקום של אנשים שיש להם קשר טוב עם קוצ'מה, שתומך בינוקוביץ'. מה הם עשו שם?""
בוטלו 266292
בית המשפט העליון של אוקראינה ביטל את תוצאות הבחירות בשל הזיופים הנרחבים וקבע שיערכו בחירות חוזרות ב-‏26 בדצמבר. הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
שכתוב: 268492
בית המשפט העליון של אוקראינה נתן לראש הממשלה המכהן ארכה של כשלושה שבועות להרעיל את ראש האופוזיציה כראוי.
שכתוב: 268529
למה השבלוניות הזאת? שוב להרעיל? אי אפשר לגוון קצת? מה, באוקראינה אין מכוניות?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים