עזאם עזאם שוחרר מהכלא המצרי לאחר שמונה שנות מאסר 2172
עזאם עזאם, הישראלי שהיה כלוא במצרים מאז נובמבר 1996 באשמת לריגול לטובת ישראל, שוחרר הבוקר (א') מכלאו והגיע בשעה 11:30 לישראל דרך מסוף הגבול בטאבה.

את פניו של עזאם עזאם קיבל המזכיר הצבאי של ראש הממשלה יואב גלנט. בעת שעבר עזאם את הגבול אמר: "נולדתי מחדש היום ... מחר ימלאו שמונה שנים וחודש אחד מאז שכלאו אותי בכלא המצרי. תודה רבה לעם ישראל, אני מודה לכל מי שעזר לשחרר אותי ולהביא אותי חזרה הביתה".

בבית משפחתו של עזאם בכפר מראר שבגליל התחתון היתה שמחה גדולה. אחיו של עזאם, פנדי, אמר: "זה שמחת החיים של משפחת עזאם, של העדה הדרוזית ושל כל מדינת ישראל. אנחנו מודים לכל מי שסייע ועזר להביא את עזאם הביתה. תהיה שמחה גדולה. אחרי שמונה שנים מגיע לנו לחגוג. הצדק יצא לאור".

עסקת שחרורו של עזאם לא אושרה בממשלה ובקבינט אלא על ידי ראש הממשלה אריאל שרון בלבד, ללא אישור הגופים הללו. הביצוע הופקד בידי לשכת ראש הממשלה, השב"כ וגופי מודיעין אחרים, ובליווי המשטרה ויחידת "נחשון" של שירות בתי הסוהר.

גורם בכיר בכלא טורה בקהיר, בו ריצה עזאם עזאם את מאסרו, אמר לסוכנות הידיעות AP כי עזאם הוצא מהכלא כבר ביום שבת, אך לא ידע לומר לאן הועבר.

במקביל לשחרורו של עזאם שחררה מדינת ישראל ששה סטודנטים מצריים שנעצרו בקיץ בחשד לתכנון פיגועים בארץ. הסטודנטים המצריים נתפסו ב-‏25 באוגוסט באזור ניצנה בידי כוח של משמר הגבול. ברשותם היו 14 סכינים, בגדי הסוואה שחורים, תרמילים, משקפת, מכשירי קשר, מפות של ישראל וציוד נוסף. בכתב האישום שהוגש נגדם לבית משפט המחוזי בבאר שבע נטען כי הם תכננו לחטוף טנק ולשדוד בנק במצפה רמון, ולהשתמש בכסף שישדדו כדי לממן פעולות טרור נגד ישראל.

עוד צויין בהודעה רשמית של לשכת ראש הממשלה שבתמורה לשחררו של עזאם ייבחן גם קיצור תקופת מאסרם של אסירים פלסטינים, בהתאם לקריטריונים שנקבעו בעבר. גורמים מדיניים ישראליים קשרו את השחרורים לעסקה מדינית רחבה יותר בין ישראל ומצרים לנוכח סידורי גבול חדשים ביניהן לנוכח תקרית הירי על חיילים מצריים שהיתה ברפיח, ולקראת נסיגה אפשרית של ישראל מרצועת עזה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מזל טוב למשפחת עזאם 266631
אבל נשאלת השאלה: איך זה שההחלטה (לשחרר את ששת המחבלים) התקבלה בלשכת ראש הממשלה ללא התייעצות עם הממשלה או אפילו הקבינט? עוד שלב בהפיכתנו לדמוקטטורה?
מזל טוב למשפחת עזאם 266642
באילו מקרים לדעתך ראש הממשלה רשאי לקבל החלטות בעצמו מבלי להיוועץ בפורום הממשלה? האם במקרה הזה, בו כפי שנמסר היה חשש שפרסום מוקדם יביא לטרפוד העסקה, היה על ראש הממשלה להביא את המקרה לאישור הממשלה ולהסתכן בהדלפה?
מזל טוב למשפחת עזאם 266646
הרי כל החלטה של הממשלה היא ברת הדלפה. לפיכך לשיטתך, על ראש הממשלה להחליט על הכל לבדו. במיוחד אמור הדבר לגבי פעולות כמו יציאה למלחמה, הפצצת כור וכו', הדורשות סודיות מוחלטת (מי אמר 40 ק"מ ולא קיבל?).
מזל טוב למשפחת עזאם 266649
אני נוטה להסכים שהשאיפה הנורמטיבית היא שהחלטות כאלו יתקבלו על דעת הממשלה. לאור הבעיה הפרקטית של ההדלפות, אני מוכן להקל, במיוחד לאור הטענות שהדלפות שכאלו מנעו חילופים בעבר. אם נסתכל על הדוגמאות שהבאת, נראה לי שהמקרים הם די ברורים, וכמעט אין שטח אפור. יציאה למלחמה או למבצע צבאי - מצריך אישור הממשלה. חילופי שבויים בקנה מידה קטן כמו כאן, בלי סיכון ישיר של חיי אדם - לא מחייבים.
מזל טוב למשפחת עזאם 266655
קודם כל, ההשלכות של החלטה פרטית של ראש ממשלה חורגות מהאספקט הנורמטיבי, אל עבר הקו האדום של שלטון יחיד. עם כל הכבוד והאהדה לעזאם עזאם, גורלו של איש אחד אינו מצדיק חריגה כזו.
שנית, אין זה נכון שאין כאן סיכון חיי אדם. יש לזכור שהמחבלים ששוחררו לא חדרו כדי לרגל אלא כדי להרוג, ואם הם משוחררים יש סכנה ישירה שהם ינסו שוב. שנית, יש כאן הגברת הסכנה של חטיפות ישראלים למטרות מיקוח, וראה מקרי בני הערובה בעיראק.
מזל טוב למשפחת עזאם 266664
ראש ממשלה רשאי ויכול לקבל החלטות בעצמו בנוגע למדיניות הממשלה והמדינה. החוק מחייב אותו להביא החלטות מסויימות להצבעה בממשלה או בכנסת, כמו למשל הכרזת מצב מלחמה, ויתור על שטחים, ומקרים נוספים כגון אלו שהזכרת בתגובתך הקודמת.

מלבד מקרים המחייבים אותו ע''פ חוק, קיימים מקרים אשר הפניה לממשלה הם בגדר אופציה בלבד עבור רה''מ, והוא אינו מחוייב לעשות זאת כדי לבצעם. אני מסכים עם ערן, שבמקרה הזה אין עילה לכינוס הממשלה ולגיטימי שרה''מ יחליט בעצמו בנושא.
מזל טוב למשפחת עזאם 266681
עד כמה החוק מפורט בשאלה מה מותר לראש הממשלה להחליט לבד, ומה הוא צריך להביא להחלטת הממשלה?
מזל טוב למשפחת עזאם 266698
חוק יסוד: הממשלה קובע חובה בהחלטת ממשלה אך ורק לגבי הכרזת מלחמה (כלומר, מצב מלחמה עם מדינה אחרת). אולם החוק מבהיר שאין בהגבלה זו "כדי למנוע פעולות צבאיות הנדרשות למטרת הגנה על המדינה ובטחון הציבור". לפיכך אפשר להסיק שהפצצת הכור בעיראק, למשל, לא הייתה מחוייבת אישור הממשלה. אסייג את דברי בכך שחוק יסוד: הממשלה מכיל את הסעיף הנ"ל אך ורק החל מ-‏1992 (החלת הבחירה הישירה). בגרסתו המקורית משנת 1968 לא מצאתי סעיף כזה.

בעניין מסירת שטחים, גיליתי את קיומו של "חוק סדרי השלטון והמשפט", אשר ב-‏1999 הוכנס בו הסעיף הקובע שהחלטת הממשלה שלפיה לא יחולו המשפט, השיפוט והמינהל של ישראל בשטח מסוים תחייב אישור של 61 חברי כנסת, וכי החלטה כזאת תחייב גם אישור במשאל עם. הפעלת משאל העם על פי חוק זה הותנתה בקבלת חוק יסוד משאל עם. כלומר, פה החוק מגביל את ראש הממשלה ע"י הכנסת ולא ע"י הממשלה. החלטת ממשלה, לפי החוק, יכולה להיות גם אישית של ראש הממשלה.

כל עניין אחר המחייב את ראש הממשלה להביאו להחלטת הממשלה נקבע בחוק נפרד.
מזל טוב למשפחת עזאם 267317
"חוק יסוד: הממשלה קובע חובה בהחלטת ממשלה אך ורק לגבי הכרזת מלחמה (כלומר, מצב מלחמה עם מדינה אחרת)"

הכרזת מלחמה זה רק כשאומרים "אנחנו מכריזים מלחמה", או שפעולה צבאית מעל גודל מסוים נחשבת אוטומטית לכזו? איזה גודל?
הפצצת הכור בכל מקרה לא בעניין, כי כזכור היינו במצב מלחמה רשמי עם עיראק מאז 48. ועד עכשיו, אאל"ט.
מזל טוב למשפחת עזאם 267321
כמו שכתבתי, החוק לא מגביל את ראש הממשלה בהחלטתו לבצע ''פעולות צבאיות הנדרשות למטרת הגנה על המדינה ובטחון הציבור''. הניסוח הוא כמובן כללי ומן הסתם אין רף לגודל הפעולה הצבאית ואין הגדרה מהי ''פעולה נדרשת''. אני מניח שאם ידרש הדבר, בג''צ הוא זה שיבחן פעולה כזו.

לכן, הכרזת מלחמה זה רק כשאומרים ''אנחנו מכריזים מלחמה''.

בעניין הפצצת הכור, צודק. אם כך, הרי שבגין כלל לא היה מחוייב חוקית להחלטת ממשלה. אולי צריך לעשות קצת סדר בחוקי היסוד של מדינת ישראל.
מזל טוב למשפחת עזאם 266665
זו הסיבה שכתבתי ''סכנה ישירה''. השישה יהיו עכשיו על הכוונת של שירותי המודיעין המצריים, ועל כן לדעתי הסכנה היא עקיפה, כמו שאר האפשרויות שמנית.

המצב בארץ חרג מגבול הנורמטיבי בעניין ההדלפות. אמנם אין מתקנים עוול אחד בעוול אחר, אבל אני מוכן לסבול, תוך מחאה, את החריגה.
מדינה יהודית שמשחררת ערבי ומשאירה את 266940
פולארד בכלא היא דמוקטטוטורה.
מדינה יהודית שמשחררת ערבי ומשאירה את 266944
לא ידעתי שפולארד יושב בכלא של מדינה יהודית.
איש צעיר! 266971
אתה צריך לחזור על "הפרוטוקולים של זקני ציון". ברור שאמריקה היא מדינה יהודית. וכי יש מדינה שעדיין לא השתלטנו עליה?
מדינה יהודית שמשחררת ערבי ומשאירה את 266979
ואני לא ידעתי שעזאם עזאם ערבי.
מדינה יהודית שמשחררת ערבי ומשאירה את 266980
ואני לא ידעתי מה זאת דמוקטטוטורה.
מדינה יהודית שמשחררת ערבי ומשאירה את 266981
מילה נפוצה בתישקשורת.
דמוקטטוטורה 267104
דמוקטטוטורה: "מדינה יהודית שמשחררת ערבי ומשאירה את פולארד בכלא". ההגדרה היתה ב תגובה 266940
דמוקטטוטורה 267137
יש עוד הרבה פולרדים שישראל משאירה להרקב ואף מוסיפה כמה תולעים משלה לגנגרנה שלהם. האם ניסית לחשוב שאולי הסיבה שהוא שם עדיין קשורה בכך שמישהו פה לא מעוניין שהוא יעשה ראיון בערוץ 2 ? אכן, דמוקטטורה. רציתי להעיר שסר טעם בעיני להשאיר את ההודעות שמתייחסות לעזאם כ"ערבי" תוך השוואה לא נעימה על רקע גזעי...זה לעניין שיקולי המערכת בעיקר.
בקשר למה שהעלו פה על גורל המשוחררים במצרים, האם לאור היחס של ישראל למשוחררי ניו זילנד יש משקל מוסרי לדרישה שהם יקבלו יחס רע ? אמנם זה לא באותה סקלה של חומרת מעשית וחשדות, אבל העקרון דומה. אם מקבלים פרס על הפרת ריבונות של מדינה ידידותית, אז אולי אלה הנורמות ?
דמוקטטוטורה 267138
דמוקטטורה != דמוקטטוטורה.
מה זה דמוקטטוטורה אנחנו יודעים. נשאר רק לברר מה זה דמוקטטורה.
דמוקטטוטורה 267139
מה הפחד מראיון בערוץ 2? הוא יודע משהו על רצח רבין בידי השב"כ?

לדעתי מי שחוצה כביש שלא במעבר חציה צריך להישפט למאסר עולם כאילו רצח את משפחתו ואנס את כל השכנות בבניין שלו. "אמנם זה לא באותה סקלה של חומרת מעשית וחשדות, אבל העקרון דומה".
דמוקטטוטורה 267148
אני חייבת ללמוד "מבוא לדמגוגיה" ממך, את מלמד איפה שהוא?
דמוקטטוטורה 267169
לפי מה שקראתי ממך עד כה, את לא צריכה ללמוד שום דבר בעניין הזה.
דמוקטטוטורה 267183
ממך זה נשמע כמעט כמו מחמאה.
דמוקטטוטורה 267185
חוששני שגם השמיעה שלך לא משהו.
דמוקטטוטורה 267197
כןף בנוסף לחוש הריח שנפגם.
דמוקטטוטורה 267187
זה מדינה יהודית או לא?
מה ההבדל בין דרוזים שהם ערבים לא מוסלמים שבחרו להתרפס בפני יהודים,לבין ערבים סתם כמו בצד"ל.

שחרורו של עאזם עזאם הותנה פעמים רבות בעסקה סבובית שתשחרר את פולארד מכלאו.

הבעיה שלשמאלני שרון מצוות פדיון שבויים לא מזיזה.
סולם ערכים יהודי היה משחרר קודם כל את פולארד.
דמוקטטוטורה 267201
כניראה שאני לא מבינה מה אתה אומר. שיש הבדל בין דרוזי לבין מוסלמי לבין יהודי בהקשר הזה ? טוב, אני הערתי את הערתי למערכת, ולא לך שכניראה לשיטתך השלמה זה הגיוני.
אני מודה גם שלא הבנתי את המשפט העיקרי בתשובתך :שחרורו..הותנה בעסקה סיבובית..." מי היתנה ? ישראל ? מצרים ? משהו לא מסתדר פה. אשמח להבהרות (לא לגבי שיטתך השלמה, את זה נידמה לי שאני מבכרת לא להבין).
מצרים בטח לא התנתה את השחרור הזה בפולרד, ואני רוצה להאמין שישראל לא החזיקה את עזאם כקלף מיקוח נגד עצמה...(אם כי לא אתפלא גם על זה)
סולם ערכים יהודי לא היה מאפשר לפרשת פולארד להתרחש, ולכל מיני דברים נוספים שקורים פה ליהודים כשרים, אז על מה אתה מדבר ? מי שניצל את פולרד ידע מה הסיכון שהוא מפיל על האיש הזה, ו"נידב" אותו בלי שהאיש בדיוק הבין מה הוא עושה. אז האם ראינו איזה גל התפטרויות ענקי מאז ? לא, להיפך. האנשים שהנדסו אותו לא סובלים משום חסרון, והדבר האחרון שהם רוצים זה פולרד חופשי וחי...ועוד בישראל. מה יהיה עם הפנסיה שלהם ? אני דוקא מאמינה 0 או רוצה להאמין שאריאל שרון, שהיהודים כן נגד עיניו, עושה כמיטב יכולתו להחזיר את סולם הערכים היהודי על כנו, ולעשות מה שאפשר בנסיבות האלה. אלא שהוא כפי שאתה רואה לא פועל בחלל ריק ותלוי בגורמים אחרים שגם להם יש מה להגיד.
טוב, אני נזכרתי בעצם שאני עסוקה מידי בשביל הדיונים האלה. בכל אופן אם תבהיר לי את "העסקה הסיבובית" שמישהו התנה, ומי זה המתנה, אקרא.
דמוקטטוטורה 267215
מדוע זהו עניין של המערכת? המערכת באתר זה מסירה תגובות אך ורק אם יש בהן עלבונות אישיים, התלהמויות אד הומינם (וגם אז לא תמיד אלא לפי שיקול מקומי) או דברים בלתי חוקיים (למשל ציטוטים תוך פגיעה בזכויות יוצרים, וכולי). ככל הידוע, מדיניות המערכת כאן היא שאינה מתערבת ב"תוכנן הענייני" של תגובות, ואינה מצנזרת אותו. הדבר כולל גם הבעת דעות גזעניות, וגם היה כאן פעם מאמר גזעני. אלה - התגובות והמאמר - עוררו ויכוחים חריפים, גם מצד חברי מערכת - אך הושארו ולא צונזרו.
דמוקטטוטורה 267218
טוב, אז שיהיה.
הם חיכו ששינוי יעזבו את הממשלה? 266633
מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 266683
האם:

1) יעמדו למשפט במצרים.

2) ישוחררו לחופשי , יקבלו יחס מבזה בתקשורת ויהיו תחת פיקוח מתמיד של הביטחון המצרי.

3) ישוחררו לחופשי.

4) יזכו למעמד של גיבורים("והיום אנחנו עם מוחמד שעבר את הגבול במטרה להכות באוייב הציוני...").

3) יקבלו פנסיה נאה.
מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 266686
יש עוד הרבה אפשרויות, למשל: "ישוחררו לחופשי, יזכו למעמד של גיבורים בקרב עיתוני האופוזיציה, ויהיו תחת פיקוח מתמיד של הביטחון המצרי."
מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 266689
ברור שיש אופוזיציה במצרים, אבל באיזו מידה יש לה חופש עיתונות? כלומר במידה ומובעת ביקורת על הממשל, האם זאת ביקורת שמאושרת ע"י אותו ממשל לצרכיו("תראו עם איזה אופוזיציה אני מתמודד"), או כל ביקורת שהיא.
מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 266694
דווקא בהקשר זה אמר פעם סאדאת המנוח שבמצרים אין אופוזיציה ראויה לשמה. היא מתנגדת לממשלה בין אם צריך ובין אם לא צריך‏1.

1 אני מקווה שלא התבלבלתי. כן, זו אמירה בלבניסטית מצידו. דיון 1430.
מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 266696
ואפרופו עודד בלבן, חיפאים, או מי שבסביבה, מוזמנים להרצאה שלו ב"מרתף 10" בחיפה ביום ד', 15 בדצמבר, בשעה 20:30 במסגרת המועדון הפילוסופי תחת הכותרת "תהליך השלום במבט פילוסופי". אני מקווה שאספיק להגיע מהמילואים באותו יום. מזל שיש כביש 6.

מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 266702
יש באותו היום בטכניון הרצאה של המועדון המתמטי על תורת המשחקים (16:30, אמדאו 232). יותר מעניין.

(אתה זוכר למה אני כותב את זה, נכון? זה צירוף מקרים כל כך משעשע שלא יכלתי להתאפק)
ואפרופו בלבן 266917
מהי מטרתו של מובאראך (כפוליטיקאי) במהלך ההתקרבות הזה?
ואפרופו בלבן 266948
לא יודע.
מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 266693
Ynet מדווחים כי נראה שהסטודנטים ישוחררו לחופשי בהגיעם למצרים.

מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 266695
רגע, זה לא ש-Ynet מדווחים אלא אנשי ארגון אלמגו"ר למען נפגעי הטרור בישראל מדווחים, ו-Ynet מדווחים על דבריהם. כדאי שנמתין לפני שנקבע סופית, למרות שאני מנחש שהשישה אכן לא יועמדו לדין תגובה 266686
מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 267013
השישה אכן נחקרו ונשלחו לבתיהם. Ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3014776,00.h...
דלת מסתובבת 267037
זה אגב מה שעושה מצרים למעבירי הנשק וחומרי החבלה ברפיח המצרית כאשר ישראל לוחצת. פעם הם אפילו ניהלו איתם קרב יריות (לא היו הרוגים), עצרו אותם לחקירה קצרה ושחררה אותם הביתה.
מי יודע מה יהיה על המרגל הישראלי? 266939
מי יודע מה יהיה על ששת המצרים? 267906
זה לא ברור ?

ישוחררו, יקבלו יחס כלפי חוץ של גיבורים למשך יומיים וחצי, ואז ישכחו מהם. למה ? כי הם בסוף לא הצליחו לרצוח אף יהודי, האהבלים.
''לחטוף טנק ולשדוד בנק'' 266692
דרור בורשטיין: http://www.notes.co.il/burstein/8785.asp
''לחטוף טנק ולשדוד בנק'' 266760
אותי שעשע דווקא הנופך ההוליוודי/מערבוני של התוכנית הזאת. כאילו, הם התכוונו להשתלט על טנק, לדהור במדבר למצפה רמון, לפרוץ את קיר הבנק, לקחת את הכסף ואז להמשיך בטנק לסיבוב שופינג של חומרי חבלה? שווה סרט.
''לחטוף טנק ולשדוד בנק'' 266764
אני זוכר תכנית עוד יותר הזויה:
1. התגנבות יחידים לעבר ההתנחלות מצפה רמון.
2. השתלטות על הטנק השומר עליה.
3. שוד הבנק של מצפה רמון תחת איומי תותח.
4. המשך תנועה לשטחים במטרה למסור את השלל, לטובת המאבק הפלשתיני.

תכנית זו נשענת על שורה של הנחות מעניינות, המבריקות שבהן:
א. מצפה רמון היא התנחלות (!)
ב. על כל התנחלות שומר טנק (!!)
ג. בבנק של מצפה רמון יש כסף (!!!)

סביר להניח שבאמת מדובר בחבורת תמהונים המעידים יותר מכל על רמת ההסתה בקמפוסים במצרים ‏1. מצד שני, אם לזוג הישראלים שנתפסו בניו-זילנד היה סיפור כיסוי דומה, הם לא היו עומדים למשפט או יושבים במאסר.

וכמובן - ברכות חמות לעזאם עזאם ומשפחתו. ערן הזכיר לי פתיל ישן בנושא ‏2, מהימים בהם חשבתי שעזאם הוא בכלל ערבי.

1 תגובה 266749

2 תגובה 42200
''לחטוף טנק ולשדוד בנק'' 266784
מצפה רמון היא אכן התנחלות. לפי הראיה הערבית כל מדינת ישראל היא התנחלות אחת גדולה.
שלום חם ושלום מתרקם 266749
אחלה שבוע היה ליחסינו עם השכנים השבוע. סוריה מתחננת לשיחות שלום תוך שבימים אלו היא מעלה את התשלום עבור פיגועים בישראל ואף מנסה לשגר מתאבדים לתוכה (מן העיתונות) ואילו מצרים משחררת אזרח ישראלי שנחטף על ידה (עפ"י כל הדוברים ומפיצי השמועות בישראל ועפ"י ה"ראיות" והטיעונים שהוצגו בבית הדין ששפט את עזאם), לאחר שריצה הוא מחצית "עונשו" ובתמורה מקבלת שיחרור מחבלים שהיא שיגרה‏1, עוד טרם נשפטו בכלל. במקביל היא ממשיכה בימים האחרונים להזרים כלי נשק וחומרי נפץ לאירגונים שבעזה, בדרכם לאוטובוסי ב"ש ות"א.

אין להסיק מדברים אלו את עמדתי לגבי העיסקה, אך חשוב לזכור את העובדות.
וגם ברכות לעזאם עזאם ולמשפחתו.
------------------------------------------------------
1 באמצעות הכוונה ע"י מערכת החינוך הממלכתית, התקשורת הרשמית, בתי הספר הדתיים והדרשנים (שגם שולחים אנשים לאל-קאעידה) וע"י פעולות המראות את הכיוון - כמו למשל העברות הנשק (שלהלן) המאסיביות, הפומביות העוברות בכל סיני, לאור היום, שאפילו דוחות תנועה נמנעים מלתת להן.
שלום חם ושלום מתרקם 266807
העיקר שהבורסה עולה
שלום חם ושלום מתרקם 266848
1. הבוקר שמעתי חבר אחר במחלקת האלכסון, ח"כ אסעד אסעד, מספר שב-‏1998 שחרר הנשיא דאז עזר וייצמן רוצח מצרי שהיה כלוא בישראל, במסגרת סיכום עם הנשיא מובראק על שחרור עזאם עזאם (שלא שוחרר אז, כידוע).
אבל מצד שני המצרים לא חטפו אף אזרח ישראלי בשנה האחרונה, כך שמצבנו הולך ומשתפר, ומצדיק מסיבות תקשורתיות לרוב.

2. כמו אתמול, גם היום הפרה מצרים את חוזה השלום עמה, בכך שאיננה מחזיקה שגריר בתל-אביב. כשהדבר הזה שאנחנו קוראים לו גשם יפסק, שוב תהיה חגיגה גדולה. אם עדיין אין, הגיע הזמן להמציא על שמנו סינדרום.
במחלקת האלכסון ? 266876
במחלקת האלכסון ? 266879
הצמד (שם פרטי, שם משפחה) הוא זוג סדור, ואברים מהצורה (a,a) שייכים לאלכסון של המכפלה הקרטזית AxA, כאשר A היא קבוצת השמות. בהתחלה כתבתי "קבוצת האלכסון", אבל אז נפלה עלי אימתם של הטהרנים שלא יסכימו לקרוא לאלכסון קבוצה עד שנוכיח ש- A היא קבוצה אמיתית; "מחלקה" מותר להגיד בכל מקרה.
במחלקת האלכסון ? 266881
יש (היה?) בטכניון אחד בשם משה משה.
במחלקת האלכסון ? 266882
ויאמר הנני 266888
ככה, אה? 266889
מה דעתך על אהיה א. אהיה?
במחלקת האלכסון ? 266883
הבנתם? עכשיו נסו לנחש לאן משתייך גלעד שרון.
שורה ארוכה ארוכה? 266898
שורה ארוכה ארוכה? 266909
תל חי, אחי. לא חשבתי שמישהו יעלה על זה (ובטח שלא תוך פחות משעה).
תל חי?! 266915
שורה ארוכה ארוכה זה לא הל"ה?
תל חי?! 266919
נו, idan, תל חי זה ה"עלה והגשם" (יישר כח, לצורך העניין) של הבית"רניקים. מימני משכיל כמוך היינו מצפים לדעת דברים כאלה.

ואם לא הבנת, התשובה היא "מחלקת ההר האילמת" (גלעד זה שם של הר על הגדה האבודה, ועל הקשר לאלם תחשוב לבד).
תל חי! 266920
גם, וזו גם ברכת שלום/להתראות בין בית"רים.
תל חי?! 266934
נו, אז זה כן הל''ה.
והנוסח הביתרר המלא הוא ''בברכת תל חי''.
תל חי?! 266946
אם אתה מתכוון ל''הנה מוטלות גופותינו, שורה ארוכה ארוכה'' אז לא הל''ה אלא שיירת נבי דניאל. (זה בסדר, מדובר על פחות או יותר אותו זמן, פחות או יותר אותו מקום, ובדיוק אותה מטרה).
תל חי?! 266947
בדוק שנית.
(כמעט) אותו זמן, אותו מקום ואותה מטרה... 267017
ובכל זאת הל"ה ולא נבי דניאל (35 מהוים שורה ארוכה ארוכה, 15 מהוים שורה ארוכה "בלבד"), הרי גורי הקדיש את השיר לדני (מס).

ושנית, האסוציאציה הראשונה (ואם לומר את האמת, היחידה) שלי למשמע "שורה ארוכה ארוכה" היא השיר הנ"ל. למה אתה (או מי שענה) התכוונת אם לא לזה?
בספר גוש עציון של סדרת 'עידן', 267071
יש ראיון עם חיים גורי, שמספר שהוא כתב את השיר ביום מותם של הל''ה (אא''ט), אלא שהוא לא ידע עליהם.
אם-אינני טועה, מופיעה בשיר גם השורה ''שיירת ההר האילמת'', שמכוונת לנבי דניאל.

יכול להיות שאני טועה, אבל זה מה שאני זוכר.
במחלקת האלכסון ? 266897
A היא לא קבוצת חלקית לקבוצת כל הסדרות האינסופיות של 23 תווים (אולי 24 או 25, אם מכניסים גם נקודה או גרש)? במקרה הזה, העוצמה שלה לא עולה על א', וממילא אין בעיה לקרוא לה קבוצה, לא?
במחלקת האלכסון ? 266900
איזו מן קבוצה היא "תו"?
במחלקת האלכסון ? 266937
קבוצה סופית, אז אין הרבה חשיבות למהות העצמים שבה. אפשר לייצג אותה על ידי קבוצת המספרים הטבעיים מ-‏0 ועד 22, למשל (ואת המספרים הטבעיים אנחנו יודעים לבנות אקסיומטית מהקבוצה הריקה).
במחלקת האלכסון ? 267107
איך אפשר להוכיח שA היא קבוצה אמיתית? (קבוצה בעברית זה SET באנגלית?)
במחלקת האלכסון ? 267217
באקסיומות של תורת הקבוצות יש כמה אקסיומות של "הרחבה" (כמו: אם A קבוצה, אז גם (P(A היא קבוצה), אקסיומה אחת של קיום (הקבוצה omega), ואקסיומה אחת של גזירה: אם A היא קבוצה, אז אוסף האברים של A שמקיימים תנאי מסויים (בשפה מסדר ראשון), גם הוא קבוצה.

הדרך הקלה ביותר להוכיח ש-A קבוצה היא למצוא קבוצה מוכרת ש- A היא תת-קבוצה שלה.
סליחה, אני לא מוצא את זה 267222
אתה יכול, בבקשה, לתת לי קישור לאקסיומות (למשל, בmathworld או בwikipedia)?
סליחה, אני לא מוצא את זה 267225
כאן:
במחלקת האלכסון ? 267223
אפשר להוכיח שקיימת קבוצה אינסופית בת מניה של מספרים (למשל המספרים הטבעיים)?

אם כן, אפשר ליצור ממנה (ע"י ייצוג מתאים) את קבוצת רצפי-האותיות. קבוצה זו מכילה את תת-הקבוצה של כל השמות, ולכן ה-A שחיפשת קיימת.

ומעכשיו נאמר: קבוצת כל השמות.
במחלקת האלכסון ? 267226
(כשכתבתי ''במחלקת האלכסון'' ידעתי שקבוצת המלים העבריות היא בת מניה).
במחלקת האלכסון ? 267239
למה רק בעברית?
יש המון שמות שהם לא מילה בעברית (או בשום שפה).
חלון הזדמנויות 268597
בינתיים, לאחר ששכחה תרועת הפסטיבלים, הודיעה מצרים שאין היא מתכוונת להחזיר את שגרירה לישראל.
במקביל, לאחר שמרגמות ה60 מ"מ התגלו כבעלות רמות דיוק ונזק נמוכות, החלה היא לאחרונה להעביר לפלשתינים מרגמות משופרות בקוטר 90 ו100 מ"מ.
5000 רובים, 1000 טילים ופגזי מרגמה, עשרות טונות של חומרי נפץ 272302
עוד בנושא מצרים, ב"הלוחם", בטאון ארגון נכי צה"ל, גיליון דצמבר 2004, מתוך ראיון עם ראש וועדת חוץ ובטחון, הפרנואיד יובל שטייניץ:
"פקטור שני [לחצייתו את הקווים הפוליטיים (אפ')] היה התנהגות מצרים. מצרים היא מדינת המפתח בצד הערבי,
היא לכאורה היתה השושבינה של הסכמי אוסלו, ואחרי שנה היה ברור, לי לפחות, שמצרים רואה את זה לא
כהזדמנות לשלום, אלא כהזדמנות להחלשת ישראל. ההתעצמות הצבאית המצרית רק הלכה והתגברה. ההוצאות
המצריות על צבא, על רכש של מערכות נשק, דווקא באמצע שנות ה-‏90, הלכו ועלו. דווקא כשהאזור, לכאורה,
התקדם לשלום. התרגילים המצריים התחילו יותר ויותר לעשות סימולציה של עימות מול ישראל. ההסתה האנטי
ישראלית והאנטישמית במצרים רק עלתה מאז הסכמי אוסלו. פתאום היה לי ברור שמצרים רואה את כל ההסכם
הזה כעוד מהלך, שמטרתו להחליש את ישראל ולשנות את מאזן הכוחות כנגדה.
...
ארבע שנים אנחנו מתלוננים והכמויות ממשיכות לזרום. עכשיו אני רוצה שתבין באיזה כמויות מדובר. ראש
השב"כ, בעדות בפני ועדת חוץ וביטחון, שחרר לפרסום את הנתונים הבאים: ב14 החודשים שקדמו לדיווח, עברו
ממצרים לתוך ישראל, או לעזה, 5000 רובים, כ1000 טילים נגד טנקים ופגזי מרגמה, ועשרות טונות של חומרי
נפץ. עכשיו, תיקח רק את הרובים. 5,000 רובים זה לא תיק צד. זה קונטיינרים מלאים רובים. זה טנדרים. זה
שיירות של עשרות טנדרים עמוסים ברובים".

נכון לעכשיו המציאות מדברת בעד עצמה וצריך להסתכל למציאות בעיניים. צריך להסתכל על ההתעצמות
הצבאית המצרית, על התרגילים הגדולים שהצבא המצרי עורך, ועל העובדות המצערת שכל זה מופנה,
דוקטרינרית ואינדוקטרינרית, לקראת אפשרות של עימות עם ישראל."

שאלה: "אני מבין אותך נכון? אתה טוען כי מצרים מתכוננת למלחמה נגד ישראל?"
תשובה: "אני מאוד מקווה שהדברים ישתנו, אבל כרגע, ואני לא חושב שאני פרנואידי, העובדות בשטח מובילות
למסקנה הזאת".
''ממילא לא פוגעים'' 272838
(אבו-מאזן מתגונן מפני הביקורת המופנית נגדו, לאחר שהתבטא בזכות הפסקת ירי הטילים על שדרות).
''ממילא לא פוגעים'' 272847
<השלם כאן תגובה בלבניסטית המסבירה שתגובה שכזו היא כלי מצוין כשהיא מופנית לקהל פלסטיני (כמו כל טיעוני "זה נוגד את האינטרס הפלסטיני" שבהם משתמשים בכירים מסוימים כאשר הם באים להצדיק מדוע יש להפסיק את הפעולות האלימות) - לכל אמירה של פוליטיקאי יש קהל יעד, והוא מעצב אותה לפיו>
''ממילא לא פוגעים'' 272854
לא נראה לי שדרוש בלבניזם כדי לטעון זאת.
''ממילא לא פוגעים'' 272855
<השמט את המלה "בלבניסטית" מהתגובה הקודמת שלי, אם בא לך>
''ממילא לא פוגעים'' 272875
יש לו שני קהלי יעד: הפלסטינים, והישראלים שתמיד יודעים להסביר כל אמירה לא נעימה. (את הישראלים שלא יודעים הוא משאיר מחוץ לקהל היעד שלו).
''ממילא לא פוגעים'' 272900
<החזר את בלבן לרגע>
אבל לאמירה הזו יש מטרה מעשית ברורה. היא אמירה *נגד* ירי הרקטות הקסאם, ועל כן קהל היעד שלה הוא הפלסטינים והיא באה כדי להצדיק דעה לא פופולרית בפני הפלסטינים, לא בפני הישראלים.
אם כבר בלבניזם 272902
אם אבו מאזן אומר להפסיק את ירי הקאסמים, אז המטרה שלו היא להפסיק את ירי הקאסמים? איזה מין בלבניסט אתה? הרי ברור שהמטרה שלו היא לחזק את אחד המועמדים האחרים בשביל שאחרי הבחירות הוא יוכל לומר לבוש שהוא לא יכול לוותר בגלל שאין לו תמיכה כל כך גדולה.
אם כבר בלבניזם 272903
אם מחמוד עבאס אמר שהקסאמים פוגעים באינטרסים הפלסטינים, אז כן, המטרה שלו, לדעתי, היא להפסיק את הירי, כי הוא משתמש בטיעון שמיועד לרצות את קהל היעד (הפלסטיני) - ''הירי פוגע באינטרס הפלסטיני''. אם מחמוד עבאס היה אומר אמירות שהייתי מפרש אותן ככאלו שנועדו להחליש את עצמו (למשל, מביע תמיכה בישראל, או תמיכה במדיניות החיסולים) מול קהל היעד, אז הייתי שוקל לומר שהוא מחזק את המועמדים האחרים.
''ממילא לא פוגעים'' 272916
כמו שהאמירה הזו היא נגד ירי רקטות (כי הן לא פוגעות), היא גם בעד פיתוח ושימוש באמצעים שכן פוגעים.
''ממילא לא פוגעים'' 272922
הציטוט (כפי ששלפתי אותו מכתבה ב-Ynet) לגבי הרקטות: "מעשים שאינם מועילים וגורמים נזק לעם הפלסטיני ולאינטרס הפלסטיני". כשאני מצרף את זה לאמירות של מחמוד עבאס על הצורך לעבור לאינתיפדה עממית (הפגנות) במקום אינתיפדה חמושה, המסקנה שלי היא די ברורה. אני לא יודע מה לומר עוד בנושא כרגע, אז זכות התגובה האחרונה בדיאלוג מועברת אליך.
''ממילא לא פוגעים'' 272924
עכשיו הוא גם כינה את ישראל ''האויב הציוני''.
''ממילא לא פוגעים'' 272944
אז? ישראל היא ציונית, ויחסית לפלסטינים היא אויב. לא הייתי נותן לו צל"ש על האבחנה הסוציופוליטית, אבל גם אין צורך בפאניקה.
''ממילא לא פוגעים'' 272948
נסה לדמיין איזו מהומה היתה מתעוררת אם שרון או פרס היו משתמשים בביטוי ''האויב הפלשתיני'' (לא סתם ''הטרור).
''ממילא לא פוגעים'' 272957
כי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להכיר בהם כשווים מספיק להיות אויבינו (וואסאלים בלאי, לכל היותר), ואילו הם כן.
''ממילא לא פוגעים'' 367915
אריק שרון ואחרים השתמשו נגד ערפאת בביטויים יותר קשים מהמילה "אויב". עם אויב נלחמים ועושים שלום. האויבים הם בני אדם. את מי שמכנים "טרוריסט" -מוציאים מאפשרות של דו שיח ומכלל בני האדם הרגילים. טרור וטרוריזם הוא מושג שנוזל לתחום הדמוני. זו הסיבה שבמרכז הליכוד המפורסם-מרכז המיקרופונים- העמיד שרון בדרך הדמגוגית הבוטה ביותר את שמיר מצד אחד ואת המלחמה בטרור מצד שני. החולף מול הנצחי. המלחמה בטרור היא מלחמה במושג כמעט מתפיסי. אם הוא היה אומר: מלחמה נגד הטרוריסטים, היה לדבריו מובן אחר. במושג "טרור" כפי שאריק שרון השתמש בו, לא קיים כמעט יסוד הזמן. הטרור היה מתחילת הציונות וימשך הרבה מעבר לחיינו והוא חלק מהגורל היהודי .
שרון לא אמר את הדברים האלו ממש, אך זה מה שנשטף אל תוך ראשי הציבור כאן.
''ממילא לא פוגעים'' 272950
נו, באמת, זו התממות. מדובר בביטוי מוכר בעולם הערבי שמטרתו היא, ראשית כל, לשלול מישראל את זכות הקיום (ולכן ''ציוני'' ולא ''ישראלי'' או אפילו ''יהודי''). באבחת ביטוי אחד, אבו מאזן הצהיר כי הוא אינו מכיר בקיומה של מדינת ישראל.
''ממילא לא פוגעים'' 272958
זה בסדר, כבר הכיר במקורות אחרים (אני חושב). הביטוי לא שולל את קיום ישראל ולא את זכותה להתקיים, הוא פשוט לא מכיר בה אקטיבית בתוך טיעון שממילא אינו רלבנטי לעניין. לכן, לכל היותר, הוא מראה נאמנות לארצו ורוח-לחימה. ישר-כוח, מבחינתי. אם היה אומר ''ישראל מבחינתי אינה קיימת'', או-אז היית רואה אותי מעדכן את הכתובת בשלישות.
''ממילא לא פוגעים'' 272969
ככל שהמטרה שאתה מצייר קטנה יותר, יותר קשה לפגוע. למשל, עדיף לך להצהיר שתעדכן את הכתובת בשלישות רק אם הוא יכריז "ישראל מבחינתי אינה קיימת" בעמידה על רגל אחת, תוך הצדעה במועל יד ימין וסריגת כפיה ביד שמאל - אבל בין השעות 2 ל- 4 באיזשהו יום רביעי.
''ממילא לא פוגעים'' 272973
דובי אומר שאבו-מאזן שולל את קיומה של מדינת ישראל. הראתי מדוע איני סבור כך. קודם לכן אמרתי שאיני רואה חידוש גדול בשימוש במונח ''האויב הציוני'', ועכשיו הסברתי גם למה. זה לא עניין של מטרה קטנה או גדולה, זה עניין של משמעות אחרת. ''אויב ציוני'' אולי נשמע צבאי (שזה הרעיון) אבל לא גורר משמעות חדשה, הצהרתית או אופרטיבית, בניגוד לקריאה להפסיק את הירי למשל. אבו-מאזן יכול מחר בבוקר לומר ''אני בעד הידברות עם ישראל'' או ''אני בעד הידברות עם האויב הציוני'' לבחירתו, ולא להשמע מצחיק, כי הוא לא אמר שום דבר סותר עד-כה. אבל הוא לא יכול לומר ''אני בעד המשך ירי קסאם'' בלי לגרור רענון קל של המפה הפוליטית הפלסטינית ושל תוכניות המגירה הטקטיות של חה''א.
''ממילא לא פוגעים'' 272873
ביינתים, כמו ערן ויהונתן, אני רוצה להאמין שהדברים מיועדים לאוזניים פלשתיניות ביחוד לנוכח הבחירות המתקרבות. הוא לא ימצא שם בני ברית לטיעונים מוסריים, גם אם אלו היו מניעיו.
שמונה שנים בכלא המצרי 266961
ואפילו ספר אחד הוא לא תרגם.
שמונה שנים בכלא המצרי 267246
אבל יש את האוטוביוגרפיה תגובה 266982
אתיקה בגרוש 266982
אחרי שעזאם עזאם ביקש 60 אלף דולר עבור ראיון בלעדי, הודיעו ערוצים 1, 2 ו-‏10 כי "לא יעניקו תמורה כספית תמורת ראיון בלעדי עמו, בנימוק שהדבר מנוגד לכללי האתיקה". אחרי שעתיים נודע שערוץ 10 קנה את הראיון הבלעדי תמורת 40 אלף דולר.
ועתה קוראים יקרים, חשבו נא את מחירה של האתיקה.
אתיקה בגרוש 267007
עכשיו השתכנעתי שהוא לא סוכן מוסד.
אתיקה בגרוש 267010
זה מה שהם רוצים שתחשוב. מסתבר שזה עבד.
אתיקה בגרוש 267011
כן, זה עבד.
אגב מה היו "הראיות" נגדו בבית המשפט המצרי?
אתיקה בגרוש 267014
בשביל זה יש ויקיפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%96%D7%90%D7%9...
למה ללכת כל כך פחות 267241
אחרי ככלות הכל לחיי אדם יש מחיר הנקבע כל הזמן,
(חבורת ביטוח סיכוי לתקלות וכן הלאה)
אתיקה בגרוש 267610
אריאנה מלמד עושה חישוב:
הסימנים הקטנים 267723
משם גם ניתן להגיע למאמרו של יהושע פורת ‏1, שראה את הסימנים הקטנים אשר בישרו צרה גדולה. מומלץ ביותר.
_______________
הסימנים הקטנים 267726
זה אותו יהושע פורת שהתמודד בעבר לכנסת מטעם מרצ?!
כל הכבוד לו על ההתפכחות.
הסימנים הקטנים 267728
בו'נה, אתה מה זה לא מעודכן.
הסימנים הקטנים 267729
אז בוא תעדכן אותי.
הסימנים הקטנים 267730
עכש"י הוא "התפכח" לקראת בחירות 96, בעקבות האין התחיבות של אש"ף לוותר על הסעיף באמנה הפלסטינאית הקורא להשמדת ישראל.
הסימנים הקטנים 267734
פורת התחרפן קרוב לפרסום הסכמי אוסלו.
ראיון עם פורת 267825
זה לא ראיון, זה רבע ראיון 267833
''לדעתו קשה לכנות את ביילין ושכמותו פטריוטים, בעוד אנשים כח''כ יוסי שריד וחברי התנועה הקיבוצית הם פטריוטים לא פחות מאנשי המחנה הלאומי.''
זה לא ראיון, זה רבע ראיון 267841
<דמיין דיסקליימר לגבי האחריות לתוכן הלינק>
הסימנים הקטנים 268976
ציטוט:
התהדקות הקשרים הכלכליים עם מצרים ראויה אף היא לבחינה ספקנית במקצת. דומה שמצרים רוצה להיעזר במנגנוני שיווק ישראליים לארה"ב ובחוזה הסחר החופשי בינינו ובין מעצמת העל כדי להקל על הייצוא שלה.
סוף ציטוט.
היום אכן נחתם החוזה עם מצרים אך גם נהרגה פועלת תאילנדית מפגיעת פגז מרגמה. לפי דיווחי מערכת הביטחון ישנה עליה תלולה במתקפות המרגמות ברצועת עזה בימים האחרונים. עוד בעניין זה, תגובה 268597 .
דיני ראיות 268087
היום מפרסם צבי בראל ב"הארץ" את האירועים שהובילו למאסרו של עזאם: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... . מתברר שהמיקרוסקופ האלקטרוני הוא שחשף את מזימתו האפילה של המוסד:
בדיקת המזוודה לא העלתה תאי מסתור וכאשר נבדקה תכולת בקבוק הבושם והשמפו, התברר שאי אפשר
להשתמש בהם כדי לייצר דיו סתרים, לא בתמהילים שונים ולא כחומרים נפרדים. אחר כך נבדקו תחתוני
הנשים ואז התברר כי כאשר שטפו את התחתונים במים ובדקו את החומרים שהומסו בהם, התגלו
שאריות שנבחנו במיקרוסקופ אלקטרוני שחשף כי מדובר בחומרים שמהם מרכיבים דיו סתרים. בשאר
הבגדים התחתונים לא נמצאו חומרים חשודים".
דיני ראיות 268091
אולי זו הסיבה ש "מרואיינים מצרים שונים, בחלקם בכירים לשעבר, הסבירו בתחנות הטלוויזיה הערביות כי לא ניתן להשוות בין "המרגל שביצע פשעים חמורים והורשע בדין", לבין "שישה סטודנטים שנחטפו על ידי ישראל משטח מצרים ולא הועמדו לדין".


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים