הודעה על מחיקת מאמר 2197
זה עתה נמחק מאמרו של ד''ר ניצן יניב מחברת ביולאפיס בע''מ, שפורסם אמש באייל הקורא. סיבת המחיקה היא בקשר עסקי בין נושא המאמר לבין כותבו, שלא הובא לידיעתנו טרם פרסומו. מערכת האייל הקורא אינה רואה בעין יפה ניסיונות לעשות שימוש בכתב העת כבמה לפרסומים בעלי אופי מסחרי, ובעיקר כאשר אלו נעשים שלא בתום לב.

אנו מתנצלים בפני קוראינו.

מערכת האייל הקורא.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ויפה שעה אחת קודם! 271799
יש הסבר, אגב, לשיקולי העריכה המתמיהים שגרמו לפרסומה מלכתחילה?
על מה היה המאמר בכלל? 271837
אתמול התחלתי לקרוא אותו ואחרי כמה שורות זנחתי. כנראה שהוא באמת לא היה משהו.
על מה היה המאמר בכלל? 271861
הוא דיבר על סלולרי עם מצלמת אינפרא אדום.
הרעיון הוא שצילום אינפרא אדום של העין השלישית יכול לתת אינפורמציה על מידת ההארה והמצב הנפשי שלך ולכן בשיחת וידאו טלפון אינפרא אדום אנשים יוכלו להגיע לרמות תקשורת הרבה יותר עמוקות אפילו משיחה פנים אל פנים.
על מה היה המאמר בכלל? 271921
היכן ניתן לרכוש את המצלמה? האם למשתתפי האייל תינתן הנחה?
על מה היה המאמר בכלל? 271926
כלומר, את רוצה לדעת כמה עולה מצלמה ליתום.
על מה היה המאמר בכלל? 271927
כן. אחרי הצעקות שהיו כאן בשבוע שעבר "סוודר זה לא מתנה, למה את לא יכולה להגיד לסבתא שאני לא רוצה סוודרים." אני צריכה לקנות לו משהו שישמח אותו. אם זה יכול להיות משהו שהוא גם ברשימת ההמצאות הגדולות לשנת 2004, גם מאפשר להתחבר למרכז האנרגיה וגם לראות לבנות, מה טוב.
על מה היה המאמר בכלל? 271931
מה, את באמת אלמנה?
חשבתי שזה בצחוק
על מה היה המאמר בכלל? 271934
סוודר זה באמת לא מתנה, בעניין הזה אני איתו. בקשר לאספירציות המציצניות, כדאי שתתענייני בהיתרו איפה הם רוכשים את הציוד שלהם http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2087-1348172...
על מה היה המאמר בכלל? 272134
אלמנה ויתום.
ראו תגובתי לזית חן
על מה היה המאמר בכלל? 272133
בתשובה לזית חן.
אם מדובר ברמות תקשורת עמוקות יותר.אז כדאי מאד שהמאמר הנ''ל יושב אל האור.שכן החברה הישראלית זקוקה בבהילות לטכנולוגיה הנ''ל.בינה לבין עצמה,ובינה לבין שאר העולם,ובפרט עם שכניה.
271857
גיבוב המילים הזה היה מיועד להורדה גם מבלי להתחשב בהשלכות העסקיות וחוסר תום הלב שהוזכר.
לקרוא לדבר הזה "מאמר" זה כמו להגדיר את דפי זהב כפואמה.
מה, לא מציבים דרישות סף מהמרצים בחולון? גם בע"פ הוא מתבטא עם כ"כ הרבה שגיאות תחביריות או שהמוזה שורה עליו רק כשהוא ניצב מול דף ריק?
רואה כליות ולב 271859
לפחות השארתם את פרטיו הביוגרפיים של המחבר, כך שמי שמעוניין בעוד אינפורמציה על טלפונים סלולריים עם מצלמת אינפרא יכול לפנות ישירות אליו.
רואה כליות ולב 271862
ששש... אל תגלה. אנחנו גם מקבלים אחוז מהרווחים.
271928
האם הוא באמת חשב שהאייל הקורא הוא קהל היעד שלו? מישהו כאן היה קונה סלולרי עם מצלמת אינפרא אדום משיקולי ניו-אייג'?
כנראה שלא 271941
כנראה שלא, אבל זו פרסומת לא רעה בכל זאת. מאמרים באייל מופיעים במקום גבוה בגוגל, והרבה אנשים עשויים להגיע למאמר, לקרוא אותו, אבל לא את התגובות.
שלא לומר שהכותב יוכל לומר שמאמר בנושא התפרסם, בין היתר, ב''האייל הקורא''.
כנראה שלא 271983
את זה הוא יוכל לומר גם עכשיו.
למען ה סדר הטוב 272081
צודקים. פעלתם בהתאם לחוקי השימוש ''באייל'' שהיו ידועים ומחייבים כל כותב.

נדמה לי שאתם מרגישים שלא בנוח ולא ברור לי למה. לדעתי פעלתם נכון.
למען ה סדר הטוב 272092
ודאי שהם צריכים להרגיש לא בנוח, כי טרם סיפקו הסבר כלשהו מדוע עלה מלכתחילה מאמר שגם בלי אינטרס עסקי זה או אחר היה כה מטופש שטל כהן (עורך?) השמיץ אותו באכזריות בתור תגובה אליו.
למען ה סדר הטוב 272098
אייל אלמוני יקר,

בניגוד לך שכנראה קראת את המאמר שנמחק, אני איני יודע עליו דבר, פרט לטענת העורכים שנמצא קשר עיסקי בין מחבר המאמר והנושאים שהועלו בו. מתוך הכרותי (אף שהיא מצומצמת במקצת), את העורכים ומסירותם לרמתו של ה''אייל'' מחד, ולחופש שהם מאפשרים לנו - מחברי המאמרים והמגיבים מאידך, ברור לי שלא נוח להם או לאחדים מהם למחוק מאמר שהתקבל.

העובדה שמישהו מהעורכים השמיץ (לדבריך) מאמר שהתקבל היא דוקא לזכות האייל. לא כל המאמרים עומדים באותה רמה של כתיבה, העמקה ודיוק .דוקא הדיון המתפתח בעקבות מאמר הוא המעניין. אני כתבתי רק מאמר אחד שהיה סיפור אלגורי בנושא ההשכלה הגבוהה, והיה די פולמוסי וגם לא כ''כ מדויק בפרטים. מהתגובות שקיבלתי למדתי יותר מאשר משעות של דיונים בנושא בועדות החינוך בכנסת.

ייתכן וגם המאמר הנוכחי היה מזמין תגובות מגוונות שבהיקפן היו עולות על המאמר. לכן, וזאת מבלי לקרא את המאמר הנידון, איני רואה בפירסומו פסול בגלל שיקולים של רמה. הנימוק להורדתו היה לגיטימי. כמי שלעיתים רבות מגיב בבוטות (ויש האומרים בגסות) אני מברך (אם זאת המילה הנכונה) את עורכי ה''אייל'' שהנימוק להורדת המאמר היה אוביקטיבי בגלל שהמאמר אינו עומד בהגדרות הנדרשות לכתיבה באייל, ולא נוגע לדעה פרטית, מה שהופך את האייל לבמה להצגת מגוון דעות.
למען ה סדר הטוב 272102
יובל נתן לינק למאמר מהמטמון הגוגלי. טל כהן ערך את המאמר התמוה ופרסם אותו. מה שמוזר זה שטל טרח לכתוב תגובה מגנה למאמר בלשון מאד מלוכלכת. אם אני זוכרת אז טל כתב שהמאמר הוא זיוני שכל או משהו כזה. זאת תגובה מאד לא רצינית ממי שערך ופרסם את המאמר.

מה שהכי מעניין זה שעורכי האתר לא הביאו שום תגובה מבעל הדבר עצמו וגם לא טורחים להסביר את התנהגותם השערוריתית.
למען ה סדר הטוב 272114
בשל חוסר יכולתי לקרא את המאמר והתגובות איני יכול להתיחס לדברים שהעלית.

העורכים נאלצים לקרא הרבה שטויות. ייתכן שנעשתה שגיאה, אבל אין צורך להגזים בחומרתה.
למען ה סדר הטוב 272123
אפיה אתה מוצא שערוריה? בפרסום או בהסרה?

אני מוצא את הפרסום תמוה במקצת‏1, ואת ההסרה הגיונית לחלוטין בהתאם לסיבה שנמסרה.
_________
1- כנראה יש מצוקה זמנית של מאמרים טובים לפרסום.
למען ה סדר הטוב 272108
ניחוש: יש יותר מעורך אחד, ואין זכות וטו.
מאוד מוזר לי 272119
עצם פירסום המאמר המקורי היכה אותי בתדהמה מכיוון שהפרסום כל-כך בלתי מתקבל על הדעת בהתחשב ברמה הגבוהה והעקבית לחלוטין של העריכה במשך יותר משלוש השנים האחרונות.

צרוף המקרים של פרסום מאמר כזה _ביחד_ עם הורדה מטעמי ניגוד אינטרסים כבר אינו יכול להיות צרוף מקרים. מה לעזאזל הולך פה?
מאוד מוזר לי 272130
המחבר הגיע להסכם עם מערכת האייל לגבי תשלום תמורת הפירסום. אחרי הפירסום, הבינו במערכת שמדובר במאמר בעייתי ודרשו תשלום נוסף. המחבר, אדם משכמו ומעלה שלא יסכים להיכנע לסחיטה סירב והמאמר הוסר.
הכבוד לאומץ וליושרה 272135
חן חן לפנינה על צווארו של האייל הקורא.פנינה הנקרא כבוד על אומץ להודות בטעות.
חטא על פשע 272146
מערכת האייל מוסיפה חטא על הפשע.
ההסרה של ה"מאמר", מהסיבות הנ"ל, מקוממת אותי וזאת אף שמי ש"זכה" לעיין בו ראה את הביקורת שלי עליו.
ראשית, זו היתה תעודת עניות לאתר על שהדבר התפרסם כלל, ובאמת הבעתי טרוניה, שהדבר נופל מרמתו הרגילה והמצויינת של האתר.
אבל, כולנו אנשים, קורה - טועים.
אלא מה, פרסמתם? תשאירו את הכתוב ותנו לנו האיילים לשפוט אם טוב או רע, תנו לנו לנסות לתהות על קנקנה של ה"טכנולוגיה הרוחנית מבוססת אינפרא-אדום" ולגבש לנו דעה על טכנולוגיית ניו-אייג'ית וניו-אייג' בכלל. המאמר אכן רע, אך מעז יכל לצאת מתוק, ולא חסרים פה דיונים מרתקים שעלו ברמתם על המאמר עליהם הגיבו.
דיון מעין זה שללתם מאיתנו.
ולמה שללתם?
נאמר הייתם מסירים את המאמר בתוספת התנצלות כנה על טעות עריכה שהרשתה למאמר ירוד שכזה להתפרסם, ניחא.
אבל, לא רק שלא היתה כאן הכאה על חטא,
עלה התאנה, או שמה זה עלה התואנה כנגד המאמר היא, ואני מצטט: "קשר עסקי בין נושא המאמר לבין כותבו, שלא הובא לידיעתנו טרם פרסומו".
עיינתי בתנאי השימוש באתר (http://www.haayal.co.il/policies), כמו גם בדף העזרה (ע"ע שאלה מס' 4 ו-‏8: דיון 1009), ולא מצאתי כל איסור על קשר שכזה (אשמח להפניות שיתקנו את טעותי).
לפיכך, הוספתם על מעידתכם גם פשע כנגד הכותב, שפשעו אינו מובן כלל. הייתם רוצים שהוא יבהיר לכם את קשרו למוצר, אך האם הבהרתם לו זאת?
סתימת פיות מעין זו, יש בה הליך שאינו ליברלי וחבל שדווקא כאן, הרים מהלך כזה את ראשו הכעור.
זהו מפגש שני שלי עם בירוקרטיה מתחסדת ומגבילה מאת מקבלי ההחלטות באתר, כזו הנתמכת על טיעונים כמו-משפטיים בכדי לגבות החלטות פוסלות בלתי סבירות, ואני מצר על הבירוקטזציה בה ננגע הגוף הזה, האייל הקורא, החשוב לי.
אמר דקארט: "איני מסכים עם דעתך - אך אלחם על זכותך לאומרה".
הכשלון הוא כפול וחבל מאד.
חטא על פשע 272151
ניטפוק: לא דקארט אמר את זה, עד כמה שאני יודע, אלא זה מיוחס לוולטייר (שגם הוא, כנראה, לא בדיוק אמר את זה).
חטא על פשע 272165
אכן כן.
תודה על התיקון.
אחלוק את הכבוד הראוי לוולטייר שציטוטיו נפלאים בעיני: http://www.quotationspage.com/quotes/Voltaire .
ועתה, בחזרה לנושא המקורי בבקשה.
אני מאד רוצא לקנות 272158
טלפון כזה עם עין אדומה שמצלם מחשבות? חבל שהורדתם את המאמר עכשו אני לא אדע איפוא לקנות.
אני מאד רוצא לקנות 272277
מיטל יקרה, אנא, אל תאמיני לכל דבר שהם אומרים פה. יש דברים הנראים לי, פשוטו, כקשקוש בלבוש. אין טלפון כזה ואלה סתם אנשים שמשעמם להם, וממציאים סיפורים.
ובתור נערה בת שש עשרה, חבל שאת פה, מוטב שתקדישי את זמנך לשיעורי בית ולפעולות חינוכיות וחיוביות למען החברה, במקום להסתובב לך בין הכרישים אשר שום טוב לא יצא לך מהם. אני מקווה שגם טלפון סלוללרי רגיל אינך מחזיקה. אני מחזיקה כזה, אך רק לצרכי חירום. בני נוער, עדיף שיחזיקו ספרי לימוד בחיקם.
גברת עקרקרת 272279
עצת חינוכיות תני בקשה לבת שלך לא לי. אני דוקא חושבת שטלפאון סלולרי זה דבר מאד טוב משל אני וחברות שלי אתמול יצאנו למועדון אחת נעלמה ולוידענו איפוא היא (בסוף נתברר שהיא בשרותים עם מישהוא) אם לא היה לנו טלפאון מה היינו עושים? היינו יוכלות להשתגע מידאגה! ואימא שלי היא דווקא לא נותנת לי לצאת הבית בלי מכשיר כזה ומיסכנה הבת שלך שלאימא שלה יש דעות מיושנות כאלה מיושנות.
וגם תילמדי ליזרום עם החברה פה הם חברה נחמדים ולא יפה לתת להם שמות כמו כרישים או פריצים וכדומא. יש לי פה כבר חברה טובה החשמנית מהמונית ואני מקוווה למצוא פה עוד חברים.
זאת כבר נשגב מבינתי 272282
מילא החוצפה שבה את עונה לגדולים ממך, המעידה שאחרי ככלות הכל יתכן שבאמת מקומך באתר הזה יכירך ולא רק זאת אלא שאת יכולה ללמד את החצופים ה'אינטילגינטים' שכאן פרק או שניים בהלכות חוצפה ודברים אחרים.
אך תיאורייך את התנהגות הנוער בימינו הם שעוררו בי פלצות ובחילה, אכן לאן התדרדרנו? אנחנו בנעורינו היינו רחוקים מאד ולו מלתאר לעצמינו את הדברים שתיארת על התנהגות חברתך במועדון, ורואה אני כי לשרת החינוך הנהדרת שלנו הגב' לימור לבנת יש עוד הרבה מאד עבודה בביעור הקוצים והעשבים השוטים שהשאירו ממשלות השמאל בחינוך הנוער היקר שלנו, ומן הראוי שתיטיב לבערם במקל חובלים ארוך.
טלפאון 272449
שם יפה. בפרט אם השימוש העיקרי הוא חיוג לאחד ממספרי הזימה החביבים ההם. או שמא הוא על "רוטט"?
טלפאון 272453
(לא להחמיץ את הרמז ל''תוריד את הטלפיים מהבת שלי'').
אני מאד רוצא לקנות 272280
עקרת בית יקרה, בתור עקרת בית, חבל שאת פה, מוטב שתקדישי את זמנך לנקיון ולפעילות ביתית למען משפחתך, במקום להסתובב לך בין הכרישים אשר שם טוב לא יצא לך מהם. אני מקווה שגם טלפון קווי אינך מחזיקה. אני מחזיק כזה אך ורק להנאתי. עקרות בית, עדיף שיחזיקו כלי מטבח בחיקן.
אני מאד רוצא לקנות 272284
אני מוחה כנגד ההפרדה שאתה עושה. הטלפון הוא כלי מטבח שימושי ביותר, במיוחד אלחוטי, ומזל שיש לי כזה לדבר בו, בזמן שאני שומר על התבשילים שאשתי מטילה עלי לבשל במטבח.
כמובן, הוא אינו כלי המטבח השימושי ביותר, אם תשאל את אשתי, היא מכירה כלי שימושי יותר.
אני מאד רוצא לקנות 272303
אולי יש ואולי אין טלפון כזה, ואולי זה קשקוש בלבוש (גם אני די חושב), אבל לא אנחנו כאן המצאנו את זה.

הרשומה השלישית.
אני יחול למכור לך 285017
זה בא קומפלט עם מכשיר משומש לכיבוש העולם, מודל 1977. כדאי מאד, בשבילך אני יעשה מחיר 200 ש"ח הכל. איך, רוצא?
קשר עסקי? 272451
כלומר, לבנאדם יש המצאה, אפילו הוציא על זה פטנט ( אם להאמין למה שכתוב אצלו בדף של HIT )והוא רוצה להסביר את היתרונות של ההמצאה, דווקא בהקשרים יותר אזוטריים מגילוי נעדרים או בדיקה האם הבוס נמצא בחדר כאשר הדלת סגורה‏1. למה יש בעיה עם כך שבעל הפטנט ( ואולי גם מקים חברה שקשורה לפטנט?) יכתוב על ההמצאה? אפילו קישור לא נתתם, כך שאפילו מי שירצה להתעניין לא יוכל. ואם לטלה בר יתחשק לפרסם פרק מספרה באייל, תסרבו לה כי זה פרסומת? ואם צחנובר והרשקו היו כותבים על יוביקוטין הייתם פוסלים את המאמר בגלל הקשר לשהם לפרוטיאלוגיקס?

אני חייב להגיד שמהמידע הגלוי שהצלחתי לאסוף, זה נראה לי די קלוש. אישית הייתי מעדיף שמאמר כזה ימחק מסיבות הקשורות למאמר עצמו ולא איזה אד הומינם על קשריו של המחבר.

1 זה דווקא נשמע לי מבטיח.
קשר עסקי? 272461
כללי האתיקה והגילוי הנאות הבסיסיים דורשים מאדם להצהיר מראש על קשר עסקי בינו לבין נשוא פרסומים שהוא מבקש לפרסם על תקן של פובליציסטיקה. אילו היה מצהיר האיש מראש על כך שהוא ממציא נשוא המאמר, אולי היינו מפרסמים את המאמר ואולי לא. אך משהתגלה לנו כי האיש מסתיר במכוון את הקשר שלו לנשוא המאמר, החלטנו להסירו לאלתר.
מסתיר במתכוון? 272472
מתוך המאמר הסרוק בסיינטיפיק ( שקיבלתי מערן):
"מחקר ישראלי מראה שאפשר לחבר מצלמת אינפרא אדום לטלפון נייד"
במאמר גם נכתב שהמחבר בשיתוף עם אנשים מסלקום "בדקו את האפשרות" לשלב מצלמת א"א בטלפון סלולרי. אז זה לא צריך היה לבוא כהפתעה גדולה מדי.

אני כבר לא זוכר אם מגוף המאמר היה אפשר להבין שהכותב גם *פיתח* מצלמה כזאת או רק מציע שישתמשו בזה כדי למצוא את העין השלישית. נדמה לי שבמאמר הוצגה האפשרות הזאת כמניע העיקרי להמצאה.
תיקון 272473
בפסקה השניה התכוונתי למאמר באייל, ולא במאמר בסייטיפיק.
תיקון 272489
קלטנו את המלכודת.
No Vishne for you! Come back one year.
Assumption is the mother of all fuckups 272536
מה שמובן מאליו בעינייך ככללי אתיקה בסיסיים עשוי שלא להיות כ"כ מובן מאליו לאדם אחר (הנה, אני יכול לספור לפחות שני איילים שרואים את הדברים אחרת).
טוב תעשה\תעשו אם תנאי השימוש באתר\דף-העזרה ישונו כדי שיהיה *גילוי נאות* למה שהמערכת תופסת כגילוי נאות, ואז איש לא יבוא בטענות לאיש "ולא ילמדו עוד מלחמה".
Assumption is the mother of all fuckups 272538
אין קשר בין תנאי השימוש באתר, שעוסקים בתוכן התגובות, לבין מאמרים שנשלחים למערכת. אני מניח שנסיק מסקנות בהתאם לגבי הקשר שלנו עם שולחי המאמרים ואולי נשנה משהו אצלנו. עם זאת, גילוי נאות שכזה הוא אכן כלל בסיסי (כמו למשל הכלל ''המאמר הוא יצירה מקורית שלך ולא מועתק ממקום אחר''), ואני בהחלט מוטרד מהעובדה שיש אנשים שכלל בסיסי שכזה אינו נהיר להם. בכל מקרה, אני לא מתכוון להצטייד בעורך דין לכל תכתובת.
Assumption is the mother of all fuckups 272543
אם אתה היית עורך של עיתון הארץ, נגיד, ואני הייתי בא אליך עם רעיון אדיר לכתבה למוסף. הייתי אומר לך - "תקשיב, זה ענק, יש איזה אתר אינטרנט אחד, 'האייל הקורא', קוראים לו, ויש שם דיונים שלא מהעולם הזה. זה משהו שעוד לא ראית באינטרנט בחיים שלך. זה לא טוקבקים, זה רציני, אנשים שם כותבים טקסטים ברמה אקדמית ממש. בוא, עזוב אותך שטויות, תן לי, אני נותן לך עד מחר בבוקר 1400 מילה על האתר הזה, משהו פיצוץ".
האם נראה לך הגיוני, הגון או סביר שאני לא אזכיר, בשלב זה או אחר של השיחה, שאני, ככה במקרה, גם ממקימי האתר, עורך ראשי בעבר וחבר מערכת בהווה? לי זה נראה אלמנטרי.
Assumption is the mother of all fuckups 272554
מסכים איתך שזה מסריח, וגם יכלתי להתווכח איתך אם זה כשר אם לאו, אבל חבל על הויכוח.
נתתי למערכת עצה פרקטית איך להמנע ממקרים דומים.
ירצו - יישמו , לא ירצו - לא יישמו.
Assumption is the mother of all fuckups 272746
מעניין אותי אם העיתונות הכתובה התייחסה ולו פעם אחת אל האתר הזה במלוא הרצינות, כמו שרוב מגיביו מתייחסים כלפיו. האם כתבו פעם על האייל? (אפשר לינק).
Assumption is the mother of all fuckups 272759
אתה מצפה שהעיתונות הכתובה והלא רצינית תתייחס לאייל כמו רוב המגיבים הרציניים?
Assumption is the mother of all fuckups 272811
יש לי בבית הורי אוסף של כל האזכורים של האייל מהשנתיים הראשונות (בערך) לקיומו, לא כולל איזכורים ברשת. הופענו בכתבה אחת במוסף הארץ שעסקה באתרים עצמאיים בעברית, היו כמה התייחסויות אלינו בקפטן אינטרנט, איזה איזכור או שניים במעריב (ועוד אחד, ברשת המקומונים של מעריב), אחד בידיעות, אחד במעריב לנוער(!), ואחד, בין הראשונים שבהם, יצויין, בטור של תום שגב, שכתב על אחד המאמרים הראשונים שלי, זה שקרה להצביע להיטלר כאיש המאה של מגזין טיימס.

אז אפשר להגיד שהיו התייחסויות רציניות, כן.
Assumption is the mother of all fuckups 272842
תודה רבה. טוב לדעת.
קשר עסקי? 272863
וטוב עשיתם

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים