הרב אלישיב: יהדות התורה תצטרף לממשלה, על תנאי 2210
מנהיג הפלג הליטאי הרב יוסף שלום אלישיב החליט אמש (ד') כי סיעת יהדות התורה תיכנס לקואליציה החדשה בהשתתפות העבודה והליכוד.

הרב אלישיב פסק כי הסיעה תצטרף לממשלה לתקופת ניסיון של שלושה חודשים, במהלכם לא ימלאו חבריה אנשי פלג "דגל התורה" תפקידים בממשלה. בתום התקופה יבדוק הרב האם ראש הממשלה עמד בהתחייבויותיו לגבי תקציבי החינוך החרדי העצמאי ואי־החלת מסקנות ועדת דוברת עליו, ויחליט האם הסיעה תישאר בממשלה ואף ישקול קבלת תפקידים ביצועיים.

אנשי פלג "אגודת ישראל" יקבלו כבר כעת תפקידים ביצועיים - הרב יעקב ליצמן יכהן כיו"ר ועדת הכספים וח"כ מאיר פרוש ימונה לסגן שר התחבורה. מול ביתו של ח"כ ליצמן הפגינו חרדים, בעיקר אנשי חב"ד, נגד הצטרפות הסיעה לממשלה. המפגינים אמרו שהם אינם מערערים על פסיקתו של הרב אלישיב, אבל הם טוענים כי הטעו את הרב וכי תוכנית ההתנתקות מסוכנת לעם ישראל.

בסיעת העבודה ברכו על ההחלטה. ח"כ יולי תמיר אמרה: "יש חשיבות רבה שהמאבק על ההתנתקות לא יותיר מצד המתנגדים את הדתיים ומצד התומכים את החילונים, ובכך יעמיק את השסע החילוני־דתי בישראל".

באופוזיציה נשמעו קולות מעורבים לגבי החלטתו של אלישיב. יו"ר שינוי ויו"ר האופוזיציה המיועד יוסף לפיד אמר: לא היה ספק שתמורת 290 מיליון ש"ח, גם הרב אלישיב ימצא שההלכה מאפשרת ליהדות התורה להצטרף לממשלה". ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל) אמר: "החלטת יהדות התורה להצטרף לקואליציה ראויה לכל גינוי ולמעשה היא החליטה למכור את גוש קטיף ואנשיו תמורת נזיד עדשים של תקציבים". לעומתם אמר ח"כ רומן ברונפמן (יחד) כי זו בשורה חיובית לעם ישראל וכי קמה עתה ממשלה שתהיה מסוגלת ליישם את תוכנית ההתנתקות ולשים קץ לכיבוש.

בעקבות החלטתו של הרב, מתכוון רה"מ שרון להציג את ממשלתו בשבוע הבא. עם זאת, אנשי יהדות התורה טענו ש"בכירים בליכוד שלא נמנים עם קבוצת המורדים", ובראשם שר האוצר בנימין נתניהו, לחצו עליהם לא להיכנס לממשלה, כדי להביא להקדמת הבחירות, ו"למנוע שפיכות דמים וקרע בעם" בעקבות יישום תוכנית ההתנתקות. מלשכת נתניהו נמסר כי מדובר בניסיון "לתפור לו תיק" ולהאשימו בכישלון הקמת הממשלה.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  עוד רגע קט והממשלה משתחררת מהם בערבות. • ער אחיאונן
  סתם שתדעו במי מדובר: • אורי פז

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים