מדגמי הבחירות ברשות הפלסטינית: מחמוד עבאס זכה בכ-‏70% מהקולות (עודכן) 2216
מדגמי הבחירות קובעים שיו"ר פתח מחמוד עבאס (אבו מאזן) נבחר היום (א') ברוב גדול לראשות הרשות הפלסטינית. ההערכה היא ששיעור ההצבעה עמד על כ-‏70%.

המדגמים קובעים כי עבאס קיבל בין 66% ל-‏70% מהקולות בבחירות. אחריו ניצב מוסטפה ברגותי עם כ-‏20% מהקולות. בסאם סאלחי ותייסיר חאלד זכו כל אחד בכ-‏4% מהקולות.

כ-‏70% מבעלי זכות הבחירה הצביעו היום. בעקבות שיעור ההצבעה הנמוך במהלך היום נדחתה סגירת הקלפיות מהשעה 19:00 לשעה 21:00. כמו כן הודיעה ועדת הבחירות המרכזית ברשות כי כל אדם שנושא תעודת זהות פלסטינית יוכל להצביע בכל קלפי - גם אם שמו אינו מופיע בספר הבוחרים במקום. במטהו של ברגותי מחו נגד ההחלטות הללו וטענו לזיופים ולהחלטות לא אובייקטיביות מצד ועדת הבחירות, שהיטו את הכף לטובתו של עבאס.

עבאס כבר נשא נאום ניצחון ואמר: "אני מקדיש את הניצחון לכל בני העם הפלסטיני מרפיח עד ג'נין, לנשמות השאהידים ולאלפי האסירים, לפליטים ולכל הפלגים בעם הפלסטיני". מוסטפה ברגותי אמר בתגובה לתוצאות: "אני גאה בהישג שלנו, ששם אותנו על המפה כגוף הפוליטי המוביל מול הפתח".


עדכון (10.1.2005): על פי התוצאות הסופיות זכה מחמוד עבאס ב-‏62.3% מהקולות. מוסטפה ברגותי זכה ב-‏20% מהקולות, וכל אחד מחמשת המועמדים הנותרים קיבל אחוזים בודדים מהקולות.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  שיא ערבי • צב מעבדה
  וירוס הדמוקרטיה מראה סימני הדבקה • idan • 21 תגובות בפתיל
  שאלה למומחים • עדי סתיו • 5 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים