קראדי: נחקור משתתפי כנס ''המטה העולמי להצלת הארץ'' 2270
מפכ"ל המשטרה רב ניצב משה קראדי החליט הערב (ו') שהמשטרה תפתח בחקירה בחשד להסתה והמרדה בעקבות ההתבטאויות בכנס "המטה העולמי להצלת הארץ" נגד תוכנית ההתנתקות שהתקיים אתמול בבנייני האומה בירושלים ותוכן העלונים שחולקו בארוע.

הכנס, שנערך תחת הכותרת "אריק שרון, אתה מביא עלינו שואה",נפתח באמירת פרקי תהילים ובתפילה נגד תוכנית ההתנתקות. לאחר מכן קרע הרב גדליה אקסלרוד, דיין בבית הדין הרבני בחיפה, קריעה בבגדו לאות אבל וחורבן. אקסלרוד אמר: "התאספנו הערב לעצרת התעוררות, לתשובה, לתיקון המעשים במחאה כנגד הגזרות הנוראות שמאיימות על הישוב היהודי בארץ ובעולם". הרב אקסלרוד גם דיבר נגד רבני הציונות הדתית שנתנו, לדבריו, הכשר לתוכנית ההתנתקות, ובכך רמז לקריאתו השבוע של הרב שלמה אבינר לא להתנגד לפינוי בכוח.

אליקים העצני שנאם גם הוא בארוע אמר: "בעולם מגדירים את זה פשע מלחמה ופשע נגד האנושות. על הפשע הזה יושב על שולחן הנאשמים סלובודן מילושביץ. אם שרון יעשה ביהודים את תוכניתו אז מקומו ליד מילושביץ."

בכנס גם הוענקה תעודת הוקרה לסמ"ר יוסף פילנט שהתנגד לפינוי מאחז וריצה 28 יום במעצר.

בעלון שחולק במקום נכתב: "למרות הניסיונות הנעשים מגבוה להחרים ולהגביל את כמויות הנשק והתחמושת שבידי היישובים, עדיין יש בכל אחד מהישובים יותר נשק, תחמושת ואנשים מאומנים מאשר היו בידי גיבורי מרד גטו ורשה. במובן ההיסטורי אפשר לומר שגבורתם של הללו היא שהעמידה משאבים אלה בידינו, ויהיה זה בלתי מוסרי לזרוק את המשאבים האלה מתוך שיתוק הנפש, בשעה שגורל המדינה מונח על כף המאזניים. חשיפת ההכנות הסמויות לגירוש תקטין את התמיכה הפוליטית בנטישת יש"ע ותבטל את גורם ההפתעה. אם ננקוט צעדי מנע יעילים, נוכל לנטרל את איום הפינוי."
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ... • לא חרדי ולא עורך-דין
  ללא כותרת • האייל האלמוני • 5 תגובות בפתיל
  אסתע • נעם טל • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים