אסד ולאחוד: צבא סוריה ייסוג לבקעת הלבנון עד סוף החודש; חיילי צבא סוריה החלו להתארגן לנסיגה מביירות 2280
נשיאי סוריה ולבנון, בשאר אל־אסד ואמיל לאחוד הודיעו היום (ב') בתום פגישתם בדמשק כי 14 אלף חיילי צבא סוריה הפרוסים בלבנון ייסוגו לבקעת הלבנון עד סוף החודש.

עדי ראייה בעיירות מדאיריג', סופאר ועליי שממזרח לביירות דיווחו על התארגנות לנסיגה בבסיסי הצבא הסורי. החיילים במקום פירקו ציוד תקשורת והעמיסו את ציודם האישי וציוד צבאי קל על משאיות צבאיות.

בנאום בפרלמנט הסורי שלשום הכריז אסד כי הכוחות הסורים יתפרסו מחדש בבקעת הלבנון, כפי שקובע הסכם טאיף שנחתם ב-‏1989. לפי ההסכם היה על הכוחות הסוריים לסגת לבקעת הלבנון בתוך שנתיים - ולאחר מכן לצאת לחלוטין מלבנון.

מהממשל האמריקאי נמסר בתגובה כי "הודעת הנשיא אסד אינה מספיקה", ובתגובה הבהירה השרה הסורית בות'יינה שעבאן שהחיילים הסורים ייסוגו לתחום סוריה.

בביירות הפגינו היום כ-‏5,000 בני אדם נגד הנוכחות הסורית בלבנון. המפגינים נופפו בדגלי לבנון וקראו "סוריה, החוצה". חלקם נשאו תמונות של רפיק חרירי, ראש הממשלה לשעבר שנרצח לפני שלושה שבועות.

מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה כינס אתמול את ראשי המפלגות המתנגדות לנסיגה הסורית. המתכנסים הצהירו כי הם מתנגדים לנסיגה סורית מיידית מכל שטח לבנון, כפי שדורשת החלטה 1559 של מועצת הביטחון של האו"ם.
קישורים
Ynet
הארץ
רפיק חרירי - הידיעה על ההתנקשות בחייו, באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

285511
וכך הוברר סופית: אסאד אינו מתאבד, הוא בדלן.
שניהם באסד וכל אחד לאחוד 285512
מעניין אם נזכה לראות rewind 285518
כזכור, אחרי הדרישה של האמריקאים מסאדאם לסגת, שידרה הטלויזיה העיראקית צילומים לפיהם הטנקים העיראקיים עולים בחזרה על המובילים ונסוגים לעיראק.
חדי העין במודיעין האמריקאי הכריזו מייד שזה פשוט צילומי הפלישה שהורצו אחורה...
מעניין אם נזכה לראות rewind 285538
כזכור למי?
מעניין אם נזכה לראות rewind 285560
כזכור למי שחי כאן ב1991.
מעניין אם נזכה לראות rewind 285561
איפה זה כאן?
או בשביל לקצר את הפינג פונג - אני חייתי כאן‏1 ב1991, ואז אפילו כבר הגעתי לגיל שבו נוהגים לצפות במהדורות חדשות, ולא זכור לי דבר כזה. אז נכון, ייתכן שאלו תוצאות גילי המתקדם, אבל בכל זאת, בהבזקי הזכרון שיש לי בין התקפות הדימנסיה, אני עוד זוכר אפילו את התקופה שבה אני הייתי מעלה טנקים על מובילים ומשנע אותם מנקודה לנקודה. אז נכון, אפשר לצלם טנק עולה על מוביל, לשדר את הסרט מהסוף להתחלה, וזה יראה כאילו הטנק ירד מהמוביל (וגם להיפך), אבל כאשר המוביל מתחיל בנסיעה, בין אם הוא עושה את זה מבגדד לכווית ובין אם בכוון ההפוך, הוא תמיד ייסע קדימה: קודם ה"סוס", ואחריו העגלה ועליה הטנק.

___
1 במדינת ישראל‏2
2 אם חיפה נחשבת למדינת ישראל
מעניין אם נזכה לראות rewind 285591
זה שאתה אישית לא זוכר את זה, לא אומר שזה לא קרה. לדוגמה: האם אתה זוכר היכן נפל הסקאד הראשון בחיפה ‏1?
הענין של הסוס והעגלה מהווה בדיוק את הנקודה. הסרט נערך בצורה רשלנית, והתרמית נחשפה ע"י העובדה שהדגלים על הטנקים העירקיים התנפנפו "נגד כיוון הנסיעה".
____
1 במקרה או שלא במקרה, ב1991 גם אני גרתי בחיפה‏2
2 חיפה נחשבת אמנם למדינת ישראל, אבל היא לא חלק מהגליל.
מעניין אם נזכה לראות rewind 285597
אכן, זה שאני אישית לא זוכר את זה, לא אומר שזה לא קרה, גם לא טענתי שלא קרה, אם כי נשמע לי מעט מופרך בגלל הנושא של כווני הנסיעה. עוד מישהו זוכר? ולדוגמא שלך: אאל"ט בבת גלים (זה שנפל בלב המפרץ היה השני או השלישי).
____
1 במקרה או שלא במקרה, ב1991 גם אני גרתי בחיפה‏2
2 חיפה נחשבת אמנם למדינת ישראל, אבל היא לא חלק מהגליל. קורה שאנשים מחליפים מקומות מגורים.
מעניין אם נזכה לראות rewind 285659
וזה שהמובילים נסעו ברברס לא העלה שום חשד עד שאיזה חד עין שם לב לדגלים?
______________
לגמרי לא במקרה לא גרתי בחיפה ב 1991, כך שאולי השאלה שלי לא לגיטימית.
מעניין אם נזכה לראות rewind 285596
בגלל שהמוביל נוסע עם הסוס קדימה ולא עם העגלה, רק חדי העין במודעין האמריקאי הבחינו בכך.
כן ולא 286817
ואליד ג'ונבלאט בראיון לאל-ערביה:

מצד אחד: חוות שבעא אינן אדמה סורית "ויש לצאת מהמשחק הזה, שנועד לשרת אינטרסים שונים ולהראות כאילו מלאכת שחרור האדמה הלבנונית עוד לא הושלמה. הדבר משרת משחקים וגורמים מסויימים".

מצד שני: "אני רוצה להרגיע. אם כתוצאה ממה שאני אומר יטענו שאנחנו רוצים הסכם שלום עם ישראל אני אומר את הדברים הבאים: גם אם סוריה תגיע להסכם שלום עם ישראל אני אמליץ שהיחסים בין ישראל ולבנון יישארו יחסים של הפסקת אש, כפי שקורה עד כה".


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים