הממשלה אישרה מסקנות דו''ח ששון על המאחזים הבלתי מורשים 2284
הממשלה אישרה היום (א') את מסקנות הדו"ח שהגישה ביום ד' שעבר עו"ד טליה ששון בעניין המאחזים הבלתי מורשים.

בדו"ח כתבה עו"ד ששון, ראש המחלקה הפלילית לשעבר בפרקליטות המדינה, כי לפי הנתונים שבידיה ישנם 105 מאחזים בלתי מורשים. היא פירטה בדו"ח מספר שיטות שבאמצעותן הוקמו אותם מאחזים. אחת השיטות היא הקמת אנטנה בראש גבעה, ואח"כ חיבורה לחשמל, פריצת דרך עפר למקום, הכנת תשתית ואז הבאת קרוונים למקום. דרך שנייה היא הקמת חווה חקלאית, שגם היא הופכת אט־אט למאחז. דרך נוספת היא הקמת מוסד חינוכי, שמלווה בהאחזות של משפחות הסגל החינוכי. עוד דרך היא הרחבה כביכול של ישוב קיים.

עו"ד ששון גם כתבה בדו"ח כי משרד השיכון עסק בתכנון מאחזים לא מורשים למרות שלא היתה החלטת ממשלה בנדון. היא גם מתחה ביקורת חריפה על עוזר שר הביטחון לענייני התיישבות רון שכנר, שלדבריה התערב בעניינים שלא בתחום סמכותו, ונתן הנחיות מטעות לחטיבה להתיישבות וכך יצר מצג שווא כאילו יש אישור של הדרג המדיני למאחזים: "הוא כתב מכתבים לחטיבה להתיישבות שמאחזים מסוימים הם יישובים עצמאיים לכל דבר ועניין וזכאים לסמל יישוב ולתקצוב."

עם הגשת הדו"ח קבלה עו"ד ששון על כך שלא קיבלה את כל המידע שביקשה. לדבריה: "לא קיבלתי תשובות מלאות ממשרד השיכון, החטיבה להתיישבות והמינהל האזרחי. אמרו לי שזה לוקח זמן". היא הדגישה כי: "אני לא איש פוליטי. את רוב שנותיי עשיתי בשירות המדינה. הדו"ח הוא לא נגד המתנחלים ולא נגד ההתיישבות. הוא עוסק באכיפת החוק".

בעקבות פרסום הדו"ח ביום ד' הודיע שר השיכון יצחק הרצוג על הפקעת סמכויותיה של מנהלת המינהל לבנייה כפרית, שרה אהרון, עד לגמר הבירור המלא בעניין.

עו"ד ששון הציגה היום את הדו"ח לממשלה ואמרה כי: "הממשלה נהגה בכפל לשון בנושא המאחזים. על הממשלה לקחת לידיה את האחריות למתרחש בנושא במאחזים בשטחים ולא לשבת בצד ולראות כיצד המתנחלים פועלים כאוות נפשם ללא כלך הפרעה". ששון ציינה כי: "אין הבדל מבחינה משפטית בין 71 מאחזים שהוקמו לפני 2001 ל-‏24 המאחזים שהוקמו אחרי 'מפת הדרכים"'.

הממשלה החליטה להקים ועדת שרים בראשות שרת המשפטים ציפי לבני שתגיש לה תוך 90 יום הצעות החלטה מפורטות באשר ליישום ההמלצות, אולם ללא סמכויות ביצועיות.

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה כי היא מתכוונת לפרסם דו"ח תגובה לדו"ח ששון בו תציג את כל האישורים בכתב ובעל־פה שניתנו למאחזים במהלך השנים. "מדובר בדוח פוליטי שמסקנותיו נקבעו עוד לפני שהתחילה הכנתו", אמרו היום גורמים במועצת יש"ע, "המטרה היתה ברורה - הכפשת שמם של המתנחלים. אולם למרות הכל ולמרות הכוונות מוכיח הדו"ח את טענתנו בתקופה האחרונה, כי כל המאחזים נעשו בצורה חוקית ובידיעת ובאישור כל הגורמים הרלוונטים".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
דו"ח המאחזים - מעריב NRG
תקציר חוות הדעת בעניין מאחזים בלתי מורשים - מסמך Word, באתר מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  יש אומרים • עוזי ו. • 28 תגובות בפתיל
  עוד דוגמה לאיפה ואיפה בתקשורת • idan • 7 תגובות בפתיל
  פושעי דו''ח ששון לדין • שוטה הכפר הגלובלי • 239 תגובות בפתיל
  מאה שנות בדידות • לא חרדי ולא עורך-דין
  מתנחלים חוסמים את נתיבי איילון וסטודנטים את האוניברסיטה • רודי וגנר • 20 תגובות בפתיל
  כדאי גם לציין זאת כאן • ערן בילינסקי
  אני ממש שפשפתי את עיני • ידידיה

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים