חשד לניסויים לא-חוקיים בחולים בביה''ח ''הרצפלד'' בגדרה 2285
משרד הבריאות חוקר חשד, לפיו בבית-החולים הגריאטרי ''הרצפלד'' נערך ניסוי רפואי בעשרות קשישים, ללא האישורים הדרושים וללא הסכמתם הדרושה של המשתתפים בניסוי. על-פי החשד, לפחות שתי קשישות נפטרו בעקבות הניסוי.

ביה''ח ''הרצפלד'' שייך ל''שירותי בריאות כללית'', והוא מנוהל כשלוחה של בית-החולים ''קפלן'' ברחובות.

בתגובה מבית-החולים, כפי שפורסמה על-ידי עיתון ''הארץ'', נמסר כי ''הנהלת בית החולים דוחה את כל הטענות כאילו בוצעו ניסויים קליניים במטופלים, אשר לא קיבלו את האישורים המתחייבים על פי התקנות. כל הניסויים בוצעו לפי חוק, באישור ועדת הלסינקי המוסדית, בידיעת משרד הבריאות ובהתאם לתקנות לביצוע ניסויים קליניים בבני אדם.''
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

נושאים שלא הופיעו בידיעה 286275
מה אופיו של הניסוי? האם מדובר, למשל, במתן תרופות שעדיין לא אושרו? בשינויים בתזונה וכו'? באילו נסיבות נפטרו שתי הקשישות? - האמירה "בעקבות הניסוי" היא כללית מאוד ואינה מסבירה במה מדובר.

אודה אם תביאו אינפורמציה רלוונטית בנקודות אלה.
נושאים שלא הופיעו בידיעה 286276
אה, רק עכשיו נכנסתי לכתבה ב"הארץ", ושם אכן יש יותר אינפורמציה (מדאיגה). מסקנה: לא למהר ולשלוח הודעה לפני שקוראים את הקישורים (:
הבהרה: 286560
"הנהלת בית החולים דוחה את כל הטענות כאילו בוצעו ניסויים קליניים במטופלים, אשר לא קיבלו את האישורים המתחייבים על פי התקנות" - ואכן, מבדיקת כתבנו עולה שכל המטופלים קיבלו את האישורים המתחייבים על פי התקנות על תשלום מסים במועד. אשר לניסויים, זה עניין אחר לגמרי: הנהלת בית החולים רואה את עצמה כפופה לחוקה הבלתי כתובה לפיה אנחנו חיים בארץ הזאת, ולא לשום ועדת הלסינקי שמלסינקי. הנהלת בית החולים אינה רואה שום עדיפות לאנטישמים מפינלנד על פני האסקימוסים‏1 בקביעת מדיניות הטיפול הנאותה בקשישינו הסניליים.
________________
1- כתבנו יודע מה אומר על זה האיש החכם בעולם, אבל הנהלת בית החולים לא.
הבהרה: 287610
"הנהלת בית החולים דוחה את כל הטענות..."
דוחה עד מתי?
הבהרה: 287612
בקיצור, עושה רושם שלבית החולים הזה יש הנהלה דוחה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים