היסטוריון גרמני טוען: גרמניה הנאצית ביצעה ניסוי בנשק גרעיני 2286
ההיסטוריון הגרמני ריינר קארלש טוען, בספר שיצא לאור אתמול (ב') בגרמניה, כי המשטר הנאצי הספיק לבצע ניסוי של פיצוץ נשק גרעיני לפני שקרס.

קארלש כותב בספרו "הפצצה של היטלר" שהגרמנים ביצעו ניסוי של פיצוץ מתקן גרעיני ב-‏3 במרץ 1945, בשדה הניסויים הצבאי אורדוף שבמדינת תורינגיה בגרמניה. לדבריו, עדי ראייה דיווחו על הבזק אור וענן עשן מעל האזור באותו יום, ותושבי המקום אמרו כי סבלו מבחילות ודימומים מהאף בימים שלאחר הפיצוץ. הוא אף מביא את עדותו של אדם שטוען שסייע לשרוף ערמות של גופות בשדה הניסויים ביום שלמחרת הפיצוץ. לדברי העד, הגופות היו חסרות שיער ומלאות בשלפוחות. קארלש הסיק מהעדויות שבפיצוץ נהרגו כמה מאות שבויי מלחמה ואסירים שאולצו לעבוד באתר. הוא גם טוען שבדגימות קרקע מהאזור נמצאו איזוטופים רדיואקטיביים, אם כי ג'רלד קירשנר מהמשרד הפדרלי להגנה מקרינה אמר שאין בדגימות שום עדות לפיצוץ גרעיני.

באותו חודש גם הצהיר שר התעמולה הנאצי יוזף גבלס על התפתחויות חדשות שיביאו למהפך במלחמה.

קארלש מודה שאין לו שום עדות ישירה לך שאכן ביצעו הגרמנים פיצוץ גרעיני, אך הוא מקווה שספרו יעודד מחקר נוסף בנושא.

הדעה המקובלת היא שתוכנית הגרעין הנאצית, בראשות ורנר הייזנברג, היתה רחוקה מפיתוח נשק גרעיני עקב מחסור במשאבים, בעיקר מחסור בחומר בקיע.
קישורים
הארץ
CNN
TIMES ONLINE
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

technically sweet 286757
הדיעה המקובלת היא שהייזנברג לא קלט שאפשר לייצר פצצה עם כמות סבירה של חומר בקיע, ולכן הפנה את המאמצים לבנית כור כוח. האפולוגטיקה המקובלת היא שהייזנברג *כן* קלט שאפשר לייצר פצצה עם וכולי, אבל מכיוון שהיה אנטי-נאצי, הפנה בכוונה את המחקר לכיוון כורי הכוח.

כותרת התגובה היא ציטוט של אופנהיימר:
When you see something that is technically sweet, you go ahead and do it and you argue about what to do about it only after you have had your technical success.
technically sweet 286774
לפי ההצגה ''קופנהגן'' הייזנברג טעה בחישוביו והגיע למסקנה שכמות האורניום הדרושה לביקוע גדולה בכמה סדרי גודל מהמספר האמיתי.

(עפ''י זכרוני הרעוע, בלה-בלה-בלה)
technically sweet 286779
אני לא זוכר אם זה במחזה, אבל הדיעה המקובלת היא שהוא לא לקח בחשבון את האפשרות שניוטרונים יעברו דיפוזיה בתוך האורניום.
technically sweet 286780
איור? 305506
האם התגלה איור המציג תוכנית לפצצה הגרעינית הנאצית? http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/4598955.stm

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים