הפגנת הסטודנטים בחיפה גלשה לאלימות; 19 נעצרו 2292
כ-‏1,500 עד 2,000 סטודנטים ממוסדות השכלה גבוהה שונים הפגינו היום (ד') באוניברסיטת חיפה נגד הקיצוץ המתמשך בתקציבי החינוך. במהלך ההפגנה ניסו כ-‏300 סטודנטים לחסום את כביש חיפה־עוספייה, והדבר הוביל להתנגשויות עם המשטרה שהביאו למעצרם של 19 סטודנטים, בהם יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אסף שגב, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה, שי אבו־חצירא, יו"ר ארגון הסטודנטים הארצי, גל דאי, ויו"ר אגודת הסטודנטים הערבים בישראל, פאדי אבו־יונס. המשטרה מסרה שהסטודנטים נעצרו בשל השימוש שעשו באלימות, אך דובר אגודת הסטודנטים בחיפה, אורי גרינברג, טען כי יו"ר האגודה נעצר דווקא בעת שניסה להרגיע את הרוחות. "זו היתה אמורה להיות הפגנה שקטה ומסודרת בתוך הקמפוס אולם סטודנטים של תא חד"ש ניסו לעשות כותרות. הם עשו זאת בניגוד לדעת האגודה," אמר גרינברג.

ח"כ רן כהן קרא לשחרר את העצורים, אך מפקד משטרת חיפה סירב, והבהיר כי בכוונתו להשאיר את הסטודנטים במעצר עד לסיום חקירתם.

חתן פרס נובל משה הרשקו, שנאם בהפגנה: "מערכת ההשכלה הגבוהה במדינה נמצאת בסכנה של קריסה. באוניברסיטת תל־אביב סוגרים חוגים שלמים ובאוניברסיטאות האחרות המצב לא טוב יותר."

שרת החינוך, לימור לבנת, מתחה ביקורת על הסטודנטים: "הסטודנטים יצאו מכלל שליטה. אני מצטערת אם ההפגנה שלהם הגיעה לכדי אלימות. אין לזה מקום. הם איבדו שליטה בלא כל סיבה. טוב שהם דואגים לעתיד ההשכלה הגבוהה אך הם לא פנו אלינו לפגישה. לאחר שעות רבות של דיונים במשך הלילה הם פוצצו את הפגישה בבוקר והחלו להתפרע. כל הלילה התנהלו המגעים אך בבוקר הם באו עם דרישות נוספות להקמת ועדות שונות כדי לספק להם סולם לרדת מהעץ." כן ציינה לבנת כי תוכנית החומש שנחתמה תתקן את הקיצוצים שספגה מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בשנים האחרונות. "הסטודנטים כנראה פיספסו את התוכנית הזו." בנוסף, הודיעה היום השרה לבנת בצאתה מישיבת המועצה להשכלה גבוהה, כי "המועצה החליטה שיש לבחון את נושא השכר באוניברסיטאות, המהווה 75% מתקציבן."

לעומת זאת הביע רקטור אוניברסיטת חיפה, יוסי בן־ארצי, תמיכה במאבקם של הסטודנטים. "המאבק שלנו, יחד עם הסטודנטים. אנחנו נכשלנו במאבק להביא את עניין הקיצוץ לסדר היום של ראשי האוניברסיטאות ולמודעות הציבור, למרות שאנו מנסים לעשות זאת חמש שנים", אמר, "אנו שמחים שבתוך ימים ספורים הסטודנטים הצליחו להעלות את העניין ולהבהיר למערכת הפוליטית את הנזק העצום שעלול להיגרם. בלי השכלה גבוהה מדינת ישראל מסכנת את קיומה, איכותה ויכולתה".
קישורים
Ynet - ההפגנה
תגובת השרה לבנת - מתוך Ynet
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  מה ההבדל (או מה הקשר) בין • 5th Orman • 3 תגובות בפתיל
  ועכשיו גם הסגל הבכיר מצטרף • דובי קננגיסר • 13 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • האייל האלמוני • 9 תגובות בפתיל
  שביתה ביום שני. גם מתרגלים? • עודד • 2 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים