ארה''ב: 9 שנות מאסר בפועל לשולח ''דואר זבל'' 2307
בית משפט בוירג'יניה גזר תשע שנות מאסר בפועל על ג'רמי ג'יינס, בעל עסק לשווק דרך האינטרנט, בגין שליחה המונית של ''דואר זבל''. זוהי ההרשעה הראשונה בגין עבירה זו בארה''ב.

ג'יינס נהג לשלוח למעלה מעשרה מיליון אימיילים מדי יום, ותואר על-ידי התביעה כאחד מעשרת שולחי דואר הזבל הגדולים בעולם. הוא יתחיל לרצות את ענשו רק לאחר תום שלב הערעורים על ההרשעה.
קישורים
CNN
San Francisco Chronicle
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אולי הגיע הזמן לסקר חדש 291376
האם מישהו טרח, אי פעם, לקרוא דואר זבל? שלא לדבר על לקנות את המוצר שמנסים לפרסם בו.
אולי הגיע הזמן לסקר חדש 291394
אני חושב שהסקר המתבקש כאן הוא "עד כמה האמריקאים השתגעו לדעתך ?"
תשע שנים? 291395
לא קצת מוגזם? הוא קיבל עונש שמקבלים אנסים ושודדים.

אגב, לגבי התהייה אם באמת יש אנשים שקוראים את הספאם. קראתי פעם כתבה על ספאמר שנתפס ‏1, והוא טען : "אם תשלח מיליון דוא"לים בסוף תמיד יהיו 500 אידיוטים שיקנו".

1 - לצערי לא זכור לי איפה, והציטוט הוא מזכרוני בלבד כך שהמספרים כנראה לא נכונים.
בול אלקטרוני 291535
בזמן האחרון רצים דיבורים על בול אלקטרוני שנצטרך להוסיף לכל דואל שנשלח. זה ייקר את החיים לזבלנים ויפחית את משלוח הזבל.
אם אפשר יהיה למחזר את הבולים האלו, כלומר אם קיבלתי דואל אז אני יכול לשלוח את אותה כמות של דואל ללא תוספת תשלום, זה יהיה נפלא.
רק תחשבו על כל המלכודות דואל שיופיעו מיד ברשת וישר יחנקו את כל הספמרים.

נ.ב
על משלוח קבצים גדולים נצטרך לשלם עם כמה בולים?
בול אלקטרוני 291540
נדמה לי כי ההצעה הטובה ביותר היא "השולח משלם למקבל", ולא לצד ג' כלשהו.

הצעות משוכללות יותר מאפשרות לכל מקבל לקבוע תעריף משלו, וגם מאפשרות למקבל שלא לחייב את השולח אם אינו רוצה בכך. במילים אחרות: שלח לי דואר, אין בעיה, אבל אם זה ספאם תחויב בדולר אחד. (כמובן שמי שרוצה להיות מנוול יחייב גם שולחים "סתם", אבל אחרי פעם אחת, אף אחד לא ישלח לו שוב דואר).

עכשיו כשאני חושב על זה, מערכת כמו "האייל הקורא" תצטרך לגבות פיקדון כדי לאפשר מנגנון כמו הודעה בדואל על תגובות לתגובות.
בול אלקטרוני 291541
אני חושב שפשוט נוותר על הודעה בדואל. הסיכון גדול מדי.
בול אלקטרוני 291560
אני סקפטי לגבי הנכונות של כל משתמש דוא''ל שם בחוץ לחשוף את פרטי כרטיס האשראי שלו עבור כל שליחת מייל.
בול אלקטרוני 291571
חיוב דרך ה-ISP פותר את הבעיה. ממש כמו שכשאתה מתקשר לשירות שיחות בתשלום (1-900, או 056 בארץ בזמנו) אתה משלם לצד ג' עלום כלשהו מבלי לגלות לו את פרטי האשראי שלך, ולמעשה בלי לספר לו מי אתה בכלל, אלא על-ידי תשלום לספק הטלפוניה שלך.
בול אלקטרוני 291610
אז אתה מדבר על פיתוח פרוטוקול, או הרחבה של ה smtp בצורה הבאה:

A. שולח מייל.
B. מקבל מייל.
As. שרת smtp של A.
Bs. שרת smtp של B.
AI. איזשהו "שרת חיוב" של ספק שירות של A.

1) As יוזם session עם Bs מבקש לשלוח מייל ל B.
2) Bs, לפי סדרה כלשהי של קריטריונים, מחליט אם לחייב את A או לא.
3) Bs יוזם session ל AI, ומבקש לחייב את A על 1 מייל.
4) על מנת למנוע abuse, בשלב זה AI יצטרך לבקש אישור מ A או סביר יותר להניח מ As.
5) A/As מאשר את החיוב.
6) AI מחייב את A. מדווח ל Bs "בוצע".
7) Bs מאשר את כניסת המייל.

אם As הוא שירות דוא"ל שאינו קשור לספק שירות (כמו Yahoo) אז ישנן שתי אפשרויות: 1) חלק מפרטי החשבון שלך מכילים את הפרטים של AI (איך לחייב אותך) או 2) As ו AI יהיו אותו השרת (או במילים אחרות Yahoo יחייבו אותך, ואתה תיתן את פרטי האשראי שלך להם).

בכל מקרה, הבעיה היא ב (3). איך Bs יודע לאיזה AI להתקשר ?
אם באיזשהו אופן As מרמז לו לגבי העניין - As יכול להוביל את Bs לשרת AI מזוייף שייתן לו אישור בלי קשר לכלום.
אפשרות שנייה היא לעבוד על עיקרון כלשהו של Certificates, ורשימה התחלתית של CAs (ב Bs). אבל Certificates עולות כסף. הלכה למעשה B מצהיר "אני מקבל מייל רק מלקוחות "נקיים" עם תעודות, כל מי שרוצה לשלוח לי מייל צריך לשלם קודם כל על בדירה ולהראות לי את התעודה שלו". זה בעייתי גם בסביבת עבודה וגם בסביבה פרטית.

בנוסף, נניח שאת החלק Bs->AI פתרנו. השאלה מה עם האישור של AI ? לא סביר שנבקש אינטראקציה עם A עצמו ולכן אנחנו נשארים עם שתי מכונות (AI ו As) שמדברות בינהן. זה נשמע לי אינהרנטית מסוכן, ויכול להוביל לגניבה של כסף ע"י דיווחי שווא על שליחת מייל.

בקיצור אני צריך עוד לגלגל את זה בראש, במבט ראשון זה נשמע לי כמו מן בלגן שאני לא רוצה במייל שלי. אני כסר מעדיף למחוק את המיילים בעצמי, או לשלם על פילטר טוב.
בול אלקטרוני 291617
לא בדיוק. יותר כמו:

A שולח דואל ל-B. תוכנת הדואל של A מוסיפה לדואל, באופן אוטומטי, "שובר חיוב" ש-A שילם עליו מראש לגורם כלשהו.

השובר הוא מספר אישור כלשהו, מגורם כלשהו (Al) שיכול לספק את הכסף; למשל, חברת אשראי. אין באישור שום מידע לגבי כרטיס האשראי של A: רק אישור, חתום דיגיטלית על-ידי Al, שהם מוכנים לספק כסף בשמו של A.

כש-B מקבל את הדואל, תוכנת קריאת-הדואל שלו ניגשת ל-Al, ומוודא שהאישור אמיתי; אם לא, הדואל נזרק, אם כן, הדואל מוצג ל-B, ויש לו כפתור קטן בפינה: "חייב את השולח". אם הוא לוחץ על הכפתור, Al מקבל הודעת חיוב, על-סמך האישור החתום, והחיוב יתבצע; אם לא, Al מקבל הודעת "לא לגביה", ו-A (שנמצא בקשר תקופתי עם Al כדי לקבל אישורים חדשים) יוכל "למחזר" את האישור הזה.

בכל מקרה, ההצעה אינה שלי, זו הצעה קיימת, ואני מניח שיש תיעוד טוב יותר לאופן הביצוע מאשר הזכרון הרעוע שלי.
בול אלקטרוני 291624
זה אותו הדבר שהצעתי, רק ש As יוזם session עם AI, משלם, ומצמיד קוד תשלום שהוא מקבל מ AI להודעה שהוא שולח לBs.
Bs בתורו יוזם session עם AI ומוודא את תקינות הקוד.

יש לי כמה מחשבות על זה, אבל נראה לי שזה לא המקום, ושנינו לא בקיאים בפרטים ככה שזה חסר טעם.
בול אלקטרוני 291584
הפתרון הוא לשלב whitelisting במודל. אתה עדיין תוכל לשלוח בלי בול, אבל אז הפילטר של המקבל "יאכל" אותו.

הרעיון הבסיסי צריך להיות שכשאתה נותן את כתובת האימייל שלך אתה תצטרך לתת גם מפתח שמאפשר לשולח המסויים לשלוח לך אימייל. אם הוא מתחיל לזבל אותך, תחסום לו את המפתח.
בול אלקטרוני 292181
זאת כבר הצעה מאוד מעניינת.
מעניינת, אבל לא ישימה. 292279
כדי שזה יקרה, כולם אבל כולם צריכים להסכים על סכימה אחת, ולעבוד לפיה. ואז לשדרג את כל השרתים בעולם כדי שיתמכו בה. לא בלתי אפשרי, אבל מאוד מאוד סביר.

(גילוי נאות - כותב שורות אלה מרוויח את לחמו מהיות המודלים המוצעים לפתרון הבעיה לא מאוד ישימים.)
מעניינת, אבל לא ישימה. 292315
הסיבה שבגללה ההצעה הזאת מאוד מעניינת, היא שהיא לא דורשת "שכולם אבל כולם צריכים להסכים על סכימה אחת, ולעבוד לפיה. ואז לשדרג את כל השרתים בעולם כדי שיתמכו בה". היא ניתנת ליישום פשוט ברמת השרת של החברה או אפילו ברמת הclient. אני יכול לממש את המנגנון הנ"ל בclient ה web-י של החברה שלנו לפני סוף השבוע.

השרת/client יספק מאגר של מזהים יחודיים, וינהל את המאגר הנ"ל. המשתמש יוכל להוסיף מזהה, ולנהל לעצמו רשימה של אנשים שהוא שלח להם את המזהה הזה. את המזהה הוא יצמיד לתחילת שם המשתמש שלו כשהוא נותן את כתובת המייל שלו. למשל במקום לשלוח למישהו את המייל שלי someone@somwhere.com אני אשלח לו את הכתובת uw194ac-someone@somewhere.com. במקביל אני אסמן את המזהה uw194ac כפעיל.

נניח שבהתחלה אני מאפשר גם קבלת דואר מהכתובת הבסיסית, עד שאני מעדכן את כל האנשים שאני בקשר איתם בקשר לשינוי. אני יכול לחלק לכולם את אותו המזהה, או מזהים שונים. החלק הזה לא שונה משינוי כתובת רגיל, כמו שקורה לכל אחד מדי פעם. הכי סביר לתת לכל האנשים שאתה בקשר איתם מזהה אחד, ולכל הרשמה או משהו דומה מזהה שונה.

מהרגע שלכל ה contacts שלי יש מזהה פעיל, אני סוגר את הכתובת הבסיסית, ומקבל רק אימיילים עם מזהה פעיל.

אם אני מקבל ספאם בשלב הזה, הספאם חייב לבוא מאחד המזההים שחילקתי, נניח y2t73kd. אני בודק מי נמצא על המזהה הזה, מעדכן אותו עם מזהה חדש או לחליפין מסנן "מנייקים, מכרו את הכתובת שלי ! אין בעייה..." ומבטל את המזהה. הכתובת y2t73kd-someone@somewhere.com מרגע זה לא פעילה, והספאם נעצר.

שאר העולם נשאר אדיש לחלוטין לכל העסק הזה.
יש איזה מוצר שעושה את זה. או משהו ממש דומה 292392
שמו פרח מזכרוני.

זה עשוי לעבוד ברמת המשתמש הבודד, אבל לא ברמה ארגונית. ארגונים לא יכולים להרשות לעצמם לא לקבל דואר מאנשים שאינם מכירים. ואם אתה כבר מפרסם את הכתובת עם המזהה, מה השגת?

ואל תשכח שספאם לא פעם נשלח לכתובות אקראיות. ברגע שתהיה סכימה נפוצה של כתובות פלוס המזהה שלהן, הספאמרים פשוט יוסיפו את המזהים האפשריים לאלגוריתם האקראי של הכתובות. מה שאומר שאמנם מעט מהן יחדור לתיבה שלך, אבל העומס על השרתים לא ירד.

פתרון שכן מצא חן בעיני, שוב ברמת המשתמש הבודד, היה שרת דואר מבוסס ווב, שעל כל דואר משולח לא ידוע, היה אוטומטית מחזיר בקשה לאימות אנושיות השולח. ומרגע ששולח מסויים אישר את עצמו, דואר ממנו נכנס אוטומטית לתיבה שלך. נדמה לי שלשרת שנרשמתי אליו קראו Bluebottle. אני מניח שהחשבון שלי שם נסגר מזמן, מחוסר שימוש. מה לעשות, אני לא חסיד גדול של דואר מבוסס ווב. לא נוח לי כמו תוכנת דואר "אמיתית".
יש איזה מוצר שעושה את זה. או משהו ממש דומה 292410
מה שאתה מדבר עליו זה bruting וזה לא שונה מניסיון לעשות bruting לסיסמא בת 8 תוים שמורכבת ממספרים ואותיות. bruting, כידוע לכל, לא כ"כ עובד‏1.

בקשר לארגון אתה צודק, אבל אפשר לצמצם את הבעיה לכתובת אחת "ציבורית" (support, sales, contact, info וכו') ולהגן על כל שאר הכתובות ה"פרטיות". זה עדיין שיפור משמעותי.

_________
1 נסה בשביל הכיף לכתוב תכנית קטנה ב C שתנסה לעשות bruting לסיסמא בת 8 תוים. פזר מעט פלט של סטטיסטיקות והתקדמות, אפשרויות delay שונות (לבחינה בתנאי רשת שונים) ואולי איזה MD5 קטן באמצע, ככה בשביל הטעם. בתיאבון.
מעניינת, אבל לא ישימה. 292408
אחת הבעיות העיקריות היא זיהוי השולח. נכון לעכשיו אני יכול לשלוח אליך הודעת דואר אלקטרוני בחתימת נשיא ארצות הברית. איך יזהה השרת שההודעה לא נשלחה ממנו? על ידי איתור האיזור הגיאוגרפי שממנו נשלחה ההודעה? כל הרעיון של דואר אלקטרוני הוא האפשרות שלי לשלוח אותו מכל מקום בעולם, גם כשאני עובד במחשב זר.
מעניינת, אבל לא ישימה. 292411
או שאני לא הבנתי את התגובה שלך, או שאתה לא הבנת את התגובה שלי.
מעניינת, אבל לא ישימה. 292489
רעיון עיוועים- אולי אפשר לנסות משהו כמו mac-learning? מי שמעולם לא שלחתי לו דוא"ל יכנס לתיקיה ( שאסרוק לעיתים נדירות יחסית) ומי ששלחתי לו דוא"ל בחצי שנה (נניח) האחרונה, יכנס אלי לרשימה הלבנה.
מעניינת, אבל לא ישימה. 292697
זה בדיוק מה שתוכנת הדואר שלי (Incredimail) עושה ופעם בשלושה ימים היא מזכירה לי לעבור ולרוקן או לאשר את ההודעות שהצטברו בתיקיית הזבל, דבר שהוא מלאכה קלה מאוד (כ10 שניות) כאשר הזבל מרוכז ביחד. כתוצאה מכך, איני סובל כעת כמעט לגמרי מדואר הזבל, למרות שהוא מהווה את רובו הגדול של הדואר שאני מקבל. עדיין כמובן שספקי השירות והתשתית וכנראה גם המחירים שהם גובים, כן מושפעים מעומס הזבל.
בעזרת תוכנה זו, שאגב מחוברת גם לדואר הוובי שלי (yahoo בתשלום וגוגל בחינם), קיבלתי היום את הקישור הבא מאימי, וזה שיפור לעומת העצות לחיים בריאים (ידעת שבקליפת השקדים יש ציאניד ולכן חייבים להשרות אותם במים כדי לקלפם? אלא אם אתה כמוני ואין לך משהו אישי נגד החומר. וגם שבננה זה הדבר הכי בריא שקיים ואולי אני חי בזכות זה שהיא מבטלת את הציאניד של השקדים שאני בולס כל הזמן?) ומאושרים יותר (אם כל יום אעשה אישזהו משהו שאני לא זוכר כרגע אז אהיה מאושר, מאוזן ועוד משהו - אולי נורמטיבי): http://www.eviltree.de/zoomquilt/zoom.htm .
מעניינת, אבל לא ישימה. 292961
יש עצי שקדים (לא במטעים) שאף בעל חיים לא מתקרב אליהם בגלל רמת הציאניד הגבוהה בפירותיהם. שקדים לא מקולפים ולא מבושלים יכולים להיות מסוכנים למדי, במינון גבוה. איזה חומר בבננות סותר את הציאניד שבשקדים?
מעניינת, אבל לא ישימה. 292976
עניין הבננה הובא בסמיכות מטעה לנושא השקדים.
אז באמת שקדים יכולים להיות מסוכנים? חשבתי שזה שטות. אז כמה שקדים מותר לאכול?
אני זוכר שכשהייתי קטן, אחד לכמה שקדים היה מר. היום זה כבר לא קורה. האם אתה יודע מדוע? האם במרים יש יותר ציאניד מבאחרים?
מעניינת, אבל לא ישימה. 293192
פירות רבים מכילים ציאניד (חלקם רק בגלעין), אבל בשקדים יש ריכוז טבעי גבוה יחסית לפירות אחרים. הכבד מפרק כמויות קטנות של ציאניד, אבל ריכוז גבוה יכול לגרום למוות מיידי, או להצטבר באיברים ולגרום נזק רב לאורך תקופה ארוכה.
זוכר את הפרסומות לחפצים חשודים? לא סתם אמרו שם לבדוק אם למכתב ממקור לא-מזוהה יש ריח של שקדים... אחד הסימפטומים להרעלת ציאניד הוא הבל פה בריח שקדים מרים, אשר מכילים יותר ציאניד משקדים מתוקים.
שמעתי פעם סיפור (כנראה אגדה רורלית, אבל לך תדע) על משפחה שלמה שנפטרה לאחר שאכלה עוגה שהוכנה משקדי בר שנקטפו בעת טיול.
כיום, כנראה בשל סלקציה גנטית של החקלאים, ריכוז הציאניד הממוצע בשקדים מתורבתים נמוך מזה של שקדי הבר.
מעניינת, אבל לא ישימה. 293201
האם קליית שקדים מצמצמת את כמות הציאניד?
חוץ מזה, אם ידוע לך, לשם מה הציאניד? האם זה אמצעי הגנה (כנגד חרקים למשל)?
מעניינת, אבל לא ישימה. 293016
לא יודע לגביך, אבל כתובת הדוא''ל שלי מופיעה בכל מיני מקומות - באתר הבית שלי, בעמוד הכותב שלי באייל, וגם בכל תגובה שאני כותב באייל. אני מפרסם את הדוא''ל שלי כי אני רוצה שאנשים יוכלו להגיע אלי. בשיטה שלך, אני לא אוכל לפרסם את הדוא''ל שלי כלל. זה בערך כמו להפוך את הטלפון שלך לחסוי כי כל הזמן מטרידים אותך - כלומר, זה פתרון בעייתי מאוד, אם אתה לא מסוג האנשים שחושבים שאם הם צריכים להשיג אותך, אז הם ידעו איך לקבל את הטלפון שלך.
הפתרון חייב לאפשר לאנשים להמשיך להפיץ את הכתובת שלהם לכל דיכפין.
מעניינת, אבל לא ישימה. 293073
גם אתה וגם יובל לא הבנתם את הרעיון שאני מתאר.

אין שום בעיה להפיץ את הכתובת. רק שאתה לא תפיץ את הכתובת dubi@haayal.co.il, נניח, אלא כתובת אחרת, למשל 92k57f3-dubi@haayal.co.il.

ברגע שתחליט שהכתובת הנ"ל סופגת יותר מדי ספאם, אתה יכול לייצר כתובת חדשה, נניח 2jd74jd3-dubi@haayal.co.il, לפרסם אותה במקום הישנה, ולחסום את הקודמת.

אחרי כתיבת ההודעה הקודמת גיליתי שyahoo כבר מציעים את השירות הזה:
מעניינת, אבל לא ישימה. 293218
כלומר, לתעבורת הדוא"ל להגיטימי שלי אני אצטרך להוסיף עכשיו דוא"ל דו-שבועי מכל מי שאני מכיר, בערך, שמבשרים לי שאת ה-J השלישית בכתובת שלהם צריך להחליף מעשיו ב-W? ואז כל פעם אני אאלץ לעדכן את ספר הכתובות שלי בשביל זה? תודה, אבל לא.
מעניינת, אבל לא ישימה. 293236
חוץ מהעובדה שאתה סתם מגזים, זה גם לא כ"כ תלוי בך.

אתה תקבל מדי פעם מייל "אני מחליף כתובת ל 329dj47s-tal@haayal.co.il". תעשה קופי-פייסט ותשנה את הכתובת של טל ברשימת כתובות שלך. בקשר לעצמך, אתה יכול לא להשתמש בזה.
מעניינת, אבל לא ישימה. 293263
נו, באמת. אתה חושב שמישהו באמת ירצה להסתבך ככה? מה שכן, מה בדיוק המניעה בכך ששליחת המייל, והתיקון, ייעשו בצורה אוטומטית לאנשים שב"רשימה הלבנה" שלך?
מעניינת, אבל לא ישימה. 293267
תשמעו, לא העלתי תכנית איך לשנות את העולם. הייתה הצעה אחת של טל, שחשבתי שהיא לא כ"כ פרקטית בגלל מורכבות היישום שלה. אפופידס הזכיר אפשרות אחרת, שנראתה לי יותר פרקטית מבחינת יישום נטו, אז אמרתי, "זה כבר רעיון מעניין". למה ? כי כדי לשיים אותו לא צריך לעשות בדיוק את מה שהספאמר האלמוני טען שצריך לעשות - לשנות הכל מראש.

לגבי העדפות של המשתמשים, זה לא כ"כ מעניין אותי. ברור שלא כל רעיון מתאים לכל אחד. אבל רעיונות שמכריחים את השולח או את מפעילי השרתים (או שניהם) לבצע שינויים מקיפים בגישה ובכלים לפני שאפשר ליישם אותם נראים לי אינהרנטית לא יישימים. האפשרויות היחידות שעוברות את הסף הזה בעיני, הן כאלו שניתנות לביצוע בלי להכריח אף אחד אחר לעשות שום דבר.

לגבי "מישהו באמת וגו"', לא יודע, אבל yahoo! מציעים את זה בתור שירות בתשלום. כנראה שמישהו מוכן אפילו לשלם על זה. ושוב אני מסביר: העיקרון הבסיסי הוא בסה"כ משהו שהרבה אנשים עושים בלאו הכי: יש להם כתובת "נקייה" אחת שהם שומרים אותה נקייה על ידי-כך שהם לא חושפים אותה, ורק לאנשים שהם מכירים יש גישה אליה. בכל סיטואציה שבה נדרש למסור כתובת מייל לצורך הרשמה או כל דבר דומה, משתמשים ב alias זמני. כשalias מסויים סופג ספאם, זורקים אותו.

הסבירות שהכתובת הספאם-free שלך תיפול לידי ספאמרים נמוכה בהרבה בשיטה הזאת. אבל מה שחשוב זה שזה סתם עוד מנגנון שאפשר להשתמש בו ואפשר לא, והוא לא מכריח אף אחד לעשות שום דבר.

עכשיו אפשר די עם ה"נו באמת"-ים ?
מעניינת, אבל לא ישימה. 293290
אז זהו, שכתובת Spam Free לא תשאר כזו להרבה זמן- גם אם אתה נותן אותה רק לקרובים אליך.

שלושה תסריטים נפוצים מאוד:
* מישהו מהקרובים אליך מעביר אליך (ולעוד מליון אנשים) מכתב שרשרת, כשהכתובת שלך גלוייה. מכתב השרשרת מתגלגל הלאה, ועימו הכתובת ה"חסוייה" שלך.
* הרבה וירוסים כיום אוספים כל כתובת דואר שהם מוצאים על המחשב אותו הם הדביקו, ומעבירים את הכתובות לספאמרים. חלק מהוירוסים שולחים ספאם ישירות לכתובות הללו. חלק אחר משתמש בכתובות הללו לזיוף כתובת השולח. ברגע שאחד מהקרובים אליך נדבק בוירוס כזה, הכתובת שלך כבר בידי ספאמרים ואינה חסויה.
* אחד מהקרובים אליך מתקין תוכנה כמו סקייפ ומאשר לתוכנה לשלוח אליך מייל ולשאול אותך האם אתה רוצה גם להתקין. אני לא יודעת לגבי סקייפ ספציפית, אבל הרבה תוכנות שמציעות פיצ'ר כזה גם מעבירות את הכתובות הללו לחברה האם (ולגבי סקייפ, קיבלתי הזמנה אוטומטית להתקין סקייפ ממכר, וכששלחתי לו מייל תהייה על כך, התברר שהוא שדרג את התוכנה, ולא שם לב שהוא אישר לה לשלוח הודעות כאלו לכל מי שבספר הכתובות שלו). תסריט דומה מאוד הוא שמי שקרוב אליך מתחבר לרשת חברתית כלשהי כמו פרינדסטר, או סתם רוצה לשלוח לך הזמנה לג'ימייל, והופ! לצד שלישי יש את הכתובת שלך.

סה"כ, שיטת הכתובת היחודית לכל אחד קיימת כבר כיום ברוב ספקי האינטרט (עם כתובת בנוסח realmail+123@exmaple.com - כשמה שאחרי הפלוס יכול להיות כל דבר, ולא צריך להגדיר משהו מיוחד בחשבון שלך. למידע נוסף:
אבל מהסיבות הללו (ואחרות) התגלה שזו שיטה פשוט לא יעילה לאורך זמן, ולכן היא לא ממש זכתה לתפוצה נרחבת.
מעניינת, אבל לא ישימה. 293302
כן חשבתי על זה.

אפשר גם לא לתת לחברים את הכתובת הרגילה, אלא alias כלשהו (alias אחד לכל החברים), ולהחליף אותו אם המצב הופך להיות בלתי נסבל.

דבר שני לא כל "צד שלישי" זה ספאמר מקצועי. הספאם שאני מקבל מכמה צד שלישי כאלו, הוא כלום לעומת הספאם שאני מקבל בקשר לויאגרה, סלבריטאיות עירומות, תרופות זולות, משכנתא בחו"ל, ושאר מיני דברים מעצבנים. הסוג השני נכנס בתדירות של כמה פעמים ביום, בזמן שהסוג הראשון מגיע בתדירות של פעם או פעמיים בחודש, פר שולח.
מעניינת, אבל לא ישימה. 293338
>דבר שני לא כל "צד שלישי" זה ספאמר מקצועי

אולי לא, אבל אחוז גבוה מאוד שלהם הוא כן (ובמקרה של וירוסים, התשובה היא "כן" רבתי, והם נפוצים מאוד ולא תמיד גורמים להתנהגות מעוררת חשד במחשב, כך שקל להדבק ואפילו לא להיות מודע לכך). ובכל מקרה, ברגע שהכתובת בידי "צד שלישי", איבדת שליטה עליה- וזה קורה בתדירות גבוהה מאוד.

במילים אחרות: המנעות מספאם ע"י הסתרת הכתובת מספאמרים לא עובד. הם יקבלו אותה בין כה וכה במוקדם או במאוחר.

>אפשר גם לא לתת לחברים את הכתובת הרגילה, אלא alias כלשהו (alias אחד לכל החברים), ולהחליף אותו אם המצב הופך להיות בלתי נסבל.

אבל אז שוב נתקעים עם הבעייה שציינו קודם- מהר מאוד הכתובת הופכת "מזובלת", ואז צריך להטריח את כל החברים שוב עם כתובת חדשה (ואחרי מספיק פעמים, הסיכוי שמישהו ישכח לעדכן את הכתובת שלך אצלו ושעקב כך תפסיד דואר שכן רצית נהיה משמעותי).
הו, יופי שהעלית את הנושא! 293318
מה זה פרינדסטר?
הו, יופי שהעלית את הנושא! 293337
אתר שמשמש לניהול וארגון ה"רשת החברתית" שלך (בדומה ל- http://www.linkedin.com ו- http://www.orkut.com ). אאל"ט, הוא נרכש לאחרונה ע"י יאהו!.

(לא, אין לי שם חשבון)
הממ... 293366
מה זאת אומרת "ניהול ואירגון הרשת החברתית" שלי? (כי גם אם שני האתרים האחרים אני לא מכירה)

_________
העלמה עפרונית, מבינה מהר כשמסבירים לאט.
הממ... 293476
יש באתרים עצמם הסבר.
בכל מקרה, על רגל אחת-
"רשת חברתית" ו"תוכנה חברתית" הן באז-וורדז שמסתובבות היום הרבה. העקרון הוא פשוט: חבר מביא חבר בצורה גרפית. את נרשמת לאתר, וכן גם החברים/מכרים/ידידים/בני משפחה/קולגות שלך, ואתם יכולים ליצור קהילות קטנות. את יכולה לפגוש גם אנשים חדשים, אם כי בחלק מהאתרים את יכולה ליצור קשר רק עם אנשים שקשורים לאנשים ברשת החברתית שלך (במטרה לעזור בסינון).

הנושא יותר גדול מזה, ולא מאוד התעמקתי בו.
הנה בלוג שעוסק בנושא:
והנה מאמר מקיף הרבה יותר מההסבר הצולע שלי, מתוך וויקיפדיה על "שש דרגות ההפרדה", העקרון מאחורי הרבה מהאתרים האלו:
ומאמר אחר, פחות טוב, על "תוכנה חברתית"- החלק הטוב בו הם הקישורים למידע נוסף:
הממ... 293874
LinkedIn שהזכרת קודם מיועד ספציפית לאיתור מועמדים לעבודה, לחיפוש עבודה ולפיתוח עסקי.
מעניינת, אבל לא ישימה. 293438
תגידו, אפרופו דיון זה, האם הגיע אליכם דואר מאחד בשם מאיר עזרא, הכולל ציטוט מרון הבארד ועוד איזה מלל ניו-אייג'י חסר ערך? לפי רשימת הכתובות הנלווית למסמך המרשים שקיבלתי, אני מסיק שכתובתי נלקחה מהאייל (אשר על כן בדעתי להישאר אלמוני לזמן מה).
בול אלקטרוני 291597
פתרונות שכרוכים בתשלומים, יזרזו את הגעת היום שבו לא ניתן יהיה לפתוח חשבונות דוא''ל אנונימיים (ובחינם). מבחינתי, אם זה עומד מול המטרד שבמצב הספאם הנוכחי, אני מעדיף את האחרון.
בול אלקטרוני 291598
מה שאתה בעצם אומר זה שאתה מעדיף לשלם על פילטרים מאשר על בולים.
טוב, גם זאת אפשרות. לדעתי פחות אפקטיבית.
בול אלקטרוני 291601
זהו, שעל הפילטרים אני לא ממש משלם מכיסי כרגע...
(בהנחה שלבעייה במימדיה הנוכחיים אין השפעה ממשית על גובה המסים שאני משלם ועל אופן חלוקתם).
הקנטה על רקע אידיאולוגי 292977
ישראל: שמונה חודשי מאסר בפועל על נסיון להפחיד את אמא.
הקנטה על רקע אידיאולוגי 292994
לפי איזה סעיף הוא נשפט?
הקנטה על רקע אידיאולוגי 293458
סעיף 192 בחוק העונשין - "איומים":
המאיים על אדם בכל דרך שהיא בפגיעה שלא כדין בגופו, בחירותו, בנכסיו, בשמו הטוב או בפרנסתו, שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחיד את האדם או להקניטו, דינו - מאסר שלוש שנים.

(מסמך MS-WORD)
293529
"הממשלה אישרה תוכנית דוא"ל מאובטח לכל אזרח
הקבינט החברתי-כלכלי אישר את הצעת שר האוצר להרחבת פרויקט ממשל זמין, במסגרתה אושרה "הכספת", תיבת דואר מאובטחת אישית שתשמש את הממשלה בתכתובות עם הציבור"

יופי. מתי הם מאשרים את ההצעה לחיי נצח? 293689
לא בדיוק רעיון טוב 293701
מישהו צריך להזכיר להם שדואר אלקטרוני בפרוטוקולים הקיימים מוגדר כ-"Best effort" בלבד. כלומר, פר-הגדרה, הוא אינו אמין עבור תכתובות קריטיות.

כך שבלי קשר לאיכות האבטחה שתהיה שם (ונסיון העבר עם אבטחה של דואר בסדר גודל כזה עגום למדי), הסתמכות על משלוח בדואר האלקטרוני לכך שמישהו אכן קיבל משהו אינה רעיון טוב...
גנרלים ביזנטיניים 293815
למה? אין מנגנון שמחזיר אישור אוטומטי כאשר הדוא"ל מתקבל או נפתח?
גנרלים ביזנטיניים 293857
המנגנון הקיים הוא וולונטרי. לא כל תוכנת דואר שולחת אישור (ואפשר להגדיר לאלו שיודעות איך גם לא לשלוח) ומה שיותר חשוב- יש שרתים ש"זורקים" אישורים כאלו לפח, ולא מעבירים אותם הלאה- ובדואר אלקטרוני אין לך ממש שליטה באיזה שרתים הדואר יעבור עד שיגיע ליעדו.

מה שיותר חשוב, הפרוטוקול לא תוכנן בשביל אמינות מקסימלית. וכך גם שרתים. לא מזמן היה בארה"ב מקרה שבו שרת חסם בטעות דואר אלקטרוני חשוב שהגיע מבית המשפט (יותר נכון, שרת הדואר של בית המשפט חסם את הודעת השגיאה על כך שהדואר לא הגיע, כי הודעת השגיאה דמתה מידי להודעות של דואר זבל) מה שהביא לבלגן, כי הרשויות הניחו שהוא הגיע ליעדו.

אפילו בלי זה- אני נתקלתי בכל מיני מקרים שבהם הדואר האלקטרוני הגיע באיחור (למשל דואר עם קובץ תמונה מצורף שלקח לו ארבעה ימים להגיע מנטויז'ן ל- gmail), דואר שלא הגיע בכלל מכל מיני סיבות טכניות (אבל ללא הודעת שגיאה) ועוד.

אז ברור, רוב ההודעות יעברו בסדר גמור. הבעייה במערכת כזו שאי אפשר לסמוך שרק "רוב" ההודעות יעברו ללא דופי- צריך ש"*כל* ההודעות יעברו (ובזמן).
גנרלים ביזנטיניים 293858
הכל נכון, אבל כמו שמישהו כתב כאן, מדובר ב תא דואר שהממשלה מספקת לאזרחים לשם הודעותיה, ולכן המנגנון יכול להיות ייחודי.
גנרלים ביזנטיניים 293869
נו אז? אם הוא מבוסס על הפרוטוקולים הקיימים (SMTP/POP3) נשארת הבעייה הבסיסית של תכנון הפרוטוקולים שלא למטרת אמינות מקסימלית.

אם הוא מבוסס על פרוטוקולים ייחודים להם, נו, במקרה כזה יש לנו צרות הרבה יותר גרועות מאשר פרוטוקול שלא תוכנן לאמינות מקסימלית. (הפרוטוקולים הקיימים וותיקים כך שהבעיות והמגבלות שלהן ידועות. פרוטוקול חדש? גם אם הוא יעבוד במקרה מול מערכת ההפעלה שלך, אתה עדיין לא יודע איזה מגבלות יש לו, ואיזה באגים).
לא בדיוק רעיון טוב 293844
עד כמה שאני הבנתי מדובר על כתובות אי מייל בשרת שינוהל ע''י הממשלה, ושהכניסה אליו תדרוש כל מיני אמצעי אבטחה מתוחכמים(ראי בכתבה).

חוץ מזה ניתן להניח(אם כי זה לא נכתב מפורשות) שזאת לא תהיה כתובת שפתוחה לדואר חיצוני, אלא מעין נל''ן ממשלתי, אתה שולח הודעה לממשלה ומקבל הודעה מהממשלה.
ימות המשיח? 561327
יש כאן עוד אנשים ששמו לב לירידה משמעותית בכמות הספאם שמגיעה לג'ימייל בשבועיים האחרונים?
ימות המשיח? 561328
אכן, ימות משיח זמניים, נתפס בחור (סתם לשם תרגיל, נחש מאיזה מדינה לפני שאתה פותח את הקישור) שהיה אחראי לפי ההערכה ל-‏10 מיליארד מכתבי ספאם ביום, כשליש מכמות הספאם בעולם. מעניין אם אדם אחד מתוך ה-‏10 מיליארד ביום האלה באמת רכש פעם שעון חיקוי רולקס או אמצעי תגבור צמחי מהפכני.
ימות המשיח? 561330
רק שליש? אצלי זה ירד ל-‏4 ספאמים ליום! חבל שלא דאגתי מבעוד מועד לגוון את מקורות הספאם שלי גם לכאלו שאינם קשורים בספאמר הספציפי ההוא.
ימות המשיח? 561341
:-)נכון, פתחתי פעם תיבת דואר זמנית בוואלה ופרסמתי אותה באיזה אתר, ומאז שלח לי אולג ניקולאינקו אליה עשרה מיילים בכל יום, ואילו עתה היא עומדת בשממונה, כלי אין חפץ בו...
ימות המשיח? 561407
הנה דוגמה למישהו שדווקא נענה להצעה עסקית מפוקפקת:
(די ארוך, אבל מה שקשור למה שכתבתי כאן נמצא די בהתחלה)
ימות המשיח? 561331
אצלי אין שינוי. בעשור האחרון אני מקבל מספר חד ספרתי של הודעות זבל בשבוע, כמעט כולן כתובות בפורטוגזית ואין לי מושג על מה מדובר.
ימות המשיח? 561332
אצלי במשך שנים היה בערך 30 ליום, לפני כמה חודשים ירד לבערך 20 ליום, ובשבועיים האחרונים לפחות מעשרה ביום. לפי הידיעה הזו, שעכשיו גיליתי, אכן יש ירידה גלובלית בתעבורת הספאם בשבועיים האחרונים, בגלל כמה בוטים שמסיבה בלתי ידועה הפסיקו לפעול.
ימות המשיח? 562684
חזרנו ל-‏30 ביום <אנחה>.
ימות המשיח? 566731
רק לי אין ספאם באאוטלוק בכלל? 1-2 לחודש (או שזה נורמלי, וכולכם מדברים על דואר רשת?).
ימות המשיח? 561333
אתה בודק את תיקיית הספאם של ג'ימייל? או שאתה מתכוון לספאם שממש מגיע ל-Inbox? אני לא מסתכל בתיקיית הספאם כמעט אף-פעם, וכמות הספאם שעוברת את הפילטרים היא באמת זעומה (אחד בחודש, בערך).
ימות המשיח? 561334
התכוונתי לאימיילים שבתיקיית הספאם. גם אני כמעט ולא נכנס אליה, אבל אחרי ששמתי לב לירידה במספר האימיילים שנמצאים בה (אתה יודע, זה מספר שרואים גם בלי להיכנס לתיקייה), נכנסתי וגיליתי שהירידה התחילה בסביבות חג המולד האחרון, לפני כשבועיים. גם אצלי מגיע ספאם ל-inbox רק פעם בכמה שבועות, ופרט למקרה אחד בתחילת ימי ג'ימייל, לא זכורה לי "טעות מסוג I" (אימייל לא-ספאם שקוטלג כספאם).
ימות המשיח? 561343
אה. אני לא רואה, כי הגליתי את התיקייה הזו לאגף המוסתר (Hide תחת Labels ב-Settings), ומאז באמת שאין לי מושג.
ימות המשיח? 561565
לי דווקא יש איזה שלושה-ארבעה פילטרים שנועדו להציל דוא''ל מסוגים מסויימים מתיבת הספאם. משום מה, כמה פעמים דוא''ל מסטודנטים הגיע לשם, ועכשיו אני מדגיש בפניהם להוסיף את מספר הקורס בכותרת, כדי שהפילטר יתפוס את זה. גם הודעות מהוורדפרס שלי נזרקות לשם מדי פעם באופן רנדומלי.
רשימות ללא הרשמה 561342
רק רציתי לנצל את ההזדמנות הזו להודות לאנשים נפלאים שעדיין מספקים לכל מיני פרוייקטים רשימות תפוצה שלא מחייבות הרשמה.

http://vger.kernel.org - מאחסן את כל רשימות התפוצה שקשורות ללינוקס (ליבה) [ויקיפדיה].

http://lists.debian.org - רשימות התפוצה של פרוייקט דביאן [ויקיפדיה]. שכן בעבר על שרת בשם ליסט [ויקיפדיה], אולם זה הלך לעולמו לא מזמן.
http://lists.alioth.debian.org - אחיו הקטן. שייך לאותה מערכת.

אני מנוי על כמה רשימות תפוצה של דביאן. מדי פעם אני מקבל מהן קצת זבל (ולכן אני מעביר אותן דרך סינון זבל, שלא כמו רשימות תפוצה אחרות). אבל בסה"כ המצב טוב למדי.

התוצאה היא שאפשר להזמין כל אחד להצטרף לדיונים בכל שלב. זה מאוד נוח. מעצבן אותי שהזבלנים כפו על רוב רשימות התפוצה להמנע מהאפשרות הזו, מכיוון שאין באפשרותם של מנהלי השרתים להשקיע כ"כ הרבה בתחזוקה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים