היציאה מהארץ נאסרה על ואנונו למשך שנה נוספת 2314
שר הפנים אופיר פז-פינס האריך בשנה נוספת את מגבלות התנועה שהוטלו על מרדכי ואנונו עת השתחרר ממאסרו לפני שנה, ואסר עליו את היציאה מן הארץ למשך שנה נוספת. לדבריו, ''קיים חשש ממשי שאם ייצא מישראל הוא יפרסם מידע סודי המצוי ברשותו, שפרסומו עלול לפגוע בביטחון המדינה''.

פינס הוסיף כי ''העובדה שבשנה האחרונה פעל ואנונו באורח שיטתי, בניגוד לצווים שהוטלו עליו, מחייבת אותי להגיע למסקנה כי דפוס זה יחזור אם וכאשר תתאפשר יציאתו לחו''ל'', וכי האיסור נובע מטעמי מניעה, ולא מטעמי ענישה.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

"תולעת מתקתקת"? 294671
מה צריך לקרות כדי ששר פנים ישתכנע שוענונו *לא* יחשוף סודות מדינה?
"תולעת מתקתקת"? 294672
אלצהיימר.
"תולעת מתקתקת"? 294673
לשר הפנים?
הגבלת היציאה מהארץ 294675
מטעם איזה חוק או סמכות נאסרה היציאה מהארץ? מהם הקריטריונים לפיהם מותר לשר הפנים להחליט לאסור על אדם לצאת מהארץ?
הגבלת היציאה מהארץ 294678
"תקנה 6 לתקנות שעת חרום (יציאה לחוץ לארץ), תש"ח - 1948 כנוסחן בתוספת לפקודת הארכת תוקף של תקנות שעת חרום (יציאה לחוץ לארץ), תש"ט - 1948 (להלן: התקנות), שמכוחן אסר המשיב על העותר לצאת מן הארץ, כאמור לעיל, מורה לאמור: "שר הפנים רשאי לאסור את יציאתו של אדם מישראל, אם קיים יסוד לחשש שיציאתו עלולה לפגוע בבטחון המדינה".

"בבוא שר הפנים להחליט אם לתת צו האוסר על אדם לצאת מן הארץ נאבקות לפניו זו בזו זכותו של הפרט לחופש תנועה והחובה להגן על ביטחון המדינה. המבחן שעל פיו יש לאזן בין השתיים נדון בהרחבה בפסק דין שניתן בבג"ץ 448/85 דאהר נ' שר הפנים...". המבחן שאומץ לענין תקנה 6 לתקנות הוא "החשש הכן והרציני"".
הגבלת היציאה מהארץ 294754
"החשש הכן והרציני""

:\

מזל שאי-אפשר להרשיע בן-אדם במשפט על סמך כך שהתובע באמת מאמין בכנות וברצינות שהנאשם אשם...
הגבלת היציאה מהארץ 294826
נראה שבחוקים יש הרבה "פרצות אנושיות" כאלה. מעין דלתות-סתרים שמאפשרות להכניס שיקול דעת אנושי (או לחילופין, לפתוח פתח לגיהנום של התפלפלויות וויכוחים). לדוגמה ב"חוק החוזים"*, סעיף 30, מוגדר מהו חוזה פסול. נאמר שם -

"חוזה שכריתתו, תכנו או מטרתו הם בלתי חוקיים, בלתי מוסריים או סותרים את תקנת הציבור - בטל." מהי "תקנת הציבור"...?

הגבלת היציאה מהארץ 294865
אאל''ט, בתי המשפט מפרשים בד''כ לפי סתירה עם חוקי היסוד, שנחשבים למייצגים את מוסר הציבור ותקנת הציבור. למשל, סעיף בחוזה עבודה שמחייב אותך, לאחר שתעזבי, לא לעבוד אצל מתחרים, ללא צידוק נוסף, לא תקף.
שאלת תם 294760
"קיים חשש ממשי שאם ייצא מישראל הוא יפרסם מידע סודי המצוי ברשותו, שפרסומו עלול לפגוע בביטחון המדינה"

למה לא קיים חשש שכל עוד הוא בישראל הוא יפרסם את המידע הסודי? האם הוא חושש מנקמתה של המדינה? הרי דווקא הוא צריך לדעת שאם יעז לקשקש ידו הארוכה של המוסד תשיג אותו בכל מקום בעולם.
שאלת תם 294840
כי גם אסור לו להפגש עם גורמים זרים.
שאלת תם 294864
האם בימינו, לא ניתן להיפגש עם גורמים זרים גם מבלי לפגוש אותם פיזית במדינה נייטרלית?
שאלת תם 294866
לא אם מאזינים לך לאינטרנט. אגב, אתה גר בארץ, נכון?
שאלת תם 294871
אינטרנט קפה? טלפון ציבורי? מכתב?(שישלח כמובן ע"י צד שלישי מתיבת דואר לא מזוהה).

עם כל הכבוד לשב"כ, עד כמה שידוע לי אין אשלון‏1 בארץ, וישנה האזנה רק ל טלפונים\מחשבים\סלולרים ספיצפים, ואז נשאלת השאלה כמה מהר אפשר להאזין לקו טלפון.

שאלת תם 294942
מכל מקום, כשאתה נמצא פיזית בארץ פרסומים שהוברחו באחת הדרכים המתוחכמות האלה עלולים לגרום לך למאסר. בחו''ל - למרות הפנטזיות על ''ידו הארוכה של המוסד'' - הם יגרמו לך בעיקר להיות מוזמן להמון הרצאות בתשלום וארוחות ערב עם כל הג'יין פונדות שאתה מסוגל לסבול.
שאלת תם 294954
בדיוק במקרה של ואנונו ''ידו הארוכה של המוסד'' לא הייתה פנטסיה כלל ועיקר.
שאלת תם 294957
כן, אבל במעמדו העכשווי יש לו חסינות.
שאלת תם 295015
למה? אני לא רואה אותם מפסיקים מסורת במהירות כזו.
שאלת תם 294958
להפך, במקרה של וענונו ידו ראו שהארוכה של המוסד פועלת לאט מדי במרחקים ארוכים.
שאלת תם 295480
דווקא ידו של וענונו הפתיעה את רשויות המדינה.
כן, זה מה שרציתי להגיד 295585
עוד פעם העריכו ? 295088
אני מתחיל לחשוב שמונעים את יציאתו לא כדי למנוע ממנו לספר מה *יש* לנו, אלא מה *אין* לנו.
הם עוד עלולים לגלות ש"האופציה הגרעינית" היא אולי גניבת הדעת הגדולה בהיסטוריה, מעין דחליל גדול במיוחד.
עוד פעם העריכו ? 295090
בדיוק הדבר הראשון שעלה גם בדעתי לאור הידיעה הזאת. מצד שני - זה לא לגמרי הגיוני - בכל זאת הוא סיפר את הסיפור במקור לניו יורק טיימס...
סאנדיי טיימס 295098
סאנדיי טיימס 295119
כשבארץ יום ראשון, איזה יום זה בניו יורק?
סאנדיי טיימס 295130
שבת או ראשון, אבל הסאנדיי טיימס יוצא בבריטניה.
עוד פעם העריכו ? 295137
ונניח שאכן יש דברים שהוא לא סיפר בזמנו, הרי הם מזמן, לפחות אם היינו חיים במדינה נורמלית, היו צריכים ליהפך ללא רלוונטיים.

כל העסק העכשווי הזה עם ואנונו מריח יותר מדי מסאדיזם, וזה מזכיר איך בתקופת שחרורו, לפני כשנה, המתה כל המדיה רעיונות וכלים כיצד להשאירו מאחורי סריג ובריח.
עוד פעם העריכו ? 295153
נכון מאוד. גם לדעתי הסיפור הזה מריח מהתעללות נטו. כמו גם כל השנים שהוא בילה בבידוד וכיו''ב. אין שום דבר שמצדיק את זה.
למען יראו ויראו 295161
דווקא יש. אלמנט ההרתעה.
למען יראו ויראו 295190
אבל בשביל ישנו (כנראה) הכור.
בטח שיש 295270
קוראים לזה בגידה, ברוב מדינות העולם היו יורים בו בכיכר העיר (את הרוזנברגים כבר שכחתם ? גם באישתו ירו בלי יסורי מצפון). הוא קיבל את העונש והמדינה בשמחה היתה שוכחת מקיומו אם לאחר הריצוי הוא היה עומד בשקט בתנאים המגבילים שהוצבו בפניו (גם ע"פ חוק). הוא התעקש לבלבל במוח ולהפר את תנאי שיחרורו (כל אסיר שמשוחרר מהכלא הוא עדיין אסיר ברשיון ע"פ החוק הישראלי. מותר לבית המשפט להטיל עליו מגבלות, קל וחומר כשמדובר באדם שיודע דברים על בטחון המדינה), מדינה מתוקנת לא היתה סובלת 21 הפרות אלא זורקת אותו לכלא אחרי הראשונה.
הסיבה היחידה שהוא לא נמצא בגולה עם כדור בראש היא העובדה שהוא (היה) יהודי, כאילו משלנו. מי שמכיר את סיפור תותח העל יודע שגם אזרח מערבי (קנדי) אין לממשלה שלנו בעיה להרוג, והעולם שותק.
נ.ב. הוא עדיין יודע דברים, מישהו פשוט צריך לשאול אותו את השאלות הנכונות (סתם דוגמה מפגרת - מה עובי הקירות בכור, איזה סוג של בטון, לא נראה לי ששינו את זה בשנים האחרונות). יש הבדל בין סיפור לעיתונאי לבין דיבוב (ויש גורמים שבשמחה יתפסו אותו וידובבו אותו) מול חוקר שיודע מה הוא מחפש.
בטח שיש 295277
סיפור הרוזנברגים, למיטב זכרוני, היה בשנות החמשים. את פולארד, השבח לאל, לא הוציאו להורג. וככלל - באמריקה יש הוצאות להורג, בישראל - רק לנאצים ועוזריהם.
וככלל, לא ממש ברור שישראל לא הייתה מעוניינת שמישהו ידליף את סיפור הכור. איזה הרתעה יש בכור שאיש לא יודע עליו? זה גם הדבר היחידי, נדמה לי, שיכול להסביר את ההתנהלות המשונה ביותר של המוסד בעניין ואנונו, כולל בהחלט הפרות המשמעת הרבות שלו שלא עוררו תגובה רצינית. מאוד לא ברור אם לא "השתמשו" בו באיזה מובן.
ומהו סיפור תותח העל והקנדי המחוסל?
בטח שיש 295281
בטח שיש 295288
מעניין, לא היכרתי.
בטח שיש 295287
אני די בטוח שהרוזנברגים הוצאו להורג בכיסא החשמלי.
תלהק 295290
באמת קוראים לך קהלת?
לא 295373
בחרתי בשם מתוך חיבתי לספר, כמו גם למשמעות הכינוי (של שלמה המלך ע''פ המסורת) שפרושו דובר בקהל או מקהיל קהילות.
לגבי השאלה של עונש מוות לפולארד, כמובן שאני תומך בשיחרורו המידי, כי הוא אחד משלנו, וחלילה מלפגוע בו. אבל גם מעבר לסובייקטיביות שלי, מהפרטים המעטים שידועים לי, ארה''ב השתמשה בכמה טריקים מלוכלכים כדי להרשיע אותו, מינו לו עורך דין שפעל למעשה נגדו, השיגו הרשעה על סמך ראיות לא חוקיות והודאה שנחתמה על בסיס עיסקת טיעון של חמש שנים בכלא, עיסקת טיעון שהשופט ביטל (ונטען שאם הוא לא היה מודה, בעצת עורך דינו, הוא לא היה מורשע). אבל אין לי ספק שאינני מכיר ולו את קצה הפרשה ולכן אינני יכול לשפוט מה ראוי. כמובן שהדין לגבי מי שמרגל עבור ידיד ועבור אוייב אינו אותו דין (לראיה תחנת הריגול האמריקאית השוכנת לבטח ליד מייק'ס פלייס בטיילת).
לא 295419
אז לא נראה שאתה קהלת, אולי בטיח. גם ואנונו לא עבר תהליך חוקי מי יודע מה, חטפו אותו ממדינה זרה, לא? עכשיו חשפת את הראיה האינטרסנטית שלך כי אם מי שריגל כנגד המדינה שלו ראוי לעונש מוות אז גם פולארד, כמו הרוזנברגים צריך ללכת לעמוד התליה. אגב, זה נכון שגב' רוזנברג זוכתה לפני כמה שנים?
לא 295422
ככל הנראה: http://en.wikipedia.org/wiki/Ethel_and_Julius_Rosenb...
לא 295432
טענתי לאובייקטיביות באיזה שהוא מקום ? בתור חבר נאמן לעם היהודי אני רואה את טובתו בראשונה. מעבר לכך הנימוקים שהעלתי מראים שיש צורך להתחשב במרגלים מסוגו של פוךארד, משום שהנזק שגרמו הוא מועט ביותר, אם בכלל. גם לארה"ב יש אמצעים לא חוקיים בארץ, שאיננו פועלים נגדם (יד לוחצת יד).
מעבר לכך, איזה חוק ישראלי אוסר עלינו לחטוף נתינים של מדינתינו אנו, ממדינה זרה לצורך העניין ? (להזכירך תקנות חירום פועלות בארץ ומתירות למעשה כל דבר בצו אלוף). כמו כן ראוי לציין שבארץ, בניגוד מוחלט לארה"ב, מעצר לא חוקי אינו מונע משפט, וענונו יכל להגיש תביעה במידה והוא חשב שחטיפתו נעשתה בניגוד לחוק (אולי גם ראוי להזכיר שהוא חתום שו"ס), בארה"ב ראיות לא חוקיות אינם מובאות בפני המושבעים וגם רוצח שנעצר שלא כדין ישוחרר ובמידת הצורך יעצר שוב לצורך משפט.
לא 295449
אין ממש סימטריה ביננו לבין ארה''ב. כל מי שייתפס מרגל למען ישראל (או אפילו רק יחשד בריגול) על אדמת ארה''ב צפוי לפרשת פולארד, אבל ההיפך אינו נכון. ארה''ב מבצעת ריגול אלקטרוני ואחר באופן מסיבי בארץ הקודש, וחוץ מלהיות מודעת לבעיה ולרמוז בעדינות מדי פעם, ישראל לא תהפוך אף מרגל אמריקני לפרשה.
בטח שיש 295295
אז אני מבין שאתה תומך בעונש מוות לפולארד?
עוד פעם העריכו ? 295202
יש דברים שאי-אפשר להפוך ללא רלוונטיים (או שלהפוך אותם ללא רלוונטיים יגרום יותר נזק מלחשוף אותם לעולם)...
ואנונו אכל לארוחת בוקר ביצים, עגבניה וקוטג' 295265
ואנונו שוחח עם אנשים זרים באינטרנט:
כל הסיפור הזה מראה שבאמת צריך שניים לטנגו. זה מכרכר, וזה מחרה מחזיק אחריו בריקוד. נקווה שבת הזוג הזועפת, שבטח יש לה דברים חשובים יותר על הראש, תרפה אחת ולתמיד מאהובה/אויבה.
קושיות על כל פרשת ואנונו 295756
בתקשורת הבינלאומית (CNN וכו) ואנונו תואר כ"מדען אטום". במציאות התואר שלו באוניברסיטת בן גוריון היה משהו במדעי הרוח או המדינה (מבלי לזלזל חלילה).
זאת אומרת, שואנונו היה כנראה טכנאי, הומר סימפסון עם אידאולוגיה. יעקוביאן ולפלסיאן היו בשבילו השכנים הארמנים (מאסר עולם על רצח) בתא ליד ולא משהו אחר.
ידע גדול בתכנון נשק גרעיני כנראה לא היה לו ואין לו, וגישה למחשבי על בכלא כנראה שאין.
יש להניח שסוג הידע שיש/היה לו נובע מראייה של רכיבים שאליהם נחשף במסגרת עבודתו, ושמיעת שיחות צד. ועכשיו לקושיות:
קושיה ראשונה: שבכל הלילות במדינת ישראל אין מידור וכולם יודעים על עיסוקם של כולם.הלילה הזה האם יכול להיות שבמקום רגיש כזה אין מידור והוא מתנהל כמו מפעל טקסטיל?
קושיה שנייה: שבכל הלילות אם היו מבריחים ממפעל אינטל מידע רגיש על ייצור הפנטיום, מנהלים היו משלמים בראשם. הלילה הזה ואנונו שילם עבור כולם והאחראי עליו קודם (?) בדרגה.
קושיה שלישית: שבכל הלילות "מדען" אטום איראני שמתרועע עם סטודנטים יהודים וחבר בתנועה הציונית מקבל לפחות זימון לשיחה עם המוחבראת . אבל בלילה הזה סטודנט יהודי שמתרועע עם סטודנטים ערבים וחבר בתנועת שמאל קיצוני ממשיך ללא, נניח, בדיקה בפוליגרף פעם בחצי שנה.
קושיה רביעית: אם ואנונו בגד בגידה חמורה שכזו, מה הוא עושה בחוץ ומדוע לא נשפט למאסר עולם כקלינברג?

---------------------------------------------------
DISCLAIMER
אין לי שום הערכה לפעולותיו של הטיפוס ההוזה הזה ולכנופיות השמאל הרדיקאלי האירופי שמאחוריו. מצד שני , מישהו צריך לספק תשובות על כל הפרשה התמוהה הזו.
קושיות על כל פרשת ואנונו 295759
תשובות לחלק מהקושיות אפשר למצוא ב http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtSR.jhtml?...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים