עזר ויצמן הלך לעולמו 2320
נשיא המדינה השביעי עזר ויצמן נפטר הערב (א') בגיל 81 בביתו שבקיסריה.

ויצמן נולד בשנת 1924 בתל־אביב וגדל בחיפה. בתקופת מלחמת העולם השנייה שירת כטייס בחיל האוויר המלכותי הבריטי. לאחר המלחמה הצטרף לאצ"ל. היה בין מקימי חיל האוויר ואחד הטייסים הראשונים שלו. בין השנים 1966-1958 עמד בראש החיל ואחר כך מונה לתפקיד ראש אגף המבצעים. לאחר פרישתו מצה"ל הצטרף לתנועת החרות. כשעלה הליכוד לשלטון מונה ויצמן לתפקיד שר הביטחון בממשלתו של מנחם בגין. הוא פרש בשנת 1980 ופנה לעסקים פרטיים.

בשנת 1984 יסד את מפלגת "יחד" שזכתה בשלושה מנדטים והצטרף לממשלה כשר בלי תיק. מאיש ארץ ישראל השלמה הפך ויצמן לסמן השמאלי של הממשלה ותמך בפיתרון טריטוריאלי ובמו"מ עם אש"ף. בפברואר 1992 פרש ויצמן מהכנסת. שנה לאחר מכן נבחר לתפקיד נשיא המדינה השביעי. כנשיא לא היסס להביע את דעתו בעניינים פוליטיים, וגם הקפיד לבקר את כל המשפחות השכולות ואת פצועי פעולות האיבה בבתי החולים. ויצמן נבחר לכהונה שנייה בשנת 1998.

בשנת 1999 פרסם העיתונאי יואב יצחק ידיעות לפיהן קיבל ויצמן סכומי כסף לא מבוטלים מאיש העסקים אדוארד סרוסי ולא דיווח עליהם. לאחר חקירת המשטרה והחלטת היועמ"ש שלא להגיש כתב אישום נגדו, התפטר ויצמן מתפקידו ב-‏13 ביולי 2000.

בשנתיים האחרונות התדרדרה בריאותו. לפני כחודשיים אושפז בבית החולים רמב"ם בשל דלקת ראות, אולם שוחרר לביתו לפני מספר ימים, שם שהה עד מותו. הוא יקבר ביום ג' בבית העלמין באור־עקיבא, שם קבורים בנו שאולי וכלתו.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
עזר ויצמן - בוויקיפדיה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אכלנו כמה דברים טובים, שתינו כמה ד''ט, והוא יחסר לי כמו לכולם 295724
טוב, אם אף אחד לא מגיב, אז הנה קצת "מורשת ויצמן":

אולי אפשר לעשות סקר בשאלה איזו מבין ההתבטאויות שלו היא האהובה ביותר (אני מחבב את: "...ראית פעם אישה כירורגית?").
אכלנו כמה דברים טובים, שתינו כמה ד''ט, והוא יחסר לי כמו לכולם 295731
אני מעדיף את ''אני לא אחזור לליכוד דרך הקטן של קצב''.
אכלנו כמה דברים טובים, שתינו כמה ד''ט, והוא יחסר לי כמו לכולם 295743
אתה חושב ב... הממ.. לא חשוב.

"[אני] רואה בהומוסקסואליות תופעה שלילית. אני אוהב שגבר רוצה להיות גבר ואשה מתנהגת כמו אשה" - הצליח לעצבן גם את הפמיניסטיות, וגם את הגאים - במשפט אחד.

אבל החביב עלי זה "הוא היה פייגלה לא קטן". חזק.

אין ספק שאיבדנו נכס לאומי. למי עוד היה רקורד מרשים כזה של עצבון כל תתי-הציבורים שמרכיבים את הלאום הישראלי ? זה יותר טוב מכור היתוך - זה דבק שלוש שניות.
295741
פעם הייתי טורח למחות נגד זה שב"אייל" שלנו אין קצת כבוד לאדם שנפטר. הייתי אומר: "אוקיי, אני יודע שאנחנו אתר שכלתני ולא אמוציונלי וכל זה, אבל בכל זאת- תנו כמה שעות לפני שאתם מתחילים לזרוק ריקושטים על המת".
היום זה כבר נראה לי פחות רלוונטי. תסתכלו על התגובות לידיעה על מותו של וייצמן בYNET: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3076805,00.h... תסתכלו כמה תגובות מדברות על כל הדברים השליליים האפשריים שאפשר לומר על וייצמן, ואני כבר לא מדבר על אלה שהתלוננו שלקחו להם את "משחק מכור". ורוב התגובות האלו היו ממש בשעות הראשונות אחרי פרסום הידיעה.
זה רק אני, או שמשהו מרתק קורה לנו כחברה שבא לידי ביטוי בדיוק בדברים כמו התגובות הנ"ל?
295748
הדבר שקרה לנו הוא...האינטרנט!

היום כל פוץ שסיים כיתה א' יכול להביע את דעתו ולקבל חשיפה גבוהה להרבה אנשים, כמובן שלצד הייתרונות הברורים של הדבר מגיעה גם אי-נוחות קלה (שכן אתה נאלץ להיחשף מידי פעם לדברים שהיה מוטב שלא היו עולים על הכתב לעולם)...אבל בחיי שמתרגלים.
295749
זו לא רק החשיפה, זו גם אפשרות האלמוניות שבעזרתה אנשים יכולים לומר דברים שלא היו אומרים לו שמם היה גלוי.
295752
אם עזר וייצמן לא התבייש לומר את מה שאמר כאשר שמו היה גלוי, אני מניח שגם ל''דוד כהן'' אין צורך להצניע את זהותו.
295763
מה אתה רוצה, אנשים פה באמת נתנו כמה שעות לפני שהתחילו, 15 שעות ליתר דיוק- מ-‏11 אתמול בלילה עד 2 אחה"צ היום. העובדה שהדיון נשאר חף מתגובות עד שהאלמוני המקורי זרק את החזיז הראשון מדברת בעד עצמה, אולי.
אבל היות שבאמת יפה יותר לומר רק דברים טובים בשעה כזאת, הנה התרומה שלי: אשתו דווקא נראית כמו אשה נחמדה מאוד.
295775
אז כנראה זו הסיבה שהוא מעולם לא חשב להכניס לה פליק.
295776
דברים טובים לא חסרים לומר על ויצמן. גנרל מצטין, פוליטקאי שידע להגיד טעיתי, מדנאי עם מעוף.
נכון שהיה לו פה גדול והוא לא ידע לסתום אותו אבל זה בערך הדבר היחיד לגנותו (וניתן לומר שזו רק הקצנה של הישירות הישראלית).
295781
זה, והעובדה שהוא היה שחצן בלתי נלאה, שעיצב את חיל האוויר בדמותו זו.
295822
הוא העתיק התנהגות של טייסים אנגליים. אם את חובבת של ''בלק אדר'' תוכלי לראות את הפרק על מלחמת העולם הראשונה , עם הטייס האנגלי השחצן, ולשאול מי קדם למי.
295829
ריק מאייל בהופעה בלתי נשכחת...

Lord Flasheart: Always treat your kite like you treat your woman: get inside her 5 times a day and take her to heaven and back.
295785
גם אני הייתי נראית אישה נחמדה מאוד אם היה איש עסקים שהיה יכול לממן לי את זה...

וברצינות: נראה לי שחלק מהכעס על וייצמן טמון בעובדה שהוא מעולם לא נענש על מה שהיה ראוי שיענש. זה היה מקל על החמלה כעת.
"ויצמן לא היה רוצה שכל הזמן נשב ונתאבל עליו… צריך להתקדם הלאה" 295766
נו, בדיוק בגלל צדקנים כמוך עיקבתי את התגובה שלי, וחיכיתי יותר מכמה שעות (אולי איזה 17!), עד שפרסמתי אותה (וגם זה רק אחרי שראיתי שלא מתפתח שום דיון), זאת למרות שבגלל הביטול של "משחק מכור"‏1, הגעתי לכאן מוקדם, ולא היה לי מה לעשות חוץ מלהציק קצת לבילינסקי.

ואני לא יודע מה אתה רוצה מהתגובות ב-ynet, זאת דווקא תגובה משעשעת: "חבר'ה הבן אדם בן 81, תוחלת חיים ממוצעת לגבר היא 77 שנים, קיבל מתנה עוד 5 שנים...".

עיכבתי ולא עיקבתי 295768
(או שאולי בעצם בלי הי' אחרי הע', לא יודע. אבל ככה זה כשכל פוץ שסיים כיתה א' יכול להביע את דעתו, ולקבל חשיפה).
"ויצמן לא היה רוצה שכל הזמן נשב ונתאבל עליו… צריך להתקדם הלאה" 295772
לא ברור לי אם גם *זה* כבר מותר: לא סתם התבטאויות שהרגיזו אלא פרשיה "אפלה":

לפי כתבה שהופיעה פעם באחד העיתונים, נדמה לי שמעריב, לשאולי היה בן מקשר קצר עם אשה שכנראה לא היתה בדיוק מאצולת הארץ ואולי גם לא מן המוצא העדתי הנכון, והזוג ויצמן (כן, גם ראומה, למרות שגם לי, כמו לאסתי, היא נראית אשה מאוד נחמדה) התכחש לבן הזה, סירב להכיר בו כנכד וסירב לפניות עזרה(?) מצד האשה, אמו.

למרות מאמצי השתקה שבדרך כלל הצליחו, הופיעה אז הכתבה ההיא וחלקים ממנה נחרטו בזכרוני, אבל לא כל הפרטים. מישהו יודע על זה משהו?
"ויצמן לא היה רוצה שכל הזמן נשב ונתאבל עליו… צריך להתקדם הלאה" 295786
הצצתי הרגע בשעוני, ואני שמח להודיעך שזה כבר מותר.
אבל עם הרמיזות על זה שהוא היה הומו אני מציע שנחכה לפחות עוד כמה שעות.
עזזר הומו . לא יכול להיות 295797
דבריו הוצאו מהקשרם 295804
הוא לא אמר: "אני אוהב שגבר רוצה להיות גבר".
מה שהוא אמר היה: "אני אוהב שגבר רוצה להיות *עם* גבר"
"ויצמן לא היה רוצה שכל הזמן נשב ונתאבל עליו… צריך להתקדם הלאה" 295916
אגב משחק מכור - יש דיבורים על תאריך חדש לשידור? נו, עייזר היה רוצה וכאלה...
"ויצמן לא היה רוצה שכל הזמן נשב ונתאבל עליו… צריך להתקדם הלאה" 295923
נדמה לי שראיתי היום פרומו שדיבר על יום ד'.
296111
העניין הוא שבטלוויזיה וברדיו מתעלמים מזה, ומדברים כאילו כל העם אבל על מותו. אני מנסה לדמיין מה היה קורה אם רצח רבין היה מתרחש בעידן של אינטרנט נוסח-זמננו, ואם YNET היה מחליט לא להפעיל צנזורה מחמירה על התגובות; אני לא מדבר על תגובות נוסח "הבוגד מת, איזה יופי" או משהו כזה, אלא על סתם תגובות שמזכירות את השיכרות שלו, או את היותו אדם חמום-מוח ("ג'ינג'י") וכו'; איך זה היה משפיע עליי, למשל. כי אני זוכר שכל העם, חוץ מכמה עשבים שוטים, התאבל וכאב; מעניין מה הייתי חושב אם הייתי קורא את התגובות באינטרנט (במתכונת של היום) שעה אחרי.
''לונדון ומוטי - צמד אידיוטי'' 296233
היחידים שמצליחים באופן די קבוע להתעלות מעל הבנאליות של האקטואליה הממוסדת הם לונדון וקירשנבאום:
(גילוי נאות: לא ראיתי את התכנית הספציפית, אבל אני גם סומך על אשרי, וגם יכול להעיד על תוכניות רבות אחרות שלהם, בהן כן יצא לי לצפות).
''לונדון ומוטי - צמד אידיוטי'' 296343
אהם. כשפתחתי את הקישור, לצד המאמר הופיעה גם פרסומת לבית בקיסריה. (:
''לונדון ומוטי - צמד אידיוטי'' 296346
למה? ראומה לא נשארת בבית?
''לונדון ומוטי - צמד אידיוטי'' 296484
מה, זה?

''לונדון ומוטי - צמד אידיוטי'' 296488
לא, זה:

''לונדון ומוטי - צמד אידיוטי'' 296490
האמת היא ש''הארץ'' ניסו לאחרונה מערכת פרסומות מונחית תוכן. כלומר, בידיעה על אוניברסיטאות נצבעה המלה ''אוניברסיטה'' בצהוב זוהר ואם עברת מעליה עם העכבר קפץ חלון קטן עם פרסומת. אולי זה קשור, ואולי זה אפילו קרה בגלל זה.
ומה עם המאמר שהתפרסם כאן על ויצמן? 295807
דיון 110 , שזכה לשם המרנין "וייצמן הביתה, פיפי ולישון".
ומה עם המאמר שהתפרסם כאן על ויצמן? 295840
ובעקבותיו דיון 121 (סקר: האם עזר ויצמן צריך להתפטר?)
ויצמן זה עם י' אחת כמו שעזר עם ז' אחד. 295963
ועם כמה י' זה עייזר? 310287
נשיא המדינה ו(ה)אני 295862
לפני שנים, בשבתי בעבודתי, צלצל הטלפון. הרמתי את השפופרת, ולאחר שהזדהתי, כמעט נפלתי מהכיסא כששמעתי את הדוברת בצד השני: מדברים מלשכת הנשיא. הנשיא רוצה לדבר אתך, ומיד אחר כך שמעתי את קולו של הנשיא עזר ויצמן בטלפון.
רקע הדברים היה מכתב ששלחתי לנשיא המדינה בקשר למבצע ענבי זעם שהתחולל אז בלבנון. את המכתב שלחתי מיד בתחילת המבצע ובו כתבתי שאת המבצע הזה צריך יהיה לסיים תוך התעקשות על הפסקת אש מוחלטת. לא הבנות מסוג אלה שהיו במבצע דומה קודם (דין וחשבון), לא איסור ירי על אזרחים וכדומה, הבנות שמשחקות לידי האויב בנתוני לבנון. ובקשתי שהנשיא יפעיל את השפעתו על הממשלה כדי שתתעקש על כך במשא ומתן הצפוי בהמשך.
עזר ויצמן בחר להגיב על מכתבי בשיחת טלפון, אבל השיחה הזאת התקיימה אחרי שהמבצע הזה כבר נגמר, ונגמר בדיוק בצורה שבה קיויתי שלא ייגמר: הבנות שמאפשרות לחיזבאלה לירות על חיילי צה"ל אבל שמות את ישובי הצפון כולם כבני ערובה בידיו למקרה שצה"ל ינסה להשיב מכה.
הנשיא אמר שהוא קרא את מכתבי ומסכים לתוכנו. על כך הגבתי, שבנקודת הזמן הזאת זה כבר לא עוזר, משום שקרה בדיוק מה שרציתי שלא יקרה. ועזר ויצמן אמר שלא הייתה ברירה בגלל התקרית שבה נהרגו לבנונים רבים מאש כוחותינו וכו'.
אחר כך הוא שאל לגילי (נדמה לי שהייתי אז בין 50), ואמר שהוא שמח שהוא שותף לדעתו של "מהנדס צעיר ברפא"ל", ואני אמרתי שאני לא כל כך צעיר והוא אמר: הו כשתגיע לגילי תראה שזה צעיר, ובכך פחות או יותר הסתיימה השיחה.

מיד כשטרקתי את הטלפון הוא צלצל שנית ועל הקו היה המנהל שלי דאז: מדבר שמעון (זה היה שמו הפרטי) . . . פרס ? (שמעון פרס היה אז ראש הממשלה) שאלתי, אבל לא היו בידיו הנתונים להבין את הבדיחה . . .
נשיא המדינה ו(ה)אני 295903
..למה ה-ה' בסוגריים? (אולי זה כמו "המלך והעני"?)
נשיא המדינה ו(ה)אני 295932
כן. זו פחות או יותר הייתה מטרת החידוד.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295934
אגב, את הסיפור הזה הבאתי כדי להזכיר, ולציין לשבחו של עזר ויצמן, את מנהגו , שרבים בכלל לא ידעו עליו, להתקשר באופן ישיר לאזרחים מן השורה שפנו אליו.
אני חושב שהמנהג הזה שאימץ לעצמו היה מנהג מאד מיוחד ולא שגרתי, אבל מאד אופייני לו, נקודה לזכותו.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295939
אבל אתה לא אזרח מן השורה. אתה אזרח בעל עבר שנחקר במשטרה. אולי בגלל זה דווקא המכתב שלך ניבחר?
נשיא המדינה ו(ה)אני 295941
סדר הארועים היה הפוך, בבירור.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295958
אם כבר להעלות את הטענה הזאת, הייתי הולך על ''מהנדס ברפא''ל''.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295959
מהנדס *צעיר* מרפא"ל.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295962
רלטיביזם גילאי הוא אשלייה שמקורה בעודף גיל.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295964
עודף גיל יש רק בתנובה, אם הם עוד מייצרים את המוצר ההוא.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295978
כל גיל מעבר ל-‏23 הוא עודף גיל.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295979
כשהייתי בגילך גם אני חשבתי כך. מסתבר שהחוכמה, כמו האושר, עולה עם הגיל.
נשיא המדינה ו(ה)אני 295983
החוכמה והאושר אינם יכולים לדור בכפיפה אחת. כיוון שאושר וגיל, יחד עם דיצה, רינה, שמחה וצהלה - הם מאותו מין, נראה שרק החוכמה והמין נשארים מאחור.
סקר פיראטי yet another... 296160
מה אתה מעדיף ?
1) להיות צעיר.
2) להיות חכם.
3) להיות מאושר.
4)דיצה, רינה, שמחה, צהלה ומין.
סקר פיראטי yet another... 296174
למה אתה מתקמצן כך? אני מעדיף את כולם.
סקר פיראטי yet another... 296482
מתקמצן ?

ידידי האלמוני, לו הייתי אני מופקד על חלוקת הנעורים, האושר והחוכמה, העולם שאנו חיים בו היה נראה לגמרי אחרת.

(איי דונט מייק דה רולס, איי ג'אסט ליב ביי דם...)
סקר פיראטי yet another... 296491
כלומר? חלוקה בשיטת השוברים? הפרטה? מה אתה מציע?
נשיא המדינה ו(ה)אני 296028
העובדה שלוקחים לך בכוח דבר טוב אחד ונותנים לך במקומו משהו טוב אחר, לא אומרת לנו דבר וחצי דבר לגבי איזה מהשניים עדיף על השני.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים