הרוג וכמה פצועים בקטטות בין צעירים במועדונים ברחבי הארץ 2325
פואד מליקוב, בן 16 מרמת גן, נדקר למוות במהלך בילוי במועדון "אמנזיה" בראשון לציון ביום ו'. הארוע התחיל כשנער אחד דחף נער אחר, והתפתח לקטטה המונית בין קבוצת צעירים מלוד לבין קבוצת צעירים מרמת גן; נער נוסף נפצע בקטטה באופן בינוני מארבע דקירות סכין. המשטרה עצרה שישה צעירים בחשד למעורבות בארוע.

באותו ערב נפצעו שני צעירים בכניסה למועדון בקריית שמונה. לדברי המאבטחים, השניים הגיעו למועדון שתויים, וויכוח שפרץ במקום התפתח לקטטה. הצעירים פונו לטיפול רפואי בבית חולים.

צעיר נוסף נפצע באותו הערב כאשר נפל מגג סמוך למועדון "בארבי" בתל אביב. במקום פרצה תיגרה בין המבלים לבין שוטרים שהגיעו לחקור את הארוע, כפי הנראה בשל כוונת המשטרה לסגור את המועדון. השוטרים עצרו שלושה מהמבלים בחשד להפרת סדר.

ליאור עמר, בן 24, נדקר היום (א') לפנות בוקר במתחם המועדונים בנמל תל אביב. הוא התיישב לצד צעירה אותה הכיר, וחבריה, שסברו כי הוא "מתחיל" איתה, תקפו אותו. הוא הועבר לטיפול בבית החולים איכילוב, ומצבו מוגדר קל עד בינוני.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, הורה בתגובה לארועים לתגבר את פעילות המשטרה במוקדי הבילוי ברחבי הארץ. הוא אמר כי דרוש מאמץ משותף של כל הרשויות על מנת לצמצם את ממדי האלימות במועדונים, וכי "האלימות בחברה היא נגע רע שיש לעקור מן השורש".
קישורים
הארץ
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שכחתם את מה שקרה בסופרנלד 297230
לא נשכח ולא נסלח! 297232
קצה הקרחון? 297318
מכיוון שממילא האתר מלא אקזיסטנציאליסטים שמעשנים שפנים ומבלים במאורות כל השבוע, אולי מישהו יכול לספר על האווירה במועדונים כאשר לא נרצחים בהם.
אני יכול לדמיין שתי אפשרויות קיצוניות: או שבדרך כלל כולם באים לבלות ורק לעתים רחוקות יש התפרצות אלימה (שמיד מגיעה לעיתונים), או שאלימות מתונה היא עניין שבשגרה, ורק כשקורה משהו חריג טורחים לדווח עליו. האם יש חלוקה (מוכרת?) של מועדונים לפי הציר הזה? לאיזה קצה רובם קרובים יותר?
קצה הקרחון? 297323
לפי ההתרשמות שלי האפשרות הראשונה שלך יותר קרובה למציאות. אבל יכול להיות שהאוירה במועדונים שאני מכיר (באזור תל אביב והשרון) לא מייצגת את כלל המועדונים בארץ.
קצה הקרחון? 297415
אני לא בדיוק יודע מה זה "מועדונים", וקצת הופתעתי לראות את "בארבי" ברשימה: אני זוכר אותו בייחוד כמקום שבאים אליו לראות הופעות חיות. פעם הייתי הולך הרבה להופעות כאלה, וגם היום אני משתדל להתייצב אם מופיע מישהו מעניין כשאני בארץ. המעשה הכי אלים שראיתי אי-פעם היה ב"קמלוט", והוא בוצע בידי כוס בירה ששפכה את עצמה על הסינתסייזר של מישהו; הוא נעלב, קם ויצא.
קצה הקרחון? 297469
אני מעולם לא הייתי עד להתפרצות אלימה במועדון וביליתי לא מעט במועדונים(תל אביב, והשרון בעיקר), ברוב המועדונים גם יש איזה בחור גדול שממשש אותך באיברים אינטימים כדי לבדוק שאתה לא מחזיק מצ'טה בכיס האחורי. ועוד כמה שמסתובבים באופן כללי במועדון.

ההתרשמות שלי היא שרוב האירועים האלה קורים *מחוץ* למועדונים. מה שמעיד שהסלקציה המושמצת עובדת לפעמים.
קצה הקרחון? 297519
או שאתה מבלבל בין סיבה ומסובב.
אולי הסיבה לאלימות מחוץ למועדונים היא התסכול של אלו שעומדים שם ולא נותנים להם להיכנס...
קצה הקרחון? 297529
לדעתי רוב האנשים אינם נושאים סכין‏1, ולא יעלו בדעתם לדקור‏2 אדם.

אני מעדיף שאנשים שדעתם שונה בעניינים למעלה לא יסתובבו באותם מקומות שאני מסתובב בהם. אם אתה מכיר אנשים רגילים שאי הכניסה למועדון תגרום להם לקחת סכין מטבח‏1 ולדקור‏2 עוברים ושבים בהתקף טירוף אני אשמח לשמוע.

1 חגורת נפץ, M16 או חרב סמוראים.

2 להכות, לירות, לתת סטירה חינוכית.
קצה הקרחון? 297755
תחשוב על אנשים שפעם אחר פעם נדחים מכניסה למקומות הבילוי בשל צבע עורם, ותתחיל להבין את הזעם והתסכול שזה עלול ליצור...

הסכין נמצא בכיס דרך קבע מגיל 12 לצורכי הגנה עצמית. אבל זה דיון אחר.
קצה הקרחון? 297766
אייל יקר האם הסתובבת במועדונים בשנים האחרונות? אני הסתובבתי, ואני בעוונותי מחזיר אור אולם חלק מחבריי מוצאם מארצות שהלבוש המסורתי בהם הוא הגלבייה, ועוד לא היה מקום שאליו אני נכנסתי והם היו "מסורבי כניסה".

בנוסף ישנם מקומות רבים שה"לבנים" בהם הם מיעוט קטן, אם מישהו הוא "מסורב כניסה" שבוע אחרי שבוע במקומות שונים כנראה שהבעייה היא אחרת.

האם אתה מכיר מישהו(באופן אישי) שלא נתנו לו להיכנס למקומות רבים ושונים בגלל צבע עורו?

סכין להגנה עצמית? שבמטוטא ממנו ישאיר אותו בבית כשהוא יוצא לבלות.
קצה הקרחון? 297773
הרי ברור לך שלסלקטורים בכניסה למועדונים אין היכרות אישית עם האנשים שרוצים להיכנס, והם גם לא מבקשים מהם תעודת זהות או מסמכים כלשהם...הם קובעים מי יכנס ומי לא על פי מראה בלבד, ובמקומות רבים צבע העור הוא הקריטריון הראשי...
קצה הקרחון? 297781
1) במקומות רבים מבקשים תעודת זהות מכאלו הנראים קטינים או מתחת לגיל הכניסה שנקבע ע"י המועדון.

2) ברוב המקומות המוכרים לי, בתחילת הערב מכניסים את אלו שיש להם היכרות עם יחצן, או שנמצאים ברשימה כזאת או אחרת, לאחר מכן מכניסים את השאר, בהתחשב בעובדה שמועדון הוא מוסד עם כוונת רווח, בסופו של דבר כמעט כולם נכנסים.

3) ישנם קריטריונים אפשריים נוספים כמו סגנון לבוש(גופייה לבנה וכפכפים הם *לא* לבוש מקובל), התנהגות(צעקות יא שרמוטה תכניסי אותנו לא יעזרו להיכנס) וכד'

4) אני אומר שוב, אם אתה מכיר אנשים שלא נכנסו למספר מועדונים פעם אחר פעם, אני אשמח לשמוע, בדר"כ כולם סתם מגלגלים עיניים.
קצה הקרחון? 297802
אנשים נוטים לבוא לאותו מועדון (או למספר מועדונים) בקביעות כזו או אחרת. אני יודע שבמועדון אחד לפחות השומרים בכניסה כבר הכירו אותי, וזאת למרות שהייתי בא לשם בתכיפות של פחות מאחת לחודש. אבל חשוב מכך: הם מכירים את עושי הבעיות. מי שעשה בעיות בעבר, סיכוייו להכנס פעם שניה קטנים.
קצה הקרחון? 297472
לפי מחקר קטן שערכתי אצל מקורות קרובים, זה מאד תלוי באיזה מועדון מדובר. אולי לא מיותר לציין שהמקור שלי הוא בעל עניין מסויים שזאת תהיה התמונה המצטיירת בעיני אביו המודאג קמעא ("בשביל מה אתה צריך 100 שקל?" אני שואל "אני מוכן לדקור אותך בחמישים").
קצה הקרחון? 297477
אני מקווה שאתה צוחק כאן. מניסיון, זה בדיוק סוג ההלצות שיכולות להוציא מין הדעת כשאתה בגיל ההתבגרות.
קצה הקרחון? 297479
איפה ראית הלצה?
קצה הקרחון? 297480
לא אם.
קצה הקרחון? 297489
המועדונים מאוד שונים אחד מהשני - סוגי מוזיקה שונים מושכים אוכלוסיות שונות, ואפילו בין מועדונים עם אותו סוג מוזיקה יש הבדלים באוכלוסיות, שהתגבשו עם הזמן. אני חושש שהמועדונים שאני הסתובבתי בהם בימים שעוד הייתי רווק פוחז (אייטיז ובריט-פופ, בעיקר) מושכים בעיקר חנונים ו(למרבה הצער)גותים, שתי קבוצות שנוטות יותר לאפאטיות מאשר לאלימות.
אני מצטרף לדעת קודמי שהוסיף גם שמרבית האלימות, אם קיימת, פורצת דווקא *מחוץ* למועדונים, ולא בתוכם.
קצה הקרחון? 297559
טוב, בתור נציגת הצפון, שנמצאת במועדונים המיועדים ל''כלל האוכלוסיה'', אני יכולה להצטרף לקודמיי ולהגיד שלמעט שריפת סיגריה על אנשים שעוברים ליד (לא בכוונה), אין אלימות בד''כ במועדון. ממה שאני זוכרת, בפעם אחת מתוך עשרות שני בחורים הלכו מכות והמאבטח הפריד ביניהם תוך שניה וחצי.
297320
כשהתחילו לדקור את ליאור עמר נדקר הוא צעק "'אני יהודי, אני לא ערבי, מה אתם דוקרים אותי'.http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3079618,00.h...
''כנס כספי גבוה למי שיש סכין בגופו'' 297324
(תגובה ב-ynet).
297420
את הכסף שיחסך למדינת ישראל מפיטוריהם של אלפי מורים, כדאי להשקיע בשוטרים, מגנומטרים ובתי כלא, ובלצ''ג.
עדיף טיש חסידי 297492
גם אם יש דחיפות אין סכינים וגם אין מתח מיני.
עדיף טיש חסידי 297622
אוכלים בידיים?
היית פעם בטיש? 297656
הייתי פעם בט''ש 297673

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים