הממשלה הדיחה את מנכ''ל רשות השידור יוסף בראל 2327
ממשלת ישראל החליטה היום (ב') להדיח את מנכ"ל רשות השידור יוסף (ג'ו) בראל מתפקידו. בדיון בממשלה אמר השר אהוד אולמרט, הממונה על רשות השידור, כי בראל הנהיג ברשות השידור "שיטה של שקר והונאה".

גם היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז קרא להדחת בראל, בעקבות חוות דעת שכתב על תפקודו. מזוז כתב בדו"ח כי בראל "פעל בניגוד לחוק ולכללי מינהל תקין בהקשרים שונים, וביניהם מינוי מקורבים, העסקה וקידום של עובדים ללא מכרזים כדין, והתקשרויות עם יועצים חיצוניים ועם מפיקי תוכניות ללא קבלת אישור הגורמים המוסכמים".

על פי החלטת הממשלה יציג אולמרט ממלא מקום זמני לתפקיד בתוך שבוע. כמו כן, תורכב תוך 45 יום מליאה חדשה לרשות, לאחר שהנוכחית סיימה את תקופת כהונתה כבר בדצמבר 2003.

החלטה התקבלה ברוב של 13 תומכים מול 2 מתנגדים (השרים שטרית ואיציק) ושלושה נמנעים (נתניהו, בן־אליעזר, נווה).

בתגובה להדחה מסר בראל: "שתיתי מהבאר הזאת 48 שנה ולא אזרוק לתוכה אבנים. אין לי תביעות ואיני רוצה דבר". אתמול שלח בראל מכתב לשרי הממשלה ובו ביקש מהם "לא לתת לפרסומים המגמתיים והזדוניים בעיתונות בסוף השבוע להשפיע על שיקול דעתכם בהצבעה בממשלה מחר". הוא הוסיף וכתב כי זהו מסע הכפשה נגדו המתנהל מזה תקופה ארוכה על־ידי עיתונאים מגוייסים שמאחוריהם עומדים בעלי אינטרסים המנסים לפגוע ברשות השידור ולחבל בהשגיה של תוכנית ההתייעלות שהנהיג.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים ירון אנוש, שעבד בעבר ברשות השידור, אמר בתגובה: "זה פשוט מדהים. זה סיום של מאבק של שלוש שנים, אבל זה רק צעד ראשון, אני מקווה שהשר הממונה ישכיל לבנות הנהלה חדשה ומקצועית לרשות. אם בראל הולך הביתה, זה אומר שיש סיכוי שהמדינה שלנו לא תהיה רפובליקת בננות. האיש היה מושחת וכעת צריך לנקות את הרשות מכל אנשיו".
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מברוק על ההדחה 297540
ברכותיי לממשלה על ההדחה, זהו אחד הצעדים היחידים לטובה שעשה מזוז. עכשיו רק יש לקוות שהמנכ''ל הבא יצליח לשקם את ההריסות המוחלטות שעשה בראל מרשות השידור. בכל מקרה, קשה להניח שיבחרו מישהו נורא כל כך הפעם.
מתי התביעה? 297543
>בראל הנהיג ברשות השידור "שיטה של שקר והונאה".

> בראל "פעל בניגוד לחוק ולכללי מינהל תקין בהקשרים שונים, וביניהם מינוי מקורבים, העסקה וקידום של עובדים ללא מכרזים כדין, והתקשרויות עם יועצים חיצוניים ועם מפיקי תוכניות ללא קבלת אישור הגורמים המוסכמים".
297544
אם היועץ המשפטי לממשלה קובע שאדם "פעל בניגוד לחוק", מדוע הוא מסתפק בהדחתו מתפקידו?
הדחה 297545
כי בתביעה בבית המשפט אדם זכאי עד אשר הוכחה אשמתו. ואז אי-אפשר להדיח אותו עד שניתן פסק דין הקובע כי בראל פעל בניגוד לחוק. כלומר הוא היה נשאר המנכ''ל עד שהקדנציה שלו תגמר או עד שהמשפט יסתיים, מה שיבוא קודם.
הדחה 297551
זה יכול להסביר למה היועץ המשפטי פועל כדי להדיח אותו. אבל בתפקידו כיועץ משפטי לממשלה, הוא אמור להורות לפרקליטות להגיש נגד בראל כתב אישום (או להסתכן בתביעת דיבה?)
לא נכון 297556
אמנם אדם זכאי עד שתוכח אשמתו, אבל (מעבר לעובדה שבית המשפט מטיל לעיתים סייגים לחופשו של אדם עוד במהלך המשפט) לעיתים אדם מושעה מתפקידו הציבורי בגלל חשד, במידה ויצא זכאי תפקידו אמור להיות מוחזר לו (או פיצוי הולם). נכון שבד''כ מדובר במקרים חמורים יותר (גניבה, אונס וכד'), אבל היותר ומדובר בפשע שהוא בנפשו של המקצוע, גם כאן ניתן להשעות עד לקבלת גזר הדין.
כמה מילים טובות על בראל 297973
כולם רק אמרו שהוא רע. אז החלטתי לכתוב משהו חיובי עליו. אתם מוזמנים לקרוא:

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים