פולארד לשגריר איילון: ''הפגישה בינינו חסרת תוכן. התאכזבתי קשות ואף נגעלתי'' 2339
פגישה קשה נערכה אתמול (ג') בין שגריר ישראל בארה"ב דני איילון לבין המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד בכלא באטנר בצפון קרוליינה. זו היתה הפגישה הראשונה בין פולארד לשגריר ישראל בארה"ב מאז נגזר על פולארד מאסר עולם בשנת 1987.

בפגישה אמר פולארד לשגריר: "התאכזבתי קשות ואף נגעלתי. אחרי 20 שנה קיוויתי לפגישה רצינית, ובמקום זה כל שקיבלתי היא מחווה ריקה ופגישה חסרת תוכן ... אני נמצא עכשיו בדיוק באותו מקום שבו הייתי לפני הביקור הזה. אני קורא לממשלת ישראל להפסיק את התחבולות ולפעול להשיג את שחרורי כפי שעשיתם עם סוכנים אחרים בקפריסין, בירדן ובשוויץ. אם הממשלה לא מוכנה להשיג את שחרורי, לעם ישראל יש את הזכות המלאה לדעת את המצב האמיתי בין ישראל לארה"ב. אם אנחנו באמת ידידים כה טובים, אז זה לא צריך להיות כל כך קשה לשחרר אותי. אני מבקש מראש הממשלה שלא ישתף פעולה עם התחבולות האלה".

השגריר איילון נפגש גם עם אסתר, אשתו של פולארד, שאמרה על הביקור: "זו תחבולה ... ראש הממשלה רצה בשחרור אלחנן טננבאום וטננבאום בבית, הוא רצה בשחרור עזאם ועזאם בבית, אבל עם יונתן זה רק דיבורים בלי מעשים. ראש הממשלה פשוט משקר, זה ברור". היא גם קבלה בפני איילון על כך שמדינת ישראל לא מסייעת לה ולבעלה השרויים במצוקה כלכלית ואישית קשה.

לאחר הפגישות אמר השגריר איילון: "שמענו דברים שנאמרים הרבה זמן. אחרי 20 שנה יש תחושות קשות. אני באתי עם מסר של תמיכה וחיזוק, ואנחנו מקווים שהוא ישתחרר במהרה. החשיבות של הפגישה היא בתקדימיות שלה. זו פעם ראשונה ששגריר ישראל נוסע בשליחות של ראש הממשלה ונפגש עם פולארד".

בעבר נפגש פולארד בכלאו עם נציגים ישראלים, בעיקר משלחות של חברי כנסת ופעילים למען שחרורו, אך לא עם נציג רשמי מטעם מדינת ישראל.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ג'ודי ניר שלום ולהתראות מוזס • ערן בילינסקי • 5 תגובות בפתיל
  למה ? • דב אנשלוביץ • 49 תגובות בפתיל
  קפריסין, ירדן ושוויץ • שוקי שמאל • 32 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים