מאמצים לחלץ צוללת רוסית שנתקעה מול חופי קמצ'טקה 2413
נמשכים הנסיונות לחלץ צוות של שבעה מלחים רוסיים שנלכדו בצוללת מול חופי קמצ'טקה, לאחר שנתקעה בעומק של כ-‏200 מ' מתחת לפני הים.

ההערכה היא שמדחף הצוללת הסתבך ברשת דייגים. אם כי לפי דיווחים אחרים נתקעה הצוללת, שהיתה באימון, באנטנה של מערכת הפיקוח על החופים שמוצבת מתחת למים ומיוצבת בעזרת עוגן שמשקלו 60 טון.

הבוקר (ש') הצליחו צוותים של הצי הרוסי ללכוד את הצוללת התקועה ולגרור אותה למרחק של כ-‏60 מ', בניסיון להגיע למים רדודים יותר, משם יוכלו אולי צוללנים לחלץ את הלכודים. הממונה הכללי על הצי הרוסי ולדימיר פפלאייב אמר: "עלינו להשלים את המשימה תוך יום, כיוון שאספקת החמצן עלולה להיגמר".

בריטניה הטיסה לאזור צוללת חילוץ זעירה בלתי־מאוישת. ארה"ב הטיסה שתי צוללות חילוץ לא־מאוישות נוספות, ציוד ומומחים כדי להשתתף במאמצי החילוץ.

לפני כחמש שנים טבעה הצוללת הרוסית "קורסק" כשעל סיפונה 118 אנשי צוות. אז נמתחה ביקורת על רוסיה בשל העובדה שלא פנתה לקבל סיוע חיצוני, שאולי היה יכול להציל את חיי צוות ה"קורסק".
קישורים
Ynet
הארץ
CNN
קורסק - Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

חולצה (ותקליט!) 322163
כוחות הסיוע הצליחו לחלץ את הצוללת הרוסית מהכבלים בהם הסתבכה ובצעה עליית חירום לפני המים. נמסר כי אנשי הצוות בריאים ושלמים. Ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3123452,00.h...
חולצה (ותקליט!) 322226
לשמחתנו כל העניין הסתיים בכי טוב, אבל היתה יכולה להתעורר כאן שאלה מעשית בתורת המוסר. ברור שאם היו פחות אנשים בצוללת החמצן היה מספיק ליותר זמן.
חולצה (ותקליט שרוט!) 322247
ברור שאם היו פחות אנשים חיים בצוללת החמצן היה מספיק ליותר זמן.
כל חמישי זוכה בחולצה 322251
ומכאן הדילמה
חולצה () 322255
(אין סיבה לזחיחות)

כמה נקודות מהדיווח בני"ט:
1. הצוללת חולצה ע"י צוות החילוץ הבריטי. הצוות האמריקאי הגיע מאוחר יותר והמתין בקמצ'טקה. האיחור של הצוות האמריקאי נבע ממרחק טיסה גדול יותר וגם בגלל שריב בין חה"א וחה"י גרם לדחיה בת 4 שעות בהמראה של המטוס עם הציוד והצוות.
2. עדיין לא ברור מה גרם להסתבכות. הצי הרוסי מסר הודעות סותרות שדיברו על הסתבכות ברשת דיג או באנטנה של ציוד האזנה תת-מימי.
3. המקרה חושף את ההתדרדרותו הנמשכת של הצבא הרוסי, כמו מחסור במזומנים שגורם להפסקות חשמל בבסיסי הצי בגלל אי תשלום חשבונות.


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים