סין מגבילה את משך המשחקים ברשת 2431
ממשלת סין נוקטת צעדים בכדי להילחם בהתמכרות אזרחי המדינה למשחקי רשת.

ה-BBC מפרסם כי הממשלה מפעילה אמצעים שמפחיתים את יכולותיהן של הדמויות הוירטואליות של השחקנים לאחר משחק במשך שלוש שעות רצופות, ופגיעה קשה יותר ביכולות הדמויות לאחר חמש שעות. הדמויות יחזרו לאיתנן רק לאחר הפסקה רצופה של חמש שעות לפחות. אמצעי ההגבלה יופעלו החל בחודש אוקטובר.

סוכנות הידיעות אינטרפקס־סין מסרה שהחברות המפעילות את המשחקים הסכימו להקריב את רווחיהן לטווח הקצר לטובת יצירת סביבה בריאה לשחקנים. אולם יש לציין שבסין זקוקות החברות לאישור הממשלה בכדי להציע את שירותי המשחקים שלהן ברשת.

בסין משחקים במשחקי רשת רבי־משתתפים מעל 20 מיליון איש. תעשיית המשחקים בסין גרפה בשנה שעברה כמעט חצי מיליארד דולר, וזכתה לעידוד הממשלה (שאף אירחה כנס בנושא בחודש ספטמבר), אולם הפריחה בשוק לוותה בחשש שאנשים רבים נסחפים עמוק מדי אל תוך המשחקים. לדוגמה: שחקן אחד רצח שחקן אחר שגנב את חרבו במשחק. הרוצח נידון למוות.
קישורים
BBC
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

326515
"שחקן אחד רצח שחקן אחר"? רצח וירטואלי או מציאותי?
רצח מציאותי מאוד 326523
כשהמשחק מאפשר את זה, 326913
כשהמשחק מאפשר את זה, שחקנים הורגים זה בזה כל הזמן. בהרבה משחקים, כל פעולה אחרת במשחק היא הכנה לקראת זה. אם בזה היה מדובר, זה לא היה חדשות.
ממש משונה 326517
מה בדיוק האמצעים שמחלישים את הדמויות במשחק, ואיך ממשלת סין עושה את זה? יש לה גישה לקודי המקור של משחקי הרשת השונים או הסכמים עם החברות שמשווקות אותן? ואולי הכוונה לכך שסין מאמנת יחידה של שחקני רשת שיכנסו למשחק ויחטיפו מכות רצח לדמויות שהשחקנים שלהן משחקים יותר מדי?

אני מציע שבארץ יאמצו את הגישה של סין ויפעילו אמצעים שמפחיתים את היכולות של מכוניות התושבים בארץ לאחר שלוש שעות נסיעה רצופות. אני חושש שכבר ראינו יותר ממקרה אחד שבו נהג אחד רצח נהג אחר על רקע הנסיעה בכבישים, שלא לדבר על כמות התאונות.
ממש משונה 326521
במאמר מצוין שמדובר על הסכמים עם החברות המשווקות.
והרעיון לגבי יכולות המכוניות נשמע דגול. נקווה שמישהו ירים את הכפפה.
ממש משונה 326522
קודם כל כתוב למעלה: חברות משחקי המחשב צריכות אישור ממשלת סין כדי להפעיל את השירות.

אבל הנקודה היא שיתוף פעולה מצד חברות משחקי המחשב, בזה זה מתחיל ונגמר.

אני מעריך שהשחקנים הסיניים ינסו לתחמן ולשחק על שרתי משחקים מחוץ לגבולות סין. זה עלול ליצור מצב שבו החלטת הממשלה לא עוזרת לשחקנים, אבל פוגעת בחברות משחקי מחשב שמשתפות איתה פעולה. זה ישאיר אותה בפני הברירה של לבטל את החוק (ואני מניח שיהיה לחץ מצד אותן חברות בנושא) - או לאכוף את החוק ברמה פרטית. כלומר, זה יהיה לא חוקי לשחק משחקי רשת בסין בשרתי משחק לא חוקיים. משהו כמו סמים.

על הנייר זה תרחיש מאוד משעשע. אני חושש שאם הוא יתממש במציאות זה עלול להיות פחות משעשע.
ממש משונה 326915
לחסום את הגישה דרך האינטרנט לשרתי משחק שמחוץ למדינה היא אפשרות יותר זולה מהשלכה של אזרחים תמימים לכלא, במיוחד כשכבר יש לך את התשתית הזאת.
התכוונתי 326916
כמובן שהתכוונתי לתשתית של צנזורה, למרות שגם מהשניה לא חסר בסין, אם נאמין לתקשורת.
ממש משונה 326553
ממשלת סין שולטת על כל תעבורת הרשת אל ובתוך המדינה (לא בהונג קונג, רק בסין עצמה). כחלק מהשליטה, היא חוסמת שרתים שלמים (למשל, יאהו הונג קונג חסום, יאהו נקודה קום פתוח), חוסמת דפים ספציפים, חוסמת דפים שמופיעות בהם מילים מסויימות (בעיקר בסינית, לא היתה לי בעיה לגלוש לאתרים בעברית וכמעט לא נתקלתי בבעיות באנגלית),ואפילו חוסמת פורטים מסויימים (ה' יודע למה).

כשיש לך כזה כח, אתה לא תמיד צריך להשתמש בו, מספיק לאיים על חברות המשחקים שאם הם לא יעשו את מה שאתה ''מבקש'' מהם, אתה תחסום את השרת שלהם בכלל.
ממש משונה 326554
אני לא חושבת שאלוהים יודע למה. אין לו בכלל קשרים בסין.
שני מרוקאים נפגשים בבית קפה 326585
אומר אחד - בוא נשחק שש בש.
אומר השני - עזוב. בוא ישר נלך מכות.
אולי לא בכיוון 326598
לפני זמן לא רב התפרסמה כתבה על התופעה של 'סדנאות יזע וירטואליות' בסין.
מסתבר שעם פריחת מסחר בכסף אמיתי באתרים כמו איביי, שם מוכרים דמויות וחפצים מתוך משחקי הרשת, הקימו יזמים סינים מרכזים בהם משחקים עובדים מסביב לשעון על מנת למכור את ההישגים שלהם.
חתיכת סטארטאפ...
אולי לא בכיוון 326628
היפוך מושלם של משחק צביעת הגדר של תום סוייר!
אולי לא בכיוון 326649
לא הבנתי את הקשר אבל אני אתן לך ביס מהתפוח אם תרשה לי לשחק עבורך ב WOW.
נו, אני אתן לך את כל התפוח.
בבקשה...
אולי לא בכיוון 326663
תום סוייר הפך מטלה למשחק.
השכנים מעבר לים הצהוב הפכו משחק למטלה.
אולי לא בכיוון 326681
וואלה
יותר מדוייק לומר שטום גילה שאנשים יתאמצו לעשות משהו כל עוד הם מאמינים שאין הם חייבים לעשות זאת. ברגע שהפעילות הופכת למחוייבות הם יעשו הכל להמנע מלבצעה.
אני יישמתי את הרעיון ביומיים האחרונים באזור קוג'ו.
ומה יש לסמואל קלמנס לומר בעניין 326683
"He had discovered a great law of human action, without knowing it – namely, that in order to make a man or a boy covet a thing, it is only necessary to make the thing difficult to attain. If he had been a great and wise philosopher, like the writer of this book, he would now have comprehended that Work consists of whatever a body is OBLIGED to do, and that Play consists of whatever a body is not obliged to do. And this would help him to understand why constructing artificial flowers or performing on a tread-mill is work, while rolling ten-pins or climbing Mont Blanc is only amusement. There are wealthy gentlemen in England who drive four-horse passenger-coaches twenty or thirty miles on a daily line, in the summer, because the privilege costs them considerable money; but if they were offered wages for the service, that would turn it into work and then they would resign."
ומה יש לסמואל קלמנס לומר בעניין 326685
נו, הזכרון שלי עדיין מספק את הסחורה לפעמים. עדיין ישנו הבדל בין מוסר ההשכל של טווין לבין סדנאות הזיעה (הוירטואלית) בסין.
האנשים שעובדים בהם לא משחקים להנאתם אלא מקבלים משימה לחצוב זהב למשל במשך משמרות ארוכות ובתמורה מקבלים שכר עבדות בעוד הבעלים ממיר את הזהב הוירטואלי בכסף אמיתי.
מה קורה ביפן? 326690
מה זה הסיפור על בחירות כלליות בגלל שינויים ברשויות הדואר? ויש גם איזה מועמד שמכונה "הרוצח"?
מה קורה ביפן? 326747
קויזומי שנבחר לפני ארבע שנים על מצע של רפורמות לא הצליח להעביר בפרלמנט את ההצעה להפריט את שרות הדואר. הכוונה העיקרית היא להפריט את בנק הדואר היפני שהוא הבנק הגדול בעולם עם רזרבות של 30 טריליון דולר (או 300 טריליון, אני תמיד מתבלבל). מצד אחד קויזומי טוען שהפרטת הבנק תזרים כסף גדול לכלכלה המתאוששת, מצד שני ישנם חברי מפלגה (הנמצאת בשלטון כבר 60 שנה) אשר לא רוצים לוותר על מקור מסורתי של כסף הנכנס לכיסם או 'נתרם' לקמפיין שלהם ולכן ערקו לאופוזיציה המריחה דם.
את הכינוי 'הרוצח' אינני מכיר.
מה קורה ביפן? 326748
תודה.
בביביסי שמעתי על סיור של מועמד בעיר (דרומית?) שמכונה 'הרוצח' כי הוא הולך להרוס את המפלגה.
מה קורה ביפן? 326753
זה נשמע יותר כמו משהו מהתעמולות של ביבי ושרון.
מה קורה ביפן? 326755
(3 טריליון דולר, 300 טריליון ין http://edition.cnn.com/2005/WORLD/asiapcf/08/29/japa...)
מה קורה ביפן? 326799
מזל שלא חישבתי את הסכום על פי שער של לירה טורקית (ישנה)
עדכונים שוטפים על יפן 326756
http://www.asafshafrir.com/ (האתר של היפני)
עדכונים שוטפים על יפן 326801
צדיק טהור אתה (-:
יש רשימה חדשה.
מה קורה ביפן? 327130
אולי מצאתי את התשובה בנוגע ל'רוצח' כאן:
מה קורה ביפן? 327156
הבחירות של ה-‏11 בספטמבר... זה מסביר הכל.
מה קורה ביפן? 327188
כתבה מוזרה משהו. לא צלחתי להבין אם זו מטאפורה, או שבאמת מישהו שלח רוצח שכיר להתנקש בשר בגלל רפורמות בשירות הדואר.
מה קורה ביפן? 327195
תודה.
מצאתי גם את זה, על "הרוצחות," כפי שמכונות הנשים אותן קוזומי מגייס בתור מועמדות.
מוטב מאוחר וגו' 327145
ותודה לגלעד ברזילי שהביא את העדכון לידיעתנו.
ואת הקטינים במיוחד 327626
עידן יוסף ב"מחלקה ראשונה" מצטט ידיעה ב-Vgames (לא מצאתי את המקור) לפיה ממשלת סין אוסרת על קטינים להשתתף במשחקי תפקידים המוניים בהם שחקנים יכולים להרוג דמויות של שחקנים אחרים (Player Killing).

מחלקה ראשונה: http://www.nfc.co.il/showonedoc.asp?SubjectId=1&...
ואת הקטינים במיוחד 327663
בזמן האחרון אני עוקב אחר פרוייקט קוד פתוח כלשהו. למספר שבועות, הפרוייקט נראה כאילו הוא איבד מומנטום והקהילה התחילה לרחל על מנהל הפרוייקט שלא משמיע את קולו. לפני מספר ימים הבחורצ'יק הגיח מתהומות הנשיה, התנצל על העלמותו ותירץ זאת בכך שמדובר בכוחות גדולים ממנו - הבחור פשוט התמכר ל-World Of Warcraft ושרף עליו את כל זמנו הפנוי. כרגע הוא בנסיונות גמילה ולפרוייקט שלום.
המנעות מ- MMORPG 328226
אני ממש משתדל להמנע מ Massive Multiplayer Online Role Playing Games (וואו, זה היה ארוך). אם במשחקים הממכרים, עד היום, יכולת לעשות save ולחזור מחר, כאן אתה מרגיש שכל שניה שאתה לא משחק - מישהו עוקף אותך.
כבר ראיתי מכורים למשחקים כאלו, ולא מדובר במראה יפה :)
ואת הקטינים במיוחד 328381
אם בארה"ב נפלה שלהבת מה יעשו קטיני Beijing?

התערבות מן הסוג הנ"ל איננה מיוחדת במיוחד למדינות כמו סין. גם בארה"ב ניתן למצוא דוגמאות של התערבות ופאניקה בהקשר של משחקי מחשב ו"קילקול הנוער". דוגמא נאה היא הפיאסקו האחרון סביב המשחק GTA:SAN ANDREAS והמוד "hot-coffee" שאפשר לשחקנים לחשוף (תרתי משמע) תכנים מיניים, אשר היו מוסתרים בגירסה הרשמית של המשחק.

לאחר הסערה שהתחוללה בארה"ב ולאחר הסרת עותקי המשחק מהמדפים, יש חדשות טובות. החדשות הטובות, המשמחות הורים אמריקנים מודאגים, הן שהמשחק שוחרר שוב לשוק, מבלי להכיל את התכנים המיניים הנ"ל(כך שהוסרה מן המשחק התוית AO rating). מעכשיו ההורה האמריקני יכול להיות רגוע ולדעת שזאטוטו מתעלל בשוטרים, מוכר סמים, מפצלח לאזרחים תמימים את ראשם, מנבל את פיו במהלך שיחות נפש עם זונות רחוב, גונב מכוניות וכל זאת מבלי שנפשו העדינה תיחשף לדברי תועבה ממין‏1 זה.

________
1 pun intended
ואת הקטינים במיוחד 328399
זה סיפור משעשע למדי. מזכיר את הציטוט הידוע מ"אפוקליפסה עכשיו":

"We train young men to drop fire on people. But their commanders won't allow them to write "fuck" on their airplanes because it's obscene!"

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים