סופת ההוריקן ''קתרינה'' חלפה על פני ניו-אורלינס 2432
סופת ההוריקן "קתרינה" חלפה בשעות האחרונות (יום ב') על פני העיר ניו־אורלינס שבמדינת לואיזיאנה בארה"ב.

הסופה, שנחלשה מסופה בדרגה 5 לדרגה 3, גרמה להפסקת חשמל, ניתוק קווי טלפון והצפות בתים. נרשמו רוחות במהירות של יותר מ-‏200 קמ"ש. באיצטדיון ה"סופרדום" בעיר הצטופפו כ-‏10,000 איש מפחד הסופה. חלק מגג האיצטדיון התפרק, אולם הרשויות דיווחו כי אין חשש לשלום הנוכחים במקום.

העיר שוכנת באגן הנמוך מגובה פני הים, וקיים חשש שמערכת התעלות והמשאבות שמגנות על העיר מפני הצפות לא תעמוד בעומס המים שיווצר עקב כמויות הגשם הגדולות ומהגאות הצפויה להגיע בעקבות הסופה. תסריטים פסימיים חוזים כי הצפות שכאלה יהפכו את העיר לאגם רעיל בעומק של 9 מטרים, מלא בכימיקלים ונפט מבתי הזיקוק הסמוכים ופסולת של הריסות הבתים, כמו גם על עשרות אלפי הרוגים וכמיליון אנשים ללא קורת גג.

עקב הסופה גם פחת ייצור הנפט במפרץ מקסיקו מ-‏1.5 מיליון חביות ליום ל-‏600 אלף חביות בלבד, ומחיר הנפט זינק ל-‏70 דולר לחבית.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כמה קישורים לגיקי האייל 326525
הוריקנים באתר נאס"א:
אתר הוריקנים של National Oceanic & Atmospheric Administration עם הרבה קישורים שימושיים (כולל קישורים לתמונות לווין של ההוריקנים):
מאמר בכתב-עת של מהנדסים העוסק בבעיות המיוחדות של ניו-אורלינס והוריקנים:
תוכנית תעודה (מלפני כמה שנים) ברדיו הציבורי בארה"ב על העלמות ה-wetlands ועל החרפת הסכנה לניו-אורלינס מהוריקנים בעקבות זאת. אפשר להאזין לתוכנית או לקרוא תימלול:
אני זוכרת שמתישהו בתחילת יוני השנה, כשערכתי מחקר פרטי קטן על הוריקנים באינטרנט, נתקלתי בגירסה וידאו לצפייה של התוכנית הז (חינם וחוקי), אבל אני לא מצליחה לאתר אותה עכשיו. אם מישהו יכול למצוא קישור לגירסת הוידאו האבודה, אשמח :-)
להסית את אלוהים 326531
עכשיו כשהמטיף פאט רוברסטסון (מועדון 700) נמצא בכותרות בגלל שהוא קרא לרציחתו של נשיא ונצואלה הוגו צ'אבז (סיפור בעל השלכות מענינות ששווה אולי דיון בפני עצמו), עולים סיפורים נוספים עליו. ב-‏1985 רוברטסון ערך תפילה המונית בוירג'יניה וקרא לאלוהים להסיט את הוריקן גלוריה: "בשם ישו אני פוקד עליִך לעצור במקומך ולפנות לכיוון צפון מזרח, הרחק מהיבשה." המשרדים הראשיים של הרשת הטלוונגליסטית שלו נמצאים בוירג'יניה ביץ'. נראה שאלוהים נשמע לו והסופה פנתה לכיוון בוסטון ולונג איילנד שם גרמה לנזקים בשווי מאות מליוני דולרים.
להסית את אלוהים 326537
מה יש לרוברטסון נגד נשיא ונצואלה ומדוע הוא לא טרח להרחיק את קתרינה מניו אורלינס?
להסית את אלוהים 326540
יכול להיות שזה לא רק רוברטסון אלא חלק ממהלך פוליטי רחב יותר (רוברטסון מחובר חזק לרפובליקנים וראיתי פרשנות שמחברת את זה לראמספלד שאמר שקאסטרו וצ'אבז הם איום רציני); לא יודע, אולי בגלל שאין לו שם נכסי דלא ניידי?
להסית את אלוהים 326749
עכשי,ו כשקראתי את פרנק ריץ', למדתי שרוברטסון רוצה לרצוח את צ'אבס כדי לחסוך לאמריקה עוד מלחמה שתעלה 200 מליארד דולר.
להסית את אלוהים 326789
סיבה מצוינת, אם אין כל דרך אחרת לרסן את אמריקה.
להסית את אלוהים 327100
צ'אבז משיב לקאובוי כגמולו ואומר שבוש נכשל בניהול האסון של קתרינה "לא יאומן, המעצמה הגדולה בעולם מעורבת בעירק ואת תושביה השאירה לנפשם." הוא הציע עזרה לתושבים וסיטגו, חברת בת אמריקאית של חברת הנפט הממשלתית של ונצואלה, תורמת מליון דולר לקורבנות. אגב, בוש סופג קיתונות של ביקורת, דווקא מחוגים שמרניים, שהוא לא הגיב מיד לאסון והמשיך בחופש שלו (מי שראה את הסרט של מייקל מור).
להסית את אלוהים 327106
זו באמת חרפה איומה. יש הרבה מה ללמוד מאמריקה איך לא לפעול. האם לא יכלו לספק תחבורה חינם לאנשים שלא הייתה להם אפשרות משלהם להימלט בזמן? לא יכלו לספק להם מקלט בטוח כלשהו? או שהאמריקאים יכולים לדבר הרבה על ערך החיים, אבל הם מוכיחים שוב (לא שחסרות הוכחות קודמות...) שזה איננו ערך מבחינתם כלל ועיקר.
להסית את אלוהים 327154
לא הבנתי מדוע אנשים יורים על מסוקי חילוץ ופינוי.
להסית את אלוהים 327157
גם אני לא מבינה את זה. אבל אני דיברתי עם אפשרות פינוי *לפני* הסופה, כמובן. ולא נראה לי שבמקרה זה היו יורים על המפנים.
להסית את אלוהים 327159
כי הם מפריעים להם לבזוז את החנויות, כמובן. המוח הקרימינלי לעיתים נדירות מצטיין בחשיבה לטווח ארוך.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328670
FEMA עושה יחסי צבור לארגון הצדקה של רוברטסון. הסוכנות הפדרלית פרסמה רשימה של ארגוני צדקה המעבירים תרומות לנפגעי קתרינה. במקום השלישי, אחרי הצלב האדום וארגון סקונד הרבסט, נמצא אגון הצדקה של המטיף הטלויזיוני רוברטסון, "מבצע ברכה."

באותה הזדמנות, הוד כמורתו, הרב הנשיא בוש הכריז את יום השישי הבא בתור "יום תפילה לאומי."

להסית את אלוהים, לעשות כסף 328737
האמת שזה די הרגיז אותי כששמעתי את מה שמופיע במשפט האחרון. מה עבר לו בראש?
"המם.. לא הגבתי בזמן למוות של אלפי כושים עניים בדרום ארה"ב, ומנהל הארגון הפדרלי שאמור לטפל בזה הוא מינוי פוליטי עם כישורים של דג סלמון מעושן. מה לעשות? אני יודע! יום תפילה לאומי!"

אם כבר רוצים לציין את האסון, הייתי אומר שיום התרמה לאומי יהיה הרבה יותר מעשי. אבל אני מניח שאת המצביעים מהקואליציה הנוצרית (שהוקמה ע"י רוברטסון) מרשימות התפילות, דווקא.

ולסיום, אני היחיד שמרגיש שכל החשיבה של הממשל האמריקאי עיוורת לאזרחים שאין להם רכב?
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328757
לא, אתה לא היחיד. ממשל בוש עיוור להרבה דברים שקשורים לחברה שלו. הכוונה איננה לחברה בשם הליברטון או חברה בשם אקסון מוביל.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328791
אתה ממש לא היחיד. אבל מה שיותר גרוע - בוש גם הוא לא המנהיג היחיד מסוג זה.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328804
בדיוק כאן היה יכול להתפתח דיון של שוקחופשיסטים מול סוציאל-צעצועיסטים (ולהיות רלוונטי סוף סוף, לשם שינוי).
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328839
אני יכול לסכם לך את הדיון במספר משפטים:
סוציאל-צעצועיסט: הנה, ראו איך שיטת השוק החופשי האכזרית מנעה עזרה מכל העניים שלא יכלו לצאת מניו-אורלינס בכוחות עצמם!
שוקחופשיסט: אמריקה היא לא שוק חופשי, תראה כמה גדול התקציב הממשלתי, ובכלל אם היה שם שוק חופשי אמיתי כל העניים של ניו-אורלינס היו יכולים להרשות לעצמם מכוניות כי התחרות האמיתית הייתה מוזילה אותן ואז הם היו נוסעים משם לבד.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328840
שוקחופשיסט טהור יטען שהעניים בחרו מרצונם בחופשי שלא לקנות רכב ולא לברוח משם, זאת מהות הליברליזם, שלא להתערב בהחלטות גם אם הם לא נכונות, המדינה היא לא גננת.

אם כי בוודאי יש גם מי שיטען שאם היה שם שוק חופשי לא היו שם עניים.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328853
אם כבר, הויכוח יהיה על השקעות בתשתיות (שאם אני מבין נכון את הטענות, צומצמו וקוצצו בתקופת בוש והיו יכולות למנוע את האסון).
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328871
ההשקעות לא רק צומצמו וקוצצו, אלא שהכספים המושקעים עברו לעיראק, לביסוס השוק החופשי של הנפט...
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328877
הכספים עדיין לא כל כך עברו לעיראק. הם עברו לתעשיות ולארגונים הכלכליים בארה''ב שמייצרים ומספקים את הדרישות של הצבא אמריקאי בעיראק.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328880
ומה ההבדל? הרי לא התכוונתי, חלילה, שהם עברו לעיראק לרווחת העיראקים...
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328887
חשבתי לרגע שטענת שארה''ב החלה להשקיע בשיקום עיראק.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328893
אין צורך להגזים.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328896
אני חושב שזה דווקא לא רלוונטי לדיון. הסופה קטרינה היא אחד המקומות בו שני הצדדים אמורים להסכים: כאן זה תפקיד המדינה להגן על האזרחים במסגרת השקעה בתשתיות ציבוריות, ומפני אויב חיצוני (פגעי טבע במקרה זה).

הבעיה של אמריקה (ושל העולם) היא שבוש נמצא מתחת לסטנדרד של
שני הצדדים: מחד - הוא מרחיב את תקציב הממשלה (צעצועיסט נפשע מבחינת תומכי ש"ח) ומצד שני הוא לא טורח להשקיע בתשתיות ובהגנה (שוקחופשיסט אכזרי מצד הצעצוסיטים).

כלומר, בוש הוכיח (שוב) שאפשר להיות מנהיג שהוא לא זה ולא זה - פשוט מנהיג ציני שעושה בעיקר לעצמו ולמגזרים המקורבים אליו.
בעולם מושלם כל זה לא היה קורה 328897
מדבריך עולה ששני הצדדים מאשימים את המציאות בכך שאינה שחור/לבן.
לא מספק.

אגב, איפה היא ההתגייסות האזרחית שהליברלים אוהבים לדבר בשבחה? גם היא באה מעט מדי ומאוחר מדי - כמה סלבריטאים ‏1מעמיסים ארגזים עם ציוד, אופרה וינפרי נואמת באיצטדיון. זה יפה להרים את המורל אבל לא עוזר באמת.

אם התשובה השוקחופשיסטית היא שוב ש"מנגנון ממשלתי מנופח גרם לניוון המוסד החברתי של עזרה הדדית", אני לא קונה אותה (מהסיבה שצוינה לעיל).

1 איפה ספייק לי באמת?
בעולם מושלם כל זה לא היה קורה 328902
אפשר גם לשאול איפה ה"חמלה" וה"סולידריות" שהלא שוקחופשיסטים אוהבים לדבר בשבחם (בעיקר בשאלות "איפה החמלה?"). אם התשובה הלא שוקחופשיסטית היא ש"ערכי השוק החופשי גרמו לניוון המוסר החברתי של חמלה וסולידריות" אני לא קונה אותה.

עושה רושם ששני הצדדים מדברים בעצם על אותו דבר, וכמה שאותו דבר חסר כל סיכוי להתרחש.
בעולם מושלם כל זה לא היה קורה 328915
שהלא שוקחופשיסטים אוהבים לדבר בשבח ה"חמלה" וה"סולידריות" *בכפיה*.
בעולם מושלם כל זה לא היה קורה 328909
איני מאשים את המציאות - אני מאשים את ההנהגה האמריקנית. האמריקנים למדו לסמוך על מדינתם בעיתות כאלה, וזו (שוב, תחת בוש) לא סיפקה את הסחורה הן בהכנות והן לאחר מכן.
לגבי התנדבות: מה בדיוק ציפית שיקרה? שאמנים ינקזו את המים? התנדבות המגזר הפרטי מגיעה לעשרות מיליונים בצורות סיוע שונות.
בעולם מושלם כל זה לא היה קורה 328924
הניתוח של יואב קרני: http://www.notes.co.il/karny/13510.asp
בעולם מושלם כל זה לא היה קורה 328985
נראה שיואב קרני שגה במקצת בניתוח של בוש. נכון שהוא נחשב ''ימין'' מהיותו רפובליקן, אבל הממשלה והוצאותיה גדלו מאוד במהלך כהונתו.
ובינינו, לקרוא למחדל קטרינה מחדל של הקפיטליזם הוא טשטוש חוסר מנהיגותו המשווע וסדר עדיפויותיו המעוות של האדם שמכהן כנשיא שם כרגע, שכל התקציבים לרשותו, וגרעונות הענק של מדינתו רק תופחים, והכל הולך לקמפיינים אומללים ברחבי העולם ובבית.
בעולם מושלם כל זה לא היה קורה 328992
מפני שהאמירות של הגישה הימנית-רפובליקנית בזכות צמצום התקציבים והממשלה והשארת הממשל רק בענייני בטחון ועוד משהו- הם עבודה בעינים. אין צמצום קציבים; יש צמצום תקציבים במדיניות הרווחה האמריקאית ובתחזוקה. הגרעונות בתקופת רייגן ועכשיו מראים שיש כאן שיטה. הפחתת מיסים לעשירים וניהול מדיניות חוץ שמשרתת מגזרים מסויימים של ההון הגדול בארה"ב.
זה איננו משהו אישי של בוש בהיותו בחירה מכוונת של תומכיו, גילה חוסר אחריות חריגה שפוגעת בארה"ב ובסופו של דבר אולי תביא להחלפת השלטון. המגזרים שתמכו בו ידעו לא לתמוך בנשיא עצמאי ומוכשר מדי. אגב, בחירת אנשים בינוניים לנשיאים היא תופעה ידועה בדמוקרטיה האמריקאית. רוזוולט היה חריג.
להסית את אלוהים, לעשות כסף 328905
וזוהי, כנראה, רק ההתחלה. כמה אנשים הולכים לגזור קופון ע-נ-ק מתקציבי השיקום. רוצה לנחש מי? עזוב, בשביל מה לנחש אם אפשר לחכות עד שהסרט של מייקל מור יגיע לכבלים?
שוב לא קרה אסון 326586
למישהו זה מזכיר את ההתנתקות?
שוב לא קרה אסון 327176
לא, זה אינו מזכיר. מי שרוצה להשוות שיבושם לו. כמו שהיו אנשים שהשוו את מלחמת ששת הימים למלחמת העולם השניה.
אין כמו במבוק ונייר אורז 326622
לא יודעים לבנות כמו שצריך האמריקאים האלו...
אולי מישהו יסביר לי אחת ולתמיד 326710
למה, למרות מספר לא קטן של הוריקנים בדרום מזרח ארה"ב וטורנדו במערב התיכון, האמריקנים מתעקשים לא להשתמש בהמצאה הנהדרת הזו שנקראת "בטון מזוין" ?
אולי מישהו יסביר לי אחת ולתמיד 326737
כי הם מאוד מנומסים.
ואני לתומי חשבתי 326742
שבחוקה ישנו היתר לכל אמריקני להיות מזוין כאהבת נפשו
ואני לתומי חשבתי 326750
מותר, אבל רק בהסכמה הדדית וקטרינה לא מסכימה.
אולי מישהו יסביר לי אחת ולתמיד 326745
מה בטון מזיין שווה כנגד גלים של 9 מטרים, כמו שהיו כאן ‏1?

אתה תטבע בכל מקרה...

=============
אולי מישהו יסביר לי אחת ולתמיד 326877
האמריקאים משקיעים תמיד בצורה רציונלית. הבעיה שהרציונל שלהם בבניית הסכרים היה לחסוך בכסף ולא לקחת שולי בטחון גבוהים.
נראה אם הם יקימו ועדת חקירה לנושא.
אולי מישהו יסביר לי אחת ולתמיד 327104
לבקשתו של מושל לואיזיאנה ב 1998, מדענים ערכו סימולציה ממוחשבת והראו מה יקרה אם סופת הוריקן תפגע ישירות בניו אורלינס. בשנת 2001 פורסמה סדרה בת 5 כתבות בעיתון טיימס-פיקיון שזכתה בפרס. החלק הראשון של הסידרה, "שיטפון" כתוב: "זה רק עניין של זמן עד שדרום לואיזיאנה תחטוף פגיעה ישירה של סופת הוריקן גדולה. מליארדים הוצאו כדי להגן עלינו, אבל אנחנו נהיים פגיעים מיום ליום."
לפני כמה שנים פירסם סיינטיפיק אמריקן כתבה, "ניו אורלינס טובעת," אשר הזהירה מפני אסון שרק מבצע הנדסי בהיקף גדול יכול להציל את העיר משיטפון קטסטרופלי.
מידה כנגד מידה 326903
בס"ד

אפשר להסביר זאת בתור עונש על ההתנתקות.זה ההרס הכי גדול כך הם טוענים שהיה שם ,וזה נהיה שימו לב בדיוק באותו זמן של טלטול המתים מגוש קטיף {ה יקימהו מחדש ואת כל הרשעיםילמד דרכו[מעם ישראל] "ואת כל הרשעים ישמיד"}וקבורתם בשנית[ובשלישית],מה שסיים את הגרוש האלים המתחפש לדמוקרטיה.עכשיו נשאר לשלוח את שרון[גימטריא ניתוק]למוקטעה שילטף את הכבשים,ואת מופז שילך לעזור לו עם פנוי גללהם.הרי אותם ודאי לא יגרשו באופן שקרני ודורסני.רק שיציצו בארה"ב ויבינו שחרבן הגוש לא עובר בשקט.
מי לה' אכל אותה 326906
חורבן הגוש באמת לא עובר בשקט. תראה את החורבן שזה המיט על כל הפנטיים המשיחיסטיים כמוך. התפללת לאלוהים שלך עד שפניך הכחילו ולא עזר לך כלום!!! תתחרט! עשה תשובה! בוא אלינו לשינקין!!!
מידה כנגד מידה 326920
אלוהים לא עובד אצלך.
מידה כנגד מידה 326923
לא, לא. חבל שתרגיש אשם. אים ספק שזה עונש על מעשיהם בעירק.
אולי לא נתדרדר לרמה של טוקבקים בYNET ? 326933
מילא הוא, אבל כשכולכם עונים לו זה רק מעודד אותו ועוד טרולים לבוא.
אולי לא נתדרדר לרמה של טוקבקים בYNET ? 327446
טרולים הופכים לאבן עם עלות הבוקר
אולי לא נתדרדר לרמה של טוקבקים בYNET ? 327479
גם גרגוילים.
משעשע 326930
אפקט הפרפר בגירסה הדתית.
אני משער שבכל פעם שאני מחלל שבת איזה סיני חוטף התקף לב ?
ומה לגבי אמירת השם המפורש ? זה בטח שווה איזה רצח או שניים באפריקה.
מידה כנגד מידה 327182
מידה כנגד מידה 327209
נדמה לי שרצוי להשאיר את גיבור הדור-בר כוכבא בודד בצמרת וללא מענה.
באתרים מתוקנים, מחר היו עפים ראשים 326948
"תסתכלו בחדשות מחו"ל (ופה ושם, מעט, באחד מהערוצים הישראליים). ואז תציצו בעמודים הראשיים של אתרי האינטרנט העבריים. אתם יודעים מה, בטח שהשטויות בעמוד הראשי יותר מעניינות, חשובות ומרגשות את הקהל הישראלי מאשר האסון הגדול ביותר, כפי הנראה, שתקף את ידידתנו - והמממנת שלנו - שמעבר לים. בטח בעמודי החדשות הפנימיים נמצא משהו. לא יכול להיות שזה לא סיפור חשוב".

באתרים מתוקנים, מחר היו עפים ראשים 326970
אכן גדי צודק, ואף יותר מכך - היום אין בYNET שום סיפור בעמוד הראשי (לא על ניו אורלינס ולא על המסגד בעירק). בNRG גם אין - אבל יש שם משהו על אסון המסגד בעירק (או לפחות ככה זה נראה) -

" תרבות
יא אללה, איך הם מתים העיראקים האלה.
לא באמת מעניין"

זה תחת מדור תרבות(?), לינק מהעמוד הראשי. נראה לי שגירסאות האינטרנט של ידיעות ומעריב יותר צהובות מהעיתונים עצמם (מי היה מאמין שזה אפשרי בכלל) - מעניין מה הגורם - לי נראה שאתרים הללו נהיים יותר דומים לטוקבקים - אולי יש איזשהו היזון חוזר בין העורכים - הכתבים - והטוקבקיסטים שמוריד את הרמה לתחתיות חדשות - יכול להיות שהמדד להצלחה בכתבות בעיתונות הזו היא גודל השרשור בטוקבאק - ומכאן האסטרטגיה לביצוע היא לכתוב טרולים.

מה שמצחיק(?) זה שהכתבה הספציפית בNRG היא ביקורת על הסיקור של המסגד בעירק בטלוויזיה..
מה שנכון, 327076
מעריב nrg (ובמיוחד מדורי היהדות בשקל והניו-אייג' בפרוטה) זה משהו תת רמה במיוחד.
מה שנכון, 327148
יש מדורי ניו אייג' שאינם תת רמה? זה לא חלק מההגדרה?
מה שנכון, 327158
כמובן, אבל גם לתת רמה יש סקאלה משלה. המדור ניו-אייג' של נרג', שמפעם לפעם מוצא את הזמן לקיים ראיונות טרנסצנדנטיים עם דרווין, הוא משהו מיוחד.
מה שנכון, 327169
יש לינק?
מה שנכון, 327175
הנה: http://www.nrg.co.il/online/15/ART/774/721.html
מה שנכון, 327180
הראיון עצמו אינו כל כך נורא כמו שזה נשמע. אהבתי במיוחד את ההקדמה:
"הערה חשובה: המדור עוסק בקשר שבין דמיון ומציאות. הראיון התבצע באמצעות אדם בעל ערוצי תקשורת פתוחים שאינם תלויים בזמן ובמרחב. הקורא יבחר האם להאמין בקיומו של הראיון ובאמיתות הנאמר בו."

ואת הסיום:
"השאלות חוברו על ידי אלכס דורון, כתב המדע של מעריב, ומדענים נוספים. "
באתרים מתוקנים, מחר היו עפים ראשים 326995
מה שמשותף לשני המקרים, מבחינת התקשורת הישראלית, הוא שאין חשש לפגיעה בישראלים.
כשנוח לנו, ארה''ב ועיראק די רחוקות.
באתרים מתוקנים, מחר היו עפים ראשים 326996
אפקט הפרפר:
בניו אורלינס מאות אלפים חסרי קורת גג, ובישראל העלו את מחיר הבנזין ב5%.
באתרים מתוקנים, מחר היו עפים ראשים 326999
נכון. אבל טרם התברר אם קתרינה בעצם קיבלה את עוצמתה מתנועה מסוימת של בן לאדן בשנתו...
באתרים מתוקנים, מחר היו עפים ראשים 327002
גם בארה"ב עלו מחירי חבית דלק ספוט מעל 70$ בגלל השבתה של מפעלי זיקוק בחופי לואיזיאנה ומיסיסיפי ושל קו צינור הנפט העיקרי לניו יורק. במזל, טרמינל הדלק הגדול לא נפגע.
באתרים מתוקנים, מחר היו עפים ראשים 327004
זאת הסיבה הרשמית שנתנו גם כאן. אם כי אני חושד שיש גם קשר למיסוי.
ובעיתונות הכתובה? 327323
אתמול, יום חמישי. בניו אורלינס המצב איום, בבגדד נהרגים אלף איש. לידיעות ומעריב לא איכפת: הכותרות מדברות על חתימת הסכם ציר פילדלפי (אירוע ידוע מראש!) ועל האפשרות שמלך יקדן עבדאללה יבור לירושליים (ארוע שעוד לא קרה וסביר שלא יקרה!). באותו עמוד גם תמונות משנת הלימודים הנפתחת. באחד העיתונים (לא זוכר איזה) הייתה בעמוד הראשון הפניה לדיווח על קתרינה - בעמ' 16 (!!!) ושום דבר על עיראק. בשני, הפניה קטנטנה לעיראק (בעמ' 10-11) וכלום על קתרינה בעמ' הראשי. ביום רביעי קניתי ידיעות כדי לקרוא על ההוריקן. הייתה ידיעה אחת, בעמ' 20 (!!!!!!) *אחרי* תמונות צבע מסוף החודש הגדול ודיווח על כל שיהודה סעדו אולי יצטרף לש"ס.

פרובינציאליים אמרנו?
ובעיתונות הכתובה? 327595
גם העיתונות האמריקנית, לפחות באתרי האינטרנט של הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט, העדיפה לשים בכותרת את מותו של נשיא בית המשפט העליון רנקוויסט, ללמדך ששקול שופט עליון אחד נגד 10,000 שחורים עניים.
ובעיתונות הכתובה? 327606
התאור שלך נכון, המסקנה שגויה. החדשות והכתבות על ההוריקאן ממשיכות להוםיע בראש העמודים הראשונים, וזה שהוסיפו כותרת על מותו של רנקוויסט, שהיא חדשה חשובה מאין כמוה (לפחות לחתך המקובל של קוראי העתונים שהזכרת), לא באה על חשבון הדיווחים האחרים.
ובעיתונות הכתובה? 327598
זה ממש לא פרובינציאליות. זו העתקה של סדר העדיפויות של בוש.
ובעיתונות הכתובה? 327605
אם השטפון הזה היה למשל באפריקה הייתה מוקדשת לו הודעה קצרה בסוף החדשות ומודעה בעמוד ה-‏84 בעיתון.
ובעיתונות הכתובה? 327628
מצד שני, אם השיטפון הזה היה באטלנטה, ספק אם הסי-אנ-אנ היתה מדווחת (ולא מחוסר עניין).
ובעיתונות הכתובה? 327650
אם לא מחוסר עניין - אז מדוע?
ובעיתונות הכתובה? 327653
מחוסר חשמל.
בוקר טוב אליהו 327629
זה מה שאפשר להגיד לעיתונים הישראליים, שביום ראשון סוף סוף השכילו להבין שידידתנו הקרובה ביותר ניצבת בפני אסון לאומי, והעבירו את קטרינה לעמוד הראשון. הכותרת שנבחרה במעריב, אף כי היא מתייחסת למאמצי החילוץ, יכולה לסכם היטב את תגובת העיתונות בארץ: "מאוחר מדי."
אמרנו לכם ! 327196
הימין הקיצוני אצלנו טוען שזה עונש מאלוהים על ההתנתקות, ומשווה את החורבן לקריעת ים סוף.

בכיר בממשל הכוויתי אומר שזה עונש מאללה על הפשעים של אמריקה באפגניסטן ועיראק. מצטט כמה פסוקים מהחדית' שבהם מוחמד מדבר על הרוח.

נוצרים שמרנים באמריקה טוענים שזה עונש מאלוהים על חטאי האמריקאים: פריצות מינית, פורנו והוליווד. הועלו השוואות לסדום ועמורה.

מחבקי עצים טוענים שזו דרכה של אמא טבע להבהיר לאמריקאים שהם מכאיבים לה ע"י הפגיעה בסביבה, התחממות כדוה"א, קידוחי נפט וכו'. הסרט "היום שאחרי מחר" מוזכר בהקשר הזה.

העיקר שכולם מבסוטים.
אמרו את זה קודם לפני, לא משנה.! 327330
אמרנו לכם ! 327439
חוץ מעשרות האלפים שעדיין בניו אורלינס
אמרנו לכם ! 327443
וחוץ מעוד איזה שניים-שלושה שהפכו לפליטים חסרי כל ו/או קרוביהם נספו...
האזהרות הקודמות.. 327203
מאמר מהסיינטיפיק אמריקן מ2001:

טוב אז הרבנים והכמרים לא הזהירו, אבל המדענים.. זה כבר עניין אחר.
נאום בוש 327487
שמתם לב לשימוש החוזר של בוש בזמן נאומו ב-" people in that part of the world" (בהתיחסו אל תושבי ניו-אורלינס)?

מה שמעשע מכאן, בטח מזעזע משם.
נאום הבושה 327499
מה יש להתפלא אם לבוש היתה חוצפה להגיד שאף אחד לא צפה שקירות המגן יפרצו, או שהאיש שבוש העמיד בראש פימה (המוסד שאחראי לטפל באסונות) לא ידע עד יום חמישי על חמש עשרה אלף פליטים רעבים וצמאים בשנמצאים במרכז הירידים בניו אורלינס? אולי בגלל שאת הנסיון הדרוש לעמוד בראש פימה הוא קיבל כשניהל את האגודה הבינלאומית לגידול סוסים ערבים. אבל זה לא מנע מבוש לשבח אותו על העבודה המצוינת שהוא עושה.
נאום הבושה 327673
פול קרוגמן (פרופ' לכלכלה ובעל טור קבוע בני"ט) כותב שכשלון הממשל הפדרלי נובע מכישלונה של האידאולוגיה השמרנית-ימנית המתנגדת לשימוש במשאבי המדינה לטובת הציבור. "במשך 25 שנה הימין ערער את הסקטור הציבורי, באומרו שממשלה היא תמיד הבעיה, לא הפתרון. מדוע עלינו להיות מופתעים שבשעה שאנחנו זקוקים לפתרון מהממשלה, העזרה לא באה?"
נאום הבושה 327688
באמת אין כל סיבה להתפלא. מה היה קורה כאן, חלילה, עם אסון טבע מסוג זה כשנתניהו או ברק מנהלים את העניינים?
נאום הבושה 327749
עם כל חוסר הסימפטיה שלי לשני ה''גיבורים'' הללו, נדמה לי שאצלנו המדינה לא היתה מתנערת במשך חמישה ימים מאחריותה.
נאום הבושה 327754
טוב, סביר להניח - זה אחד היתרונות של מדינה קטנה...
נאום הבושה 327792
זה אחד היתרונות של מדינה שיש לה ''פיקוד העורף''. מי יודע, אולי בזכותו של סאדם חוסיין יינצלו כאן חיים רבים כשהשבר הסורי אפריקני יהפוך לים.
נאום הבושה 327843
אולי.

מצד שני, אולי פיקוד העורף יהיה כל כך מתורגל בתרחישי אימה המערבים את שונאי ישראל, עד שהוא ישלח לנו (ביעילות מדהימה!) מזרקי אטרופין וערכות מגן, כדי לעזור לנו להתמודד עם הצונאמי הקרב.

נשמע מופרך? זה בערך מה שקרה בארה"ב.
החל מהפיסקה החמישית.
נאום הבושה 327858
מאוד מצא חן בעיניי ששלחו להם תרופות נגד לוחמה כימית. ''כי ככה כתוב בספר''... מה שנקרא, האמריקאים אנשים עקביים. כשידעו על הצונאמי זמן מה מראש לא הודיעו לאיש כי לא ידעו לאיזה טלפון להתקשר. זה כנראה לא הופיע בספר.
פיקוד העורף 328096
בתור חייל בפיקוד העורף (פלוגת רפואה בגדוד חילוץ), אני רוצה לציין שהתרחיש הקטסטרופלי העיקרי שאליו מתכוננים בפיקוד, *לפי מה שסופר לנו*, הוא דווקא רעידת אדמה.

אם תזכרו, יש לפקוד העורף נסיון לא מבוטל בחילוץ מתוך בניינים שקרסו (בטורקיה, למשל).
פיקוד העורף 328122
ואני רוצה לציין שבמידה ותתרחש רעידת אדמה בעוצמה של מעבר לחמש וחצי בסולם יעקב באזורים מסויימים בארץ, מפרץ חיפה למשל, לא תהיה לפיקוד העורף הרבה עבודה*.

*להוציא זק"א ומחצבות שיש.
Hear, hear! 328158
FEMA 327729
אני ממליץ לקוראים לחפש קצת ברשת ולקרוא על אירגון FEMA ומה בוש עשה עם האירגון (או לאירגון) מאז 2001 ועד היום.

______________
Federal Emergency Management Agency
FEMA 327778
בטורו הקודם קרוגמן מגולל את התדרדרות האירגון:
ואם מישהו מתעניין מה קורה באירופה, הגנה היי-טק משטפונות:
לפני ואחרי 328057
דוד גוגל הוסיף תמונות לווין עדכניות של ניו-אורלינס.
אני אהבתי שהראו בחדשות 328173
איזה ראש עיר של עיר קטנה באזור שנפגע או משהו דומה (לא בדיוק זוכר), שסיפר על איך ישראל הטיסה 40 אלף אנשים מאתיופיה לישראל תוך 72 שעות, ושאל למה ארה"ב לא מסוגלת לעשות אותו דבר...
''כוח לעניי ניו אורלינס'' 329058
נעמי קליין על פעולות השיקום:
אצל השכנים 329060
אצל אלכס מאן התפתח דיון מעניין עם הרבה קישורים לגבי ההערכות לסופה ותוצאותיה, ובמיוחד על התנהלות הממשל האמריקאי בפרשה: http://mann.journal.lab.co.il/story_55
וילמה 338917
"סופת ההוריקן "וילמה" התחזקה לדרגה 5, הדרגה הגבוהה ביותר, והחזאים צופים שהיא תהווה "איום משמעותי" על פלורידה בסוף השבוע. רוחות ההוריקן הגיעו למהירות של 282 קילומטרים בשעה.

החזאים הזהירו שהסופה תפגע קשות בחופי הונדורס ואיי קיימן לפני שתפנה למפרץ מקסיקו. הסופה גרמה כבר לגשמים, רוחות חזקות לחופי ניקרגואה והונדורס, שסגרה שניים מנמליה בחופים הקריביים. בהונדורס ושכנותיה עדיין לא התאוששו מההוריקן הקודם, "סטן", שגבה את חייהם של לפחות 796 בני אדם, רובם בגווטמאלה."


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים