בעקבות האלימות מציע ראש עיריית חיפה: בעלי מקומות בילוי יממנו שוטרים בשכר 2472
בעקבות האלימות בפתחי מקומות הבילוי בחיפה בשנים האחרונות מציע ראש עיריית חיפה יונה יהב חוק עזר עירוני לפיו שוטרים יאבטחו את המועדונים, אך בעלי העסקים הם שישאו בעלויות של שוטרים בשכר, אותם תקצה המשטרה למי שישלם. יהב גם פנה לשר לביטחון פנים ולמפכ"ל וביקש להקצות שוטרים נוספים לתחנת חיפה ולהגדיל אותה.

מנהל מועדון ה"לונה" בחיפה רונן שלום אמר בתגובה למעריב NRG: "אני לא מסכים ליוזמה הזו ... אני לא רוצה לממן את העירייה. שמעתי על הרעיון הזה כבר. במקום להטיל עלינו 'קנסות ומיסים' העירייה והעומד בראשה צריכים להתחיל לעבוד ולשמור על המבלים בעיר ועל בעלי המועדונים. אני אומר לך שמי שיבקשו ממנו לשלם את המס הזה יסגור מייד את העסק". לפני כחצי שנה נורה למוות המאבטח ארקדי בלובשטיין בפתח מועדון ה"לונה", ככל הנראה בידי מבלים שלא הורשו להיכנס למועדון.

הצעתו של יהב באה לאחר שבסוף השבוע נורה למוות נידאל מנסור, חייל צה"ל בן 20 מעוספייה, בפתח מועדון רוקו־ביץ' שבמתחם מלון מרידיאן שבחיפה. חברו של מנסור, כמאל זהר אלדין תאר את הארוע: "רקדנו ובשלב מסוים רצינו לשאוף אוויר ... יצאנו החוצה ועמדנו עם המאבטחים. השעה היתה סמוך לשלוש לפנות בוקר. פתאום שמענו יריות. המאבטח ירה בחזרה לעבר שביל המשקיף על הכניסה למועדון. לא ידעתי מי יורה - ראיתי מלמעלה יד המחזיקה אקדח ויריות לכל עבר. תפסנו מחסה וכעבור כמה דקות הופסק הירי. בהתחלה חשבנו שזה פיגוע. חיפשתי את נידאל ומצאתי אותו שוכב פצוע בבטנו. לא הבנתי על מה ולמה. הייתי ממש בהלם. בצבא מדברים איתך על היתקלות עם חמושים וחיזבאללה. פה אתה עומד ליד מאבטחים ולא מצליח להתגונן".
קישורים
מעריב NRG
הארץ
נורה למוות נידאל מנסור - מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מי אחראי לביטחון? 336372
מישהו מכיר תפיסה - במדע המדינה או בתיאוריה פוליטית - שבה האזרח אחראי על בטחונו, ולא המשטרה?
מי אחראי לביטחון? 336376
קוראים לזה אנרכיה.
קוראים לזה ליברטאריאניזם 337040
וכ''כ ע''ע איין ראנד.
לשאלות נוספות נא לפנות לה''ה אורי רדלר.
קוראים לזה ליברטאריאניזם 337113
אני רחוק מאוד מלהמנות על מחנה התש"חים, אבל לכלול את הצעתו של ראש עירית חיפה במסגרת זאת עושה עוול למחנה זה.
למעשה, מה שמציע לנו מר יהב, זה להנות משני העולמות: גם לשלם מסים ולממן את המשטרה, וגם לשלם לה בנפרד כדי שתשמור על בטחוננו.
ואני חשבתי שכבר היום אנחנו 336439
נושאים בעלויות ההעסקה של השוטרים. או שתקציב המשטרה מגיע מתרומות? ההצעה חצופה באופן מרשים ביותר. המשטרה כושלת בעקביות בתפקידה (וכושלת גם מבחינות מוסריות רבות), ומצפה לשלמונים כדי לבצע את מה שהיא אמורה לבצע ממילא?
ואני חשבתי שכבר היום אנחנו 336465
אני לא מבינה - זה לא אמור להיות תפקידם של המאבטחים? ולא כל מועדון מחויב ממילא להעסיק מאבטח?
ואני חשבתי שכבר היום אנחנו 336481
טוב ויפה, אבל איך לדעתך המשטרה מסוגלת לבצע את זה? האם יש לה משאבים בשביל זה?

אפשר לגרור את הדיון לכיוון של דיון שוק חופשי ולהתלונן על זה שרוצים גם ממי ששונא מועדונים ונשאר בשישי בערב בבית שישלם על האבטחה שלהם. רוצה?
ואני חשבתי שכבר היום אנחנו 336639
לא כדאי. זה יגרור אותי דווקא לתחום הפוליטי-מדיני, ולתהייה למה המתנחלים לא משלמים את עלויות האבטחה שלהם בעצמם. אבל אני לא מאמין בשוק חופשי. אני מאמין שלאזרח יש זכות בסיסית לבטחון אישי. גם הוא הוא רוקד במועדונים ביום ההתנתקות, וגם אם הוא מפגין נגד גירוש יהודים מביתם.
336781
ובשביל עצות חכמות כאלה (לאחר מעשה) צריך ראש עיר בשכר?
מצד שני 337244
אני יכול להבין את תסכולו של ראש העיר: הוא נתפס כ"אחראי על העיר"- גם מההיבט של בטחון אישי ברחוב או מחדלים בעת שריפה- אבל אין לו שום יכולת להפנות משאבים להגדלת כוח השיטור, נניח, או הכיבוי.
שמעתי היום שועדת טרנר למלחמה באלימות הציעה להעניק לפקחי העיריה כמה סמכויות שיטור (מעצר וחובת הזדהות בפני הפקח). זה נראה למישהו פתרון סביר?
לי אישית נראה שלשלטון במדינת ישראל אין שום רצון, מזה שנים רבות, לדאוג לאכיפת חוק יעילה ומסודרת במדינה. מעניין מה היחס שוטר/אזרח בארץ למול מדינות אחרות.

גמר חתימה טובה
המודאג
רעיון מצויין 337341
בוא ניתן גם לפקחים זכות שמוקנת מכוח החוק לכל אזרח במדינה (זכותו של כל אזרח לדרוש מכל אזרח אחר להזדהות באמצעות תעודה אם יש לו חשד שהנ''ל עבר עבירה, כמו כן יש לו סמכות לעכב אותו עד בוא המשטרה), אחרי הכל, הם כמעט בני אדם.

גמח''ט לכל בית ישראל.
רעיון מצויין 337342
אתה יכול אולי להפנות לחוק הרלוונטי?
רעיון מצויין 337553
סעיף 75 בחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים):
רעיון מצויין 337665
תודה רבה!

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים