בנו של חרירי דורש משפט בינלאומי לרוצחי אביו 2488
סעד חרירי, בנו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל־חרירי שנרצח לפני שמונה חודשים, שיבח היום (ש') את צוות החקירה של האו"ם לחקירת ההתנקשות באביו (בה נהרגו גם 20 בני־אדם נוספים) וקרא לבית משפט בינלאומי לשפוט את הרוצחים.

ראש צוות החקירה של האו"ם דטלפ מהליס הגיש אתמול אחה"צ את דו"ח הביניים של הצוות למזכ"ל האו"ם, קופי ענאן. על פי הדו"ח, בכירים במנגנוני הביטחון של סוריה ולבנון יזמו ותכננו את ההתנקשות בחייו של חרירי. הדו"ח קובע בין השאר כי כבר בספטמבר 2004 נפגשו בכירים לבנונים וסורים, בהם גם אחיו של הנשיא אסד, מאהר, והחליטו על ביצוע ההתנקשות. עוד נכתב בדו"ח כי כמה דקות לפני ההתנקשות קיבלו נשיא לבנון אמיל לאחוד וראש הביטחון הצבאי של לבנון ריימונד עזאר שיחות טלפון ממחמוד עבד אל־עאל, שהוא ואחיו נקשרו להתנקשות ולהסתרת מידע בפרשה.

ברגע האחרון לפני מסירת הדו"ח הושמטו שמותיהם של חמישה בכירים סורים ולבנונים, בראשם מאהר אסד וגיסו של הנשיא והאיש מספר שתיים במשטר עאסף שאוקת. מהליס הסביר את ההשמטה בכך שמעורבותם ברצח התבססה על עדות שלא אומתה עם עובדות נוספות ועל כן אזכורם עלול להוביל ל"רושם מוטעה של אשמה". הדו"ח מציין כי בכירים במשטר הסורי ניסו לפגוע בחקירה: שר החוץ פארוק א־שרע שיקר במכתב ששלח למהליס, וכך גם סגנו, וליד אל־מועלם.

שר ההסברה הסורי מהדי דחלאללה דחה כבר בבוקר יום ו' את מסקנות הביניים של הוועדה. לדבריו: "הדו"ח שהוגש לאו"ם חלקי, פוליטי, ורחוק מהאמת וחלק ממסע הונאה של מתנגדי המשטר בדמשק" ומדובר "בדו"ח לא מקצועי שרק יגרום למתח מיותר באזור".

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר כי: "הדו"ח קובע בבהירות כי ההתנקשות הפוליטית הזאת לא יכולה היתה להתבצע ללא מעורבות סורית" ודרש לכנס את מועצת הביטחון כדי לדון בהשלכות של דו"ח הביניים על הרצח.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

340127
נדמה לי שמבחינת האינטרס שחרירי ג'וניור אמור לייצג (האינטרס הלבנוני העצמאי/אנטי סורי) טיפול של השריף מטקסס (עם או בלי גבוי של מוהב"ט) עדיף על משפט שאמור לעמוד בקריטריונים משפטיים (לא די בחשדות, יש צורך בהוכחות).
340133
אתה או מישהו יכולים לספר לי במה העניין בעצם? כלומר, מי רצה שהוא ימות ולמה?
איפה אתה חי? 340180
סוריה, משום שחרירי פעל להסרת שלטונה בלבנון.
מהיכן אתה? אני רוצה לעבור לשם!
(:
איפה אתה חי? 340182
אני ממש מכאן, רק טרם השתלטתי על החומר הספציפי הזה...:)
תודה.
אין סתירה 340459
מאמצי חרירי הקט אינם מגיעים במקום האופציות של השריף, אלא ככלי ניגוח נוסף.
מה השתנה? 340226
חרירי הוא לא המנהיג הפוליטי (במקרה שלו - מנהיג לשעבר) הראשון שנרצח, אבל לא זכור לי שהאו"ם חקר את נסיבות הירצחם של מי מהאחרים. למה את שלו כן?
מה השתנה? 340257
היה מקורב לצרפתים, כולל ידידות אישית עם אנשי מפתח.
מה השתנה? 340568
נדמה לי שבמקרה זה האצבעות שאסד דרך עליהן שייכות לאמריקאים.
אסד מואשם מזה זמן מה כי הוא נותן חסות לפעילות האנטי אמריקאית בעירק, וניראה כי האמריקאים חיפשו אותו בסיבוב.
בדיעבד על אף שהיו מסתפקים באתון אסד סיפק להם את המלוכה, לא רק שהפעולה נגד חרירי גרמה לו להפרד מלבנון, הוא גם הציב עצמו בדיוק בנקודה בה האמריקאים יכולים להשפיע על המשך שילטונו בלא שום התערבות צבאית.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים