בנו של חרירי דורש משפט בינלאומי לרוצחי אביו 2488
סעד חרירי, בנו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל־חרירי שנרצח לפני שמונה חודשים, שיבח היום (ש') את צוות החקירה של האו"ם לחקירת ההתנקשות באביו (בה נהרגו גם 20 בני־אדם נוספים) וקרא לבית משפט בינלאומי לשפוט את הרוצחים.

ראש צוות החקירה של האו"ם דטלפ מהליס הגיש אתמול אחה"צ את דו"ח הביניים של הצוות למזכ"ל האו"ם, קופי ענאן. על פי הדו"ח, בכירים במנגנוני הביטחון של סוריה ולבנון יזמו ותכננו את ההתנקשות בחייו של חרירי. הדו"ח קובע בין השאר כי כבר בספטמבר 2004 נפגשו בכירים לבנונים וסורים, בהם גם אחיו של הנשיא אסד, מאהר, והחליטו על ביצוע ההתנקשות. עוד נכתב בדו"ח כי כמה דקות לפני ההתנקשות קיבלו נשיא לבנון אמיל לאחוד וראש הביטחון הצבאי של לבנון ריימונד עזאר שיחות טלפון ממחמוד עבד אל־עאל, שהוא ואחיו נקשרו להתנקשות ולהסתרת מידע בפרשה.

ברגע האחרון לפני מסירת הדו"ח הושמטו שמותיהם של חמישה בכירים סורים ולבנונים, בראשם מאהר אסד וגיסו של הנשיא והאיש מספר שתיים במשטר עאסף שאוקת. מהליס הסביר את ההשמטה בכך שמעורבותם ברצח התבססה על עדות שלא אומתה עם עובדות נוספות ועל כן אזכורם עלול להוביל ל"רושם מוטעה של אשמה". הדו"ח מציין כי בכירים במשטר הסורי ניסו לפגוע בחקירה: שר החוץ פארוק א־שרע שיקר במכתב ששלח למהליס, וכך גם סגנו, וליד אל־מועלם.

שר ההסברה הסורי מהדי דחלאללה דחה כבר בבוקר יום ו' את מסקנות הביניים של הוועדה. לדבריו: "הדו"ח שהוגש לאו"ם חלקי, פוליטי, ורחוק מהאמת וחלק ממסע הונאה של מתנגדי המשטר בדמשק" ומדובר "בדו"ח לא מקצועי שרק יגרום למתח מיותר באזור".

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר כי: "הדו"ח קובע בבהירות כי ההתנקשות הפוליטית הזאת לא יכולה היתה להתבצע ללא מעורבות סורית" ודרש לכנס את מועצת הביטחון כדי לדון בהשלכות של דו"ח הביניים על הרצח.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • דורון הגלילי • 5 תגובות בפתיל
  מה השתנה? • יובל נוב • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים