ראש מועצה לשעבר ישלם כחצי מיליון ש''ח מכיסו, לאחר שהעסיק מקורב ללא מכרז 2498
צוריאל קריספל, לשעבר ראש המועצה המקומית אלעד, חויב על־ידי שר הפנים אופיר פז־פינס להחזיר למועצה 496 אלף שקלים מכיסו הפרטי, משום שהעסיק ללא מכרז ובניגוד לחוק את מקורבו יחזקאל חנונו. הסכום שקריספל חויב להחזיר הוא בגובה 90% מעלות העסקת חנונו לקופת אלעד, והוא החיוב האישי הגבוה ביותר בתולדות משרד הפנים.

בהחלטתו לחייב את קריספל, מילא פז־פינס את המלצתה של הוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים. הוועדה ציינה כי היא "רואה בחומרה את התעלמותו הבוטה של ראש המועצה מכל ההוראות שקיבל מאת הגורמים המוסמכים, לפיהם ניתן להעסיק מנהל מחלקה רק בדרך חוקית, במכרז, ולקבוע את שכרו באישור שר הפנים, בדרך הקבועה בחוק. ראש המועצה שהעדיף להעסיק אדם לפי בחירותו האישית (...) לא פעל באחריות כלפי הציבור שנבחר לשרתו". בנוסף, הוועדה המליצה גם לחייב את ראש המועצה המקומית בסמ"ה לשעבר, אחמד כבהא, ואת גזבר המועצה לשעבר, שי בקנרוט, להחזיר מכיסם הפרטי כ-‏80 אלף ש"ח, משום ששלמו לרואה חשבון כספים שהגיעו מחשבון המיועד לתשלום לעובדי הוראה.

עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי בישראל, אמר כי "לנוכח פעלתנות שר הפנים בנושא חיוב אישי לראשי רשויות לשעבר, אני בטוח כי השר אף יתמוך בהצעת החוק שיניחו השבוע חברי הכנסת של הלובי המוניציפאלי על שולחן הכנסת - להחיל את כללי החיוב האישי גם על שרים ונושאי משרות בשירות הממשלתי".
קישורים
הארץ
המלצתה של הוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  חכם על חלשים? • איציק ש.
  תגובתו של מר קריספל • ידידיה
  פוטר • ערן בילינסקי • 9 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים