ביהמ''ש העליון: רוזנשטיין יוסגר לארה''ב 2521
בית-המשפט העליון פסק היום (ד'), בהרכב של שלושה שופטים, כי זאב רוזנשטיין (החשוד בסחר בסמים) יוסגר לארה''ב, ובכך דחה את ערעורו של רוזנשטיין על פסק-הדין של ביהמ''ש המחוזי בירושלים.

הרכב השופטים, בראשות מישאל חשין (המשנה לנשיא ביהמ''ש) קבע כי למרות שרוזנשטיין לא היה בארה''ב בגופו, הרי ש'''היה' בארצות הברית ועשה בארצות הברית באמצעות האחרים שהיו ידו הארוכה''.

בפסק-הדין נכתב כי ''האפשרות כי מדינת ישראל תספק מקלט לעבריינים הנתלים בשיטת המשפט שלה כמו היו אוחזים בקרנות המזבח, נושאת עמה תוצאות קשות''.

מפרקליטות המדינה נמסר כי רוזנשטיין יוסגר בתוך ''ימים ספורים ולכל היותר שבוע-שבועיים''. עם זאת, ערעור נוסף של רוזנשטיין (עתירה לבג''ץ או בקשה לדיון בהרכב מורחב) עלול להוביל לעכוב ארוך בתהליך ההסגרה, אולי אף עיכוב של שנים.
קישורים
YNet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

זה באמת מה שהוא אמר? 350215
לפי זה הוא כבר חרץ את דינו

''האפשרות כי מדינת ישראל תספק מקלט לעבריינים...''

חסר לי קצת לכאורה
חסרה לי חזקת החפות
למרות שכאילו ברור לכל, רוזנשטיין לא עבריין, עד שיוכח אחרת.

הייתי מצפה משופט בישראל לטיעונים מסוג אחר.
זה באמת מה שהוא אמר? 350234
ואיך יוכח אחרת, אם הוא לא יוסגר?
זה באמת מה שהוא אמר? 350240
סבבה, שיוכח אחרת.
אני לא אמרתי אם הוא אשם או לא, גם לא טענתי שכבוד השופט חרג מסמכויותיו.

כתבתי שהטיעון שלו, המילים שלו, לא מתאימים לשופט.
בטיעון שלו מצטייר שהוא כבר חרץ את דינו
זה באמת מה שהוא אמר? 350301
הוא בהחלט לא חרץ את דינו. הוא דיבר על *האפשרות* שעבריין ימצא כאן מקלט.
זה באמת מה שהוא אמר? 350270
זה משפט כללי על הסוגיה העומדת לדיון (עניין של סמכויות שיפוט של מדינה על אנשים שלא פשעו בתחומה), ולא על מר רוזנשטיין.
זה באמת מה שהוא אמר? 350383
העבירה בגינה נדרשת הסגרתו היא עבירה שניתן לשפוט אותו עליה גם בארץ. בית המשפט למעשה מודה בכישלונה של הפרקליטות להעמיד לדין פושע ישראלי שעבר לכאורה על החוק הישראלי, תוך שהוא נתלה על התירוץ שכישלונה המתמשך של הפרקליטות יכול להפוך את ישראל למדינת מקלט לעבריינים. מעבר לפשיטת הרגל המוסרית שבפסיקה זו, המשכו של אותו הגיון הוא הגשת תביעות במסגרת החוק הישראלי בבתי משפט בארצות אחרות, הרי אם הפרקליטות לא מסוגלת להרשיע את זה שגנב לי את האוטו, אולי בהולנד ילך לי יותר טוב.
פסיקה זו מהווה פגיעה חמורה בריבונות הישראלית, לרובנו לא ממש אכפת, אבל המשמעות היא שהמדינה תדאג לשפוט בחוץ את אילו שהיא אינה חפצה ביוקרם (מדוע פלאטו שרון אינו מוסגר ?) ואינה מסוגלת למצות איתם את הדין במסגרת בית המשפט.
זה באמת מה שהוא אמר? 350384
אני חושב שקצת נסחפת. בהולנד לא ישפטו גנב מכוניות שגנב בישראל. העבירות שרוזנשטיין ביצע היו גם על אדמת ארה''ב ולאמריקאים יש במקרה כמה עדים שלישראל אין.
זה באמת מה שהוא אמר? 350385
כל פעם אני נופל בפח הזה! טוב שלא עליתם על התגובות שכתבתי בשם לירון.
זה באמת מה שהוא אמר? 350387
מההה??? ואני כבר השליתי את עצמי שסוף-סוף אזכה לשתות ספל קפה הגון (אחרי ששכ"ג הסתבך קצת עם השלטונות, אני נוקטת משנה זהירות ומעדיפה את השימוש הקורקטי במילה "ספל").
זה באמת מה שהוא אמר? 350388
למעשה, התגובות ההן הן לא בדיוק הרעיון שלי לבדיחה (מה שנקרא- לא ספל התה שלי), אז התיחסי נא לתגובה ההיא כאירוניה בדיעבד.
זה באמת מה שהוא אמר? 350390
בוודאי, בוודאי, זה לא שבאמת חשדתי בך. אני גם מעריכה את בגרותם/ן של כותבי התגובות ההן היכנשהו באזורי הגיל שבהם עדיין לא מקימים משפחה.
זה באמת מה שהוא אמר? 350426
רוזנשטיין לא ביקר בארה"ב לשם ביצוע עבירות אלו, הוא הורה לאנשים לבצע עבירה, כשהעבירה שלו, דהיינו מתן ההוראה, נעשתה בארץ.
למה הדבר משול ? אדם בארץ מוריד קבצים המוגנים בזכויות יוצרים בכל העולם (חוק הסמים הישראלי לדוגמה, הוא אקס-טרטוריאלי. אפשר לשפוט בארץ הולנדי על זה שהוא עישן סמים בצרפת), למרות שיש אפשרות לתבוע אותו בארץ, המדינה מסגירה אותו לארה"ב והוא נתבע שם (ההבדל הוא רק בחומרת העבירה).
התירוץ של "יש שם עדים" לא תופס, וודאי שקודם הסכמתינו לוותר על הריבונות ידידינו הטובים יסכימו להלוות לנו את העדים שלהם לכמה שבועות של עדות.

לגבי שימוש בשיפוט זר, הדבר אינו חסר תקדים. כבר במקורותינו מסופר שגויים שרוצים להישפט אצלנו לפי דינם, עושים להם משפט צדק, הבעיה נובעת מהעובדה שאולי כבר אין לנו מערכת משפטית ראויה ולכן אנו הולכים אליהם. התקדים מבוסס על מציאות קצת שונה, אזרחי ישראל ומשפחותיהם שנפגעו בפיגועים ומחזיקים באזרחות כפולה תבעו את הרש"פ בארה"ב וקיבלו סכומי כסף גבוהים, מצד אחד שם יש נכסים שאפשר להחרים בקלות, מצד שני גם ישראל מעבירה לרשות כספים שמהם אפשר היה לקחת.
זה באמת מה שהוא אמר? 350464
הבוקר התראיין איזה משפטן אצל רפי רשף וציין, שישראל ביקשה את הסגרתם של פושעים שעברו עבירה על פי חוקי מדינת ישראל מבלי שכף רגלם דרכה בתחומה. הוא ציין שתי דוגמאות, אחת של אוקראיני שהואשם בעבירה על פי חוק שלא היה קיים בזמן ביצועה ולמרות זה הוסגר מארה''ב (שם נתפס) ושניה של אוקראיני שהואשם ביצוא זונות לישראל ללא רשיון של משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה ועל כך הוסגר מרוסיה (שם נתפס).
זה באמת מה שהוא אמר? 350474
אתה רוצה לומר לי שמשרד התמ"ס מספק רשיונות ליבוא זונות לארץ? מחלקים על זה גם תעודות יבואן מצטיין?
זה באמת מה שהוא אמר? 350484
לא. אני רוצה להגיד שישראל מבקשת (ומקבלת) הסגרה של אנשים שמואשמים בפשעים שביצעו מבלי שהיו נוכחים בישראל.
זה באמת מה שהוא אמר? 350485
''שהואשם ביצוא זונות לישראל ללא רשיון של משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה''...
זה באמת מה שהוא אמר? 350534
איך זה מצדיק לדעתך את פשיטת הרגל המוסרית ? האם העובדה שרוסיה וארה"ב לא דואגות לאזרחיהן אמור להוות דוגמה ? האם הרצון שלנו לצדק עבור אילו שביצעו נגדינו פשעים מהווה ביטול לצורך שלנו להעמיד בעצמנו לדין את הפושעים שלנו ?

אין שום סיבה להניח סימטריה במקרה כזה, מדינות שמסגירות את אזרחיהן עושות זאת משיקולים שלהן, אין בכך בכדי לדרוש הסגרה של ישראלים.
זה באמת מה שהוא אמר? 350537
שמור לי ואשמור לך, או במילים אחרות, אם ישראל מצפה שמדינות אחרות יסגירו אליה את אזרחיהן שפשעו כנגדה, עליה להסגיר למדינות אלו את אזרחיה שפשעו כנגדן.
זה באמת מה שהוא אמר? 350508
את המקרה השני אני לא מכיר, במקרה הראשון הבסיס להסגרה (מצד ארה"ב) היה הטענה שאיבאן האמור קיבל את אזרחותו האמריקאית במרמה.
לו היה born in the USA הוא לא היה מוסגר.
זה באמת מה שהוא אמר? 350539
למיטב ידיעתי, אזרחותו של דמיאניוק נשללה ממנו רק אחרי שזוכה בישראל וחזר לארה''ב. (נדמה לי שההליכים עוד לא הסתיימו ושהוא עדיין גר שם).
זה באמת מה שהוא אמר? 350395
משטר רקוב זקוק לאוייב ווירטואלי כדי לשמור על שלטונו. בישראל הריקבון קיים לא רק ברשות המחוקקת והמבצעת אלא גם ברשות השופטת. המהלך ''המבריק'' של שרון היה למצוא אוייב פנימי ואז להשתמש בכוחות חולניים בתוך החברה על מנת לתקוף את אותו אוייב ווירטואלי.

אותו אייב וורטואלי אחראי לכל תחלויי המדינה והחברה. האייב הזה גונב את כספי המדינה. האוייב הזה אחראי למותם של חיילים ואזרחים. האוייב הזה אחראי לאנטישמיות החולנית ליהודים ומדינת ישראל בעולם.

אצל מובראק ואסאד האוייבים הם חיצוניים (היהודים), אצל שרון האוייבים מבפנים (המתנחלים).

כנופיית שרון עוררה ככל הנראה את הגן הרדום בעם היהודי - שנאה עצמית וכמיהה להתאבדות קולקטיבית.

כנופיית שרון ניצלה את העובדה שהריקבון קיים בכל שלושת הרשויות שופטת, מבצעת, שופטת.

לדעתי הבעייה מספר אחת בדמוקרטייה הישראלית הוא בית המשפט העליון.
רן? 350397
זה באמת מה שהוא אמר? 350428
היה מומלץ להסגיר את כל הפושעים לארצות הברית, ואז אולי הייצוא של ישראל יגדל.
זה באמת מה שהוא אמר? 350543
שרון לא המציא שום דבר חדש. השמאל משתמש ב"מתנחבלים הארורים" ‏123 כבר שנים כשעיר לעזאזל וכאוייב הפנימי, בעיקר כמסווה לניצול הכלכלי המתמשך של עם ישראל בידי אצולת הקרקעות.
---
3 תגובה 291499
זה באמת מה שהוא אמר? 350544
אכן חשיפה אמיצה ומשכנעת של דיעות השמאל. כבר שנים שהם משתלטים על הטוקבקים, כמסווה לניצול הכלכלי המתמשך של עם ישראל בידי אצולת הקרקעות.
זה באמת מה שהוא אמר? 350548
"האייל" זה טוקבק?
זה באמת מה שהוא אמר? 350550
התגובה ההיא כן, אבל יאללה, שיהיה-אחת מתוך שלוש.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים