מוזי ורטהיים: שגינו כשהבאנו את ''עובדה'' ל''קשת'' 2536
במאמר שכתב יו"ר דירקטוריון "קשת" מוזי ורטהיים שפורסם היום (א') ב"ידיעות אחרונות" הוא אומר כי הנהלת "קשת" שגתה כשהמליצה על הכללת התוכנית "עובדה" בשידורי קשת והדירקטוריון שגה כשאישר את ההמלצה.

לדבריו: "יש ניסיונות להטות את אופיו של ערוץ 2 ממקומו הטבעי במפת התקשורת. בתוכנית "עובדה", שלה צוות מצוין כשלעצמו, היטינו אנו את "קשת" לכיוון האקטואליה. לדעתי, צוות חוקר כזה מקומו למשל בחברת החדשות, שלה עורך ראשי וצוות בעלי ניסיון בתחום. מטבע הדברים, הם יודעים להתמודד עם הפרובלמטיות הכרוכה בחשיפות. הם מנוסים יותר בהקפדה על מידתיות והיעדר התלהמות, מצוידים בכלים לטיפול במצבים שונים ויכולים להגן על גרסתם בפני כולי עלמא." ורטהיים חזר על הדברים הבוקר בראיון בגלי־צה"ל.

המאמר בא לאחר שבשבוע שעבר נדחה שידורו של תחקיר צוות "עובדה" על ארוע "כמעט תאונה" של חברת ישראייר. השידור נדחה בעקבות פנייה של משרד עו"ד ראובן בכר ממשרד עורכי הדין פישר בכר ושות', המייצג את תאגיד איי־די־בי השולטת בחברת ישראייר, לחברי הדירקטוריון של "קשת". מ"קשת" נמסר בתגובה: "הכתבה על ישראייר, שהייתה אמורה להיות משודרת במסגרת התוכנית, נדחתה ותשודר בשבועיים הקרובים. בעקבות המלצת יועציה המשפטיים של החברה, החליט מנכ"ל קשת אבי ניר לדחות את שידורה, זאת על מנת להסיר כל טענה ולהוכיח תום לב מעל ומעבר לכל ספק בדבר מעורבותה כביכול של קשת בהחלטה על הפעלת קו סדיר לניו יורק ע"י ישראייר".

בתגובה לדחיית השידור פנתה אתמול חברת מועצת הרשות השנייה רחל פרימור ליו"ר המועצה נורית דאבוש, בבקשה שהמועצה תדון בנושא. לדבריה: "ההתקפלות המקצועית נוכח דרישת בעלי ההון, המתכסים בחוות דעת משפטית שעליה ניתן לחלוק בקלות - מעוררת דאגה אצל כל מי שחרד לתחקיר עיתונאי עצמאי, משוחרר מלחצים כלכליים, גם בגוף שידור פרטי."
קישורים
מאמר - של מוזי ורטהיים, Ynet
נדחה שידורו של תחקיר צוות "עובדה" על ארוע "כמעט תאונה" של חברת ישראייר - הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  עוד זה מעדכן וזה בא • ערן בילינסקי • 11 תגובות בפתיל
  שגינו כשהארכנו ל''קשת'' את הזכיון • idan
  עובדה! • האייל האלמוני • 8 תגובות בפתיל
  בין הון לתקשורת • דן גולדנבלט

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים