חשד: המודיעין האיראני גייס ערבי ישראלי שיועד להשתלב בפוליטיקה הישראלית 2545
ג'רייס ג'רייס, לשעבר ראש מועצת היישוב פסוטה בגליל העליון, נעצר על־ידי שירות הביטחון הכללי ב-‏12 בדצמבר בחשד שגוייס לשירות המודיעין האיראני. כך הותר אתמול (ו') לפרסום.

ג'רייס ברח בשנת 1970 מישראל ללבנון לאחר שנחשפה פעילותו כחבר בחוליית פתח. בלבנון הוא הצטרף לשורות אש"ף, והכיר את האני עבדאללה, שלימים יהיה איש הקשר בינו לבין המודיעין האיראני. השניים התגוררו במהלך שנות השמונים בקפריסין. לאחר חתימת הסכמי אוסלו, ב-‏1996, חזר ג'רייס לישראל, ובין 2001 ל- 2003 כיהן כראש מועצת פסוטה, יישוב בגבול הצפון המונה כ-‏3000 תושבים נוצרים־מרונים.

על פי החשד, ג'רייס נפגש בספטמבר 2004 עם עבדאללה בקפריסין, ודן איתו בהקמת מרכז מחקר; כחדשיים לאחר מכן נסע שוב לקפריסין, ונפגש עם אזרח איראני, אותו הציג עבדאללה כמממן אפשרי של המרכז. האזרח האיראני ביקש מג'רייס להשיג מידע אודות המפלגות, המאבקים והסכסוכים הפנימיים בחברה הישראלית, וכן ביקש ממנו שיתפקד למפלגה ישראלית. לטענת השב"כ, השניים דנו בגמול הכספי לו יזכה ג'רייס תמורת פעולתו, וג'רייס ידע כי האיש הוא סוכן מודיעין איראני.

לאחר שג'רייס שב לארץ, הוא החל לאסוף מאמרים אקדמיים העוסקים בקבלת ההחלטות האיסטרטגיות בישראל, התפקד למפלגת מרץ־יח"ד, ואף התעניין באפשרות לכהן כחבר כנסת. בנסיעה שלישית לקפריסין, נפגש עם שני סוכני מודיעין איראניים שתחקרו אותו על פעילותו הפוליטית והנחו אותו לאסוף מידע נוסף. הוא נעצר על ידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה ב-‏12 בדצמבר.

אחיו של ג'רייס, עו"ד צברי ג'רייס, הכחיש את החשדות, וטען כי עבדאללה אמנם ניסה לגייס את אחיו, אך האחרון דחה את ההצעה, ואף ניתק את קשריו עמו למשך זמן מה. עוד הוא אמר: "זה שקר אחר גדול; אחי הוא נוצרי, ויתרה מזאת חילוני, ואין דבר רחוק יותר ממנו מאשר המשטר האיראני הרדיקלי".
קישורים
הארץ
Ynet
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359604
איזה קטע שהוא תכנן להכנס לכנסת דווקא דרך מפלגת יחד.

כנראה שהוא בנה על זה שהפודל ירדם על המשמר...
כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359623
"דווקא דרך יחד"? אלא איזו מפלגה מתאימה יותר לכך? איזו מפלגה מספיק קיצונית כדי להסכים לתת לפעיל אש"ף מוכר להתפקד לשורותיה, ומצד שני בעלת סיכוי להכנס לקואליציה ולהשפיע משם או, למצער, להשתתף בדיוני ועדת חוץ ובטחון?
דרך אגב, גם אם הוא היה נבחר לכנסת, הוא לא הראשון שמייצג אינטרסים זרים: אחמד טיבי היה שנים רבות יועצו של יאסר עראפאת, ואילו עזמי בשארה מבקר קבוע בדמשק "להתיעצויות".
כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359636
אני חושב שאתה קצת מגזים בהערכתך את כוחה של יחד. יוסי שריד, בתגובה אופיינית, אמר כי נראה לו שהאיש הוא ''מרגל גרוע אם הוא ניסה להכנס באמצעות מרצ לפוליטיקה, הוא היה צריך להשתלב במפלגה שמשפיעה יותר''. לא אוסיף מילה על דבריו.

אני גם לא כל כך מסכים איתך לגבי הקיצוניות של המפלגה עד כדי הכנסת מרגל איראני לכנסת. בל נשכח שבניגוד למפלגתו של בשארה, מרצ היא מפלגה ציונית. עד הדרך שבה היא בוחרת לממש את הציונות הזו ניתן להתווכח, אבל המטרה היא אותה מטרה.
כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359679
א. מרצ היא מפלגת השמאל הקיצונית ביותר שעדיין יש לה סיכוי להיכלל בקואליציה, בניגוד לבשארה, טיבי וכו'. גם אם הם לא בקואליציה, יש להם באופן קבוע ייצוג בועדת חו''ב.
ב. אמנם מרצ לא מספיק אנטי-ציונית כדי להכניס - מדעת - מרגל איראני לכנסת, אבל עובדה שלא הפריע להם שהנ''ל הורשע בחברות בארגון טרור.
כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359688
אם אתה באמת מחפש תסריט, נסה את זה:
מצטרף למרץ, נהיה פעיל ופוקד מצליח, אחר כך עובר למפלגה יותר "פרווה" כמו עבודה או קדימה, כנדוניה מביא עימו את פקודיו ואת המנגנון שלו ( מין קבלן קולות כזה). לקראת הבחירות הבאות נהיה "ראש מטה המגזר הערבי" בקדימה ומשם עובר לליכוד כמקורב של לנדאו ("אני מכיר אותו שנים רבות"). בתור פרס מתמנה לסמנכ"ל חברה ממשלתית, עם דלת פתוחה לשר האוצר. בתשובה לשאלות על עברו אומר "הנסיבות השתנו, אני מאמין בשלום של לנדאו" וגם "גם פייגלין הורשע בהשתתפות באירגון טרור"‏1. לנדאו בתגובה "אני קורא לשיוויון זכויות לכל אדם מצהיר על נאמנותו למדינה. אין איפה ואיפה."

1 אני יודע, אבל עד שיגמרו כולם להסביר מה ההבדלים, כבר פייגלין מגיע לקראת הפרימרייז לסולחה בכפר ומכריז "תורת ישראל מכירה בזכויות גרי התושב הנאמנים".
עוד אחד שמייצג אינטרסים זרים: 359690
כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359764
אני חושב שכל מפלגה ''תסכים'' לתת לפעיל אש''ף מוכר להתפקד לשורותיה. לא בדיוק בודקים בציציות של מי שמסכים לשלם דמי חבר. מכאן ועד להפיכתו לחבר כנסת, או אפילו לגורם משפיע במפלגה, הדרך כל כך ארוכה שזה די משעשע.
כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359851
לא קראת את השרשור מתחילתו, בתגובה 359604 תמה המגיב מדוע דווקא בחרו האיראנים במפלגת מרצ, כפלטפורמה להכנסת מרגל כח"כ, התגובה שלי מסבירה את הרציונל בכך שזו המפלגה המתאימה ביותר, היא לא באה לנבא את סיכויי ההצלחה כשלעצמם, אלא מול מפלגות אחרות.
כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359624
כולם רדומים. לפעמים נדמה שחברי הכנסת הערביים עטופים כאתרוג ומותר להם לומר את מה שלאחרים אסור.
כלב השמירה של הדמוקרטיה? 359644
אכן, במסגרת חסינותם כחברי כנסת, מותר להם לומר יותר מאשר מותר לאחרים שאינם חברי כנסת. כל זמן שהחסינות הזו היא שוויונית לכל חברי הכנסת, מה לנו כי נלין?
לא קולטים באיראן את ערוץ 99? 359626
המסכן 359692
אז הוא ריגל פעם, מזמן, אז מה! בגלל זה שולחים בנאדם לכנסת?!

ואגב, מה כבר יכול לגלות בכנסת מרגל פוטנציאלי, שמנוע עקב ערביותו מחברות בוועדת חוץ וביטחון?

חשבתי שהאיראנים עם אינטיליגנטי. משהו לא טוב קורה להם בזמן האחרון.
היה מנוע? 359723
לא מנוע: http://www.knesset.gov.il/mk/heb/mk.asp?mk_individua...
האם מסתמנת מגמה חדשה? 359789
האם מסתמנת מגמה של שמות כפולים בקרב מרגלים לכאורה? קודם היה עזאם עזאם, עכשיו ג'רייס ג'רייס...
האם מסתמנת מגמה חדשה? 359792
ההוויה קובעת את התודעה.
קודם נותנים לך שם כפול ובעקבות כך אתה מפתח חיים כפולים.

(מתוך ''להיכנס להיסטוריה בעזרת אקדח'' - הביוגרפיה של סירחאן סירחאן).
האם מסתמנת מגמה חדשה? 359974
which one of them?
האם מסתמנת מגמה חדשה? 359796
מסתמנת מגמה של שירותי הבטחון בעולם לזהות שם כפול כראיה לריגול.
הגזימו קצת? 359882
"מייד אחרי הגשת כתב האישום הבוקר נגד ראש מועצת פסוטה לשעבר, ג'ריס ג'ריס, באשמת עבירות הפוגעות בביטחון המדינה, מיהרו במשרד המשפטים להבהיר כי הפרסומים בפרשה ביום שישי היו "מוגזמים". כתב האישום מייחס לג'ריס עבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשר למסור ידיעה לאויב וחיפוי, במסגרת קשריו עם אזרח ישראלי בלבנון ופגישותיו עם סוכני מודיעין איראניים בקפריסין. פרקליטו: "מכל ההאשמות שיוחסו לו בתחילה, נותר רק סעיף של מגע עם סוכן זר"."

מעריב NRG: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/031/425.html
''המרגל שאהב אותי'' 359884
"לא רק במרצ התקבלה הידיעה בהפתעה מרעישה, אך מעודדת. כך היא צריכה להתקבל על ידי המין האנושי כולו; בבחינת צעד קטן למפלגה ישראלית צנועה לקראת 28 במארס, וצעד גדול לאנושות לקראת מחר טוב יותר: אם כך מכינה איראן את פצצת הגרעין שלה, כפי שהיא מכינה את מרגליה, כי אז רווח לעולם כולו: הוא נפטר מהאיום הנורא שנשקף לקיומו." יוסי שריד, הארץ, http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/667887.html
גם אני מרגל 361435
ג'עפר פרח על הקשרים שלו עם אנשים במדינות ערב ועל החשש שיעצר בחשד לעבירת ריגול. הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
גם אני מרגל 363189
יש הבדל גדול בין מגע עם עיתונאים איראניים לבין מגע עם המוחאבאראת...
הורשע ונגזר 420912
"ראש המועצה לשעבר של פסוטה שבגליל הורשע באיסוף מידע עבור איראן. העונש – 34 חודשי מאסר". מעריב NRG: http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/508/234.html

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים