יובל נאמן הלך לעולמו 2616
המדען, איש הצבא והפוליטיקאי פרופ' יובל נאמן נפטר היום (ד') בתל־אביב לאחר שלקה בשבץ מוחי.

יובל נאמן נולד בתל־אביב בשנת 1925. הוא למד בגימנסיה הרצליה וסיים את חוק לימודיו בהצטיינות כבר בגיל 15. בגיל 16 החל ללמוד הנדסת מכונות בטכניון והצטרף ל"הגנה". במלחמת העצמאות הגיע לדרגת סגן מפקד גדוד בחטיבת גבעתי וסגן ראש אגף המבצעים בצה"ל. הוא פרש מצה"ל בשנת 1961 בדרגת אלוף משנה, כאשר במהלך שירותו השלים את לימודי הדוקטורט בפיזיקה. עם שחרורו התמנה להיות המנהל המדעי של הכור הגרעיני בנחל שורק ולחבר בוועדה לאנרגיה אטומית, וכיהן במקביל כפרופסור לפיזיקה באוניברסיטת תל־אביב.

עבודתו המדעית בפיזיקה תת־אטומית היתה פורצת דרך, והוא נחשב למי שהגה, במקביל למדען האמריקאי מארי גל־מאן, את המודל שהביא לגילוי דבר קיומם של הקווארקים. אולם גל־מאן זכה בפרס נובל לפיזיקה על כך בשנת 1969 לבדו, ונאמן הסתפק בזכייה בפרס ישראל באותה שנה. בשנת 1971 התמנה להיות נשיא אוניברסיטת תל־אביב, תפקיד אותו מילא במשך ארבע שנים.

בשנת 1979 היה אחד ממקימי תנועת "התחייה" אשר התנגדה להסכמי קמפ־דיוויד ולנסיגה מסיני, ועמד בראשה. בשנת 1981 נבחר לכנסת מטעמה, ובין השנים 1982 - 1984 היה שר המדע. נאמן התפטר מהכנסת בשנת 1990. לאחר שהתחייה לא עברה את אחוז החסימה בשנת 1992 הודיע נאמן על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

הוא השאיר אחריו אישה, שני ילדים וארבעה נכדים.
קישורים
Ynet
יובל נאמן - ויקיפדיה
הארץ
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  יהי זכרו ברוך • idan
  יהי זכרו ברוך • קהלת
  אדם שהנוער העריץ. וגם עזר וייצמן -שנה לפטירתו • מיכאל שרון

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים