13 בכירים במשטרה ובפרקליטות קיבלו מכתבי אזהרה מוועדת זיילר 2633
13 בעלי תפקידים בכירים במשטרה ובפרקליטות – ביניהם מפכ"ל המשטרה הנוכחי, משה קראדי, המפכ"ל הקודם, שלמה אהרונישקי, ופרקליטת מחוז הדרום, יסכה ליבוביץ' – קיבלו אתמול (ג') מכתב אזהרה מוועדת זיילר, הבודקת את תפקוד המשטרה והפרקליטות בפרשת האחים פריניאן והשוטר צחי בן־אור.

הפרשה הנחקרת התחילה בספטמבר 1999, כאשר צחי בן־אור, שוטר יס"מ לשעבר, רצח יחד עם אדם נוסף את העבריין פנחס בוחבוט, שהיה מאושפז בבית־חולים לאחר שנפצע במהלך ניסיון חיסול אחר. על פי החשד, בן־אור פעל בשליחות האחים עודד ושרון פריניאן. בן־אור נעצר, אך לאחר שסירב לשמש כעד מדינה בתנאים שהציעה לו הפרקליטות, שוחרר למעצר בית, במהלכו הוא היה מעורב ברצח נוסף, ואף היה קורבן בעצמו לניסיון רצח של האחים פריניאן. הוא נרצח במקסיקו בדצמבר 2004.

ועדת החקירה, שבראשה עומד השופט בדימוס ורדי זיילר, חוקרת את התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה זו, ובייחוד חוקרת חשדות לקשרים בין בני משפחת פריניאן לבין אנשי משטרה בכירים, שיצרו עיכובים וליקויים בטיפול הרשויות בפרשה. הוועדה ציינה אתמול מספר ליקויים שכאלה: הקפאה חסרת פשר של חקירת רצח בוחבוט לאורך שנים; אי־קיום חקירה עצמאית במקביל למשא־ומתן עם בן־אור; הימנעות בלתי מוסברת מקיום חקירה שתבדוק את הקשר בין בני משפחת פריניאן לרצח בוחבוט, למרות שמידע שהצדיק כיוון חקירה כזה היה בנמצא; הימנעות מצד ניצב־משנה יורם לוי, מפקד היחידה המרכזית במחוז דרום, מלבחון את התיק המודיעיני של הפעלת בן־אור; מידור פנימי בין קציני הימ"ר, שגרם לנטרול גורמי חקירה; התעלמות מצד גורמי הפיקוד הבכירים מכשלי החקירה, והתנהלות כושלת ו"לא מושכלת" בתחום הפעילות המודיעינית.

המפכ"ל קראדי אמר אתמול כי לא ישעה את עצמו, והוסיף "אני רואה את חובתי ואחריותי כמפכ"ל להמשיך להוביל את הארגון שהופקדתי עליו - במיוחד בעת הזאת". בכירים במשטרה מתחו ביקורת על דברים אלה, ואמרו כי "לא יכול להיות שבמדינת ישראל יכהן מפכ"ל שסביבו יש עננה כמו זו שנחשפה בוועדת זיילר. מפכ"ל מכהן כזה יטיל כתם על ארגון המשטרה כולו. הוא חייב לפרוש. בתקופה הקרובה המפכ"ל יהיה עסוק בעיקר בניסיונות לגונן על שמו הטוב; ספק אם יהיה לו זמן ומרץ להשקיע גם בענייני היום־יום של המשטרה". השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, מסר כי הוא ימתין עד שיתפרסמו מסקנותיה הסופיות של הוועדה לפני שיחליט האם יש להדיח מתפקידם בכירים המעורבים בפרשה.
קישורים
פרשת האחים פריניאן - מ-Ynet
הארץ
Ynet
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  רפובליקת בננות • ommadawn • 6 תגובות בפתיל
  ועדת זיילר: החלטות הביניים - מכתבי האזהרה • ירון
  לא נותר לי אלא לגחך קלות • האייל הצוחק • 8 תגובות בפתיל
  איפה הכסף? • האייל האלמוני • 4 תגובות בפתיל
  הסרת פתילים • המערכת

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים