8 מינים חדשים של בעלי חיים התגלו במערה שנחשפה ברמלה 2635
במחצבת מפעל המלט "נשר" שברמלה התגלתה רשת מערות תת קרקעיות, בה מתקיימת מערכת אקולוגית נדירה שהיתה מנותקת מהעולם החיצון במשך מיליוני שנים, והכוללת 8 מינים חדשים של בעלי חיים.

המחילות והאולמות המרכיבים את המערה, הנקראת "מערת איילון", משתרעים לאורך כולל של כ-‏2.5 ק"מ, ונמצאים בעומק של כ-‏100 מטר מתחת לפני האדמה. לאור חשיבותם המדעית של הממצאים שנחשפו במקום, המערה סגורה למבקרים.

פרופסור עמוס פרומקין מהיחידה לחקר המערות במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית, אמר במסיבת עיתונים שנערכה היום (ד') כי "זוהי מערה ייחודית בקנה מידה בין־לאומי; עד כה אותרו שמונה מינים של חסרי חוליות שרובם, אנו משערים, חדשים למדע, ובהם: ארבעה מיני סרטנים, עקרב, זנב זיף, אוליגוחטה ופסאודו־סקורפיון."

יואל פלדשו, מנכ"ל נשר, אמר כי המפעל יאפשר למדענים לחקור את הממצאים שהתגלו בשטחו, וכי חברת נשר תשמור על המערכת האקולוגית הייחודית שנחשפה.
קישורים
הארץ
Ynet
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

388614
מה זה אוליגוחטה ואיך מנקדים את זה?
388619
כבר מצאתי:

פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388803
"נותרתי מחויך למדי לשמע הידיעה כי במערה שנתגלתה זה מכבר באתר חציבה, נמצאו גם כמה מיני פרוקי רגליים שלא היו ידועים עד כה למדע.
אנסה נא להסדיר את נשימתכם, שמא נעתקה מרוב התרגשות רבה:

"בכל מערה כלואה שנתגלתה פה ושם בעולם, תמיד נמצאו מספר יצורים שאינם מוכרים למדע. לא נגזים אם נבקש לראות בכך אפילו קריטריון למדד כליאותה. הסיבה לדבר אינה סבוכה: אבולוציה של יצורים ירודים מהירה מאד ביחס לשנות האדם. זמן דור של חיידקים נמשך כעשרים דקות, ואילו של פרוקי רגליים רק כמה שבועות או חודשים אחדים. לעומתם, זמן דור של אדם נמשך כעשרים וחמש שנים. לפיכך, אם מערה נסגרה לעולם החיצון לפני רבבות שנים, בשעה שנקלעו לתוכה מספר יצורים, קרוב לוודאי שכבר התפצלו מהם מינים חדשים אשר תפסו את הגומחות הפנויות".

מתוך הבלוג הסהרורי-אך-ידעני של יהודה בלו http://www.notes.co.il/ben-hateva/19683.asp
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388827
פסאודו סקורפיון עדיף על יעני-עקרב?
מכל מקום, יש משהו במה שאתה מצטט, האבולוציה מתחדדת במקרים של "איים" כמו המערה הזו. לראיה המין הגמדי של האדם שגילו ליד אינדונזיה, שממה שהבנתי הוא התפצל מהומו ארקטוס הגדול ממנו.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388902
ממה שקראתי (בקישורים שהובאו פה באייל), זה כנראה לא באמת מין גמדי, אלא גולגולת של אדם רגיל שלקה בחלקה מסויימת שאת שמה אינני זוכר.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389171
מה שקראת באייל היה שהתפרסם מחקר חדש שמערער על הקביעה שמדובר במין חדש. אני חושב שקצת מוקדם להחליט שהנושא סגור.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389172
מה שצריך לחקור זה איך לעזאזל הצלחתי להקליד ''חלקה'' במקום ''מחלה''.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389175
אולי חשבת משהו על מחלקה. בעיות באוניברסיטה?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388838
משום מה, אוחז בי חשק למחוק את חיוכו של יהודה בלו בעזרת מטלית ונפט. מערות שכאלו אכן מתגלות ''פה ושם בעולם'', וזוכות (בצדק) לאזכור חדשותי. נסיונו של יהודה להמעיט בערך הגילוי (שיביא בוודאי לחוקריו מאמרים ואולי גם מענקים צנועים) מרמז כי חיוכו המריר נובע מקנאה, או מאזלת יד.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388871
מהי החשיבות במציאת מיני פסאודו עקרבים, סרטנים ואוליגוחטה? הרי כפי שכתב יהודה בלו, אלו מוטציות של מינים מוכרים. במה תורמת התגלית למדע ולתמונה הכללית? (אם יש ספקות, השאלה לא מזלזלת וכנה לחלוטין).

****

מתי מתי כבר ימצאו מערה ובתוכה יצורים מהחלל החיצון?! או שמא כבר מצאו ואני לא מעודכנת?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388873
חיזרים לא אוהבים מערות. סביר יותר למצוא אותם על גגות עזובים.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388875
מתוך נסיון?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388876
כמובן.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388877
מה רע במערות? שקט, לח חשוך, הרחק מעיני אדם...
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388881
צריך להיות אדיוט גדול לנסוע מיליארדי קילומטרים רק כדי להסגר בתוך איזו מערה חשוכה. אני בטוח שיותר קל לחפור מערה כזאת בכל פלנטה שאתה כבר נמצא עליה.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388883
דמיין לעצמך -אתה אב משפחה חייזרית. אשתך משגעת אותך "רוצה חופשה, רוצה חופשה" הילדים מנג'סים לך "רוצים לכדו"א, כל החברים שלנו כבר ביקרו שם" ואתה רוצה שקט ושלווה, איפה תמצא חופשה כזו? במערה שקטה תוכל לנוח, אשתך סוף סוף תרגע, והילדים ישחקו עם עטלפים ואוליגוחטה למיניהם (אולי אפילו יאמצו אחד). אולי אתה מכיר מקום יותר טוב?

מזמן לא קישקשנו קשישא :)
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388887
איזו מין המלצה זאת? הרי באתי הנה מתוך עניין בילידים!
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388880
לא כל יום מוצאים ביוספירה שהיתה מנותקת לגמרי משאר העולם במשך כמה מליוני שנים. אפשר ללמוד קצת על האבולוציה של שוכניה, אפשר להשוות אותם לבני הדודים שלהם שבחוץ וללמוד משהו על מידת הדיוק של השעון המולקולרי, אפשר לחקור את שיווי המשקל האקולוגי בסביבה הזאת (ממה כל החבר'ה האלה חיו, בסופו של דבר, אם אפילו מים לא מחלחלים לשם מבחוץ? גם בקטריות צריכות מקור אנרגיה), ולא פחות חשוב: אפשר סתם לעמוד ולהתפעל קצת. מה החשיבות במציאת סימפוניה לא מוכרת של בטהובן, או ציור של רמברנדט?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388885
לא בכל יום אבל לא לעיטים כה נדירות. ללמוד אבולוציה ניתן גם מחיידקים (מנגנון אותו מנגנון פחות או יותר). אולי בזמנו המערה היתה עשירה במקורות אנרגיה למיניהן (כך שאין פה כל הפתעה). אפשר להתפעל גם אפשר. הבט סביבך, אתה לא רואה סימפוניות וציורים פסטורליים גם מתחת לעליו העדינים של עציץ באדן חלונך?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388888
מה זה "בזמנו"? מדובר על מערכת שהצליחה לקיים חיים המון זמן. זה לא רק העניין עם האנרגיה (לזה, ללא ספק, יש הסבר פשוט, רק שאינני יודע מהו) אלא שיווי המשקל הדרוש כדי שהמערכת תמשיך להתקיים. לגבי הנדירוּת אני לא לגמרי בטוח, לא זכור לי מתי נמצאה מערכת כזאת בפעם האחרונה, ומכל מקום, מערכות אקולוגיות הן כמו נשים: לכל אחת יש ייחודיות משלה. אני בטוח שהמערכת החדשה עוד לא נחקרה מספיק, והיא תספק כמה וכמה הפתעות, אלא אם כן יצליחו לזהם אותה כמקובל במקומותינו‏1.

אגב, במקום החייזרים שלך, אם את כבר רוצה לעסוק בפנטזיות, מה דעתך על כך שהבקטריות יתגלו ככאלה שאין לנו שום נוגדנים נגדן בגלל הבידוד הממושך, והמגפה שתפרוץ תשמיד כמעט את כל האנושות עד ששוטה קשיש אחד ימצא את התרופה בעציץ על אדן חלונו?

לא, לא הגיוני. אין לי עציצים על אדן החלון. שיט.
______________
1- סקופ: שקית במבה ריקה נמצאה במערה המבודדת זה מליוני שנה.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388894
אם כבר פנטזיות, מה לגבי יצור (בקטריה/חולימשהו) שתוצר הלוואי שלו הוא יהלומים?

לא נורא גם לי אין (במקרה שלי גם נמלה/עכביש/זבוב על אדן חלוני מספיקים).
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388895
כבר כתבו ספר על יצור (לא בגודל של בקטריה, אמנם) שתוצר הלוואי שלו יקר יותר מכל היהלומים בגלקסיה.

(חולימשהו).
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388896
חוליגן?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388897
אתה מצפה שעכשיו אנחש על איזה יצור מדובר? אולי פשוט תגלה לי מיהו,אתה מבין כרגע (טוב, מתי לא?) אני קצת דחוקה כספית כך שיצור שתוצר הלוואי שלו יקר מכל היהלומים יוכל לעזור לי...
(אודה לך מאד אם גם תשלח "ערכת התנסות").
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388899
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388901
אוף! עכשיו ביאסת אותי. אז אין דרך קלה להתעשר?

(לא אהבתי את "חולית", "שיר של אש ושל קרח" "רומח הדרקון" "מלוריאן" ועוד רבים הרבה יותר מוצלחים לדעתי, אם כי הם מז'אנר הפנטסיה ולא המדע בדיוני ובכל זאת...).
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388904
את כותבת את "שיר של אש ושל קרח" באותה שורה כמו "רומח הדרקון" ו"המלוריאן"?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388915
נכון, שיר של אש ושל קרח יותר סיפור של תככים, בגידות ומזימות בחצר המלוכה עם מעט יחסית מוטיבים של פנטסיה. רומח הדרקון סיפור של עלילה על גיבורים, מכשפים דרקונים והרבה יצורים אגדיים (מלוריאן איפשהו באמצע). כתבתי באותה שורה את הספרים השונים פשוט כדי להשוות סיפורים שקיבלתי הנאה מקריאתם לעומת ספר שכלל לא נהנתי ממנו (יתכן וזה נובע מהעובדה שאני יותר אדם של פנטסיה ופחות של מדע בדיוני). חוץ מזה מה רע ברומח הדרקון? לדעתי מרגרט וייס וטרייסי היקמן סופרים מעולים (רק טריולוגיה אחת שלהם לא אהבתי משהו על חרב...).
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388932
חרב האופל. איום.

טוב, אולי יום אחד מישהו יכתוב כאן מאמר על ספרי פנטזיה (כשיצא הספר החמישי של ששאש"ק?) ואז אפשר יהיה להתווכח ולהסביר למה לדעתי אין שום קשר בין מעבירי אבט"שים כמו המלוריאן לספרים כמו ששאש"ק.

יש לי סבלנות.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388933
ספרי פנטסיה -יאמי!
מה זה שאש"ק ואבט"שים (אבטחת ישובים?)?
אם קראת את מחזור שער המוות, לדעתך פיזבן/פלדין שברומח הדרקון הוא אותו זקן מטורלל שמסופר עליו במחזור שער המוות? (יש המשך של מלוריאן בלגריאת ואז גם פולגרה), קראתי גם חפצי הכוח, מה דעתך?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388937
ששאש''ק - שיר של אש ושל קרח.

אבט''שים הם דברים לא נחמדים שהצבא מכריח אנשים לעשות ואז הם קוראים ספרים תוך כדי על מנת שיעבור מהר (למשל, את כל המלוריאן).

מן הסתם זיפנאב הוא פרודיה (מביכה למדי) על פיזבן. העובדה שאלו אותם סופרים לא הופכת את זה למוצדק יותר. את חפצי הכוח לא קראתי.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388940
לא אוהד גדול של רומח הא? (דווקא יש דמויות מעניינות כמו רייסטלין וגדיל), תן לי לנחש אהבת את "המשחק של אנדרו"?
חפצי הכוח ממליצה בחום ולא כדי להעביר זמן שמירה, בשביל זה קיימים עשרים ומשהו ספרים של הסופר ג'ורג'...(אופס שכחתי איך קוראים לסדרה).
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388942
''המשחק של אנדר''.

גדיל הוא אכן דמות מעניינת. כשהקומיק רליף הוא הדמות הכי מעניינת בספר, אולי יש כאן בעיה.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389017
אני לא מוצאת כאן בעיה, להפך זה תורם רבות לספר. אישית נהנתי גם מהעלילה עצמה, מההרפתקאות שעברו על הגיבורים וגם מדרכם היחודית של הסופרים לשלב את הדמויות השונות בעלילה בצורה מוצלחת.
לכשיזדמן לי אברר על אותה סדרה בת עשרים ומשהו ספרים (הסופר, שם הסדרה) שתספק לך בידור באבט"שים לשארית קריירת המילואים.
סתם הערה לא קשורה, אבל עוד לא ראיתי ספר פנטסיה מבית היוצר הישראלי. נראה לי שאצטרך לתקן את העוול ולהיות הראשונה (0;
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389032
הבעיה היא שגדיל הוא הדמות המעניינת היחידה שם (עזבו אותי מרייסטלין המעצבן). לגדיל אין הרבה זמן מסך יחסית, ואנחנו נתקעים עם הקונפליקטים של תניס, משבר הזהות של סער, היבבות של קרמון והניג'וסים של סהר-פז ומי-נהר.

אולי הסדרה בת עשרים הספרים שאת מכוונת אליה היא "כישור הזמן" (שבעברית פוצלה להמוני ספרים ובאנגלית פחות)?

שמעתי על ספר מבית יוצר ישראלי שנקרא "חרב אלף הראמות", ואמור להיות משהו מעניין במיוחד:

פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389045
בקורתי מדי (גם טולקין, כבודו שמור עמו, רשם בערך באותה מתכונת -גיבורים,"כוחות הרשע הזדוניים", מקומות"לא רלוונטים",מקום משכנו של האויב וכו') .
נראה לי שזה השם, מדובר שם על נער בעל כוחות דרקון (הפסקתי באמצע הסדרה, הספרייה שלי הצהירה שתפשוט את הרגל אם תמשיך לרכוש את הספרים).

מבטיחה שהספר שלי יהיה קצת יותר מעניין(אל תצפה למצוא אותו בקרוב בחנויות).

פנטסיה או מדע בדיוני, סטיבן קינג או דניאל סטיל?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389152
טולקין *יצר* את הז'אנר. ה"חרב" הוא חיקוי (עלוב, קלוש ועילג) של הז'אנר שיצר טולקין. להגיד על המקור שהוא "רשם בערך באותה מתכונת"‏1, זה כמו להגיד שדה-וינצ'י צייר באותה מתכונת שכל ילדון-במה-חדשה מצייר, כי גם הם מציירים פרצופים נורא יפה.

1 רשם?! טולקין "רשם"?! טולקין כתב. לעזאזל, אפילו היקמן ומה-שמו כתבו ולא רשמו. רושמים רשימות מכולת. ספרים *כותבים*.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389153
היקמן ומה שמה (מרגרט וויז). דווקא טרייסי היקמן הוא גבר.

כשאתה אומר ''יצר את הז'אנר'' אני מקווה שכוונתך לפנטזיה טולקינאית, כי פנטזיה (לא טולקינאית) הייתה גם לפני טולקין.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389154
כמובן. אבל פנטזיה לא-טולקינאית היא יותר סגנון המלך ארתור, דרקונים ונסיכות, ופחות זנים כמו-אנושיים, הוביטים, אלפים ואורקים - וזה האחרון הוא הז'אנר הנפוץ יותר, דומני.
שמת לב לתאריך היום? 389184
שמת לב לתאריך היום? 389185
אני לא יודע אם 35 במאי ממש יכול להיקרא "פנטזיה". מה שכן, מה עם גוליבר?
שמת לב לתאריך היום? 389188
סאטירה, לא?
שמת לב לתאריך היום? 389192
גם פראצ'ט הוא סאטירה, אבל לדעתי הוא גם בהחלט פנטזיה. אין סתירה.
שמת לב לתאריך היום? 389193
מה זה, לדעתך, פנטזיה?
שמת לב לתאריך היום? 389198
שאלה קשה שהכי טוב לענות עליה בעזרת דוגמאות. באופן גס אפשר לומר שמדובר בסיפור שמתרחש בעולם בעל חוקיות שונה מהעולם שלנו.
שמת לב לתאריך היום? 389208
ו-‏35 במאי לא עונה לתנאי הזה (ז"א, יכול להיות שלגמרי שכחתי על מה הספר הזה)?
שמת לב לתאריך היום? 389210
באופן גס הוא עונה לתנאי הגס, אלא שהוא בעיקר אוסף של אפיזודות שאין בהן שום חוקיות ברורה. העיר האוטומטית היא, אם כבר, מד"ב מופרע (אפילו פלאפון מוזכר שם!), "העולם ההפוך" ו"ארץ העצלנים" הם סתם מקומות מוזרים וכו'. אני חושש שאני לא מסוגל לתת הסבר מקיף יותר כרגע (וגם לא בטוח שכזה הסבר הוא חיוני).

השאלה הקשה באמת היא "למה 35 במאי לא ואליס בארץ הפלאות כן?" ועליה אני מסרב אפילו לנסות לענות.

למען הסר ספק: 35 במאי הוא אחד מהספרים האהובים עלי.
שמת לב לתאריך היום? 389212
וואלה, נכון, אליס בארץ הפלאות הרבה יותר מוקדם מ-‏35 במאי ומטולקין.
שמת לב לתאריך היום? 389215
''בראשית'' הקדים את כל אלה.
שמת לב לתאריך היום? 389218
זה דוקומנטרי, לא?
שמת לב לתאריך היום? 389258
זה אוטו-ביוגרפיה.
שמת לב לתאריך היום? 389233
לדעתי, פנטסיה הוא סיפור המתרחש הרחק "אי שם" (בעולם או גלקסיה או מימד, מה שתרצה) אבל שלא כמו במדע בדיוני, לא תפגוש שם חלליות, רובוטים או חייזרים. סביר יותר שתפגוש חייזר בדמות טרול, וחללית בדמות דרקון. בשמחה יצטרפו גם אלים וכוהנים, מכשפים, קוסמים וכמה מטיפוסי ה"גיבורים".יתכן ומה שתיארתי היא "פנטסיה טולקנאית", אבל בשבילי היא "הפנטסיה"! אגב גם "נרניה" היא פנטסיה ונראה לי שק.ס לואיס כתב (הו כן *הוא* כתב) את ספרו הראשוןבמקביל לכתיבתו של טולקין(?). למה אין טוענים "פנטסיה ק.ס לואיסית"?
שמת לב לתאריך היום? 389248
זאת הגדרה מאד מוזרה, חלק גדול מספרי המדע הבדיוני הקלאסי (לא שאני יודע מה זה מדע בדיוני) מתרחשים ללא חייזרים, רובוטים או חלליות. נגיד, ורן דיק או אסימוב. ועדיין, אני לא חושב שמישהו חושב לקרוא להם פנטזיה.

בכל מקרה, ההוביט פורסם ב-‏1937, דברי ימי נרניה פורסם ב-‏1950.
שמת לב לתאריך היום? 389481
הבנתי את הבעיה, ככל הנראה הגדרתי פנטסיה נוסחתית...
שמת לב לתאריך היום? 389302
ספרי הארי פוטר (וגם הספרים של ניל גיימן) מתרחשים כאן ועכשיו, אבל מתחת לפני השטח שאנחנו, האנשים הרגילים, רואים. אי אפשר להגיד שהם לא פנטזיה.

רוב ספרי הפנטזיה לא דומים במיוחד לספרי נרניה.
שמת לב לתאריך היום? 389408
לעולם לא עולם, האם זה הספר על אנשים לא נראים ואחת ש"כישרונה" לפתוח דלתות?

אם תרשה לי שנייה להיות סניגורית, אבקש לטעון בסיכומי ההגנה, כי אין רע בלחקות (אולי עדיף הביטוי "להשתמש במודל"), סופרים שהיו הראשונים שהעזו לפתח, נגיד, ז'אנר חדש. יתרה מזאת, אני רואה בזאת מעין "אבולוציה" ספרותית. נכון, יתכן וספרו של ח. קוגל דמה ביותר לספריו של טולקין (בצורה לא מוצלחת) כמו גם ספרי רומח הדרקון. אבל לולא היקמן ווייס ש"חיקו" את טולקין לא היו קיימות לא "רשומות" ולא "אגדות" של רומח הדרקון (ספרים להם מעריצים רבים). למה אבולוציה, כי יש לי הרגשה שוויס והיקמן הרשו לעצם הרבה יותר "מרחב פעולה" בכתיבה, דבר שלא היו עושים לולא טולקין "פתח להם את הדרך".
לסיכום אומר, שירבו לכתוב ספרי פנטסיה, גם אם "במבט מלמעלה" כולם די דומים, זה לא נורא.
מישהו אמר לי לאחרונה (אם כי בהקשר אחר לגמרי) כי "אלוקים נמצא בפרטים הקטנים" - וזה עושה את כל ההבדל.
(לא לדאוג, משפטים מעולם לא היו משאת נפשי- הנאשמים יכולים לנשום לרווחה).
שמת לב לתאריך היום? 389442
אני דווקא לא חושב שרומח הדרקון דומה במיוחד לספרים של טולקין, בפרט לא ''אגדות''. אולי זו הבעיה בו (את ''רשומות'' די אהבתי, למרות שהם הולכים ומתדרדרים לקראת הסוף).
שמת לב לתאריך היום? 389458
(אפשר לתאר את הספר הזה ככה, אבל זה יהיה תיאור מאוד לקוי שלו, כי הם לא "אנשים לא נראים" אלא "אנשים שאנשים רגילים לא רוצים לראות אותם, ולכן לא רואים אותם").

אין רע בלחקות, אם יש בכך משום פיתוח של משהו מקורי ומחדש. חיקוי הוא דרך מצויינת לאימון ולמידה. אבל אני לא רואה סיבה לקרוא את האימונים של סופר מתחיל. כשיהיה להם משהו חדש ומעניין להגיד, אז אני אקרא אותם.

יש כל כך הרבה ספרות טובה ומחדשת בעולם, לא חבל לבזבז זמן על קריאת ספרים ש"די דומים, אבל לא נורא"?
שמת לב לתאריך היום? 389478
קראתי את הספר מזמן, ודווקא משום שעניין "אנשים לא נראים" הטריד אותי זכרתי אותו (איך יתכן שאנשים לא רואים אותם, אני בטוח הייתי רואה...). היה שם גם עולם תחתון,נכון?

זאת בדיוק הבעיה, אני לא מוצאת ספרות טובה ומחדשת. המצב התדרדר כל כך שהספר האחרון שקראתי היה "חשיפה קטלנית" (נורא נורא נורא) והספר לפניו, אפילו את העלילה לקח לי זמן להיזכר בה (השם מזמן פרח מזכרוני).
שמת לב לתאריך היום? 389480
על זה בדיוק התלוננו שם במאמר שקושר למעלה, לא? שעצם ריבוי הזבל פוגע באפשרות לפרסם ולמצוא משהו טוב.

לניל גיימן יש עוד שניים-שלושה ספרים, גם הם, כך שמעתי, טובים למדי (טרם הספיקותי). אפשר להתחיל שם.
שמת לב לתאריך היום? 389485
הם התלוננו שיש זבל "פנטסיה" או פנטסיה נוסחתית. אני מתלוננת שכבר קראתי את כל אותה הפנטסיה וכל מה שנשאר לי הם רומנים רומנטים מפגרים וספרי מתח מופלצים (מתוך הכריכה של "חשיפה קטלנית": בתוך קרחון במרחק מה מאלסקה ממתין מעיין מוות ממשי לרגע בו תינתן לו ההזדמנות להתפרץ - חיידק אלים כל כך שיש ביכולתו, לו ישוחרר, לחולל שואה כלל עולמית. בספינת המחקר גלובל אקספלורר של הצי האמריקני, התכנסו חוקרת מקרי המוות, ג'ואנה בליילוק, ועילית המדענים...)

אני עומדת בפני שני מכשולים נוספים:
א. מעדיפה לקרוא בעברית.
ב. מנוייה לספריה, כך שעד שיוצאים לאור ספרים טובים ומגיעים לספרייה עוברים שנים.
שמת לב לתאריך היום? 389486
עוברות שנים. לא ביקרתי בספרייה כבר עשור וחצי, אז אין לי מושג מה המצב שם. אני הייתי ממליץ על מעבר לרכישת ספרים, אם התקציב מאפשר זאת, או מציאת חברים חדשים עם ספריות נאות ו/או תקציב רכישה נאה, והתעלקות עליהם.

עוד אפשר להמליץ על מגזיני המד"ב/פנטזיה שנעשו פופולריים למדי בעת האחרונה (חלומות באספמיה, המימד העשירי, בלי פאניקה) שמכילים מגוון מהתוצרת המקומית והמיובאת המשובחת ביותר.
שמת לב לתאריך היום? 389590
ואיפה ניתן לרכוש את אותם המגזינים?

(תאמין או לא, שנייה אחרי שלחצתי "אשר" קלטתי איזו טעות טרגית עשיתי, אבל קיוויתי שיעבור בשקט...)
שמת לב לתאריך היום? 389598
חלומות באספמיה אמור להיות זמין בחנויות, אבל אפשר גם לעשות מנוי או סתם להזמין גליונות ספציפיים דרך האתר - http://www.aspamia.co.il .

את המימד העשירי אפשר לקבל רק אם את חברת האגודה למד"ב ופנטזיה - http://www.sf-f.org.il .

ובלי פאניקה זה ברשת: http://www.blipanika.co.il/
שמת לב לתאריך היום? 389602
תודה, אבדוק אותם.
שמת לב לתאריך היום? 389492
ואני ממליץ לך פשוט לעבור לספרייה אחרת. יש ספריות בהם עוברים שבועות ספורים מהיום שהספר מופיע ברשימת רבי המכר עד שהספר מגיע למי שמזמין אותו.
שמת לב לתאריך היום? 389967
אה, ומה עם פנטסיה אורבנית, שמתרחשת כאן ועכשיו?
למשל- "הזמנות אחרונה" של טים פאוארס.
או "בשורות טובות" (מתאים לתאריך של אתמול..) של טרי פראצ'ט ונייל גיימן (ולמעשה, רוב מה שנייל גיימן כותב).

יש הרבה מאוד פנטסיה שאינה פנטסיה "אפית" (=="פנטסיה כמו טולקין")
שמת לב לתאריך היום? 389981
ובהזדמנות זו: המלצה חמה על "שערי אנוביס" של טים פאוארס. עולה בהרבה על "הזדמנות אחרונה".
שמת לב לתאריך היום? 389986
קראתי את שערי אנוביס (בחור שחוזר לעבר עם איזושהי משלחת על מנת לחקור סופר ואז מסתבר שהוא הסופר,כן כן אני יודעת, תיאור לקוי...), ולמעןהאמת לא התלהבתי. לקראת סוף הספר קורים מיני דברים הזויים, ואני אישית איבדתי ריכוז במהלך קריאתם.

היי אבל אולי זו רק אני.
שמת לב לתאריך היום? 389987
''ואז מסתבר ש...'' נראה כמו משהו שמזמין אזהרת ספוילר.
שמת לב לתאריך היום? 389990
אז כנראה נאלץ להסכים שלא להסכים (לדעתי ''הזדמנות אחרונה'' הוא הטוב מבין השניים. מצד שני, הוא גם נטוע יותר ב''כאן ועכשיו'' מ''שערי אנוביס'').
שמת לב לתאריך היום? 390090
then we are at an impasse.
שמת לב לתאריך היום? 389984
"הזדמנות אחרונה" ו"בשורות טובות" (יום שטן שמח?) לא קראתי, ורק ספר אחד של ניל גיימן. לכן אני לא זו שתתיימר לדעת להגדיר "פנטסיה אורבנית". אולי אתה תנסה?
שמת לב לתאריך היום? 389989
קודם כל- אני זו "היא", לא "הוא".

הגדרה חלקית לפנטסיה אורבנית כבר נתתי בתגובה עליה הגבת: פנטסיה המתרחשת כאן ועכשיו.

והגדרה גנובה מהאתר הישן של "הממסד האפל":
"פנטסיה אורבנית בת ימינו: ספרות המביאה את הפנטסיה לעולמנו המודרני. קשורה לעיתים קרובות לפנטסיה אפלה, ושואבת לעיתים ממקורות דומים. במידה רבה, הז'אנר התוסס והפעיל ביותר בפנטסיה כיום, מכיוון שסופרים מוכשרים רבים נמנעים במכוון מצילו של טולקין, והפנטסיה האורבנית מציעה להם חלופה. אין תבנית אחת לפנטסיה האורבנית, זהו ז'אנר בהתהוות. מקים המתים של שון סטיוארט ולעולם-לא-עולם של ניל גיימן הם דוגמאות לפנטסיה אורבנית. צ'ארלס דה לינט הקנדי נחשב לאב המודרני של הז'אנר."
שמת לב לתאריך היום? 389189
הקדים את טולקין באי אלו שנים, לא?

אפשר גם להגיד הארי פוטר, אבל אני חושב שאם סופרים לפי כמות הספרים מכל ז'אנר שיוצאים בשנה, פנטזיה טולקינאית עדיין לוקחת בהליכה.
שמת לב לתאריך היום? 389236
רגע, 35 במאי זה על בלש וכלב, אנשים לא נראים ודלתות?
שמת לב לתאריך היום? 389241
לא ממש, זה על ילד ודוד, סוס על סקטים והרבה נונסנס.
המונח שאתה מחפש 389366
הוא "פנטזיה נוסחתית":

המונח שאתה מחפש 389375
"בדיון זה, תוך ההכרה בכך שכתבי ג.ר.ר. טולקין היו חתרניים בפני עצמם, התרכזנו יותר במסורות המודרניות של הפנטסיה שאינה טולקינאית."

(הוצאת דברים מהקשרם?)
המונח שאתה מחפש 389391
כמובן.

אם היית ממשיך עוד כמה שורות היית רואה על איזה סגנון (של עורכים, בציטוט הזה) הם מדברים במאמר:

"דברים כמו טולקין, דברים כמו רוברט א. הווארד, דברים כמו וויליאם מוריס - לפיהם [=עורכים נוסחתיים], זוהי הפנטסיה. לרוע המזל, במהרה השתרשה התפיסה הגורסת כי זוהי כל הפנטסיה."

הדגש בציטוט הוא על ה"כמו". הכוונה היא "דברים [שנראים] כמו טולקין..."

ואם זה לא מספיק, הנה עוד גריין:
"כל זה [=דמיון, יצירתיות וחדשנות] לא ממש מתאים ליצירת הנוסחה להצלחה המסחרית של 'רשומות קצף הדרקון של קדמוני ממלכת המכשפים', או כל טרילוגיה נפוחה אחרת שמכבשי המוציאים לאור יבחרו להפריש מחר אל תוך אסלת שוק הספרים. אפשר להבטיח שההפתעה היחידה שתגלו בספרי 'רשומות קצף הדרקון של קדמוני ממלכת המכשפים' - או כל קרוביהם הזהים מכל וכל - טמונה בעובדה כי יש אנשים מבוגרים ושפויים הבוחרים מרצונם החופשי לבזבז תאי רשתית בריאים בתכלית על קריאתם."
המונח שאתה מחפש 389397
ועדיין, אין לבלבל את ''פנטזיה טולקינאית'' עם ''פנטזיה נוסחתית''. מדובר בשתי קבוצות שההפרש הסימטרי שלהן לא ריק משני הצדדים.
המונח שאתה מחפש 389406
ועדיין, אני חושב שבדיוק לזה התכוון דובי אי שם במעלה הפתיל, כשהתערבתי בטיפשותי.

אבל אני כבר לא בטוח שאני זוכר נכון, כי שוב נגררתי איכשהו לדיון סמנתמטי שאין לי עניין בו. ובסך הכל רציתי להציע רפרנס לדיון על הסגולות הספרותיות של "רומח הדרקון". או בקיצור: עזוב, לא משנה.
המונח שאתה מחפש 389416
יופי! גרמת לי לבכות, אני מקווה שאתה שמח(אחרי שקראתי את המאמר)!
נו באמת, רומח הדרקון לא כל כך גרוע (ואני אטען להפך), אבל בעצם מה אני עושה? על טעם וריח אין מה להתווכח.
המונח שאתה מחפש 389443
סליחה? אז מה אנחנו עושים באתר הזה, בדיוק?
המונח שאתה מחפש 389475
וואלה, מתווכחים.

העניין הוא שאדון mermit הכפיש לגמרי את רומח הדרקון, כמעט וסיווג אותו כספרות זבל ("טריולוגית *קצף* הדרקון", היית מאמין?!), דבר שנפשי העדינה לא עומדת בו...
המונח שאתה מחפש 389496
סליחה, ובלי שום כוונות להעליב - נפשך העדינה לא היתה צריכה לחשוף כאן סוד מביש בשם "דניאל סטיל", תגובה 389045. אחרי החשיפה הזאת, למה כבר את יכולה לצפות ולמה כבר אפשר לצפות ממך? :)
המונח שאתה מחפש 389595
אני מאד מקווה שאתה מבין שאותה תגובה (הסעיף האחרון) היתה אירונית?

קראתי דניאל סטיל, אמת, רק שזה היה בכיתה ח'...(תזכורת, למקרה שלא ידעת, אני בשנות העשרים שלי כיום)

אגב, מאד מסקרן אותי לדעת, מה ניתן לצפות ממני או מכל אדם אחר שקורא דניאל סטיל?
המונח שאתה מחפש 389612
שיוכל להסביר לשאר האנשים מה בעצם קורה בספרים של דניאל סטיל?
המונח שאתה מחפש 389634
כפי שכתבתי זה קרה מזמן, אבל ממה שזכור לי, תמיד יש אישה צעירה ויפה (אתה מתמרמר על "עלם נאה וחסון", מה דעתך על "היא היתה יפה, גבוה, דקיקה, עצמות לחייה אציליות ושערה בלונדיני שופע ומבריק..."), תמיד היא נקלעת לאיזושהי תסבוכת ותמיד מוצאת אהבה (גבר יפה תואר) שמוציא אותה מאותה צרה.
אם רסיסי זכרוני אינם מספקים אותך, אתה מוזמן לקרוא לפחות ספר אחד על מנת להבין את "מה שקורה בספרים".
אבל ברצינות, לא יזיק לקרוא לפחות את ה"הטבעת" (יש שם גם מאפיינים היסטוריים). רזומה בלי דניאל סטיל זה לא רזומה :)

נ.ב
קראת "קוסם: שולייה", "קוסם:רב מג" וספר שלישי מאותה הסדרה? לדעתך זו פנטסיה או פנטסיה נוסחתית?
המונח שאתה מחפש 389640
לא קראתי, אבל שיחקתי ב-Betrayal at Krondor (עד הסוף!). זה נחשב?

(דווקא היה מעניין. אולי יום אחד אני אגיע גם לספרים).
המונח שאתה מחפש 389725
לא, זה לא נחשב!
ממך ציפיתי ליותר.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389256
נדמה לי שכבר דיברו על זה כאן: היום הכל *נרשם*. איש כבר לא כותב.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389259
נכון, כבר דיברו על זה, והסכימו על כך שהשימוש הגורף בפועל זה איננו תמיד במקומו. רישום הוא עניין אחד וכתיבה ספרותית היא עניין לגמרי אחר. תגובה 352627.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389262
אכן. שכחתי את אייקון הסרקזם.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389265
אכן, הכל רשום וההרשאה נתונה.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389268
אולי התכוונת להרשעה?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389270
שכחת להוסיף: רישום גרפי (סכמה).

אני אישית כותבת רשימת מכולת (אצלי זו כמעט אומנות). גם הערות אני כותבת. אבל אם אתה מתעקש אני רושמת הכל. מעתה: ילד לומד לרשום בכיתה א' (חס וחלילה הוא לא כותב).

עדין לא מבינה למה להיטפל לפרטים קטנים?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389273
דווקא רשימות רושמים. גם רישומים רושמים. ונטפלתי לפרט הזה בהערת שוליים, שהיא, מן הסתם, עניין שולי. אבל לפעמים אלוהים נמצא בפרטים הקטנים.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 395148
ורשומות?
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 388944
ששאש"ק 5 נמצע בתהליכי הוצאה לאור ברגעים אלו ממש (טוב, בעצם גם חג וגם שבת אז סביר שאין עכשיו אף אחד בהוצאה..). למיטב ידיעתי הוא כבר בשלב עריכה אם לא מעבר לזה.
אנרגיות חיוביות 388929
"חלק מהבקטריות מנצלות את הגפרית שבמים כמקור לאנרגיה ויוצרות את הבסיס התזונתי לכל המערכת האקולוגית של המערה"
(מתוך הלינק של YNET המצורף למאמר)
אנרגיות חיוביות 389174
כן, מאז כבר התעדכנתי, תודה (משום מה לא קראתי את הידיעה ב Ynet). סיפרו לי גם על תמונה של החוקרים הנועזים שלנו משתכשכים במימי האגם התת-קרקעי, ואני מקוה מאד שהם יודעים מה הם עושים כשהם מזהמים את הזירה. הסקופ הדמיוני שלי על שקית במבה ריקה הולך ונראה ריאלי.
אנרגיות חיוביות 389299
נדמה לי שארתור ס. קלארק כתב סיפור על חוקרים שגילו לראשונה חיים על המאדים.
ו...? 389301
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 389183
לפי אחת הכתבות שקראתי, החיידקים הם כימוטרופיים, הם מנצלים את המימן הגופריתי שנמצא שם בשפע.
הם הבסיס התזונתי לכל השאר.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 736347
סכנה ברורה ומיידית: "למרות שחלפו 15 שנה מאז גילוי המערה ועל אף חשיבתה הייחודית, היא טרם הוכרזה כשמורת טבע", ועם כנסת לא מתפקדת וממשלה מקרטעת אני מסופק אם יש מישהו שיקדם את זה לפני שיהיה מאוחר מדי.
החיים הם יפים 388889
ס.ג'. גולד כתב ספר המתאר את סוגי הזנים החדשים שהתגלו באתר בארג'ס שייל בהרי הרוקי הקנדים בערך בשנות ה 1930-ים. אאז"נ, מדובר על חמישה או שישה מינים חדשים מתוארכים מלפני כ500 מליון שנה. הספר לא לפני אבל אני זוכר שהוא נפתח בציטוט הידוע מיחזקאל...

החיים הם יפים 388891
אתה מתבלבל לגמרי. מדובר שם (בספר Wonderful Life) על מאובנים, ולא חמישה מינים חדשים אלא משפחות שונות לגמרי מאלה המוכרות לנו.

אגב, בנוסף לכמה טענות תמוהות שהוא מעלה בספר, גולד נפל שולל לטעות שהיתה מקובלת בזמנו בעניין יצור אחד שנראה מוזר עד כדי כך שקיבל את השם Halucigenia (שגיאת כתיב אפשרית כאן), עד שהתברר שפשוט הסתכלו עליו הפוך.
החיים הם יפים 388892
הסתכלו עליו הפוך או שהחולירע הקטן בלבל את כולם בכוונה?

החיים הם יפים 388893
איך אני יכול להתבלבל לגמרי אם זכרתי את (1) שם הספר (בכותרת), (2) את המספר 5, (3) שדובר על דברים חדשים, ו- (4) שזה היה באזור נידח בקנדה. אני חושב שמתבקש שתעשה תיקון חצות חלבי.
החיים הם יפים 388898
אני בדיוק בדרך לארוחה חלבית, אבל אין בכוונתי לעשות שום תיקון כי החצות שלי עובד מצויין, וכידוע, if it ain't broke, don't fix it.

(לגבי המספר 5 אני בכלל לא בטוח. אבדוק אי"ה מחר)
החיים הם יפים 388905
אתה מוזמן להעביר לנו איזה לזניה.
החיים הם יפים 389178
לא היתה לזניה, היו המון קישים וסלטים, והיתה גברת אחת, עובדת בכירה ומצליחה בהיי-טק, שהוציאה חפיסת קלפי טארוט וקראה מהם מה שקוראים מקלפים כאלה לאיזו גברת אחרת. לפי ההבעה שלה, החדשות לא היו טובות. היא גם אמרה שהיא לא מאמינה באבולוציה.

השוטה חשב לרגע לשאול אותה מה היא בכלל יודעת על התיאוריה שהיא לא מאמינה בה, אבל חשב שוב והחליט לשתוק (ליתר דיוק: החליט ללחוש כמה נאצות על אוזנה של בת-זוגו). ארוחות חלביות אף פעם לא היו חביבות עליו.
החיים הם יפים 389234
כל הסיפור הזה עם בכירת ההיי-טק בטח היה הצגה. היא פשוט קראה בטארוט קודם, לפני הארוחה, שיהיה שם איזה שוטה שכדאי להרגיז אותו.
החיים הם יפים 389240
אני לא יודע אם זה המקום הנכון לשאול בו את השאלה אבל בנתיים אין לי מקום אחר. אדם דתי שפתח אתי בשיחה אמר לי שגוף האדם הוא דבר כל כך מופלא, ושמבחינה לוגית יש בדיוק שתי אפשרויות: או שמישהו ברא את המערכת המופלאה הזאת, או שהיא נבראה לבד ("נבראה לבד" ככה הוא הגדיר את תאורית האבולוציה. לקח כמה פעמים עד שתפסתי שהמלים האלה זה מין קוד כזה) והוא שאל אותי האם "נראה לי הגיוני" שדברים מופלאים הם מקריים. בשלב מסויים נכנס גם עניין של "מכונית במדבר". "אם היית רואה מכונית באמצע המדבר, היית חושב שהיא התפתחה מעצמה?..."

אני לא דתי, כמובן, וגם החילוניות אצלי היא לא דבר שאני קנאי לו במיוחד (אני מתעסק בדברים לגמרי אחרים, יותר מעשיים), אבל הדיבור שלו היה בסגנון של תקיפה וזה קצת הרגיז אותי. אמרתי לו כמה פעמים שאני לא הסנגור של דרוין ואחר כך פשוט לא עניתי יותר ופשוט נתתי לשיחה לגווע. אבל אם הייתי רוצה לענות לגופו של עניין, מה הייתי אמור לענות?
החיים הם יפים 389264
קצת מסובך להתווכח עם אנשים מאמינים אשר מנסים לשכנע אחרים להאמין באמונות שונות, ואשר אותן ברוב המקרים הם עצמם לא מבינים עד הסוף ובאופן מלא. לויכוחים כאלה יש נטיה להתמשך ללא הכרעה, מכיוון שהם מבוססים על מעט מדי ידע והבנה בנושאים המדוברים (בעיקר כשמדובר בנושאים מדעיים, כמו במקרה הזה), והם שואבים את ההצדקות התיאורטיות שלהם ממקור אמוציונלי ולא תבוני-לוגי. תוכל למצוא דוגמאות רבות לטיעונים דתיים בלתי תקפים ולתגובות אפשריות אליהם באתר "חופש". בפרט ניתן למצוא שם מאמרים רבים בנושא ההתנגדות הדתית לתיאוריית האבולוציה.
הנה קישור למאמר קצר וטוב:
ועוד אחד קצת ארוך יותר:
החיים הם יפים 389267
היית יכול להגיד לו שאתה מסרב לדבר עם חמורים על מרק פירות. היית יכול להגיד לו שמשפט פרמה מוכיח את זה. היית יכול להגיד לו ש"דרווין צדק" כתוב בדילוגים בתורה ולכן אין מה להתווכח. אפשר גם למצוא איזו גימטריה משעשעת כמו (דרווין צדק)=470=(תנ"ך), ואפשר לספר לו שאפילו האפיפיור כבר נאלץ להכיר בתורת דרווין, ואין צורך להיות יותר צדיק ממנו.

הארגומנטציה הזאת היא פרי הגותו של הארכיבישוף פיילי שחי לפני כמאתיים שנה, והיא נחשבה מאד משכנעת בימים שלפני דארוין (למרות שגם אז היו מי שלא קיבלו אותה, וראה, למשל: http://skepdic.com/design.html ). מכל מקום, במאה העשרים ואחת זה כבר מביך.

הספר "השען העיור" של דוקינס קיבל את שמו מהרעיון הזה, ובקצרה אפשר להגיד שהרבה שינויים קטנים שנגזמים ונקטמים בידה האכזרית של הברירה הטבעית פותרים את הפרדוקס לכאורה. קיומו של אלוהים, לעומת זאת, לא זכה לתיאוריה שיכולה להסביר אותו.
החיים הם יפים 389272
לדעתי הגימטריה מספיקה. אני, בכל אופן, השתכנעתי סופית.
מט במסע אחד: 389274
מצאתי גימטריה עוד יותר טובה, שתסתיים את הויכוח אחת ולתמיד:

(דרוין צדק)=464=(עוזי וישנה).
החיים הם יפים 389276
למעשה הטיעון הזה קיים עוד מימי הסטואיקנים, לפני יותר מ-‏2000 שנה.
החיים הם יפים 389277
איזה טיעון? הגימטריה עם דרווין?
החיים הם יפים 389279
כן בוודאי. קיקרו נתן לפני הסנאט הרצאה שלמה על גימטריה ואבולוציה (רק שהגימטריות שלו היו בלטינית)
החיים הם יפים 389281
מותר לגמטר על לטינית?
החיים הם יפים 389282
זו האופציה היחידה שהיתה להם, כי עד המאה השישית לספירה המחשבים היו ללא תמיכה בעברית.
החיים הם יפים 389292
Wikipedia: ...There is also a Gematria of Latin-script languages, dating from the early Middle Ages, and very possibly back into Roman times, too.
החיים הם יפים 389293
אבל אלה לא שפות קודש!
החיים הם יפים 389283
חברים, בואו לא נשכח. הבשורה כבר כאן:
החיים הם יפים 389290
אוי ואבוי. עכשיו אני באמת במצוקה. אחרי שהשכ"ג הוכיח לי באופן נחרץ את תורת דרווין, באים הגרפים האלה עם הפיראטים? איך אני אחליט למה להאמין???
החיים הם יפים 389332
אתה יכול לשאול אותו לדוגמא למה דווקא אלוהים?
אנחנו מאמינים במפלצת הספגטי המעופפת!
ואלוהים ממש לא לוגי לעומת האמת הצרופה והמדעית שיש בתהליך בריאת העולם ע"י מפלצת הספגטי המעופפת, שלא כמו ה"בריאה" ע"י אל או משהו כזה

ולתשובה יותר ישירה- אנשי אמנון יצחק מלאים כרימון בזוטות בלתי מדעיות- הוכח להם אחת אחת
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 739391
אני חושב שמישהו צריך לעשות משהו להסיר את חרפת המקום שטוען למיליוני שנות ניתוק מהעולם, בשעה שידוע לכל שהעולם עצמו אינו אלא בן פחות מששת אלפי שנים.

אה, אני רואה שזה הולך להסתדר, השבח לשוכן במרומים. נא שימו לב למילה כאן בסוף הכתבה.
מהי החשיבות 389057
מהי החשיבות 389071
לא מצאתי קשר בין הלינק לבין הנושא.
מהי החשיבות 389083
דווקא יש קשר, אלא שכדי שנוכל להגיע אליו נאלץ לצלוח קושיה אחרת.

"על כל ישראלי שמאמין שמוצאו של האדם מהקוף (28%) יש יותר משניים שמאמינים שהאדם נברא על ידי אלוהים (59%). בקרב הישראלים הערבים, אגב, 95% מאמינים שהאדם נברא על ידי אלוהים, ורק 2% חושבים שהאדם נוצר בתהליך האבולוציה. "

האם העיתונאי הוא זה שתרגם "אוולוציה" ל"מוצאו של האדם מהקוף" (ועם ישראל הצביע הצבעת מחאה)? האם עורכי הסקר הם אלו שהנגידו את שתי האפשרויות ובלבלו את הציבור?

נניח שנשאר משהו שאפשר לסמוך עליו: 28% מהישראלים מאמינים שהאוולוציה מסבירה את קיומו של האדם עלי אדמות. מספר מרתק (ולא רק בגלל ש- 28 משוכלל).
מהי החשיבות 389093
אה, טוב בסדר.
מהי החשיבות 389109
ואתם נותנים להם לבחור את השליטים
מהי החשיבות 389123
לבחור? להיות.
מהי החשיבות 389194
משוכלל? אולי משוקלל?
מהי החשיבות 389201
מספר משוכלל זה שם אחר למה שמכונה "מספר מושלם". מספר הוא מושלם אם הוא שווה לסכום המחלקים שלו (שקטנים ממנו). למשל, 6 מושלם כי הוא הסכום 1+2+3. גם 28 מושלם: 1+2+4+7+14=28.
מהי החשיבות 389202
תודה.
חרמפפפ 389204
אבל זה רק בגלל שאני יסודי, והלכתי לבדוק אם יש ערך מתאים בויקי.
מהי החשיבות 389203
מספר משוכלל הוא מספר שסכום המחלקים שלו, אוף, נו: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%A...

ועכשיו, רוצי ספרי את זה לנועם.
מהי החשיבות 389351
אני אספר לנעם שאתה מתעניין בנומרולוגיה, כן, זה מה שאספר לו.
מהי החשיבות 389796
האמריקנים לא שונים בהרבה: http://www.scienceblog.com/cms/you-say-you-want-an-e...

אני לא יודע מה איתכם, אותי זה די מדכא.
מהי החשיבות 389801
אין ברירה אלא להתחיל להתייחס יותר לאירופה כמנחילת תרבות.
מהי החשיבות 389884
ומה המספרים באירופה?
מהי החשיבות 389886
אין לי מושג, אבל אירופה, באופן כללי, הרבה פחות דתית מארה''ב.
מהי החשיבות 389946
כוונתך למרכז ומערב אירופה.
מהי החשיבות 389947
אכן. סליחה.:)
מהי החשיבות 389957
_על אחת כמה וכמה_ מזרח אירופה.
מהי החשיבות 390015
אני מעדיף את עדותו של איציק על ענייני פולניה והסביבה.
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 390399
פסאודו סקורפיון זו קללה נה-דרת 390417
אני מחכה שהוא יחקור אותם מבחינה תודעתית ורגשית.
סקפטית 390527
לי נראה שאותו פרופ' מאד רוצה להתפרסם. מה מיוחד בתאים אלו חוץ מהעובדה שצורתם מוזרה ועמידותם לטמפ' גבוהה (הבנתי נכון?)?

ניתן למצוא הסברים הרבה יותר פשוטים לתופעות אלו.

תקראו לי כשתמצאו יצורים ירוקים עם ראשים גדולים ...
סקפטית 390528
מצאנו משהו הרבה יותר טוב: יצורים שהראש שלהם נהפך לדייסה ירוקה ומגעילה כשהוא מתפוצץ.

סקפטית 390530
בלי שום קשר- איך כולם מוצאים כל כך מהר קישורים מתאימים?
ולשאלה קצת יותר מביכה- איך מוסיפים את הלינק(טכנית)?
סקפטית 390537
גוגל. מספיק שמישהו יחשוב על הסרט כמתאים, ואז כל מה שהוא צריך לעשות הוא להקליד את שמו בגוגל ומייד לקבל לינק ל-imdb, שהוא אתר פופולרי מאוד.

מעתיקים את השורה שנמצאת למעלה בדפדפן באמצעות לחיצה על ctrl-c. מדביקים בתוך תיבת הטקסט שבה כותבים את התגובה באמצעות ctrl-v. האתר הופך את הכתובת אוטומטית ללינק "אמיתי".
סקפטית 390538
בתוך imdb עצמו אפשר גם לעשות חיפושים על סרט לפי מילות מפתח בעלילה.
סקפטית 390551
כמה פעמים ראיתי לינק לתמונה אחת בודדה, איך עושים את זה?
סקפטית 390554
כדי להשיג לינק לתמונה לוחצים עליה עם הכפתור הימני של העכבר, ובתפריט שנפתח בוחרים את האופציה של "Copy Image location" (כך בפיירפוקס, באקספלורר זה כנראה דומה). אחר כך מדביקים את הלינק הזה כרגיל.
סקפטית 390592
תודה.
יש גיאולוג בקהל? 388953
אני ממש רק מנחש, אבל אני מניח שבטן האדמה מלאה בחללים בעומקים ובגדלים שונים. בטח 'מערות שכאלו מתגלות פה ושם בעולם', אבל יותר מכך, בטח מערות שכאלו יכולות אפילו עוד יותר להתגלות בעתיד. כל מה שצריך זה עבודות תשתית.
עכשיו, מכיון שכל חלל כזה הוא סגור ומסוגר, האין ניתן להניח שהמון מינים חדשים ולא מוכרים קבורים להם אי שם?
יש גיאולוג בקהל? 388984
לא בהכרח. לא בכל נקב שכזה היו בעלי חיים כשהוא נאטם, ובעוד פחות מהם, אפשר להניח, היו מספיק זנים של בעלי חיים ו/או צמחים כדי לאפשר יצירת מערכת אקולוגית יציבה. כלומר - מרבית החורים הללו היו שוממים כשנאטמו לעולם החיצון, ומרבית אלו שלא היו שוממים אז, שוממים כיום.
יש גיאולוג בקהל? 389105
ויש דווקא גישה הפוכה: שהחיים הם כוח חזק ופולשני. שבכדור הארץ, כל מקום בו יש מים נוזלים, איננו שומם.

(גם על פי גישה זו, כל נישה אקולוגית כזו היא מקום מעניין. מי שלא מתלהב משכאלה - זכותו להישאר טיפוס משועמם ונרגן)
בשולי החדשות 388840
עם כל הכבוד למר פלדשאו הנדיב, האם הוא רומז שאם היה מתחשק להם הם היו יכולים להמשיך לחפור שם? על כל עצם עתיקה של ספק יהודי מוכנים לעצור פרוייקטים של מיליארדים, וגורלה של תגלית כזאת נתון להחלטת מי שיש לו זכיון על הקרקע ובעלי המניות שלו? ומה אם יום אחד יימצא שלד של דינוזאור לא ידוע, גם אז אפשר יהיה לתת לבולדוזר להמשיך במלאכתו?

אני מקוה שהאדון פלדשאו סתם מנסה לגזור קופון קטן של יחסי ציבור, אחרת צריך לשנות את החוק, ומהר.
בשולי החדשות 388845
תשמע, הם תמיד יכלו להסתיר את התגלית או לפוצץ אותה. תשאל כל קבלן שמגלה תגלית ארכיאולוגית \ מערת נטיפים \ שלד של דינוזאור יהודי.
בשולי החדשות 388847
ודאי שהוא היה יכול להמשיך לחפור שם, אבל בשביל מה לו? הרי הוא עבד קשה לבנות את המערה הזאת עם כל האבולוציה המזורזת שלה אחרי שגילה שיש טח חילופי שהרבה יותר מתאים לו.
בשולי החדשות 388903
לא יחסי ציבור, אלא פשוט שטח חלופי. הם מנסים להציג את עצמם כאנשים חיוביים שתורמים למדע, כדי להפעיל לחץ על משרד התמ"ת(?) להקצות להם שטח מכרה חלופי.
בשולי החדשות 388923
ואולי פשוט קברניטי "נשר" מזהים הזדמנות עסקית (תגובה 388894)?
בשולי החדשות 389179
התשובה לשאלתך פשוטה. חוק ערכי טבע מוגנים, לא חל על חסרי חוליות (למעט מקרים חריגים, כמו חסרי חוליות במפרץ אילת, ובתחומי שמורות טבע), ולכן אם אין שם נטיפים (שהם ערכי טבע מוגנים), אין מניעה חוקית להרוס את המערה (אם הבנתי נכון את רוח החוק).

והאמת - גם במקומות שבהם היו ערכי טבע מוגנים במחצבות, הם בד''כ נהרסו, למשל באזור מחצבות נשר הישנות בכרמל (שם נמצאו אמוניטים), או שרידי מערת נטיפים במחצבה ליד מושב בית-מאיר.
בשולי החדשות 389181
אין בחוק התייחסות לממצאים בעלי ערך היסטורי, מדעי או תרבותי?

(אם הייתי פליאונתולוג, הייתי נושא איתי בכיס נטיף קטן וקצת דבק מגע, על כל צרה שלא תבוא)
בשולי החדשות 389484
בחוק יש פגמים רבים, ולא כאן המקום לפרט את כולם.
בשולי החדשות 389502
לא כאן? איך אתה מקוה לשנות דברים אם אתה נמנע מלכתוב עליהם באתר המשפיע ביותר ברשת?
ואף מלה על בלגן החשמל? 389548
ואף מלה על בלגן החשמל? 389571
עד שיפתחו דיון מסודר בנושא, מישהו מתנדב להסביר לי מה האלטרנטיבות שיש לחברת החשמל?
ואף מלה על בלגן החשמל? 389628
אוגרים שרצים על גלגל המחובר לדינמו.
ואף מלה על בלגן החשמל? 389630
(למקרה שזה לא ברור, ואכן כתבתי את זה מאוד לא ברור, המשמעות היא ''מה עוד חברת החשמל יכולה לעשות חוץ מהפסקות חשמל'').
ואף מלה על בלגן החשמל? 389637
אסור לי להנות מכפל משמעות ?

חברת החשמל יכלה :
א. להתנהל בצורה סבירה ובכך לגרום שרידינג היתה כבר מזמן פועלת על גז, מה שגם היה מכניס כמה מאות מליוני דולרים לקופתה, ומשם למדינה (בטח).
ב. לא להשבית תחנות כוח בגלל שהממשלה רוצה להפוך אותן לחברות בנות.
ג. להפסיק את אספקת החשמל לאוייבינו, לפחות לאותם רגעי שיא.

מצד שני, למה להם ? הם עשו את הדבר הכי חכם שהם יכלו, הזכירו לכולנו למי יש יד על השלטר.
עברנו לדיון ממול 389641
כבר לא מערכת אקולוגית סגורה 389597
בעצם זה שחשפו את המערכת הזו החל הזיהום שלה ע"י הסביבה הכללית, ולהיפך. וכדי להוסיף חטא על פשע, ראיתי בתמונה בעיתון אדם שוחה (!) עירום (!!!) בבריכה. בושה וחרפה.
740142
מסתבר שרמלה היתה מקום מאד אטרקטיבי פעם. עכשיו אפילו החומוס לא משהו.

שאלות:

1. האם ציון הידיעה בכותרת הראשית של "ידיעות" מעלה ניחוח קל של פטריוטיזם, בסגנון "כי מציון יצאה תורה"? ב"הארץ" אני לא חושד בכך, ואת "המודיע" עוד לא בדקתי.
2. א-פרופו המודיע, איך זה שהמוני חרדים לא מתנפלים על המדענים ודורשים לא לחלל את קברי הצדיקים שהתגלו?
3. איך זה שלא קראנו בעיתונות הכללית הצהרות בובמסטיות מהחוקרים מיד כשנמצא שבריר העצם הראשון (עם ה"ויוכל לסייע במלחמה בסרטן" ההכרחי, כמובן), ואנחנו מתוודעים לתגלית רק לאחר פרסום שעבר ביקורת עמיתים?
4. האם יש קשר בין התשובות לשאלות 2 ו-‏3?
5. לא יהיה מגניב אם ימצאו באום כשדים עצמות של בני אותו מין?
740148
לגבי 2, החרדים מתעלמים מכל ממצא ארכיאולוגי שמתוארך לתקופה שלפני בריאת העולם. מבחינתם זה לא באמת קיים (בניגוד, למשל, לאלוהים).
740154
חשבתי שהם מתעלמים רק מהתיארוך, לא מהעצמות עצמן.
740150
"אום כשדים" זה מכוון?
740153
בארור (ועכשיו אני צריך להמציא איזו חוכמה שתסביר את שגיאת ההקלדה).
740159
אום כשדים זה כמו מפתח שוודי
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740164
(כן, אני יודע שמדובר דווקא על הנשר הגדול, מונופול המלט, ולא הנשר הקטן, הבירה)

למה לקרוא לממצא דווקא על שם מפעל? להשוואה, הומו היידלברגנסיס [ויקיפדיה] שנקרא על שם ממצא מכפר קטן בשם מאורר לא רחוק מהיידלברג שנחקר על ידי חוקרים מאוניברסיטת היידלברג.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740218
ככל הנראה מישהו חושב שכדאי לשמור על יחסים טובים עם בעלי הזיכיון על הקרקע.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740233
יש גם קונטציות שליליות. ישר נזכרתי בפרסומת העתיקה ''תנו לגבר גולדסטאר'' (ונשר זה להומואים).
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740238
("בירה שחורה זה לנשים בהריון" אמר פעם איזה מוכר חצוף ב"פזנון" לחבר שלי, שבתמורה שפך את הבירה השחורה על הדלפק, אמר לו "גם קריזות" ויצא בלי לשלם. גילוי נאות: לא הייתי שם, זה מה שהחבר סיפר לי).
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740285
בירה שחורה (לא גינס, הישראלית בלי האלכוהול) היא לא בירה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740286
גם אמסטרדם. אז מה?
נשר -בירה להומואים שונים 740289
אבל ירושלים היא כן בירה שחורה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740393
זו תגובה כה מושלמת שחבל לקלקל אותה עם גילוי נאות.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740413
באמת ''גילוי נאות'' מיותר למדי, אלא שאני לא רוצה להפיץ מה שעלול להתגלות כאגדה אורבנית (תארי לך שמישהו נתקל באותו סיפור במקום אחר).
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740445
(זה רק אני שמרגיש אמפטיה לברמן המסכן, ש(בהסתברות מסויימת) הוא בסך הכל ילד שניסה להתנחמד בגמלוניות עם החבר גס הרוח שלך?)
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740465
(אין לי פרטים מדוייקים, אבל מתאורו של אותו חבר (לשעבר, אגב) עלה רושם אחר לגמרי. לך תדע)
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740777
לא בגמלוניות, בשוביניזם בואכה מיזוגניה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740778
איפה השוביניזם או המיזוגניה? במידה שבכלל יש כזו בסיטואציה (ואני חושב שאין), הייתי מייחס אותה דווקא לחבר.

הלעג של המוכר החצוף מן הסתם הופנה למשקה וללקוח: משתמע מדבריו שבירה שחורה היא תחליף נחות לדבר האמיתי, ומוטב שלצרכן יהיה תירוץ טוב עבור הבחירה הגרועה שלו. הפרשנות הזו שלי מבוססת על רצף אבחנות עמוקות וסבוכות: (1) בבירה שחורה אין אלכוהול, (2) אבל יש "בירה" בשם, (3) ונשים בהריון הן דוגמא לאכולוסיה גדולה עם תירוץ טוב להמנעות מבירה אלכוהולית, (4) החבר של השכ"ג אינו אשה בהריון.

לו למשל החבר היה חובש כיפה, המוכר היה יכול לבטא את החוצפה שלו במילים "בירה שחורה זה למוסלמים", ולא הייתי מייחס לו איסלמופוביה. אבל אילו החבר המדובר היה שופך את הבירה ואומר לו "גם טרור"...
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740810
איפה המיזוגניה בלייחס מוצר נחות לנשים? איפה שהשובינזם בהנחה שהאדם מולך צריך להיות "גבר גבר" חובב אלכוהול. חזק! גיבור! אמיץ! שרירי! חסין לאלכוהול!!! גבררררררררררר!!!111
מעבר לכך שאתה לא יכול לדעת אם האדם שמולך הוא אלכוהוליסט בגמילה, בדיוק נוטל תרופות, סובל מבעיות בכבד, בדרך לנסיעה ארוכה, לא שותה אלכוהול מטעמי דת, פשוט לא אוהב את ההשפעה של אלכוהול עליו כך שההתייחסות לכך שהוא רוכש מוצר "נחות" היא קודם כל, ואולי לפני הכל, חצופה ופולשנית.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740812
אם זה לא היה ברור, אני מסכים ב-‏100% שהמוכר היה חצוף וחסר טאקט, לכל הפחות - מכל הסיבות שציינת. אני רק לא חושב שהחוצפה שלו הייתה קשורה למיזוגניה או שוביניזם.

אני לא מוצא בדבריו אפילו רמז לייחוס מוצר נחות‏1 לנשים. אני כן רואה איך אפשר לטעון את דבריו בפרשנות ה-"גבר גבר" שאת מוצאת בהם - אבל בכל זאת חושב שהפרשנות שהצעתי קודם היא סבירה יותר.

לפי התזה שלי, בתרחיש היפותטי בו החבר של השכ"ג היה אשה, המוכר היה יכול לבטא בדיוק את אותו סנטימנט (חצוף) בהערה כמו "בירה שחורה? מה, את בהריון?".את לא מסכימה שהפרשנות הזו להלך רוחו סבירה? את בכל זאת חושבת שלפיה הוא מיזוגן או שובוניסט?

1 ווידוי: אני מחבב בירה שחורה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740820
לא, כי ברמן שנכנס לענייניה הפרטיים והאינטימייים של לקוחה רק כדי לזלזל בבחירת המשקאות שלה זה תקין?

אנלוגיה אחרת לשאלת המיזוגניה: אם הברמן היה שואל לקוח (גבר) "בירה שחורה? מה, אתה הומו?" - האם זה מעיד על הומופוביה לדעתך?
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740824
ההודעה הקודמת שלי נפתחה במילים "אם זה לא היה ברור, אני מסכים ב-‏100% שהמוכר היה חצוף וחסר טאקט, לכל הפחות" - ולקחת מזה שלדעתי התנהגות המוכר הייתה תקינה?

לשאלתך: כן, זה היה מעיד על הומופוביה לדעתי. ברור.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740825
(הסיבה שאני בכלל חושב ששווה לנהל את הדיון הקצת טרחני הזה, היא כי אני מקבל את הרושם שנשכח מהזיכרון הציבורי שאפשר להיות שמוק גם בלי להיות מיזוגן, שובניסט, גזען או אויב האנושות.)
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740829
מסכים בהחלט. והאייל נראה לי המקום הנכון לשמר את הזכרון הזה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740826
אז, אם נחזור לנמשל - אם המשל מעיד על הומופוביה, זה לא גוזר מיד שהאמירה הקודמת מעידה על מיזוגניה? (החלף 'הומו' ב'אישה' והתוצאה ברורה).
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740828
אבל הוא לא אמר ''אשה'' אלא ''נשים בהריון''.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740833
שמתי לב שנשאר פה פתח מילוט קטן, אבל לדעתי הוא לא ממש עובד.
אישה בהריון זה תת-קבוצה של נשים, והעלבון כשמטיחים בגבר ''אל תתנהג כמו נשים בהריון'' נתפס כפוגע קודם כל כ''אל תתנהג כמו אישה'' וההריון הוא הדובדבן שבקצפת המוטחת.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740835
אם היית מייחס קצת יותר הבנה בלוגיקה למוכר, הוא היה צרי לדעת שהמסקנה מדבריו היא שאין מניעה שסתם אישה תשתה בירה נורמלית.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740837
ונטפק: אם כבר בלוגיקה עסקינן, מדברי המוכר אי אפשר לדעת למישרין מה דעתו על שתית בירה אצל נשים שאינן בהריון.
זה שהוא טוען שכל העכברים האפורים רזים, לא אומר שאין עכברים לבנים רזים.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740844
לא מסכים. אין דין הסטריאוטיפ של ''אשה במחזור'' או ''אשה בהריון'' כדין הסטריאוטיפ ''אשה''.
זו לא הקצנה רגילה, אלא שינוי מהותי בסטריאוטיפ.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 741272
(חזרתי כי נתקלתי בתשובה הזו רק עכשיו)
על הסקאלה "אשה" לעומת "אשה בהריון" "אשה במחזור" הרבה יותר קרוב לסטיראוטיפיזציה של הראשונה. רוצה לומר, להתייחס לאשה בהריון כאל מי שלא אמורה לשתות אלכוהול זה לא עניין סטריאוטיפי אלא דחיפת אף לא הולמת. לעומת זאת הפער בין סטריאוטיפ של אשה ואשה במחזור (עניין שבגילאים הרלוונטים קורה 20-25% מהחיים שלנו) הוא די מינורי.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 741273
אצלי זה אחרת- סטריאוטיפ ''אשה במחזור'' (עצבנית, קפריזית, פתיל קצר- בקיצור אל תתעסק איתה) שונה לגמרי מסטראוטיפ ''אשה'' (ג'סיקה ראביט).
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 741284
כוונתי הייתה: "אשה" זה סטריאוטיפ, "אשה במחזור" זה סטריאוטיפ (אחר‏1). "אשה הרה" הוא בוודאי מונח שכרוך בסטריאוטיפים, אבל בפני עצמה הטענה שנשים הרות לא נוהגות לשתות אלכוהול בזמן ההריון היא בעלת משקל סטריאוטיפי נמוך.

1 אם כי במידה רבה הרבה מהסטריאוטיפים שמיוחסים לנשים בזמן הווסת הם פשוט הקצנה של סטריאוטיפים שמיוחסים לנו מעצם היותנו נשים.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 741277
במקור התייחסו לגבר כאל אישה בהריון. בהנחה שלא מדובר בשוורצנגר(?), הרי שאין כאן דחיפת אף לא הולמת (בלי קשר למה שכן יש כאן).
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 741283
הדיון המשיך משם הלאה (ודחיפת אף בלתי הולמת, הגם שבהקשר אחר, זה בדיוק מה שיש כאן - מוכר לא אמור לבקר בחירות קולינריות של קונה).
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 741286
על זה היתה הסכמה
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 741302
צפריר כנראה לא שותף לה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740909
לפי הפרשנות הכי טבעית ואינטואטיבית בעיני לדבריו - הדגש הוא על "הריון" ולא על "נשים". שכ"ג ניסח את זה טוב ממני בתגובה 740859. מן הסתם אפילו הייתי קורא מחשבות - לא הייתי נוכח בסיטואציה המדוברת ואין לי באמת מושג מה באמת המוכר חשב לעצמו. אבל גם אם לא תסכימו איחי שזו הפרשנות הכי אינטואטיבית, אני מקווה שלפחות תסכימו אותי שהיא סבירה, ושראוי לייחס לאנשים run of the mill assholeness לפני שמייחסים להם אידיאולוגיות חשוכות (Hanlon's razor [Wikipedia] המורחב?).
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740852
אז בוא נזנח את טיעון המיזוגניה. אתה לא חושב שהטיעון ש"גבר" צריך לשתות אלכוהול "אמיתי" הוא טיעון שוביניסטי? שובינסטי בגלל מה שהוא מייחס לגברים, לא בהכרח בגלל מה שהוא מייחס לנשים. ייחוס תכונות מבוססות מין או מגדר זו לא בעיה שרק נשים מתמודדות איתה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740859
ובכל זאת, בית הילל טוען שלא זאת בלבד שאין כאן טענה ש""גבר" צריך לשתות אלכוהול" אלא כמעט להיפך: כל גבר וכל אישה צריכים לשתות אלכוהול, מלבד אלה שיש להם פטור מסיבות בריאות (אה, כן, הריון הוא לא מחלה אבל גם בריאותה עובר שווה משהו).

וואו, לו הייתי יודע איזה פתיל יתפתח כתוצאה מהערה חסרת חשיבות...
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740869
נו, זה ילמד אותך בפעם הבאה לשאול איפה אני.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740874
בינתיים הרבה יותר מעניין מעוד פתיל אפיציקלי על שמאל וימין.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740863
אכן כן!
עד היום אני זוכר איזה מקרה שישבתי עם חברה טובה באיזה מסעדה ולקינוח היא הזמינה אספרסו ואני הזמנתי תה. המלצר (או המלצרית, לא זוכר) שהביא את המשקאות כמובן הגיש אותם הפוך‏1, ולכשהעמדנו אותו על טעותו הוא הפנה אלי מבט בוז שכזה, שהוא זכור לי עד היום.

1 כבר אהה!
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740870
וזה עוד לפני שביקשתם את החשבון!
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740879
ובצדק!
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740882
מה ומי מהן בצדק?
______
זה יום התגובות האולי-ציניות-אבל-אולי-לא-כי-פו שאני לא מצליח להבין אם לנו הן אן לאויבינו, כנראה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740883
מבט הבוז, כמובן.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740886
מאסטרי זן, לוחמי קונג-פו וסמוראים עזי נפש התמחו באמנות שתיית התה כהלכתה ולא ראו בזה שום פחיתות כבוד.
ראה הוזהרת.
______
היום אני שותה גם אספרסו :)
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740896
והאצולה הבריטית כמובן.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740910
שכ''ג כבר ניסח טוב ממני את התגובה שהייתי רוצה לכתוב לך.

בכל מקרה - כן, אני מסכים איתך שהטיעון ש''גבר'' צריך לשתות אלכוהול ''אמיתי'' הוא טיעון שוביניסטי. וכמי ששונא וויסקי אבל אוהב קוקטיילים צבעוניים, אני מכיר היטב את התופעה שאת מתארת.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740911
הומו!
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740912
פפפף, אתה סטרייט? מה, אתה לא גבר מספיק לשכב עם מישהו בגודל שלך?
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740913
כמי ששנא ויסקי בגיל שלושים וחובב אותו היום (רק אם הוא משובח), אני יכול להעיד שזה בהחלט טעם נרכש, שלא לומר נרכש בייסורים.
וזה מביא אותי לתיאורית הויסקי-אספרסו החדשה שלי - הייחוס ה'גברי' לשותי קפה מר וויסקי צורב הוא בעצם דוגמה נוספת ל-'תיאוריית ההכבדה'.
בכך שהתגבר על ייסורי המשקאות המרים - ולאורך שנים, לא ביום אחד נרכש הטעם הרי - מראה הגבר הטווסי את יכולת העמידה שלו גם בקשיים שאין להם שום יתרון אבולוציוני אחר.

אם התמודד עם קשיים אלה, אולי יתמודד בהצלחה גם עם החלפת חיתולים ולילות ארוכים ללא שינה עם תינוקות בוכיים.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740925
כן, בטח. המינגווי למשל‏1.

____________
1 היה מעדיף להתפוצץ מירי ארטילרי ולראות בחצי השניה האחרונה של ההכרה שלו את אבריו המרוטשים מועפים לכל עבר מאשר להחליף חיתול לתינוק בוכה.
האדם הקדמון בחסות בירה נשר 740927
א. הפסקה האחרונה כיוונה בדיוק לאירוניה הזו.
ב. ועדיין, מסתבר שעבור מי שחשוב להמשך הגנום, זה בכל זאת עובד לפרקים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים