מהו הפשע החמור ביותר שהיית קורבן לו? 2638
ניסיון לרצח 14 3%
תקיפה מינית (פיזית) 42 9%
תקיפה אלימה אחרת 59 12%
שוד באיום 22 4%
פריצה לבית 65 13%
גניבת מכונית או פריצה למכונית 56 11%
כיוס או חטיפת חפץ 36 7%
גזילת זכויות יוצרים 13 3%
הטרדה 13 3%
הונאה (בקנה מידה שמעניין את המשטרה) 17 3%
רמאות קטנה יותר (עודף בחנות, וכו') 45 9%
אחר (פרט!) 8 2%
מעולם לא הייתי קורבן לפשע 53 11%
נקרופיליה 49 10%

492 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אחר 404495
כשהייתי בצבא, מישהו גנב לי מאתיים שקל. ידעתי בוודאות מיהו, אבל מכיוון שהייתי לפלף צפוני מובהק בבסיס של ערסים, ופחדתי באותה התקופה מהצל של עצמי, לא התלוננתי וגם לא אמרתי לו כלום, ורק השגחתי על הכסף שלי טוב יותר בעתיד. החלטתי שזה ''אחר'' ולא ''רמאות קטנה יותר''.
אחר 404499
הצבעתי ל''מעולם לא'', אבל אתה מזכיר לי גניבה תמוהה למדי שהייתי ''קורבן'' לה בצבא. היה לי רדיו קטן שפועל על סוללות, ובגלל שהשתמשתי בו כל הזמן, השתמשתי בסוללות נטענות (יותר זול בחשבון הכללי). יום אחד באתי למשרד וגיליתי שבהעדרי מישהו פתח את הרדיו, הוציא את הסוללות, סגר את הרדיו והלך.
אחר 404501
ואם כבר העלאת זכרונות תמוהים מהצבא: באחד האבט"שים שלי הייתי באותו חדר עם שני אנשים נוספים מהבסיס. הבאתי איתי ספרי לימוד וכלי כתיבה כדי לנצל את הזמן כהלכה. יום אחד שמתי לב שהעט שלי נלקח בידי אחד מחברי לחדר. כשביקשתי אותו בחזרה הוא סירב, גם אחרי כמה וכמה פעמים. בדרך כלל זה היה נגמר בזה, אבל הייתי צריך להמשיך לישון איתו בחדר והייתי צריך את העט, אז גנבתי לו אותו מהכיס בזמן שהוא ישן. הגונב מגנב פטור. הוא די התרגז, אבל לא עשה כלום.
אחר 404516
בדקת שלא לקח לך עוד משהו ש"לא התחשק לו" להחזיר?
אחר 404755
לא ''הגונב מגנב פטור'', החזרת לעצמך דבר ששייך לך. אם מישהו אחר היה גונב ממנו אז היה ''הגונב מגנב'' (מתשלומי כפל, דרך אגב)
אחר 404826
בחורף 85' שירתתי בלבנון, באזור רשאיה (קצת אחרי 'צומת המים' למי שזה אומר משהו). גם משק הדת שם לא משך ידיו מגניבת חפצים פרטיים של אנשים. הוא היה אחד האנשים הכי הגונים בגדוד.
אחר 404830
גניבה זה לגיטימי ובסדר. מה שהפתיע אותי הייתה העובדה שהברנש סירב להחזיר את העט, וזאת למרות שהוא כלל לא השתמש בו ואני הייתי צריך אותו.

הייתי אומר שזה כי הוא שנא אותי, אבל לא ממש דיברתי איתו עד אז.
Just say no! 404831
מדוע גניבה זה לגיטימי ובסדר?
מאז גיל 13 (בערך) לא 'הרמתי' שרוך נעל שאינו שלי, לא שכחתי להחזיר ספר פרטי או מספריה ואפילו לא 'שאלתי' (לשימוש מתמשך) עט בעבודה. תאמין לי, זה ממש קל לנהוג כך, גם כשכל השאר, ואלו אותם אתה מעריך ואוהב בכללם, נוהגים אחרת. אתה פשוט מחליט שאתה בסדר...וזה עובד!
Just say no! 404834
סליחה. עוד פעם אני כותב משהו בסרקזם ורואה שמתייחסים אליו ברצינות.
Just say no! 404846
גם לי זה קורה. אולי כדאי לאסור כליל את השימוש בהומור באייל הקורא כדי למנוע מקרים אלו?
Just say no! 404863
נראה לי עדיף לאסור לקחת ברצינות את הנאמר באייל הקורא.
אחר 404676
גם אני הצבעתי מעולם לא, ואז נזכרתי בצבא.
אחר 404697
זה ממש לא היה כך. בעצמך הוצאת את הסוללות יום קודם לכן ושכחת מהעניין.
אחר 404716
לי היה מקרה בסדיר (לפני המון זמן). היינו באימון, הגיעה ידיעה על חדירת מחבלים והקפיצו אותנו למירדף. אני בא לנעול נעלים והסתבר לי שגנבו לי אותן בזמן השינה (חברה' מגולני שעברו בסביבה). מזל שהיה למישהו נעלים רזרביות.
אחר 404721
זה לא נחשב.
גניבת ציוד צבאי (לא אזרחי בזמן הצבא) היא לא פשע אלא נורמה אליה מחונכים דורות של חיילים. זה משהו שמתגאים בו, חוץ מזה שזה מלמד חיילים לשמור על ציוד (צלמים הם יוצאי דופן, אותם לא גונבים ועליהם לא שומרים למשהו).
אחר 404729
התייחסתי למה שכתבו לפני; ודאי שזו נורמה-נורמה מאד מעצבנת כי זה קורה בזמן הלא מתאים. גנבו פעם מהרכב שלי כשהייתי בבסיס מארבים את הרמקול של מכשיר הקשר -חתכו את הכבל. נורמה מאד נחמדה.
אחר 405734
אני חושב שזה הייתי אני, פשוט קיבלתי פקוה מפורשת מקצין בדרגת סגן אלוף לסרוג רמק.
אבל לא תחתכי את הכבל, לקחתי אותו שמתי במקומו את הכבל הישן שלי, זה שחתכו כשגנבו את הרמקול שהסגן אלוף היה חתום עליו...
אחר 404732
בתנועת הנוער שלי (הנוער העובד, אבל לא אגיד איזה קן) היה נחשב "קול" לגנוב בזמן אירועים ומחנות ציוד יקר ‏1 של קינים אחרים. חברי הקן המובילים עשו את זה, סיפרו על זה לחבר'ה בגאווה, ובו זמנית גם דיברו על כמה שזה בעצם לא בסדר.

1 סנאדות, מגברים וכל מיני כאלה.
אחר 404733
בשכונת ילדותי היתה מסורת של גנבת פומלות בסוכות, מאיזה חלקת פרדס קרובה. אבל הבנים היו עושים את זה, אז אני השתתפתי רק בזלילה.
אחר 404977
איזו נאיביות. אחד מעמיתי למחלקה בגולני הצליח לאבד בזמן מסע בנדולרה שהכילה 12 רימוני רובה M203. מבלי להתבלבל הוא העלים את הבנדולרה של המטוליסט השני ושם את הרימונים בפקל שלו. למחרת, במסדר הבוקר למחרת הודיע המטוליסט השני שכל הרימונים שלו נעלמו וציין שהפעם האחרונה שהוא ראה אותם זה כשהוא בדק את הפק"ל שלו אחרי המסע בליל אמש. הוא הוסיף שהוא כתב בטוש עמיד נגד מים את שמו על התרמיל של הרימונים, מה שאפשר למ"כ שערך את מסדר הבוקר להציץ אל הפק"ל של המטוליסט הראשון ולגלות את הפאדיחה. לרוע המזל, הרס"פ יצא לסיור ומצא את הבנדולרה עם הרימונים האבודים, מה שחסך למטוליסט הרשלן משפט וכלא צבאי.
אחר 404980
בקיצור, הוא איבד אמל"ח, גנב מחבריו, שיקר למפקדיו, נתפס על חם, ובסוף אפילו לא עמד למשפט? אני מניח שבהמשך הקריירה הצבאית שלו הוא היה אחראי ימ"ח.
אחר 404990
לפני שאני אספר על המשך הקריירה הצבאית שלו אני אספר על תחילתה:
בטירונות שלנו, בבסיס בזק, נשארה הפלוגה שלי לשמור על הבסיס בראש השנה התשנ"ב. בבוקר החג, גילו תורני המטבח שאין מים. עובד רס"ר זריז קפץ למגדל המים, גילה שהשיבר הראשי סגור, פתח אותו וכולם חזרו לשגרת החג. לקראת הצהריים יצאה התראה בהולה מהמרפאת הבסיס: דגימות המים שנלקחו בבוקר מזוהמות בחיידקים מסוכנים ואסור להשתמש בהם.החשד היה לזיהום מכוון, אולי אפילו פיגוע מצד השכנים הפלסטינים. בדיקה מהירה של מגדל המים גילתה את האמת המסריחה: מישהו פתח את מכסה הביקורת שבראש המגדל והשתמש בפתח הקטן כבשרותים מאולתרים לריקון מעיו.
מאחר והמחלקה שלי איישה לאורך כל שעות הלילה את העמדה הנ"ל והיה מדובר בסה"כ בארבעה זוגות של שומרים, מספר האשמים היה קטן והיה ברור שחוץ מהמבצע, יש גם בהכרח עד ראיה למעשה. זה לקח כ24 שעות ואיומים בחקירת מצ"ח, בי"ד צבאי ותיק פלילי עד שהאשם הודה, נשפט ונשלח לשבועיים רענון בכלא 6. יש לציין, שכמעט כולם היו בטוחים בזהות האשם ועיקר הלחץ הופעל על בן זוגו לשמירה שיעיד נגדו, וברגע שבן הזוג הסכים, האשם הודה. כחודשיים מאוחר יותר ארע הסיפור עם רימוני הרובה.
סוף הקריירה הצבאית שלו היה עגום. הוא ועוד שישה חיילים מרובאית 12 נהרגו כשעלו על זירת מטענים בדרום לבנון.
אחר 404998
לי זכור מהטירונות שבפעם הראשונה שבה עליתי לשמור במגדל, גיליתי שמישהו השאיר מתנת צואה לא קטנה באחת הפינות. בשעתו סברתי שזו הנורמה, אבל במגדל האחר שהזדמן לי לשמור בו בצבא הדבר הגרוע ביותר שעשו היה לשפוך את הסולר להסקה על הרצפה, כך שבמשך שנה (לפחות, אחר כך כבר לא ביקרתי שם) המגדל הוסיף להסריח.

עוד קורבן של ונדליזם בשמירה הייתה מנורת הפלורסנט בש''ג שבבסיס שלי שנופצה יום אחד במהלך השמירה של אמצע הלילה בלי סיבה שאני מצליח להעלות על הדעת חוץ מטירוף רגעי של השומר, או טימטום מוחלט שלו (האופציה השניה תקפה למקרה שבו הוא רצה לכבות את האור ולא ידע איך, למרות שהמתג היה במקום בולט על הקיר).
אחר 405007
אולי כבר סיפרתי - פעם אחת בטירונות שמרתי במגדל שהיה מכוסה כולו בכתובות בטוש, רק שבמקום "מכבי תל-אביב אימפריה", אלו היו ציטוטים של מילטון. זה היה... חדש. (הטירון ששמר שם לפני הסתובב עם Paradise Lost בכיס/בתיק.)
נופצה *לילה* אחד 405055
אחר 405058
נראה לי שכבר היה דיון מעמיק על הפלורסנט שלך באייל. המסקנה היתה שטוב שהנורה פוצצה, כי כך יקשה על האיוב לצלוף בשומר בלילה.
אחר 405081
אכן. אני חושב שאמרתי שם שזה לא משנה כי הגדר נגמרת שני מטרים *מאחורי* הש"ג.
אחר 405073
מצמרר. ישראל על רגל אחת.
אחר 405100
רגל אחת זה כל מה שיש לה.
אחר 405134
בפלוגה שלי היה מישהו שפלט כדור בעת פריקת נשקים, פגע בכתף של חבר לצוות ופצע אותו. לא רק שהוא לא עמד למשפט, הוא גם יצא לקורס מפקדים.
אחר 405103
העובדה כי מנהג מסויים הוא נורמה אינה שוללת את היותו פשע, כמו גם גאווה בביצועו.
(דוגמה - מינוי חברי מרכז של מפלגה כלשהי לתפקידים ציבוריים - נורמטיבי, והממנים לפעמים אפילו מתגאים בכך, משום מה).
לגבי הלוגיקה של החלק האחרון (מלמד חיילים לשמור וגו'), אני מקווה שמדובר בהלצה. רק אוסיף שדווקא כן גונבים צלמים (הכוונה, כמובן, שחיילים מאותו צבא גונבים צלם לטובת יחידתם).
אחר 405125
אמנם עברו כמה שנים מאז שיחרורי, אבל ממגע עם מספר גדול של יחידות מובחרות יותר ופחות, כולן היו משאירות את הנשקים במועדון בזמן מחכים לקפ''ק. רימונים ותחמושת נפיצה נשמרו בד''כ בעמדות חיצוניות, בד''כ לא מאויישות, בעוד שעל הוסטים שמרו בשבע עיניים.
כמובן שיש חריגות, אבל נראה לי שזו הנורמה.
לגבי גניבות של ציוד צבאי, כל זמן שזה משחק פנימי ומדובר בעיקר בעניינים של כבוד, זה נראה לי לא מזיק ואף מועיל (סוף סוף מישהו באמת שומר). כמובן שכשהדבר פוגע בכשירות מבצעית הוא פסול.
אחר 405132
שמחכים
אחר 404851
הנעליים הרזרביות, הן במקרה היו בדיוק במידה שלך?
אחר 404864
לא, הן היו קטנות עליו בכמה מספרים, אבל הוא לא מפונק. הוא נעל אותן על הידיים.
אחר 404893
הן היו קצת קטנות עלי -במספר אחד. נעלתי אותן בלי גרביים וכך הלכתי כל המירדף.
אחר 404886
ההוא אם הנעליים הרזרביות, ידע שהוא נתן לך נעליים?

כל העניין הזה אם הגניבות בצה"ל הוא עוד אחת מאותן נורמות פסולות המעודדות בחשאי (או פחות בחשאי) ע"י מפקדים. כך גם (עד לא מזמן, ואולי גם היום) טרטורים, וותיקות, בריחה ממ"צ, רישול בהופעה, ואפילו תופעות חמורות יותר כמו נהלים מבצעיים הקשורים גם בחיי אדם (נהלי פתיחה באש, ואולי גם נהלי הפעלה של מערכות מיגון בסטי"ל?). צבא של בננות. למזלנו, נלחמים מולנו צבאות עלובים יותר - וזו כנראה הסיבה היחידה שצה"ל נחשב בעולם לצבא חזק.
אחר 404894
אתה צודק לגבי היות הגנבות-נורמות. הגנבים היו מיחידה אחרת;
אפילו לא הייתי צריך לבקש מיד מישהו נתן לי את הרזרביות שלו. אגב, ביחידה שלי בסדיר וגם במילואים לא היו גנבות אחד מהשני.
אחר 404731
האמת, אני לא ממש מבין את מטרת ההודעה הזו. היא אמורה להצחיק, או לעצבן אותי?
לא הובא לידיעתי שיש להגדיר מטרה להודעה 404734
מותר להגדיר בדיעבד ולאור התוצאות?
גם לי שתו בצבא! 406178
משקפי שמש ירקרקות מגניבות וזולות מאירוקה שהפכו לחלק בלתי נפרד מהפרצוף שלי וגם התאימו לצבע המדים שלי נגנבו מהבסיס כשנשארתי על תקן סמל תורן. מיד רצתי וקניתי את אותו דגם בדיוק שכבר עלה חצי מחיר כי עברה העונה שלו, כעבור כמה חודשים שכחתי אותו באוטו של אמא של זמר ידוע והאמ-אמא הזאת פשוט זרקה את המשקפיים לפח כשהיא עשתה סדר באוטו! זה פשע הרבה יותר גרוע משל החייל הגנב. בכל מקרה אני סימנתי "שוד באיומים": עוד באותה שנה חבורה של ערסים מתבגרים עצרו אותי ברחוב ושדדו ממני חמישה שקלים כי לבשתי כובע צמר עם פונפון בראשון-לציון, תכל'ס זה הגיע לי.
שוד באיום 404497
דווקא לא היה כל כך איום, נשדדתי בריו דה-ז'נרו ע"י נער בן 14 עם סכין, אחרי שעשיתי בדיוק את מה שהיה כתוב בספר לא לעשות: הלכתי ברגל ברחוב במקום לקחת מטרו.
שוד באיום 404502
אני חסכתי את זה מעצמי כשהייתי במנגואה, ופשוט ביקשתי‏1 משוטר נושא מצ'טה שיבוא ללוות אותי לתחנת האוטובוס בארבע לפנות בוקר. החשש מהמצ'טה האימתנית שלו מנעה ממני את היכולת לחשוש במקביל משודדים אחרים, ככה שהכל בא על מקומו בשלום. (=

1למען הדיוק לא ביקשתי אלא פשוט לא התווכחתי עם חבר שהודיע לי לילה קודם שאני לא עד כדי כך מטומטמת בשביל לשקול לחצות את הרחוב לבד, חמושה בגרמנייה ותו לא. נדמה לי שאני *כן* עד כדי כך מטומטמת, אבל הייתי כל כך מותשת שלא טרחתי להתווכח איתו כשהוא קבע עם השוטר שיאסוף אותי בבוקר תמורת שווה ערך לדולר וחצי. חודש אח"כ גיליתי שחברה שלי נשדדה שם באיומי אצבע על ידי נער מקומי.
שוד באיום 404508
במטרו זה לא קורה?
שוד באיום 404511
לפחות כתקופה שהייתי המטרו היה מלא שוטרים, בכל כניסה ועל כל רציף.
שוד באיום 404509
בהחלט קור רוח מרשים מצדך.
שוד באיום 404512
תשמע, בספר היו סיפורים על ישראלים בוגרי יחידות עילית שמפרקים את השודדים במכות. מאחר ואני בוגר יחידה עילית שכזו‏1 החלטתי שזה בטוח.
בקיצור, זה היה בתחילת הטיול ולא שמתי לב/לקחתי ברצינות את האזהרות.
ד"א במהלך השוד דווקא הפגנתי קור רוח מרשים, נשאתי רגליי וברחתי כל עוד נפשי בי.

1 מודיעין.
שוד באיום 404513
התכוונתי להצלחתך בברור גיל השודד חרף הסכנה. :)
שוד באיום 404706
ואני בלונדון ע"י נער בן 20 בלי סכין, אחרי שעשיתי בדיוק את מה ש(לא) היה כתוב בספר לא לעשות: הלכתי לבד למסיבת ג'אנקיס לא חוקית בבית נטוש בבריקסטון.

ושם מישהו פשוט זרק אותי לקיר בכח ולקח לי את הארנק.
שוד באיום 404828
נער בן 20? בקרוב נשמע על מישהו שנשדד ע"י פעוט בן 30.
שוד באיום 404854
מה את רוצה? ברור שזה מה שיקרה.
במסיבת ג'אנקיז חייב להיות מישהו שהמנה שלו למחר לא מסודרת.
שוד באיום 404914
בואי נגיד שזו לא אחת מההודעות שאני מעלה כדי להראות כמה אני חכם.
שוד באיום 404958
מילא מסיבת ג'אנקיז. מילא מלא חוקית.
אבל בריקסטון?
זה כמו להכנס למשולש עם מרצדס חדשה ולשאול באנגלית אם אפשר להשאיר את הרכב לכמה שעות.

עבדתי פעם בסידני עם בחור מבריקסטון. זה היה כמו הסרט 'סנאצ" רק בלי הדיאלוגים השנונים.
שוד באיום 404995
וכל כך למה?
שוד באיום 405079
כן... בהחלט שכונה תוססת.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404507
פעם אחת במעונות של האוניברסיטה ע"י דייר אחר במעונות וחבר שלו מפני שהחלשתי להם את הטייפ שפעל בווליום בלתי נסבל ולא נתן לי לישון (טעות, הייתי צריך להתקשר לבטחון והם כבר היו מטפלים בזה). חטפתי קצת מכות, בעיקר כי זה היה שנים נגד אחד.
פעם שניה, במוצאי יום כיפור 2000 חטפתי אבן גדולה מאוד במהלך נסיעה דרך וואדי ערה כחלק מהמהומות של אותה תקופה. הנזק שולם במלואו ע"י מס רכוש, לא היו פגיעות בגוף.
אני לא מחשיב אלימות שהופעלה נגדי ע"י פלסטינאים בשטחים כשהייתי בשרות צבאי או ע"י חרדים בירושלים כשעבדתי שם כמאבטח (בסה"כ פעמיים). בעיקר כי אני הייתי הצד החזק והצד השני ספג את רוב הפגיעה.
כמו כן כוייסתי בדרום אמריקה, אם כי יתכן שפשוט שכחתי את הארנק בתחנת האוטובוס. הוא היה ריק מכסף והאובדן העיקרי היה תעודת הזהות, רשיון הנהיגה ותעודת הסטודנט.
נדמה לי שפעם מאמר שלי באייל הועתק לאתר אחר, אבל במילא הזכויות שייכות לאייל ולא לי.
הוטרדתי פעם בגן ציבורי בברלין ע"י גבר מזדקן, אבל ברגע שאמרתי לו בטון תקיף ללכת ממני הוא הלך ממני. כשגרתי בקרית אונו, שכן שלי רב איתי על מקום חניה וזה הגיע עד כדי תלונה למשטרה נגדו על איומים והטרדה, אבל התיק נסגר.
רמאויות קטנות? אני לא סופר את כל בעלי המקצוע שסדרו אותי במהלך בניית הבית שלי. הרמאות שהכי הציקה לי עד היום זה כספומט שנתן 700 ש"ח במקום 1500 וחייב במלוא הסכום. התכתבות ארוכה עם הבנק שלי, הבנק שהכספומט שייך לו, המפקח על הבנקים והמועצה לצרכנות הסתכמה בכך שהבנק שלי הסכים להתחלק איתי חצי חצי בנזק מבלי להודות באחריות כלשהי למה שקרה.
ועוד משהו אחד, המכונית שלי עברה התקף ונדליזם שדרש תקוני פחחות נרחבים. תלונה למשטרה לא הביאה לשום תוצאות.

וואו, אני קורבן סדרתי.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404515
לגבי הכספומט, היתה לך דרך להוכיח את מה שקרה? ניסית לאיים עליהם בתביעה? ואיך זה קרה בכלל, נגמר הכסף ?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404536
לא.
כן.
לא יודע.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404535
הזכויות על מאמרים שפורסמו באייל נותרות במלואן ברשות המחברים.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404558
למה לקחת אתך תעודת זהות לדרום אמריקה?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404575
מאותה הסיבה שאני לוקח איתי לעבודה תעודת תורם של אדי, רשיון נשק, כרטיס נוסע מתמיד בלופטהנזה, צ'ק ריק, תמונת פספורט וקונדום. זה דברים שפשוט נמצאים תמיד בארנק שלי.

(בשביל כתיבת התגובה הסתכלתי בארנק לראות איזה דברים יש בו, ואיזו הפתעה: הקונדום כבר עבר בהרבה את התאריך האחרון לשימוש)
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404577
ולפני נסיעה ארוכה לא עשית רה-אורגניזציה של הארנק?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404579
אני, למשל, מקפיד להוציא מהארנק את תעודת הקצין.
זוכרים את שני הערבים מירושלים שלקחו אתם את כרטיס חבר "מכבי" לעירק?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404644
מה קרה להם?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404650
אני לא מצליח למצוא לינק היסטורי. מישהו מוצא?

בראשית הכיבוש האמריקאי של עיראק יצאו שני מזרח-ירושלמים לעבוד באיזו חברה קבלנית עבור האמריקאים. חיש מהר הם נשבו בידי מורדים עיראקים, שחשבו שהם ישראלים חברי מוסד - בין השאר בגלל כרטיס חבר "מכבי" (הזהו עם מגן דוד) שנשאו.
נדרש לחץ פלשתיני ניכר, כולל התערבות פומבית של עראפת, כדי לשכנע את השובים שהשבויים הם "מהטובים" ולשחררם.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404657
למשל:

(אפשר להריץ חיפוש בגוגל עם השמות ולקבל, פחות או יותר, את השתלשלות האירועים לפי סדר כרונולוגי).
הותקפתי באלימות מספר פעמים 405056
מה ערבים, איזה ערבים?
זה שלום מיכאלשוילי משלישיית "מה קשור", אתה לא מזהה?!
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404582
לא.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404583
ואחרי חתונה?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404591
מסתבר שלא.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404690
אני יכול לענות על השאלה למה *אני* לקחתי איתי תעודת זהות לחו"ל: לפי החוק הייתי חייב לקחת אותה איתי לשדה התעופה (כמו לכל מקום אחר שאני נמצא בו), ושם כבר לא היה מקום להפקיד אותה עד שאחזור.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404691
לפי החוק, דרכון כשר כתחליף ת"ז. אתה לא חייב לקחת אותה איתך לשדה התעופה.
יתר על כן, הואיל ות"ז ישראלית היא יעד חבלני ומבוקש, *עדיף* שלא לקחת אותה איתך.

אגב, ככל הידוע לי, רשיון נהיגה עם תמונה מהווה תחליף ת"ז לכל צורך שאינו דורש ת"ז במפורש.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404695
איזה חוק?
http://he.wikisource.org/wiki/חוק_החזקת_תעודת_זהות_ו...
החוק הזה מדבר במפורש על תעודת זהות, בלי סייגים ובלי תחליפים.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404736
1. החוק מזכיר ששר הפנים יכול לקבוע תחליפים, וכמדומני נקבעו.
2. אם דרכון קביל כתחליף ת"ז בעיני משרד הפנים‏1, כשאתה בא להוציא ת"ז חדשה (כי שלך אבדה/נגנבה, כשהיית בחו"ל, למשל, וסחבת אותה איתך) קל וחומר שהוא קביל בשביל שוטר.

1 והוא קביל.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404738
1. לא מצאתי סימוכין לכך לפני שיצאתי מהבית לנמה"ת.
2. לא רציתי לקחת את הסיכון הזעיר שאתקל בשוטר שלא מבין מה זה "קל וחומר" (או "כמדומני") ואגמור בתחנת משטרה.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404741
2. במקרה זה, כלשון החוק, די שתופיע בתוך 5 ימים עם התעודה בידך, ובכך תוכיח שיש בידך תעודה. אגב, ככל הידוע לי, אותו כנ"ל לגבי אם תופסים אותך ללא רשיון נהיגה.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404856
בלי רישיון נהיגה - אותי קנסו במאה שקלים אחרי שהצגתי אותו בתחנת המשטרה ביום אחר, נדמה לי.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404871
נדמה לי שאם יש לך, ואתה נתפס בלעדיו, זו עבירה, אבל קלה יותר. אני נתפסתי בלעדיו; השוטר סמך עלי שיש לי, ונתן לי את הקנס הנמוך יותר (אכן משהו באזור המאה שקל). אחר כך גיליתי לחרדתי שהרשיון שלי לא בתוקף. מוסר השכל - אם הרשיון שלכם לא בתוקף, צאו מהבית בלעדיו.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404890
מצחיק אותי, כשאני מגיע פעם בשנה לעשות טסט לרכב, באיחור של כמה שבועות, שלאף אחד לא אכפת שאסור היה לי לנהוג את האוטו עד אליהם, וכנראה גם לא בתוך המתחם שלהם. (לא צריך להסביר לי כמה מטומטם האיחור הקבוע הזה.)
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404895
רק למקרה שלא ידעת: במקרה כזה אתה אמור להוציא רישיון זמני (ל-‏48 שעות, כמדומני). בפרט, מבחינת הטסטרים יכול להיות שהוצאת כזה.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404899
לא ידעתי. איך ואיפה מוציאים כזה?
הבדיקה ממוחשבת, אז הם לא צריכים לבדוק במיוחד שאין לי רישיון רכב תקף - זה צריך לקפוץ להם לפני שהם נותנים לי להכניס את האוטו למסלול של הבדיקה, כשאני משלם.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404901
במשרד הרישוי.
את הבוחנים הרישיון הנוכחי שלך לא מענין במיוחד - אם כבר, הם רוצים שתעשה את הטסט אצלם. עצם העובדה שאפשר להוציא רישיון זמני כזה, מראה שלהגיע לטסט בלי רישיון תקף זו עבירה מנהלתית פחותה (להבדיל מלנסוע בכביש בלי רישיון תקף).
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404911
וכאן המקום להכריז ולידע את כל באי האתר.
אם יש לכם קנס מטעם המשטרה‏1, לא תקבלו תזכורת, וזה גם לא יגיע בדואר. זו אחריותכם לשלם. היה ושכחתם לשלם, או לחילופין, שילמתם באיחור - הקנס (או הריבית על זה ששילמתם באיחור) יתפח ויתפח, ולא תקבלו על כך שום אינפורמציה.
לעומת זאת, הרשיון שלכם לא יתחדש אוטומטית, ולא תקבלו לביתכם אגרה לחידוש הרשיון.
נניח וקיבלתם קנס, והרשיון פג תוקפו 9 שנים לאחר מכן - החיים קשים, חבר'ה. לפניכם קנס עם ריבית פיגורים של 9 שנים.
וכך תגלו יום בהיר שכבר אין לכם רשיון מזה זמן מה, וכשתתקשרו לברר יתברר שאתם חייבים למדינת ישראל סכום נכבד למדי שלא ידעתם עליו.

זה קרה לאבא שלי, והתברר לו שאין לו רשיון רק לאחר שהיה מעורב בתאונה. הביטוח, כמובן לא תקף אם אין לך רשיון בתוקף.

1 וזה יכול להיות קנס חניה, למשל.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404979
לפני כעשור קיבלתי דוח על נהיגה במהירות מופרזת (92 קמ"ש כשהיה מותר 70 בלבד). הקנס היה אמור להיות 190 ש"ח אבל השוטר שמילא את הדוח כתב 120 (או לפחות בעותק שאני קיבלתי היה כתוב 120) וזה מה ששילמתי. שנתיים מאוחר יותר, פג תוקף רשיון הנהיגה שלי ולא קיבלתי חדש, פניתי למשרד הרישוי שסיפר לי שיש לי דוח תנועה לא משולם. פניתי למשטרה שאשרה את הסיפור ושלחה לי טופס לתשלום יתרת הקנס + ריבית, בסה"כ קצת יותר מ100 ש"ח.
מאחר ורשיון הנהיגה שלי היה יקר לליבי, שילמתי בלי להתוכח.
(מי שסומך על משרד הרישוי שיזכיר לו שתוקף רשיון הנהיגה שלו הסתיים או על משרד הפנים שיזכיר לו שתוקף רשיון הנשק שלו הסתיים, מגיע לו)
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404981
כבר פעמיים לא קיבלתי דו''חות ותזכורות מהמשטרה, ולא יכולתי להאריך את הרשיון שלי, בגלל שלא שילמתי את הדוחות. בפעמיים האלה בדקתי וגיליתי שהשוטרים האינטליגנטיים הצליחו לא לאיית נכון את שם המשפחה שלי (ארבע אותיות, יותר מחצי מליון איזכורים בגוגל בעברית, רחוב ראשי בכמעט כל עיר). מכתב נזעם לגורמים המתאימים (מבקר המדינה, המשטרה, מבקר המשטרה) והכל הסתדר (כולל ביטול הדו''חות). לא תמיד כדאי לבדוק.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404985
הרצל?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404986
קפלן (ו''מקום הרישום'' באחד הדו''ות היה רחוב קפלן בת''א).
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404988
מזכיר את הבדיחה על השוטר שמצא נבלת חמור ברחוב זלטופולסקי, אבל לא ידע איך לאיית את זה בדו''ח, ולכן גרר אותה עד רחוב הס.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404987
שם המשפחה הוא לא נבו?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404991
בשם נבו אין 4 אותיות ולמעט פה ושם רחוב "הר נבו" אין הרבה רחובות בשם הזה.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404999
אז זה- http://www.haayal.co.il/author?id=109 שם בדוי?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 405003
מעולם לא טענתי ששם המשפחה שלי הוא לא נבו. מה שטענתי, זה שלא סביר ששם המשפחה של כותב תגובה 404981 הוא נבו.
רבין? 405057
ממש לא 405062
(זה היה לפני שהיה רחוב רבין) תגובה 404986
ממש לא 405069
כפלאן.
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404805
אם כך אז הוא גם יעד חבלני מבוקש באותה המידה:

כששומר מבקש ממני "להראות תעודת זהות" במקום לפתוח את התיק בכניסה לבנין, האם הוא היה מסתפק ברשיון נהיגה?
הותקפתי באלימות מספר פעמים 404807
אף פעם לא בקשו ממני להראות תעודת זהות בכניסה לבניין, ואני הסתובבתי ללא תעודה במשך שנים. ברוב המקרים (משרד הפנים למשל, שהסתפק בדרכון), רשיון הספיק.
נסיון רצח? 404517
ברחוב בניו יורק, ערב אחד, פנה אליי בחור חביב עם סכין ביד, ואמר שמתחשק לו לרצוח מישהו ואני נראית לו מועמדת טובה. בלי שנייה של מחשבה על הצעתו, עפתי לחנות פתוחה שהייתה מולי. היו שם 5-6 גברים שדיברו עם המוכר: הסתבר שהם ראו את האירוע, אבל פחדו לצאת. הטלפון בחנות היה מקולקל, לכן לא התקשרו למשטרה. למזלי, הברנש לא עקב אחריי פנימה, אבל כולנו נתקענו שם איזה חצי שעה עד שהוא הסתלק.
בפריס גנבו ממני פעם את הארנק, עם כמעט כל הכסף שהיה לי אז.
ובארץ היה לי בכספומט קטע דומה לזה של איזי, אבל על סכום קטן בהרבה, אז נאלצתי לוותר על ההחזר.
פשעים ועבירות קלות 404526
לבית בו גדלתי ברעננה פרצו לפחות שלוש פעמים. אחת מהן היתה בליל הסדר, וכשעזבנו לסעודת החג אצל קרובים מישהו העיר שהשכונה נורא ריקה ושקטה (כי כולם חוגגים במקום אחר) וזה מצויין לפורצים. הוא צדק. (אם עץ נופל ביער ואיש אינו שומע אותו, המשטרה לא באה).

פעם ירדתי מדירתי בירושלים וחיפשתי את הפיאסטה הקטנה כדי להגיע לתרגול באוניברסיטה. לא מצאתי אותה. הייתי יכול לעלות בחזרה ולוותר על השיעור (מתוך תקווה שהמכונית כן תהיה שם בפעם הבאה שארד), אבל מצפוני הציק לי שכן אני הייתי המתרגל. נאלצתי להתעמת עם המציאות המרה, לבקש ממישהו טרמפ ואח"כ ללכת למשטרה להתלונן על התנהגותה של הפיאסטה. מה שמיוחד בסיפור הזה הוא שאחרי לא פחות משלושה חודשים היא נמצאה, ברובה, באיזו שכונה נידחת בעיר. אפילו את הסוויץ' סחבו, ותקופה ארוכה לאחר מכן הייתי לוחץ על כפתור מאולתר כדי להניע אותה.

במסעדות שרות-עצמי Fresh Choice בארה"ב, אם אתם קמים לקחת קינוח או משהו, קחו את התיק איתכם. זה נורא לא נוח, אבל זה כדאי.
404533
הייתי קורבן לשלושה מהפשעים הנזכרים (בלי לכלול פשעים קטנים): תקיפה מינית, גניבת מכונית והטרדה. סימנתי את הראשון בגלל שהוא היה ראשון (והנחתי שהמערכת סידרה את הפשעים לפי חומרה). אבל בתפיסה הסובייקטיבית שלי האחרון נתפס כמאיים ביותר. אולי זה קשור בזמנים אחרים בחיים. חשבתי תחילה שאולי זה קשור לממושכות של האחרון, אבל גם הראשון היה ממושך.
תלוי... 404593
איך זה שהאחרון נתפס כמאיים ביותר? או בעצם - איזה סוג הטרדה זו הייתה?

אצלי, זו הייתה הטרדה ממושכת בפלאפון. הידעתם שאסור לסלקום לחסום מספר בלי צו משטרתי? למזלי, העבריין היה כנראה לא מנוסה במיוחד, ולא התקשר ממספר חסוי. :)
כך ששיחה אחת מהמשטרה הספיקה.
תלוי... 404599
מישהו שעקב אחרי וידע עלי הרבה יותר פרטים ממה שרציתי.
404658
תהיתי באמת לגבי השאלה איך מחליטים מה "חמור יותר". מבחינתי, יש לזה קשר לשאלה "כמה קורבן הרגשת". ככה שבצורה מוזרה, אני חושבת שכיוס ארנק (בגיל שמונה, בקניון, ליד משחקי הוידאו) היה אחד הדברים הכי טראומתיים, שלא יכלתי להתגבר עליהם די הרבה זמן למרות ש,מן הסתם, לא באמת התרחשה שם קטסטרופה כלשהי.
אני מניחה שאסמן "תקיפה", אם ככה. בפעם אחת דובר בשתי בנות מהכיתה, ושנה אח"כ כמה נערים באיזה טיול שהחליטו שיהיה נורא משעשע להתעלל בבנות החדר שלי, ובעיקר בי.
רק שלוש שנים אחרי (במהלכן לא החלפתי איתם מילה אף שלמדנו באותה הכיתה) גיליתי שזו השכנה שלי שבגללה זכינו למטח הביצים והקמח, ולא הבינו ממה נפגעתי כ"כ. זה לא "פשע" (למרות שבטח אפשר היה להוכיח שם די בקלות את יסודות עבירת התקיפה...), אבל הפחד האמיתי שהרגשתי באותו לילה והצורך להתרחק בכל פעם שראיתי אחד מהם (והם באמת לא היו ילדים רעים), גרמו לי להרגיש קורבן יותר מכל גניבה או שוד. כי גניבה או שוד זה לא אישי.‏1 לא יותר מתאונת דרכים או רעידת אדמה. אם זה לא אישי, זה פחות כואב.

1חבל שלא ידעתי את זה בגיל שמונה.
________
העלמה עפרונית, עדיין בלי דירה.
404663
אני מקווה גם שלמדת שלא לדבר שנים עם מי שגרם לך עוול היא דרך לא מוצלחת לטפל באירוע כואב. אם אנלא טועה פסיכולוגים קוראים לזה פסיב-אגרסיב.

(סליחה אם הייתי יותר מדי אישי, פשוט הזכרת לי מישהו.)
404538
אני כוייסתי פעמים באיטליה, בשני המקרים הבחנתי בזמן וקיבלתי את הארנק בחזרה, בפעם השניה גרמתי נזק גופני קל-אך-דרמטי לבחור האמריקאי שניסה.
בשביל איזון, פעם חטפתי מכות מנהג מונית בחיפה כי טרקתי את הדלת חזק מדי. התיק נסגר מחוסר ענין לציבור.
וכל הבחורות שאני מכירה עברו איזה שהוא סוג של תקיפה מינית - החל באנשים שחושפים עצמם או נוגעים בעצמם לפנינו והמשך בבוסים ומפקדים עם ידים דביקות. על דברים כאלו אף אחת לא מגישה תלונה. האמיצות בועטות באזורים אסטרטגים.
404557
... או *ניסיון* לתקיפה מינית (אופציה שלא מופיעה בסקר ולכן לא הצבעתי לה).

אלי פרצו הביתה לדירה הקודמת - לקחו קצת כסף מזומן, לא היה הרבה, אבל האקס איבד מזכרות יקרות ערך מסבתא שלו. בעיקר זוכרת את הבלגן. חולירות, לא יכולים לסדר אחרי שהופכים מגירות?
כל הבחורות ממש? 404677
כל הבחורות ממש? 404679
בהחלט כולן. גם כל מי שאני מכירה.
אני לא הספקתי לשאול את כולן 404683
כל הבחורות ממש? 404715
גם כל מי שאני מכירה.
ואני יכולה להעיד שעברתי לפחות 3, מתוכן אחת חריפה.
כל הבחורות ממש? 404726
בשל היותי מהמין הגברי וכנראה לא מין הנאים שבמין זה מעולם לא חוויתי כזה אירוע את יכולה לספר?
כל הבחורות ממש? 404740
האירוע הראשון
הייתי בת 8, חיכיתי שהמכוניות יעצרו כדי שאוכל לעבור את הכביש, נעצרה מכונית לידי והנהג שאל, "סליחה ילדה, את יודעת איפה רחוב הזין?"‏1
היססתי.
וממש לא הייתי בטוחה ששמעתי טוב.
אולי הוא אמר "הזית"?
גרנו ליד כפר שלם, שהיו בו שלל רחובות בגימטריה. ט' וח' וי"ב. אולי יש גם ז'?‏2
האיש הבחין במבוכתי, ולכן נחלץ לסייע.
"זין, זין, ילדה. את יודעת מה זה זין?"
וכאן, כדי להבהיר את העניין, פתח את רוכסן מכנסיו ושלף את כבודו.
הזקור.
זה מה שכיניתי "חריף".

האירוע השני
הייתי בת 17, הייתי עם אמא שלי אצל הירקן בבני ברק. היה תור ארוך ביותר לקופה והאיש שעמד מאחורי נצמד אלי הרבה יותר מן המקובל. ממש הרבה יותר. בעצם, ברמה המקובלת בין בני זוג
כשהערתי לו הוא אמר, "מה, אני פולש למרחב האישי שלך?"

האירוע השלישי
נסעתי באוטובוס בירושלים בשעת לילה מאוחרת. אני ישבתי ליד החלון. היה שפע של מקום באוטובוס, אך משום מה האיש המדובר החליט לשבת על המסעד של המושב שלידי, כך שלא תהיה לו ברירה אלא להתחכך בי.
כשהערתי לו הוא שאל אם אפשר לקבל את העיתון.
אמרתי לו לא.
הוא סרב לעבור מקום.
אני עברתי מקום.
הוא עבר אחרי.
ואז ירדתי מהאוטובוס.

לא הזכרתי את המהנדס שעבד איתי במוטורולה, שהיה מראה לי תמונות של בחורות מחדירות לעצמן קקטוס‏3, ועוד מתווכח איתי שזה אמיתי‏4.
סביר להניח שיש עוד, קטנים למדי, שלא עולים לי כרגע.

1 יש מצב שהוא לא אמר "סליחה".
2 היה. אבל לא בכפר שלם אלא בג'סי כהן בחולון.
3 הימים ראשית ימי האינטרנט בכל מחשב במקומות עבודה. רוב העובדים היו גברים. רובם המכריע ניצל את האינטרנט והאי-מייל הפנימי כדי לשלוח פורנו אחד לשני. אותו אחד ייחד את עצמו בכך שטען שבניגוד לאחרים, הוא לא עוסק בתמונות יפות אלא רק בגרוטסקיות.
4 "ואם שילמו לה מליון דולר?"
"אתה היית חותך לעצמך תמורת מליון דולר? חוץ מזה, בשביל מה לשלם לבחורה מליון דולר על תמונה שמופצת חינם ברשת לכל דורש (ולכל מי שלא דורש) כשכל ביצועיסט פוטושופ יכול לעשות את העבודה בגרושים?"
כל הבחורות ממש? 404844
תודה.
404857
יש לך עדיין את התמונות?
404909
לא.
הן מעולם לא היו ברשותי. והוא גם לא שלח לי, למה לא היה לי אי-מייל פנימי כמו לכולם. אבל הוא כן קרא לי לבוא לראות.

הייתי יכולה לחפש, אבל אין לי כוונות להכנס לאתרי סקס - הם מסוג האתרים הדביקים. נכנסת פעם אחת - המחשב שלך נרשם והוחדר ברוגלות ובמרעי בישין אחרים, ואם לא תנקוט בצעדים נוגדים יצוצו לך פופ-אפים כחלחלים על כל צעד ושעל.
404993
זה היה בצחוק. בעיקר בצחוק. גם בצחוק.
הונאה 404544
בכמה עשרות אלפי ש"ח.
מה שמופיע בסוגריים בצמוד לאופציה זו סאטירה?
אם אתה כבר פה 404554
כשאני נוסע בכבישי ישראל אני יכול להחשב כקורבן לנסיון לרצח?
אם אתה כבר פה 404559
לא, אבל אפשר לאשפז אותך בגין נטיות אובדניות.
אם אתה כבר פה 404560
כשגרתי בקומונה,טפיחתי גינה בחצר האחורית,וכשחזרתי לאחר העדרות של שבוע גיליתי שמישהו גנב לי ציפור גן עדן מהגינה,לא בדיוק דבר של מה בכך,הגנב הביא צינור מים מחצר הבניין השכן,ריכך את האגמה,והשאיר בור בקוטר מטר וחצי על עומק של חצי מטר פעור בגינה,התגובה שלי נעה בין כעס של חצרן סקוטי,לשעשוע וכבוד להתמדה של העבריין.

זה לא פשע על רקע בוטני?
אם אתה כבר פה 404607
כשאני חוצה את כבישי ישראל אין ספק שאני קורבן לנסיונות רצח.
אם אתה כבר פה 404670
אם אתה נוסע בכביש שש, זה נחשב גם להונאה, גניבה ו(אם לא שילמת את הקנס בזמן) גם הטרדה באיומים ושוד לאור יום.
ספר שתף, הסבר, תאר... 404584
תודה מראש:)
ספר שתף, הסבר, תאר... 404764
את הבגרויות סיימתי (בקושי) מזמן...
לא משהו פיקנטי, מצטער. עבודה בתמורה לצ'ק ללא כיסוי מאדם שהבין שמדינת ישראל היא גן עדן לנוכלים.
ניצול? 404573
טוב, כויסתי (פתחו את התיק ולקחו את הארנק. בעיקר כאב שהרגשתי מטומטמת כי לא שמתי לב), וגם הוטרדתי (אוטובוס, זקן מגעיל, הסתיים בשלוש שעות של תמונות של פושעים - רובם מכוערים נורא), וגם לקחו לי דברים (בלי להזכיר את הפעם ההיא שהאיש בתחנת דלק ניסה להסביר ש95 זה בדיוק כמו 96, אז אין בעיה, הוא ישים לי במקום).
אבל הכי - לא יודעת אם חמור, בוא נקרא לזה מרגיז עד דמעות - היה האינסטלטור שבא לתקן את הסתימה, פתח את הברזים ואת הניאגרה כך שעוד ועוד מים הציפו את הדירה ואיימו על הרהיטים ועל שלוות הנפש, ואז אמר שהוא לא יודע איפה הפתח של הביוב והוא חייב לשבור את האסלה. והוא שבר. והוא מצא את הפתח של הביוב חצי דקה אחר כך - בלי אפילו לעשות כאילו הוא מחפש. זה היה מעליב כל כך, כי הוא פשוט לא ספר אותי ממטר. ושילמתי בדממה (בערך פי שלוש), בלי לומר מילה. אפילו לא התחלקתי עם בעלת הבית.
ניצול? 516379
דלק 95 זה בדיוק כמו 96.
ניצול? 516438
ממש לא.
זה אפילו לא כמעט כמו.
דלק 95 הוא נטול עופרת, בעוד דלק 96 משופע בה. דלק 96 יגרום נזק בלתי הפיך לממיר הקטליטי של מכונית המצוידת בכזה, בעוד (חלק מה)מכוניות ממודלים ישנים וחסרי הממיר הקטליטי מנוען יצלצל ויעבוד בנצילות נמוכה יותר (מה שגם יקצר את חייו) אם יתודלקו בדלק נטול עופרת.
ניצול? 516442
אני מבין בדלק כמו חמור במרק פירות, אבל באינטרנט אומרים שלפני כמה שנים התחילו להעשיר את דלק 96 באשלגן במקום בעופרת.
ניצול? 516459
היתה חשיפה בטלוויזיה, בה חזרו על דבריו של המתדלק הממורמר, הכל בלוף, חברות הדלק מוכרות את אותו הדלק תחת שני השמות.
סיפור מהתחת. 516462
לא הבנת.
חברות הדלק מוכרות מים תחת אותם שני שמות.
סיפור מהתחת. 516474
טפי! מים! דגים מ****ם בתוך זה!
סיפור מהתחת. 517022
דווקא בנושא מים אני סומך על אדוני.
סיפור מהתחת. 517023
אוי! כמו הרוסים בסרט חתול שחור חתול לבן!
סיפור מהתחת. 517025
ברוכה השבה!
סיפור מהתחת. 517027
דנקה-וול!
פריצה לבית 404586
פירקו את הסורגים בדירתי וגנבו לפטופ, כנראה שהגנבים שמו לב שאני בבית ומיד ברחו, כי הם לא לקחו שום דבר אחר, ואפילו את המטען שהיה מונח ליד לא לקחו. אני בתמורה המשכתי לישון שנת ישרים.

אני לא יודע אם זה נחשב אבל להוריי גנבו את המכונית שלוש פעמיים (מתוכן פעמיים את אותה המכונית) ואת הרדיו לקחו 3 פעמים אחרות.
פריצה לבית 404590
גם לי גנבו לפטופ (עם פלאפון, וכל המסמכים שהיו בתיק), והערבי המניאק התקשר אלי והציע לי לקנות אותו בחזרה ב10,000 ש"ח (חיכיתי לו עם לום, אבל הוא הבריז, המניאק. איפה הכבוד הערבי המפורסם?)
אני מקווה שהוא חטף קטיושה לבנים, או לפחות שהוא היה על האוטובוס בסיני.
פריצה לבית 404595
אני תליתי מודעות על ביתי, בעברית וערבית‏1 שאני מוכן לקנות את הלפטופ בחזרה, השותפה שלי הסירה את המודעות אחרי כמה ימים בטענה שזה יגרום לאחרים לפרוץ לבית.

1 נעזרתי בבחור ערבי בכיתת המחשבים של האוניברסיטה תוך התנצלויות מרובות.
פריצה לבית 404603
1 אני מקוה שהוא לא עשה לך גרסה מקוצרת של המילון ההונגרי.
פריצה לבית 404609
*המטען* שהיה מונח ליד? אתה מוכן לומרר לנו מראש איפה תשתמש בו?
פריצה לבית 404786
מזתומרת פירקו את הסורגים?
פריצה לבית 404843
זאת אומרת שלפני הפריצה היו סורגים, ולאחריה חלק מהם ניתק ממקומו כך שאדם(צנום במיוחד, הייתי מהמר על ילד) יכל לעבור ביניהם.
אבן פגעה במכונית שלי 404588
כשומר טבע שכמותי לפני כמעט 10 שנים צילמתי מהמכונית משאית שזרקה זבל תעשייתי בשדה בר, הנהג שזיהה אותי (הוא תפעל את העניינים מלמטה) זרק עליי אבן שפגעה כמה סנטימטרים מהראש שלי- בחיבור בין דלת הנהג לדלת האחורית

חטפתי חרדה ומיד נסעתי למשטרה והגשתי תלונה- מצאו את הבחור ואחרי חודש סגרו את החקירה בגלל "חוסר עניין לציבור"
מה זה בדיוק "חוסר עניין לציבור"? 404667
מה זה בדיוק "חוסר עניין לציבור"? 404668
תירוץ של המשטרה/פרקליטות שלא להגיש כתב-אישום.
מה זה בדיוק "חוסר עניין לציבור"? 404671
ואין אפשרות להתנגד לכך?
או לתבוע אזרחית?
מה זה בדיוק "חוסר עניין לציבור"? 406216
אפשר להגיש קובלנה פלילית פרטית, ואם לא מוגש כתב אישום, אפשר לפנות ליועץ המשפטי לממשלה ובהמשך, אם ממש מתעקשים, להגיש בג''ץ.
נסיון לרצח 405060
מאוד דומה למה שקרה לי. אני צילמתי מהמכונית משאית וטרקטור ששפכו פסולת בניין ליד הבית שלי. כשהג'מעה (ערבים, אלא מה?) קלטו אותי, נהג המשאית חסם אותי מאחור, ומהג הטרקטור הרים את הכף לגובה ראש וניסה להיכנס בי. למזלי הצלחתי לתמרן (רכב ליסינג) ולברוח מהמקום.
העניין עדיין מתנהל במשטרה.
נסיון לרצח 405157
אל תתן לזה להסתיים בלי שהמנוולים יענשו!
אם אתה צריך עזרה אתה מוזמן לפנות אליי: yony842@yahoo.com

ובכל מקרה לדעתי צריך לפנות לעיתונות:
נסיון לרצח 405195
יסלח לי כבודו, אבל מי לידי יתקע שדווקא אתה תטפל בעניין טוב יותר מאשר משטרת ישראל?
בינתיים הם (להפתעתי) טיפלו בזה יפה מאוד, קראו לי לזיהוי, פיענחו דיגיטלית את הצילומים שהבאתי, ואפילו רמזו לי שהם כבר יודעים את זהותו של נהג המשאית (ערבי, אלא מה?)
404624
בחרתי פריצה לרכב, שזה מה שגרם להכי הרבה נזק (לא לי, אמנם - גנבו תיק של ידידה שלי עם ארנק וסלולרי), אבל מה שגרם לי לטראומה הכי משמעותית (בלי נזק נוסף) היה דווקא הטרדה מינית:

בימים ההם הייתה לי חברה בנתניה, ואני הייתי בדרכי חזרה ממנה לביתי בהרצליה, בערך בשלוש לפנות בוקר. כשירדתי לכביש החוף, ראיתי צללית של מישהי עוצרת טרמפים. כחייל ואיש נחמד באופן כללי, עצרתי לה, אלא שהסתבר שזו לא היא, אלא הוא. גם בסדר. הבחור פותח את הדלת ושואל "רוצה שאני אעשה לך טוב?" הפנים שלי התרוקנו מדם, ונענעתי בראשי קלות. לא הפריע לו - הוא נכנס למכונית והתיישב. אז הוא שלח יד אל המפשעה שלי ואמר "לא בתשלום, סתם בשביל הכיף."

לשמחתי, הוא עדיין לא סגר את הדלת שלו בשלב הזה, אז דחפתי אותו בכל הכח אל מחוץ לאוטו והתחלתי לנסוע כמו מטורף. רק כעבור איזה קילומטר או שניים עצרתי כדי לסגור את הדלת בצד הנוסע ולהרגע.

זהו, זה הכל. אני עדיין רועד כל פעם שאני נזכר בזה.
404628
נשמע מבעית.
ואותי ניסו לשדל לזנות. 404646
אני עומד בצומת בת''א, מחכה לאוטובוס, כשפתאום בא אלי איזה אשמאי זקן על אופניים ושואל אותי אם יש לי עבודה, אם אני רוצה לעבוד אצלו בצילום, אם אני רוצה לעלות אליו לשעה... דחיתי אותו בנימוס. בדיעבד, הייתי צריך להגיב ביתר חריפות.
404686
ואו. האם לעובדה שהוא גבר היה משקל מכריע ברעד שלך? כלומר, לו היתה זו אשה (לצורך העניין, מאוד לא מושכת מבחינתך) שהיתה נוהגת אותו הדבר - אתה חושב שהיית מרגיש אחרת?
404698
סביר להניח שהייתי פחות מאויים, ולו משום שלא היה מדובר בגבר צנום במיוחד, וחששתי שהוא ינסה לכפות את עצמו עלי. אבל אפילו אם נדמיין אישה גדולת מימדים ורבת כח, עדיין יש דברים שגבר יכול לעשות לגבר, שאשה תתקשה לעשות.

בררר... אפשר להחליף נושא?
404709
כן, בהחלט, שתה כוס מים. פשוט חשבתי שזה עונה על תהייה קודמת של השכ''ג בנושא אונס וההבדלים בתגובות בין גברים ונשים (דמיין שחיפשתי לינק, אח''כ באמת אחפש).
404712
גם אותי הטריד איזה חונה ברוורס, ובהחלט הרגיעה אותי התחושה (שלעולם לא זכתה להתברר מול העובדות) שאם יעלה הצורך הוא יהיה זה שמדמם על הרצפה.
404767
אני חושב שההבדל הוא בעיקר בתחום ההצעות המגונות. אם אישה, ותהא זאת מגעילה ככל שתהיה, תבוא אלי, תחשוף את שדיה ותגיד "רוצה לגעת?", אני אולי אגעל, אבל אני לא אראה בזה הטרדה מינית, סתם משהו מגעיל. אשה שגבר יחשוף את איברו בפניה וישאל אותה שאלה, תחשף מותקפת מינית.

וכאמור, יש את עניין המה כבר אשה יכולה לעשות לגבר שיוגדר אונס.
404769
בחור אחד סיפר לי על בחורה שכפתה עליו יחסי מין בזמן שהוא היה שיכור.

אני גם זוכרת איזשהי כתבה על זמר מזרחי ששלוש בחורות כבלו אותו וקיימו איתו יחסים תוך שהן מכות אותו. כאשר הגיע תורה של השלישית האיבר שלו כבר לא היה "שמיש", מה שהביא לקללות ומכות יותר נמרצות מצידה.

נעזוב את הסיפורים על התעללות של נשים בילדים?

זה מה שנשים יכולות לעשות לגברים, שבהחלט עונה להגדרה של אונס.
404770
צר לי, אני בטח גבר חזירי מדי מכדי לרחם על הזמר המזרחי ששלוש בחורות כפו עליו לקיים איתן יחסי מין בו זמנית.

ואני לא דיברתי על ילדים.
404771
אולי עלית כאן על משהו. אולי אנחנו לא צריכים גם לרחם על אישה ששלושה בחורים כופים עליה לקיים איתם יחסי מין בו זמנית.

כך אתה מפלה את בני מינך?
404773
טוב, את צודקת, לא ראיתי את הבחורות אז אני לא יכול לשפוט.

(במילים אחרות, גברים זה לא נשים. דיל וית' איט)
404775
אלימות זו אלימות זו אלימות. דיל וית' איט.
404776
אמממ... לא.
404860
משום מה אני זוכרת שכתבתי כאן הערה שהיה צריך להשתמע ממנה ששלילת המשוואה אלימות=אלימות=אלימות היא לא הגיונית.

נו, טוב, אף פעם לא מאוחר.
404866
אחרי שתוכיחי מספר=מספר=מספר, בלי קשר למה המספר בכלל, אז נדבר. אלימות אחת אינה זהה לאלימות אחרת.
404868
אבל זו לא היתה הטענה שלך. הטענה שלך היתה שמעשה האלימות (אונס) חדל להיות מעשה אלימות (אונס) כאשר הפוגע היא אישה והקורבן הוא גבר. וכל זאת כי אישה היא לא גבר, וגבר הוא לא אישה.
404869
לא, אני טענתי שיש הבדל של כמה סדרי גודל בין אינוס של אשה ע''י גבר לבין (מרבית) המקרים ההפוכים, וזאת בשל הבדלים פיזיולוגיים ידועים בין שני המינים.
404881
המקרים בהם אישה אונסת גבר בגיר מהווים ממילא את המיעוט הסטטיסטי.
והשאלה הנשאלת, האם ברובם "יש הבדל של כמה סדרי גודל... וגו"'?

ההנחה האחת היא שלאישה יש איבר נחדר ולגבר איבר חודר. אבל כפי שציינו לפני, לגבר יש את פי הטבעת, ואישה יכולה להחדיר אליו איברים או חפצים.

השאלה הבאה היא האם אפשר לקיים יחסים בכפיה עם איבר מינו של הגבר. וכאן אני מצטטת את: http://www.ncvc.org/ncvc/main.aspx?dbName=DocumentVi...

"Some men may believe they were not raped or that they gave consent because they became sexually aroused, had an erection, or ejaculated during the sexual assault. These are normal, involuntary physiological reactions. It does not mean that the victim wanted to be raped or sexually assaulted"

נותרת ההשפעה על הקורבן. האם היא פחותה אצל גברים? אינני רואה כל בסיס לטענה כזו.

כאשר העלתי את הסיפור על הזמר המזרחי, התגובה שלך היתה שזה לא יכול להיות, כי זו כנראה חוויה מהנה, וכי הוא גבר. אלו היו שני הטיעונים שלך. אני לא מחפשת אפילו סימוכין לסיפור (שלמיטב זכרוני הופיע מתישהו בתחילת שנות ה90 באחד המגזינים המודפסים), אבל הנה שני סיפורים אחרים:
האם לשיטטך הגברים הללו נהנו, או שפשוט לא נאנסו?
404882
הראשון בפירוש לא נאנס - כפי שציינת בעצמך, אונס הוא פעולה אלימה, בעוד שבמקרה הזה לא הופעלה כל אלימות. מדובר פה, לדעתי, בבעילה שלא בהסכמה, אבל לא באינוס ממש.

המקרה השני הוא יותר בעייתי - דומני שעיקר המקרה דן בעינויים, כליאה והפעלת אלימות, ואילו האינוס, באיזה אופן שלא יהיה, הוא כמעט שולי.
404883
אז כאן אנחנו לא מסכימים על מה המושג ''אלימות'' כולל. אני סבורה ש''בעילה שלא בהסכמה'', כלומר לשיטתי ''אונס'', ואפילו שאינו מתבצע בשילוב עם בעיטות מכות צביטות וכדומה נכלל בהגדרה של ''אלימות''. הוא מעשה אלימות בפני עצמו.
404884
לדעתי רואים "אונס", או אפילו "אלימות" בצורה רחבה יותר. בוא נחשוב שאנחנו חיים בעולם סטייל ויקטור הוגו - האם בוס שרומז לעובדת שלו שאם היא לא שוכבת איתו הוא מפטר אותה (ודן אותה לחרפת רעב וכנראה לזנות) אונס אותה? האם הוא מפעיל כלפיה אלימות?
404887
הוא מנצל מרות, שזה יכול להחשב סוג של הפעלת כח. לא הייתי קורא לזה ''אונס אלים'', אבל כן הייתי קורא לזה ''בעילה שלא בהסכמה בנסיבות מחמירות''.
404889
כדי להעביר את הויכוח הזה מסמנטי גרידא ל"מעשי", השאלה היא עד כמה העונש שהיית נותן לברנש הזה קטן מהעונש שהיית נותן לאנס.

שים לב שגם באונס "אמיתי" יש רמות שונות - יש את האנס שגורר בחורות מהרחוב לסמטה חשוכה, אבל יותר נפוץ (לדעתי הלא מלומדת) הוא האנס שעושה מעשים לא יפים עם הבת (החורגת?) שלו, או שוכב עם אשתו שכבר לא מעוניינת בו ולא רוצה לשכב איתו (והוא יודע זאת). אין לי מושג למי מגיע עונש גדול יותר ממי.
404907
קטן יותר, אבל מצד שני, הייתי מעלה את העונש על אונס.

מי שעושה מעשים לא יפים עם הבת שלו עושה זאת על חסר ישע, עובר גם על גילוי עריות, ועוד כמה דברים שהופכים את הפשע שלו ללא שונה מאונס אלים - ולמעשה חמור ממנו. מי ששוכב עם אשתו שלא מעוניינת בכך, צריך להפעיל כח לשם כך, ולכן גם הוא מבצע אונס אלים.
404910
רוצה שנתחיל שוב את הדיון על גילוי עריות? נניח שזו בת חורגת.

מי ששוכב עם אשתו שלא מעוניינת בכך לא תמיד חייב להפעיל כוח פיזי. תלוי בנסיבות. נניח שהם חיים בחברה שבה אישה שמתגרשת נמצאת בצרות צרורות - אני משער שאתה יכול להעלות על הדעת חברה שכזו.
404915
לא משנה. קטינה, חסרת ישע, יחסי תלות. מבחינתי, מדובר בהפעלת כוח בכל מקרה.

אם היא לא מעוניינת בכך, אז הוא צריך כוח פיזי (או איומים בכוח פיזי - שזה אותו דבר). אם האישה לא רוצה אבל הוא מנדנד לה עד שהיא מסכימה, אז אני לא רואה בזה פשע (אחרת הייתי צריך להסגיר את עצמי למשטרה כפושע סדרתי :)

אני לא אחראי על בעיות החברות של אנשים.
404916
אולי קראת את ''חברה'' (בסגול או מה שזה לא יהיה) בתור ''חברה'' (בפתח או מה שזה לא יהיה), כי אחרת לא ברור לי למה אתה עדיין משוכנע שחייבים לפחות לאיים בכוח פיזי.
404918
כי אם הוא מאיים עליה ב''אם לא תשכבי איתי אני אתגרש ממך'', אז הוא לא מפעיל עליה לחץ בלתי לגיטימי. הוא חרא של בעל, אבל דווקא בגלל זה הפתרון לבעיה כנראה מופיע בגוף השאלה.

(כאמור, אני לא אחראי לבעיות החיברות של אנשים אחרים)
405047
באמת, קשה לי לחשוב על איום גירושין לגיטימי יותר מזה.
405071
ראה המילה ''חרא'' וסביבותיה.
405074
סביבותיה שגויות. יותר כמו חרא של נישואין, שלא לומר חרא של אשה.

אם כגבר נשוי אשתי ההיפותטית תפסיק לשכב איתי, אני לא רואה איך זה יכול לשלא להיגמר בגירושין.

אם להמשיך את הקו של קמיר, זה כמו שלומר למתאגרף ''אם לא תסכים להיכנס לזירה ולחטוף בפומבי מכות מבריון, ניקח לך את התואר'', זה תקיפה ואיומים.
405083
אם אשתך תפסיק *מרצונה* לשכב איתך, אני מקווה.
אתה טועה 405097
לפי דת משה וישראל, הבעל מחוייב לספק את צרכיה המיניים של אשתו. ההיפך אינו נכון.
אתה טועה 405159
לא מבין גדול בתורה, אבל לפי אותם חוקים הוא יכול לגרשה תמיד מכל סיבה שהיא. או לקחת אשה נוספת, אם כבר. הפירוט לגבי מחויבות הבעל, שזו המחויבות הרלבנטית היחידה, משקפת את התפיסה שדיברתי אליה.
אתה טועה 405193
לא מכל סיבה.
הוא צריך לנמק נמק היטב, ותמיד יש עניין עם הרבנות כי ברבנות לא רוצים כל כך לפרק בית בישראל.

נכון שבאופן מפתיע, גבר יכול להתגרש מאשתו בנסיבות שאשה לא יכולה להתגרש מבעלה.
405082
''אם לא תפסיק להרביץ לי ולילד אני מתגרשת ממך''.
405085
לא, אפילו זה לא.

מין בנישואין זה קבוע אוניברסלי (נו, טוב, עד כדי נכות רלבנטית של אחד מבני הזוג). ''להרביץ לי ולילד'' זה כבר תלוי-תרבות.
405088
חשבתי שאנחנו מדברים על הלגיטימי ביותר ולא על האוניברסלי ביותר.
405090
נראה לי שהם קשורים. או יותר נכון, בוא נאמר שאחד הוא הבסיסי ביותר. נגיד כך: תגובה מידית טובה לאלימות משפחתית היא הסרת האיום. הרחקת הבעל מהאשה זו אופציה אחת, ובסופו של דבר אולי יהיו גירושין. אבל גירושין, לעומת זאת, זו התרת חוזה, שמין זה החלק הבסיסי ביותר שלה. אם האשה לא מוכנה יותר לשכב אם בעלה, בעצם אין חוזה.

זה כמו שאם תפסיק להגיע לעבודה ותצהיר שאין בכוונתך להגיע יותר, זו תהיה עילה מובנת-מאליה יותר לפיטוריך מאשר אם תכה את שותפיך לעבודה. למעשה, אם תפסיק להגיע לעבודה, אפשר אפילו יהיה לומר שבעצם התפטרת בעצמך בלי לקרוא לזה כך. זה בגלל שכל הקטע של להיות מועסק על-ידי מעסיק זה שאתה עובד בשבילו, והציפיה שבנוסף לכך גם לא תהיה אלים באה אחר-כך או לא קשורה דווקא לעניין הזה.
405099
גם הנאמנות המינית נחשבת למרכיב בסיסי של הנישואין, ובכל זאת גם מין מהצד הוא דבר בסיסי אצל נשואים רבים, ומספרים שאצל גברים זה קורה יותר מאשר אצל נשים. הסירוב המיני אצל נשים נשואות קשור בהרבה יותר מקרים בחוסר נאמנות של הבעל, מאשר סתם ככה ברצון להתנזר.
405108
סירוב מיני אצל נשים נשואות קשור לזה שהבעל לא יודע לענג. ואז או שמפשקים רגליים בהכנעה ומביטים בתקרה בסבלנות, או שמסרבים. ואם הבעל לא נאמן, זה מצב של ברוך שפטרנו מעולו של זה.
405160
אני מחשיב גם חוסר נאמנות מינית (במיוחד של האשה זה יותר אוניברסלי) כסיבה בסיסית לגירושין באותה מידה.
405123
אני כנראה חי בתרבות מאוד לא אוניברסלית, כי אני לא חושב שנישואין הם חוזה שמין הם המרכיב הבסיסי שלו. אולי זה כי לפי התפיסה שלי, מין קודם לנישואין ולא זקוק להם כדי להתקיים, ולכן הנישואין באים לקיים דברים אחרים.
405141
מיו הוא הצד השני של הנאמנות, כלומר אם צד אחד אינו מספק מין‏1, הוא אינו יכול לצפות לנאמנות מהבחינה הזאת.

לזה אתה מסכים?

1 לאורך זמן וללא נסיבות בריאותיות וכד'
405172
זה נכון (לדעתי) בלי קשר לנישואין.
405163
ואני רציתי לומר אותו הדבר, רק ההפך - אוניברסלית, הרבה מאוד פעמים מין הוא רק תוספת על הנישואין, שיסודם בענייני רכוש.
405182
אז אם אין רכוש, זו עילה לגירושין?
405186
לא - רכוש הוא העילה לנישואין (לא שלך, לא שלך).
405188
ואם היה רכוש ועכשיו אין?
405210
הלו! ומה עם הילדים?
405214
ילדים הם סוג של רכוש, לא?
405215
ואני חשבתי שהם סוג של נטל כלכלי.
405219
תלוי בכמה הצלחת למכור אותם בסוף. אני רואה בהם השקעה כלכלית.
405220
למכור אותם? אז מי ידאג לך כשתזדקן? חשבתי לתומי שזה הרעיון כשאומרים "השקעה".
405223
זה מה שאנחנו בשוק העבדים מספרים כדי שהרשויות לא יעלו עלינו. מי שידאג לי כשאני אזדקן זה החסכונות הנאים שיהיו לי בזכות מכירת הילד, אם אני אחנך אותו בצורה מתאימה לדרישות השוק.
405253
למה אתה חושב שמכרנו אותם? לא רוצה ש"ידאגו" לי כמו ש"דאגתי" להם.
405256
ואם לא תמכור אותם, הם ידאגו לך כשתזדקן?
405278
להתגרש מייד מן הלא יוצלח(ית).
404896
מה אם הוא בסך הכל דורש ממנה שעות נוספות? אם פיטורין משמעם רעב, איך זה פחות גרוע מלדרוש ממנה סקס?

מה אם הוא לא הבוס שלה, אלא החבר שלה, והוא מסביר לה שאם היא לא רוצה לשכב איתו יותר מפעם בשנה (או לא רוצה להתחתן, או לא רוצה ילדים, וכו'), היחסים האלו לא מתאימים לו, ושהוא הולך למצוא לו חברה חדשה, ושתפנה בבקשה את הדברים שלה מהדירה שלו? אם כל כך קר שם בחוץ, איך זה שונה משני התסריטים הקודמים?

אנחנו לא חיים בספר של ויקטור הוגו, וגם אם היינו, אני לא רואה את ההיגיון שבהתייחסות לאונס של ממש ולסתם מקח בצורה דומה. תחת איזו "זכות טבעית" נופלת הזכות של א' לקבל משכורת מ-ב'?

-----
(זה שאני לא חושב שמעשה צריך להיות אסור על פי חוק, אין להסיק מכך שזו לא התנהגות מגונה בעיניי.)
404903
...אני חושב שזה דיון שאותיר לאחרים.
404994
אולי בכל זאת?
405004
בוא ננסה משהו אחר: לדעתך מותר לבוס לפטר כל עובד שלו מתי שמתחשק לו?
405011
כן. ואם אותו הבוס איננו גם הבעלים, הוא עשוי להידרש להסברים בעקבות ההחלטה, יכול להיות מפוטר בעצמו בעקבותיה, ולמפוטר המקורי עשויה להיות מוצעת בחזרה המשרה.
405014
אוקיי, מכיוון שאני רואה שנקודת אי ההסכמה בינינו עמוקה למדי ועלולה להוביל לדיון שוקחופשיסטי, אני לא מעוניין לדון בה כאן ועכשיו.
405015
דוגמאות ספציפיות: אישה שנכנסה להריון, גבר שיצא למילואים, הומו שיצא מהארון, לבן שהתחתן עם כושית, ימני שהצביע לליכוד...
405020
כן, למה לא? החוק לא קובע לי את מי אכניס לבית. למה שיקבע לי את מי אכניס לעסק? אתה לא חושב שראוי שיהיה זה חוקי להיות גזען, סקסיסט או הומופוב?
405024
ברשותך, נחלק את התשוב לשני סעיפים. הקיים והראוי.
א. כן. המחוקק בהחלט לקח לו את הזכות להערב בדרך אותה אתה מנהל את העסק שבבעלותך. למשל http://www.patentim.com/forum_articles.asp?Fnumber=3...

ב. השאלה היא לא אם ראוי שיהיה זה חוקי להיות גזען, סקסיסט או הומופוב, ודאי שלא ראוי שהחוק יגיד לך מה לחשוב, ואם תקרא את החוק, הוא באמת לא מונע ממך להיות סקסיסט, גזען או הומופוב. השאלה היא (למשל, במקרה של אשה הרה) אם ראוי שהחוק יאפשר לך לנצל את הכח המונופוליסטי למעשה שבידך כמעסיק של אשה הרה (שלא תוכל למצוא עבודה במצבה) על מנת למנוע מהאשה את פרנסתה.
405029
א. אני מכיר, בקווים כלליים אך מספיקם לדעתי, את המצב הקיים.
ב. אם לא אני הכנסתי אותה להריון, זה לא ענייני. אני לא מונע ממנה את פרנסתה, אני מונע ממנה את כספי שלי. בצורה דומה אני מונע את הלב, הכבד והכליות שלי מכל מיני אנשים שרק אני תורם איברים אפשרי עבורם. זה שהם הגיעו למצב הבלתי-אפשרי הזה, זו לא אשמתי.
405035
ב. המחוקקים ואני לא מסכימים איתך. אבל הדיון הזה באמת מיצא את עצמו. יש למדינה זכות להתערב במה שאתה עושה בכספך.
405038
אתה והמחוקקים לא תשכנעו אותי בלי נימוקים.
למדינה יש את הכוח להתערב במה שאני עושה עם כספי. לא בכל נושא אני חושב שראוי שהיא תתערב, וגם אתה לא. לא שכנעת אותי שבנושא הזה דווקא ראוי שתתערב.
405041
בוא נעשה סדר. אתה יכול להעלות שני טיעונים:
A. לא ראוי למדינה להתערב במה שאני עושה עם כספי הפרטי, כמו שלא ראוי לה להתערב במה שאני עושה עם הלבלב שלי.

B. יש נושאים בהם ראוי למדינה להתערב במה שאני עושה בכספי הפרטי, להבדיל מהלבלב שלי, אבל אני חושב שהעסקת נשים הרות הוא לא אחד מהם.

במידה ואתה בוחר בטיעון A. הרי שאין לי כח או זמן לתת נימוקים.

במידה ואתה בוחר בטיעון B. הרי שאתה יכול לקרוא נימוק בתגובה 405024 ואתה מתבקשלנסח את תגובה 405029 בלי להעלות שוב את טיעון A. (שהסכמנו שהוא לא רלוונטי)
405044
כמובן ש-B. אני לא טוען שאין זה מעניינה של המדינה היא אני משלם לרוצח שכיר "בגלל שזה הכסף שלי", ואני לא טוען שהפנס בעין שלך הוא לא אשמתי "כי זכותי לעשות עם האגרוף הפרטי שלי מה שאני רוצה." איפה חשבת שהועלו טיעונים כאלו?

לפני שאני נעתר לבקשות שבפסקה האחרונה שלך, אתה מתבקש לשנות אותן.
405046
הבנתי, אתה מסוג האנשים שנהנים לקרוא רק את מה שהם כותבים. טוב, תהנה.
405052
הפוסל...
405164
צר לי לומר אבל דורפל צודק בטענתו - לא שכנעת שראוי למדינה להתערב בעניין זה, ומדוע דווקא בעניין זה מבין שאר עניינים שבהם אינה מתערבת.

אני נזכרת עכשיו בכמה עסקים שעל דגלם חרות שהם "מקדמים נשים", כלומר נותנים עדיפות בקבלה לנשים. לכאורה כל גבר שלא יצליח להתקבל לעסק מעין זה ויגיש תביעה - יזכה על בסיס אותו הסעיף (או שמא פספסתי משהו?).
405178
כמו שאמרתי, לדעתי, ראוי שהמדינה תתערב במקום בו יש צד אחד שיש לו יותר כח מהיותו מונופול למעשה. עבור אשה הרה המעסיק שלה הוא מונופול בתחום הפרנסה (משום שאם היא תפוטר, לא יהיה כדאי למעסיקים אחרים להעסיק אותה בזמן שהיא הרה).
405187
אתה המעסיק שלי, לא האלוהים שלי, ולכן, אם אתה המעסיק שלי, זכותי להכנס להריון, וזה לא מעניינך בכלל.

יתר על כן, מכיוון שנשים, כך נהוג בעולם, נכנסות להריון מדי פעם, ומכיוון שאנחנו בכל זאת רוצים שנשים תצאנה לעבוד ותוכלנה לנהל קריירה, צריך להגן עליהן מפני שרירות ליבם של מעסיקים כמותך, שחושבים שהם רשאים לשלוט גם בחייהן הפרטיים.

נכון, זה עלול לפגוע במידת מה בך כמעסיק, אבל זה עלול לפגוע בך גם אם אני אפול למשכב, או אם תהיה לי תאונת עבודה. זה חלק מהסיכון שאתה לוקח כמעסיק וכבעל עסק.
405257
אני גם לא האפוטרופוס שלך. זכותך לתפוח בבטן, וזכותי להפנות לך את הגב.

אין לי כרגע עסק, ואני לא יודע אם, במידה ויהיה לי, אני באמת אנצל את הזכות הזאת לפטר אישה הרה. אני רוצה גם שתהיה לי את הזכות שלא להעסיק נשים/גברים בכלל, אבל אין לי שום כוונה לנצל את הזכויות האלו.

כאמור, זו לא "שליטה" בחיים הפרטיים של המועסקים יותר מ"אני לא סובל אתכם, ואתם לא נכנסים אליי לסלון."

מן הראוי שתהיה לשנינו האפשרות לחתום בעת העסקתך על מגוון רחב ככל הניתן של חוזים, מהם נבחר לנו בדיוק את המתאים לנו. אם נרצה-נסכים, אחד שאומר שאני אפרנס אותך גם בתקופת ההריון, או אחד שאומר שאני יכול לפטר אותך בכל רגע, מכל סיבה. האפשרות שתיפול למשכב - זה סיכון שנקבע אנחנו מי ישא בו, לא המדינה.
405273
כשיהיה לך עסק, ותהיה לך הזכות לפטר אשה בהריון, אני רוצה לראות ש*לא* תפטר אותה, לאור זה שבגלל שהיא יצאה לחופשת לידה היא גורמת לך להוצאות על מחליפ/ה זמני/ת בשבילה, ועל כך שהעסק עובד פחות בגלל שהמחליפ/ה לומד/ת את העבודה לאט, וכו' וכו'.
שלא לדבר על זה שאם תהיה מעסיק גדול שמעסיק נשים רבות, בכלל לא תרצה להתעסק עם כל העניין הזה, ובריבוע אתה תפטר אשה בהריון.
הואיל והאינטרס הכללי של המדינה הוא:
1. שיהיו ילדים
2. שנשים יצאו לעבוד
ובחברות שלא מתחשבות בנשים עובדות או שאין ילדים או שהנשים לא עובדות - זה הפתרון (והוא לא כל כך מושלם: חופשת לידה ארוכה יותר ופתרונות אפסון במקומות עבודה גדולים הם יותר טובים). והאינטרס הכללי של החברה עולה על פני זכותך לפטר או לא לפטר, כמעסיק.
405286
לא אמרתי שלא אפטר אותה, אמרתי שאני לא בטוח שאפטר אותה. אין לי שמץ של מושג. אף פעם לא הייתי במצב דומה, ויש המון משתנים. אבל, בכל אופן, אני לא פסיכי מהסוג שיראה בכניסתה להריון חוצפה, או פגיעה אישית בי. גם לא תהיה לי בעיה כשהיא תרצה לצאת לחופשת הריון - אני בעצמי רוצה לצאת לאחת כזאת (אם) כשיוולדו לי ילדים. אני לא אשוש לשלם לה משכורת בזמן שהיא לא עובדת, אבל אם אחרי כן היא תרצה לחזור, ואני אהיה משוכנע שהילד החדש לא יפריע לה יותר מדי, זו לא תהיה בעיה.

נשמע לי סביר לגמרי שהורה שהרבה מזמנו בעבודה נגזל לצרכי הטיפול בילדים - יהיה זה האב או האם - יאלץ להסתפק במשכורות נמוכות יותר. לאחר קיזוז כזה של היתרונות והחסרונות שבהעסקת הורים כאלו, גם להם ימצאו מקומות עבודה.

הפתרון האידיאלי מבחינתי להורות וקריירה, דרך אגב, הוא כזה - אני אאייש את המשרה בימים הזוגיים, אחר (אישתי, חבר או אדם אחר שהמעסיק ימצא למטרה הזאת) בימים האי-זוגיים. אותה משכורת (שעתית או גלובלית [חצי מהגלובלית]), אותה תמורה למעסיק, ויותר זמן עם הילדים, או סתם לעצמי. גם יותר גמישות, שנותנת יותר בטחון למעסיק שהמשרה תהיה מאויישת כל הזמן.
405279
אז זהו, שאני (והמדינה, והחברה) לא רוצים שתהיה לך ה"זכות" לפטר אשה רק כי היא העזה להכנס להריון, משום שאני (והמדינה, והחברה) רוצים גם לעודד נשים לצאת לעבוד, וגם לאפשר להם להביא ילדים.

נסה לחשוב על זה לא כמעסיק פוטנציאלי לעתיד, אלא כבעל פוטנציאלי לעתיד, שירצה, בפוטנציה, להיות גם אב. האם נראה לך הוגן והגון שאשתך תמנע מלהביא ילדים בגלל שהיא חוששת שהבוס שלה יפטר אותה?
405284
למה לפטר אישה כשהיא נכנסת להריון? רובן לא עוסקות בעבודה פיזית.
הסוגייה היחידה שבשבילה שוקל בעל עסק לפטר את ההרה מלכתחילה היא בשל חוק מדינה, ולא בשל ההריון: המדינה מחייבת את המעסיק לתת 3 חודשי חופש. אם זה לא היה, גם לא היה צורך בכל החוקים המגינים האחרים. האם ביטול חופשת ההריון היה מוריד את הילודה? כלל לא בטוח. כמות ילדים היא פונקציה של אלמנטים רבים, כשחופשת ההריון מטעם המדינה (שניתנת לכימות כספי, וזניחה לעומת עלויות גידול ילד) היא אחד המשניים ביותר שבהם.
405291
המדינה גם חפצה בטובתם של הילדים - ילד שאמו נאלצת לחזור לעבודה למחרת הלידה (לא שזה אפשרי פיזית, אבל נגיד) עלול להתקל בבעיות מסוימות בפעולות בסיסיות כמו, אממ, לחיות. שוב, האשה נאלצת לבחור - או שהיא תגדל ילדים (בבית), או שהיא תעבוד. שניהם ביחד לא מתאפשרים - אלא אם היא תאלץ להתפטר לקראת הלידה ולמצוא מקום עבודה חדש כעבור מספר חודשים.

שנציין גם שחופשת הלידה בארץ היא מן הקצרות בעולם המערבי, אם לא הקצרה שבהן? שנציין שיש מדינות שבהן יש חופשת לידה של *שנה*, ואף עסק לא קרס כתוצאה מכך?

אגב, למה לפטר אשה בהריון? כי תינוק בבית אומר הרבה ימי מחלה, איחורים ושאר ירקות, משום שילדים דורשים, נו, איך קוראים לזה, טיפול.
405299
המצב שאתה מתאר אינו שונה בין הריון לרוב החיים בהם מגדלים ילדים, והנה, המדינה לא נותנת 14 שנה חופשת לידה.

לא יודע לגבי חופשות קצרות - בארה"ב אין חופשת הריון כלל, וכמו כל ניתוח, לוקחים מס' ימי חופש לאחר הלידה, וממשיכים לעבוד. יש מדינות שיש בהן חופשה ארוכה יותר, אבל אני לא בטוח שאף אחד לא קורס מכך, אלא אם באמת מדובר בבעיה בקנה מידה שאינה ישראל (נניח שכל אוכלוסיות סקנדינביה ממנת את האישה שהחליטה ללדת השנה).
405301
לפי http://en.wikipedia.org/wiki/Maternity_leave
רק ב-‏3 מדינות (פפואה, ארה"ב ואוסטרליה) אין חופשת לידה בתשלום, ורק במדינה אחת (פפואה) אין חופשת לידה בכלל.
405302
''אין חופשת לידה בתשלום'' זה כמו אין חופשת לידה מבחינה מעשית. אוסטרליה וארה''ב הינן חלק מהעולם המערבי. נכון, זה החלק שלא נקרא אירופה, אבל עדיין חלק משמעותי, בו חיות קהילות בתנאים מצויינים והומניטריים, ויש שמועות שהילודה שם לא פחותה מזו של אירופה (ואולי אפילו יותר גבוהה בממוצע).
ראשון ראשון ואחרון אחרון. 405306
א. להזכירך, הטענה שלך היתה "אני לא בטוח שאף אחד לא קורס מכך, אלא אם באמת מדובר בבעיה בקנה מידה שאינה ישראל".

ב. הילודה באוסרליה היא 12.4 ילדים ל1,000 אנשים. בארה"ב 14.14. לעומת זאת, באירלנד, 14.45, בטורקיה 16.62, בישראל 17.97, בדרום אפריקה 18.20.

ג. מבחינת המעסיק, חופשת לידה היא חופשת לידה, מה איכפת לו אם מי שמשלם ליולדת הוא הביטוח הלאומי או הביטוח הפרטי שלה, מבחינתו היא לא עובדת. אם המעסיק יקרוס, אז הוא יקרוס גם ככה וגם ככה.
ראשון ראשון ואחרון אחרון. 405318
א. למה קשורה האמירה שלך בסעיף זה?
ב. מבחינה סטטיסטית, הנתון הזה לא אומר כלום, ואני מניח שלא סתם בחרת מדינות שגם אם מחר היית מפסיקה את חופשת הלידה בהן הנתון הזה לא היה משתנה. הייתי מצפה דווקא שהנתון יהיה הפוך: דווקא במדינות בהם אחוז הילודה נמוך, תרצה המדינה לעודד חופשות על חשבונה וחשבון המעסיקים (כמו בסקנדינביה, צרפת וגרמניה, ולא האירים הקתולים הידועים בשפנפנותם עוד מימי מונטי פייתון, וכמובן אחינו המוסלמים והאפריקאים).
ג. חופשת לידה ללא תשלום אומר שגם בט"ל לא משלם לה, ואם מישהו ממן את החופשה מכיסוי זה אומר הרבה על אורך החופשה שייקח, ולכן יהיה הבדל "קטן" של שבוע-שבועיים חופשה לעומת שלושה חודשים. הבדל משמעותי מבחינת המעסיק והמועסק.
ראשון ראשון ואחרון אחרון. 405324
א. אם במאה וחמישים מדינות העסקים לא קורסים, סימן שעסקים לא קורסים כל כך מהר.

ב. אתה טענת שאף עסק לא קורס "אלא אם באמת מדובר בבעיה בקנה מידה שאינה ישראל", אז הבאתי מספרים של מדינות אחרות שאינן ישראל.

ג. לא נכון. חופשת הלידה באוסטרליה היא שנה, ובארה"ב היא 12 שבועות. רק שהביטוח הלאומי לא משלם את המשכורת.
ראשון ראשון ואחרון אחרון. 405360
זה לא העסק שקורס, זו המדינה שנושאת בנטל.
"בעיה בקנה מידה שאינו ישראל" מכוון למדינות בהן הילודה קטנה יותר דווקא ולא גדולה יותר.
ושוב, חופשת לידה במימון הנופש/נופשת אינה חופשת לידה על חשבון המדינה, ולכן שוות ערך ל"אין חופשת לידה" (כמה נשים באמת לוקחות חופשה באורך המותר בארה"ב ואוסטרליה?)
ראשון ראשון ואחרון אחרון. 405366
ו-‏150 מדינות שלא קורסות לא מעידות שזה לא יגרום למדינות לקרוס?

ולכן הסתכלנו על מדינות בהן שיעור הילודה גבוהה יותר.

גם בישראל חופשת הלידה היא לא על חשבון הנופש (הנופש משלם ביטוח, אמנם חובה, אבל עדיין , ונופש שלא משלם ביטוח לא יקבל חופש לידה).

השאלה "על חשבון מי חופשת הלידה" לא שייכת, ברגע שהמדינה מתערבת בהחלטה שלך כמעסיק, המדינה מתערבת בהחלטה שלך כמעסיק.
ראשון ראשון ואחרון אחרון. 405373
ראיתי מעט מאוד מדינות שקורסות כלכלית. הפגיעה של חוקי רווחה היא מצטברת, ומורגשת ברמת חיים כללית, בעסקים שלא נפתחים או נסגרים, רמת אבטלה וכו'. בפרט, במדינות בהן שיעור הילודה גבוה, הבעיה מחריפה שבעתיים - כי הנטל על התקציב גובר, וגם כך מדינות אלה בד"כ לא שייכות למובילות.
לכן צריך לזכור שלמרות שכולנו רוצים להיות טובים ונדיבים, הכסף עדיין לא גדל על העצים. מחר, כשמשרד הביטחון יבוא וידרוש את ליטרת הבשר שלו כדי להיות מוכן טוב יותר למלחמה שהיתה, על חשבון מה זה יבוא? תקצוב לחולים סופניים? עוד כיתות בבתי הספר? אולי חופשת לידה? על מה מהדברים נראה לך שהכי קל לוותר?

לגבי חלקה השני של תגובתך: השאלה האחרונה מאוד חשובה, כי בעוד שחופשת לידה על חשבון המדינה תסייע, כנראה, יותר לנשים במעמד נמוך, חופשה על חשבון הנופש תסייע לנשים ממעמד גבוה דווקא, ולכן מיותרת (כי בד"כ לנשים במעמד גבוה פחות בעיות העסקה מאלו שבנמוך).
ראשון ראשון ואחרון אחרון. 405375
אהה, אז נכנסת לדיון הלא נכון.
405303
צרכיו של תינוק בן יומו מעט יותר דחופים ואינטנסיביים מאלה של ילד בכל גיל.

וכן, התינוק בן יומו הוא אזרח המדינה, ולא רק בנה של אמו. הוא זכאי לקבל טיפול בסיסי מינימלי, לא רק לרווחתו אלא לעצם הישרדותו, וזה כולל הישארות רצופה של אמו איתו בתקופה שלאחר הלידה (מה אורך התקופה? על זה הוויכוח. מקובל לומר שמשכב לידה מינימלי אורך 6 שבועות, אבל בעיני 6 חודשים היו יכולים להיות חופשת לידה ריאלית במדינת ישראל).
405323
אין ספק שצרכיו של תינוק בן יומו דחופים ואינטנסיביים. האם האם היא זו שחייבת לענות עליהן? בשתי מדינות מפותחות בעולם המערבי סבורים שלא, ויש להן את התשתית לתמוך בכך (מטפלות ומעונות מגיל אפס). זה מפחית את הנטל על הכלכלה, ולא פוגע בילודה, וכפי הנראה גם לא פוגע ממש בהתפתחות הילד.
405399
מי אמר שזה לא פוגע בהתפתחות הילד? יש לך סימוכין לטענה? (הטענה "ילדים רבים גדלו כך" או "בשתי מדינות מפותחות סבורים כך" אינה תשובה טובה).
405406
בתגובתי הייתי פחות פסקני ממך - סייגתי ב''כנראה'' ו''לא פוגע ממש'', כי אין לי נתונים פרט לידיעה עמומה שהחבר'ה בארה''ב ואוסטרליה לא סובלים מתסביכים, אובדניות ומרעין בישין נפשיים אחרים יותר מאחיהם האירופאים והישראלים.
405408
איך אתה יכול לכמת, או אפילו להעריך בקירוב, את התסביכים של תושבי ארה"ב או אוסטרליה? (אובדניות זה סיפור אחר, ולא בהכרח קשור).

אגב, לא רואה איפה הייתי פסקנית. תגובתי הופנתה אליך כשאלה, אם תרצה - תענה.
405410
זהו שאני לא יכול. אני לא בטוח שמישהו יכול (אולי מלבד סטטיסטיקה אובדנית, אבל אני לא בטוח מה זה יוכיח). אני מכיר אמריקנים רבים מאוד שגדלו בדרך זו, ואף מגדלים את ילדיהם כך, ונראה לי שמצבם תקין. כמובן שאיני בודק מה הם עושים במרתף שמתחת לבית בשעות הקטנות.

כך שעמדתי נובעת מהגישה ש"אם אנחנו לא בטוחים בכלל שזה עוזר למישהו, למה לעזאזל לממן את זה על חשבון הציבור?" ומכאן שאני תומך (גם כאן) בגישה הפרטנית לפיה רק לנזקקים תיתן החברה תמיכה למעונות/מטפלות, שגם ממשיכים הרבה מעבר לשלושה חודשים.
405415
... כבר אמרתי התשובה "ילדים רבים גדלו כך" אינה תשובה טובה. או לפחות שעלי היא לא מקובלת כלל.

יש גם הרבה ילדים שגדלו בתוך מצב מלחמה, למשל בישראל ובארצות ידועות רבות. זה לא אומר שחיים בתוך מצב מלחמה אינם מזיקים לילדים, או שרצוי לשאוף לגדל אותם כך. יש הרבה ילדים שגדלו במוסדות עד גיל שנה או שנתיים ואז נמסרו לאימוץ. הם שרדו והתפתחו - זה לא אומר שיש להתיר או לעודד מצב שבו כולם יגדלו במוסדות.

הגזע האנושי סתגלן מאוד, והילד האנושי סתגלן עוד יותר. כמעט בכל מצב ותנאי מחיה אנשים ישרדו וגם יכתבו שירים ויראו פרפרים. עדיין, יש תנאים בסיסיים, תנאים סבירים ותנאים אופטימליים שבהם היינו רוצים לחיות ו/או לגדל את ילדינו. התנאים הללו נגזרים מן הסתם מתוך מערכת הערכים האישית/הקולקטיבית שלנו (למשל אמונה בחשיבות התא המשפחתי), מתוך צרכים ריאליים של הכלל (למשל ראיית החשיבות של עידוד המשפחתיות כגורם מאזן ומייצב בחברה)‏1, אבל גם מתוך צרכים ביולוגיים ידועים ומוכחים (תינוק רך למשל זקוק לאמו בצמידות אליו, כדי שיוכל לשרוד ‏1).

1 אלה לא נימוקים שלי, כלומר אני לא מביאה אמונה שלי ש"יש חשיבות לעידוד המשפחתיות כגורם מאזן ומייצב בחברה". אבל אני מדגימה שאפשר לעודד משפחתיות בראייה של צרכים ריאליים - יש ממשלות שחושבות כך וגם מיישמות, למשל בסינגפור.

2 אני חוזרת: אם יש לך הוכחה להיפך, אנא הבא אותה.
405416
הערת השוליים השנייה היא כמובן ‏2 ...
405433
יש לי תחושה שאנו מתחילים לחזור על עצמנו, אז אבצע בך מעשה סמיילי, ואעבור לנקודות:

1. לדעתי, נטל ההוכחה של האם משהו מועיל או מזיק נמצא על מי שרוצה לשאוב לטובת הפעולה המועילה/מזיקה/למל"ם כסף מהמדינה (בט"ל) ולא על זה שרוצה למנוע זאת. אחרת, איפה זה נעצר? האם רק 3 חודשים אחרי הלידה זה מה שצריך? ומה עם חודש הסתגלות כשהילד נכנס לכיתה א'? מה עם מחשב לכל ילד בעידן הטכנולוגי? שמעתי גם שילדים גדלים ממש דפוק אם אין להם סלולרי כמו לכל החבר'ה בגיל 12.
אה, כן, גם לא מצאתי שום קשר בין קצב ילודה לתמריץ זה, אפילו באותה מדינה, לפני ואחרי חקיקת החוק.

2. בסינגפור עידוד המשפחתיות הוא כתחליף מלא לתמיכה מהמדינה - כל הסיוע הסוציאלי נופל על כתפי המשפחה. אני לא בטוח שאת מעוניינת במודל הזה.

3. מתצפיות אישיות שלי, אין בעיה נפשית עקרונית עם הציבור האמריקני והאוסטרלי, חוץ מאולי הטעם שלהם בבירות, אבל זה לא עילה להתחיל עם חופשות לידה במימון מדינה.

4. ושוב, אני בעד סיוע נקודתי, הרבה מעבר לשלושה חודשים, לאותם אלה שזקוקים לכך עפ"י קריטריונים ממוקדים.

5. וזהו.
405437
1. אני לא אתייחס למדרון החלקלק שהצגת. נטל ההוכחה עליך משתי סיבות: אתה טוען נגד המצב הקיים במדינה, ואתה הצגת את הטענה ראשון.

2. כלל לא הצגתי את סינגפור כמודל ראוי (הוא לא ראוי בעיני) אלא כמקרה שבו צרכים ריאליים של הכלל (או מה שהממשלה החליטה שהוא צרכים כאלה) משפיעים על תנאי המחיה, ובאופן ספציפי הנישואין והילודה. בקיצור, אפשר לשכוח מסינגפור.

3. התחכמות נאה. מזכירה לך שהתייחסתי לזה בראשית תגובה 405415 . וראה גם סעיף 1.

4. אילו קריטריונים? כלכליים? פרט אם תרצה. לילה טוב.
405450
לא מבין למה נטל ההוכחה עלי, אבל את נטל ההפרכה אקח: עפ"י תאוריות ההתקשרות המודרניות, אם לקחת אותן ברצינות, (ולא אלו של Bowlby ממלה"ע השניה), לרך הנולד חשובה דמות התקשרות *כלשהי*, שיכולה להיות אם, אב או דמות מטפלת אחרת. כלומר, יש צורך בסידור לילד, אך לא בהכרח דרך האם. כלומר, אין שום הצדקה למתן חופש לידה לאם, ואין גם בדל של ראיה (אם כבר, ההיפך), שמתן חופשת לידה מעודדת ילודה. מסקנה: אם רוצים להשאיר את הנשים במעגל העבודה למרות נטייתן הטבעית להרות מדי פעם, יש צורך בתשתית תחליפית נאותה. זו מגיעה מעצמה, בד"כ, עם ביטול מימון המדינה לחופשת לידה, ומתקיימת בה אפילו תמיכה לנזקקים (מה זה משנה עפ"י אלו קריטריונים. אפשר להגיד, לצורך העניין, שכל מי שמתחת לקו העוני זכאי לתמיכה זו חינם). תשתית כזו, דרך אגב, משפרת את החינוך גם לאחר שלושת החודשים הראשונים.

תורך.

לילה טוב.
405477
לפחות בטקסט של Bowlby שעדיין מצוטט בחוגים נרחבים "Attachment and Loss", גם הוא מדבר על Caretaker ולא חשוב אם זו הורה ביולוגי או מישהו אחר. מה שכן, מהמובאות שהוא מצטט, בין השאר ממחקריהם של אנה פרויד ושות' ניתן בהחלט להסיק שהפעוט (בהם מתוארים ילדים עד גיל 6) זקוק ליחסים אינטנסיביים עם דמות אחת יציבה שמעניקה לו חום ואהבה. פרידה מדמות שכזו ושהייה בתנאי פנימיה מתוארת על ידי חוקר זה כגורמת לאבל כרוני אצל הילד.

מאז המחקרים הללו, ההעדפה שהיתה במדינות רבות לשלוח ילדים שיש להם משפחות לפנימיות ירדה מאוד.

אז האלטרנטיבה היא לא סידור כלשהו. מדובר בגיל הינקות במטפלת או אומנת, מסוג הדברים שמשפחות עשירות יכולות להרשות לעצמן, והמדינה בשום אופן לא יכולה לממן. וגם במקרה זה, כשהתינוק מנותק מהאם, אתה מוותר על הנקה.

וכשהתינוק גדל והופך לפעוט, מדובר במעונות יום, ואיזשהו caretaker צריך לאסוף את התינוק אחרי הצהריים ולהמשיך להעניק לו יציבות, חום ואהבה. מצדי, שיהיה האב.
405481
אני לוקחת ברצינות גם את בולבי. מה רע בו? הנה קישור שמתמצת את מה שהוא אומר: http://www.psypress.co.uk/pip/resources/slp/topic.as...

גם הוא אמר, כבר אז, שבחודשים הממש ראשונים התינוק מסוגל להתקשר לכל אחד (ראה טבלה בקישור לעיל). נו, אז? על פי הידוע לי, הסברה המקובלת היא שמדובר במנגנון שמגן על יכולת התינוק לשרוד במקרה מוות של האם סמוך ללידה. מדובר בפעולה במוד "מצב חירום", ומאוד תמוה להמליץ עליה כברירת מחדל לאוכלוסייה כולה.

בשום מקום לא מצוין שהתקשרות בטוחה עם דמות אחרת (נאמר מטפלת) באה על חשבון ההתקשרות עם האם או ההורים. קראתי עכשיו אפילו שהתקשרות בטוחה עם דמות מטפלת קשובה ואוהבת יכולה לסייע ולתקן במקצת את דפוס ההתקשרות עם האם, במידה שהוא בעייתי. אבל המסקנה אינה ש"מטפלת זה מספיק ולא צריך אמא".

וכמובן, סליחה מראש, מה לגבי ההנקה? האם אינך רואה כל יתרון רגשי ובריאותי לילד (פחות ימי מחלה לו ולאם) בהנקה? שהרי הנקה ישירה מצריכה שהות רצופה או לפחות תדירה עם היילוד בחודשים הראשונים לחייו? אומנם את חלב האם אפשר לשאוב (אם כי השאיבה תוריד לפחות שעתיים מזמן עבודת האם בשבועות הראשונים, ואני כבר לא בטוחה שישתלם למעביד להעסיק אותה, או ישתלם לה להעסיק מטפלת). אבל משק החלב האמהי מתייצב עד גיל ששה שבועות של התינוק, כך שהפרדה לשעות ארוכות לפני זמן זה, סביר שתגרום לפגיעה בייצור ואולי אף לחיסול ההנקה (אם כי אולי אתה בעד צריכת מטרנה, מה שתורם לצמיחה).

כל זה ולא אמרנו מילה על רגשות האם ויכולתה לתפקד בעבודה למרות הפרדה ארוכה מהתינוק: הורמונים, דאגה, סידורים לוגיסטיים, שאיבות חלב (ואם לא שאיבות זה הזמן לגודש) וכולי. ראיתי אמהות לבני 3 חודשים שמתקשות לתפקד בעבודה בגלל הגורמים הללו, אז אמהות לבני 3 ימים?

אין לי כוח לקשר כל מחקר למקומו הרלוונטי בתגובה, אז ראה שלל מחקרים ‏1. ולא טרחתי אפילו לחפש מחקרים על day care קולקטיבי, שיש לו בעיות משלו, אלא התמקדתי בהפרדה בין התינוק והאם, בהנחה שיש דמות מטפלת חלופית סבירה.

* * *
אני מניחה שאם כולם יחשבו כמוך, הרעיון הזה ייכנס לראש הקולקטיבי, האינסטינקטים האמהיים יוחנקו במידה זו או אחרת של הצלחה, והמכונה תנוע קדימה למרות החריקות הצורמות. כך זה בהרבה מקרים שבהם ה"תרבות" מנסה לחנוק את ה"טבע".

ולסיכום, הגישה שלך מעניינת. אתה ליברל בכיסך אבל ריכוזי בכל היתר: בעצם אתה כופה את מודל יחסי המשפחה הרצוי בעיניך על כלל האוכלוסייה, כברירת מחדל, ממש כמו בקיבוצים בשעתם. רוצה לומר, אצל יעקב, שמאמין באוטונומיה הורית ומשפחתית, דבר כזה לא היה קורה :-P

1 שלל מחקרים בסדר אקראי (הגעתי עד עמוד 5 בתוצאות החיפוש, מתוך 8 עמודים):

לתאומים יש הנחה:
405483
זה לגמרי היפותטי, ובכל זאת: בעבר הלא רחוק, היו מטפלות שתיפקדו גם כמיניקות. יש להניח שבמשק שיתפתח במבנה מסויים, תוכל להתקבל בסופו של דבר נורמה בה האמהות עובדות והמטפלות משמשות במשך חלק מן היממה (כשליש?) כמיניקות.

היפותטי, היפותטי! (אבל אפשרי)
405489
אני לא פוסלת מעיקרו את הרעיון של מטפלת מינקת.
אבל על איזה עבר אתה מדבר? אנא הגדר. אם אתה מתכוון לזמן שהיו שולחים ילדים למינקת בכפר, יש נתונים מבהילים על שיעורי התמותה של תינוקות כאלה (לא בהכרח בגלל טיפול רגשי לקוי אלא בגלל שהמינקת היתה נותנת עדיפות לתינוק שלה קודם כל). זה לא בהכרח דוגמה טובה למקרה שלנו.
405427
אין לו גם סימוכין לטענה שדווקא עדיף שההורה יגדל את הילד, ולא זר ממערכת החינוך. לך יש?
405429
...אבל נדמה לי שיש הרבה סימכין לטענה שילד לא ישרוד הרבה אם איש לא יגדל אותו (או אישה, כמובן). וכפי שנאמר כאן, במדינות שבהן אין חופשת לידה, אין גם סידורים אחרים לילדים.
405449
פוליטיקלי קורקט: "אין ספק שצרכיו של תינוק בן יומו דחופים ואינטנסיביים. האם האם היא‏1 זו שחייבת לענות עליהן? בשתי מדינות מפותחות בעולם המערבי סבורים שלא, ויש להן את התשתית לתמוך בכך"
ברקת: "מי אמר שזה לא פוגע בהתפתחות הילד? יש לך סימוכין לטענה?"

-----
1 האם.
405479
מי אמר שלגדול במשפחה חד הורית לא פוגע בהתפתחות הילד? יש לך סימוכין לטענה? (הטענה "ילדים רבים גדלו כך" או "בהרבה מדינות מפותחות סבורים כך" אינה תשובה טובה).
405493
כן, יש לי סימוכין. רוצה שאביא? או שסתם משעמם לך?
405494
השני.
אני רוצה סימוכין 405496
אני רוצה סימוכין 405503
אז אולי תחפש לבד? האלמוני הוציא לי את החשק.
אני רוצה סימוכין 405504
זה לא דחוף, אם וכשיהיה לך חשק...
אני רוצה סימוכין 405508
בהזדמנות.

הבעיה היא כמובן שלי: אני שוב ושוב לומדת שיש שני סוגי איילים שחבל"ז לדבר איתם - אלמונים וחשמנים. בסוף אני אהיה כמו דב אנשלוביץ.
אני רוצה סימוכין 405693
אני יכול להמליץ לך על דרך הביניים שבה אני נוקט: אני לא מקיים דיונים שנוגעים אלי באופן אישי עם אלמונים.
אני רוצה סימוכין 405765
אימצתי.
אני רוצה סימוכין 405798
לא לך אישית, אלא לכמה מנציגי מעמד האצולה כאן: מאות (מישהו, נדמה לי שטל כהן, אמר שלאורך השנים מדובר באלפי) האלמונים הם גוף גדול ומאסיבי כאן, ושותף משמעותי לדיונים ולפעילות האייל בכל השנים. ולמרות זאת ה"בון טון" המקומי הוא להעליב אותם חופשי-חופשי, להתעלם מהם ולא סתם להתעלם אלא להכריז על כך בהפגנתיות, להתייחס אליהם כמו אל אזרחים סוג ג', להאשים אותם בחוסר אמינות ובאי עמידה בטיעוניהם - וזאת למרות שקיבלנו פה הוכחות, לא פעם, שגם איילים עם שם/ניק קבוע לא עומדים מאחורי הטיעונים שלהם ומדברים מהרהורי ליבם כאילו היו עובדות. באופן כללי נהיה מקובל כאן להתייחס כאילו הניק שמסופק ע"י המערכת, "האייל האלמוני" - הוא צירוף נרדף ל"זבל".

מעניין מה היה האתר הזה לולא האלמונים ולולא האופציה של האלמוניות. מעניין איך היה האייל נראה (אם עוד היה קיים) לו היו מרכיבים אותו במשך השנים, מאז תחילתו, כמה עשרות איילים - מבלי לתת כרגע דוגמאות - כמה עשרות איילים מזוהים (בשם או בניק קבוע), מכובדים, רציניים, "ענייניים" וממלכתיים לא פחות מבן גוריון. הרי אפילו התכנית המפוארת "פסוקו" מהערוץ הראשון היתה פחות אפרורית ומיובשת ויותר מרתקת מאייל כזה.
אני רוצה סימוכין 405805
נכון שזה לא היה מופנה אישית אלי, אבל עדיין זה היה בתגובה לדברי, ולכן אני רוצה לציין, שאני לא רואה באלמונים איילים סוג ב' ולא מעמד נמוך ובטח אני לא רואה בעצמי אציל. אני לא מעליב אלמונים, לא לועג להם או מלגלג עליהם ולא מתייחס אליהם כאל זבל. אני אפילו לא מחרים אותם, מה שאני כן עושה למגיבים מזוהים מסויימים (ומשום הלבנת פנים אני לא אפרט). אני בסך הכל מסרב לדון על ענינים אישיים עם אותם מגיבים שהם מבחינתי חסרי מאפיינים אישיים, ואני לא חושב שאני צריך להתנצל על כך.
לגבי הפסקה השניה, אני חושב שאתה מדבר שטויות. מן הסתם, בלי האלמונים האייל היה חסר לא מעט ויכוחים ודיונים מעניינים, אבל הוא היה נשאר אתר דיונים מרתק ולא פחות איכותי (אם לא יותר). אפילו אם האלמונים תורמים 50 אחוזים מהדיונים האמיתיים, הם מייצרים לפחות 90 אחוזים מרעש הרקע ומהלכלוך בשולי הדיונים. מבחינתי האישית, זה מחיר סביר ולו היו שואלים לדעתי, לא הייתי מציע לשנות את המדיניות, ועדיין, קצת ענווה לא תזיק. לא בזכות האלמונים האייל קיים ולא הם הופכים אותו למה שהוא.
אני רוצה חידודין 405827
איפה אתה חי? עד לאחרונה לפחות, הבון טון היה לערוך לאלמונים מפגשים, לכבד אותם בבורקס על חשבוני, ואפילו, לפעמים, להתייחס לדבריהם ולקבל את השתתפותם בדיון כמובנת מאליה. אלה האלמונים שמועלים בקרדיט הזה פעם אחר פעם, בהתקפות אד הומינם גועליות, בבדיחות סרות טעם (בשם ה"הומור". זה מה שזה?) ובפתילים מייגעים שבהם אי אפשר להבדיל בין אלמוני א' לאלמוני ב', למרות שהם מחזיקים בדעות מנוגדות.

שנית, אולי מדובר באלפי תגובות במשך השנים, אבל להרגשתי (לא בדקתי) מקורן באלמונים ספורים בלבד (ואולי עוד כמה שהחליפו ניק באופן חד פעמי לצורך תגובה נבזית). אתם פשוט חרוצים.

ושלישית, האייל הוא מיובש. ככה זה פה. רוצה ביצה? יש עשרות אתרים אחרים ברשת, אינטליגנטיים לא פחות (לא כולם מעמיקים באותה מידה, אבל זה מפני שאין שם אלמונים).
אני רוצה חידודין 405841
"ואפילו, לפעמים, להתייחס לדבריהם [של האלמונים] ולקבל את השתתפותם בדיון כמובנת מאליה"- נכון לרגע זה, לא ראיתי שום דעה רשמית של המערכת נגד קיומם של איילים אלמונים. אחרי הכל, אם מישהו היה רוצה לאסור את קיומם הוא יכול היה בקלות. לכן, נכון לרגע זה, צריך להתייחס לדבריהם של האלמונים ולקבל את השתתפותם בדיון כמובנת מאליה בדיוק כמו שצריך לקבל את השתתפותה של ברקת בדיון כמובנת מאליה.
touchy touchy 405844
שכחתי במשפט ההוא ~אייקון סרקאזם~
עכשיו טוב יותר?
touchy touchy 405846
בשבילי כן, אבל אני רק אלמוני אחד...
touchy touchy 405848
אז תשלח קישור לשניים האחרים.
אני רוצה חידודין 405851
היי, זה שיש אלפי קוראים, לא רק אלפי תגובות אלא אלפי קוראים - את זה לא אני המצאתי, את זה טל כהן אמר, ובתור מתכנת האתר אפשר לסמוך עליו שיש לו איזה שמץ של מושג והוא לא מדבר מהרהורי ליבו. ועכשיו גם מצאתי תגובה 300851, וזכרון מעומעם אומר לי שהתגובה הזאת היא לא הראשונה שבה טל דיבר על אלפים. ומשתתפים מזוהים, בעלי שם או ניק קבוע - לא חושב שיש בכל זמן נתון יותר מכמה עשרות. אז אם ניתן להסיק מכך שכל השאר, האלפים, הם אלמונים - נראה לי קצת לא סביר שאלה שמגיבים הם אלמונים "ספורים" בלבד.

ולזה שאת שולחת אותי מכאן, לזה כבר התרגלתי, תודה על הנחמדות. ולא אמרתי שאני רוצה ביצה (קצת מצחיק ש*את* מדברת על ביצה, אבל אני לא אלנקק פרופיל היסטורי שלך, שחלקים ממנו בין כך הלכו לאי השדים), אמרתי שבתנאים אחרים, מחמירים יותר, שהיו מסננים מכאן חלק גדול מהקוראים הפסיביים/משתתפים אקטיביים - האייל היה מיובש, לא שהוא מיובש עכשיו אלא שהוא *היה* מיובש, ואת יודעת שהצדק איתי.
אני רוצה חידודין 405853
טל לא דיבר על אלפי אלמונים אלא על אלפי קוראים.
אני לא אמרתי שאין אלפי קוראים אלא שיש מעט אלמונים.
איפה פה הסתירה?

ברור שהצדק איתך. אבל אני לא חושבת שאת צריכה לסחוב כל כך לכיוון השני. גם דאחקות מגרפה בנות שורה וחצי די משעמם לקרוא אחרי זמן מה (כולל את אלה שאני מייצרת), אחרת היינו יושבים כולנו בצ'אט. ומהתלות מושקעות שכוללות פראפראזות על שירת ימי הביניים, אנלוגיות לכתבי קיטס/ייטס/זהבי ולהטוטים לשוניים וירטואוזיים, ממילא לא ייצרת/ם מזה זמן.
אני רוצה חידודין 405854
ובעצם, שכחתי שאימצתי את תגובה 405693 .
חידודין בבשרי (ונעברת מעתה את ''אד הומינם'' ל''עד הומינם'') 405857
הקשתי היקש מדברי טל - לדעתי, לפחות, אין טעם לעשות את הקפיצה הענקית הזאת מאלפים לשניים-שלושה. נו, שיהיה.

למרבה המזל, האהבה שלי אלייך אינה תלויה בדרישת וירטואוזיות ולא באספקת סחורה שוטפת מן המין המשובח בלבד, שאז אנה היינו באים/ות.
מחדד הגון קשה למצוא, ועיפרון קשה הימנו 405860
בואי נראה:

אלפי קוראים. כמה כותבים? את זה טל לא אמר.
מאות כותבים, לדעתי. אם נספור את כל הניקים הקבועים, אלה שישנם ואלה שהיו (כולל קבועים לא מזוהים כמו האייל הזקן, אלמנה ויתום, או להבדיל דובי כורדי), ודאי נעבור את המאה וכנראה נגיע לכמה מאות טובות.
נו, אז כמה מזה אלמונים (קבועים, לא מגיב X שהפך לאלמוני כדי להשמיץ את מגיב Y)? קחי ג'סטה - חמישה או עשרה. אלמונים לדורותיהם? נאמר עשרים.
"החיים הם לא זין, הם קשים תמיד" *) 405863
*) הרופא השמן מ"בית האלוהים" של סמיואל שם.

נו, אז זה חוזר למה שאמרתי - לא בספירה לאחור אלא בכל תקופה נתונה, עדיין יש בסביבות כמה עשרות מגיבים מזוהים. לשיטתך - מגיבים אלמונים *לדורותיהם* - יש מקסימום עשרים. אם זה מה שנותן טעם לתחזוקת/עריכת וכו', של אתר כאתר ציבורי, זה:

א. מאוד משמח, אם כי ההערכה המאוד-נמוכה האישית, שלך, לאתר הנ"ל, היא קצת מפתיעה/מצערת.

ב. שוב מוכיח שמעולם לא הבנתי דבר וחצי דבר בענייני איך פועל האינטרנט, איך פועל עניין האתרים ואיך בכלל פועלים כל שאר המלפפונים החמוצים הנלווים לנושא.
הוא התקשר אלי, דיבר אלי-אי-אי מילים גסות ללא כיסוי 405865
לא הבנתי את א.
יש לי הערכה נמוכה למה? זה משמח או מצער?
אני רוצה חידודין 405895
כאחת האלמוניות עליי לומר שאין ספק שלפחות שלוש מאיתנו מתקבלות, בד"כ, בתור אותה אלמונית. ייתכן אפילו שיותר: אני יודעת שאת החשמנית, באלמוניותה, מבלבלים אתי ועם אלמונית נוספת, וסביר שאותי מבלבלים עם שתיהן ואולי עם עוד אחת...
כך שייתכן מאוד שיש יותר אלמונים קבועים משנראה לך.
אלמונים - התפקדו! 405904
אלמונים - התפקדו! 405906
על זה אומר הנוער: חחחחחח :-)
אלמונים - התפקדו! 410753
אני עדיין כאן בשמות שונים- זה חמש שנים
אלמונים, להתפקד! 405905
אפשר לעשות את זה פשוט, כל אלמוני יגיב לתגובה שלך, וככה נדע כמה אלמונים יש כאן.

2
אלמונים, להתפקד! 405909
3
אלמונים, להתפקד! 405911
4
(ואגב, די ברור שאיידן לא התפקד. חשמנית, התפקדת?)
אלמונים, להתפקד! 405912
5

(אבל אני מסכים עם ברקת. עיקר העניין שלי נובע מהדוברים המזוהים בשמם. האלמונים מתבקשים לקצת צניעות.)
אלמונים, להתפקד! 405917
הדוברים המזוהים בשמם הם גם חלק מהאלמונים.
אלמונים, להתפקד! 405923
הלו, אל תבלבל אותנו. כאן מתפקדים רק איילים אלמוניים טהורי גזע, פחדנים, חסרי ניק.
אלמונים, להתפקד! 406022
הכוונה פה רק למי שהם אלמונים על בסיס קבע או באלה שמשתמשים באלמוניות מדי פעם כדי להשתלח באחרים?
אלמונים, להתפקד! 406039
הכוונה לאלמונים קבועים בתכלית או קבועים למחצה.
אלמונים, להתפקד! 406041
העיקר לקחת את הכל בקלות. שני הדברים היחידים ''על בסיס קבע'' הם המוות ומס הכנסה.
אלמונים, להתפקד! 406044
אם תרוויח מינימום, לא תשלם מס הכנסה.
אלמונים, להתפקד! 406046
כבר הרווחתי מינימום, וזה לא היה כיף כמו שחשבתי :)
אלמונים, להתפקד! 406077
אה, זה ממש לא כיף. גם לי יצא, ועל האגורה.
אלמונים, להתפקד! 405922
גם אני מסכימה עם ברקת.
! 405937
אלמונים, להתפקד! 405924
6
אלמונים, להתפקד! 406063
6
אלמונים, להתפקד! 406064
אוף, שש היה כבר. אותך לגננת. חוץ מזה אני שונאת שממיות. איכס.
אלמונים, להתפקד! 406066
7
האם נכון שרק בנות המין היפה שונאות שממיות?

< שאלת מחקר מסעירה מחכה לדוקטורנט >
421276
נכון שקצת באיחור* אבל.. איך אפשר לשנוא שממיות?!

*לא הייתי בארץ, ורק עכשיו התגברתי על הפחד של לפתוח סקר עם למעלה מאלף מאתיים תגובות חדשות שמחכות לי מאז שנכנסתי אליו בפעם האחרונה.
421290
לא להיות בארץ זהו פשע שבו את העבריין, לא הקורבן.
למה? 421305
(ובכלל, אני כבר חודש וחצי כאן)
למה? 421316
את לא יודעת שאסור לעזוב את ארץ ישראל???
למה? 421317
למה? 421318
אל תחקור במופלא ממך.
למה? 440283
תגובה 403300 , זה למה.
למה מה? 421332
למה זה פשע, או למה את העבריין ולא הקורבן?
גם. וגם. 421460
למה מה? 421536
למה פשע? כי זה נושא הדיון.
למה את לא הקורבן? כי למה לי להסתבך עם הפמיניסיות? (תגובה 420191)

___
סתם, נו באמת, אסור לקנא קצת?
אלמונים, להתפקד! 406106
היי, אתה לא נחשב.
אני רוצה סימוכין 405698
(אני לא אותו אחד; אבל בכל מקרה, אני לא אבקש ממך נתונים או משהו, זה בסדר)
את יודעת, יכול להיות שהאלמוני סתם התחכם התחכמות טיפשית (כשהוא כתב שסתם משעמם לו), מהסוג שגם השכ"ג מדי פעם חוטא בו.
אני רוצה סימוכין 405699
ומה חטאה החשמנית?
אני רוצה סימוכין 405708
מהו הפשע החמור ביותר שהיית קורבן לו?

שכ"ג התחכם איתי התחכמות טיפשית.
אני רוצה סימוכין 405743
זה לא פשע, זו זכות ועונג.
405313
1. יש דברים שממש לא כדאי ללמוד מארה"ב. הרגלי אכילה, למשל.
2. אני ממליצה לך לקרוא את "חיים ששוים פחות" של סילביה אן הולט, על הקשר בין העדר חופשות לידה ופתרונות אפסון מסובסדים לבין מעמד הנשים ומידת השתכרותן.
או
405362
מאמרים כאלה הם חוכמה קטנה. אפשר למצוא גם מתאם בין האוכל שהנשים האלה קונות למידת השתכרותן ומעמדן, ובין ההשכלה של הנשים האלה ומידת השתכרותן. האם המחקר עושה השוואה לקבוצת ביקורת מאותו מעמד שבחרה להישאר בבית, או שהוא בוחר בפתרון הקל הרגיל של מסקנת "עניים חיים פחות טוב"?
405370
זה לא מאמר, אלא ספר שלם. יצא בהוצאת עם עובד.
והוא לא מתייחס לעניים או לא עניים, אלא לכך שבארה"ב אין מעונות יום מסובסדים, למשל. וכן. הוא משווה, לארצות סקנדינביה ובריטניה ואיטליה, ובמהדורה העברית יש המון הערות שוליים עם השוואה למצב אצלנו‏1.

1 שהוא יותר טוב, כמובן, לפחות עד שגישתך וגישתו של דורפל ישתלטו.
405377
ספר כזה תמיד מתייחס לאוכלוסיה חלשה נזקקת, גם אם הוא לא מזכיר זאת במפורש. פרט לכך, בארה"ב יש מעונות יום מסובסדים *קהילתיים* רבים, ייתכן אפילו שיותר מאלו המסובסדים ע"י מדינות אירופה, וכנראה שברמה לא פחותה מהם, מאחר ואלו הם מעונות פרטיים, בהם מסבסדת הקהילה (הנוצרית, היהודית, המחוזית) את הנזקקים בתוכה. מבלי להיכנס למאמר, השוואה בין מדינות אינה השוואה מחקרית טובה במקרים רבים, שכן היא נכשלת פעמים רבות בהתחשבות בנתוני מפתח השונים בין המדינות או אפילו סוגי אוכלוסיה בתוך המדינה.
428079
לא הוא לא מתייחס לאוכלוסיה חלשה ונזקקת.

נא לא לפסול ולקבוע ''ספר כזה תמיד'' לפני שקוראים.
428400
קראי שוב את שכתבתי: "ספר כזה תמיד מתייחס לאוכלוסיה חלשה נזקקת, *גם אם הוא לא מזכיר זאת במפורש*."
428432
גם בין השורות הוא לא מתייחס לאוכלוסיה חלשה ונזקקת.
לעומת זה, הוא מנסה לתקוף את בעיית *כל* הנשים (או לחילופין, הרוב המכריע שלהן), שארגונים פמניסטיים די מתעלמים ממנה בדרך כלל.

בארה"ב, כמובן.
428463
לא צריך בין, בתוך או מעל השורות. זה *ברור* שהאוכלוסיה עליה מדובר היא לא מהחזקות.
429281
נו בטח, הוא עוסק בנשים.
שהן, כמובן, מיעוט, ולכן חלשות.
429420
לא חייבים להיות מיעוט כדי להיות חלשים. לעיתים מיעוט הוא דווקא חזק (היהודים בארה''ב, למשל). נשים, בממוצע, מרוויחות פחות ומקודמות פחות, וממה שכתבת קודם, זו לא כל אוכלוסיית הנשים, אלא פלח קשה יום יותר שלהן.
429792
כמו שאמר ישו לפונטיוס פילאטוס, אתה אמרת.
מי שהכניס קשות יום לדיון, ומתעקש משום מה לדבר על קשות יום, כאילו שלמעמד הבינוני אין בעיה לממן פתרונות אפסון‏1 לילדים, זה אתה.

1 וסליחה לכל מי שזה מפריע לה או לו.
429890
לכל מי יש בעיות מימון, ולפעמים גם לעשירים יש (הכל עניין של סדרי גודל). זה לא חדשות. השאלה אצל מי הבעיה אמיתית.
תקשיב. אני מרימה ידיים 433998
ספר.
לא מאמר.
מקיף מאוד.
מעניין למדי.
מנסה לעסוק בנושא שהפמיניזם בארה''ב די מזניח (או הזניח), והוא נושא שרלוונטי עבור הרוב הגדול של הנשים.

רוצה, תקרא.
לא רוצה, אל תקרא.
תקשיב. אני מרימה ידיים 434043
לא רוצה לקרוא, והרמת הידיים הזו מפריעה לנו בדיון מצויין, פורה וחסר משמעות לחלוטין, אז תפסיקי עם זה בבקשה.
433999
כי? קראת ואתה יודע?
מה כזה *ברור*?
405311
אלמלי חופשת הלידה יש מצב שנשים היו עוזבות את העבודה קצת לפני הלידה, ומחפשות לעצמן עבודה חדשה לאחר שנה-שנתיים. הואיל והרבה הורים עושים ילדים ברצף מסויים, נשים היו חוזרות לשוק העבודה רק לאחר כמה שנים, מתקשות למצוא עבודה כי מאז שעזבו דברים השתנו קצת.
נשים היו חושבות פעמיים אם להביא ילדים, וזה כאמור, לא בדיוק אינטרס לא של החברה ולא של המדינה.
חוץ מזה, כמדומני ביטוח לאומי ולא המעסיק משלם על חופשת הלידה, אז כדאי שהמעסיק יחשוב גם על עצמו ועל אשתו בסיטואציה הזו.

אם אתה לא רוצה שיפטרו את אשתך, תנהג גם אתה בהגינות, ואם אתה לא רוצה שיצבטו את שדי בתך/אחותך/אשתך/אמא שלך כשהיא הולכת ברחוב, אל תצבוט לנשים בציצי.
405364
יש נשים בארה"ב שבהחלט בוחרים באופציה שתיארת. אלו נשים שיכולות להרשות זאת לעצמן, ולכן בד"כ גם ישיגו עבודה לאחר מס' שנים (השכלה טובה וכו'). כאמור, נושא מס' הילדים אינו תלוי בקיום או אי קיום חופשת לידה. עובדה = במדינה בה ניתנת שנה על חשבון המדינה, הילודה היא מהנמוכות בעולם (אם לא הנמוכה ביותר). העבודה יכולהלהשפיע אולי על עיתוי הלידות, אבל בסופו של דבר מה שמשפיע על כמות הילידים הם השכלה, התניות חברתיות, מצב סוציו אקונומי וגורמים נכבדים הרבה יותר מאשר 3 החודשים המדוברים, שעולים לא מעט כסף למדינה.

לגבי נושא מי משלם: אני משלם, ואת משלמת וכולם משלמים, וגם המעסיק. אם החופשה לא היתה ממומנת מבט"ל, אז היו גם יותר ימי עבודה וגם פחות מיסוי ומנגנון.
405372
זאת הבעיה שלך עם ביטוח לאומי? זה שאתה משלם חופשת לידה לאמהות? וזה שאתה משלם ביטוח לאומי למובטלים? גם למובטלים כרוניים? וזה שאתה משלם ביטוח לאומי לנכים? וזה שאתה משלם ביטוח לאומי לחיילי מילואים?
405374
צודקת, צודקת ושוב צודקת. ראי בעניין זה תגובה 405373.
405385
הא?
על כל פנים, אני יכולה להעיד, שסעיף הביטוח הלאומי לא ממש מעיק עלי בתלוש.
405401
הוא שו''חיסט.
405455
שו"חיסט?
405456
תומך שוק חופשי.
405458
לא תש"ח?
405461
אני מניחה שאפשר גם וגם, אלא אם ברקת תאמר אחרת...:)
405431
אז זו לא הבעיה היחידה שלו עם הביטוח הלאומי, נו, אז? זו לא סיבה שלא לתקן גם את זאת. עדיף להתחיל גם מהחלק הכי שולי, על פני שלא להתחיל בכלל.
405459
אני הייתי מתחילה עם מס הכנסה, לא עם הביטוח הלאומי.
חמותי 429284
הנשים הללו ישלמו ביוקר במקרה של גירושין.

ויש תחומים שאם עזבת אותם לזמן מה, קשה מאוד לחזור.
חמותי לקחה הפסקה שכזו. היא היתה לבורנטית לפני, ואחרי שחזרה לשוק העבודה לבורנטית היא כבר לא יכלה להיות, ללא כל קשר למצבה הכלכלי או להשכלה שלה. היא היתה מזכירה, ולאחר מכן עוזרת גננת. ב-‏10 השנים האחרונות היא עוזרת גננת מחליפה דרך חברת כוח אדם.
זה כי העיריה לא קולטת יותר עוזרות גננות, אלא רק דרך חברות כ"א. כשהגננות הותיקות יצאו לפנסיה (עניין של כמה שנים), *כל* הגננות יהיו עובדות של חברות כ"א בשכר זעום.
חמותי 429421
חמותך זו לא ממש סטטיסטיקה, עם כל הכבוד, והאמת היא שהשוק בארה''ב גמיש יותר מהישראלי. יש עוד לאן לשאוף.
429300
אתה הופך את סדר הדברים : במדינות בהן אחוז הילודה נמוך מדי המדינה מציעה הטבות מרחיקות לכת על מנת לעודד את האוכלוסיה לעשות ילדים.
429419
אני לא הופך. אני טוען שגם כשמציעים הטבות מרחיקות לכת (ולא משנה מה הסיבה להצעה), הילודה *עדיין* נמוכה.
429507
ומנגד, גם כשמקשים מאוד על חיי היולדת והתינוק (כמו בארץ), הילודה עדיין גבוהה.
429578
זה לא מנוגד, זה גם בעד. זה אומר שתמריצים כספיים או תנאי לידה משחקים בתפקיד משני לעומת התרבות והלחץ החברתי.
429622
בהחלט. תמכתי בטענתך זו.
עם זאת, היו מקרים רבים של מדיניות תמריצים חיובית או שלילית שהשפיעה בצורה חזקה על התרבות. למשל בארה''ב, החזרת הנשים הביתה עם תום מלחה''ע השנייה, כשהגברים חזרו למקום העבודה - זה היה צעד כלכלי של הממשלה, שקיים היזון הדדי עם יצירת המיתוס התרבותו של עקרת הבית המושלמת).
429794
במקביל גם סגרו מעונות יום ציבוריים.
405296
(דמגוגיה!) מתי אמרתי שהיא "העזה" להכנס להריון? אני לא רוצה את הזכות הזאת כשהמועסק עושה משהו לא בסדר, אני רוצה את הזכות הזאת כל הזמן, בלי שום צורך בנימוק ההחלטה לנצל אותה. זו לא ענישה של המועסק, בשום צורה ואופן לא. זו הגנה על זכויותיי שלי.

מי שרוצה לעודד נשים, אשכנזים או ממושקפים לצאת לעבוד, שיעסיק אותם.

אני חושב על זה גם על כאב פוטנציאלי לעתיד, ואחד שמעוניין להיות מעורב מאוד בחיי ילדיו. זה לא מפריע לי להאמין שאף אחד לא צריך להיות חייב לשכור, לא אותי ולא את אשתי (הגלגול החדש של היטלר? עונש מוגזם), ולקחת את הסיכון הזה. אם אני דורש זאת, ומוצא מעסיק שמוכן להתחייב - נהדר. אם לא - אף אחד לא חייב לי. בעת המיקוח עם המעסיק על החוזה, אני אפעיל עליו לחצים מגוונים בכדי לזכות בתנאים המועדפים עליי. הסתדרות עובדים זה כלי לגיטימי מבחינתי, וחקיקה לא.
405297
אז אתה אומר בעצם, שאורך חופשת הלידה למשל הוא תנאי שצריך להיקבע בחוזה אישי. וכך גם שעת הנקה, ימי מחלת ילד וכולי. כלומר, שכיר/ה שמצא חן מלפני המעסיק, יקבל את כל אלה ואף כפליים. מי שסתם בינוני (אבל לא מספיק גרוע בשביל שיפטרו אותו) לא יזכה להם.
405325
זה לא בדיוק מה שאמרתי, אבל מה רע בזה?
"שכיר/ה שמצא חן מלפני המעסיק" - המעסיק יכול לתת למי שמוצא חן בעיניו בונוסים כבר היום. גם אין שום חוק שקובע שכל עובדי החברה זכאים לאותה המשכורת. מה החידוש או הבעיה פה?
405405
החידוש הוא, שבונוס זה דבר שבא בנוסף למשכורת, לא במקומה. אפשר לעבוד ולהשתכר ולהתפרנס גם ללא בונוס. אם קיבלת כזה - מה טוב.

מה רע בהצעה שלך, אתה שואל? אם אתה מוכן לעבוד במערכת כמו זו שתיארתי, אשריך. אני הייתי מעדיפה להימק במחלקת התה של מוסד הסתדרותי, או לרדת ברמת החיים באופן רציני, ובלבד שלא אצטרך להתחנף נון-סטופ, ואולי גם להיאלץ לעשות עיניים לבוס, שייתן לי בטובו להישאר בבית שבוע וחצי אחרי הלידה. אם כי, למה שהבוס יסתכל עלי בכלל כשאני בחודש התשיעי להריוני? יש לו מספיק מזכירות שמתחככות בו, כדי שיאריך להן ביום נוסף את החופשה השנתית, העומדת כעת על יומיים. ויש לו צוות של מלחכי פנכה, גברים גרושים עם הסכמי ראייה, שרצים עשר פעמים ביום להצית לו את הסיגריה, אחרת לא יוכלו לצאת בארבע לאסוף את הילד פעם בשבוע ולהשלים שעות נוספות בעבודה ביום שישי.

למה שאתה מציע אולי יש הדים פה ושם בעולם המעשי, אולי זה קורה על בסיס ספורדי ובכפוף לכימיה אישית של הבוס עם עובד מסוים, או לחלופין דחייה כלפי עובד מסוים. כשיטה יחידה (המיושמת במלואה) הוא הרסני לאינטגריטי של העובדים ואולי אף לכבוד האדם שלהם.
405438
לא ברור לי איך הפסקה הראשונה [עדכון: כל ההודעה] הגיעה לכאן מהירח. מה, הצעתי שהבינוניים יעבדו בחינם? על מה את מדברת?

אם אני לא אמצא תנאים שיהיו מקובלים עליי במקום אחד, אחפש במקום אחר. אחרי שמספיק מקומות כאלו לא יציעו לי משהו שיתאים לי, אתקן את הסטנדרטים שלי. אחד מהתנאים הוא הבוס. אם אני אחשוב שמגיע לי קידום, ואחשוד/ואדע שהבוס לא ייתן לי אותו מסיבה שלא מוצאת חן בעיניי, אני אעזוב.

כמו שאת לא צריכה להתחנף אל הבוס בכדי לקבל שכר על עבודתך - זה בחוזה - את גם לא בהכרח צריכה להתחנף בשביל חופשות. ואם החופשות לא בחוזה - שיפור החוזה, בונוסים, קידומים וכו', הם גם היום, בדיוק באותה המידה, עניין שתלוי גם ביחסיך עם הבוס, וגם בכישוריך כעובדת.

שוב: אין קשר בין מה שאני מציע ובין מה שאת תוקפת.
405460
אני משערת שמעולם לא נתקלת במשפטים בסגנון ''אין אצלנו חוזה'', או ''לא נהוגות אצלנו חופשות''.
405506
יצא לי לשמוע על הסתדרות העובדים. גם על הכנסת. אם מספר העובדים שהתאגד בכדי לכפות על המעסיקים דרך הכנסת היה מתאגד כדי *ללחוץ* עליהם דרך ההסתדרות, אפשר היה להגיע לתוצאות טובות מאוד בצורה לגיטימית לגמרי, שלא כמו היום.
405514
רגע, איבדת אותי לגמרי.
אתה לא בעד *ביטול* החוק האוסר על מעסיק לפטר אשה עקב הריון?
מה פתאום אתה בעד אותו עקרון אם הוא יגיע דרך ההסתדרות ולא דרך הכנסת?
405522
ראשית, כשקראת לי "נוול" הפריע לי, בגלל שאני משוכנע שלא הבעתי בדיון הנוכחי דיעות שיכולות להתפס כפוגעניות כלפי אף קבוצה, ואין לי מושג מאיפה זה נפל עליי. אני רוצה לחזור ולהסביר לך, שאני לא מדבר על פיטור אשה בהריון דווקא, אלא כל אדם, מכל סיבה.

ההבדל בין ההסתדרות והכנסת: הכנסת מכניסה אדם שדרך פעולתו לא עומדת בסטנדרטים שלה לכלא. ההסתדרות מחרימה אותו. השני לגיטימי, ראוי ואף רצוי, הראשון מגונה במקרים שלא כוללים פגיעה ממשית, כמו גניבה או רצח.
405528
ככל הידוע לי עוד לא נשלח אדם לכלא בגלל שפיטר אשה בהריון.
קנס כן, וחיוב להחזיר אותה לעבודה‏1. כלא? על זה?

1 ולפטר אותה בטיעון כלשהוא בהזדמנות הראשונה.
405531
כלא אם הוא לא ישלם את הקנס ולא יחזיר אותה לעבודה, ואז גם יכניסו את היד לכיס שלו ויוציאו משם את הקנס.
405535
צר לי.
אל תפטר אשה בהריון. זה ממש לא מסוג העברות של "לא ידעתי".

יפה שאתה חושב על הכיס של המעסיק. מה עם הכיס של האשה בהריון?
405539
אני לא חושב על הכיס של המעסיקה. אני חושב רק על זכותה, כאדם, לעשות כל מה שהיא רוצה, כל עוד זה לא פוגע באדם אחר, אלא אם הוא הביע הסכמה.
405550
הבה נניח שהגישה הזו הולכת ומשתרשת, והנורמה החדשה היא - "את בהריון - פוטרת". האם זה לא פוגע באדם אחר? במיוחד אם הבוס לא מראש הבהיר "את בהריון = את מפוטרת".
וגם אם הבוס הבהיר הבהרה שכזו, האם אתה סבור שזה לא פוגע באדם אחר, קרי, המועסקת?

ולמה נראה לי שאם היית בחורה היית מדבר אחרת? ואם זו היתה אשתך שמפוטרת, היית מדבר אחרת?
405552
בפעם הראשונה בדיון הנוכחי שהסברתי את התפיסה הזאת שלי, הוספתי בסוגריים "לפי ההגדרה שלי לפגיעה", או משהו דומה. זו לא "פגיעה", לדעתי, יותר מהנורמה "אתה לבקן - אני לא שוכבת איתך." זו תופעה לא נעימה במציאות הנוכחית. באסה. אני חושב שהבוס לא חייבת למועסק יותר משהיא חייבת לכל אדם מהרחוב, להוציא התחייבויותיה בחוזה. הבוס היא לא האפוטרופוס של המועסק.

כבר כמה הודעות שנדמה לי שאני נחשד בסקסיזם, ועכשיו את מאשרת זאת. תודה רבה על ההבהרה. כבר לא מפריע לי שאת חושבת שאני מנוול. לא, לא הייתי מדבר אחרת כבחורה - 1. אני רוצה חופשת לידה לעצמי. 2. למיטב זכרוני, נכנסתי לדיון בכלל דרך הזווית של זכותו של אדם לשנוא את מי שהוא רק רוצה, ואפילו לא להעסיק אותו. זה כולל גם את האפשרות שלא להעסיק אותי, בגלל שאני יהודי (אתאיסט), בדיוק באותה המידה.
הערה לסדר 405565
אני חייב לציין, שמנסיוני, בוסים (בוסיות?) נשים הן הרבה פחות טולרנטיות לבעיותיהן הייחודיות של מועסקות, מאשר בוסים גברים.
הערה לסדר 405599
נכון.
ואני תוהה מה הסיבה.
אפשרות א'
יש נומרוס קלאוזוס בלתי רשמי בהרבה מאוד מקומות עבודה בנוגע למס' הנשים בעמדות בחירות. אם אני מתחשבת בכפופות לי = אני עשויה להביא לקידומן = עלולים לבעוט אותי החוצה.
אפשרות ב'
דווקא משום שחלק ניכר מהנשים, גם בוסיות, ילדו, הן מגלות פחות אמפטיה מגברים.
"אני ילדתי כמה ילדים ובכל זאת לא הייתי מוכרחה לצאת ב-‏15:30 לאסוף את הילד מהגנון. כמו שהסתדרתי - גם את יכולה להסתדר".
(זה אגב, ללא כל התחשבות בכך ש- לכו תדעו. לבוסית יש יותר כסף על מנת לממן פתרונות אפסון שלא כרוכים בלצאת מהעבודה ב-‏15:30. יש לה אמא / חמות מבוגרת שכבר בפנסיה וששה לטפל בילדים. יש לה איש שמעדיף להיות עקר-בית).

אגב, מחקרים הוכיחו שדווקא אמהות הן עובדות יותר טובות מרווקות. כשאת מוכרחה לצאת ב-‏15:30 לאסוף את הילד, את תדאגי שכל העבודה תסויים עד 15:30.
הערה לסדר 405602
יש לינקים למחקרים (לגבי האמהות)?
הערה לסדר 405610
יש.
אני אחפש.
הערה לסדר 405603
במקום העבודה הקודם שלי, ה"בוסית הגדולה" היתה אם ל5 ילדים. את החמישי היא ילדה בזמן שאני עבדתי שם, וחזרה לעבודה בערך אחרי 3 ימים. (כמובן שהיתה לה פיליפינית צמודה). היא פחות או יותר דרשה את אותה רמה של "מחוייבות" כפי שהיא הגדירה אותה ,גם מכפיפותיה.
מצד שני, לזכותה ייאמר שבזמן של לחץ עבודה שנפל על החופש הגדול, היא ארגנה ממש "קייטנה" לילדי העובדות בוילה של הבעלים.
הערה לסדר 405612
יפה מצידה, באמת.
בל נשכח, אגב, שלא דין ילד חמישי (אפילו ללא פיליפינית צמודה) כדין ילד ראשון.
בהפרשים של שנתיים בין ילד לילד, כשהחמישי נולד הראשון בן 10.
מספיק מבוגר, למשל, לקחת את אחיו הקטנים מהגנון. כשילד ראשון נולד, האם די מחפשת את עצמה ומה היא בדיוק עושה עם הדבר הזה שנולד לה.
הערה לסדר 405604
כמעסיק, אני יכול להעיד שבהנתן כישורים שווים, אני אעדיף אם על פני רווקה או נשואה ללא ילדים. סטטיסטית, הסיכויים שהאם תיכנס להריון במהלך תקופת ההעסקה, קטנים יותר מאלה של חשוכת הבנים.
הערה לסדר 405609
יפה, יפה.
ואם תעסיק אשה בת 40 שלפניה עוד 25 שנות תעסוקה אבל כל הלידות מאחוריה, והילדים כבר גדולים מספיק כדי להשאר בבית לבד גם כשהם חולים, לא כל שכן.
אבל מה נעשה שיש הרבה מעסיקים שמעדיפים עציץ יפה במשרד?
זה מזכיר לי את הבדיחידה הנושנה 405606
איך מונעים מיהודים להתקבל למועדון אקסקלוסיבי?
מקבלים אחד, והוא כבר ידאג לעשות את העבודה...
הערה לסדר 405787
ואולי הדבר קשור לסגנון הניהול הנשי באופן כללי, או ליחסן הכללי של נשים זו לזו?
הערה לסדר 405801
זה גורם אי-נוחות, העובדה שאת מכנה מעון או גן ''פתרונות אפסון''. ילדים, אחרי הכל, הם לא קופסאות קרטון.
הערה לסדר 406023
מה, באמת?
הערה לסדר 406121
סוף-סוף תוצעה בגוגל. איפה מאפסנים ילדים בארץ?
הערה לסדר 406131
באפסנאות.
הערה לסדר 406364
בהנחה שנועה היא לא אחת מאלה שהגיבו, התכוונתי ברצינות.
הערה לסדר 406367
לפי כתובת הדוא"ל הנלווית לתגובה 406132, אפשר להניח שהניק "פתרונות אפסון לכל" המופיע גם בתגובה 406131, הוא של נועה.
הערה לסדר 406399
לנועה ו יש נטיה פתאטית למצוא לעצמה ניקי שוא רגעיים למטרות הומור, ואז לשכוח מהם ולגלות שהם מתנוססים להם בהודעות אחרות שאינן ממין ההומור (ומסגירים את זהותה).
זה קרה כבר.
הערה לסדר 406428
לא נורא, זה קורה לכולנו, ולפעמים בצורות ב-א-מ-ת מביכות (שלא כמו מה שקרה לך כאן - שזה כלום, בסך הכל).
405630
אני רק רוצה להעיר שאני מקבל את הרושם שכמעט בכל דיון שדורפל מעורב בו בצורה רצינית, הדיון מגיע לפסים אישיים של השמצות שלו ואמירות שאפשר לסכם כ"אם היית בן אדם אחר היית מבין/היית מדבר אחרת" (לפעמים בתוספת סימן שאלה).

ברור לי שדורפל מציג עמדות קיצוניות יחסית שלא מוצאות חן בעיניכם. אבל אני חשבתי (קיוויתי) שזה אתר דיונים שבו אפשר להיות בוגר מספיק גם כדי לענות לעמדות כאלו בלי לערב נימה אישית בדברים.

(לא משהו אישי נגדך. ההודעה הזו היא פשוט הקש ששבר את גב הגמל).
405636
כיוון שברוב המקרים בדיונים כאלה מופיעות גם לא מעט השמצות מצדו לבני שיחו, נראה לי שהוא ממש לא זקוק להגנה, או ראוי לה.
405639
אני לא מנסה להגן עליו, אני מנסה להגן על הדיון. ''הוא התחיל'' הוא תירוץ רק בשאלת הסכסוך הישראלי-פלסטיני.
405640
לא דיברתי על ''הוא התחיל'', אלא על כך שיעיל יותר לנסות לשנות את צורת הדיון של אדם אחד עם התנהגות של טרול, מאשר של אנשים רבים שמגיבים עליו בחוסר נחת מסוים.
405642
יודע מה, בוא תראה לי איזה עלבונות אישיים הוא פיזר בדיון הזה שמצדיקים את כינוי ה''טרול'' החביב.
406233
אלמוני יקר,

הרשה לי נא להודות לך על שבחרת להקדיש מזמנך להעברת ביקורת בונה. אני מקבל את דבריך בברכה רבה, אך, אם יותר לי "אבל" קטן - שאין בו אף לרמוז שאינני מקבל את דבריך בהכנעה מלאה! - דומני שאקצור תועלת רבה יותר אם תלווה הביקורת בקישורים. כולי תקווה שתמצא את הפנאי להפנייתי אל ההודעות שבהן תקפתי את נועה, או מתדיינים אחרים, דרך פסים אישיים.

תודה, סליחה ושוב תודה,
דורפל

נ.ב: תודה וסליחה.
נ.נ.ב: סליחה גם על ההתנצלויות המרובות, ותודה לך על סבלנותך.
406295
אין לי סבלנות לחיפושים ארוכים, אז קישור אחד, תגובה 405001
406299
"כיוון שברוב המקרים בדיונים כאלה מופיעות גם לא מעט השמצות מצדו לבני שיחו, נראה לי שהוא ממש לא זקוק להגנה, או ראוי לה."

אתה אומר שברוב הדיונים האלו מופיעות השמצות לא מעטות, אז כמה ארוך יהיה החיפוש? אני מפציר בך לחפש שוב, כי בהודעה שאליה קישרת הפעם לא הייתה שום השמצה. במקרה הגרוע ביותר, טעיתי כשהסקתי שכמה הודעות שונות שקראתי באייל נכתבו על ידי אותו האלמוני. אם אכן זה המצב, זו טעות מובנת, וממילא לא הייתה צריכה להעליב את מי שקיבל אותה בטעות. אבל כך או כך, זו הייתה ביקורת חריפה אך עניינית (גם אם היא שגויה), ושמתייחסת רק לדיעות שהובעו בפירוש. זו לא השמצה.
406300
לא נראה לי שבאיזה שהוא מקום הובעה הדעה ''צטק צטק צטק''.
406323
אני קיבלתי את הרושם הזה. אולי פספסת את ההודעות ההן. כאמור, אלו יכלו בקלות להיות אלמונים שונים.
406348
מעניין. יש קישור?
406375
עוד לא הבנתי איך האיילים ששולפים קישורים להודעות ישנות עושים את זה. אני לא זוכר מספיק מהניסוח המקורי, או אפילו התוכן, בשביל להריץ חיפוש.
406447
יש להם אחד מהשניים:
א. אלבום של גזרי אתרים.
ב. קשרים עם הארכיבאי.
406547
או בעברית, ברקת, בכל פעם שהיא רואה תגובה ראויה לשמירה עם פוטנציאל להפניה עתידית, מגיבה לה בהודעה הכוללת ''טגליין''.
406552
טאגליין (לטובת המחפשים העתידיים) :-)
נפלת במלכודת. 406556
או במילים אחרות, הצלחתי להכניס הודעה לפנתיאון שלך (הגרסה הראשונה ''טאגלין'' הוחלפה עקב החשש שלא תשימי לב).
נפלת במלכודת. 406557
עשית לי וישנה!
נפלת במלכודת. 406846
פיתרון יפה, לא עלה בדעתי :-)
נפלת במלכודת. 406861
אז למה בעצם הוסרה ההודעה הזו?
406650
השיטה פשוטה. כשאתה כותב הודעה מיוחדת, הוסף לה מילים מיוחדות על מנת שתזכור אותן בעתיד. כשאתה נתקל בהודעה מיוחדת שלא אתה כתבת, הגב לה והוסף מילים מיוחדות. אם מה שאתה מחפש לא שייך לזה ולא לזה, כנראה שהחיפוש מיותר.
406776
גרמחוץ.
405462
על פי חוק, אדם לא יכול למכור עצמו לעבדות, אפילו אם הוא רוצה, ואפילו אם זה החוזה שהוא מעוניין בלב שלם לחתום עליו.

כמו כן, הוחלט שאדם לא יכול (חוקית) לוותר על שעות מנוחה, חופשת מחלה, פיצויי פיטורים, ושוויון הזדמנויות בעבודה. יש מגבלות על חוזי תעסוקה. כמו שיש מגבלות על חוזי שכירות, וחוזי סחר. ככה זה. לא כל דבר ששני אנשים מסכמים עליו הוא חוקי. ולדעתי - בצדק.
405505
שוב פעם אתה מספר לי מה החוק הקיים קובע, מקסימום מוסיף "ולדעתי - טוב שכך", ומסיים. מה זה מחדש לי?
405475
זה נשמע לי דומה לסידור הקרטל בין החנויות ה''זולות'' שטל דיבר עליו במאמר הטרי שלו.
405507
גם הכנסת-הממשלה היא קרטל, ועוד אחד שדורש לו מונופול על האלימות החוקית. תגובה 405506
405509
נאמר. אז מה מותר ההצעה שלך?
405523
מה פשר השאלה שלך?
405524
אני אומרת שאתה מעודד קרטל. אתה עונה לי שכבר יש קרטל. אז אם כך, במה ההצעה שלך טובה מהמצב הקיים?
405530
כמו שהכנסת מונעת את הקרטל כיום, הסתדרויות עובדים וציבור אכפתי יכולים לעשות את זה בעולם שלפי הצעתי, וזאת מבלי להוציא אל מחוץ לחוק דברים שלדעתי הם בגדר ''כשר אבל מסריח''.
405538
אתה מתאר עולם אוטופי, שהצעדים הראשונים להגשמתו הם פגיעה חמורה בעובדים. ומה אם זה לא יעבוד? אוטופיה לא השגת, ובעובדים פגעת!
405541
זו לא אוטופיה, זה ניסיון להמשיך ולשפר את המצב הקיים (שאיננו רע במיוחד).
לא תיארתי את הדרך, לא אמרתי מה יהיו הצעדים הראשונים.
405549
רק לי נראה שזה נסיון להרע את המצב הקיים?
405553
את מי בדיוק נראה לך שאני מנסה לדפוק, ולמה?
405559
אתה לא בדיוק מנסה, אבל אם חלילה יתקבלו רעיונותיך זה ידפוק את העובדים בתנאי עבודתם.
שים לב שאתה יוצא מנקודת ראייה של מי שיש לו כח רב כעובד, שיכול לנהל מו''ם שוויוני למדי עם המעביד. לגבי רוב העובדים לא זה המצב, ודאי לא בתנאים של אבטלה גדולה למדי במשק, כמו זו הקיימת כאן היום.
405560
מה זאת אומרת, לא בדיוק מנסה? אני מנסה או לא מנסה? היא שאלה אם היא היחידה שחושבת שאני מנסה להרע את המצב.
405562
טוב, כשאני הסכמתי אתה התכוונתי שהצעותיך, במידה שיתקהלו, ירעו את המצב.
405613
בראש ובראשונה?
את עצמך.

בהמשך?
אחרים.
עוד פעם: 406234
יש הבדל בין אדם ששופך ציאניד לכנרת בכדי להרעיל אנשים, ואחד שהתכוון להוסיף למים פלואוריד והתבלבל בחבית. זה שלדעתך אני לכל הפחות דומה לשני, את זה כבר הבנתי. אבל מההודעות שלך אני מסיק שאת רואה אותי גם כדומה לראשון, וזה כבר ממש לא ברור לי. אני עדיין מחכה להסבר.
עוד פעם: 406408
המהלכים אודותיהם אתה מדבר יפגעו ברוב המכריע של האוכלוסיה. הם יועילו, אם בכלל, רק למעטים‏1. בהתחשב בכך שאני משערת שזה בא בעיסקת חבילה יחד עם עוד כמה דברים, זה הולך לפגוע באופן דרסטי בכל מי שלא נמנה עם קבוצה מצומצמת של בעלי הון‏2.
הואיל ואני לוקחת אותך ברצינות, אני סבורה שזה איום רציני.
ניסיונות, יקירי, תעשה במעבדה בבית. לא על חשבון המשכורת שלי.

אתה יכול, כמובן, להתמם אחר כך ולהגיד "אוי! לא ידעתי שזה יכול לעשות כזה נזק! מי היה יכול לשער שבגלל שהייתי כזה שוק חופשיסט נחמד זכויות עובדים פסו מן העולם!".

1 צמצום הביטוח הלאומי בשקל לא נחשב תועלת, בעיני. ואל תדאג, הביטוח הלאומי לא יצומצם.
2 גם למעסיק הזעיר, שיש לו 5 אנשים תחתיו יש אשה. ואשתו‏3, סביר להניח, לא בהכרח עובדת בעסק. כשהנורמה הזו תתפשט, יש מצב שהמעסיק הזעיר שאנוס ללכת עם השוק, יפטר את עובדותיו בהריון, ונורא יכעס שיעשו את אותו דבר לאשתו.
3 אם כי כבר עבדתי במקום כזה. כלומר, פעם היו להם המון עובדים, ואז הם גילו שהרבה יותר משתלם להם להעסיק פרילנס את כולם, ולקרוא להם כשיש עבודה ולשלוח אותם לחפש את החברים שלהם כשאין. כעובדים קבועים נשארו 2 השותפים, המעצב הראשי, האנימטור הראשי, ואשתו של אחד מהשותפים, שעבדה כמזכירה. אבל זה ממש לא שייך לעניין.
עוד פעם: 406505
שוב, לא שאלתי הפעם למה את חושבת שההצעה שלי רעה, את דעתך כאן הבנתי זה מכבר. שאלתי למה נראה לך שהכוונה הייתה זדונית. (אני לא מתכוון לנג'ס, את לא חייבת לענות. אבל את ההודעה שלך אני מבין כאי-הבנה של השאלה, לא כחוסר עניין בה, אז אני חוזר עליה.)

או אולי הייתי צריך להבין את ההודעה הזאת שלך כ"אני לא מסוגלת להאמין שאתה לא רואה שהצעתך תוביל אותנו לאבדון, ונשאר לי להסיק רק שיש מאחוריה כוונת זדון, כי אף אחד לא יכול להיות כזה מטומטם"?
עוד פעם: 406518
לא שאף אחד לא יכול להיות כזה מטומטם, אבל בדרך כלל כאלה מטומטמים לא מגיבים באייל.

תראה, אני נותנת לך קרדיט...
עוד פעם: 406525
אוקיי, אז עכשיו הבנתי.
405554
לא רק לך.
405557
תגובה 405553
405315
אתה יודע, נפלא בעיני כמה זמן ומאבקים לקחו להשיג את זכויות העובדים, ואיך במחי יד אנחנו זורקים את זה לפח.

אגב,
נשים הן 50% מהאוכלוסיה, אשכנזים גם, וכל אחד יהיה ממושקף ביום מן הימים.
והייתי רוצה לראות אותך נדיב במיוחד על חשבון כיסך אם זה לא יהיה מחוייב בחוק.
405326
מתי התיימרתי לנדיב?
405347
אז בקיצור, אתה רוצה שיבוטל החוק האוסר על מעסיק לפטר אשה עקב הריון, פשוט מטעמי כיס.
במילים אחרות ואני מקווה שאני לא פוגעת ברגשותיך - אתה מנוול.

כולי תקווה שתדבר אחרת אחרי שתהיה נשוי ו/או בעל ילדים ו/או אשה.
405361
נדמה לי שאת לוקחת את זה באופן אישי מדי, דורפל דיבר על המצב האידאלי מבחינתו במסגרת מה שנראה לו כאיזון אופטימלי בין זכויות אדם. השאלה האם הוא אישית באמת היה מפטר אישה בהריון לא עלתה.

נ.ב. אני כן רואה את זה כזכותה של המדינה לפגוע בחופש של מעבידים להעסיק עובדים על מנת לאפשר חברה צודקת יותר, כך לדוגמא אם היתה זכות חוקית לא להעסיק ערבים במוצהר, הרי תנאי העסקתם היו נפגעים קשות משום שחלק (רק חלק מספיק) מהגופים במשק היו בוחרים באפשרות זאת.
405371
זה לא משנה אם הוא אישית היה מפטר או אם הוא אישית לא היה מפטר. יש מספיק מעסיקים מנוולים שהיו מפטרים. והוא תומך בזה.
405439
אני גם תומך בזכותו של אדם שלא לשכור יהודים.
405451
זה קל להגיד בתור רוב במדינה, אבל בתור מיעוט בקרב אוכלוסיה אנטישמית, זה כבר סיפור אחר.

האם היה אי פעם מקום בו זה התרחש למעשה (בעת המודרנית ובמדינה מפותחת) ? מסקרן אותי עד כמה אנשים היו מנצלים יכולת זו (אני חייב לציין שאני נאבק עם הנטיה לאפשר חופש מלא לאדם, אבל לא בטוח עד כמה הוא ינצל אותו לרעה).

בוא נקשה עוד קצת, "שכל דבר שנעשה בהסכמה בין מבוגרים, ולא פוגע בצד שלישי, יהיה חוקי" מה לגבי אדם שמוכר עצמו לעבדות (לחמישים שנה נגיד) ? האם עבדות (מרצון, לפחות ברגע חתימת החוזה) היא לגיטימית מבחינתך ? ואדם שמוכר איבר חיוני ובכך דן עצמו למוות ?
405521
לגיטימי, אבל אני אצטרך להשתכנע שהוא לא סומם סמוך לעת קבלת ההחלטה. בוא נוסיף לתרחיש גם את המניע שלו למכור את עצמו לעבדות (בוא נניח שרק לשנה, טוב?) - נגיד שהוא רוצה שפלוני יתרום לו כליה. פלוני לוקח על עצמו סיכון משמעותי. אתה אולי לא היית מבקש תמורה שכזאת, אבל הדרישה לא הופכת את פלוני לנוול גמור בעיניך, נכון?
405611
אני לא מבצע שיפוט ערכי, בוודאי שיהיו נוגשי-עבדים נחמדים מאוד שידאגו להטבות סוציאליות לעבדיהם, כמו שיהיו כאלו שלא. גם המניע בגינו אדם מוכר עצמו לעבדות יהיה בד"כ נאצל. רק רציתי לדעת עד לאן אתה מוכן ללכת עם האידיאולוגיה.

עכשיו בא הבנק ומכניס סעיף חדש בחוזה האחיד לכל בעלי המשכנתאות (מכאן ואילך, למען הסר ספק), בו מסכים כל בעל נכס להימכר לעבדות במידה ולא יעמוד בתשלומים ולא יהיה בערך הנכס מספיק כדי לכסות את החוב. עדיין עבור כל אחד שחותם מדובר בהסכמה הדדית בין מבוגרים (נגיד שאין ילדים שיפגעו), עדיין מדובר במהלך לגיטימי ?
טיעון חזק נגד זה יהיה שיקומו בנקים שלא יכניסו סעיף כזה, אבל בשוק הלא-מאוד-מפותח השורר בארצנו, יתכן מצב בו כל הבנקים יבחרו להכניס סעיף כזה (שמשפר דרסטית את מוסר התשלומים), שהרי כבר היום יש סעיפים מפלים רבים בחוזים האחידים של הבנקים (כיום בית המשפט פוסל סעיפים ומהווה הגנה נוספת לאזרח הקטן), או לכל הפחות כל הבנקים שמוכנים לקחת את הסיכון עבור חלק ניכר מהאוכלוסיה יהיו כאלו שהסעיף הזה קיים אצלהם.
406238
מהלך לגיטימי של הבנקים. לפני שאתה ממשיך לראות כמה רחוק אני מוכן להפליג לתוך מה שנראה לחברה שלנו היום כאבסורד (בערך כמו דמוקרטיה, זכויות לשחורים, יהודים ונשים, או איסור עונש המוות), אני רוצה להזכיר משהו - אני מעדיף שלא לחיות בחברה שבה אנשים מסתובבים ברחוב ערומים, ונוגעים בי ככה כשאנחנו עולים ביחד לאוטובוס. אבל איזה נימוק יציג החוק שיאסור את זה? אני לא מסוגל לחשוב על נימוק שלא יהיה מגוחך לגמרי ("עירום הוא בלתי מוסרי"), מלבד כאלו שהמשכה בכיוון המחשבה שלהם מסוכנת מבחינתי ("תשעים ותשעה אנשים מתוך מאה מעוניינים בחוק הזה. יוצא הדופן מוזמן לקפוץ"). אז אני נאלץ להתיר את ההתנהגות הזאת לפי החוק, אבל לקוות שהתנהגות כזאת תמנע בצורות אחרות (וגם לפעול למטרה זאת).
406250
הגישה המוסרית שלי היא קצת שונה, כל דבר שנתפס כפוגע ברגשות הציבור (הכוונה לדברים שנעשים בפומבי, אם מה שאדם עושה ב-ד' אמותיו פוגע במישהו, הנ''ל מוזמן להתעסק בענייניו) הוא לא ראוי בקרב אותו ציבור. לכן עירום הוא בסדר גמור בתוך קהילה נודיסטית, אבל ללכת נשים לא צריכות ללכת בג'ינס במאה שערים.
המרחב הציבורי שייך לציבור, לכן לא נראה לי מוגזם לדרוש מאנשים להתנהג בו באופן שלא יפגע ברוב הציבור. אדם שרוצה להתנהג באופן אחר מוזמן לעשות זאת בקהילה שמתירה זאת (או לעבור לנגב).
נראה לי שלטווח הארוך הגישה שלי תשאיר יותר אנשים מאושרים.
406283
לא אעייף אותך בריקוד מיותר מסביב לנקודה - ''פגיעה ברגשות הציבור'' זה מונח מגוחך לדעתי. עם הנימוק הזה אפשר לדרוש כל דבר ממש. במאה שערים הדרישות אולי ברורות, אבל בשכונות פחות הומוגניות יכול להדרש ממך דבר והיפוכו.

תוכל להגיד - אז נאפשר כללים מקומיים כאלו רק איפה שיש קונצנזוס, ומי שזה מספיק חשוב לו, ידאג לגור במקום המתאים. אפשרי, ואם אפשר יהיה להגיע להסדר כזה שירצה את כולם, יופי. אבל אל תשכח שהנדל''ן מוגבל, ושאנשים הם נקמניים. לפעמים בצדק - אחרי מספיק פעמים שאדם יאלץ לעשות סיבוב גדול סביב בני ברק או מאה שערים, בגלל שהוא עם אוטו או בגלל שהיא עם מכנסיים, סביר שיהיו מספיק אנשים שלבוש חרדי ''יפגע ברגשותיהם'' בערים ובשכונות שמסביב.

''נראה לי שלטווח הארוך הגישה שלי תשאיר יותר אנשים מאושרים'' - זה בטח בגלל שאתה מאמין שהדתיות (במתכונות הנפוצות כיום) הולכת ללוות אותנו עוד הרבה זמן.
406259
בדוגמה שלך אתה מזכיר אדם עירום שנוגע בך. תסכים איתי שאם הוא נוגע בך, הוא עבר את גם את הגבול החוקי שאתה מציע. הלא גופו של האדם הוא עדיין מבצרו, נכון?
406284
זה יכול לקרות בטעות כשעולים לאוטובוס. שני אנשים שעמדו לידו עד לפני רגע, בגלל שלהם זה לא הפריע, זזים, האוטובוס מתחיל לנוע, והופה, *אני* מאבד את שיווי המשקל, ויש מגע.
405788
מה לגבי זכותו של אדם לא למכור ליהודים?
406235
גם.
הבעיה היא התחרות 405482
נניח שאתה טוב לב, ולא מפטר את העובדות שלך כשהן נכנסות להריון. הבעיה היא שהמתחרים שלך אינם כה נדיבים, והם כן נוהגים כך. עכשיו אתה בבעיה, כי זה נותן להם יתרון תחרותי עליך, מה שמפשר להם להוריד את המחירים ולהוציא אותך מהתחרות.
כך למעשה העדר חוקים סוציאליים מאלץ (!) את המעסיקים שלא לתת לעובדים שלהם תנאים סוציאליים.
השלם את החסר 405485
נניח שאתה טוב לב, ומקבל לעבודה נשים צעירות ופוריות. המתחרים שלך...
השלם את החסר 405491
טוב לב לא מכניס כסף.
הבעיה היא התחרות 405510
נניח שאתה מפטר את העובדות שלך כשהן נכנסות להריון. אחרי זמן קצר, זו עובדה ידועה בציבור. נשים וגברים שהנושא קרוב לליבם לא מוכנים לעבוד אצלך, אולי גם לא מוכנים לקנות אצלך. אלו שכן, יודעים שיש לך מבחר מצומצם של עובדים פוטנציאליים, ודורשים תנאים טובים יותר משהיו מקבלים לפני שפיטורי ההרות התפוצצו לך בפרצוף. עם הזמן, המשכורות המנופחות והחרם הציבורי גורמים לך ליותר נזק כלכלי משחסכת כשפיטרת את ההרות. יוצא למעשה שהחירות האישית המוגברת מכריחה את המעסיקים להתנהגות מוסרית יותר.
הבעיה היא התחרות 405519
נניח שידוע שקופאיות רשתות מסויימות מחוייבות לעמוד כל המשמרת, כי הרשת רוצה לתת "שירות בגובה העיניים". ונניח שהעובדה הזו ידועה בציבור, ואפילו היו על כך כמה כתבות זועמות בעיתונות. ונניח שהציבור אפילו מתחיל בקריאה לחרם צרכנים.
1. הרשתות יוצאות בהכרזה שהן קונות שטיח אורטופדי לרגלי הקופאיות.
2. החרם הצרכני דועך.
3. לא כל קופאית בכל רשת קיבלה שטיח.
4. זה בכל מקרה פתרון מתחכם ועלוב והיה עדיף בהרבה פשוט לתת להן כיסאות גבוהים.
5. המצב נשאר כשהיה.

עכשיו.
בהעדר חוק, כל מה שאנחנו מגדירים היום כזכויות לגיטימיות - יעלם. אתה רואה התארגנות עובדים למען צ'ינצ'ילה שתחמם את פדחתו של כל עובד קירח בימות החורף הקרים?
לא.
במאה ה-‏19 שעות עבודה מוגדרות כפי שהן מקובלות כיום‏1 היו חלום, שלא לדבר על חופשת לידה. ואלה היו מופרכות כמו צ'ינצ'ילה היום.

לא כל עסק הוא עסק קטן שמעסיק כמה אנשים.
יש מספיק עסקים גדולים, שמעסיקים המוני אנשים. שמעסיקים גם עובדים שכל אחד יכול להחליף אותם. ואם אלה יתחילו לפטר עובדות בהריון, עדיין יהיו מספיק עובדות צעירות שעוד לא מתכננות הריון ועובדות מבוגרות שכבר לא נכנסות להריון להחליף אותן.
וביטול החוק בהחלט לא יגרום להתנהגות מוסרית יותר.

1 ואנחנו כמובן זורקים את כל ההישגים הללו לכלבים.
הבעיה היא התחרות 405526
אני מסכים שזה צעד מסוכן. אני לא מציע לשנות הכל בבת-אחת. לאט-לאט, עם הרבה זהירות, ועם שינוי חברתי נלווה (הרשת מהפיסקה הראשונה צריכה להיות מוחרמת בחברה שבה זה יכול לעבוד). ואם לא הולך, אפשר לשנות את הדרך, או לחזור אחורה למצב של היום.
הבעיה היא התחרות 405534
רק שנשאלת השאלה, אם כשהנורמות משתנות‏1 ניתן להחזיר את הגלגל אחורה. ולדעתי - לא. כלומר אפשר, וזה שוב יגרור עשרות שנים של מאבקים.
אני לא מעוניינת בזה בשביל ניסוי.

1 והן משתנות יפה לכיוון שלך. ע"ע מפעלי ים המלח ו-‏2 מעמדות העובדים שיש בהם. לא ירחק היום ולא יהיו יותר עובדים קבועים (כי כל הקבועים יפרשו לפנסיה, ולא מקבלים יותר עובדים למעמד קבוע) וכל העובדים יהיו עובדי קבלן, בתנאים של עובדי קבלן, ללא הפרשות לפנסיה וללא תוספת ותק.
דוגמא נוספת: אוניברסיטאות. אני אסייג את דברי ואומר שאני יודעת שככה זה ב"בצלאל", תגידו אתם אם זה ככה גם באוניברסיטאות. יש 2 מעמדות: מרצים קבועים, מדור הדינוזאורים, ומרצים צעירים. לדינוזאורים יש קביעות. למרצים צעירים אין קביעות, והם לא יקבלו קביעות. אין יותר קביעות. מרצים מועסקים בחוזה ל-‏8 חודשים. שנה חדשה - חוזה חדש. לא מצטבר. אתה יכול להיות מרצה 10 שנים - עבדת רק 8 חודשים. אתה יכול לפרוש לגמלאות אחרי שנים של עבודה - עבדת רק 8 חודשים. יפה, לא?
הבעיה היא התחרות 405542
מה זאת אומרת, לכיוון שלי? אני לא תעשיין, מנהל-בכיר או בעל ממון. אני סתם אחד, בלי עסק וגם בלי עבודה.
מישהו מכריח את החבר'ה האלו לנסות להתפרנס כמרצים? הם לא יודעים שזה המצב כשהם מתחילים לעבוד?
הבעיה היא התחרות 405548
מה עוד אפשר לעשות עם ספרות השוואתית?
אז זהו. שמה שזה עלול ליצור, זה שאנשים ילכו פחות ופחות ללמוד את מה שהוא לא פרקטיקה טהורה, והפקולטות שאינן רפואה-משפטים-הנדסה-מחשבים יסגרו.

בנוגע למי מכריח?
כשאם אתה נהיה מרצה כל מה שאתה מקבל זה חוזה ל-‏8 חודשים, כשאם אתה פועל המקסימום שאתה תגיע אליו זה עובד קבלן בחוזה ל-‏12 חודשים, כשיותר ויותר ענפים מפנים את מקומותיהם לעובדי כ"א וקבלן, בסוף תעדיף להיות מרצה עם חוזה ל-‏8 חודשים על פני פועל עם חוזה ל-‏12, לא?
ואל תדאג, גם להייטק זה יגיע.
הבעיה היא התחרות 405555
זה בסדר גמור מבחינתי, אבל זה לא יקרה. העולם המערבי לא דומה לאוליבר טוויסט. יש כאן המון אנשים שיש להם הרבה מאוד זמן פנוי, ואין סיבה להניח שתחומי העיסוק/החשיבה שקיימים היום באוניברסיטאות יעלמו אם הממשלה תפסיק לסבסד אותם. מה אני ואת עושים כרגע? עובדים במכרות הפחם? לא. שני אזרחים רגילים לגמרי שיושבים, ובמחיר נמוך מאוד משתמשים במדיום שיכול להזרים אלינו את כל מה שאפשר ללמוד בפקולטות להיסטוריה, ספרות וכו'.

"בנוגע למי מכריח?" - לא הבנתי מכאן והלאה. אני אגיד משהו שנראה לי שקשור, אבל את תסלחי לנבזותי אם זה במקרה לא. כאמור, לא הבנתי מה ניסית להגיד. אז ככה - אני מכריח אותך שלא להכנס אליי הביתה, נכון? במה זה שונה מלהכריח אותך שלא להיות השיפוצניקית שלי, או המורה הפרטית של ילדיי? כשכן אני יכול להשתתף בצערך אם אין לך אלטרנטיבות. כמעסיק פוטנציאלי (היפותטית - כמובן שלא היית עובדת אצל חרא כמוני), זה לא צריך לעניין אותי. גם אני עובד קשה בשביל הכסף שלי, ואני רוצה להחליט מה לעשות איתו.
הבעיה היא התחרות 405607
הסבר.
אם גישתך תלך ותתפשט, ואפשרויות התעסוקה ינועו בין להיות עובד קבלן לביו להיות מועסק בחוזה קצר טווח, אין ספק שאנשים יעדיפו להיות מרצה באוניברסיטה בחוזה קצר טווח.
אם *כל* המשק פועל בשיטות האלה, אין מצב של "מי מכריח אותו לעבוד אצלי". כל מעסיק אחר ינהג בדיוק אותו דבר.
אני לא מאשימה מעסיק שמפטר עובדת בהריון כי הוא יכול. הוא מעסיק ולא פילנטרופ. בשביל זה יש חוק במדינה שאוסר עליו לפטר.

והעולם, אגב, עלול לחזור להיות דומה לימי אוליבר טוויסט. הואיל ולפני ימי אוליבר טוויסט, לפחות מבחינת 80% מהאוכלוסיה, המצב היה טוב יותר, ולקח 150 שנה עד שמצבם חזר להיות סביר.
הבעיה היא התחרות 405620
מדוע המצב לפני אוליבר טוויסט היה טוב יותר?
הבעיה היא התחרות 406019
נצא מהגדרת אוליבר טוויסט, שבסופו של דבר חי מספר שנים לא ידוע במאה ה-‏19 ונתייחס למהפכה התעשייתית ככלל.
ב-‏1450 פועל חקלאי‏1 הרוויח 2 שילינג לשבוע. עם זה הוא היה יכול לקנות כמעט 10.5 קילו לחם ליום. לזה יש להוסיף שפועל חקלאי בדרך כלל קיבל ארוחות מהמעסיק, כך שהכלכלה לא היתה עליו, אז המשכורת טובה יותר ממה שנראה לעין. בגדול, הוא הרוויח פי 6 ממצב סעד.
פועל בניין מומחה הרוויח טוב יותר - 3 שילינג לשבוע, שבהם הוא היה יכול לקנות כ- 15.5 ק"ג לחם ליום, והרוויח פי 9 יותר ממצב סעד.
ב-‏1798 אורג ידני הרוויח 30 שילינג בשבוע, שמאפשרים קניית 12.5 ק"ג לחם ליום, פי 7.5 ממצב סעד. זו היתה משכורת שבהחלט אפשרה קיום בכבוד ופרנסת משפחה, ויש להוסיף לזה שחלק ניכר מן האורגים הידניים שילבו את עבודתם עם משק עזר.
ב-‏1831 אורג ידני הרויח 5.6 שילינג לשבוע. שמספיקים לקניית 900 גרם לחם ביום. וזהו. קצת מעל מצב סעד.
לצורך העניין, תארו לכם אורג בן 25, עם משפחה וילדים ופרנסה טובה. עד כשהוא מגיע לגיל 58, משכורתו מצטמקת לכלום כמעט, והיא הולכת ומדרדרת מדי שנה.
א ב ל.
בעוד אורג ידני התחיל להרוויח גרושים, עם כניסת המיכון, פועל מיומן בבית חרושת לטקסטיל הרוויח לא רע.
33.8 שילינגים לשבוע. שמאפשרים בהחלט קניית 13.5 ק"ג לחם כל יום, ופי 8 מסעד.
פועל בענפים אחרים של התעשיה הרוויח אפילו טוב יותר: 39 שילינג לשבוע, כמעט פי 10 מסעד.
כלומר, תתקדם עם הזרם, תתפתח ותצליח, הא?
לא.
ב-‏1865 פועל עירוני הרוויח 3.9 שילינג לשבוע, שהם משכורת רעב שמאפשרת קניית קילו וחצי לחם ליום.
פועל בניין הרוויח 6.5 שילינג ומהנדס‏2 הרוויח 7.5.
כל זה, עם אחוזי אבטלה עצומים, הואיל וילדים יכולים להפעיל את המכונות, התעשיינים מעדיפים ילדים, כי לילדים הם יכולים לשלם פחות ולילדים הם יכולים גם להרביץ.
כפועל יש סיכוי גבוה שתהיה מובטל, ובשביל לחיות תיאלץ לשלוח את הילדים לעבודה. הילדים לא בטוח יגיעו לגיל בגרות, אבל אם יגיעו, כשהם עצמם יהיו הורים לילדים הם יהיו מובטלים ויאלצו לשלוח את הילדים לעבוד — וחוזר חלילה.
למותר לציין, שבתנאים כאלה ילדים ממש לא קיבלו הדרכה כל שהיא או חינוך מהוריהם (בניגוד למצב הפרה-תעשייתי, שילדים עבדו יחד עם הוריהם בסדנא הביתית או בשדה, וההורים יכלו להדריכם תוך כדי). וחינוך לא משמעו לדעת לקרוא ולכתוב, אלא בבסיס - תהיה בן אדם ודע איך להתנהג.
יתר על כן, העבודה בבתי חרושת 16 שעות ביום‏3, מגיל צעיר, באויר מורעל, עם תזונה לקויה ביותר‏4 נתנה את אותותיה בבריאות.
גובה ממוצע של גברים פועלי טקסטיל היה 167. גברים גידלו זקן קלוש ביותר. וכולם סחבו איתם בעיות בעצמות, בפרקים, בעיות נשימה, ומעשה באחד, הנרי רמזי‏5
שציין מעל דפי ה"פול מול גזט" ב-‏1871 ש"broad chests and powerful limbs are no longer the rule among labourers and artizans".
השוו את זה למצבם של הפועל החקלאי ובעל המלאכה של לפני המהפיכה התעשייתית, שנהנו משעות עבודה קצרות יותר, אויר ראוי לנשימה ותזונה טובה בהרבה‏6.
במהלך המאה ה-‏19 הורדו שוב ושוב סטנדרטי הגיוס לצבא הבריטי (גובה ומצב בריאותי). בשלב מסויים החלו להוריד את הסטנדרטים כל 10 שנים, בקירוב.
ומעשה באחד, רוברט פיל, שציין במהלך דיון אודות שעות העבודה בבתי החרושת (1818) ש"Manchester, which used to furnish numerous recruites of the army, now chiefly underproductive in that respect".
אחוז מסורבי הגיוס‏7 עקב בעיות בריאות היה בשנים 1832-1841 30%.

נחזור למשכורות:
ב-‏1912 שוטף עגלות (לא מלאכה שמצריכה מיומנות כלשהיא) הרוויח 19.6 שילינג לשבוע, המאפשרים קניית 11.6 ק"ג לחם ליום, ופי 6.9 ממצב סעד. עגלון של עגלת משא הרוויח 26 שילינג בשבוע, המאפשרים קניית 15.5 ק"ג לחם ליום, ופי 9 ממצב סעד.
אכן שיפור, אך זה בדיוק מה שהרוויחו הפועל החקלאי ובעל המלאכה ב-‏1450.
אין להתכחש להישגי התיעוש והיצור ההמוני - אך זה עלה במאות שנים של חיים זיפתיים למדי לרוב העם‏8.

1 כמובן שאיכר השתכר הרבה יותר.
2 מהנדס לא אמור להיות ג'נטלמן? טוב, כנראה שלא.
3 במהלך המאה ה-‏19 שעות העבודה לקטינים קוצרו ל-‏12, ואז ל-‏8 לילדים מתחת לגיל 11. נאסרה העסקת ילדים בני פחות מ-‏9, כשקודם לכן הועסקו גם ילדים בני 5 ו-‏3
4 ב- X אחוז ממעמד הפועלים לא טעמו מעולם בשר. וזה, להזכירכם, באומה שלא מתבססת ממש בתזונתה על שילוב של פחמימות וקטניות. בתחילת המאה ה-‏18 האנגלים גילו את הלחם הלבן, ומאז העדיפו אותו על פני לחם אחר. גם אם זה אומר שהלחם ה"לבן" היה מורכב מקמח שחור ועופרת. אבל בזה הם יכולים להאשים רק את עצמם.
5 רופא?
6 שילוב עם משק עזר כבר אמרנו.
7 בקרב מתנדבים. כלומר, אנשים שחפצו להתגייס, ולא ניסו להנפיץ ליקויים בריאותיים כדי להשתמט.
8 האנגלי. כל הנתונים הנ"ל מתייחסים לאנגלים בלבד.
הבעיה היא התחרות 406031
תודה. מרתק (וכמובן גם עצוב).
האם אותם שינויים לרעה נוגעים גם לשינויים בחקיקה?
איפה מצאת את הנתונים? את הסטוריונית?
הבעיה היא התחרות 406042
בהעדר חקיקה, כל אחד יכול לעשות מה שבא לו. במהלך המאה ה-‏19הפרלמנט הבריטי חוקק חוקים בדבר הגבלת שעות עבודה, והגבלת גיל העובדים, אבל די לאט‏1, והיו לא מעט תומכים במצב הקיים.
אגב, היו גם תעשיינים שהתנגדו למצב, פעלו שונה בבתי החרושת שלהם.

לגבי הנתונים, הם לקוחים מכאן
(ככלל, ויקטוריאןווב הוא אתר מעניין).
וניתן למצוא בגוגל בוקס הרבה ספרים בנושא (אבל כמובן, לא בכל דף ניתן לצפות, וחלקם הגדול מוגבל צפיה).
הנתונים על הניוון הפיזי של מעמד הפועלים הבריטי, כמו גם הנתונים על דחיית מגוייסים, לקוחים מכאן
1 בכל זאת, לורדים בריטים לעיתים נדירות מבקרים בבתי חרושת.
הבעיה היא התחרות 406047
נפלא. תודה.:)
הבעיה היא התחרות 406158
מצאתי היום במקרה את המשחק "לשרוד בלונדון של דיקנס":
הבעיה היא התחרות 406242
בעצמך תיארת כמעולה את המצב שקדם למהפיכה התעשייתית, ולחקיקה שהיא בסוף הולידה.
הבעיה היא התחרות 406319
חוששתני שלא הבנתי את דבריך.

ומצב הוא אף פעם לא ''מעולה''.
הבעיה היא התחרות 406333
בורה בהיסטוריה אמרה: "האם אותם שינויים לרעה נוגעים גם לשינויים בחקיקה?" (גם אני העלתי שאלה דומה)
את ענית: "בהעדר חקיקה, כל אחד יכול לעשות מה שבא לו."

המשפט הזה נכון, אבל הוא לא עונה לשאלה, שהייתה "האם אפשר לקשר את התדרדרות המצב לשינוי בחקיקה?"
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406033
ואגב, מעשה ברוברט בלינקו http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Blincoe
יתום שנשלח ע"י הנהלת בית העבודה שבו הוא גר לעבוד במפעל טקסטיל, במסגרת תוכנית הכשרת שוליות.
כלומר, זה הסתמך על מסורת של סידור יתומים אצל בעלי מלאכה למען ילמדו מקצוע ויעמדו ברשות עצמם, לכשיגדלו, אך בעוד ובמקור היתום היה אכן לומד מלאכה, עם התיעוש השיטה הפכה להיות הפניית יתומים לעבודה במפעלים. טקסטיל למשל. בין השאר משום שכל הורה שהיה מסוגל למנוע את זה, העדיף לא לשלוח את ילדיו לעבוד שם אלא במקום אחר‏1.
כמובן שעד שהילדים היו גדלים, אם הם היו מגיעים לבגרות, הם היו סוחבים איתם כל כך הרבה ליקויים פיזיים שהיה להם קשה לעבוד, וגם אם לא - התעשייה מעדיפה להעסיק ילדים, לא מבוגרים, כך שרוב הסיכויים שלהם היו להיות מובטלים כשיגדלו.
רוברט בלינקו פרסם (באמצעות סופר) את זכרונותיו, תחת השם
A Memoir of Robert Blincoe, ולאחרונה יצא ספר בשם
The Real Oliver Twist: Robert Blincoe - A Life That Illuminates an Age (Paperback)
http://www.amazon.co.uk/gp/product/1840467274/202-33...
ההשוואה לאוליבר טוויסט מתבקשת, אבל מה שרוברט בלינקו כותב, גורם לאוליבר טוויסט להראות כמו "אן שרלי".
בסופו של דבר, לאוליבר טוויסט היו חיים די נוחים. מבית העבודה שלחו אותו להיות שוליית קברן. הוא היה יכול להפוך קברן מכובד כשהיה גדל. וכשברח משם התחבר עם פרחי גנבים. עדיף על להיות עבד בבית חרושת לטקסטיל.

1 בניה, למשל. פועלי בניין, הואיל ועבודתם מוגבלת ע"י שעות האור, עבדו הרבה פחות. והרוויחו יותר, כאמור לעיל.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406243
הדמיון לאוליבר טוויסט ממש נחמד כאן, ההשוואה למצב בימינו ולדבריי תהיה קצת פחות. אני דיברתי על דברים שנעשים בהסכמה בין מבוגרים.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406318
אם אתה מבטל חוק שמקנה לי כאשה שתהיה בהריון את הזכות לחופשת לידה. ואני מעוניינת בעבודה. ואתה מבהיר לי ש''אין אצלנו חופשת לידה'' - זה לא נחשב כל כך הסכמה.
גם אם שנינו מבוגרים.

ועדיין לא הבנתי איך כל זה תורם במשהו למישהו חוץ מכיסו של המעסיק.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406326
כמה פעמים עוד נטחן את העובדה שאני לא מסכים להצגה של "אם לא תעשה איקס אני לא אעשה וואיי" ככפייה?

"ועדיין לא הבנתי איך כל זה תורם במשהו למישהו חוץ מכיסו של המעסיק." - אני ואת לא מעסיקים, אז למה שנדאג לזכויותיהם של מעסיקים, אה? את יודעת, אנחנו גם לא ערבים. אולי נבטל גם חוקים שלא תורמים לאף אחד מלבד לערבים? איך זה שונה ממעסיקים? אם כבר, זה אפילו יותר הגיוני - אנחנו יכולים להיות יום אחד מעסיקים, אבל ערבים כבר לא נהיה בגלגול הזה. לא ככה? בואי נקבע שמעכשיו, ערבים חייבים לנו כל מיני דברים בכל מיני זמנים.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406403
וכמה פעמים עוד נטחן את זה שאתה אולי נמצא בעמדת מיקוח מול מעסיק, אבל הרוב המוחלט של העובדים לא?
ושלא משנה איך *אתה* מפרש "כפיה", השאלה איך "כפיה" מפורשת בדרך כלל‏1.
ואגב, מניין לי שלא תנפנפף בדגלים עוד רגע, "צחקתי, צחקתי, לבטל חופשות לידה רק בשביל אוטופיה שעלתה לי בראש זה בדיחה, מה, זה לא ברור לך?"

1 אני יכולה להכריז שאני מפרשת את המילה "אבטיח" כ"אבוקדו". לך תתווכח איתי שאבטיח אינו אבוקדו.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406506
הבנתי את זה. אז? אני גם לא בעמדת מיקוח מול השכן שלי, שלא מוכן להלוות לי כסף לדלק וגם לא ללחם. איך המצב הזה שונה מהמצב שלי עם המעסיק?

זה לא משנה באיזו מילה נשתמש. בואי נשתמש ב"דגב". הסברתי מה המשמעות של "דגב" (הפירוש שלי ל"כפייה"), אני מניח שהבנת. עם "כפייה" (כהגדרתך) אין לי בעיה, ורק ל"דגביה" אני מתנגד.

אני חושב שאני שיאן האייל בהתנצלויות (אולי זה אומר יותר על מספר הטעויות שלי מאשר על הנכונות שלי להודות בהן). עכשיו, פעם אחת התבדחתי, ולא הבנת, וכתבתי "צחקתי". כשזה יקרה פעם שניה, יהיה לך בסיס סביר להתחיל לחשוד שזו שיטת התחמקות. בינתיים אין לך.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406517
אוקי.
תסביר.
מה בדיוק הקטע שלך?

אני מצפה להסבר מלא של כל משנתך הכלכלית-חברתית, ואז, אולי, אני אבין.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406532
בשביל לפשט את ההסבר, נדמיין לרגע שאני וכל שאר האנשים נוחתים לפתע באיזור חדש, בלי להכיר אחד את השני. נוציא מהמשוואה הורים, חברים וכו', נדמיין לרגע שאין קהילות קיימות וקשרים בין האנשים, וכו'. כמו כל אחד אחר בהצגה המופשטת הזאת, אני לא חייב עדיין דבר לאיש, ואיש עדיין לא חייב דבר לי.

מידת הביזור שאני הולך להלל כרגע אולי לעולם לא תהיה אפשרית, בגלל סכנות מבחוץ ואולי גם אי-יציבות מבפנים. שלא כמו כליל, אני מכיר בכך. אני מציג אותה כאידיאל הלא-כל-כך-אידילי, שאליו יש לחתור בקצב איטי, ולהכיר בכך שלא רק הדרך, אלא גם היעד, נתון לפשרות רבות וגדולות. טוב, לעיקר:

הגיהנום הוא הזולת, והעולם מלא בו. באופן רגיל אולי הייתי בוחר לנצל את השכן החלש, אבל יש לי גם שכן חזק, אז יותר משתלם לי להתאגד עם החלש בברית הגנה-הדדית. הוא דורש זכויות שוות בברית הזאת, לא זכויות בהתאם לכוחו היחסי, ולי אין ברירה אלא להעתר.‏1 (כמובן שזו הייתה ההפשטה ענקית של המצב.)

הברית מתרחבת עד שהיא מקיפה מספיק אנשים, ואז חברי הברית נותנים, משיקולים פרקטיים, לשאר תושבי האיזור בחירה - להצטרף או לעזוב את האיזור. מדינה נולדה.

מה אנחנו דורשים אחד מהשני בברית הזאת? הגנה-הדדית הייתה הבסיס, ותמיד תשאר. אפשר להוסיף מחוייבויות נוספות, כמו שאני אדאג לפרנס אותו בזמן שהוא חולה, וחלק מחברי הברית לוחצים להכניס סעיפים כאלו לחוזה. אבל כמו בכל חברה אנושית עם יותר משלושה חברים, א' ו-ב' רוצים להוסיף מחוייבות מסויימת, נגיד דמי אבטלה, ו-ג' מתנגד בכל תוקף.

לדעתי, עדיף שלא לערב את החוזה הבסיסי, של הגנה הדדית, עם החוזים הנוספים. א' ו-ב' רוצים חוק אחד ש-ג' לא רוצה, ב' ו-ג' רוצים חוק שני, ש-א' לא רוצה, וכך הלאה. במקום שכולם יכפו כל מיני דברים על כולם, יכנסו א' ו-ב' להתחייבות משלהם, רק בינם ובין שאר המעוניינים, ב' ו-ג' לשלהם, וכך הלאה.

המעורבות של שאר האזרחים בחוזים אישיים של אזרחים אחרים, תתמצה באכיפת ההתחייבויות שבחרו אחרים לקחת על עצמם. הרי לא ייתכן ש-א' יפרנס את ב' במשך זמן, ואז א' יזדקק לעזרתו של ב', ו-ב' יבחר לשכוח את התחייבויותיו. הפתרון של כליל - נידוי חברתי של המשתמט מהתחייבות - לא מספיק יעיל. ההתחייבויות האלו יכולות בקלות להיות גם שאלה של חיים ומוות. הגיוני להכניס גם את זה (כלומר, אכיפת חוזים פרטיים היא עסק קהילתי) תחת החוזה הבסיסי של הגנה-הדדית. אם לא נכניס את זה, התחייבויות תהיינה כמעט בלתי אפשריות, ולכל היותר אחוז מזערי מאיתנו לא יהיה מעוניין בשום צורה של התחייבויות הדדיות מעבר להגנה המקורית.

אז זהו, כאן פחות או יותר מסתיימת המחוייבות של האזרחים. הגנה הדדית משתי פגיעות - תקיפה אקטיבית (רצח, גניבה וכו'), ותקיפה פסיבית (השתמטות מהתחייבות שניתנה מבחירה). אפשר להגיד שכאן זה נגמר. לא צללתי לעומקם של נושאים כמו בעלות על אדמה, משאבי טבע, בעיות של זיהום הסביבה (איפה בדיוק מותחים את הקו בין הברביקיו החוקי בחצר לתחנת כוח שמזהמת את האוויר גם במרחק של כמה קילומטרים משם?), קביעת סוגי התקיפה האקטיבית האסורות, עונשן, חקירתן וכו'. אלו, ועוד הרבה, הם נושאים מאוד חשובים, אבל לא עקרוניים לחזון הבסיסי שלי - שהמחויבות (ההתחלתית) שלי לאזרחים האחרים מתמצה בהגנה.

-----
1 זה שלי אישית גם אין רצון, לזה הוא ואת לא צריכים להאמין, ואני לא אטרח בהמשך לציין את האפשרות הזאת.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 406849
בשביל מה התאמצתי?
נו אבל מה לעשות 407089
שהמדינה היא לא מודל שאתה בורא מהאוויר?
את חלק מהעובדים שאתה שולח לדאוג לעצמם המדינה דפקה מההתחלה כששלחה אותם למקומות עם סיכויי השתכרות הרבה יותר פחותים,
חלק מאלו שיש להם יש להם בזכות המאממצים של שאר המדינה.
מה שטיפה מכעיס אותי בהודעה שלך שלך חוסר המודעות המכוון לכך שהמציאות כל כך שונה ממה שאתה מתאר, מראש אין חוזה אחיד מראש יש התארגוניות של כוח במדינה מראש אנשים שיש להם יותר ויש אנשים שמנצלים את העזרה הכללית של המדינה.
יש לי שאלה. האם אתה באמת חושב שמה ציינת כמודל יכול להיות לו איזשהו קשר למציאות?
נו אבל מה לעשות 407454
"בשביל לפשט את ההסבר" - זה נאמר בהקשר מסוים. נועה, הנחתי, יודעת מה בדיוק אני מסביר.

"מכעיס אותי בהודעה שלך שלך חוסר המודעות המכוון" - "מידת הביזור שאני הולך להלל כרגע אולי לעולם לא תהיה אפשרית, בגלל סכנות מבחוץ ואולי גם אי-יציבות מבפנים. שלא כמו כליל, אני מכיר בכך. אני מציג אותה כאידיאל הלא-כל-כך-אידילי, שאליו יש לחתור בקצב איטי, ולהכיר בכך שלא רק הדרך, אלא גם היעד, נתון לפשרות רבות וגדולות."

"מראש אנשים שיש להם יותר" - "לא צללתי לעומקם של נושאים כמו בעלות על אדמה, משאבי טבע [snip] אלו, ועוד הרבה, הם נושאים מאוד חשובים, אבל לא עקרוניים לחזון [אולי עדיף היה "פואנטה"] הבסיסי שלי - שהמחויבות (ההתחלתית) שלי לאזרחים האחרים מתמצה בהגנה."
נו אבל מה לעשות 407528
טוב שאתה מכיר בכך ש''מידת הביזור שאני הולך להלל כרגע אולי לעולם לא תהיה אפשרית, בגלל סכנות מבחוץ ואולי גם אי-יציבות מבפנים.'' כך אתה לא צריך להתמודד איתן.
יחי ההבדל הקטן 410836
אני רק הסברתי באיזה כיוון אני רוצה לראות את השיפורים לשיטה הקיימת, שדי מספקת אותי כמו שהיא. אתה ביקשת להחליף לגמרי את המצב הקיים, אותו השוות למצב במדינות כאיראן (כלומר, מתחת לכל ביקורת).
יחי ההבדל הקטן 411713
כן, כי הדרך לדעת כיצד רוצים לשפר את השיטה הקיימת היא להניח טבולה ראסה. הגיון צרוף, מה אומר.
יחי ההבדל הקטן 411727
הייתי עסוק בשבועיים האחרונים, וגם עכשיו אני אמור להיות עסוק בלימודים. עוד לא בדקתי את השרשור שבו התדיינו, אבל אני מניח שיש שם כמה הודעות שלך שלא זכו למענה כבר שבועיים. אני מצטער. אגש לזה מחר, בתקווה שאחרי ההודעה הזאת אצליח להתחיל לרענן את האייל קצת פחות וללמוד קצת יותר.

אבל בינתיים - כל הסיפור עם השטח החדש שמפילים לתוכו אנשים זרים זה לזה, בא כדי להסביר למה אני לא רואה חוקים להגנת העובד וכו' כדברים שבבסיסה של חברה אנושית ליברלית (לא רק על הנייר). הסיפור הזה לא היה מודל רציני של חברות אנושיות, גם לא ניסיון בכיוון. אני מודע למספיק מהחורים ששם בכדי להגיד - הרבה פרטים לא כוסו שם, וגם אם ישלים הקורא בעצמו, ברוח הדברים, הפתרון כנראה לא יהיה ישים. אבל זה לא מביך אותי, כי זה לא היה ניסיון להציע חלופה מלאה עובדת. זה היה רק ניסיון להסביר בקצרה, ובאמת שאני חושב שזה די ברור, לאיזה כיוון אני מתייחס, ולמה, כשאני אומר שאני רוצה לבטל (למשל) את החוקים של חופשות הלידה, אני לא מתכוון לשלוח את ההורים הביתה, אלא מתכוון שאפקט דומה יושג בדרך אחרת, כשזה אפשרי.

או בקצרה - אני ואתה פשוט עשינו שני דברים שונים לגמרי, שנראו במקרה דומים. אתה הצעת חלופה רדיקלית למערכת הקיימת, וראוי היה לרדת (אמשיך מחר, כאמור) איתך לעומקם של הפרטים. אני רק ניסיתי להסביר את עצמי בסיוע ניסוי/הצגה מחשבתי/ת. במקרה יצא שהתפאורה אצלי דמתה לתיאור שכתבת באלטנוילנד שלך, אבל אצלי זו הייתה הצגה, ואצלך זה היה blueprint.
ואם באוליבר טוויסט עסקינן 407091
תראה, הייתי שולחת אותך עם עוד אנשים לאי או משהו כזה כדי לנסות ליסד את החזון העתידי שלך.
לא כאן, לא על חשבוני ולא על חשבון אף אחד שעלול להזדקק ביום מן הימים לביטוח לאומי.
ואני חוזרת בי מיחוס לך כוונות זדון.
הבעיה היא התחרות 406037
תודה. מנין לקוחים הנתונים?
הבעיה היא התחרות 406043
תגובה 406042
הבעיה היא התחרות 406045
כן, ראיתי ממש הרגע, תודה... :)
הבעיה היא התחרות 406189
תיקון:
4 17% מהפועלים בקובנטרי, למשל, לא טעמו מעולם בשר. אלה שטעמו, טעמו מעט מאוד (פחות מפאונד לשבוע) או את החלקים הפחות סימפטיים שניתן לאכול.
הבעיה היא התחרות 406206
טוב, זה לא חכמה, האחרים היו צמחוניים.
הבעיה היא התחרות 406759
כן. לחם לבן, מרגרינה, ריבה, תה וסוכר. אחלה תזונה‏12.

1 בעצם, לחם לבן, מרגרינה, ריבה, תה וסוכר. וחלקים מעניינים של בשר. לא *הרבה* יותר טוב.
הי, זו אומה שקוראת לחומוס chickpea. אנשים שלא יודעים מה טוב בשבילם...
2 עד היום, בסופרמרקטים באנגליה המרגרינה תופסת את אותו חלק (מבחינת שטח מוקצה) שאצלנו תופסות כל הגבינות + דנונה גם יחד.
הבעיה היא התחרות 406772
2 מילא זה - בהולנד הם קוראים למרגרינה "חמאה".
הבעיה היא התחרות 406240
את יכולה להצביע על חוק ששמר את מצבם של העובדים טוב עד למהפיכה התעשייתית, ולקשר את ההתדרדרות במצבם עם ביטולו? אם לא, אני כנראה מפספס את הנקודה שלך.
הבעיה היא התחרות 408178
אה. לא. לא היו חוקים. גם לא היו חוקים שהגבילו שעות עבודה וגיל עבודה‏1. החוקים נוצרו, בתהליך איטי להפליא, אחרי שהמצב נהיה בלתי נסבל.
איך כל זה קשור?
ביטול חוק = אין חוק.

1 אז איך זה הוגבל? טבע. כשאתה עובד בחוץ אתה כפוף לתאורה הטבעית של השמש, כמו גם כשאתה עובד בפנים ואין עדיין מנורות גז. וכשאתה מעסיק את הילדים שלך אתה בדרך כלל חרד לבריאותם ומונע מהם לעבוד עד אפיסת כוחות.
הבעיה היא התחרות 406252
אני מבין איך המהפכה התעשייתית דפקה את האורג הידני. אבל איך היא גרמה לירידה בהכנסה של הפועל החקלאי?

האם לא היה תהליך של פיצוץ אוכלוסין במקביל? זה נראה פרמטר חשוב מכדי להתעלם ממנו.
הבעיה היא התחרות 406316
enclosure.
הבעיה היא התחרות 406867
לא הבנתי.
האם היה צורך בפחות ידיים עובדות גם בחקלאות? הקומביין הוא טריק של המאה העשרים.
הבעיה היא התחרות 406879
אאז"נ נשמעה כאן הטענה (מפי איציק ש.?) שהמעמד העליון, זה שהעביר את החוק, עשה זאת *בגלל* שהוא היה זקוק ללכוח עבודה זול בערים.
הבעיה היא התחרות 568697
אני, אגב, ממעיטה להאמין בתיאוריות קונספירציה ו"דווקא" ודברים שנעשים בכוונת מכוון‏1.

נראה לי הרבה יותר סביר להניח, שהאופנה החדשה בקרב האצולה הכפרית, היתה להעדיף כבשים, שהן רווחיות יותר, יפות יותר, מסריחות פחות ומתלוננות פחות מאריסים. והן, בניגוד לאריסים, לא מנסות לספר לך שהיתה להם שנה קשה.
והואיל ולמעמד העליון יש לובי, נקל עליהם להעביר חוקים מסוג זה.

גידור הקרקעות היה הליך ארוך שהחל עוד במאה ה-‏12 במקומות מסויימים. קשה לי להאמין שזה נעשה על מנת ליצור כוח עבודה זול, עניין שבעל האדמות שמגדר את הקרקע לא נהנה ממנו כלל.

1 כעיקרון, אני סבורה של-‏90% מהעוולות, לערך, אחראים אזלת יד, אטימות, עצלות וחוסר תשומת לב, ולא רוע.
הבעיה היא התחרות 568706
1 את יכולה להוסיף לרשימה "הרגל".

ובהגדרה שלי (שהתגבשה בסמוך לדיון אחר פה באייל), אכן כל אלה אינם אומרים מיידית רוע. את הרוע אפשר להתחיל להגדיר כשהאדם הופך לגמרי *מודע* לתוצאות מעשיו (ממניעים אחרים אלה) *ומסרב* לתקן אותם.
בעצם אולי אפילו זה לא רוע, אפשר לייחס את הסירוב לתקן גם לפחד, או סטגנציה, או מגננה חריפה, או משהו אחר.

אז אולי "רוע" הוא כשהאדם מתחיל להפיץ ולהטיף ולצרף אחרים, כולל הקורבנות, למעשיו ולרוח מעשיו? אולי.
הבעיה היא התחרות 568708
אפשר בכלל לדבר על רוע אחרי פרויד? הפכנו כולנו לפסיכולוגים.
הבעיה היא התחרות 568709
לצורך העניין לא משנה מה מסתתר בנבכי נפשו של האדם אלא מה הוא עושה עם זה.
ואני מדברת על "רוע" במובן הפשוט הזה (הכתבה נדונה באייל אבל לא מצאתי איפה):
(יהונתן יקר, מה נסגר? אתה ממשטרת התזות?)
הבעיה היא התחרות 568710
אפשר בכלל לדבר על רצון חופשי אחרי שכ"ג? הפכנו כולנו לרובוטים.

(מישהו צריך לעשות כאן סדר!).
(אבל זאת לא הייתה ביקורת. סתם תהייה).
הבעיה היא התחרות 568711
תהייה זה הביקורת החדש.

ולפעמים אני מנסה להיזכר על מה דיברנו *לפני* שכ"ג.
הבעיה היא התחרות 568717
לפעמים אני מנסה להזכר מה *היה* לפני שכ"ג
הבעיה היא התחרות 568722
את זוכרת את זה?
הבעיה היא התחרות 568723
אני באייל לפני שכ"ג, אם זה מה שניסית לשאול. או לפחות - אני באייל עוד מהימים בהם שכ"ג עוד לא היה השכ"ג אלא הגיב תחת ניקים רנדומליים.

_________
העלמה עפרונית, פתאום מרגישה היסטורית
הבעיה היא התחרות 569067
גם אני.
הבעיה היא התחרות 568728
לפחות אני מצליח להיות אופנתי. זה קורה רק לעיתים נדירות.

ואני בכלל חשבתי שהתגובה שלי ממשיכה את הקו שלך, לא חולקת עליו. כנראה שבזמן האחרון משהו התקלקל במחשב שלי והוא משבש את המסר שרציתי להעביר ועושה אותו ביקורתי. תודה שאמרת לי, אני אקח אותו לתיקון בהזדמנות הראשונה.
הבעיה היא התחרות 568695
לא.
אבל בעלי הקרקעות הגיעו למסקנה שהם מעדיפים כבשים על פני עדר אריסים לא רחוצים.
וגידור קרקעות שבאופן מסורתי היו משותפות (common, בדיוק הקרקע שיש על שמה טרגדיה ידועה) ואפשרו לכל בעל מקנה בכפר לרעות את מקנהו, הקשה מאוד על אלה שנותרו.
הבעיה היא התחרות 406520
אז לאן הלכו כל המשאבים של ייצור יעיל יותר (של טקסטיל למשל)? באמת לעשירים, שהפכו עשירים יותר או מרובים יותר, או שגם כאן יש הפתעות?
הבעיה היא התחרות 406531
לעשירים שהפכו לעשירים יותר.
ליזמים (כן, יש כאלה), ביניהם כאלה שעבדו כפועלים במפעלים. הרוברט בלינקו שהזכרתי קודם, למשל, גדל והפך ליזם. כמה מפעלים שלו נכשלו אבל אחד הצליח לבסוף‏1.
מוצרי טקסטיל הפכו לזולים יותר. מה שאומר - נגישים יותר‏2.
מוצרים בכלל הפכו לזולים יותר באמצעות ייצור המוני.

אנגליה שהיתה ארץ חקלאית ברובה, הפכה לארץ תעשייתית (שילוב בין ה-enclosure לזה שבינינו לבין עצמינו, אנגליה היא לא שיא התחכום הקולינרי וגיוון ההיצע החקלאי ובין האפשרויות הכלכליות שפתח התיעוש).

אין להתכחש להישגים של התיעוש. ועדיין, זה דפק לרוב האוכלוסיה את החיים במשך כמה דורות.
אה, אחרי שהמשכורות עלו כדי קיום סביר, אנשים יכלו להנות מיתרונות הייצור ההמוני.
לפועל לא צומח הרבה מכך שמחיר הגרביים זול, אם הוא לא יכול להרשות לעצמו לקנות גרביים...

1 וזה לא סותר את זה שהוא היה איש קטן עם רגליים עקומות ושפע בעיות בריאות, וכשנשאל אם היה שולח את ילדיו לעבוד בבית חרושת הוא ענה שהוא כבר היה מעדיף לשלוח אותם לאוסטרליה.
2 אם כי הרוב המכריע של האוכלוסיה רכש בגדים יד שניה ושלישית.
הבעיה היא התחרות 406554
אפרופו מחיר הגרביים (פרסומת עצמית):
הבעיה היא התחרות 408428
הוספתי אותך לבלוגרים שאני עוקבת אחרי כתיבתם.
הבעיה היא התחרות 409245
תודה :-)
הבעיה היא התחרות 410838
אני יכול להוסיף אותך לרשימה של הבלוגרים שאני עוקב אחרי תנועותיהם ותכולת האשפה שלהם?
הבעיה היא התחרות 410882
בהחלט, אם כי אני יכולה גם לעדכן אותך אישית - היום למשל זרקתי לרחוב מתלה מעילים מבמבוק.

עדכון: הוא כבר לא שם.
הבעיה היא התחרות 410892
אני זרקתי מהדירה הישנה שלי לפני שבוע באיזה בוקר מקרר מקולקל, וחצי שעה אח''כ, בדרכי לעבודה, ראיתי אותו נוסע לצידי על עגלה עם סוס באבן גבירול. לפני שלושה ימים זרקתי עוד מקרר מקולקל מהדירה ההיא וגם הוא נעלם.

עוד פרט חשוב בסיפור הוא שאת המקרר השני אני והשותף לשעבר פירקנו לנתחיו בעזרת פטיש ופלאייר, ובאמצע הטקס אחד מהצינורות נשבר ונפלט המון גז. בגלל הקול המעצבן לא שמנו לב שגם ברז הגז הכללי במטבח נפתח איכשהו וחשבנו לרגע שלגז של מקררים יש ריח של גז לבישול. האמת שזה היה יותר מסובך אבל אני לא זוכר את כל הפרטים. מבטיח לעדכן.
הבעיה היא התחרות 410900
אנחנו כמובן נשמח לשמוע, אבל נראה לי שכדאי שתדווח גם לאמישראגז.

(שני מקררים מקולקלים באותה דירה? אל תספר לי שהם התחתנו וילדו מיקרוגל מעשן).
הבעיה היא התחרות 410903
הדירה הקודמת שלי‏1 הייתה ענקית, ואחרי שהמקרר הראשון התקלקל בתוך שבוע (הסקתי בשוגג שעצם מכירת מקרר מעידה על כושרו לקרר) לא זרקנו אותו אלא פשוט הבאנו מקרר מחורבן נוסף. המקרר הנוסף פעל בדרך נס עד למחרת היום שבו העברתי את חפצי.

הדירה החדשה כוללת מקרר חדש.

1 בדוד המלך, מרחק קטן מאוד מהבניין של אמישראגז בפינת אבן גבירול.
הבעיה היא התחרות 411244
למה לא אמרת?
הבעיה היא התחרות 411255
כי לא נרשמת לשירות עדכוני אשפה.
הבעיה היא התחרות 408369
ונתונים מענינים על הבריאות ותוחלת החיים במאה ה־19 מול ימנו נמצאים כאן:
<תגובה 408325>
הבעיה היא התחרות 408394
תגובה 408325 (מוזר, בד"כ אפשר להבין מה קרה - רואים שיש רווח מיותר, או שחסר רווח וכו'. הפעם הכל נראה בסדר ובכל זאת לא כחול)
הבעיה היא התחרות 408603
בימי הזוהר של דיוני השוק חופשי באייל, נהג אורי רדלר (או אולי רעיו לדעה) להשיב שהמהפכה התעשייתית כבר החלה לתת את אותותיה החיוביים, בדמות יותר רווחה גם למעמדות הנמוכים, בדיוק לפני שבאו הרגולטורים עם חוקי הגבלת שעות העבודה וכו'. עד כמה שזכור לי הוא הביא מקורות תומכים, ולא הובאו מקורות סותרים, אבל כמובן ש(א) אסור לסמוך על הזיכרון שלי בזה, ו(ב) זה ממילא לא אומר כלום, מסיבות מובנות האייל הוא לא בית משפט מוצלח לויכוחים היסטוריים. אבל אם מישהו רוצה להרים את הכפפה, לכאן או לכאן, אנא.
הבעיה היא התחרות 408672
אפופידס הביא לינק למאמר שמסכם יפה את גשית ה"אופטימיסטים" וה"פסימיסטים" תוך הסתמכות על -אני מתנצל על המילה הגסה - עובדות. סעיף 3 בתגובה 408374
הבעיה היא התחרות 408681
כמדומני, כאן:
תגובה 240751

אבל הוא לא אומר אמת צרופה.
הבעיה היא התחרות 409033
תודה.
ותודה גם לשכ"ג שקישר לאפופידס שקישר לנרדינלי, אבל הדיון שלו, למרות שנוגע לעניין, נוגע בו רק באופן רופף: הדיון בשאלה האם המהפכה התעשייתית היטיבה עם העם האנגלי לא ממש עונה על השאלה האם הרגולציה של שוק העבודה בעקבות המהפכה התעשייתית היטיבה איתו.
הבעיה היא התחרות 409057
רגולציה של שוק העבודה אפשרית רק בתנאי רווחה מסויימים. אם המוני אנשים עומדים על סף גויעה ברעב, שום רגולציה לא יכולה להתקיים.
אני רק שאלה 409065
מי יסביר מה זה רגולציה, בעברית?
אני רק שאלה 409075
אסדרה.
אני רק שאלה 409076
בקצת יותר פירוט, בבקשה?
אני רק שאלה 409079
אני רק שאלה 409096
תודה.
אני רק שאלה 409081
מכירה את המפקח על הבנקים? המפקח על הביטוח? הממונה על הסדרים כובלים? הרשות לניירות ערך?

כל אלה עוסקים ברגולציה. "רגולציה של חוקי העבודה" מתייחס לחקיקה שקובעת מה מותר ומה אסור בתחום הזה, בניגוד למצב החופשי בו אני ואת יכולים לחתום על כל חוזה שעולה על דעתנו, כולל, למשל, שאעבוד אצלך 16 שעות ביום תמורת פת קיבר וחצי כוס מים מעופשים.

(אגב, במקרה זה אדרוש לקבל את מחצית הכוס המלאה).
אני רק שאלה 409098
תודה גם לך.

מתי אתה מתחיל לעבוד?
אני רק שאלה 409113
זה בדיוק מה שהבוס שלי שואל כבר חמש שנים.
"מי שכר את האיש הזה?!" 409208
___________________
הבוס הראשון שלי, רוכן על מסך המחשב שלי ובוהה באימה בקוד שכתבתי, בזעקה שכל החברה שמעה.
"מי שכר את האיש הזה?!" 409209
היה לי מרצה, מנכ"ל של חברת אינטראקטיב מסויימת, שסיפר על מתכנת ששכר שעשה עליו רושם טוב.
לאחר זמן מה הוא גילה שהאיש ממש לא יודע לתכנת, ומנסה על עיוור, אולי זה יעבוד.
זה לא ממש עבד.
האיש פוטר.

שנתיים אחר כך הוא שלח קורות חיים שוב, זומן לראיון שוב. המרצה לא זיהה אותו מקורות החיים, אבל כן זיהה אותו כשהוא נכנס למשרד שלו.
תגיד, אין לך בושה? אחרי שפיטרנו אותך אז?
כן, אבל תראה, תשמע, מאז למדתי, השתפרתי, תנסו ותראו...

יש איזה קשר בין המקרים?
against all odds 409224
אומנם כשנשכרתי לחברה ההיא כמתכנת ואיש אלגוריתמים, לא ידעתי לתכנת ולא היה לי ניסיון באלגוריתמים (חוץ מפיתרון מהיר לבעיית 8 המלכות (שאיני זוכר), 12 שנים קודם לכן). אבל בניגוד לבחור ההוא הם ידעו זאת. כאן נגמר הדמיון.

מה שהם לא ידעו הוא שלא הסתדרתי עד אז עם מחשבים ושהיתה לי תפיסה איטית באופן מיוחד. זה התחיל עם ציון 40 במחשבים בתיכון. לאחר מכן, למרות שסיימתי (בחוסר הצלחה) שנה א' במחשבים, התקשיתי במשך שנים רבות לתפעל אף את תוכנות האימייל להם נזקקתי, שלא לדבר על פעולות מורכבות יותר כמו שימוש במעבד תמלילים.

בסופו של דבר, לאחר חודשים ארוכים ומייאשים הבנתי איך לתכנת. לאחר זמן מה גם לימדתי בחזרה את אלו שלימדו אותי שיטות חדשות שפיתחתי בתחום התוכנה, שנתנו לחברה יתרון נוסף על מתחריה ומעמדי נסק.

תוך כדי כתיבה תהיתי אם המסר של "הברווזון המכוער" הוא שמה שחשוב זה לאיזו משפחה נולדת ולא איך יצאת.
הורים, שיתו לבכם!
against all odds 409235
כבוד השופט:

מרשי האידיוט החליט שהוא מוכרח תיכף ומיד לדווח לנו גם על נתוניו האנטומים-פיזיולוגיים המדוייקים, כולל תצלומים ודיאגרמות, לספק לנו מצגת אודיו-ויזואלית בנושא הצלחותיו הגדולות יותר, הקטנות יותר והמיקרוסקופיות עד ייאוש בתחומים הסקסואליים, הפאליים, האנאליים והאוראליים, וכן גם להדגים בפנינו את מיטב השכלתו הרטורית בכך שיקרא לנו בקולו הרם והצלול את הסיכום הרפואי בנוגע לעצירות שפיתח בתחום פעולת המעיים.

אבקש הפסקה של שעתיים לפחות, שבמהלכה אחטיפנו מספר זבנגים חינוכיים, אסביר לו משהו בתחום הרחב והמעניין הקרוי "עדות אופי עצמית", וכן גם, ע"מ לאזן קמעא את הרושם המוטעה שטרח מרשי ליצור - אשכנע אותו לפרט מעט בעניין השכלתו הפיזיקלית וכן לפרוש בפנינו משהו מרעיונותיו המעניינים והמקוריים - באמת! - בתחום הפיזיקה.

אבקש לשוב ולהזכיר כי מרשי איננו רק ברווזון מכוער, אלא, כפי שכבר ציינתי - הוא גם אידיוט מושלם, ואבקש התחשבות במצב. תודה.
against all odds 409244
בסה"כ רציתי לתת קצת תקווה לילדים שם בחוץ, שיראו שהקפיטליסטים צודקים וכל אחד יכול.

חוץ מזה, בשביל מי בדיוק את עובדת?
אני לא משלם על זה!
בדקי אימייל...
against all odds 410841
"אני לא משלם על זה!" - זו הייתה דוגמה מצויינת ל"אין אדם עשיר מספיק בכדי להרשות לעצמו עורך-דין זול."
against all odds 409311
איך התקבלת למחשבים עם ציון 40 מהתיכון?
against all odds 409317
איך הלכת לעבוד במחשבים אם אתה לא מסתדר איתם?
against all odds 409374
הוא בטח מדבר על תקופת הבועה, בה אמדוקס וקומברס גייסו פחות או יותר את כל מי שהתמזל (איתרע?) מזלו לעבור את הכביש בצומת רעננה.
against all odds 409496
למה לעצבן לי את עורכת הדין? בסוף אצלה תמיד הסעיף משתחרר, הווריד מתנפח, הצלחות עפות ואני משלם.
לא חראם?
against all odds 409523
לך, לאלמוני ולעו"ד הסוררת:
זה היה בסה"כ שיעור במחשבים שהתקיים באופן אקראי (לרוב פעם בשבועיים) ולא מקצוע לבגרות.
לחוג במחשבים התקבלתי על סמך הישגים נאים בבחינות הבגרות, בפסיכומטרי וכן בקורסים באו"פ בזמן הצבא, מה שגם הקפיץ אותי מעל שנה א' וחלק משנה ב' בשאר החוגים שלקחתי (פיסיקה ומתמטיקה). על פרישתי מן החוג למחשבים החלטתי מכיוון שנוכחתי שלא אוכל לשלב שינה ואוכל עם הצטיינות בשלושה חוגים במקביל. לאחר התואר הראשון המשכתי בלימודי הפיסיקה.

הלימוד המחודש של תיכנות לא היה קל. קיווית שמשהו מאותה שנה א' יצוף ויאיץ את הלימוד, אלא שזה לא קרה. יתכן שבשנים שלאחר אותה השנה זרקתי מן המוח את כל המידע הקשור במחשבים כדי לפנות מקום ליחסות כללית ולתורת המיתרים. הלימוד הפעם היה קשה וממושך יותר מן הפעם הראשונה.

למה בכ"ז הלכתי לעבוד במחשבים? היו מספר סיבות. בין השאר, ידעתי שאם אתרכז בזה ורק בזה, אתגבר ואצליח. ידעתי שיש לי משהו ייחודי לתרום בתחום, גם אם השלב הראשון ידרוש ממני מאמץ גדול משל אחרים - אולי ארחיב זאת אם אגיב לסקר בדיון 2587. כל מה שחסר לי אם כן היה ליטוף התחלתי של פורטונה. והוא הגיע. הוא אומנם היה רק ממש בהתחלה, אך זה היה יותר מליטוף. אולי אפילו מיזמוזון הייתי אומר.

לאחר מאמץ ממושך והישגים נאים, כשנה לאחר שהתחלתי לעבוד בתחום, הוצע לי לנהל את הפיתוח באותה החברה. לאחר מחשבה - סירבתי. זה היה מהר מדי ואדם צריך לדעת את מגבלותיו. היה לי עוד הרבה מה ללמוד. התוצאה: החברה הביא מבחוץ מנהל מנוסה אך מתאים עוד פחות ממני – שהועזב רגע לפני התפטרות כל מחלקת הפיתוח.

לסיום, קלאסיקה ישנה: http://www.flix.co.il/showVideo.asp?m=881061 (זה לא בראבא שם?)
against all odds 409532
לא נראה לי שממש לומדים תכנות באוניברסיטה.
against all odds 409546
מה גורם לך לחשוב זאת?
against all odds 409551
הלימודים שלי באוניברסיטה.
against all odds 409569
אינני שותף לגמרי לרושם שלך, אכפת לך לפרט קצת?

בעצם מה שמעניין אותי הוא מה אתה כולל תחת הכותרת "ללמוד לתכנת", ומה מזה חסר לדעתך בלימודים האוניברסיטאיים?
against all odds 409578
בוא נגיד את זה ככה: קח מתכנת שעבד במשך שנה בחברה מקצועית. האם לדעתך את הנסיון שהוא צבר ניתן ללמוד באופן שקול באוניברסיטה?
against all odds 409599
מדובר ברמות קצת שונות. מעצם שימושך בצמד המילים "ללמוד נסיון" (הרשיתי לעצמי לגזור ולהדביק) עולה סתירה מסויימת. נסיון מעצם הגדרתו נרכש ולא נלמד.

בכל מקרה, אותו אחד שעבד במשך שנה בחברה מקצועית, האם הוא היה טבולה ראסה תכנותית כשהגיע לשם? אם לא, אינני רואה כיצד ההשוואה הזאת תקפה. בכל מקרה, ההבדלים בין לימוד שהינו עצמי בעיקרו תוך כדי עבודה בחברה, לבין לימוד מוסדר בין כתלי האונ' ברורים למדי, על היתרונות והחסרונות הגלומים בכל אחד מהם, כך שאינני חש שיש צורך להרחיב בנושא. בסה"כ הופתעתי מטענתך הגורפת שאין לומדים לתכנת באונ', אבל אני רואה שאינך מוכן להגן עליה.
against all odds 409601
מה שאני מנסה לומר, והצלחת לגלות בעזרת משחקי ההעתקה וההדבקה, הוא שהדבר החשוב בתכנות הוא הנסיון, וזה דבר שלא ניתן ללמוד, גם אם יש קורסים שבהם (נניח) לומדים את מרכיבי השפה.
against all odds 409610
יש קורסים בהם לומדים הרבה יותר ממרכיבי השפה, שהיא כשלעצמה אולי הדבר הפחות חשוב בלימוד התכנות. הייתי שואל היכן אתה לומד, אבל אני כבר יודע את התשובה, ודווקא מכיון שלמוסד המדובר יצא שם מכובד למדי, וכן אודה ואתוודה גם אנוכי ביליתי מספר שנים בין כתליו (למרות שלתכני הקורסים במדעי מחשב שם לא נחשפתי), אני תמה עוד יותר על הטענה הראשונית.

אם אין זאת אחת מאותן טענות שאתה מעלה, לא מתוך עמידה מאחוריהן אלא כשעשוע אינטלקטואלי לא מחייב בלבד, אחזור ואומר שהייתי שמח לו פרטת מעט יותר בדבר המרכיבים הרבים כ''כ שחסרים לדעתך בתואר מדעי המחשב האוניברסיטאי עד כדי כך שלטענתך כלל לא לומדים במהלכו לתכנת.
against all odds 409616
אני לא חושב שכדאי להמשיך את הדיון הזה, לאור הגישה האישית שאתה נוקט בה והעובדה שאתה מכניס דברים לפי (''המרכיבים הרבים כ''כ...''). אם לדעתך הרושם שלי מוטעה - בבקשה, לא חייבים להסכים.

(אגב, למען הסר ספק - לומדים דברים מרתקים בפקולטה למדעי המחשב).
against all odds 409638
למיטב ידיעתי (המוגבלת) מדמ"ח זה *לא* המקום ללמוד תכנות (זה גם לא המקום ללמוד לתפעל גליון אקסל או להגיב באייל).
תכנות (בקורסים אוניברסיטאים) לומדים בקורסי עזר למיניהם, כמו מבוא לשפת C (או פסקל, או פורטרן או PL1.*)

___
* תלוי בן כמה אתה...
טריויה: 409646
בקורס למדעי המחשב לומדים על מדעי המחשב. בקורס להנדסת תוכנה לומדים הנדסת תוכנה. רוב המתכנתים עוסקים בהנדסת תוכנה.
טריויה: 409647
צודק. אני אעדכן את מה שכתבתי: "לא נראה לי שממש לומדים תכנות במדעי המחשב".
against all odds 410479
אל תהיה קטנוני - לומדים שם את השפה (C במקרה ההוא) ומתנסים בה במשך סמסטר שלם. אני מסכים שזה עדיין אינו מקנה לסטודנט יכולת מינימלית הדרושה כיום למתכנת מקצועי.
against all odds 410489
באוניברסיטה העברית, לפחות כשאני למדתי שם, היה קורס חובה בשם ''מעבדת תכנות א''' (ב' זה רק למזוכיסטים) ששמה דגש על תכנות ''נכון'' - קריאות של הקוד, שמות בעלי משמעות למשתנים ולרוטינות, תיעוד, חלוקה נכונה של הקוד לרוטינות, קבצים ומודולים, קומפילציה נקיה מאזהרות והכי חשוב, אינדנטציה.
ברור שזה לא מספיק בשביל להכשיר מתכנת מקצועי, אבל זה בפרוש נותן בסיס טוב.
against all odds 410495
זה אכן נשמע בסיס טוב.
against all odds 410515
לדעתי לומדים דברים דומים בכל אוניברסיטה, אבל זה רק הצעד הראשון...
against all odds 410514
זו הייתה כוונתי: לומדים שפות תכנות (בתל אביב לומדים ג'אווה, בטכניון לומדים גם חלק מ-++C בקורס חובה אחד). זה עדיין לא אומר שלומדים לתכנת.
against all odds 410576
שמע, זה באמת מתסכל, אני ממש לא מחשיב את עצמי כבר-סמכא בתחום, שכן אני נמצא בתחילת דרכי בשני האפיקים המדוברים (וכולי תקווה שהאקדמי יתמשך לו יותר מהתעסוקתי), אבל כבר כעת אני מרגיש שהייתי יכול לסתור את טענותיך פשוט ע"י מתן דוגמאות נגדיות קונקרטיות, אלא שאתה מתעקש לחזור על הטענה שבאונ' לא לומדים לתכנת ללא *שום* הגדרה של מה לשיטתך כלול במונח הזה.

אני מתנצל על הנימה האישית בהודעות הקודמות.

אם זה יעזור במשהו, אתה מוזמן להציץ למשל בסילבוס של
שהוא בסה"כ קורס שנה א'.
against all odds 410592
בוא נשאיר את זה בתחום התחושות שלי, אוקיי?

(אגב, זה קורס חובה?)
כן. 410597
against all odds 409533
מה זה או"פ?
against all odds 409537
האוניברסיטה הפתוחה.
הבעיה היא התחרות 408837
היה מאד מעניין לראות מקורות תומכים כי ה''אותות החיוביים'' שהחלה המהפכה התעשייתית לתת היו סיכון יציבות החברה האנגלית ותחילת בנייתה של תשתית מהפכנית. הבורגנות האנגלית היתה מספיק חכמה כדי לחוקק חוקים שיגנו על הפועלים.
הבעיה היא התחרות 406239
ההזדמנויות שהיו פתוחות בפני אנשים לפני המהפיכה התעשייתית היו פתוחות בפניהם באותה המידה גם במהלכה. המהפיכה התעשייתית הרי לא נפתחה בביטול של חוקים. אנשים עושים גם בחירות שגויות. במקרה של המהפיכה התעשייתית - הנהירה לערים.

ואם אנחנו בענייני הסתכלות צרה - אפשר בקלות לקשר את מרטין לותר קינג לירידה חריפה מאוד באיכות חייהם של השחורים בארה''ב, ועם רק מעט יותר מאמץ אפשר להראות שהסופרג'טיות פגעו באיכות החיים של הנשים. הרבה הקבלות מוזרות אפשריות אם מסובבים את הגב לפני שהזורעים בדמעה קוצרים ברינה.
הבעיה היא התחרות 406493
כשזה מגיע לכך שעיירות שלמות נעלמות ורק הכנסיה נשארת, זה לא כל כך הבחירה של האנשים.
ואגב, הוכח לי שהסופרז'יסטיות פגעו באיכות החיים של הנשים, ועוד בצורה כה חריפה שרק 150 שנה לאחר מכן חזרה איכות החיים של הנשים למה שהייתה קודם.
הבעיה היא התחרות 406507
"כשזה מגיע לכך שעיירות שלמות נעלמות ורק הכנסיה נשארת, זה לא כל כך הבחירה של האנשים." - למה לא?
לא 150 שנים, הרבה פחות. במקרה של השחורים יותר זמן, אבל גם לא 150 שנים. אז?
הבעיה היא התחרות 406762
כי חוק הקרקעות מ-‏1760 מסנף את כל הקרקעות הציבוריות והפתוחות לקרקעותיו של בעל האחוזה, מה שמונע מפועלים חקלאיים שמחזיקים משק קטן, מאריסים ומחוואים קטנים לרעות את בהמותיהם בקרקעות הללו, ואמצעי פרנסה עיקרי של האנשים הללו נשמט תחת רגליהם.
כי האריס אין בידו כדי לשלם עבור הקרקע וגם להתפרנס ממנה. כי החוואי הזעיר נקלע לקשיים ונאלץ לפטר את שכירי היום שלו. כי שכירי היום מוצאים את עצמם גם מפוטרים וגם אין להם יותר אדמת מרעה לרעות בה את בהמותיהם.
אז זו לא בחירה של האנשים.
הבעיה היא התחרות 406790
כלומר, בבמקביל למהפיכה התעשייתית, הועברה חקיקה נפרדת לגמרי מהמהפיכה, אחת שעסקה בנדל"ן דווקא, ואפשר לקשר את המחסור הנורא אליה. או שאני לא מבין נכון?
הבעיה היא התחרות 405614
זה עיוות שנגרם בגלל חקיקה מפגרת.
החוק כיום מחייב פיצויים למי שעבד מעל שנה, כאשר מאזור תשעה חודשים כבר אפשר לרמוז שהפיטורים היו בגלל התקרבות השנה, אם ישונה החוק ופיצויי פיטורים יצטברו מהיום הראשון, כמו גם חובת הפרשה לפנסיה, תעלם זכות הקיום של חברות כ''א.
יהיה זול יותר להעסיק עובדים לבד מאשר דרך חברת כ''א ולא תהיה שום מוטיבציה לפטר אותם אלא אם כן הם כבר לא כדאיים כלכלית.
הבעיה היא התחרות 405618
את רצינית? אין קביעות בבצלאל?
ומה עם בתי ספר אחרים לאמנות?
זה נשמע נורא.
הבעיה היא התחרות 406205
אתה ראית בארץ אי פעם חרם צרכנים מוצלח למעט החרם הדתי?
הבעיה היא התחרות 406256
גם לא ראיתי דמוקרטיה יציבה בעיראק. שנחזיר את סדאם?
הבעיה היא התחרות 406265
והקשר הוא?
הבעיה היא התחרות 406291
הסכמתי כבר עם הטענה שהחברה שלנו לא בשלה לשינוי, אבל אני עדיין חושב שזו מטרה שרצוי לכוון אליה.
405441
הטעמים של המעסיק לפיטורין יהיו קשורים בכיס. הטעמים שלי לאיפשור הפיטורין הוא תפיסת עולם ליברטריאנית - מעוניין שכל דבר שנעשה בהסכמה בין מבוגרים, ולא פוגע בצד שלישי, יהיה חוקי (עם הפירוש שלי ל"פוגע"). אם זה אומר שלא להעסיק את דורפל, כי הוא חרא של בן אדם ואני שונא את השמוק הזה, זה גם בסדר מבחינתי.

מה פשר ההתמקדות הבלעדית הזאת בנשים בהריון? ולמה אני מנוול? ואיך זה אמור שלא לפגוע ברגשותיי? ואם אני מנוול, למה שיפריע לך לפגוע ברגשותיי?
405457
התוספת לגבי הפגיעה ברגשות באה למנוע מחיקת ההודעה או הופכת הודעה של המערכת שזה ממש ממש לא מקובל לקרוא לאנשים בשמות גנאי.
405511
אוקיי. תוכלי להסביר _למה_ אני מנוול?
שוק חופשיזים היר וי קום 405235
מאחר שהמעיס אינו חי בוואקום, לא הוא לא יכול לפטר כל מי שבא לו
למה? כי הוא זוכה להטבות מיוחדות, ולזיכויים שונים מטעם הממשלה, ממש כמו שבחוזה יש מגבלות ליציאה ממנו כך גם בהעסקה,
אבל מאחר ששוק העבודה אינו שיוויוני מבחינת הכוח, יש מגבלות של המדינה לגבי החוזה, וטב שכך.
לדוגמה שלך: העסק של המעסיק אינו הבית שלו, לא מדובר בו בדבר אישי שלו, מדובר במנגנון שהוא הקים למען רווחיו, אבל כזה שחי בסביבה מסויימת.
אם אתה גר בבית דירות מותר לך להחליט שאתה לא רוצה שכן הומו?
לא לא מותר לך
םוק יו ריה םיזישפוח קוש 405261
אני מצטער, אבל קשה לי לעקוב אחריך.
המעסיק מקל הטבות מהטבות שונות על המועסקים 405300
הראשונה, והפשוטה ביותר, היא כמובן הפטור ממס שהוא מקבל על הוצאות השכר של העובדים שלו.
אי לכך, למדינה, שהיא צד בעסקה (ע''י סבסוד שכר העובד למעשה) יש זכות להתערב בחוזה ההעסקה.
המעסיק מקל הטבות מהטבות שונות על המועסקים 405327
אני לא מציע להעביר את התמונה לקיר השני ולהשאיר במקומה את המסגרת.
405184
הריון ומילואים מכוסים על-ידי חוקים האוסרים על פיטורין. הומו, לבן/כושי וימני מכוסים ע"י חוקים האוסרים אפליה על בסיס מין, גזע, העדפה מינית וכן הלאה (אני מניח שימני נופל איפשהו בפנים, ואם לא - בית המשפט יפרש את הסעיף בהרחבה). אבל אני לא חושב שיש חוק שיוכל לאסור עלי להגיד לעובד שקמתי הבוקר על צד שמאל ונמאס לי מהפרצוף שלו אז הוא מפוטר.
405205
ומכאן אנו למדים שהחוק אולי מגן על מיעוטים, אבל רק אם הם מרובים מספיק.
404898
את יורה לעצמך צרור ברגל עם הקישור לכתבה בגארדיאן.
404900
בגלל שזה היה מין אוראלי?

במקרה הזה אני מסכימה עם הגדרת השופטים. Rape.
404996
בגלל שסביר מאוד (אני לא אחפש כתבה מפורטת יותר על המקרה הספיציפי, זה לא עקרוני) שהיא חשבה שיש ביניהם משהו, שהוא שלח לה רמזים וכו', ושהכוונות שלה היו טהורות לגמרי (אם שוכחים את בעלה לרגע). קשה להאמין שהיא חשבה שהוא לא יתעורר. אם היא הייתה מנסה להעיר אותו עם נשיקה צרפתית, ההתייחסות שלך למקרה היית שונה? אם היא הייתה מנסה עם נשיקה על המצח? ליטוף של המפשעה מעל הבגדים? ליטוף של המצח?

אני לא אומר שזה מקרה תקין, ואני בחיים לא הייתי עושה משהו כזה, אבל לא הייתי קורא למעשה כזה "אונס". ובכדי להיות ברור - זה שהיא אישה, זה לא חלק משמעותי בעניין (אולי קצת בתת-מודע, אבל זה מעבר לשליטתי או לשפיטתי). אם תרצי, נמשיך את הדיון כאילו היו אלו שני גברים.
405086
באותה מידה סביר שהיא היתה שיכורה לחלוטין, מה שהביא אותה לאבד שליטה על יצריה וגם לא לחשוב על האפשרות שהוא יתעורר, והפעולה שבה היא נתפסה נודעה להביא את איברו של הבחור למצב בו תוכל להשתמש בו הלאה.

באשר למה מותר או אסור, אני מביאה איתי את אמות המידה שלי. אני לא הייתי מעיזה להעיר בחור שלא ''כבשתי'' בצורה זו או אחרת על ידי נשיקה, לא בתוך הפה ולא על המצח. גם לא הייתי ממששת את סחורתו. מה שנותר אם כן כפעילות תקינה בעיני, הוא ליטוף על המצח.

אבל אם אנחנו מדברים על דקויות במשמעות המילה ''אונס'', מעולם לא חשבתי על מין אוראלי שבחור מבצע בבחורה כ''אונס''. אבל אני בהחלט מוכנה לקבל את זה. אז מהיום לשיטתי כל שימוש שלא בהסכמה באיבר מינו של האחר הוא ''אונס'' (הבנתי כבר שהחוק במדינת ישראל רואה זאת אחרת, קראתי בקישור שלא שמרתי שהחוק לפחות בחלק ממדינות ארה''ב מגדיר זאת בערך כמוני, לא שזה משנה).
405114
אם היא לא יכלה, התכוונה או ניסתה לכפות עליו, אני לא רואה סיבה לקרוא לזה "אונס". יותר מתאים "הטרדה מינית" לדעתי.

נבדוק את הנזק שנגרם לו:
סכנה ממחלות מיניות - נמוכה עד אפסית, בהתאם להיסטוריה הרפואית של המטרידה.
צלקות נפשיות, מבוכה, השפלה וכו' - ככל הנראה מזערית, לפי הנורמות שבחברה שבה הם חיים, ועל פי היכרותה האישית עם הבחור.
אי-נעימות גופנית - מאוד לא סביר.
פגיעה ביחסיו עם בת-זוג קיימת - רק אם היא פסיכית לגמרי.

בהשוואה לפשעים שעל הגדרתם כ"אונס" אין מחלוקת, האחד הזה נראה ממש מגוחך.
405129
יש הרבה אנסים שלא ''מתכוונים'' או ''מנסים לכפות'' את עצמם על קורבנותיהם. הם פשוט משכנעים את עצמם שהנאנסת מעוניינת באונס.
וה''צלקות נפשיות, מבוכה, השפלה וכו''' עדיין יכולות להיות חמורות מאוד.
405209
לא ברור לי מהכתבה אם הוא אמר לא להפסיק אחרי שהתעורר, ואם כן, האם היא המשיכה בכל זאת. אם היא לא המשיכה, אני לא הייתי מגדיר זאת כאונס, אלא כמעשה מגונה.
405263
1. יכלה. 2. התכוונה. 3. ניסתה.
הראה לי בבקשה את האנס שלא קיים אף אחד משלושת הסעיפים הנ"ל.

"הם פשוט משכנעים את עצמם" - ביקשתי שישכנעו אותי, אותך או את השופט, לא את עצמם.
405274
"כשאת אומרת לא, למה את מתכוונת?"
405290
ל''כן'', כמובן. בדיוק.
405137
"נבדוק את הנזק שנגרם לו":
(מתוך דיווח הגארדיאן שנזכר לעיל)
"The man said the episode left him with insomnia and virtually no interest in sex. He also described it as a breach of trust that had crushed his faith in people."

זה בסדר מר אלון, חוסר הידע שאתה מפגין לגבי נזקים אפשריים שאהמ, השתתפות שלא מבחירה באקט מיני עשויה לגרום, אז אני רגועה לגבי ההיסטוריה שלך, ויכולה לאחל לך עתיד ורוד באותה מידה.
405138
תיקון:
חוסר הידע שלך *מסייע* לי להיות רגועה וגו' (זה ילמד אותי לא לעשות הגהה)
405266
אני מתקשה מאוד להאמין לו.
זה מצער גברת אומץ, הרמיזות שלך לא ברורות.
405287
לקח לי מספר דקות להבין לאילו רמיזות אתה מתכוון מר אלון. ב"עתיד ורוד", התכוונתי עתיד מחוסר התנסויות שליליות. הנטיות המיניות של אנשים שאינם בני זוגי לא ממש מעניינות אותי.

אני בכל זאת אנסה להבהיר את כוונתי.

"אני מתקשה מאוד להאמין לו."
והוא יתקשה להאמין לך בכל הנוגע לנזקים שנגרמו לו. ההבדל ביניכם הוא שהוא עבר את החוויה ואתה לא. וכפי שציינתי, אני מאחלת לך שלא תעבור חוויה דומה ולא תקבל "הארות" לגבי הנזק המתלווה אליה.

מהנזקים אפשריים שציינת קודם אני רוצה להתייחס לשניים:

"צלקות נפשיות, מבוכה, השפלה וכו' - ככל הנראה מזערית, לפי הנורמות שבחברה שבה הם חיים, ועל פי היכרותה האישית עם הבחור."
ניסוח לא ממש ברור, אבל אם הבנתי נכון אתה מקשר נזקים פסיכולוגיים עם מעמדו בחברה שבה הוא חי ועם זה שהיא לא זרה לו. אני לא מבינה מדוע אתה עושה את הקישור הזה, ואשמח לקבל הסבר.

"פגיעה ביחסיו עם בת-זוג קיימת - רק אם היא פסיכית לגמרי."
התרכזות בבת הזוג במקום בקורבן. אם הוא איבד את התאבון המיני שלו, ואת יכולתו לסמוך על בני אדם, הדבר יפגע בקשרים הרומנטיים שהוא יוצר בצורה חריפה.
405310
למה "מר אלון"? את לועגת לי על שהיה לי את האומץ לחתום בשמי?

אהה, התכוונת להגיד שאת מבינה שלא נאנסתי, ומאחלת לי שגם לא אאנס. האמירה הונילית הזאת לא הסתדרה לי עם הנימה של "מר אלון". לא חשבתי שאת רומזת שאני הומוסקסואל. הרי אמרתי שהרמיזות _לא_ ברורות לי.

"אני מתקשה מאוד להאמין לו"
אני מקבל בלי בעיות שיש אנשים שיפגעו מאוד מחוויה כזאת. אני רק חושב שהם (אלו שיפגעו ברמה שהוא טוען שהוא נפגע) מאוד מעטים, והסבר הרבה יותר סביר מבחינתי הוא שיש לו סיבות אחרות לטענות. אבל את זה אני אומר רק כמביט מרחוק. אם הייתי השופט, היו לי יותר פרטים על המקרה, והייתי הרבה יותר מסוייג בספקותיי, שכן במקרה שכזה עדיף להאמין להגזמותיו של שקרן על פני להתעלם ממצוקתו של נפגע אמיתי.

עוד משהו - אם מישהו קונה כרטיס לוטו וזוכה, אני עדיין מחשיב את קניית הכרטיס לטיפשית. אדם שנסע חמישה קמ"ש מעל המהירות המותרת והשתתף בתאונה שלה גורם אחר לגמרי, צריך להיות פחות אשם בעיניי בית המשפט מאשר אדם שעבר צומת באדום, ולא פגע באף אחד. הפשע שלה צריך להשפט בצורה דומה. את הקורבן יש לפצות בהתאם לפגיעה, אבל הפשע שלה צריך להשפט בעיקר ביחס לתגובה הצפויה למעשה שלה בחברה בה היא חיה.

מצטער, לא הבנת נכון. אנסח מחדש, יותר בפירוט: הפוטנציאל לפגיעה נפשית בבחור היה נמוך. נהג טיפה עייף, ונהג שיכור כלוט, שניהם מסכנים במידה מסויימת את הציבור. בשני מקרים כאלו שבהם התוצאה המצערת הייתה זהה, ושבשניהם על הנהג כל האשמה, ראוי להעניש בצורה שונה. הסיכוי שגבר, בחברה שבה היא חיה, יפגע ממעשה כזה, הוא נמוך מאוד. ראוי לאסור את המעשה שלה, אבל לא ראוי להתייחס אליו באותה חומרה כמו, נגיד, אם היא הייתה מעירה אותו עם דילדו בתחת.

"התרכזות בבת הזוג במקום בקורבן" - אנחנו מדברים על הפגיעה בחיי האהבה של הקורבן. יש את הדרך הישירה (בנות הזוג שלו רואות במקרה בגידה), ויש את הדרך העקיפה (הוא הופך לאדם שונה, וקשריו נפגעים). הוספתי שהדרך הישירה לא סבירה. זה שהדרך העקיפה לא סבירה טענתי כבר מקודם, ולא ראיתי צורך לחזור.
כבר טרחתי להגיד שהפגיעה בו, דרך הפגיעה בחיי הא
אם אישתו/חברתו עוזבת אותו בגלל המקרה, זו פגיעה גם בו. גם כאן הסיכון היה נמוך, לעניות דעתי, ואני מפעיל כאן את אותו הטיעון כמו במקרה הפגיעה הנפשית.
405312
אני סומך על קוראיי האייל שישכילו לפענח גם את הפסקה האחרונה, אם ירצו.
405473
העובדה שאני ואתה מתקשים לתקשר זו עם זה אינה דבר חדש.

אני לא לעגתי לך בשום אופן על הבחירה לחשוף את שמך המלא. בפעם האחרונה שעשיתי וריאציה על הניק שלך הבעת את עלבונך והתייחסת לעובדה ששמך מופיע בכתובת האימייל המצורפת. ההתייחסות אליך כ"מר אלון" היה ניסיון להשתמש בפנייה נייטראלית. כך זה בכל המקרים בהם אני משתמשת ב"מר" או "גברת" ובציון שם המשפחה של האדם אליו אני פונה.

אני חייבת גם להודות, המשמעות של שם התואר "ונילית" לא ברורה לי.

אז אם הבנתי נכון עכשיו, בשורש חוסר ההסכמה ביננו לגבי הסיפור עומדת ההגדרה של מה יוצר נזק ביחסי מין ללא הסכמה, וכפועל היוצא מכך, מה אמור להיות מקובל בחברה הסקנדינאבית (שלהנחתי נתפסת על ידינו כמשוחררת יותר בנורמות המיניות שלה מהחברה בישראל).

חוויית האונס לא תמיד כואבת. האנס לא תמיד מלווה את מעשיו באלימות פיסית או מילולית. הוא (או היא) עשוי ללוות את מעשיו במילים רכות ולבצע את "החדירה" בעדינות. החוויה עשויה אפילו לגרום לקורבן התעוררות מינית. סך הכל מדובר באברים ארוגניים. אבל כל זה אינו מקל על הקורבן, אלא דווקא יוצר מועקה יותר גדולה. להבנתי, ההשפלה שברקת הזכירה קודם נובעת מכך שהקורבן מאבד שליטה על הנעשה בו או בה. שרצונו או רצונה אינם נחשבים יותר, ושנוהגים בהם כבחפצים ולא כבבני אנוש. אם הדבר מלווה בתחושה "מרגשת" כהתעוררות מינית זה מסבך יותר את המצב, כי גם הגוף שלהם משתף פעולה כבקנוניה נגדם. כתוצאה מההשפלה הזו הקורבן עשוי/ה לעבור משבר זהות. תמונת העולם שלהם עשויה גם היא להתמוטט.

מכך אני בהחלט יכולה להסיק שהנזק הנ"ל יכול להגרם לבחור בסיפור לעיל. ומעבר לכך, אני יודעת שגם בחברה שבה הנורמות המיניות יחסית ליבראליות, יש לצפות שמעשה מיני יתרחש בהסכמת שני הצדדים, ולא יחל (בפעם הראשונה לפחות) כאשר אחד מהם שרוי בעילפון או בשינה.

ושוב, באשר לבת הזוג, הסיבה ה"עקיפה", העובדה שאדם משתנה בגלל חוויה קשה, עשויה לגרום לבת הזוג לעזוב אותו, מסיבות רציונאליות לחלוטין.
405516
ההתממות מגוחכת. כששניים מנהלים ויכוח בטונים לא נעימים, שימוש ב"וריאציה על הניק" לא יתפס כשם חיבה. אחרי שהתבקשת להפסיק עם ה"וריאציה" הזאת, היית צריכה פשוט לחזור להשתמש בכינוי עצמו - "דורפל".

ADJECTIVE: 1. Flavored with vanilla: vanilla pudding. 2. Lacking adornments or special features; basic or ordinary: “We went through a period of vanilla cars” (Charles Jordan).

"להבנתי, ההשפלה שברקת הזכירה קודם נובעת מכך שהקורבן מאבד שליטה על הנעשה בו או בה." - גם לדעתי זה החלק המטריד ביותר בחוויה. אבל אני לא מסוגל לדמיין התעוררות משינה עם הלשון של מישהו צמודה לגופי (כל חלק), כחוויה *משפילה*, במידה ו- 1. זו הייתה שינה רגילה, והיה צפוי שאתעורר (להבדיל למשל מאם סוממתי למטרה זאת) 2. ברגע שהתעוררתי אני יכול להביע אי-הסכמה, ולהפסיק את זה באופן מיידי. שוב - אין לנו שום ויכוח על כך שהמעשה אסור, מגונה וכו'. הויכוח הוא אך ורק על מידת חומרתו.

פסקה אחרונה - כמובן, אבל כל זה הוגדר כבר כבלתי-סביר(-לדעתי) בסעיפים הקודמים.
405536
''ההתממות מגוחכת.''
אני משתדלת מאוד להיות מנומסת אליך עכשיו. אתה יכול לסייע לי בזה שתחדול מהשימוש הרב בשמות תואר שליליים, מהם אני צריכה להתעלם על מנת לשמור על נימוס. אנחנו יכולים אבל גם לחדול שוב מהדיון ולחזור לחילופי עלבונות אם אתה רוצה.

באשר לנושא ההתעוררות. אני זוכרת מקרה של תיירת שנרדמה במונית, והתעוררה כשהנהג בועל אותה. אני די בטוחה שהיא השתמשה באותו רגע ביכולתה להביע אי הסכמה. אבל אותו נהג מונית עדיין נעצר ונשפט על אונס.

אם מידת החומרה המופחתת לדעתך נובעת רק מכך שזה מין אוראלי, אז כפי שציינתי בתחילה, אני לא מסכימה איתך על הנקודה הזו.
405544
את זו שקראה לי בשמות שלא אני בחרתי לעצמי (או בשמם היותר מוכר - כינויי גנאי), ואת עוד מתיימרת ללמד אותי נימוס?
בשביל מה את מזכירה את המקרה עם המונית? לא ברור שכל הטיעונים שהעלתי בכדי להפחית בחומרת המקרה הסקנדינבי אינם תקפים כאן?
405629
כינויי גנאי זה מעט מוגזם מדי (הוריאציות היו דורפלון ודורפ, ואם אני לא טועה קראתי לך גם "ילד"). אני סבורה שאתה ממהר לאבד פרופורציות. אתה משתמש עלבונות באופן קבוע ברמה גבוהה יותר ממה שאתה בעצמך מוכן לספוג. וכן, אני סבורה שאני מסוגלת להרבה יותר נימוס ממך. אבל ללמד אותך? חס וחלילה. אני רק אשיב לך כגמולך כשתשרה עלי הרוח.

הטיעון האחרון שהעלת להבנתי היה שהבחור לא היה חסר אונים, משום שהוא ישן שינה רגילה לחלוטין, התעורר, ומאותו רגע יכול היה להשיב את השליטה במצב לידיו. גם התיירת נרדמה, ישנה שינה רגילה לחלוטין, התעוררה, ומאותו רגע יכלה להשיב את השליטה במצב לידיה. (אם אני אמשיך את ההקבלה, אולי היא חייכה אל הנהג ורמזה לו על כוונותיה, וזה רק רצה להעיר אותה במעשה האהבים שהיה ברור שלו היא מצפה)

כל הטיעונים העלת להפחית את חומרת המקרה הסקנדינבי לא שכנעו אותי. בעיקר משום שלא העלת כל טיעון תקף מדוע הבחור לא יסבול מנזקים פסיכולוגיים מן המקרה, במיוחד מאחר שהוא טוען שהוא סובל מהם.
406262
את:
"מר אלון".

אני:
למה 'מר אלון'?

את:
כשהשתמשתי בכינוי שלך, נעלבת.

אני:
לא השתמשת *בכינוי שלי*, השתמשת בכינויים *שאת הדבקת לי*, ואת יודעת את זה טוב מאוד. ההתממות מגוחכת.

את:
"אני משתדלת מאוד להיות מנומסת אליך עכשיו. אתה יכול לסייע לי בזה שתחדול מהשימוש הרב בשמות תואר שליליים, מהם אני צריכה להתעלם על מנת לשמור על נימוס. אנחנו יכולים אבל גם לחדול שוב מהדיון ולחזור לחילופי עלבונות אם אתה רוצה."

אני:
אומר שאת זאת שאיננה מנומסת.

את:
אומרת שאני מגזים, מאשימה: "אתה ממהר לאבד פרופורציות."

בחייך...

-----

"אתה משתמש עלבונות באופן קבוע ברמה גבוהה יותר ממה שאתה בעצמך מוכן לספוג" - אם תספקי דוגמה, אולי תזכי להתנצלות. עד אז, אני אחשוב שזה לא המצב.

"אני סבורה שאני מסוגלת להרבה יותר נימוס ממך" - את גם מסוגלת לזכות בלוטו, להוליד את המשיח ולכתוב את היצירה הספרותית הגדולה ביותר בכל הזמנים. עד שלא תעשי אחד מהנ"ל, אני לא מתרשם.

-----

אין לנו ברירה אלא לשפוט את המעשה ביחס למקובל בחברה האנושית. בחברה האנושית, מקובל לגמרי לגעת עם היד בכתפו של אדם ישן. בחברה האנושית נחשב לאונס להכניס את איבר המין שלך לאיבר המין שלו מבלי שהוא הביע הסכמה. דברים אחרים נמצאים בעיקר באמצע - לגעת עם הלשון שלך בכתף של הישן זה אסור, אבל לא אונס. לגעת עם הלשון באיבר המין זה יותר גרוע, אבל עדיין לא אונס. למה לא? בדיוק מאותה סיבה שהנגיעה בכתף והליקוק שלה אינם אונס - כי הרוב המוחלט של האנשים פשוט לא רואה את זה כך.

את יכולה להמשיך עם כל מיני דברים שאמרתי במקרים אחרים, אבל הקישור לא יהיה באופן אוטומטי הגיוני. במקרה הסקנדינבי היו מעורבים שני אנשים שהכירו זה את זה זמן ממושך, והיו מיודדים. לא כך במקרה המונית. זה לא מזכה את הסקנדינבית מאשמה, אבל זה בהחלט גורם מקל משמעותי. במקרה של המונית - אפילו אם אנחנו נאמין לו שהוא חשב שהוא קלט רמזים בשתי דקות שהוא "הכיר" אותה, זה מקל מאשמתו במידה זניחה לגמרי, ואין טעם.

-----

לא אמרתי שודאי שהבחור לא יסבול מנזקים פסיכולוגיים, אמרתי שזה מאוד לא סביר. כלומר, רק מעטים שיעברו אותה חוויה כמוהו יסבלו בעקבותיה מנזקים פסיכולוגיים. אני מוכן להמשיך ולנסות ולהסביר למה אני חושב שזה המצב, אבל לפני כן, הרבה יותר פשוט להריץ סקר קטן בין הגברים באייל. אני לא מאמין שנמצא אפילו שניים עם חשש קל שבקלים שחוויה שכזאת תצלק אותם.
406294
"את:
כשהשתמשתי בכינוי שלך, נעלבת."

זה לא מה שאני אמרתי. דברי המדוייקים היו:
"אני לא לעגתי לך בשום אופן על הבחירה לחשוף את שמך המלא. בפעם האחרונה שעשיתי וריאציה על הניק שלך הבעת את עלבונך והתייחסת לעובדה ששמך מופיע בכתובת האימייל המצורפת. ההתייחסות אליך כ"מר אלון" היה ניסיון להשתמש בפנייה נייטראלית. כך זה בכל המקרים בהם אני משתמשת ב"מר" או "גברת" ובציון שם המשפחה של האדם אליו אני פונה."

קרא את הטקסט מחדש. היתממות אין כאן. וגם ה"מגוכחת" יכול לעזוב איתו.

"אם תספקי דוגמה, אולי תזכי להתנצלות. עד אז, אני אחשוב שזה לא המצב."
לא מעוניינת בהתנצלות. אבל אם כבר שאלת, קח דוגמא מהפתיל שמתחיל בתגובה 364969
אתה פתחת בעקיצה "איש פשוט הנני..."
והמשכת במסר הבא במשפט המנומס "הסתרת צנימותה או העדרה של הפואנטה היא המוטיבציה להתנסחות מהסוג שבהודעה." שאותו השלימה ההתפייטות: "היסטוריה, היסטוריה, היסטוריה, היסטוריה.
רוחניות, רוחניות, רוחניות, רוחניות.
אבות, אבות, אבות, אבות." ומשפט הסיום המוחץ: "אם קשה לך להחליט מה בעצם הנקודה שלך בדיון הזה, הריני מאשר לך לפרוש מן הדיון מתי שרק תרצי."
בהודעה הבא כבר עברת ל"ומאז את מתברברת עם רוחניות, חטאי אבות ואחריות היסטורית. סלחי לי בבקשה אם ערבבתי בשגגה בין דבריך וממבו-ג'מבו של מישהו אחר," ו"הנה דוגמה לברברת שהפריעה לי - את אומרת משהו מגוחך לגמרי (...), אבל מצליחה להסוות את על ידי הניסוח" ועוד שלל עקיצות שקשה להעתיק מהקונטקסט המקורי, אם כי "לכובע שלי שלוש פינות." אינו משתמע לשתי פנים.

והעיקרון הוא כזה, מי שפתח בעקיצות ובהתקפות אישיות והעלה בכל פעם את הטון היית אתה. ומכאן אני יכולה גם לשער שכאשר השבתי לך בעקיצות והתקפות שלתפיסתי גם היום היו פחותות משלך, אתה תפסת אותן כשוות ערך למתקפה הגדולה יותר שתמיד באה אחר כך. ועל כך (בנוסף להתנסויות אחרות איתך) אני מבססת את טענתי שאתה ככל הנראה מאבד פרופורציות.

אני גם אשרוד את העובדה שאתה לא משוכנע שאני מסוגלת ליותר נימוס ממך. אתה מבין, כשאני קוראת עכשיו את ההתנסחויות שלך (שמאופיינות מדי פעם בשלל שמות תואר שליליים ומתקפות ישירות) אני מבינה את זה כבר בקונטקסט של "הוא פשוט לא יכול אחרת". זה לא שאני האדם עם האתיקט המושלם ביותר, אבל אני "יכולה אחרת" באופן הרבה יותר רציף ממך.

"בחברה האנושית נחשב לאונס להכניס את איבר המין שלך לאיבר המין שלו מבלי שהוא הביע הסכמה."
כאמור, יש מדינות בארצות הברית שנותנות למילה אונס משמעות משפטית רחבה יותר. אבל אם נשאר בתחום הפנומנולוגי, מה ההבדל מבחינת הקורבן בין הכנסת איבר לח מסוג אחד לאיבר המין (אצבע, לחה, יד, לשון) להכנסת איבר לח מסוג אחר (זין) ובאותה מידה, עטיפת איבר המין באיבר לח אחד (פה, רקטום) לעטיפתו באיבר אחר (ואגינה).

"במקרה הסקנדינבי היו מעורבים שני אנשים שהכירו זה את זה זמן ממושך, והיו מיודדים." היה כתוב שהם הכירו זה את זו, לא היה כתוב שהם מיודדים. מעבר לכך, אנשים שאני מכירה שנאנסו על ידי אדם מוכר לא לקחו את זה יותר בקלות מאנשים שנאנסו על ידי זר.

"הרבה יותר פשוט להריץ סקר קטן בין הגברים באייל. אני לא מאמין שנמצא אפילו שניים עם חשש קל שבקלים שחוויה שכזאת תצלק אותם." תשאל אותם אחרי שעברו מקרה כזה, לא לפני כן. (אל חשש איילים, יש גבול למה אני מוכנה לעשות למען סקר בדיון)
406297
נ.ב. האם מסתובבת כאן עדיין אלמונית ניצולת שואה שמצפה לתשובה על מה שהיא כתבה לי באפריל?
406309
"תשאל אותם אחרי שעברו מקרה כזה" הוצאת לי את המילים מהמקלדת.

־־־־־

רץ לשלוח את ההודעה הזו לכל הידידות שלי.
406321
בשום מקום בדיון לא כתבתי "מגוכחת", זו המצאה שלך.

---

"לא מעוניינת בהתנצלות" - רשמתי לפניי.

קישרת לחלק אחר לגמרי בפתיל. הנה הקישור הנכון תגובה 365326

בחזרה לדיון הנוכחי:
את: "אתה משתמש עלבונות באופן קבוע ברמה גבוהה יותר ממה שאתה בעצמך מוכן לספוג"
אני: "אם תספקי דוגמה, אולי תזכי להתנצלות. עד אז, אני אחשוב שזה לא המצב."

הראי לי בבקשה את ההודעה בדיון ההוא שבה התלוננתי על חוסר נימוס מצידך?

---

"אני גם אשרוד את העובדה שאתה לא משוכנע שאני מסוגלת ליותר נימוס ממך" - שוב פעם: זה חסר משמעות להגיד שאת "מסוגלת ליותר נימוס ממני." או שאת יותר מנומסת ממני, או שלא. מה שיכולת לבחור לעשות, מי יכול למדוד את זה, ואת מי זה מעניין?

---

"אנשים שאני מכירה שנאנסו על ידי אדם מוכר לא לקחו את זה יותר בקלות מאנשים שנאנסו על ידי זר" - אם מישהו מדביק לך נשיקה צרפתית בהפתעה, יש הבדל משמעותי בין אם זה מישהו שעמד מאחוריך בתור בסופרמרקט ולא ראית אותו אפילו עד רגע הנשיקה, לבין אם זה ידיד קרוב, שישב איתך מחובק על הספה וניהל איתך שיחה אינטימית עמוק לתוך הלילה. בהקשר הזה אני העלתי את ההיכרות של שני הסקנדינבים. מן הסתם לא אמרתי שבגלל שהם הכירו הרבה זמן, הכל מותר. אמרתי רק שבגלל שהם מכירים, מעשים מסויימים פחות חשודים.

---

"תשאל אותם אחרי שעברו מקרה כזה, לא לפני כן." - הריני שואל.
406339
"בשום מקום בדיון לא כתבתי "מגוכחת", זו המצאה שלך."
אינך יכול אחרת, לכן אתה לועג לליקוי הלמידה שלי.

"הראי לי בבקשה את ההודעה בדיון ההוא שבה התלוננתי על חוסר נימוס מצידך?"
למה מהדיון ההוא כאשר התייחסת אליו בדיון הזה:
תגובה 405266
תגובה 405516

"זה חסר משמעות להגיד שאת "מסוגלת ליותר נימוס ממני." או שאת יותר מנומסת ממני, או שלא." אני יותר מנומסת ממך. אחוז הקללות בהודעות שלי נמוך יותר. גם אחוז ההתקפות האישיות. כשאני פונה למישהו במילות נימוס, זה אינו מלווה בסרקאזם לרוב, וזאת בניגוד אליך.

"אמרתי רק שבגלל שהם מכירים, מעשים מסויימים פחות חשודים." והעניין הוא שהתנאים המקלים שאותם העלת במסגרת ההיכרות הנ"ל לא ניתנו לך כנתון, אלא הועלו כהשערה מצידך. ובנוסף לכך, כדוגמא, לי יש יחסים לבביים עם הרבה אנשים, שיקחו זאת כפגיעה אישית אם לפתע פתאום אקפוץ עליהם ואצרפת אותם.
406377
לא לעגתי. השבתי למה שנראה כמו לעג מצידך לטעות שלא עשיתי. (שגיאת הכתיב הראשונה שאני זוכר [אני לא מחפש] בהודעה שלך? דווקא בציטוט שלי? דווקא במילה היחידה במשפט שמופיעה בין גרשיים? אם את אומרת שלא לעגת, אני מקבל את זה בלי ויכוח. אבל החשד שלי היה סביר לגמרי, והתגובה - להגיד לך שדמיינת את השגיאה שלי - ממש לא הייתה מוגזמת.)

בדיון הנוכחי התלוננתי על ההתנהגות שלך רק בדיון הנוכחי. אם הדיון השני היה מלפני שבוע, אפשר היה להבין. אבל עברה חצי שנה מאז הדיון שבו את אומרת שהתחלתי.
406425
לא לעגתי. הטעם בשגיאת כתיב מכוונת אינו נהיר לי. אבל למיטב הבנתי, במהלך הדיון הנוכחי אתה חופר עלבונות כלפיך היכן שהם אינם נמצאים. אני מתארת לי שזה רפלקס. והחשד הזה שלך כלפי נבע יותר מהרפלקס הזה מאשר מ"תנאי השטח".

כל הדרמה הזו בדיון הנוכחי נבעה מכך ששנינו זכרנו, שלפני X חודשים אתה הבעת את עלבונך על הוריאציות על שמך.
הניסיון שלי היה שלא לחזור שוב לחילופי עלבונות, והנטיה שלך היתה לקרוא עלבונות בדברי.
אני ביקשתי שתפסיק עם שמות התואר השליליים, ואתה ענית לי שאני לא אלמד אותך נימוס.
וכך הגענו עד הלום.
406461
מנסיון אישי, ווריאציות על השם הן מקטינות מאוד, ואני בהחלט מבין את הפגעותו של דורפל. התייחסות ישירה לאחר מכן לשם המופיע במייל היא כבר התגרות. האייל בחר לו ניק - מדוע שלא להשתמש בניק כפשוטו? ואם כבר חטאנו (נניח, בתום לב) - למה לא לחזור לניק המקורי, המקובל ללא ספק על בר-הפלוגתא? ואם טעינו גם בזו, מדוע לא להתנצל ולסגור ענין? (לזה, אגב עוד לא מאוחר. מומלץ).

דורפל, מדוע לדעתך אתה מעורר אנטגוניזם אצל כל כך הרבה אנשים? האם זה נחוץ וכדאי? מקווה לטובתך שזה קורה רק בעולם הווירטואלי. מנסיוני, אנשים שזה קורה להם מחוץ לעולם הווירטואלי, יוצאים מופסדים.
406522
תודה על ההסבר. תחת הנסיבות (אנטגוניזם וכו') אין לי כל רצון להתנצל.
406508
אני חושד שלפחות בחלק מהמקרים האלו, באמת התכוונת להעליב, ושהטענה שלך שאני מדמיין הייתה שקר.

כל הדרמה בדיון הנוכחי נבעה מכך שאת זכרת, נטרת וטרחת להזכיר לי. אני סתם השתלבתי בדיונים שהיית בהם כמו שאני משתלב בדיונים של כל אייל אחר.

"אני ביקשתי שתפסיק עם שמות התואר השליליים, ואתה ענית לי שאני לא אלמד אותך נימוס." - החלק האחרון לא מדויק, והחלק הראשון שקול ל"דורפל, מתי הפסקת להכות את אישתך?"
406527
"אני חושד שלפחות בחלק מהמקרים האלו, באמת התכוונת להעליב, ושהטענה שלך שאני מדמיין הייתה שקר."
לפיכך אני גם חשודה, גם מעליבה, וגם שקרנית. כל זה על סמך תחושות הבטן שלך ויכולת הפרשנות המשולבת עימן (אבל כבוד, אני לא הייתי יכולה לפרשן כל כך הרבה מהטקסט הקיים בתגובות שלי).

"כל הדרמה בדיון הנוכחי נבעה מכך שאת זכרת, נטרת וטרחת להזכיר לי." כל הדרמה נבעה מכך שאתה החלטת להעלב על הפניה "מר אלון" ועל הנסיון שלי להסביר פניה זו, ועל זה שטענתי שאתה לא מנומס, ועל זה שכתבתי שגיאת כתיב. לא בדקתי אם זה מה שאתה עושה בכל הדיונים שבהם אתה משתלב.

""אני ביקשתי שתפסיק עם שמות התואר השליליים, ואתה ענית לי שאני לא אלמד אותך נימוס." - החלק האחרון לא מדויק, והחלק הראשון שקול ל"דורפל, מתי הפסקת להכות את אישתך?""

חלק ב': ניתן לקרוא מתגובה 405544 "...ואת עוד מתיימרת ללמד אותי נימוס?" את מה שאני קראתי.
חלק א': אתה משתמש באופן מאסיבי בשמות תואר שליליים, ואת זה אפשר למצוא בכל שרשור שכולל אותך.

זה היה ניסוי מעניין בשבילי, להשאר מנומסת אליך במשך חילוף שלם. התוצאה לא היתה שונה כל כך מלהשיב לך בעלבונות. זה די משעמם, וחוץ מזה בסוף התחלת להתעלם מרוב הטיעונים שלי, כך שהדיון ממילא התדרדר. האם גם את זה אתה עושה בכל הדיונים בהם אתה משתלב?
406534
"לפיכך אני גם חשודה" - כן. זכותי לחשוד בך.
"וגם שקרנית" - יש הבדל בין לקבוע שמישהו שיקר, לטעון שזו עובדה בדוקה, לבין להודיע לו שעדיין לא שוכנעת מעבר לכל ספק שהוא לא שיקר.
"כל הדרמה נבעה מכך שאתה החלטת להעלב על הפניה 'מר אלון"' - הפניה "מר אלון" הובילה אותי לשאול אותך, בשורה אחת, למה את קוראת לי בשם הזה, ומיד להמשיך הלאה עם הדיון, בנפרד. היה הד קטן עם השורה הורודה, אבל זהו.

חלק ב': כאמור, לא מדויק. "את לא תלמדי אותי נימוס" משמעו שאין לך את הזכות, "...ואת עוד מתיימרת ללמד אותי נימוס?" אומר שהמורה זקוק לשיעור יותר בדחיפות מהתלמיד.
חלק א': אני לא מסכים, אבל אני לא הולך לנמק את הטענה הזאת על ידי בדיקת היחס, בין השכיחות של שמות תואר שליליים(?) בהודעות שלי, והשכיחות שלהם בכל שאר ההודעות באייל.

בדרך כלל אני דווקא עונה על שאלות גם הרבה יותר מפעם אחת, אבל במקרה שלך כבר נמאס לי. אל תקראי את זה כאתגר שיש לענות לו עם דוגמאות לשאלות שלא עניתי עליהן אפילו פעם אחת, אני בטוח שהיו גם מקרים שבהם פספסתי שאלות/טיעונים, וגם מקרים שבהם היה רק נדמה לי שכבר עניתי. (אבל אם את רוצה להפנות אותי למקרה כזה בכדי שאענה, זה כמובן בסדר [אבל אני לא מבטיח אפילו לנסות שלא לשעמם אותך, אף אחד לא משלם לי בשביל זה])
407078
הייתי רוצה להבין את תפיסתך בעניין בנושאים הבאים:
1. אם עיקר הקושי באונס לקורבן הוא אובדן השליטה, מדוע כפיית סוג אחד של מין (פרונטאלי, אנאלי) יותר חמור מסוג אחר (אוראלי), כאשר מבחינה חושית מדובר באותה תחושה (משהו חודר ל/עוטף את איבר המין שלי)?
2. מדוע בחברה שבה ברור שגבר אמור ליזום מגע מיני רק במידה והצד השני מסכים, העובדה שהאישה מן הסיפור האמור פעלה על פי סטנדרטים אחרים, ולא טרחה לבדוק אם הבחור מעוניין, היא עניין פחות חמור?
3. הפרטים שניתנו בסיפור הנ"ל הם מועטים. כל אחד מבצע השלמות לסיפור על מנת לצור תמונה משלו. מדוע ה"השלמות" שלך כל כך חיוביות? למה אתה מדמיין סיטואציה כל כך חיובית?

ובעניין פחות חשוב:

במחוזות בהם אני מסתובבת "שקר" הוא האשמה חמורה, ולכן לא מעלים אותה ללא סימוכין ברורים.

"היה הד קטן עם השורה הורודה, אבל זהו."
ההד בתגובה 406321 היה די רועם לאזני הוירטואליות, אבל כנראה זה עניין של פרספקטיבה.

"אני לא הולך לנמק את הטענה הזאת על ידי בדיקת היחס, בין השכיחות של שמות תואר שליליים(?) בהודעות שלי, והשכיחות שלהם בכל שאר ההודעות באייל."
שוב עניין של פרספקטיבה. אבל נקודת המבט שלי בעניין עשויה להסביר את גלי אנטגוניזם כלפיך. יכול כמובן להיות שגם אותם אתה רואה מפרספקטיבה אחרת.
407929
1. זה פחות חמור בהרבה צורות - בגלל מידת הכפייה (יכל להפסיק מיד, ושום דבר נורא טרם קרה), בגלל חוסר הכוונה של היוזמת, בגלל ההסתברות שזה יתקבל בצורה שלילית, בגלל מידת הפגיעה שצפוי היה לחוש ה"נאנס", כשגברים ומציצות הם מה שהם בחברה שלנו. אני לא חושב שמבחינה חושית זה אותו הדבר. עברנו על כל אלה. הגיע הזמן לסיים את הדיון.

2.
א. בררי מהסעיף הקודם את הסיבות שלא קשורות להכרות שלה איתו.
ב. גברים ונשים בנויים אחרת. מה שהיא עשתה לו, אף אנס זכר לא ביצע מעולם בנאנסת נקבה. מי שטוען שזה מעשה עם בדיוק אותו אופי וחמור בדיוק באותה המידה, צריך לנמק.
407945
1.
א. "יכל להפסיק מיד, ושום דבר נורא טרם קרה." הוא התעורר במהלך יחסי מין שאותם לא יזם ובהם לא היה מעוניין. זה נורא, וזה כבר התרחש.
ב. " בגלל חוסר הכוונה של היוזמת" השערה שלך. לא משפיע ממילא על איך שהקורבן מרגיש.
ג. " בגלל ההסתברות שזה יתקבל בצורה שלילית" . זה ילך לפי ההנחה שכל הגברים מוכנים ללא אבחנה לקיים יחסי מין עם כל אחת (במידה והם הטרוסקסואלים) או אחד (במידה והם הומוסקסואלים) ולכן באופן גורף לא צריך לשאול אותם בכלל בעניינים כאלה. אם ככה, למה הסכמת שהמעשה שהיא עשתה הוא לא ראוי?
ד. " בגלל מידת הפגיעה שצפוי היה לחוש ה"נאנס", כשגברים ומציצות הם מה שהם בחברה שלנו." אתה מתעקש לחבר את הפגיעה עם מה שמקובל בחברה. כלומר, אם אונס היה מקובל, אז איש לא היה נפגע מזה. ושוב אנקדוטלית בקשר לידיד שלי שנאנס בשכרותו. היא גם ביצעה בו מין אוראלי (למרות מחאותיו), וכך הוא הגיע לזיקפה שבה היא יכלה להשתמש למין פרונטאלי. גם כן ללא הסכמתו.
ה. " אני לא חושב שמבחינה חושית זה אותו הדבר." לא הסברת למה.

2.
א. בררתי, יש פה אפלייה מצדך נגד גברים.
ב. ". גברים ונשים בנויים אחרת." כן, נשים לא צריך להביא לזיקפה על מנת "להשתמש" באיבר המין שלהן.
" מה שהיא עשתה לו, אף אנס זכר לא ביצע מעולם בנאנסת נקבה." אנסים דווקא עשו דברים מגוונים למדי. הם החדירו חפצים ואיברים אחרים לואגינה של הנאנסת. הם שמו אותן על כריות. שאלו אם הן נהנות. השתמשו באמצעי סיכה שונים. השתמשו במה שהם ידעו כדי לענג אותן. כאמור יש נאנסות שגם חוו אורגזמה. האם זה מפחית מחומרת המעשה?
נאנסות חוות אורגזמה? 407960
את בטוחה בקשר לזה?על פניו נשמע לי מוזר ביותר.
נאנסות חוות אורגזמה? 407962
לדוגמה:
410864
1.
א. משהו כבר התרחש, ומשהו טרם. לא אמרתי שזה טוב, או אפילו בסדר. אמרתי שזה לא *נורא*.
ב. לדעתי זה משפיע, אבל גם אם לא היה משפיע, זה רלוונטי לקביעת העונש, בדיוק מאותה הסיבה שעושים הפרדה בין רצח והריגה ברשלנות.
ג. בטח שלא כולם, בטח שלא עם כל אחת, בטח לא כל דבר, בטח שלא בכל מקום, בטח שלא בכל זמן. אבל באופן כללי הם יותר מעוניינים. ניתן דוגמה יותר פשוטה - החוק לא צריך לאפשר לאנשים להניח את הידיים על החזה של זרים, גברים או נשים. אבל ברגע שמעשה כזה נעשה, ראוי לדעתי שהחוק יראה את המעשה כפחות חמור במידה והנפגע היה גבר. עוד דוגמה - החוק לא צריך להתייחס באותה הצורה לפגיעה באדם עם כוויות מתחת לחולצה שמישהו באוטובוס טפח לו בחוזקה אך יחסית-בתמימות על השכם, ולאדם כזה שפגעו בו במודע ובכוונה, למרות שהתוצאה זהה.
ד. כן, אני מתעקש לחבר את הפגיעה עם מה שמקובל בחברה. אני מתעקש שהחוק צריך להתייחס בצורה שונה לזר שהסב את תשומת ליבי עם טפיחה על השכם או טפיחה על הישבן, ואני מתעקש שההבדל בהתייחסות הוא לא אוניברסלי, אלא תלוי תרבות.
ה. לאיזה מן הסבר את מצפה? זה הרי עניין של תחושה.

2.
א. אני עדיין מחכה שאחד מהם יקום ויתלונן על היחס המקפח.
ב. באיזו שורה היה כתוב שהיא שמה אותו על כריות או החדירה לו איברים לואגינה?
406450
לגבי הנשיקה הצרפתית - אתה מכיר את המושג date rape?
מן הסתם יש הבדל (משמעותי או לא משמעותי) בתחושה של מי שנאנסה בידי זר לעומת מי שנאנסה בידי מכר. אם כבר, הייתי מניחה שהסוג השני טראומטי יותר, שכן הוא פוגם עוד יותר בתחושת היציבות והביטחון בזולת, ואולי אף גורם לקורבן האונס לפקפק בבוחן המציאות שלה.
406468
לא נראה לי "טראומטי *יותר*". בואי נאמר שזה פשוט טראומה קצת שונה. ובעיקר תלוי ברמת האלימות המופעלת בשני המקרים ובעוד משתנים שונים ומשונים.
406481
אחרי שקראתי את הסיפור של אנת'יאה (דמיינו קישור כאן), שאין בו אלימות (מכל מקום לא במובן המקובל), אני כבר לא חושבת שיש מתאם חיובי בין רמת האלימות לבין עוצמת הטראומה.
406485
לכן הוספתי ''עוד משתנים''. אבל האלימות יכולה מאוד להשפיע. אחרי ששמעתי מחברה על האונס המחריד שעברה, עם סכין על הצואר ואח''כ חתכים בגוף וכיו''ב (מידי זר שפלש לדירתה), אני משוכנעת בזה.
406514
זאת שניסתה לשחד את השופט לחון את אחיה/אביה‏1 והוא סחט ממנה סקס‏2 ותלה אותו בכל זאת?
זה תרגום עברי (מני כמה) http://mp3music.gpg.co.il/Lyrics/8602.html
ג'ודי קולינס החליטה לא לאשר/לבטל את אישורה להצגת המילים, ולכן המילים לשיר הוסרו מכל אתר.
אה, אמורות להיות גרסאות אחרות.
יש גם סיפור?

1 תלוי בגרסה
2 דורפל היה אומר שזו הסכמה בין 2 אנשים מבוגרים, ולכן אין בזה כפיה.
406533
דורפל היה אומר שההסכם הזה מפר הסכם אחר, בין השופט לכל האזרחים. דורפל גם היה אומר שאם יש פושעים שראויים לעונש-מוות, שופט שסרח הוא בוודאי אחד מהם.
406509
זה התחיל כשהיא הביאה מקרה ספיציפי, והתעמקנו בו ובטענה שלי שהוא לא היה אונס, אלא (כפי שהוצע לי) ''מעשה מגונה''. בהמשך הועלו כל מיני מקרים היפותטיים ואמיתיים, שלגביהם לא טענתי את אותה הטענה. בשום שלב לא אמרתי שאונס על ידי מכר הוא דבר פחות חמור מאונס על ידי זר. כל שטענתי היה - הסקנדינבית שהפשילה לידיד שלה את המכנסיים בזמן שישן ומצצה לו, יש לה קייס לא רע בכלל של ''חשבתי שהוא יאהב את זה, והיו לי גם סיבות לא כל כך רעות לחשוב כך. לא טובות כמו אם היינו בעל ואישה, או חברים, אבל עדיין, לא רעות. אני מצטערת, סליחה. זה לא היה בסדר, אבל זה לא היה ניסיון לאונס.''
406530
וחוצמזה לא היה כתוב בשום מקום שהוא היה *ידיד* שלה.
405166
לדעתי רלוונטי יותר ''מעשה מגונה''.
405267
אכן מתאים. "מעשה מגונה" מתקשר לי עם חסרי ישע, והיותו ישן בזמן שהיא עשתה את שעשתה, זה רוב/כל הסיפור.
404922
פתאום נזכרתי שפעם, מיד אחרי תיכון(?), עליתי לאוטובוס במוצ"ש לחיפה ונרדמתי. באיזשהו שלב בדרך שמתי לב שהתיישבה לידי אישה שנצמדה אלי והתחככה בי. עשיתי את עצמי ישן על לתחנה שבה ירדתי.

כנראה בגלל שאני גבר והיא היתה אישה לא הרגשתי מוטרד או מאוים. רק מופתע וקצת נבוך.
404927
אלימות זאת אלימות - נכון.

בכל זאת, החברה שלנו (ורוב החברות האנושיות), נוהגת (להתיימר) להגן על איברים מסויימים הגוף האנושי, וכנראה גם על היבטים מסויימים של הנפש האנושית, באופן מיוחד ומועדף על פני אחרים.
404821
הבחור הזה היה נח?
404839
אולי דווקא לוט? ומה אם ההוא של יעל אשת חבר?
404855
את מתכוונת לחבר?
או לסיסרא?

כי לא זכור לי שיעל *אנסה* את סיסרא.
404858
גם לא זכור לי שהיא *אנסה* את בעלה חבר.

לעומת זאת בסיסרא לאחר הסצנה הארוטית או האימהית או שתיהן ביחד, היא תקעה יתד, ובמצב רוחי הנוכחי אני לא יכולה להתעלם מהאפליקציה הפאלית.

אבל את צודקת, אני לא באמת התכוונתי שהיא אנסה אותו, פשוט העלתי את זה כי בזכרוני הוא היה כזה חסר ישע, והיא היתה כזאת אלימה.
404908
אוה! רחמנות על שר צבא מסכן. הוא כל כך עייף. איך עושים לו כזה דבר...

את מכירה את הפתגם היהודי המפורסם על מי שמרחם על אכזרים?
405080
לא כתבתי רחמנות, ולא ניסיתי לשפוט את המצב הפוליטי באותה תקופה. רק כתבתי שההוא מתחת לשמיכה עם נאד החלב היה חסר ישע באותו רגע, וההיא עם היתד היתה אלימה.
405092
אוי געוואלד.
מה את רוצה, שתגבור עליו בקרב הוגן?
405139
וואו, את מתעקשת לייחס לי שיפוט מוסרי כלשהו.
האם זה ירגיע אותך אם אני אשתמש במילים "חלש" ו"חזקה חזקה בצורה קטלנית"?
405185
עצם זה שאת נכנסת לזה שהיא חיסלה אותו בזמן שהיה חסר ישע, זה שיפוט מוסרי.
405200
לא. זה דיווח עובדה.

ניקח את הדוגמא של לוט ובנותיו. לי אין בעייה לטעון ש: הוא היה חסר ישע בזמן שהן אנסו אותו. אין די בכך כדי לבסס את הטענה שאני מרחמת עליו או שופטת אותן. הוא באמת היה חסר ישע (משיכרות), והן באמת אנסו אותו (ציון עובדה).

ובחזרה לסיסרא ויעל, הוא באמת היה חסר ישע (עייפות?), ובפעולת הנפת היתד והשתלתו ברכתו של סיסרא היא ביצעה פעולה אלימה. ואני סבורה שהטקסט אספקט אלים זה באופן דרמטי על ידי כך שבדיוק לפני כן היא נוקטת בפעולות אימהיות כלפיו.
405201
הטקסט *מדגיש* אספקט אלים זה וגו'
405268
בכל מאבק אלים היה מעורב חסר ישע אחד, בדיעבד...
405293
בתוך הסיטואציה הוא לא תכנן להיות מותקף, והיא לא תכננה שהוא יתכנן. אז המילה מאבק לא מתאימה כאן.
405330
את לא מסכימה לפרשנות הגורסת שהוא אנס אותה? אם את מקבלת, הוא לא יכול להגיד מיד אחרי "לא בעסק" או "סליחה", לשחרר לה את הידיים וללכת לישון כאילו שום דבר לא קרה, מוגן מתקיפה ככל חף מפשע.

אם את לא מקבלת שהוא אנס אותה - כשר צבא, אולי הוא לא פגע בה ישירות, אבל הוא פגע בהרבה אנשים, אולי גם בעקיפין. דמו מותר בכל עת, בכל צורה.

להרוג אותו בשנתו זה פשוט הדבר החכם לעשות. לדעתי, אף תפיסה מוסרית חצי-שפויה לא יכולה לגנות את דרך הפעולה (לגנות את ההריגה - אולי, אם היא הייתה למשל ידידה ותיקה שלו, או חייבת לו את חייה. אבל לא את דרך ההריגה).
405474
איפה שהיא סיימה אתה התחלת...

אם אטען בפעם המי יודע כמה שהציון "חסר אונים" ו"אלימה" אינו מתייחס לשיפוטם המוסרי, האם זה יתפס כבר?

הקריאה שלי את הטקסט לא כללה מעשה אונס, אבל לא הוציאה מן הכלל מעשה מיני בהסכמת שני הצדדים. ושוב, לא ניסיתי להחליט אם זה בסדר או לא בסדר שהיא קיפדה את חייו בעזרת יתד. פשוט ציינתי שבאותו רגע הוא היה חסר ישע (כמתואר בטקסט), והיא הייתה אלימה (מתוך הגדרתי את מעשה הנחתת יתדות על רכותיהם של אנשים).
405517
''חסר ישע'' לא מסתדר לי עם ''שר צבא''. בצורה הזאת, כל אדם הוא חסר ישע ברגע שהוא מפנה את הגב.
405540
''טז וברק רדף אחרי הרכב ואחרי המחנה עד חרשת הגוים ויפל כל-מחנה סיסרא לפי-חרב לא נשאר עד-אחד. יז וסיסרא נס ברגליו אל-אהל יעל אשת חבר הקיני כי שלום בין יבין מלך-חצור ובין בית חבר הקיני. יח ותצא יעל לקראת סיסרא ותאמר אליו סורה אדני סורה אלי אל-תירא ויסר אליה האהלה ותכסהו בשמיכה. יט ויאמר אליה השקיני-נא מעט-מים כי צמאתי ותפתח את-נאוד החלב ותשקהו ותכסהו. כ ויאמר אליה עמד פתח האהל והיה אם-איש יבוא ושאלך ואמר היש-פה איש ואמרת אין. כא ותקח יעל אשת-חבר את-יתד האהל ותשם את-המקבת בידה ותבוא אליו בלאט ותתקע את-היתד ברקתו ותצנח בארץ והוא-נרדם ויעף וימת.''

שר צבא בלי צבא שישן. לא חסר ישע לאורך כל חייו, אבל ברגע האחרון לפני מותו דווקא כן.
405551
בוהווו.
405556
בדיוק מה שאמרתי - במשך חייו הוא היה שר צבא, חרץ גורלות, הזיז הרים. ואז, הרגו אותו. אם הוא היה יכול, הוא היה מונע את הריגתו. הוא מת, ומכאן שלא יכל למנוע זאת. מכאן נובע שהוא היה, באותו הרגע, "חסר ישע", אם משתמשים בהגדרה שלך. אבל אז, איזה מן אדם איננו "חסר ישע" ברגע הקודם למותו? זה הופך את המונח לחסר משמעות.
405637
הבנתי. חוסר הישע האוניברסלי הוא באמת רעיון מעניין.
ניסיתי כרגע לחשוב על ייצוג רגע המוות בסרטי הקולנוע. עלה בדעתי שרוצחים פסיכופאטיים לא מתים בחוסר ישע. למעשה הם מצליחים לשרוד מכות קטלניות מעל הממוצע, וכשהם סוף סוף מתים (אם בכלל) הצופה אמור לנשום לרווחה.

אבל אני לא חשבתי כל כך רחוק. ומבחינת הייצוג בטקסט אני עדיין עומדת על דעתי, סיסרא מופיע כחסר ישע באופן מודגש. לא משום שהוא לא יכול למנוע את מותו. אלא בגלל שהוא עובר רגרסיה וסומך לחלוטין על דמות אימהית, שהורגת אותו בשנתו.
404913
"בין רגליה כרע נפל שכב"
מה הוא בדיוק חיפש שם?
הגיע לו, היתד.
404946
גם חז"ל קראו כך את הפסוקים: "שבע בעילות בעל אותו רשע אותו היום שנאמר: "בין רגליה כרע, נפל, שכב, בין רגליה כרע נפל, באשר כרע שם נפל שדוד""
404772
המשפט האחרון שלך הוא החשוב בעיני: החשש מחדירה. ייתכן שההבדל שהשכ"ג דיבר עליו ‏1 בתחושות גברים ונשים לגבי תקיפה מינית אינו נעוץ ב"איך נשים מרגישות" לעומת "איך גברים מרגישים", אלא בחשש מחדירה - עובדה שכאשר התוקף הוא גבר, התחושות דומות.
(ועם זאת, אני לא באה לזלזל בתחושותיו של גבר שהותקף ע"י אישה).

1 תגובה 388253 ובכלל כל הפתיל שמתחיל ב תגובה 388215 .
404774
אני לא בטוח למה את מתכוונת ב''חדירה'' - אם סתם לאקט הפיזי, ובעיקר הכאב שכרוך בו (אני מניח), אז כן, זה מאוד מפחיד. אם את מתכוונת ל''פלישה אל תוך המרחב הפרטי שלי'', כפי שבחורה אחת הסבירה לי פעם את ההבדל בין איך שאני מסתכל על סקס לבין איך בחורות מסתכלות על סקס, אז לא. אני בעיקר מפחד מכאב. כשאשה אונסת גבר, אני לא רואה איך האינוס עצמו יכול לגרום לכאב (בניגוד לסתם מכות שנועדו לגרום לגבר לתפקד כמצופה - לא שברור לי איך זה אמור לעבוד).
404778
גם סקס ''רגיל'' יכול להכאיב לפעמים לגבר. למשל, אם האיבר נכנס בזווית לא מוצלחת. אם האישה נמצאת למעלה ולא כל כך אכפת לה איך הגבר מרגיש, יש כל מני תנועות שהיא עלולה לעשות ושיכאיבו לו.
404784
ברור שלאקט הפיזי ולכאב הכרוך בו (שבמקרה של תקיפה, נתפס גם כהשפלה).
404788
ואגב, מה שאותה בחורה הסבירה לך, נגזר מן הסתם מהאקט הפיזי (למרות שמדובר כמובן בתחושה פרטית ומשתנה ולא כלל ברזל). אבל לא ארחיב יותר בסוגייה זו.
404789
אני לא אשכח את אותו ויכוח שהייתי עד לו בין סטודנט לסטודנטית באוניברסיטה (שהתחיל, כמדומני, בנושאי אפליית נשים) והסתיים כשהיא צורחת עליו שעד שהוא לא הרגיש מישהו חודר לו לתוך הגוף, הוא לא יבין מה זה להיות אשה.
404791
תגובה 404788

אגב, מה קורה? מתי אשתך תרגיש משהו יוצא מתוך הגוף?

____
ברקת, בחילוף נושאים וירטואוזי וחסר טקט.
404792
הגזמת לגמרי.
404796
חילוף נושאים? מה שעשית גובל בחילוף חומרים...

הפניתי את שאלתך לגורמים המוסמכים.
404798
חיפשתי וחיפשתי ומצאתי רק חלקיק מהשיר:

לא שאני מזדהה עם הנאמר, פשוט נזכרתי.
404832
המממ, את חושבת שאפשר להוסיף כאן קישור לתגובה שלי אותה סימנת לפני כמה ימים?
404838
קדימה (לא זוכרת באיזה דיון זה היה) :-)
405025
לא. אני ממשיך לאחוז בדעתי שהטראומה אינה באותו סדר גודל. אם להאמין לעיתונות, הרבה אסירים נאנסים בבית-הסוהר, אבל יש רק מעט מאד‏1 קבוצות תמיכה לגברים נאנסים. מקרה?
____________
1- אפס גם הוא "מעט מאד".
405031
זה מזכיר את השאלה כמה נאופמיניסטיות דרושות להחליף נורה?
405040
כמה?
405043
(אחת, זה לא מצחיק.)?
405051
שלוש. אחת להבריג את הנורה ושתים לארגן קבוצת תמיכה לנפגעי חרדת חושך (וזה הקשר למה ששכג כתב).
405065
אה, אז אני מכירה את גירסת ה"כמה פמיניסטיות צריך בשביל להחליף נורה?"
"אחת. זה לא מצחיק". (וזה הקשר למה שאני כתבתי)

________
העלמה עפרונית, מנסה להמנע מלימודים בחמישי
405032
מקרה בודאי שלא, אבל אתה חייב להודות שאוכלוסיית בית הכלא אינה מדגם מייצג.
405034
התכוונתי, כמובן, לאסירים לאחר שחרורם.
405042
גם אני (אפשר להוסיף ''לשעבר'' בהודעה שלי במקום המתאים).
405089
כנראה שמתי המעט שמרגישים פגועים טראומתית הולכים ישירות לבכות על מר גורלם על כתפה של היא.

האינטואיציה שלי מבקשת לשאול: מכל מחפשי טיפולים ומשתתפים בקבוצות תמיכה, מה היחס המספרי בין נשים וגברים?
405104
כללית, האמת, אין לי מושג. אבל לאחרונה סיפרו לי שבקבוצת תמיכה לחולים במחלה מסוימת, התוקפת הרבה יותר נשים מגברים, יותר ממחצית המשתתפים הם גברים דווקא.
לא יודעת אם זה אומר משהו.
405107
אולי הם מלווים את הנשים שלהם?
405110
לא לא, מדובר בגברים חולים.
405117
לנשים יש יותר מקומות לקבל בהם תמיכה, מחוץ לקבוצות.
405120
כמו למשל?
405122
שמעתי שזה יותר מקובל אצלן לדבר עם החברות על הבעיות.
405130
כן, זה נשמע לי נכון.
405212
גם אני הייתי מצטרף לקבוצת תמיכה אם היו מגלים שאני חולה בסרטן השד...

(וטיפה יותר ברצינות - מזכיר לי את "מועדון קרב", שם הגיבור מצטרף לקבוצות תמיכה כסוג של פעילות חברתית. נשמע לי כמו מקום לא רע לפגוש נשים, בקבוצת תמיכה של משהו לא יותר מדי נורא (המממ... "קבוצת תמיכה לנימפומניות" :) ). אגב, באותו ספר/סרט, אותו גיבור הולך גם לקבוצת תמיכה בנפגעי סרטן האשכים, ושם הוא פוגש את מי שתהפוך להיות החברה שלו. שזה גם קשור לדיון. הרבה זמן לא ראיתי את הסרט... המממ...)
405281
היזהר כשאתה אומר "לא יותר מדי נורא" - היה פעם סרט (בערוץ 8, אלא מה) על נשים שסובלות מאוד מתסמונת לא מוסברת של עוררות מינית תמידית. "תמידית" זה אומר גם תסכול תמידי - רוב הנשים הללו עסקו כל היום בפעילויות כמו שאיבת אבק והליכה ספורטיבית, בלי לשבת רגע, כדי לא להתמסר לאוננות אובססיבית. למותר לציין שחיי המשפחה שלהן לא היו מזהירים (הבעלים כבר מזמן לא חשבו שזה כייף).
405282
לא הצעתי להתחתן איתן, את יודעת. רק לבלות כמה ימים עד שימאס. ולשמור את מספר הטלפון שלהן.

כדאי שאני אפסיק לכתוב לפני שאשתי תעבור פה.
405285
לפי מה שהראו שם, שעה-שעתיים של בילוי יספיקו לך בהחלט, ואתה לא תשמור את הטלפון :-)
405292
405316
תמידית-תמידית, או "תמידית"-תמידית?

זה מזכין לי שבאחד מספרי Ringworld של לארי ניבן, נראה לי שבשני, הדמות הראשית נופלת להתמכרות של התקופה - אלקטרודה (מילה אחרת?) שמחוברת היישר למרכז העונג במוח. קשה לי לדמיין מישהו יוצא מזה, מבחירה. אבל שם העונג תמידי-תמידי, וחזק כפי רצונך, אז כנראה שאין מה להשוות. עדיין, אני סקרן - יש לפחות ירידה בהנאה שעוזרת לנשים ההן להפסיק עם זה אחרי, נגיד, כמה שעות, או שזה ממש קרוב למצב כזה, שאם הן לא מפסיקות עכשיו, סביר שהן גם לא תפסקנה עוד שעתיים, או לפחות עד שתרדמנה?
405407
לא קראתי לארי ניבן מאז האנתולוגיות של אסימוב בגיל 12 בערך.

תמידית, זה אומר שהן במצב של גירוי תמידי, שיכול להתפרק גם עשרות פעמים ביום. מן הסתם אחרי כל התפרקות (חלופה טכנית למילה אורגזמה, שבטח כבר איבדה את משמעותה עבורן) חלה ירידת מתח מסוימת, אבל אחרי זמן קצר מאוד הגירוי מתחיל שוב. הן פשוט נאבקות כל הזמן בגירוי הזה, שאי אפשר לשכך אותו.

אחת הנשים מצאה מפלט כאמור בעבודות בית בלתי פוסקות, בעיקר שאיבת אבק, שהסיחו את דעתה. השנייה, נוצרייה אדוקה מאיזו קהילה שמרנית (מסכנה, איזה דיסוננס) נלקחה שוב ושוב לכומר שיוציא ממנה את ה-evil. כל מיני כאלה. מדובר בנשים ספורות בכל אמריקה ובעוד כמה בודדות בעולם, ורק לאחרונה הן שמעו זו על קיומה של זו (היו לתסמונת ראשי תיבות אבל שכחתי אותם)
405412
והן הצטלמו ודיברו למצלמה בגלוי?
405417
כן.

הנה מצאתי את הר"ת: PSAS.

405418
וגם סיפורים מהחיים: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/c/a/...
ספוילר ללונדון וקירשנבאום? 406569
מה עם מילה?
בשידור חוזר 406778
"המחלות המוזרות ביותר

הצגת מחלות נדירות ומשונות הגורמות סבל רב ללוקים בהן. והיום בתכנית, "תסמונת הגירוי המתמיד", תסמונת נדירה שפוגעת בנשים בכל הגילאים וגורמת להן התעוררות מינית תמידית."

הערב (3/9/06) ערוץ 8, 21:30

(תודה לtve)
בשידור חוזר 406853
זה שם הסדרה? נשמע כמו פריק שואו לכל דבר.
התוכנית היתה דווקא סולידית ולא צהובה מדי.
405294
דיברתי על מחלה קשה מאוד, וכרונית. בכל מקרה, נפסיק לדון בה.
405168
עשית קפיצה לוגית. אכן יש מעט מאוד קבוצות תמיכה לגברים נאנסים (דווקא יש לפחות אחת שאני מכירה), אבל:

א) מדד מעט ריאלי יותר הוא כמות הגברים שפונים לקו התמיכה האנונימי בנושא זה.
ב) ייתכן שגברים נוטים פחות לפנות לעזרה מקצועית. זה לא אומר שהם לא נפגעו או חוו טראומה. זה כמו גבר שמסתובב שעות במעגלים בעיר שהוא לא מכיר, ובלבד שלא ישאל כיוונים (אתה בטח מכיר כמה כאלה).
ג) אתה מאמין לעיתונות? יש נתונים על מקרי האונס בבתי הסוהר? אפשר לערוך השוואה ראשונית.
405175
כמובן שעשיתי קפיצה לוגית. אני לא מנסה להוכיח שום דבר אלא רק לאשש (או להפריך, בעזרתך) במידה זאת או אחרת הרגשה שיש לי.

א) אולי. העניין הוא שאין לי שום מושג כמה גברים אכן פונים לאותו קו.

ב) ייתכן.

ג) ככה ככה. אני מניח שיש, אבל לא לי. אפשר לעשות הרבה דברים.
405181
יש לי דז'ה וו מאיזה דיון קודם (מזמן), אז אסתפק בלינק הזה:
404777
להשתמש ב-strap on ולנצל את החור שכן קיים?

אני יכול לחשוב על הרבה דברים מזעזעים. גם הזמר המזרחי לא נשמע לי מאושר במיוחד.
404781
אני עוד לא ראיתי שום אישוש לטענה על הזמר המזרחי.
404782
עכשיו עברנו לערעור על אמיתות הדיווח.
404783
רק שאני לא מכיר את פרטי האירוע, אז קצת קשה לי לחוות דעה.
404870
הסיפור בלתי אפשרי (ולמצער - בלתי סביר) בעליל לנוכח העובדה, שמדובר במזרחי.
404897
גם אני זוכר שקראתי כתבה בנושא, אם זה עוזר.
יש לציין 404945
שעל פי חוק העונשין של מדינת ישראל, סעיף 345, *בלתי אפשרי* לגבר לעבור אונס.
אז כבר באו המשאיות 404694
כשהייתי בצבא הייתי נוסע הרבה בטרמפים, ופעמיים ניסו גברים לשדל אותי להומוסקסואליות. הראשון היה איש מאוד נחמד, בן ארבעים בערך, הציג עצמו כפסיכולוג אאז"נ, וניסה לעניין אותי (מחיפה לתל-אביב, בבוקר) בהומוסקסואליות באופן כללי, לאו דווקא איתו. הוא אמר שיש לו ניסיון טוב בזיהוי הומואים סמויים, ושהוא מרגיש בי משהו כזה. השני היה נהג משאית, והוא הציע לי (כביש ואדי מילק, בלילה) שנרד ונעשה את זה בצד הדרך, ולאחר שעניתי בשלילה הוא המשיך לנסות לשכנע אותי (לא עניתי מאוד בתקיפות). הרגשתי כנראה טיפ טיפה מאוים, והרצתי בראש תסריטים של מה אני אעשה אם הוא ינסה בכוח (הוא הבחין במתח שלי והבטיח שהוא לא ינסה, אבל נשארתי מתוח). אבל אי אפשר להגיד שממש נבהלתי. בעקבות התגובה של דובי אני עכשיו חושב על כך שזו היתה הטרדה מינית לכל דבר, אבל לא הרגשתי אז ולא עכשיו שנפלתי קורבן לפשע (עכשיו זה נשמע כאילו שאני מבקר את דובי; חס וחלילה, וברור שזה לא אותו דבר כמו ששולחים ידיים). בשלב מסוים בנסיעה נזכרתי בשיחה עם הראשון, ושאלתי אותו בסקרנות - את נהג המשאית - אם הוא מרגיש בי משהו כזה (לא בגלל אי-בטחון בזהותי המינית‏1, באמת סתם סקרנות). הוא לא ממש הבין מה אני רוצה, ואמר שהוא סתם מנסה את מזלו.

1לא יכול לענות בשם התת-מודע שלי.
אז כבר באו המשאיות 404699
נהגי משאיות לא כל כך מבחינים בין הא/נשים שהם מתעסקים אתם. אם הם זזים, זה מספיק.
אז כבר באו המשאיות 405050
מספר פעמים ניסו להתחיל איתי הומואים באוטובוסים, מסיבות, בתי-קפה וכולי. זה תמיד נעשה בחן ובנועם, גם אם במידת טאקט משתנה, אבל לחלוטין ללא תועלת (לא שיש בזה משהו לא בסדר). לא זכור לי שחשתי מאוים או מבוהל בכלל, להפך – הייתי מוחמא, גם אם נבוך במקצת. אז איפה עובר באמת הגבול האובייקטיבי בין סתם "מנסה את מזלו" להטרדה מינית ממש?
אז כבר באו המשאיות 405061
לגבי הגבול, לשון החוק די ברורה. אם הראה המוטרד את אי רצונו בהערות/הצעות/רמיזות מיניות, הרמז הבא הוא הטרדה. (ואם הרמז הראשון היה כרוך באיומים או ביחסי מרות, זוהי הטרדה כבר בפעם הראשונה)

(א) הטרדה מינית היא כל אחד ממעשים אלה:

(3) הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, המופנות לאדם אשר הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות האמורות;
(4) התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות;

(6) הצעות או התייחסויות כאמור בפסקאות (3) או (4), המופנות למי מהמנויים בפסקאות המשנה (א) עד (ה), בנסיבות המפורטות בפסקאות משנה אלה, גם אם המוטרד לא הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות או בהתייחסויות האמורות:
....
אז כבר באו המשאיות 405063
הראשון לא היה במקרה יוסף זיידר?
אז כבר באו המשאיות 405072
לא יודע.
שאלה לעורכים 404636
האם האתר היה קורבן לפעילות פוגעת?

זכור לי העניין של העתקת מספר מצומצם של מאמרים ללא רשות
וגם של המורה (שדובי אף הלך לדבר איתה <דמיין קישור כאן>) שמעודדת את התלמידים שלה להשתתף בדיונים גם אם אין להם מה לחדש, ואת היכולת להגיד את זה
שאלה לעורכים 404688
חברת ישראפוסט בע"מ העתיקה מספר רב של מאמרים מהאייל ללא רשות. כמה מאמרים? מספיק בשביל שאפילו מאמר שלי (!) הועתק, ברשת ובדפוס:

בקשה לסקר משלים 404651
מהו הפשע החמור ביותר שביצעת?
בקשה לסקר משלים 404678
גנבתי 200 שקלים ממוסד ציבורי.
בקשה לסקר משלים 404704
בסקר המשלים השירות הצבאי כבר בפנים?
בקשה לסקר משלים 404768
זרקתי מישהו ממכונית וכמעט דרסתי אותו (ראה פירוט למעלה).
בקשה לסקר משלים 404779
נראה לי שהקמת האייל גרמה יותר נזק.
בקשה לסקר משלים 404780
לא הייתה קטגוריה של פשעים נגד האנושות.
בקשה לסקר משלים 404787
גניבה מדירה.
בקשה לסקר משלים 404794
ערעור חייה של אישה מסוימת
התחתנת איתה? 405064
התחתנת איתה? 405174
להיפך. פשע ברמה אפית, כזה שגורם לאלים לעקב את החזרה שלך הביתה בעשר שנים נוספות.
מחאה 404735
אני רוצה למחות נמרצות - הפרת זכות יוצרים אינה עבירה פלילית, ובטח שלא פשע!
מחאה 405066
אלא מהי?
404749
לא אשכח את המוכרת הרמאית.
הייתי ילדה, רציתי לקנות משקפי שקל. המוכרת שאלה באיזה מחיר מדובר. עניתי לה שיש לי 50 ש"ח. אז זה היה סכום. בחנתי כמה אופציות. על המשקפיים שרציתי היתה מדבקה של 35 ש"ח. הבאתי אותם למוכרת שלקחה לי מהיד את השטר שלי ואמרה "זה חמישים ש"ח".
לא היה לי אומץ לענות לה. אבל אני לא אשכח את הפרצוף הרמאי שלה!
לא נעים 404766
ליפני כ10 שנים ליפני שהיו דיססקמנים של אמ פי 3 או אי פודים למניהם אכלתי מק דונאלד בתחנה המרכזית בתל אביב
היה לי מין תיק של מצלמת וידאו תיק גדול שכלל 20 30 דיסקים דיסקמן ואוזניות של סן הייזר
מקל הנחיה שלי תמיד היה קשור לתיק כך שלא יאלם לי הרימו לי את התיק יחד עם המקל והדיסקים אני זוכר חצי שנה של היתרוצצות להשיג את הדיסקים אבל הכי נורא היה פיתאום להיות חס עונים בלי מקל
בלי כסף ופיתאום מצאתי את עצמי פונה לאנשים ומבקש מהם שיקחו אותי לתחנת המישטרה
ואז גיליתי גם שהנייד שלי היה בתיק ושאין לי איך להיתקשר ולבקש עזרה זה היה מתיש בסוף היסתדרתי אבל אני זוכר שממש הרגשתי רע וחסר עונים לחלוטין
והכי מעצבן שהיה לי שם סידק של פול סימון 1 מיתוך קופסה משולשת לקופסה קראו 1963 1994
קניתי את כל הקופסה שוב בשביל דיסק 1
הונאה 404785
עד שלא קראתי את הסקר לא ידעתי שנפלתי קורבן לפשעים רבים כל-כך! תודה האייל!

הפשע הגדול מכולם היה הונאה, נרשמתי ללימודים בבית ספר לאמניות ממוחשבות בתל-אביב ואחרי חודש של לימודים בעל המקום ברח לחו"ל עם הכסף של כולם שאותו דרש מראש (הייתי צעירה ותמימה לכן הסכמתי לתת הכול מראש, עכשיו אני כבר לא). כשהתלוננתי במשטרה על המרמה הם אמרו בפשטות שהאדם מוכר להם ושהוא עושה את זה כל כמה שנים, אבל לא, הם לא מנסים לתפוס אותו. כאן גם איבדתי את אמוני במשטרת ישראל.

תקפו אותי מינית כשהייתי בכיתה א' וילדים גדולים יותר עברו לידי במעבר סגור ובדרך אגב נגעו בי במקום אסור.

פרצו לבית שלי כשגרתי אצל ההורים, למזלי הייתי ערה והברחתי את הפורץ לפני שהספיק לעשות משהו.

חבר לשעבר הטריד אותי בטלפון - פה גם אני גיליתי שאורנג' לא יכולים לחסום אותו אלא אם יש צו מהמשטרה, שבתורה אמרה שצריכים מספר הטרדות כלשהו בחודש כדי שזה ייחשב כהטרדה.
הייתה גם הטרדה של טעות במספר שנמשכה זמן רב, ילד קטן שפחד לדבר עם הצל של עצמו, עד שיום אחד דובבתי אותו וגיליתי מה השם משפחה שלו ומשם הדרך לטלפון להורים הייתה קצרה.

רמאות קטנה בחנות וכו' - אני חושבת שכולם עברו את זה בשלב כלשהו בחייהם.

ולאחרונה - הטרדות מינית בטלפון.
כל כך הרבה עלילות טלפון 404790
את צריכה לעבור לקופסאות לבן עם חוט, זה מה שאת צריכה.
הונאה 404823
מישהו מבין את ההגיון בחוק שאוסר על חברות הטלפון לחסום התקשרות לפי בקשת הלקוח?
הונאה 404824
מה פירוש לחסום התקשרות?
הונאה 404861
אני לא מכיר את החוק, אבל נדמה לי שהן פשוט לא מעוניינות לוותר על ההכנסות.
הונאה 404912
"אם הייתי יכול, הייתי נותן לחיילים שלי לישון יותר מ-‏6 שעות בלילה. אבל אני לא יכול. פקודות מטכ"ל אומרות במפורש: *עד* 6 שנות שינה בלילה!"

מ"פ גבעתי בביסל"ח מרצה למש"קיות בריסטול לעתיד. קורס חוי"ה ע"ז, 1996.
הונאה 404930
שעות. לא שנות.
היו מתים לישון שנים בלילה אחד.
איך סופרים נסיון דקירה? 404803
בגיל 26 ניסו לדקור אותי במהלך קטטה (לא הלך).

לגבי עבירות רכוש, גנבו את האופניים המשומשים שלי לפני שלושה חודשים. אבל בזכות הגנבה הזאת הבנתי מה זה גלובליזציה (חסר ברזל בסין אז גונבים לי את האופניים בעמק הירדן). אני בטוח שאף אחד לא גנב אותם בשביל לרכב עליהם, הם היו כאלו גרועים...

חוץ מזה קשה מאוד לגנוב ממני כי אני לא ממש צובר רכוש. או יותר נכון, בשביל לגנוב את הרכוש שלי צריך עורך דין :o)
איך סופרים נסיון דקירה? 404809
אשריך שאינך חקלאי. אגב בעוספייה גנבו את מפת סיני מאנדרטה לחללי מבצע קדש (שכלל לא ידענו על קיומה קודם לכן).

המ, 404917
כשהייתי באמסטרדם חשתי ברע והלכתי לישון באכסניה. חששתי לשים את הפאוץ', שהכיל בערך את כל החיים שלי, בארונית והעדפתי לישון איתו, ואפילו כיסיתי את עצמי בחום של אוגוסט (גם באמסטרדם חם, מסתבר). התעוררתי, כצפוי, בלעדיו. בתוך הפאוץ' היו 80 יורו, מצלמה דיגיטלית בשווי 1,100 ש"ח, כרטיסי טיסה ודרכון (שלהוציא אותם מחדש בשגרירות ובדסק של אל על עלה לי, סה"כ, עוד 120 יורו). הפסד כולל של יותר מ-‏2,000 ש"ח.
המ, 404921
איפה שמת אותו לעזאזל שהצליחו לגנוב ממנו בלי שתתעורר?
הפתרון, בכל מקרה, הוא לשים מתחת לכרית, כשהראש שלך עליה. במצב כזה, אם אתה לא מתעורר כשמישהו מנסה לקחת את הדברים, יש לך כנראה בעיה גדולה יותר מאשר הכסף שהלך...

___________
העלמה עפרונית, מקווה לא לחזור עם סיפורים כאלו.
המ, 404923
הפתרון: לישון בתוך שק שינה, שלתוכו אתה מכניס את הרכוש עד למטה, ורק אז נכנס לתוכו בעצמך. עובד בכל מקום, כולל חופים וכאלה.
המ, 404924
אי אפשר לחתוך את השק?
המ, 404925
ואם כבר אתה עם סכין, לא יותר פשוט להעיר את הישן עם סכין לצווארו ולהודיע לו שהוא צריך למסור במהירות את כל הכסף שעליו, ולא רק את מה שיש בפאוץ'? בטח שאפשר.
כשמישהו רוצה לשדוד אותך, ואתה מעדיף לשמור על עצמך בחתיכה אחת ולא להסתכן, אין הרבה שתוכל לעשות.

פתרונות כאלו מפחיתים את הפיתוי והזמינות, ועוזרים באחת משתי דרכים - מקטינות את הסיכון שמי-שזה-לא-יהיה יחשוב בכלל לכייס אותך (כי אין איזה פאוץ' עמוס כל טוב מולו) ומגדילות את הסיכוי שהוא יעדיף לגנוב ממישהו אחר, זהיר פחות.
המ, 404933
מצד שני, יש מצב שהשודד יסכים להשאיר בידך את הדרכון, וכרטיס הטיסה, והפילם שיש במצלמה, שהרי לא בהכרח יש לו מה לעשות איתם.
אלא אם בכוונתו למכור את הדרכון לגורמים חבלניים.
404936
מצד שלישי, דרכון ישראלי אפשר למכור בכיף תמורת חמישים מאה דולר (לפחות באזורים מסויימים בעולם), כרטיסי טיסה היום הם ברובם הגדול אלקטרונים ככה שאתה ממילא לא סוחב אותם עלייך, ורוב האנשים עברו לצלם בדיגיטלית.
578709
אז את כרטיס הזכרון עם כל התמונות שיש במצלמה.

__________________
הנה בעיה. בעבר, כשצילמו בפילם, לא היה לפילם ערך עבור השודד.
אבל לכרטיס הזכרון יש ערך כספי.
578714
את ברצינות חזרת חמש שנים אחורה כדי לציין את זה? כרטיס זכרון (טוב) הוא פריט די זול, ומטיילת אחראית דואגת לגבות את התמונות שלה בתדירות סבירה, פרוצדורה פשוטה בהרבה מאשר פיתוח פילם.
578723
ברצינות? לא ממש.
אלא שחיפוש העלה את הדיון הזה. ותוך כדי כך קראתי את התגובה ההיא.
ריץ 404928
היה יוצא יותר זול והרבה יותר נוח ונעים.
ריץ 404932
כן.
אחרי שנרטב לי הדרכון עד לשד עצמותיו ולא יכולתי ליבש אותו (למה ישנתי גם כן, באכסניה מרובת דיירים), דבר שגרם להקרעותו‏1, התברר לי שהיה הרבה יותר זול ללכת לB&B ליום יומיים. ויותר נעים.

1 440 ש"ח במשרד הפנים בארץ, ומבטים נוזפים מכל פקיד שדה תעופה בדרך‏2.
2 "זה קרוע"
"כן נכון. זה נרטב בסקוטלנד ונקרע. אבל אתה יכול להסתכל על המספר בדף הזה ולהשוות אותו עם המספרים הטבועים בשאר הדרכון".
"את אל תגידי לי מה אני יכול לעשות ומה לא. לארץ שלך לא היו נותנים לי להכנס עם דרכון כזה".
(שיחה עם פקיד אירי).
רעות חולות 404939
קשה לדעת מה הפגיעה החמורה ביותר:
הטרדה מינית (מילולית, ואני מסכימה עם הכותבות מעלה, כל בחורה שאני מכירה עברה אחת)
גניבה (לא הכסף שהדברים עלו כמו העובדה שהם נגנבו מהסטודיו שלי, מרחב שאמור להיות מוגן ופרטי ביותר)
מעצר (ישבתי לילה במשטרה ושוחררתי למעצר בית, התיק נסגר מחוסר עניין לציבור, אבל הפחד משוטרים והכעס נשארו)
וכל זה בלי להזכיא את המסוממים שנתקעו בלי כסף לאוטובוס לחיפה ואני מימנתי אותם ממעט הכסף שנשאר לי בכספומט. אבוי לתמימות
405054
גנבו לי את שני הגלגלים מהאופניים כקשרתי אותם מחוץ לעבודה. בסופו של דבר, ההוצאה על הגלגלים זהה לאופניים חדשים, כך שכבר היה עדיף לו היו גונבים את כל העסק, ולא הייתי צריך לסחוב את השלדה המשומנת לתחנת האוטובוס ולשלם פי שניים לנהג מונית השירות עבור הזכות לשבת איתה בחיקי ולענות לכל נוסע שנכנס ושואל "מה, גנבו לך את הגלגלים?".

כל מיני עבירות גניבה, תקיפה והטרדה לסוגיהן "נורמטיביות" מתקופת הילדות והצבא אני לא מחשיב כאן.
405118
''לא, אני גנבתי את השילדה.''
check list 405115
* התעללות פיזית ונפשית מחבורת בנים חסרי בטחון לאורך חלקים נכרים מחטיבת ביניים.
* כיאות לכל אישה - מספר בלתי ידוע של הטרדות מיניות.
* להורים שלי נגנבה הסובארו סטיישן, כולל הרשיונות, אשר הוחזרו במלואם בעזרת השב"כ לאחר כמה חודשים (אבל בלי הרדיו).
* מספר בלתי ניתן לאומדן של סינים שדפקו אותי במחירים של אוכל, נסיעות, בגדים, לינה וכל דבר אחר שאפשר להעלות על הדעת.
* מכות ממאבטחים בחוף גיא בטבריה - למרות שהחוף שייל לכלל האזרחים, כמה טבריינים ערסים החליטו שהם יכולים לבנות מלון, לשים גדר, ולקחת כסף ממי שהם רוצים. ואז לטעון שהם קנו את המים במקום מסויים של הכנרת אז אסור לי להכנס לשם.
* כל פעם שאני הולכת ברחובות תל אביב, ונושמת עוד אגזוז של מישהו שלא עשה טסט לרכב.
* תחנת כוח רידינג, שבמשך 15 שנים התחמקה מלעבור לשימוש בגז טבעי והמשיכה לעבוד על מזוט, וגרמה למאות מקרים של מוות.
* בכלליות - פעם אח שלי נסע בכביש ראשי, ולפניו משאית נעצרה כדי לדבר עם מכונית אחרת בנתיב השני. הוא צפר בתמימותו כדי שיפנו לו את הכביש. בעל המשאית יצא מהקבינה, ניגש אל תא הנהג, ונתן בעיטה אדירה לחלון הנהג (כלומר - לראש של אח שלי). מזל שאנחנו מתנחלים אז יש זכוכית ממוגנת, אחרת הסיפור הזה היה הרבה פחות מצחיק.

מלחמות
* עת הנסיגה מלבנון שירתתי במטולה, וכל הלילה שמעתי פיצוצים מכל מיני כיוונים.
* אחרי הנסיגה פירקו לי את הבסיס והעוברתי לפיקוד מרכז. כמה חודשים אחר כך, אבנים שנזרקו עלי סימנו את תחילת האינתיפדה השנייה.
* לאחר הצבא, רציתי לטוס להודו, אבל בדיוק נהיה איזה בלגן בין הודו לפקיסטן שכלל איומים בפצצות אטום. ויתרתי, ובמקום זה טסתי לתאילנד.
* כמה חודשים לאחר הגיעי למזרח, רציתי להכנס לקמבודיה. במפתיע, בדיוק כמה ימים לפני זה נשיא קמבודיה אמר, ששחקנית תאילנדית אמרה, שמקדשי אנגקור ואט (הכותל של קמבודיה, בערך) שייכים לתאילנד, כדי לקבל יותר קולות בבחירות. כתוצאה - הרבה קמבודים עצבנים, כמה תאילנדים מתים, ומספר תיירים שמגיעים בבוקר למעבר גבול ומתקבלים על ידי חיילים עם רובים במקום פקידי גבול נחמדים. אבל כמה חודשים אחר כן כן עברתי, וקמבודיה היא ארץ מדהימה.

* מעצר, עקב חסימת משרדי חברת חשמל בת"א
* עיכוב לחקירה, עקב חסימת הכניסה לתחנת כוח חדרה
* חסימת הכניסה למשרדי השפד"ן בת"א, שנגמרה ללא התערבות משטרתית.

אבל הכי מפחיד, לדעתי, זו התחושה שבתור בן אנוש עם שדיים, כל גבר מרגיש שזה הכי טבעי בעולם להסתכל, לשרוק, להעיר, לצפצף ממכונית חולפת, לגעת, ובאופן כללי להניח שאם אני הולכת ברחוב, אני רק מחכה ש"יעשו לי טובה".

(ותודה לכל מי שקרא עד הלום)
check list 405121
מה המקרה הכי *פחות* חמור שעברת, ושהחשבת תחת סעיף ההטרדה המינית כשכתבת את ההודעה?
check list 405131
מדוע חסמת את משרדי חברת החשמל בתל אביב?
check list 405169
כנראה שהיא אקטיביסטית אקולוגית (רציתי לכתוב ''פעילה אקולוגית'' אבל זה נשמע הרבה יותר נקי ומהוגן. אקטיביסטים הם אלה שחוסמים משרדים, פעילים רק מרימים טלפונים והולכים להפגנות).
check list 405644
לא הבנתי מה יותר מהוגן - אקטיביסטית או פעילה? אם רושמים מילה כלשהי בלועזית, הערך שלה משתנה?
וכן, אני פעילה סביבתית. ובקשר לחסימה של חברת חשמל - תחנת הכוח ברידינג סירבה במשך 15 שנים לעבור לשימוש בגז טבעי, והמשיכה לעבוד על דלק מזוט. כתוצאה ישירה מכך מתו בכל שנה כמה מאות אנשים. רק כשגדעון עזרא הוריד את השלטר וכיבה לגמרי את התחנה, תוך חודשיים התחנה לפתע הייתה כשירה למעבר לגז טבעי.
check list 405648
ויש לזה סימוכין!
check list 406048
הנה לינק למסמך רקע בנושא: ייצור חשמל בגז טבעי בתחנת הכוח "רדינג" שהוגש לוועדה למפגעי איכות הסביבה, 11.1.2005
פירוט מדוייק על השתלשלות העניינים ניתן למצוא באתר של מגמה ירוקה http://www.green.org.il/taunew/air.htm

ועדיין לא קבלתי תשובה האם עברית או לועזית מהוגן יותר, ולמה.
check list 406049
עברית, כמובן, מהוגן יותר. ''פעילה'' נשמעת הרבה יותר אופטימית ו''ילדה טובה'' מאקטיביסטית.
check list 406061
הנתונים מוכרים וידועים. מוטטת את המהלך הריאקציונרי שלי ‏1

1 אני פאסיביסט של דיונים באייל.
check list 405676
אין לי מושג. ובאותו עניין, מצאתי היום: http://meshanim.com/
ניטפוק קטן 405686
תחנות כוח לא מסרבות לכלום.
האנשים שמנהלים אותן (או את ועדי העובדים) - דווקא כן.
ניטפוק קטן 406263
גם האנשים שמנהלים אותן לא שותפים מלאים להחלטה. אי-אפשר להאשים את השיער שלהם למשל. או את הציפורניים. והנוזלים שלהם? חלקם עורקים מייד אחרי קבלת ההחלטה, כבר בביקור הראשון בשירותים.
check list 405218
(איך "להסתכל" נכנס לרשימה? את טוענת שזה לא לגיטימי לחלוטין להסתכל? האם אנחנו צריכים להסתיר את העיניים כשעוברת מולנו בחורה? האם מותר להסתכל על גברים?)
check list 405635
להסתכל נכנס לרשימה בנסיבות מסויימות - דמיין לעצמך שאתה בשוק, מאוד רעב. מחפש כל אוכל, אבל כל הדוכנים הם של בשר משלשום. לפתע, אתה רואה פלאפל, ועוד כזה שאתה יודע שהוא טוב. העיניים נדלקות, הפה מזיל ריר.. ועכשיו נסה לדמיין אותו מבט בדיוק כלפי הגוף שלך. לא מישהו שמסתכל כדי לוודא שהוא לא מתנגש בך, לא מבט אקראי שבודק את הפירמה של הנעליים.
ברור שלגיטימי להסתכל, וגם אני מאוד נהנית להסתכל על בנים. אבל מה שנקרא ''להפשיט במבט'' זה תחושה מאוד לא נעימה.
check list 405675
זו תחושה מאוד לא נעימה, שעוד תתגעגעי אליה...

(אני הייתי שמח אילו הייתי ''מסובב ראשים'')
check list 405725
תתפלא, אבל לא כל-כך כיף ''לסובב ראשים.'' לא כיף להרגיש שאיך שאתה נראה, או מה שאתה לובש, הוא תירוץ להפוך אותך לאובייקט צפיה.
check list 405742
טוב, זה מאוד תלוי מה הסיבה לסיבוב הראש.
אילו היתה לי שומה ענקית על המצח, אני מניח שזה שזה היה מפריע לי.
אילו הייתי מגיע לעבודה עם כובע משונה, אני מניח שהייתי משועשע.
אילו בחורות היו רואות בי אובייקט ראוי לצפייה חוזרת, אני מניח שהייתי מוחמא. למעשה, מעדויות של נשים יפות-אך-מבוגרות אני מבין שזה די כואב כאשר מפסיקים להביט בך ברחוב.
check list 405755
מעדויות של נשים יפות-אך-מבוגרות שמעתי שיש בזה גם הקלה.
check list 405762
יש שיקראו להקלה הזו ''המתיקות שאחרי''.
בעיה 405983
עדויות של נשים יפות-אך מבוגרות הן עדיין עדויות של נשים מבוגרות.
מה שלאמא שלי היה להגיד אחרי הסיטואציה עם הגבר באוטובוס
תגובה 404740
היה "הוא בסך הכל ניסה להתחיל איתך!".

כלומר, אני אמורה להיות מוחמאת כשגבר גדול ושמן בגיל של אבא שלי מתחכך בי.
בעיה 405989
זה לא שאת אמורה להיות מוחמאת, זה שאת אמורה לקבל את זה כמו נתון טבע. בדיוק כמו שבשדה יש קוצים לפעמים, אז זה אחד החסרונות שצריך להתארגן אתם אם את אוהבת ללכת בשדות.
חידה תנ''כית 406024
דינה יצאה לראות בבנות הארץ ונאנסה ע"י שכם. מי אשם?

דינה.
יצאה מהבית.
_________
חז"ל בגרסא הקדומה לבדיחת נהג המונית שהתנגש במשאית ועקב כך נהג המשאית דרס אשה.
חידה תנ''כית 406040
חברון, יש לשער.
בעיה 406269
"כלומר, אני אמורה להיות מוחמאת כשגבר גדול ושמן בגיל של אבא שלי מתחכך בי." - לא, רק אם הוא דוגמן צמרת בפסגת הקריירה שלה זאת מחמאה. במקרים אחרים זה עלבון מכוון, והתגובה הנכונה היא "גם אתה לא נראה מי-יודע-מה, אבל אתה לא רואה אותי לועגת לך על זה!"
בעיה 406286
תשמע דורפל.
בדרך כלל יש פער עצום בין איך שגברים כרסתנים בגיל העמידה רואים את עצמם, לבין איך שבחורות צעירות רואות אותם. גברים כרסתנים בגיל העמידה (מן הסוג המתואר לעיל, קרי, אלה שמתחככים בבחורות. וגם אלה שלא מתחככים אבל מנסים תדירות להתחיל עם בחורות צעירות) רואים את עצמם כמלכי העולם מינימום, שכל אשה צריכה ליפול למרגלותיהם, ולא היא. שיתעסקו בנשים בגיל שלהם, ולא יטרידו בחורות צעירות. הם, כמובן, לא יסתכלו לעבר אשה בגילם.

וצר לי‏1. כשאני בחורה בת 22 (וזה היה גילי בסיטואציית האוטובוס) עומד לרשותי מבחר עצום של בחורים צעירים בני גילי, והם, מה לעשות, יותר אטרקטיביים.
ואגב, יש מקרים שבהם מתחילים איתי ואני מוחמאת, ואני גם מודיעה בנימוס לבחור שתודה על ההצעה אבל אני נשואה ובהצלחה לו.
וזה אף פעם לא כשמישהו מתחכך בי באוטובוס באישון לילה ועוד מבקש את העיתון כשמבקשים ממנו להרפות.
1 או בעצם, לא צר לי.
בעיה 406296
ההודעה הבאה מוכתבת דרך ניפוף בדגלים: צחקתי.
בעיה 406376
למה זה עניינם של גברים בכל גיל שהוא עד כמה עצום המבחר שעומד לרשותך ועד כמה הם אטרקטיביים בעיניך? אה, ולמה בעצם גיל הנשים שאיתן הם מתעסקים זה עניינך (במידה שלא מדובר בך אישית)?

זאת, מבלי קשר לכך שלהתחכך באישה ללא הסכמתה זו אכן סתם הטרדה פאתטית, לא "להתחיל" ולא נעליים.
בעיה 406396
הבעיה מתחילה כשאכן מדובר בי, אישית.
בעיה 406451
כלומר, ע"פ גישתך, כך נימנע מהטרדה מינית
בעיה 406457
יש הבדל גדול ועקרוני בין אלה שמתחככים לבין אלה ש"מתחילים עם בחורות", ואת לא יכולה להכניס את שניהם לאותה צלחת ולדבר עליהם באותה נשימה. אחרת, אם שניהם הם אותו הדבר בעיניך, אז את יכולה גם להגיד שאונס זה בסדר גמור מצידך, בתנאי שהאנס הוא דוגמן מליונר עם שרירים מסוקסים ופנים של בראד פיט.

עם כל הכבוד, להתחיל עם בחורות - *בלי* להתחכך - הוא דבר לא נעים אבל *לגיטימי* - באוטובוס, ברחוב, בבית קפה, ובכל זמן וסיטואציה שאינם כרוכים ביחסי מרות במקום עבודה - גם אם ה"מתחיל" הוא גבר מבוגר ושמן. לא כך כשמדובר בהתחככות, שהיא סיפור אחר לגמרי - גם אם המתחכך הוא כדורסלן צעיר שבחורות נופלות לרגליו. דין אחד לכולם.
בעיה 406465
"לא נעים אבל לגיטימי"? אבוי..
בעיה 406467
אבוי? למה?
בעיה 406473
נשמעת לי גישה איומה ונוראה. ''להתחיל'' עם בחורות אמור להיות כיף, בשביל שני הצדדים. ''לא נעים אבל לגיטימי'' נשמע כמו תאור של איזה מצב רפואי.
בעיה 406476
אולי זה אמור, אבל עובדתית, בשביל הצד הנשי - הרבה פעמים זה באמת לא נעים. למשל המקרים בהם גבר מבוגר ובעל חזות דוחה מתחיל עם בחורה צעירה - נכללים רובם ככולם בסיווג של ''לא נעים'' (להוציא מקרים נדירים בהם לנ''ל יש קסם אישי ניכר המשכיח את חיצוניותו - הוא משורר או סופר המיטיב להשתמש במילים, או שהוא יודע לצטט את שייקספיר ברגע הנכון וכיו''ב).

ומשהורדנו את גורם הנעימות - נותרה להם הלגיטימיות בלבד, להצדקתם, כל עוד אינם כוללים נסיונות מגע פיסי (להלן ''התחככות'').
בעיה 406496
תראה, זה תלוי.
מאוד.
בסגנון.

יש מקרים, כאמור, שמתחילים איתי ואני מוחמאת, ויש מקרים שזה טורדני. כשאני דוחה את הבחור בנימוס והוא מתחיל להרצות לי שאיש זה לא קיר וגם פרה קשורה אוכלת...
בעיה 406498
"שאיש זה לא קיר וגם פרה קשורה אוכלת..."
את רצינית? מישהו ניסה עלייך סיפור כזה?
בעיה 406516
כן, לדאבוני.
בעיה 406539
בחור מקורי. נראה לי שמשמעות הדברים נשגבה ממני.
בעיה 406546
מקורי?
זו קלישאה טואטאלית!
איפה אתה חי!?
בעיה 406564
כנראה לא במקום שהקלישאה הזאת מקובלת.:)
ובכל זאת, מה פשר הדבר?
בעיה 406502
הממ.."איש זה לא קיר"? אוקי, את זה עוד לא שמעתי..אני מכיר גירסא עם "חבר זה לא קיר", אבל מה עניין "איש" לכאן?
בעיה 406515
אתה באמת רוצה שאני אכתוב "בעל"?
בעיה 406540
אה נו, אז תגידי שזה בעל. "אישך זה לא קיר" ? את רצינית? דווקא לי הוא נשמע בן אדם פיוטי.
בעיה 406543
אני מודה. מעולם לא נתקלתי במחזר שאמר ''אישך זה לא קיר''.
בעיה 406640
מה זאת אומרת "איש זה לא קיר"?
לא ברור
בעיה 406643
זה אומר ש''אפשר להזיז אותו'' (בדיחה מימי המנדט בערך).
בעיה 406653
מה הכוונה ב"איש"? כל איש? איש ספציפי?
בעיה 406658
''איש'' במובן בעל...
בעיה 406666
אה, אז תגידי "בעל". את רוצה לומר לי ברצינות שאחרי שאמרת לו שאת נשואה, הבחור אמר לך "איש זה לא קיר"?!
כשמצטטים, צריך לדייק (גם אם זה נוגד את האידיאולוגיה)
בעיה 406669
1. לא אני אלא נועה ו. אני לא אומרת לבחורים שאני נשואה, וגם לא משקרת.
2. היא כבר ענתה על השאלה: תגובה 406515 .
בעיה 428077
1. גם אני לא משקרת.
בעיה 406652
אני כמעט מקנאה.
באמת אף פעם לא נתקלתם במשפט חבר זה לא קיר ואני פטיש אויר?
זה אומר שאף על פי שאת תפוסה, אני גבר גבר ולא מקבל "אני תפוסה" כתשובה.
גם פרה קשורה אוכלת מבטא את אותו דבר בדיוק, אולי מבוסס על "אוכלת מהצד"‏1, ואולי "אוכלת מהצד" מבוסס עליו.
ופירושו - "אפילו שאת תפוסה ויש לך מישהו, כמו שגם פרה שקשורה אוכלת עשב, גם את מן הסתם מעוניינת במישהו מהצד.

והנה שלל משפטים עוקפי "יש לי חבר" לשימושם של אידיוטים, מבית המדרש של MSN.
1 ניר פרידמן.
בעיה 406660
אוי אבוי. הבנתי. כלומר, על בעלי משפטים מסוג זה עדיף לוותר לפני שמגיעים אליו... (האמת, שאלתי שני אנשים אם הם מכירים אותו, והם היו בטוחים שהוצאתי אותו מתשבץ היגיון).
בעיה 406662
"חבר זה לא קיר" שמעתי, גם "בעל זה לא קיר", אבל "איש זה לא קיר"? בחיים לא שמעתי.
בעיה 406674
אלוהים אדירים.
כבר הודיתי שמעולם לא שמעתי אותו.
זה מצריך ערס בעל חשיבה פמיניסטית, שזו סתירה בגוף המשפט.

במקום זה יכולתי לכתוב חבר/בעל זה לא קיר.
כמו שתכננתי.
בעיה 406712
במקום ה"אלוהים אדירים" הזה, שכביכול בא להצביע על ליקוי בהבנת הקריאה של אחרים, כשהבעיה כאן היתה בניסוח התמוה שלך, היית יכולה לכתוב: "בעל זה לא קיר", ולהוסיף משהו כמאמר מוסגר, למשל: "(עקרונית אני לא משתמשת במילה "בעל", זה רק כרגע, משום שזהו חלק מהציטוט...)".

ולגבי ה"מתחילים", הרי הצעה לקיצור התהליך:

"יש לי בעל/חבר, אבל גם לו לא היה לי, אני לא מעוניינת! זוז מכאן בבקשה, מיד!".

לפעמים אני מקבל רושם חזק שהבחורות שלא משתמשות בסגנון הקצר והברור הזה, בעצם מעוניינות "לשחק" קצת, לפלרטט קצת, גם עם בחור שלא מוצא חן בעיניהן וגם כשאין לו שום סיכוי אצלן. אני חייב לומר שהתגובות שלך לאורך הפתיל מחזקות אצלי את הרושם הזה, וזה לא שאסור לבחורה לשחק בבחור כמו בבובה, אבל זאת התנהגות קצת לא הוגנת.
בעיה 406717
האפשרות לעשות זאת קצת תלויה בסיטואציה ה"התחלתית": אם מישהו מתחיל איתי ברחוב, למשל, אז אין לי בעיה לומר לו "לא, תודה" בקול די תקיף כדי שלא ימשיך לנדנד, ואין כל צורך בחבר/בעל. לעומת זאת, אם אני תקועה עם מישהו בקטע מתמשך-בהכרח (בעל מלאכה שהזמנתי לעבודה, נהג מונית שמסיע אותי וכיו"ב), לפעמים קשה מאוד להתחמק באופן כזה. בפרט, כמובן, אם הוא מתחיל-להתחיל הרבה לפני סיום העבודה.
בעיה 406722
זה נכון, ובפרט עם נהג מונית. עם זאת, אפשר תמיד למצוא סגנון ברור ותקיף, כך שכשהנסיעה (או כל דבר אחר) תגיע לסיומה - יהיה ברור שכל המפגש הגיע לסיומו. התגובות של נועה ו. עושות רושם שהיא קצת מתנדנדת בנושא הזה: היא לא מתכוונת להגיע למצב של בגידה בחבר או בבעל, אבל הסיטואציה כנראה מאוד מחמיאה לה, ולכן היא לא מוותרת כל כך מהר על הרגע המחמיא והיא מאפשרת לו להימשך.
בעיה 407056
הלוואי שזה היה כל כך פשוט. אשה שאינה מעוניינת בגבר וחרף זאת לא מעבירה לו מסר חד ומיידי עושה זאת, הרבה פעמים, בגלל קודים חברתיים שתובעים מנשים לא להיות אסרטיביות מדי ו''להיות נחמדות''. הסיטואציה של מישהו שמנדנד, לוחץ ולא מרפה היא סיטואציה שבה הרבה נשים חוברתו לרצות, לא לעשות בעיות, לא להיכנס לקונפליקט חזיתי. כך שה''נחמדות'' הזאת היא לאו דווקא משחק ברגשות, אלא התנהגות במצב שבו חופש הבחירה של הנשים הוא מוגבל.
בעיה 407144
דרכת לי על היבלת עם עקב סטילטו.

חופש הבחירה במצב כזה הוא מוגבל (בעקבות החינוך שלה שאסור לה להיות אסרטיבית) לפי אותם טיעונים לפיהם חופש הבחירה של הגבר המתחיל הוא מוגבל (בעקבות החינוך שלו שרק העקשנים מקבלים). אם את לא מוכנה להאשים אותה בחוסר-רגישות, את לא יכולה להאשים גם אותו.
פתילים ישנים באייל 406970
מישהו חזר לדיון 1941, ושם ראיתי איך אפשר להתמודד עם נהג מונית, אבל בסטייל: עושים לו הרצאה על אבולוציה עד שהולך לו כל החשק תגובה 231985 (כדי להבין את הרקע של הפתיל), תגובה 232015, תגובה 232017.
פתילים ישנים באייל 406987
בכלל לא הלך לו החשק. אם הייתי מספרת פה את כל הרפתקאותי במוניות/אוטובוסים/מקומות-הרבה-יותר-ביזאריים, המאמרים באייל היו עוברים לעסוק ב"מציאת דרכים חוקיות ודמוקרטיות לכפות על אדם לסיים סו"ס את השימוש במקלדת".

והמסר החשוב בפתיל ההוא הוא, כמובן - מסר ביעור הבערות בעניין הבחור ההוא שאביו היה סילבר לנגור ואמו ארנסט שוורץ.
פתילים ישנים באייל 406996
ובכן, גם אני - כמו החשמנית - התנסיתי בשיחות ביזאריות ביותר בסיטואציות ביזריות להפליא; ואמנם לא הזדמן לי לפרט פרימאטים עם נהגי מוניות, אבל בהחלט שוחחתי אתם כבר גם על חורים שחורים וגם על גאודי. וכמו החשמנית, גם אני מצאתי ששיחות אלה לא שעממו אותם כלל ועיקר.
כמובן, בני שיח אלה לא נמנו על המתחילנים שתיארתי.
הלכתי לחפש 407004
השיחה הכי מענגת ומטלטלת שהיתה לי עם נהג מונית:

הלכתי לחפש 407009
וואלאק וואלאק. באמת משהו.:)
או 406725
''בעל זה לא קיר'' (שוביניסטיות במקור, נ.ו.)
או 406730
נו, אז?..
או 406731
אה, רק הרגע תפסתי... :)
בעיה 406742
אה, לא, ממש לא.
מה שאתה אומר - אם את לא משחררת מיד תגובה מעליבה, סימן שאת מעוניינת.
"יש לי בעל/חבר, אבל גם לו לא היה לי, אני לא מעוניינת! זוז מכאן בבקשה, מיד!".
זו תגובה תוקפנית, פוגענית ולא סימפטית, במיוחד אם הבחור התחיל בנימוס. בסך הכל, לבחור לא היתה כוונה רעה.
אם בחור מתחיל איתי ומרפה מיד כשאני מבשרת לו שאני תפוסה, אנו נפרדים בנימוס (ולא, זה לא פלירטוט). בכאלה מקרים אני מרגישה מוחמאת מכך שהתחילו איתי.
אם הבחור מתחיל להיות טורדני ולהקשות וכו' וכו', משפטי ערסים וכיו"ב, אז מגיעה לו תגובה תוקפנית.

תגובה מנומסת היא דבר לגיטימי וראוי, ובטח שלא משחק בבחור.
בעיה 406753
כרצונך. זה לא פוגעני וכו' אלא דרך לחסוך זמן, אבל אם זה פוגעני בעינייך אפשר למצוא שינויי סגנון שיתקבלו על דעתך. ''בלי קשר לשאלה אם אני קשורה או לא, אני לא מעוניינת ואם לא אכפת לך, הייתי רוצה להיות לבד כרגע, ואודה לך...'' וכולי. לא זכור לי (אני חדש בפתיל הזה, לא באייל) שמישהי מהרציניות כאן (היו כאן בעבר כמה דמויות פארודיסטיות, לא עליהן אני מדבר) יצרה אי פעם פתיל כזה ארוך על זה שמתחילים אתה - שזו בסך הכל הסיטואציה הכי רגילה וטריוויאלית בעולם, ולכן התרשמתי שאת מתרגשת מהנושא הרבה יותר מהבחורה הממוצעת (או לפחות מהאיילה הממוצעת). אם טעיתי - אתך הסליחה וניפרד כידידים.
בעיה 406777
האם קראת את הדיון כולו?
הפתיל התחיל כאן
תגובה 405115
ולא אני יזמתי אותו.

__
איך שהוא אני מרגישה שאני נקרעת קמעא בין התגובות של גיל (להתחיל! עכשיו! קדימה הסתער! להתחיל זו פעולה מהנה! כל הבחורות אוהבות שמתחילים איתן! זה לגיטימי להציק אם יש לה חבר! מה, איך אני אשיג בחורות אם לא ככה‏1?!)
לבין התגובות שלך (אם את מדברת עם הבחור סימן שאת נהנית מזה! את צריכה להעליב אותו במיידית! אחרת את משחקת בו ואז את לא יותר טובה ממנו! למה את בכלל מדברת איתו אם את תפוסה!קדימה התעלם!)

1 טוב, אני מקצינה, כן?
2 טוב, גם כאן אני מקצינה, כן?
בעיה 406713
אם מסתכלים על כל העסק מנקודת מבט הגיונית, אז כן, זה אדיוטי. בשביל מה להמשיך לזיין את השכל אם הבחורה אמרה "יש לי חבר"? בטח שאם את נשואה ואיזה דביל שפגשת לפני דקה וחצי מנסה לשכנע אותך שהוא עדיף על בעלך זה נשמע אדיוטי.
אבל יחסים בין גברים ונשים הם לא כל כך הגיוניים, וההגדרה של "חבר" היא נזילה למדי ותלוית-סיטואציה. כל עוד לא מתנהגים בגסות רוח ומבינים את ההבדל בין פלירטוט לבין התעלקות, אין שום דבר רע בלהמשיך גם אם הבחורה הזכירה "חבר". כלל יסוד שאני משתמש בו בדר"כ הוא שאם הבחורה נהנית ובוחרת להישאר ולהמשיך את השיחה, שום דבר רע לא קרה. בסדר, אז אמרה שיש לה "חבר". איך אמר פה מישהו? לא נעים, אבל לגיטימי :)
בעיה 406721
אלי ניגש פעם מישהו ברחוב ושאל "את נשואה? כי את מוצאת חן בעיני והייתי רוצה להתחיל איתך" (ציטוט חופשי מהזיכרון).
בעיה 406724
אה..וזו דוגמא ל..? איך הגבת?

בכללי, אני יכול להזדהות עם המשפט. פעם גם אני הייתי שואל. היום אני פשוט מקבל את זה שזה לא ענייני.
בעיה 406732
דוגמא לכלום. סתם אסוציאציה.

אמרתי לו שיש לי חבר (שקר לבן, כי הוא לא מצא חן בעיני), ונפרדנו בידידות.
בעיה 406735
בפרו ואקוודור בחור מתחיל לדבר עם תיירת, ושואל 3 שאלות. תמיד.
מאיזו מדינה את?
בת כמה את?
את נשואה?
בעיה 406758
באיזו שפה הם שואלים?
בעיה 406761
לא הייתי שם, אבל בטח באנגלית בסיסית, עילגת, שבכל העולם קולטים אותה מהטלויזיה, מהקולנוע ומהמוסיקה. "ווט קנטרי יו פרום?", "האו אולד (אר) יו?" או "יו האו אולד?", ו"יו מריד?" - זאת לא בעיה גדולה, כל אנאלפאבית יכול. הוליווד אולי לא התכוונה לזה, אבל במובנים מסויימים היא יצרה שוויון כלל-עולמי.
לא בעיה 406774
הם לא מדברים אנגלית, בדרך כלל, ואין להאשים אותם - כל הארצות סביבם מדברות ספרדית פרט לברזיל שבה מדברים פורטוגזית‏1.
אבל זאת לא בעיה, כל תיירת אנאלפביתית קולטת די מהר ספרדית בסיסית שמאפשרת הסתדרות מינימלית‏2
להלן השאלות‏3
De que pais?
Quanto anios?
Esta casada?

1 וזה, להבדיל, מהאירופאים שיש להם את כל הסיבות שבעולם להחליט על שפה אחת וללמד אותה כשפת איחוד אירופי אחידה בכל בתי הספר. אבל הם מעדיפים ללמוד ספרדית כדי לדבר עם ספרדים, גרמנית כדי לדבר עם גרמנים ואיטלקית כדי לדבר עם איטלקים. דביקות באנגלית היא דבר שמאפיין יותר ארצות דוברות אנגלית, ארצות מתפתחות, ו-וואנה בי'ז (ישראל, למשל). אבל כבר היינו בדיון הזה.
2 שפחתכם הנאמנה הצליחה בסוף הטיול שלה להסביר לכומר מקומי למה בדיוק היהודים לא מאמינים בישו, במהלך נסיעה ארוכה מאוד באוטובוס. מצד שני, זה היה תוך היעזרות במילון מדי פעם, ואני לא משוכנעת שהוא הבין.
3 אה, ספרדית חלודה על סמך זיכרון מלפני 8 שנים, כן?
anios צריך להכתב כ-anos עם סוג של צ'ופצ'יק מעל.
לא בעיה 406775
נו, אז למה בדיוק היהודים לא מאמינים בישו? (לא שזה אכפת לי, אבל זה מעניין, ואחרי כל מה שקראתי אין לי תשובה ממש מגובשת, כשם שאין לי תשובה למה הנוצרים כן מאמינים בו או למה בכלל מישהו מאמין במשהו)
לא בעיה 406783
כפי שאמר הפועל מהקהל לנואם מטעם המפלגה, "אם כל כך טוב למה כל כך רע?".

או ברצינות:
1. המשיח צריך להיוולד מבית דויד - אם האבא המאמץ שלך‏1 מבית דויד זה לא הופך אותך לבית דויד. כפי שאם האבא המאמץ שלך כהן זה לא הופך אותך לכזה.
2. הדרישה היהודית ממשיח היא די מינימלית:
להיות דתי.
להשיב נדחי ישראל לארץ.
לכונן מדינת הלכה
לבנות מקדש
להלחם באויבי ישראל
ויש אומרים - גם לכונן שלום עולמי.
וכאן יש ציטוט מהרמב"ם בסוגיית מיהו משיח.
תגובה 307831
3. ישו לא עשה דבר שמקרב אותו להגדרת משיח.
לעשות ניסים זה לא מספיק, ולא הגדרת התפקיד. גם אליהו ואלישע עשו ניסים, ואף אחד לא טוען שהם המשיח.
בעצם, הדבר היחיד שמקרב אותו לזה הוא שהוא נצלב כ"מלך היהודים", אבל כאמור, מלך מת שלא עשה דבר ממה שהוא אמור לעשות כמשיח, הוא לא משיח.
4. ה"למות למען כלל המין האנושי כי אלוהים לא מסוגל לסלוח על החטא הקדמון בלי קורבן אדם" גם הוא לא חלק מדרישות התפקיד.
5. גם להטיף נגד ההלכה המקובלת נוגד את דרישות התפקיד.

1 יוסף, אליבא דהברית החדשה, אינו אביו הביולוגי של ישו. ניחא אם מרים היתה מצאצאיות בית דויד.
לא בעיה 406786
יש שני משיחים, משיח בן דוד ומשיח בן יוסף...

הרמב''ם כתב כמה ימים אחרי שישו כבר מת.
לא בעיה 406809
ואת זה הסברת בספרדית? אלופת הנוער!
לא בעיה 406815
אני לא משוכנעת שהוא הבין...

היום, בכל מקרה, אני יודעת רק להסביר שאני צמחונית וזה אומר שאני לא אוכלת לא עוף, לא בשר, לא חזיר ולא קוויות.
ואיך להתחיל עם בחורות בשיטה אנדית לא מוצלחת.
לא בעיה 406820
א. יפה מאוד, תודה.

ב. נו, והכומר לא פתח תנ"ך וב"ח ולא הראה לך שלל של נבואות שלפיהן ישו עוד אמור לבוא פעם נוספת ולעשות את כל זה, בוריאציה קצת שונה - לחסל את כל הרעים, ולארגן שלום עולמי שהוא בעצם שלטון האל, והכל? והוא לא הסביר לך שזה שישו נולד מבתולה, זוהי התגשמות פלאית, ניסית, של נבואת "הנה העלמה הרה ויולדת בן", מישעיהו ז, ושלכן לא רק שזה לא משנה שהוא אומץ ע"י צאצא לבית דוד ולא היה בן ביולוגי - אלא שהדיבורים האלה הם פרובוקציה זולה ושטחית של שונאי האל והאמת, שנועדה לבלבל את המאמינים התמים ולעוור את עיניהם?
לא בעיה 406836
ב. כפי שאמרתי, יש מצב שהוא לא הבין אותי.
ולהיוולד מבתולה זה גם לא חלק מדרישות התפקיד. עם כל הכבוד לפרשנות הנוצרית לישעיהו, ישעיהו עצמו מדבר על חורבן.

יד לָכֵן יִתֵּן אֲדֹנָי הוּא, לָכֶם--אוֹת: הִנֵּה הָעַלְמָה, הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן, וְקָרָאת שְׁמוֹ, עִמָּנוּ אֵל.
טו חֶמְאָה וּדְבַשׁ, יֹאכֵל--לְדַעְתּוֹ מָאוֹס בָּרָע, וּבָחוֹר בַּטּוֹב.
טז כִּי בְּטֶרֶם יֵדַע הַנַּעַר, מָאֹס בָּרָע--וּבָחֹר בַּטּוֹב: תֵּעָזֵב הָאֲדָמָה אֲשֶׁר אַתָּה קָץ, מִפְּנֵי שְׁנֵי מְלָכֶיהָ. יז יָבִיא יְהוָה עָלֶיךָ, וְעַל-עַמְּךָ וְעַל-בֵּית אָבִיךָ, יָמִים אֲשֶׁר לֹא-בָאוּ, לְמִיּוֹם סוּר-אֶפְרַיִם מֵעַל יְהוּדָה: אֵת, מֶלֶךְ אַשּׁוּר.
יח וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא, יִשְׁרֹק יְהוָה לַזְּבוּב, אֲשֶׁר בִּקְצֵה, יְאֹרֵי מִצְרָיִם; וְלַדְּבוֹרָה--אֲשֶׁר, בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר. יט וּבָאוּ וְנָחוּ כֻלָּם בְּנַחֲלֵי הַבַּתּוֹת, וּבִנְקִיקֵי הַסְּלָעִים; וּבְכֹל, הַנַּעֲצוּצִים, וּבְכֹל, הַנַּהֲלֹלִים. כ בַּיּוֹם הַהוּא יְגַלַּח אֲדֹנָי בְּתַעַר הַשְּׂכִירָה בְּעֶבְרֵי נָהָר, בְּמֶלֶךְ אַשּׁוּר, אֶת-הָרֹאשׁ, וְשַׂעַר הָרַגְלָיִם; וְגַם אֶת-הַזָּקָן, תִּסְפֶּה.
כא וְהָיָה, בַּיּוֹם הַהוּא; יְחַיֶּה-אִישׁ עֶגְלַת בָּקָר, וּשְׁתֵּי-צֹאן. כב וְהָיָה, מֵרֹב עֲשׂוֹת חָלָב--יֹאכַל חֶמְאָה: כִּי-חֶמְאָה וּדְבַשׁ יֹאכֵל, כָּל-הַנּוֹתָר בְּקֶרֶב הָאָרֶץ.

אז הבחורה בהריון.
זה לא בהכרח מדבר על לידה ניסית, ובטח שלא המשיח.
אגב, ניקח בחשבון שבדרך כלל בתנ"ך לפני שנולד ילד מיוחד (כזה שיושיע את עמו, או סתם יהיה מוצלח וכאלה מין) יש קשיים בכניסה להריון, לפעמים מופיע שליח, ולאחר מכן האשה יולדת.
דוגמאות?
יצחק.
שמואל.
שמשון.
באף מקרה לא מדובר על נס, ולא ברור למה ניסים צריכים להיות חלק מהעניין.
שיעשה את העבודה שלו, זה יהיה כבר חצי נס.
לא בעיה 406857
ועוד נקודה קטנה - קוראים לו עמנואל.
לא בעיה 406871
בפעם האחרונה שבדקתי, לישו קראו ישוע ולא עמנואל, וההקשר היחיד בו השם הזה מופיע בברית החדשה הוא ציטוט הפסוק הנ''ל.
אם נסתמך על משמעות השמות, חלק ניכר מהגברים היהודים לפני ואחרי ישו יכלו להיות משיח.
לא בעיה 406856
בתגובה 307831 יש לך טעות בציטוט (או שקיימת יותר מגרסה אחת ליד החזקה)ת למשל בהשמטה של "וכיוצא בדברים אלו *שהטיפשים אומרים*".
אפשר לשאול מה היה המקור ?

לא בעיה 406893
מתברר שיש יותר מגרסא אחת ליד החזקה.
אני אוחזת ביד החזקה כפי שהיא מופיעה ב"רמב"ם לעם", של מוסד הרב קוק, ואכן מופיע שם בהערות השוליים שבכתבי יד קדומים וכן בכתב יד תימן: וכיוצא בדברים אלו *שהטפשים אומרים*.
אבל בטקסט עצמו כפי שנמצא בידי זה לא הופיע, ולא הסתכלתי בהערות השוליים.
בגרסא שאצלי מופיע גם "כיוון שנהרג, נודע להם שאינו", בעוד שבגרסא במקראנט מופיע "כיון שנהרג, נודע שאינו משיח"
בגרסא שאצלי - "ועיקר הדברים ככה הם: שהתורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהם ולא גורעים מהם"
במקראנט - "ועיקר הדברים, ככה הן: שהתורה הזאת אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם, ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן, ולא גורעין מהן".
בשני אלה אין הערות שוליים בגרסא שאצלי השולחות לגרסאות קדומות / תימניות.
וראיתי שיש מקרים נוספים.

תודה שהבאת לתשומת ליבי, לא הייתי מודעת לכך שיכולים להיות שינויי גרסאות.
לא בעיה 406827
años
בעיה 406745
שמתי לב לדבר מעניין: מבין מכרי, המתחילים הסדרתיים הם גם פנויים סדרתיים.
בעיה 406756
הגיוני. אני יכול לחשוב על לפחות כמה סיבות (חוץ מהטריוויאלית - מי ש''תפוס'' לא מתחיל יותר מדי עם אחרים).
בעיה 406466
אמא היא תמיד אמא, ובדרך כלל היא תעדיף לעשות את מה שמתפרש בעיניה כהגנה על רגשות בתה. אני לא מכירה את אמא שלך, אבל ייתכן שהיא חשבה שעדיפה תגובה כזאת שמקטינה את כל העניין לכדי מין סוג של חיזור, על פני לתת לך להבין שהיה לך עסק עם אדם מופרע שזקוק לטיפול - אולי היא חשבה שתגובה כזאת תיתן לך יותר שקט. זה מזכיר את ההורים שמטלפנים לתכניות ברדיו בתקופות שיש ידיעות על פדופילים. ההורים שואלים את הפסיכולוג התורן מה לעשות, וכשהפסיכולוג היושב באולפן ממליץ להזהיר את הילדים בפני אנשים רעים, הם תמיד עוסקים בדילמה - "אבל אם כך נעשה, איזה בטחון ניתן לו, כשהוא יוצא להתמודד עם העולם הגדול?" (כן, אני מבינה שאת היית כבר בחורה בוגרת, ובכל זאת...)

בכמה פעמים שזה קרה לי, אגב, העדפתי לקום מיוזמתי ולהחליף מקום מבלי לומר מילה ומבלי לתת למנייאק את ההזדמנות לבקש עיתון או כל שטות אחרת. זה כמו המתנשפים בטלפון - מה שמביא להם את הסיפוק המיני זו הבהלה של האשה. אם האשה לא נבהלת - זה הורס להם את כל התענוג.
check list 405766
תתפלא, אבל זה תלוי מקום, זמן, נסיבות ותחושה אישית - וכמובן, תלוי מאוד *מי* מסתכל.
check list 405870
זה נכון. למשל, המבטים העויינים שמופנים אל החצאית שאני נוהג ללבוש לא גורמים לי להרגיש מוערך במיוחד. מצד שני, כשמישהי באה אלי ברחוב, מתנצלת על כך שהיא מפריעה לי, ואומרת לי שאני מגניב בגלל שאני מעז להסתובב עם חצאית, זה נותן לי תחושה טובה.
check list 406006
אפשר לשאול על החצאית?
זה קילט או משהו קרוב לגלבייה?
check list 406739
האמת שביום שישי קניתי חצאית, אז יש לי שלוש. הראשונה נראית כמו חצאית בלט, השניה קצת יותר דומה לקילט, והשלישית היא דו-שכבתית משולשת, אם את יודעת על מה אני מדבר.
check list 405879
אין לי אלא להשתכנע. נראה לי שאילו הייתי מסובב ראשים של חבורת גברתנים שצוחקים בינם לבין עצמם, הייתי יותר מודאג ממוחמא.
עם זאת, קשה לי להפוך את המבט[*] באישה זרה ברחוב לבלתי לגיטימי. אולי זה בגלל שלא התנסיתי מספיק במבטים כאלה.

[*] לא הצצה מבעד לרעלה. מבט. כזה שמביע "את/ה אובייקט" מיני.
check list 405893
לטעמי, המבט עצמו איננו הבעיה (אם כי בילדותי הוא היווה בעיה גדולה: אז חשבתי שמסתכלים על אנשים רק אם הם נראים משונים במיוחד, ותמיד הייתי חוזרת הבייתה בתחושה איומה שמשהו עקרוני לא בסדר אצלי, משום שהסתכלו עליי). הבעיה היא כשהמבט מלווה במלים, בעיקר אם מדובר בנודניקים ש"לא" קצר איננו יכול להעיף אותם. אז זה מתחיל להיות מעצבן.
תלוי *מי* מסתכל 405915
זתומרת שלמישהו שווה מותר?
תלוי *מי* מסתכל 405933
תלוי מתי ובאילו נסיבות, ומיהו אותו ''שווה''.
תלוי *מי* מסתכל 405936
וכמובן, מי ששווה בעיניך לא שווה בעיני וההפך (ואולי בכלל אשמח שמסתכל מישהו שאינו ''שווה'', אבל מעניין אותי. אבל נרד מהנושא, כי מי בכלל מסתכל עלי).
נו שוין, בשביל זה יש אינטרנעט 405987
נו שוין, בשביל זה יש אינטרנעט 406005
הייתי מאירה פינות חשוכות נוספות בחיי העלובים שקשורות לעניין הזה, אבל התחייבתי (בפני איזי) לסתום את הפה.
נו שוין, בשביל זה יש אינטרנעט 406008
אולי בכל זאת?
תלוי *מי* מסתכל 578724
חשבתי על זה (חמש שנים) והתשובה היא "לא".

זה לא שלמישהו "שווה" מותר (מה זה "שווה"? אי אפשר לכמת ולהגדיר את זה, ודאי לא בהיתקלות רגעית ברחוב). אם אדם שמטריד מינית יהיה ממש חתיך, זה לא אומר שהטרדתו תתקבל בעין יפה יותר.

האמירה "תלוי" שמה את הדגש על הנסיבות ובעיקר על המינון והרגישות. לפעמים חיוך מספיק כדי לקלוט את המסר "מצאתי חן בעיניי X", כאשר X הוא אדם אקראי ברחוב.. לפעמים זה ממש מספיק - נעים לדעת את זה, קיבלתי את זה כמחמאה. ייתכן שזה יספיק לי. אם אחרי החיוך הוא גם נשאר בסביבה עוד ועוד למרות שלא קיבל שדר מעודד, ממשיך לדבר למרות שלא מגיבים לו, מתקרב פיזית למרות שהוא רואה שפת גוף סגורה וכולי, אז זה כבר מתחיל להיות עוין, או סתם נודניק חסר רגישות, ולא משנה כמה "שווה" הוא יהיה.
check list 405786
כן, אבל יש הרבה דברים לא נעימים, והם לא נכנסים לשום רשימה שכוללת בעיקר פשעים.
what cup? 405226
half empty 406581
ובהקשר זה - כמות ההטרדות המיניות לסוגיהן השונים ירדה משמעותית אחרי שעשיתי ניתוח להקטנת חזה (בריאותי, בשל בעיות גב).
האם גברים מניחים שנשים עם חזה גדול הן יותר חרמניות? או יותר טיפשות? מה הקטע?
half empty 406585
הפוך, יותר גברים יותר מתחרמנים מחזה יותר גדול ויותר מאבדים שליטה על הלשון ועל הידיים שלהם.
פשע נגד (חצי) מהאנושות 406641
check list 405240
לסבתא שלי מצאו אבנים באורז.
check list 405497
התחושה שאת כותבת בסוף מזכירה לי את התחושה שלי שבתור יהודי, כל פלסטיני מרגיש שזה הכי טבעי לדקור, לירות, לפוצץ ובאופן כללי להניח שדמי מותר.

מזל ששנינו יודעים להפריד בין התחושות שלנו, שנגרמות ע''י מיעוט קטן, לבין המציאות.
check list 405512
בעיה היא שגברים הם אמנם מיעוט, אבל בעוונותינו לא מיעוט קטן.
check list 405513
*ה*בעיה.
check list 405547
אני מודה שלא ציפיתי לתגובה כל כך פוגעת ומעליבה. רק כדי שלא יחשבו פה שאני גזען כמוך אני אסביר שבתגובה 405497 המיעוט הקטן שהתכוונתי אליו הוא מיעוט קטן בקרב הפלסטינים, ולא הפלסטינים כולם (במקרה כזה לא היה הבדל בין התחושה לבין המציאות).
check list 407259
אני, כמו רוב הגברים שאני מכיר, לא נדקרתי או פוצצתי על ידי אף פלסטינאי. לעומת זאת גם אני לא מכיר אף אישה שלא הוטרדה מינית על ידי גבר. (אולי צריך לאמר ''הותקפה מינית'' ולא ''הוטרדה'' כי ל''הוטרדה'' יש אסוסיאציה של אמירה לא במקום ולא של גבר זר שממשש בכוח ילדה או חושף את עצמו בפניה.)
תחושה זו תחושה 407321
למרות זאת, ל-buttercup יש תחושה ש*אתה* מרגיש שזה הכי טבעי בעולם להסתכל, לשרוק, להעיר, לצפצף ממכונית חולפת, לגעת, ובאופן כללי להניח שאם היא הולכת ברחוב, היא רק מחכה ש"יעשו לה טובה". אתה, ו*כל* הגברים שאתה מכיר מרגישים כך. זו התחושה של buttercup לגביך, ועם תחושות אין טעם להתווכח, אז רק ציינתי, עם דוגמא מהחיים שלי, שהתחושה לא תואמת למציאות.
check list 407334
אם תעשה תחקיר בקרב מכרותיך, אולי תגלה אחרת.
גם רוב הגברים שאני מכירה לא שמעו על האירועים שאני ציינתי
תגובה 404740
אתה יודע, זה לא מסוג הדברים שמספרים בשיחת סלון לכל החבר'ה.
check list 407350
קראתי פעם טענה שכל אישה שלישית (או רביעית, אני לא זוכר) הוטרדה מינית. בשעתו זה נשמע לי מופרך מאד, עד שעשיתי מחקר זוטא בקרב נשים שאני מכיר מספיק כדי לשאול את השאלה. הופתעתי: יותר ממחצית הנשאלות היו קורבן להטרדה כלשהי, אבל היה שוני גדול בהתייחסות שלהן לארוע. חלק ענו תחילה "לא" ורק אחרי שביקשתי שייזכרו גם בארועים פעוטים הן נזכרו במה שאצל אחרות היה חוויה טראומטית למדי.

לדוגמא, אחת מאלה שהשיבו "לא" בתחילה נזכרה בהמשך שכשהיתה חיילת הבוס האזרח שלה לקח אותה פעם טרמפ הביתה והתחיל לשלוח ידיים. כשהגיבה בתקיפות הוא הוריד אותה מהמכונית באמצע הדרך (בתוך העיר, לא לדאוג). כאמור, כל העניין לא הותיר עליה רושם רב והיא לא החשיבה את עצמה לקרבן של הטרדה.
check list 407445
לפי הסיפור האחרון אני תוהה אם אנחנו מכירים...(סתם. כלומר, לא אתפלא אם אנחנו מכירים, אבל לא סיפרתי לאף אחד את הסיפור הזה). בכל אופן, גם אותי מפתיע תמיד עד כמה אנשים מקבלים שונה כל מיני אירועים שעוברים עליהם, לא רק הטרדות מיניות. גם בחדרי מיון, למשל, אפשר לראות הרבה פעמים שני אנשים שמגיעים בדיוק עם אותה בעיה, רק שאחד מהם מחכה בסבלנות לרופא - ואילו האחר מרעיש שמים וארץ בזעקות שבר.
check list 407448
לא רק זה. לפעמים אותו אדם יגיב באופן שונה לארועים בעלי משקל זהה. זה תלוי בהרבה משתנים.

קורה גם שאדם לוקח התרחשות אחת יותר בקלות מהתרחשות שניה, למרות שאובייקטיבית ההתרחשות הראשונה חמורה יותר מהשניה.
check list 407451
אהמ... נכון מאוד. באיזה אופן מוזר, עדיין יש לי תחושה שההבדלים בין אנשים שונים בעניין זה נובעים מסיבות שונות מאשר ההבדלים בין תגובותיו של אותו אדם לאירועים שונים. מה דעתך?
check list 407453
אולי משהו כמו סף כאב?
check list 407460
זה ודאי נכון, אבל יכול רק להסביר את עניין הבעיות הרפואיות - לא כל כך הטרדות מיניות, למשל.:)
check list 407465
כתבתי בקיצור נמרץ. כוונתי היתה לסולם כלשהו המקביל לסף כאב אך אינו עוסק בכאב פיסי אלא במגוון של מצבי דחק מסוגים אחרים.
check list 407456
על פניו זה נכון. קל יותר להסביר את השוני בתגובות על ידי אופי שונה, היסטוריה שונה, מעמד שונה וכו'.

מצד שני, האלמנטים שמשפיעים על התגובה הם
1. הנסיבות של ההתרחשות
2. "איך הדברים מונחים מראש" אצל האדם המדובר.
ואלו דברים שמשתנים כאשר מדובר בשני אנשים שונים, אבל גם כשמדובר באדם יחיד.
check list 407461
טוב, אולי זה באמת כל הדברים האלה יחד (ואולי גם אחרים). כלמור, לפחות במידה שב''איך הדברים מונחים בראש'' את מתכוונת לעמדות ותפיסות אכסיומות וערכים וכיו''ב.
check list 407464
כן, זה מה שהתכוונתי. תודה.
(אני בטוחה שיש עוד משתנים, אני פשוט מתעצלת לנסות לחשוב עליהם כרגע)
check list 407597
איכשהו, זה לא נשמע טראומטי בהשוואה לטירונות נח"ל מצויה.

ובסקר הבא:
האם להטרדה על רקע מיני יש הדגשה לא פרופורציונית לעומת הטרדות על רקע אחר?
(שמישהו ינסח את זה פחות מסורבל. שכ"ג?)
check list 426256
א. האם היה הבדל משמעותי בגילי ה"נסקרות" בין אלה שהתקשו להיזכר לאלה שסיפרו על "חוויה טראומטית"?

ב. האם זכור לך אם שמעת על "חוויה טראומטית" של אחת מהן שאחרת סיפרה על משהו דומה מאוד שהיא בקושי זכרה?
check list 426261
א. לא. אני רוצה להזכיר שמדובר על מגם קטן מאד (פחות מעשר עד כמה שאני זוכר).

ב. המלים ''חויה טראומטית'' הן שלי, אבל זאת היתה רוח הדברים. קשה לי קצת להתייחס ל''דומה מאד'', אבל סיפורים שנשמעו לי לא פחות קשים מהסיטואציה שתיארתי נתפסו בצורה הרבה יותר כואבת. המממ. אולי ''כואבת'' זה גם כן לא מדוייק (רוב ה''סקר'' שלי נערך לפני כמה שנים), כעת נדמה לי שההרגשה שתוארה היתה בעיקר של גועל, אבל מהסוג שמלווה אותך המון זמן וקופץ לתודעה בכל מיני הזדמנויות.
check list 426262
ב. אולי התכוונת "לא *יותר* קשים"?
check list 426266
ב. אכן, תודה.
check list 407642
תקראי שוב את התגובה - אמרתי שאני לא מכיר אף אישה ש*לא* הוטרדה מינית.
check list 407651
אה, אופס.
התנצלות כנה.
check list 421213
גם ל British Airways יש תחושה או משהו:
התעללות וחבלה גופנית בקטין חסר ישע 405140
כשאני חושב על זה, כל שאר הפגיעות שחוויתי במהלך חיי (והיו גם היו, יימח זכרן) אינן משתוות לברית המילה. דרוש בדחיפות חוק שיאסור על הברבריות הזו.

----------
אין צורך בהפניות לדיונים קודמים. תודה.
התעללות וחבלה גופנית בקטין חסר ישע 405142
ואתה זוכר את החוויה?
התעללות וחבלה גופנית בקטין חסר ישע 405144
סביר להניח שגם קורבנות רצח אינם זוכרים את החוויה. מה זה מוכיח?
("שרצח זה סידור מעולה"...)
התעללות וחבלה גופנית בקטין חסר ישע 405152
אני מאוד מקווה שאתה צועץ בטענתך הראשונה, אבל על סמך מה אתה מניח אותה?
405145
היו כבר כמה, חזקים ואכזריים ממך, שניסו לעקור מצווה זו. האחרונים שיזכירו את שמם (לאילו שעדיין יש באומות הגויים שמאמינים בקיומם) יהיו יהודים נימולים כדת משה וישראל, בד''כ בתוספת ימ''ש, בעוד זכרם נמחה מן העולם.

(דמיין קישור לדיונים קודמים ולאמצעי שיכוך כאבים, אם לא לילד אז לפחות לך)
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405153
תנוח דעתך. אין לי שום עניין בעקירת ה"מצווה". יש לי עניין רב בדחיית הביצוע לגיל מאוחר יותר (17 ‏1 ואילך, נניח), ובהתנייתו בהסכמתו החופשית ובנכונותו של בעל האיבר. גם היהדות, כמדומני, מעריכה יותר את מי שמקבל עליו עול מצוות מתוך הכרה ובחירה מאשר את זה שעושה זאת רק משום שהדבר נכפה עליו.

שטוף היטב את המקלדת והאצבעות עם סבון, וחזור במהרה.

1 שנים.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405198
אם גיל המילה ידחה לגיל 17, למשל, אף אחד לא יעשה ברית מילה.
המילה תשאיר עקבות פיזיים ונפשיים גדולים בהרבה מהיום, כשהיא נעשית ביל 8 ימים ואינך זוכר דבר וחצי דבר.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405207
קצת גורף, לא? יש אנשים שעושים בגיל 17 דברים מופרעים יותר בשם הדת.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405217
טוב, אז במקום "אף אחד", הניסוח הנכון למה שנועה אומרת הוא: *מעט מאוד* אנשים יעשו ברית מילה, ויהיו הרבה-הרבה פחות נימולים.

אם המילה תיעשה ע"י רופא (בהנחה שאדם בוגר שעמד על דעתו לא ייתן למישהו שלא למד רפואה לנגוע בו, להבדיל ממה שאנחנו מאפשרים כיום למוהלים, עם התינוקות חסרי הישע שלנו), לא תכלול מציצת דם ישירה או עקיפה, תהיה בהרדמה ותוך עזרה מאסיבית נגד כאבים בתקופת ההחלמה, יהיו קצת יותר שיסכימו לעבור את הפעולה. אבל כנראה עדיין זה לא יהיה בצורה הגורפת שזה נעשה כיום ע"י עם שלם (כמעט), בגיל שמונה ימים, כשלנימול עצמו אין מה לומר בעניין.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405229
אני לא בטוח שיהיו ''הרבה הרבה'' פחות. לדעתי רוב מוחץ בקרב חובשי הכיפות ימשיכו לעשות זאת, אבל מדובר בניחוש לא מושכל. ברור שהמוני אנשים יפסיקו לעשות זאת, ואני מן הסתם לא רואה בכך רע. זה שישנם כאלו שדורשים להמשיך לעשות זאת בלי לשאול את הילד בנימוקי ''אחדות העם'' זה ידוע, וגם היה על כך דיון לא קצר באייל.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405237
חובשי הכיפות ימשיכו לעשות את זה בגיל 8 ימים, כי זה המועד שבו צריך לעשות את זה, אלא אם הילד חולה.
והאמת היא שגם אני אעשה את זה לילדי, כי מוטב למול אותם בגיל 8 ימים מאשר בגיל 13 או בגיל 17.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405259
מן הסתם (לדעתי) בדבריו של הקשה "דחיית הביצוע" פירושו שאסור יהיה לבצע ברית מילה לתינוק בגיל 8 ימים (או לצורך העניין, לכל מי שלא נתן את הסכמתו הבוגרת).
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405271
למה למול בכלל?
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405322
שנכנס לדיון הזה?
וזה המקום לקצץ את שמוליק. 405337
שאלתי בתקווה לקבל תשובה.
מיצינו 405338
דיון 2408
דיון 617
מיצינו 405339
דיון 612
מיצינו 405341
שנעבור לדון בקרונית?
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405236
לצורך העניין, כמובן שעדיף מוהל שהוא רופא, או רופא שהוא מוהל, אבל במקרה של רופא מול מוהל, מוטב מוהל שיודע את תפקידו מרופא שפעם ב- יוצא לו למהול.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405243
ישנם בארץ כמה רופאים שהם גם מוהלים ועושים את הדבר באופן קבוע, ולא רק פעם ב-. אם היה מצב שהיו מפסיקים למול את הבנים בגיל 8 ימים ומאפשרים להם להימול ביוזמתם כשהגיעו לבגרות ועמדו על דעתם - הדבר היה יוצר, קרוב לודאי, שוק ובו יותר רופאים-מוהלים העוסקים במילה באופן קבוע.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405255
כפי שכתבתי, אין הכוונה לרופא-מוהל (הכרתי אחד כזה, והוא היה גם רב מחתן, בנוסף), אלא לרופא (שהוא רופא בלבד) מול מוהל (שהוא מוהל בלבד. כלומר, הוא יכול להיות גם סופר סת''ם, נגן כינור חובב ואב נהדר לילדיו, אבל זה לא שייך).
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405305
בזמנו בידיעות כמדומני שאלו בנושא מנהל מחלקה, הוא טען ששיעור הסיבוכים זהה בין אם מדובר במוהל מקצועי או רופא.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405309
יש מצב שרופא ימנע מלטלטל את התינוק בכל בית הכנסת, לנער אותו, לנענע אותו, להקפיץ אותו באויר - כל זה לאחר שביצע את המילה, ולהגיד "אני לא מאלה שמחפשים איך למנוע כאב לתינוק - תינוק צריך לבכות, והרבה, כי אז הבכיה של תינוק רך וחף מפשע תגיע אל הקב"ה והוא ירחם על עמישראל"‏1.

מוהל באחת מהבריתות שנכחתי בהן.

1 אחת מהפרשנויות ואותו צידוק שמוצאים לעצמם מקיימי מצוות שילוח הקן, היום ועכשיו, אפילו שהם ממש לא צריכים את הביצים. לו אני אלוהים, הייתי מורידה עליו ועליהם ברק באותו רגע, אלא שמן הסתם אלוהים מספיק עסוק וטרוד מכדי להתעסק בטמטום של אנשים.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405269
ובא לציון גואל.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405239
ממש לא.
אחרת היהדות היתה מעריכה גרים יותר מיהודים שנולדו ליהדות, חוזרים בתשובה ומתחזקים יותר ממי שנולדו בבתים דתיים, ונשים לומדות תורה יותר מגברים לומדי תורה.
ולא כך הדבר.
אילו היו מעריכים יותר את מי שקיבל עליו עול מצוות מתוך בחירה, היו דוחים את גיל המצוות, ומאפשרים בחירה. אבל המצב ביהדות הוא שמי שיכול - מקיים מצווה, עוד לפני שהוא מגיע לגיל 13, על מנת לחנכו לכך. ולכן ילדים מקבלים ציצית מרגע שהם יודעים לשמור עליה, נוטלים ידיים החל מהגיל שבו הם מבינים שהם נוטלים ידיים, צמים ביום כיפור בהתאם לגילם, על מנת להרגילם לכך, ומקבלים לחם בכל ארוחה כדי שיתרגלו לברך ברכת המזון מלאה.
בחירה והסכמה חופשית היא לא ממש חלק מהעניין.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405283
ומה עם "במקום שבו בעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים"?
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405317
אפשר להבין את זה לכאן ולכאן, אבל הרבה יותר קל פשוט לשכוח מזה, ולחתן את הילדים רק עם משפחות שכשרותן ותיקה.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405319
זה נכון, צדיקים גמורים באמת לא עומדים עם בעלי תשובה באותו מקום, וגם לא משיאים להם את בנותיהם ומתנגדים לכך שילדיהם של בעלי תשובה ילמדו עם ילדיהם בבית ספר או גן אחד.
וזה המקום להשמיץ את ביליק. 405333
וכבר היה אחד שדרש בשמו של חוטא "במקום שבו בעלי תשובה עומדים, צדיקים גמורים אינם עומדים - מחמת הסירחון".

נ.ב. מי יביא גאולה לעולם ?
*זה* המקום להשמיץ אותו? 405468
First we take Köln 598539
First we take Köln 598541
לקח לי טיפה זמן להבין למה הקשה מתכוון: בית משפט בקלן: מילת ילדים אינה חוקית.
התעללות וחבלה גופנית בקטין חסר ישע 405320
אני חייב לומר שאני מסכים לכך שזה מנהג שיש לשרש. כל מספר ימים אני נזכר בכך, שבהיותי בן מספר ימים מועט, חתכו חלק ממני, בלי לשאול אותי, וללא כל מטרה רפואית סבירה. לפחות אצלי נעשה הדבר בבית החולים ע''י רופאה, ולא ע''י מוהל, שהיה מעודד דימום ומוצץ דם מאיבר המין שלי.

זו לא התעללות סתם, זו התעללות מינית.
התעללות וחבלה גופנית בקטין חסר ישע 422412
עיין http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
תקיפה אלימה אחרת 405234
נצול ממושך ע"י הפסיכולוג שטיפל בי וגרר אותי למערכת יחסים מינית כשהוא מנצל את פער השנים הגדול ביננו ואת תמימותי.
(ואח"כ, בשל דכאונות, הגעתי, בין השאר לפסיכיאטרית, שהתברר לי מכתבה ב"העיר" שפיתתה פאציינט שלה ומוטטה את עולמו... כמובן שלא המשכתי לפגוש אותה. חשתי בחילה.)
לשמחתי, היום קיימת חקיקה לפיה מצב כזה שולח את הפסיכולוג/ית או הפסיכיאטר/ית הישר ל-‏4 שנות כלא, ללא שיקול דעת של השופט (כלומר אין 'נסיבות מקלות') מתוך הבנת יחסי התלות המיוחדים הנוצרים בהליך הטיפולי.
אני נזקקתי לשנות שיקום רבות לפני שיכולתי לבנות קשר זוגי תקין ועד היום אני נאלצת להיעזר בתמיכה פסיכולוגית כדי לא לחבל בזוגיות שלי ולהישאר "לבד אבל בטוחה".
אני מסכימה גם עם הנאמר לפני. כל הנשים סביבי סבלו מהטרדה מינית וכך גם אני, במהלך השנים, גבר נצמד אלי בגיל 13 מאחור בים- כשצעקתי עליו, הוא שחרר אותי ואמר "רק חיבקתי אותך", התחככו בי באוטובוס, בנסיעה לילית בינעירונית, גבר נגע בעצמו לידי בפארק הירקון. מספיק שאת אשה.
תקיפה אלימה אחרת 405272
גבר שנוגע בעצמו זו הטרדה שלך?
(אני לא מקל בחומרתן של שאר החוויות.)
תקיפה אלימה אחרת 405275
כן.
לצורך העניין, תחשוב על גבר שנוגע בעצמו לידך, ותכפיל.
תקיפה אלימה אחרת 405288
אם הוא לא רודף אחרי כשאני הולך משם, מה הפשע?
תקיפה אלימה אחרת 405304
אולי אם אתאר את הסיטואציה תבין מדוע נגעלתי. ישבתי לבד על הדשא ליד הירקון עם ספרים, לבושה בגופיה ומכנסיים, לא חשופה באופן מיוחד.
שכבתי על הדשא לנמנם מעט ופתאם שמעתי גניחות. פקחתי עיניים ובמרחק 4 מטרים ממני, גבר עמד לידי, הסתכל עלי ואונן במרץ. הוא לא הפסיק גם כשראה שהתעוררתי.
אספתי את חפצי ו*אני* זו שנאלצה ללכת משם בהרגשה מגעילה.
1. שישתמש במגזינים ולא בי.
2. שלא יכריח אותי לראות אותו בזמן אינטימי ואת איברו.
3. חשיפה בציבור זו עברה.
4. והוא הפריע לשלאף שטונדה שלי.
תקיפה אלימה אחרת 405335
אני מגיב לפני שאני ממשיך לקרוא מעבר למשפט הראשון (אבל אמשיך כמובן לקרוא מיד אחרי כן) - להגעיל אותך זה לא פשע, וגם לא הטרדה. באיזור רמת-גן ותל-אביב הסתובבה (מסתובבת?) כמה שנים אישה, כנראה חסרת בית, שהייתה מבקשת מעוברי אורח שני שקלים (לא יודע למה דווקא שניים, אבל זה תמיד מה שהיא מבקשת). בדרך כלל היא יושבת על ספסל בפיסוק רגליים כשהיא מפנה את תשומת ליבם של האנשים אליה. היא לא לובשת תחתונים (לא התכוונתי לנסות לעשות את זה דרמטי). זה מאוד מגעיל. אז? מבחינתי, זכותה. מאוד (מאוד [מאוד]) לא נעים להתקל בה, אבל לא הייתי מעז לרמוז שהיא עושה משהו אסור.

המשכתי לקרוא:

1. זכותו המלאה להשתמש בך (מזכרונו ומדימיונו).

2,3. חשיפה בציבור היא אכן עבירה אצלנו, אבל אני לא חושב שזה צריך להיות ככה. אני לא רואה שום הבדל בין דרישה ללבוש בכלל, ודרישה ללבוש צנוע. לך מפריעים האשכים של א', ל-ב' מפריעות הכתפיים שלך. אמרת שלבשת אז גופיה? איכס.

כמובן, אני בעד שלקניונים, אוטובוסים וכו' תהיה הזכות לסרב לנודיסטים שירות, ואני עצמי אולי אדאג שלא להכנס למקום שבו אני עלול *להתנגש* בטעות בגבר ערום.

דרך אגב, מעניין עד כמה הדחיה מזרים לא-מושכים ערומים היא טבעית/בסיסית/אנושית/אוניברסלית. זה באמת לא מפריע לאותם אפריקנים, או שפשוט הרבה יותר מפריע להם המחיר/החום?

4. לא נורא מיידאלע.
תקיפה אלימה אחרת 405336
". חשיפה בציבור היא אכן עבירה אצלנו, אבל אני לא חושב שזה צריך להיות ככה. אני לא רואה שום הבדל בין דרישה ללבוש בכלל, ודרישה ללבוש צנוע. לך מפריעים האשכים של א', ל-ב' מפריעות הכתפיים שלך. אמרת שלבשת אז גופיה? איכס"

יש הבדל בין הטרדה מינית לבין עירום סתם. אני מסתובב בעירום בבתיהם של אנשים שמאפשרים זאת, והם לא מרגישים מוטרדים. אני מניח שאם הייתי מתחיל לאונן מולם או לנופף עליהם עם הפין שלי, הייתה תגובתם אחרת.
תקיפה אלימה אחרת 405340
מה הקשר בין דבריי ודבריך?

לאונן בבית פרטי - עניינו של בעל הבית.
לאונן ברחוב - לכלוך. סכנה לבריאות הציבור.
לאונן ברחוב, קרוב למישהו - גם הטרדה מינית (לא במקרה שבו המישהו מתקרב אליך אחרי שהתחלת).
לאונן ברחוב, תוך כדי נעיצת מבטים באדם *מרחוק* - רק הבעיות של אוננות ברחוב.
תקיפה אלימה אחרת 405344
כפי שתואר, המקרה המדובר הוא מהסוג השלישי.

אגב, אני חייב לך תשובה לשאלה אחרת. מיד אגש אליה.
תקיפה אלימה אחרת 405349
כמה רחוק זה "רחוק"? האלמונית דיברה על מרחק של 4 מטרים. ברחוב, המרחק הזה הוא באמת "רחוק". בגן ציבורי גדול שבו אנשים שיושבים לנוח על הדשא מצפים ממילא לאיזשהו מרחב פרטי (ופארק הירקון הוא גן ציבורי גדול שבו קיימת הציפיה הזאת - זאת ההנחה שלי, ואם היא מוטעית - תקנו אותי) - 4 מטרים זה די קרוב, וזו איזושהי פלישה למרחב הפרטי (לא חוקית אבל מעשית, חברתית), אפילו אם לא היה מדובר באוננות ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בה.
תקיפה אלימה אחרת 405404
אכן. ה''רחוק'' הזה בפארק הירקון הרגיש מאד קרוב, חטטני ומטריד, עד שנאלצתי להסתלק.

(ודורפל מותק, לאף אחד אין זכות להשתמש בי כמושא צפייה ישיר בעת אוננות, אלא אם נתתי את הסכמתי לכך.
אולי אם וכאשר תהיה לך בת, שתעבור חוויה דומה, תבין מדוע חשתי מלוכלכת ומותקפת.
אבל עם צורת החשיבה שלך אין לי עניין להמשיך בדיון, הרבה טוב)
תקיפה אלימה אחרת 405443
לכל אחד שיש לו את הזכות להסתכל עליך, יש לו גם את הזכות לזכור אותך, ויש לו גם את הזכות לחשוב עליך, איך ומתי שהוא רוצה.

אם יש לו הזכות להיות שם, יש לו הזכות להסתכל עליך. אם יש לו גם את הזכות לאונן שם (ולא צריכה להיות, כי זה מפגע תברואתי), יש לו גם את הזכות לעשות את זה תוך כדי שהוא מסתכל לאן שהוא רוצה.

לא אמרתי שארבעה מטרים זה ''רחוק''.
תקיפה אלימה אחרת 405515
למה בעצם זה מפגע תברואתי? אני, באופן אישי מאוד היגייני.
תקיפה אלימה אחרת 405527
אוקיי, עם הציוד המתאים ובזהירות הדרושה, תותר אוננות גם בשטחים ציבוריים.
תקיפה אלימה אחרת 405529
זה גם עשוי להפחית את מספר ההריוניות, כך שהופ - פתרנו שתי בעיות בבת אחת.
תקיפה אלימה אחרת 405532
אבל להעלות את אחוז הלסביות. או אולי לא. אם כל דוגמה לכמה גברים הם דוחים היתה גורמת לכך, כולנו הינו עוברות לשחק בשביל הקבוצה השניה בערך בגיל 10.
תקיפה אלימה אחרת 405533
שלוש בעיות בבת אחת. מרשים.
תקיפה אלימה אחרת 405444
אכן, ארבעה מטרים זה לא ''רחוק'' בכלל.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405244
בחנתי את כל הפשעים שהייתי קורבן אליהם (או שאנשים קרובים לי היו קורבן אליהם) והגעתי לתובנה המדהימה שכולם, בלי יוצא מהכלל, בוצעו ע"י ערבים (!) - שלושה חברים שלי נרצחו ע"י ערבים, אחד בנסיבות לאומניות, אחד בנסיבות פליליות ואחד בנסיבות בלתי ידועות (כנראה לאומניות). אני עצמי עברתי נסיון לרצח ע"י ערבים, ערבים פרצו לי לבית, ערבי ניסה לגנוב לי ארנק. זה רק אצלי ככה?
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405248
עברתי המון הטרדות מיניות ורק שתיים מהן היו ע''י ערבים. עברתי גם גניבת ארנק אחת, ע''י ילד יהודי (בעלי תפס אותו אחרי שעתיים של בילוש, בסיוע כמה מילדי השכונה. האמא לא הפסיקה ליילל - ''אנחנו משפחה טובה, למה הוא עושה לנו את זה, יש לו הכל...'').
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405250
א. לפי התגובות למעלה אני לא יודע אם זה *רק* אצלך ככה, אבל כנראה שאצל הרוב זה לא ככה.
ב. שלושה חברים שונים שלך נרצחו בנפרד ע"י ערבים, ואתה עברת בעצמך שלושה פשעים, שניים מהם אלימים? אני חושב שאתה די יוצא-דופן במזל הרע שלך. אם לא אכפת לך על השאלה, אתה היית או הינך מתנחל?
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405258
לפי ה''נסיבות הפליליות'', אפשר לשער שהיה לו גם חבר עבריין. הבחור הוא דוגמה לצירוף מצער של מזל רע ובחירות גרועות.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405328
ממש לא עבריין. איש מכובד מאוד עם דוקטורט כפול, שהעיר לצעיר ערבי מוסלמי שהשתולל על הכביש. באותו ערב האבא של הבחור נכנס אליו הביתה וירה בו מול אשתו והילד.
''כבוד ערבי'' מחורבן.
בתור בלשית, את די גרועה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405343
המקרה הזה התפרסם בתקשורת? אתה יכול לתת קישור?

דרך אגב, מבלי לקחת צד בויכוח שלכם, קשה לי למצוא עכשיו מישהו עם דוקטורט כפול - אבל לרוצח ברוך גולדשטיין היה לפחות דוקטורט אחד, ברפואה. גם אשת הרוצח (או ארוסתו) לריסה טרימבובלר היא דוקטורית (הדוקטורט שלה הוא בפילוסופיה, אא"ט). עו"ד נפתלי ורצברגר, אני לא יודע אם יש לו דוקטורט - אבל יש לו רשיון עיסוק בעריכת דין והשכלה בהתאם (יש להניח) - ועם זאת הוא מגן רוצחים ולא סתם מגן רוצחים אלא גם מדבר על רוצחים בהערכה ובהערצה בספר "ברוך הגבר".

כך שאני מאמין לך כשאתה מדבר על איש "מכובד מאוד", ז"ל, אבל דוקטורט, או, בכל אופן, השכלה גבוהה ועיסוק מקצועי מקובל ומכובד בציבור - לא בכל מקרה הם ערובה ל"מכובדות" של האדם, או לכושר השיפוט שלו. יש גם תפוחים רקובים.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405350
המקרה התפרסם בתקשורת (בצורה די סתמית), אני לא מוצא עכשיו את הידיעה.
ואני עומד איתן בדעתי שהאיש היה איש מכובד מאוד, וגם בעל דוקטורט כפול. אלו שתי עובדות. אתה יכול לקבל או לא לקבל את הקשר בינהן, אבל זו כבר בעיה שלך.
דרך אגב, אם אתה מנטרל השכלה גבוהה, עיסוק מקצועי מקובל, וכבוד בציבור - איך אתה מגדיר "איש מכובד"?
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405354
זה דורש הרבה מחשבה ולא אוכל כרגע לענות על השאלה הזאת תשובה מלאה. כרגע עולה בדעתי קריטריון אחד: לא מצדיק רוצחים ולא מעריץ רוצחים.

אגב, לא "ניטרלתי" את גורמי ההשכלה והמקצוע המכובד, רק אמרתי שהם אינם מהווים ערובה *בכל מקרה* - פה ושם ניתן למצוא אנשים שלמרות השכלתם ומקצועם, מחשבותיהם ומעשיהם אינם מכובדים. וגם זוהי פשוט עובדה.

אה, הנה, מצאתי עוד דוגמה, רחוקה מאוד מן האחרות, אך מתאימה לדבריי: גונן שגב, רופא בהשכלתו, שר לשעבר וסוחר סמים.

חבל שאין לך קישור.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405356
ומשה קצב, נשיא ותיהני
וחיים רמון, עורך דין בהשכלתו, שר מכובד ומחדיר לשונות
ואהוד אולמרט, עורך דין בהשכלתו, ראש ממשלה ולוקח שוחד.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405368
גם לפי הקריטריון שלך, הוא היה איש מכובד מאוד.
דוקטורט כפול 405363
לחיים שפירא יש שנים (בזמנו הוא אפילו דיבר על להוציא שלישי)

מרצה מוכשר מאוד.
דוקטורט כפול 405367
שמעתי אותו באוניברסיטה המשודרת. אלוף הנוער. נהניתי מכל מלה.
דוקטורט כפול 405369
באמירה "קשה למצוא", לא התכוונתי באופן כללי לאנשים בעלי שני דוקטורטים, כמה כאלה מוכרים גם לי, ואא"ט, ד"ר שפירא מוכר לבת זוגי מתקופת לימודיה. התכוונתי לאנשים בעלי השכלה גבוהה וחזות כללית של חיי "מכובדות" (עליה דיבר האלמוני השני) - ש*מעשיהם ו/או מחשבותיהם אינם מכובדים* - מרצח ועד הברחת סמים - מתוך *אלה* קשה לי כרגע להיזכר בבעלי דוקטורט כפול דווקא, אם כי נזכרתי בקלות בכמה בעלי דוקטורט אחד. ואולי מאמץ גדול יותר יעלה פרי, אבל אין לי כוונה להתעסק יותר בנושא זה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405365
גם לי אין קישור, וגם לא היכרתי את המעורבים בדבר, אבל את האירוע אני בהחלט זוכרת.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405331
אני לא גר ביו"ש, אבל נולדתי וגדלתי בעיר מעורבת (שניים מהנ"ל נרצחו באותה עיר), היו לי מורים ושכנים ערבים, וגם היום אני גר באזור עם הרבה (מדי) ערבים, ויש לי הרבה (מדי) מכרים ערבים.
דרך אגב, מה (חוץ מנסיון הרצח) נחשב אצלך לפשע אלים? פריצה לבית או גניבת ארנק? (אלא אם כן, במקרה השני, אתה מתכוון למה שאני עשיתי לגנב אחרי שתפסתי אותו)
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405376
הנה, זה לא רק הרגשה שלי, יש גם נתונים אובייקטיביים:
מסתבר שערבים ישראלים אחראיים ל50% מהגניבות החקלאיות, 30% מגניבות הרכב (שאר ה 70% ע"י ערביי יש"ע?), 43% ממקרי הרצח, 37% מהחבלות החמורות, 39% ממעשי השוד, ו 40% מההצתות.

(ולחוקר לא קוראים ליברמן, אפילו לא עזרא, אלא חסייסי)
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405378
רשום גם כמה מהערבים שייכים לעניי ישראל באחוזים? רשום גם מהי רמת ההשכלה הממוצעת באוכלוסיה הערבית?
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405383
מה הקשר? החרדים יותר עניים ופחות משכילים מהערבים, ובכל זאת אין אצלם פשיעה אלימה ברמות כאלו.
עוני וחוסר השכלה אינם מצדיקים פשיעה, ודאי לא פשיעה אלימה.
המקסימום שאני יכול "לקבל" כתוצאה ממצוקה זה פשיעה כלכלית קטנה, כמו גניבת אוכל, הברחות, אי תשלום ארנונה וכו'. לא שוד, לא רצח ולא הצתות.
ומלבד זה, אני לא מאמין לטענות בדבר עוניים של הערבים. סע לכל כפר ערבי ותראה את הוילות שהם חיים בהן ואת המרצדסים שהם נוסעים בהם. זה עוני "בספרים" בלבד, שכן הם עובדים בשחור וחותמים אבטלה כדי לקבל ביטוח לאומי וכדי לא לשלם מס הכנסה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405391
אין לי מושג מה רמת הפשיעה אצל החרדים, כי אין פילוח מתאים. גם אני לא ממש יודע להשוות את רמות העוני וההשכלה. נדמה לי שההשכלה במגזר החרדי במצב מצויין ביחס לערבי, גם אם העוני דומה.
אבל בעוד שאני לא בטוח בנתונים, נראה שאתה בטוח מאוד ב''מרצדס לכל שודד'', כך שנראה לי שהדיון אינו במישור העובדתי-לוגי.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405402
הדיון לא התחיל ברמה העובדתית-לוגית, אלא ברמה של תחושה שלי, על סמך הנסיון האישי שלי. מאוחר יותר התברר לי שלנסיון האישי שלי יש גם תימוכין אוביקטיביים, ושאכן מעורבותם של ערבים בעלי ת.ז. כחולה בפשיעה אלימה רבה הרבה יותר מחלקם היחסי באוכלוסיה, וזאת אף אם מקזזים פשיעה לאומנית.
מי שהוריד את הדיון מפסים אוביקטיביים הוא אתה, שכן הכנסת נתון שאינו רלבנטי (רמת העוני וההשכלה של הערבים), שלא בטוח אם הוא בכלל נכון (אתה בעצמך מודה שאין לך נתונים), ושהוא בכלל פסול מוסרית (ממתי עוני מצדיק רצח?!).

(ונניח לרגע לרמיזות המכוערות, כאילו יש לי קשר לעולם העברייני)
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405409
(לא היתה אמורה להיות רמיזה כזו, ואני מתנצל אם כך השתמע).

מה שכתבתי עליו היתה הפסקנות שלך, ש*לא* מגובה בנתונים בדיוק כמוני.
לגבי היתר: שום דבר (כמעט) לא מצדיק רצח ושוד, אבל הסטטיסטיקה מראה שפעולות אלה מבוצעות בעיקר בשכבות חלשות ולא משכילות. מה לעשות. כל מה שנותר לעשות הוא לבדוק האם יש התאמה בין הפשיעה למידת אי ההשכלה והעוני. קצת קשה לבצע זאת כשאנחנו "יודעים" שלכל פושע יש מרצדס.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405488
אני לא "יודע" אם לכל פושע יש מרצדס, אבל אומר לך מה אני כן יודע: בסוף השבוע האחרון ביקרתי באום אל פאחם, יישוב שברישומי הביטוח הלאומי מופיע כ"מוקד אבטלה".
מה אני אגיד לך, כל בית טירה, ואחוז רכבי היוקרה (בעיקר מרצדסים) יותר גבוה מאשר בכיכר המדינה.
עוד דבר ששמתי לב אליו היה העובדה שאפילו הבתים המפוארים ביותר לא היו מגודרים ומסורגים. אם פשעים כמו פריצות אכן נובעים, כהגדרתך, ממצב כלכלי, הייתי מצפה שגם עשירי אום אל פאחם ימגנו את בתיהם (הרי יותר קל לעני המסכן שצריך להאכיל את ילדיו לפרוץ לביתו של שכנו העשיר, מאשר לנדוד עד לישוב היהודי הקרוב), ולא כך הדבר. מכאן שזה לא נובע מצורך כלכלי, אלא מתרבות שלפיה רכושו (וכן דמו וגופה של בתו) של הד'ימי הוא הפקר.
דרך אגב, המצב בישובים ערבים אחרים בהם ביקרתי אינו שונה, מלבד יישובי הבדואים בנגב.
אני מציע לך לעשות טיול בשבת הקרובה באחד הישובים הערביים הקרובים לביתך ולהתרשם במו עיניך (רק בזהירות...)
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405395
לגבי עניים - ניחא, לגבי משכילים, נדמה לי שבעיניהם אתה (כציבור) הוא נעדר ההשכלה, שלא לדבר על הערבים.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405398
מדובר על השכלה שמועילה בשוק העבודה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405414
לאו דווקא. מדובר על השכלה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405445
במה נוגעת דעתם של החרדים על השכלתם לדיון שלנו בנושא?
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405452
עלתה (בעקיפין) הסוגיה האם השכלה היא גורם מרסן לפשיעה, לדעתי אין לנו את הכלים לשפוט את מידת ההשכלה של הציבור החרדי, שהרי לפי אמות המידה שלו, הוא משכיל יותר.
הגבלת הדיון להשכלה התורמת לפרנסה (כפי שהציע אלמוני) תהיה פרודוקטיבית יותר, אם כי אנו חוזרים בעקיפין למבחן ההכנסה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405518
אם, כשהיינו מדברים על השכלה כגורם מרסן מפשיעה, היינו מתכוונים לידע במתמטיקה דווקא כמרסן פשע...? אז זה לא היה משנה שהציבור החרדי משתמש באותה המילה בכדי לשבח את עצמו על שליטתו בתחום ידע אחר. עכשיו תחליף מתמטיקה במה-שזה-לא-יהיה שמה-שמו התכוון שמרסן פשיעה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 405615
גוף הידע לא הוגדר היטב בתחילה. בעוד שאין חולק על שליטתו העדיפה של הציבור החילוני במתמטיקה, לא נראה לי נכון להכליל "השכלה" (שדווקא אצל החרדים יכול המונח לקבל קונוטציה שלילית) כלימודים חילוניים/אקדמיים בלבד.
אם באמת רוצים להתיחס להשכלה כגורם מרסן ישיר, אפשר לדון (או יותר טוב, לבדוק) האם לימודי מתמטיקה או בלשנות מורידים את שיעור הפשיעה של הלומדים, אבל באותה מידה אפשר לדבר על תלמוד וגמרא. לא נראה לי שדווקא למקצועות "שלנו" יש בהכרח עדיפות.
מכאן נובע שאין אפשרות לטעון ששיעור הפשע בציבור החרדי גבוה *למרות* היותם בורים ועניים.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 406272
התכוונתי להגיד, שכל עוד לא נטען שההשכלה עצמה - קרי, הקדשת הזמן ללמידה - היא המרסנת את הפשיעה, אלא נטען או נרמז שהדבר הנלמדים הם המרסנים את הפשיעה, דעת החרדים עצמם לגבי השכלתם לא רלוונטית לדיון שלנו. כשהכנסו השכלה לדיון, התכוונו כמובן ל''השכלה'' לפי הגדרתנו.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 406289
נראה לי שדווקא הכללת כל סוגי ההשכלה החילונית כגורמים מרסנים (ההשוואה היתה לערבים) תומכת בהשערה שעצם הלימוד (אם לא ניכנס לדיון הסיבה ותוצאה) הוא המרסן. לימוד ההיסטוריה של המזרח התיכון נראה לי קרוב יותר לגמרא מאשר למתמטיקה.
אני לא יודע מה זה ''הגדרתנו'', אם מישהו משתמש בשפה באופן השונה מהמוגדר במילון, מוטב שיצהיר על כך בתחילה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 406293
(בעולם מקביל שבו אני צופה בכדורגל,) כשאני צועק "נבדל", אני לא מתכוון "תכניסו אותי למשחק במקום האהבל הזה!" מצאתי פגם בתגובה שלך. זה לא קשור לדיעה שלי בויכוח עצמו. הוא אמר "החרדים יותר עניים ופחות משכילים מהערבים." יש כאן מספיק מידע על הדרך שבה הוא מגדיר השכלה.
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 406313
הטיעון שלך הופך את התגובה שלו לטאוטולוגית, אם כל מילה תוגדר ע''פ המשמעות שהכותב מציע לה במשפט, הדיונים יהפכו מעניינים הרבה פחות (''כל הערבים טרוריסטים'' - ככה הגדרתי טרוריסט, או לחילופין ערבי).
הסקר הזה הביא אותי לתובנה אחת 406329
אני לא אומר שהוא צודק, וזה גם לא משתמע בעקיפין מדבריי. אני פוסל את הכיוון שממנו את תוקף את העמדה שלו. אמרתי לך - במקום להגיד לו ''החרדים יותר משכילים לפי ההדרה שלהם למילה'', בחר להשתמש בעולם המינוחים שלו, גם אם באופן זמני, וסתור את הטענה שלו ככה.
ראיתי שאני עם הרוב 405545
פריצה לבית? 405567
שים לב שהרוב בסקר זה הוא במיעוט.
מריפרוף בזכרון 405574
נראה לי שבין גילאים 15 ל-‏21 הייתי קורבן לכמעט כל פשע בסקר.
מצד שני באותה תקופה גם ביצעתי כמעט כל אחד מהם.
המשטרה מעולם לא נקראה לטפל באף אחד מהפשעים ורק פעם אחת, כשנתפסתי "מרים" איזה דבר שטותי מחנות, בעלת החנות רצתה להתקשר למשטרה. התנצלתי, ביקשתי והתחננתי ובסוף סגרתי איתה עסקה בה אני מנקה את החנות במשך שמונה שעות וכך משלם עבור מה שגנבתי.
מריפרוף בזכרון 405578
אני במקומה לא הייתי מכניס לחנות שלי גנב עם תעודות, בטח שלא בתור עובד...
לא ידעתי שמקבלים דיפלומה 405583
לא ידעתי שמקבלים דיפלומה 405586
היום אי אפשר להסתדר בשום דבר בלי דיפלומה. רוצה להיות גנב בלי דיפלומה? תשכח מזה. ואל תנסה אפילו להביא אחת מלטביה, אנחנו מריחים אותן מרחוק.
לא ידעתי שמקבלים דיפלומה 405589
החלק היפה הוא גילדת הזייפנים: אם אתה מביא דיפלומה שנראית טוב, התקבלת בין אם היא אמיתית או מזוייפת.
לא ידעתי שמקבלים דיפלומה 406276
בהרבה מגזינים למבוגרים יש מדיניות דומה.
איך אפשר להיות קורבן לנקרופיליה? 405976
זה לשכב עם מתים לא?
איך אפשר להיות קורבן לנקרופיליה? 405990
ואין אף אחת שהיית מת לשכב אתה?
נכון. הם מזמינים את זה 406123
בעיה בסקר 406460
שני פשעים שהייתי קורבן אליהם - גניבת אופניים וגניבת פאוץ'. אלא ששניהם לא היו "כיוס" (את הפאוץ' גנבו ממקום שהשארתי אותו) וגם לא 'הונאה', כך שממש לא ברור לי לאיזה קטגוריה הם נכנסים (ובמלים אחרות, למה אין קטגורייה 'גניבת חפץ'?)
תקיפה אלימה 406478
שברו לי את האף כנופייה של נערים רוסיים.
למרבה הבושה אני הייתי בן 19 והם היו ב-‏5 שנים צעירים יותר, והכי נורא זה שהייתי בתוך חבורה גדולה יותר של אנשים.

אני מניח שזה המחיר שאני משלם על זה שאני מסתובב רק עם בנות והומואים.
תקיפה אלימה 406511
מה הייתה עילת התקיפה?
תקיפה אלימה 406555
אני חושב שהוא ענה על זה.
תקיפה אלימה 406559
זה לא היה חד-משמעי.
תקיפה אלימה 406560
הממ, סליחה, זה לא רק לא חד-משמעי, זה לא הגיוני (אם אנחנו חושבים על אותו הדבר) - הרי הרביצו רק לו.
תקיפה אלימה 406567
מאין לך?
תקיפה אלימה 406595
זו נראית לי הדרך לפרש את ההודעה.
תקיפה אלימה 407250
האמת שעד היום לא ברור לי למה.
הם באו ביקשו אש ו/או שיחה בצורה תוקפנית, פציפיסטים שכמונו, התעלמנו וקמנו ללכת, אחד מהם הניח את הידיים שלו עלי, הורדתי אותם ממני ולפני שהצלחתי להבין מה קורה האף שלי היה שבור.

אחרי זה הייתי מרוכז מדי במפלי הדם שזרמו ממני מכדי לשים לב למה שקורה מסביבי.
תקיפה אלימה 407258
אה, טעות בסיסית. אם האדיוט שמולך שם את הידיים שלו -עליך-, זה מעולה. זה אומר שלא נשארו לו מספיק ידיים לשמור על הפנים.
תקיפה אלימה 406789
החצאית שהוא לבש.
תקיפה אלימה 406566
מעניין. בביוגרפיה הרשמית שלך זה לא מופיע.:)
הפשעים החמורים ביותר שהייתי קורבן להם 407295
1. פריצה לרכב. הפורץ ניסה לגנוב את נגן התקליטורים, ללא הצלחה. יאמר לזכותו שהוא לפחות גרם נזק של כ-‏4000 שקלים.
2. "סחיבה" של 3000 שקלים במזומן (לצורך תשלום שכר לימוד אחרי השיעור) מתיק שהושאר לבדו בדיוק 35 שניות באחת מכיתות האונ'. כמו טפשים רבים, למדתי רק מהניסיון ומאז אני לא מסתובב אף פעם עם סכומים כאלה במזומן.
3. פריצה משעשעת לבית של שכנים.
4. פריצה לא משעשעת, לפני מספר שנים בבית הורי, בה אבי הלך לבדוק מה הפעיל את אזעקת השכנים ו"זכה" לקבל מכה הגונה מהפורץ המבוהל (לכולם שלום).
5. הדיסק האחרון של ארקדי דוכין.
הפשעים החמורים ביותר שהייתי קורבן להם 407296
2. איזו אוניברסיטה?
3. איך אתה הקורבן כאן?
4. שלום גם לפורץ?
הפשעים החמורים ביותר שהייתי קורבן להם 407308
3. תפסו אותו?
הפשעים החמורים ביותר שהייתי קורבן להם 407316
2. חיפה. העירו לי קודם שהגזמתי (כלפי מעלה) בגובה הסכום בסדר גודל של פי שלושה(!). מדובר במקור המידע החביב והאמין עלי, אז אני מניח שזה נכון. כנראה שתחושת האשמה שלי הצליחה לעוות את הזיכרון שלי מהאירוע. זיכרון אנושי זה רכיב מוזר ומעניין.
3. טוב נו, רק כמעט. הייתי בדיוק ליד ביתם בזמן הפריצה וזה היה עלול להגמר עבורי כמו ש-‏4 נגמר עבור אבי. מה היה מצחיק? זה שהפורץ נתקע בתוך הבית למשך כרבע שעה (עד שהצליח לברוח מהחלון ולנוס על נפשו, רגע לפני שהגיעה המשטרה).
4. שלום.
הפשעים החמורים ביותר שהייתי קורבן להם 407472
ידעת שהוא בפנים במשך 15 דקות, ולא הזעקת שכנים כדי לעכב אותו עד שתגיע המשטרה?
הפשעים החמורים ביותר שהייתי קורבן להם 407480
מה להזעיק, איזה שכנים? אביב היה עסוק בהחזקת הסולם.
הפשעים החמורים ביותר שהייתי קורבן להם 407640
עייצס זה משהו. חצי שכונה היתה שם ובכל זאת ברח.
407471
באיזושהי תוכנית כמו-כלבוטק ששודרה אתמול סיפרו על פורץ שגנב לאפטופ בלי לגנוב את המטען, והלך מאוחר יותר לחנות שממנה נרכש המחשב והתחזה לבעלים המקוריים. הוא נתפס בעינה של מצלמת הבטחון בחנות, וכנראה יתפס על ידי המשטרה בעקבות זאת. זה מתקשר לי עם סיפור שנראה לי שקראתי כאן בדיון. זה אותו מקרה, במקרה?
407502
ואללה לא חשבתי על זה.
גם לי גנבו את הלפטופ בלי המטען.
יש סיכוי?
איזה לפטופ? 407593
אני סיפרתי את זה למעלה, אבל אני לא פניתי למשטרה (לא היה ביטוח על המחשב) אתה זוכר במקרה למי הוא התחזה?:)
מזכיר לי מאורע מהצבא... 407577
איכשהו זה תמיד קורה בצבא...
בזמן שהייתי בצבא הייתי פעם במעצר וכל האנשים שהיו איתי במעצר היו ערסים.
בכל אופן אחד מהערסים גנב משקפת צבאית מהבסיס והחביא את זה בחדר שלו, שבו גם אני שהיתי.
בקיצור חשבתי לעצמי שמגניב אם תהיה לי משקפת ופשוט ביום האחרון שלי שם גנבתי אותה ממנו (גנב מגנב פטור?) ועד עכשיו היא אצלי :)

בינתיים לא הייתי עד לדברים יותר גדולים מזה, החיים שלי קצת משעממים בנושא הזה :)
מזכיר לי מאורע מהצבא... 407659
עכשיו אתה מבין למה היו חסרות משקפות לכוחותינו בלבנון?
מזכיר לי מאורע מהצבא... 407684
המחסור במיימיות הוא באשמתי, ומזל שלא פרצה מלחמה בחורף אחרת היו חסרים גם מעילים.
מזכיר לי מאורע מהצבא... 407709
עם חברים שכמותכם, מי צריך אויבים?
מזכיר לי מאורע מהצבא... 407763
משקפות חסרו לכוחותינו בלבנון משום שהם שכחו להביא אותן מהבית. כנ"ל לגבי טנקים, תותחים ושאר ציוד לחימה. איך אפשר למלא אחרת את צו 8? מה יש, המדינה חייבת לספק להם הכל בעצמה?
ומה בדבר פגיעה בכבוד האדם? 407965
...זהו פשע חמור שאמנם נלווה לפשעים המוצגים כנספח, אך לעיתים משקלו ככזה העומד בפני עצמו ולא כנספח רב על מרבית הפשעים המוצגים משום ההיבט הנפשי העמוק הגדול שבעת מונים מהיבט של נזקים כספיים כאלו או אחרים...
איך אפשר? 408221
שמישהו יסביר לי איך אפשר להיות קרבן לנקרופיליה ולספר על זה אחר-כך<
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408222
דיון 1009, שאלה 22.
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408473
הכותרת הזאת היא תגובה ל תגובה 408021?(-:
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408571
כן, מה לעשות, עונת המלפפונים. כשהחיים מסתבכים, המוזות בורחות.
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408701
המןזות בורחות? חשבתי שאומרים שזה להפך - מה עם כל סיפורי המשוררים המתייסרים?
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408704
יסורים הם אולי עסקה טובה בשביל משוררים עמוקים ורגישים, אבל כנראה לא בשביל חרזניות בגרוש.
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408712
אופטימיות

כְּשֶהַחַיִים מִסְתַּבְּכִים
הַמּוּזוֹת בּוֹרְחוֹת
אִם לָךְ אֵין אַחִים
אֵין לִי אַחוֹת.

מִכָּל הַפַּחִים,
לְכָל הַפָּחוֹת,
שְיָרֵי תַּפּוּחִים,
בִּמְקוֹם אֲרוּחוֹת.

מָרוֹת הַדְּרָכִים
רָגְלַי מִשְֹתָרְכוֹת
וּכְאֵב אֲשָכִים,
לְכָל הָרוּחוֹת.

(מתוך: פיוטים ליום חול, התשכ"ג)
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408735
חבית של יי''ש
תשפר את המרגש
ולפיסטוקים כואבים
תן שפשוף עגבים
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408823
היה אפשר לחשוב שהשכ"ג היה רשאי לצפות ממך למילות אהבה ועידוד ולא שתשלחי אותו לעשות ביד. זאת אהבה זאת?
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408834
מצטער, אבל זה כמו בד אדום בשבילי: סלקי את "את" בשורה השניה, זה הורס לך את המשקל אפילו יותר מפסטה בשמנת. גם הסגנון הדב"גי, תוצאת השינוי המוצע, יעמוד בניגוד משעשע לנושא הארצי.
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408839
פסטה בשמנת לא הורסת משקל.
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408840
נהפוך הוא - היא בונה אותו.
רצון ברזל והרבה תרגולת - וגם תרנגול יטיל כתרנגולת 408877
המילה "תן" גם מיותרת לא?
כאן מוכרים דגים טריים 408878
עכשיו צריך סקר הפוך 408491
מה הפשע החמור ביותר שביצעת.

התערטלות בפרהסיה נחשב?
מדוע זה לא מופיע גם באחוזים 408547
מדוע זה לא מופיע גם באחוזים 408553
אנחנו (האיילים) מעדיפים לעשות את זה בראש כיוון שמחשבים נוטים לעגל אחרי הסיפרה התשיעית.
408593
עכשיו צריך להופיע האייל המבטח ולהציע לכל אותם איילים שביתם נפרץ, או כמעט ונפרץ, ביטוח. ומסתבר שהיו גם הרבה איילים שהיו קורבנות לתקיפה אלימה מסוג כלשהו, מינית או אחרת. אם אחד האיילים עוסק בתחום הביטוח, זה הזמן להרים את הכפפה ולאחוז בברזל בעודו חם. על הדרך אפשר לתפוס את השור בקרניו.
408653
אנחנו מעדיפים לבטח אנשים שביתם לא נפרץ. יותר משתלם.
408720
למה? עדיף לבטח אנשים שביתם נפרץ מלבטח אנשים שביתם יפרץ.
אני הייתי קורבן לפשע שלא מוזכר כאן 410677
גורשתי מביתי ע''י קלגסים לובשי שחור, ניתקו אותי ממקור פרנסתי, מחבריי ומשכניי, למען סגירת התיקים של האתרוג המרקיב.
הפכו אותי לפליט בארצי.
בטח הגיע לך אמר הקוזאק 410755
אני הייתי קורבן לפשע שלא מוזכר כאן 410895
הכל אמת לאמיתה חוץ מהווסט השחור המגעיל אותו סירבתי ללבוש.
הפשע המושלם 411473
זאת שהתחתנתי איתה (הידועה בשם:השטן)
הפילה עלי תיק פלילי שלא היה ולא נברא
והרסה את חיי
כולנו נופלים כל העת קורבן לפשעים שמבוצעים נגד האנושות 413272
רק רציתי שתביאו את זה בחשבון.
כולנו נופלים כל העת קורבן לפשעים שמבוצעים נגד האנושות 413273
למשל?
כולנו נופלים כל העת קורבן לפשעים שמבוצעים נגד האנושות 413301
זיהום הסביבה, שחיתות, העשרת אורניום וייצור סיגריות כמובן
ויתושים 413397
ויתושים 413797
אני לא מכיר בן אדם או חברה שמייצרים יתושים למטרות רווח פיננסי (לא- סנו לא עושים דברים כאלה)
ויתושים 413936
סנו היא ב-די-וק החברה שהייתי מצפה ממנה לעשות דברים כאלה.
ויתושים 413959
את מוכנה לפרט?
ויתושים 413973
מה יש פה לפרט? הם מגדלים יתושים בחוות מיוחדות, כדי שיהיה מה להרוג בקיי 300 שלהם. חברה שלי היתה בחווה כזאת וסיפרה שיש שם ניצול מזעזע של יתושים, הכולל בין היתר הצמאה של היתושות (כדי שיהיו רעבות לדם אדם) והקרנות בלתי פוסקות של "דרקולה" (מחזיקים להם את העפעפיים, שיישארו פתוחים, בשערות של עכביש).
ויתושים 413974
אה, אז הם רק מנסים את התכשירים שלהם על בעלי חיים? בזה הם לא שונים מחברות קוסמטיקה. הם לא מתיחסים אליהם ממש יפה בשלבי הגידול? הם לא שונים מלולנים. הם מונעים מהם שינה? הם לא שונים מחוקרים באוניברסיטאות.
ואני כבר חשבתי שאת מתכוונת שהם ממש מנוולים. למשל שהם מחזיקים חוות יתושים לרביה, כדי להגדיל את הביקוש למוצרים שלהם.
ויתושים 413975
במחשבה שניה, גם אם הם מחזיקים חוות יתושים לרביה, כדי להגדיל את הביקוש למוצרים שלהם, זה לא עושה מהם ממש מנוולים.
הרי את היתושים הם מגדלים בכספם, ומי אנחנו שנגיד להם מה לעשות בכספם, מה גם שהם מציעים לכל דורש תכשירים כנגד אותם יתושים‏1, כך שאי אפשר להאשים אותם שיתושיהם פוגעים בחירותם או ברווחתם של שאר האזרחים.

__
1 תמורת סכום סימלי.
זה כמו להאכיל חתולי רחוב 413976
הבעיה איננה הגידול, הבעיה היא השיחרור מהשביה.
זה כמו להאכיל חתולי רחוב 413978
מה הבעיה כאן? אנחנו בעד רווחתם של בעלי הכנף, לא?
ויתושים 413977
סליחה, אותם תכשירים פועלים באופן ישיר ומשבשים את התודעה שלך, שלי ושל שאר בני האדם הנחשפים אליהם (אפילו אם רק השכנה בלומה מקומה א' השתמשה בהם, עדיין יש אדים, נכון?).
אדים? 413980
תוכרז מכירת שעועית לפשע נגד האנושות.
אדים? 417301
תאכל יותר שעועית ותהיה פחות פושע.
אדים? 417312
למה? זה מרזה?
אדים? 417338
לא. אבל הגזים נגרמים בתהליך עיכול הקטניות אצל מי שלא רגיל לאכול אותן.
מי שמרבה לאכול קטניות - לא מפליץ.
אדים? 417339
זה בדוק?
אדים? 417356
כה אמרה פיליס גלזר. והניסיון הוכיח שהיא צודקת.
אשרי המאמין 417349
מהנסיון שלי במילואים ומהסכמה כללית בין חבריי, מנסיונם העשיר - מי שאוכל קטניות מפליץ ומי שאוכל יותר קטניות מפליץ הרבה יותר. המחשבה שלהרגל תהיה השפעה מיטיבה על העניין הזה היא בגדר אופטימיות חסרת כל יסוד, בערך כמו המחשבה שמי שרגיל ללכת בגשם לא יירטב. צר לי לאכזב.
אשרי המאמין 417358
האם היו במילואים אנשים שאוכלים קטניות על בסיס כמעט יומיומי?
ולא רק כשהם מקבלים שעועית במנות קרב פעם בשנה?
אשרי המאמין 417396
אני לא יודע אם אפשר להגיד שזה ממש כל יום, אבל אנשים שמג'דרה ומרק שעועית הם אוכל מאוד מקובל אצלם.
אשרי המאמין 428078
כמה מאוד מקובל?
על בסיס יומיומי? או שאצלם אוכלים אורז בשעועית בשישי בצהריים?
אשרי המאמין 417428
אם אינני טועה מי שנמנע לחלוטין מסוכר, הקטניות אינן גורמות לו להפליץ יותר מהרגיל.
ויתושים 413979
לגבי רבייה - חברי ג' סיפר לי שזה לא מקרי שיש לאחרונה יותר יתושים בלונדינים מאשר בעבר. מישהו שם (ככל הנראה גנטיקאי שעובד בשירות אותם בני עוולה) יודע את מלאכת ההכלאה וה''השבחה''.
מצמרר.
עוד מזימה של סנו 413981
דיווחו היום ברדיו על זן מסוכן של נמלים שנתגלה בצפון. הדובר טען שהן מסוגלות לכרסם את הסוויץ של האוטו.
עוד מזימה של סנו 413984
יופי של אליבי (הנמלה אכלה לי את הברייקס).
צב''ר 413990
עוד מזימה של סנו 413985
אלה רק שמועות. דובר רשות הנמלים מכחיש.
ויתושים 413991
אם כבר העלית את הנושא, הנה משהו אופטימי על יתושות וממתקים: http://www.sciencedaily.com/releases/2006/09/0609250...
ויתושים 414243
מאוד מצא חן בעיני המחקר הזה של המחלקה לפרזיטולוגיה באוניברסיטה העברית.

סבורני שיש להעלות את קרנה של המחלקה הזו ולעודד שיתופי פעולה אינטר-דיסציפלינאריים בין חוקריה ובין חוקרים במחלקות אחרות באוניברסיטה - סוציולוגיה, מדע המדינה, יחסים בינלאומיים ואוקיאנוגראפיה.
''תקיפה אלימה אחרת'' 440292
קצת באיחור...
בעצם מה שהיה, קרוב יותר ל"ניסיון לרצח", אלא שקשה לסכם בביטוי פרוזאי זה את המיגוון שחוויתי: ניסיון שוד; שוד אלים; תפזורת של תקיפות במכות ואחת באלת ביסבול, ניסיון לריצוץ גולגולת כשאני ישן; איומים ברצח - בארבע עיניים, לפני קהל ובטלפון; איומים בסכין; איום באונס; איום בנשק דרוך; הטרדה מינית; ניסיון דריסה (או רק ניסיון לרמוז לי לוותר); שני ניסיונות הוצאת כספים במרמה (כנראה).

העושר הזה פשוט מזמין סטטיסטיקה.
רקע הפשע: חילוקי דעות פוליטיים, עמידתי על שמירת החוק האזרחי והצבאי, אי הכנסה לבסיס כאשר אני שומר על השער. רוב המקרים היו במסגרת שירותי הסדיר ובמסגרת שירות המילואים, מיעוטם בהיותי אזרח וקטין.
תגובה לפשע: בריחה (פעם אחת, בגיל 14), מאבק פיסי, איום ואף ביצועי מעצר בנשק, ירי, תלונות במשטרה (ומתן עדות במשפטים), שימוש בעזרה מחברים בעלי גוף, השפלת המטריד ע"י מתן פומבי למעשיו.
מוצא הפושע: שוד אלים וניסיון אחד להוציא כספים במרמה – ערבים. כל השאר יהודים ממוצא מזרחי למעט איום בסכין+איום באונס – אשכנזי.
מגדר הפושע – גבר, למעט אחד מניסיונות הוצאת הכספים במרמה.
תקופת האירועים: עד כמה שאני זוכר, כל אלו קרו לי בין גיל 14 לגיל 27. מאז, חוץ מפריצת המכונית לפני חודש, די משעמם (:
''תקיפה אלימה אחרת'' 440299
וואלאק, איזה חיים סוערים. נסיון לריצוץ הגולגלת בעת השינה? איך יצאת מזה? ומה זה "שוד אלים"? אלים באיזה מובן?
''תקיפה אלימה אחרת'' 440310
כן, בעת שינה. זה היה סלע קטן, שאני לא מבין איך הוא פספס את הראש שלי.
בעניין השוד - היו שניים, בערך באותו הגיל. בראשון ברחתי ישר ובשני נאלצתי להיאבק:
בזמן חופשת הפסח בכיתה ח', נסעתי לפוש בקיבוץ בעמק יזרעאל (רמז: פרס ישראל השנה). לאחר בירור במודיעין של אגד, הופניתי לקו שנאמר לי שהוא מגיע לעפולה.

במקום זאת, הקו הגיע לנצרת עילית, שם עצר לי הנהג ואמר לי לרדת. הסברתי לו את המצב, אבל זה לא עניין אותו והוא גם לא ידע איך אני יכול להגיע לקיבוץ. ירדתי והתברר לי שאין שם תחנה מרכזית. גם בני אדם לא מצאתי. צעדתי ברחובות מלאים בניינים ריקים.

לאחר זמן מה, ואני עמוס שלושה תיקים כמעט במשקלי, איתרתי מרחוק קבוצה של נשים. קרבתי אליהן, אלא שהן דיברו רק גרוזינית. גייסתי את כל יכולות התקשורת הבינלאומיות שלי (כולל תנועות וקולות של אוטובוס), אך לא הצלחתי להוציא מהן פרטים על תחנה מרכזית.

הבנתי שזה הולך להיות מעניין וממושך ומצאתי מקום אליו אדע לחזור, בו החבאתי את הכבד בתיקיי. המשכתי עוד קצת ולעיניי נגלתה העיר נצרת. החלטתי ששם חייבת להיות תחנה מרכזית והתחלתי לרדת לכיוון העיר.

בדרך התקרבו אלי שני רועים צעירים. דיברתי איתם בערבית, שהיתה אז שגורה על פי, אך הם התרכזו בשעון שהיה על ידי, שעון מתכת עם רצועת מתכת. לפתע אחד מהם התחיל לחבק אותי והשני תפס לי את היד עם השעון. משכתי את היד במהירות ומשכתי את השעון בחוזקה עד שרצועתו נקרעה ותחבתי אותו לכיסי.

רק עתה התחלתי לדאוג לצווארי שהיה אחוז בידי אחד הפראים האצילים הללו - הרי לחיים אין מחיר, שלא כמו השעון. בינתיים התעשת השען ונצמד אלי שוב. שיחררתי לו את התיק שהכיל רק שיעורים שהייתי צריך לעשות בחופש (בעיקר לוח שירטוט ודפים) ואז הצלחתי להשתחרר עם התיק השני ולברוח בפציעות קלות בלבד, כאשר הבבונים חוגגים עם האוצר שבידיהם.

עליתי בחזרה, לנצרת עילית, למקום בו החבאתי את התיק ופתאום שמתי לב לשהחמצתי קודם לכן - צמוד למקום היתה תחנה של מגן-דוד אדום. הוצאתי את התיק ופניתי אליהם ומשם הכל הסתדר (אני לא זוכר כיצד בדיוק).

ולא, האירוע לא הסעיר אותי במיוחד, שכן בגיל הזה הייתי שבע אירועים וכבר מעט מאוד הסעיר או הפתיע אותי. הבנתי שאם יש אלוהים, אז הוא בטח אוהב אותי, אלא שלא פעם הוא נראה כמי שחושש להפגין זאת בגלוי (:
''תקיפה אלימה אחרת'' 440313
ילד עצמאי ביותר. ואחר כך הצטרפת לחסמב"ה?
''תקיפה אלימה אחרת'' 440325
איזה חסמבה בראש שלך?! בסך הכל רציתי להחזיר את השעון הביתה בשלום, להפטר מן השעורים לחופש, לתרגל את הערבית שלי ואם אפשר, גם לחזור לביה"ס עם סיפור טוב. בבית לעומת זאת, צחקו עלי בשל המקרה הזה שנים רבות לאחר מכן.
''תקיפה אלימה אחרת'' 440398
אין ספק שזה הרבה יותר טוב מ''החתול אכל את השרטוטים שלי''. מברוק.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים