איך לפצח את ''הכספת'' 264
שלומי בן־יצחק מציג שיטה לטובת משתתפים עתידיים בתוכנית "הכספת". לא שהוא הולך לצפות בהם (תוכנית גרועה), אבל למה לא להגיע לרווח מקסימלי?
הפרק הראשון בתוכנית "הכספת" שודר אתמול. האמת? אכזבה. המתח ורמת העניין לא מתקרבים לקרסוליי המתחרה הגדולה, "מי רוצה להיות מיליונר" ("מירו", בפי החבר'ה). הרייטינג, לעומת זאת, ירקיע שחקים כנראה. ולא רק זאת, אלא שהצופים ישלמו 8 ש"ח (כל כרטיסי האשראי יתקבלו בברכה) כדי לא להתנתק מהמסך. מבריק.

ממש כמו ב"מירו", גם ב"כספת" השיטה לזכייה היא ידע כללי נרחב בצורה חולנית: אתם אמורים לדעת גם איך קוראים לאישה הראשונה שחצתה את האטלנטי, וגם איך קוראים לדמות הצהובה ב"טלטאביז". או בקיצור, אין לכם סיכוי. הישועה מגיעה בצורת תגרנים בשוק, אה, סליחה, "יועצים", שקיבלו את השאלות מראש, יודעים את התשובות, ויתמקחו אתכם על מחיר טוב תמורת התשובה.

שינוי זה - "השוק", אם תרצו - הוא נקודת החולשה של התוכנית, מבחינת רמת העניין של הצופים (טוב, גם אילנה ברקוביץ'). קשה לדבר על "אני הייתי עושה זאת יותר טוב" (בניגוד ל"את זה הייתי פותר בקלות"). אבל מדובר בכסף, וכנראה שב"טלעד" חושבים שכסף זה הכל - מספיק לדבר על כסף, והצופים מרותקים.

אז זהו, שלא.

נראה כי התנאים לא הוגנים: התגרנים יודעים את התשובות, המתחרה לחוץ, השעון מתקתק, ובסופו של דבר כמעט כל מתחרה "ישבר" וישלם סכום שקרוב הרבה יותר לדרישתם המקורית של התגרנים מאשר למה שהיה מעדיף לשלם. אז הרשו לי להציע לכם, אם במקרה תתחרו בתוכנית בעתיד, שיטה לשפר את עמדת המיקוח שלכם.

הרעיון הבסיסי הוא זה: יתרונם של התגרנים בכך שהם יודעים שהמתחרה זקוק לתשובה - ולא יודע אותה. ובכן, הבה ונשנה את המצב.

במילים אחרות, תנו לשאלות לעבור על פניכם, מבלי לענות על אף אחת מהן. גם על הקלות והטריוויאליות שבניהן ("לא כל הנוצץ: _ה_").

לאחר שראיתם את כל השאלות - אם אתם יודעים את כל התשובות, מעולה. שיפכו את לבכם ואיספו את הכסף (רק כדי להפסיד אותו בשלב "השאלה הקלה". מה זה בדיוק "קרוב גנטי"!?). אם, לעומת זאת, יש שאלה - אפילו אחת - שאינכם מכירים את התשובה אליה, פנו אל היועצים.

השאלה הראשונה מוצגת. התגרן יבקש 2,500 שקלים, נאמר. "אני כבר יודע את התשובה, אבל אני מציע לך 100 שקל". הוא יצחק; העיפו אותו, ובקשו את התגרן הבא. גם זה יבקש סכום מופקע. חיזרו על המנטרה שלכם: "אני כבר יודע את התשובה, אבל אני מציע לך 100 שקל. מתנה". הוא יגחך; העיפו גם אותו, וגלו את התשובה הנכונה. שני אלה הפסידו 100 ש"ח ויצאו כשאפילו לא חצי תאוותם בידם.

עברתם לשאלה הבאה. שובו והציעו לקורבן התורן 100 ש"ח. הוא יסרב. הציעו לו 300 ש"ח. הוא יהיה בטוח שנפלתם: את התשובה הזו אתם לא יודעים. הוא יתעקש על אלפי השקלים שלו. "אני מסביר לך שאני כבר יודע את התשובה, ואני מציע לך 300 ש"ח מתנה. באמת, מתנה!". הוא יסרב. בעטו בו וגלו את התשובה הנכונה.

ככל שתדעו יותר תשובות לשאלות, מצבכם יהיה טוב יותר. תוכלו להתעלל בתגרנים, וכשיגיע תורה של שאלה שבאמת אינכם יודעים את התשובה אליה, המשיכו את משחק הפוקר. לא נותר לכם אלא לקוות שהצלחתם לשבור את התגרנים, ש"יתבעסו" מלטרוח ולהגיע עד לאולפנים ולצאת ללא כלום - ויתפשרו על סכומים נמוכים בהרבה.

בקיצור - שמרו את הקלפים קרוב לחזה - ובהצלחה. אם השיטה תעבוד, נא להעביר עשרה אחוזים מסכום הזכייה הסופית למערכת "האייל הקורא". הם יודעים איפה למצוא אותי.



וקצת על רדיו: ב"הארץ" של היום, וסביר להניח שגם בעיתונים אחרים, התפרסמה היום מודעה מטעם קול ישראל, שם היא משבחת את רשת ב' על שזכתה בקרוב ל-‏40 אחוזי האזנה על פי סקר TGI החדש, זאת לעומת כ-‏21 אחוזים לרשת ג', 11.4 אחוזים לרדיו ללא הפסקה, ושאר התחנות עם למטה מ-‏10 אחוזים כל אחת.

אכן, כל הכבוד. הפרסום ברדיו עובד. אבל משהו הפריע לי בכל זאת. היה חסר לי משהו. תחנה כשלהי שהמון אנשים מאזינים לה... איך קוראים לה? אה, כן! גלגל"צ, ואחותה הגדולה גל"צ. איפה הן בסקר? מה משמעותו של סקר האזנה שכזה, אם שתי המתחרות העיקריות של קול ישראל אינן כלולות בו?

הפרסום בעיתונות, מסתבר, מסתיר את העובדות.
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "תקשורת"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

6665
רעיון מדליק. כל הכבוד על החשיבה המקורית. אני מניח שבעתיד נראה בתוכנית עוד הרבה טריקים כאלה עם היועצים. אני מניח שרק בגלל שזו התוכנית הראשונה זה היה קצת יבש. יש תקווה.

בקשר לרדיו, היכן אפשר לראות את תוצאות הסקר לא בפרסום של קול-ישראל ?
ואם כבר הראת שגל"צ וגלגל"צ לא מוזכרות, שים לב לתופעה מוזרה יותר: גם רשת א' לפי הפירסום לא קיימת... וזה לא בגלל אחוזי ההאזנה הנמוכים.
6673
רשת א' שייכת לקול ישראל - ברור שהיא לא תשמיט אותה מהפרסום. על פי המודעה, רשת א' זוכה ל-‏7.4 אחוזי האזנה. יותר מכל התחנות האזוריות (פרט לרדיו ללא הפסקה) ויותר מקול הדרך לעסקים (88FM).
6669
לא שאני מת על ''מי רוצה להיות מיליונר'' אבל היופי שבה הוא בפשטות, ה''כספת'' ניסתה לסבך את העיניין, בשביל לסבך את העיניין צריך להיות מסובכים, צריך להיות מתוחכמים, תוכנית ראשונה וכבר נמצאו שני חורים באתגר הגדול בדרך למיליון (או שניים מה זה משנה)
הדרך שלך ושל עוד בחור חביב שדווקא הפסיד את כל כספו, אך למרות שהידע שלו שאף לאפס, פשוט קיבל את כל התשובות כיוון שהציע את כל כספו למתמקח, קיבל אלף שקל על התשובה שקיבל וחוזר חלילה,
אני כבר רואה את השלגר הקייצי החדש והמותח של טלעד המתחרה, ''מי מוצא הכי הרבה חורים ב''כספת'' בדקה וחצי, ''וכדאי לצופים בבית להשאיר את הקווים פתוחים''
''מיליונר'' מוטחת לקרשים 6679
א. הזמן המוקצב בוודאי לא יספיק לתוכניתך מה גם שכמה מאות שקלים בתוכנית של שני מיליון הם ''לא כסף''.

ב. אומנם התגרה על הכסף היא מביכה משהו אבל במבט כללי הכספת הרבה יותר מתוחכמת ממיליונר ומעיפה אותה בנוק אאוט.

אגב, התוספת האינטרקטיבית שנוספה למיליונר די צולעת בהשוואה לכספת.
תיקון קטן 6726
רק תיקון קטן: "הכספת" שייכת לזכיינית "קשת", ולא "טלעד", כפי שצויין במאמר.
ל"טלעד" היתה אמנם תקופה של "שעשועוני כסף גדול" (מישהו זוכר שדני רופ הנחה שעשועון כזה פעם?), אבל הם החלימו זה מכבר ממחלות הילדות שלהם.
Whatever 6731
למישהו מהצופים באמת אכפת? מישהו חוץ ממבקרי הטלוויזיה מתייחס להפרדה המלאכותית הזאת? 3 חברות עם מונופול אחד.
Whatever 6798
בערוץ השני משדרים 6 גופים: הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו - שהיא רשות ציבורית; הטלוויזיה החינוכית הישראלית - שמעמדה הוא כמעמד של "בעלת זיכיון", למרות שלא התמודדה עליו מול גורמים אחרים, אלא זכתה בו מכח החוק ומתוקף עמידתה בתנאי-סף. טח"י היא (עדיין) יחידה במשרד החינוך; חברת החדשות הישראלית - חברה הנמצאת בבעלותן המשותפת של 3 הזכייניות הגדולות. החברה היא הגורם בעל-המונופול היחיד בערוץ: רק חברת החדשות רשאית להפיק ולשדר "חדשות קשות"; 3 זכיינים שזכו במכרז פתוח בו התמודדו על תקופת-זכיון קצובה, וזכו לאחר מכן בתקופת-זכיון נוספת. לאורך כל תקופת קיומו של ערוץ 2 המסחרי, ניתן להבחין בהבדלים בין הזכיניות, ובחשיבות שהן מייחסות (מי יותר ומי פחות) לבידול ולמיתוג. זכיניות שונות בתקופות שונות נקטו גישות שונות, מתוך כוונה לשפר את הכנסותיהן, למקסם את הרווח לבעלי המניות, ולזכות ביתרונות תדמיתיים (כמכשיר להשגת היעדים הקודמים). בתשובה לשאלותיך: כן; כן
Whatever 6800
ובכל זאת - עד כמה יודע הצופה הממוצע לשייך תוכניות לזכיניות שלהן? בסקר שנערך לפני כשנה, אם אני זוכר נכון, מרבית האנשים אפילו לא ידעו להתחיל לשייך את התוכניות, ואלו שניסו, טעו מספיק פעמים כדי שלא יהיה שווה את המאמץ.
יותר מזל משכל 6784
זה היה שם השעשועון בטלעד שהנחה דני רופ, ולפניו נתן דטנר. (ההוא מרחוב סומסום ומהופהולה הולה הולה באירוויזיון) מסתבר, שיש שיפור ניכר בין השעשועונים של פעם לשעשועונים של היום.
פעם (''יותר מזל משכל'') השעשועונים התעסקו יותר ממזל, והיום הבינו שעם ישראל לא עד כדי כך מטומטם, ועברו לשעשועוני ידע (''מי רוצה להיות מליונר'', ''הכספת'')

לאט לאט... מעניין מה יהיה עוד כמה שנים.
יותר מזל משכל 6985
מישהוא כאן כינה את התוכנית ההיא '' תוכנית של כסף גדול''.
הפרס המקסימלי באותה תוכנית היה עשרת אלפחם ש''ח שאותם היה צריך לתפוס בתוך תא קטן שבו התעופפו שטרות.
פאתטי
אהמ 6792
ובמקרה בדיוק היום נתבשרנו בעיתון ש"טלעד" מפיקים גירסה ישראלית לשעשועון האמריקני "Greed", שיקרא בעברית "עיניים גדולות". הפרס הפעם, שימו לב, *שני* מיליון שקלים! כן, גבירותי ורבותי, במקום להפסיד מיליון שקלים בגלל שלא ידעתם מי היה הרמטכ"ל השביעי של צבא בוליביה או מי לקח מקום שלישי בווימבלדון בשנת 1984, תוכלו הפעם להפסיד *שני* מיליון שקלים! רק אצלנו, רק בטלעד!
תשמע.. 6829
מה איתך? אתה לא מבין כלום

להפסיד שני מליון שקלים זה הרבה יותר מגניב מלהפסיד מליון שקלים.
אני לא יודע, נראה לי שאני הייתי יותר נהנה בתוכנית החדשה.
תשמע..תראה..תשמע.. 7315
ביננו (ובין כולם), אני לא חושבת שההבדל הוא כזה ענקי. אחד, שני מליון, זה כבר פחות או יותר על אותה הסקאלה.
מה גם שהאחוז שבאמת התיימר להמשיך ולסכן את הונו הינו אפסי. רובם ככולם העדיפו להתקפל וללכת הביתה (לקוטג' החדש ולשברולט). בתכנית של אתמול ארז אמר שהוא חושב על שיטה חדשה שתאתגר ותגרה את המשתתפים ללכת על המליון.. מי שלא הולך על המליון, בטח שלא יילך על השניים..
שיטה אחרת 7005
שיטה אחרת שהוצגה ע"י אחד המשתתפים אתמול

ולדעתי תאומץ ע"י כולם:

הוא מציע מחיר ליועץ ואומר כמה זמן יש לו להחליט (ליועץ)

ומתחיל לספור לאחור

"אני מציע 1000 שקל יש לך עשר שניות עשר תשע שמונה שבע שש חמש---"

כל היועצים נכנעו ולא היתה שום התמקחות!!!
למה רדיו 7370
בקשר לרדיו:
המודעה נועדה לעודד פרסום בקול ישראל. לפיכך אינה צריכה להתיחס לרשתות שאין בהן פרסום, כגל"צ.
למה רדיו 7387
בערוץ 1 אין פרסום, האם צריך לא להתייחס לרייטינג שם כשמפרסמים את טבלת הרייטינג? (זה יהיה נפלא לערוץ 2 - 100 אחוז צפייה בערוץ 2!)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים