ארה''ב: נכשלה הצעת תיקון לחוקה האוסרת לשרוף את הדגל 2646
הסנט האמריקאי דחה אמש (ג') הצעת תיקון לחוקה לפיה אסור יהיה לשרוף את דגל ארה"ב. ההצעה זכתה אמנם ברוב של 66 מול 34, אולם חסרה קול אחד כדי להגיע לרוב הדרוש של שני שליש מחברי הבית. לו היה הסנט מאשר את ההצעה, היה עליה לזכות בתמיכת 38 מ-‏50 המדינות של ארצות הברית בכדי להיכנס לתוקף. ההצעה זכתה קודם לכן ברוב של 286 תומכים לעומת 130 מתנגדים בבית הנבחרים.

הסנטור הרפובליקני ארלן ספקטר השווה את הפגיעה בדגל להוצאת דיבה ולפורנוגרפיית ילדים: "שריפת דגל היא סוג ביטוי זדוני או נקמני ... הוא מיועד לפגוע ולא לשכנע".

הסנטור הדמוקרטי דניאל אינויי, שהתנגד לתיקון, אמר: "הצעד הוא מגונה, כואב ובלתי פטריוטי ... אך אני מאמין שאמריקאים מסרו את חייהם במלחמות רבות כדי להבטיח שלכל האמריקאים תהיה זכות לבטא את עצמם, אפילו אלה שנושאים מחשבות נוטפות שנאה".

ראש ארגון "אזרחים למען הדגל" דניאל וילר אמר שימשיך במאבק למען החוק ויפעל ליידע את הבוחרים בעמדות נבחריהם בעניין זה: "זה הדבר הנכון לעשות, ואני אמשיך עד שייגמר לי הכסף או שהם (התומכים) יגידו לי להפסיק".

בשנת 1989 פסק בית המשפט העליון של ארצות הברית כי הזכות לשרוף את דגל המדינה היא חלק מחופש הביטוי.

הצעת החוק היא חלק מיוזמה של הרפובליקנים המכונה "האג'נדה של הערכים האמריקאים". בכוונתם להעלות להצבעה נושאים כגון הזכות לשאת נשק, הפלות ונושאים הקשורים להפרדת דת ומדינה, כדי לעורר את הציבור השמרני לקראת בחירות אמצע הכהונה בחודש נובמבר. זו הפעם השנייה החודש שהצעת תיקון לחוקה נכשלה. ההצעה הקודמת שנכשלה היתה לתיקון בחוקה שיאסור נישואים חד־מיניים.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  Breakfast of Champions • easy • 7 תגובות בפתיל
  תיקון מוצע לחוק • איילי
  והאם מותר לאכול את הדגל? • גדי אלכסנדרוביץ'
  הזכות לשאת ולהשתמש בנשק • רון בן-יעקב

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים