כל אחיות בתי הספר קיבלו מכתבי פיטורין 2648
שלשום (ה', יום הלימודים האחרון בבתי הספר היסודיים) קיבלו 600 אחיות בתי הספר מכתבי פיטורין. מכתבי הפיטורין יכנסו לתוקף ב-‏1 באוגוסט. האחיות, אשר מועסקות באמצעות 'האגודה לשירותי בריאות הציבור', פוטרו ככל הנראה בשל תום החוזה של החברה המעסיקה אותן עם משרד הבריאות.

חוקיות הפיטורים מוטלת בספק, שכן חוק בריאות התלמיד מחייב את משרד הבריאות לערוך חיסונים ובדיקות לילדי בתי הספר. בשל צמצום מספר אחיות בתי הספר לא חוסנו כרבע התלמידים בשנת הלימודים האחרונה.

מנהל האגודה לבריאות הציבור יהודה כהן אמר: "ההסכם בינינו ובין משרד האוצר מסתיים ב-‏31 ביולי, זו לשון ההודעה שקיבלנו מרן אורן, חשב משרד הבריאות. אני לא יכול להעסיק את האחיות מעבר לתאריך זה. אני מקווה ומאמין שנקבל בסוף את האישורים המתאימים. עשיתי את זה ממש בלית ברירה, חיכיתי עד הדקה ה-‏90 וקיוויתי שזה לא יקרה". יו"ר חטיבת אחיות בריאות הציבור בהסתדרות האחיות מוריה אשכנזי אמרה בתגובה: "לא ייתכן שהשירות יופעל על ידי חברת כוח אדם. כתוצאה מכך אנחנו מקבלות חדשות לבקרים מכתבי פיטורין. השירות צריך להינתן על ידי משרד הבריאות. מדובר במאבק אישי של מנכ"ל האגודה לשירותי בריאות הציבור. מי שנפגע פה זה הילדים והאחיות".

גם בשנה שעברה קיבלו האחיות מכתבי פיטורין. אז התערבו בעניין שרי האוצר והבריאות ונמצא תקציב להמשך העסקתן.
קישורים
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מה? 394014
זה לא נשמע לכם תמוה, שאחיות בית ספר מועסקות על ידי *אגודה*?
מה? 394016
זה נשמע תמוה, וזה שרבע מהתלמידים לא חוסנו השנה בגלל הצמצומים - נשמע ממש רע, רע מאוד. אבל לאט לאט מרגילים אותנו לכל. התרגלנו לראות עניים חדשים מחטטים בזבל, התרגלנו לראות אנשים שעד לא מזמן היו מעמד בינוני אוכלים בבתי תמחוי - נתרגל גם למחלות שנות החמישים שיחזרו אלינו, ובכלל, נתרגל להיות מדינת עולם שלישי - דבר שממילא היינו מאז ומתמיד.
מה? 394029
לי זה נשמע בעיקר מעורר חלחלה. אבל תמוה? לא. עוד לא שמת לב לאן המדינה הזאת הולכת?
מה? 394092
בלי להכנס לעצם העניין, רבע מהתלמידים לא חוסנו *בבתי הספר*. חלקם קיבלו את החיסון בקופות החולים.
הכל לטובה 394018
לא צריך להסתכל רק על חצי הכוס הריקה.
אולי מדובר במהלך המיטיב עם האחיות אשר נמצאות תחת סיכון לעבוד כל חייהם בידיעה שהפנסיה מובטחת ואז בגיל פרישה לגלות שהן היו חברות בועד העובדים הלא נכון.
אני בטוח שהן יוכלו למצוא עבודה בתור עובדות קבלן אצל אחת משמונה המשפחות החולבות את המשק, שר האוצר יוכל לומר שרמת האבטלה בירידה ובגיל שישים הן תושלכנה לרחוב ויבואו ממטה המפלגה להכין מהן תשדיר תעמולה.
העיקר שלא יחיו באשליות.
הכל לטובה 394020
ואצל הרבה משפחות אחרות הן יוכלו לטייל עם הילדים שיחטפו פוליו, בכסאות הגלגלים שלהם. איזו תמונה מתוקה ונוגעת ללב תהא זו, עבודה עברית במקום עבודה פיליפינית, האח הידד!
הכל לטובה 394043
אתה צודק ואף יותר מכך. אחיות מקצועיות אינן נדרשות לקבלנים. לאחיות לא קשה למצוא עבודה. מהכרות אישית אני יודע שאחיות אינן מקבלות דמי אבטלה כי תמיד מוצעת להן עבודה אחרת.
הבעיה היא בתי הספר והתלמידים שלא כולם נמצאים במשפחות בעלות מודעות לרפואה מונעת.
הכל לטובה 394080
בתי החולים מחפשים היום אחיות מוסמכות, ולעתים אפילו אחיות עם תואר, בעוד שיש להניח שחלק מאחיות בתי הספר הן אחיות מעשיות (ואם אני טועה בעניין זה, מצבן של האחיות המפוטרות טוב משחשבתי).

עוד דבר שלדעתי צריך לזכור הוא שגם במקרה שיש עבודה בנמצא, היא שינוי מהותי ביותר בסגנון החיים שהאחות בחרה- האחות תצטרך לשנות את קהל היעד שלה (האלטרנטיביות יהיו בעיקר בתי חולים ובתי אבות) ובעיקר את שעות העבודה, לא דבר טריביאלי כלל.

ומשהו לגבי רפואה מונעת: מדינת ישראל התהדרה עד לא מזמן כאחת המדינות עם שיעור החיסון באוכלוסיה שהוא בין הגבוהים בעולם. הדבר נבע מתפקוד טוב מאוד של התחנות לאם ולילד ("טיפות חלב") ושירותי חיסון בתוך בתי הספר (גיל החיסונים נקבע, בין היתר, על פי הגיל שבו תוכל עדיין לנקז מקסימום מילדי מערכת החינוך ועדיין לקבל יעילות חיסונית). את התחנות לאם ולילד הרסו לפני כמה שנים באיזה, ועכשיו מחסלים את החיסונים במסגרת בתי הספר.

מה שמדהים במיוחד הוא שלא לפני הרבה שנים (בסביבות 10?) היו בישראל כמה מקרים של שיתוק ילדים‏1 בשני מחוזות, ויש גם מקרים מדי פעם של מחלות בנות חיסון שפורצות באוכלוסיות המסרבות חיסון (קבוצות מסוימות של חרדים, למשל), כך שהסיכון באי-התחסנות הוא לא סיכון תיאורטי אלא סיכון מדיד וברור. ובכל זאת, אין ניסיון לשמר את ההישג הזה.

1 שנבע אז מניסוי שבוצע על האוכלוסיה (מבלי ידיעתה) בשינוי החיסון לשיתוק ילדים, שמסתבר שהיו לו השפעות לא צפויות.
הכל לטובה 394090
למה כוונתך ב"את התחנות לאם ולילד הרסו לפני כמה שנים"?
הכל לטובה 394105
הכל לטובה 394122
אבל זו יוזמה שלא יצאה אל הפועל.
אחות, מה עשית? 394100
מה זה "אחיות מעשיות"?
אני מכיר מעשיות על אחיות (סינדרלה) אבל לא להיפך.
ולה יש אח מוס 394186
המחווה ליוסי בנאי ממש מתבקשת כאן.
אחות, מה עשית? 394198
אאל''ט אחיות בלי הכשרה אקדמית. בכל מקרה מדובר באחיות עם פחות הרשאות מאשר אחיות מוסמכות.
הכל לטובה 394229
אני מניח שאחיות מעשיות הן אחיות מאד ותיקות ולא צעירות ובעניינן את צודקת.האם מאחיות בתי ספר לא נדרש להיות אחיות מוסמכות?
כשכתבתי שלאחיות קל למצוא עבודה לא התכוונתי שתנאי העסקתן בבתי בחולים הם טובים; בהרבה מיקרים התקנים אינם אנושיים ובנויים על "כח עזר" של בני משפחה.
הכל לטובה 394230
מכיוון שביקרתי בטיפת חלב לאחרונה אני יכול להעיד מכלי ראשון שהמוסד עדיין קיים.

בעניין אחיות בתי הספר, אם הבעיה היא חיסונים, לא צריך להחזיק אחות במשרה מלאה כדי לחסן את ילדי כיתות א. מספיק להחזיק אחות על כל 20 בתי ספר שתטייל בין כולם על ערכת חיסונים. המטרה העיקרית של החזקת אחות בכל בית ספר היא מתן עזרה ראשונה לתלמידים. אם יש פיתרון לבעיה הזאת, כמו למשל קורס חובשים לאחת מהמורות, או חובש בכוננות טלפונית לכמה בתי ספר, אולי אין צורך באחות.
הכל לטובה 394288
יש פער בין לצמצם לבין לפטר את כולן.

בארה''ב, אגב, תפקיד האחות היה דומיננטי בהרבה מאשר בישראל, והיא היתה אחראית על לא-מעט הדרכות בכיתות (משהו דמוי יועצת), וכן על נושאים של הגיינה אישית (כולל אחריות על אפס סבילות לכינים).
הכל לטובה 394292
יש פער, אבל אם מדובר על צמצום פי עשרים ( כמו שההערכה הגסה שלי קובעת), מבחינה טכנית זה שקול לפיטורים כללים.

אפס סובלנות לכינים? אני חושב שבארץ הגיעו למסקנה שזה בלתי אפשרי וגם מעורר סטיגמות. כילד אני זוכר את האחות מחטטת בשערותינו עם מוטות זכוכית טבולים בנוזל לבנבן. בררר...
הכל לטובה 394301
עפ"י הקישור ל ynet , כבר כיום אין אחות בכל בי"ס. הקישור מדבר על יחס של אחות אחת ל 4000 תלמידים.
הכל לטובה 394328
כשהייתי בתיכון תפקיד האחות היה לתת מיץ פטל למבריזנים שלא הצליחו להשתמט.
עוד פעם בעיות עם האגודה הזאת, מתי יהיה סוף לשחיתות הזאת 394433
לא מזמן קראתי מאמר בעתון הארץ על האגודה הזאת. הכתבה סיחררה אותי. היה כתוב שמנכ"ל האגודה הזאת מרוויח 55,000 שקל בחודש על חשבון האזרחים.
לא רק זו, האגודה נותנת שירותים של הערכות תלות לזקנים באופן לא מקצועי. כמו לאבא של אותה עו"ד שלא אישרו לו עזרה, למרות שהוא מרותקת למיטה 24 שעות ביום, ולאחר בדיקה ותלונה כן קיבל. לדעתי צריכה להיות וועדה חקירה במשרד הבריאות על המשכורת המשוגעת של המנכ"ל, ושלא מהסס לזרוק 600 אחיות לרחוב . איפה שר הבריאות החדש ?
איפה הרפורמה ?
תעסיקו כבר אותן עובדות במשרד הבריאות ותתפרדו מהאגודה הזאת ! או תעשו מכרז פתוח לכל החברות כוח אדם ולא רק לאגודה לבריאות.
כבר משרד התעשיה הבטיח שיהיה מכרז להערכות תלות לעובדים זרים.
הבטוח הלאומי כבר התפטר מאותה אגודה כשרצו לדרוש מחיר מופרז עבור שרותים של חוק סיעוד ונכות.
הפעם לא נשתוק ונדרוש קליטת העובדים במשרד הבריאות.
הבעיה היא באגף התקציבים של משרד הבריאות 394798
אגף התקציבים של משרד הבריאות פשוט לא מצא לנכון לחדש את החוזה עם האגודה לבריאות הציבור.

יש כ 2000 עובדים במשרד הבריאות ואני בתוכם שמועסקים דרך האגודה וזה בגלל חוסר בתקנים במשרד הממשלתי.

תנאי ההעסקה באגודה היא בדרך כלל טובה תנאים פחות או יותר זהים לאלו שמעוסקים ע"י משרד הבריאות עצמו רק שאין לעובדים קביעות.

הבעיה היא שבגלל מלחמות כח באגף התקציבים כל מספר חודשים כל עובדי האגודה מפוטרים ולאחר מספר ימים בדרך כלל מתקבל הודעת ביטול לפיטורים אני מקווה שגם הפעם זה יסתיים כך.
הבעיה היא באגף התקציבים של משרד הבריאות 394968
אתה לא חושב שהבעיה האמיתית היא שאתם מועסקים דרך אגודה, במקום להיות מועסקים ישירות ע"י משרד, ולכן אין לכם קביעות ויכולת בסיסית להגן על זכויותיכם?

ראיתי לאחרונה כתבה ב"מבט שני" בנושא ההעסקה דרך חברות משנה במשרדי הממשלה השונים. מדובר בגזל של זכויותיהם הסוציאליות, ומן הראוי שכולם ישבתו עד שיועסקו שוב באופן ישיר ובאחריות.
יש מחסור בתקנים במשרדי הממשלה 395513
משרדי הממשלה כולל משרד הבריאות קיבלו הוראה מפורשת מהאוצר שאסור להם לקבל עובדים חדשים.
הפיתרון היחידי למשרדי ממשלה אלו היא להעסיק עובדים חדשים הוא ע''י חברות כח אדם כגון האגודה לבריאות הציבור שהוקמה במיוחד כדי לפתור בעיות של העסקת עובדים חדשלים ללא תקנים במשרד הבריאות.
יש מחסור בתקנים במשרדי הממשלה 395516
איזה חלק מבין אחיות בתי הספר (אם בכלל) הן עובדות חדשות?
יש מחסור בתקנים במשרדי הממשלה 395592
ממש מוזר, שבאוצר לא שמו לב באיזו קלות אפשר לעקוף את האיסור. זה כאילו הם אוסרים על משרדי הממשלה לקנות עפרונות מכל הסוגים פרט ל- HB-1.
יש מחסור בתקנים במשרדי הממשלה 395672
מה גורם לך לחשוב שבאוצר לא שמו לב? שמו לב. באוצר מעוניינים ב"הגמשת שוק העבודה". הם מציינים את זה בריש גלי.
וטיפת חלב 395612
"ההסתדרות הרפואית בישראל וארגון רופאי המדינה פנו בסוף השבוע לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בבקשה להקפיא בצו את סגירת התחנות לבריאות האם והילד, ("טיפת חלב") שבאחריות משרד הבריאות. ... לטענת הרופאים, העברת תחנות "טיפת חלב" לאחריות קופות החולים נעשית בניגוד לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, ובלא כל היוועצות או משא ומתן עם נציגי הרופאים."

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?co...
מנסיון אחות 407972
זה נשמע לא הגיוני כי אחיות עובדות עם אגודה אבל מנסיוני שנפטרתי גם כן מבית אבות פרטי יכולות לתבוע את משרד בריאות ולקבל משכורת לכל החיים בהן יושבות בבית

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים