הצעת חוק: בכירים במערכת הביטחון יידרשו לתקופת צינון של שנתיים לפני כניסה לפוליטיקה 2650
קציני צה"ל בדרגת אלוף ורב־אלוף, קציני משטרה בדרגת ניצב ורב־ניצב, קציני שב"ס בדרגת גונדר ורב־גונדר, וכן בכירים בשב"כ ובמוסד יידרשו להמתין שנתיים מיום פרישתם עד שיוכלו לעסוק בפעילות פוליטית – כך מבקשת לקבוע הצעת חוק חדשה, אותה יזם חבר הכנסת יובל שטייניץ (ליכוד).

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי תקופת הצינון, שארכה עומד כיום על חצי שנה, חשובה "לחוסנה של הדמוקרטיה האזרחית ולצמצום הפוליטיזציה בצה"ל ושירותי הביטחון". על ההצעה חתמו 30 חברי כנסת, ביניהם האלוף במיל' מתן וילנאי, האלוף במיל' וראש השב"כ לשעבר עמי איילון, הניצב בדימוס יצחק אהרונוביץ, וסגן ראש השב"כ לשעבר ישראל חסון.
קישורים
"הארץ"
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

חלוץ כבר מתחיל עכשיו 394539
את תקופת הצינון. הוא אפילו עובר רעד קל.
חלוץ כבר מתחיל עכשיו 394596
חלוץ מצונן כבר זמן רב. הבעיה היא עם תקופת צינון לראשי הסתדרות, כנראה.
ומה ייעשו הדגנרלים (מיל.) בשנתיים הללו? 394602
יסחרו בנשק (ע"ע אהוד ב.)?
יבריחו סמים (ע"ע אלחנן ט.)?
או שסתם יטיילו בעולם ויתנו הרצאות בתשלום (ע"ע יצחק ר.)?
ומה ייעשו הדגנרלים (מיל.) בשנתיים הללו? 394649
נורא.

יש לעודד השמה של אנשי צבא בפוליטיקה, כי שם הם בכלל לא גורמים נזק.
צריך גם להעלות את הפנסיה שלהם שלא יתפתו לעבודות אחרות.
רק שנתיים? 395196
זה לא מספיק.
הפוליטיזציה של צה"ל, כפי שהגדירו אותה, אכן היא מהנגעים החמורים ביותר.

אנו זוכרים היטב את הטריק שעשה שרון עם מופז כדי שהוא יוכל להציב אותו כשר בטחון בובתי עבורו, מיד אחרי שהוא פרש מהרמטכ"לות, ולראייה - אחד משרי הבטחון הגרועים שידעה מדינת ישראל.

תקופת הצינון חשובה מכמה היבטים:
1. שינוי תפיסה - חשוב שחבר קבינט שלוקח החלטות הנוגעות לביטחונה הלאומי של ישראל לא יאחוז בתפיסה של הארגוו הלוחם שכרגע יצא ממנו. שני הדברים שונים בתכלית. השנתיים האלה אמורות לשנות את תפיסת ה"פטיש חמישה קילו" (כפתרון לכל דבר) בתפיסה אחרת - חשיבה לטווח ארוך, תכנון אסטרטגי. נקח כדוגמא את מופז ועמוס גלעד הטיפשים שהחליטו להרוס את הרשות הפלסטינית ולשים את חמאס בשלטון.

2. נפוטיזם - מדהים כמה הפוליטיקה הפנימית בצבא חודרת למשרדי הממשלה. שר ביטחון ועוד בכירים בצמרת הם פשוט פוליטיקאים צבאיים עם אישור על אזרחי. רמטכ"ל חדש? אלוף פיקוד חדש? מזכ"צ חדש? הכל כבר עובר דרך השולחן של ראש הממשלה. מינויים פוליטיים, כידוע, לא חסר במדינה.

3. החלטות צבאיות/פוליטיות - הידיעה כי כבר בכהונתך כאלוף ביכולתך לחמם את הכסא של הממשלה הבאה מטריפה לך את המוח ולפעמים אתה עשוי להורות/לא להורות על מהלכים שונים. דיברו על כך שגם דוקטרינת חלוץ, כפי שהוצגה בכניסתו לתפקיד לנוכח ההתנתקות, הדוגלת בהפרדה בין המדיניות לצבא, נועדה למעשה להכין את הקרקע לכהונתו כשר בטחון בעתיד.

שנתיים לא מספיק, צריך לתת להם חמש. שיסעו לחו"ל, יתאווררו, ישלימו את התואר שלהם, ואז יחזרו לארץ לנהל את המדינה.
רק שנתיים? 395208
תומכת בהצעתך.
רק שנתיים? 395225
נדמה לי שבארה"ב זה יותר מ-‏5 שנים.
רק שנתיים? 395236
עוד יותר טוב.
רק שנתיים? 395303
ה''טיפשים שהחליטו להרוס את הרשות ולשים את חמאס בשלטון'' הם הערבים היושבים ביש''ע והצביעו עבור החמאס... (מופז, וגלעד, ובמיוחד שרון, בכניעתם לטרור, רק שכנעו אותם שכדאי להם להצביע לחמאס כי החמאס הצליח לגרש את ישראל מרצועת עזה)
רק שנתיים? 395324
להזכירך, בחומת מגן, חביבינו קיבלו החלטה להרוס את השלטון שהיה בראשות הפתח וערפאת, והוביל להתפרקות כל הממסד השלטוני של הפתח, מהלך אשר הביא לצמיחת אנשים כמו זביידי שכיום מנהלים את המציאות שטחים.
אין ספק שערפאת היה חתיכת אידיוט, אבל גם אנחנו תרמנו לעליית חמא''ס.
רק שנתיים? 395389
בודאי שתרמנו לעליית החמאס. גירוש אלפי יהודים והרס יישוביהם לאחר 5 שנות טרור שכנעו את צאצאי הפולשים הערבים לא"י, כי הטרור יעניק להם הישגים שלא יוכלו להשיג במו"מ.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים