מה היה גורם לך לעזוב את מדינת ישראל ולהשתקע במדינה אחרת? 2665
כלום. בכל מקרה אשאר פה 60 14%
אובדן הצביון הדמוקרטי 72 17%
אובדן הצביון היהודי 35 8%
אם כל החברים שלי היו עוזבים 4 1%
אם המשפחה שלי היתה עוזבת 12 3%
מערכת יחסים 10 2%
הזדמנות עסקית 23 5%
מצב בטחוני קשה מנשוא 5 1%
שתיים או יותר מהאפשרויות לעיל 128 30%
אחר (פרט/י!) 16 4%
כבר עזבתי 28 6%
מעולם לא הייתי תושב מדינת ישראל 2 0%
סגירת האייל הקורא 36 8%

431 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

דחפים או שאיפות? 414092
מעניין לראות שכל בעית הזהות הישראלית יכולה להיות מצומצמת לסידרה של אפשרויות שליליות "דוחפות." היינו, אין אפשרות חיובית שמושכים - רצון להכיר אנשים חדשים, רצון להתנסות או לשנות סביבה תרבותית, אקלים ואקולוגיה שונים שמושכים את הלב והנפש (נפש!?) וכיוב'. במחשבה שניה, אולי אפשר לראות בדוחק "אפשרות עיסקית" כאפשרות חיובית "מושכת," אבל זה רק מעמיק את השאלה.
דחפים או שאיפות? 414098
גם ''מערכת יחסים'' יכולה להיות גורם מושך ולא דוחף.
דחפים או שאיפות? 414111
נדמה לי שהשאלה היא יותר על עזיבת המדינה ופחות על הימשכות למקומות אחרים.

אבל זה כמעט תמיד צירוף של נסיבות. אני יודעת מה כן החזיר אותי הביתה לארץ אחרי 4 שנים באירופה - שילוב של געגועים לשפה העברית, הזדמנות אחרונה לסיים את התואר הראשון, החמרת התנאים של תושבים זרים וגם היעדר אופק כלכלי (בין היתר בגלל ההחמרה).
414107
מצחיק, זו בדיוק שאלה שתהיתי לגביה לא מעט בחודש האחרון. רוב הזמן התשובה שלי הייתה ''מחורבן ככל שיכול להיות כאן לפעמים, אני עדין חושבת מימין לשמאל, אז כנראה שכאן אני אשאר''. אבל דווקא ביומיים האחרונים שם מעבר לים, התחלתי לתהות אם זה באמת בלתי אפשרי בשבילי לעבור למקום אחר למרות תחושת הזרות ש(כך נדמה לי)תהיה בלתי נסבלת.

אז סימנתי ''אם המשפחה שלי תעבור'', אבל נדמה לי שהתשובה הנכונה צריכה להיות שילוב של כמה תשובות - אם המשפחה תעבור, והמצב כאן, במקביל, יגיע לשפל שאני לא אוכל לסבול עוד, ולא ארגיש שיכולה לשנות.
414112
פירוט: כמו שכתבו למעלה, זה לא משהו במדינה שגורם לי לרצות לעזוב (אם כי אני מניח שאובדן הדמוקרטיה היה גורם לי לברוח כל עוד נפשי בי), אלא משהו במדינה אחרת שגורם לי לרצות לעבור לשם. אני חושב שמי שעובר למדינה אחרת בגלל שלא טוב לו איפה שהוא נמצא, עושה טעות, ועשוי למצוא את עצמו נודד עוד מספר פעמים בלי למצוא את מקומו.

מצד שני, אולי גם אני אגלה שעשיתי טעות. לפחות לי לא תהיה בעיה לחזור לפה - מעולם לא טענתי שרע כאן.
414115
אני לא בוח שאתה צודק בהשערה שלך ש"מי שעובר למדינה אחרת בגלל שלא טוב לו איפה שהוא נמצא, עושה טעות, ועשוי למצוא את עצמו נודד עוד מספר פעמים בלי למצוא את מקומו".
כלומר, לא מי שעוזב בגלל קשיים כלכליים, נטל המיסים וכן הלאה, וגם לא בגלל שהוא כן ימצא את מקומו.
מי שעוזב בגלל שהוא לא יכול להשלים עם צביונה של המדינה (אובדן הדמוקרטיה, כפיה דתית, חוסר צביון יהודי, שנאת זרים, שחיתות - בחר את המתאים לך) ומגיע למדינה אחרת, בה הוא אכן outsider. גם אם שם השחיתות גדולה מאשר כאן, לא אכפת לו - זה לא שלו.
414116
אבל מי שמגיע למדינה אחרת מתוך רצון להישאר בה זמן ממושך - יהיה מעוניין גם, בסופו של דבר, ברמה כלשהי של אינטגרציה, כולל תחושת אכפתיות וכולל מינימום של תחושת ''זה שלי'' - כך שהשחיתויות וכל השאר כן יפריעו לו. נדמה לי שאפשר להרגיש משהו כזה בהתייחסויות של רב''י לפוליטיקה האמריקאית.
414120
נראה לי שלגבי חלק מהרוסים בארץ זה לא נכון (כולל אלה שלא מתכוונים להמשיך מכאן לקנדה).
414122
בארץ, המצב בכל הפרמטרים - פוליטי, בטחוני, חברתי, כלכלי, הכל - המצב הוא כל כך מסובך, שצריך להגיע הנה ממניעים ציוניים חזקים במיוחד כדי להרגיש תחושת השתלבות ושיתוף. ורוב הרוסים, כולל אלה שישראל היא אצלם לא רק תחנה בדרך לקנדה - לא הגיעו הנה מתוך מניעים כאלה, כך שרבים מהם שומרים על ריחוק, התבדלות והסתגרות בתוך עצמם.
414194
ההסתגרות אצל חלק מהרוסים אינה נובעת מחוסר עניין מה קורה במדינה. ראשית, רבים מהמהגרים למדינה אחרת חווים הלם תרבותי. גם אנחנו כשעלינו לישראל בשנת 1957 חווינו הלם כזה. מצד אחד המטען התרבותי שהבאנו היה חשוב לנו והיה חלק מחיינו. מצד שני נתקלנו ביחס של בוז למטען הזה. היות שלעליה הנוכחית יש את המסה להמשיך ולקיים את התרבות הזאת-הם עושים את זה. זהו הריחוק וההסתגרות שאנחנו רואים. אני מקווה שעם השנים, הם יפתחו תוך כדי הפתחות שלנו לתרבות שהביאו וקליטת חלק מהמרכיבים.
הדרך ממוסקווה לי-ם עוברת בניו-יורק? 414205
נראה לי שדווקא השינויים התרבותיים ברוסיה עשויים (או עלולים, תלוי בנק' השקפתך) עם הזמן להקל על הטמעות מושלמת יותר של העולים ממדינות ברה"מ לשעבר בארץ.

גל העלייה הגדול של ראשית שנות התשעים הביא לארץ אנשים שמבחינה תרבותית וקונספטואלית היו סובייטים. אז נכון שחלקם הגדול לא חש הזדהות מיוחדת עם המפלגה הקומוניסטית לדורותיה וכו', ובכל זאת היה קיים (ועדיין קיים, עבור חלק ניכר מאנשי הדור ההוא) פער שדי קשה לגשר עליו בהתקרבם לחברה הישראלית. הרשה לי לחרוג מכללי הפ"ק ולהניח ששוני מהותי נוסף, בהתייחס לעליה זו אל מול עליות מסיביות קודמות נובע מכך ששתי התרבויות; נניח, הישראלו-אמריקא-מערבית וכן הסובייטית היו תרבויות "מתחרות" ובאיזה מובן שייכות לאותה קטגוריית משקל. בכל אופן, קשה עד בלתי אפשרי לבחור מבין שתי תרבויות אלה, ולהצביע על התרבות "הפרימיטיבית" יותר – אותה יש לזנוח לטובת ערכי התרבות החדשה (האחרת).

ולעניין עצמו; ברוסיה של העשור האחרון עובר גם כן גל של התמערבות. בלי לשכוח את נכסי התרבות שהעולים "הביאו" איתם, אלו שרוצים להמשיך ולהתקיים במין בועה סגורה, צריכים בכל זאת לקבל איזשהו קלט-תרבותי אקטואלי, אלא שכאמור גם קלט זה הופך להיות דומה יותר ויותר באופיו לתכנים שהישראלים צורכים (ומייצרים) בעצמם, וכך בעל כורחם מתקרבים גם המתבודדים בעולים אל המיינסטרים הישראלי.

* כל האמור לעיל הוא בגדר התרשמות אישית, לא-מקצועית, ושטחית לעילא – ראו הוזהרתם.
הדרך ממוסקווה לי-ם עוברת בניו-יורק? 414208
לא התכוונתי לתרבות הסובייטית אם בכלל היתה כזאת. היתה להם תרבות בילוי, מוסיקה, תיאטרון שונה. דוקא אלה לא היו סובייטיים; הם היו אירופאים במידה רבה.
? 414211
לא כ"כ הבנתי את תגובתך זו.
"דוקא אלה לא היו סובייטיים", למה דווקא ומי הם אלה?

נדמה לי שהזיהוי שאתה עושה בין תרבותם של העולים ממדינות ברה"מ לבין תרבות אירופה חוטא במידה רבה לאמת. אבל אולי ראוי שתבהיר מעט את דבריך...
? 414252
המפגשים, קיום מסיבות ימי הולדת, הליכה לתיאטרון, לקונצרט ולמוזיאון, אינם תרבות סובייטית. העולים אינם נוהגים לבקר בתערוכות של הריאליזם הסוציאליסטי או בתערוכות משק למיניהן, או תחרויות סטכנוביצ'ים, או מצעדי אחד במאי.
? 414254
אוקי, כעת ברורה לי החלוקה שאתה עושה. בעיני לפחות, היא מלאכותית. בהנחה שהליכה להצגות תאטרון, קונצרטים וביקור במוזיאונים הן פעילויות תרבותיות אוניברסליות למדי, בוודאי שלא הייתי טוען שיש בעצם קיומם איזו קירבה יתרה לתרבות הארופאית (אולי קצת, אבל בכל מקרה, כאן אתה כבר צועד על חבל דק, אם אינך רוצה להתייחס לתכנים להם נחשפים במוסדות האמורים).

באופי המפגשים, ימי ההולדת וכו' מתגלמת באמת התרבות המדוברת, קרא לה סובייטית, קרא לה רוסית -- ארופאית היא לא.
? 414266
מי אני שאתווכח איתך? אם אתה אומר סימן שאתה יודע.
הדרך ממוסקווה לי-ם עוברת בניו-יורק? 414555
אולי דרך פטושקי?
414129
נראה לי שישנם רבים שמדינות אחרות פשוט מתאימות להם יותר, ולכן גם אם ייצאו מכאן משום שרע להם פה - זו לא תהיה טעות. זה יכול להיות המרחק (המיטיב) מהמשפחה, שחרור מדאגות ישראליות קלסיות (הילד לא חייב ללכת לצבא, וכיו"ב), מציאת קהילה כלבבך, אפשרויות כלכליות/מקצועיות משופרות יותר... ועוד ועוד.
יותר משתיים 414119
אבדן הצביון הדמוקרטי.
עזיבת כל החברים + המשפחה.
מצב בטחוני בלתי נסבל.
כל אחד מהם בנפרד היה מבריח אותי מכאן, אבל יש הבדל ביניהם. בעוד המקרים הראשון והשלישי יכולים לקרות באופן בלתי תלוי, לא סביר שהמקרה השני יקרה בלי המקרים האחרים.
האופציה החסרה: 414123
מדינת ישראל, בכל מקרה, כבר מזמן עזבה אותי.
האופציה החסרה: 414130
מה "עזבה"? אתי היא לא הייתה אף פעם.
הדמורקטיה 414139
אחרי רצח רבין היה לי את החשש שבעוד כמה זמן יעלה מנהיג פשיסטי שיהלל את הרצח וערכי מוסר יעופו לכל הרוחות בנסיון להשליט סדר במדינה
אם תהיה כאן הפיכה אני הלכתי לאוסטרליה, עם המפתח של הדירה לכל מקרה...
הדמורקטיה 414336
גם אחרי שבגין עלה לשלטון היו הרבה שחשבו שהדמוקרטיה הולכת להזרק לעזאזל. והנה, שוב ושוב מוכיחים מנהיגי ואזרחי ישראל שהדמוקרטיה הישראלית כן חשובה להם, ושוב ושוב מוכיחה הדמוקרטיה שהיא הרבה יותר יציבה משאנחנו אוהבים לחשוב.
הדמורקטיה 414365
הייתי אומר שהרצון של האזרחים לשמור על הדמוקרטיה גובר על הסכנות לדמוקרטיה, בגלל זה הדמוקרטיה עמדה בפגעי הזמן. אך שלא כמו בעבר יש פחות סולידריות בין האזרחים ולכן פחות אינטרס משותף לדמוקרטיה (ע''ע עמונה, הבטחות פרץ לפני הבחירות, ועוד)
אחר: 414147
האופי הישראלי.
אחר: 414162
זה צריך להיות "אחר: מעוניין כבר עכשיו לעזוב, אך טרם עשיתי זאת."
אחר: 414168
אחר: באים והולכים.
מאז שחזרנו מארה"ב יש לי תחושה ציונית טובה שאני כאן לחלוטין מתוך בחירה - שני שלישים מבני המשפחה הגרעינית שלי הם אזרחי ארה"ב, בנוסף על אזרחותם הישראלית (מה שאומר שגם השליש הנותר יכול לקבל ויזה מאד בקלות). יתר על כן, אותם שני שלישים הם אזרחים אמריקאים מלידה - כך שמעבר לארצות הברית הוא (לפחות רישמית) מעבר אל המולדת השניה ולא "נטישה" (אמוציונלית ההרגשה היא אחרת אבל זה דבר אחר).
אחר: 414174
התכוונתי שהתשובה של האלמוני צריכה להכנס תחת תשובה כללית יותר, שחסרה כרגע.
414180
רבים ענו שאובדן הצביון היהודי הוא סיבה לנטישה, האם אין אובדן הצביון הדמוקרטי משהו שמחייב פעולה להחזרת הצביון (במיוחד כשחותמו עודנו טרי, והוא יהווה ברירת מחדל אם לדוגמא הדיקטטור יתפגר) ? האם בריחה היא באמת תגובה (ציונית) הולמת לאובדן הצביון ?
הסבר מנקודת ראות אישית 414213
מבחינתי, מדינת ישראל כבר אינה דמוקרטית (או דמוקרטית דיה, או דמוקרטית רק בגבולות הקו הירוק, וגם זה בספק). אני כאן כי אני מאמין שהיא יכולה להפוך לדמוקרטית. כשסימנתי את התשובה הזו קראתי אותה כ-''כשהמצב יגיע לכדי זה שאני כבר לא אאמין שאפשר להפוך את המדינה לדמוקרטית''.
הנושא נוגע לי אישית 414189
אני כבר שבע שנים חי בחו"ל סתם כי ככה יצא. היה לי טוב בארץ וטוב לי גם פה. קצת קשה לי להבין אנשים שיוצאים בהצהרות בומבסטיות‏1 - אבל מסתבר שהם קיימים‏2.

------
1:
אם שמחון לא מקבל שר חקלאות אני אין לי מה לחפש פה!
2:
צוענים אקדמים 414196
אם כבר מדברים על נדידה אז ישנה תופעה גלובלית שבאופן טבעי תקפה גם לישראלים והיא תופעת הצוענים האקדמאים. אלו חברה עם דוקטורט שעוברים מפוסט אחד לשני, לשלישי לרביעי... ולא מצליחים להשיג תקן ועבודה מסודרת. הם יכולים לעבוד רק כל זמן שיש לבוס שלהם כסף במסגרת הגרנט.

אלו חיים קשים גם בגלל שהשכר שלהם לא מדהים ובעיקר בגלל שבהרבה מקומות השכר לא כולל הטבות סוציאליות והם צריכים להתחיל להתעסק עם כל ההפרשות האלו בעצמם מה שמשאיר הרבה מאוד מהם בלי פנסיה ושאר ירקות.

אני מכיר לא מעט אנשים כאלו והייתי כפסע מלהפוך לצועני אקדמאי. לא נעים.
צוענים אקדמים 414238
אני עובד בסביבה דומה, והתמונה לא שלילית כל כך. לא כל דוקטור מעוניין להשתקע בעיירה מנומנמת בניו אינגלנד ולהיות פרופסור באוניברסיטת ליגת הקיסוס המקומית למשך כל שארית חייו. הנדידה מוצאת חן בעיני רבים, ואין עוד הרבה מקצועות בהם ניתן לחוות כל כך הרבה תרבויות ולראות מקומות חדשים. ברוב המקרים גם לא צריך ללמוד את השפה המקומית, כי במוסד שבו עובדים כולם מדברים אנגלית. גם לוויזה וכל זה לא צריך לדאוג, המוסד דואג (לא להתבלבל עם "המוסד").

גם מבחינה מחקרית זה עושה טוב להכיר דברים חדשים ולא לעבוד על אותו הפרוייקט 20 שנה. ואם מדובר על פרוייקט קריטי, כגון סרטן או איידס, אז בדרך כלל לבוס יש מענק כמעט בלתי-מוגבל ואין חשש רב לאובדן מקום העבודה.

ועם ההפרשות שלי רק אני מתעסק, תודה.
צוענים אקדמים 414249
לא אמרתי שכל הצוענים האקדמים סובלים, בהחלט יכול להיות שיש כאלו שממש נהנים מאורח החיים הזה.

אני מכיר את הנדידה הזאת גם קצת מנסיון אישי (ph.d בחו"ל) ובעיקר בגלל הכרות אישית עם עשרות אנשים במצב הזה. מעט מתוכם אהבו את הסיטואציה. למעשה רק אחד, שקיבל ירושה יפה והיה פטור מטרדות כלכליות.

מה שכן, אני לגמרי מסכים איתך שמבחינה מחקרית לצוענים אקדמים יש יתרון מובנה בגישה לפתרון בעיות כי הנדידה בין מעבדות מביאה אותם ללימוד מתמיד של נושאים וטכניקות חדשות.
צוענים אקדמים 414255
אז בעצם הבעייה היחידה שלך עם אורח החיים הזה הוא ההיבט הכלכלי?

לדעתי הגזמת כשכתבת לעיל "אלו הם חיים קשים". קצת פרופורציות. מי שחי בצנעה יכול לחסוך הרבה ממשכורת של פוסט דוקטורט, אפילו שהיא נמוכה.
צוענים אקדמים 414260
מה סדר הגודל המדובר (ארה"ב) ? ממה שידוע לי המשכורות (במיוחד במקומות נחשבים) הינן סבירות בהחלט והחסכון הוא גבוה בהתחשב בעובדה שעובדים שם אבל חוסכים לפנסיה כאן.
צוענים אקדמים 414492
אלה חיים קשים לא רק מההיבט הכלכלי. בוודאי שיש פוסט-דוקטורנטים שההרפתקאות וחוסר השגרתיות מדליקים אותם - אני לא אחת מהם; אני רוצה כבר להגיע למקום שאוכל לקרוא לו "שלי", לגינה שאוכל לשתול בה ירקות ופירות וליהנות מהם שנים, לקהילה שבה יהיו לי חברים קרובים שאוכל לראות כל יום ולא להצטער להיפרד מהם. אני מניחה שזה עניין של אופי.
צוענים אקדמים 414700
אני מזדהה עם כמיהתך, ולעתים ובאופן חלקי גם אני מעוניין בדברים שציינת. אני מאוד מתחבר למקום בו אני גר, ותוך שבועיים אני מגלה כל פינה סודית שגם ותיקי המקום לא שמעו עליה, וגם אני אוהב לשתול ירקות; ובכל זאת אחרי כמה שנים המקום ממצה את עצמו ופתאום אני רוצה שינוי דרסטי. מוזר.
צוענים אקדמים 414968
הנדידה היא יפה וכיפית גם לי, אולי בגלל שאני לא מכיר דבר אחר, אבל כמה פוסטים אתה מכיר בני 55?
צוענים אקדמים 415211
שאלה קשה. זה כמו השאלה "מה יש יותר, חדשות טובות או חדשות רעות?" החדשות הרעות (המומשלות כאן, באופן אירוני, לפוסטים הצעירים) זוכות לכל הכותרות, והטובות לא מעניינות. ייתכן ויש המון פוסטים קשישונים במוסדות אלו ואחרים, אני באמת לא יודע.

מה בעצם רע בלהיות פוסט בן 55? אם המחקר בו אתה עוסק מעניין אותך, הרי שזו נחמה גדולה. האם שתי האפשרויות הקיצוניות הן או להיות פוסט או להיות פרופסור באוניברסיטה ולהשתקע לכל החיים במקום אחד? אני לא בטוח, כאמור, שאעדיף את האפשרות השנייה.

(האפשרות השלישית היא לגלות המון דברים ולהיות מצטיין ואז כל מוסד שבעולם מחזר אחריך ומוכן לתת לך הרבה יותר ממשרת פוסט).
צוענים אקדמים 415283
כמעט כל המוסדות מגבילים את משרות הפוסט-דוקטורט ל-‏5-7 השנים שאחרי קבלת התואר, כך שהתוכנית לצאת לפנסיה מתוך מסלול של משרות פוסט-דוקטורט קצת מפוקפקת.
צוענים אקדמים 415316
הם גם מגבילים את גילם של הדוקטורנטים?
צוענים אקדמים 415333
של הדוקטורנטים לא, אבל אולי של הפוסט.
צוענים אקדמים 415466
אולי בארץ. בארצות-הברית, אני די בטוח שהגבלה כזו היתה מוכרזת לא חוקית.
צוענים אקדמים 415540
גם בארץ הגבלה כזאת היא בלתי חוקית‏1.
אם כך זה לא בלתי אפשרי להמתין לגיל 60, ואז להתחיל לעבוד על הדוקטורט, ולפרוש לפנסיה ממשרת פוסט...

___
1 אין בכך כדי לטעון שאינה קיימת בפועל.
אני כבר עזבתי 414240
שתי ‏2 סיבות נוספות (אני לא בטוח אם הן רלוונטיות לסקר, כי מדובר במצב סטטי ולא במשהו שעשוי להשתנות ‏1):

1. הקוטן הגיאוגרפי של ישראל. הרגשתי כאן כמו בכלא. אם אני גר בכפר יונה ואני יוצא לטיול קטן בשדות, למחרת אני עלול למצוא את עצמי בצינוק באיראן. לא תודה. כאן באירופה אני נכנס למכונית והשמיים הם הגבול. גם עם אופניים ביקרתי פעם בשלוש מדינות בתוך שבוע. הישראלים תלויים בנתב"ג ושות' בכדי לנסוע לחו"ל. פעם הייתה שביתה בנתב"ג ותיירים ישראלים נאלצו לישון בטרמינל של JFK במשך שבוע. לא תודה. פה טסתי לפני חודש לאירלנד ושילמתי על הטיסה סנט אחד. כל הנ"ל מקנה משמעות חדשה למילה "חופש".

2. קוטן האוכלוסייה בישראל. רק 7 מיליון, מתוכם אלפי ערבים, חרדים וימנים קיצוניים. לא שיש לי משהו נגד שתי האוכלוסיות הראשונות, אבל הסיכוי למגע בינינו נמוך, זאת עקב שלל סיבות אשר אינן בהכרח אשמתו של מישהו. בקטגוריה "ימנים קיצוניים" אני מכניס גם לא מעט ממצביעי קדימה והעבודה, כך שמדובר כבר ברוב העם. נותרו רק מעטים, וזה נותן הרגשה של כפר. אין טיול קטן בתל אביב, המטרופולין שלנו, בו אני לא פוגש שלושה מכרים. אני אוהב מקומות גדולים אשר האנשים שניתן לפגוש בהם מפתיעים אותי כל פעם מחדש.

---

1 אלא אם כן אולמרט ופרץ יחליטו להתרחב ולכבוש את המזרח התיכון, אפשרות סבירה למדי בעיניי.

2 וסיבה שלישית וקריטית ביותר: האקלים! חורף In, קיץ Out.
אני כבר עזבתי 414280
גם אני כבר עזבתי (אבל לא מזמן - לפני חודש וחצי), והסיבה היא אחת מהפחות פופולריות פה - אשתי עברה לכאן מסיבות קריירה, ואני באתי אתה.
אני כבר עזבתי 414282
והאם זו עזיבה כללית, או לתקופה מוגדרת?
תלוי. 414427
אם הקריירה שלה תצליח, אז זו עזיבה לתמיד. אחרת כנראה נחזור.
תלוי. 414438
אם כך, אינני יודע מה לאחל לך.:)
אני כבר עזבתי 414329
אה, גם פיקסי בגרמניה, בעצם. איפה רודי וגנר בגרמניה?
זארברוקן (מדרום-מערב לפרנקפורט) 414422
אני כבר עזבתי 414426
עזוב, למה לך לדעת איפה רודי? אתה לא אוהב לפגוש מכרים ברחוב.
אני כבר עזבתי 414432
בדיוק בשביל זה. עכשיו זארברוקן נמחקה מהמפה.
אני כבר עזבתי 414703
הסקת מסקנה שאינה קיימת בטקסט. אני אוהב לפגוש מכרים ברחוב, אבל לא -רק- מכרים, כפי שנדמה לעתים שקורה בארץ (ולמהדרין: וגם באירלנד ובניו-זילנד ובכל מדינה קטנה אחרת).

בכל מקרה, פגישת המכרים ברחוב היתה רק דוגמית להמחשת העניין. קוטן האוכלוסייה ניכר גם בכמות האנשים שפוגשים באינטרנט, במספר הערכים בוויקיפדיה, במספר הספרים שנכתבים וההצגות שמועלות כל שנה, בפנים החדשות בפוליטיקה שפוגשים בכל בחירות. הכל יחסי כמובן (איך אפשר לגור באיסלנד?!), אבל אני פשוט אוהב יותר גיוון ממה שישראל יכולה להציע לי.

סלחי לי, אני מוכרח לרוץ לזארבריקן.
חכה, חכה, 415058
עוד אין לנו מספיק שמיכות חמות לאורחים!
(ואיפה אתה בדויטשלנד, אם מותר לשאול?)
בטובינגן, כמובן! 415213
(ובקושי יש לי שמיכה חמה לעצמי, אז אני רגיל).
אני כבר עזבתי 414337
מפתיע איך בתור נפולת-בפוטנציה, הודעות כמו זו שלך עדיין גורמות לי דחף בלתי נשלט לענות ב''ברוך שפטרנו''.

(אה, כן, כי אני שונא תל-אביביים, ואתה, גם אם אתה גר בהונולולו, אתה הו-כל-כך-תל-אביבי).

(שקט, ברקת)
אני כבר עזבתי 414339
תל-אביבי אמיתי בחיים לא היה כותב "אם אני גר בכפר יונה...". מה פתאום לגור בכפר יונה?
אני כבר עזבתי 414340
תל-אביבי זה לא מקום מגורים, תל-אביבי זה צורת הסתכלות על החיים.
אני כבר עזבתי 414341
נכון מאד! תלביב זה להיסתכל על העולם דרך משקפת הפוכה. וואלה, אנחנו זה כמו פריז. גם לנו יש דיזינגוף. אנחנו זה כמו הריביירה. גם לנו יש חופרישמן. אנחנו זה כמו ניורק. גם לנו יש ברים. אנחנו זה כמו אירלנד. גם אנחנו יודעים מזה סטאוט (אבל אפשר להזמין רק חצי תריסר סוגי בירות שתיים מהם מכבי וגולדסטר). אנחנו זה כמו לונדון. גם לנו יש אופרה עם עמוד שמסתיר.

יורשליים שולתת!!
אני כבר עזבתי 414342
Preaching to the choir, dude, preaching to the choir...
אני כבר עזבתי 414352
אתה צודק.
אני גר בת"א כמעט 10 שנים ואני הרבה פחות תל אביבי היום ממה שהייתי כשגרתי בהרצליה.

בעוד כמה חודשים אני אהיה מהגר מוניציפלי לגני תקוה.
אני כבר עזבתי 414355
ומה בצורת ההסתכלות של וגנר נראה לך כה תל אביבי?
אני כבר עזבתי 414358
וגנר?
אני כבר עזבתי 414361
סליחה, פיקסי.
אני כבר עזבתי 414363
''אין טיול קטן בתל אביב, המטרופולין שלנו, בו אני לא פוגש שלושה מכרים''. וגם ''בקטגוריה ''ימנים קיצוניים'' אני מכניס גם לא מעט ממצביעי קדימה והעבודה, כך שמדובר כבר ברוב העם''. אל תבקש ממני להסביר. תל-אביביות זה כמו אמנות גרועה - כשרואים אותה, מזהים אותה.
אני כבר עזבתי 414702
סלחתי!
כבר עזבתי 414316
מנטלית, לפעמים לצערי, אני עדיין בארץ הקודש.
כבר עזבתי 414402
ספר למה עזבת.
כבר עזבתי 414469
אל תתמם, בגללך!
כבר עזבתי 414513
אני מחטט בזכרון - האם לקובי אלכסנדר הקודם קראו אסף שפריר? יכול להיות, יכול להיות.
חסר: "הסתבכות עם אופציות" 414354
חסר: "הסתבכות עם אופציות" 414370
בגלל זה עוזבים את ארה''ב, לא את ישראל. בישראל אף אחד לא מתחשבן איתך יותר מדי אם רימית את המשקיעים או את הממשלה שלך.
חסר: "הסתבכות עם אופציות" 414445
אבל אם חלילה הרווחת כמה שקלים מסיכסוך של מישהו אחר (ואין לך דרגות) ...
חסר: "הסתבכות עם אופציות" 414448
אם המשקיעים שלך אמריקאים, כדאי לך לעזוב את ישראל.
מצב החינוך (אולי במפתיע) 414552
הוא הסיבה המרכזית שבעטיה עזבתי. מובן כי מצב החינוך מושפע מהתקציב לכך, שמושפע מסדר העדיפויות של הממשלה, שמכוננת על-ידי כלל בוחריה. ומכל זאת יוצא, שכל עוד אני תומך בשיטת משטר דמוקרטית (או פוטנציאלית במקרה הישראלי), אין לי מנוס אלא לעזוב למדינה דמוקרטית שבה הרוב קרוב יותר באמונותיו לאלה שלי...
כיוון שהלודביגה היא גנטית (או ממית?!) מורה וכיוון שבישראל לא רציתי להביא ילדים לעולם לתוך מערכת החינוך הישראלית, יוצא מכך... (ולא חוזר)

נ"ב - למי ששואל לגבי המצב הבטחוני/צבאי וכיוצ"ב, זה הכל חלק ממקשה אחת לדעתי.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 414597
ההתנתקות, ולאחריה הפוגרום בעמונה שכנעו אותי שהמדינה הזו גזענית כנגד יהודים, ושזה לא מקום ליהודי לחיות בו ולגדל בו משפחה. את השנה האחרונה ניצלתי לבדוק אלטרנטיבות ולהוציא דרכונים זרים לי ולמשפחתי.
איך שאני מסיים את התואר השלישי (אוטוטו...), אני עף מכאן עם אשתי והילד.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 414602
סיפורי סבתא. הימין השורשי, זה שתמך בהתישבות בעזה, לא יעזוב את הארץ. רק מתחסדים בלי זהות שורשית ינצלו בדיעבד את אי הצדק כתירוץ לעזוב.
גם בשנת הגירוש ניכר גידול בהתיישבות. לעזוב את ישראל בגלל הגירוש פירושו להצדיק את הגירוש, שהרי זה שולל את הישיבה בארץ כערך (ואין תל אביב נחותה מעמונה). אם ישיבה בארץ אינה ערך (גם אם אין בארץ ממשלה ראויה) אז איך נאמר שישוב זה או אחר מייצג ערך ואין לעקרו ? זו הפיכה של מקום מגורים לפונקציית נדל"ן ותו לא.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 414622
הבהרה: לא גורשתי פיזית (אני גר במרכז הארץ) אבל המראות בטלויזיה שברו אותי.
הישיבה בארץ היא ערך רק אם מדובר בהגשמה של החזון הציוני. בהישבר החזון הציוני, ובהפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה, או גרוע מכך - למדינה שמפלה כנגד אזרחיה היהודים בגלל היותם יהודים - אין לישיבה בה שום ערך.
אני גם לא יודע אם ניתן לקרוא לי ימין "שורשי" - אין לי אמא בבית"ר ולא אבא בנחלת ז'בוטינסקי.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 414674
אתה מחפש תירוץ במציאות סביבך כדי להצדיק ערכית החלטה שנוגדת את עולם הערכים שאתה דוגל בו במוצהר.
אני מודע לכך שניתוח של פעולה והשלכה על בסיס הודעה ברשת היא חסרת ביסוס, אבל זו המסקנה היחידה בנוגע לשיקולים לביצוע החלטה כזו שאני רואה.
אין חזון ציוני בחו"ל, ובעוד שימור היהדות מתאפשר בקהילות דתיות, קהילות חילוניות (תן לי לנחש, קהילת היעד שלך היא לא קראון הייטס) נוטות להתבוללות מהירה מאוד, תהליך שאנו רואים בימים אילו ממש. מעבר לכך, ערכה של הציונות הוא הישיבה בציון והקמת מדינה יהודית כאן. לפחות אחד מן הדברים ניתן לך רק ע"י ישיבה, מעבר לכך מתאפשר לך כאן לפעול לשיפור המדינה עד ליעד אליו אתה שואף. ללא ספק מצבנו היום טוב ממצבנו בשנות הארבעים, אבל כבר אז (והרבה קודם לכן) עלו יהודים ארצה להקים כאן מדינה.
אז אתה רוצה לנטוש מדינה שהוקמה מכלום בלב ביצות ומדבר, משום ש*כרגע* לדעתך האופי שלה הוא לא יהודי מספיק ? ובחו"ל המדינה שלך תהיה יותר יהודית ?
לא, מי שיורד מן הארץ בטענה כזו, הרי הוא מחפש תירוץ להכשיר את השרץ.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 414717
אתה מתיימר לנתח את המניעים הפסיכולוגיים שלי מבלי שפגשת אותי.
מראות הפלוגות השחורות שגירשו יהודים מבתיהם, בעוון היחיד של היותם יהודים, שברו בי את החזון הציוני.
אני אציין שאכן ההתבוללות מדאיגה אותי, ולכן אני מתמקד בקהילות של ישראלים לשעבר.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415321
הגירוש מגוש קטיף, ההרס, הזדון והשמחה לאיד.
ההפקרה ההפקרות השחיתות..... ועוד מלא החופן.

היומרה שנטלת בדבריך באבחת לשון מופקרת קבעת כי:
"...רק מתחסדים בלי זהות שורשית ינצלו בדיעבד את אי הצדק כתירוץ לעזוב..."

האמנם עד כדי צר עולמך?
האם לא קיימות אפשרויות אחרות סבירות לא פחות?
אני מניח כי אתה ישראלי - וכמובן ככזה מי יודע יותר טוב ממך?

ביולי 93 נפגשנו ‏1 כמשלחת עם שמעון פרס שר החוץ לדון עימו במה שמוכר כיום כהסכם אוסלו, מכל 4 שעות הברברת נותר חקוק ‏2בזכרוני תשובתו לשאלתה של {שרה שם אמיתי}
בנוגע לבטחון (טרור) ענה לה בפשטות מר פ.ש. ואשתדל לדייק "... למי שאין בטחון במקום שהוא גר יכול לעבור למקום שתהיה לו את הרגשת הבטחון, נניח שמי שהוא גר בקרית שמונה ואינו מרגיש בטוח שם יש לו את האפשרות לעבור לתל אביב, ... אנחנו לא הבאנו אתכם לשם ואנחנו לא נגרש אתכם משם‏3..."

מקץ זמן מה לבשה התכנית אופי יותר ארצי ומעשי בצורת מודעות אבל והלוויות המוניות פעם פחות ופעם יותר[אחרון] ואילו כאן ‏4 וכאן ‏5קצת מספרים לתת בינה בקדקדך

מאחר וידוע הוא כי אין מפרטים במפורסמות ואם כאן אתה זקוק להסבר נוסף או הרחבה אז באמת שחבל על הזמן, כנספחים הבאתי לך במפורט מספר הנרצחים בפעולות טרור ערביות מוסלמיות לפי שנים עם תאריך ומקום הרצח לפני אוסלו ואחרי אוסלו.

מחיתי על פי הכללים, מחיתי שלא על פי הכללים בסיכומו של דבר הבנתי כי הישראלים מבינים רק כח.

האם לדעת אני צריך להשאר כפליט בארצי להסכים לאנטישמיות הישראלית להיות נרדף על רקע פוליטי ובסופו של דבר להיות מגורש מביתי ועוד להסכים לזה בענווה וצניעות אין שום סיכוי לזה מי שיגרש אותי ישלם בחייו חד משמעית ללא שום פרשנות, האם מה שמתיר "מחנה השמאל" לעצמו יאסור את זאת עלי, (עיין ערך חיים הכהן ועוד באותו עניין)
לפי כך מה שנותר בידי לעשות היום הוא לנקוט באותה אלימות שננקטת כנגדי, או לעזוב אני בחרתי ללכת, ההתנתקות הינה חרב פיפיות לשני הכיוונים תעזבני יום אעזבך יומיים, היום מקץ 8 חדשים כאן בניכר יצאנו 4 אני זוגתי הילדה אחרי 4 חדשי שירות עם פטור וילד שלא ישרת בצבא הגירוש, כעת אנו מונים 18 נפש 3 בתי אב, א. ונ. וזוגתו בן ששירת כלוחם ומפקד וסיים שירות ועוד בן צעיר שלא ישרת בצבא הגירוש, מ. וג. עם שלושת בנותיהם שלא ישרתו בצבא הגירוש, א. וח. 2 בנות ובן כולם קטינים שלא ישרתו בצבא הגירוש כולם ללא יוצא מן הכלל מתנחלים.

וזה בפחות משנה שאני כאן בשנה הבאה אני מקווה שהתנועה תהיה יותר גדולה.

לדעתי אם היהודים לא ישתפו פעולה עם הישראלים בדרך של התנתקות והון אנושי יצביע ברגליו תהיה לזה השפעה יותר גדולה מפעולה אקיטיבית.

"...אם ישיבה בארץ אינה ערך (גם אם אין בארץ ממשלה ראויה) אז איך נאמר שישוב זה או אחר מייצג ערך ואין לעקרו ? זו הפיכה של מקום מגורים לפונקציית נדל"ן ותו לא..."

הותרנו מאחרינו דירה אחת ובית אחד ו 5 דונמים של אדמה (כיום בשטחי רשות הטרור)
אם יוחלט לגרש אנחנו לא שם ואין לנו שום עניין בפיצויים והגזילה אינה נוכ=געת לי כל ועיקר באשר לחלקת האדמה שאותה רכשתי במיטב כספי אז ורשמתי אותה בבית המשפט בשכם ובירדן! כחוק וכדין, קיבלתי הצעות אין ספור בסכומים מרשימים שאני מאמין שעוד יוכפלו ויאמירו - בכל מחיר שהוא היא לא תימכר.

קרדיט: הנתונים נלקחו מאתר ויקיפדיה {http://he.wikipedia.org/}
מאתר ממשלת ישראל {http://www.pmo.gov.il}
אפשר שנפלו שגיאות הקלדה מכיון שאני משתמש במקלדת שאין בה עברית אל תתפס לקטנות.

[1 ]בכותרות בעיתונים נרשם "משלחת מתנחלים נפגשה עם שר החוץ"
[2 ]יותר מידי חקוקים בזכרוני אבל את אני רוצה לצטט עכשיו
[3 ]למיטב זכרוני הוא כן תמך בגירוש.
4
תאריך שם/תיאור מספר הנרצחים
17 במרץ 1954 טבח מעלה עקרבים 11
11 באפריל 1956 בית הכנסת בשפריר 4
22 בנובמבר 1968 מכונית תופת בשוק מחנה יהודה בירושלים 12
22 במאי 1970 אוטובוס ילדי אביבים 12
8 במאי 1972 חטיפת מטוס סבנה 1
30 במאי 1972 הטבח בנמל התעופה לוד 25
15 במאי 1974 אסון מעלות 28
4 ביולי 1975 מקרר תופת בכיכר ציון בירושלים 13
11 במרץ 1978 אוטובוס הדמים 37
--------------------------------------------------------

2000-2005 אינתיפאדת אל אקצה - אלפי פיגועי טרור 764
5

שנה נרצחים
1993 0
1994 38
1995 40
1996 59
1997 24
1998 1
1999 0
2000 0
2001 82
2002 230
2003 139
2004 55
2005 29
2006 15 (עד ספטמבר) ועוד היד נטוייה

[אחרון]
12/09/2006רצועת עזה
19/08/2006מחסום בקעות
19/08/2006לבנון
26/07/2006קלקיליה
17/07/2006שכם
12/07/2006מתקפת חיזבאללה על ישראל
25/06/2006ראמאללה
25/06/2006מעבר סופה
11/06/2006מודיעין
17/04/2006תל-אביב
30/03/2006קדומים
28/03/2006נחל עוז
01/03/2006מגדלים
05/02/2006פתח תקווה
29/12/2005אזור טול כרם
16/12/2005דרום הר חברון
08/12/2005מחסום קלנדיה
05/12/2005נתניה
02/11/2005כפר מירכא
26/10/2005חדרה
16/10/2005צומת גוש עציון
21/09/2005ביתוניא
24/08/2005העיר העתיקה בירושלים
23/07/2005ציר כיסופים
14/07/2005מושב נתיב העשרה
12/07/2005נתניה
29/06/2005הר דב
24/06/2005בית חגי
20/06/2005בקה א-שרקיה
19/06/2005ציר פילדלפי
02/05/2005טול כרם
25/02/2005תל אביב
18/01/2005צומת גוש קטיף
15/01/2005שדרות
13/01/2005מחסום קרני
12/01/2005מורג
09/01/2005הר דב
07/01/2005שומרון
02/01/2005אזור התעשייה ארז
22/12/2004חברון
14/12/2004גני טל
12/12/2004מעבר רפיח
07/12/2004מעבר קרני
06/11/2004טול כרם
01/11/2004תל אביב - שוק הכרמל
28/10/2004מורג
21/10/2004ציר פילדלפי
19/10/2004מבוא דותן
07/10/2004טאבה
07/10/2004ראס א-שטן
06/10/2004רצועת עזה
04/10/2004רמאללה
30/09/2004רצועת עזה
30/09/2004רצועת עזה
29/09/2004שדרות
24/09/2004נווה דקלים
23/09/2004מורג
22/09/2004ירושלים הגבעה הצרפתית
22/09/2004ירושלים- גבעה צרפתית
31/08/2004באר שבע
13/08/2004איתמר
11/08/2004מחסום קלנדיה
20/07/2004גבול הצפון
11/07/2004תל אביב
04/07/2004צפון השומרון
04/07/2004שכם
28/06/2004שדרות
27/06/2004רצועת עזה
14/05/2004רפיח
14/05/2004רפיח
12/05/2004ציר פילדלפי
11/05/2004עזה
07/05/2004הר דב
02/05/2004כיסופים
26/04/2004חברון
17/04/2004מחסום ארז
02/04/2004אבני חפץ
19/03/2004ירושלים - גבעה צרפתית
14/03/2004נמל אשדוד
27/02/2004כביש להב- אשקלון
26/02/2004מחסום ארז
22/02/2004ירושלים
29/01/2004ירושלים
19/01/2004סמוך למושב זרעית
14/01/2004מעבר ארז
13/01/2004טלמונים
25/12/2003צומת גהה
22/12/2003רצועת עזה
23/11/2003מזרח ירושלים
19/11/2003מסוף יצחק רבין בערבה
18/11/2003כביש המנהרות
24/10/2003נצרים
19/10/2003כפר עין-יברוד
06/10/2003מטולה
04/10/2003חיפה
26/09/2003נגוהות
24/09/2003רצועת עזה
09/09/2003ירושלים
09/09/2003מחנה צריפין
05/09/2003שכם
04/09/2003ג'נין
29/08/2003צומת אלון- ראמאללה
19/08/2003ירושלים
12/08/2003אריאל
12/08/2003ראש העין
10/08/2003שלומי
08/08/2003שכם
28/07/2003כפר כנא
15/07/2003תל אביב
07/07/2003כפר יעבץ
01/07/2003צפון השומרון
27/06/2003רצועת עזה
26/06/2003בבקה אל-גרבייה
20/06/2003בכביש עוקף רמאללה
19/06/2003עמק בית שאן
17/06/2003כביש חוצה ישראל
13/06/2003ג'נין
12/06/2003ג'נין
11/06/2003ירושלים
08/06/2003קסבה בחברון
08/06/2003רצועת עזה- מחסום ארז
06/06/2003מושב אבן ספיר
19/05/2003עפולה
18/05/2003גבעה צרפתית- ירושלים
17/05/2003כיכר גרוס- חברון
11/05/2003עופרה
05/05/2003בקעת הירדן
30/04/2003תל אביב
24/04/2003כפר סבא
19/04/2003רפיח
15/04/2003מסוף קרני
14/04/2003שכם
09/04/2003בקעת הירדן
19/03/2003מבוא דותן
17/03/2003בית לחם
12/03/2003כפר ציידא
10/03/2003חברון
07/03/2003קריית ארבע
05/03/2003חיפה
23/02/2003רצועת עזה
15/02/2003רצועת עזה
11/02/2003בית לחם
05/02/2003שכם
23/01/2003חברון
17/01/2003קריית ארבע
12/01/2003מושב גדיש
12/01/2003סמוך לניצנה
05/01/2003תל אביב
02/01/2003גליל תחתון
29/12/2002עותניאל
20/12/2002רצועת עזה- ציר כיסופים
12/12/2002חברון
28/11/2002בית שאן
28/11/2002מומבסה - קניה
23/11/2002רצועת עזה
21/11/2002ירושלים
18/11/2002צומת רימונים
15/11/2002חברון
10/11/2002קיבוץ מצר
09/11/2002רצועת עזה
06/11/2002רצועת עזה
04/11/2002כפר סבא
29/10/2002חרמש
27/10/2002אריאל
21/10/2002צומת כרכור
10/10/2002סמוך לבר אילן
08/10/2002דרום הר חברון
30/09/2002הקסבה בשכם
26/09/2002טול כרם
22/09/2002ישוב היהודי בחברון
19/09/2002תל אביב
18/09/2002צומת אום אל פאחם
18/09/2002מבוא דותן
18/09/2002כפר אל-עזריה- סמוך למעלה האדומים
05/09/2002רצועת עזה סמוך לניסנית
05/09/2002רצועת עזה סמוך לכיסופים
01/09/2002הר דב
20/08/2002גוש קטיף
10/08/2002מושב מכורה
05/08/2002שומרון
04/08/2002ירושלים- שער שכם
04/08/2002צומת מירון
01/08/2002מערבית לטול כרם
31/07/2002ירושלים- אוניברסיטת הר הצופים
30/07/2002שומרון
26/07/2002דרום הר חברון
24/07/2002עלי זהב
17/07/2002תל אביב
16/07/2002עמנואל
16/07/2002קלקיליה
14/07/2002טורנטו
10/07/2002עזה
04/07/2002לוס אנג'לס
20/06/2002ישוב איתמר
19/06/2002צומת הגבעה הצרפתית
19/06/2002צפון רצועת עזה
19/06/2002קלקיליה
18/06/2002צומת פת - ירושלים
11/06/2002הרצליה
08/06/2002כרמי צור
06/06/2002ואדי חרמיה- סמוך לעפרה
05/06/2002צומת מגידו
28/05/2002עופרה-בית אל
28/05/2002ישוב איתמר
27/05/2002פתח תקווה
24/05/2002טול כרם
22/05/2002ראשון לציון
19/05/2002נתניה
12/05/2002ישוב פאת שדה
07/05/2002ראשון לציון
03/05/2002שכם
27/04/2002אדורה
22/04/2002שכם
20/04/2002רצועת עזה
12/04/2002ירושלים
12/04/2002מחסום ארז
10/04/2002חיפה
09/04/2002ג'נין
09/04/2002שכם
08/04/2002ג'נין
06/04/2002ישוב רפיח ים
04/04/2002ג'נין
04/04/2002חברון
03/04/2002ג'נין
03/04/2002ג'נין
01/04/2002הר חומה
01/04/2002ירושלים
31/03/2002חיפה
30/03/2002בקה אל גרבייה
29/03/2002ישוב נצרים
29/03/2002ירושלים- קריית יובל
29/03/2002רמאללה
28/03/2002אלון מורה
27/03/2002נתניה- מלון "פארק"
24/03/2002דרום הר חברון
24/03/2002סמוך להתנחלות עטרת
21/03/2002ירושלים- רחוב קינג ג'ורג'
20/03/2002ואדי ערה
19/03/2002בקעת הירדן
17/03/2002כפר סבא
14/03/2002קרני נצרים
13/03/2002ראמללה
12/03/2002קיבוץ מצובה-שלומי
12/03/2002מחסום קריית ספר
09/03/2002נתניה- מדרחוב
09/03/2002ירושלים- "מומנט"
09/03/2002ציר כיסופים- נצרים
08/03/2002טול כרם
07/03/2002עצמונה
06/03/2002כביש המנהרות
06/03/2002עזה
05/03/2002עפולה
05/03/2002תל אביב
03/03/2002עופרה
03/03/2002כיסופים
02/03/2002ירושלים- בית ישראל
02/03/2002מדבר יהודה
28/02/2002מחנה הפליטים- בלטה
27/02/2002עטרות
25/02/2002נווה יעקב
25/02/2002תקוע- נוקדים
22/02/2002עטרות-גבעת זאב
19/02/2002מחסום עין עריק
16/02/2002קרני שומרון
17/01/2002חדרה- "ארמון דוד"
15/01/2002ירושלים- גבעת זאב
12/12/2001עמנואל
02/12/2001חיפה
01/12/2001ירושלים- מדרחוב
17/10/2001ירושלים
09/08/2001מסעדת "סבארו"
01/06/2001תל אביב - דולפינריום
עוד נסיון להיכנס לרשימת "ההודעות הארוכות ביותר בתולדות האייל"? 415327
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415417
אחרי ההודעה המרתונית שלך וההצהרה שלא תשרת בצבא הגירוש, אתה מתקרב מאד לאלו שהצהירו שלא ישרתו בצבא הכיבוש. שתי המילים אפילו מתחרזות. למה לא? תפרקו את המדינה. תהנה בניו יורק.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415456
אורך המלל, כשכתבתי היה חלון עם אפשרות לגלול את הטקסט ונראה לי שכך זה יופיע באתר - להבא אשתדל להביא קישורים - קבלו התנצלותי.

צבא הגנה לישראל!
לפני שנים רבות כשהייתי נער התגייסתי לשרות חובה, בצבא ההגנה לישראל, אז נשבעתי אמונים - להגן על קיומה של מדינת ישראל, שלומה ריבונותה ושלום תושביה, לסכל מאמצי האוייב לשבש את אורח החיים התקין בה, איזו פעולת הגנה היתה בגירוש ובהרס?
שים לב שלא הזכרתי אפילו במילה את מג"ב משטרעת ישראל היס"ם ושאר מרעין בישין.

אל תכרוך אותי עם אנשים שהורסים ומקלקלים, אלו אנשים שהוציאו עצמם מן הכלל, אנחנו נשארנו נאמנים למדינה לארץ ולמטרתו האמתית של צהל, מי שגירש והרס התכחש לכל מה שהיה והוסכם, כעת לאחר הכחש והרמיה איני יכול לשרת יותר זו אינה זכות זו חובה.

לא אני פירקתי את המדינה לא אני שיניתי את החוקים לא אני קבעתי את התועלת הכלכלית כערך לא אני נטשתי אתי הדרך, נשארתי באותו נתיב ומסלול ואחרים נטשו ובגדו, כעת משנוסף הסעיף לגרש ולהרוס איני יכול להסכים עימו

לסרבנים נוקטים ברובם פעולה שמחזקת את האוייב חלקם באקטיביות ואפילו בפעולה ישירה, אני מותיר לך מדינה שלמה לחזון סיוטים ואם לא נלקח הלקח מהמלחמה האחרונה אנחנו הולכים לתבוסה והזמן הנוקף אינו מביא מזור מה שנראה כמו גמל מריח כמו גמל ויש לו דבשת הוא גמל, מי יעמוד בפרץ במלחמה הבאה - המגרשים, הפוליטיקאים, הסרבנים, אלו שהפרו את הברית?

ומכאן הדברים נראים נורא ואיום.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415476
סליחה על הניטפוק - ''מה שנראה כמו גמל, מריח כמו גמל ויש לו דבשת'' הוא לא בהכרח גמל. זה יכול להיות גם למשל גיבן מזורר שבטעות ישן במרבץ הגמלים בלילה.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415486
אין ספק שביצעו כלפיך פשע, אבל אם אתה מוכן לעזוב את אדמת המולדת, אז מה שביצעו כלפיך לא שונה בכלום ממה שיעשו לך בניו-יורק ביום שיחליטו בדרך הבית שלך תעבור האוטוסטרדה החדשה. הנה הצ'ק ושלום שלום.
נכון שהביטחון של השטחים מופקר, אבל זה מונע ממך לגור בישובים אחרים, אם זה מה שמדיר שינה מעיניך ? תל אביב עדיין הרבה יותר בטוחה מניו-יורק, עם או בלי ג'וליאני (לראיה, במדד הסופי תוחלת החיים בארץ גבוהה מארה"ב). ישנם גם ישובים שדואגים לביטחונם, כאן השתיקה יפה אבל שיטה זו גם הוכיחה את עצמה.
אתה טוען שאתה נרדף פוליטית, אבל אני מכיר לא מעט ימנים שמסתובבים בראש זקוף, אין לנו במה להתבייש וכבר נכתב "והאלוהים יבקש את הנרדף", ואילו על מקרך נאמר "ונסתם אין רודף" (ויקרא יז, כו).
לגבי שירות בצבא, כבר הבעתי את דעתי שאין לקחת חלק בשום פעולה שאינה נראית מוסרית, במישרין או בעקיפין. בניך נכנסו סך הכל לעוד רשימה ארוכה של יהודים שלא לוקחים חלק בשירות ואינם מעניינים איש, בעוד שמי שנמצא בצבא ומתנגד בפועל למעשים כאלו (ולצערנו לא זכינו לראות רבים מספיק) מעורר עליו את כל הצבא ודעת הקהל במדינה. הנה סירוב ללחוץ יד של חייל אחד גרם ליותר תשומת לב מהעדר שירות של כה רבים (משפחתך). לגבי הפעלת כוח, אתה כמובן צודק שרק שפה זו ברורה כאן, רק שבמודע או לא הרחקת את עצמך מכל מקור של כוח (אלא אם אתה תורם כסף, וגם אז ההשפעה שלך מוגבלת מאוד ועיקרה בנתרם). אתה לא ציבור בארץ יותר, אתה לא מצביע ולא משתתף בסקרים, תסלח לי על הבוטות, אבל מי סופר אותך ? אתה חושב שאתה עושה בכך רושם על פוליטיקאים ששדה הראיה שלהם נגמר בבחירות הבאות ? אתה לא יכול לעשות דווקא למדינה שלמה, היא פשוט לא מבינה אותך.

כמאמר רבי ינאי "אין בידינו לא משלות הרשעים ואף לא מיסורי הצדיקים" אז אל תספור את יסוריך יתר על המידה, ואל תיטוש מכורתך בשביל נזיד עדשים של ניכר. שם יש צרות וכאן יש צרות, כולי תקווה שכאן יש גם ערך מוסף.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415489
תוחלת החיים בישראל באמת גבוהה מזו שבניו יורק?
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415490
אולי רק בחישוב לאחור.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415493
ארה"ב, משווים מדינות, והתשובה היא כן. לדוגמא מדד מקובל אחד הוא תוחלת חיים בלידה, אתה יכול לראות כאן
שבישראל תוחלת החיים בלידה היתה גבוהה בשנתיים מזו בארה"ב בשנת 2004 (השנה האחרונה לגביה יש נתונים).
מצד שני ההשוואה היא לא ממש הוגנת, בארץ כידוע יש רעב, מה שגורם להארכת תוחלת החיים. מצד שני שם יש יותר מדי כסף, מה שמרבה דאגות וגורם להם לעשות בדיקות מיותרות ומזיקות.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 416090
גם בניו יורק (המדינה) תוחלת החיים היא 77.9 שנה http://www.census.gov/population/projections/MethTab... ונמוכה מישראל (המדינה). אפילו להאוואי, המדינה עם תוחלת החיים הגבוהה ביותר בארה"ב, יש תוחלת חיים נמוכה מישראל.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 416098
בהוואי תוחלת החיים הגבוהה ביותר בארה"ב? הכיצד? יש הסבר?
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 416452
אני חושב שאתה מסתכל על זה לא נכון. תוחלת החיים בהוואי היא די רגילה יחסית לעולם המערבי. השאלה המעניינת היא מה גורם לתוחלת החיים הנמוכה במדינות מסויימות (תוחלת החיים במיסיסיפי, לואיזיאנה, אלאבמה, דרום קרוליינה, טנסי וורג'ניה המערבית וארקנסו נמוכה מבטוניס).
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 416543
מן הסתם צריך קודם כל לבדוק מה סיבות המוות השכיחות ביותר שם.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 416546
ניחוש שלי, משליחות מאד קצרה, הם מתים משעמום.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 416550
כנראה שלא הדלקת רדיו מקומי :-) איך אפשר למות משעמום בערש הבלוז?
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 416560
בנסיעות האין סופיות שלי דווקא שמעתי הרבה רדיו מקומי. אמנם יש שם הרבה יותר תחנות, אבל בסופו של דבר, המוזיקה היחידה ששמעתי שם ואני לא שומע כאן היא מוזיקת קאנטרי.

בכלל, יש להם מוזיקה יפה. יש להם נוף מדהים. יש להם אוכל טוב. יש להם נשים יפות. יש להם טלויזיה טובה. יש להם רדיו טוב. אבל מה? שבוע לפני הבחירות לקונגרס, הייתי מצפה שידברו בחדשות על דברים אחרים מלבד תוצאות משחקי הפוטבול (או שזה היה בייסבול) ופרות. בערב היחיד שבו לא יורד גשם, הייתי מצפה שהחנויות בטיילת היפה והיחידה ישארו פתוחות גם אחרי 9:30 בערב, ושבכלל יהיו שם קצת יותר אנשים מכמה בני נעורים מסוממים מדלעות, ושני תיירים מסכנים שלא מבינים איך זה שהם מתגעגעים לתל אביב.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 417503
מיסיסיפי, הה? בממוצע, תושבי מיסיסיפי הם השמנים ביותר בארה"ב‏1 וככל הנראה יש קשר בין העובדות האלה.
______________
1- בטח שיש לי, איזו שאלה?http://www.gulflive.com/opinion/mississippipress/ind... - פיסקה ראשונה.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 416577
בתפריט של האי החלבון הנצרך הוא דגים מכיוון שיבוא בשר יקר יותר ויש גם מסורת
ובכלל הוואי יקרה הרבה יותר משאר המדינות בפדרציה, הזכרתי אי?
סתם שזה יהיה רלוונטי 416111
מה תוחלת החיים של ישראלים (לשעבר) בארה"ב?
או יותר מדויק:
מה תוחלת החיים של ישראלים אקדמאים בארה"ב?
מה תוחלת החיים של ישראלים אקדמאים בארה"ב בגובה משקל הכנסה שנתית ופעילות (או חוסר פעילות) כמו שלי?
סתם שזה יהיה רלוונטי 416445
אני משוכנע שרובם המוחלט של הישראלים שנולדו בשנה ובחודש שאתה נולדת, שוקלים במשקל שאתה שוקל, גרים ברחוב שאתה מתגורר, עם גובה כמו שלך, מצב משפחתי זהה לשלך, היסטוריה רפואית כמו שלך, עבודה כמו שלך והכנסה כמו שלך עדיין חיים. לכן, אני משוכנע שקשה מאד לחשב את תוחלת החיים שלהם. האם זה אומר שתוחלת היא נתון לא רלוונטי?
סתם שזה יהיה רלוונטי 416590
בהקשר הנתון, בהחלטה אם לגור בארה''ב, התוחלת הכללית בהחלט לא רלוונטית.
זה בערך כמו לעבור מיפן להולנד כי רוצים שהילד יצמח לגובה.
אמור מעתה ''לא גירוש,'' אלא ''אינטרס לשוני'' 415495
אפשר לגרש מישהו ממקומו: נניח שלידיה של קבוצה אחת נפל כוח פוליטי ו/או כוח הזרוע והיא משתמשת בכוח הזה כנגד הקבוצה הנחותה ומגרשת אותה ממקום המושב שהיה משותף לשתיהן.

אפשר לגרש מישהו שלא ממקומו: נניח שקבוצה אחת מסתננת למקומה של קבוצה אחרת. כשהקבוצה השניה מגלה את המסתננים היא מגרשת אותה ממקום מושבה שלה.

אפשר למצוא דוגמאות מקבילות שמערבות יחידים ולא קבוצות. המכנה המשותף בין שני הגירושים הוא שהמגורשים מוצאים מהמקום בו הם רוצים להיות. המילה גירוש מתייחסת לפעולה שמנוגדת לרצון המגורשים, אבל צריך לשים לב שרצון המגרשים שונה בשני המקרים.

מכאן שיתכן והשימוש שלך במילה גירוש מתבסס על עימעום הדו משמעות שנמצאת במהות "מצב הגירוש," והדבר הזה מוביל להצבת שני פרושים זה בצד זה במקום לחדד את ההבדלים ביניהם. זה, כך נראה לי, שימוש שבא לשרת אינטרסט (או expediency למי שביקש ממני דוגמא לפני כמה ימים).
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415557
"לפני אוסלו" ו"אחרי אוסלו", זהו בסיס אחד להשוואה.

בסיס אחר, אולי יותר רלוונטי, אמיתי ושאינו מטשטש את המצב ואת זוית הראייה, הוא - "לפני מלחמת ששת הימים" ו"אחרי מלחמת ששת הימים".

(ויש שיאמרו, כמובן - "לפני הכיבוש" ו"אחרי הכיבוש" - לא אכנס כאן לנושא זה ואין הכוונה לפתוח כאן פתח לסדרה של פרובוקציות רב-צדדיות, מוכרות היטב. אי לכך השימוש כאן הוא במונחי "לפני המלחמה" ו"אחרי המלחמה" - הגדרות היסטוריות-כרונולוגיות יבשות ונייטרליות)

לפי הנתונים שאתה מביא (ומובאים כאן לא בפעם הראשונה), בשנים 1954-1967 היו 15 אבידות בשני פיגועים. הפיגוע הבא הוא כבר בשנת 1968, *אחרי* המלחמה שבה נכבשו השטחים מהם גורשת (או "גורשת", תלוי מיהו הדובר ועד כמה הוא לוקח בחשבון את מעמדם הבינלאומי הבעייתי של השטחים האלה), בסופו של דבר.

ואת כל חשבון הדמים שמאז אתה בוודאי כבר עשית בעצמך, ולא רק אתה - רק שהפעם אולי כדאי לך לעשות אותו מנקודת ראות שונה ויותר אובייקטיבית (גם החשבון הזה, עפ"י החלוקה ה*זאת*, של לפני-אחרי - כבר נעשה כאן פעם, היכנשהו).
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415616
אתה שוכח דבר אחד מאוד חשוב: הארגון האחראי לרוב הפיגועים, לפחות עד אוסלו (אש"ף) הוקם רק ב1965. מכאן ש"נק' האפס" להשואה צריכה להיות 1965, ולא 1954 (מה קרה ב1954 שהחלטת עליה כנ' האפס?)
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415622
סתם ניטפוק: האירגון שהוקם ב65' היה הפת"ח, ולא אש"ף.
אירועי ההתנתקות, ובמיוחד אירועי עמונה מיד לאחר מכן, שברו אותי 415630
אם כבר ניטפוק, אז 1964 ולא 1965.
והכוונה כן היתה לאש"ף. (פת"ח הוקם ב1959)
זה לא אני, זה הוא 415631
תגובה 415321.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 414761
אובדן הצביון הציוני חלוצי לחלוטין מהמדינה יגרום לי לברוח ממנה כמו משדה קוצים בשריפה. אגב לא חייבים לברוח זה יגרום לי להלחם כנגד המדינה כאילו היא הייתה האויב העיקרי בחיי!

זה יכול לקרות ב-‏2 מצבים:
1.עליית שלטון פשיסטי או דתי קיצוני שיבטל את הדמוקטיה לחלוטין.
2.עליית שלטון ערבי,"כל אזרחיה" שיגרום להפיכת המדינה לדו לאומית.(לא מרץ לא נכללת בהגדרה הזאת)

למעשה אפשר לאחד את שניהם באובדן הצביון הציוני בגלל הזיקה העמוקה של הציונות לדמוקרטיה וליהדות החדשה. אין ציונות בלי אחד מהם.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 414801
וכאן מתחיל הויכוח מהו צביון ציוני- תשאל את אורי אליצור, חנן פורת, בני קצובר, דניאלה ווייס..
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 414810
אין ציונות בלי דמוקרטיה?!
אין ציונות בלי "יהדות חדשה" (מה זה לעזאזל?)?
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416019
אין ציונות בלי דמוקרטיה! הציונות זה קודם כל דמוקרטיה.
לפחות הציונות שלי שכוללת את הרצל, אחד העם, ברל כצנלסון, עולי העלייה השניה, בן גוריון ועוד.

אין ציונות בלי יהדות. יהדות חדשה זה הניסיון הרב גוני של הרבה קבוצות שונות לחבר בין המסורת החשובה של היהדות לבין חיינו המודרניים.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416035
אין קשר בין ציונות לדמוקרטיה. ציונות יכולה להיות דמוקרטית או לא דמוקרטית. את אנשי העליה הראשונה לא עניינה הדמוקרטיה כהוא זה.
בן גוריון למשל, בודאי שלא היה דמוקרט - הוא היה דיקטטור במסוה.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416039
הרצל "מלך היהודים" היה דמוקרט?! אם כן מדוע הוא מעולם לא התנגד לכינוי הנ"ל? מדוע הוא לא פעל להפלת המשטר המלוכני באימפריה האוסטרו-הונגרית בה חי? מדוע עיקר מאמציו היו להשיג לגיטימציה מצד דיקטטורים כמו הקיסר הגרמני והסולטאן התורכי?
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416047
הרצל רצה שהמדינה שהיהודים יקימו תהיה דמוקרטית, כלומר המשטר הרצוי מבחינתו היה דמוקרטי. זה מספיק כדי להגדיר אותו כדמוקרט. המטרה שלו לא היתה להחליף את השלטון בארצות אירופה אלא להשיג מדינה ליהודים; כדי לעשות את זה נעזרים במי שאפשר. אם ארה"ב נעזרה בברה"מ במלחמת העולם זה הפך אותה ללא-קפיטליסטית? אם ברה"מ נעזרה בארה"ב זה הפך אותה ללא-קומוניסטית?
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416048
ואם אורי פז כותב באתר שפעיל גם בשבת, זה עושה אותו חילוני?
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416051
זו באמת שאלה מעניינת. הרי הרבנות לא נותנת תעודות כשרות למסעדות/בתי קפה שפתוחים בשבת, גם אם האוכל בהן כשר...
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 418393
הרבנות לא מעניקה תעודות כשרות למסעדות ועסקים הפתוחים ופעילים בשבת, משום שהיא מעוניינת לשמור על הציביון הציבורי של השבת במדינת היהודים.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 418396
אני יודעת. אבל רוב הדתיים אכן לא כל כך אוכלים במסעדות שאין להן הכשר רבני, גם אם האוכל בהן כשר. אשר על כן אני שואלת אם העובדה שהאייל פועל בשבת אינה מרתיעה אותך מלכתוב בו.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 418884
עזבי אותנו מהדתיים, דברי איתנו על שומרי הכשרות - מסורתיים, חילונים, דתיים וחרדים.

אינני מבין מה אמור להרתיע אותי מכך שהאייל פועל בשבת. יש עוד הרבה אתרים שפועלים בשבת, אפילו של חרדים אדוקים (כלומר, לידיעתי, גולשים בהם בשבת, תרצה אם לאו), אז מה לעשות?
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 418411
לא מדוייק, ביהמ"ש חייב את הרבנות לתת תעודות כשרות לעסקים הפתוחים בשבת, כל זמן שאין בישול בשבת (כלומר האוכל כשר).

"הרבנות מתנה לעתים את קבלת תעודת הכשרות בתנאים נוספים, כמו אי פתיחת המקום בשבת. תנאי זה אינו קשור ישירות לדיני הכשרות, אך הוא נובע מכך שאוכל שבושל בשבת אסור אף הוא באכילה, משום שנוצר תוך הפרת האיסור על מלאכה בשבת. כאשר הציבה הרבנות תנאים שאינם קשורים לכשרות המזון, אסר עליה בג"ץ לעשות כן. וכך אמר בעניין זה שופט בית המשפט העליון, תיאודור אור:

מטרתו ותכליתו של החוק הן למנוע הונאה ביחס לכשרות המזון מבחינת טיבו, דרך הכנתו והגשתו, והוא לא נועד לשרת מטרות של השלטת דיני ההלכה בעניינים אשר אינם חלק מדיני כשרות המזון. כאמור, עניין לנו בחוק חילוני, הדן ב"דיני כשרות" של מזון בלבד, והסמכות שניתנה בו למתן הכשר לא באה להקנות לבעלי הסמכות אמצעי או מנוף להשלטת דיני ההלכה, אשר אינם שייכים לכשרות המזון. שימוש כזה בסמכות והכנסת שיקולים שאינם שיקולי כשרות המזון זרים הם לסמכות אשר הוקנתה על-פי החוק למתן תעודת הכשר. אנו בחוק חילוני עסקינן, אשר בא למנוע הונאה בכשרות המזון, וכשהמדובר בחוק זה במתן תעודת הכשר, הכוונה היא רק לכך שתינתן תעודת הכשר לגבי מזון - שהוא כשר; ולגבי מקום - שמגישים בו מזון כשר. אין הכוונה ליתן למי שבידו הסמכות לתת תעודת הכשר סמכות לכפות דרך התנהגות באותו מקום - אפילו דרך התנהגות זו מבטיחה שההתנהגות תהיה על-פי ההלכה - אם אין באותה התנהגות להעלות או להוריד בשאלת כשרות המזון עצמו. (בג"צ 465/89 אילנה רסקין נ' המועצה הדתית ירושלים, ניתן ב-‏27.5.90) "
מתוך ויקיפדיה על כשרות, שים לב לכך שההתניה על אי פתיחה בשבת היא "לעיתים".
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 418455
ואפילו זה לא מאד מדויק.
במאפיה שבתרשיחא‏1 יש תעודת כשרות חתומה בידי הרבנות המקומית, ולצידה הסתייגות האומרת שהתעודה אינה תקפה בשבתות.

___
1 אם הייתי רוצה להתחכם הייתי מציין את שמו הרשמי של היישוב.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416058
הרצל רצה מדינה ''נאורה'' שדוברת שפה ''נאורה'' (גרמנית), זאת לאחר שהתייאש מפעילותו בקרב חוגים גרמניים לאומניים. הוא הציע לנצר את כל היהודים כפתרון לבעיות האנטישמיות והיה מוכן למדינה יהודית גם באוגנדה.
כל משנתו האידיאולוגית, למרות שהוא היה מראשוני החילוניים שביקשו הדתיים מזה דורות, היתה גמישה ומוכנה לכל פשרה כדי להשיג את המטרה. המטרה העיקרית עבורו היתה לפתור את בעיית היהודים, ישוב היהודים (שברוב חוצפתם סירבו להתנצר) בארץ מרוחקת היה פתרון אפשרי. כשם הוא היה מוכן לשאת עם הרודנים של התקופה, כך הוא גם היה מוכן לא רק לדיקטטורה, אלא למדינת חסות תחתם במידה וזה היה דרוש לפתרון הבעיה.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416109
לא נראה לי שיש טעם להכנס כאן כרגע לניתוח מקיף של פעילותו של הרצל. צורת המשטר האידיאלית, מבחינת הרצל, היתה דמוקרטיה; די בכך כדי להפוך אותו לדמוקרט.

מדינת חסות תחת קיסרים וסולטנים למיניהם היא מצב טוב יותר מאשר העדר מוחלט של מדינה ופיזור של כל העם ברחבי האימפריות של אותם מלכים וסולטנים עצמם ואותו שלטון דיקטטורי; חוץ מזה, כל עוד אתה מניח שהאימפריה העותומנית ששרדה ארבע מאות שנה תוסיף לשרוד בעתיד הנראה לעין וכך גם אוסטרו-הונגריה וגרמניה, אתה צריך למצוא פתרון שיתישב עם העובדה הזו. בכל אופן, כפי שהסתבר, עדיף היה לחיות תחת הדיקטטורה האוסטרו-הונגרית ואפילו העותומנית מאשר תחת הדמוקרטיה של ויימאר.
זה חיבור של דמוקרטי ויהודי 416091
יש דמוקרטיות עם מלכים (הממלכה המאוחדת, הולנד, בלגיה) יש דיקטטורות ללא מלכים (קובה, קוריאה, סין). אין בעולם דמוקרטיה שלא ניהלה דיאלוג עם דיקטטורים.
אומץ, 414794
ודרכון.
ארץ ישראל בעיניים צפוניות 414992
מבט אחד על הנוף של הגליל, הגולן, הכרמל, אפילו לפעמים מעט דרומה משם, נותן לי שקט כזה שאחווה כנראה רק בארץ הזו. השקט אינו תוצאה של ערכים ולא של ניתוח אינטלקטואלי אלא של רגש. אהבה לאדמה הזו. אמנם כן, אפשר לראות בכך גורם מפריע, שביל לשנאה ולמלחמה - אך אפשר גם להנות מכך ולהודות על הטבע המופלא של הארץ שלנו. ועל הקשר המעניין והייחודי שלנו איתה.
ארץ ישראל בעיניים צפוניות 415141
אם כך, אני מזמין אותך לבקר באחד בהרי השומרון או ירושלים. הירוק הוא אותו ירוק.
ארץ ישראל בעיניים צפוניות 415212
לא ביקרתי שם לאחרונה, אבל אם אני לא טועה הרי השומרון ברובם דווקא לא ירוקים, גם בחורף, והנוף הוא של גבעות טרשים חומות - יפות בפני עצמן, אך לא ירוקות.

אני טועה?
ארץ ישראל בעיניים ירושלמיות 415225
ארץ ישראל בעיניים ירושלמיות 415236
בכוונה התייחסתי רק להרי השומרון, ואתה מביא לי תמונה של עמק המחבר את הרי ירושלים עם יהודה? אני יודע שהרי ירושלים ירוקים, אבל מה עם השומרון?
ארץ ישראל בעיניים ירושלמיות 415295
ארץ ישראל בעיניים צפוניות 415252
אני מציע לכולכם לקפוץ לרגע לגרמניה... הירוק כאן מזכיר את היפים שבנופי הגליל - ואני מדבר על מה שרואים בתוך העיר.
ארץ ישראל בעיניים צפוניות 415294
נו בטח... הדשן שהעצים קיבלו לפני 60 שנה מספיק להם עד היום.
ארץ ישראל בעיניים צפוניות 416134
dein goldenes Haar Margarete
dein aschenes haar Sulamith
לא זאת השאלה 415115
לדעתי, כבר אופן הצגת השאלה מסיט את הדיון מן השאלות האמיתיות הנוגעות לסוגיית האזרח-מולדת-מהגר-עולם.
מהצגת השאלה מצטייר עולם פתוח בלי גבולות. בני האדם רובם ככולם הם אינדיבידאלים בעלי כישורים יחודיים ונדרשים ללא גבול . כל העולם כולו הוא עבורם דוכן חופשי: קח ובחר לך כטוב בעיניך.
ברור שזו תמונה בדיונית. בשוייץ 5 מיליון אזרחים. בהודו אולי פי 200 יותר. איש לא יספר לי שהיחס הזה נוצר מתוך "בחירה חופשית".
לרוב בני האדם אין בכלל בחירה של ממש. לרובנו יש את הבחירה בין לחיות בין קטיושות, אוטובוסים מתפוצצים וכנופיות של קנאים דתיים פאנאטים לבין קטיפת תירס או מכירת בגדים משומשים בעיר כלשהי מעבר לים.
ההטייה שיש באייל, לטובת חברה צעירים ומשכילים המסתובבים בעולם במסגרות אקדמאיות, הפן השני שלה הוא ריבוי המהגרים מן הארץ בין המגיבים. יש כאן יותר מהגרים, פשוט משום שהאפשרות להגר היא יותר זמינה בציבור מגיבי האייל.
לטעמי זה מסגיר את העובדה החותכת שאין בעצם לאן ללכת. שאלת ההגירה היא יותר שאלה של אפשרויות ופחות של רצונות.
גם הקהילה הרוסית בישראל היא ביטוי של עובדה זו. 2 מיליון אנשים עזבו את בריה"מ ז"ל, לא משום שמרדו ברודנות ובבירוקרטיה המרקסיסטית או משום שזהות תרבותית עתיקת יומין השתלטה פתאום על אישיותם, אלא פשוט משום שנוצרה לפתע אפשרות לעשות זאת באופן חוקי ומסודר ולא בספינות מבריחים. ההגירה ה"אידיאולוגית" מטעמים של זהות יהודית או תפיסות פוליטיות-פילוסופיות היא מעט המאומץ ע"י הרבים. יש בודאי גם כאלה. אבל יש הרבה יותר שהיגרו פשוט בתוקף ההזדמנות ופוסט-פקטום (או כמו כאן בזמן אמת) פיתחו את הצידוקים האידיאולוגיים למעשה (מעין רציונליזציה הירואית של הסיבות הבדרך כלל פרוזאיות להגירה).
לו יכלו גם אזרחי בריה"מ הלא-יהודים להגר משם, האם הם לא היו עושים זאת באותם יחסים מספריים? האם יהודי רוסיה אכן היו חריגים בחוסר הלויאליות שלהם למולדת בקרב תושבי אמא רוסיה? (באופן פרדוקסלי, טיעון "ציוני" מעין זה משתלב לא רע עם טענות האנטישמים בכל הזמנים). האם יהודי ארה"ב יהודיים פחות מיהודי רוסיה או לחילופין פחות נאמנים לדגל הכוכבים והפסים מאשר אחיהם הנוכרים?
איפה אתה חי? 415188
כבר היה סקר "איפה אתה חי"?

אם לא אני מציע סקר כזה לסקר הבא באייל. מקריאת התגובות מתקבלת התחושה שלא מעט מהכותבים הקבועים באייל לא חיים בארץ.
איפה אתה חי? 415285
כדאי לפתוח בסקר רטורי מכין: "תגיד לי, איפה אתה חי?"
איפה אתה חי? 415319
אני חושבת שהשרת של האתר יכול לספק את התשובות גם בלי סקר.
איפה אתה חי? 415325
זה רק הופך את תוצאת הסקר ליותר מעניינת.
היורדים 416064
לפי מספר התגובות (האינטליגנטיות) כאן מצד יורדים, ניתן בקלות לראות מי אשם במצבה העגום של ישראל דהיום - היורדים. מאות אלפי ישראלים (700 אלף ישראלים, אולי אפילו יותר) שעזבו את המדינה (שני שליש מתוכם אקדמאים!, ברובם בעלי תואר שני ומעלה) כי לא היה להם (מספיק) טוב כאן מסיבות שונות: חינוך, פוליטיקה, עבודה, תרבות וכו'. כמות כה גדולה של אנשים (10% מאוכלוסיית ישראל) שברובם הם משכילים ובעלי מקצועות חופשיים, אילו הייתה כאן, כמובן שהייתה משנה את פני המקום הזה בצורה דראמטית. במקום להלחם למען שינוי, הם בחרו להגר למדינה אחרת. למשל לגרמניה, שבה יש נוף מרשים ועבר מפואר. למעשה אם כל היורדים הללו היו כאן, לא היה צורך להלחם כלל. די היה בכך שהם נמצאים כאן, תורמים לחברה מהידע שלהם ומצביעים בקלפי. לא קשה לשער שהאיום שיש היום מצד ליברמנים ואולמרטים למיניהם היה קטן בצורה משמעותית, ואולי אף נמנע.
היורדים 416077
ואם נקרא הכל מהסוף להתחלה: אולי כדאי ל"ליברמנים ואולמרטים" למיניהם לדאוג שיהיה קשה למצוא כאן עבודה ברמה מערבית, כדי שהיורדים יהיו אשמים באיום מצדם.
היורדים 416243
לפי אותו היגיון, הנורווגים אשמים במצבנו. מה קרה, כל כך קשה לתפוס מטוס לארץ? אם הנורווגים היו מזיזים את התחת, היינו מפריחים את השממה.
היורדים 416592
על איזה היגיון אתה מדבר? לא נראה לי שיש היגיון בתגובה שלך. הנורבגים אינם ישראלים, לא חיו כאן ולא עזבו את המקום הזה לטובת מקום אחר.
היורדים 416850
אז?
היורדים 416556
יש כמה מדינות שניתן לראות לאיזה מצב עגום הגיעו לאחר עזיבת האליטות. אולי ישראל גם היא בדרך.

כמה סיבות לכך:

1. המלחמה של הליכוד באליטות - הצגת המונח "אליטה" כמילת גנאי.

2. המלחמה בעשירים - במקום לצמצם פערים על-ידי עזרה לעניים, מצמצמים על-ידי מלחמה בעשירים. אדם לא יכול לקנות מוצר יוקרה בארץ מבלי להיות מותקף בטענות לגבי שימושים עדיפים (לדעת המבקרים) לכסף הפרטי שלו.

3. הפגיעה של לימור לבנת (בעיקר) במערכת החינוך הגבוה.

4. העובדה שלא ניתן כמעט לקבל משרה אקדמית בארץ ללא פוסט-דוק בחו"ל. אפשר לעודד זאת, אבל כיום פשוט מחייבים זאת. לכאורה טוב לשכנע מדענים "לראות עולם" ולזכות בהפרייה הדדית. הבעיה היא שאם בעל תואר ד"ר יוצא לפוסט-דוק בחו"ל, לא מובטח כלל שיחזור.
היורדים 416598
אבל האיום מצד שולמיתאלונים ויוסישרידים למיניהם היה גדל, אז מה עשינו בזה?

----
דיסקליימר: פגשתי לא מעט ישראלים בחו"ל שראוים לפרס דרווין הישראלי על הירידה מהארץ, וגם כאלה שמפלגת כך שמאלנית מידי לטעמם. אבל יש לי הרגשה שהרצל מתכוון לסוג מאוד מסוים של יורדים.
היורדים 416603
כדאי לציין שקהילת היורדים בכללותה נחשבה (בעבר, לפחות) לימנית בדעותיה. עיתון היורדים בארה''ב, ''ישראל שלנו'', היה גורם ל-''הצופה'' להראות כמו ''הארץ'' (לפחות בפעם האחרונה שהזדמן לי לעיין בו - לפני כמה וכמה שנים). כמובן, יתכן מאד שיורדים תומכי שמאל אינם חשים צורך עז כל כך להשתייך לקהילה ולקרוא את העתון שלה.
רק החמסין 417218
אם אני ארד אי פעם וזה לא סביר (האנגלית שלי מחורבנת) זה רק בגלל שאני אלרגי לחמסינים.
רק החמסין 417219
אני ארד אם ליברמן (או תואם-ליברמן) ייבחר לראשות הממשלה ותהיה לי אפשרות מעשית לממש את הרעיון (מקום שאוכל לחיות ולעבוד בו, ויהיו לי שם חברים/אופציות למצוא כאלה.
שאלת צדקת קיומנו כמדינה 473439
מה שהיה גורם לי לעזוב את הארץ הוא התהליך המתרחש אצלי בשנה האחרונה - התערערות, עד כדי אובדן מוחלט, של האמון שלי בצדקת קיומנו כאן כיישות מדינית. העם היהודי היה עם נווד ונרדף, וללא ספק נזקק לבסיס קבע משלו, אך התנועה היהודית הלאומית (הציונית) נכנעה ללחץ הפופוליסטי לבחור את הטריטוריה שנבחרה לצורך זה עפ''י סנטימנטים דתיים ולא עפ''י שיקולים רציונליים (אפשרויות פיתוח כלכליות, אקלים, שטח ריק או כמעט ריק, האפשרות לקיום בשלום עם הגורמים הסובבים וכו') - דרך גרועה מאוד לבחירת טריטוריה להשתקעות.

ואף על פי כן, באופן מעשי אשאר בארץ למשך כל חיי, היות שבני משפחתי הם פטריוטיים יותר ממני ולא יעזבו את המקום הזה.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים