המנוול כגיבור אהוב 2672
סטלין רצח, כלא ועינה מיליוני אנשים, אך למרות זאת היה מנהיג אהוב ונערץ, שיושבי הגולאגים בכו במותו. גם היטלר, מנוול לא קטן, קיבל אלפי מכתבי אהבה מנשות גרמניה. על סוד הקסם האפל של הדיקטטור.
יוסיף סטלין. כולם בכו בפומבי
סטלין חשב שבאמצעות המוות ניתן לפתור בעיות, ולכן השתמש בו ככלי פוליטי פשוט ויעיל. בתקופת שלטונו נספו כ-‏20 מיליון איש, נעקרו 28 מיליון, מתוכם 18 מיליון אולצו לעבוד בפרך בגולאג, וכמיליון ילדים הוכנסו לבתי יתומים של הקג"ב. לא רק סטלין נשא באחריות לכך; הוא אכן היה המוח המתכנן של הטרור הגדול, אך אנשי חצרו פעלו במרץ, בנחישות ובאכזריות לא פחותים. זו היתה שיטה חברתית המושתתת על הקזת דם, שיטה שהצדיקה את הרצח בהווה בתקווה להשגת אושר בעתיד. רק הגיוני שהסתלקותו של הדיקטטור רוצח ההמונים תביא לתחושת הקלה או לגילויי שמחה בקרב נתיניו הרמוסים. אלא שלמרבה ההפתעה, ההיפך הוא הנכון. כארבעה מיליון איש זרמו אל הכיכר האדומה במוסקבה בתשעה במרץ 1953, בניסיון נואש לחלוק כבוד אחרון לרודן האכזר, הנערץ והאהוב עליהם. כאלף וחמש־מאות גברים ונשים נמחצו תוך כדי כך למוות.

בספרה "גולאג – סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטים" מביאה המחברת אן אפלבאום את עדותו של ואגיף סאמאדוגלו, משורר אזארביג'אני ידוע בארצו, שהיה בן 14 כאשר סטלין מת, ושהעיד כי "כמעט כל אחד הרגיש אבוד... כל אחד חש כילד שאיבד את הוריו בעיר גדולה... ככל שזה נשמע בלתי נתפס כיום, רבים מאזרחי ברית־המועצות העריצו את סטלין הערצה טוטלית, למרות העובדה שמיליונים איבדו את חייהם בגללו". האזרחית אולגה וסילייבנה היתה במקום עבודתה במטה הגולאג במוסקבה כאשר התבשרה על מות העריץ. היא זוכרת שבכתה בגלוי: "בכיתי, וכמעט כולם בכו, נשים וגברים, כולם בכו בפומבי".

משטרים טוטליטרים מסתמכים לא רק על טרור, דיכוי והפחדה, אלא גם, ולא פחות מכך, על יחס של הערצה ואהבה מצד הנשלטים. בלי הכרה בתופעה מהותית זו, לא נוכל להבין כיצד הצליחה ומצליחה להתקיים הדיקטטורה הטוטליטרית, תהא זו של סטלין, היטלר, מוסוליני, מאו טסה טונג, סדאם חוסיין או קים ז'ונג איל בצפון קוריאה בימים אלה ממש. תופעת ההסתמכות של הדיקטטור המודרני על הסכמת נתיניו ורצונם תוארה כבר על ידי היסטוריונים וחוקרי הטוטליטריזם. בביוגרפיה המקיפה של היטלר, שתורגמה לעברית לא מזמן, מסיק ההיסטוריון איאן קרשאו כי משטרו של היטלר, ברוב 12 שנותיו, לא היה רודנות צרת בסיס הכופה את רצונה על המון האוכלוסיה העוין. למעשה, ברוב מגזרי החברה הגרמנית שררה דרגה גבוהה מאד של הסכמה לאומית. יעקב טלמון, שחקר את שורשי המשטר הטוטליטרי , הלך רחוק יותר וקבע שהטוטליטריות המודרנית היא דיקטטורה הנישאת על גלי התלהבות עממית. אלא שלא רק בהתלהבות עממית מדובר. במערכת היחסים שבין ההמון לדיקטטור ישנו, כך נראה, רובד פסיכולוגי עמוק בעל ביטויים רגשיים וארוטיים בולטים. היטלר, שהבין דבר או שניים בפסיכולוגיה של ההמון, כותב ב"מאבקי": "הסיפוק שיש להמונים בשלטון משעבד... מה שהם רוצים זה ניצחונו של החזק יותר ואת ההשמדה או הכניעה המוחלטת של החלש... כמו אישה זו... שטוב לה יותר להיכנע לחזק מאשר לשלוט בחלש, כך אוהב גם ההמון את זה השולט בו יותר מזה המתחנן לפניו, והם נבנים הרבה יותר מתורה שאינה סובלת ספק מאשר מחופש הדעות. יש שהחופש מביכם והם מרגישים עצמם עזובים. הם אינם מרגישים כלל בכח המאיים עליהם..." את הדברים האלה, המסבירים את השתעבדות ההמון לשליט החזק, הגדיר הפסיכולוג הגרמני יהודי אריך פרום כ"מנוס מחופש" – שם ספרו הידוע.


היטלר וההמונים. משכפלים מפתחות



ב-‏1994 הופיע בגרמניה ספר בשם "מכתבי אהבה להיטלר", שתורגם בהמשך לאנגלית. הספר כולל שלושים ושישה מכתבי אהבה שכתבו נשים גרמניות להיטלר בתקופת שלטונו, מתוך כשמונת־אלפים מכתבים כאלה שנמצאו אחרי המלחמה מפוזרים בלשכת הקנצלר ההרוסה. המכתבים משקפים את ההשפעה הבלתי רגילה שהיתה להיטלר על רבים מנתיניו. "אהובי המתוק, בחיר ליבי, האחד והיחיד שלי, יקירי, אהובי האמיתי והנחשק", כך פותח אחד המכתבים, וממשיך: "הייתי יכולה לנשק אותך אלף פעם ועדיין לא לבוא על סיפוקי. אהבתי אליך היא אין סופית, כה עדינה, כה יוקדת וכה שלמה". המכתבים מופנים "לפיהרר האהוב שלי", "יקירי המתוק – אדולף" או פשוט "אדי היקר". הם מלאים השתפכויות רגשניות ולעיתים גם בהצעות כגון "האם זה יהיה אפשרי לבלות מספר שעות ביחד בחג המולד או בערב השנה החדשה?". "אני מכינה לך מפתחות לדלת הכניסה ולחדרי", כותבת אחת הנשים, "עלינו להיות מאד זהירים. בוא בשעה מוקדמת, צלצל בפעמון הכניסה ושאל אם אני בבית. אם הכל יתנהל כשורה, הוריי (הם יוכלו להיות חותנך וחותנתך) מסכימים שתבוא מתי שתרצה בכך, נוכל לבלות את הלילה ביחד בבית הוריי". המכתבים האלה הם ביטוי נוסף לתופעת "המנוול כגיבור אהוב", תופעה שבלעדיה לא ניתן להבין את קיום המשטר הנאצי, כמו גם את תאומו הסובייטי.

אדי היקר, סטלין אהובי

בספרו החדש ורחב היריעה "סטלין – חצר הצאר האדום" מצליח המחבר, סיימון סבאג מונטפיורי, לצייר תמונה חיה ומרתקת של חיי סטלין ושלטונו. הוא מדגיש במיוחד את האוליגרכיה, שפעלה כחצר מלכות רוסית עתירת תככים, מאבקים ומזימות של חברי הקבוצה השלטת, ביניהם מולוטוב, כגנוביץ ובריה, שנאבקו זה נגד זה כדי לזכות בחסדי שליטם. סטלין נהג כאיוואן האיום, הצאר הנערץ עליו, ורבים ממעשיו אינם חריגים, אלא אופייניים לצארים הרוסים, ובפרט לאיוואן האיום.

חולשתו של הספר היא בכך שאין בו עמידה על תופעת "המנוול כגיבור אהוב", כלומר, השילוב הבלתי רגיל באישיותו של סטלין כמו גם במשטרו: הסאדיזם והאכזריות הבלתי נתפסים, שהולידו פחד נורא מפני האיש, יחד עם הקסם האישי הכובש ויחס ההערצה והאהבה ממנו נהנה הרוצח הנורא בחייו וגם לאחר במותו. בין מאות עמודי הספר מצא המחבר לנכון להקדיש רק משפט אחד לעניין זה: "סמכותו של סטלין במפלגה לא נבעה מפחד, אלא דווקא מקסמו האישי" (עמ' 75); גם מכתבי המעריצות שקיבל, הדומים למכתבי האהבה שקיבל היטלר, זכו לשורות בודדות בלבד (עמ' 40).


"סטלין – חצר הצאר האדום", כריכת הספר



אבל אי אפשר להבין את סטלין ואת משטרו ללא הצד הזה של המטבע. הלווייתו של סטלין, למשל, שהיתה אירוע רב משמעות מבחינת גילויי ההערצה כלפיו, כלל אינה מוזכרת בספר. ההלווייה היא גם סצינת הסיום בסרט "החוג הפנימי" של אנדריי קונצ'לובסקי מ-‏1991, המבוסס על סיפור אמיתי. איוואן סאנשין הוא מקרין סרטים במשטרה החשאית. הוא ורעייתו הטרייה אנסטסיה הם כפריים שעברו לעיר הבירה וגרים בדירת מרתף עלובה המחולקת בין כמה משפחות. בליל נישואיו נלקח סאנשין בדחיפות לקרמלין כדי להקרין סרטים לסטלין, בגלל מותו הפתאומי של המקרין הקודם. באותו הלילה נאסר גם דייר אחר בבניין, יהודי בשם אהרון גובלמן, שמתוקף תפקידו בא במגע עם זרים. אשתו, סוניה גובלמן, נעצרת זמן קצר לאחר מכן, ובתם הקטנה קטיה נלקחת לבית יתומים של הקג"ב, אחד מרבים שהפעילה המשטרה החשאית כדי לגדל בהם ילדים וילדות כמו קטיה.

החוג הפנימי ואויבי העם

סאנשין נהיה מקרין הסרטים הפרטי של סטלין. בין 1939 ל-‏1953 הוא נמצא במעגל הפנימי של הסובבים את "שמש העמים" במסדרונות הקרמלין. צייתנותו למשטר היא ללא גבול, וכך גם הערצתו ואהבתו לסטלין, עד כדי כך שכאשר שואלת אותו אשתו: "את מי אתה אוהב יותר, אותי או את סטלין?" הוא עונה "בוודאי שאת סטלין". גם כאשר מתברר לו שאשתו נאלצה לספק את תאוותיו של בריה, ראש המשטרה החשאית, מסרב סאנשין להודות בשחיתותו של המשטר. להלווייתו ההמונית של סטלין מגיעה גם קטיה גובלמן, שהתחנכה והתבגרה בבית יתומים של הקג"ב. היא כמעט נדרסת למוות בין ההמונים הרומסים ונרמסים בהלוויית אדונם. את הוריה, שסטלין חיסל, היא מגדירה "אויבי העם" וסטלין הוא מושא הערצתה ואהבתה.

בספרו "הקולנוע כהיסטוריה", עמד ההיסטוריון שלמה זנד על תופעת "המנוול כגיבור אהוב". זנד מסביר כי בסרט זה מובא אחד הניסיונות המעניינים ביותר להבין את הדו־קיום, שאינו מובן מאליו, שבין סגידה גדולה ואימה עמוקה. הבנת שכנות מוזרה זו בין שני רגשות הנראים סותרים זה את זה היא תנאי הכרחי לפיענוח הבסיס המנטלי של תרבות היום־יום תחת הסטליניזם. אין להבין את הסטליניזם רק על בסיס הטרור; האהבה העמוקה של אותם צאצאי איכרים היתה אהבה כנה, שממנה שאב המשטר את כוחו.
קישורים
גולאג - מויקיפדיה
"גולאג – סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטים" - על הספר, מאתר ליטרטורה
סטלין - מויקיפדיה
איאן קרשאו - מויקיפדיה
יעקב טלמון - מויקיפדיה
אריך פרום - מויקיפדיה
מכתבי אהבה להיטלר - על הספר
היטלר - מויקיפדיה
"סטלין – חצר הצאר האדום" - על הספר
איוואן האיום - מויקיפדיה
"הקולנוע כהיסטוריה" - על הספר, מאתר מעריב NRG
"המפלצת מדברת" - סקירתו של שמעון גלבץ את "האוטוביוגרפיה של סטלין", מאתר האייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "פוליטיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

411165
באמת יעקב טלמון דיבר על מושג בשם הדמוקרטיה הטוטאליטרית.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411171
רבין, רוצח ההמונים מאלטלנה, נחשב עד היום לדמות נערצת.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411218
אפשר לומר כל מיני דברים אבל לפחות שיהיה לך האומץ לא להסתתר תחת הניק של האייל האלמוני. אגב, אולי תספר לי כמה נהרגו באלטלנה?
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411249
חמישה עשר, מהם עשרה שנטבחו בעודם שוחים לחוף מהספינה הטובעת.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411251
אכן רוצח המונים אמיתי. כמה רוצחי המונים כאלה יש בקרבנו! ממש עצוב לחשוב.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411259
כמה מהם נערצים (על חלקים מאוד מסויימים בעם) כמו רבין?
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411339
שרון, שמיר, בגין
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411344
גם הם רוצחי המונים? אגב, אני הייתי רוצח המונים הרבה יותר
גדול.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411371
מי אמר שהם רוצחי ההמונים? האלמוני שאל כמה "רוצחים" בסדר גודל של רבין נערצים ע"י הציבור הישראלי אז נתתי לו דוגמאות.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411458
לאף אחד מהנ''ל לא התקבע פולחן אישיות כמו לרבין.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411465
אף אחד מהם לא נרצח.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411507
האם מעריצים אדם על סמך מה שהוא עשה בחיים, או על סמך הדרך שבה מצא את מותו?
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411558
אפשר להעריץ בן אדם על סמך דברים שונים ומשונים, ואפשר בהחלט להעריץ את רבין על סמך מה שעשה בחייו: הוא בכל זאת היה אדריכל מלחמת ששת הימים, שהייתה המלחמה המוצלחת ביותר של ישראל. הוא היה רמטכ"ל מעולה. הוא היה שגריר מצוין. הוא היה שר טוב בכל כהונה שלו. הוא היה ראש ממשלה נפלא בכהונתו השנייה. ויחסית למה שהיה לנו אחריו - הוא היה איש ישר להפליא.
לו היה ממשיך כך - מסיים את כהונתו, אולי חוזר בשלב מסוים לביתו ומת בשלווה רחוק מהעין הציבורית - גם אז, ודאי, היו רבים שהיו נזכרים בו בנוסטלגיה - וביתר תוקף לאור הבאים אחריו. נזכרים ומעריצים.
אבל הוא נרצח בשל דעותיו, בהיותו בתפקיד. אין דרך בדוקה מזו להפוך בן אדם לקדוש מעונה, גם לו היה עושה רבע או עשירית ממה שעשה רבין. רצח כזה יכול להפוך אדם רגיל, אפילו הרבה פחות משפיע, לקדוש. לגבי אדם כמו רבין, הוא הופך הערצה מתונה לפולחן נרגש.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411561
כל זה נכון ומובן. הייתי רוצה רק להוסיף כי במקרה של רבין, בנות משפחתו הוסיפו לזכרו ולהערכה המוצדקת אליו כמה נימות של הערצת-אלביס - שאני מעזה לנחש שהוא עצמו היה רואה בהן משהו זר והיה מוותר עליהן בשמחה.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411568
לא זכור לי משהו אלביסי, אבל ודאי שבנות משפחתו הוסיפו כמה נימות זרות לאבל הזה.
אגב, אני מניחה שגם הערבות הבוכיות לא היו בדיוק הסגנון שלו...
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411580
נניח רגע את הביקורת על רבין (חוסר תפקודו בקרב על הדרך לירושלים, הירי על הניצולים באלטלנה, אי תפקודו במלחמת ששת הימים, העסקים הפרטיים - חשבון הדולרים - בתקופת שירותו כשגריר בוושינגטון, אובדן השלטון בכהונתו הראשונה, ה''פרופלורים'' ו''קורבנות השלום'' בכהונתו השניה), כל זה נכון גם (לדוגמה) לגבי גנדי - גם הוא עשה כמה דברים במהלך חייו (אולי לא ''כמו רבין'', אבל בודאי יותר מ''רבע או עשירית''), וגם הוא נרצח בגלל דעותיו, בהיותו בתפקיד - ובכל זאת לא זכה לפולחן אישיות כמו רבין.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411583
גנדי עשה פחות מרבע מרבין (שר לעומת ראש ממשלה, אלוף לעומת רמטכ''ל), נרצח על ידי מחבלים (ולא על ידי אזרח ישראלי), בגלל זהותו (ולא בגלל דעותיו), בעל אישיות בעייתית הרבה יותר מרבין, ועדיין מקבל פולחן אישיות של יותר מחצי מרבין.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411636
מה זאת אומרת נרצח בגלל זהותו ולא בגלל דעותיו?
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411641
הוא נרצח בגל שהוא היה שר בממשלת ישראל, ואם הם היו מצליחים לרצוח שר אחר, בעל דעות אחרות, הם היו עושים את זה.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411660
נו באמת, להזכירך הוא היה באותה עת שר התיירות. הערבים לא היו מתנקשים ב''סתם'' שר תיירות אם היה מדובר באיש שמאל.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411663
המחבלים היו מתנקשים בכל שר, גם אם היה מדובר בשר שמאלני, או אפילו בשר ערבי.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411701
ממש לא. הם התנקשו בזאבי משום שהיה גזען.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411665
המתנקשים היו אנשי החזית העממית והרצח בא בנקמה על חיסול ראש החזית דאז אבו עלי מוסטפה. זאבי נבחר משום שהיה מטרה נוחה. הוא סירב לקבל אבטחה (לטענתו - מתוך סולידריות עם האזרחים הפשוטים שאינם זכאים לאבטחה. לטענת אחרים - משום ששחצנותו היתה מוגזמת ובלתי נסבלת אפילו לגבי פוליטיקאי). הוא נע בלי מאבטחים ונהג להתאכסן לבד במלון הייאט בירושלים. מעקב קל, יחסית, לימד את המתנקשים על הרגליו ותנועותיו והקל עליהם את המלאכה.

חוץ מזה הוא דגל בטרנספר בתשלום לערבים (אא''ט, בלי אבחנה מדוייקת בין אזרחי המדינה לתושבי השטחים), ובהפעלת לחצים שונים שיגרמו ל''ערבים'' לאהוב את רעיון הטרנספר כפי שהוא אהב אותו. קשה לדעת האם ועד כמה היווה נושא זה גורם בבחירתו כמטרה.
הקלות הבלתי נסבלת של רצח שר בישראל 412501
"לינה פלוס ארוחת בוקר בהיאט" הארץ http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 426859
הם לא רצחו את גנדי בגלל היותו שר התיירות חוץ מזה הם התריעו שהם יפגעו בשרים מן הממשלה עוד חודש לפני המעשה אז אין פה בכלל ויכוח
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411751
אתה ממשיך לצטט קואזיהיסטוריונים כמו אורי מילשטיין, אינך בודק מי ירה והרג את שלושת חיילי צה''ל שנהרגו בתקרית אלטלנה, אינך מתייחס כלל לנסיבות כאילו הזמן הוא לא פקטור ורבין היה מח''ט בצבא האמריקאי או לכל הפחות בצה''ל ולא בפלמ''ח במלחמת השחרור. את המשבר שלו ערב מלחמת ששת הימים הפכת כבר לאי תפקוד במלחמה, את חשבון הדולרים של אישתו הפכת לעסקים פרטיים. אני מניח שהפוליטיקאים מהמחנה שלך יותר ישרים ולקחו אחריות והתפטרו כשמצאו אצל האישה שלהם חשבון דולרים.
אני מציע לך לא להעלות באוב את גנדי. היתה לו קופה לא קטנה בשרותו הצבאי וגם אחר כך בקשריו עם אלמנטים מסויימים. תן לשניהם לנוח בשלום.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411845
גנדי היה שר זוטר, לעומת זאת רבין היה ראש מדינה שהוביל מהלך היסטורי ( אתה יכול לתמוך או להתנגד למהלך, אבל ברור שמהלך בסדר גודל שכזה יגרור אחריו רגשות חזקים בין אם זה לחיוב או בין אם זה לשלילה).
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411570
אגב - תרגיל מחשבתי קטן: איך היה נראה העולם היום לולא צלבו את ישו?
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417111
וגדליהו, עשה משהו מיוחד?
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411410
אם אתה מעדיף, אפשר ''רוצח-המונים כושל''.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411349
ביריוןת יש עניין של טווח, אבל לא של טבח.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411353
עד כמה שזה נשמע רע, רבין, בהיותו המפקד באתר נחיתת האלטלנה,
עזר בייצוב מדינת ישראל כמדינת ישראל ולא כלבנון.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411365
רבין הרג המונים במלחמת ששת הימים, אבל באמצעות שליחים.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411434
רבין גם הרג המונים בתקופת אוסלו, באמצעות שליחים.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411449
הסכם אוסלו לא שלח אף אחד להרוג אף אחד אחר.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411457
הוא לא שלח אותם, הוא הביא אותם לכאן וחימש אותם. 40,00 מהם.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411464
יש רמה של שטויות ובלבולים שבאמת אין טעם לנסות אפילו להתיר אותה.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411526
אכן, זאת רמת העקרון.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411560
במקרה זה, זו אפילו רמת הגולן.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417113
לא אלטלנה, לא מלחמת ששת הימים וגם לא אוסלו יכולים להחשב כ''המונים''. גם לא אם תחשבו את כולם ביחד. וגם לא אם תחשבו את חללי צה''ל וחללי האויב כאחד.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417172
מאיזה מספר זה מתחיל להיות המונים?
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417180
כשזה מגיע למאות אלפים, עדיין "רוצח ההמונים" כביכול, לא מגרד את קצה הציפורן של הרוצחים הגדולים - סטלין. היטלר. מאו. פול פוט.
כשזה יגיע למיליונים, הרוצח דנן יוכל להצטרף למועדון המכובד. ועדיין סטלין עם רקורד של 20 מיליון (של בני עמו שלו!) יאפיל עליו.

16 איש באלטלנה, ועוד כ-‏600 איש שנהרגו במלחמת ששת הימים (בצד שלנו‏1), ועוד כ-‏1,000 איש שנהרגו באינתיפדת אל אקצא(גם בצד שלנו‏1), מצטרפים לכ-‏1616 איש.
עם כל הכבוד, גנרל ממוצע בכל מלחמה ממוצעת בקרב אומות העולם אחראי למותם של יותר.

לינקולן רוצח המונים? צ'רצ'יל? צ'מברליין עם מדיניות הפיוס הנואלת שלו? המלכה ויקטוריה?

1 לא ברור לי למה בדיוק הוא אחראי.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417193
טוב, בקריטריונים המחמירים שלך ודאי שרבין איננו בקטגוריה הזאת.
(ואני התכוונתי לערבים שנהרגו ב-‏1967, לא לחיילי צה"ל).
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417231
הקריטריונים שלי הם קריטריונים סטנדרטים.
נא לא לקרוא להעמיד גנרל סטנדרטי בשורה אחת עם מדינאים פסיכופטים צמאי דם שדפקו את עמם שלהם.
נא לא להעמיד את הפלשתינים, עם כל כמה שהם סובלים, עם היהודים, עם הטוטסי ועם הארמנים, ועם כל הכבוד, שטח עצמאי עם יציאה למצריים, זה *קצת* יותר ממה שהיה ליהודי גטו ורשה.
ונא לא לשים את ישראל בסל אחד עם גרמניה הנאצית, על בסיס "כיבוש שטח"‏1.
(אני לא יודעת כמה ערבים נהרגו ב-‏1967, אבל 6 ימי לחימה, *גם* אם היא מלווה בהרג אזרחים (וכמדומני שלא), לא מביאה גנרל לדרגת "רוצח המונים". ביום ממוצע במלח"ע 1 נהרגו הרבה יותר, ואף אחד לא חושב לקרוא לגנרלים המטומטמים שניהלו את המלחמה "רוצחי המונים").

1 באמת שניתקלתי במישהו שטען כך, חזור וטעון, ברצינות תהומית: הישראלים הם כמו הנאצים כי גם הנאצים כבשו אדמה.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417233
א. אמרתי שרבין הרג המונים בששת הימים כיוון שנהרגו שם בכל זאת קצת יותר אנשים מאשר באלטלנה, שמישהו הגדיר כאן כ"טבח המוני".
ב. מעולם לא שמתי *אותו* בסל אחד עם גרמניה הנאצית, ובמידה שאני רואה הקבלות בין אלמנטים מסוימים המופיעים כאזורנו לבין כאלה שהופיעו בגרמניה הנאצית, ודאי שאין המדובר על כיבוש שטח.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417278
א. 16 איש הם לא "טבח המוני" (עוד הגדרה שצריך לשים במקום המתאים לה ולהמנע מזילות יתר).
ב. לא אמרתי שזה אתה...
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417279
א. ודאי שלא. לכן האירוניה מצדי.
ב. איך את יודעת, בעצם?
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417285
ב. אתה לא אמריקאי שאבא שלו לבן ואמא שלו אינדיאנית. ואתה לא דובר אנגלית בלבד, ואתה לא סבור ש-their כותבים thier.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 417347
ב. אוה-כה-אקזוטי אכן אינני.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411435
נניח לרגע שהפגיעה בספינה "עזרה לייצב את המצב" (תגובתו של בגין לכך מוכיחה את ההיפך), הטבח בניצולים *בעודם שוחים* מראה על פתולוגיה ותו לא.
יש דוגמאות הרבה יותר קרובות 411443
שישה עשר אנשי אצל נהרגו וגם שלושה חיילי צה''ל. תיקון קטן. טבח לא היה כאן, יותר מדי מתח, חשדנות וכד' כן היו.
אולי זה סוג של ''סינדרום שטוקהולם'' 411192
שאלת טריוויה: באיזה סרט המושג נקרא "סינדרום הלסינקי"?
אתה מתכוון 411210
כמו ב"הלסינקי, שבדיה"?
אתה מתכוון 411211
בדיוק.
אולי זה סוג של ''סינדרום שטוקהולם'' 411247
קריין החדשות הבלונדיני (אלא מה) ב''מת לחיות''
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411212
Wow, a whole article and not a word about other resources? About why there was a revolution in the first place in Russia? About the gains that did happen under Stalin? Here are some other resources about Stalin that any one who want some accurate information about Stalin should read.

Another View of Stalin by Ludo Martens
Behind the Urals: An American Worker in Russia's City of Steel by John Scott
The Soviets Expected It by Anna Louise Strong
Blackshirts and Reds by Michael Parenti
Twenty Years in Underground Russia by Cecilia Bobrovskaya
The Resotration of Capitalism in the Soviet Union by W. B. Bland

Defiantly this one:

http://www.etext.org/Politics/Staljin/Staljin/articl...

Also, if 20 million people died under Stalin dictatorships (as you claim) and another 20 million died in WW2 that would mean that a crude death rate from normal causes of less than 5 per 1000 a year, based on a population of 180.2 million people in the Soviet Union.

Do you even know anithing about life expectancy in Russia before the Russian revolution and after Stalin death?

But since you raise the issue tale me, why did the Israeli population voted for and supported Prime Minister Sharon, a man who have raided Palestinian villages and authorized the Sabra and Shatile massacre. A man who climb to the Al Aqsa mosque knewing full well how that would make Palestinian feel and react. And a man who said that drooping a bomb on a house full of civilians is justify as long as there is a terrorist living their. Why is it that during the history of your country most of the Israeli population have always supported the most racist and brutal leaders? Is it because the Israeli public appreciates when “strong leaders” control them? Is it because they just learn to appreciate corruption and genocide?
Or is it because the Israeli people unlike the Russian masses and like the German middle class in the 30’s have an interest in leaders that maintains oppression and genocide?

Also, if you are against gulags what do you do against all thus political jails that your countries have? What do you do to stop the torture that your country uses against political prisoner?

Instead of obsessing about theories of “human nature”, here is some statistic that you should consider before talking about Stalin:
http://www.btselem.org/English/Statistics/Index.asp

Also, I have always wondered about this:
http://dahrjamailiraq.com/gallery/view_photo.php?set...

happy new year!

mao's gulags 411214
תגובה שהעיתון פראבדה היה מתגאה בה. הרשה לי להגיב בבדיחות מעידן סטאלין‏1:

This is Armenian Radio; our listeners asked us: “Why Lenin wore regular shoes, but Stalin wore boots?”
We’re answering: “At Lenin's time, Russia was still only ankle-high in shit.”

This is Armenian Radio; our listeners asked us: “Is it possible to build socialism in one stand-alone country?”
We’re answering: “It's possible, but better to live in another country."

This is Armenian Radio; our listeners asked us: “What if socialism were built in Greenland?”
We’re answering: “First snow would become available only through ration cards, and later snow would be distributed only to the KGB officers and their families.”

A judge walks out of the courtroom, laughing loudly. A colleague asks, "What is it you laugh about?"
"Ah, I just heard an excellent anecdote," the judge says, sweeping tears of laughter.
"An anecdote? Tell me!"
"Are you crazy? I just sentenced a man to ten years for that anecdote."

1 מהאתר laughing under the cover, http://members.cox.net/marperak/jokes/
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411219
I would also like to know if you can show me any third world country that achieved what was achieved under Stalin. From a country who was depended on imperialism where thousands of people starve to death to a country with a better mortality rate than in the u.s.

http://www.etext.org/Politics/MIM/faq/lifeexpectussr...
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411224
אין ספק שבריה''מ עברה תיעוש מזורז תחת סטאלין אבל בזמן הקולקטיביזציה באוקראינה לא אלפים מתו מרעב-מיליונים.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411230
I was not clear enough, my point was to try and put Stalin in his historical contence. That leaders do not just arrive from the no where to provide love and attention to the child-like masses. Mess starvations have existed in Russia long before Stalin. Starvation and oppression is what led millions of people to support and become communist, the collectivizing was one way to deal with that. Part of the starvation also happen because of rich kulaks burning their supplies of food and imperialist army invading Russia and assisting the white army(to bring another point about the anarchy that the Russian communist party had to deal with).

I would also disagree with amount of people that you say died during that time.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411232
אתה מתייחס למלחמת האזרחים כשעדיין לנין וכל ראשי הבולשביקים היו חיים.. אני מתייחס לשנות הקולקטיביזציה לאחר ששלטון הסובייטים כבר היה יציב, טרוצקי כבר לא היה בבריה''ב, לנין כבר היה מנוחתו עדן וכו'. ייתכן והיו עדיין אכרים ששרפו יבולים אבל הסיבות העיקריות נבעו מהאופי הברוטאלי,הזמן הקצר של הביצוע וחוסר התייחסות לקשיים הארגוניים של טרנספורמציה כל כך ראדיקלית.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411253
The communist regime was not stable in the 30s. There was still division in labor and division between the country and country side. All the things that I mention were the historical contacs that were part of and led to the 30s, plus the analysis by the communist party that the country needed to be industrialize because of the German threat. Were people dieing from starvation during that time? Yes, was it obvious that Germany is going to invade? Yes, was the industrialization justified? I think so. I don’t know how Russia would have fought WW2 and starvation without that. The Russian masses fighting the kulaks was a right respond to inequalities. What amaze me the most is to try to blame the communist for starting the faming.

What sources do you have about the millions who died during the 30’s? From what I have read the story about the death of millions from famine have started not in Russia but in Chicago, by the Chicago Press news paper owned by a white supremacist (I might be wrong).

How would you have dealt with being a leader of a country where still thousands are hungry and Germany is preparing to invade you? From my space and time I would do things differently, but have an understanding of reality from all the mistakes that communists before me have done. This knowledge the Russian party did not yet had.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411261
אמנם זהו מקור קצת שיטחי ובעייתי כי לא מצאתי אחר, אבל עיקר
הקושי של הקולקטיביזציה והרעב הגדול היה בשנים ב-‏32-33 . מיליונים מתו מרעב באוקראינה. היכן אתה רואה בשנים הללו התקפה גרמנית על בריה"מ?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411351
Well, preparation for a war started with the demise of the communist party in Germany (who held the slogan “after Hitler, us”…….) and the rise of the Nazi party in Germany. It was obvious from Hitler speeches that the German ruling class was planning to invade the east. Hitler always talked about enslaving the Slavic nation and the communist threat. The whole industrialization process was implemented partly to build a strong army. The Moltove-Rebbetrop agreement was another way to buy some time for the Russia to move some basses from the front and to keep industrialize the country. Stalin at the time made a falls and a very problematic statement “he who has the stronger army will win” (or something like that).
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411372
אבל ב-‏1932? ב-‏32 בכלל לא היה ברור שהנאצים יעלו לשלטון. דוקא בסוף 1932 החלה ירידה של הנאצים (מה שכנראה הוביל לעלייתם לשלטון).
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411381
You might be right about that. Still, Russia was not a stable place it was still a third world country trying to overcome feudalism.

Look, don’t take this personally but I’m feeling uncorftabull talking about gulags, starvation, and commonism as if they are things in distant history. All those things are happening as I write and I feel aqward not connecting them to day to day struggle (or to be more frank to Palestine). My unity with people (even people who oppose communism) is based on an all around fight against oppression, not just oppression that might have happened 70 years ago. If I would be convince one day that Stalin was a dictator who tortured and killed his people for joy, I would stop upholding him as an important political figure. My political orientation is that Stalin can help us in understanding and building a batter future. I came here to make point and I think I managed to make it.

Take care, ill be around.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411460
דוגמאות מהמאה ה20:
דרום קוריאה
טייואן
הונג קונג
סינגפור

והשווה למשל את דרום קוריאה לצפון קוריאה, או את מערב גרמניה למזרח גרמניה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411481
I think that you lack the understanding of the difference between communism and capitalism. Communism just like democracy is a very wide term. Would you say that Egypt is a democracy? Why not?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411486
I’m surrey; I did not understand your question. All those countries that you mention (like your country too) are ether colonies or military basses of imperialism.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412296
סטאלין אכן פיתח את רוסיה מבחינות מסויימות.

אבל ביסודו של דבר, מדובר במשטר שהוא אחד הפחות הומניים שהיו אי פעם, אם לא הכי פחות הומני. הבוז של סטאלין לחיי אדם ולזכויות אדם, הקלות שבה הוא הרג מליונים מבני עמו, היא משהו אולי חסר תקדים בהיסטוריה האנושית. וזה דבר שלפחות בעיני הוא בלתי נסלח, אם לדבר במונחים רגשיים. ''לזכותו'' יאמר, שהומניזם מעולם לא היה הצד החזק של רוסיה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411243
The numbers I mentioned are taken from Stalin's excellent new biography by Montefiori , the one I refer to in my article. As for your comparison of Sharon and Stalin, well there is no similarity what so ever.
There is a popular sentiment towards strong leaders such as both Stalin Sharon were, but thats about it. no further similarity. And to call Sharon mass murderer who commited genocide, really, this is rediculuos and it shuld not be done. Read Montefiori's new book and you will understand what is a mass murderer and who is a mass murderer
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411254
אתה יכול לענות למאו בעיברית , הוא מבין אותה לא פחות משהוא מבין אנגלית. אתה יכול לקרוא תשובה של אייל אלמוני בההוא טוען שרבין היה רוצח המונים בגלל ה-‏15 אנשים שנהרגו באלטלנה; לסטלין יש ממי ללמוד.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411305
כנראה שהאלמוני מתכוון שבאלטלנה ביצעו באותו רגע ספירת מלאי, ו''רצח המונים'' הוא פשוט ''רצח הסופרים'' במקרה זה.
אבחנה יותר סבירה 411315
האלמוני הוא מן המשתתפים במשחק הנפוץ והפופולרי: "בואו נרצח את רבין עוד פעם, ולא משנה איזה שטויות נדבר לצורך זה".
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411329
ההבדל הוא שרבין עשה זאת במו ידיו. לסטאלין היו שליחים.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411332
וזה הופך את רבין לגרוע יותר, כי...?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411336
מה זאת אומרת? הרי סטאלין היה שמש העמים!
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411338
מה פירוש "במו ידיו"? הוא חנק אותם? אולי הוא טען את התותח הקדוש ומשך בחבל? אולי הוא הרג אותם במכות אבן כמו אהוד יתום?
היכן שאבת את האינפורמציה הזאת? מעניין אותי לראות אותה למרות שלכשעצמה היא אינה חשובה. עד כמה שידוע לי, רבין היה קצין בכיר - הוא היה מפקד חטיבה לפני כן- ולא ברור מה היה לו להתעסק בדברים הללו במו ידיו.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411352
האלמוני מתבלבל עם רוצח המונים אחר - אליק שבא מן הים. אליק גירש במו ידיו אלפי ערבים תמימים במלחמת השחרור לאחר שאנס את נשותיהם וחילק לילדיהם סוכריות מהולות באורניום מדולל.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411362
לא, לא - סוכריות לילדים חילק בכלל אייבי נתן, והיתה בהן התרופה המקורית לאיידס.
במו ידיו ועוד איך 411440
מ"פנקס שירות", עמ' 567: " אני מגיע למסקנה שאין מנוס מהרחקת חוליות האצ"ל - עמוס חורב ואני עולים לגג הבניין ומשליכים רימונים לעבר החוליות הפרושות על החוף" ‏1. בכיר או לא בכיר, קצין האחוז פתולוגיות רצחניות, זורק גם רימונים במו ידיו, ויורה על ניצולים במים במו ידיו ("דפקנו אותם על האניה ודפקנו אותם במים"). בתותח הוא אמנם לא ירה (לא היתה לו ההכשרה לכך) אבל הוא זה ש"ישב" לתותחן על הראש כדי שיירה (אף תותחן לא הסכים לירות על אניה שהניפה דגל לבן).
---
1 ה"חוליות" שרבין מדבר עליהן לא כוללות חיילים חמושים, אלא מתנדבים שבאו לעזור לפרוק את הנשק מהאניה.
במו ידיו ועוד איך 411832
למה אינן כוללות חיילים חמושים? בתאור מקביל בספר "אלטלנה" - גרסה חצי-רשמית של הימין לסיפור - מסופר שעמוס אורן קצין הקשר מדווח לרבין שהוא חושש שחוליות האצ"ל תפתחנה באש, ולכן מתבצעת זריקת הרימונים.
במו ידיו ועוד איך 411844
אתה מתעלם מהמתיחות הפוליטית והחשדנות שהיתה בארץ ומהחשש של בן גוריון ליצירת מיליציות. שלושה חיילי צה"ל נהרגו; שנים בחוף כפר ויתקין ואחד בחוף תל אביב. כדי להבין את הפרשה, אתה צריך להכנס לאוירה ולראש של האנשים באותה תקופה. האצ"ל סומנו כאויבים וכך התייחסו אליהם במיסמכים שונים. ראה במיסמכים שבלינק. איך תסביר את המינוחים? היה חשש אמיתי ממלחמת אזרחים.
הבעיה עם ניתוחים כמו שלך או אורי מילשטיין שהזמן והנסיבות אינן מהווים שיקול בשבילכם.
ברור שבן גוריון החליט לא לאפשר אפילו שמץ של חימוש פרטי של יחידות האצ"ל וראה את המיקרה כטסט קייס למרות הממשלה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411354
Your respond is such a sad statement about critical thinking and the education system in Israel. I cannot help but to be bothered by the fact that you actually a teacher. Is this your respond to history in general? Do you teach your student too, that the masses are just passive vehicles that need to be directed by charismatic leaders? What about Palestine, do you also teach your student that the land was empty and that only the civilize European have manage to make a green heaven out of it? This lei can also be found in books as well. How do you think this ethnocentric philosophy’s affect the way your students view people from different nationalities?
Somebody wrote something, you copied it, and that’s it.

Your numbers are cocked. There are no way that all thus people died during that time. That would mean, again, that in a country with poverty and lack of half care only 5 people died out of thousands from natural causes. If this was a story about the holocaust or about the 6 days war you would defiantly do a better job in checking your numbers. So why didn’t you? Because like the biographer that you quote, both of you know that when it comes to Stalin or communism there is no one who would actually check your sources. Stalin is bad, end of point. No history of imperialism, no struggle in the communist party, and no WW2.

There is no such thing as ideas or behavior in the abstract. all ideas and behavior represents a class outlook. And all theory has a relationship to practice. The European who came to America and the native who lived there had a very different idea of human nature. To say that the masses need a father like figure is to say that the masses are basically dumb and can’t really have the capacity to want a change in their lives or a batter world. You whole article can be some like this “I don’t know why the Russian masses loved Stalin so much, it’s probably the masses own stupidity”.

Sharon was a mass murderer, the fact that he did not kill millions and was only responsible for less of that number does not make him an innocent. Commando 101 under his supervision literally bomb houses with people inside. Under his supervision and with his authority two villages were massacred in Lebanon. As a historian you should know all this things. The Israeli people know all those things and still voted for him. Not because they wanted a father like figure but because Sharon represented their interest. Furthermore, for most of the Israeli people Palestinian are barbaric animals or as Barak once said “we are a villa in jungle” (we are here, their over their). Even with the latest invasion to Lebanon the Israeli public is not outrage by the fact that hundred of civilians who had nothing to do with the kidnapping of the Israeli soldiers have died. The Israeli public is outrage because Israeli soldiers, who went into Lebanon to construct among other things collective punishment, have died.

Ye, ill read the new “new and improve” book about Stalin, just like I read the latest Mao “biography” “ Mao: The Unknown Story by Jung Chang and Jon Halliday” a book that claims (among other things) that the long march never happened and that relies as evidence on a conversation that they had in 1997 with someone (that’s all the proof you need).

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411403
ואולי לא היו הדברים מעולם ? ואולי משפטי הראווה והטיהורים הגדולים של שנות ה- 30 מעולם לא התרחשו ? ואולי עלילת הסופרים ועלילת הרופאים מעולם לא התרחשו כמו שהמסע הארוך של מאו מעולם לא היה ( ע"פי אותה ביוגרפיה של מאו שהזכרת). ואולי מחנות הגולאג בבריה"מ ,שבהם נכלאו ועבדו עבודות פרך מיליונים של אסירים מעולם לא היו באמת ? כי אולי גם מחנות הריכוז והמוות באירופה שבהם מתו מיליונים - אולי גם הם לא היו, כפי שטוענים רבים, ביניהם היסטוריונים אחדים( דיוויד אירווינג ועוד).
להגדיר את רבין רוצח המונים ? בגלל אלטלנה? בגלל היותו רמטכ"ל במלחמת 6 הימים ? להגדיר את שרון רוצח המונים בגלל פעולות התגמול ? ואיך אפשר להכניס אותם לאותה הקטגוריה שבה נמצאים סטאלין והיטלר ( ומאו)? לפי ההגיון המעוות הזה , גם צ'רצ'יל הוא רוצח המונים וכך גם רוזוולט וכך גם קלינטון וכמובן בוש . בן גוריון הוא כמובן רוצח המונים וכך גם משה דיין ומי לא ? וכל אלה מקומם בהיסטוריה הוא לצידם של היטלר וסטאלין- נו, באמת..אני כבר לא מדבר על כך, שזה מגמד, באופן חסר אחריות, את פשעי הנאצים ואת פשעיו של סטאלין.
יש כמובן חבורה נבחרת של מנהיגים שהם לא רוצחי המונים ואלה הם סאדם חוסיין, יאסר עראפת, גורג חבש, אוסאמה בין לאדן ואחמד יאסין ...חה, חה ,חה.
מה שחסר למערכת החינוך זה מורים כמוך, עקומי היגיון, שטופי מח, מעוותי מחשבה , מערערי כל אמת ( אנשים מסוגך הם גם מכחישי שואה )- זה בדיוק מה שחסר למערכת החינוך...חה חה חה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411426
מאו (שלנו) לא טען שרבין היה רוצח המונים; לא אתן לגזול את זכות היוצרים מהאייל האלמוני (הזכר).
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411480
Wow, you just made my whole point.

You’re statement should stand as the attitude that most Israelis feel about Palestinian and people from third world countries. I couldn’t have proven it better my self.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411489
I have wrote a 2 page paper yesterday dismissing your whole theory about millions who died under Stalin or your degrading notion of human nature and all you can do is turn around and accuse me of being a holocaust denier? Is this how you gut your degree, you wrote a thesis about how who ever disagree with you is probably a holocaust denier? Again, what a sad statement you are about intellectual and the education system in Israel.

If you were actually an historian you would knew that there is always new discoveries in history and that history is written by the dominant groups in society (the cult around Moshe Dayan is a good expel to that). are you really suggesting that it was not obvious at the end of WW2 that the Japanese are going to surrender and the Atom bomb was the used to start the cold war? Or that it’s very mysterious that Iraq has one of the largest rescores of oil? But for you all those people are just Arab and just like with your father-like leader, its o.k. to kill them. Who is the holocaust denier now?

Also, if you actually study history and not just copied theories that you cannot defend you would find out that the Baa’s was party was aided by the CIA in constructing the coup in Iraq, and that Saddan was a very good friend of the American as long as he provided his oil. You would also find that Osama bin Laden was armed by the Americans and that the Hamas was also started with the help of Israel as a hope that they would crush Palestinian secular movement.

Your dogmatic approach to history is such a disgrace, how can you even call your self an historian?

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411491
חרושצ'וב סיפר כבר לקונגרס ה-‏20 של המיפלגה הקומוניסטית על מעללי סאלין.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411743
אתה מדבר על ספרים ומחקרים חדשים ומציין שמות כמה מהם , אלה שמתאימים כמובן להשקפתך המאואיסטית שאבד עליה הקלח. אתה כמובן לא מקבל כברי סמכא מחקרים אחרים
,שמקובלים כרציניים ואמינים, כמו ספרו של שפירא שהוזכר ע"י אחד מהמגיבים לך, כמו ספרו האחרון של מונטפיורי על סטאלין ומחקרה המקיף של אן אפלבאום על הגולאג, מחקרים חדשים מעמיקים ורציניים ביותר שהופיעו לאחרונה והם מבוססים בעיקר על הארכיונים שנפתחו בשנים האחרונות בבריה"מ לשעבר. אתה מכחיש את רצח המיליונים ע"י סטאלין , למרות שהדבר מתועד וממוסמך ומקובל במחקר( וראה לאחרונה גם שני המחקרים שהזכרתי קודם)ואין עליו עוררין , אם כי יש וויכוח על המספר המדויק : הממעיטים נוקבים במספר 20 מיליון , אחרים נוקבים במספרים גבוהים הרבה יותר. בעיני, ולא רק בעיני, מי שמכחיש את רצח המיליונים בבריה"מ דומה מאד למי שמכחיש את רצח המיליונים ע"י גרמניה הנאצית. רצח העם שביצע סטאלין, ולא דיברנו על הגליות המוניות של קבוצות אוכלוסיה שהוא ביצע, גרוע אפילו, במובן מאד בסיסי, מרצח העם שביצעו הנאצים , מסיבה פשוטה: סטאלין חיסל בעיקר את בני עמו.אתה מזכיר לי גם את התורכים שמכחישים את רצח העם הארמני. גם אתה מכחיש רצח עם. ואתה גם משתמש בהסברים חסרי כל תוקף . הניתוח המרכסיסטי- מעמדי שהצגת הוא מוכר נדוש וחסר כל ערך אקטואלי. אף אדם בר דעת לא מקבל ומצדיק היום את רצח המיליונים שביצע סטאלין,בשם השקפת עולם כזאת או אחרת.אפילו החברים של מאיר וילנר ותופיק טובי כבר לא חושבים כך. כולם כבר התפכחו. ןלא דיברנו על רוצח המונים נוסף שבוודאי חביב עליך- מאו טסה טונג. גם כאן יש ויכוח בנוגע למספרים: הוא גרם למותם של 50 מיליון איש או רק 30 מיליון איש. אני בטוח שלך יש הסבר מאואיסטי - מעמדי יוצא מן הכלל שמסביר שלא היו דברים, או שמדובר בצורך בל יגונה לערוך סדר חדש וכו וכו. גם הסברים אלה מוכרים ,נדושים וחסרי כל ערך. מאו היה רוצח המונים פר- אקסלנס, בליגה הראשונה, יחד עם סטאלין והיטלר. כולם,חוץ מכמה סהרורים, מכירים בכך.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411753
נתן שלום
אתה לא צריך להתרגש מכל פרובוקטור אנטישמי, מקצועי ככל שיהיה.
המשקל של דבריו עדיין פחות מזה של נוצת אווז כל עוד הוא לא ימלא את התנאי שהוצב לו בדיונים קודמים -
להזמין אותנו להמשיך את הפתיל באתר המתנהל בתחום השיפוט של אחת מהמדינות הנאורות שלו - קובה, צפון קוריאה, סין, ויאטנם או רוסיה.
הימור שלי - זה לא יקרה ולו מהסיבה שידידינו החביב לא באמת רוצה למצוא את עצמו מחונך מחדש בסדנת זיעה תוך הכנת צעצועים זולים לילדי המערב.
אתה צודק 411782
תודה לך על דברים אלה.
מאו צור ישועתי! 411805
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 414218
ניקולאס פראנק , בנו של האנס פרנק הנאצי הבכיר, ששימש מושל "הממשל הכללי" בפולין, מדגיש בספרו החדש "אימי הגרמניה"את העובדה שמאות אלפי נשים גרמניות לא מנעו מבעליהן לבצע את הפשעים שנעשו תחת היטלר. הן התייחסו לכך בחיוב או פשוט שתקו. מרביתן ממש סגדו להיטלר. אחרי המלחמה תרמו הנשים הגרמניות מעט מאד לדיון הציבורי על מה שקרה.
הדברים האלה, ובמיוחד סגידת הנשים להיטלר, מתחברים לתזה שלי- המנוול כגיבור אהוב. מה דעתך ?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 414225
אולי הן סגדו לו כי הוא נתן להן הרגשה שהן מורמות מעם מעצם היותן גרמניות? (אני פשוט מנסה להבין. האיש מכוער והדוחה הזה?איך אפשר?).
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 414813
להלן שורה חשובה מספרו של איאן קרשו,המיתוס של היטלר(1987 ): את המקור לפופולריות העצומה של היטלר יש לחפש במי שהעריצו אותו ולא במנהיג עצמו.
בתשובה לשאלתך איך אפשר לסגוד לאיש המכוער והדוחה הזה.
והמשפט הנ"ל של קרשו מתחבר למה שכתבתי על אנשים תאבי שעבוד -הרעיון של "מנוס מחופש"(אריך פרום) ועל ההבנה של היטלר את העניין הזה ופסיכולוגיה של ההמונים בכלל.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 414318
אני לא יודע אם יש שוני בין הסגידה 'הכללית' לזו של הנשים.
סתם רעיון בשליפה - אולי מדובר בתגובה קדמונית של הנקבות כלפי זכר האלפא? מכוער או יפה, המנהיג הוא זה שהוכיח כי הוא החזק ביותר בכך שתפס את הפיקוד על העדר - הנקבות אמורות להתמסר לו.
ואולי בגלל שנשים אמורות לדאוג לפרנסת המשפחה ולעניינים ארציים ובעוד הגברים נרצחים או רוצחים על מזבח האידיאלים הן לא מתערבות כל עוד הוא שם אוכל על השולחן.

הבהרה - לא, אני לא חושב שזה תפקידן של הנשים, שלי יחימוביץ וכו'.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411855
Ye, you are so predictable. Instead of defending a theory that you brought up, in an article that you copied, you go again and hide behind “big historical names” and accuse me of being a holocaust denier. If you are so impress by big names why don’t you accept the analysis of ALL human rights origination that the state of Israel torture, kill, arrest, and hold in modern gulags suspends of Palestinian? Why are you defending Sharon a man that by most historical seculars is responsible for the Sabra and Shatila massacre? Is it because you are much more cormfatull to talk about oppression from seventy years ago?

Let’s play your game, I’m wrong, Stalin did kill millions. Everything was perfect before Stalin came along, new can we talk about torture and gulags in your country? Exactly. For you atrocities that are happening in your country are justified. You are using the same method of thinking that you criticizes. As long as murder torture and imprisonment is committed to defend the “mother land” you are o.k. with that. As long as your country kill, torture and imprison Palestinian in the name of the “people” you are fine.

If I discover and learn that Stalin (and Mao) did commit all those things that you say, I would stop upholding them as important political figures. Because unlike you I’m against ALL oppression, not just when if it happen 70 years ago. While repeating your mantra about how I’m a holocaust denier, you defend holocausts and atrocities that are happening as we speak.

Instead of just turning around and accusing me of being a holocaust denier why don’t you actually try to defend your article? Why don’t you try and defend your degrading notation of “human nature”? Teachers like you are responsible for the racist and ignorant education in Israel. While screaming at the top of your voice about holocaust and oppression that happened 70 years ago, you defend and protect mass killing that are happening as we speak.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412190
לחוצפה שלך אין גבול- אתה טוען שאני העתקתי את המאמר- על מה אתה מדבר, ממי בדיוק העתקתי אותו? אתה משקר ומלכלך - זה רציני, זה יושר אינטלקטואלי?

אינני מתכחש לטבח שארע בסברה ושתילה ( בניגוד למעשי טבח שאתה מתכחש להם). אינני מתכחש לאחריותו של שרון למעשה זה, אבל מכאן ועד לשים אותו בקטגוריה אחת עם סטאלין, היטלר ומאו- המרחק גדול מאד. וזאת אחת הבעיות באבחנות הגורפות והמכלילות שלך. אם אתה היסטוריון רציני( ואתה לא), אתה לא יכול לשים את שרון ליד 3 רבי הטבחים ההם כי זה פשוט לא אותו הדבר. כפי, שלמשל, זה יהיה לא נכון להגדיר את מוסוליני בתואר רוצח המונים ולשים אותו באותה הקטגוריה עם שלושת רבי הטבחים הנ"ל ( ועל כך כתבו קארל פרידריך וזביגנייב בזיזינסקי במאמרם החשוב על סימני ההכר של הדיקטטורה הטוטליטרית. אני מאד ממליץ לקרוא למרות שלבטח זה לא מתאים לרשימת ההפניות שלך). אבל לך כמובן מתאים להשוות את שרון לרוצחים הגדולים ביותר בהסטוריה כי זה משרת את השקפתך בעניין הסכסוך היהודי ערבי.

אתה משווה בין מה שישראל עושה לפלשתינאים לבין מה שרבי הטבחים הנ"ל עשו.זאת השוואה נואלת ומופרכת כי אתה לא מדרג מעשים ופשעים - ראה הערתי הקודמת על מוסוליני בהשוואה להיטלר וסטאלין. אתה שם את ישראל בסל אחד עם גרמניה הנאצית ועל הסל אתה כותב רמיסת זכויות אדם , אבל ברור לכולנו שגם אם זה נכון, זה ממש לא העניין - כי העניין הוא שישראל לא מבצעת רצח עם . אין אושביץ בעזה ואין טרבלינקה בשכם. לפי ההיגיון שלך גם האמריקאים והנאצים הם היינו הך .האמריקאים פגעו פגיעה גסה בזכויות האדם של אלפי איש, למשל אלפי אמריקאים ממוצא יפני שנעצרו והושמו במחנות בזמן מלחמת עולם שניה, או מאות העצורים בגוונטאנמו שזכויותיהם נרמסות וכו. אבל זה לא הופך את האמריקאים לנאצים . הם לא מבצעים השמדת עם ולכן ארה"ב איננה גרמניה הנאצית. יש לי בקשה אישית אליך : רד מעניין ההוראה שלי. אין לך מושג בהוראה וובוודאי אין לך מושג בכל הקשור אלי כמורה. כך גם בנוגע לשטויות שאתה מפיץ על כך שהעתקתי את המאמר. נהל וויכוח ענייני ומכובד,אם אתה מסוגל . אמור את דבריך וטען את טיעוניך ad hoc ולא ad hominem
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412210
סליחה, אבל לכנות את שרון רוצח זה פשוט לא נכון. שרון לא מנע בהזדמנות אחת טבח נקמה של הנוצרים במוסלמים, לאחר שהאחרונים רצחו את מנהיג הראשונים בפיגוע המוני. רציחות על רקע מתיחות בין הנוצרים למוסלמים היו דבר שכיח הרבה לפני כניסת ישראל ללבנון, הצפי של המוסלמים (אם היה כזה) שנוכחות ישראל תאפשר להם להפעיל טרור נגד הנוצרים בלי מענה התגלה כשגוי. אפשר לטעון לגבי רמת הידיעה שהיתה לשרון לגבי השלכות המעשה, לגבי המוסריות שלו באי המניעה, אבל הוא לא רוצח כשם שבוש אינו רוצחם של השחורים בדארפור (עוקף את גודווין מימין). הוא לא מנע טבח, הוא גם לא יזם אותו, תיכנן אותו או לחץ על ההדק, להבדיל מימ''ש. אפילו לנין, שהיה מודע לסבל שעתידה המהפכה שלו לגרום לאחדים, אמר ''מהפכה לא עושים בכפפות'' ובכך לקח אחריות על חלק מהנרצחים במהפכה, יכול להיקרא רוצח, אבל לא שרון.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412321
עד כמה שידוע לי, שרון עשה עוד כמה דברים לפני שהיה שר ביטחון. אני לא משוכנע שקיביה, למשל, לא היה רצח. (וכמובן, שזה לא דומה בכלל לרציחות ההמונים שאירגנו לנין והחברים שלו)
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412421
אתה צודק שהייתי צריך לסייג לאותו מקרה, לגבי קיביה קשה לי לדעת מה באמת קרה שם, על כן במיוחד בימים אילו אזהר בכבודו של מר שרון.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412292
Saying that your article was copy was wrong, and you deserve an apology for that. If it helps this is not what I meant.

You came up with an article that held the idea that the masses need a father figure to follow and as example you brought up Stalin. I disagreed and provided you with books and the latest article about the subject, which you ignored. Now, taking your theory about the masses need for a father like figure would mean that while most Israeli people knew about the killing and torture against Palestinian they still vote for and supported a murderer figure like Sharon just because they needed a father. Again I disagreed, and wrote that like in Germany people did not just follow leaders, a leader is a representative of a section of the population. And the fact that people in Israel vote for and support a murderer leader like Sharon reflects their views about the Palestinian.
I would argue that looking at the history of your country and the Zionist movement, your country does conduct a mass genocide against the Palestinian people. It’s not on the same scale as Germany did, but it is still genocide. With that you would disagree because when it comes to Palestinian all evident by human rights organizations is irrelevant.

But let’s pick some examples that would be easy for you, during the Vietnam War the U.S. bomb hundred and hundred of villages killing 4 million people. All this was only fought to protect the interest of empire and to support a corrupt government. Or during the 1970 when the C.I.A has assisted Pinochet in constructing a coup in Chile which resolve in thousands of people dieing at the hand of the Pinochet troops. Or during the 80s when Reagan and later Israel provided weapons to the contras who massacre whole villages. Why are all these examples are not jenocide? Is it because the systematic killing of Vietnamese was not conducted by sending them to concentration camps but by bombing them from the sky? Is it because the killing of the Chilean people was conducted by guns and not by gas? You are paying to much attention to official policy and less to practice and reality.
Now, if you go into a class and teach that the genocide against the Vietnamese people which resulted in 4 million people dieing was not the same as the Nazis killing 6 million Jews because there was no Treblinka or Oshwitch in Vietnam, what you are teaching and saying basically is that the blood of Vietnamese people is not equals to the blood of Jews. And that some how, the holocaust was more tragic and barbaric than the genocide and torture of the Vietnamese people.

I think that we should stop here, I made my point.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412303
הובא בדיון אחר, אבל לא יזיק לחזור על זה:

מאמר של בן-דרור ימיני ב"מעריב" ששם קצת בפרופורציות את "רצח העם" של ישראל.

ויש עוד עובדה אחת שהוא לא ציין כי היא גודווינית מדי, אבל לא יזיק להזכיר למי שמשווה את ישראל לנאצים: בכל שנות האינתיפאדה השנייה נהרגו פחות פלסטינאים בידי ישראל מאשר חוסלו יהודים באושוויץ ביום אחד. מה זה פחות? פחות מחמישית!

אפשר לומר שזה כי ישראל היא מחסלת המונים יעילה פחות מהנאצים, אבל זה כבר Plain stupid.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 423054
מדפדוף מהיר בדברים שנכתבו כאן, נוכחתי כי ציניות מצד אחד(שעלולה להתקבל ברצינות תהומית על ידי אילו שלא מבינים את הדברים העומדים מאחוריה) ומשמעויות פנטסטיות ופנטזיוריות שבבסיסן עומדות פרשנויות שלא ברור עד כמה תיאוריות הקונספירציה השונות, חשיבה יצירתית עודפת וספרי ריגול "תומכים" בה. הן מייצרות עיוות כזה מדהים לתולדותיה הקצרות של מדינתנו, עד כי נדמה לי שאני חיה במדינה אחרת לחלוטין.
מאיפה הצורך הזה להשוות כל הזמן, אבל כל הזמן, את האירועים שהיו במלחמת העצמאות לכל מני אירועים שהיו במקומות אחרים שבהם ההתחלות, המטרות ודרך הביצוע שלהן היו לחלוטין שונות? זהו מן נוהג ודפוס מחשבתי שהפך להרגל-מגונה עד מאד לדעתי- כי הרי כל מקום, כל מדינה וכל מלחמה, כל אחד הוא אירוע בפני עצמו, על כל הגורמים שחוללו אותו. מנין צמחה לה ההשוואה החסרת כל הגיון לאירועים הרוסיים או הסינים, או בכלל להגיע לדיון בכגון אילו כאשר מנתחים את האירועים השונים שקרו במלחמות ישראל. כל מלחמה יוצרת סבך אירועים קשים ומטבע הדברים גם אם הדברים היו קורים אחרת היו נפגעים אנשים מכאן ומכאן. אין מלחמות טובות. אך להגיע עד כדי עיוות הדברים, תוך הלקאה עצמית בסגנון הזה כדי לצאת יפי נפש הומניים ועדינים, היא חסרת הגיון. צורת חשיבה כזו גורמת נזק. ניכוס מושגים המאפיינים אירוע אחד, לאירוע אחר שאיננו קשור מייצר שינוי משמעות ופרשנות מוטעה. אנשים נסחפים שלא לענין בצורת חשיבה כזו, ובלי להבחין בכלל מעניקים פרשנות חסרת פרופורציה לאירועים.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 423079
את צודקת לגבי עניין ההשוואות. מאידך גיסא קיים נוהג, לדעתי נפסד, לתקוף כל חיפוש אחר האמת כשנאה עצמית. אם אכתוב שבמבצע שוטר בהפוגה במלחמת העצמאות, פונו כל הכפרים הערביים-חוץ משנים-במרחב שבין חדרה לחיפה ותושביהם הועברו אחר כבוד אל מחוץ למדינת ישראל, יענו לי: אבל הם ירו על מכוניות ומניין השנאה העצמית וכד'..מה שכתבתי הוא רק תיאור מצב ולא הבעת רגשות אז מה אתם רוצים ממני.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 423564
אני לא יכול אלא להסכים עם כל מילה שכתבת, גם עם אני חוטא לעיתים בחטא הההשוואות הפסולות שאת בצדק רב שוללת
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412763
יש חשיבות מיוחדת לעובדה שדוקא אדם העוסק בהוראה כתב את המאמר. נדמה לי שזה אולי השרות הטוב ביותר שיכול מורה הוראה לעשות לתלמידיו.
רציתי רק לציין עניין אחד שקצת הפריע לי, עניין הקסם האישי.
מצד אחד ציינת את ההתמכרות לקסם האישי של היטלר/סטאלין. מצד שני ברור שההערצה העיוורת ל-‏2 החולירות הנ"ל שעליה דובר באה בעיקר מבני אדם שכלל לא הכירו את מושאי הערצתם באופן אישי ולמעשה לא ידעו בודאות שום דבר אישי על מנהיגיהם.
נדמה לי שהקסם האישי של היטלר היה מוגבל למדי. עושה רושם שאת רוב האנשים שהיו בסביבתו האישית הוא הצליח להתיש ולשעמם עד מוות (מטאפורי להבדיל). לגבי סטאלין נראה שה"קסם האישי" היחיד שניתן ליחס לו קשור, אולי להילה של מהפכן מקצועי או איש העולם התחתון.
נראה שצריך לקשור את ההיקסמות האישית מהם יותר לעניין "מסתורי השררה" מאשר לאיזשהו קסם אישי ממשי של הפיגורות הללו.
אסוציאציה אישית שלי לעניין זה אומרת שיתכן בהחלט שלאנשי האמנות, גיבורי המדיה הנערצים כל כך על בני נוער, אין שום יתרון של איכות או כישורים ע"פ אלפי אומנים אחרים שאיש לא שמע עליהם.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412828
אני לא בטוח שאנשי האמנות = גיבורי המדיה הנערצים כל כך על בני הנוער.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412919
הוא מתכוון לאמנויות הבמה, לא לאמנויות הפלסטיות.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411482
מאו,
לגבי סטלאין, ישנם ספרים רבים שטעונים כי סטאלין חיסל מיליונים (אני מאד ממליץ לך גם על הספר ל. שפירא/ המפלגה הקומוניסטית הסוביטית, ןספרו של רדזינסקי/ סטלין). יתרה מכך, שיטת השלטון הדיקטטורית של סטאלין גרמה בהמשך להחמרת מצב הרעב ברוסיה, ביגלל מינויו של ליסנקו (מדען נכשל, שהצליח להשתלט על המחקר הביולוגי, ולכפות דעות "למרקיניות", ובכך גרם להקטנת יכולת הפקת מזון מהקרקע של בריה"מ.). אם יש לך עדויות סותרות לאי ההרגיה של סטאלין, מלבד החישוב המתטתי שאתה משתמש בו, אשמח לקרוא על כך. כמו כן אני נסמך על עדיות של יוצאי ברית המועצות שגם הם מאינים שסטאלין רצח מילונים.

לגבי ההמונים. כן לצערי אני חוויתי את הקושי של ההמונים להוביל את עצמם. לצערי גם במדינה דמוקרטית, כמו ישראל ראיתי איך אנשים מעדיפים להיפגע ולא לנסות לשנות את מצבם על ידי התקוממות נגד עוולות (אם תרצה, ארחיב על כך). גם לנין הבין זאת, ולכן בחר ב"דיקטטורה של הפורלטירון" (על פי סיפרו של ל. שפירא). לנין הבין שההמונים עוד לא מוכנים לתפוס אחריות על עתידם ולדבוק במהפכה הקומניסטית, ולכן הוא בחר בדיקטטורה, כדרך לשלוט בהמונים.
כך למעשה הבולשביקים, לאחר מהפכת 1917, ולאחר שהפסידו בבחירות למנשיביקם שזכו ברוב, הבולשיביקם פיזרו את הדומה, ויצרו דיקטטורה. בהמשך הזמן הם הלכו וחיזקו את אחיזתם, עד ששום דעה לא נשמעה, מלבד דעתו של המנהיג - לנין או סטאלין.
גם ישראל יכולה היתה בקלות להיות דיקטטורה קומוניסטית (דויד בן גוריון היה מרקסיסט בצעירותו), אך ישראל בחרה לבסוף בדרך הדמוקרטית. והנה אף על פי שישראל התחילה מנקודת התחלה קשה משל בירה"מ, היא כיום כלכלה מסגסגת יחסית (מקום 23 בעולם - ויקיפדיה אנגלית).

לגבי האשמות שאתה מאשים את ישראל. אני מציע שתבדוק את שאר המשטרים בעולם. בריה"מ היא אימפריה ששולטת על עמים רבים בניגוד לרצונם, והורגת מילונים כדי לשלוט, ראה מקרה אפגניסטן וצ'צ'ניה. הצרפתים הרגו בשנות ה-‏50 600,000 אליג'יראם כדי לשלוט באלג'יר (והרגו עוד ויאטנמים רבים בשנות ה-‏50). האמריקאים הרגו גם הם מיליוני ויטאנמים, ועוד מדינות "מתוקנות רבות". לצערנו כאשר יש קונפליקטים יש הרוגים. ומכאן, שעל פי הגדרתך כל מדינה היא רוצחת המונים בפוטנציה או בפועל.
אני חושב שלאור הסיכסוך הארוך שלנו עם הערבים, מצבנו בסה"כ טוב (אם כי דורש שיפור). יש לנו גם בעיות אוביקטיביות להחזיר את יהודה ושומרון (כיוון שיציאה מהם, עלולה לגרום לחמסטאן נוסח עזה, או חיזבאלסטן נוסח לבנון). ההתמקדות בישראל כ"רוצחת המונים", נראית כנובעת מסיבות של שינאת יהודים, ולאו דווקא מחיפוש אחר האמת.
בכל מקרה,
אודה על תגובתך.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411498
Eyal!

Your question is kind of complex and involve a long answer, it might take me a while.

Did Stalin kill million? Stalin himself defiantly never killed millions, there is no such thing as one man controlling a whole country. Stalin represented an ideology or as a Maoist would say a class outlook. I think that there are books that would argue that Stalin through his action did not kill millions (I gave a whole list of books in the start of this thread). Again this article I think is very important, http://www.etext.org/Politics/Staljin/Staljin/articl...
These books however are not promoted because they represent an ideology and give hope to the oppressed.
The life rate after Stalin death has improved dramatically. http://www.etext.org/Politics/MIM/faq/lifeexpectussr... Again, the problem with biographies about Stalin is that they ignore the condition before the October revolution or what led to these revolutions in the first place. They also ignore the necessity and difficulties that the Russian communist party faced.
To follow Lysenko was a mistake by the communist party. The communist party facing mass starvation and bad economy (inherited to them from the Tsar) was too hopeful that Lysenko as being a communist would provide a better understanding of agriculture. This also came from some kind of understanding that if someone is a communist he would have a better understanding of reality. This was proven to be falls. Science is objective.

The idea of the dictatorship of the proletarian started with Marx. Lenin develop the idea of the communist party, an organize body that can survive the police state of the tsar. Lenin in “What is to be done” have argued unlike Marx that the understanding of how to achieve liberation would not just arrive spontaneously out of the masses themselves. This ideology need to be brought to them by intellectuals. Not because the masses are stupid but because being a proletarian constitute being a slave worker, working from the start of the day to the end of it without the ability to be educated. Does this mean that the masses cant know what’s good for them? No. the masses can grapple with what’s good and needed but like in any science, there are differences between students and professors.

The dictatorship is a tool to brake down divisions in society and fight old ideas that are part of capitalism and are part of the new society as well.

The revolution in 1917 happen with the support of millions of people who lost their hope in the new government who failed to provide them with some basic needs. “Ten Days that shock the world” is a good book about this subject.

Ill answer the rest of question tomorrow, but, yeh, I would like to hear about your personal experience with people in Israel (not to much details we don’t knew who else is reading this……). Just a last point when we Maoists analyze society we analyses it by classes, the people who are most oppress are the proletarian, and from what I read the proletarian in Palestine is fighting for their rights. We also make the distinction between the masses (proletarian), the people (classes that unite with the proletarian), and the enemy.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411508
תגיד, אתה סיני במקרה?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411846
מאו שלום,
עיינתי במאמר שנתתי לי, והנה אני קצת מושיט לך יד לעזרה. המאמר התפרסם לראשונה כנראה בעיתון מדעי, שלמיטב ידעתי הינו נחשב ואמין (Victims of the Soviet Penal System in the Pre-War Years: A First Approach on the Basis of Archival Evidence, by J. Arch Getty; Gabor T. Rittersporn; Viktor N. Zemskov
The American Historical Review © 1993 ). מופיע ב -jstor)
על פי קריאה שיטחית שלי במאמר, מסמכי הקג"ב מציינים את רציחתם של קרוב ל- 800,000 איש בלבד (לעומת עשרות מיליונים שרוב ההיסטוריונים המקובלים טוענים). עדיין, כדי לקבל טענה כזאת יש כמובן צורך במחקר אקדמאי רב. בכל מקרה, גם אם נקבל מספר מקל כל כך כמו שמונה-מאות אלפים, עדיין זה רצח שהתבצע בצורה מסודרת על ידי שליחיו של סטאלין (כדי להבין את השיטה מאד מומלץ לקרוא את ספרו של רדז'ינסקי). גם אם לטענתך, המספרים והתיאורים המפלצתיים, מורם בשטלונות אימפריאליסטים, הרי שמקור הידיעה על היותו של סטאלין רוצח המונים, מקורה בניקיטה כרושצ'וב, שהנהיג את בריה"מ לאחר סטאלין.
בכל מקרה אשמח להמשיך לשוחח עמך, אבל זמני נגמר להיום,
להתראות וגמר חתימה טובה,
אייל משכיל
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411904
800 אלף מוצאים להורג בלבד. תוסיף לזה את ה10+ מיליון הרוגי הקולקטיביזציה, ואת העובדה שמתוך 2 מיליון האיש שעברו בשנה ממוצעת בגולאגים 10-25% מתו, ותקבל את ההערכה הממעיטה של 20 מיליון מתים.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 411915
The article that we are talking about is not just the latest revelation from the K.G.B archives, is also a document that is trying to find some evident to numbers and stories of historians about Stalin:
“Mainstream published estimates of the total numbers of “victims of repression” in the late 1930s have ranged from Dmitrii Volkogonov's 3.5 million to Ol'ga Shatunovskaia's nearly 20 million. (See Table 1.) The bases for these assessments are unclear in most cases and seem to have come from guesses, rumors, or extrapolations from isolated local observations. As the table shows, the documentable numbers of victims are much smaller.” (my emphasis)
It is also gives a different picture of who the terror was directed at:
“The frequent assertion that most of the camp prisoners were “political” also seems not to be true. On the other hand, the new evidence can support the View, reached previously by statistical study and evidence of other types, that the terror was aimed at the Soviet elite.”
The numbers that you mention are out of population of 100 millions. Of these some were really counter revolutionary. The British intelligent in the 20s reported to mange to infiltrated the Russian secret service. Some were rich Kulaks who exploited and rusley ruled the masses, and some for committing atrocities under the brutal tsar regime. Other than that, yes out of population of 100 millions people some people were unjustly killed. I think that something that we all communist need to learn from to do better next time. One of the error of Stalin were that he thought that once the proletarian take power, contradiction end between the people and that the only contradiction are between the people and the enemy. Mao have fought this by unleashing the Cultural Revolution in which millions of people debated issues and exposed the old elite instead of just killing them. We need to remember that the Russian revolution was the first socialist experience and that we should compare the mistake with the enormous gains. Russia from a third world country has become a stable state where the life expectancy has doubled. People who criticize Stalin should come with a batter examples of a third world country overcoming their misery and poverty, or any country today who is actually is trying to away with poverty and oppression.
I think that defiantly when it comes to communism historians can’t really get their numbers or stories right (they seem to be puzzled by the idea that leaders would acshully gives their lives to the masses). For example in writing about the famine of the 30s and the coltevisetion process historians “forget” to mention that the soviet peasants have been trying to cultevise or to organize since the 1600’S, when, Timofiyevich Razin, led a peasants' revolt and killed the kulaks, which were then known as barons, counts, and princes. The stories about count Dracula are based on real stories, the kulaks were brutal, and the peasants with the support of the Russian government have managed to take back and stop an oppressive and capitalist system in which a few live on the beck of hundreds. They also “forget” to mention that famine is pretty comen for that time in Russia. We need to remember that after a revolution not everyone becomes equal in society and old division between rich and poor are still their.
Croshchove represent for us Maoist the turning point in Russia from communism to capitalism and the failure of Stalin to understand that new elites even in a communist society start to evolve and take hold of the party itself. And by the way, that was not the only thing that he said. It took capitalism to arrive out of feudalism hundreds of years, for a movement that only been around 150 years I think we are doing pretty good.
Israel could have never become communist; from the starting point of Israel Zionist leaders were bagging imperialist powers to give permission to Jews to settle in Palestine. Haim visman for example felt that the yishuv should bolster the British Empire and guard its strategic interests in the region. Later, the leaders of Israel perceived the Jewish state as a strategic asset to the United States in the Middle East. Israel from its birth was a military base for empire. For example In 1955 Israel aided the British and French in stopping Nasser from nationalizing the Sues Cannel. And Israel until today depended on imperialism Israel economy would not survive one day without the billions of dollars from America.
The fact that other countries are doing something wrong doesn’t make it o.k. and from looking at the history of your country the conflict have started because of Israel oppressing the Palestinian not because of some kind of abstract conflict.
I do not hate Jews, I do however feel that there is culture of racism in Israel that give rise and enforces the oppression and killing of the Palestinian (and this is not a support for suicide bombing). I think that Zionists are degrading the notion of anti Semitism by calling everyone who disagree with them anti Semite while ignoring the real anti Semite, the religious Christian in America who believe that the Jews killed Christ and that the Jews should concur the whole middle east so they can have a war against the Christians, only because this Christian donate millions of dollars to Israel.
I knew that this only the tip of the ice and my remark has probably only intrigued more question in you. I’ll have some more time in a couple of months but in the meantime let me recommend a book to you: “on the border” and “toward an open tomb” by Michael Warschaski which would give a better picture of Israeli history. And Mao essay about the relations between theory and practice, and the epistemological way of arriving at the truth. http://www.etext.org/Politics/MIM/wim/oncorrect.html

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412251
מאו שלום,
אני בהחלט יכול לקבל שהתיאורים של 20 מיליון נרצחים וכיוב', הם כנראה הגזמה. אם זאת, אין די במאמר אחד. כפי שאתה בוודאי יודע, כדי לקבל תמונה טובה יותר של המציאות עלינו לבחון מספר מאמרים שונים שנכתבו על ידי אנשים בעלי דעות שונות.

גם לי נראה סביר שסטלין תקף בעיקר את האליתות. עד כאן אני מוכן לקבל את עמדתך.

עדיין, שמונה-מאות אלף שנרצחו מטעמים פוליטים ועוד יותר משני מיליון שנכלאו במאסר פוליטי נראה לי זוועה בפני עצמה.
מדוע אתה מאשים אותנו, כאשר אנשים בשם האידיאולגיה שאתה מאמין בה, רצחו וכלאו כל כך הרבה? מאיפה אתה שואב את החוצפה המוסרית להאשים אותנו כאשר סטאלין ומאו אחראים לרציחות ולמוות של כל כך הרבה? אם אתה אוהב אדם, כיצד אתה לא מזועזע מרוצחי המונים כמו סטאלין? כיצד אתה קורא לזה "טעות"? זו לא טעות. זו השמדה של כמעט מיליון בני אדם בשם אידאולוגיה! בשם איזו אידאולוגיה מותר לרצוח בני אדם?

חרושצוב פנה לקפיטליזם? האם סין המאויסטית לא פונה גם היא כיום לקפיטליזם? תראה, גם אני מחפש דרך שבה בני אדם יחיו חיים טובים, שבהם אף אחד לא ישלוט על אף אחד אחר ואף אחד לא יהיה משועבד. אני אפילו מספמט את הרעיון שבסיס הקומוניזם והאנרכיזם. אבל לצערי שני הפתרונות הללו הוכחו כלא יישימים. להערכתי אלו מביננו שמבקשים להוציא את האדם משיעבוד לחרות, צריכים לבדוק טוב טוב כיצד ניתן לייצר פתרונות יישמים שיפעלו במציאות. עלינו להפיק לקחים מקריסת האנרכיזם והקומוניזם. וליצור שיטה חדשה, טובה יותר.

לגבי היכולת של מדינת ישראל להיות מדינה קומוניסטית:
חיים ויצמן אומנם היה הנשיא הראשון של ישראל אך הוא לא היה דמות שייצגה את רוח הישוב. המפלגה ששלטה בישראל עד 1977 היתה מפלגת פועלי ארץ ישראל. מפלגה שמוצאה הרעיוני מרוסיה שבתקופת המהפכה של 1905. אנשיה היו מרקסיסטים. מפלגה אחרת מאד דומיננטית היתה מפ"מ שהיתה מרקסיסיטית עד תקופה מאד מאוחרת. מפלגות אלו היקמו את הקיבוצים שהיו מפעלים קומוניסטים. דויד בן גוריון, מנהיגו הבלתי מעורער של הישוב היה מרקסיסיט. בשתי המפלגות הללו פיעמה רוח פועלית-סוציליסטית ואף מרקסיסיטית. ב- 1934 דויד בן גוריון החליט מסיביות שעדיין לא ידועות לי לוותר על הרעיונות המרקסיסטים לטובת הסוציאליזם והלאומיות. הוא שינה זאת על ידי הכרזת המעבר "ממעמד (מעמד הפועלים) לעם". ועדיין נשארו בן-גוריון ותונעותו סוציאליסטים. מפ"מ נשארה מרקסיסיטית גם לאחר קום המדינה. למעשה התחולל מאבק בין שתי המפלגות הללו האם לפנות למערב או לברה"מ, ולבסוף היה זה בן גוריון שהכריע לפנות למערב.

גם סטאלין וגם הבריטים האמינו שישראל תצטרף לבריה"מ.

לגבי אימפריאליזם:
כשישראל קמה לא היה ברור לאן היא תפנה, כפי שהראתי בפסקה הקודמת. כאשר עם קם זה רק טיבעי שהוא יפנה לעזרת המעצמות כדי שיעזרו לו להקים מדינה (וזה מה שוויצמן עשה). ונכון, שאנו כמדינה קטנה נאלצנו להחליט לאיזה גוש להצטרף, ולבסוף החלטנו להיצטרף לארה"ב. אינני רואה בכך שום פגם. אינני מבין מדוע אתה מכנה את מדינות המערב אימפריליסטיות. האם רוסיה איננה אימפריאליסטית בעינך? ראית לאחרונה את גודלה של בריה"מ? ראית על כמה עמים שלא מעוניינים בכך היא שולטת? ראית את הנפט שהיא עושקת מהם? ראית באיזו אלימות היא השתמשה לשם כך? האם סין היא לא אימפריאליסטית? (כיבוש טיבט והונג-קונג)?

מדוע אתה כל כך מקל בקלקלות הארצות הקומוניסטיות, לפני שאתה בא לשפוט מדינה זעירה כמו ישראל?

לגבי שיעבוד הפלסטינאים:
אין לי ספק שדחקנו את הפלסטינאים שחיו בשטחה של ארץ-ישראל. כל עם עושה את זה כאשר הוא מקים לו מדינה. ארה"ב השמידה את האינדיאנים, רוסיה שיעבדה אין-סוף מיעוטים. המוסלמים שכבשו את ארץ ישראל, שיעבדו את היהודים השומרונים והביזנטים שחיו כאן. עמי אירופה הקדומים נכבשו ונדחקו על ידי השבטים הגרמניים. זהו מנהגו של עולם, ואינני רואה בעיה בכך. (אינני יודע לאיזו מדינה אתה שייך, אבל אני מניח שגם מדינתך עשתה זאת). הבעיה היא שמאז 1967, אנחנו לא גירשנו את הפלסטינאים, אלא השארנו אותם בשטח מדינת ישראל. מאז אנו מחזיקים את הפלסטינאים ללא זכויות אזרח. אין ספק שיש בכך בעיה. אבל לצערנו הפתרון לכך לא כל כך פשוט. ב- 1993, העם בישראל היה מוכן להקים מדינה לפלסטינאים (הסכם אוסלו). אבל הם הגיבו בהגברת הטרור. מהתקפות טרור שהרגו בודדים בשנה, הם התחילו לתקוף ביעילות גבוהה יותר (תודות לכך שיצאנו מהשטחים שלהם), ומספר ההורגים בקרבנו עלה בצורה חדה מאד. גם לאחר שיצאנו מרצועת עזה לגמרי, איומי הפיגועים נמשכו, והפלסטינאים התחמשו בנשקים משופרים מאד, והתחילו להפגיז את ישובינו בקאסמים. לצערנו, אנו לומדים שבכל פעם שאנו נותנים לפלסטינאים לנהל את חייהם, הם מנצלים זאת כדי להתחמש ולהגביר את פיגועי הטרור נגדנו. אין לנו ברירה אלא להבין שהפלסטינאים אינם רוצים במדינה לידנו. הם רוצים להשמיד אותנו. להחריב אותנו עד היסוד. הם רוצים להרוג אותנו (הם גם אומרים את זה בכלי התקשורת שלהם).
ככל שחשובות לי זכויותהים וחרותם של הפלסטיאנאים, אינני יכול לתת להם אותה על חשבון חיי, וחיי ילדיי.
גמר חתימה טובה,
אייל משכיל
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412294
Eyal Shalom!

I have to apology’s but I’m having some difficulties in my personalize life that would not give me the opportunity too give your question the attention that they need. Ill search for you on this web site when I have some more time, and we can keep the discussion where we stooped.

You are right we should not just accept the latest discovery about Stalin; can we at least agree that there is some controversy on the subject of Stalin?

Some of the people who were executed really deserved it. Some were people who exploited the masses. And some, like you said were innocent. A revolution is a bloody insurrection in which one class takes power from another class. I did not choose it to be this way, the state through its arm forces oppresses the masses weather fight or not. All the military that your country has is not to protect your country it’s to oppress and put down the masses. And the police and the military are here fundamentally to protect privet property. Or as Mao said: “political power comes from the barrel of a gun” on some level capitalist countries have no choice but to oppress the masses. Capitalism creates its own grave diggers, since the competition between the capitalist goes down to who saves the most on labor and to maintain a cheep labor the capitalist have to have an army. Because any oppression breeds resistance, there is no such thing as something without its contradiction. The oppression that your country puts the Palestinian through in order to make them the cheep labor does produce resistance, and here again is where the military steps in. after a revolution people are not automatic become communists, a lot of people who did not oppose you at first start opposing you when they start to lose the privilege that they were used too. In your country for example, do you think that the settlers who kill Palestinian take there land and believe that the whole state of Israel belongs to the Jewish “nation” would just accept a new society based on equality and justice? Do you think they would not be agree at being ask to actually accept the law and not to shot Palestinian farmers ?Or what about Muslim fundamentalist do you think they would just accept that their wife and daughters are now have the same rights as them? A communist revolution is not just a transformation of economic relations it’s a transformation of relations between people, and especially a transformation of the mind. While remembering that some people were killed unjustly, I also don’t forget the gains and achievements. From a third world country where thousands of people died from starvation and preventable dieses Russia became a stable country who mange to win the cold war. From a feudalist country Russia became country who technology competed with the U.S. Show me another third world country at the time or our time that actually is trying to face and better horondes condition of starvation and inequality?
Nothing would change the fact that capitalism is an economic system that is running exploitation. The question is what do you do? Do you accept the past with its mistake and try to do something better? Or do you give up all together? Capitalist societies not only did not ever try to better the condition of their masses not but killed and created more misery and killings.

Yes, china today is a capitalist society. And I think that you really investigate the gains that were made in the socialist revolutions you would not think that the communist revolutions have failed. Common you can say it; you think it’s an utopia. I really don’t understand your definition for “working”. Hundred of kids dieing every day from starvation as direct consequence of policies of the World Bank. Half of humanity living from two dollars a day. A war that is waged for oil, and a pollution crisis that might kill us all. Are all of these your definition for working? I think that you are talking from your place in society, to 80% of the population of the world the choice is ether to die on their feet or on their knees.

I don’t think that you understand the definition for “Marxism”, to say that nationality is composed by religion or oppression is not Marxist. Definitely not arguing that the Palestinian land is a common property and that they should become a second class citizen. There is a lot of people in Egypt that would describe their country as democratic, objectively its not. There is a lot of countries and people today that call themselves communist, so what? Socialism is not excluding one group of people and taking their lands while giving your own group privilege rights. Stalin did a mistake in recognizing Israel. And yes Russia and China today are imperialists. Israel was chosen to be supplied with weapon and guns however, not because of the American belief in democracy but because of the need to control an area rich with oil. Israel is the stick when the carrot is not enough to convince the corrupt government of the Arab world to give up their resources.

Some would argue that your last comment is a support to Social Darwinism, which is weird since your country has official holydays to commemorate the holocaust. Your understanding of the Palestinian Israeli conflict is wrong, which brings us again to the question of who writes history. The situation for the Palestinian was worsen during the 90s, and I would also suggest to you to actually read the “peace offering” that was offer by Barak and Clinton and was suppose to “end all conflict” between the Israelis and the Palestinian. You can find this information in the books that I recommended to you. your understanding of the motive of Palestinian is also problematic, are you some kind of a social physiologist that you knew that all the Palestinian want is to kill Jews? Also your economic and democratic freedoms come on the back of this Palestinians and only because of their economic and personalize oppression.

I knew that you probably have more question now than before and again my apologies for not being able to provide you them at this time.

Keep an open mind, and take care.

p.s. this is a web site about a communist revolution that is happening right now.

http://www.lionesto.net/gallery/Nepal1999/nepal1999....

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412438
מאו שלום רב,
אכן, הדיון בינינו מענין ומרתק באופן יוצא מן הכלל. כן, יש לי שאלות והשגות רבות, אך כיוון שהדיון דורש העמקה והרחבה, נראה שנאלץ להמתין עד שיהיה זמנך עמך.
אני מקווה שהכל יסתדר לטובה,
כל טוב,
האייל המשכיל.

נ.ב.
יש שאלה שמסקרנת אותי, והייתי שמח אם תוכל לענות לי עליה. כיצד זה שאתה קורא עיברית? בד"כ מי שלומד עיברית הם אזרחי ישראל , ויהודים בארה"ב. האם אתה יהודי (או לשעבר יהודי?) האם אתה ערבי שגר בישראל? (מבחינתי זה כמוסן לא ישנה את היחס. סתם סקרנות.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412464
I wish that I could have the privilege of telling you who I am. Your government (and other government as well) has a long history of spying on, arresting, and killing, political activist. I’m allowed to speak on this website only to promote the whole idea of democracy. If I was to become affective, I would be search for by your secret police, this web site would shut down, and you and people who debated me would be investigated. Just to quote one example the Nepalese Maoist party who has the support of millions of the Nepalese, and is much more democratic than the corrupt Nepalese king. Is on the American terrorist list.

Nonetheless, our debate is between ideas. The Maoist epistemological scientific understanding is that you uphold the truth no matter who discover it. As with the example of Linsko, being a communist does not automatically constitute knowing the truth, on the contrary, sometimes like in Russia the scientists who were right about botanic and how to raise wheat were anti communist. The relationship between science and Marxism is as Mao said “Marxism embrace but do not replace”. The truth need to be upheld no matter who says it.

Judaism is not a nationality, it’s a religion. It can be some of your cultural identity, but its does not constitute a nationality. You are an Israeli. And there is no relation between you and a religious Jew in French or America; in the same way that there are no relations between a Muslim in Egypt and Muslim in Indonesia even so both of them prey in the same direction. Or between a woman in Afghanistan and a woman in Iran even so both of them are oppress. Your government while upholding secular laws and allowing freedoms that would be considered by the Jewish religion to be a heresy (like eating ham, or having sex with a women on her period), is using religious definition to nationality and to who can become a citizen of your country. While bringing thousands and thousands of Russians that had only a distant Jewish relative it is denying the same right to Palestinian who have lived here for hundreds of years. In a lot of cases Palestinian who only leave Israel for studies or to get married are not allowed to come back.

Take care,

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412499
check your history again
the vast majority of arabs living today in the land of Israel (both in pre 1967 Israel, and the liberated territories) are offsprings to recent immigrants, brought here by the Ottoman empire starting at the latter part of the 19th century, or lured here by the new opportunities brought here by the booming economy (relative to Arab countries) resulting from Jewish activity. in a single decade (1993-2003), some 150,000 arabs immigrated and recieved full citizenship to Israel from neighbouring countries, seeking for a better life.
http://www.pademographics.com/Herzliya%20HEBREW%20Fl... 17
again, this number iuncludes only the legal immigrants, not the countless illegal immigrants.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412620
מאו שלום,
נדמה לי שאתה ניזון מהרבה מקורות לא מדויקים, או לא ביקורתיים. זה נכון שקומוניסטים ישראלים מספרים שהשב''כ עוקב אחריהם, אך בפועל אין מצירים את צעדי הקומוניסטים בישראל (אלא אם כן הם מעבירים מידע לאויב). יש בישראל מפלגה קומוניסטית, שהיתה חלק מהקומינטריון, והיתה תחת השפעה ברורה של בריה''מ, ועדיין פעלה והביעה את דעתה בפומבי. אני לא מאמין שמישהו יפגע בך על הצגת דעות קומוניסטיות או מאויסטיות. כמובן בתנאי שלא תעודד אלימות. אין כל בעיה לטעום טענות אנטי-קפיטליסטיות, או אנטי-אימפרליסטיות במדינת ישראל. רבים עושים זאת במדינתנו, ואתה לא תהיה הראשון. אתה מוזמן להגיד שיש שליטה של השב''כ בתקשורת, או שאנו גרורה של ארה''ב, וכל מה שאתה רוצה... במדינת ישראל השמאל כמעט ואינו נתון לביקורת, לעומת הימין שמוזמן לחקירות שב''כ על רקע מאמרים שהיו עוברים בכל מדינה דמוקרטית אחרת, ללא בעיות.

אני חושב גם שההבנה שלך לגבי יהדות אינה נכונה. יהדות אינה דת כמו הנצרות והאיסלם. יהדות היא הגדרה שונה מדת או לאום. יהדות היא דרך חיים המשפיעה על חייך מעבר למה שאתה מודע לכך. היא יוצרת חברתיות גדולה (גוים שמגיעים לישראל ופוגשים ישראלים, רואים שהם חמימים וידידותיים, יחסית לעמי אירופה). יוצרת דאגה עמוקה לעתיד העולם. יוצרת שאיפה לצדק (לא סתם מרקס היה צאצא צאצא יהודים. לכן רבים מאד בשמאל בעולם הם יהודים (למרות שאינם שומרי מצוות). התורה, והגמרא שעל פיה אנו חיים מכוונים את מהלך החיים סביב הרעיון של חסד צדק ומשפט. הערבות שביני לבין יהודי מצרפת היא גדולה מאד. יהודים מצרפת תמכו במדינה היהודית, ואנו תמכנו בהם בשעתם הקשה. כאשר אני הולך בכל מקום בעולם ופוגש יהודי, יש בינינו קרבה הדומה לקרבה משפחתית.
אני מוצא ממכתבך הסתמכות על כתבים קומוניסטים, מבלי לנסות להתיעץ ולברר האם האינפורמציה בהם נכונה.
זה שהכתבים הקומוניסטים הם חתרניים, אינם הופכים אותם לאמיתיים. אני ממליץ שביחד, נברר דברים. אני מאמין שזה תפקידם של אנשים משכילים.
להתראות,

אייל משכיל
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412741
I think that you are the one that is basing himself on unreal information. When I was talking about political activist I was not only talking only about communists, I was talking about any radical political activists. Your country does have a black list of radical activist that is used to harass them. In the case of the International Solidarity Movement for example, an organization that is dedicated to fight none violently the illegal demolition of Palestinian and to assist the Palestinian people to live somewhat of a normal life. Your country has killed two of their members (one while escorting kids on their way to school) and have broke into their offices to obtain the names of their members. You are also welcome to go and talk to anarchists who are opposing the illegal building of the separating wall on a Palestinian land (not on the green line as was promise) and ask for their experience with the police and the army. And even this harassment does not apply to Palestinians who can be shut, their house can be demolish, or with the destruction of their economy by your country without a job or a way to go to the hospital. As far as I can see there are no communists in your country, there are people who define themselves communists but that does not say a lot. I also might not be living in your country, nor have I ever done.

The political right in your country is needed to maintain the goals of your government. As long as are under control and do not threat the statuesque in Israel they are allowed to keep harass and kill Palestinian. They are sometime get out of hand and contradict the interest of Israel and need to be control. They are definitely not obligated to maintain the law.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/761280.html

All this relative freedom is provided to the Israelis to keep propagating the mantra that their country is the only democracy in the Middle East. When in essence not only that is not true, but America who provides Israel with weapons and money that without them the state of Israel would not survive one day, is the one who insures that democratic movements in Arab countries are crushed and that their corrupt dictators maintain power.

Why is Judaism so different from other religions? Islam and Christianity are very well a way of life too. You remind me of Muslim and Indos in India that are always trying to convince each other who has the best religion and who have a better social life. Or different sects of Christianity in the U.S. who are a trying to convert people saying that they have the best religion. There are people who would disagree with you about your description of Israelis (or would prefer French or India). And in your country too, there are jukes about the way Israelis behave when they fly aboard (which are based on true stories). Marx was raised a Christian, and I know people again, who study genetics who would disagree with your theory about Jewish characteristic. Furthermore, I also know people who are not Jewish who care about the world and justice in more ways than a lot of Israelis and Jewish people that I mate. I’m very happy for you (seriously, I am) that you can walk around meeting other Jews and immediately fill closeness, that however does not define a nationality.

I would also argue that the bible and the Gemara are very subjective books that can be interepted in different ways, and looking at the hurondes misery that your country is inflicting on the Palestinian and the enforcement of these acts by Judaism, that your religion actually stands for genocide and oppression. It’s not very coincidence that the settler movements is religious based.

Generally speaking there are two schools of thoughts in philosophy, the idealist that based herself on the mind and how our mind or how our interpretation of the world affects it, and there is the materialist, the philosophy that upholds that their objective reality beyond us. The Maoist epistemological process at arriving at the truth is as Mao said “from matter to conciseness and from conciseness to matter again”. First we look or experience with reality, then we formulate ideas based on what we see, and than in the most important process we try to see if they apply to reality. Marxism unlike religions and different political movements is based its theory in corresponding with reality. Nationalism as define scientifically (To quote Stalin) is: “A nation is historically evolved, stable community of language, territory, economic life, and psychological make-up manifested in a community of culture.” The question of a nation is very important when dealing with cultural imperialism, national oppression, and a country compose of a couple of nations.

I feel that you, my friend, is the one that is relying on old dogma and subjective and personalize experience to define a phenomena, and not on a scientific and reality biased experience.

This is going to be my last comment to you; I really don’t have anytime for this now. You can find answer to all your question in the books that I recommended to you, and in leftist Israeli websites.

Until next time, goodbye.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412955
להתראות,
מאו לעולם ועד 412939
מודה ומתוודה אני, יש לי הרבה פחות סבלנות מאשר לך יש. במסגרת קיצור ההליכים, להלן הניחוש שלי לגבי העברית והאנגלית של מיודעינו מאו יותר מתמיד.

המדובר בבחור ישראלי, יהודי עפ"י מוצא אך אתאיסט עפ"י אמונה, בגיל 23-28. כיום עדיין חי בישראל בתחומי תל-אביב רבתי. סיכוי גבוה שמתגורר עם ההורים. לומד או למד באוניברסיטה (אוניברסיטת תל-אביב?) היסטוריה או תחום משיק (כלכלה פוליטית, היסטוריה פוליטית). מתכנן לעבור לאירופה (לא לסין) בהקדם האפשרי. ככל הנראה כאשר יצליח למצוא מלגת לימודים לתואר שני בתחום. מזדהה עם האנרכיסטים נגד הגדר, אבל לא משתתף בהפגנות שלהם.

עד-כאן הניחוש שלי. מאו יותר מתמיד מוזמן לתקן את הפרטים השגויים.
מאו לעולם ועד 412941
צבע אהוב? דעתו על צעדות על החוף לאור הירח? באיזו צורה כתמי הלידה שלו, אם יש כאלו?
מאו לעולם ועד 412947
צבע אהוב אדום, כאילו דה?
מאו לעולם ועד 412985
שקר קפיטליסטי ישן. הצבע הקומוניסטי הוא כחול.
I Guess that's why They Call it the Blues 412997
I Guess that's why They Call it the Blues 413015
גם כאן בולטת בורותך. מוסיקת בלוז היא מוסיקה שמחה. אתה לא מבין את זה בגלל שטעמו המוסיקלי של הצרכן בחברה הקפיטליסטית עוות על ידי (משתהה לחצי שניה) הממסד. אני לא מצוי בכל הפרטים, אבל יוצא שיותר זול להפיק מוסיקה שתקלע לחוסר-הטעם הזה. דרך אגב, זה המקור של הביטוי "monday blues" - בעולם הנאור, הפועלים מחכים בנשימה עצורה להתחלתו מחדש של שבוע העבודה.
מאו לעולם ועד 412948
אדום. רק בראשון למאי. שניים, בצורת פטיש ומגל.
מאו לעולם ועד 412970
אני מבין שאתה מסתמך על האנגלית הלא משובחת של מאו.
מאו לעולם ועד 413011
האנגלית של מאו סבירה, אבל יש לו שגיאות כתיב שלא הייתי מצפה מדובר אנגלית כשפה ראשונה. מעבר לכך, אני מסתמך על הכרותי עם כמה אקסמפלרים בעלי מאפיינים דומים. אני לא מתיימר ליכולות על-חושיות כמו מר מאן.
מאו לעולם ועד 412978
לפי תגובה 380983 יש לי חשד שאולי הוא לא ממוצא יהודי. יתכן כמובן שהוא עשה את השגיאות בכוונה כדי להוריד מעצמו את הבקשה לכתוב בעברית, אבל אולי גם עברית זו לא שפת האם שלו. הניחוש הבא - ערבי ישראלי, מה שמסביר איך הוא יודע גם עברית גרועה וגם אנגלית גרועה.
מאו לעולם ועד 412998
האנגלית של מר מאו סבירה+ וטובה מהעברית של כמה איילות ואיילים
מאו לעולם ועד 413001
הרשה לי לחלוק על טענותיך, במיוחד על זו השנייה.
מאו לעולם ועד 413010
הרשות לא נתונה במיוחד לזו הראשונה
מאו לעולם ועד 413059
אני רוצה להתפרע עוד יותר...

* באשיר הוא סטודנט מבריק במחלקה לעברית באוניברסיטת דמשק. פרוייקט הסיכום המפואר שלו - אליו נשואות כל העינים החשובות במודיעין הסורי - הוא התחזות לפעיל קומוניסטי, וניהול דיון ארוך מול מגיבים דוברי עברית. ידידינו חושש שכתיבה בעברית תחשוף ביטוי ערבי, ולכן הוא מגיב בעברית רק כ"אייל אלמוני". אם אי פעם מישהו יבדוק את רישומי האתר, הוא יראה התאמה מעניינת בין כתובת הIP של מאו, כמה איילים אלמונים, ואתר הבית של אוניברסיטת דמשק.

* בפגישות נוער בנק"י יושבת תמיד נערה אחת בצד ואף פעם לא מדברת. באמצע דיון לא מעניין במיוחד על השתלטות האימפריאליזם האמריקני על הציבור הישראלי, היא קמה ומדברת בקול שקט. "הבה נכה את האויב בנשקו שלו. בואו נפיץ את תורת מאו באנגלית, בפורומים ישראליים". הקבוצה מהנהנת בהסכמה: זה כנראה הרעיון הפרודקטיבי ביותר שהקומוניזם הישראלי הוציא לפועל אי פעם.

* ראש דסק ישראל במודיעין האיראני השתגע. כבר שלוש שנים אין שום גיוס של יהודי ישראלי, בוגר שירות צבאי. הוא יודע שאם אין תוצאות ממשיות בתוך שנה-שנתיים, הקריירה שלו - אחד הכוכבים הבולטים במשמרות המהפכה! - מתרסקת. אבל לילה אחד עולה במוחו רעיון: אולי כדאי לגייס אותם לפני הצבא, ולא אחריו? הרעיון פשוט: שולחים פעילי שלום ואנשי רוח, גולים איראניים, לכל פורום ישראלי שיש בו נערים צעירים, פעילי שמאל. כסף, והבטחה לתרומה לשלום העולמי ולאחוות העמים, קונה אותם בקלות. בהתחלה הממונים פקפקו, ואת התקציב היה צריך לגרד מסעיף אמצעי ראיית לילה לטילי נ"ט של החיזבאללה. היום הוא כבר סגן מפקד משמרות המהפכה. עוד תשמעו עליו.

* גדי אלכסנדרוביץ', אחרי ליל שתיה ארוך, מתערב עם דובי קננגיסר שהוא יכול להוציא את השכ"ג מדעתו - באנגלית.

זכרון ילדות...
"סיפורים בחרוזים
על חייו הנועזים
של רעינו מיקי-מאו
פרק פרק הרפתקאה הוא
והאיש אשר כתבם-
שמו הוא שלונסקי אברהם!"
מאו לעולם ועד 413065
כל האפשרויות משכנעות באותה מידה. אין ברירה אלא להסיק שמדובר בנערה מבנק''י שעברה ניתוח לשינוי מין והלכה ללמוד באוניברסיטת דמשק, הצטרפה למודיעין האיראני, ועכשיו היא קוראת לעצמה גדי אלכסנרוביץ'.
מאו לעולם ועד 417150
לגבי סברת נוער בנק"י, למה באנגלית דווקא?
אני אישית לא ממש קוראת את דבריו המלומדים של מאו מור, אלא אם הם קצרים, משום שהם באנגלית.
ויש מן הסתם עוד דפוקים כמוני.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412426
One last thing,
I just found this article. I think that its relates to our conversation. Again, my apologies for not being able to conduct an in depth debate.

http://www.chss.montclair.edu/english/furr/vv.html

Take care, and happy holyday to you too.

Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412465
המרכסיזם של בן גוריון לא היה מרכסיזם.בן גוריון היה לאומי
וכל דבר ששרת את הנושא הזה היה טוב בעיניו. אינני מדבר על השיטה הסובייטית, אבל מרכסיזם ולאומיות הם כמעט הפכים. צריך לדעת להפריד בין הפראזיולוגיה שליוותה את מפא''י ובין התוכן האמיתי. התוכן האמיתי היה לאומי ושלטוני. מפא''י ידעה יפה מאד לעודד את בעלי ההון ולקשור אותם למימסד השלטוני. הבעיה שלה היתה שהמטרה השלטונית (שמירת העוצמה השלטונית) בהעדר חילופי שלטון, הפכה מאמצעי למטרה וגרמה להסתאבות.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412623
אני חושב שאתה צודק. את הטענה שבן גוריון היה מרקסיסט עד שנת 1934, נדמה לי שקראתי אצל אינטה שפריא/חרב היונה. אבל עכשיו אני נזכר שבזכרונותיו של בן-גוריון, לא היו עדויות לסממנים מרקסיסטים. הסממנים היו יותר סממנים סוציאליסטיים לאומים. נדמה לי שכבר בגיל ארבע-עשרה הוא הקים אירגון שתפקידו היה להחיות את השפה העיברית.
ט.ל.ח
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412812
הוא היה ממקימי פועלי ציון ולא של הפועל הצעיר. זה לכיוון הסוציאליסטי. מצד שני, הוא היגר לארץ ישראל במסגרת פרוייקט של לאומיות-מודרנית. אם הוא היה מרקסיסט, הוא היה נשאר ברוסיה. או מהגר בחזרה לרוסיה כמו אחרים שעשו זאת לאחר שנכזבה תקוותם להקים בארץ ישראל חברה סוציאליסטית כדבעי.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412834
להלן קטעים מתוך ספרו החדש של מונטפיורי על סטאלין על ממדי הטרור הסטאליניסטי בשנה אחת- 1937 : " אם השמדתם של היהודים ע"י היטלר נחשב לג'נוסייד הרי שכאן( במקרה של סטאלין)אפשר לדבר על דמוסייד, מאבק מעמדי שהסתחרר והידרדר לקניבליזם.ב-‏30 ביולי 1937 הניחו יז'וב(ראש ה-נ.ק.וו.ד) וסגנו,מיכאיל פרינובסקי, על שולחן הפוליטביורו את הצעתם לפקודה מס. 00447 ,שלפיה בין ה-‏5 ל-‏15 באוגוסט יקבלו המחוזות מכסות המחולקות לשתי קטגוריות: קטגוריה מס. אחת- אנשים המיועדים להמתה, ואילו קטגוריה מס. שתיים- אלה המיועדים להגליה. השניים הציעו להמית ביריה 72,950 נפש ולעצור 259,450 אחרים...הפוליטביורו אישר את הפקודה הזאת למחרת היום. " מטחנת הבשר" הזאת צברה עד מהרה תאוצה...המחוזות מילאו חיש מהר את המכסות שהוטלו עליהם ןאף ביקשו להגדיל את המספרים. וכך בין ה-‏28 באוגוסט ל-‏15 בדצמבר, ניאות הפוליטביורו להמית ביריה 22,500 בני אדם נוספים ואח"כ עוד 48,000 . מבחינה זאת ,נבדל הטרור הסובייטי מרוב פשעי היטלר,שהתבטאו בהשמדה שיטתית של מטרה מוגבלת: יהודים וצוענים. ואילו כאן, בניגוד לגרמניה הנאצית, המוות היה לעיתים אקראי: הערה שנשכחה זה מכבר,פלירט מסוים עם אופוזיציה,קנאה של אדם במשרה,באשה או בבית של מישהוא אחר, נקמה או אף צרוף מקרים בלבד, המיטו מוות ועינויים על משפחות שלמות. "מוטב להגזים מאשר להמעיט הנחה יז'וב את אנשיו כשהמכסות מתוקף פקודה 00447 התנפחו לכדי 767,397 עצורים ול-‏386,798 הוצאות להורג, וגרמו להשמדת משפחות ולהתייתמות ילדים בד בבד ביצע יז'וב רצח ע"פי לאום,בין השאר, נגד פולנים וגרמנים. ב-‏11 לאוגוסט 1937 חתם יז'וב על פקודה מספר 00485 שנועדה להשמיד " קבוצות פולניות של סוטים ומרגלים". במסגרת זאת נעשו 350,000 מעצרים,מתוכם הוצאו להורג 247,157 נפש. בסיכומו של דבר, ע"פי האומדנים העדכניים ביותר, המצרפים יחד את המכסות ואת הקבוצות הלאומיות, בפעולות האלה נעצרו 1.5 מיליון איש, וכ-‏700,000 נורו למוות." זהו מאזן הדמים של שנת 1937 בלבד. אם מחשבים את כל שנות שלטונו של סטאלין מגיעים אכן ל-‏20 מיליון( כ- 4-5 מיליון רק באוקראינה בפעולות הקולקטיביזציה שם). אין המספרים האלה קשורים למיליוני החיילים והאזרחים שאיבדה בריה"מ במלח"ע 2 , אלא אם כן מדובר על כאלה שחוסלו ע"י סטאלין מסיבות כאלה ואחרות במהלך המלחמה.על כך אין לי נתונים, אבל ברור לחלוטין ש-‏20 המיליון שמותם נגרם ע"י סטאלין המהלך כל שנות שלטונו אינם כוללים את הרוב המכריע של האבדות הסובייטיות הכבדות במלח"ע 2 .
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412338
1)אף אחד לעולם לא טען (חוץ מקומוניסטים בסגנון חרושצ'וב) שרוב האסירים היו פוליטיים. למעשה, רוב הקורבנות של סטלין לא נכלאו לעולם. הם מתו מרעב, או הוגלו לסיביר בחורף "להתיישבות מחדש מיוחדת (Spetpereselentsy), שמשמעותה הייתה תמותה של 25-30 אחוז.
2 גם במחנות, רוב ההרוגים לא הוצאו להורג, אלא מתו מרעב ועבודה קשה. (סליחה על האפיזודליות, אבל מ15 האיש שנשפטו עם סבא שלי, קומוניסט טוב, הוא היה היחיד שחזר, עם יותר מחלות שאתה יכל לדמיין). למעשה, בין 1945 ל1950 עונש המוות ברוסיה "בוטל", מה שלא הפריע לשלטונות בגולאגים להמשיך ולירות באסירים.
3 מובן מאליו שרוב האסירים לא היו פוליטיים. רובם נכלאו בגלל "גניבת רכוש סוציאליסטי", דהיינו, חיטה מהשדות של הקולחוז. או "עריקה ממקום העבודה", דהיינו איחורים, או עזיבה של מפעלים ללא רשות. על עבירות כאלה, העונש הממוצע היה 2-5 שנים, אבל נחש מה היו אחוזי התמותה במכרה פחם ממוצע עם יום עבודה של 16 שעות, במים קפואים, עם תזונה של פחות מ2000 קלוריות ליום.
4) ההבדל בינך ובין אנשים מתורבתים הוא שהם מתנגדים לרצח, גםכאשר הקורבנות הם "Of these some were really counter revolutionary". ודרך אגב, החלוקה לקולאקים הייתה יחסית (יחס של בערך 6 "איכרים עניים", 2 בינוניים ו2 קולאקים לכל 10 איכרים. לכן, חלק גדול מהמדכאים האכזריים היו בעליהם הגאים של 2-3 פרות, שהעסיקו ילדים של השכן בימי האסיף.
5)תוחלת החיים בכל העולם עלתה במאה העשרים, בעקבות העיור. העלייה בתוחלת החיים ברוסיה הייתה תהליך שהחל בתקופה הצארית ונקטע בשנות ה60/70, בעיקר עקב ההשלכות הסביבתיות והסביבתיות של התקופה הסוציאליסטית. דרום קוריאה, יפאן, תאילנד ואפילו ישראל הן דוגמאות לארצות שביצעו מודרניזציה בלי מעשי טבח.
6) כשאתה מדבר על ניסיונות הקולקטיביזציה העצמית של האיכרים הרוסיים, אתה מתכוון ל"אובשצ'ינה", הקהילה של האיכרים שהיו מעבדים את כל אדמות הכפר ברוטציה. עד כמה היא הייתה פופולארית ברוסיה תעיד העובדה שהמנשביקים והSRים, שני המפלגות הפופולאריות בקרב האיכרים, תמכו בחלוקת האדמות לאיכרים כפרטים. בשנות הNEP, האיכרים ששו לקבל אדמות משלהם. כאשר ב-‏32 ניתנה לאיכרים הזדמנות לצאת מהקולחוזים, הן נטשו אותם בהמוניהם. בהתנגדות לקולקטיביזציה ובמרידות האיכרים השתתפו "קולאקים" ואיכרים פשוטים כאחד.
7)זה שמאואיסט מתיימר כמוך מבלבל בין "בעלי אחוזות" (רוזנים וכו' בהקשר הרוסי( לבין איכרים אמידים (קולאקים) מעיד על אי היכרות עם כתביו של היושב ראש. סשן קצר של חינוך מחדש יעזור?
8)איך זה שהניתוח המעמדי שלך הופך להשקפה בורגנית-לאומנית במקרה הפלשתינאי? הרי יש פלאחים, פועלים, אצילים, בורגנים אנשי דת פלשתינאים, ובכל מקרה הפתרון לבעיה שלהם הוא מלחמת מעמדות, חיסול הפיאודליזם, ואולי איזה זינוק גדול אחד או שניים קדימה?
9) בשביל מישהו שמתעקש על טרקטטים ארוכים באנגלית, אתה עילג באופן מפתיע. מצד שני, הדקדוק הוא כנראה המצאה בורגנית לדיכוי הפועלים.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412761
חיזוק מסויים לעמדתך אפשר למצוא גם בעובדה שבד"כ מצרפים לחשבון החוב של סטאלין את 20 מיליון ההרוגים הרוסים של מלה"ע ה-II. (אולי כמין וריאציה על הרוויזיוניזם הרוסי-גרמני הטוען שסטאלין הוא שיזם מערכת 1941-1945).
יחד עם זאת חשוב לזכור שכל אלו הם דקדוקי עניות. בכל מקרה סטאלין נמנע הוא אחד משני רוצחי ההמונים הגדולים בהיסטוריה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417152
זה די הגיוני, בהתחשב שסטלין אחראי גם לאבדות הכבדות של הצבא האדום במלח"ע 2.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412833
להלן קטעים מתוך ספרו החדש של מונטפיורי על סטאלין על ממדי הטרור הסטאליניסטי בשנה אחת- 1937 : " אם השמדתם של היהודים ע"י היטלר נחשב לג'נוסייד הרי שכאן( במקרה של סטאלין)אפשר לדבר על דמוסייד, מאבק מעמדי שהסתחרר והידרדר לקניבליזם.ב-‏30 ביולי 1937 הניחו יז'וב(ראש ה-נ.ק.וו.ד) וסגנו,מיכאיל פרינובסקי, על שולחן הפוליטביורו את הצעתם לפקודה מס. 00447 ,שלפיה בין ה-‏5 ל-‏15 באוגוסט יקבלו המחוזות מכסות המחולקות לשתי קטגוריות: קטגוריה מס. אחת- אנשים המיועדים להמתה, ואילו קטגוריה מס. שתיים- אלה המיועדים להגליה. השניים הציעו להמית ביריה 72,950 נפש ולעצור 259,450 אחרים...הפוליטביורו אישר את הפקודה הזאת למחרת היום. " מטחנת הבשר" הזאת צברה עד מהרה תאוצה...המחוזות מילאו חיש מהר את המכסות שהוטלו עליהם ןאף ביקשו להגדיל את המספרים. וכך בין ה-‏28 באוגוסט ל-‏15 בדצמבר, ניאות הפוליטביורו להמית ביריה 22,500 בני אדם נוספים ואח"כ עוד 48,000 . מבחינה זאת ,נבדל הטרור הסובייטי מרוב פשעי היטלר,שהתבטאו בהשמדה שיטתית של מטרה מוגבלת: יהודים וצוענים. ואילו כאן, בניגוד לגרמניה הנאצית, המוות היה לעיתים אקראי: הערה שנשכחה זה מכבר,פלירט מסוים עם אופוזיציה,קנאה של אדם במשרה,באשה או בבית של מישהוא אחר, נקמה או אף צרוף מקרים בלבד, המיטו מוות ועינויים על משפחות שלמות. "מוטב להגזים מאשר להמעיט הנחה יז'וב את אנשיו כשהמכסות מתוקף פקודה 00447 התנפחו לכדי 767,397 עצורים ול-‏386,798 הוצאות להורג, וגרמו להשמדת משפחות ולהתייתמות ילדים בד בבד ביצע יז'וב רצח ע"פי לאום,בין השאר, נגד פולנים וגרמנים. ב-‏11 לאוגוסט 1937 חתם יז'וב על פקודה מספר 00485 שנועדה להשמיד " קבוצות פולניות של סוטים ומרגלים". במסגרת זאת נעשו 350,000 מעצרים,מתוכם הוצאו להורג 247,157 נפש. בסיכומו של דבר, ע"פי האומדנים העדכניים ביותר, המצרפים יחד את המכסות ואת הקבוצות הלאומיות, בפעולות האלה נעצרו 1.5 מיליון איש, וכ-‏700,000 נורו למוות." זהו מאזן הדמים של שנת 1937 בלבד. אם מחשבים את כל שנות שלטונו של סטאלין מגיעים אכן ל-‏20 מיליון( כ- 4-5 מיליון רק באוקראינה בפעולות הקולקטיביזציה שם). אין המספרים האלה קשורים למיליוני החיילים והאזרחים שאיבדה בריה"מ במלח"ע 2 , אלא אם כן מדובר על כאלה שחוסלו ע"י סטאלין מסיבות כאלה ואחרות במהלך המלחמה.על כך אין לי נתונים, אבל ברור לחלוטין ש-‏20 המיליון שמותם נגרם ע"י סטאלין המהלך כל שנות שלטונו אינם כוללים את הרוב המכריע של האבדות הסובייטיות הכבדות במלח"ע 2 .
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412837
אכן, אזרחים ברית המועצות שנהרגו במלחמה (והיסטוריונים רוסים מודרנים מעריכים שהמספר קרוב יותר ל30 מיליון מאשר ל20 מיליון) אינם נספרים במניין הקורבנות של סטלין. עם זאת, ראוי להזכיר את שבעת הלאומים שהוגלו לסיביר‏1, את 10% מתושבי המדינות הבלטיות שהוגלו לשם ו(לדעתי מזעזע מכל) את מיליוני השבויים ופועלי הכפיה שנחטפו לגרמניה שנעצרו באשמת "בגידה". בהתחשב באחוזי התמותה של האסירים והמוגלים בסיביר, מדובר במיליונים נוספים, שנשכחו כמעט לחלוטין. יתר על כן, ישנן ראיות (לא משכנעות בעיניי), ש"משפט הרופאים" היה הקדמה לגירוש המוני של היהודים לסיביר, כדי להגן עליהם מ"זעמם המוצדק של ההמונים העמלים".
הדבר המרתק באמת הוא שכל ניסיון להסביר, "לבצע היסטוריזציה",
"להכניס לפרופורציות" את השואה נתקל בזעזוע מוצדק לחלוטין ואילו אנשים מסוגו של "מאו", שמבצעים את אותן הפעולות על טבח בקנה מידה דומה, עדיין נחשבים לברי שיח רציונליים. כאשר למדתי אצל נתן לפני 10 שנים, הוא הביא לנו מסמך מהתקופה הנאצית על הסכנה של הגברים היהודים השוכבים עם נשים אריות תמות. כאשר סיימנו להזדעזע, הוא ביקש מאיתנו להחליף "גרמני" ביהודי ו"יהודי" בערבי וסיפר לנו שמדובר בעיבוד מחדש של כרזה של "כך". לדעתי, ראוי לבצע תרגיל מחשבתי דומה על רוסיה של סטלין וסין של מאו, כדי לנסות ולהבין את הזוועה שבאפולוגטיקה למשטריהם.

1 דרך אגב, שורשי המלחמה בצ'צ'ניה נעוצים בגירושם של הצ'צ'נים בזמן המלחמה, בהאשמה שכולם שיתפו פעולה עם הגרמנים. גם כאשר אישרו להם לחזור, הם לא קיבלו חזרה את אדמותיהם ומיותר לציין שיחסיהם עם השכנים שירשו אותם לא היו ידידותיים במיוחד.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412840
שורשי המלחמה הצ'צנית נעוצים בכיבוש שטחים מהאימפריה הטורקית עות'מאנית.
The current resistance to Russian rule began during the late 18th century (1785-1791) as a result of Russian expansion into territories formerly under the dominion of Turkey and Persia

ומה קרה אחרכך ?
The Chechens, though, again rose up against Soviet rule during the 1940s, resulting in the genocidal deportation
בניגוד לגרסה בויקפדיה הישראלית שהחליטה שכל שיתוף פעולה עם הנאצים לא היה (הסיבה הרשמית לגירוש).

מקור - ויקפדיה אנגלית
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412843
חלקים מהאוכלוסיה הצ'צ'נית, התנדבו לשורות הנאצים (באחוזים לא גבוהים בהרבה מאלה של קבוצות אוכלוסיה אחרות, למשל האוקראינים). הניחוש שלי הוא שההחלטה לגרש אותם הייתה קשורה לעובדה שמקבלי ההחלטות בצמרת הרוסית באו מקבוצות אתניות קווקזיות אחרות. העובדה שהצ'צ'נים קיבלו את השלטון הרוסי החל מאמצע המאה ה-‏19, שירתו בצבא הצאר במלחמת העולם ה-I ולא הצטרפו באופן גורף לנאצים במלחמת העולם ה-II, מרמזת שהשנאה הנוכחית שלהם לרוסים קשורה לגירוש.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 412845
שמחתי לקרוא את דבריך. ואכן התרגיל שהזכרת הוא תרגיל שנהגתי לעשות. אשמח גם אם תזכיר לי פרטים נוספים.(אתה יכול לשלוח לי אי-מייל).
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417118
אכן.
ולכן לפני שנים ספורות, ברה''מ (לשעבר) הצליחה סוף סוף להגיע לכמות האנשים שישבה בה ערב המהפיכה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417234
מה באמת? לפני המהפכה היו שם 240 מיליון אנשים? אבל זה נראה הגיוני לאור האבדות של מלחמת העולם השניה ותרומתו של סטלין.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417277
אבדות של המלחמה.
תרומתו של סטלין.
לא לזלזל - גם לנין תרם את שלו (אם כי פחות) וגם לכרושצ'וב לא חסר (אבל אף אחד מהם לא עשה טיהורים גדולים).
אמצעי המניעה.
וחיים לא קלים שלא מעודדים הבאה של יותר מילד אחד-גג שניים למשפחה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417280
מה, 60 מיליון פחות מארה"ב?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417281
בתחילת שנות ה-‏60 היו בארה"ב 160 מיליון אנשים ובבריה"מ -220 מיליון. בגלל זה נראה לי על פניו קצת מוזר שלפני המהפכה היו יותר.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417282
טוב, בכל זאת היו לרוסיה מהפכה וסטלין ושתי מלחמות עולם באמצע...
ולארה''ב היגרו המונים משנות הששים ועד היום.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417287
לארה"ב היגרו המונים עוד במאה ה-‏17, והמוני המונים במאות ה-‏19-20. חלק לא קטן מהמהגרים הגיעו מרוסיה-ברה"מ לעתיד.
ברה"מ נהנתה מהגירה קטנה בהרבה, בלשון המעטה, פרט לפסיכים נאיבים שהיגרו כדי לבנות את הקומוניזם ומצאו את עצמם בגולאגים.
המלחמה התנהלה בשטחה של ברה"מ, בעוד ארה"ב נלחמה בשטח ארצות אחרות (אחת הסיבות למה ארה"ב היתה היחידה מבעלות הברית שיצאה במצב כלכלי טוב ואפילו טוב מאוד מהמלחמה).
לאחר המלחמה היה בארה"ב בייבי בום, עם ריבוי טבעי גבוה (לדעתי, אפילו יותר מבארץ). בברה"מ חזרו לשגרת הילד אחד-שניים למשפחה. רק לצוענים יש יותר.
שלא להזכיר זלזול עצום בחיי אדם.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417354
ומה מצב הצוענים שם, את יודעת?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 421281
זה אני לא יודעת.
על זה שלצוענים היו יותר, למדתי מתוך כתבה בהארץ על כך שעולים מברה''מ לשעבר, לאחר כמה שנים והתאקלמות בארץ, מביאים ילדים נוספים לעולם ומתקרבים לממוצע הישראלי, דבר שלא היו עושים בברה''מ.
כמו שהגדירו זאת מרואיינים (ציטוט חופשי), ברוסיה רק לצוענים יש יותר משני ילדים, ופה אתה רואה שלכולם יש יותר ילדים, ואתה רוצה גם. אתה מרגיש יותר צעיר כשיש לך ילד קטן בבית.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417392
ברוסיה של היום יש ירידה מתמדת בגודל האוכלוסיה, אם איני טועה בהיקף של שבע מאות אלף איש בשנה בממוצע פחות או יותר. נדמה לי שיש שם יותר הפלות מלידות (משום מה אמצעי מניעה לא כל כך נפוצים שם). תוחלת החיים ברוסיה ירדה בכעשר שנים לאחר נפילת המשטר הקומוניסטי.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417393
מה, הקפיטליזם לא הוכיח את עצמו?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417429
הקאפיטליזם הפראי איננו ערובה לתוחלת חיים גבוהה. מערכות הבריאות המפוארות והמקיפות ביותר הוקמו אחרי מלחמת העולם השניה כשמדינות שונות במערב בנו את מדינת הרווחה. הן הקימו את מדינת הרווחה בגלל שהקפיטליזם ניכשל קשות לפני המילחמה.
בארצות הברית ששם יש את ההוצאה הגבוהה ביותר לנפש על רפואה, יש תוחלת חיים לא גבוהה בסטנדרטים אירופאים.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417435
לא ייאמן! היד הנעלמה פשטה את הרגל? ה-LAISSER FAIRE איננו LAISSER VIVRE? אבוי ואבוי!
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417438
היד הנעלמה לא פשטה את הרגל; פשוט הרימו את השמיכה וראו איך היא עובדת ואיך היא קשורה לגוף מסויים והיא לא כל כך נעלמה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417439
הפעם האחרונה שאני הרמתי את השמיכה לא ראיתי שהיא בדיוק עובדת.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417444
בודאי שהיא עובדת. אולי לא לטובתך אבל עובדת. על פי התאוריות שפותחו כבר במאה ה-‏18, השם הנוסף של היד הנעלמה היהה השוק שמווסת את עצמו. מי שפירסם את התיאוריה לראשונה- אדם סמית- סייג את עצמו בכך ששוק כזה יכול להתקיים רק ביחידות מדינתיות.
ברגע שיהיה הון בין לאומי או הון זר, הוא יווסת את השוק.
באותה חריפות הוא התנגד לתאגידים. כלומר ששני המרכיבים המרכזיים בכלכלה של היום אינם מאפשרים על פי אדם זמית את קיומו של שוק חופשי.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417660
פשוט זוועה הפוטין הזה! כמה שלא אומרים לו עוזריו: "חייבים להתערב בכלכלה" הוא מתעקש על הססמאות המיושנות מבית מדרשו של מילטון פרידמן. "אסור להתערב," אומר פוטין, "הן משום שההתערבות מזיקה מבחינה תועלתנית והן משום שזה מנוגד לגישתי המוסרית אשר ראה בכל אדם את הריבון על גופו ורכושו".

לך תדבר עם פנאטים שוק חופשסטים כאלו...
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417672
שלום מיסטר ריוורס,
כל מה שאתה רומז למדיניותו של פוטין שאוב מעולם הדמיון. פוטין מתערב בכלכלה ועוד איך. במיוחד ה"ציטוט" שלך ממנו על פיו הוא אינו מתערב כי זה מנוגד לגישתו המוסרית. באמת ריוורס. אגב, באנגלית מאייתים את ריוורס כך:reverse ?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417679
הזמר הצרפתי מ'כבלים'?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417683
מי זה? התכוונתי לכיוון הנסיעה של האוטו שלי כשאני יוצא מהחניה.
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417701
יותר סביר שזה Nick Rivers - גיבור הסרט הזה http://www.imdb.com/title/tt0088286/
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417752
אז וו זה V ולא W?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417705
תסמן לי איפה לצחוק. טוב?
Israeli gulags and Israeli hypocrisy 417721
מחר
למנהיג יש הערצה למנהיג 411412
כל אדם כריזמטי העולה לתפקיד בכיר- אם זה קצין או מושל אזי הוא מקבל כבוד כמה פעמים ממידתו- וחלק מהאחיזה של האדם בכבוד זה היא הבוז לפחותים ממנו בדרגה כאילו הוא כל יכול.
כך היה סטאלין וכך היה במידה פחותה יותר בן גוריון, המנהיגים העכשויים שלנו הם מובלים ולא מובילים. ההובלה היא ההערצה- ובכך הקסם של ההתנתקות למשל- אני אעשה מה שצריך ולא מה שנראה לכם שצריך.

יש כריזמה ויש כריזמה אבל הערצה היא גדולה וחזקה יותר.
411535
כדאי לציין שגם רוצחים מפורסמים שאינם מנהיגים מקבלים מכתבי הערצה מנשים.
411612
המממ...
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 411563
לעניות דעתי (ולשמחתי)התשובה לשאלה הזאת היא לא,ואני אסביר:
כדי שאומה תקבל עליה דיקטטורה מסוג כזה או אחר ולא תמרוד היא צריכה להיות בעלת מכנה משותף. אצל הטלר זה היה השפל אחרי מלחמת העולם הראשונה ואצל סטאלין זו היתה מלחמת העולם השניה ,בה הוא נתפס כמושיע של אמא רוסיה.

שלטון דיקטטורי יכול לבסס את מעמדו ולתפוס את כל זרועות השלטון במדינה בה קיים תיקו פוליטי כמו זה הקיים בארץ והקוטביות בין שתי האסכולות (הימנית והשמאלנית) ובנוסף לזה תתי פילוגים (דתיים\חילונים ,אשכנזים\מזרחיים ערבים\יהודים) רק מוסיפה תוקף לכך . אני לא רואה את הצבא הולך אחרי הרמטכ"ל שמחליט לבצע הפיכה צבאית (כמו בתאילנד למשל).

אז אפשר לומר הרבה דברים על המדינה,דיקטטורה כנראה לא תהיה כאן.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 411567
אבל אולי הרמטכ"ל לא צריך בשביל זה את *כל* הצבא, וקבוצה של נאמנים בעלי אינטרס המוכנים לנקוט גם פעולה מעשית, גם אלימה - הוא בטח יכול לרכז סביבו (לא הרמטכ"ל הזה, כמובן, אבל הרמטכ"ל ההיפותטי הבא).
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 411573
וכל שאר הצבא? ישב בשקט? עם כל האינטריגות הפנימיות?
בשנה שעברה גורשו מבתיהם 8000 אנשים כמעט ללא אלימות,אני לא רואה יחידה צבאית כל שהיא (אולי מלבד יס"מ) שתסכים להפעיל אלימות כלפי אזרחי מדינת ישראל בשביל גחמה של מפקד .
אני חושב שהחברה הישראלית היא צינית מכדי ליפול שבי בהערצה של מנהיג כזה או אחר.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412091
"השמאלנים מסכנים את האומה, החזרת האדמות פרושה לבנון בארץ ישראל, חיזבאלסטן בטווח טיל נגד טנקים מהכנסת, שליטה מוחלטת של היישות הטרוריסטית על ערי השרון והשפלה באש תותחים ורקטות, אני קורא לכם היום בלב כבד כמי שגדל על המסורת הדמוקרטית וכמי שאינו רוצה בשררה, להחזיר את השפיות וההגינות למדינה, אסור לנו לאפשר לביילינזם התבוסתני והאדלריזם המושחת להרוס את שבנינו ב60 שנה עקובות מדם, חברים, אחים, זהו רגע ההכרעה, אם ברצוננו להציל את העם היהודי משואה נוספת אין לנו ברירה אלא לעלות היום לירושלים, אין לכם מה לחשוש שמא תיענשו, צה"ל, צבא העם מי בשתיקה ומי בהשתתפות פעילה עומד מאחורנו ויתמוך את ידינו, לשנה הבאה בירושלים הבנויה!"

(מתוך פקודת יום של מח"ט גולני 2008, יום לפני ההתכנסות).

כמה חיילים דרושים על מנת להשתלט ללא אלימות על בניין הממשלה, הכנסת ומשכן הנשיא? כמה חיילים יידרשו להפעיל אלימות כדי לקחת אותו בחזרה?
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412099
"מול גירושם והגלייתם של הערבים...'טרנספר'...עלינו לקום ולומר בחריפות ובפשטות: זהו רעיון בלתי אפשרי מפני שאנחנו לא ניתן לכם... אפילו אם נצטרך לפלג את המדינה ואת הצבא. אפילו אם נצטרך להשתטח תחת גלגלי המשאיות. אפילו אם נצטרך לפוצץ את הגשרים... הימין הישראלי צריך לדעת שיש מעשים שאם ינסה לעשותם הוא יגרום להתפרקות המדינה..."
(מתוך מאמר בבטאון יש גבול של עמוס עוז, 1990)
כמה עורכי דין היו דרושים על מנת להשתלט ללא אלימות על בניין הפרקליטות, בית המשפט העליון, והיועץ המשפטי לממשלה? כמה המונים יידרשו להפעיל אלימות כדי לקחת אותם בחזרה?
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412114
יש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור אמתי, ויש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור כוזב, ואין סימטרייה בין הדגלים.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412129
מה ההבדל בין גירוש יהודים מבתיהם ומאדמתם, ובין גירוש ערבים מבתיהם ומאדמתם?
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412131
את היהודים לא גירשו מאדמתם.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412146
כמה דורות צריכים לעבור בין הגזלנים וצאצאיהם התמימים לפני שאפשר יהיה לסרב להחזיר את האדמות ל"בעלים" המקוריים, וזה יהיה מוסרי? כמה דורות לפני שהשתלטות מחודשת של צאצאי ה"בעלים" המקוריים תהיה גזל בדיוק כמו זה שנעשה לאבותיהם? אני שואל לגמרי ברצינות. אם אפשר, אני רוצה גם איזשהו הסבר לתפיסה המוסרית המעניינת הזאת, נימוקים למספרים, או לפחות הפניה לאיזה מקור סמכות גבוה.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412148
הפלסטינים לא לקחו מאתנו את רצועת עזה בכח הזרוע. ואנחנו ודאי לא היינו הבעלים המקוריים של הקרקע, אם לזה התכוונת.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412274
אני שאלתי שאלה פשוטה, ותשובה לא קיבלתי.
תלמד קצת היסטוריה לפני שאתה מקשקש שטויות 412324
עזה (כמו גם חברון, דרך אגב) היתה מיושבת ביהודים ברציפות אלפי שנים (להוציא תקופה מסוימת במלה"ע I בה גורשו ע"י השלטונות המוסלמים), עד 1929 (מאורעות תרפ"ט) שעה שהערבים השתוללו ופרעו ביהודים. יהודי עזה נמלטו על נפשם ולא הורשו לחזור עוד.
בית הכנסת העתיק (תקופת בית שני!) בעזה הושחת ע"י ערבים באחת מהשתוללויות הזעם שלהם, ועמודיו נבזזו לשם הקמת מסגד.
כפר דרום, שאדמותיו נרכשו בכסף מלא בשנות השלושים, הותקף במאורעות 36', ותושביו נאלצו להמלט על נפשם. ההתיישבות במקום חודשה שוב ב1946, ונחרבה שוב ע"י הצבא המצרי ב48', שכבש את כל רצועת עזה בפלישה קרקעית ללא כל סיבה או תואנה, מלבד הרצון להגיע לתל אביב ולהשמיד את המדינה היהודית. שלוש שנים לאחר שחרור הרצועה מהכיבוש המצרי ב67', חודשה ההתיישבות בכפר דרום בפעם השלישית, אך נחרבה שוב ב2005, הפעם ע"י צבאו של שרון.
תלמד קצת היסטוריה לפני שאתה מקשקש שטויות 412360
הו, הלא פרשה טרגית גוללה כך לפנינו...
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412295
על פי דבריך יש כאן חוק התישנות. אנחנו יכולים לגרש את כל הפלסטינאים לירדן ולהחזיק מעמד 25 שנה- דור. בלי קשר לבעלים הנוכחיים או הקודמים;
א. המתנחלים היו מיעוט קטן ברצועת עזה גם אחרי "דורות".
ב. מבחינת עלות/תועלת מדינית-צבאית, לא היה לנו מה לחפש בעזה.

הרעיון שנתיישב במקום מסויים ואם נחזיק מספיק מעמד-אז לא יהיה מוסרי לפנות אותנו. רעיון מאד נחמד.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412583
שוב, שאלתי שאלה פשוטה - אלו המתעניינים בנימוקים מוסריים של בעלות הוגנת על השטח, וכו', יסבירו לי בבקשה מעט יותר לעומק את השקפתם.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412637
הכל תלוי בהגדרת ה"תא הגיאוגרפי": היהודים היו רוב מוחלט בגוש קטיף, או מיעוט זעום ברצועת עזה. באותה צורה, היהודים הם רוב מוחלט בגוש דן, אך מיעוט זעום במזרח התיכון.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412661
אין גבול להתפלפלות הזאת; היהודים היו רוב מחלט בנצרים. כשאני הולך לשירותים אז יש שם רוב מחלט ליוצאי פולין.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412663
איך היציאות שלך?
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412675
זהו בדיוק. אין גבול להתפלפלות הזאת, ולכן מראש, האמירה ש''היהודים היו מיעוט ברצועת עזה'' היא חסרת משמעות.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412702
הכפירה בעובדה שהיהודים הם מיעוט ברצועת עזה, מראה עד כמה הזוי כל הרעיון של ההתישבות שם.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412708
הכפירה בעובדה שהיהודים הם מיעוט במזרח התיכון, מראה עד כמה הזוי כל הרעיון של ההתישבות שם.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412719
אכן הזוי. ואנחנו חוזים בתוצאות.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412755
להיפך.
חזוי ואנחנו הוזים בתוצאות.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412783
תוזזים בהוצאות.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412771
העובדה שבני אדם הם מיעוט זניח ע''פ כדוה''א מראה עד כמה הזוי רעיון ההתישבות שם.
או כפי שנאמר לפני לא הרבה זמן 412790
הכפירה בעובדה שהיהודים הם מיעוט ביפו, מראה עד כמה הזוי כל הרעיון של ההתישבות בשכונה החדשה הנקראת ''אחוזת בית''.
או כפי שנאמר לפני לא הרבה זמן 412795
נכון. האם יש מי שמערער על כך?
או כפי שנאמר לפני לא הרבה זמן 412797
כן. בהתחלה רק ויס, ברגר, חיותמן, סוכובולסקי-דנין וסמילנסקי, אחר כך הצטרפו עוד כמה.
או כפי שנאמר לפני לא הרבה זמן 412804
טוב, אלה היו טיפוסים הזויים מלכתחילה.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412219
באבו אבוה מאדמתם.
הערבים (כולל כל ערבי וערבי היושב מחוץ לגבולות חיג'אז) הם אלו שיושבים על אדמה שלא שלהם, אליה פלשו במסגרת האימפריאליזם חובק העולם שלהם.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412222
כן, ידוע לי שיש כאן כמה איילים שסבורים כך. אתם פשוט טועים.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412218
צבוע. עמוס עוז לא איים ב''סירוב פקודה'' אלא במלחמת אזרחים פשוטה כמשמעה (פיצוץ גשרים), כך שהשטות לגבי ''דגל שחור'', אינה רלבנטית.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412224
שום צבוע ושום ציפורים. אם הצבא היה נותן פקודה לעשות טרנספר לפלסטינים, על אותה פקודה היה מתנוסס דגל שחור בעליל.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412325
פקודה שמעליה מתנוסס ''דגל שחור'' היא פקודה שמסרבים לה, לא פותחים מלחמת אזרחים ולא מפוצצים גשרים.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412362
החיילים השפויים מסרבים לה, מול אלה המצייתים - יש להילחם.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412365
אם כך, אל תבוא בטענות אל אלו השופכים צבע על השוטרים.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412366
כפי שאמרתי, יש גם דגלים שחורים כוזבים.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412373
כוזבים בעיניך, לא בעיניהם
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412375
זה כבר פוסט מודרניזם עלוב. אני טוענת שהאתר הזה נקרא "חבל הטבור". כך הוא נקרא בעיניי. האם זו אמת?
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412380
אין ל''דגל שחור'' אפילו הגדרה, שלא לדבר על קריטריונים. לא צריך פוסט-מודרניזם כדי לראות את הבעיתיות שבכך. (לא שאני מסכים עם בר-הפלוגתא שלך בעניין הזה).
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412586
"בר-פלוגתא" מוצא חן בעיניי, בכוונתי לאמץ. אפשר גם "בר-פלוגתך", או שזה כבר לא עובד?
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412588
ניסיתי, לא מצלצל טוב. זו ה-א' שנותנת לביטוי את הפאנץ'.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412141
השתלטות על בנין אינה רלבנטית. כדי שתתבצע הפיכה צבאית צריך שהצבא כולו יעמוד מאחוריה. אם חטיבה אחת (נניח) עולה ומשתלטת על כמה בנינים, היא יכולה לכלוא או להרוג את צמרת השלטון הקיים, אבל אז היא גם תצטרך להביא את שאר הצבא לציית לפקודות של המח"ט שלה. זה לא כל כך פשוט.

אין זאת אומרת, כמובן, שלא ניתן להעלות תרחיש של הפיכה צבאית בישראל. התפרסמו לא מכבר ציטוטים שלפיהם במטכ"ל של 67' היה מי שחשב לעשות את זה, וגם סבר שהשרים יקבלו את הסרת האחריות מעל כתפיהם בהקלה.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412153
מי חשב כך?
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412177
מי שלימים ישב בצד השני של השולחן, אריק שרון... אבל לא בטוח שהוא היה היחיד.
ועכשיו שאלה רצינית-האם בישראל עלולה לקום דיקטטורה מסוג זה? 412189
מעניין איך הגיב על זה רבין.
אז מה הסוד? 412298
כנראה שיש כאן שילוב של כמה דברים:

* שטיפת מוח. נשמע מופרך, אבל קל מאד לבצע אותה בצורה יעילה, כשיש לך מונופול על החינוך, ועל רשויות השלטון.

* משתלם לאהוב את הדיקטטור, ולמעשה אין ממש ברירה. אני לא חושב שאוהבים אותו ממש בגלל שהוא רע, אלא מפחדים ממנו בגלל שהוא רע (או ליתר דיוק, באמצעות רמיסת החוק וחיסול כל מי שעומד בדרכו, הוא יוצר מנגנון של הפחדה), ואז אוהבים אותו גם בגלל שמפחדים לא לאהוב אותו. עובדה שאת החלש הרע אף אחד לא אוהב.

* צורך של אנשים ב"אחר הגדול" - אלוהים, אבא, ראש השבט, מנהיג חזק וכו'. מעניין להשוות את היחס של האזרחים לדיקטטור עם היחס של אדם דתי לאלוהים. הדמיון המדהים מרמז אולי על כך שהם אכן ממלאים את אותו צורך פסיכולוגי. השאלה שמעניינת אותי היא, האם האבולוציה פיתחה את הצורך הזה באדם על מנת ליצור חברה דתית שתהיה מאורגנת יותר ובעלת חוקים (ופחד מאלוהים שיאפשר לאכוף את החוקים) והדיקטטורה היא עיוות מודרני שלה, או על מנת ליצור היררכיה שלטונית שתקיים חברה מאורגנת ובעלת חוקים והדת היא עיוות מאוחר שלה?

אולי התשובה נמצאת בשבטים באפריקה. למיטב ידיעתי, השבטים המסורתיים מציבים חיה מסויימת במעמד של אליל, או אב קדמון (ויש חג שבו הם צדים את אותה חיה, ואז מתאבלים על מותה. נדמה לי שזה כתוב באחד הספרים של פרויד). אז די ברור שהדת אינה המצאה מאוחרת ואינה עיוות. אבל מצד שני, יש בהם היררכיה. יש ראש שבט. אז מי האליל האמיתי? למצערי אני לא ממש שוחה בתחום, אבל יש לי תחושה שאפשר למצוא שם את התשובה. איפה עדה למפרט כשצריך אותה...

בכל אופן, אני מאד מאד ממליץ על 1984. כתוב בצורה מרתקת לדעתי.
אז מה הסוד? 412443
מניסיוני, אני מוצא שרוב האנשים הם פסיבים. גם כאשר הם חשים בצרות, הם לא יעשו דבר כדי לשנותו, מלבד להתלונן עליו. רבים מהם לא יטרחו ללכת להפגנות או לעשות מעשה פעיל אחר למען שינוי המצב.
אבל מצד שני, כאשר קם מנהיג בעל כריזמה שיודע לארגן את הקבוצה, רבים מאד יקומו ויעשו את אשר יאומר להם לעשות. זוהי תכונה פסיבית שכנראה טבועה ברוב האנושות. אנשים מבקשים שמישהו ינהיג אותם לקראת פתרון ולצורך כך הם יהיו מוכנים גם להקריב גם את חרותם.

ההערצה למנהיג מתחילה, כך נראה, כאשר המנהיג מצליח לנווט את הקבוצה לפתרונות היוצרים חיים שלווים עם ביטחון כלכלי.

סטאלין היה מנהיג כזה. אומנם הוא השליט טרור, וגזל את חרות המחשבה של העם הרוסי, אך מצד שני הרוסים ידעו שיש להם עבודה, ובטחון כלכלי מובטח. גם כיום כשאני מדבר עם עולים מחבר העמים, יש כאלו שמתגעגעים לסטאלין, ומחפשים מנהיג בדמותו, שיורה להם מה לעשות... מנהיג חזק שיוביל את הדרך לעולם בטוח ושליו.

כאשר סטאלין מת, ידעו תושבי רוסיה כי יחד עימו מתה הוודאות והשלווה. הם לא בכו על סטאלין, כי עם על עצמם.

לצערי, הסיפור הזה רק ממחיש שרוב בני האדם אינם מחפשים חרות, כפי שהנרטיב המערבי טוען, אלא רובם מחפשים יציבות ומישהו שיגיד להם מה לעשות.
אז מה הסוד? 412458
סטאלין = "מנהיג המצליח לנווט את הקבוצה לפתרונות היוצרים חיים שלווים עם ביטחון כלכלי"? אישית, האם היית מעדיף לחיות ברוסיה של תקופת סטאלין מאשר ברוסיה הצארית?

עם הרבה דברים שכתבת אני מסכים. אבל אני לא חושב שההערצה הזו נובעת מהחיפוש אחר חיים שלווים וביטחון כלכלי. אני חושב שיש כאן דפוסים פסיכולוגיים מורכבים יותר. איך אתה מסביר, למשל, את העולים מחבר העמים שמתגעגעים לסטאלין? הרי לא ייתכן שבארץ התנאים שלהם או הביטחון שלהם גרועים יותר מברוסיה הקומוניסטית. לכן תיאור התופעה כעוד צורה של חיפוש אחר ביטחון ושלווה זו התעלמות מהפן הפסיכולוגי העמוק שלה. אבל מה שכתבת בסוף - הבריחה מחרות - הוא הסבר שכן מתקבל על הדעת.
אז מה הסוד? 412519
שני הגרושים שלי,

בישראל ולדעתי ברוב העולם, יש מין הסתכלות נוסטלגית חיובית על העבר, איך פעם המנהיגים הנהיגו, הם ידעו לדבר וידעו לשלוט, ואיך צה"ל כבש את כל עזה עם שני ג'יפים ועז והיה רוק אמיתי וספרות טובה ו"העולם הזה". בכל חג יש ראיון עם סופר או פולטיקאי מזדקן או אלוף לשעבר החושף עוד מעשה גבורה עוד תעלול שעשינו לערבים\אמריקאים\בריטים, עוד הישג של המדע הישראלי המפואר, עוד סיפור נהדר על חיימקה מהקיבוץ.

לעומת זאת בקומוניזם הייתה בנייה שלילית של העבר ואידיאליזציה תמידית של ההווה, אנשים שגדלו במשטר הקומוניסטי שמעו כמה נורא ורע היה אצל הצאר וכמה טוב (באופן מוחלט! לא יחסי) עכשיו, בבית ספר, וברדיו ובשלטי החוצות ולא שמעו אחרת כי אסור היה להשמיע אחרת.

ובעוד שאצלנו אנשי העבר מאבדים מאנושיותם והופכים קדושים אצל הקומוניזם הם הפכו לשדים מסוכנים, ובסוף זה כנראה חודר לך לראש ואתה מתחיל להאמין בכל, כי אם אין גישה למידע סותר, הרי שמה שמציגים לך זאת האמת, כלומר גם אם אצלך רע, הרי שהסטטיסטיקה בפרבאדה קובעת כי השנה גדל הייצור ותוחלת החיים ורמת החיים ב80 אחוז! כנראה שרק מנהל המחוז שלך הוא מנוול וגם הוא יותר טוב מהצאר יימח שמו, יחי הקומוניזם.
אז מה הסוד? 412533
הסתכלות מעניינת.
הערה: נכון שהקומוניזם מדגיש את ההווה (והריצה לעבר העתיד) ומבטל את העבר, אבל זה נעוץ בהיותו תורה מודרניסטית, וכל המודרניזם אינו נקי מההדגשה הזו של ההווה.
זה יהיה קרב אחרון 412536
עולם ישן עדי יסוד נחריבה
מגב כפוף נפרוק העול
את עולמנו אז נקימה
לא כלום אתמול - מחר הכל.
___
(השורה האחרונה מתיחסת לרמטכ"ל).
אז מה הסוד? 412664
יש תקופות בהיסטוריה שמביטות להווה ולעתיד - ויש תקופות שמביטים לעבר. שנות ה-‏20 וה-‏30 בארץ ישראל הביטו לעבר? כשעליתי לישראל בשנות ה-‏50, לא הסתכלו לעבר.
אז מה הסוד? 412668
היום, לעומת זאת, בהחלט מסתכלים על העבר - ובנוסטלגיה עמוקה. ודאי שלא על העתיד. אני, לפחות, משתדלת מאוד לא לחשוב עליו (מבחינה מדינית-כלכלית, כמובן).
אז מה הסוד? 412704
על העתיד לא כל כך מסתכלים - משתתפים בעשייתו. כשלא רוצים להיות שותפים בקביעת העתיד, אז מסתכלים בנוסטלגיה לכיוון העבר.
אז מה הסוד? 412714
אם אינך פוליטיקאי משפע במידה כלשהי, איך אתה משתתף בעשייתו (של העתיד הציבורי, שעליו דיברתי)?
אז מה הסוד? 412744
ראשית, לא מסתפקים בקיטורים ודיבורים כמו שאני עושה. (מסתפק בקיטורים ודיבורים).
אז מה הסוד? 412610
אם תשאל עולים מרוסיה (בעיקר בני 45 ומעלה) הם יגידו לך שברוסיה היה טוב, ושהיתה להם עבודה, ואילו כאן אין להם עבודה או שהעבודה לא מתאימה לרמת הכשרתם.
בעיניך החיים בישראל הם אולי טובים, אבל אם תשים לב, המקום הזה אינו יציב במיוחד, הוא נתון להתקפות טרור, שחיתות של מנהיגים, אלימות הולכת ומתפשטת, וכיוב'. אולי אוביקטיבית החיים בישראל טובים מאשר ברוסיה, אך כאשר יש לך שלטון, כמו ברוסיה, ששולט בתקשורת לחלוטין, האזרח הפשוט לא נחשף לשחיתות השלטונית, לא נחשף לחולשה המדינית (הרוסים לא ידעו שבריה"מ על סף קריסה), ולא יודע שבמערב החיים טובים יותר. הכל נראה להם טוב יחסית.
אני מאמין, שבעיני הרוסים תחת שלטונו של סטאלין הקיום הכלכלי של האזרח הפשוט היה טוב (מי שכנראה נפגע היה בעיקר האליתות).
אשמח עם עולה מרוסיה יוכל לחוות את דעתו על העניין.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים