שר המשפטים רמון מוותר על חסינותו וצפוי להתפטר בשל תלונה על מעשה מגונה 2689
שר המשפטים, חיים רמון, צפוי להתפטר היום (א') מתפקידו. זאת, בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין בשל תלונה על מעשה מגונה. מקור החשד: תלונתה של צעירה, עובדת במשרד ממשלתי אחר, שהגיעה להצטלם עם רמון במשרדו. לטענתה, רמון ניסה לנשקה בכוח, בניגוד לרצונה.

השר רמון הודיע גם כי אין בכוונתו להשתמש בחסינותו הפרלמנטרית בפרשה, משום שברצונו לסיים את הפרשה בהקדם האפשרי ולהוכיח את חפותו בבית־המשפט. הוא דורש כי משפטו יחל לאלתר וינוהל ברציפות.
קישורים
Ynet
NRG
TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הוא דורש כי משפטו יחל לאלתר וינוהל ברציפות. 403543
ומי רוצה שמשפטו יתנהל בסחבת ואיטיות?
אני מציע לשר המשפטים לשקול את הרעיון של בית משפט להטרדות קטנות...
תאורית קונספירציה 403558
נראה מופרך, אבל כבר שמעתי את זה גם ממקורות אחרים.
תאורית קונספירציה 403561
אין כאן שום תיאוריה, רק רשימה של אנשי ציבור שנאשמו.
תאורית קונספירציה 403562
יש כאן תאוריה שאומרת שכל מי שמגיע לתפקיד שר המשפטים (או השר לבטחון פנים) ויש לו אג'נדה שמנוגדת לזו של מערכת אכיפת החוק, יתפרו לו תיק שירחיק אותו מהתפקיד הנ''ל.
תאורית קונספירציה 409059
גם אמנון אברמוביץ: http://business.msn.co.il/msnBusinessChannel/Busines...
רמון 403563
קו ההגנה שלו שזאת היתה נשיקה נורמטיבית (''שתיים שלוש שניות'').
לדעתי בדיוק בגלל זה הוא אשם, זאת נורמה פסולה.
הבנת לא נכון 403571
קו ההגנה שלו היה שהאירוע לקח 2-3 שניות, כלומר שברגע שהוא הבין שהבחורה לא מעוניינת, הוא הפסיק.
בסה"כ יש כאן מקרה נפוץ למדי של בחורה שהתחילה עם בחור, וכשהוא לא קרא אותה נכון, ו"עבר את הגבול" לטעמה, היא עצרה אותו. שיקום הגבר שזה לא קרה לו.
אם אחרי שהיא הראתה התנגדות, הוא היה ממשיך, אז כבר היה כאן (אולי) ענין פלילי, אבל לפי התיאורים, לא זה מה שקרה.
הבנת לא נכון 403575
לי זה לא קרה.
הבנת לא נכון 403579
רגע, שאני אבין, נניח שאתה בסיטואציה רומנטית עם בחורה, ורוצה לנשק/לחבק/להניח יד (בפעם הראשונה), אתה קודם שואל "האם זה בסדר שאני אנשק (/אחבק/אניח יד) אותך"?
הבנת לא נכון 403583
אף בחורה לא התחילה איתי.
הבנת לא נכון 403592
עזוב את עניין ה"התחילה" - היוזמה לא חשובה, חשוב שהיא מראה עניין.
אני שואל שוב: אתם בסיטואציה רומנטית, הבחורה מראה עניין. האם אתה בודק את הגבולות שלה ע"י מעשה, או מבקש אישור מילולי לפני כל פעולה?
אני יכול לספר לך, שאם לפני כך וכך שנים הייתי מבקש אישור מילולי לפני הנשיקה הראשונה (ועוד כמה דברים), לא הייתי נשוי היום לאשתי.
הבנת לא נכון 403613
טוב, בזמנך אולי זה היה אחרת. היום הדרך הנכונה לנשק בחורה היא - נוטריון תחילה. עליך להחתימה על מסמך הסכמה בפני נוטריון, רצוי בצירוף תיאור מפורט של המהלכים, הנסיבות, האירועים, המיקום וכיו''ב של הפעולות הנידונות.
יש לציין תאריך תפוגה של האישור.
הבנת לא נכון 404103
לא צריך אישור מילולי, אבל יש גם צורות שונות לבדיקה על ידי מעשה. אתה לא צריך לדחוף את הלשון פנימה כדי לוודא שהיא רוצה נשיקה.
הבנת לא נכון 403733
רגע, למה זה כל כך לא סביר שמישהו ישאל אם זה בסדר שהוא ינשק?
כבר פגשתי כאלו וזה לא נראה היה לי מאולץ או מוזר, סתם חמוד להפליא.
הבנת לא נכון 403735
ומה חשבת כשנישקו אותך בלי לשאול?
הבנת לא נכון 403745
ברוב המקרים זה היה ברור מאליו ששני הצדדים מעונינים, ככה שבעיקר חשבתי "המממממם...".

אני חושבת שזה בגלל ש(לפחות במקרה שלי)מאד ברור מתי אני מעוניינת ומתי לא. עם זאת, לא מזמן נתקלתי דווקא במישהו שצירפת בלי אזהרה מוקדמת (רקדנו קצת ואז עמדתי לעזוב את המועדון. נשיקה על הלחי הייתה הולמת, חיבוק היה מתקבל בברכה, לא הצלחתי להבין איך ולמה הלשון שלו נכנסה לתמונה) וחשבתי שזה חצוף ולא במקום. לרגע חשבתי לדפוק לו סטירה בתגובה, אבל ויתרתי על הרעיון מפאת דרמטיות יתר.‏1

השאלה היא לא "האם חייבים לשאול", אלא האם בסיטאוציות בהן לא ברור מה הצד השני רוצה, לשאול יהיה מאולץ ומופרך כל כך.‏2

1מאוחר יותר התברר שבאופן כללי מדובר באדם שהמודעות שלו בנוגע לגבולות של אנשים אחרים די לוקה בחסר (אם להיות עדינה) ואני לא אתפלא אם מישהי אחרת הייתה מרגישה מוטרדת בסיטואציה דומה. אני באופן אישי פשוט השתעשעתי וריחמתי עליו לסירוגין (מייד אחרי שהעפתי אותו ממני והוא מצא את עצמו על הרצפה, עם מבט מבולבל ותוהה).
2 כי, כאמור, נתקלתי ביותר מאחד או שניים כאלו וזה לא הרגיש לי מאולץ או מוזר.
הבנת לא נכון 403753
העפת אותו על הרצפה? וואלאק, כל הכבוד!
בלי קשר למאולץ או לא, האם נראה לך שלבחור כזה, שלא שואל אותך מראש ואת לא מעונינת בנשיקתו, מגיע רישום פלילי?
הבנת לא נכון 403932
בסיטואציה ההיא* (מסיבת פורים במועדון, לצורך העניין) - לא, אני לא חושבת שמגיע לו רישום פלילי על כך. שים לב אבל שהסיטואציה שונה לחלוטין - לא דובר באדם שיש לו סמכות עלי (מפקד,בוס, הורה, מורה), לא מדובר באדם שהייתי אמורה לפגוש שוב אם לא הייתי רוצה, לא היה ביננו עשרים ומשהו שנים הפרש, שום דבר לא הפריע לי לעזוב את המקום (מה שאכן קרה) וכו'. לרגע לא הרגשתי מאויימת או מוטרדת.

אני גם לא יודעת אם במקרה של רמון צריך היה להגיש כתב אישום. זה מסוג המקרים בהם הדעה שלי לגבי העניין תלויה לחלוטין בשאלה מהן העובדות, ולא בתפיסת עולם מסויימת. הואיל ואת העובדות אני לא מכירה, לא מתחשק לי להתייחס לשאלת האחריות הפלילית במקרה שלו (אני יודעת שלא שאלת).

*בניגוד לזו שהייתה אחריה, לגביה, וואלה, אני לא בטוחה אם מישהי אחרת הייתה מגיבה כמוני. כלומר, אחרי שאומרים למישהו "לא" בצורה די חד משמעית ומזיזים לו את הידים, אין שום סיבה שהוא יחזור לסורו חמש דקות אחר כך. אין שום סיבה שאני אצטרך להעיף מישהו אל הרצפה. לא כי זה "לא חוקי", אלא פשוט כי זה בהמתי, ומגעיל, וחסר רגישות ומאיים. האם בשלב כלשהו עברה לי המחשבה להתלונן עליו במשטרה? כמובן שלא. האם הייתי יכולה להבין מישהי שבסיטואציה כזו הייתה מתלוננת? כנראה שכן, אבל אולי הייתי חושבת שהיא קצת מגזימה. אבל אם הוא היה ממשיך עוד קצת, הייתי אומרת לה שהיא מטומטמת שנשארה שם, ומלווה אותה לתחנה בלי התלבטות.
הבנת לא נכון 403950
גם כאן לא היה מדובר באדם שהיא אמורה לפגוש שוב אם איננה רוצה.
וכאן גם לא היה עניין של לומר ''לא'' בצורה כלשהי (חד משמעית או אחרת) ולסבול סיבוב נוסף של אותו סיפור.
הבנת לא נכון 404104
עד כמה שהבנתי לרמון לא הייתה סמכות עליה יותר משיש לו עליי, והיא לא הייתה צריכה לפגוש אותו שוב אם היא לא רוצה. בהפרש השנים אין איך לטפל - האם זו סיבה לאישום פלילי?

(קראתי את הפסקה השניה, אם לא תרצי לענות - זכותך).
הבנת לא נכון 404139
לא, זה לא נתונים שרלוונטים לעניין האישום עצמו (כלומר, ככלל הם כן רלוונטים לעניין אחריות פלילית, אבל במקרה המסויים הזה, לא ברור לי (עובדתית) מה בדיוק קורה שם) אבל הם כן רלוונטים, לדעתי, לשאלה האם היה הגיוני מצידו לשער שהיא מעוניינת בנשיקה כזו.
בסיטואציה של מקום עבודה, קשר שאינו קרוב במיוחד, שלושים שנה הפרש בין השניים - קשה לי להבין מה גורם לאדם לחשוב שהצד השני מעוניין בנשיקה. האם יכול להיות מצב כזה? כמובן. אבל זו בדיוק אחת הסיטואציות בהן חשוב לברר מה הצד השני רוצה, ולא להניח הנחות על בסיס כל כך רעוע (או לחלופין - פשוט להתאפק).
ונקודת ההבדל המשמעותית השנייה - מדובר באיש ציבור במסגרת תפקידו. הסטנדרטים שאני מעוניינת להחיל עליו גבוהים מזה שאני מכילה על איזה בחור שפגשתי במועדון.

האם כל זה מהווה עילה לאישום פלילי? אני באמת לא יודעת.
הבנת לא נכון 404141
מכילה=>מחילה
הבנת לא נכון 404142
טעות שלי, כמובן. את ההחלה הראשונה כתבתי נכון...
הבנת לא נכון 404183
כרגיל, אני מסכים איתך ולא רוצה להמשיך להציק.
הבנת לא נכון 403882
סליחה על הבוטות, זה גם סביר שמישהו ישאל אם זה בסדר שהוא גם יתקדם הלאה בכל שלב ושלב? (יניח יד/יוריד חזיה וכן הלאה)
403924
התשובה "תלוי בסיטואציה" לא תקדם אותנו לשום מקום, נכון?
נראה לי שלפני "עליית מדרגה" סביר לשאול, ושוב - במיוחד במצבים בהם לא ברור באופן חד משמעי מה הצד השני רוצה או לא. השאלה לא חייבת להיות, בהכרח, בצורה מילולית, גם התשובה לא. כך למשל, אם אתה משחק בגב של מישהי והיא מרחיקה לך את היד מכיוון החזייה שלה, זה נראה לי כמו "שאלה ותשובה" סבירות והגיוניות.

ולמקרה שאתה תוהה אם דברים כאלו קורים, אז כן. כאמור, נתקלתי כבר בבחורים שמצאו לנכון לשאול ולא להניח הנחות שלא בהכרח תואמות את המציאות (גם אם ברוב המקרים, בד"כ כשמישהו מגיע למצב שבו הוא שואל, התשובה חיובית). זה לא "למלא טפסים עם נוטריון", לא פוגע באווירה ולא נעשה כדי "להתכסת"ח" מפני אחריות פלילית. רק נסיון להקפיד על כך שאתה לא מלחיץ את בן/בת הזוג שלך וששני הצדדים רוצים את אותו הדבר. אני לא רואה איך זה שונה מאשר לשאול את הפרטנר "זה נעים לך?" כשאתה עוד לא לגמרי מכיר.
עכשיו תרשי לי לשאול אותך מהזוית הנשית 403934
נניח שבחור מסויים בעבודה מוצא חן בעינייך ואת מתחילה איתו (לדוגמה נותנת לו את מס' הטלפון שלך, מנצלת הזדמנות צילום כדי לחבק אותו, או מעשים דומים), הוא קצת טועה בהבנת הכוונות שלך, והולך "קדימה" (pun intended) מהר מדי - מנסה לצרפת אותך כבר במשרד, ואילו את, כבחורה מהוגנת, דווקא רוצה לחכות לפחות לפגישה השניה. נניח גם שברגע שהראית שאת לא מעוניינת, הוא נסוג. האם תסתפקי באמירת "תפסיק", תגיבי בסטירה, או שתתלונני במשטרה על "מעשה מגונה בכפייה"? והאם תצאי איתו לפגישה אחרי כן?
עכשיו תרשי לי לשאול אותך מהזוית הנשית 403946
אני לא מתיימרת להגיב בשמה של העלמה אבל מנסיוני:
צורת ועוצמת התגובה אל הבחור במשרד תלויה בהערכתי למה יגרום לו להפסיק.
אני אף פעם לא מתלוננת במשטרה, אלא רק באזני חברים ועוברי אורח.
התנהגות כזו תוריד את החשק שלי לשהות במחיצתו של הבחור בשעות העבודה או אחריהן, ואין הרבה שהוא יוכל לעשות בעניין.
עכשיו תרשי לי לשאול אותך מהזוית הנשית 403955
רגע, אבל הסוגריים שלך לא נראים לי מובילים למסקנה שאני "מתחילה עם מישהו". לפני שהשתחררתי דאגתי להעביר את מספר הטלפון האזרחי שלי למספר אנשים (ולא כי ניסיתי להתחיל איתם, אלא למקרה שבעתיד הם יצטרכו את עזרתי, יחשבו על פרויקט שיכול להתאים לי וכו'. זה נכון בעיקר כשמדובר בשירות ביחידה שהיא לא צבאית קלאסית), הצטלמתי עם חלקים נרחבים מהאנשים שעבדתי איתם, מחובקת, עם חלקם - שום דבר מאלה לא רמז שאני מנסה להתחיל עם מישהו. ואכן, אף אחד לא חשב כך.

בהנחה שמישהו היה מצרפת אותי ללא רצוני לא הייתי פונה למשטרה, בלי קשר לתוכניות שלי בנוגע לקיומה של פגישה שנייה. האם זה אומר שהמעשה היה לגיטימי? לדעתי לא, באופן חד משמעי. זה לא נכון לגבי חיבוק, זה לא נכון לגבי נשיקה "תמימה" ואפילו לא נכון לגבי הערות מסויימות. השלב שבו לשון נעשית מעורבת, בעיני, הוא שלב שדורש הסכמה ברורה של שני הצדדים ולא מהווה "חוסר הבנה של הגבולות".‏1

בכלל, לא ברור לי למה הדיון מוסט לכיוון השאלה למה הבחורה (ולפי הפרסומים, לא היא אלא המפקדת שלה) פנתה למשטרה. זו זכותה המלאה.

1באחת ההתייחסויות לפרשה מישהו כינה את זה כשלב "שבו לא היית פועל בצורה דומה כלפי אמא שלך". זו הגדרה שאני מאמצת, והייתי מקרדטת את ההוגה אם רק הייתי זוכרת איפה ראיתי את זה.
עכשיו תרשי לי לשאול אותך מהזוית הנשית 403980
עדי סתיו - איך זה שלא הצטרפת עדיין בשלב ה"מצרפת" וה"מקרדט"?
עכשיו תרשי לי לשאול אותך מהזוית הנשית 403989
"מצרפת" אני מכיר מזה שנים, דווקא בצורת "להצטרפת". זה לא שורש כ"כ מעניין (בניגוד לפעולה שהוא מסמל), כו-לה מרובע קלאסי מגזרת פ"צ.

"לקרדט" לא שמתי לב. מגניב, שני עיצורים בפ' הפועל, האקדמיה היתה מתחרפנת! תודה לעפרונית היצירתית ולאלמוני חד-העין על תרומתכם למהפכה הממשמשת-ובאה שתעמיד סוף-סוף את האליטה הטהרנית על טעותם ואל הקיר, ולא יפרסקרפטבו (הפסקת נשימה) לנו בשכל עוד לעולם!
צרפתיני ואקרדטך... 403986
...רק אל תגישי תלונה נגדי.
404040
סליחה אבל במקרה כזה אין ברירה אלא לנסות שוב עם החזיה.
ואחרי עשר דקות, שוב.
למה? 404061
למה? 404063
את עשר הדקות אמורים להקדיש לעוד, ממה שעשיתם עד עכשיו.
כמובן, שישנן גם אותן בעלות סגולה, יתבדו לצעירות ממושכת, שישתחלו מתוך החזיה בעצמן כאילו זו, רסן שהושם עליהן בהסכמה חלקית.
למה? 404064
אם מישהי מזיזה את היד שלך ובכך מבהירה שהיא לא מעוניינת, למה לנסות שוב (ושוב)?
למה? 404069
האם את טוענת, שכל בחורה שסובלת מעכבות, אינה ראויה לחוות סקס?
למה? 404070
זה שאתה דוחה בעיניה (ואפשר להתחיל להבין למה) אומר שהיא סובלת מעכבות? כשיגיע כבש מושך, יהיה על מה לדבר!
למה? 404073
כשאני מרגיש, או למעשה, גם כשאני חושד בלי כל סיבה מציאותית, שאני דוחה מישהי, אני נמלט כמו עדר שלם.
הסיבה שברוב המקרים האלו (של הבחורה המתנגדת קלות לא של זאת הקופצת מתוך בגדיה) התברר שהיא בכל זאת מותרת על פריט הלבוש הזה, היא שלא בכל הזדמנות אתה שולח יד לסוגרי חזיות.
למה? 404071
אתה מסיק שאני בחורה.
הטענה היא שאם מישהי מעבירה מסר ואחר כך לא מעבירה מסר שונה אין סיבה להסיק שדעתה השתנתה. ואם היא סובלת מעכבות אולי בפעם הבאה היא תלמד להגיד מה היא רוצה, ולא תגרום לבן זוגה להניח הנחות.
למה? 404074
אני לא מסיק, אני נהנה לנחש.

הסרת יד תוך כדי נשיקה למשל, כמו הרבה מסרים אחרים בתחום, תודה לאל, היא מסר דו משמעי.
למה? 404089
והמלה "לא"?
למה? 404092
לא קראת "לא רעב ולא אוהב"?
למה? 404094
זה נכון.
אם אני שומע את המילה לא (לפעמים גם ''לו''), כשאני עוסק בחיזור אני הופך לחסידה למשך שבוע.
למה? 404121
לחסידה? אתה מביא ילדים?
הבנת לא נכון 403580
המשפט "שיקום הגבר שזה לא קרה לו" הוא גול עצמי, כי כמו שמייד ראית, שכן מישהו מייד ענה לך "לי זה לא קרה" (אני יכול להעיד שגם לי זה לא קרה). השאלה שיש לשאול היא השאלה בסיפא שלך: האם מה שקרה שם גלש לפלילים, או שהוא עדיין במסגרת הדברים שלא דורשים את התערבות מערכת החוק‏1.

1 לפי מה שקראתי עד כה על הפרשה (וזה לא ממש הרבה): לדעתי זה במסגרת הארועים שלא דורשים את התערבות מערכת החוק, אבל אני לא מספיק בקי בפרטים.
הבנת לא נכון 403591
במעריב יש קישור לכתב האישום: http://www.nrg.co.il/images/new/12345.doc

התיאור שם נשמע קצת יותר פלילי ממה ששמעתי קודם:

6. המתלוננת שחררה אחיזתה בנאשם ופנתה לצאת מהחדר. הנאשם המשיך לחבק את גופה בידו האחת וקרב אותה אליו. באצבעות ידו האחרת אחז בלחייה, קרב את פניו אליה והצמיד את שפתיו לשפתיה, תוך שהוא מחדיר את לשונו לתוך פיה, והכל ללא הסכמתה.

7. המתלוננת התעשתה, זזה לאחור, ועזבה את החדר. הנאשם יצא מיד אחריה.

חסר כאן הקונטקסט: האם רמון הכיר את המתלוננת קודם לכן והיה ביניהם קשר בעבר, שממנו יכול היה להסיק שיש מקום לנשיקה אינטימית (מצטער על הגרפיקה, אבל לשון, לטעמי, זה אינטימי, pun intended), או שכלל לא הכיר אותה והחליט לעשות את שעשה.

אם המצב הוא כפי שמתואר באפשרות השנייה, הרי שיש כאן, לדעתי, מעבר לתחום הפלילי, שכן נשיקה אינטימית לא נכללת אצלי בתחום ההתנהגויות האנושיות המקובלות בין בני אדם זרים בקונטקסט החברתי המתואר בכתב האישום.

אם המצב הוא כפי שמתואר באפשרות הראשונה, אז המעשה הוא חצוף, לא ראוי, ואף מעלה חשד לניצול שררה ומעמד (למרות שהמתלוננת לא היתה כפופה לו), אבל לא גולש לתחום הפלילי אלא לתחום המוסרי של משפט הציבור.
התנאים לנשיקה צרפתית 403620
כל תקשורת בין אנשים מתנהלת לפי סכמות, כללים ואופני ביצוע שונים. ישנן הרבה דרכים בהן התיקשורת מתבצעת והאפשרויות לניהול תיקשורת בין שניים רבות ודנמיות. אבל, תיקשורת היא פעילות משותפת בה ר' ו-מ' משתפים פעולה על מנת להשיג מטרה מסוימת, כשאחד התנאים הבסיסיים הוא קיומה של הסכמה הדדית והכרה הדדית, אם כי מובלעת, בקיומו של רקע משותף בין ר' ו-מ' לצורך נושא התקשורת. ז"א, כש-ר' פונה ל-מ' הוא צריך מטען שלם של הנחות מוקדמות שתלויות ישירות בו ובה, בין השאר הנחה שהיא תהייה מוכנה להישתתף בתיקשורת, וזו תלויה בקבלת סידרה שלמה של אישורים מצידה של מ' לצעדים הקטנים בהן התיקשרות מתקדמת. אם ר' מביט בעיניה של מ' מתוך כוונה לפתוח עימה בתיקשרות כלשהי, הוא מניח שהיא לא עיוורת אבל הוא זקוק לקבלת אישור ממנה שאכן היא ראתה ומקבלת את צעד הפתיחה שלו, כמו למשל החזרת מבט תוך חיוך קטן או אולי הרמת גבה. צעד זה מהווה רק את מהלך הפתיחה בו ר' ו-מ' בונים רקע משותף לעצם התיקשרות ביניהם שתתעסק בנושא הראשי שיעמוד על הפרק ביניהם, למשל הבעת תודה או מחוות ידידות. בכל סיבוב של החלפת סימנים ר' או מ' יכולים לענות בשלילה זה לזו, לבקש הבהרה נוספת ("אה?"), לסמן הסכמה ועוד. כשאחד הצדדים לא מפרש נכון את תגובת הצד השני או מתעלם ממנה, הרי שחל שבר בתקשרות אותו יש לתקן, למשל ע"י הסבר נוסף, גערה או לסיים את התיקשרות. בכל מקרה, תיקשרות נובעת ממאמץ משותף של שני הצדדים ובכל שלב כל צד קשוב לשני, תלוי במה שהוא מניח על השני, ואומר או מסמן לשני על סמך מה שהוא חושב שהשני יכול להבין וכו'.

נראה לי שלנשיקה צרפתית דרוש מערך הסכמתי עמוק ורחב במיוחד, ודרוש רקע משותף והסכמה ברורים בין השניים, שאחרת ההתנשקות יכולה להפוך לנישוק חד-צדדי (ואני בכלל לא מדבר על האספקט המשפטי או המוסרי).
התנאים לנשיקה צרפתית 403621
אני נוטה לחשוב שאני בחור צנוע וביישן יחסית, אבל אני מניח שאחרים, נועזים יותר, יעיזו לנסות נשיקה שכזו גם בהעדר מערך הסכמתי עמוק ורחב במיוחד, ובחלק מהמקרים אף יצליחו בהימור הזה לגרור את הצד השני להסכמה‏1. אני מניח גם שברוב המקרים שבהם הארוע לא יסתיים בהסכמה (אלא במבוכה או ברוגז או עלבון), לא תוגש תלונה למשטרה.

השאלה "מהו צעד ראוי ולא מוגזם" במסגרת סדרה של צעדים, כפי שאתה מתאר לעיל, היא שאלה סבוכה. קל להכריע לגבי המקרי הקיצון, אבל אני חושב שרבים יהיו מוכנים לקבל "דילוג" לנשיקה (במיוחד בהקשרים מסוימים, "סוערים" יותר ובעלי אווירה מינית יותר - פגישה במועדון למשל) כאפשרות לגיטימית.

בכל מקרה, עדיין אין לי מושג על טיב היחסים בין רמון למתלוננת, וכמו שמשתמע גם מתגובתך לעיל, זו שאלה מהותית כאן.

1 או שאני רואה יותר מדי סרטים.
התנאים לנשיקה צרפתית 403624
כפי שכתבתי, בכלל לא דיברתי על הפן המשפטי או הקוואזי-משפטי. כשאני פונה אליך "ערן?" אני מניח ששמך ערן, שאתה מבין עברית ושסביר שתענה לי. מה שעשיתי זה להציע לך להיכנס לשיחה איתי. בתגובה אתה וכול להפנות אלי את מבטך, אולי עם הרמת גבה, אולי עם תשובה כמו "כן?" הרמת הגבה או העליה הקלה בקול שלך (סימן השאלה) מביעות את זה שאתה מסכים, לעת עתה, להיכנס לדו-שיח איתי. אלו צורות של הסכמה בין משוחחים (או מתנשקים) שמאפשרים את התקדמות וקיומה של שיחה (ונישוק זה סוג של תיקשורת שניתן לנתח בעזרת אותם כללים של תיקשורת מילולית). מה שקורה הוא שאתה ואני מביאים לשיחה ביננו מטען של דעות, ידיעות, כוונות ומוכנויות, ובנוסף לזה, כדי שתתקיים ביננו שיחה, אנחנו גם בונים תוספות משותפות אד-הוק לרקע ולבסיס המשותף של השיחה. כדאי שאני אנשק אותך (על השפתיים) אני צריך הנחות מאד חזקות (מובלעות אבל במקרה הזה גם מודעות) על מה שאתה עשוי להסכים, מה שאתה יכול לעשות, מהו המסגרת המשותפת שלנו וכו'. זה הרבה יותר ממה שקורה בפניה סתמית למישהו ברחוב "מה השעה?" בה אני לוקח בחשבון שאתקל בהתעלמות, קללה, תשובה שלילית או אולי אקבל את השעה. סביר להניח שאם באמת ארצה לדעת מה השעה אפנה לזר "סליחה, האם תוכל לומר לי בבקשה מה השעה?" וזו כבר בניה שונה לגמרי של השיחה אד-הוק ביננו, שלוקחת בחשבון את ההשפעה של השאלה שלי על מצבו של אותו אדם, אם אתה מבין למה אני מתכוון.
התנאים לנשיקה צרפתית 403626
הצד המשפטי הוא מינורי אצלי.

אני מסכים שהפרגמטיקה חשובה כאן, אבל חולק על המסקנה שלך במשפט האחרון של תגובה 403620. אני טוען שישנם בהחלט הקשרים מסוימים (כדוגמת מקומות בהם האווירה היא מינית במוצהר) בהם נשיקה שכזו תתפש כלגיטימית גם בהעדר מסגרת משותפת למשל (אבל שם יש בהחלט נוכחות של הנחות מובלעות לגבי למה הצד השני עשוי להסכים). טענה נוספת שלי היא שגם הפתעה היא אמצעי פרגמטי בשיח בין אנשים, ואני יכול להעלות על הדעת מצב שבו נשיקה שכזו היא בחירת ההתנהגות של אדם נועז יותר, אולם אז אותו אדם לוקח על עצמו סיכון לא קטן שאותה "הפתעה" לא תתקבל באהדה על ידי הצד השני.
התנאים לנשיקה צרפתית 403631
ירדת לדעתי. אני בכלל לא רואה במה אתה חולק עלי, משום שבהחלט מדובר כאן על מסגרת הידיעות ההדדיות והרקע לתיקשורת שמשותף לשני הצדדים ומאפשר קיום של תיקשורת בין אנשים. כך שסביבה שונה בהחלט יכולה להוביל לכך שהתיקשרות תקבל מימדים שונים (יש הבדל אם אתה שואל זר ברחוב או את בת זוגתך מה השעה). לעבירה על ''כללים'' יש מחיר בזה שהתיקשרת פונה לאפיקים להם לא התכוונת ואתה מוצא עצמך בסיטואציה בה אתה צריל להפנות מאמץ לתקן או לסיים אותה. שיחה (או מגע מיני) איננה החלפת סימנים סידרתית בין שני עצמים אוטונומיים, אלא פעילות סינכרונית משותפת והדדית. זאת אחת מהנקודות החשובות שלדעתי עומדות בליבן של הרבה אי הבנות אנושיות. לדעתי טעה אותו מגיב אלמוני שטען שאם הוא היה מבקש הסכמה לנשיקה הוא לא היה נשוי היום. הוא קיבל הסכמה משום שהוא נשוי היום. הנשיקה - החלפת סימן תיקשורתי בין שני אנשים (כמובן לא רק) - לא התקיימה בריק אלא במסגרת של צבירת בסיס ורקע תקשורתי משותף בינו לבין בת זוגתו, והחלפת סימני תיקשורת מורכבים ושונים בתוך מהלך הסיטואציה הספציפית. הרכנת הראש אל שפתיה יכולה להיתקל בהפנית הראש, קמיצת השפתיים, מבט תמה, או בהיענות בה ראשה יופנה אליו ואולי הלשון קצת מלחלחת את השפתיים. והנשיקה הזו לא באה יש מאין אלא בהמשך, אני מניח, לסידרה שלמה של החלפת סימנים (סליחה על התיאור הסטרילי) שבנתה הבנה וסדרה של הנחות הדדיות שאיפשרו את השלב הבא (והלא סופי) של סצינת השיח ההיא.
התנאים לנשיקה צרפתית 403677
הצד המשפטי הוא אולי מינורי אצלך, אבל הוא דומיננטי במקרה המדובר. משה נגבי אמר היום דבר שנשמע לי תמוה ביותר על העניין: הוא טען שלא די בכך שרמון יוכיח שהבחורה לא התנגדה, אלא עליו להוכיח שהסכימה במפורש לנשיקה.
זה מוזר משתי בחינות: א. עד היום חשבתי שנטל ההוכחה במשפט פלילי הוא על התביעה. ו-ב. נדמה לי שלא מקובל במיוחד לבקש הסכמה מפורשת לנשיקות.
אז נכון שזה מאוד לא נעים לקבל נשיקה מאדם שלא מושך אותך, וזה עוד פחות נעים כשמדובר בנשיקה צרפתית, ואם מישהו עושה את זה במפתיע - בלי שתהיה לך שהות להגיב או להתנגד - מגיעה לו סטירה או לפחות גערה חמורה, אבל קשה לי לראות שזה עניין פלילי. בפרט אם אין לו כל אינדיקציה קודמת שאת נרתעת מפניו. אם אכן כך זה מוגדר בחוק - אז משהו בחוק הזה פסול.
התנאים לנשיקה צרפתית 404231
טאג ליין לכל התגובה הזו, בעיקר המשפט עם ההנחות המובלעות.
תודה ושלום.
התנאים לנשיקה צרפתית 404232
הייתי אומרת, שיעורים בלשון.
התנאים לנשיקה צרפתית 404346
מה זה הקטע הזה עם טאגליין?
התנאים לנשיקה צרפתית 404382
סתם, קמפיין פרטי שלי.
תוספת 403638
''במבוכה או רוגז או עלבון'' - או סטירה.
תוספת 403643
למה לסבך אותנו עכשיו גם עם עבירת תקיפה? העסק לא מסובך מספיק גם ככה?
הבנת לא נכון 403630
1) "ללא הסכמתה" איך הובעה אי ההסכמה?

2) כדי להגיע לנשיקה צרפתית דרוש לדעתי או הפעלת כח לא מבוטל, או הסכמה מהצד השני, זה לא משהו אלמנטרי כמו לשלוח ידיים למקומות מסויימים, דרוש פה דיוק, תזמון וכו', כך ששאלת איך הובעה אי ההסכמה היא קריטית.

גם פער הזמנים חשוב, מכתב האישום אני מתרשם שמ"...וקרב אותה אליו" עד ל"..באצבעות ידו האחרת אחז בלחייה.." ועד ל"...קרב את פניו אליה והצמיד את שפתיו לשפתיה..." עברה לא יותר משנייה, אם לעומת זאת עברו בין סעיף אחד למשנהו מספר שניות ללא הבעת מחאה כלשהיא של הנערה הרי המעשה לגטימי.

בכל מקרה לא מדובר בעיניי במשהו שדורש התערבות של המחוקק, אם רמון היה חוזר על המעשה לאחר מכן, או כופה עצמו בכח (מה שלא מוזכר בכתב האישום) אז היה בכך עבירה, אחרת מדובר בסך הכל באי הבנה מצערת.
הבנת לא נכון 403635
כאמור, אין בפנינו מידע על טיב הקשר בין המתלוננת לרמון. אם בין השניים לא היה קשר אישי לפני כן, אז אי ההסכמה האפריורית היא מובלעת. אם היה, למשל, מדובר בזוג חברים שכבר התנשקו בעבר, הרי שאז היתה לדעתי הסכמה מובלעת.

אל תשכח שאלמנט ההפתעה יכול בהחלט להיות משתק. ועל כן גם אם עברו מספר שניות ללא הבעת מחאה, זה לא הופך את המעשה ללגיטימי או בהסכמה.

השאלה אם מדובר כאן במשהו שדורש התערבות מערכת החוק נעוצה, על כן, לדעתי, בטיב היחסים בין רמון למתלוננת לפני האירוע. זו יכולה להיות אי-הבנה מצערת, אבל גם ניצול של מעמד ושררה, ואני רחוק מלהחליט מה המקרה כאן.
הבנת לא נכון 403637
אתה שוכח שדווקא כן היתה לו סיבה טובה להסיק שיש מקום לנשיקה אינטימית, והיא שהבחורה התחילה איתו. נכון שהוא "נתן גז" קצת מהר מדי, אבל זה עדיין לא פלילי (חצוף? כן, לא ראוי? לא בטוח. ניצול שררה? בטוח שלא, שהרי היא עמדה בפני שחרור. ניצול מעמד? כן, אבל מעמד הוא אפרודיזיאק לא קטן) . שוב - כל זאת בהנחה (שלא נסתרה בינתיים) שברגע שהיא הבהירה לו שהנשיקה אינה רצויה - הוא הפסיק.
הבנת לא נכון 403642
כאמור, על טיב הקשר ביניהם לפני הארוע אני לא יודע מספיק. תוכל לתת קישור מתאים בבקשה?
הנה מה שאמרו ''מקורבים לרמון'' 403645
"במהלך הצילום המשותף, חיבקה הצעירה את רמון ו"ניסתה להתחיל איתו".
עוד הוסיפו כי מאוחר יותר פרש השר רמון לחדר צדדי במשרד, ובו דלת וחלונות פתוחים, כדי לצפות בטלוויזיה. ה', לדבריהם, נכנסה אחריו, נשקה לו ואף מסרה לו את מספר הטלפון שלה"
הנה מה שאמרו ''מקורבים לרמון'' 403656
תודה. לאור העובדה שמדובר ב''מקורבים לרמון'' ולאור העובדה שעד כמה שאני יודע, רמון עצמו לא חזר על הדברים (למרות שבהחלט יכול היה), אני חושב שאמתין לבירור העובדתי במשפט (או לעדויות נוספות) לפני שאחרוץ דעה.
הנה מה שאמרו ''מקורבים לרמון'' 403885
לאור העובדה שהדברים הללו לא הוכחשו ע''י אף אחד (לא גורמי החקירה ולא אבי הנערה), אני נוטה לקבלם.
נבון מצד רמון שלא לחזור עליהם (כאילו שאנחנו לא יודעים מה פירוש הקוד ''מקורבים'') כדי שלא להוסיף פיקנטריה לתבשיל. מבחינה תקשורתית עדיף לו לשמור על פרופל נמוך ו''תמים'' ככל הניתן של האירוע (''שתיים שלוש שניות'')
הבנת לא נכון 403898
תגובה 140810
הבנת לא נכון 403593
נכון, אבל לפי קו ההגנה שלו עצמו (עיין בידיעות), לא היתה למעשיו כל כוונה רומנטית.
משמע, מבחינתו זאת התנהגות נורמטיבית.
אני אומר, בשביל איש ציבור שבא במגע עם הרבה נשים חלקן כפופות לו, זאת נורמה פסולה.
אגב, בשביל בנות דתיות זאת גם בעיה הלכתית.
הבנת לא נכון 403748
לשם כך ניתן לנו איסור הייחוד.
הבנת לא נכון 403803
אבל לזכותו נאמר, שהוא לא מטריד בחדרי חדרים אלא בפומבי.
עדיין אני לא ממליץ על ייחוד במחיצתו.
הבנת לא נכון 403879
''מאכזבי הורים'' מתבקשים לשבת
תגידו 403609
מה דעתכם על כך, שהמתלוננת טיילה לה להנאתה בקוסטה ריקה בזמן החקירה, וכל כך התאמצו בשבילה עד שארגנו לה עימות טרנס-אטלנטי, מישראל לשגרירות ישראל בקוסטה ריקה?

לטעמי, העובדה הזאת ממש מחשידה.
תגידו 403612
המתלוננת היא חיילת שהשתחררה, ועל כן סביר להניח שתכננה את הטיול מראש, ולא רצתה לבטל אותו, בטח לא בהתראה כה קצרה.
תגידו 403615
אגב, ממתי חיילות משרתות במשרדי הממשלה?
תגידו 403617
אני מניח שבערך מאז קום המדינה. אולי לאחר מכן.
תגידו 403618
נו, באמת. התכוונתי - מה הן עושות שם?
תגידו 403619
עד כמה שאני יודע, עבודות פקידות בדרך כלל.

(יש מגמה מסוימת לשאלות הללו?)
תגידו 403648
לא ,פשוט תהיתי. גם לא מובן לי מדוע מעסיקים שם חיילות בתור פקידות.
תגידו 403649
עדיף על פקידות שצריך לשלם להן.
יש יותר מדי חיילות שמגוייסות, רבות מהן עם קב''ה לא גבוה, ולהלן הפיתרון.
תגידו 404233
הקב''ה גם גבוה וגם נמוך (וליתר דיוק, גם בעליונים וגם בתחתונים).
הקב''א זה כבר סיפור אחר.
כי הן זולות וצייתניות 403650
תפנימו - השירות בסדיר (ובמילואים) מטרתו העיקרית לספק כח עבדים זול לאנשי הקבע, ולאחר יציאתם לפנסיה - לקריירה השניה שלהם במשרדי המשלה.
תגידו 404082
היא שירתה אצל המזכיר הצבאי של ראש הממשלה. לראש הממשלה יש מזכיר צבאי, שהוא אלוף בצה''ל ואחראי על הקשר בין הצבא לראש הממשלה, במקרה דנן, האלוף גדי שמני. בלשכת האלוף יש כמה חיילות, ואף קצינה. אני מניח שהיא היתה הרל''ש שלו או משהו כזה.
תגידו 404086
תודה. זה מסביר את העניין.:)
תגידו 403639
נכון, אבל היו יכולי םלחכות עם העימות עד שהיא תחזור. העובדה שלא עשו כן מעידה על דחיפות מסויימת (מישהו פורש מתפקיד מסויים, ומישהי אחרת צריכה להחליף אותו...)
תגידו 403644
האם רמון פעל כדי למנוע את מינויה של ביניש לראשות ביהמ"ש העליון? חשבתי שמדובר רק בוועדה למינוי שופטים שאמורה להתכנס בקרוב.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403647
פורסם ביום חמישי:
שים לב למשפט המפתח, מה בדיוק סולל את דרכה של בייניש לכס:
"התוצאה של ההליך הבעייתי היא שהפרסום הכללי לציבור על מועמדותה של ביניש ייעשה רק אחרי שלא ניתן יהיה עוד להוסיף שמותיהם של מועמדים נוספים"
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403654
לא מרשים אותי במיוחד. מלכתחילה הסיכוי שיחרגו מהנוהג ולא ימנו את בייניש נראה קלוש בעיני. אם יש כאן תפירת תיק, הרי שלדעתי מדובר בהשפעה על מינוי שופטים חדשים.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403659
קוראים לזה סגירת פינות.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403664
לא הנחתי שתענה אחרת. ולא הנחתי שתכתוב זאת לא באלמוניות. אולי נקשר בהזדמנות זו גם למאמר של בארי חמיש על הקשרים בין שמעון פרס לוותיקן?
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403684
פעם אחת זה מקרה.
פעמים זה צירוף מקרים
סדרה שלמה של שרי משפטים ומשטרה, שמאיימים על ההגמוניה ומנוטרלים באותה דרך - פתיחת תיק, גרירתו לאורך זמן רב, ואז סגירתו/זיכוי/ביטול וכו' לאחר שעוקצם ניטל מהם - זה כבר אומר דרשני.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403688
נו, באמת. מי בדיוק שכנע את רמון לנשק את החיילת נשיקה צרפתית?
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403692
החיילת, בהתנהגותה.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403693
אז מישהו שיכנע אותה שצריך להלביש עליו איזה תיק?
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403697
לא שווה, בשביל טיול לקוסטה ריקה?
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403706
ללא קשר אם רמון עשה את שעשה
ןאם עשה האם חולקי פסול נכון או לא
מערכת החוק של מדינת ישראל מושחתת על כל ענפיה
החל מהשוטר הקהילתי
וכלה בנשיא בית המשפט "העליון"

במדינת הפרקליטות נעשים הדברים האיומים ביותר
והעוולות מקבלות טיפול להגברתן בבתי המשפט.

הא בהא תליא

אין לי שום ספק שאם רמון היה ילד טוב ירושלים
לא היתה נופלת שערה אחת משערות ראשו.

אין קשר לאשמתו או חפותו.

לא משנה מי ישב בכסאו אם יציית יש לו הרשות לעשות ככל העולה על רוחו אחרת גם אם לא עשה ייצרו לו תיק ואין חשיבות לתוצאת המשפט כי האיש חוסל פוליטית.

כבר היו דברים מעולם, אלא שאז התאים לי או לך פוליטית או מסיבה אחרת ובלבד שיהרגו את הכלב התורן, הגולם קם על יוצרו.

PAY TIME
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403707
יצוין, שאין לי סימפטיה ולו הקטנה ביותר לחיים רמון מבחינה פוליטית, ולדעתי הוא אחד מהפוליטיקאים הבזויים ביותר (אם לא הבזוי שבהם). עם זאת, אני חושב שבמקרה הנוכחי בהחלט היתה הפללה.
עדר האיילים מודה לך תרומתך ההכרחית לדיון 403746
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403714
פעם אחת זה מקרה
פעמיים זה צירוף מקרים
סדרה שלמה של אישי ציבור, שמטרידים מינית נשים הכפופות להם באותה דרך - נשיקות וחיבוקים בכפייה, שליחת ידיים, הערות מיניות, ואז העמדת פנים שזה בצחוק וזה כלום - זה כבר אומר דרשני.

אני מקווה שהם ילמדו לקח
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403723
נכתב כפרפראזה על תגובה 403684 אבל ברצינות. (למה זה כאן למטה?)
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403890
אצל אישי הציבור המטרידים מינית (או המושחתים או כל חטא אחר) - כל מקרה לגופו, ואין דין קצב (או מרדכי) כדין רמון. לעומת זאת בהתנהגות החונטה המשפטית רואים תבנית שחוזרת על עצמה שוב ושוב, ומופעלת ע''י אותם אנשים, באותה דרך, ולאותן מטרות פסולות.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403902
גם אצל אותם אנשי ציבור, ההטרדה המינית הפכה לנורמה של התנהגות, ולא מקרה בודד.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403741
מזל שאנחנו מסוגלים עדיין לדון כל מקרה לגופו. אני מוכן לקבל את האפשרות שהיו בפרקליטות/משטרה מי שקפצו כמוצאי שלל רב על התלונה של אותה צעירה. כדי לשכנע אותי שהיה כאן מבצע עוקץ (מיותר למדי, כפי שכבר הראתי) רק כדי "לסגור פינות" צריך יותר. הרבה יותר. שמות ועדויות לא נסיבתיות אלא ישירות בבקשה. אה, והאלמוניות (שבזכותה לא תידרש בסופו של דבר לתת דין וחשבון על מה שכתבת) לא מוסיפה לך אמינות.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403839
האלמוניות הכרחית במקרה שלי מחשש לפרנסתי.
וכדי להגיע לשמות ועדויות, צריך חקירה משטרתית, או לחילופין תחקיר עיתונאי, וברור שאף אחת מהן לא תגיע לכלום, כי גם המשטרה וגם התקשורת הן צלעות בשילוש הלא קדוש:
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403845
אתה עובד במשטרה / פרקליטות ?
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403849
ברור לך שאין, ולא תהיה תגובה לכך, או לכל שאלה בקו הזה.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403855
תודה, ענית לי.
''נסללה הדרך למינוי השופטת דורית ביניש לנשיאת בית המשפט העליון'' 403915
לא אגיב על ההתקפה האישית.
אתן רק תימוכין לכך שזה היה מתוכנן מראש, עדות מהצלע התקשורתית בשילוש:
בלוך מזהיר כי "חיים רמון רוצה לצמצם את כוחם של שופטי בית המשפט העליון בתהליך המינוי ולחזק את הפוליטיקאים. שטות מוחלטת. והוא רוצה לבטל את התקדים לפיו מתמנה השופט הוותיק ביותר לנשיא בית המשפט העליון", אך מרגיע שהדבר לא יצלח בידו, כי "משך כהונתו של חיים רמון אינו ידוע למי שהנבואה לא ניתנה לו מאז חרב בית המקדש"
תגידו 403911
כן
(פורסם לפני הפרשה)
"תשובה לכך באה מכיוון שר המשפטים, חיים רמון, יו"ר הוועדה לבחירת שופטים. רמון אמר כי הוא שוקל לדחות את כינוס הוועדה עד לאחר פרישתו של השופט ברק. הצהרה זאת מעלה אפשרות מעניינת; הוועדה תתכנס בהרכב של שמונה חברים במקום תשעה, בכללם שני שופטים במקום שלושה. רמון יעלה על סדר היום את בחירת נשיא בית המשפט העליון. דורית בייניש, מועמדת לתפקיד, תהיה מנועה מלהצביע, כמובן. אם יחפוץ רמון במועמד שאינו דורית בייניש, ייתכן מאוד שבייניש לא תיבחר. ואם בייניש בכל זאת רוצה להיבחר, ייתכן שתיאלץ להסכים לבחירתם של מועמדים שבחירתם נראתה עד כה כאפשרות רחוקה."
אתה חושב שבמקרה, מייד לאחר החלטתו של מזוז להגיש כתב אישום, נכתב בהארץ ש"נסללה דרכה של דורית בייניש לכס נשיאות ביהמ"ש"?
תגידו 403913
כל הספקולציה הזאת מתבססת על הדחייה בכינוס הועדה, ועכשיו לא ידחו את כינוס הועדה?
שוב, לא בכדי עם הגשת כתב האישום ''נסללה דרכה'' וגו'. 403921
תגובה 403647
רמון תכנן לעשות לבייניש תרגיל, בייניש טרפדה את התרגיל בדרך שעבדה עבורה בפעמים הקודמות: ע"י הוצאת ה"גורם המאיים" מחוץ לתמונה, או במלים של אביה הרוחני, "צריך להרוג את הג'וק כשהוא קטן".
תגידו 403871
למזלי, מעולם לא עברתי הטרדה מינית. אבל אם הייתי עוברת, יש סיכוי שהיה לי קצת יותר חשוב להשאר בארץ למען החקירה מאשר לצאת לטיול הגדול בחו"ל.

הסיטואציה פשוט מרגיזה: שר בממשלה נחקר במשך שעות במשטרה, מקבל אזכורים שליליים בתקשורת וכו' בגלל תביעה שהחיילת הגישה, בזמן שהיא עצמה עושה איזה טרק על הר בקוסטה ריקה.
תגידו 403872
למה, היא בעונש?
תגידו 403916
הוא גם יכול ליסוע לחו''ל אם הוא רוצה...
תגידו 403925
איך? בלי לחתום על צו 8 לפני כן?!
403936
כמה נקודות קטנוניות למען הדיוק:
1. אין טראקים הרריים בקוסטה ריקה (אה, בעצם יש אחד. אבל הוא לא משהו בכלל).
2. לא החיילת הגישה את התביעה, אלא מזוז.

_________
העלמה עפרונית, נוסטלגית.
לא מזוז הגיש את התביעה, אלא בכירה במשרד ממשלתי, ששמה לא נמסר 403943
ובכל מקרה, לא הבחורה. 403948
(וכל התגובה ההיא הייתה בעצם רק בשביל להבהיר את סוגיית הטראקים בקוסטה...)
המקטננן יקוטננן 403966
הגיע לי (: 404026
תגידו 403993
ייאמר לזכות החיילת שלא היא זו שהתלוננה במשטרה, אלא הבוסית שלה.
תגידו 404075
אז לא יכלו לדחות את הסיפור עד שהיא תחזור ?
מה ההגיון בלנהל משפט כשהעדה היחידה הרלוונטית (עם כל הכבוד למקורבים) לא נמצאת ? אם זה חשוב לה (ובוא ניזכר לרגע שכל התהליך הזה מתקיים למענה, למצא האם היא נפגעה/הוטרדה) היא יכלה לדחות את הטיול או להתעמת איתו כשתחזור (כאן האשמה היא בעיקר של המשטרה, לא נראה לי ששאלו אותה מה ומתי).
בסופו של דבר רמון סובל מנזק ניכר רק מעצם הגשת כתב האישום, נזק שעולה בהרבה על מה שרוב הנאשמים בעבירות חמורות יותר (לא נראה לי שיותר מדי אנשים מואשמים בעבירות כאלו) סובלים במידה והם מורשעים.
תגידו 404090
התהליך הזה מתקיים גם למען רמון, שרוצה - ובצדק - לגמור עם הסיפור במהירות האפשרית.
תגידו 404167
האינטרס של רמון לגמור את זה מהר הוא רק מרגע שהחל תהליך שסופו הגשת כתב אישום (ולמעשה פיטורים ע''י בג''ץ). בנסיבות אחרות נדמה לי שהוא היה מעדיף שסך התהליך יהיה קצר ככל האפשר, דבר שלדעתי אפשרי רק אם הבחורה בארץ.
תגידו 404204
ומה ההבדל בין לגמור את זה מהר לבין שסך התהליך יהיה קצר ככל האפשר?
תגידו 404206
לגמור מהר - בוא נתחיל עם זה עכשיו ולא נכניס מכשולים/עיכובים בדרך (יקח X זמן).
תהליך הכי קצר - בוא לא נזכיר את זה (הווה אומר לא להדליף לתקשורת) עד שהיא לא חוזרת, מרגע שהיא נחתה (ובהתאם לרצונה) נתחיל עם התהליך בלי להכניס מכשולים/עיכובים בדרך. נראה לי שמשפט כשהעדה נמצאת יהיה קצר יותר.
תגידו 404207
כן, אבל אי-הדלפה לתקשורת זה לא דבר שרמון יכול להבטיח אותו. למען האמת, הוא היה יכול להיות בטוח שהעניין יודלף.
תגידו 404214
ברור, הנקודה היא מתי המשטרה, הפרקליטות והיועץ יבחרו לחקור ולהגיש כתב אישום. גם אם אין אמת בטענות שהגשת האישום היא פוליטית, זו עדיין בחירה אומללה של זמן להגשתו.

נ.ב. נכתב שהוא נחקר במשך שבע שעות, על מה לכל הרוחות יש לחקור אותו במשך שבע שעות ?
תגידו 404216
גם הם לא יכולים להבטיח אי הדלפה לתקשורת, ולא יכולים למנוע מהמתלוננת לצאת מהארץ. הדבר היחיד שהם יכולים לעשות זה לטפל בזה מהר, ואת זה הם עושים, בהתאם לאינטרס של רמון.
תגידו 404218
גם לגבי עיתוי החקירה אין לרמון הרבה מה לומר.

נ.ב. סביר שלפחות שלוש משבע השעות הוקדשו לנשיקות צרפתיות שנישק רמון את שוטרות התחנה כדי לבדוק את התזמון המדויק. אחר כך צריך להשוות שעונים? עוד שעתיים לפחות. שעתיים נוספות נועדו להרחבת היריעה בשאלות כמו "מדוע לא נשיקה אסקימוסית/אינדיאנית/קווקזית וכיו"ב.
תגידו 404386
שבע שעות חקירה זה לא חריג.
תגידו 404435
זה לא חריג כשמדובר בחקירת שוד או רצח, או אפילו הטרדה מינית שהתמשכה על פני כמה חודשים.
אבל 7 שעות לחקור אירוע שהתרחש במשך 2-3 שניות?!
תגידו 404439
ואם הוא לא "משתף פעולה עם חוקריו"?
תגידו 404445
אז מה? אז חוזרים על אותה שאלה שמונה מאות פעם, עד שהוא עונה?!
רק לשם השואה, חקירתו של קצב לגבי עבירות חמורות יותר (שהתמשכו לאורך תקופה ארוכה) לקחה גם היא 7 שעות
תגידו 404446
אני מניח שאלמנטים מסוימים בחקירה יותר אפקטיביים כשנחקר מותש. היפאני יוכל בוודאי לאשר, להכחיש, או לפרט.
תגידו 404447
שבע שעות זה כולל גם הפסקות מנוחה, סמולטוק בהתחלה, חתימה על טפסים וכל הבאלגן. כך נראה לי. קשה לי להאמין שמדובר בשבע שעות של חקירה ''טהורה''.
אבל שהיפני יגיד...
תגידו 404546
אני מניח שמתוך שבע השעות נמשכה החקירה הפרונטלית לא יותר משעה או שעה וחצי. שאר הזמן הוקדש להפסקות ששני הצדדים יזמו - רמון בתואנות של מחויבויות משרדיות והמשטרה מצידה להתיעצויות של החוקרים עם צוות הפרקליטים והגנרלים היושבים בחדר הסמוך ומאזינים לכל מילה.
תגידו 404450
אין לנו אלא להסיק ש-‏7 שעות הוא מספר מאגי. זה אולי כם מסביר את ה-‏1ץ7 מיליון.
תגידו 404460
חקירתו של קצב רק התחילה היום והיא תמשיך עוד 7 שבועות (7ימים בשבוע)
404140
לדעתי מטרת התהליך במידה רבה הוא למצוא האם רמון פגע/הטריד. אם זה חשוב לנו, כחברה, יתכבד החוקר הרלוונטי ויחקור אותה בשגרירות ישראל בקוסטה ריקה, או דרך שיחת וידאו.
מלבד זאת, אם אני לא טועה, היא טסה לפני שהוגש כתב האישום.

"לא נראה לי שיותר מדי אנשים מואשמים בעבירות כאלו" - איזה עבירות? של מעשה מגונה בכפייה?
404169
מעשה מגונה בכפיה, כשהמעשה המגונה הוא נשיקה ואין המשך מרגע שהבחורה ניתקה מגע.

את לא חושבת שלאדם שמואשם בעבירה כה חמורה (לפחות בעיני) יש את הזכות להתעמת עם המאשימה שלו (היות ובמקרה דנן אין חשש לטראומה נוספת לקורבן כתוצאה מכך) ? נראה לך ראוי להעמיד אדם למשפט ולגרום לו נזק רב (עוד לפני העונש) בלי השצד המאשים יטריח את עצמו למינימום של להגיע פיזית לביה"מש ? עימות בוידיאו לא שקול בשום צורה לעימות פיזי, יש תחושה של ניכור וריחוק שמקשים על האמת לצאת.
"אם זה חשוב לנו, כחברה" האם את חושבת שכחברה זה יותר חשוב במקרה של רמון מבכל מקרה אחר ? האם נראה לך שמשטרת ישראל היתה בכלל טורחת להתקשר לחשוד אם זה היה מישהו מהרחוב והבחורה בחו"ל ?
יש חשיבות מיוחדת לשפיטת בכירים, למען יראו ויראו, אבל את זה ראוי במקרים מובהקים ולא גבוליים. שפיטת רמון בנושא רק מראה על שיטה של איפה ואיפה, יש חוק ל"בכירים" ויש חוק לעם.
לא, יש חוק למי שחונטת בג''ץ חפצה בחיסולו, ויש חוק לעם 404171
404174
כמו שכבר ציינתי כמה פעמים, הואיל ואת כל המידע של על הפרשה אני מקבלת מהתקשורת, והמידע הנ"ל לא עקבי, אין לי דעה בעניין. אני מניחה שמותר לי שלא תהיה לי דעה, הלא כך?

אני חושבת שכחברה זה צריך להיות חשוב באופן כללי, וחשוב במיוחד כשמדובר באיש ציבור.‏1 דווקא לשיטתך, אם יש חשיבות מיוחדת לשפיטת בכירים, זה בדיוק במקרים הגבוליים, הרי במקרים המובהקים ממילא ישפטו אותם.

1מצחיק שלא קישרתי עד עכשיו בין שני המקרים - ייצגתי‏2 לא מזמן נער שהואשם במעשה מגונה, כשהמעשה עצמו נראה היה כל כך חסר משמעות בעיני כל המעורבים (במיוחד לנוכח האישום החמור מאד), שאיש מאיתנו לא הצליח להבין את החריצות הבלתי צפויה של המשטרה והפרקליטות להגיש כתב אישום. ככה שלשאלתך, מסתבר שהמשטרה כן טורחת להזמין חשודים לחקירה ואף מעבר לכך.
2 לא בדיוק אבל בערך.
404176
תוכלי לפרט (עד כמה שאתי בשבילך) לגבי ‏1? ואם המעשה המגונה-לכאורה כלל מכה בברך לפי ‏2?
404197
מותר ואף רצוי שתהיה לך דעה (במידה ואין לך אחת או שמודיעים לך מטעם הנהלת האייל שהיא אינה עומדת בסטנדרטים הנדרשים, את ראשית להחליף אותה תוך 14 יום בלא תשלום).

"הרי במקרים המובהקים ממילא ישפטו אותם" - את בטוחה ? הרי רק לא מזמן היה פה משחד בלי משוחד.
אין חשיבות מיוחדת לשפיטת בכירים במקרים גבוליים כי המטרה היא לא להרחיב את גבולות הענישה אלא ליצור הרתעה. העובדה שאיציק מרדכי וחיים רמון מואשמים באותה העבירה (נדמה לי, עדיף לא לתפוס במילה) מהווה זילות של החוק, נוצר מצב בו יש רושם (או שזה באמת המצב) שאנשים מסויימים ירדפו בכל מקרה. הרי גם על נהיגה במהירות מופרזת אפשר לכלוא אדם (רשלנות פושעת למשל),העמדתם של אנשי הציבור בעמדה בה כל מעשה שלהם נבחן, מכניסה אותם לסכנה גדולה בהרבה מבחינת העמדה לדין, לכן לא ראוי לנסות להרחיב על גבם את היקף תחולת החוק.

בתור עורכת הדין של האייל, עד כמה לדעתך תהיה נפוצה העמדה לדין בגין דבר שכזה ? הרי בעצמך כתבת "שאיש מאיתנו לא הצליח להבין את החריצות הבלתי צפויה של המשטרה והפרקליטות להגיש כתב אישום" מכאן שנקלעת לסיטואציה יחודית ולא למקרה השכיח.
404201
הביטוי ''עורכת הדין של האייל'' לא מצחיק אותי בכל כך הרבה רמות.

רגע לפני שאני מפסיקה להיות חלק מהפתיל הזה, כמה הערות -
- מותר שתהיה לי דעה, מותר גם שלא.
התכונה הכל כך ישראלית להלחם על עמדה מסויימת מבלי שאתה מאמין בה במיוחד, או לתרום את שתי האגורות שלך גם כשהן לא תורמות כלום, לא מוצאת חן בעיני יתר על המידה, ואני משתדלת להמנע ממצבים כאלו.

- העובדה שבעבר דברים נעשו שלא כראוי לא אומרת שצריך להמשיך כך, וממילא לא הבנתי למה מתייחסת דוגמת השוחד.

- מקרי גבול אינם ''הרחבת השולים'' אלא הגדרת השוליים. שוב - אני מנסה להמנע מלהתייחס לפרשת רמון כי (א) הוא מכחיש שמשהו בכלל קרה (ולא טוען ''קרה אבל זה לגיטימי'') ו(ב)כמו שאני חוזרת ואומרת, אין לי מושג מה העובדות שעומדות בפני התובע.

- העובדה ששני מקרים שונים יכולים לפול בגדרי אותה עבירה לא מהווה זילות של החוק. הרי בכל עבירת סל נופלים מקרים רבים בדרגות חומרה שונות. דרגות חומרה שמתבטאות בגזר הדין השונה, ביחס הציבורי וכו'. יש מקרים בהם נהיגה במהירות מופרזת ראוי שתביא לעונשי מאסר ובאחרים - לא.

- המקרה אליו התייחסתי כלל שני ילדים, בסיטואציה נטולת ראיות, המשטרה הפגינה כשלים רבים במהלך החקירה (והבולט שבהם, אי בדיקה בסיסית של האליבי) שפגעו ביכולת של הילד להגן על עצמו. אני מאד, מאד מקווה שמדובר במקרה חריג, אבל קצת חוששת שלא כך הדבר.
404203
נראה לי שהביטוי לא מנסה להצחיק אלא להביע הערכה.
404211
כבעלת הביטוי אני מאשרת את דעתך.
למה לא פרסמו את תמונתה של החיילת? 403651
את הבחורה של קצב הראו בטלויזיה. למה את של רמון לא? שנוכל להחליט למי מהם יש טעם יותר טוב.
403682
שמעתי היום ברדיו (בתוכניתה של יעל דן) עימות בין בילי מוסקונה-לרמן ובין פסיכולוגית שאת שמה אינני זוכרת. בעוד מוסקונה-לרמן הציגה את הדיעה הפמיניסטית הרווחת לפיה התנהגותו של רמון שייכת לתחום הפלילי, ושיש למצות עימו את הדין על מנת למגר נורמות פסולות של התנהגות גברית רווחת, טענה הפסיכולוגית כי עמדה זו היא שמעמידה את הנשים עצמן באור מגוחך. היא טענה שהצגתן של נשים ככאלו שאינן יכולות לבטא התנגדות לאקט כפוי קל שכזה ולבלום אותו היא בעצם הקטנתן.
אני חושבת שהיה טעם בדבריה של הפסיכולוגית אך מבינה את הסיכון שבאימוץ עמדה זו.
בעוד שמבחינת החוק הפלילי ניתן לסווג את התנהגותו של רמון כשייכת לתחום האפור, אני סבורה שמבחינה ציבורית הוא כשל. השאלה היא מהו המחיר הציבורי שהוא עשוי לשלם על כך.
403687
מבחינת החוק הפלילי עדיין אין לדעת לאן שייכת התנהגותו של רמון. אבל אני מסכימה לגמרי עם הפסיכולוגית ולא רואה מה הסיכון בעמדתה: לו, חלילה, הייתה סיבה להניח שהחיילת לא התנגדה לנשיקה משום שפחדה מרמון, או לו אפשר היה לסבור באופן כלשהו שרמון היה מסוגל לתגובה אלימה על התנגדות כזו או שהייתה לו סמכות כלשהי עליה באותה עת - ניחא. אבל הרי הוא שחרר אותה מיד כשאמרה "לא", עד כמה שהבנתי. וסביר להניח שהיא לא בדיוק דתייה או סופר שמרנית. אז לבכות על זה? או לתבוע אותו?
יש גבול.
403769
הבעיה היא קיומן של יחסי מרות למרות שלא היתה כפופה לו ישירות(אולי החיילת חששה להתנגד, אולי ניצל רמון את מעמדו הרם ממעמדה על מנת לכפות אקט זה). אם אינני טועה, על פי החוק, כאשר מדובר ביחסי עובד - מעביד אין צורך להוכיח כפייה שכן ההנחה היא שהזוטר אינו חופשי לגמרי להביע התנגדות מבלי לחשוש לעבודתו.
בכל מקרה, על אף בעייתיות זו, אני גם כן נוטה להסכים עם עמדת הפסיכולוגית.
403841
אין כאן כלל עניין של יחסי מרות, שכן לא רק שהחיילת עבדה במשרד אחר, ולא היתה כפופה לו כלל, היא גם היתה על סף שחרור ונסיעה לחו''ל, כך שאין כאן אפילו צל צילו של חשש לאבד את מקום העבודה.
403852
האם הקריטריונים (לא כפופה, נסעה לחו"ל) שלך מעוגנים בחוק הפלילי, או שהמצאת אותם אד הוק?

לפי הפרשנות שלי, בין בכיר לזוטר תמיד יש יחסי מרות, גם אם הוא לא כפוף לו ישירות.
"איבוד מקום העבודה" הוא לא האיום היחיד, במיוחד לא אצל חיילים בצבא.
403859
לא נראה לי שיש דרך לראות ביחסים ביניהם יחסי מרות. הצילום שהחיילת רצתה להצטלם אתו היה חלק מסדרת צילומים עם שרים במסגרת יומה האחרון בתפקיד.
403865
ודאי שיש יחסי מרות.
בצבא, אם המ''מ של המחלקה השנייה אומר לך לעשות משהו, אתה לא עונה לו ''אין לך מרות כי אתה לא המ''מ שלי'', כי ברור לך מה יקרה. וככל שהוא בתפקיד בכיר זה רק יותר ברור.
403876
בצבא, ביום האחרון שלי, גם אם הרמטכ"ל בכבודו ובעצמו היה אומר לי לעשות משהו, בכלל בכלל לא בטוח שהייתי שומע לו...
עכשיו ברצינות: הנושא של הטרדה מינית בכלל לא עלה, בגלל שחוק הטרדה מינית דורש מס' תנאים, שבכלל לא היו במקרה הזה (יחסי מרות, נסיונות חיזור נשנים לאחר שהובהר שהם אינם רצויים וכו'), ולכן גם כתב האישום לא מדבר על הטרדה מינית, אלא על מעשה מגונה בכפיה (דרך אגב, האם נשיקה היא מעשה מגונה? אם כך, אני כבר רץ למשטרה להתלונן על הדודות והסבתות שלי, שבמשך שנים רבות, עוד בהיותי קטין, ביצעו בי מעשים מגונים בכפיה)
403899
אז יש לך מזל שהרמטכ"ל לא אמר.
1. אפשר לפגוע בך גם תוך יום אחד, תתפלא כמה הצבא יכול להיות יעיל בדברים האלה. ובמיוחד ביום השחרור אתה תלוי בבירוקרטיה.
2. אפשר להעמיד חייל לדין גם כמה חודשים לאחר השחרור, ואפילו לכלוא אותו, או לקנוס.
3. אפשר להתנכל לך גם בתנאי שירות המילואים (איפה תוצב למשל).

וברצינות: מעשה מגונה - כן, נשיקה צרפתית יכולה להיות כזאת, כפייה - גם פיזית, וגם בגלל מרות. מה הבעיה?
403878
אבל רמון איננו מ''מ אלא אזרח, והחיילת באותו יום השתחררה.
403892
הצבא כדוגמא לארגון היררכי. תחליף מ''מ בבוס ואת עצמך בפקידה חיילת, זה לא משנה.
403905
זה משנה מאוד. הבוס שלי בצבא היה אזרח. הוא ניסה פעם להתעסק אתי (וזה היה הרבה לפני השחרור). העפתי אותו ממני ממני ואמרתי לו שאני לא בעסק, ובזה זה נגמר.
עובדה שכשהחיילת התעשתה ואמרה -או הראתה - שהיא לא רוצה, רמון עזב אותה.
403907
והוא לא התנכל לך אחרי זה?
ולא פחדת שהוא יתנכל לך אחרי זה?
והאם כל אחת לא תפחד שהוא יתנכל לה אחרי זה?
403918
א. הוא לא התנכל לי. הוא לא היה סמפטי במיוחד אחרי זה, אבל גם אני לא.
ב. לא פחדתי שיתנכל לי. זה היה בסיס די גדול, היו מסביב אנשים שלא כולם כפופים לו, עם חלקם היו לי יחסים טובים. הוא ידע את זה.
ג. ודאי שלא כל אחת לא תפחד. זה תלוי בתנאים. אם מישהי תקועה בבסיס נידח איפשהוא, והיא נמצאת שם 24 שעות ביממה, ואין מסביבה יותר מדי אנשים, ודאי שהיא תפחד. והיא תעשה בחוכמה אם תתלונן מיד על העניין. זה לא המצב כאן. החיילת הזאת הייתה במצב טוב משלי, כיוון שרמון לא היה הבוס שלה, סביבה היו עוד הרבה יותר אנשים, והיום היה יום השחרור. יותר מזה, אם היא קראה לו שיצטלם אתה, הסיכוי שפחדה מפניו נראה לי די אפסי.
403923
את מה שאת אומרת ההגנה צריכה להוכיח מעבר לכל ספק בבית המשפט...
403928
זהו, שבזמנו מי שהיה צריך להוכיח דברים מעבר לכל ספק הייתה התביעה...
403967
לא קשור לתביעה והגנה.
כל צד שרוצה לתת לעובדות היבשות פרשנות יצירתית צריך להוכיח.
כאן, רשמית הוא בכיר במקום עבודתה, ואת אומרת שזאת סיטואציה מיוחדת אז תוכיחי.
403972
טוב, כאן צריך שתתערב העפרונית ותגיד מה המצב המשפטי במקרים כאלה. ממה שאני שמעתי בזמנו בתוכנית של משה נגבי, על הטרדה מינית במקום העבודה (באופן כללי), אחד היסודות החשובים בתביעה הנושא הוא החרה על המעשה. כאן חזרה כזאת לא הייתה.
404028
תגובה 396616

(רגע, אז עכשיו אני אמורה להיות מומחית לענייני הטרדות ונשיקות? זה הגיוני, כל העניין הזה בכלל? שאני אזכיר שאני לא עורכת דין‏1 והכל מסוייג ונתון בספק?)

1מה שמעלה את השאלה - כל כך הרבה מתמטיקאים, פיזקאים, אנשים אקדמיה ואיילים משכילים באופן כללי,ואף עו"ד אמיתי שיגאל אותכם מיסוריי? איפה הדר אבירם כשצריך אותה?
404030
את לא יכולה להתחיל להסתתר עכשיו מאחורי זוטות כמו "אני לא עורכת דין". בכל מקרה, את עורכת הדין של האייל!
אני אמנם לא עורך דין, 404108
אבל אני הממונה על הטיפול בהטרדות מיניות אצלנו בחברה.
(שזה די מצחיק, בחברה שכל המועסקים בה גברים, אבל מסתבר שחוקית, חייב להיות מישהו כזה גם אם אין אף עובדת)
כך שאם יש שאלות - אני כאן.
אני אמנם לא עורך דין, 404120
אם אני מטריד, אבל לא מינית, יש איזושהי דרך להפוך זאת למינית?

איפה אפשר להטריד מינית?

מי הוא אותו בחור עם מקטרת, שנהגתי לקרוא לו אבא?
Where are the snowdens of yesteryear? 404152
Where are the snowdens of yesteryear? 404185
"איפה היה הזקן הכפוף והחיוור שנהגתי לקרוא לו אבא כשהקרוסלה נשברה?"
Where are the snowdens of yesteryear? 404192
נו כן, כל התגובה שלו היתה פאראפרזה.
אני אמנם לא עורך דין, 404173
יותר מצחיק זה ממונה על טיפול בהטרדות מיניות כשאין אף עובד-זכר. אני מניח שגם זה קורה.
אני אמנם לא עורך דין, 404212
עוד יותר מצחיק זה ממונה על טיפול בהטרדות מיניות כשאין אף עובד בכלל.
אני אמנם לא עורך דין, 404217
ואם יש שני עובדים והם נשואים?
אני אמנם לא עורך דין, 404224
זה כבר מאוד מסובך. סביר שהם לא בדיוק פנויים לעבוד, כששניהם עסוקים בתביעות הדדיות על הטרדה מינית.
זה לזו? 404230
אני אמנם לא עורך דין, 404236
מנקה יש אצלכם? ומחלקת סנדוויצ'ים/תה? ומרכזנית?
מישהו חיפש פיזיקאים? 404235
אני לפחות קוראת בעניין, ומודה לך על כל שורה שבה את בתפקיד הפמיניסטית השפויה, וחוסכת לי ניסוחים.
403895
כדי שיהיה בכלל ''בכיר וזוטר'' צריך שיהיה איזה שהוא קשר של ''בכירות וזוטרות'' בינהם, חיילת ביומה האחרון במשרד אינה זוטרה של אף אחד, ודאי לא לשר במשרד אחר.
אצלנו במילואים תמיד התבדחו שיש דרגה אחת מעל רא''ל, והיא סמ''ר בדימוס.
403903
טוב לדעת, חבל שאני לא מפקד הבקו''ם, יכולתי להטריד כל כך הרבה חיילות שמשתחררות...
403906
אפשר להוסיף לטופס השחרור סעיף הטרדה מינית
אני מכיר את הנסיבות ממקור ראשון 404274
ולדעתי הכל יתברר בסוף כעורבא פרח.
רק ארמוז ששמו של המרקיז דה סאד יכול בקלות להשתרבב לדיון.
אני מכיר את הנסיבות ממקור ראשון 404283
למה? מהן "הנסיבות"?
אני מכיר את הנסיבות ממקור ראשון 404286
אני לא יכול להסביר, כבר אמרתי, רק נגיד שלא אתפלא אם עד מדינה מפתיע (ומוכר) ששמו מתחרז עם תפוז יצוץ בקרוב.
אני מכיר את הנסיבות ממקור ראשון 404349
מה? הסופר המצרי נג'יב מחפוז יהיה עד מדינה?
בעלה של המזוזה 404350
בעלה של המזוזה 404352
אם אתה האלמוני מלמעלה, ניחשתי שלזה אתה מתכוון מלכתחילה; לא הנחתי שסופר מצרי בן 95 הוא עד המדינה. נראה לי שהיה עדיף אם לא היית נותן בתגובה להשתעשעותי רמז כזה גדול.
(לעומת זאת, את עניין המרקיז דה-סאד אני לא מבין)
בעלה של המזוזה 404385
מה? הסופר המצרי נגיב מחפוז התחתן עם מזוזה?
או- שושלת! 404400
את מזוזת מזה?
אני מכיר את הנסיבות ממקור ראשון 431226
ואני די אתפלא אם יהיה לך האומץ להודות שטעית.
זה בסדר אפשר לזכות את רמון 404750
נראה ששטרית מיהר לספק את הסחורה. מעניין איזה שלד יש לו בארון.
אני מניחה שאחרי שהמינוי של בייניש יהיה סגור נתחיל לשמוע שהמעשה המגונה של רמון לא היה ממש, ואפשר היה להבין אחרת וכו', עד אשר הוא יחזור למערכת כאילו לא קרה כלום. שלא כמו יצחק מרדכי, הוא עדיין נחשב בעל ערך, וחבל להפסיד אותו כבר. זו גם הסיבה שהתיק שלו שולי ומצחיק. משהו שלא ממש ישאיר כתם איום ונורא על תדמיתו.
זה בסדר אפשר לזכות את רמון 431222
"בית המשפט הכריע: חיים רמון ביצע מעשה מגונה" http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/537/704.html
אני לא מבין 404757
למה כולם חושבים שזה מעשי ידיהם של חברי "חונטת בג"צ"... זה הרי ברור שהחיילת ליכודניקית, וכל הפרשה הינה נקמה על המפץ הגדול!
אני לא מבין 405049
כי מי שיזם את הפרשה אינה החיילת, אלא פקידה בכירה במשרד ראש הממשלה (המרויח הראשי מה''מפץ הגדול'', והמפסיד הראשי מועדת חקירה ''בלתי מבוקרת'', כלומר עצמאית)
הטרדה מינית - גרסת הבמאי 409685
כרמל ויסמן מעלה רעיונות נהדרים לדעתי (במיוחד האחרונים, המיועדים לגברים), שבאים לסייע להתנהלות באווירת התביעות על הטרדות מיניות.

"הויכוח המר הניטש בסיפור של הטרדות מיניות בעייתי בגלל שכולם מתייחסים לתוכן ההטרדה (מה, נשיקה זו הטרדה? בדיחה גסה זו הטרדה?) כשזה בכלל לא הסיפור. הטרדה מוגדרת באמת על ידי ההקשר שלה ולא על ידי התוכן. חוסר הרגישות שלנו להקשר הוא גם מה שיוצר את ההטרדות ואפשר לנצל את אווירת התביעות כדי לשפר את הרגישות שלנו באופן כללי, במיוחד הגברים. רגישות להקשר וקורטוב תקשורת אותנטית הם הביטוח שלך בפני כל מצב".

הטרדה מינית - גרסת הבמאי 410047
חשבתי שאת הקדמת את מרת ויסמן, לא? תגובה 404231
והפתיל שמעליה.
הטרדה מינית - גרסת הבמאי 410056
כן, אבל היא פרטה את זה לפרוטות מעשיות וקונקרטיות.
מקרה דומה בארה''ב 413194
מארק פולי, חבר קונגרס רפובליקני שעמד בראש הקבוצה שטיפלה בילדים שנעלמו ובניצול ילדים, נאלץ להיתפטר מהקונגרס ועומד תחת חקירה של הFBI ושל יו"ר בית הנבחרים. הסיבה: הוא שלח אימיילים בעלי תכנים מיניים והצעוצת מגונות לנערים שעובדים בבית הנבחרים. את האימיילים הוא שלח דרך האתר הפנימי של הקונגרס שמשרת את הנערים.

מקרה דומה בארה''ב 413195
"מקרה דומה"? בגלל ההתפטרות, אני מניחה. לא בשום פרמטר אחר.
מקרה דומה בארה''ב 413197
ומין זה עז?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים