דו''ח מבקר המדינה: ליקויים חמורים במערכת הבטחון 2756
אתמול (ב') פרסמה החטיבה הבטחונית במשרד מבקר המדינה דו"ח המתייחס למערכת הבטחון בשנת 2005 ועד תחילת שנת 2006. עיקרי הליקויים נמצאו במערך ההכשרה של הקצונה הבכירה, רמת התכנון והניהול בצה"ל ועיוות הנתונים בדבר מלאי חירום.

על פי הדו"ח, ובניגוד להנחיות הרמטכ"ל יעלון משנת 2003, לא נערכת הכשרה מקיפה ומקצועית לקצונה הבכירה. ההכשרה הניתנת במב"ל, תכנית מפנה וקומ"ם אינה אחידה ולא הוגדרה בפקודות קבע. קצינים בכירים רבים מסתפקים בהכשרה אקדמית אזרחית הבאה על חשבון קורסים והכשרות צבאיות לניהול יחידות שדה גדולות. בשנים האחרונות עלה שיעור הקצינים הבכירים שלא השתלמו במכלול המסלולים הצבאיים הגבוהים. המבקר מצא כי בשלושת המסלולים אין הקפדה על קיום הנהלים שנקבעו. התכנים הנלמדים אינם בפיקוח ונקבעים שרירותית על ידי הפיקוד הנוכחי וכן אין בקרה על הנוכחות בשעורים.

בנושא הניהול מצא המבקר כשלים בקשר בין החילות לבין אג"ת. אג"ת אינו מעורב בנעשה הפנים חילי וכך בעצם מאבד את ייעודו לשמש כיד מכוונת מטכ"לית. חישובי התקציב בצה"ל נשמרים בתוך המערכת על מנת שלא לפגוע בקרבות השנתיים עם משרד האוצר. הדו"ח קובע כי בצה"ל קיימת שיטה מעוותת ואנכרוניסטית לספירת מלאי חירום. הספירה נסמכת על ציוד ותחמושת אשר כבר אינם בשימוש ומציירת תמונה מוטעית של המשאבים הקיימים לזמן חירום.

בדו"ח ישנה ביקורת על שיתוף הפעולה הלוקה בין צה"ל למג"ב כאשר הכוחות פועלים יחד ומצויין בו כי חסרה תשתית חוקית לחלק מהפעילות המשותפת. ליקויים בכשירות מבצעית נמצאו בכוחות מג"ב המשרתים בגבול מצריים וכן נמצא כי יש מחסור כ"א בקצונה הצעירה ועודף בחיילי מנהלה.

מספר הבנות המשתחררות עקב הצהרה על אמונתם עלה בצורה לא ריאלית בשנים האחרונות אך המשאבים לאתר הצהרות שוא צומצמו למרות רצון בצה"ל להגדיל את מספר הבנות המתגייסות.

בתגובה לדו"ח נמסר מצה"ל: "בצה"ל גובשה תוכנית עבודה סדורה להשלמת הטיפול בכלל ההמלצות והממצאים שהועלו בדו"ח".
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

בתגובה לדו''ח נמסר מצה''ל 423082
"ריעננו את התגובה משנה שעברה" ובתרגום: "המבקר הוא אינטרסנט שלא מבין מהחיים שלו ובכלל יש עליה בסכנה של עימות עם סוריה, החיזבללה והחמאס, והשקמיס"ט אכל לנו חצי"
ממתי הדו"ח? 423264
לפי הכתבה בהארץ, הדוח חובר לפני המלחמה.

למישהו יש פרטים נוספים על תאריך ביצועו ועל תאריך פרסומו?
ממתי הדו"ח? 423266

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים