בנק הפועלים ישלם שכר לעובדת ניקיון אף שהועסקה על ידי קבלן 2761
השופטת סיגל דוידוב־מוטולה מבית הדין לעבודה בתל־אביב פסקה לאחרונה, בהחלטה תקדימית, כי על בנק הפועלים לשלם חלק משכרה של עובדת ניקיון שהועסקה על ידי קבלן הניקיון אשר לא קיבלה את כל השכר והזכויות הסוציאליות שהגיעו לה. השופטת קבעה שהבנק היה "מעסיק במשותף" של העובדת (למרות שלא היו יחסי עובד־מעביד בין העובדת לבנק) ולכן עליו לשלם לה חלק משכרה, הטבות סוציאליות וחלק מהוצאות המשפט שלה.

הבנק שילם לחברת "משה פונס שירותי ניקיון" סך של 2,955 ש"ח בעבור 40 שעות שבועיות של שני העובדים, אשר אמור היה לכלול גם את רווח החברה ואת עלות חומרי הניקוי. נציג התביעה עו"ד איתי סבירסקי חישב שעלות העסקתם של השניים ללא רווח לחברה וחומרים היה כ-‏4,100 ש"ח. על כך כתבה השופטת: "הסכמת הבנק לכך מהווה עצימת עיניים מלראות את ההפרה הבוטה של חוקי המגן שהתרחשה מדי יום בחצריו" והוסיפה "ככל שתוטל אחריות על מקבלי השירותים ... יקום להם תמריץ לוודא את קיום חוקי המגן".

התביעה הוגשה על ידי הקליניקה למשפט ורווחה באוניברסיטת תל־אביב בשמה של נטליה שמואלוב, שעבדה באחד מסניפי הבנק יחד עם בעלה במשך כשלוש שנים, עד שפוטרה בהיותה בהריון. השופטת הטילה על הבנק לשלם לשמואלוב כ-‏5,500 ש"ח ועל קבלן הניקיון סך של 30 אלף ש"ח בגין תלושי שכר שלא הונפקו לה ודמי לידה שלא שולמו לה משום שהמעסיק לא דיווח עליה לביטוח לאומי, ותנאים סוציאליים שלא שולמו לה. כמו כן חוייב הקבלן לשלם הוצאות משפט בסך 15 אלף שקל.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  גזל • ב/תש''ח
  האוצר איים, וחברת אבטחה תחזיר מיליונים לעובדים • ערן בילינסקי • 11 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים