מה צריכה להיות עמדת ישראל באשר למעמדה של ירושלים? 281
ירושלים תשאר מאוחדת תחת שלטון ישראלי. 41 29%
העברת השכונות הערביות לשלטון פלסטינאי. 25 18%
העברת מזרח ירושלים לשלטון פלסטינאי 23 16%
העברת מזרח ירושלים לשלטון ירדני. 3 2%
הפיכת ירושלים לאזור אקס-טריטוריאלי בו ישכון האו''ם. 18 13%
נמכור אותה לחייזרים תמורת הטכנולוגיה המדהימה שלהם. 31 22%

141 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

למה התכוון המשורר? 7585
הסקר אמור לשאול "מה אנחנו חושבים שצריכים לעשות עם מזרח ירושלים" או "עד כמה אנחנו מוכנים לוותר בסוגיית מזרח ירושלים"?
למה התכוון המשורר? 7586
מה הקו האדום. ברור שמה שאנחנו חושבים שצריך לעשות זה להעיף את כל הערבים, האנטישמים, ובכלל - כל מי שלא מוכן לעשות כל מה שנגיד, אל מחוץ לפלנטה.
השאלה היא מה לדעתנו יהיה פתרון טוב וישים, שאם לא ניתן להגיע אליו - עדיף כבר לא לעשות כלום (או לחלופין - יהיה מי שיבחר מלכתחילה לא לעשות כלום - וזו האופציה הראשונה). יותר מידי מקפים יש לי כאן, אז אני אפסיק.

אה, לפני שיתקפו אותי - הקטע הזה בפסקה הראשונה - זה היה בצחוק.
למה בצחוק? 7698
לא היית באמת רוצה שלפתע כל ערביי ישראל
וכל הפלשתינאים לפתע יעלמו ממפת א"י
ממפת פלשתינה
ממפת מדינת ישראל
ממפת חלוקת האו"ם
ומכל מפה אפשרית בטווח הכפול מגודל שטחה של המדינה שבה אתה נמצא
וישאירו לך שטח נרחב של ארץ ריקה מאדם שכל כולה ניתנת לכיבוש הציונות ולהפרחת השממה?
כולנו היינו רוצים בכך!
(כולנו זה כל מי ששכל בראשו וזקיק לאומיות שעוד נשאר באשכיו בין אם הוא שמאלני או ימני)

אבל אנחנו לא יכולים לבצע רצח עם
אנחנו לא יכולים אפילו לבצע טרנספר
והפיתרון היחיד שהימין המתון הציע הוא להישאר בסטטוס קוו של מלחמה קרה עם הערבים
אז לא נותרה ברירה אלא לעשות פשרה טריטוריאלית שאני מסכים איתה.
אבל להגיד שלא הייתי רוצה להעיף את כל הבעיה הערבית אל מחוץ לגבולות המדינה?
וודאי שהייתי רוצה!
הרי זה כל הבסיס של סיכסוך אדמה
הם רוצים את השטח שלך
אתה רוצה את השטח שלהם
ומי שמצליח להוציא את היריב שלו אל מחוץ לעיגול הזירה ראשון
הוא הזוכה

...לא?
לדעתי, מה שצריך לעשות 7618
זה פשוט לחזור לגבולות הקו הירוק
אה, כן, למקרה שאתם לא יודעים - אני חד''שניק
לדעתי, מה שצריך לעשות 7693
גבולות הקו הירוק?!?! ומה עם מליוני הערבים שמחכים לחזור הביתה אחרי שגירשנו אותם? לא עדיף כבר לחזור לקו הכחול?
ירו\שלים 7799
אנשים! תתעוררו! תצאו מהקטע של
"אם זה מה שאתה מציע אז אולי כבר עדיף לתת להם הכל"!
אני מתכוון, למה אני חושב ככה?
אין ליאסר שום בסיס מלבקש יותר מגבולות שישים ושבע, בגלל שכבר שיחות עם אייבי נתן הוא הכיר במדינת ישראל.
I mean: it's like - hellloooooo?
אנשים! הם בסך-הכל רוצים עיר בירה לפלסטין.
וחשבתם פעם שזה גם עדיף יותר לנו?!
אחרי הכל, גבולות שישים-ושבע כוללים גם פינוי של כל ההתנחלויות.
במצב כמו שהוא היום, כל מתנחל עולה 50000 שקל למדינה.
אני שואל: למה? הרי באו"ם החליטו שהם לא חלק ממדינת ישראל.
ואת הכסף הזה אפשר להשקיע בדברים הרבה יותר חשובים.
וזה בלי הכסף שהולך לערפדים החרדים!!!
תחשבו על זה!!!!
ירושלים 7835
מתנחלים עולים חמישים אלף!? כל קיבוצניק עולה מליונים למדינה באדמות חקלאיות שהם קיבלו חינם והפכו לשטחי מסחר ובניה. אני מציע לפנות באותה הזדמנות את הקיבוצים, שרובם, אגב, יושבים על אדמה ערבית עם נסח טאבו כחוק, רק שהמסכנים היו נוכחים נפקדים, וחלה התיישנות בחוק, והאדמה, הופ, עברה לקיבוצניקים שהיום מצביעים חדש ומרצ, ודורשים במרץ להעביר את האדמה שהמתנחלים קיבלו חינם מהמדינה - לערבים. המתנחלים כן, הם לא.

איזה לופ מחשבתי מרהיב. רק קיבוצניקים (אשכנזים, אם יורשה לי לערבב מין במינו) מסוגלים לזה. צדיקים.
ירושלים 7858
מיליונים, לא פחות ולא יותר...
ירושלים 7867
ואני הייתי בטוח שמיליארדים

אגב כמה עולה לשכור קיבוצניק לשעה?
סליחה, טעות בתכתובת 9337
סליחה, התכוונתי לחמשת אלפים
ולא לחמישים אלף
לדעתי 7630
הפתרון הטוב ביותר, עבורו הצבעתי בסקר זה, הוא למסור את ירושלים לשליטה בין לאומית בפיקוח האו"ם.

לצערי, לא נראה לי שרוב העם בישראל יסכים לזה, שלא לדבר על הפלסטינים.

אופציה נוספת, לדעתי, היא העברת מזרח ירושלים לשלטון פלסטיני, אך ללא מתן כניסה למשטרה\צבא הפלסטיני לשלוט שם. השליטה הצבאית\משטרתית תהיה בידי כוח בין לאומי.

אני, למי שלא יודע, תלמיד ישיבה לשעבר, שהצביע ליכוד בבחירות האחרונות. כיום אינני רואה את עצמי מזוהה פוליטית עם אף מפלגה.

נחום ונגרוב
לדעתי 7734
אתה לא מעודכן.
המשטרה הפלסטינית קיימת ופועלת בירושלים נכון להיום. וזה בהחלט בניגוד לרצון התושבים (מי רוצה משטרה חזקה?).
המשטרה הפלסטינית בירושלים 7736
מניין לך המידע הזה?
המשטרה הפלסטינית בירושלים 7738
יש לאבי מגעים (עסקיים) עם ערבים ממזרח ירושלים, בעלי אזרחות ישראלית. ואני יכול לומר באופן וודאי ממקור ראשון שהמשטרה הפלסטינאית פעילה בירושלים באופן מלא. היא אחראית גם על פשעים פליליים.
כמו כל גוף צבאי למחצה, המשטרה הזו לא כל כך - איך לומר זאת - מקפידה על זכויות אדם. רוב הערבים שאני מכיר לא מתלהבים כל כך (בלשון המעטה) לעבור לשלטון הרשות הפלסטינאית.
המשטרה הפלסטינית בירושלים 7742
נכון, ולכן אתם יודעים עבור מה אני הצבעתי... :)
לדעתי 8020
אתה באמת חושב שאפשר לסמוך על האו"מניקים במשהו?
מתי הם הצליחו באיזשהי משימה שכללה יותר מחלוקת לחם לילדים רעבים
לדעתי 9640
חברות וחברים,
כאיש שמאל מובהק ברור לי יותר ויותר, שאין לחלק את הבלתי-ניתן לחלוקה.
כמובן, אנו יכולים ללכת על חלוקת הארץ - מה שאומר, בהכרח, חלוקת ירושלים. העיר המזרחית נכבשה ביוני 67', ממש כמו כל יתר ערי הגדה, רצועת עזה והגולן. זה, שממשלות ישראל החליטו, משיקולים שלהן, לראות בה נושא נפרד, אינו צריך לעניין איש... העולם ככלל ל א הכיר בסיפוח העיר המזרחית ב-‏68'. ו... לומר, שהבירה הפלשתינאית צריכה להיות בעזה או ברמאללה, זה כמו לומר, שבירת ישראל תהיה תל-אביב (מה, שבהחלט יתאים לי, אגב - ירושלים יכולה מצדי להישאר לקנאי הדת למיניהם, כגון אגויידת-ישרואל, החמא"ס ועוד - הרי כך או אחרת, החילוניים בורחים ממנה באלפיהם). ולומר, שבירת פלשתין תהיה אבו-דיס - נו, באמת!! ובירת ישראל במבשרת-ציון - זה בול אותו הדבר...
כעת, פתרון של חלוקה פירושו: עבור הישראלים - טרנספר (אין מלה אחרת) של קרוב למאתיים אלף(!!) בני-אדם, גברים, נשים וטף - חלקם כבר דור שני בישוביהם!! - מן ההתנחלויות אל תוך הקו הירוק (והפלשתינאים אינם יכולים להתפשר על פחות... חשבו, לו הייתם א ת ם פלשתינאים, האם הייתם מוכנים להשארת ההתנחלויות במקומן, ולמין גבול מוזר, מפותל עד אין קץ, שיקרע את המדינה הפלשתינית לעשרה איים מפורדים - ע"פ מיטב מסורת אוסלו המפוקפקת?). אז - אני מצטער, יש לי הרבה חברים ב"גוש שלום" ועוד, אבל כל מה שאני אומר לי, שטרנספר - ולא משנה, אם של יהודי, או ערבי, או פולינזי ממוצא צ'רוקי - הוא דבר נתעב, שיש להתנגד לו בכל מחיר. ככה ב ט ח , שלא עושים שלום. לא באמצעות טרנספר, ולא באמצעות מתן "מדינה" מבותרת ומחולקת.
ולפיכך, א י ן עוד דרך אחרת. אני מציע פתרון, שיאפשר לכל אדם, שיחפוץ בכך, להתגורר בחברון - גם אם הוא, במקרה, יהודי - ויאפשר, במקביל, לכל אדם, שיחפוץ בכך, להתגורר בחיפה - גם אם הוא, במקרה, פלשתינאי. אני מציע מדינה משותפת, המבוססת על שוויון אמיתי ומלא, ועל עקרונות אזרחיים ודמוקרטיים מתקדמים. ואני מציע, ששמה - על-מנת ליצור בסיס היסטורי משותף לכל תושביה - יהיה: כנען.
אשמח לתגובות ענייניות. אוה, ואגב: לאחר, שקיבלתי בחילה מחד"ש, אינני פעיל באף מפלגה - שוקל הצטרפות לירוקים.

שלכם,
דני.
עקירת ישובים מאחזת את העיניים 9643
לטובת קוראינו שהצטרפו זה עתה, אחזור על דעה שכבר הבעתי באייל: לקרוא לפינוי מתנחלים "טרנספר", ומכך להסיק אוטומטית שהוא אינו מוסרי, זה אחיזת עיניים.

בטרנספר "קלאסי", דוגמת אלו שבעקבות מלחמות העולם, וזה שהוצע לגבי ערביי ישראל, מדינה עוקרת אזרחים שלה מבתיהם ומעבירה אותם אל מחוץ לגבולותיה. בפינוי מתנחלים מתקיים המרכיב של עקירה מבית, אך לא של גירוש מהמדינה. ההיפך, מדינת ישראל תכריח את המתנחלים להשאר בגבולותיה.

אפשר להציע השוואות אחרות. אפשר להשוות את המתנחלים למהגרים לא חוקיים (גם אם "הגירתם" לשטחים היה חוקית מבחינת ישראל, אז מה? אם ניגריה תודיע שמבחינתה מותר לאזרחיה להגר באופן חופשי לישראל?). אפשר גם להשוותם לאנשים שסמוך לישובם עומד להתפרץ הר געש, והמדינה מכריחה אותם להתפנות (וגם אם הם מתעקשים שהם אינם רוצים, זכותה של המדינה לפנות אותם). בשתי ההשוואות קיימים הבדלים רבים, שמטשטשים את ההכרעה המוסרית. אני חושב שכדי להסיק על מוסריות פינוי המתנחלים, אין מנוס מלבדוק את העניין *כשלעצמו*, לא על-פי השוואות לדברים אחרים.

ואני נוטה לחשוב שהתיישבותם בשטחים היתה בחטא, ורוב ישיבתם שם היא בחטא, ואינני רואה שום בעיה מוסרית בפינוי כפוי שלהם. יהיה נחמד יותר אם הם יוכלו להישאר, באופן מוסכם על הפלשתינים, אבל אם לא, באסה. מן הסתם רבים יחלקו עלי בעניין החטא, וזה כבר וויכוח נפרד. אבל לפחות אני רוצה ש"שמאלנים" לא יתקפלו אוטומטית מול הבליסטרה "טרנספר".
תשובה לירדן, והצעה לחוקה 9651
נכון, ירדן, התיישבותם שם היתה בחטא.
ללא ספק. זה היה אקט אימפריאליסטי על גבול הטרוריסטי, ואני הראשון לאשר זאת. פעולה זו היתה בניגוד גמור לחוק הבינלאומי, ואין להם שום זכות לחיות שם - ולעניין זה (שימו לב) גם כל אזרח ישראלי, שבא והתיישב בשכונה ישראלית במזרח ירושלים - אפילו מטר מצידו השני של הקו הירוק - דינו זהה.
עדיין. ויחד עם זאת.
שונה היה הדבר, לו היו הצדדים יושבים, וחותמים על הסכם שלום כבר בסוף שנות השישים. או אפילו בסוף שנות השבעים - הלא, את ימית פינו אחרי עשור מאז הקמתה (וחבל מאד, אגב, שלא גרמו למצרים לקחת גם את עזה, וליישב בימית את הפליטים, במקום סתם להרוס). אבל - יש לנו כאן מצב, בו התנחלויות כאלה - בלתי-חוקיות, נכון - עומדות על תילן מזה למעלה משלושים שנה. רבים מן הילדים באריאל, קריית ארבע ועוד הינם דור שני(!) לילידי המקום. בשבילם, כשהם אומרים שזוהי מולדתם, אין הם משקרים - רק סביהם נולדו על אדמה אחרת.
כשמאלני והומניסט אמיתי, אני מאמין, שלכל אדם בארץ הזאת צריכה להינתן הזכות לגור היכן שיחפוץ. בעיני, עקירת אנשים ממקום מסוים, כאשר הם דור שני לילידי אותו מקום - ואין המדובר כאן באיתני-הטבע, כגון הר געש! מדובר כאן ביחסים בין קבוצות שונות של בני-אדם, ולפיכך בדבר, הנתון בידינו, בני האדם - הינה טרנספר.
ניתן כמובן לקבוע, כי על הרשות הפלשתינית, משתהפוך סוף-סוף למדינה, לקבלם בגבולותיה כאזרחים שווי-זכויות. ובמקרה ז ה , אגב, תתייחס אליהם פלשתין הצעירה בדיוק כפי, שנתייחס אנו לאזרחינו הערבים - מה שיגרום, אולי, בשעה טובה, לכך שיתייחסו כאן לכל האזרחים, גם ללא-יהודים, כאל בני-אדם שווי-זכויות, בפעם הראשונה לאחר למעלה מיובל שנים. ניתן ליצור התאמה כזאת.
אבל בשלום, אם הוא אמיתי, ישנה הדדיות. אזרחי ישראל הינם אזרחי ישראל, וברור מאליו, שכאן הם חיים (ואפילו ר. זאבי הפשיסט מעולם לא העז לומר, כי יש לטרנספר א-ו-ת-ם ). לעומת-זאת, המתנחלים גם הם אזרחי ישראל, ואינם מזוהים כלל ועיקר כפלשתינים.
לפיכך, אם לשלום אמת פנינו, נמצא מ ח ו י ב י ם להתאמה הדדית בנושא זה - ובשפה ברורה יותר, לאפשר את זכות-השיבה. כי, אחרי הכל - המתנחלים אולי יושבים במקומותיהם למעלה משלושים שנה, אבל עד להקמת מדינת ישראל, ישבו פלשתינים רבים בשטחה, ברציפות, מזה למעלה מאלף ושלוש-מאות שנה...
כעת, הוסיפו נא לכך את העובדה, שהממסד הישראלי נזקק בלאו-הכי לארגון מחדש יסודי ביותר של מערכותיו - אם המדובר הוא בכך, שלערבי, דה-פקטו, אסור לבנות (מדוע, אתם חושבים, הם נאלצים לבנות בצורה "בלתי-חוקית"? משום, שכמעט לעולם אין הם מצליחים לקבל אישורים!! טרנספר שקט מתבצע ביותר ממקום אחד בארץ - ולכך שותפים, תתפלאו, גם אינטלקטואלים עגולי-משקפיים, המופיעים בכל הפגנות "שלום עכשיו", ולפעמים אף במועצת מר"צ. שתי התארגנויות פוליטיות אלו א י נ ן שמאל ע"פ שום קנה מידה), ביחס המשטרה אל מפגינים - ויהיו אלה סטודנטים, מתנחלים, ראשי-רשויות ממוצא ערבי או נכים - באבטלה הגואה, ביחסי דתיים חילוניים ועוד, ועוד. ולפיכך, אני מציע להפסיק כל זאת, ולהתחיל, ישראלים ופלשתינים יחדיו, לבנות פה משהו חדש. מדינה, הנותנת שוויון גמור לא רק ע"פ החוק היבש, אלא גם בפועל, לכל אזרחיה כולם, דואגת לכך, שתמיד תימצא להם תעסוקה הולמת בשכר הוגן, מדינת סעד מפותחת אשר - בלי לפגוע במאמינים כאלה או אחרים - לא תהא לה כל דת רשמית (זוהי רשותם המלאה של מאמיני דת כזו או אחרת לסגוד לאלוהיהם כרצונם וזהו עניינם הפרטי. רק - את מוסדות-הדת שלהם יממנו מתרומות קהילתם הדתית, כי אין שום סיבה, מדוע אנו - הלא-מאמינים - צריכים לממן אותם! אני אוהב לשבת כל שבת על האינטרנט, או לצאת לטיול - כלום דורש אני, כי יממנו לי עסוקים אלה מקופת-הציבור?), וסוף-כל-סוף י ב ו ט ל כאן ה"מילט" העות'מני, הגוזר שיטה של עדות דתיות מופרדות ע"פ חוק. נישואין אזרחיים, בלא כל קשר למוצא בני-הזוג, יהיו ההליך התקף, ולכל זוג תהא הזכות המלאה, להינשא אחר-כך גם אצל רב, כומר, או מי שלא יהיה - זה אינו מעניינו של הציבור. כוחן של ש"ס, החמא"ס ועוד יפחת משמעותית במדינה, הדואגת לחינוך נאות ומסגרת מועדונית נאותה לכל ילדיה - אם ילדיך מקבלים מסגרת חמה ואוהבת, לרבות ארוחת-צהריים טובה, בחינוך הממלכתי, מי צריך את ש"ס?
אני מאמין, שזוהי הדרך להשגת - לא רק שלום אמת מלא, אלא גם שגשוג חברתי, רוחני ותרבותי. רק שערו, את האפקט שיהיה לשילוב התרבויות השונות - אבל זהו כבר נושא נפרד, שעליו - אם תרצו - ארחיב בהמשך.

שלכם,
דני.
פינוי = טרנספר 286332
ירדן, תחשוב קצת לעומק לפני שאתה פולט שטויות. זה יפה שיש לך הגדרות כ"כ מוצקות לגבי מהו טרנספר- אבל אתה כמו רוב השמאל טועה. אם השטחים אינם ישראל ומדינת ישראל עוקרת אנשים מחוץ לישראל אל ישראל- זה עדיין טרנספר- מה גם שמבחינתי ה"שטחים" כפי שאתה קורא להם הם עדיין חלק מישראל ואם כבר ישנה מדינה שנולדה בחטא זוהי מדינת ירדן ששטחה כה גדול- שבוודאי תוכל לקלוט כמה אלפי פליטים פסבדו פלסטינאים- ודרך אגב- מה זה פלסטינאי? תסביר לי. במה הם שונים משאר הערבים? אולי בעובדה שכמעט כל ארץ ערבית סילקה אותם מכיוון שהם ניסו לעשות הפיכה?!?!?! קצת השכלה לא תזיק למי שבכח מחזיק דיעות אנטי- ישראליות.
פינוי = טרנספר 286533
אני מצטרף לקריאתו של קלי ורוצה להרחיב אותה מעט: קצת השכלה לא תזיק, גם קצת שכל ישר שימושי לפרקים ואפשר לעשות שימוש אפילו בקורטוב של הגיון והבנת הנקרא.

(אני יודע שזאת דעה אנטי-ישראלית קיצונית, ובכל זאת אני אוחז בה)
פינוי = טרנספר 286543
אני חוששת שבחורים טובים כמו מר קלי אינם מבחינים באירוניה דקה, והוא לוקח את דבריך כדברי תמיכה ב*כל* מה שאמר, ולאו דווקא כתמיכה בהשכלה. חכמים, היזהרו בחוכמעס שלכם.
פינוי = טרנספר 286555
אני חושש שבחורים טובים כמו מר קלי לא מבחינים בעוד כמה דברים מלבד אירוניה דקה. למען האמת, אם הייתי ממען את ההודעה שלי רק לבחורים טובים כמו מר קלי, הייתי מוציא תחת ידי משהו כזה:

"הטרנספר שולתתתתת !!!!!!!!!!1"
חייזרים או ישראלים? 7820
אני רואה שעדיין יש רוב גדול גם בעד נתינה לחייזרים רק לא לערבים.

מעניין
;-)
חייזרים או ישראלים? 7851
מה לעשות, לערבים אין טכנולוגיה למסע בינכוכבי.
למעשה, אולי גם לחייזרים אין כזו טכנולוגיה (או שהם פשוט ביישנים ולכן לא רואים אותם פה).
חייזרים או ישראלים? 7866
אתה סגור על זה שלערפת אין טכנולוגיה של מסע בין כוכבי?

עד לפני כמה זמן הייתי בטוח שכן
;-)
חייזרים או ישראלים? 7868
לערפאת לא, אבל לשייח' יאסין בטח שיש - אחרת איך הוא הגיע לכוכב שלנו ?
חייזרים או ישראלים? 7875
מה חוסין הוא לא אח של ערפאת?

אני די סגור על זה שראיתי את שניהם בסרט גברים בשחור אבל אולי אתה צודק.

אגב עובדיה הגיע איתם? או שהוא הגיע בחללית אחרת?
חייזרים או ישראלים? 7877
לא עובדיה(הוא דווקא נראה לי משלנו, וזה די עצוב), אבל הרב (?) כדורי נראה לי מועמד די מתאים (באמת חשבת שהוא ממלמל? הוא פשוט מדבר בשפה של הכוכב שלו).
חייזרים או ישראלים? 7884
בכלל שמתם לב לאנלוגיה המדהימה בין השייח יאסין לבין הרב כדורי, וכנ''ל בין התנועות שלהם (כן, כן... פרט לגדודי עז א-דין אל קאסם. אנשים שחושבים שחמאס זה ארגון טרור בלבד - בבקשה אל תגיבו להערה שלי).
חייזרים או ישראלים? 7899
למעשה, החמאס עושה כל מה שש"ס עושה (פלוס טרור): יש להם קרנות צדקה, מערכות חינוך (מעניין איך אומרים "מעיין החינוך" בערבית) וגם ארגונים לתמיכה במשפחות אסירים (שזה רעיון שאני בטוח שש"ס תמהר לאמץ, לפחות לגבי אסיר מסוים).
חייזרים או ישראלים? 9639
בהחלט, ש''ס ה י א התנועה האיסלמית של ישראל - אין שום הבדל. השיטות, בהן פועלת ש''ס לגיוס תמיכה בציבור הישראלי הן ז ה ו ת לחלוטין, לשיטותיה של ''מפלגת הרווחה'' האיסלמית בטורקיה, או ''האחים המוסלמים'' בירדן.
גם באלג'יריה זה התחיל בדיוק ככה. ואז, כשהרשויות החילוניות לא נתנו להם להשתלט על המדינה - - -
וגם פה, צפוי שכך יקרה - אז רצוי מאד, שנתחיל להתכונן, חברים. לא יודע מה אתכם, אבל אני מרגיש הרבה יותר קרוב לכל הומניסט חסר-דת באשר הוא - כן, אפילו אם הוא, במקרה, ערבי - מאשר לטיפוסים עם עגולי-בד על ראשיהם.

דני.
שימו לב שחלק גדול רוצה 8129
למכור את ירושלים לחייזרים, האם זה בגלל שרוב תושבי הארץ רואים את הירושלמים כיצורים מעולם אחר ורוצים להחזיר אותם למולדתם? או שפשוט הסלידה מבית"ר ירושלים העבירה אנשים על דעתם?
אני אישית חושב 'למה למכור אם אפשר לתת בחינם?' היום משחקים לפי הכלכלה החדשה.. :-)
אז אם כך סיכמנו, חיזרים 8228
ככול הנראה כבר אין לנו הרבה מה לעשות עם ירושלים חוץ מלדבר על אחדות ישראל, אם תשאלו אותי החיזרים מסוגלים להבין את הערבים הכי טוב (הרי הם מדברים באותה שפה לא?)
אז מה היה לנו 8260
או.קיי אז אפשר לסכם:

ירושלים נשארת כבירת ישראל המאוחדת לנצח

החייזרים באים לעולם ומעלימים ממנו את כל הערבים

הקיבוצניקים והמתנחלים פותחים קרן נאמנות משותפת ויורדים מהארץ

הרב כדורי והשייח יאסין מתחילים לעבוד על סרט המשך ל"גברים בשחור".שחקן משנה - הרב עובדיה.

והעיקר: בית"ר ירושלים אלופה!!!

יום טוב לכולם ורק בשמחות...
בקשר לירושלים 8261
אז זהו שלא,

אם תסכם כמה מוכנים לויתור כלשהו בירושלים (63 מתוך 132) תגלה ש %48 מהעונים לסקר לא מייצג זה, מוכנים לשקול פשרה כלשהי. לעומתם %31 לא מוכנים לשום פשרה. והיתר (%21) בחרו להימנע.
בקשר לירושלים 9084
אגב, לנוחות בעלי הנטיה המתמטית-סטטיסטית בקהל: השאירו את העכבר לרגע על הפס המציין את מספר המצביעים, ותקבלו את חלקם באחוזים (כ-hint על רקע צהוב).
בקשר לצהוב ההוא 9102
מגניב.
אני ראיתי את זה קודם 9142
... וגם OK על כפתורי "אשר" ועוד - אתה בהחלט מצוי בפרטים הקטנים - ישר כוח!
אולי תחביא גם כמה Easter eggs באתר? או שכבר עשית את זה :)
קורבנות התעמולה 9678
אני קורא על מעצרים באום אל פאחם ומקבל את תחושת ההסתה של הציבור היהודי נגד הערבים. אני קורא על בעיית האבטלה כבעייה של ה"שכבות החלשות". אני קורא על בית המשפט העליון אשר מאפשר למדינה לסכן את מקורות המים שלי על ידי סלילת כביש חוצה ישראל. ואני יודע שבעוד שבועיים, ב26 לספטמבר, יגיעו עשרות אלפי מפגינים לעצור את הכינוס של הבנק העולמי וקרן המטבע הבינלאומית בפראג. ואני נקרע מבפנים. אני נקרע כי אני רואה איך הממסד מממשיך לנצל ולזרוק את העניים, לפגוע בשירותי הבריאות והחינוך ולאפשר את השחתת הסביבה. זאת בעוד בעלי ההון סופרים את רוחייהם. זאת בעוד חלק ניכר מהציבור ממשיך לאכול את התעמולה של הממסד כאילו הבעייה היא הדתיים, או הערבים, או הרוסים או העובדים הזרים. הפשע, האלימות, ההידרדרות החברתית, הרס הסביבה – אלו כולם תוצרים של מכירת המדינה לידיים של קומץ בעלי הון. הגזענות, השנאה והפונדמנטליזם הדתי עולים כאשר הפערים הכלכליים עולים, והאדם הולך ומאבד את מקורות חיותו. הקידמה המזויפת שמוכרים לנו לוחות הפרסומת מסתכמת בעלייה במקרי הסרטן, בפקקי תנועה אין סופיים, בנערות המרעיבות את עצמן, ובאובדן הזהות האישית, האזרחית והקהילתית. כדי לשנות את החברה אנו צריכים לפעול גם לשינוי בתוך עצמנו. לקום מ"עומקי המצולות של משפטים קדומים וגזענות" כדברי ד"ר מרטין לותר קינג, וליצור סולידריות כדי להתמודד מול תרבות הצריכה המטורפת, ונגד השלטון של בעלי ההון. כדי לצעוד לחברה שבה זכויות אדם יהיו חשובות מרווחים, והסביבה נשמרת לטובת הדורות הבאים.
ב 26 לספטמבר אתם יכולים לשבת מול מסכי הטלוויזיה ולראות את ההפגנות מכל העולם. אתם גם יכולים לכבות אותה, לצאת לרחוב, ולעשות עוד צעד למאבק למען צדק חברתי גלובלי.
9684
''אובדן הזהות האישית, האזרחית והקהילתית''
הרחב, פרט והסבר.
חזק ואמץ, רוני! 10832
פשוט...

תן לי להביע פה הסכמה לדבריך!

נ.ב
מהכותרת של ההודעה הבנתם שחוץ מלהיות פעיל בנוער חד"ש ובפרופיל חד"ש אני גם שמו"צניק.
זה נכון.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים