אסתרינה טרטמן לא תסיר את מועמדותה לתפקיד שר התיירות 2819
חברת הכנסת אסתרינה טרטמן, המיועדת מטעם מפלגת "ישראל ביתנו" למשרת שרת התיירות, הצהירה היום (ד') כי לא תסיר את מועמדותה לתפקיד, למרות הגילויים אודות אי־דיוקים עובדתיים בקורות החיים שלה ואודות הצהרתה מלפני מספר שנים כי יכולת העבודה שלה נפגמה באורח חמור ולצמיתות.

בתחילת השבוע חשף ערוץ 2 כי טרטמן הצהירה בעבר בבית משפט כי היא אינה יכולה לעבוד בהיקף העולה על חצי משרה, וכי היא סובלת מפגיעה בזיכרון, בריכוז ובקשב, בשל תאונת דרכים בה הייתה מעורבת. בית המשפט קיבל את טענותיה, ופסק לזכותה פיצויים בגובה למעלה ממיליון ש"ח.

אתמול התגלה כי בניגוד למתואר בקורות החיים של טרטמן, היא אינה בעלת תואר ראשון מאוניברסיטת בר־אילן או תואר שני מהאוניברסיטה העברית, ולא שמשה כסמנכ"ל בנק יהב. טרטמן למדה באוניברסיטת בר־אילן לימודים שאינם לתואר, היא מחזיקה בתואר ראשון במינהל עסקים מ"טורו קולג"' (הנקרא כיום "מכון לנדר"), ואינה מחזיקה בתואר שני כלשהו (לדבריה היא הקפיאה את לימודיה אלה קרוב לסיומם); בבנק יהב עבדה טרטמן כסגנית מנהלת מחלקה.

בהקשר לפגיעה הגופנית ממנה היא סובלת, אמרה טרטמן כי "כנסת זו עבודה קלה, לא רצופה וכרוכה בעיקר בדיבורים", וכן "אני שומרת על פאסון, תדמית שהכל בסדר, אך באין רואים אני קורסת". בהקשר להכשרתה האקדמית, היא אמרה: "בשום מקום לא כתבתי שיש בידי תואר שני. המידע שפורסם בכנסת בעניין זה הינו שגוי ולא נמסר מטעמי. אומנם נכון שבראיון לטלוויזיה, בלהט הדברים, כשלתי כשאמרתי שיש לי תואר שני, אך התכוונתי ללימודי תואר שני".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, גיבה את טרטמן, ואמר היום כי היא ממשיכה להיות מועמדת ישראל ביתנו לתפקיד שר התיירות. הוא הוסיף כי "כעת מתנהל מו"מ על הסנקציות נגד איראן. ברגע זה גם מתנהלות הברחות נשק מסוריה לדרום לבנון, אז כדאי מאוד שגם התקשורת תכניס את כל הדברים לפרופורציה נכונה. עדיין החיילים שלנו נמצאים בשבי. אז עם כל ההערכה שלי וכל הפיקנטריה והרכילות והאהבה שלנו לרכילות, אבל צריך להכניס את הדברים לפרופורציה נכונה".

איתן כבל, מזכ"ל מפלגת העבודה, קרא לראש הממשלה שלא למנות את טרטמן לתפקיד, ואמר כי "על ראש הממשלה מוטלת האחריות למנוע את התבזותה של ממשלת". המינוי יובא לאישור הממשלה ביום א', ולאישור הכנסת ביום ג'.
קישורים
הארץ
Ynet
מעריב NRG
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

434171
היא יכולה להיות שרת תיירות בנבצרות.
במילה אחת: 434176
מביך.
גם עדנה ארבל שיקרה בקורות חיים שלה 434177
גם עדנה ארבל שיקרה בקורות חיים שלה 434181
לא מדוייק. "בעקבות פרסומים על כך שהוועדה למינוי שופטים הוטעתה בנוגע לפרטי השכלתה האקדמית של כבוד השופטת עדנה ארבל נערכה בדיקה במשרד המשפטים של החומר שהוגש על ידה לוועדה. מבדיקת החומר עולה מפורשות כי כבוד השופטת ארבל לא ציינה כי סיימה תואר שני וכי היא בעלת מוסמך. בטפסים בכתב יד שמילאה השופטת ואשר הוגש לוועדה הוזכר רק כי למדה לימודי תואר שני אך לא צויין כי סיימה הלימודים. או כי היא בעלת תעודה. בשל טעות במזכירות הוועדה הודפס בדף תמצית הנתונים הממוחשב כאילו השופטת ארבל היא בעלת תעודת מוסמך" http://www.inn.co.il/News/News.aspx/159949
גם עדנה ארבל שיקרה בקורות חיים שלה 434194
דרך אגב: בטוקבקים של ויינט הופיעו במסגרת הדיון על טרטמן תגובות רבות המזכירות את עדנה ארבל, אבל עכשיו, אם אינני טועה, לא מופיעה אף אחת מהן. מעניין מי נתן את ההוראה.
חבל שלא שמרתי עותק...
גם עדנה ארבל שיקרה בקורות חיים שלה 434198
כוונתי לכתבה הזו
בין עשרים התגובות הראשונות היו לפחות חמש שהתייחסו לארבל. עכשיו - יוק. בכתבות אחרות השאירו שתי התייחסויות באזור התגובה המאתיים.
גם עדנה ארבל שיקרה בקורות חיים שלה 434196
על פי יואב יצחק, לא מדובר רק במסמכים שהוגשו לועדה לבחירת שופטים, אלא במסמכים אחרים שנמסרו למשרד המשפטים

434205
אני לא מבין. מה הבעיה שהיא שקרנית? יש איזה פוליטיקאי שהוא לא שקרן? שקר הוא לא כלי עבודה מקובל בפוליטיקה? אפשר בכלל להיות פוליטיקאי מצליח בלי להיות שקרן טוב?
אסטרינה היא לא שקרנית טובה. מי משקר שקרים שניתן להפריך בקלות? פוליטיקאי צריך לדעת "למרוח" את הציבור, "לזרות חול בעיניים", להיות ספינולוג טוב. זאת הבעיה האמיתית של אסטרינה. היא לא שקרנית טובה.
חיפשתי ולא מצאתי 434206
דיון ישן באייל בשאלה "אילו תכונות הופכות מועמד לבלתי כשיר לכהונה ציבורית". אאז"נ הוזכרו שם גיל ומצב בריאותי - לא חושבת שמישהו העלה על דעתו שר שמצבו *המנטלי* מאפשר לו משרה חלקית בלבד.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434210
למשל להסיר ממנה את המילה 'לא'?

ומישהו יכול להסביר איך כל הפרשיות האלו נחשפות בבת אחת בדיוק כשעומדים למנותה לשרה?
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434221
פשוט: אז בודקים. (אפשר לנחש, למשל, שלמועמד האחר לאותו תפקיד משתלם שהסיפורים המביכים יתפרסמו דווקא כשצריך לבחור).
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434226
לחפור בקו"ח ולחפש רפש זה לא כל-כך קשה. השאלה היחידה היא למי יש אינטרס. אני יכול לחשוב על ארבע אופציות מתבקשות:

1. יריביה הפוליטיים של ח"כ טרטמן אישית, ז"א מי שימונה לשר במקומה.
2. יריביה האישיים/אידאולוגיים של ח"כ טרטמן ו/או ישראל ביתנו המחפשים נקמה, ז"א השר מג'אדלה או יפי-נפש ואש"פיסטים כאלה או אחרים.
3. יריביה הפוליטיים של ישראל ביתנו בתוך הממשלה: העבודה, או:
4. קדימה, בהתחשב בחולשתה היחסית כרגע.

רוצה להתחיל לפסול? הייתי ישר מוריד יש את 1 ו2 בגלל השת"פ המרשים של התקשורת במהלך. זה מישהו מקושר היטב שהעיתונאים חפצים מאוד ביקרו.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434228
כיוון שכרגע יש כבר שערוריה חדשה עם התאונה שבה היא הייתה הפוגעת ולא הנפגעת, התחושה שלי היא שפשוט העיתונאים ראו שיש כאן אוצר בלום של סקופונים קלים, והם מנצלים אותו כמיטב יכולתם.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434230
אוצר בלום זה בטח, אבל מי מספק להם אותם? קשה לי להאמין שעיתונאי יושב ואומר "הממם, המועמדת לשרה הזוטרה ההיא שאף-אחד לא שמע עליה ולא אכפת לו ממנה, בוא נחפש עליה כל-מיני עבירות קלות וחסרות חשיבות ונמלא בהם כותרות ראשיות בעיתונים שלושה ימים ברציפות". אין לו דמויות בכירות יותר ועבירות כבדות יותר להיטפל אליהן? לא, יש פה אג'נדה. העיתונים רק משתפים פעולה, אפילו שהם מוכרים יפה כתוצאה מזה.

חוץ מזה, אם עיתונאי היה מאחורי הסיפור, הוא היה מצהיר על זה בריש גלי ובגאווה סטייל אילנה דיין.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434233
ומי אמר שלעיתונאים אין רג'נדה? הם לא רוצים אותה בתור שרת תיירות. הם בכלל לא כל כך רוצים את ישראל ביתנו. (ואני מסכימה איתם בשני העניינים).
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434251
אג'נדה אידיאולוגית כל-כך ברורה נכנסת תחת הכותרת ''יפי נפש ואש''פיסטים'' למעלה.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434265
אה??
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434282
תגובה 434226, סעיף 2, "יפי-נפש ואש"פיסטים כאלה או אחרים".
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434235
אמנון אברמוביץ' כאילו, דה?
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434229
5. גאידמק.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434234
למה גאידמק?
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434242
1.הוא מתחרה של ליברמן.
2.הסטיגמה אומרת שרוסים מעריכים מאוד השכלה, ובזים מאוד לחסרי השכלה, כך שהפרשה הזו היא דרך טובה להבריח לליברמן מצביעים רוסים.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434247
מתחרה של ליברמן? באיזה עניין? הוא כן הולך בסוף לכנסת?
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434540
חוץ מעניין ההשכלה...

עוד עובדה שפוגעת בליברמן היא שזו מן ''בגידה מבית''.
ליברמן הוא נותן הטון היחיד במפלגתו, וכשהוא הכריז שמינויה של טרטמן הוחלט ''פה אחד'', הוא תקע לעצמו קרש בגלגלים כי עכשיו הוא נתפס כאידיוט שנפל בפח של מישהי ממפלגתו.

וזה נראה עוד פחות טוב מחוסר השכלה...לאדם שתומך בדיקטטורה באופן (חצי) מוצהר.
פה לאחד 434541
גם לגברת סלוקומב היו דעות שהתקבלו פה אחד.
פה לאחד 434542
גברת סלוקומב! יוווו... ממש מעורר געגועים! יש שידורים חוזרים?
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434252
כל מה שתגובה 434242 אמרה, וגם:

- לגאידמק יש קשרים טובים בתקשורת ויכולת להשפיע על סדר היום המיידי שלה (ראה את הכיסוי הנרחב לפעולות הנדבנות שלו).

- גאידמק לא נמצא בממשלה, ובעלי הברית הפוליטיים שלו באופוזיציה. שאר היריבים הפוליטיים שהזכרתי (קדימה, עבודה) ייפגעו מהגחכה של שותפתן הקואליציונית ולו באופן עקיף, במיוחד קדימה. לגאידמק אין הסתייגויות כאלה.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434261
וכמובן: הגחכה של רוסייה בידי התקשורת העברית, רק מוכיחה שצריך רוסי חזק בשלטון.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434263
טרטמן היא עולה?
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434267
לפי וויקיפדיה‏1 היא דור שביעי בארץ. מצד שני, עד לפני שבוע, לפי וויקיפדיה‏2 היא היתה סמנכ"לית בבנק יהב בעלת תואר ראשון מבר אילן ושני מהאוניברסיטה העברית.

לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434270
קורבן עולה.
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434240
כמי שקרא הרבה קורות חיים שתקופה האחרונה, אני רוצה להבהיר שזה לא תמיד כל כך קל. נגון שזה נשמע מפתיע, אבל יש מעט אנשים שפשוט לא משקרים בקורות החיים שלהם (ואם היית שואל אותי לפני שבועיים הייתי מנחש שהם (או, בעצם, אנחנו, כי גם אני לא שיקרתי עד היום) הרוב). אני פשוט לא מבין את זה, הרי ברור שאם תתפס בשקר לא יעסיקו אותך, וברור שהשקרים האלה כל כך קלים לגילוי, אז למה להסתכן?
יום כיפור של התקשורת 434254
זה נראה כמו מחדל של התקשורת הישראלית. חברת כנסת מכהנת כבר כנסת שניה ואף אחד לא חושב לבדוק את קורות החיים שלה. אם הייתי עורך עיתון (או פוליטיקאי) הייתי עכשיו שם מישהו שיבדוק את קורות החיים של כל חברי הכנסת המכהנים.
יום כיפור של התקשורת 434280
אם כבר טורחים, שיטרחו לפני הבחירות ולא אחריהן, ויבדקו את כל המקומות הריאליים.
טוב מאוחר מלעולם לא. 434281
תמיד יש את הבחירות הבאות...
טוב מאוחר מלעולם לא. 434283
או למצער, קידום של ח''כים לתפקידים בכירים יותר. טוב שקופת השרצים של ח''כ טרטמן התגלתה, ולא הקופה של השרה טרטמן.
טוב מאוחר מלעולם לא. 434284
שרת התיירות לא שרת האוצר. ההשגים של קודמיה כוללים: פוטואופ עם בר רפאלי, סידור עבודה לבן, להיות גדעון עזרא, והקמת טיילת בחברון. היא לפחות יכלה לקבל דוקטורט בזמן הזה.
יום כיפור של התקשורת 434306
וכבר דרשו לוביץ' ושות':

"Here is a man with a beard, and you didn't even pull it!"
6. חברות הביטוח 434287
אחת ההקלטות שהגיעו לתקשורת היא הקלטה של שיחה פרטית של טרטמן עם חוקרת פרטית שנשלחה מטעם חברת הביטוח. מכיוון שלא טרטמן היא זאת ששמרה על הקלטה זאת, ולמשרד החקירות אין סמכות להדליף ההקלטה שהוזמנה ע"י לקוח, אנו יודעים שההקלטה הודלפה ע"י חברת הביטוח שטרטמן תבעה. לכן אנחנו יודעים *שיש* לחברת הביטוח אינטרס, וכל מה שנשאר לגלות הוא *מה* האינטרס.

שאלה יותר משעשעת היא האם ניתן לתבוע את חברת הביטוח על מעשה זה, שלדעתי הוא פסול.
6. חברות הביטוח 434290
למיטב ידיעתי זה חוקי לחלוטין להקליט שיחה שאתה אחד הצדדים לה (להבדיל, למשל, ממצב שבו אתה מקליט שיחה כאשר שני הצדדים לא מודעים להקלטה וללא הסכמת אחד מהם).
6. חברות הביטוח 434292
נכון, זה חוקי להקליט שיחה שאתה אחד המשתתפים בה. למעשה, זה גם חוקי להקליט שיחה שאתה צד שלישי לה אם היא נעשתה במקום ציבורי.
מה שלדעתי פסול הוא לא ההקלטה, ולא השימוש שלה בבית המשפט, אלא ההדלפה שלה לתקשורת.
6. חברות הביטוח 434301
אם אני לא טועה, נכתב שהחוקרת הפרטית בשיחה הזו התחזתה לעיתונאית. מה יכול להיות לא בסדר בלתת לתקשורת הקלטה של שיחה שמבחינת הצד המוקלט התבצעה עם עיתונאי? מה עם החוקרת היתה *באמת* עיתונאית? האם גם אז היה משהו לא בסדר בפרסום של הקלטת?
6. חברות הביטוח 434349
הבעיה שלי היא עם כך שחברת הביטוח החליטה להדליף את ההקלטה.
בית המשפט קבע* כי לטרטמן מגיעים פיצויים מוגדלים. חברת הביטוח ערערה על פסק הדין, ובית המשפק קבע שנית* כי לטרטמן מגיעים פיצויים מוגדלים. כפי שאני רואה את זה, חברת הביטוח מתנקמת בטרטמן על-כך באמצעות הדלפה מכוונת לתקשורת. אולי נוספה לכך גם המחשבה שכך אנשים יחשבו פעמיים בטרם יפנו לבית המשפט שיפסוק להם פיצויים מוגדלים מעבר למה שחברת הביטוח מוכנה לתת.

∗ בצדק או שלא בצדק, זה כלל לא העניין.
6. חברות הביטוח 434385
אין שום הוכחה לכך שההדלפה הגיעה מחברת הביטוח. אבל נניח שכן.

נחשף מידע על כך שנושא משרה ציבורית בישראל הונה את הציבור.

אם גב' טרטמן מראש לא היתה מציגה מצג שווא כל הפרשה היתה נמנעת. המידע הזה היה דולף בדרך כלשהי. האם אסור ליריביה לחשוף את המידע רק משום שהמניע לכך הוא נקמנות?
6. חברות הביטוח 434389
הייתי משנה את השאלה שלך ל-"האם המניע לחשיפת המידע משפיע באיזשהו אופן על חומרת המעשה שנחשף?"
6. חברות הביטוח 434512
שיחה כזו אפשר גם להציג בבית-משפט, שדיוניו פתוחים לקהל ממילא.

הדבר שבו אני כן מוצא טעם לפגם הוא שהצד המפסיד מנהל או משתתף במסע תקשורתי לשכנוע הציבור שביהמ''ש שגה.
6. חברות הביטוח 434565
היית נוקט באותה עמדה לו היה זה אדם פרטי שהפסיד (להבדיל מלא הרוויח) מליון ש"ח בתביעה וכעת מנסה לעורר את אהדת הציבור מתוך תקווה למשפט חוזר ?
6. חברות הביטוח 434581
לא. זה מאוד תלוי בנסיבות, אבל אני פוסל מלכתחילה בגלל ''אדם פרטי''.

אני גם מאמין שהרבה המשפטים האזרחיים הם אינהרנטית א-סימטריים ושרצוי לתת לעובדה הזו הכרה בחוק (מה שככל הנראה יצריך בסופו של דבר רפורמה רצינית בחוקים בסיסיים). מלכתחילה אני דורש הרבה יותר מהצד החזק.
טעם לפגם? 434582
מדוע?
1. האין רשאים אדם או גוף שנפסק נגדם והם חושבים, מסיבה כלשהי, שנגרם להם עוול, להמשיך לטעון בפרהסיה לצידקת הצד שלהם?
2. לא כל שכן כאשר נחשף שהתנהגותו הפומבית של זה שזכה בדין נוגדת את טענותיו בשלן פסק ביהמ"ש לטובתו?
3. לא כל שכן כאשר מדובר בקבלת סכומי כסף גדולים בשם טיעונים אלו ואותו אדם עומד להתמנות למשרה ציבורית ולקבל אחריות על סכומי כסף ציבורי ניכרים?
טעם לפגם? 434595
אוקיי. אולי אני מצפה ליותר מחברה ציבורית גדולה.
6. חברות הביטוח 434351
מה לגבי הדלפת קלטת שבה היא מתועדת מתכננת רצח? מתוודית על מעורבות ברצח שכבר נעשה? מעילה בכספי מיסים שיועדו במקור להצלת חיי חולים?
6. חברות הביטוח 434354
כל הסיפור של הרצח זה רצח האופי שעושה לה התקשורת. באשר למעילה - הוא איננו נוח למעילה, נראה לי.
עלינו להסתפק בבעיותיה הקוגניטיביות שגורמות לה להתפאר בתארים לא לה.
6. חברות הביטוח 434359
כפי שכתב היום דורון רוזנבלום, התקשורת נתנה לאסתרינה חבל ארוך מאד למסור את דבריה במסיבת העיתונאים, בהנחה הנכונה שהיא כבר תתלה את עצמה עליו; משהו כמו נשיאנו הנערץ.
6. חברות הביטוח 434398
לפחות אחד מאיתנו לא הבין את השני.
6. חברות הביטוח 434407
כנראה. אני המשכתי את הקו האירוני שלך.
6. חברות הביטוח 434291
"למשרד החקירות אין סמכות להדליף..."

טיבה של הדלפה, הוא שמדובר בפרסום *שלא* בסמכות. זה מוזר, אבל לא בלתי סביר, שהחוקר המקליט מסר את ההקלטה לעיתונות תמורת כסף, או שווה כסף (יחסי ציבור בעתיד? הזמנת עבודה עתידית?)
לא הגיע הזמן לעדכן את הידיעה? 434239
כי כשעומדים למנות שר בודקים יותר.
כי ח''כ יכול להיות במשרה חלקית (ממילא חלקם הגדול עובד ברבע משרה במקרה הטוב), אבל שר צריך לעבוד במשרה מלאה.
הצעה לסדר 434225
מדינת ישראל מתוחכמת מספיק כדי לנכות מקצבת נכות שמשלם הביטוח הלאומי, 60% מן הסכום שהנכה מרוויח מעל סכום השווה ל- 40% מן השכר הממוצע במשק (כ-‏3000 ש"ח). מדוע לא מפעילים מנגנון דומה בפיצוי שמעניקים בתי המשפט?
הצעה לסדר 434227
מה שמעניין אותי הוא, אם בתור חברת כנסת היא משתכרת לא יותר מ-‏60% מהמשכורת שהייתה מקבלת בבנק יהב לו הייתה שם עכשיו. כי אחרת גם זה לא בדיוק מתאים למה שאמרה לאחר התאונה - שהיא אבדה פרמננטית 40% מיכולת ההשתכרות שלה.
הצעה לסדר 434236
מי משלם את הפיצוי ש"מעניקים" בתי המשפט? דורית בייניש? משלם המיסים? אם זה לא מאוצר המדינה, למה להפעיל מנגנון כזה?
הצעה לסדר 434248
חברת הביטוח משלמת. אבל חברת הביטוח מגלגלת את העלויות על המבוטחים (קוראי האייל), וסוגי הפוליסות שהיא מוכרת נקבעות על-ידי המפקח על הביטוח (גוף שלטוני). יתרה מזו - במקרה שלנו מדובר על תאונת דרכים, וכאן יש ביטוח חובה. זה מס. נכנס לאוצר המדינה, ויוצא ממנו.

במצב הקיים, יכול אדם להתלונן בבית המשפט שהוא איבד את כושר ההשתכרות, לקבל פיצוי, ולצאת למחרת לעבוד. אני בעד עידוד עבודה גם לאלו שקשה להם מסיבות אובייקטיביות (נדמה לי שלשרה לעתיד היה משהו לומר בעניין הזה), אבל אין סיבה שמי שקיבל פיצוי על-סמך טענה מסויימת, ומוכיח בגופו את ההיפך, לא יצטרך להשיב את הכספים (באופן חלקי ומדורג).
הצעה לסדר 434237
אני משווה את השאלה שלך ומעלה בתהיה משלי: אם מחר נקטעות שתי רגלי האם אני זכאי למשהו בסעיף אובדן כושר עבודה? או שמא מודיעים לי שלא צריך רגליים בשביל לעסוק במתמטיקה?
הצעה לסדר 434241
אם תוכיח ש-P=NP, למשל, תזדקק לרגליים כדי להימלט מההמון הזועם.
תגובה הולמת 434288
כן, אם P=0 או N=1.
אלוהים, איזה זקן ארוך 434315
הצעה לסדר 434289
ומה אם אוכיח ש- P=אין P?
הצעה לסדר 434258
ייתכן שבודקים גם ספציפית: למשל, אם עבדת 35 שנה בקומה החמישית של בניין "מתימטיקה למתחילים א"' של חברת "המספר בע"מ", שם אין נגישות לנכים, בהחלט איבדת כושר עבודה.
הצעה לסדר 434262
וגם זכית באפשרות לתביעה ייצוגית מגד החברה בשל אפליית נכים.
הצעה לסדר 434272
אם אין מעלית לקומה החמשית בבניין הזה, אז אף אחד לא עובד שם 35 שנה. חוצמזה, במתמטיקה כושר העבודה הולך לאיבוד הרבה קודם גם בלי צורך בתאונות.
הצעה לסדר 434274
ט טא טאג טאגליין
הצעה לסדר 434275
טאגליין מאו''מליין.
הצעה לסדר 434285
תגובה 434274
הצעה לסדר 434308
השמועות על מותם המוקדם של מתמטיקאים הן קצת, איך לומר, מופרזות. השבוע הרצה בסמינר שלנו מתמטיקאי בן שמונים ומשהו (על עבודה חדשה שלו, כמובן).
הצעה לסדר 434309
עד מאה ועשרים בחזקת שלוש לחלק בשורש של ארבע ולהכפיל במספר ראשוני המועדף עליך.
הצעה לסדר 434310
טוב, זה נשמע מעודד. אחד מידידיי, מתמטיקאי נחשב ביותר, מיילל על כושרו היורד כבר מגיל 35 בערך.
הצעה לסדר 434311
אתה בטוח שהוא מתכוון לכושרו המקצועי?
הצעה לסדר 434322
בלי ספק.
צנעת הפרט 434437
מכר קרוב אלי מתבקש לפעמים במסגרת עבודתו לוודא קורות חיים של ישראלים המבקשים לעבוד בחברות בחו''ל. בדרך כלל הוא מקבל את קורות החיים ואת מספר תעודת הזהות של האדם. משרד הפנים אמור לספק פרטים בסיסיים על האדם (כתובת, שנת לידה ואולי עוד פרט או שניים) אם מספקים שם ות''ז ( וכמובן תשלום כלשהו). מה שהפתיע אותי הוא שאוניברסיטאות נמנעות הרבה פעמים לספק אינפורמציה לגבי הבוגרים שלהם. אוניברסיטת ת''א (או לפחות פקידיה) כמעט אף פעם לא מוכנים לאשר אם אדם מסויים הוא בוגר שלהם משיקולי ''צנעת הפרט''. זאת כמובן סיבה אווילית, מכיוון שהאוניברסיטאות בדרך כלל מפרסמות את שמות הבוגרים בעיתון, ופרט לך האונברסיטאות ממקבלות מימון מכספי המיסים, אז נראה לי שיש לציבור זכות לדעת למי הן מחלקות תארים.

מצד שני, כנראה שלא מדובר במדיניות כי אוניברסיטה אחת (לא חשוב מאיזו עדה) שלחה לבוס של מכרי רשימה של כל הסטודנטים שלה (בחוג מסויים), כולל תאריכי לידה ומקום מגורים. אני חושד גם שחברות כוח אדם מקבלות רשימות כאלה.
צנעת הפרט 434439
גם הפסיכיאטר המחוזי ממומן ע''י כספי המיסים וזה לא נותן לנו זכות לדעת במי הוא מטפל ומה הבעיות שלו.
צנעת הפרט 434440
יש דמיון לדעתך?
צנעת הפרט 434447
החברה (האמריקאית) בה אני עובדת מוודאת באופן שגרתי את הפרטים הבסיסיים המופיעים בקורות חייהם של מועמדים שהתקבלו, ומיידעת את המועמד בפרטי התהליך (מה נבדק, מה העלתה הבדיקה). במקרה שלי הם התקשרו למזכירות החוג באוניברסיטה (הישראלית) בה למדתי ובדקו שאני אכן מחזיק בתואר בו אמרתי שאני מחזיק. לא נרשמו התפתלויות מצד האוניברסיטה - זה לקח רק שיחת טלפון אחת.

בלי קשר ממשי, הנה סיפור אמיתי לגמרי ששמעתי השבוע. מכר שלי, ששמו נניח יהודה ברקוביץ', קיבל טלפון לביתו, וזה הלך בערך ככה:

- אפשר לדבר עם חיים יהודה?
- זו טעות במספר.
- אתה לא חיים יהודה ברקוביץ'?
- אני סתם יהודה ברקוביץ'.
- ופנית ל"שמיים אדירים בע"מ" בעניין הצעת עבודה?
- נכון, אבל...
- נו, אז יש לי כאן מסמך וכתוב "קורות חיים יהודה ברקוביץ"'.
צנעת הפרט 434448
אתה הא. שאני חושב שאתה?
אגב, האם "לקח רק שיחת טלפון אחת" זה אנגליזם? אם כן, איך צריך להגיד?
צנעת הפרט 434450
דרש שיחת טלפון אחת בלבד.
צנעת הפרט 434458
נדרשה שיחחת טלפון אחת בלבד.
צנעת הפרט 434481
כן, כן, ואנגליזם זו השפה היחידה שאני מכיר.
צנעת הפרט 434478
עתודאים וחיילים שלומדים באוניברסיטה נדרשים (או לפחות נדרשו) לחתום על טופס המאפשר לצבא לקבל את כל הפרטים על לימודיהם, בין השאר כדי לוודא שהם לא לומדים יותר/מגוון מדי.
ומסתבר, שהתהדרות בתארים לא-להם 434628
והצגה של משהו א' כאילו היה ב', היא מאפיין של חברי כנסת באשר הם שם.
ומסתבר, שהתהדרות בתארים לא-להם 434630
מה אתה מנסה להגיד?
ומסתבר, שהתהדרות בתארים לא-להם 434631
לא הבנתי את כוונתך. איפה יש בקורות החיים של שמעון פרס התהדרות בתארים לא לו או הצגת משהו א' כאילו היה ב'? שים לב שב"השכלה" לא מפורטים תארים אלא רק שמות אוניברסיטאות.
לאמא שלי יש ד''ר כבוד. 434634
זה תואר כבוד, ובשום אופן לא תואר השכלתי כלשהו. אם אמא שלי (מ.א.) הייתה מציגה עצמה כד"ר, בלי לציין שהיא ד"ר כבוד, זו הייתה רמאות - כי הנוהג הוא שהתואר ד"ר מתייחס להשכלה.

שמעון פרס לא למד ולו דקה אחת באף אחת מהאוניברסיטאות המצויינות כ'השכלה'. לכן, ככל שיהיו הקריטריונים להשכלה גמישים, אי אפשר לטעון שדי בטקס קבלת הד"ר כבוד כדי שייחשב שקנית השכלה במוסד שהעניק לך תואר כבוד.

כנ"ל לגבי שירותו הצבאי: אם אינך יודע דבר לגבי שירותו הצבאי של פרס, קורות החיים ילמדו אותך שהוא עשה משהו לא ברור בצבא.
בפועל, הוא לא שירת בצבא*.

בקיצור, תיאור ההשכלה שהוא או נציגיו סיפקו לאתר הכנסת סובל מאותם חוליים של עיגול פינות ושיפוצי קורות חיים שהגב' טרטמן סובלת מהם.

*יש יסוד סביר לחשוב שהוא תרם יותר במשהב"ט מאשר היה עושה בצבא; אבל הנקודה היא שלקורא שאינו בקי בחומר, הוא יוצר רושם כאילו שירת בצבא. והוא לא.
לidan יש שם חדש? 434635
מי זה עידן? 434637
אני מניח שאם הוא פעיל השתתפתי בדיון בנוכחותו, אבל השם לא אומר לי כלום.
לאמא שלי יש ד''ר כבוד. 434639
אילו טרטרינה היתה מחזיקה בתואר לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן, ניחא.
לאמא שלי יש ד''ר כבוד. 434658
שמה אינו טרטרינה אלא טרטמן.
לאמא שלי יש ד''ר כבוד. 434660
זה מה שאתה חושב...
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434669
הוא כן למד משהו בשתי האוניברסיטאות הללו בימיו במחלקת הרכש בארה''ב, הגם שודאי שאין לו תואר מאף אחת מהן. אז זה לא ד''ר כבוד.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434673
הוא אכן למד בימי השליחות בארה"ב בתחילת שנות החמישים, ואין לו תואר, וגם לא תואר ד"ר לשם כבוד (אם כי נדמה לי שתואר כבוד כזה הוא דווקא קיבל בארץ), וגם לא נאמר בדף קורות החיים שלו בכנסת שום דבר על תארים כאלה, לא על תואר סתם ולא על תואר לשם כבוד. מה שנאמר הוא מדוייק לגמרי: השכלה, ממש כשם ששאר הפרטים בדף ההוא הם מדוייקים לגמרי.

והוא כן שירת בצבא, גם אם אין מדובר בשירות הרגיל והשגרתי מן הסוג שאתה עשית. אגב, משהו קטן שהוסב לתשומת לבי ע"י מישהו זקן, איש קבע בדימוס: הצבא, צבא ההגנה לישראל, הוקם, כידוע, על בסיס ההגנה. אנשים מבוגרים רבים, אנשים מן התקופה ההיא, נהגו לומר במשך עוד שנים ארוכות - "הצבא" - ולכלול בכך את הצבא וההגנה, מבלי להפריד ביניהם בדיבור.

ואשר להגדרה הלא נעימה "עשה משהו לא ברור בצבא" - פרס עשה דברים ידועים ועוד יותר מזה דברים שהשתיקה יפה להם בינתיים, ותהיה יפה עוד שנים לא מעטות. להגיד על כך - "עשה משהו לא ברור" - קשה לי להבין באילו נפשות מכוערות, מלאות שטנה, קנאה ודעות קדומות, מצויידים בני אדם (הרי זה לא רק אתה) ע"מ שימציאו במקרה ייחודי זה - הגדרה בלתי הוגנת שכזאת, שחוסר הצדק שבה הוא פשוט זועק לשמיים.

אבל תחשוב, תשתמש בדמיונך, בכושר היצירתי שלך, ותמצא, תמצא כבר משהו, אולי איזו דודה בנגלית או קוזינה בושמנית, אולי איזה משהו על סוניה - אל תוותר כל כך מהר! המטרה מקדשת את האמצעים!
שכחת את סטאלין. 434683
כי כמה נוח להיאחז בדברים צדדיים ובהאשמות מופרכות כדי להתעלם לגמרי מהשאלה שלי.
אני מוכן להמר שאני יכול לפרט הרבה יותר ממך על מה שעשה פרס לטובת המדינה בשנות החמישים, אבל זה לא הנושא. למעשה זה אפילו מגביר את השאלה מדוע פרס, שזכויותיו מרובות מאוד (או מי-מטעמו שהעביר את הנתונים), צריך את הנוצות האלה. האם נתרשם פחות אם נדע שהוא ניהל את המשא ומתן על הרכש בצרפת ותרם תרומה חשובה להקמת דימונה מאשר אם הוא יזכיר את הכמה קורסים שאולי לקח בניו סקול?
(ולגבי ההגנה - כן, זה נכון במידה מסויימת, אבל הציון של 'ראש שירותי הים' שפרס מילא כאזרח גמור משנה את זה).
אולי חבל שזאב בוים מן הליכוד כבר תיקן את קורות החיים שלו, והפך את התואר השני ללימודי תואר שני; אילולא כן הייתי יכול להשתמש בליכודניק משפץ בלי שכל-מיני אנשים מלאים שטנה ודעות קדומות יבינו מדברי מה שהם לא.

ואחרי כל זה, הנקודה היא פה, שיש שתי סיבות לעשות בטרטרמן לינץ'. האחת היא שהיא רימתה את חברת הביטוח. ודיינו בזה, לדעתי.
השניה, שעשתה לא פחות רעש, היא שהיא שיפצה את קורות החיים שלה. ומסתבר, לפי שמעון פרס וזאב בוים, שהיא לא היחידה, וחברי כנסת אינם מקפידים ממש על קריטריונים ממוצעים ש,למשל, נהוגים בקבלה לעבודה (טרם ראיתי טופס קורות חיים שבו מישהו מציין בתור השכלה את זה שלקח כמה קורסים והשתלמויות שלא הובילו אותו לתואר). בקיצור, ממה נפשך יש מספיק כדי לצלות אותה על אש קטנה, אבל הרעש סביב התארים שלה (נו, יש לה תואר ראשון, והיא למדה בבר אילן, מדוייק! רק חבל שהתואר איננו מבר-אילן...) רחוק מלהיות מוצדק.
שכחת את סטאלין. 434685
נו, זה פשוט. טרטמן פשוט שיקרה בנוגע לתארים שלה (היא אמרה שהיא קיבלה תואר שהיא לא קיבלה) פרס פשוט אמר את האמת (הוא אמר שהוא למד במקום בו הוא באמת למד, הוא לא אמר שהוא היה בצבא במקום בו הוא לא היה). אני לא מבין איך אתה מוצא דמיון בין המקרים.

גם המקרה של זאב בוים לא לגמרי דומה. לטענתו של בוים "זאב בוים מעולם לא הצהיר על תואר שני, ולא זכה לזכויות והטבות בגינו. נעשתה טעות סופר של אחד העוזרים שלא בידיעתו או באישורו. בעקבות הפרשה הוא ביקש לבדוק את התארים, נמצא כי בחלקם נפלה אותה טעות סופר והוא הנחה מידית לתקנה בכל האתרים" http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/551/137.html מה שמזכיר את הטענה של עדנה ארבל מאשר של טרטמן.
שכחת את סטאלין. 434695
"טרם ראיתי טופס קורות חיים שבו מישהו מציין בתור השכלה את זה שלקח כמה קורסים והשתלמויות שלא הובילו אותו לתואר" -
כנראה שלא ראית מספיק טפסים :-)
שכחת את סטאלין. 434835
זה אכן מופיע בקו"ח.
אם כבר קו"ח, הנה שורה שהביאה אותי להרמת גבה:
"* הצטיינות יתרה, בכל אחד ממקומות העבודה"
שכחת את סטאלין. 434837
והיו שם מקומות עבודה?
שלושה 434853
שכחת את סטאלין. 434845
מילא אם זה היה כתוב; אסתרינה הצהירה את המישפט הזה יותר מפעם אחת במסיבת העיתונאים של חיסולה.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434728
מי צריך קוזינה בושמנית? שכחת שאימא שלו ערבייה?
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434740
ש*אני* אשכח עובדות יסוד כאלה? נו באמת! הרי הבושינה הקוזמנית והטאנטע מבנגל - כל הורתן, הולדתן והווייתן - בהשראת הערבייה שתחיה ותזכה לימים טובים, אמן ואמן.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434743
...שלא לדבר על זה שכשפרס היה בגיל גיוס, ההגנה הייתה הצבא שהיה כאן בכלל.
ושלא לדבר על זה שפרס משכיל פי כמה מהרבה מאוד אנשים שסיימו תואר ראשון ושני ויותר בבר אילן עצמה, לא במכללות פחות ברורות. ואם יש משפט שלא תתפסי אותו אומר, זה ''הציונות היא גזע...''.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434775
אירועי אסתרינה כבר נביאו לכל מיני הצעות- לדעתי די אידיוטיות- כמו של אריה עמית, שמציעות קריטריונים למועמדות לכנסת. למשל תואר ראשון וכד'. מדוע הצעה אידיוטית? כי לתארים הללו אין כל קשר ליכולת הפוליטית או המנהיגותית של אותו מועמד. גם אם לא היה רווח הנוהג לקנות עבודות, ההצעה לא היתה חכמה בעיני. אם אדם התחיל ללמוד והפסיק כי הוא אוטודידקט באופיו והרגיש שהוא מבזבז את זמנו- אז איננו מתאים בגלל זה לעסוק בפעילות פוליטית? חסר בעלי תארים שהם בורים?
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434787
הח''כים שלנו הם אוטודידקטים ידועים, אין ספק.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434799
אני לא בטוחה. אצל רובם, נראה, מישהו אחר נוהג באוטו.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434813
מסכימה בהחלט: התארים אינם הדבר החשוב.
האמת, לעומת זאת, די רלוונטית.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 434819
האמת ודאי שרלוונטית. הבעיה עם פוליטיקאים שהם טיפוסים מנופחים ולאמת יש תפקיד רק אם היא מקדמת את האינטרס של הפוליטיקאי.
Politician's dictionary 434827
אמת: מין דבר שאפשר להאשים את יריביך באי-אמירתו.

לימודים אקדמיים: המסגרת הפורמלית שבה רצים לראשות אגודת הסטודנטים.

אינטרס: 1. א' ציבורי - זה שראוי לקדם אם הוא עולה בקנה אחד עם הא' הפרטי; 2. א' פרטי - זה שכאשר הא' הציבורי עולה בקנה אחד איתו, הוא נעשה ראוי לקידום.
Politician's dictionary 434846
הבהרות נכונות למה שכתבתי.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 435039
טרטמן אמרה "הציונות היא גזע"?
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 435047
אכן.
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 435050
אז היא יותר פוסטמה מפוסטמה.

יש לינק או פירוט למקרה?
ובנתיים ראיתי שטעות בידי. 435059
אני מניחה שיש, אבל לא לי. את ההברקה הזאת היא זרקה במסגרת התנפלותה על השר הערבי שמטמא את הממשלה היהודית.
לא 435061
(למתקשים: trunk!=race).
לא 435063
וואו. נראה לי שזה צריך ללכת ישר למילון, תחת ''הוצאת דברים מהקשרם''.
לא 435130
אלה דברים הוצאו מהקשרם ומי הוציא אותם משם?
לא 435133
תגובה 434743. "הציונות היא גזע".
אתה ממש פתטי 435135
''''המעשה של פרץ הוא הנפת גרזן ענק על הגזע שנקרא ציונות'', אמרה טרטמן. לדבריה, ''אנחנו צריכים להבריח ולבער את הנגע מקרבנו''.

זה לא הפקולטה לחשמל והתחשבנאות. מדובר בדבר האמורפי הזה של בני אדם.
לא 435144
ראשית, מה שמופיע שם הוא "הציונות היא גזע*...*".
ושנית, מה עניין ההוצאה מההקשר? האם ההקשר כאן מסביר מדוע אפשר לומר שהציונות היא גזע?
לא 435156
כן. היא השתמשה בדימוי של הציונות לגזע של עץ שחוטבים אותו. הרושם שנוצר מכתיבת "הציונות היא גזע..." שלוש נקודות או לא שלוש נקודות, הוא שהיא מדברת על הציונות כעל race.
לא 435160
ראשית, המלה "גזע" במובן race באה בדיוק מ"גזע" במובן trunk.
שנית, האם במובן שהיא השתמשה בו זה פחות מטומטם לדבר על "הגזע הציוני"?
לא 435183
בפירוש פחות מטומטם.
לא 435185
ומדוע? האם "גזע ציוני" כזה קיים?
לא 435187
לא אמרתי שהדימוי הוא חכם. רק דימוי הציונות לגזע עץ פחות מטומטם מאשר לברוא יישות שנקראת "הגזע הציוני". בכל אופן בחירת אחת כמו אסתרינה לכנסת הוא תרגיל די חכם; אם ליברמן פולט משהו פרובוקטיבי מדי (הוא הרי הולך תמיד על הגבול הדק), אז הוא נותן פקודה: אסתרינה חפי מימין.
לא 435189
אני לא כל כך רואה את ההבדל.
ותרגיל אסתרינה הוא ודאי חכם. זה מה שנתניהו עשה בזמנו עם שרה.
לא 435200
אם אתה ממש מתעקש, אפשר לחשוב על הציונות בתור צמח - דבר מה שגדל לאטו ויש לשמור עליו ולטפח אותו, ומדי פעם יכול לבוא איזה מנייק, להניף עליו גרזן ולהרוס את כל העבודה.

זה שהיא השתמשה בדימוי הזה בגלל מינוי שר ערבי מעיד על טמטום (במקרה הטוב). אבל הדימוי עצמו אינו מטומטם.
לא 435199
מה זה משנה בכלל? המשמעויות של שתי המילים הללו שונות לגמרי בהקשר הזה. תגיד, אתה שואל ברצינות או מנסה לקנטר?
לא 435206
שאלתי ברצינות מלאה. אישית, אינני רואה את ההבדל.
לא 435207
גם אחרי תגובה 435200?
לא 436934
אני חושב שהיא השתמשה בדימוי של הציונות ל-race. אחרת היא היתה אומרת שמדובר בהנפת גרזן על "עץ הציונות". שזה ביטוי הרבה יותר מקובל. לדעתי, לא סתם היא דיברה על גזע.
לא 436935
שטויות, אם היא הייתה מתכוונת לזה, היא הייתה אומרת שמדובר בתאי-גזים, שזה ביטוי הרבה יותר מקובל, כשמדובר על גזעים.
לאמא שלי יש ד''ר כבוד. 434675
"אבל הנקודה היא שלקורא שאינו בקי בחומר, הוא יוצר רושם כאילו שירת בצבא. והוא לא."

טעות. בניגוד לטרטולינה, שאיש לא היה מודע לקיומה לולא השערוריה האחרונה - פרס נמצא כבר שנים ארוכות תחת מאות (אלפי?) זוגות עיניים בוחנות, פוליטיות ותקשורתיות, שכל תאוותן היא להפיל אותו. לו היה מוסר לאתר הכנסת משהו לא נכון, לא מדוייק או לא לגמרי זהיר, מנוסח ומחושב, לו הזניח ביותר - שערוריית הטרטולינה היתה כאין וכאפס לעומת השערוריה שהיו דואגים (ודאגו, בתקופות קודמות) להקים סביבו כבר מזמן. ועובדה שהדברים ההם באתר הכנסת "עוברים בשקט" - מה שמראה שאף אחד לא הצליח למצוא בהם רבב.

פרס, שלא כמו פוליטיקאים קטנים ואלמונים - הוא בדיוק האיש שכבר אינו יכול כיום להרשות לעצמו "ליצור רושם כאילו...". המילים הקצרות שתחת כותרת "שירות צבאי" -

"ב”הגנה”; ראש שירותי הים זמני בצה”ל, 1950" -

מילים קצרות אלה הן לא רק נכונות ומדוייקות אלא גם צנועות לאין שיעור, בהשוואה לפעילות האמיתית והמלאה שלו בתחום הבטחון.
MIT dean resigns over misrepresented credentials 440939
ובינתיים, בהונגריה 593231
"הארץ": נשיא הונגריה העתיק את הדוקטורט, ולא יתפטר.
ובינתיים, בהונגריה 593439
בסוף כן התפטר: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4211348,00.h...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים