פעילי ימין חזרו לחומש 2833
תחת אבטחה של כוחות הבטחון צעדו היום (ב') כ-‏3000 פעילי ימין אל הישוב חומש בצפון הגדה המערבית אשר פונה מתושביו לפני כשנה וחצי. הממשלה אישרה את הגעת הפעילים למקום אך הודיעה כי לא תתיר שהייה ארוכה במקום.

כ-‏3000 פעילי ימין, ברובם צעירים, צעדו כשעתיים היום לעבר חומש במטרה לחזור ולהקים את הישוב אשר נהרס לחלוטין במסגרת תכנית ההתנתקות לפני כשנה וחצי. מאות חיילים ושוטרים מאבטחים את הפעילים אשר הביאו עימם אוהלים ושקי שינה במטרה ללון במקום. פנחס ולרשטיין ודוברים אחרים של ציבור המתנחלים הביעו תקווה כי יורשה לפעילים להשאר במקום עד ליל הסדר אך הדגישו כי אם יחליט הצבא לפנות את המקום לא ינקטו המתנחלים באלימות. מנגד הודיע בעז העצני ממארגני המבצע כי מדובר בפתיחה מחדש של המאבק על תוכנית ההתנתקות. לצועדים חולקו הוראות להגיע עם ציוד ל-‏48 שעות, להמשיך לצעוד ולעקוף את כוחות הבטחון במידה ואלה ינסו להפריע לצעדה. בשעות האחרונות עזבו כמה מאות פעילים את המקום אך אחרים ובינהם ברוך מרזל החלו בבניית אוהלים והכנות סמליות לבניית בתי קבע.

בממשלה שללו בתחילה את קיום הצעדה אך לאחר מכן הסכים שר הבטחון לאשר את האירוע ובתנאי שהפעילים יעזבו ולא ישתלטו על המקום. ארגוני מחבלים פלסטינים הודיעו כי ינסו לפגוע בפעילים. זהבה גלאון גינתה את ההחלטה וטענה כי במקום לאכוף את החוק עוסקים כוחות הבטחון בהגנה על העבריינים.
קישורים
Ynet
הארץ
תכנית ההתנתקות - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ימות המשיח - אני מסכים עם זהבה גלאון 436642
כוחות הבטחון באמת מגינים על עבריינים במקום לאכוף את החוק
למשל מחמוד עבאס שאני די בטוח שהוא אשם ברצח ובקשר לביצוע רצח
436671
לדעתצי מדינת ישראל צריכה לתת להם להשאר שם ולהחזיר את צה"ל. ישראל לא צריכה לדאוג לכל מטורף שמחליט להקים ישוב בשטחים. זה כל כך חשוב להם? שיקימו את זה לבד, בלי שמירה של צה"ל ובלי חיבור למים וחשמל. מדינת ישראל אינה בייביסיטר של האנשים האלו. אם אינם רוצים להכיר במדיניות של המדינה שיקימו מדינה חדשה, ללא סיוע.
הבקשה של המתנחלים להשאר ברצועה עד אחרי סדר פסח מזכירה את אותה קבוצה מופרעת שעשתה תעלול דומה בשנות השבעים. איני זוכר את הפרטים במדויק אבל נראה לי שזה היה בחברון.
תהיה הלכתית 436673
נניח שהם מסרבים להתפנות עד הסדר, ונשארים שם גם במשך החג, ונניח שמטוס קל מפזר עליהם פירורי לחם במשך החג. האם מבחינה הלכתית עליהם להתפנות?
תהיה הלכתית 436679
זו אכן סוגיה הלכתית שכדאי לשקול בכובד ראש. מטוסי קרב יכולים לירות עליהם ככרות לחם עם אגוזים וצימוקים במהלך הפסח. מאידך, הם עלולים לחשוב שיורד מָן מן מהשמיים, כמו ביציאת מצרים.
תהיה הלכתית 436680
חלילה מטוסי קרב. צריך לשם כך טייסים דרוזיים.
436674
האם הדיאגנוזה של טרוף מבוססת על בדיקה פסיכולוגית שערכת, או אולי מעידה על אישיותו של הפסיכולוג יותר משהיא מעידה על אישיות "מטופליו"?
436681
לא הבנת את הפואנטה
436703
אכן, בשנות השבעים התבצרו בחברון נשות הדסה והתחילו את ההתנחלות היהודית בחברון. והבעיה עם מדינת ישראל היא שהיא הרשתה להם לערוך את הצעדה הזאת ואפילו סיפקה אבטחה - וזה בידיעה שהכוונה היא לבנות את חומש מחדש. מטורפים יכולים לעשות כאן ככל העולה על רוחם.
436712
אולי אתה מתכוון לסבסטיה, אלון מורה, אחריו הבטיח בגין ''עוד יהיו הרבה אלוני מורה''...
ואגב התמיכה הנוכחית של צה''ל ובמילים אחרות, המדינה(...), רק ממשיכה את הקו שבגללו הם החליטו לעלות, צה''ל בכלל לא עזב, ההתנתקות בוצעה רק ב''כאילו'', התושבים והבתים הועפו והצבא נשאר מאז ולא עזב לשניה, צפון השומרון מאז ההתנתקות הפך לבדיחה אחת גדולה על חשבוננו, מיותר להזכיר שמאז ההתנתקות-שנה וחצי-לא בא לשם אף לא חצי פלשתיני לגור (או לפחות להקים שדה אמונים לשהידים)

ובינינו, מדובר יותר בפעולות גישוש והפגנת מחאה מאשר הקמה ממש של היישוב מחדש
הדעה שלך לא נכונה! 484108
שגם לערבים לא יתנו חיבור למים וחשמל ואז נדבר. ישראל כן צריכה לדאוג ולשנות את הדעות שלה לגבי ההתנחלויות. אף אחד לא אמר שמדינת ישראל היא הבייביסיטר של האנשים האלה. אבל זה התפקיד של ה צבא לא? להגן על כל עמ"י חוצמיזה שזה לא תעלול!
ואגב, כל הכבוד להם!
מדהימים 436714
ממלא חדוה והתפעלות
אנשים שנשבר להם מהבינוניות וחוזרים הביתה
מדהימים 436744
אפשר להבין ממה בדיוק אתה מתמוגג כל כך?

מצחיק שהנטייה העכשווית היא לראות באנשים שמצפצפים על כל אספקט של שלטון חוק או התנהלות תקינה של החלטות דמוקרטיות (וכן,רועדת לי האצבע קצת) בתור מלח הארץ וטרומפלדור המודרני,ומי שמעז לפתוח את הפה מהכיוון השני נחשב לשול סהרורי במקרה הטוב ובוגד במקרה הרע.

לדבוק בלאומנות זו תגובה הולמת,שמאל זו מחלת נפש...
מדהימים 436746
השאלה היא באיזה חברה אתה מסתובב. לי אישית אין חברים שהמטורפים מחומש נראים להם כמלח הארץ.
מדהימים 436747
לא יודע,גם לי אין,אבל או שהם מתרבים או שהם צועקים חזק יותר...או שאני מסתובב במקומות מועדים ,וכנראה גם קורא יותר מדי טוקבקים.

אני חי בהשערה הקוטבית שכותבי הטוקבקים הם קומץ קטן וצעקני שעושה יום ולילה בלהעלות את הניתוחים הגאופוליטיים הפשטניים שלהם לחלל הרשת, ו\או שזאת הצורה הטובה ביותר לעקוב אחר מה שנקרא "קולות הרחוב"

אני מניח שהאמת נמצאת אי שם באמצע...
מדהימים 436749
אם כך, הירגע. נכון שהשמאל (לפחות הרדיקלי) הוא קטן עד כדי שול, לצערנו. אבל הימין המשיחי-כה גם הוא קטן - וגם אכן סהרורי לחלוטין.
מדהימים 436758
אין מילה כאזת ''שול''. שוליים זה כבר ביחיד, המשמעות המקורית היא ''תחתית''.
קראתי את זה ב''בלדד השוחי'', אבל למרות חיפושים רבים לא מצאתי את המקור, אז תאלץ לסמוך עליי...
מדהימים 436761
תודה, אני יודעת שאין ''שול'', סביר שגם ויחרב יודע זאת, אבל זו אחלה מלה משעשעת.
מדהימים 436763
מעכשיו תדעי שיש! תגובה 436762
מדהימים 436771
זה בכל מקרה...
מדהימים 436762
לפי http://www.ravmilim.co.il/ יש מילה כזו. גם לפי "מילון ההווה". גם לפי "המילון החדש". אז למרות השוחי, תאלץ להכיר בכך ש"שול" היא מילה בעברית.
מדהימים 436772
אמת.
אם כי הטיעון של השוחי הגיוני ומסביר למה אין מילה כזאת המקורות.
מה זאת אומרת חזרו? 436748
הבתים חיכו להם? לא הרסו את חומש לחלוטין? מה זה לחזור למה שמעולם לא היה שלך? לאן יש למופרעים האלה לחזור בדיוק? ולמה יש להם ליווי? אולי המדינה צריכה לתת להם להסתדר וזהו? שיעשו את המלחמות שלהם לבד, בלי צה"ל. איך ישראל מתרצת את הדבר הזה?
מה זאת אומרת חזרו? 436750
למה ממתי ישראל חושבת בכלל לתרץ כל נבלה אווילית שהיא מעודדת?
מה זאת אומרת חזרו? 436753
איפה היית כשגירשו אותם ? למה אז לא אמרת לעזוב אותם לנפשם ?
מה זאת אומרת חזרו? 436754
הייתי בבית,הסתכלתי בטלוויזיה ,וחרד לגבי העתיד של המדינה הזאת,ועל הנסיבות ההיסטוריות לאיוולת הזאת ,וכן,היה בי צער לראות ילדים שנאלצו לעזוב את הבית שגדלו בו,ואנשים שנאלצים לראות חורבן של חייהם.

חבל שהניצול האומלל של דימויים פורנוגרפיים אלה-גטו וורשה של ילדי טלאי צהוב וידיים מורמות,חנקו לי קצת את בלוטות הדמע בתחושת גועל.
יותר משלושים שנה עזבו אותם לנפשם במין משחק מעוות של עיניים עצומות וידיים נעלמות,מכספי המיסים של כולנו ,באופן שמטיל ספק גדול מאוד בקיומה של דמוקרטיה ישראלית.

כל הדרך הזאת מהעלייה לסבסטיה דרך ההתנתקות (שלא תמכתי בה,ולא מהסיבות שהיית רוצה) ועד למתנחלת ''יא שרמוטה'' מחברון,לוותה בחיבוקים דביקים מדי בין יותר מדי קציני צה''ל,וועדות תכנון ,עסקנים מדרגת ביבים ומעלה,ובנצים ליברמנים,והכל תוך כדי חיוכים זחוכים שאומרים שלבחירות הדמוקרטיות שלי כאזרח ולהליכי ממשל תקינים אין שום משמעות ,כי אני תינוק שנשבה,חצי גוי,בוגד או במקרה הטוב סתם מטומטם.

אז על תגיד לי לעזוב לנפשו את אלה שנפשי לא מעניינת אותם כהוא זה..
מה זאת אומרת חזרו? 436755
סליחה על ההערה, אבל רצוי מאוד להשאיר רווח אחרי הפסיק.:)
מה זאת אומרת חזרו? 436757
אמת, סליחה, כתבתי בסערת רגשות קלה...אני מתנצל...
מה זאת אומרת חזרו? 436769
נפשך מעניינת אותם מאוד, המתנחלים שהכרתי מאוד מקפידים על אהבת ישראל (גם אם הוא חילוני חו''ח).
מה זאת אומרת חזרו? 436774
חילוני ניחא, אבל לא שמאלני.
מה זאת אומרת חזרו? 436778
אתה מוכן להסביר לי את המימוש בפועל של ההקפדה היתרה הזו על אהבת ישראל?,כלומר, כמובן שגם אני חש בנפשי את המית ליבו של כל יצור חי תחת השמש, אבל צר לי, אני לא קונה את הקשקוש הזה של בית אבא.
מה זאת אומרת חזרו? 436787
לדעתי בכלל לא באנו מאותו אבא אני והחבר'ה האלה. הדימוי הזה של משפחה, אחים, דביק בעיני ומסוכן. אם תהיה מלחמה פנימית בין יהודים ליהודים זו תהיה מלחמת אזרחים ולא מלחמת אחים כמו שמזהירים כל הזמן. איני חש קשר רגשי חזק אליהם מפני שהם דוברי עברית ומפני שהם יהודים. אני מנסה להבין אותם כמו שמנסים להבין כל תופעה מוזרה ומסקרנת ומזכיר לעצמי שיש להזהר מהם כמו שנזהרים מכל דבר בלתי צפוי.
הדימוי הזה של אחים או של משפחה שאוב מהמשטר הפשיסטי. במשטר הדמוקרטי יש אזרחים. בין האזרחים יש משהו שאפשר לקרוא לו כבוד וסובלנות, מחויבות לא לפגוע בזכויותיהם של אזרחים אחרים. אבל כאשר ישנה התנגשות קשה בין המשטר לאזרחים יש לדאוג שמי שפוגע בערכי הדמוקרטיה יושם תחת זכוכית מגדלת.
רוצה לומר: מבחינתי ערכי הדמוקרטיה נמצאים מעל ערכי היהדות בישראל. עוד ר"ל: עם תהיה כאן מלחמה פנימית היא תהיה דומה למלחמת האזרחים של ארה"ב.
מה זאת אומרת חזרו? 436834
אחד הדברים היפים בהגדרה של אחים, אף אחד לא שואל אותך. אתה לא בוחר את אחיך באותה מידה שלא בחרת להיוולד יהודי.

לגבי המימוש בפועל, מעבר לאדיבות ודרך ארץ (טרמפים), כמה אנשים אתה מכיר שמוכנים לזרוק הכל כדי שלזר מוחלט יהיה איפה לבלות את השבת ? לא ברמה האידיאולוגית, אלא ממש משקיעים מאמצים לברר האם אפשר לעזור. היות ואני לא נמנה על הציבור הזה קשה לי להסביר מאיפה זה נובע, הרי לא על כל המצוות מקפידים באותה מידה, אך דווקא זאת (שהיא ללא ספק גדולה וחשובה) קיבלה חשיבות כה רבה.
מה זאת אומרת חזרו? 436838
בענייני אחים כדאי להזכיר נשכחות: תגובה 295149, תגובה 295221.

אכן, לא בחרת להיוולד יהודי, אבל עדיין, למרבה המזל, בידיך החופש להיות "יהודי טיפש", עפ"י משנתו של האינטליגנט העמוק, רבנו (?) מאור הגולה, אורי זוהר. תגובה 436353.
מה זאת אומרת חזרו? 436879
לשמחתי אני מסכים עם האייל האלמוני על שני דברים, הראשון שזו תהיה מלחמת אזרחים ולא אחים השני שתהיה מלחמה כזו.
תיקון לאלמוני - המלחמה תהיה בין יהודים עבריים - לישראלים וערבים מוסלמים, מכיוון שזו מפת הבריתות המופרות/המתרקמת.
הברית בין היהודים לישראלים הופרה בגסות ותוך התכחשות של הישראלים שעייפו וחברו לאוייב, היהודים עדיין לא מוותרים.
סביר להניח שמי שיגרוף את הקופה הם המוסלמים שיקיימו הודנה לצורך העניין עם הישראלים עד לרגע המתאים למוסלמים להפר את ההודנה.
בכל מקרה זה כ-קץ כל הסיכסוכים והמדינה במתכונתה הנוכחית, אם כי כבר היום ניתן לומר כי מדינת ישראל חייה על זמן שאול ונקודת האל חזור מתקרבת בהתמדה.

דברים שרואים מכאן...
עצוב.

מיקי
מה זאת אומרת חזרו? 436884
"דברים שרואים מכאן..."

מהיכן אתה רואה את הדברים?
סביר להניח שהוא רואה את הדברים מצפון השומרון 437079
סביר להניח שהוא רואה את הדברים מצפון השומרון 437083
לא, מיקי פעם אמר שהוא באמריקה (אאל''ט).
סביר להניח שהוא רואה את הדברים מצפון השומרון 437087
מאמריקה רואים את הדברים שקורים בישראל בבהירות מסתבר. ככל שאתה רחוק יותר, אתה זחוח יותר ובלתי מעורב. הרבה יותר נוח ככה. שתתרחש, במהרה בימנו, מלחמת אזרחים בישראל מיקי ישלח כסף ליהודים (=ימין דתי לאומי).
סביר להניח שהוא רואה את הדברים מצפון השומרון 437107
לא מעורב? הפסיכולוג בגרוש שמקנן אצלי טוען מזמן שהמגחך מעורב עד עמקי נשמתו וסובל מדסוננס קוגניטיבי אקוטי.
סביר להניח שהוא רואה את הדברים מצפון השומרון 437495
מעולם לא טענתי שאני לא מעורב.
לא אני לא סובל בכלל, למעשה נהנה מאוד.
כן אני תורם כל חודש 1000$ למספר אירגונים יהודיים בארץ, וכעת שוקד על הקמת קרן שתוכל לתת יותר ליהודים שנרדפים בארץ על רקע יהדותם.
כתובתי הרשומה היא ניו יורק אם כי ניתן להוסיף את פלורידה דרום קרולינה וקליפורניה, בהן אני שוהה לרגל עבודתי.
ארה"ב - לא נתבקשתי למות או להילחם או בכלל - מלבד תשלום חשבונות ומיסים ושמירה על החוקים איני נדרש לדבר כאן, די מפתיע ממדינה שנותנת כל כך הרבה ומבקשת כל כך מעט, ההכנסה השנתית שלי השתפרה ללא כל יחס ומזה שנים רבות יש לי חסכונות משמעותיים, במגורים ירדנו מ - 6 חדרים ל-‏4 חדרים, רכב השתפר מאוד לזוגתי suv יד שניה 2004 לעומת רנו 98 לי אופנוע cb900 לעומת cb500 על הגולדווינג ויתרי למרות שהיה באותו מחיר פשוט כבד מידי.
למולדת אני מתגעגע מאוד אבל לא לארץ.
בסך הכל גלות חביבה ופרט למרירות הגעגוע למולדת הכל מתוק.
מקווה שבקרוב אוכל להחזיר את הדרכון הישראלי - הדרום אפריקאי בתהליך כמו האמריקאי, זה רק עניין של זמן.
לי נראה שאתה סובל ממש אבל ליבי ממש לא עימך, היה לי לעונג.

מיקי
סביר להניח שהוא רואה את הדברים מצפון השומרון 437573
הרשות שלך כלפי מדינת ישראל הם כמו של הבעלים הנעלמים של תאגיד גדול לתאגיד שבבעלותם.
סביר להניח שהוא רואה את הדברים מצפון השומרון 437574
סליחה- הרגשות.
אני יותר נאור ממך ולכן מקווה 437143
שתתרחש, במהרה בימינו, מלחמת אזרחים ברשות הפלסטינית!!!!
אני יותר נאור ממך ולכן מקווה 437144
באמת, מה קורה בעניין מלחמת האזרחים שלהם? זה התחיל לא רע, אבל נרגע... כל כך חבל.
זה ממש לא קשור למאמר. אבל ממש. 436759
בכל זאת אני רוצה לשאול פה שאלה לא קשורה בעליל:
הקישור שבין התגובות, זה שמוביל לדף ריק שכתוב שיש בו מקום לכתוב שם משתמש וסיסמא, מה זה?
זה ממש לא קשור למאמר. אבל ממש. 436775
משמש את חברי המערכת להסרת תגובות.
זה ממש לא קשור למאמר. אבל ממש. 436804
תודה
בועז העצני 436801
בועז העצני לא מזוהה עם יש"ע?
בועז העצני 436805
הוא כן. אם כי אני לא שמעתי עליו עד לרגע זה (גיגלתי).
יש העצנים יותר מפורסמים (נדב ואליקים).
בועז העצני 436808
זה תמוה. קראתי פרשנות של ידיעות, אם זכרוני אינו מתעתע. הכותב ציין במפורש שהעליה לחומש היא ההוכחה שזקני יש"ע איבדו את השפעתם ושיש מנהיגות צעירה וחדשה שעולה בקרב המתנחלים.

אז בעצם מדובר ביוזמה של יש"ע?
בועז העצני 436809
למה אתה קורא "יש"ע"? למועצת יש"ע?
בועז העצני 436815
מתוך נוחות. בדומה לשימוש ב''ביטוח לאומי'' במקום ''המוסד לביטוח לאומי.

למיטב ידיעתי לא קיים ארגון נוסף שיש בשמו את ראשי התיבות ''יש''ע''.
בועז העצני 436820
לא, אבל לפעמים מדברים על יש''ע במקום ''המתנחלים''.
מאוד מוזר 436854
ישוב שתושביו ביקשו את פינויו אומץ לאחר החלטת הפינוי ע''י האולטרא- ציונות המשיחית ועתה מוצג כמקום שיהודים כשרים ותמימים איבדו בו את ביתם

מאוד מוזר
מאוד מוזר 436858
אלה לא היו גנים וכדים?
מאוד מוזר 436859
גם. גנים, כדים, חומש ושא-נור.
מאוד מוזר 436862
וגוש קטיף. ותל אביב, במיוחד תל אביב.
מאוד מוזר 436874
התכוונתי שגנים וכדים ביקשו שיפנו אותן, לא שרק הן ההתנלויות שפונו מצפון השומרון.
עכשיו כשאני חושב על זה, אלה היו בכלל מבוא דותן שביקשו שיפנו אותם. כי הם נשארו לבד בצפון השומרון.
מאוד מוזר 436875
מבוא דותן, חרמש, גנים וכדים (גנים וכדים - בהמשך הכתבה).

מאוד מוזר 436892
העניין הוא שחומש לא ביקשו להתפנות (זה מה שנאמר בראש הפתיל- שהם כן).
מאוד מוזר 437348
חומש לא ביקשו כלום, הם פשוט ברחו לבד, הרבה לפני שעלה רעיון הפינוי, למעט כשתי משפחות.
האנשים ש''פונו'' שם בהתנתקות לא היו תושבי הישוב, אלא אנשים שבאו להתנגד.
מאוד מוזר 437755
אפילו,
הם לא ביקשו להתפנות, הם הלכו לבד.
מה שנאמר בראש הפתיל עדיין לא נכון.
מאוד לא מוזר 437001
אני חוזר בי מהתגובה שהתחילה את הפתיל- זכרתי כי כל ההתנחלויות בצפון השומרון ביקשו את הפינוי על עצמן אך לא כך היה, וכך לא היה בחומש.
חומש התחילה כהתישבות של הנוער העובד והלומד- ארגון שמאלי חילוני כך שהיה לי הרושם החזק שהם ממבקשי הפינוי.
מאוד לא מוזר 437009
חומש הוקמה ע''י תנועת הנוער העובד הלאומי,בעל המשנה החילונית-רוויזיוניסטית,ולא על ידי הנוער העובד והלומד...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים