תושבים מהדרום תובעים פיצויים מהמועצה המקומית בגין נזקי בריאות 2834
63 תושבים מבאר שבע, עומר והיישובים הבדואים, הגישו למועצה המקומית רמת חובב כתב תביעה בסך 184 מליון ש"ח כפיצוי על הנזקים הבריאותיים שנגרמו להם עקב הזיהום שנפלט מהמפעלים באזור התעשייה.

תושבים באזור רמת חובב סובלים ממחלות נשימה כרוניות, סרטן והפלות עוברים ברמה גבוהה מהממוצע הארצי. לטענתם, המפעלים מעדיפים לשלם לנפגעים בצורה נקודתית מאשר להשקיע באמצעי ניטור וסינון. התביעה נועדה להפעיל לחץ על השלטון הארצי והמקומי על מנת שיפעל ויאכוף את החוק על החברות הפועלות באזור התעשייה. ממועצת רמת חובב נמסר בתגובה: "נכון לעכשיו טרם נתקבל במועצה כתב התביעה ופרטיו אינם ידועים. המועצה מיום כינונה פועלת ופעלה לשמירת איכות הסביבה ולמניעת מפגעים. התוצאות ניכרות במרחב רמת חובב ובנגב, הן גלויות לציבור וניתנות לבחינה בכל רגע".


קישורים
Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

רמת- חובבנים 437230
באירופה יש דרכים לטפל בכל המזהמים שכאן אנחנו שולחים לרמת חובב ומנסים להעלים אותם ע''י התמנה, פיזור על פני הקרקע וכל מיני המצאות מוזרות ולא ברורות (היה פעם פרק בולדוג מיוחד על הנושא אאל''ט)
ברמת חובב אין היום מפעלים המייצרים מוצרים אלא רק עוסקים בטיפול בפסולת
בנוסף המקום הוא מועצה מקומית תעשייתית היחידה ושבשבילה נוצרה ההגדרה- כדי לתת למפעלים המזהמים הרבה שטחים פתוחים לזהם, שטחים שניתן לתת למועצה מקומית אך לא לאיזור תעשייה
רמת- חובבנים 437233
רמת- חובבנים 437345
באירופה, חוקי התרמודינמיקה אינם תקפים (למרות שאירופאים המציאו אותם), ולכן ניתן לייצר מוצרים ללא תוצרי לוואי.
רמת- חובבנים 437377
קוראים לזה מיקור חוץ.
המועצה המקומית של מי? 437248
התושבים שתובעים אינם שייכים למועצה המקומית התעשייתית רמת חובב אלא למועצות (מקומיות או אזוריות) אחרות.
המועצה המקומית של מי? 437264
ודאי שהתושבים שתובעים אינם שייכים למועצה המקומית התעשייתית רמת חובב. זה מה שיפה בהמצאה הגאונית הזאת שנקראת מועצה מקומית תעשייתית: רשות מוניציפלית ללא תושבים. אפשר לגבות ארנונה מוגדלת ממפעלים, אבל אין צורך להחזיק זוללי תקציבים כמו מחלקת חינוך או מחלקת רווחה. אפילו על תקנים מחמירים של איכות סביבה וחיים אין צורך להקפיד, שהרי התושבים (שאין) לא דורשים את זה, והם לא יפרעו על העדרם בקלפי.
מכינים את התביעה של מחר 437329
הממשלה אישרה פה אחד את הקמת עיר הבה"דים בנגב:
455380
עצומה חשובה למעוניינים באיכות הסביבה:

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים