צה''ל מציע הקמת רצועת ביטחון סביב עזה 2856
לאחר ימים של ירי טילים לעבר ישובים בישראל מתכונן צה"ל להגביר את פעילותו מעבר לתקיפות האוויריות שנערכו עד כה כנגד משגרי הקסאמים. למרות ההצלחה היחסית בפגיעה בחוליות המשגרים נהרגה אתמול (ב') תושבת שדרות שיראל פלדמן כתוצאה מפגיעה ישירה וטילים רבים עדיין פוגעים וגורמים נזק לגוף ולרכוש.

במסגרת העימותים הקשים בין הפת"ח לחמס ברצועת עזה החלו ארגוני מחבלים לשגר טילים לעבר ישובים ישראלים מסביב לעזה על מנת, כנראה, לגרור את ישראל לעימות. לאחר חודשים בהן שמרה ישראל על מדיניות הבלגה החל צה"ל לתקוף את המשגרים ומבני פיקוד של הג'יהד האיסלאמי והחמאס. במקביל נרמז כי בכירי החמאס יחוסלו אם תמשך האש.

בהתקפות הטילים היומיות נפצעו רבים, בעיקר בעיר שדרות ושגרת החיים התערערה. המילארדר גאידאמק ממן את פינוי חלק מהתושבים והממשלה הכריזה על הישובים כאזור עימות קידמי. אתמול נהרגה שיראל פרידמן תושבת שדרות בת 32 מפגיעת טיל ברכבה.

קיים חשש במערכת הביטחון כי ארגוני הטרור ינסו להוציא פיגועים מאזור הגדה על מנת להגביר את הלחץ על ישראל וצה"ל נערך להגברת הפעילות גם ביהודה ושומרון. אחת מההצעות לטיפול בטילים היא הקמת רצועת בטחון באזור חבל עזה אשר פונה על ידי ישראל לפני כשנתיים.


קישורים
עליית מדרגה - Ynet
תושבת שדרות נהרגה מפגיעת טיל - Yne
הושלם פינוי רצועת עזה וארבע התנחלויות בשומרון במסגרת תכנית ההתנתקות - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  שאלה למערכת • ישראל סבא • 6 תגובות בפתיל
  ''אין מה לעשות. אוי ואבוי.'' • דב אנשלוביץ • 403 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • האייל האלמוני

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים