''כוכב נולד'' היא - 2871
תוכנית נהדרת, אני צופה וגם משתתף בהצבעה 23 4%
תוכנית טובה, אני צופה, אבל לא מצביע 29 6%
תוכנית נחמדה, אני צופה אם יוצא 56 11%
אין לי הרבה בעדה או נגדה 60 11%
היתה נחמדה, אבל נמאס 47 9%
תוכנית מעצבנת, בגלל הביצועים המוזיקליים הגרועים 6 1%
תוכנית מעצבנת, בגלל המסחור 22 4%
תוכנית מעצבנת, בגלל הפומפוזיות 18 3%
תוכנית מעצבנת, מכל הסיבות 105 20%
תוכנית מעצבנת, אבל אני לא מצליח שלא לצפות 27 5%
סרטן תרבותי בגוף האומה 111 21%
תוכנית איומה - לא קיבלו אותי 18 3%

522 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מה עם 448371
"אף פעם לא ראיתי, אין לי מושג"? זה לא שקול ל"אין לי שום דבר בעדה או נגדה" (עמדה שאפשר להגיע אליה אחרי שיקולים מעמיקים).

כל מה שאני רואה הוא את ספיחי התוכנית בתרבות - ועל זה אפשר לקטר עד מחר. זו עדיין לא התוכנית עצמה.
מה עם 448389
נו, אבל כל הכיף זה לגבש דעה נחרצת בלי לראות את התוכנית. אם היית מפריד בין האופציות, אז אנשים שיש להם דעה נחרצת בלי לראות את התוכנית עוד היו מחליטים שהיא (הדעה) לא רלוונטית. אני, למשל, ניזונתי תמיד מספיחי התוכנית בתרבות, והיה ברור לי שהיא מעצבנת מכל הסיבות. העונה התפתיתי ממש לצפות, והנה, אבוי לבושה, אני מצביע לאופציה הראשונה.

(וכל מה שהעפרונית כותבת נכון בהחלט - היתרון שלי שאני רואה את התוכנית בפעם הראשונה...)
גם אני במומרים 448398
אם כי מעולם לא הצבעתי ולא אצביע למסחטת הכספים הזו.

בעונה הראשונה, אני זוכרת את עצמי תולה כביסה במרפסת ושומעת את "ים של דמעות" ודומיו מחלונות השכנים, שמחה שאני לא צופה בתועבה הזו. בעונה השנייה התייחסתי בהסתייגות‏1 לתופעה שסביב התוכנית. בעונה השלישית מצאתי את עצמי צופה אדוקה ומכורה, בעונה הרביעית כבר התחלתי לתת להם עצות‏2 ומאז יחסי לא השתנה. במרווחי הפרסומות אני מספיקה לשטוף כלים ולנקות את השיש, כך שהתוכנית היא גם קרן אור בעולמי האפרורי וגם מסייעת לי לשמור באופן סדיר על הגיינה במטבח.

גם אני במומרים 448492
זהו, שברמת ההזדהות שלי חמישה שקלים נראים לי מסחטת כספים לא נוראה כל כך.
גם אני במומרים 448493
אני בטוחה שיש קבוצות תמיכה מתאימות לאנשים במצבך.
גם אני במומרים 448496
הזכרת לי שאלה נוספת שסקרנה אותי - כמה זה עולה לנו? יותר מדוייק - על מה בדיוק שולחים סמס, וכמה עולה כל סמס שכזה?
גם אני במומרים 448508
(נשמטה לי המילה ''בשבוע'' - חמישה שקלים בשבוע. אבל התבלבלתי, זה עשרה שקלים, כי יש גם שישי וגם שבת. ואם במשק הבית שלך יש בעל מכשיר סלולרי אחר, וגם הוא בעסק, זה יכול להגיע לעשרים. המממ, אולי באמת קבוצת התמיכה של ברקת...)

שולחים סמס להצבעה על המועמד הנבחר שלך מהתוכנית הנתונה - יש שתיים בשבוע. מכל מכשיר סלולרי אפשר לשלוח חמישה סמסים לתוכנית, ולחלק אותם כרצונך בין המועמדים. כל סמס עולה שקל. בנוסף, אפשר להצביע מאתר התוכנית - גם שם, חמש הצבעות לכל תוכנית, עד כמה שהבנתי תמורת צפייה בפרסומות בלבד - לאחר הרשמה שכרוכה בסמס אחד שעולה רק כמה שעולה סמס.
גם אני במומרים 448517
תמיד תהיתי איך מנגנון הסמס הזה עובד. מפיקי התוכנית וחברת הפלאפונים מתחלקים ברווחים?
גם אני במומרים 448525
מן הסתם. אבל הרווח הישיר מסמסים הוא טיפה בתקציב התוכנית. הרווח העיקרי של המפיקים הוא מיצירת הזדהות ואשליית השפעה אצל הצופים, אשר מביאה לצפיה חוזרת, ולהמתנה דרוכה לתוצאות שאחרי הפרסומות.
אם כבר מדברים... 448616
למי אתה מצביע?
גם אני במומרים 448652
תגובה 448517 העלתה אצלי את השאלה: אם אתה מצביע למישהו שעף מהתוכנית באותו ערב, האם אין לך תחושה ש"זרקת כסף"? :-)
גם אני המרתי את דתי... 453203
והשנה אני לא מחמיץ אף פרק, הולך לאינטרנט כדי לצפות בביצועים בסוף כל תכנית, קורא על המתחרים ומחזיק אצבעות למארינה מקסימיליאן בלומין ולאדיר אוחיון
שאלה: 448764
איזה מהמאפיינים של התוכנית (התחרות, המוזיקה, העיבודים, השופטים, המועמדים, המתח, התהליך...) הוא הכי "חזק" בעינך? על איזה היית מוותר?
שאלה: 449280
על מה הייתי מוותר - זה קל, וכבר אמרו כאן - על הדאחקות של השופטים בינם לבין עצמם (דווקא מעלים חיוך לפעמים, אבל אחרים היו עושים זאת יותר טוב), על הפומפוזיות ועל המסחור (אבל דה, צריך להתפרנס ממשהו). מה הכי טוב בעיניי? שאלה קשה. מבחינה מוזיקלית יש הרבה דברים יפים ועוד יותר דברים מסקרנים, אבל כנראה שהעיקר הוא התהליך. אמרו קודם, לפני (כמה מבקרים; לא משנה) שהחלק הכי מוצלח בתוכנית הוא שלב המיונים הראשון, שבו עדיין אין פומפוזיות, פוגשים כל מיני טיפוסים באופן בלתי-אמצעי, ויש משהו נוגע ללב (ועובר מסך) ברצון שלהם להתפרסם ולהצליח. בניגוד לאיזי שקיבל ג'ננה מהרשעות של צביקה הדר והשופטים בשלב הזה, בעיניי הם דווקא שמרו על איזון נכון בין רשע לבין פרגון. אז כך התוכנית העלתה אותי בחכתה: השלב הראשון באמת היה מאוד חביב, אבל אם לפני-כן חשבתי שאחר כך אנטוש, גיליתי בשלב הזה כמה מתמודדים שחיבבתי (וגם גיליתי להפתעתי שרוב אלו שעלו שלב היו לא רעים בכלל), ואז רציתי להמשיך לראות מה קורה איתם - וגו'. עכשיו כבר יש ממד מסקרן נוסף - לראות איך המתמודדים מתפתחים מתוכנית לתוכנית.
שאלה: 449311
מתי הוא קיבל גננה מצביקה הדר? יש ביוטיוב?
שאלה: 449342
תגובה 448433
שאלה: 449416
אני חייב לציין שאתמול אמא שלי ואני שכנענו את אבא שלי להמנע מהתועבה.
שאלה: 449417
תחזקנה ידיכם.:)
שאלה: 449419
ואחי דיווח לי שהחמצתי דואט מרשים של ''גיטרה וכינור''.
שאלה: 449421
אוה מה עגום. נקווה שתתגבר על הטראומה.
תשובה: 449443
היי, תמיד תוכל לראות את הדואט באתר של קשת, בלי שתצטרך להאזין לשטויות של השופטים.
מה עם 448426
גמני גמני! אבל גם נכון שהיא איומה כי לא קיבלו אותי. ושלא יילכו על התירוץ שלא פניתי אליהם, אז מה? הם לא יכולים לפנות אליי???
448387
אפשר לשלב?
כי זו תוכנית נחמדה, שאני צופה בה כשיוצא לי. אני מציינת את זה בצער קל - את העונה הראשונה והרביעית ראיתי באדיקות, גם אחרי השנייה עקבתי פחות או יותר, גם בשלישית ידעתי מי עושה מה.
העונה הנוכחית פשוט הופכת למעיקה. כנראה היחס הלא פרופורציוני בין הזמן שמוקדש לשירים לבין הזמן שמוקדש לבולשיט. שלא לדבר על השופטים ששכחו את תפקידם (תוחזר ריקי גל מיד ולאלתר!), עסוקים בדחקות בינם לבין עצמם ובעיקר בעצמם. ואף מילה על מרגול שהופכת לבלתי נסבלת מתכנית לתכנית.

_________
העלמה עפרונית, פורקת את מה שהיה לה על הלב.
מממממממממ...... 448388
נורא לחשוב שיש כבר מספר לא מבוטל של עונות ואין ספור מתמודדים שרוצים ''לגעת בכוכבים''.
האם זאת היא השאיפה הנשגבת מכולם , להיות מפורסם.
מה לעשות שגיבורי התרבות שלנו כיום חלולים כמו קליפת ביצה

אבל איזה יופי נינט הרזתה
מממממממממ...... 448457
מי שיש לו ציפיות לא-אנושיות מבני אדם, סופו שיתאכזב. הרצון להיות מפורסם רציונלי לחלוטין, שלא להזכיר טבוע ברובנו גנטית (ניחוש שלי).
מממממממממ...... 448552
ועוד יותר מזה, הרצון להיות עשיר.
מממממממממ...... 448572
לי דווקא נראה שהשאיפה לסטטוס היא שטבועה גנטית, ושהעושר הוא כלי, לא מטרה.
להיות מפורסם תמיד נראה לי נורא ואיום 449584
אני חושבת שהאנונימיות היא דבר מבורך. אני מבינה למה אנשים אוהבים להופיע, כי הבמה היא מקום נפלא שגם אני אוהבת מאד (גם אם זה כולל, במקרה שלי, לחץ אטומי שמתבטא לא פעם ברעידות, נשימות קצרות וכו'). אבל להיות פנים מוכרות? שכולם יזהו אותי ויטרידו אותי, ויצביעו, ויבקשו חתימות או דברים גרועים יותר? זה נראה לי סיוט. מבחינתי השלב הבימתי מסתיים במחיאות הכפיים, ואח"כ אני יורדת מהבמה וחוזרת להיות "אף אחד". ככה הכי טוב.
להיות מפורסם תמיד נראה לי נורא ואיום 449585
אם את, אכן, עולה על הבמה - מאוד לא ברור איך את חוזרת להיות אח''כ ''אף אחד''.
כי בפעמים ובנסיבות שבהן זה קרה (ופה ושם קורה) 449590
זה לא הופך אותי לסלבריטי או לפרפורמרית דגולה. המכרים שלי שנכחו טופחים על השכם, מקסימום איזה מישהו זר מחווה ח''ח כזה או אחר, וזהו בערך. אני נשארת באלמוניותי וזה לא מרגש אף אחד מעבר לכמה דקות. היה מגניב, החיים ממשיכים.
להיות מפורסם תמיד נראה לי נורא ואיום 449586
הפרסום שאני חושב שטבוע בנו גנטית לחפש הוא מהסוג של להיות המסמר של הערב, לא של העיר. שכל מי שאתה מכיר יראה בך החשוב בקהילה. לא שזרים יטרידו אותך.
זה אכן מתקרב יותר למציאות שאני מכירה 449589
בלי קשר לזרים, מי שמופיע בטלוויזיה עושה את זה מתוך רצון, או לפחות ידיעה, שהוא הולך להיות מוכר להפליא (או להחריד). אנשים הולכים לתוכנית שנקראית "כוכב נולד", וזו לא תחרות שירה, זו תוכנית טלוויזיה בידורית שאכן מחפשת "כוכב" (ולא מי יודע לשיר הכי טוב או הכי יפה). נדמה לי שהיתה זו עדי כהן (מהעונה השניה) שאמרה שהיא חלמה להגיע לתוכנית מהרגע שהיא ראתה את הגב של נינט בניצנים (כלומר, את נינט וברקע את כל הקהל הזה).

אצטדיון מלא, קהל שואג, אורות גדולים – לי זה לא נראה חלום, יותר כמו סיוט בלהות... בעיני זה משהו שונה לגמרי. אבל אולי בבסיס זה אותו הדבר, אותה תשוקה לבמה, רק במינון הרבה יותר גבוה... מה שלא מדבר אלי, אבל כן קוסם לרבים, ככל הנראה. אני חובבת אינטימיות (גם כשאני הולכת להופעות, אני מעדיפה מקומות קטנים).
טוב, אז בכל זאת שאלה 448393
מה בעצם סוגי המוזיקה שבאים לידי ביטוי בתוכנית? האם רק מוזיקת מיינסטרים, או גם ספיחים יותר מעניינים (למשל, רוק כבד או ג'אז)?
טוב, אז בכל זאת שאלה 448395
הרוב מיינסטרים, או מעובד למיינסטרים. אם כי בתוכנית האחרונה היה ביצוע קאנטרי מבריק של "נשל הנחש", וקאנטרי בימינו זה די אוונגארד :-) (אני מאוד אוהבת קאנטרי).
טוב, אז בכל זאת שאלה 448396
נו, ועבר לשלב הבא? או שעוד מוקדם מדי לדעת?

(אם קאנטרי הוא האוונגרד של התוכנית, לא נראה לי שאטרח לצפות ולו מחוסר עניין מוזיקלי).
טוב, אז בכל זאת שאלה 448401
עבר, בטח עבר. יש לו קול מלאכי.

קאנטרי כאמור הוא ז'אנר חתרני למדי בישראל של 2007. בלי קשר לתוכנית. איזה אוונגארד היית מצפה לראות?
טוב, אז בכל זאת שאלה 448403
נתתי שתי דוגמאות (שגם הן לא חתרניות במיוחד, אבל ניחא).
טוב, אז בכל זאת שאלה 448405
רוק כבד לא היה בעונה הזו. בעונה 3 היה אחד מישה שהקיק שלו היה נירוואנה והרשו לו לבצע שיר שלהם, אז אולי זה קצת קשור (נירוואנה זה כמובן גראנג' רוק, אבל עשו לו עיבוד פומפוזי והשיר הפך לרוק כבד).

ג'אז לא היה (בלוז היה לפני שבוע. נחשב?)
טוב, אז בכל זאת שאלה 448410
אני לא בטוח עד כמה אפילו עיבוד פומפוזי של נירוואנה הופך משהו לרוק כבד... אני חושב לכיוון הרוק הכבד הגותי, עם בחורות שמעמידות פנים שהן באופרה ובחורים שמעמידים פנים שהם חיות קדמוניות, סולואים ארוכים ועמוסי דיסטורשן ושירים של 10 דקות. דברים כאלה.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448411
אה, זה. אפילו ב-MTV אירופה זה אוונגארד :-))

(האמת, אני בכלל לא בטוחה שזה אוונגארד במשמעות המקורית של המילה. רוק כבד גותי הוא מוזיקה שהייתי משייכת לאגף הדקדנטי דווקא. כמו רוק מתקדם וכמו להבדיל דיסקו).
טוב, אז בכל זאת שאלה 448413
מכיוון שאני אוהב רוק מתקדם אני מוחה בתוקף על הסוגריים, אבל אני נוטה להסכים שהרוק הכבד הגותי כבר עבר את גבול הגיחוך. הבאתי אותו כאנטיתזה לפופ סטנדרטי.

בקיצור, לא לצפות בתוכנית למשהו שלא ייכנס ל-MTV? בלעכס.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448414
גם אני אוהבת פרוג. זה לא קשור.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448415
לנהל דיון על פרוג בסקר של כוכב נולד זה גרוע כמעט כמו לנהל דיון על ++C בסקר של שבוע הספר, ובכל זאת: מה "דקדנטי" כאן, אם כך? אולי אני לא מבין את פירוש המילה.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448417
מבחינה מוזיקלית אפשר למצוא אוונגארד בפרוג. מבחינה "סוציולוגית" (הסוציולוגיה של המוזיקה) היא הפכה יותר ויותר דקדנטית עד שהגיע בין היתר ה-Pאנק ונתן לה כדור אחד בL#)*&%)*.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448419
אה, הבחינה הסוציולגית צריכה להיות מעניינת?

(הפרוג רחוק מלהיות מת, הוא פשוט הפסיק להיות מיינסטרים, ואולי טוב שכך).
טוב, אז בכל זאת שאלה 448478
כן ונכון.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448429
אפשר לקבל פרשנות ל"פרוג" ול"רוק כבד *גותי*"? (בעצם, בעיקר דוגמאות).
טוב, אז בכל זאת שאלה 448460
רוק כבד גותי - פוסטמה ששרה כאילו שהיא מרכז העולם, ואידיוט שנובח כמו יצור שלקוח היישר מ"המסע ללב האדמה".
פרוג - רוק מתקדם. progressive, אתה יודע.
שני הז'אנרים מוכרים למאות מיליונים, ואהודים על עשרות מליונים, כשרובם בטוח שהוא נזר הבריאה, אחד מאותם יחידי סגולה בודדים ששמעו על הז'אנר המסתורי הזה; אנשים שלא יזהו אפילו ז'אנר איזוטרי-באמת אחד.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448461
תודה. פוסטמה וכלב נשמעים בהחלט כמו צמד מעניין.:)
טוב, אז בכל זאת שאלה 448462
אתה יכול לתת דוגמאות ללהקות או זמרים משני הסגנונות? (אם כי כל הסיכויים שמעולם לא שמעתי עליהם, אבל לפחות אוכל לחפש אותם ביו-טיוב או משהו ולקבל מושג איך הם נראים או נשמעים)
טוב, אז בכל זאת שאלה 448466
מצטער, לא יכול. אני לא טורח לזכור שמות של שירים/להקות אלא אם הם מוצאים חן בעיניי.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448472
הלהקות שנחשבות למייצגות הבולטות של הפרוג של שנות השבעים הן Yes ו-Genesis מצד אחד (ג'נסיס לפני ששינו סגנון והפכו למה שכולם מכירים), ולעומתם King Crimson ו-Emerson Lake & Palmer מצד שני (יש הבדלים די דרסטיים בין הסגנונות). יש גם כאלו שזורקים פנימה את פינק פלויד.

עוד להקות מייצגות ופחות מוכרות הן Gentle Giant ו-Van Der Graaf Generator, שגם הן ניחנות בסגנון די אישי שלא דומה לאלו של הלהקות האחרות.

מכל אלו, אולי הכי טוב להתחיל עם Camel בכלל ("The Snow Goose" למתחילים ו-"Mirage" למתקדמים), בגלל הסגנון הקליל יחסית שלהם (אני חושד ש"כוורת" הושפעו מהם טיפה).

אם אתה מתעקש על יוטיוב, הקליפ הטוב ביותר (מבחינת הנגינה) שיצא לי לראות שם הוא של ג'נטל ג'יאנט, באחד השירים החביבים ביותר שלהם:

והנה ביצוע סביר (לא יותר, עדיף המקור) לאחד מהשירים המייצגים של Yes:

טוב, אז בכל זאת שאלה 448474
חמודים לאללה, הג'נטל ג'יאנטס האלה. לא היכרתי.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448476
אז אם מסקרן אותך, האלבום שבו השיר הזה נמצא (בביצוע טיפה שונה - הביצוע בקליפ משנה את סדר החלקים של השיר והוא ארוך יותר) הוא Free Hand. עוד אלבומים נחמדים להתחלה הם Octopus ו-The Power and the Glory (אבל פחות או יותר כל דבר מהאלבום הראשון שלהם ועד ל-Free Hand כולל שווה שמיעה למי שאוהב את הסגנון).
טוב, אז בכל זאת שאלה 448483
בתקופה שהייתי מקשיב להם אהבתי מאד את "שלושה חברים" במיוחד הקטעים המסיימים של האלבום (כך!)http://www.progreviews.com/reviews/images/GG-TF.jpg
טוב, אז בכל זאת שאלה 448477
מה דעתך על http://youtube.com/watch?v=02yf6RHIQjQ ?
טוב, אז בכל זאת שאלה 448481
זכור לי ששמעתי ביצוע גרוע הרבה יותר, שבו הזמרת פשוט לא הצליחה לעלות לטונים הגבוהים כמו שצריך, אז אני מניח שלא נורא.

באופן כללי אופרה זה לא הקטע שלי.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448482
גם לא שלי, אבל אני חושב שזה ביצוע מצויין מבחינת המשחק. מבחינה מוסיקלית אני לא יודע איך להשוות. מאוד-מאוד מוצא חן בעיניי, אבל אין לי מושג איך זה ביחס לביצועים אחרים.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448485
אני זוכר שראיתי פעם סרט דוקומנטרי על קובנט גארדן. אחד הסיפורים היה איך הכוכבת של כרמן חלתה ממש לפני ההופעה ולא היה להם under study בגלל חישובי תקציב. ברגע האחרון הם גילו שדסאי פנויה אבל היא לא ממש מכירה את התפקיד. הם הטיסו אותה מפריז והיא התחילה ללמוד וללטש את התפקיד תוך כדי טיסה וכמעט שלא ישנה עד להופעה. מאד התרשמתי מהיכולת שלה להיכנס לנעלי הדיווה במהירות שיא ולהלהיב את הקהל.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448498
לטעמי הביצוע לא משהו. המשחק אמנם טוב, אבל הוא משתלט לחלוטין ורואים שהיא עסוקה יותר במשחק מאשר בשירה. זה נשמע יותר כאילו שהיא מדקלמת את הטקסט מאשר שרה אותו, וזאת דווקא אריה שחשוב מאוד להכניס בה רגש. גם בטונים הגבוהים שמעתי ביצועים נקיים יותר, אם כי מצד שני עצם היכולת להגיע אליהם היא לא דבר של מה בכך.

(והתזמורת לא מספיק דומיננטית לטעמי האישי, אבל זאת כבר לא אשמתה.)
טוב, אז בכל זאת שאלה 448532
אתה יודע גרמנית ו/או צרפתית?
טוב, אז בכל זאת שאלה 448539
עדיין לא ברמה קרובה בכלל למספקת (גרמנית. בצרפתית אני יודע ''באגט'').
טוב, אז בכל זאת שאלה 448593
שאלתי כי בקישור שנתת לא הופיעו שפות נוספות, ולא הספקתי לעקוב אחרי הכיתוב (דווקא צרפתית אני יודעת איכשהו), ואי לכך אין לי מושג לגבי רמת המשחק...
טוב, אז בכל זאת שאלה 448641
טוב, אז בכל זאת שאלה 448642
לא זוכר איפה שמעתי את זה (אופרה לא אחת מתחומי ההתעניינות שלי), אבל הזמרת שם אמורה להיות די מפורסמת, ולפי מה ששמעתי היא סירבה לשחק את הדמות הזאת, שבדרך כלל מוצגת כרשע צרוף, עד שאיזשהו במאי הבטיח לה שהוא ייתן ספין חדש לסיפור. אם תחפשי ביוטיוב ביצועים אחרים של האריה הזאת, לא תמצאי בהן את האמביוולנטיות של האם שדורשת דבר כזה ומאיימת ככה על בתה. מצא חן בעיניי.
טוב, אז בכל זאת שאלה 451462
אפשר בבקשה תרגום של זה ממישהו? http://fr.lyrics-copy.com/serge-reggiani/le-vieux-co...
לפי דג בבל 451465
"The old couple
by Serge Reggiani

What I like in this duet It is that you make the
voice top It is you which know, it is you which say It is you which
think and me I am But the great evenings when you cry When you are
afraid in your launch It is me which speaks during hours We are in nap
an old couple... I do not know any more where I knew you It is
at the school or with the puppet I rappell' this ingenuous Which had
lost the compass Since I prevent myself you from drinking except the
great evenings in the chalouppe When you sing me your vexations We are
in nap an old couple... With your head of spaniel Which did not
learn how to swim With my mouth to remain only Derrièr' of shandy
When the great evenings in the launch We speak about your states of
heart And that you defame my wives We are in nap an old couple... "

http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagec... url=http://anonymouse.org/cgi-bin/anon-www.cgi/http://ww...

לפי דג בבל 451467
אני מכיר את בייבלפיש, תודה.
טוב, אז בכל זאת שאלה 449794
חשבתי שהמייצגים של הרוק הפרוגרסיבי כיום הם Dream Theater שהם אכן מין תיאטרון שמרדים אותי ברוב המקרים.
טוב, אז בכל זאת שאלה 449795
ראשית, לא.

שנית, לא דיברתי על היום.

שלישית - שוב, לא. Dream Theater מייצגים ז'אנר שהם פחות או יותר הגדירו, שנקרא Progressive Metal, והוא בערך זה - מטאל שמושפע מרוק מתקדם קצת יותר מהרגיל. לפעמים זה עובד די נחמד (היו לדרים כמה אלבומים טובים) אבל בדרך כלל זה משעמם (אותי). מה שכן, הז'אנר הזה כמעט בלי ספק יותר פופולרי כיום מאשר הרוק המתקדם עצמו.

לא כל כך ברור לי אם יש כיום להקות מייצגות בצורה חזקה כמו שהיו בשנות השבעים, וכנראה שאין. כמה להקות בולטות שהשם שלהן התקשר עם הז'אנר הן The Flower Kings, Spock's Beard, Porcupine Tree. את שתי הראשונות אני די מחבב (אם כי בשני המקרים, רק לעתים רחוקות יש משהו שאני ממש אוהב, והרוב בינוני) ואין לי מושג מה ההתלהבות מהאחרונה (פורקופיין). בכלל, הלהקה האהובה עלי ביותר משנות ה-‏90 והשנים האחרונות היא Cast המקסיקנית, שהיא אזוטרית יחסית (וקיימת מאז שנות השבעים).
טוב, אז בכל זאת שאלה 449796
סתם, נזכרתי בדיון 352
טוב, אז בכל זאת שאלה 449797
כן, בפרט הדיון הזה נכנס תחת ה''אין לי מושג''. אני לא אומר שהם גרועים במיוחד, אבל טרם קרה לי שאחרי שמיעה של אלבום שלהם רציתי לשמוע אותו שוב (ובכמה פעמים ניסיתי שוב ולו כדי לתת צ'אנס).
טוב, אז בכל זאת שאלה 449850
לא ממש פרוג רוק, אבל מאד מאד מומלץ: the mars volta
טוב, אז בכל זאת שאלה 449872
מומלץ כי זו להקה שאתה אוהב, או מומלץ כי זו להקה שנראה לך שאני אוהב על בסיס מה שכבר אמרתי כאן שאני אוהב?
טוב, אז בכל זאת שאלה 449895
כי זו להקה שאני אוהב. וכי הם סוג של אבולוציה‏1 של הפרוג ה"קלאסי" , שכמו שאמרת בהודעה הקודמת, כבר לא ממש קיים היום.

1 - ווירטואזיות אינסטרומנטלית, שילוב של פרי ג'אז, פסיכודלי ופאנק (בפ' רפה ודגושה), ויצירות יומרניות בנות 12 דקות.
טוב, אז בכל זאת שאלה 449913
אנסה, תודה.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448862
הקטע זה השירה שלהם
טוב, אז בכל זאת שאלה 448864
בדיוק. גם בשירה יש סגנון (בפרט, ע"ע הרוק הכבד הגותי המדובר, שבו הן לקול הנשי והן לקול הגברי יש שבלונה מאוד מקובעת, ומאוד חריגה). אני מודה שאם המתחרים היו גם מנגנים (הם מנגנים?) זה היה מרשים יותר.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448412
אגב, עוד שאלה קשורה היא מה בעצם השירים שמבצעים שם. עד כמה נפוצים שירים לא מוכרים (כלומר, כאלו שלא שומעים בד"כ באף תחנה ברדיו)?
טוב, אז בכל זאת שאלה 448416
אולי תתן הצצה באתר התוכנית?
טוב, סליחה, אז לא.

אתה מצפה ליותר מדי. יש שירים ישנים, יש שירים שלא היו להיטי ענק, אבל אין, נאמר, בי-סייד של אבנר שטראוס או מרגלית אנקורי, וגם לא סימפולים של DXM.

מה שאני אוהבת, חוץ מכל הקשקושים מסביב, הוא לראות מי יבחר איזה שיר, איך השיר "יושב" עליו, אם מצליחים לתת לו פרשנות חדשה וכולי. אבל ברור שזה הכל מיינסטרימי לעילא.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448420
אני לא מצפה לכלום. אני *מקווה* שיהיה בתוכנית משהו שישכנע אותי שהדעה הקדומה שלי לגביה שגויה. כנראה שאין, אבל זה לא כל כך נורא כי הדעה הקדומה שלי (כלפי התוכנית, לא כלפי ההייפ) לא ממש שלילית - סתם אדישה.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448867
תראה, לא יבוא משם שום חידוש תרבותי, זה ברור. אבל בעיני הצפייה מאד מהנה. והייתי אומר אפילו שהמילה "בידור" היא קצת מעליבה בהקשר זה. באמת מדובר בשירה איכותית בדרך כלל, ובאמת כל אחד מביא משהו משלו.
האם זה אמנות? על הגבול...
טוב, אז בכל זאת שאלה 448871
אין לי בעיה עם תפיסת התוכנית כבידור. פשוט אותי זה לא מבדר יותר מדי.
Neue Deutsche Welle 448459
Neue Deutsche Welle 448479
קאן וכאלה?
Neue Deutsche Welle 448480
קאן? אם זה שמו של אחד המתמודדים - לא צפיתי בכוכב נולד מלבד כמה פעמים מזווית העין, כשהייתי אצל ההורים.
Neue Deutsche Welle 448491
אז לא הבנתי את תגובתך הקודמת.
ist neue Deutsche Hoelle 448526
Neue Deutsche Welle זה הז'אנר שכולל את פאלקו, פטר שילינג, NENA וכיו"ב. את המוזיקה של CAN וחבריהם מקובל יותר לכנות "קראוטרוק".
ist neue Deutsche Hoelle 448561
תודה.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448397
אחד הדברים המעצבנים ביותר בתכנית הזאת (ואני מתבססת על העונות הקודמות- את העונה הזאת לא ראיתי בכלל), הוא שכל השירים מכל הסוגים והז'אנרים מעובדים שם בסגנון פופ ורודרד ודביק- רק שלב אחד לפני הפיכתם לרינגטון.
למשל בעונה הראשונה שרה נינט שירים של היהודים, של גלי עטרי ושל זוהר ארגוב, וכולם עובדו כך שאיבדו כל אופי וכל חן עד שנשאר מהם פלקט.
טוב, אז בכל זאת שאלה 448499
כאמור לא ראיתי עונות קודמות; בעונה הזו אני מתרשם לטובה מהמגוון הגדול של סגונות בעיבוד ובשירה.
אנה תלכי מרים 448497
גיחת הקאנטרי של בועז מעודה היתה רק גיחה, אבל יש שני מתמודדים העונה שהם בהחלט רוקרים, גם אם במיינסטרים של הרוק. בכל אופן, הסיפור הבאמת מעניין של העונה, מוזיקלית ולא רק, וזה שכנראה בעיקר בגללו אני מכור, הוא מרים טוקאן, המתמודדת הערבייה. היא שרה מיינסטרים של הזמר העברי (דווקא בהתרחקות מפופ מובהק) - ''הכניסיני'' ו''בדרך אל הכפר''. השירה שלה שונה מכפי שאי-פעם שרו זמר עברי, ולטעמי יפה יותר מכפי שמישהו שר אותו כבר איזה שני עשורים.
אנה תלכי מרים 448500
אם לא היית יודע שהיא ערביה, לא הייתה רואה שהיא כזאתי ענוגה, לא הייתה שומע שהיא התלוננה שהיתייחסו אליה לא יפה בגלל ערביותה. גם אז היית שם לב לביצוע שלה או שהיית פוטר אותו כעוד סלסול מזרחי של שירי א"י?
אנה תלכי מרים 448510
יכול להיות שבהאזנה שטחית הייתי פוטר אותו כעוד סלסול וגו', אבל הייתי טועה. צורת השירה שלה שונה מהותית מזו המקובלת אצל זמרים מזרחיים יהודים (וגם לא-מזרחיים, בעשורים האחרונים), נקייה וחפה ממניירות, מחמיאה יותר למילים וללחן. באשר לסלסולים שלה לעומת שלהם - אני אתקשה לנמק זאת, אבל מהדקה הראשונה ששמעתי אותה חשבתי עליהם במונחי צמד המילים שנוהגים לייחס (או לשלול) לעירום בסרטים: מוצדק אמנותית.
אנה תלכי מרים 448512
חבל שאי אפשר לבדוק את זה. טוב שאי אפשר לבדוק את זה, כי מי רוצה לעשות ניסויים אחרי שכבר מצאת מישהי שאתה נהנה לשמוע.
אנה תלכי מרים 448504
קשה לי לחשוב על מישהו שנמצא במיינסטרים המחבק של הרוק הישראלי בתור ''רוקר''.
לא סובל את התכנית הזאת 448433
פחות או יותר מכל הסיבות, אבל בעיקר בגלל צביקה הדר והקשקשת הבלתי פוסקת (שירים מקוצצים שם למקסימום שני בתים כדי שלשופטים יהיה הרבה זמן ללהג).
הזוועה העיקרית, היא שבימי שישי, כשאנחנו בחוג המשפחה, אבא שלי (כשאנחנו אצלם) והבעל של גיסתי (כשאנחנו אצל החותנים) מכורים כבדים ואני נאלץ לשמוע את המטרד הזה. לפחות בימי שבת אני פטור.
מה שכן, השלב הנוכחי הוא פחות נורא מהקודם. בשלב המיונים הרוע של השופטים והירידות המגעילות של צביקה הדר העלו לי את החשק לשבור את הטלויזיה.
לא סובל את התכנית הזאת 448471
יש פתרון אחד למצב שבו נמצאים בחוג המשפחה כשהיא צופה בשקיקה בתוכנית מעצבנת: בקיץ יוצאים למרפסת עם ספר, בחורף נשארים בפנים בלית ברירה - אבל עדיין עם ספר.:)
לא סובל את התכנית הזאת 448475
להורים שלי אין מרפסת ואם היתה היתושים היו אוכלים אותי שם.
היתרון הגדול של טלויזיה על ספר, זה שאפשר לראות טלויזיה (אפשר? אי אפשר להתעלם ממנה) גם כשהילדים רוצים תשומת לב. ספר אי אפשר לקרוא (אלא אם כן זה הזחל הרעב או איה פלוטו?).
לא סובל את התכנית הזאת 448777
דווקא אני אהבתי יותר את שלב המיונים. מין מישמש אנושי של תמהונים ומקצוענים למחצה. לפעמים קיבלתי את התחושה שההחלטה אם להעביר או לא היתה די ארביטררית. זייפנים נוראים לא העלו, אבל לפעמים זמרים שלא עשו עלי רושם קיבלו מחמאות, ואילו ביצועים שאהבתי נידחו כשבלוניים. גם לא אהבתי את כלל האצבע שאם מדובר בשיר מקורי, סביר שתדחה.

השלב התחרותי של המיונים פחות מושך אותי, אולי בגלל הפורמט היותר פורמלי (שיר, ביקורת, הצבעה). גם לא נקשרתי רגשית למבצעים, אז לא כל כך איכפת לי מה יקרה להם.
ועל הפרסומות 448484
ועל הפרסומות 448487
גברים בחלל? Starship Troopers? הספר לא היה טוב. הסרט היה חביב בהחלט לילד בכיתה ו' בערך (ואני לא זוכר סיבה לחשוב שהוא כוון לקהל אחר). הפאשיזם בספר רציני, בסרט הוא בצחוק.
כמה צורם 448528
איזה ניסוח עלוב: "אין לי הרבה בעדה או נגדה". תרגום ליטראלי ישיר מאנגלית: I have nothing much against it. חבל.
כמה צורם 448540
מותר בעברית להגיד רק בדיוק את מה שנאמר כבר בעברית?
כמה צורם 448543
מותר לומר בעברית דברים שלא נאמרו קודם בכלל.
כמה צורם 448573
אבל דברים שנאמרו קודם באנגלית אסור?
כמה צורם 448574
עכשיו *זו* שאלה קשה.

(פעם אחרונה שאני עושה את זה, מבטיח).
כמה צורם 448563
צודק. היה עדיף ''אני שווה נפש לגביה'' או ''אני אדיש אליה''.
כמה צורם 448591
חשבתי שיש לי אוזן רגישה לאנגליזמים, אבל זה חומק לחלוטין מהרדאר שלי, גם עכשיו. זה נשמע לי משפט פשוט למדי וטבעי למדי בשתי השפות - "אין לי הרבה לומר בעדה", בהשמטה של מילה מובנת-מאליה. מה דעתך על "מה יש לך נגד 'כוכב נולד"'? והתשובה "הרבה מאוד!"? גם אנגליזמים?
יש לך משהו נגד יתושים? 448739
לו למישהו היה הרבה מאוד נגד ''כוכב נולד'', אני מניח שהוא היה עושה בזה שמוש...
בא לי אנלוגיה 448533
לראות כוכב נולד כי אתה אוהב מוזיקה

זה כמו

ללכת לבית בושת כי אתה אוהב נשים

כן.יצא די קולע.
בא לי אנלוגיה 448541
לא הבנתי. אי-אפשר לאהוב רק אספקטים מסויימים של נשים? או לאהוב את האספקטים האלו מספיק בכדי להיות מסוגל להנות מהם גם לבדם? בכלל, נראה לך שהביולוגיה האנושית דוחפת אותנו להעריך *באמת* בעיקר, או אולי רק, את הצדדים ה"נפשיים" אצל המין השכן? שאהבת-נפש טהורה היא דרישה הגיונית מבשר ודם?
בא לי אנלוגיה 448544
נראה לי שהאנלוגיה של האלמוני ממחישה היטב את סוג ה''אהבה'' שבו מדובר כאן.
בא לי אנלוגיה 448546
יותר כמו ספיד-דייטינג.

יש כמה זמרים בעונה הזאת (מרים טוקאן, אליסה) שאם היה יוצא דיסק שלהם עוד לפני סוף העונה הייתי קונה אותו.
תקליט בן זונה 448779
מעניין שלראות כוכב נולד הוא גם עולה פחות מהליכה לבית בושת וגם עולה פחות מלקנות דיסק, ובכל זאת אף אחד לא משווה קניית דיסק להליכה לבית בושת.
תקליט בן זונה 448780
באמת מוזר.
לראות כוכב נולד גם עולה פחות מהליכה לבית בושת וגם עולה פחות מלקנות מכשיר אינהלציה, ובכל זאת אף אחד לא משווה קניית מכשיר אינהלציה להליכה לבית בושת.
___
עולם של צבועים
תקליט בן זונה 448825
אם נפתח את האנלוגיה מעט:

בשני המקרים,ההליכה לבית בושת וצפיה בכוכב נולד,התהליך הכלכלי מאוד דומיננטי...במקום שבו אמור להיות משהו טהור<?>.

בשנהם אתה לוקח תחום אנושי רחב ומלא אמוציות,אהבה רומנטית או אהבה ליצירה ומוזיקה,ומרדד אותו למקסימום האפשרי,ובכך מאבד לחלוטין את המהות בעלת המשמעות.

הסינטטיות הזאת,הרצון לחוות את החיים בצורת הגשה של ארוחה למיקרו,היא המשותף לשתי התופעות הנוגות שמשגשגות באולפני ערוץ 2 וברחוב שווינצו.

שאלה לסיום,האם מבין אוהבי התוכנית יש מישהו שאוהב ומתעניין לעומק במוזיקה?
תקליט בן זונה 448841
קוראים לזה בידור.

אני, שפועל בעולם העסקי, לא מקבל מתוכנית כמו הכרישים את העומק העסקי שאני מכיר מעבודתי היומיומית, ובכל זאת אני מוצא את עצמי די נהנה ממנה. אני גם חובב מוזיקה ובד"כ לא כזאת שמושמעת בגלגלץ ובכל זאת די נהנה מ'כוכב נולד'. וכל זאת למה? כי התוצאה עומדת ברמת הציפיות שלי.

תמיד סלדתי מהשוואות בין תרבות גבוהה לנמוכה, אשר מראש קיימות למטרות שונות וצריכות להימדד כל אחת מול יעדיה. כך, בעיני, איכות של ספר טיסה צריכה להימדד קודם כל באפקטיביות של הספר מול ספרי טיסה אחרים ולא באיכותו מול ספרי הגות ומופת. באותו אופן, תכניות בידור צריכות להימדד מול תכניות בידור אחרות ולא מול צריכה של מוצרים 'מאותה משפחה' (כמו שמיעת דיסקים או או קריאת ספר וכד')
תקליט בן זונה 448844
אני מקבל את הנקודה שלך,אבל כמובן שאם התופעה התרבותית שמתכנה כוכב נולד היתה נשארת בפרופורציות הלא מתיימרות של תוכנית בידור,היא היתה הרבה פחות צורמת.

הרעש העצום <המגוחך בעיני> שהיא עושה פשוט תופס מקום באוויר הציבורי,מקום שבעיני עדיף שישמש מוזיקאים יוצרים אמיתיים,מכל הסגנונות,במקום מין תחרות קאברים ויחסי ציבור הזויה שירדה מהפסים.

אם "ספרות טיסות" היתה נהפכת לתופעה תרבותית כה מפלצתית ומתיימרת ששוטפת את המוח של כל צרכן תיקשורת מזדמן..מבטיח שהייתי נגעל באותה מידה.
תקליט בן זונה 448848
טוב, אני התייחסתי לתכנית עצמה, ממנה אני נהנה, ולא לתופעה התרבותית.
אגב אני לא מרגיש בחיי היום-יום את ה'מפלצתיות' של התופעה, אולי כי אני צרכן תקשורת מינורי למדי (לא כולל גלובס ודה-מארקר). אולי פרט לאלבומים הרבים יחסית של בוגרי התכנית, שאמנם אינם מתעלים לרמה גבוהה אך גם אינם נופלים מ- 99% ממה שהתרבות הפופולרית מנפקת גם מחוץ לתכנית.
בכלל, לצערי ניתן לספור את הדיסקים העבריים הלא-נוסטלגיים שאני שומע בשנים האחרונות על כף יד אחת (כן, אני מודע לזה שהדבר אומר יותר עלי מאשר על המוזיקה הקיימת)
תקליט בן זונה 449287
אני אוהב את התוכנית, ומקווה שאפשר להחשיב אותי לאוהב ומתעניין לעומק במוזיקה (לפחות יחסית ללא-מוזיקאי). אני חושב שסימן השאלה ששמת אחרי "טהור" הוא מוצדק. בפופ וברוק מלידתם, ובמידה מסוימת מהגדרתם, התהליך הכלכלי הוא דומיננטי. יתרה מכך, מושג הכוכבות טבוע בהם עמוק, וזה מושג שמלכתחילה קשור לא רק לאיכויות מוזיקליות טהורות, אלא גם למראה, לאישיות על הבמה ומחוץ לה, ולסיפור האישי. מבחינה זו, יש דווקא משהו הולם ב"כוכב נולד", שמזקק את המושג הזה.

מצד שני, אני גם מזדהה אם מה שאתה כותב - קצת כמו בן-אדם ש"רץ" מהר יותר בזכות רכיבה על סוס, יש איזו תחושה של כמעט-רמאות בזינוק לכוכבות-זמר בזכות המדיום הפופולרי יותר בימינו, הטלוויזיה, וזה כאילו לא הוגן כלפי זמרים אחרים בעבר ובהווה שהיו צריכים לעבוד קשה יותר והרבה יותר זמן. מצד שלישי, כבר אי-אלו שנים שלהרגשתי המנגנונים הותיקים ל"ייצור" כוכבי פופ ורוק לא מצליחים לייצר כאלו שהם גם טובים וגם מצליחים, אז זה לא שאנחנו מפסידים משהו.

והתכוונת לרחוב שונצינו, לא? (מה אתם מסתכלים, אני הולך לשם רק בשביל המוסכים.)
תקליט בן זונה 449308
טיוטה של רעיון: אני מנסה לראות את הביקורת על התוכנית לא בפריזמה המוכרת שנטחנה עד דק בתקשורת (זו שתיארת בפסקה השנייה) - בסך הכל הטיעון "לא פייר" לא תופס בעולם הבידור, מי שמדליק את הקהל "זכותו" להתפרסם ולהצליח ולהמשיך להופיע, הלא זמרים ואמנים לא מודדים בקני מידה של קבלה לקביעות בלשכה ממשלתית.

מה שכן "לא פייר" בתוכנית הוא שלוקחים צעירים בעלי אופי שונה בתכלית, מנסים לדחוס אותם למיטת סדום של הבידור הפופולרי, לתת להם לבחור שיר מרשימת שירים שהונחתה מגבוה - האומנם כל מי ששר יפה אמור לבצע בהצלחה כל מגוון מוזיקלי, מנעמי שמר ועד בית הבובות? הקו האישי, האמירה האישית, אמור המועמד לטשטש ולהחזיק במידה, עד גבול מסוים בלבד, כי אחרת הוא יכול להוציא דיסק בחברת תקליטים אתנית או אינדי, ולא במיינסטרים.

מרינה מ' בלומין למשל - צייד כשרונות "אמיתי" שהיה שומע אותה היה ממליץ על הגדלת מינון השירה הקלאסית בניחוח אירופי, שתהיה יותר "היא עצמה". כנ"ל ארלין גולד עם הצבע הקאריבי של הקול שלה. לדניאל בן חיים היו מוציאים דיסק מזרחי על המקום בערך, ואליסה שפרגה היתה זוכה למלא ערב-ערב את מועדון הבלוז התל אביבי ששכחתי את שמו (על פינת בן יהודה). במקום זאת משטחים את כולם לרמה של "הארי בלפונטה חיוור" - טיפ-טיפה מהאלמנט הייחודי שלך, שבזכותו קיבלנו אותך לתחרות ואתה כאן, אבל לא יותר מדי, כי זה ישרוף את האוזניים של הנהגים שמעבירים לגלגל"צ. ההשטחה הזו לטעמי היא הרבה יותר בעייתית, היא לא נולדה עם התוכנית כמובן אלא קיימת מאז שלחברות תקליטים יש מועצות מנהלים. והיא חוטאת לא רק לאמת הפנימית של המועמדים (עד כמה שאפשר לדבר על כזו בשלבים מוקדמים כאלה של קריירת זמר) אלא גם להתנהלות נכונה של שימוש בכישרון שלהם. בוקר טוב לכולם ושבת שלום.
נכון! 449310
תקליט בן זונה 449321
אה, הם לא יכולים לבחור את השירים בעצמם (תחת, נניח, אילוצי זמן)?
תקליט בן זונה 449325
נדמה לי שבשלבים המוקדמים כן. אח''כ זו בחירה מתוך רשימה.

אגב, שם מועדון הבלוז התל אביבי - קמלוט.
תקליט בן זונה 449722
אבל בבית בושת עדיף שתשים קונדום ולדיסק יש עטיפת צלופן, אלא אם אתה צורב.
תקליט בן זונה 449751
אם זה צורב סימן שהקנדום נקרע (-:
דווקא תכנית לא רעה 448556
זה מאוד פופולרי לרדת על כוכב נולד כתכנית שטחית, חסרת טעם וכו' אבל מה לעשות שהיא פופולרית ואולי בצדק. בהגדרתה זו תכנית שפונה למיינסטרים מראש, כלומר בניגוד לאמן ספציפי שמביא אולי משהו שונה ורוצה להפוך למיינסטרים, תכנית כזו צריכה לפנות לטעם הקהל אחרת לא תקבל אחוזי צפייה גבוהים, מה שמסביר את ההצגה המגוחכת-משהו של אלה שלא עברו את האודישן ואת העיבודים הלא אוונגרדיים במיוחד.
ובכלל, עד השנה צפיתי רק פעם או פעמיים בכל עונה, והשנה צפיתי בכל התכניות ונשמעות לי די טובות, כולל העובדה שהשופטים התחילו להביע ביקורת אמיתית על המתחרים כמו באמריקן איידול ולא רק משהו כמו ''זה עוד לא בשל'' כמו בעונות הקודמות.ואם המגיבים הקודמים הזכירו מתחרים ספציפייפ, אז לדעתי הבאים לעוף יהיו אורן, ארלין, מיקה וסיון, לאו דווקא בסדר הזה, והפייבוריט שלי הוא שלומי בראל.
וחוץ מזה אם המתחרה דורון רוקח לא יצליח בכוכב נולד, תמיד יוכל להירשם ל''יורדים בגדול''.
דווקא תכנית לא רעה 448558
דווקא מכיוון שמדובר בתוכנית מיינסטרים שכבר הפכה לנכס צאן ברזל תרבותי, אפשר היה לקוות שלמפיקיה תהיה ראיה רחבה יותר והם ינסו, לפחות בעונות החדשות, לעשות משהו קצת יותר רציני עם עצמם.

לא מזמן חשבתי על כך שב-Sims אין שום אזכור ולו ברמז לאנשים עם מוגבלויות כלשהן (למשל, עיוורים). אז נכון, לשלב אותם במשחק (מה שבהחלט אפשרי ואפילו יוסיף מימד חדש של אתגרים למשחק) ללא ספק יפגע במיינסטרימיות שלו - אבל מכיוון שכבר כעת מדובר במשחק המצליח ביותר בכל הזמנים, אולי הם היו יכולים גם לעשות עם זה משהו פרט לשיווק סגנון חיים מסויים מאוד.

נראה לי שזה די דומה.
דווקא תכנית לא רעה 448564
ממך, גדי, ציפינו ליותר. מה יותר רציני מלרצות את הקהל? מה יותר רחב מלהרוויח כסף? להתנשאות סוציאלסטית שכזאת לא ציפינו ממך.
דווקא תכנית לא רעה 448565
לרצות את הקהל זה לא בהכרח רציני כשלעצמו, ומובן שלהרוויח כסף לא מראה על ראיה רחבה, אב לאלה מטרות התכנית בסך הכל. וגם אם קשת היו מוסד ללא כוונת רווח - וכידוע הם לא כאלה - מטרתם להגיע לקהל גדול ככל האפשר.
מזכיר לי שבסוף העונה שעברה אחד העיתונים הציע לדרוש מהמתחרים לבצע שיר שחיברו בעצמם, אבל הרמה של אלה שהביאו בעונה הזו שירים שלהם היתה די ירודה.
דווקא תכנית לא רעה 448567
ניסית פעם לרצות קהל של מליון איש? להחזיק קהל במשך שעה רצופה? ועוד לגרום להם לשלם לך על זה כסף? אם תנסה בטח תגיע למסקנה שזו משימה מאד רצינית. מובן שלהרוויח כסף מראה על ראיה רחבה, ולהרוויח הרבה כסף מראה על ראיה רחבה מאד.
דווקא תכנית לא רעה 448569
זה סוציאליזם זה? בלי לחוקק חוק שיכריח את התוכנית לייצג ז'אנרים מופלים לרעה (ויממן אותה מכספי המיסים) זה לא מרגיש אותו הדבר.
דווקא תכנית לא רעה 448600
מה שאתה מציע זה לא סוציאליזם, זה בולשביזם של אליטות שנדמה להן שהן יודעות יותר טוב מהעם.
דווקא תכנית לא רעה 448602
עכשיו אני רגוע. אז להצביע חד"ש?
דווקא תכנית לא רעה 448643
דוגמה יפה לכך הייתה בתוכנית של פן וטלר (לכך - אליטיסטים שחושבים שהם יודעים יותר מפשוטי העם, ושלכן יש להם זכות מוסרית לבחור עבורם). דיברו עם טבעוניים (נראה לי שאפילו לחם הם לא אכלו) שהתנגדו נחרצות לגידולים מהונדסים גנטית.
"מה עם כל הגוועים ברעב שזה יציל?"
"אבל אנחנו מה שאנחנו אוכלים. איזה מן אנשים הם יהיו?" (אני לא זוכר את הניסוח המדויק, וגם את הטון אני מפספס, והוא היה חשוב - הוא צחק בזמן שהוא אמר את זה, כאילו שגורלם של מאות מליונים איננו חשוב [אבל לחימה נגד הנדסה גנטית כן].)
תן להם להחליט בעצמם אם הם מעדיפים למות או לקחת את הסיכון המזערי הזה של להשתנות מעט, חולרע.
היה פרק חביב. הם הציגו שם את אחד מהביולוגים שאחראיים על הנדסה גנטית לצמחים כאדם שהציל הכי הרבה חיי אדם באנושות. אהבתי.
דווקא תכנית לא רעה 448654
אם הם לא אוכלים לחם הם כנראה raw vegans, שזה הסמן הימני ביותר של טבעונות.

הטיעון שלהם נשמע לי בעיקר טיעון של מי שאינו נמצא בעמדת קבלת ההחלטות.

אגב, אתה חושב שמי שמביא גידולים מהונדסים לאפריקה כן טורח להציג בפני דלת העם שם את הדילמה המוסרית הנעלה הזו? (למות או להשתנות).
דווקא תכנית לא רעה 448656
מה יש להם נגד לחם?
דווקא תכנית לא רעה 448661
הם מאמינים שמזון צריך להיות חי, או מחומם לכל היותר לטמפ' של כ-‏45 (נדמה לי) מעלות צלסיוס. למעשה הם חותרים לדיאטה של ציידים לקטים, רק בלי הצייד :-)
לא זוכרת אם הם לא אוכלים דגנים בכלל, נדמה לי שלא.
דווקא תכנית לא רעה 449730
אלה? אלה קניבלים יחסית לפירותנים. גזר מת כשקוטפים אותו.

גזר גדל על העצים? 449752
מי קוטף גזר?
גזר גדל על העצים? 449780
קטיפת גזר היא אכן מנהג נפסד, אבל אני יכול להבין את מי שבצוק העתים בוחר בכך, בהיעדר פועל מתאים יותר: תגובה 364094.
גזר גדל על העצים? 449782
אתה יכול להבין? הרי בהמשך לאותה תגובה 364094 יש פתיל מכובד הדן בנושא ומציע שפע אפשרויות.
יעקר קטיף הגזר מן השורש, וישא"ק!
גזר גדל על העצים? 449840
אכן פתיל מכובד, אבל אם לא החמצתי משהו, האפשרויות שהוצעו שם ברצינות, או אפילו רק חצי-ברצינות, הן הצעות לחידוש, ולא הצבעה על מילה שקיימת על המדף לצורך זה. אתה התביית על משהו ספציפי?
אל נע תעקור תפוח‏1 449842
אם מביניהן, אז לשרש, אבל מה רע בלעקור?

ואפשר גם כמו סבא אליעזר אשר אחת ושתיים פשט ידיים, ומשך בגזר.
__
1 אדמה
אל נע תעקור תפוח‏1 449845
אל נע?
תעויות לא קורות, הן נגרמות. 449912
כן, פליטת מקלדת. הבחנתי בזה ברגע שלחצתי על אשר.
אל נע תעקור תפוח‏1 450334
האם זה נשמע לך טבעי? לי לא. גם ל"לשרש" וגם ל"לעקור" מרחב האסוציאציות הוא שלילי (לפחות ביחס לנעקר) - הריסה, ביטול. ואילו במקרה של איסוף ירקות השורש, היינו רוצים שזה יישמע חיובי (בהנחה שאיננו בטטות). "למשוך" הוא התנועה הפיזית שעושים כדי לXXX - כפי שמוכיח המקרה של סבא אליעזר ובני משפחתו, אפשר למשוך ולמשוך בלי שהגזר ייXXX.

תראה, זה לא שאלו אופציות בלתי-נסבלות בעיניי, אבל אני לא רואה יתרון שלהם על "קטיפה".
אל נע תעקור תפוח‏1 450356
מה רע ב"לשלוף"?
אל נע תעקור תפוח‏1 450368
''לשלוף'' אומרים גם על שליפת איבר המין מהמכנסיים.
אל נע תעקור תפוח‏1 450374
קוראים לך א'?
אל נע תעקור תפוח‏1 450381
לקטוף אומרים (טוב, נהגו לומר) גם על אוזניים.
אל נע תעקור תפוח‏1 450462
אם המטרה היא לקחת פועל קיים שהיום לא משמש למטרה הזו, ולהחיל אותו עליה, אז באמת אין רע ב"לשלוף" - למעשה, הוא באמת נשמע לי הכי טוב מכל ההצעות שעלו כאן כקונטרה ל"לקטוף" - אבל אם זו המטרה, מה רע ב"לקטוף"?
אל נע תעקור תפוח‏1 450498
לטעמי יש הבדל גדול בין שליפה וקטיפה, בדיוק כמו ההבדל בין הוצאת משהו מהאדמה או הורדתו מהעץ.:).
אל נע תעקור תפוח‏1 450561
אין לי בעיה עם "אתמול שלפתי בגינת-הירק שלי גזר אחד ותפוד אחד". יותר קשה לי עם "הפועלים שלי צריכים לשלוף שלושה טון גזר הקיץ (החלה עונת השָליף!). אם כי אני יכול להתרגל.
אל נע תעקור תפוח‏1 450568
אולי אתה פשוט לא מרגיש נוח להעסיק כל כך הרבה פועלים?
אסיף 451741
דווקא תכנית לא רעה 448658
מעניין שאמרת ''ימני'' ולא ''שמאל(נ)י''.
דווקא תכנית לא רעה 448663
אני רוצה להזכיר שהשינוי כאן הוא פרי דמיונם הקודח של המתנגדים. לא מדובר בגידולים שיצמחו ידיים ורגליים וישתלטו על כדור הארץ. שלושת החששות האמיתיים הם:

1. הערך התזונתי יהיה שונה מבאוכל הקיים, מבלי שנהיה ערים לכך. זה לא סיכון ישן שאנחנו מתמודדים איתו בכל פעם שאנחנו מוצאים זן חדש של במבה, הוא לא מפחיד כמו שהמתנגדים מנסים לצייר זאת, ובטח ובטח שהוא הדבר האחרון שיטריד אנשים שגוועים כרגע ברעב.
2. באופן בלתי צפוי, הצמחים האלו יכילו LSD או ציאניד, בריכוזים קטנים כאלו שבהשפעתם נחוש רק לאחר שנים. אותם נימוקים כמקודם, ותמיד אפשר פשוט להפסיק לגדל (המתנגדים האלו מציגים את הגידולים המהונדסים כצעד שאי-אפשר לסגת ממנו). מה שמוביל אותנו לטיעון הכמעט-רציני היחיד:
3. הגידולים האלו יהיה שרידים באופן יוצא מן הכלל, וישתלטו על המערכת האקולוגית המקומית, ובהמשך, אולי על המערכת האקולוגית בכל העולם. זו סכנה מזערית - מדענים מזיעים בכדי לפתח משהו שישרוד באקלים מעט יותר יבש. רק בסרטי מד"ב מהסוג הגרוע סופר-חיות וסופר-צמחים יוצאים למדענים בטעות מבין הידיים.

ויותר בקצרה - צריך לזכור מה באמת חשב הבחור הטבעוני הקיצוני הזה כשהוא דיבר מול המצלמה. הוא חשב (ודיבר) על אימא אדמה הנפלאה, שמזינה אותנו במזונות שפותחו על ידיה במיוחד בשבילנו, שהם הדבר המושלם עבורנו, שכל עיבוד שלו רק פוגע בנו, וששימוש נכון בו יכול לרפא כל מחלה הידועה כיום לאנושות. מה לעשות שהטבע לא פועל ככה.

כדי שלא להתחמק בטעות משאלתך:
"אגב, אתה חושב שמי שמביא גידולים מהונדסים לאפריקה כן טורח להציג בפני דלת העם שם את הדילמה המוסרית הנעלה הזו?" - אני לא חושב שהוא דוחף להם את האוכל הזה לסל המצרכים בכוח. לא רוצה? אל תאכל.
דווקא תכנית לא רעה 448665
הטיעון המרכזי שאני שמעתי הוא החשש מפני הלא נודע - לא ברור מה יהיו ההשפעות לטווח ארוך של אכילת מזון מהונדס, וכל עוד לא יודעים בודאות - לא צריך לעשות את זה בקנה מידה גדול.

לא מופרך לגמרי.
דווקא תכנית לא רעה 448668
כל עוד פסלנו את 3 כסביר, שיגדלו באיזה קנה מידה שהם רוצים, ושכל אחד יבחר אם הוא רוצה לאכול את זה או לא. כמו שאמרתי, הם התנגדו לזה ברטוריקה של מצב חירום, רגע לפני עצירת הנפילה, דבר שאי-אפשר לחזור ממנו. רק 3 יכול להצדיק התייחסות שכזאת.
דווקא תכנית לא רעה 448676
אני נוטה להסכים.
דווקא תכנית לא רעה 448679
כאמור לאפריקנים אין ממש בחירה (ובתנאי הרעב הקיימים גם מוגזם לצפות לה) ''לאכול את זה או לא''. הטיעון שלך יוצא מנקודת הנחה שגויה - שבאפריקה יש הסברה מסודרת, שמישהו טורח שכולם באמת יבינו, שהם מסוגלים להחלטה רציונלית בתנאי רעב ומאבק שרידה וכולי.

באפריקה גם מקבלים אמצעי מניעה הורמונליים שבמערב לא משתמשים בהם כבר עשרות שנים. הברירה היא בין רמות מופרזות של ילודה לבין סיכונים הורמונליים מסוימים לנשים, אולי הבחירה מובנת מאליה, אבל שוב - הן לא ממש בוחרות בזה.
דווקא תכנית לא רעה 448681
אני לא יוצא מנקודת ההנחה הזאת. אני יוצא מנקודת הנחה ש:
1. אם הטבעונים רוצים, הם יכולים להזהיר את האפריקנים. אם זו משימה קשה - בעיה שלהם.
2. לאפריקנים לא יהיה אכפת. טוב, זו לא באמת אחת ההנחות שלי, אבל אני באמת מאמין בזה, ומאוד דחק לי לציין זאת.
3. אם האפריקנים לא טורחים לברר, זו לא אשמתו של אף אחד.
4. אם האפריקנים לא מסוגלים לברר, זו גם לא אשמתו של אף אחד.

"שהם מסוגלים להחלטה רציונלית בתנאי רעב ומאבק שרידה" - מה עובר עליך?! כמובן שהם מסוגלים להחלטה רציונלית בתנאי רעב. ההחלטה הרציונלית היא להפסיק את הרעב, בכל מחיר. ההחלטה הרציונלית היא לא למות בשקט. הם לא מסוגלים להחלטה *בלתי-רציונלית*.
דווקא תכנית לא רעה 448685
תתפלא, אני יכולה להסכים עם 2. 3 ו-‏4 מדגימות חשיבה לא חכמה לטווח הארוך, שלא לומר קו טיעונים בעייתי מצד המערב, שהוא הצד השבע ובעל הסבלנות בסיפור הזה (נציל אותם ממוות! למי איכפת אם דקה אחרי זה הם יפתחו מוטציות, או החקלאות שלהם תיהרס באופן בלתי הפיך?).
דווקא תכנית לא רעה 448692
למה שאני אתפלא על כך שאת יכולה להסכים עם שתיים? או שלא הבנתי את המשפט נכון?

שלוש וארבע - אני לא רואה את הבעייתיות.
1. "חשיבה לא חכמה לטווח ארוך" - פתרון לטווח קצר שכזה לא מונע פתרונות טובים יותר לטווח הארוך, ולמעשה מאפשר אותם - בלעדיו, רבים לא ישרדו להנות מהפתרונות המשוכללים יותר שהעתיד יביא.
2. "קו טיעונים בעייתי" - אין שום דבר בעייתי ב"זה לא פתרון אידיאלי, אבל זה מה שיש לנו להציע לך. אתה בטח מעדיף את זה על פני מוות." אין כאן הלכת שולל.
3. "למי איכפת אם דקה אחרי זה הם יפתחו מוטציות" - אני בטוח שהם ישמחו פשוט לקבל דקה-אחרי-זה. מה שהם (כביכול!! לעזאזל, זה מאוד לא סביר!!) יצטרכו להתמודד איתו אחרי זה לא משנה - העיקר שיש "אחרי זה".
דווקא תכנית לא רעה 448694
3 מדגים בדיוק את מה שאמרתי. ממך, שאת עמדותיך המוסריות אני מכירה, אני לא מצפה ליותר. ממדעני המערב המסורים השוקדים יום ולילה (ע"ע נאס"א ותנובה), במימון ממשלתי מסיבי, על מציאת פתרון או מזור לבעיית הרעב - כן.
דווקא תכנית לא רעה 448704
הלו הלו, מה הקשר של עמדתי המוסרית לנושא? תחת איזו תפיסה מוסרית פתרון זמני חלקי צריך לזרוק לפח, ולחכות (ולהתפגר) עד שיגיע הפתרון המושלם? מה עם 1?!
דווקא תכנית לא רעה 448767
החשש העיקרי (שלי, נו) הוא שגנים מהזנים המהונדסים ינדדו לאוכלוסיות טבעיות יותר, ושם, באינטרקציה עם מאגר גנים שהם לא תוכננו עבורו, הם יגרמו לשינויים לא רצויים בלי דרך חזרה. מישהו רוצה יבלית עמידה לקוטלי עשבים? מישהו יכול להיות בטוח שהיא לא תתגלה גם כקטלנית עבור מעלי גרה?

אין להבין מכך שאני מתנגד להדסה גנטית. לדעתי אין אלטרנטיבה.
גלגול נשמות? 448771
חזרת בתור מעלה גרה שזה מה שמטריד אותך?
גלגול נשמות? 448839
אה, זה מה שהוא עשה בעריקתו החצופה? העלה איזו גרה?
ויטאמינים זה לא. 448781
אה, מדברים על חרדות ממזון מהונדס? החרדות שלי הם שהמזון הונדס לעמידות, לאו דווקא לבריאות ארוכת טווח של הצורכים. צמח שמייצר קוטל חרקים טבעי ובכך חוסך חומרי הדברה הוא אולי זול יותר לגידול, אבל כמות חומר ההדברה שנספג בגוף הוא דומה (ואולי אף גדול יותר, כי אין סיבה כספית להפסיק לרסס).

ההינדוס לא נועד בדרך כלל לשפר את הערך התזונתי של הגידולים פרט למקרים מאוד ספציפיים (כמו עם האורז מונע העיוורון).
ויטאמינים זה לא. 448785
אין לי מושג על מה מדברים. *אני* דיברתי על חשש ממזון מהונדס, כן.

נדמה לי שתירס מהונדס מכיל יותר חלבונים.
ויטאמינים זה לא. 448840
אורז מונע עוורון? אנא ספר.
דווקא תכנית לא רעה 448869
עשבים לא מתרבים דרך אינטרקציה עם עשבים אחרים, כמו שעושים פרחים, נכון? (שואל ברצינות - לא מומחה בתחום.) רוב הצמחים המזיקים הם כאלו, למיטב ידיעתי. איך יתערבבו אז הגנים החדשים עם הישנים, ולמה אחרי מליוני שנות אבולוציה שלא הביאו עלינו עדיין את המכה הזאת זה יקרה לנו בטעות ובהפתעה?
דווקא תכנית לא רעה 448944
היבלית הובאה סתם בתור דוגמא ואין לי מושג כלשהו על חיי המין שלה (גם שלי, אבל זה לא שייך). למיטב זכרוני הרעוע עשבים שונים מתרבים גם רביה מינית עם בני זוג שאינו צמח האב, למרות שיותר מפורסמת התכונה שלהם להרבות את עצמם. עפ"י אותו זכרון רעוע, גנים של תירס מהונדס נמצאו בפועל באוכלוסיית תירס לא מהונדס בשדה סמוך, תקרית שעוררה קצת רעש תיקשורתי שדעך (אולי בגלל שבסוף הסתבר שלא כך הוא? לא זוכר).

כידוע, מליוני שנות האבולוציה הביאו הרבה מכות על הרבה מינים, ליתר דיוק על מהו כמו 99% מהמינים שחיו אי פעם. יתר על כן, אצל הרב-תאיים יש רק מעט מקרים של אבולוציה מהסוג החדש: גנים של מין אחד מתערבבים עם אלה של מין אחר (מעצם ההגדרה של מין). האם זה משנה באופן מהותי? לא יודע. מה שבטוח זה שמבחינת הקצב, האבולוציה שאנחנו מדברים עליה מהירה בכמה וכמה סדרי גודל ממה שהיה מקובל בפלנטה הזאת בשלושת מיליארד השנים האחרונות, כך שאף יצור בסביבה לא יספיק להסתגל לילד החדש בשכונה ולהעיף לו סטירת לחי אם הוא עובר את הגבול. נכון, כבר כמה אלפי שנה אנחנו עוסקים בזרוז התהליך גם בלי הנדסה גנטית, ועד כה נראה שלא יצרנו מינים חדשים שגרמו לבעיות אמיתיות, אבל כאמור אנחנו עוסקים כאן בניסוי קצת פחות שגרתי וגם עושים אותו - או נעשה אותו בקרוב - על הרבה יותר מינים.

כמו בעניין כלובי הדגים באילת, תעלת הימים, התחממות כדור-הארץ וכדומה, הבעיה היא שגם אם ההסתברות לשגיאות היא קטנה, מחירן גבוה מאד וכמעט אי אפשר לתקן אותן.
דווקא תכנית לא רעה 448971
יבלית היא דוגמה חשודה במיוחד: היא חברה במשפחת הדגניים, עם החיטה, האורז והתירס. היא מתרבה (גם?) ברבייה מינית והפרחים שלה דמויי שיבולת. כל זה הופך אותה לקולטת פוטנציאלית של גנים מגידולים מהונדסים.

יבלית [ויקיפדיה]
דווקא תכנית לא רעה 448988
אם יכולים להאריך חיי צמחים לאורך זמן, אולי שווה לערבב קצת גנים של עצים מאריכי ימים בגנים שלנו וליצור אנשים עמידים.
דווקא תכנית לא רעה 448994
חכה שניה, אני אביא את המיקסר מהמטבח...
זה לא עובד ככה. לעצים אין גן שכתוב עליו "תוחלת חיים: שלוש מאות שנים", שאפשר להעמיס על הגן המקביל שלנו, אתה יודע.
דווקא תכנית לא רעה 449017
למה אין לו? ולמה רק 300 שנה?
דווקא תכנית לא רעה 449029
תגיד לי, אתה רציני?
דווקא תכנית לא רעה 448996
קודם שילמדו לשפר את העמידות, ורק אח''כ שיאריכו את התפוגה.
דווקא תכנית לא רעה 449032
קודם שילמדו לשפר את האיכות (אני לומדת מיזנטרופיה שנה א').
דווקא תכנית לא רעה 449035
יש לך עדיין מה ללמוד בתחום?
דווקא תכנית לא רעה 449044
יש, אבל אין ממי. כל המרצים חובבנים מזדיינים.
דווקא תכנית לא רעה 449050
אני מוכן לתת שעורים פרטיים.
דווקא תכנית לא רעה 449091
יש לך דוקטורט או שאתה סתם מתרגל עלוב?
דווקא תכנית לא רעה 449245
בטח שהוא לא זה ולא זה, הוא מתכוון לזה תגובה 449044
דווקא תכנית לא רעה 449366
לא סביר. תגובה 448944
ואם כבר הזכרתי את כלובי הדגים 460688
מזוז בעד האלמוגים: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3462285,00.h...
דווקא תכנית לא רעה 448671
מופרך לגמרי כל זמן שאנשים על הפלנטה שלנו מתים מרעב.
דווקא תכנית לא רעה 448675
לא אם יש לך ראיה צינית משולבת במה שלפחות נראה לך כחשיבה לטווח ארוך.

דוגמה היפוטתית קיצונית: נניח שאפשר להציל מאוד של עשרות אלפי אפריקאים באמצעות תיעוש חבלי הארץ שלהם. הבעיה היא שתיעוש כזה יגרור צריכה רחבה מאוד של דלקים, לפחות בשלב הראשוני, ומי יודע מה יהיו ההשלכות על התחממות כדור הארץ.

אני יכול להבין (אך לא להסכים) את אלו שמתנגדים.
דווקא תכנית לא רעה 448702
אני לא בטוח שהדוגמא שהבאת זהה. בדוגמא שהבאת יש לנו ''סיבות טובות להאמין'' שאתה צודק (אם כי יכול להיות גם שאתה טועה). במקרה של התמהונים מלמעלה אין לנו ''סיבות טובות להאמין'' שזה כך (למרות שזה עלול להיות כך), ועל כן זאת עמדה אי רציונאלית.
דווקא תכנית לא רעה 448706
אוקיי, אז אנחנו מסכימים על העיקרון ומתווכחים על המחיר (עד כמה הסיבות להאמין טובות).
דווקא תכנית לא רעה 448672
על איזה בחור-מאחורי-מצלמה אתה מדבר?
דווקא תכנית לא רעה 448673
לפני (''מול'') המצלמה, לא מאחורי המצלמה. המרואיין, לא המראיין.
דווקא תכנית לא רעה 448686
טוב, אבל באיזה ראיון מדובר?
דווקא תכנית לא רעה 448688
פירטתי כמה שיכולתי - התוכנית של פן וטלר (בולשיט!), הפרק על המתנגדים לגידולים מהונדסים גנטית. האחד שבו הם הציגו את אחד מהביולוגים העוסקים בתחום כהומניסט הגדול בהיסטוריה. המרואיין הוא הבחור הטבעוני שאמר את הדברים שעליהם חזרתי. לא יהיה קל לבלבל אותו עם מישהו אחר שם.
דווקא תכנית לא רעה 448709
אה... הבנתי. לא קלטתי שבזה מדובר.:)
דווקא תכנית לא רעה 448677
אני מכירה את החששות מפני הנדסה גנטית של צמחים ועקבתי אחריהם בעבר מקרוב מאוד.

משעשעת אותי בחירת המילים שלך: "אימא אדמה הנפלאה, שמזינה אותנו במזונות שפותחו על ידיה במיוחד בשבילנו" וגו'. נשמע כאילו אמא אדמה פועלת קצת כמו נאס"א :-)
דווקא תכנית לא רעה 448690
נאס"א? לא תנובה?
דווקא תכנית לא רעה 448691
כן... מזכיר גם את שלל יוגורטי ההיי-טק (עם קריינות של יעל דן).
דווקא תכנית לא רעה 448736
מזון עם LSD זה דווקא מעניין, בתנאי שירגישו את זה מיד ולא אחרי שנים. יש גידולים מהונדסים גנטית שמכילים אקסטזי?
דווקא תכנית לא רעה 448870
לא במלאי. פנה אליי בדוא''ל בעוד חודש.
דווקא תכנית לא רעה 448774
http://en.wikipedia.org/wiki/Fruitarianism נשמעים לי יותר קיצוניים.
דווקא תכנית לא רעה 448657
אי-אכילת לחם? למה, בגלל השמרים?
דווקא תכנית לא רעה 448659
כי לחם הוא מוצר מעובד.
דווקא תכנית לא רעה 448662
לאו דווקא מעובד - אפוי בטמפ' גבוהה. אין להם בעיות עם צורות עיבוד כמו טחינה, ייבוש, גלגול ופליק פלאק לאחור.
דווקא תכנית לא רעה 448666
מעניין. מה הנימוקים לזה?
דווקא תכנית לא רעה 448682
מעל 40 ומשהו מעלות, הם אומרים, מתרחש שינוי כימי במזון והוא מאבד מערכו התזונתי, בעיקר מהחלבונים שבו (או אף מפתח רעילות מסוימת). הם כן משתמשים בטכניקות של ייבוש מזון בשמש או בתנור (בטמפ' נמוכות מ-‏40 מעלות).
דווקא תכנית לא רעה 448683
מעניין. אז זו בעצם דיאטה משופרת, לא משהו אידאולוגי.
דווקא תכנית לא רעה 448689
זה בהחלט נגזר מתפיסת עולם וגם מהרעיון שכך חי האדם ''במקור''.
דווקא תכנית לא רעה 448693
אוקיי, אז זו תפיסה משונה, בהתחשב בכך ש"במקור" האדם מת בערך בגיל 30.
דווקא תכנית לא רעה 448696
בממוצע :-)
דווקא תכנית לא רעה 448697
קצת על תזונת ציידים לקטים:

דווקא תכנית לא רעה 448769
ידוע שמעל 40 מעלות כל הפלוגיסטון בורח מהדגנים.
דווקא תכנית לא רעה 448872
מה שמוביל לרמה לא-מאוזנת של המרה הצהובה והמרה השחורה.
דווקא תכנית לא רעה 449359
אני לוקח מולטי-פלוגיסטון בכדורים (זה גם מוריד במשקל)
דווקא תכנית לא רעה 448664
כמו שהבנתי את אותו הבחור (ולהגנת שאר הפסיכים שבחברתו, ייתכן לגמרי שהם לא טיפשים ברמה שלו), אם אמא אדמה הייתה חושבת שבריא לנו לאכול לחם, הוא היה גדל על עצים, פרוס ועטוף בשקית נייר.
דווקא תכנית לא רעה 448667
טוב, אז זו סתם טיפשות. חשבתי שיש איזו אידאולוגיה קוהרנטית מאחורי זה.
דווקא תכנית לא רעה 448669
כמו שאמרתי, ''להגנת שאר הפסיכים שבחברתו, ייתכן לגמרי שהם לא טיפשים ברמה שלו''. אני מניח שברקת יכולה להרחיב לנו על איזו תנועה להמנעות מדגנים שמקורה בסין שעליה היא כתבה פעם משפט וחצי.
דווקא תכנית לא רעה 448680
הבנת לא נכון (ואני מקווה מאוד שרק את דבריו אלה). כאמור הם לא נרתעים ממזון מעובד, אם כי מעדיפים לעבד אותו בעצמם.
דווקא תכנית לא רעה 448684
אני חושב שהבנתי אותו מצוין. כמו שאמרתי, אני לא חושב שהוא נציג טוב של התנועה, אלא שהוא אחד מחבריה הטיפשים ביותר.
דווקא תכנית לא רעה 448741
מהו ה"זה" שאתה מדבר עליו, שלא מרגיש אותו הדבר, וכמו מה?
דווקא תכנית לא רעה 448759
''לקוות שלמפיקיה תהיה ראיה רחבה יותר והם ינסו, לפחות בעונות החדשות, לעשות משהו קצת יותר רציני עם עצמם.'' לא מרגיש כמו ''לחוקק חוק שיכריח את התוכנית לייצג ז'אנרים מופלים לרעה (ויממן אותה מכספי המיסים)''.
הבנתי כל מילה 448762
מה שלא הבנתי זה את המשפט.
הבנתי כל מילה 448794
זה ההבדל שבין להגיד ''אולי כדאי שאנשים יתחשבו קצת יותר אחד בשני'' ובין ''בואו נכריח אנשים להתחשב אחד בשני''.

(ליתר דיוק - ''בואו נכריח אנשים להתחשב באנשים הספציפיים שאנו חפצים ביקרם'')
דווקא תכנית לא רעה 448576
אני יכול להבין דווקא - זקנה, למשל, מאוד מדכאת אותי. אני מניח שמגבלויות מדכאות הרבה אנשים אחרים. (אני לא מציע התעלמות כפתרון, אני רק מציע הסבר. תכל'ס, אני לא רואה איך, אחרת, הכנסת עיוורים למשחק הייתה הופכת אותו לפחות מיינסטרימי. ברי-ראייה לא רואים בעיוורים אנשים מסוג אחר.)
דווקא תכנית לא רעה 448585
אין בעיה *להבין* למה הם לא עושים את זה. פשוט חבל.

אגב, במשחק השני הוסיפו אפשרות של זקנה ומוות, אבל כמובן שיש גם דרך למנוע את זה: פרט לצ'יטים האפשריים, אם לסים שלך הולך טוב בחיים הוא משיג נקודות שבעזרתן הוא יכול לרכוש "מעיין נעורים" לסלון, ובתיאוריה (וגם למעשה) להישאר תמיד באותו הגיל. אני מניח שאם יכניסו עיוורים למשחק השלישי אפשר יהיה גם לרפא אותם בדרך כלשהי גם אם הם עיוורים מלידה, וכך גם ביחס לשאר המוגבלויות.
כוכב אחר 448749
בתגובה 297316 (עידכון קישורים במורד הפתיל ההוא) הבאתי את סיפורו של אחד הכוכבים הגדולים קמו ל"כוכב נולד" האמריקאי. בינתיים, לא ברור אם הוא מת בתאונת הרואין, התאבד, או שהוא בכלל חי.

דוגמא נוספת, מעניינת במיוחד, מבולגריה: http://www.sirtonim.com/zoom.php?id=1522 .

דעתי על התופעה בישראל ובעולם: חיובית ביותר, אם כי צפיתי רק בחלק מן העונה השניה של התוכנית כאן.
כוכב אחר 448789
ועוד דוגמא מעניינת:

כוכב אחר 448792
מרגש!
Susan boyle 508416
עוד דוגמא למה שטוב בתוכנית - הפעם מבריטניה: http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY .
למי שאינו זוכר, הזוכה של עונת 2007 בבריטניה הוא פול פוט: http://www.youtube.com/watch?v=iPOjA-zqXJM .
Susan boyle 508427
א. אתה מודע שזה לא כוכב נולד אלא 'הדבר הגדול הבא' (בארץ זאת היתה תוכנית מזוויעה עם יב"ז כמנחה)?

ב. המניפולציה פה צועקת מכל פינה. הם הצליחו ליצור משהו מכלום ע"י עריכה מגמתית. יש לה קול נחמד (הם ידעו את זה מראש, כבר לפי החזרות) ובלי ההצגה מסביב לא היתה נרשמת ההתלהבות ('ההיסטריה') שנרשמה. פשוט עשו עוד 'פול פוט' בכוח, מה שגורם לי להתפעל יותר מיכולות ההפקה וההפצה הוויראלית מאשר מקולה של הגברת החביבה
Susan boyle 508428
תיקון - יב''ז היתה שופטת יחד עם יהורם גאון ועוד טיפוס מתחסד אחד ששמו זרח מפרחוני. מישהו אחר הנחה את השטות הזאת.
Susan boyle 508429
א. מקבל את התיקון.
ב. מי ידע? שלושת השופטים? כן, הקול שלה בהחלט אינו "מדהים", אבל היא רק בתחילת הדרך.
לא יעזור לך, אותי זה מרגש!
Susan boyle 509178
נדמה לי שהגיע הזמן להפסיק להתרגש. הפסטיבל סביב הגברת בויל מגחיך אותה לרמות כמעט אכזריות. אחרי הכל ובלי קשר לכשרון המוזיקלי שלה, היא אישה מבוגרת שלא היתה אמורה לשחרר יציאות של בת טיפש עשרה, ואיזה ליצן הצליח להוציא ממנה איזה וידוי אידיוטי, משהו על זה שקודם היא היתה מאוהבת בסיימון קאוול ההורס אבל עכשיו היא מאוהבת בשופט השני "בגלל פניו המתוקים". לא עצוב?
Susan boyle 509181
אני מתלבט: מצד אחד אכן יש בכך ובדברים אחרים הקשורים בה משהו המכמיר את הלב. מצד שני, יותר מידי אנשים נהנים לשנוא אותה (סליחה, את ה"תופעה"), בתאוצה גדולה משזכתה לו מטאורית צעירה ויפה כלשהי, ואילו אחרים תובעים ממנה (סליחה, מייעצים לה) כל מיני תביעות כמו איך לא להתנהג, מדוע אסור לה לשנות את המראה שלה...(נגמר לי הזמן)
Susan boyle 508430
ואני לא מבינה למי מישהו חושב שלאנשים מבוגרים, מוזנחים וממעמד נמוך לא יכול להיות כישרון שירה.
Susan boyle 508464
במקרה שלה נראה לי שהם חשבו בעיקר על אנשים מבוגרים ומוזנחים שהופעתם... איך נאמר... לא ממש מושכת.
Susan boyle 508467
נו, אז? אין זמרות מוכשרות לא-אטרקטיביות?

הדבר היחיד שהפתיע אותי זה הניגוד בין המבטא ה"נמוך" הבולט שלה לבין הדיקציה המושלמת בשירה.

בכלל, יש בקטע הזה לא מעט מניפולציות באמצעי המבע (ראיתי אותו פעמיים, אם אראה עוד אמצא עוד). די בטוח שיש שם הרבה "אינסרטים" ממקום אחר - למשל תגובות הזלזול של הקהל, בהתחלה, בכלל לא בטוח שלא הוצאו מהקשרן או שבכלל יובאו ממקום אחר, הופעה של מועמד אחר. או מונטאז'‏1 אייזנשטייני קלאסי של ניגודים בין התשובות שלה לבין הפרצוף של סיימון - קודם פרצוף ספקני וזחוח, אחר כך פרצוף מופתע ולבסוף מעריץ. עוד טריק הוא צילום שלה מאחור, מול הקהל, כשהיא מתחילה לשיר - פתאום המחשה של גודל המעמד ואמצעי שמסייע להזדהות עם נקודת המבט שלה.

יש פה סיפור אמנם, אבל העצימו אותו ללא כל פרופורציה ותפרו עליה סיפור סינדרלה. ברור שהיא פרפורמרית, שהיתה בעבר על במה ולו פעם אחת, היא יודעת איך לעמוד עליה - ראו הביטחון העצמי שלה בתשובות לסיימון והנענועים הקומיים. וכן: לו המפיקים היו רוצים, היו דואגים לה לשמלה הולמת יותר ולסידור השיער לפני ההופעה, כדי לטשטש את המוזנחות שלה. כנראה שלא רצו.

1 עשר שנים אחרי סיום התואר בקולנוע, סוף סוף יוצא לי להשתמש כראוי במושג שהוא נר לרגלי כל סטודנט שנה א'!
Susan boyle 508473
אין ספק שהעצימו את הסיפור הסינדרלי עד אין קץ, מה שעורר בי את התהייה אם מנחי/שופטי התוכנית מרוויחים משהו גם מהתהילה וההקלטות שזוכה להם הזוכה בתוכנית. סיימון, אגב, היה מאוד לא משכנע ב"הפתעתו" וגם לא במיוחד בהתפעלותו. לגבי סוזן עצמה, הבנתי שהיא עמדה על במה כמה וכמה פעמים קודם - בהופעות קריוקי קבועות למדי. מאידך גיסא, לא רק המבטא שלה משתנה כשהיא שרה, אלא גם הקול עצמו - שבדיבור רגיל נשמע לא נעים במיוחד.
Susan boyle 508476
הנה כמה פרטים רלוונטיים על האישה שהפכה למריונטה מערכת טלוויזיונית משומנת ועתה שולחת ידה לכיסינו‏1:
From Susan boyle [Wikipedia]:
Boyle suffered oxygen deprivation during birth, resulting in learning disabilities.
Early on she received some professional voice training in Livingston, Scotland.‏12 Boyle recorded a version of "Cry Me a River" for a charity CD in 1999.
She is unmarried and presently unemployed.

1 חזרתי עכשיו מדיון סוציו-כלכלי (פרנפורט, נאו-ליברליזם וכד') ועוד יש שאריות.
Susan boyle 508574
יד משומנת לכיסנו, איכס!
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 448842
אני בן 26 ומאז הצבא אני לא הסתכלתי על ערוץ 2, בערוץ 10 אני רואה כשיש זמן את לונדון וקירשנבאום בשעות עוררות בשבת בבוקר מעט ערוץ 8 וזהו- יש דברים הרבה יותר מעניינים ומרגשים מלהסתכל במרקע
רדיו זה סיפור אחר- כמה שיותר, ובעיקר גל"צ ו88FM

לא ראיתי את נולד לרקוד לא את כוכב נולד לא יודע איך נראית נינט או יהודה סעדו או מי-שלא-יהיה
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 448914
יש לי הרגשה שאתה כן יודע איך נראית נינט (וכמוך עוד הרבה אנשים שלא איכפת להם, או שלא היו רוצים לדעת). פשוט אין ברירה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 448917
בהתחשב בכל סוגיית הפוני-לא-פוני שרצה בתקשורת בחודשים האחרונים, אני לא בטוח שאפילו אני יודע איך היא נראית *עכשיו*.

(מה שבאמת ניתן לומר לרעתה הוא שעד לפני חצי שנה בערך לא היה לי מושג איך היא *נשמעת*, וגם עכשיו שמעתי רק שיר אחד שאני יודע שהוא שלה).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 448939
הכי נורא שיש דברים שאני שומעת ברחוב (חנויות, מוניות, קניון) המון פעמים ובטוחה שהם ג'ינגלים, ואז מסתבר שזה החדש של קרן פלס או משהו.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449487
יש ברירה. עבורי היא פשוט נראת כמו עלמה זק בתחפושת ואת הנינט האמיתית לא הייתי מצליח לזהות ברחוב גם אם חיי היו תלויים בכך.

נ.ב.
לפני חצי שנה החלטתי להתנתק מהטלוויזיה בכבלים/לווין. דאגתי גם לא לקלוט ערוץ 1, 2 ו-‏10. הטלוויזיה שלי מציגה רק מה שאני בוחר לשדר אליה‏1. פשוט תענוג!

אני מצטער שלא העזתי לעשות זאת קודם.

________
1 הערה לעצמי: לחפש ב-EBAY אם יש בזול את העונה החמישית של הסופרנוס וישא"ק.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449488
אתה גם לא קורא עיתונים, לא רואה שלטי חוצות ונמנע מאתרי החדשות בעברית?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449493
שלטי חוצות אני רואה (אבל לא ממש מסתכל עליהם). יכול להיות שראיתי אותה (ועוד הרבה נשים יפות בגובה 5 מטר) אבל לא ידעתי את זה. משום שאני לא יודע איך נינט בדיוק נראית, לא נחרט בזכרוני השיוך בינה לבין דמותה בשלט חוצות.

עיתונים ואתרי חדשות בעברית הפסקתי לקרוא לפני שנה וחצי (פלוס מינוס), חוץ מהצצות באתר האינטרנט הסלולרי של הארץ (בד"כ במונית בדרך לעבודה).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449558
ועדיין, נאמר שלא תזהה אותה בניואנסים כמו עם-או-בלי-פוני וכדומה. אבל אם יראו לך 3 תמונות של נשים צעירות, שונות זו מזו בפרטים חיוניים (נאמר אחת בלונדה, אחת ג'ינג'ית, אחת שחרחורת), מוכנה להתערב שתזהה מי מהן היא נינט.

(טוב, עכשיו זו כבר לא חוכמה כי הראו לך אותה ב תגובה 449497 ).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449615
את זה הייתי יכול לעשות גם לפני שהצצתי בתמונות. אני מכיר את דמותה מארץ נהדרת.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449616
השאלה המעניינת כאן (לדעתי) היא האם הבדיחות עליה בארץ נהדרת הצחיקו אותך למרות שלא ראית אותה מימיך.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449620
כן.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449621
מעניין. בפעמים המעטות שראיתי ארץ נהדרת, הבדיחות שלהם התבססו בעיקר על הלעגה פיזית של מושא החיקוי (מראה, אורח התנהגות, סגנון דיבור וכו'), וקשה לי לראות איך זה יכול להצחיק אם לא מכירים את המושא.

מצד שני, אולי אני שופט אותם שלא בצדק.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449623
להפך. בגלל שהם כמעט לא ''ממציאים'' כלום, קל מהחיקויים שלהם ללמוד על הדמות האמיתית.

זה המקום לציין (סתם לא מוצאת מקום אחר) שארץ נהדרת אינה סאטירה אלא בורלסקה עם גוונים פוליטיים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449627
קל ללמוד איך הדמות האמיתית אמורה להיראות אם היא מוקצנת; אבל אם אתה לא מכיר את הדמות האמיתית, מה מצחיק כאן? זו סתם דמות מוקצנת.

נניח שיום אחד הם היו מביאים דמות מוקצנת של מישהו שאת לא מכירה. זה היה מצחיק אותך? ואם בסוף היה מתברר שהדמות הזו לא מבוססת על אף אדם אמיתי, עדיין מצחיק? ואם כל הדמויות בתוכנית היו כאלו?

לפחות עלי זה היה נמאס מהר מאוד.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449630
ברור. לא טענתי להגנתם שזה היה מצחיק (לפעמים זה פחות מצחיק מהמציאות‏1). טענתי שאפשר לא לראות חדשות ובכל זאת לדעת קצת על המתרחש בארץ מתוך צפייה בתוכנית :-)

1 ע"ע החיקוי אחד לאחד של נאום קצב, שלא הוסיף כלום למקור ולא עלה ברמתו מעל דאחקות של החבר'ה (למעט האיפור המוקפד). ואני כבר לא מדברת על הבחירה שלהם לעשות חיקויים לפרסומות ופרומואים (כאילו הם העולם האמיתי). לעשות חיקוי של דץ האמיתי כדי שיחקה את דץ בפרסומת - אפשר אולי לכתוב על זה סמינריון פוסט מודרני, אבל בתור בידור זה עלוב ומשמים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449632
הייתי אומר כאן משהו על כמה שהעולם מורכב ואי אפשר לדעת כלום על המציאות מתוך צפייה בפופולריזציה הקומית והשטחית שתוכניות כמו ארץ נהדרת עושים לה.

אבל אז נזכרתי איפה אני חי.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449633
טוב, לא על המציאות - על מה שרואים בחדשות.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449691
''אפשר אולי לכתוב על זה ... פוסט מודרני'' - אפשר אפילו שניים. זה לא כאילו שמישהו יקרא את זה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449744
בכל רגע נתון נכתבים יותר סמינרים (פו''מ) מאשר נקראים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449746
בין היתר בזכות זה?

רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449784
אגב, איזה תוים פוסט מודרנים מופיעים אצל מרכס?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449882
אה, זה כתוב בסיכום שלי? מרקס הוא מודרניסט בעיקרו.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449890
זה העניין: לי נוא נשמע התגלמות המודרניזם, אבל חוץ ממה שכתבת בסיכום שלך על פוסטיוטו - שמעתי על כך בדיוק לפני שבוע שבועיים גם ממקור אחר, ונזכרתי שאכן יש אי אלה מרכסיסטים בין הפוסטאים (ע"ע ז'יז'ק למשל).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449915
גם בתיאוריות מודרניות לעילא אפשר למצוא קווים תיאורטיים מסוימים שמאפיינים את הפו''מ ואני מניחה שמישהו מצא אותם.
אגב, הניאו מרקסיסטים מאוד פו''מ.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449985
''אגב, הניאו מרקסיסטים מאוד פו''מ''.
הוא שאמרתי. פוסטאים לעילא ולעילא.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449774
קצת מביך אותי לכתוב את זה אבל אני חווה ריגוש כמעט מיני כשאני קורא טקסטים שקשורים לפוסטמודרניזם.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449811
הרחב.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449669
לא ראיתי מעולם את רון קופמן (וגם לא היה לי מושג מיהו) ונחשפתי לקיומו רק בארץ נהדרת. הדמות שלו שם מאוד הצחיקה אותי, ומבחינתי היא היתה יכולה להיות פיקטיבית כמו חלק לא קטן מהדמויות שם.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449675
רון קופמן האמיתי הוא אכן דמות פיקטיבית. כך הוא מתנהג, בכל אופן.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449497
אז הנה, http://images.google.com/images?svnum=10&hl=en&a... אוסף של תמונות. כדאי להכיר, בכל זאת באמת בחורה יפה.

נ.ב. איך אתה בוחר מה לשדר לטלויזיה שלך?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449498
לחצתי והצצתי.

זהו, עוד אחד נפל ברשתה של התודעה הקולקטיבית :)
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449500
ו... סבלת?

מה זה התודעה הקולקטיבית?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449509
למה שאסבול מלהסתכל על תמונה של מישהי?

מצד שני, גם לא הרווחתי דבר באותה הצצה. בחורות יפות (ממנה) וזמרות מוכשרות (ממנה) לא חסר. באיזה מובן חיי טובים יותר בגלל שאני יודע עכשיו איך נראת זמרת פופולרית שאני לא אוהב ולא שומע את המוזיקה שלה? למה המראה שלה בכלל מעניין?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449511
תגיד תודה שלא הכריחו אותך להסתכל על הגנים הבהאים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449512
נניח שחוטפים אותך טרוריסטים שמאיימים שהם יוציאו אותך להורג אלא אם תזהה את התמונה של נינט מבין מאות תמונות דומות.

במקרה זה, ההצצה הזו הצילה את חייך!
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449528
הידד!
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449535
ונניח שאחרי שאביב מזהה אותה נכונה, הטרוריסטים אומרים לו: נפלת בפח, אנחנו טרוריסטים נגד תקשורת המונים, ומוציאים אותו להורג.

במקרה זה, ההצצה עלתה לו בחייו!
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449612
לנו, מכל מקום, היא כבר עלתה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449614
זה התרחיש הכי מופרך ששמעתי מימי.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449625
אני יודע שאתה צוחק, אבל בכל זאת אציין שהוא סביר באיזה סדר-גודל יותר משלך (עשר בחזקת מינוס שמונה לעומת מינוס תשע): לאיזה טרוריסטים בימינו יש יחס חיובי לתרבות ההמונים?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449628
לאף אחד מהם - ובדיוק בגלל זה לא סביר שהם ישפילו את עצמם לדרגת רמאות שכזו, שעלולה לתת ולו לרגע את הרושם שיש להם יחס סביר שכזה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449699
אבל יש אולי יחס דיאלקטי או אמביוולנטי. מצד אחד בוז למה שמסמל דקדנטיות חומרנית ומטומטמת. מצד שני ניצול מושכל (או אינטואיטיבי) של אספקטים שונים מתרבות ההמונים לקידום מטרות. למשל שימוש בצורות הבעה שונות של המדייה, או ניצול תרבות ההמונים כמדיום שמפיץ ומגביר מתוך עצמו פחד ומסרים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449513
רגע, לא הבנתי. אתה לא מסתכל על בחורות שלא נראות לפחות כמו, נגיד, סופיה לורן בגלל ש"בחורות יפות ממנה לא חסר ... ולמה המראה שלה בכלל מעניין"? טוב, אני מודה, אני אוהב להסתכל על בחורות יפות אפילו כשיש בחורות יפות מהן, גם אם אני לא מרוויח שום דבר וגם אם הן לא יודעות לשיר בכלל.

מה זה התודעה הקולקטיבית?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449529
בטח מסתכל. הנקודה שלי היתה שהיא זניחה בקבוצת הנשים היפות. בקיצור: עפ"י התמונות הנ"ל (ועפ"י הדגימות מהמוזיקה שלה ששמעתי) אני ממש לא מבין על מה ולמה כל הטררם.

רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449531
גם אני לא מבין מה הטררם, אבל סביב פאריס הילטון.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449532
לעומת זאת - הילטון, פריס צריך להיות לא רע.
פאריס הילטון 449604
לא רק אתה אינך מבין זאת - גם מיקה בז'ז'ינסקי: http://www.mouse.co.il/CM.television_articles_item,7... (מומלץ לראות הסירטון דווקא ב http://www.youtube.com/watch?v=6VdNcCcweL0 )
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449552
לא יודע על מה הטררם, זה גם לא כל כך מעניין אותי. אני מעדיף עולם בו מפרסמים תמונות של נינט בכל העיתונים ואני יכול לשמוע את נינה, על עולם בו מראים את נינה כל הזמן‏1, וכל מה שאני יכול לשמוע זה את נינט. אבל זה אני.

רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449553
ובכל זאת, איך אתה בוחר מה לשדר ומה לא לשדר לטלויזיה שלך?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449565
הוא צופה ב-DVD או מוריד מהאינטרנט, אלא מה?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449566
או שהתכוונת לשאול איך הוא יודע לבחור מה לקנות/להוריד? אני למשל מוריד כל פרק ראשון של סדרה שאני נתקל בה, וממשיך להוריד רק את מה שמוצא חן בעיניי. מה לא שווה צפייה אפשר הרבה פעמים לגלות תוך פחות מחמש דקות.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449596
התכוונתי לשאול (ושאלתי) איך הוא בוחר. איך אתה "נתקל" בסדרות?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449619
TV.COM, אתרי ביקורות, שמועות, המלצות מחברים ועוד.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449694
אני? הסברתי - באתרים שמהם יש קישורים לפרקים להורדה (טורנט, יוזנט - בעיקר [*בעיקר*] יוזנט), ואני מוריד כל פרק ראשון (פרק ראשון, עונה ראשונה).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449715
בהחלט יכול להביא לפיספוסים - למשל, " 30 ROCK" ממש לא התחילה מוצלח. מעט מאד סדרות פותחות בפרק שהוא קומפוזיציה של שלמות כמו הפרק הראשון של WEST WING.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449813
אני מודע לכך ומביא את זה בחשבון. פספוסים תמיד יהיו - אלא אם רואים הכל, ואז זה פספוס בכיוון השני. עוד לא נתקלתי בפספוס, סדרה שבהתחלה חשבתי שלא שווה לתת לה סיכוי, ושאחרי המלצה של מישהו התבררה לי כטובה.

יש לפעמים פספוסים מסוג אחר - סתם לא יוצא לי לתת הזדמנות למשהו. למשל בסדרה שהזכרת מעולם לא צפיתי.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449866
אז בהחלט ממולץ. העונה הראשונה מסתיימת עכשיו בארה"ב. הפרקים הראשונים, כאמור, לא משהו, אבל בערך מפרק 3 היא צוברת תאוצה, ומפרק 6-7 ואילך התחלנו לפרכס מצחוק. מי חשב שבולדווין יכול להיות כל כך כל כך מצחיק? (תשובה - כל מי שראה את ההופעות הנפלאות שלו בSNL, ובמיוחד המערכון המיתולוגי בו הוא משחק מדריך בצופים שמנסה לפתות את "נער המימיה", דמות של אדם סנדלר הצעיר שבאיזה שלב הפך להיות גיבור של סרט משלו).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449892
איך את רואה את זה?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449911
בצורה מיושנת מאד, אני יודעת:
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449501
המקרה שלך רק מוכיח את חריפות הנינטיזציה* שעברה החברה הישראלית - כדי להמנע ממנה אדם נאלץ להתנתק לחלוטין מכל סוג של תקשורת המונים מקומית.

*זכויות יוצרים שמורות

נ.ב - נראה לי שהמיאוס שהתרבות הזאת יצרה אצל אנשים מסויימים הוא שמוביל את המגמה הנהפכת טרנדית <יהיה מעניין לראות נתונים בנושא> של ניתוק מוחלט מהטלויזיה.

ומסקרן אותי-למה אתה מעדיף אתרים זרים?הניתוק הזה מישראל מכוון?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449515
אני לא קורא בעיקר אתרי חדשות באנגלית. כאמור, את רוב החדשות אני מכיר דווקא מאתרים טקסטואלים עבריים של הארץ+ynet (מידי פעם אני קופץ אל אתרי חדשות באנגלית, אבל לא לעיתים קרובות). אני מחבב גם את notes ועוד מספר אתרים ישראליים שמדברים על ענייני היום בצורה יותר "נקיה" (ביניהם האייל). אני לא יודע על חו"ל יותר ממה שאני יודע על ישראל (להיפך).

אני לא מרגיש מנותק מישראל. אני מרגיש שתקשורת ההמונים המיינסטרימית יוצרת מעין "ישראל וירטואלית" עם תרבות שלא ממש מעניינת אותי (ושהיא לא ממש חופפת את התרבות הישראלית שאני מכיר, למען האמת). אני לא מרגיש פחות ישראלי בגלל שאני לא מכיר את נינט או בגלל שאני חושב שאין מה להתעמק בסוגית קצב/מזוז, למרות שהתקשורת גורסת כרגע את הנושא (איך אני יודע שזה מה שהתקשורת עושה עכשיו? אנשים מרימים את גבותיהם כשאני אומר להם שאינני מכיר את הפרטים). אז אני "מפסיד" את פרצופו של סוקניק, תוכניות ריאליטי, שעששוענים, אופרות סבון ישראליות, פרסומות ותוכניות אמריקניות בערוץ 2. ההפסד קטן.

למען הסר ספק: אין לי בעיה לא עם המדיה, לא עם הטכנולוגיה ולא עם תכנים ישראליים (שיש כמה מהם שהם אכן שווי צפיה), אלא עם התוכן ועם הצורה שבה בחרו לספק לי אותו. כשיהיה ניתן לצרוך תוכניות מקור ישראליות‏1 או אפילו חדשות, בשיטות שנותנות לי שליטה, בלי הזבל שמסביב (רק מה שאני רוצה ומתי שאני רוצה) אשמח להתחבר חזרה לכל שירות שיהיה מוכן לספק את זה.

_________
1 מ"בטיפול" מאוד נהנתי, למשל.
למה אתה חושב שאין מה להתעמק בסוגיית קצב/מזוז? 449516
למה אתה חושב שאין מה להתעמק בסוגיית קצב/מזוז? 451618
אני חושב שאין מה להתעמק בסוגיה בעזרת הקרקס שהתקיים באמצעי התקשורת.

תגובה 450768
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449517
יש לי את ההמצאה בשבילך, "שלט רחוק", "remote controller". http://en.wikipedia.org/wiki/Remote_control מאפשר לך לצרוך תוכניות מקור ישראליות‏1 או אפילו חדשות, בשיטות שנותנות לי שליטה, בלי הזבל שמסביב...
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449518
LOL

what will they think of next?!

מחשבה קשורה-ככל שאני מעמיק את השימוש ברשת אני שם לב כמה החיים התרבותיים של פלוני יכולים להתנתק מהמיקום הגאוגרפי שלו.

יש להתפתחות הזאת הרבה השפעות..אחת שמהן שקפצה לי לראש היא התרופפות הסולידריות-פלוני עשוי להרגיש יותר קירבה לג'ון סמית מסיאטל,שחובב את הקומיקס ההזוי שפלוני אוהב,מאשר לשכתנו של פלוני...צופה מושבעת של כוכב נולד.

במחשבה שניה,נדמה לי שהאבחנה שלי באה באיחור של עשרים שנה.

יכול להיות שהסולידריות החברתית מתה ביום שנהייתה תחרות לערוץ 1?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449519
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449520
הסולידריות מתה ברגע שגוטנברג המציא את הדפוס, ואיפשר לג'ון סמית מסיאטל להעביר לך את הרעיונות שלו לפלוני כמו שכנתו, ואיפשר לפלוני לבדוק ולהיווכח שהרעיונות של ג'ון מעניינים יותר מאליו של שכנתו.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449522
ובכן,לא בהכרח.

א-בעידן הדפוס אפשר להניח שלפחות במידה מסויימת,נקודת ההתייחסות התרבותית היתה דומה.
כלומר,פלוני אולי שנא את כוכב נולד ושכנתו אולי אהבה,אבל שנהם בהחלט הכירו ונחשפו לכוכב נולד.

היום נראה שהבסיס התרבותי המשותף נמצא בתהליך של שחיקה מתמדת,בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות.

קפיצה לשנת 2028 - בהמשך מגמת ההתבדלות הנוכחית,עם כמה אנשים בבניין שלך תוכל לדבר על התוכנית שראית אתמול?

ב-ניסיוני <הקלוש> בהודעה הקודמת היה לקשור בין התמוססות הסולידריות \ החברה הישראלית לבין ההתקדמות הטכנולוגית בתחום התקשורת.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449551
אני גדלתי בלי טלויזיה. וגם אז היו ספרים שאני הכרתי בתור ילד, ושהחברים שלי, שהלכו לאותה ספריה כמוני, לא הכירו. וההפך.

ב-‏2028 אני אוכל לדבר עם אנשים על התוכנית שראית אתמול כמו שהיום אני יכול לדבר איתם על הספר שקראתי אתמול. בעצם, זה ככה גם היום.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449530
זה כמו להציע הפלגה למישהו שרוצה לטוס.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449554
למה?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449572
משום שבאמצעות שלט רחוק אי אפשר להזמין ולראות מה שרוצים מתי שרוצים (ולשלם רק על התכנים שאני באמת צורך). באמצעות הכסף שאני חוסך בשנה בשל אי החיבור לכבלים, אני יכול לממן כמות לא מבוטלת של תכנים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449597
באמצעות הכסף שאתה חוסך בשנה בשל אי החיבור לכבלים אתה לא יכול לקנות כמות תכנים שמתקרבת אפילו לכמות התכנים ממנה אתה יכול לבחור בכבלים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449607
אבל כמה סטייקים יכול אדם לאכול ביום?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449617
אם אתה אומר. הניסיון לימד אותי שזו אמירה לא מדויקת (אם אתה צופה כבד בטלויזיה) עד לא נכונה בעליל (אם אתה צופה light כמוני).

ההלצה שרצה אצלי בבית היא שאנחנו חייבים להתחבר חזרה לכבלים כדי שנוכל להפסיק לראות טלוויזיה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449695
באמצעות הכסף שאתה חוסך על סטייקים במסעדות בשנה אתה לא יכול לקנות את כמות החרא שאתה יכול לאסוף בחינם ברחוב. אבל למה שתרצה?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449703
אם מה שמשודר בטלויזיה זה "חרא" אז מה בדיוק אתה מוריד?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449704
א. האופציות הן לא רק "הורדה" או "כבלים". יש אופציות נוספות. תכנים רבים ניתן לרכוש על מדיה, באופן חוקי ואפילו בזול יחסית (ebay למשל). אם מישהו בישראל היה מעז גם להרים את כפפת ה-IPTV, אז בכלל היה פה קצת יותר מעניין עבור כולנו.

ב. לא כל מה שמשודר מסביב לעולם בטלויזיה משודר בישראל בטלויזיה. כשיש יותר אופציות, יש סיכוי גדול יותר למצוא משהו טוב. לא כל מה שמשודר בטלויזיה זה "חרא". רק הרוב המוחלט הוא כזה.

ג. לפעמים (לא תמיד) גם דברים שמשודרים בארץ בטלויזיה (בסופו של דבר), ניתנים לרכישה חודשים (או יותר) לפני שהם משודרים פה לראשונה. אבל גם אם לא, אז אין שום דבר נורא בקצת סבלנות. לא חייבים לראות סדרות בדיוק בזמן שכל העולם רואה אותן.

ההבדל בין צריכת תכנים לבין צריכת *שידור* תכנים הוא ברור ואני לא מבין איזו סתירה אתה מוצא בין הטענה שטלוויזיה (בגדול) זה דרעק לא נורמלי לבין הטענה שיש למדיה הזאת גם תכנים טובים להציע.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449718
א. נכון. יש אפשרויות מגוונות. לכן, ביטול אחת מהן, ודווקא הזולה, המגוונת והחופשית שבהן, נראית לי לא מובנת.

ב. יותר אופציות יש, כמובן, בשילוב בין האפשרויות. אבל אם אתה חייב לבחור רק באפשרות אחת, אז תקבל יותר מבחר בשילוב של כבלים/לווין עם שלט רחוק. האופציה היחידה שלא מחייבת אותך להתחייב על פרק שלם, ומאפשרת לך להעביר אחרי שני משפטים.

היחס חרא\סטייק בטלויזיה לא שונה מהיחס בספריות הוידאו או מהיחס באי ביי או בקאזה.

ג. מה זה בכלל משנה? בהחלט לא חייבים לראות סדרות בדיוק בזמן שכל העולם רואה אותן.

אני לא חושב שטלויזיה זה דרעק, אני חושב שמדובר במדיום האומנותי המעניין ביותר היום. יש הרבה דרעק, אבל גם בספרים יש הרבה דרעק. ההבדל בין שידור לטלויזיה שלך לבין קליטת שידורים בטלויזיה שלך הוא כמו ההבדל בין השאלת ספרים בסיפריה עירונית לקניית ספרים בחנות ספרים. לא תצליח לשכנע אותי שהאפשרות השניה זולה יותר, תרבותית יותר או אינטלקטואלית יותר מהראשונה. סתם פוזה. את רוב הספרים שקראתי בעשור האחרון השאלתי בספריה, ורוב הסדרות הטובות בהן צפיתי צפיתי בזכות עבודת שלט טובה, בלי לשמוע עליהן דבר מראש.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449821
א.
1. אף אחד לא הציע להוציא את זה מחוץ לחוק. הובע רק הרצון לאלטרנטיבות, שכן:
2. האופציה "הזולה" שלך לא רק שאיננה באמת הזולה ביותר, אלא שגם אם הייתה, היא עדיין לא הייתה *המשתלמת* ביותר. מסטיק יותר זול מלחם. אתה סועד על טהרת המסטיקים?

ב.
1. פשוט לא נכון. הורדות ו/או רכישה של DVD נותנת לך יותר אפשרויות מכבלים. אבל גם אם זה לא היה נכון:
2. שוב, בין אלף אופציות שרק אחת מהן מעניינת אותך, לשלוש אופציות ששתיים מהן מעניינות אותך, אני בוחר באפשרות השניה - שלוש אופציות.

"היחס חרא\סטייק בטלויזיה לא שונה מהיחס בספריות הוידאו או מהיחס באי ביי או בקאזה" - אבל באי-ביי אתה משלם רק על מה שאתה רוצה, ובמקרה של שיתוף קבצים אתה לא משלם בכלל. חשבון פשוט - אפס קטן מכל מספר חיובי.

ג.
גם לא חייבים לעשות סקס הלילה. תחכה חודשיים. זה לא יהרוג אותך.

"ההבדל בין שידור לטלויזיה שלך לבין קליטת שידורים בטלויזיה שלך הוא כמו ההבדל בין השאלת ספרים בסיפריה עירונית לקניית ספרים בחנות ספרים" - אה, אם אתה מדבר רק אל אביב, שמשלם כמו פראייר על מה שהוא יכול לקבל בחינם ללא שום סיכון, אני אולי אפילו מסכים איתך.

"תרבותית יותר או אינטלקטואלית יותר מהראשונה" - בזה אף אחד לא ניסה לשכנע אותך.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449835
א. 1. הובע שיר הלל לצנזורה העצמית.
2. בשורה התחתונה, היא הזולה יותר והמשתלמת יותר. לחם יותר זול, מזין וטעים מצ'יפס.

ב. 1. איך בדיוק?
2. לא המכנה ולא המונה ביחס חרא\סטייק הוא המחיר (אם כי, אשמח לשמוע איך יש לך אינטרנט בחינם).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449836
א.
1. איפה?
2. בשורה התחתונה, לחם פחות זול ממסטיק, אבל יותר משתלם.

ב.
1. יש יותר סדרות ב-DVD מאשר סדרות שמשודרות בכל חברת כבלים בודדת.
2. על חיבור אינטרנט הייתי משלם גם אם לא הייתי מוריד סדרות. אם אני מפסיק להוריד סדרות, אני לא חוסך את ההוצאה הזאת. אני אני מפסיק להיות מנוי לכבלים, אני חוסך הוצאה, ולא מוותר על שום דבר נוסף.
שכחתי להגיד 449838
2. ב. אז שוב התמודדת עם הטענה, שלא הועלתה מעולם, שיותר תרבותי שלא להיות מנוי לכבלים.
שכחתי להגיד 449841
אז אולי תתרגם את תגובה 449695 לשפת בני האדם?
שכחתי להגיד 449858
''מה שהכי זול לא בהכרח הכי משתלם. צריך להתייחס גם לתמורה שאתה מקבל, לא רק לכמה אתה משלם.''
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449814
לא הכל חרא. הרוב חרא. עוד דבר - שום חברת כבלים לא מביאה לך את הכל, כך שלצד אלף התוכניות שאתה מקבל מבלי לרצות, ונאלץ לצפות בהן בזמנים שלא נוחים לך, יש הרבה סדרות שאתה מפספס, כי חברת הכבלים שלך לא רכשה אותן. באמצעות הורדות אני מקבל את *כל* מה שאני רוצה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449823
הרוב, אולי, חרא. אבל אף אחד לא רואה את הרוב, כל אחד רואה את המיעוט אותו הוא *בוחר* לראות. אני, למשל, לא בוחר לראות את החרא. למה אתה חושב שאתה כן תבחר לראות את החרא?

נכון שיש הרבה סדרות שאני מפספס, אבל יש גם הרבה סדרות שאתה מפספס. מה שחשוב הוא שאתה מפספס יותר סדרות *טובות* ממני, פשוט משום שלי יש את כל הכלים שלך יש, ובנוסף לוו עוד כלי אחד שמנסיוני הוא מוצלח מהשאר.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449827
"למה אתה חושב שאתה כן תבחר לראות את החרא?" - ...אני לא?

"אתה מפספס יותר סדרות *טובות* ממני" - אז זהו, שלא. אני נתקל ברוב הסדרות (הגדולות) שיוצאות בארה"ב לפחות פעם אחת, וגם בהרבה בריטיות (עכשווית מומלצת - ג'קל [כמו גק'ל והייד]. כנראה תהיה תת-סדרה באורך של שישה פרקים. האחרון ששודר, למיטב ידיעתי, היה השלישי).

"פשוט משום שלי יש את כל הכלים שלך יש, ובנוסף לוו עוד כלי אחד שמנסיוני הוא מוצלח מהשאר." - לשנינו יש כלי אחד (האינטרנט) שאין לנו די שעות ביממה בכדי לנצלו במלואו. בזמן שאתה מבזבז חלק מזמנך על האחד הנחות (הכבלים), אני מנצל את כל הזמן שאני מקדיש לטלוויזיה על הכלי החזק יותר.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449839
אז מה איכפת לך שבנוסף לתוכנית הטובה שאתה רואה כרגע יש מליון תוכניות מחורבנות שאתה לא רואה?

סדרות גדולות הן לא תמיד סדרות טובות, וסדרות טובות הן פעמים רבות לא גדולות. את רצח מאדום לשחור, אולי הטובה שבדור הקודם, כמעט ביטלו עוד במהלך העונה הראשונה.

בעזרת השלט וכבלים אני יכול לדגום היטב יותר מעשרים תוכניות בדקה, בעזרת הרשת אפשר לדגום, אולי, 10 ביום. איזה כלי יותר נחות?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449859
לא אכפת לי. לא הנתקתי מ-yes בגלל "השיר שלנו". היו לי הרבה סיבות, ואף אחת מהן לא הייתה סנוביזם.

רוב הסדרות הגדולות הן לא סדרות טובות, אבל כמעט כל הסדרות הטובות הן סדרות גדולות, עד כמה שאנחנו יודעים. את הסדרות הקטנות לעולם לא תראה. הן משודרות רק בערוץ הקהילתי של חורתחת, אריזונה. גם סדרה כושלת לחלוטין, שמגיעה לארץ, או שמישהו טורח להפיץ באינטרנט, היא סדרה "גדולה".

בעזרת השלט והכבלים אתה יכול לדגום הרבה פחות מעשרים תוכניות בדקה, אם אתה רוצה לראות יותר מדלתות נטרקות וקרדיטים מתגלגלים. אחרי הדקה השלישית, אתה כבר דוגם שוב ושוב (ושוב [ושוב*) את אותן הסדרות. ואני יכול לדגום הרבה יותר מעשר סדרות ביום דרך האינטרנט, ידידי שוכן המערות.

---
* - ושוב
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449874
אני דוגם 20 תוכניות בדקה. מדוד על השעון. במהלך הדקה השלישית אני מסיק מסקנות, ומחליט אם יש משהו שווה שאני לא מכיר, או שאין וצריך לעבור למשהו שהכנתי מראש (או לכבות).

איך אפשר לדגום יותר מ-‏10 תוכניות ביום? איך אפשר להוריד 10 פרקים ביום? ממוצע של סרט באיכות בינונית הוא, נגיד, 5 MB לדקה. 10 תוכניות זה 300 דקות, שיוצא ג'יגה וחצי ביום, שיוצא בערך 17 KB לשניה. כזה קצב הורדה ביום יש רק לתוכניות מאוד פופולריות...
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449876
שוב, אם אתה מודד 20 תוכניות בדקה, אתה לא מספיק לראות שום דבר מהן, כי אתה מקדיש שלוש שניות לכל אחת מהן - פחות אם אתה זוכר שלוקח למכשיר כמה רגעים להחליף ערוץ.

חוץ מזה, המטרה היא לא לדגום כמה שיותר תוכניות וללכת לישון, המטרה היא להנות מסדרות - לפעמים מעל עשר עונות, מעל עשרים פרקים לעונה, ובין עשרים לשישים דקות לפרק. מה לזה וליכולת שלך לעבור בקצב של עשרים ערוצים לדקה בין אותו הזבל לאותו הזבל בכל יום בשבוע, בלי לראות משהו אחד מההתחלה ועד הסוף, עונה אחרי עונה, פרק אחרי פרק, מתי שרק מתחשק לך?

אני מוריד ב-‏180 קילובייט לשניה בכל שעה של היום, לא משנה מה אני מוריד, בתשלום של חמישים שקלים לחודש. 17 ממש לא מרשים אותי, ובטח ובטח שלא נשמע לי בלתי-אפשרי כמו לך.

מאוד צורמת לי הגאווה שלך ביכולת שלך לקפוץ בין ערוצים כל שלוש שניות, הבטחון שלך שאם אתה לא יודע להוריד בקצב שעולה על 17 קילובייט לשניה אז זה פשוט בלתי אפשרי, והסירוב חסר ההיגיון שלך להודות באפשרות אפילו שיש דרך יותר משתלמת ונוחה לראות טלוויזיה מאשר דרך הכבלים, למרות ההסבר המפורט והמנומק שקיבלת.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449879
נכון, בדיוק בגלל זה קוראים לזה דגימה. לרוב התוכניות זה בהחלט מספיק, לאלה שלא, דוגמים יותר זמן עד שמסיקים מסקנה, הממוצע נשאר 20 תוכניות בדקה..

המטרה היא להנות, ואני בהחלט נהנה מתוכניות שאני בוחר. הדגימה היא *אמצעי* בחירה, טוב יותר ויעיל יותר מהאמצעים האחרים שנתתם.

180 ק"ב לשניה? בארץ? כל תוכן? כל היום? תבדוק את המספרים שלך.

מאד מוזר לי הנסיון שלך למצוא "גאוה" בזה שמסבירים לך שאתה טועה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449881
דגימה אקראית של 3 שניות?

לכל אחת מהסדרות האהובות עלי ביותר, אני די בטוח שאוכל למצוא לא מעט מקטעים של 3 שניות שהיו משכנעים אותי (אם הייתי רואה רק אותם, בפרט במנותק מההקשר) שאין טעם להקדיש לסדרה הזו אלפית שניה נוספת של מחשבה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449887
סתם בצד: יש אסתטיקה אופיינית ומובחנת לכל ז'אנר טלוויזיוני, שמאפשרת לקלוט לאן נקלעת בזפזפך לאותו ערוץ: לטלנובלה, לסדרה בריטית, לסדרת משטרה אמריקנית, לסדרת בי"ח, לתוכנית מלל משפחתית, תוכנית מלל פוליטית, תוכנית בוקר, לייט-נייט‏1... לא צריך כמעט לזהות פרצופים כדי לדעת תוך 2 פריימים, נאמר, לאיזה ז'אנר השלט שלך הגיע.

1 כאן, אם לא הייתי כ"כ עייפה ופורשת מייד כרגע לאלתר, הייתי עושה קציצות מהדימיון הדלוח של תוכניות לייט נייט ישראליות לוויז'ואל של דיוויד לטרמן וקונאן אובראיין. אני בעיקרון מחרימה תוכניות ישראליות שיש בהן דלפק קעור, ספל קפה למראיין ו"חלון זכוכית ענק" עם רקע מלאכותי של אורות ומגדלי העיר.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449891
את צודקת, ולמען האמת, זה די מטריד אותי.

אולי מישהו יוכל להסביר לי: כשמראים צילומים של צילומי תוכנית - למשל, "סיינפלד" - ה"מראה" מרגיש שונה לחלוטין מאשר המראה של התוכנית עצמה, אפילו אם צילומי הצילומים מתמקדים בתפאורה ובדמויות, ולא בקהל ובטררם שמסביב.

מה גורם להבדל הזה?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449897
כל מיני דברים. ה"צילומים של צילומי" מצולמים בפורמט וידאו של חדשות/תעודה שהוא בד"כ הכי "מציאותי" שאפשר. התכנית מצולמת בחלק מהמקרים בפילם ובמקרים אחרים מוענק לה מראה של פילם לאחר הצילום, המצלמות מכוונות לאו דווקא לחדות מקסימלית, ובנוסף בקרות על החשיפה, מהירות התריס, הצבע והקונטרסט, ומעבדי אותות בתוך המצלמה נותנוים לתכנית מראה שונה מזה של סיקור חדשות. אם הצילום התיעודי/חדשותי לא נעשה בעת הצילומים עצמם אלא בעת חזרה, אז סביר שגם התאורה שונה.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449994
אחלה תשובה, רק לא ברור לי האם "פורמט" הוא משהו שנמנה על הדברים שפירטת בהמשך או לא.

ושאלת המשך - האם יש "סטנדרטים" לכל הפרמטרים הללו (חשיפה, מהירות תריס וכו') עבור תוכניות שונות, ומה הם? ואיפה אפשר לקבל עוד מידע על זה?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450125
לא יודע לגבי סטנדרטים, אבל אחד הדברים שהכי משפיעים על ה"מראה" הסופי של סרט (קולנוע או טלוויזיה) הוא תהליך המכונה color grading או color correction או color timing. בלי זה, קשה לשמור על מראה אחיד אפילו בין שוטים שונים של אותה סצינה. עם זה, אפשר לשוות אווירה שונה לגמרי לאותו footage.

והנה כמה דוגמאות נחמדות לתיקונים הפשוטים ביותר:

(כדאי לעבור עם העכבר מעל לתמונות כדי להשוות).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449889
אם אתה לא מוכן להאמין למה שאומרים לך (זאת למרות שבעבר כבר הסברתי בדיוק מאיפה ואיך אני מוריד, כמה זה עולה ואיפה נרשמים), למה שאני אמשיך לנהל איתך את הדיון הזה? אבל לפני שמסיימים, למרות שזה לא מנומס בכלל, אני רוצה להגיד לך שאני חושב שאתה אידיוט. צר לי להשתמש בקלישאה הזאת, אבל לדבר איתך הרגיש כמו לדבר עם הקיר. עם קיר קהה במיוחד.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450554
לא ראיתי אולי... מאיפה אתה מוריד? והאם התכוונת שאתה מוריד בקצב של 180KB לכל תוכן, או שאתה מוריד נניח שלושה דברים וזה יוצא ככה?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450601
לכל תוכן, מיוזנט (http://en.wikipedia.org/wiki/Usenet#Binary_content), בעזרת מנוי אצל http://www.100proofnews.com בחמישים שקלים לחודש (או מאה ג'יגה, מה שבא קודם).
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450606
אם כבר מדברים, למה ספקים כמו בזק לא נותנים למנויים את כל היוזנט? זה לא צריך להיות חלק מהחבילה? (שלא תחשוב חלילה שהשאלה מופנית אליך כנציג הספקים, אולי אתה סתם יודע)
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450636
הם מספקים, אבל לא תוכל להוריד משם סרטים, סדרות, משחקים ותוכנות. הם מנפים את הקבצים הגדולים, או קבצים מסויימים, או קבוצות (כמו פורומים) מסויימות, או משהו. למה הם לא מספקים? כי אין דרישה כזאת, וכי זה היה עולה להם כסף. (היו צריכים לספק למשתמשים, בנוסף לרוחב הפס המוגבר שהורדות בקצב סביר דורשת, גם שרת שכזה, אחד שיחזיק עותקים של הקבצים [ככה יוזנט עובדת], אולי מאות ג'יגות של קבצים חדשים מדי יום [פלוס חודשיים לפחות של קבצים ישנים], ותכפיל את זה בכמה כוננים שונים שצריך להחזיק בכדי לאפשר לכל המשתמשים גישה במקביל, והשד יודע למי צריך לשלם וכמה בכדי להצטרף ליוזנט...)
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450638
למה אנשים מצטרפים ליוזנט?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450645
למה הם מצטרפים לאייל הקורא? למינינובה? כדי לדבר עם אנשים וכדי להוריד תוכן באופן פיראטי. הצגתי את זה בעבר כהוכחה לכך שפיראטים רבים לא יעדיפו כל חלופה לתשלום, שכן אחרת, הם לא היו משלמים על חשבונות ביוזנט. אם תוכן מקורי היה בסביבות המחיר של יוזנט, ומן הסתם הוא לא היה פחות נוח מהורדה מיוזנט, אז כמובן שהייתי צורך אותו במקום.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450646
או.קיי. למה אנשים מעלים חומר ליוזנט?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450655
אני לא יודע, אבל אני מניח שמאותה הסיבה שהם מעלים חומר למקומות אחרים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450643
מוזר. במקומות אחרים השירות הזה ניתן חינם כחלק מחבילת האינטרנט.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450644
איפה למשל, ואיך אתה יודע שזה לא מוגבל גם שם?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450651
בחו''ל, מנסיוני הקט.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450656
ואפשר להוריד סרטים, או שמגלים חיש-קל ש-‏99.4% מהסרט לא זמין דרך השרת של ספקית האינטרנט, כמו שקרה לי בעבר עם נטוויז'ן (כמדומני)?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450661
NP
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 450678
אתה מתכוון "אין בעיה"?
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449533
כוחה של תקשורת ההמונים: אני יודע איך נראית נינט, אבל לא בטוח מאיפה (לא ראיתי אפילו דקה מהעונות הקודמות). יש לי אפילו דימוי חזותי שלה צועקת "ים של דמעות" מול המונים בניצנים (ואני אפילו יודע שזה היה בניצנים!), ואני לא יודע מאיפה. לעומת זאת, אין לי מושג איך נראית עלמה זק בתחפושת נינט.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449543
אני יודע איך היא נראית בגלל שבזמנו היו בקולנוע פרסומות של איזו סדרה שלה, אולי קראו לזה ''השיר שלנו''. (מאז הפסקתי ללכת לקולנוע.)
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449559
יש לך דימוי חזותי שלה שהונצח בסרטון הפתיחה של כל שאר העונות של כוכב נולד.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449626
חשבתי לרגע שזה זה, אבל נדמה לי שהיה לי הדימוי עוד לפני שראיתי "כוכב נולד" בעונה הנוכחית. זה גם לא מה שדורפל אמר, כי לא ראיתי "השיר שלנו" (אימה!). החשד שלי הוא שזה מקדימון או קטע מעבר כלשהו בערוץ 24, שיצא לי לראות בחדר-כושר.

(איזה תירוץ נפלא זה, חדר כושר)
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449631
מה? אתה הולך לחדר כושר? יעיפו אותך מהמערכת!
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449638
לא, אני הולך לחדר כושר רק כדי לראות זבל בטלוויזיה!
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449676
כמו נשים שקוראות את "לאשה" (יש עוד דבר כזה?) במספרה.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449685
לפני שנה היה (זה העיכוב הבלתי נמנע שבין יציאתו והגעתו לחדר ההמתנה של הרופאה שלי).
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449693
לא רק במספרה, תגובה 283675, תגובה 283695.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449705
טוב, אצלי רופא השניים הוא אדם דתי ועובד בסביבה דתית, ומה שאני קוראת שם זה כל מיני הלכות של רבנים גאונים (נראה לי שכל רב שמוציא ספר הוא כנראה גאון, לא?). חומר אנתרופולגי מרתק ביותר.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449745
הו-הו, אם כבר לינקים, "לאשה" והאייל זה סיפור אהבה ישן: תגובה 36057
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449775
הו הימים היפים!
:)
אני דווקא חשבתי על קוראי המאמרים ב PLAYBOY 449753
ישנן בנות, ישנן בנות
אשר קוראות ללא בושה
את השטויות ב''לאישה''
וזה אם תשאלו אותי
כל עולמן התרבותי.

אבל אני איני כזאת
אבל אני איני, איני כזאת
אני קוראת זאת עד הסוף
אבל יודעת שזה בלוף.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449755
מצחיק, אני לא מכיר אף אשה ש(מודה שהיא) קוראת את ''לאשה'' באופן קבוע, אבל אני מכיר אחת שכותבת שם.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449758
כיום, ולאורך מרבית חיי, אינני קוראת את "לאשה", אפילו לא בתור לרופא השיניים (לא הולכת למספרות), אבל במשך כמה שנים שבהן נהגתי להביא אותו לגברת קשישה, בבית אבות - כן קראתי, הייתי קוראת בדרך, ברכבת.

ליתר דיוק, לא נהגתי לקרוא את הכל, אבל קראתי באופן די שיטתי, כמעט מדי שבוע, את המדורים לייעוץ בענייני סקס - היה שם לפחות מדור אחד כזה, ואיכשהו נראה לי שהיו שניים-שלושה. הם נקראו בשמות שונים אבל עסקו, בסופו של דבר, בבעיות סקס. מן המכתבים שהופיעו במדורים ההם למדתי שהארץ הזאת מלאה בנשים שיכולות אבל נורא לא רוצות ובגברים שנורא רוצים אבל לא יכולים. הנה - מי אמר שמשבועון נשים מטופש ואנאכרוניסטי אי אפשר ללמוד משהו אותנטי על המציאות? אם רוצים, שמים לב ומסיקים את המסקנות הנכונות - אפשר גם אפשר.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449776
גם אני. בעצם, היכרתי, בעבר.
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449696
גם דורפל לא ראה את ''השיר שלנו'', רק פרסומות שלו בקולנוע. דורפל לא צופה בסדרות ישראליות בכלל. זה לא עניין אידיאולוגי, פשוט הניסיון לימד אותו שהן תמיד תת-רמה. כשמישהו שדורפל מעריך ימליץ לו על סדרה ישראלית, דורפל ייתן לה סיכוי. זה עוד לא קרה. (תכניות, לא סדרות, הן דווקא טובות לפעמים. ''משחק מכור'' הייתה מאוד טובה בהתחלה, לדוגמה.)
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449713
ומאיפה אתה יודע עליו את כל זה?
רואה טלוויזיה, אבל מעט 449788
שיבחתי כאן בעבר את ''בטיפול'' (באופן לא מקורי) וגם את ''כתב פלילי''. במקרה שלא ניסית כבר את שתיהן, אני מנחש שלשנייה יש קצת יותר סיכוי למצוא חן בעיניך, אם כי אני עדיין נותן לזה פחות מחמישים אחוז - אבל זו רק הכרותי המוגבלת עם דמותך הוירטואלית.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449502
לאחר הדיון הנסער כאן אני יודעת איך נראית נינט: מצאתי אותה בגוגל.
לפני זה לא היה לי מושג. יש לי \כרונות מסוימים מהי טלוויזיה, אבל הם כבר די עמומים.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 449608
אולי הקישורים שבפתיל תגובה 249055 יעזור לך לזהות את הגברת ולהתחבר אל העם.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 453751
אני לא מבין את הגאווה הגדולה בלא להכיר את דמותה של נינט.

לא קיימת התהדרות מוצדקת בבורות. זה כמו שהמאותגרים מתמטית גאים בחוסר יכולתם לאחוז באחוזים, למשל.

בתוך עם ישראל אנו יושבים וצריך להכיר לכל הפחות את הנושאים שעומדים על הפרק בעידן שלנו, והרי קל יותר להחשף מאשר להמלט.

אני למשל ודוגמא, חסר טלביזיה ואפילו מחשב אין לי(אבל בעבודה יש ויש) ועדיין שוקד להתעדכן על הקורה בציון ובגולה.
בזמן האחרון, אגב, כלום מדברים ברגש רב על מלחמה עם איראן. ואני שואל - נינט ויהודה עדיין מזדעדעזים ?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 454281
את הגאווה באי הכרת "נינט" גם אני לא מבין. לא הבנתי מדוע *צריך* "להכיר לכל הפחות את הנושאים שעומדים על הפרק" אפילו כאשר מדובר בקשקושי סלבריטאים ורכילות צ'ל-אביבית. מה חסר לו לאזרח שלא שואל את עצמו אם "נינט ויהודה עדיין מזדעדעזים"? באיזה מובן הוא אדם/אזרח/יהודי/ישראלי חסר?
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 454285
אף פעם לא צריך להתבייש בידע עצמו, אבל באופן השגתו - בטח ובטח שאפשר להתבייש. אני לא אתבייש לדעת מה בדיוק התהליך שעוברים אנשים שעפים מהאוניברסיטה, אבל אם גיליתי את זה על ידי כשלון שלי עצמי, ולא על ידי שמיעה מחבר (למשל), תהיה לי סיבה להתבייש. כשזה מגיע לידע רחב ומקיף בנושא לא חשוב כמו חייהם של סלבריטאים, אין הרבה דרכים שאפשר להשיג את הידע הזה, ולכן הידע עצמו כמעט ומהווה אינדיקציה לדרך השגתו, ולכן הינו מקור פוטנציאלי לבושה. (אבל קיימת האפשרות שהיית מאושפז בבית חולים, עם טלוויזיה דלוקה מולך ובלי יכולת לזוז או לדבר, אז זה לא 100% במקרה הזה.)
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 454381
הם או-טו-טו מתחתנים!
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 475761
מחפשת אנשים שהחליטו להפסיק לראות טלוויזיה לצורך תחקיר,
צרו איתי קשר
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 475762
אני כל יום מחליטה להפסיק.
רגע של וידוי- לא רואה טלויזיה 475765
אני, לעומת זאת, מעולם לא צפיתי בטלוויזיה לצורך תחקיר.
מאוד מאוד אהבתי 449789
את יהודה סעדו וזהבית פסי
כוכב נולד, טלויזיה, מחשב 450393
הכל מיותר. אם יכולתי לותר גם על 83.3% עבודה היתי רץ חופשי ומאושר בהרים, הרוח מבדרת שערי.
מעילי הפשוט ופנס על הגשר 454919
(או במילה אחת - וידוי)

אתמול צפיתי לראשונה בשידור של התכנית האמורה, ועכשיו אני יכול לקחת חלק בדיון.
למען ההיסטוריה אציין שהיה מדובר בפרק של "גלגל הצלה", או "הזדמנות אחרונה" או משהו כזה. (לטובת אלו שטרם עשו את הצעד: מדובר באפשרות שניתנת לאחד מבין חמישה מועמדים אשר הודחו בעבר מהתחרות לשוב אליה).
בין החמישה היה אחד שעונה ממש להגדרה של זמר, רוקר ויוצר (הוא, את הצ'אנס הנוסף שלו, ביקש בשיר שהוא עצמו כתב, בחריגת מה מהכללים המקובלים (אם כי כנראה לא הכתובים) של התוכנית, לפיהם מציגים המועמדים את יכולתם בביצועי קאבר‏1 לשירים מוכרים). ארבעת האחרים נפלו לכל היותר בהגדרה של "שרים בסדר".
השופטים למעשה לא הוסיפו לנו כל תובנה, פרשנות או נקודת ראיה אחרת או מקצועית, הנחייתו של צביקה הדר נעה בין הדביק למביך. התוכנית כולה היתה מלאה הרבה מאוד אויר חם, ולמעשה, פרט לחמשת הביצועים של אותם מבקשי צ'אנס נוסף, החלק היחיד אשר היה ראוי למאכל אדם היה הפרסומות.
העובדה שאחד מאותם ארבעת ה"שרים בסדר" (ואפילו לא הבולט שבהם) הוא זה שניתן לו צ'אנס נוסף על ידי הקהל הפתיעה פחות מהעובדה שהמועמד בו בחר חבר השופטים‏2 היה אותו זמר, רוקר ויוצר.

___
1 או כמו שירדן(?) קרא לזה פעם: ביצוע קובר לשיר.
2 אם כי בניגוד לדעתו של יו"ר ההרכב, אשר התעלם ממנו לחלוטין.
אני בספק אם יש יו''ר 454924
ושנה שעברה היו כמה שהופיעו עם שירים שלהם (וגם בעונה הראשונה)
אני בספק אם יש יו''ר 454950
"ו*ב*שנה שעברה..."
אני בספק אם יש יו''ר 454988
איתך במאבקך האבוד!
אם תרצו אין זו אגדה 455011
הידד. אני ממנה אותך למזכיר העמותה להצלת הבכל''ם, התשכ''ג.
אם תרצו אין זו אגדה 455118
ומי יהיה מזכיר העמותה שנה הבאה?
אם תרצו אין זו אגדה 455120
שורה ישחרר רק המוות.
אם תרצו אין זו אגדה 455175
בטח סתם טעות אבל כותבים משורה ישחרר רק מוות
אם תרצו אין זו אגדה 455176
אתה המזכיר הבא! העמותה ללעידוד ה"א הידיעה תיאלץ לבלוע את הצפרדע.
אם תרצו אין זו אגדה 455180
לבלוע את צפרדע.

אגב, מתוך ה-''אגודה ללעידוד'' שלך אני מסיק שהאגודה לעידוד הבכל''ם כבר הגיעה להשגים נכבדים ביותר.
אם תרצו אין זו אגדה 455183
העמותה ל*הצלת* הבכל"ם. כל הבכל"מים שחברי העמותה מכפילים ומשלשים אינם מספיקים כדי להוציא את האותיות השימושיות האלו מרשימת הזנים המועדים להכחדה אם לא נתעורר מאדישותנו. רק החיריק נמצא במצב קשה יותר.
אם תרצו אין זו אגדה 455186
אני מציע להקים מיזם של רביה בתנאי מעבדה. אם נצליח להרבות אותם בשבי נוכל אח"כ לשחרר אותם ולראות האם הם מסתדרים.

החיריק במצב קשה? ו' החיבור השרוקה במצב קשה הרבה יותר, ויש הטוענים שנכחדה.
אם תרצו אין זו אגדה 455195
זהו, שאני מנסה להפוך את האייל לבית הגידול שלהם.
אם תרצו אין זו אגדה 455198
האייל הוא בית גידול גרוע, כיוון שאין שוררים בו תנאי מעבדה. כל אלמוני מהרחוב יכול להיכנס ולדלל את שיעור הבכל''מים באייל. החדשות ברדיו, לעומת זאת, יוצרות תנאים מבוקרים היטב. למרבה הצער העורכים שם אינם מעונינים בהקמת גרעין רביה הולך וגדל אלא רק (כמו כל גני החיות הישנים) בשימור מספר פחות או יותר יציב כדי שהמבקרים יוכלו לחזות ביצורים המשונים הללו.
אם תרצו אין זו אגדה 455203
מה לעשות, ברשות השידור יש לי עוד פחות השפעה מאשר באייל.
אם תרצו אין זו אגדה 455227
מעולם לא חשבתי שאקרא ממך הודאה כזאת בריש גלי.
אם תרצו אין זו אגדה 455237
וו שרוקה עוד יש בודדים שהוגים. את הפתוחה (וַאֲנִי למשל) כבר אין למצוא בכלל.
אם תרצו אין זו אגדה 455239
את השרוקה הוגים בעיקר במסגרת ביטויים שהיא חלק מהם ("הבטיחו לי עולם וּמלואו"). הפתוחה אכן במצב גרוע עוד יותר. אני משתדל להשתמש בשתיהן, אבל לא פעם אני מוצא את עצמי במצב המגוחך בו אני מחפש ניסוח שלא יחייב אותי לבחור בין להישמע מנותק/מתנשא/פלצני לשומעים לבין לדבר באופן שגוי במודע.

אגב, יש עוד שלל צורות שנכחדו או נכחדות, כמו למשל הציווי (ששורד רק בצורותיו הקצרות ביותר כמו "בוא", "שב" וכו').
אם תרצו אין זו אגדה 455272
"אבל לא פעם אני מוצא את עצמי במצב המגוחך בו אני מחפש ניסוח שלא יחייב אותי לבחור בין להישמע מנותק/מתנשא/פלצני לשומעים לבין לדבר באופן שגוי במודע" - קורה לי עם פעלים בנקבה-רבים-עתיד.
אם תרצו אין זו אגדה 455288
היום גם ''הן ילכו'' ו''אתן תאמרו'' מקובלים על האקדמיה, כך שלא יהיה בהם משהו שגוי.
אם תרצו אין זו אגדה 455372
אההה, נו, אם *האקדמיה* מרשה...
אם תרצו אין זו אגדה 455376
האקדמיה לעייני לשון היא המוסד המחליט בענייני תקינות.
אם תרצו אין זו אגדה 455386
לא נכון. השכן שלי מלמעלה הוא זה שמחליט.
אם תרצו אין זו אגדה 455387
באיזה קומה אתה?
אם תרצו אין זו אגדה 455309
קורה לי עם ב' כ' ופ' בראש מילה שנהפכות לרפות (אחרי ב', כ', ל' ובמקרה של כ', גם ו').
אם תרצו אין זו אגדה 455311
אצלי הבעיה הזאת מופיעה רק אם אני חוזרת על מלה שמישהו אמר רגע קודם בהיגוי שגוי, ואני מרגישה שאם אחזור עליה בהיגוי הנכון זה יישמע כמו תיקון או נזיפה סמויה.
כנסו! 455330
אני כבר מזמן משבש בכוונה את מס' הבית בו אני גר כשאני מוסר את כתובתי, כי נמאס לי שמתקנים אותי ל"שמונָה עשרה".
ארכיבאי! 455331
ארכיפרכי! 455333
כנסו! 455338
זה דווקא תיקון שלא מוכר לי, אבל ''נראה'' ב-א' סגולה באמת כבר איננו נשמע כלל ועיקר.
כנסו! 455341
כן, על זה אני מנדנד לכל מה שזז באזור שלי. מי שאומר "נראָה לי" (בזמן הווה) זוכה מיד לתשובה "אז כנראָה זה נכון". למותר לציין, אני לא ממש טיפוס אהוד.

את ה"שמונָה עשרה" עוד אפשר להבין, בגלל השבע עשרה והתשע עשרה שעוטפים אותו משני צדדיו, אבל מקור ה"נראָה לי" נעלם ממני.
כנסו! 455349
לא נראה לי שה''שמונה עשרה'' ב-נ' קמוצה קשור ל''עטיפתו'' - סביר יותר שזה קושי בהיגוי הנכון. לעומת זאת, המוזר לי ביותר הוא ''המאה השבע-עשר'', שפרופ' מסוים (שמו זרח מפרחוני) עוסק בה באינטנסיביות.
כנסו! 455351
"שמונֶה עֶשרה" יותר קשה להגיה מאשר "שמונָה עשרה"? לא בפי. אם כבר, הייתי מצפה להשמטת תנועה אחת לכיוון "שמונֶשרה".

ושאלה לקוראים הדתיים: אתם, שתפילת שמונה עשרה היא מושג יסוד עבורכם, פטורים מהטעות הזאת?
כנסו! 455368
נתת בעצמך את ההסבר לשיבוש - נראה לי הסבר פונטי קלאסי. לעבריי ימינו כבר אין בעיה עם דיפתונגים, לכן כבר לא "צריך" לומר וִילדים (ואם הנסיבות ההיסטורו-לשוניות היו שונות, היינו יכולים לומר "נְראָי" בלי לכווץ ל"נראֶה"‏1). אבל פעמיים ברצף אותה תנועה זה כבר יותר בעייתי, כנראה. הסגול נוצר כשעוד הגו את העי"ן. השמטת תנועה אחת היא פתרון אחד, אבל החזרה לתנועת A גם היא פתרון, כנראה יותר נוח.

1 דיסקליימר: הכותב אינו בלשן, והאמור הוא ספקולציות חסרות אחריות. אבל, לאורן, האם באמת בזמן עבר יש לומר "נראָה"? הרי בגזרת השלמים הצורה היא זהה לעבר ולהווה - אם פונטית קרה שינוי בהווה, למה לא בעבר?
כנסו! 455383
אט טו, ירדן?

בבניין הנפעל, גזרת השלמים, צורות העבר וההווה איננן זהות. בראשונה פתח, ובשנייה קמץ.

אך לשאלתך המענייננת אין לי תשובה. אין לי מושג מדוע נִרְאַי הפך לנִרְאָה, בעוד נִרְאָי הפך לנִרְאֶה.
תודה וסליחה 455390
כנסו! 455366
עכשיו נזכרתי במקרה האחד שבו אני לא מצליח להביא את עצמי לידי ההגייה המשובשת, ונאלץ לספוג תיקוני שווא - כשאני מבקש את הסנדביץ' בגָ'בָּטה. יצוין לשבח עובד אחד של "ארקפה" בחיפה שציין אותי לשבח על ההגיה הנכונה. ואני עדיין תוהה מה המקור לשיבוש: הייתכן ש"אבא" של פינוקיו?
כנסו! 455384
לפני שנים ספורות יורם מלצר תמה תמיהה זהה בהארץ

[*] למה הנודניקים בארכיון הארץ לא מציינים את תאריך הפרסום המקורי??
כנסו! 455385
מצחיק מאוד. פתאום קלטתי שפעם כבר הפניתי לשם. אבל גם ירדן חוזר על עצמו...

תגובה 833
כנסו! 455391
איזה קשקשן הייתי פעם!
כנסו! 455389
[*] 6 ביולי 2005. http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...

(צריך להשמיט את כל הפרמטרים של הקישור (פרט למספר הכתבה), ולשנות מ-ShArtPE ל-ShArt)
כנסו! 455395
תודה!

(אני מבין שהפתרון היחיד נגד נודניקים ב"הארץ" הם נודניקים ב"האייל")
כנסו! 456924
ישנה סנבצ'יה המתכנה "סבא ג'בטו" בבאר שבע...

אם תרצו אין זו אגדה 455247
ומה עם קמוצה בקמץ קטן (כמו ב"ואניה") למשל? נכחדה מכל כחוד!
אם תרצו אין זו אגדה 455291
לפחות הוו החרוקה, תישאר כמו בירתנו המאוחדת, לנצח נצחים.
אם תרצו אין זו אגדה 455292
אכן - וירושלים לעולם ועד!
אם תרצו אין זו אגדה 455294
מישהו עוד אומר "הורים וִילָדים"? עד כמה שאוזני משגת, מחוץ לחדשות קול ישראל זה רק "וֶיֶלַדים".
אם תרצו אין זו אגדה 455303
אני אומר ככה וגם משתדל להקפיד על שורוק לפני בומ"ף ולפני שוואים. אני לא מצליח להקפיד על הגיה נכונה לפני חטפים.
יורש העצר אומר את כל ווי החיבור בהגיה עירקית כבדה (למשל Saba waSavta).
אם תרצו אין זו אגדה 455306
אוי לבושה. מסתבר שלא הבנתי את הודעת איזי לעיל. אני תקווה שכזאת לא תשוב.
אם תרצו אין זו אגדה 455248
הפתוחה תיעלם סופית כאשר איש כבר לא יזכור אפילו את ''כפתור ופרח''...
אם תרצו אין זו אגדה 455249
ה-ו' של כפתור וָפרח היא קמוצה. ו' פתוחה היא לפני חטף פתח.
אם תרצו אין זו אגדה 455250
אמת ויציב.
אשר על כן שאלה לי אליך: האם היה אי פעם הבדל בהיגוי בין קמץ ופתח?
קמץ אלף או. 455252
אני זוכר שאת סבי שר לי את שיר הערש הזה בהגיה אשכנזית כבדה.
קמץ אלף או. 455253
איזה שיר ערש?
והאם זה עונה על שאלתי? (בכנות, פשוט אינני יודעת).
קמץ אלף או. 455254
אני זוכר את השורה הזאת ואת המנגינה. נדמה לי שעוד אחת השורות היא ''לומד אלף בית''.
קמץ אלף או. 455256
רשום מיד את המנגינה!
בבקשה: 455257
לה-לה-לה-לה
לה-לה-לה-לה-לה
לה-לה-לה-לה-לה
לה-לה-לה-לה-לה
לה-לה-לה-לה
קמץ אלף או
בבקשה: 455258
תודה. נדמה לי שעכשיו אני מזהה, אבל בגרסה של ''טה-טה-טה-טה...''
ביידיש זה נשמע יותר טוב 455505
חדר קטן, צר וחמים
ובכירה אש
שם הרבי את תלמידיו
מורה אלף-בית
שם הרבי את תלמידיו
מורה אלף-בית

את תורתי, ילדי-חמד
שימרו, זיכרו-נא
שנו ילדים וחזורו
קמץ-אלף: אָ
שנו ילדים וחזורו
קמץ-אלף: אָ
ביידיש זה נשמע יותר טוב 455506
חביב.
ביידיש זה נשמע יותר טוב 455522
תודה. בינתיים מצאתי גם את המנגינה:
אם תרצו אין זו אגדה 455268
נאמר לי פעם שכן, אבל לא זוכרת כלום מעבר לזה.
אם תרצו אין זו אגדה 455271
תודה. אולי מישהו אחר יוסיף את ידיעותיו.
אם תרצו אין זו אגדה 455296
חכמי טבריה לא היו טורחים להמציא שני סימנים עבור שני צלילים שנשמעים אותו הדבר. לכן סביר להניח שבתקופה ההיא, קמץ קטן נשמע כקמץ גדול, וחטף פתח - כמו משהו בין שווא לפתח.

דווקא ההבדל בין פתח וקמץ השתמר (כפי שציין הגלילי) במבטא האשכנוזי (וגם בתימוני).
אם תרצו אין זו אגדה 455300
אני כמעט משוכנעת שקמץ קטן לא נשמע כמו קמץ גדול.

ושאלתי אל הגלילי מופנית כעת כלפיך - אם ההבדל בין פתח וקמץ השתמר במבטא האשכנזי או בתימני, במה הוא מתבטא?
אם תרצו אין זו אגדה 455307
לא גלילי אלא ראובן. אני אידיוט ואל לך להסתמך עליי.

היום, בעברית הישראלית - ברור שקמץ קטן נשמע אחרת מקמץ גדול. לדוגמה במילה חָכְמָה. אולם סביר שבימי המצאת הניקוד היתה לחי"ת ולמ"ם אותה תנועה.

ההיגוי האשכנזי מבטא קמץ (קטן כגדול) בצליל של חולם ישראלי. ההיגוי התימני לא רחוק מזה (הערה: "אין כמוני, מלאווח תימני" הוא חרוז). מפאת הקשר הדל בין אשכנז לתימן לאורך הדורות, סביר ששניהם משמרים משהו מן העבר המשותף, בו קמץ (קטן כגדול) בוטא כמו קמץ קטן היום.
אם תרצו אין זו אגדה 455273
מה מקור הביטוי הזה?
אם תרצו אין זו אגדה 455280
שאלה טובה. יש מתנדבים לתשובה?
אם תרצו אין זו אגדה 455282
משהו שקשור לעיטורי בית המקדש (ומסמל שלמות)?
אם תרצו אין זו אגדה 455283
הא? מעניין. לא הייתי חושבת על זה.
אם תרצו אין זו אגדה 455285
בחיי שלא גיגלתי קודם: http://www.jafi.org.il/education/ivrit/bank/clear/7....
אם תרצו אין זו אגדה 455287
נראה לי ששמעת על זה פעם מזמן וזכרת משהו, אם כי לא במודע. די מדהימים הדברים האלה. בכל אופן, נאה דיברת - כפתור ופרח.:)
אם תרצו אין זו אגדה 455290
נזכרתי שמורה של הבת שלי דיברה על זה בכיתה ב' או ג', בלימודי תורה או ''תפילה'', משהו כזה. נדמה לי שזו היתה תקופה שבה החליטו במשרד החינוך לתגבר את לימודי היהדות בבתי הספר החילוניים, ונדמה לי גם שעד היום שמורה אצלי מחברת ובה ציור או ציורים על פי הנושא.
אם תרצו אין זו אגדה 455295
אולי זו הייתה התקופה שבה למדה גם ברקת...
עטור מצחך זהב שחור הוא יפה, כן שחור הוא יפה 455278
כל עוד יושמע ברדיו לפעמים השיר "כי שחורה את ונאוה את", יישמע כפל ה"ואני", ו' פתוחה בגאון, בתחילת הפזמון. וכשהוא כבר לא יושמע, אז ודאי יושמע עדיין "עטור מצחך", שבו רק "ואני" אחד, אבל הוא מקבל במה שלמה משלו בלחן, ומהודהד פעמיים!
עטור מצחך זהב שחור הוא יפה, כן שחור הוא יפה 455279
ואני מאשרת.
עטור מצחך זהב שחור הוא יפה, כן שחור הוא יפה 455318
הבוקר השמיעו ברדיו את השיר "מקהלה עליזה" בביצועו של שייקה אופיר בליווי מקהלת הצדיקים ע"ש ילדיקוב.
צרמה לי מאוד הגייתו של אופיר: "על ראש הברוש שבַּחצר שמחה וְהמולה"
אני לא יודע איזה חלק מהצרימה נבע מהטעות בעברית ואיזה מהסטיה משירתה של חוה אלברשטיין "על ראש הברוש שבֶּחצר שמחה וַהמולה".
בכל מקרה, חיית הבית שלי מכונה "הֶחתול" (או בקיצור, הֶ).
עטור מצחך זהב שחור הוא יפה, כן שחור הוא יפה 455397
תגובה 223742
חיות המחמד שלי פטורות כי שתיהן נקבות.
עטור מצחך זהב שחור הוא יפה, כן שחור הוא יפה 455321
יש הרבה שירים כאלה.
תשע מאות מיליון סינים - ואני, מי אני, מה אני?
ואני יודע כי לקול התוף בערי מסחר חרשות וכואבות...
ואני חושב שבימים טרופים אלה אנחנו חייבים להפסיק את הברדק, להפשיל שרוולים ורבוטה, עבדה.
וכיו"ב.
עטור מצחך זהב שחור הוא יפה, כן שחור הוא יפה 455345
לפחות בשיר האחרון זה יותר מלגיטימי.
אלהים, יצרתי מפלצת 455367
אמא? 455374
האם כוכב נולד בירידה השנה? 455630
כוכב נולד 456224
עוד עונש שכנראה מגיע לנו - כמו נשיא אנס, ח''כים סוחרי סמים וכל השאר,
אנחנו מוכנים להתפשר על זה שירכבו עלינו - אז רוכבים עלינו, וכיון שלא מוצעת אלטרנטיבה ל''תרבות'' שלנו - אז זה מה שאנחנו מקבלים - תמורת תשלום מפולפל,
טוב לפחות שיש אינטרנט שיכול להחזיר לנו את התרבות

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים