זמר הטנור לוצ'אנו פבארוטי הלך לעולמו 2894
הבוקר (ה') הלך לעולמו בגיל 71 הטנור לוצ'אנו פבארוטי, זמר האופרה המפורסם בעולם.

פבארוטי נולד ב-‏1935 למשפחה קשת יום והחל ללמוד פיתוח קול כאשר היה בן 19 ועסק בהוראה. בשנת 1961 החל להופיע על במת האופרה ובתוך שנים מעטות רכש שם של זמר מחונן. פבארוטי כבש את עולם האופרה בשנת 1972 בהופעה במטרופוליטן כאשר הקהל בתשואותיו החזיר את פבארוטי 17 פעמים לבמה לאחר הורדת המסך. השתתפותו בטקס פתיחת גביע העולם בכדורגל הפכה אותו לכוכב פופ מיינסטרימי וחשפה את שירתו לקהל רחב בעולם שלא מאזין בדרך כלל לאופרות. בשנות התשעים חבר לשני הטנורים פלאסידו דומינגו וחוזה קארראס והאלבום של השלישיה הפך לאלבום הקלאסי הנמכר ביותר בכל הזמנים. פבארוטי הופיע בפני קהל של כחצי מליון בסנטרל פארק ובמהלך שנות התשעים חבר לכוכבי רוק ופופ.

בריאותו של הטנור הדרדרה בשנים האחרונות ובחודש יולי האחרון עבר ניתוח להסרת גידול סרטני בלבלב. פבארוטי לא התאושש מהניתוח ונפטר כתוצאה מכשל מערכות.
קישורים
לוצ'אנו פבארוטי - ויקיפדיה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

איש גדול הלך, תנצב''ה 456768
היה לי מזל לראות את אחת משלושת הופעות הפרידה שלו במטרופוליטן אופרה בניו יורק ב 2004, בה הוא שר את קאבאראדוסי לצידה של קארול ונס בתפקיד טוסקה ואאז"נ סמואל ראמי האדיר בתור מפקח המשטרה השטני סקארפיה. אני זוכר שהמבקרים כתבו שפבארוטי לא היה בשיאו הקולי באותו ערב ונדמה לי שבני"ט היתה ביקורת קצת ארסית בסגנון "הוא הצליח להגיע, אה והוא גם שר", כעקיצה בגלל ששנה לפני כן הוא ביטל ברגע האחרון את הופעת הפרידה "האחרונה בהחלט".

משקלו ומחלותיו הגבילו את כושר התנועה שלו, וגם התאימו עבורו את ההפקה כך שלא יצטרך לטפס במדרגות או ליפול על הריצפה אחרי שירו בו (הוא נשכב לאט). עבור אידיוט סבאנט כמוני הוא נשאר פבארוטי המופלא, אולי בגלל חרדת הקודש שתמיד הרגשתי כשראיתי אותו מופיע ושר, בקלות וטבעיות כזאת כאילו הוא לא מתאמץ בכלל.

הפעם היחידה שלא הצלחתי ממש להתלהב ורק נהניתי סתם הייתה כשראיתי את שלושת הטנורים באיצטדיון כדורגל עם מערכות הגברה ומסכי ענק. פעם ראשונה ששמעתי עליו היתה בכתבות שפירסם מיכאל אוהד היחיד והמיוחד בעיתון הארץ. אני זוכר איך הוא תיאר את טוסקה ונשיקת הדמים שלה, ואת הטנור הצעיר עם הבוהק המיוחד של קולו.
איש גדול הלך, תנצב''ה 456772
אני מקווה (וגם נוטה להניח) שלא לזה התכוונת...
איש גדול הלך, תנצב''ה 456773
בעצם אולי לזה
אם כי חשבתי שאפשר להשתמש בהסבר השני של
בתנאי שאתה מצמצם מאד את ה one subject במקרה שלי.
איש גדול הלך, תנצב''ה 456776
נשמע לי סביר יותר שיש להרחיב את הנושא היחיד שלך ל-‏2-3-4-5...:)
לא סבלתי אותו...סתם שוויצר ! 457344
(סנוב!...את פבארוטי זה היה מגלגל מצחוק.)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים