עימאד מורנייה, בכיר בחיזבאללה, נהרג בפיצוץ בדמשק 2950
עימאד מורנייה, מס' 2 בחיזבאללה (ומס' 2 בברשימת המבוקשים של ה-FBI, שני רק לאוסאמה בין־לאדן) נהרג שלשום בלילה (ג') בפיצוץ מכוניתו בדמשק.

החיזבאללה, איראן וגורמי תקשורת בעולם הערבי מאשימים את ישראל בחיסול מורנייה, אולם ישראל לא לקחה אחריות למעשה.

מורניה היה ראש הזרוע הצבאית של החיזבאללה, וכונה גם "קצין המבצעים" של הארגון. הוא היה אחראי, בין השאר, לחטיפת החיילים הישראלים ב-‏2000 וב-‏2006.
קישורים
YNet
הארץ
גלי צה"ל
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

''בנפול אויבך אל תשמח'' 471578
אבל במקרה הזה, אפשר אולי אנחת רווחה קטנה.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471579
אם לא יעוף לאויר בניין קהילה כלשהו.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471581
כבר עף.
----
הידעת שעל פי תורת היחסות הפרטית סדר האירועים תלוי בצופה? בהחלט קיימת האפשרות הזערורית שחייזר עם טלסקופ בגודל גלקסיה יצפה בנו בעוד הרבה שנים ויקבל את הרושם שפיצוץ האזרחים התמימים בארגנטינה היה נקמה על חיסול מורנייה (או שהטרור הפלסטינאי החל אחרי ששת הימים).
אבל מכיוון שמדובר בפונקציה של מהירות ומרחק, צופים ממערכת השמש שלנו (גם אם הם נעים במהירות יחסית גבוהה) לא יכולים לבלבל בין סיבה ומסובב בהפרש העולה על שבריר שניה. פרט לצופים מהמחנה הנאור, כמובן.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471616
אני לא יודע. אני לא חושב שישראל צריכה לחדול מהחיסולים רק מפני שאחריהם צפויה לבוא הנקמה, הרי שזו בדיוק מטרת הנקמות, ומכאן שהחיסולים נותנים קלף בידינו. גם הלוגיקה שמאחוריהם הגיונית - קודם כל, להרתיע את מנהיגי ארגוני הטרור שבניגוד לדרגי השטח, רבים מהם באמת חוששים לחייהם. ושנית, לפגוע בהם אופרטיבית - בין אם על ידי הרחקה מהעולם גורמים כישרוניים כמו יחיא עייש ועימאד מורניה שקשה מאוד למצוא להם מחליפים, ובין אם לפגוע טכנית ביכולות ובמנהיגות שלהם, כשהם מסתובבים במחתרת כמו הנייה ונסראללה. באופן כללי, אני מאמין בכל ביטוי של יד ברזל נגד ארגוני כמו החמאס והחיזבאללה.

אבל, האם יש עדות כלשהי לתועלת בחיסולים? חיסול עייש, על אף שפגע ביכולות של החמאס, הוכיח לישראל כמה היא פגיעה (מעבר למחיר באבידות כמובן) וחיסול מוסוואי (שגם הוא גבה בסופו של דבר קורבנות רבים) הוכיח לנו שלפעמים המחליף גרוע בהרבה. את חיסולם של יאסין ורנטיסי קשה יותר לשפוט - הם אכן לא המיטו עלינו אסון, אבל לא בטוח שאפשר לייחס להם תועלת כלשהי. בשורה התחתונה, חמאס היום חזק יותר מחמאס של 2004, גם אם לא ניתן לזקוף הכל "לזכות" החיסולים אלא לכל מיני נסיבות אחרות. אין ארגון טרור שלא סבל מנחת זרועה של ישראל. החמאס איבד את שני מנהיגיו בזה אחר זה והמנהיג הנוכחי שלו (אני מדבר על משעל, לא על הנייה) ניצל מניסיון חיסול כמה שנים טובות קודם לכן, הטרוריסטים הבכירים בדרג המבצע חוסלו (עייש) או נוטרלו (דף) גם הם. הג'יהאד האיסלמי איבד את מנהיגו פתחי שקאקי. חיזבאללה איבד מזכ"ל (מוסוואי) וסוג-של-ראש הזרוע הצבאית. אש"ף איבד בזמנו גם הוא את רוב בכיריו (עלי חסן סלאמה, אבו-ג'יהאד וכו') וגם עראפת בעצמו ניצל מחיסול. לרשימה אפשר להוסיף גם את עלי אבו מוסטפה מהחזית העממית, וכמובן הרבה מאוד טרוריסטים זוטרים כמו קוואסמה, סלאח שחאדה וכו'. לסוף הרשימה נוסיף גם את ברגותי אותו עצרנו.

אין אף אדם שפעל נגד ישראל ולא שילם על כך בדרך כזו או אחרת. מישהו באמת יכול לראות כאן תועלת כלשהי? אני יודע שהשוואה בין רף הטרור ומצבנו האסטרטגי לפני 20-30 שנה לבין מצבנו כיום היא בלתי אפשרית, עקב ריבוי פרמטרים. אבל אני חושב שאפשר בודאות להגיד שמצבנו לא הוטב משמעותית, על אף מדיניות החיסולים האגרסיבית. נכון, אולי אלמלא החיסולים היה מצבנו גרוע יותר. אבל זה קצת מזכיר את היריקות מהרכבת נגד הפילים.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471617
יריקות מהרכבת נגד הפילים?
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471618
נו, חשבתי שהבדיחה מוכרת.

איש אחד יורק מחלון הרכבת לאורך כל הנסיעה. ניגש אליו אדם אחר, שואל אותו, למה אתה יורק מהחלון? עונה לו הראשון - כדי שלא יבואו הפילים הורודים. אבל אין שום פילים ורודים! ממשיך להקשות האדם. "נו, רואה שזה מועיל?". או משהו כזה, אני לא טוב בלספר בדיחות.
''ברוך דיין אמת'' 471644
לי זה גם קצת מזכיר את ההוא ששאל במה הוטב מצבינו אחרי ארוחת הבוקר, כאשר ברור שמחר בבוקר נהיה רעבים שוב.

וגם להפך,

ההוא ששאל במה יורע מצבו אם הוא יפתח את בטן האווזה שמטילה ביצי זהב, כאשר ברור שהביצים שיצאים לה מהבטן הם שלו.
''ברוך דיין אמת'' 471646
אז החיסולים משביעים את הרעב שלנו למשהו? מין צורך קמאי לנקמה?

או שאתה טוען שבלי החיסולים מצבנו היה בהכרח גרוע יותר מאשר היום?
''ברוך דיין אמת'' 471648
לא בהכרח גרוע יותר, ולא בהכרח לא גרוע יותר. הנתונים ברמה הזו (חיסולים לאורך זמן לעומת טרור לאורך זמן) כנראה לא יכולים לתת תשובה.
''ברוך דיין אמת'' 471649
על זה אני חושב שעמרי, אתה ואני מסכימים. זה לא מה שהבנתי מתגובתו של המסביר
''ברוך דיין אמת'' 471651
יש למנות מסביר למסביר.
''ברוך דיין אמת'' 471653
אני מתנדב להסביר את המסביר.
ובמקרה אני מסכים איתכם שיתרון/חסרון בתהליכים לאורך זמן לא יכולים להיבחן נקודתית.
אי אפשר (אין טעם) לשאול במה הועילה לי ארוחת הבוקר של היום, (אישתי מרחיקת לכת ואומרת שכל ארוחה בעצם מזיקה לי). יחד עם זאת אני בטוח שגם אתה תמשיך לאכול - כי אתה לא בוחן את היתרון באופן נקודתי או בדיד.

---
נדמה לי שהיה אחד שערבב בדיקה נקודתית לתהליך רציף ומצא שהאצן המהיר אכילס לא יכול להשיג צב, או משהו כזה.
''ברוך דיין אמת'' 471656
אוקי, אני חושב שהבנתי. בוא נמשיך עם האנלוגיה

אם לא אוכל בכלל, אני מניח שתופעות הלוואי יגיעו תוך מספר קטן של ימים - אם לא נחסל בכירי מחבלים, האם תהיה לזה השפעה?

החמאס התחזק משנת 2004 בגלל החיסולים? למרות החיסולים? ללא קשר לחיסולים? (אני חושב שהתשובה היא בעיני המתבונן)

אם הכוונה אינה להחליש את אויבנו, האם לחיסולים יש מטרות נוספות? הרתעה? (אולי), נקמה? (בטוח)

אני אישית לא מתנגד למדיניות החיסולים בזמן לוחמה אבל גם לא להפסקתם כחלק מהפסקת אש כוללת (חיוני בעיניי בראייה בטווח הארוך)
''ברוך דיין אמת'' 471666
אפשר להמשיך באנלוגיה אבל אסור לשכוח שזו אנלוגיה. טווח הזמן של הטיפול בגוף שלך קטן הרבה (נראה סופי) לעומת טווח הזמן של מאבקים לאומיים. ככה ש"מספר קטן של ימים" אנחנו ממשילים לעשרות, אולי מאות, שנים. הבעיה היא שיצורים כמונו, שחיים רק עשרות שנים, מתקשים לעשות שיקולי עלות/תועלת בטווחים שהם ארוכים בהרבה מחייהם.

כאן מדובר במאבק לאומי (לא פרטי). אתה יכול להגיד שאין בזה טעם בכלל ואז כל השיקולים הם ברמת הפרט - בין ארוחת בוקר אחת לחיים של בנאדם אחד. במיקרה כזה, ייתכן שחיסול של מחבל פה מחבל שם זה ביזבוז זמן. אבל אם אתה מאמין במאבק לאומי (או נשחף לתוכו), צריך לעשות את המאזן לא בכל "מספר קטן של ימים" אלא בכל "מספר קטן של דורות". ולראות אם אתה מנצח (במקרה שלנו זה מתקרב לשלום) או מפסיד. אני חושב שב60 שנה של חיסולים התקדמנו. אבל דבר איתי בעוד 600.

כלומר, כמו שאתה לא שואל מה השפעת ארוחה אחת על החיים שלך אלא מה יקרה להם אם תפסיק לגמרי לאכול, כך עליך לשאול, לא מה יקרה אם תוותר על חיסול אחד, אלא מה יקרה (למאבק הלאומי) אם תפסיק לפגוע באוייבך. יש שאומרים שאם נפסיק להכות את אויבינו הם יפסיקו לכות בנו. לצערי אני חושב שהם טועים. אני חושב שכאשר אומה מפסיקה *לגמרי* להכות את אויביה, קורה לה מה שקורה לבנאדם שמפסיק *לגמרי* לאכול. בגלל זה עליה למזער את מספר האויבים שלה בשתי שיטות: (א) לעשות ככל האפשר כדי להשלים איתם. (ב) כשאי אפשר להשלים איתם, עליה להרוג אותם.

---
אגב, הפסקת אש זה לא ראייה לטווח רחוק - זה כמו דיאטה. אם לא נזהרים אז משמינים שוב, ואפילו יותר.
''ברוך דיין אמת'' 471681
''התשובה היא בעיני המתבונן'' - אז אולי הגיע הזמן למנות רמטכ''ל פוסט-מודרניסטי.
הנראטיב שבטנק ינצח 471717
נו, לפני כמה חודשים היה ראיון במוסף הארץ עם איזה קצין בכיר בדימוס שלפני כמה שנים לימד במכללה לבטחון לאומי, והכניס לצה"ל תורת לחימה פוסט-מודרניסטית (ממש כך!) שיושמה במבצע "חומת מגן" (ממש כך!!), ובראיון שפך קיתונות של גידופים בוטים על רוב הפיקוד הבכיר של צה"ל בתקופת מלחמת לבנון השנייה וסביבותיה. על קריאת הראיון עצמו ויתרתי, אבל הכותרות היו באמת מאוד משעשעות, וגם המכתבים למערכת בשבוע שאחר-כך.
הנראטיב שבטנק ינצח 471726
למה ויתרת על קריאת הראיון עם שמעון נווה?

"ראשי צה"ל הם אפסים מוחלטים"
"איך תורגמו הדברים הלכה למעשה? הנה, בקיצורים קלים, ציטוט מתוך דברים שאמר אביב כוכבי בראיון שהעניק לחוקר האדריכלות איל ויצמן (שמקדיש לנוה פרק בספרו החדש "Hollow Land"):

"המרחב שאתה מסתכל עליו, החדר הזה שאתה מסתכל עליו הוא פרשנות שלך. ואתה יכול למתוח את גבולות הפרשנות - לא באופן בלתי מוגבל - כי בסוף זה פיזיקה, יש שם בתים, יש שם סמטאות. השאלה היא איך אתה מפרש את הסמטה. האם הסמטה היא מקום, כמו שכל מתכנן ערים כמו שכל ארכיטקט חושב, שהולכים דרכו. או שהסמטה היא מקום שאסור ללכת דרכו... הפרשנות של האויב היא הפרשנות הקלאסית של המרחב, ואני לא רוצה לציית לפרשנות הזאת, כי אני לא רוצה ליפול לתוך המלכודת שלו. אני רוצה להפתיע אותו. אני צריך להגיח ממקום לא צפוי. לכן בחרנו את השיטה של לעבור דרך קירות, ממש כמו תולעת שמכרסמת ומגיחה מפעם לפעם".
הנראטיב שבטנק ינצח 471753
הדיבורים על המרחב מזכירים לי (אבל רק קצת!) את http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/121
הנראטיב שבטנק ינצח 471769
התפיסות של אביב כוכבי הועמדו בניסיון במלחמת לבנון השניה ובאינטיפדה השניה. במילחמת לבנון השניה על ידי אחד מתלמידיו הבכירים -גל הירש. כל תוספת מיותרת. מה שעולה מהמאמר הוא שהתפיסות שלו מתאימות אולי ליחידות עלית של מחסלים נוסח של ניקיטה, אך לא לצבא של מדינה. המילחמה בשבילו היא עיסוק ככל עיסוק אחר ואפילו אתגר אינטלקטואלי מלהיב. האדם עושה רושם של ד''ר סטריינג'לאב.
הנראטיב שבטנק ינצח 471771
ממש נהניתי לקרוא את הקשקשן. תודה על הקישור.
''ברוך דיין אמת'' 471655
ובכל זאת אנחנו ממשיכים במדיניות שאנחנו לא יודעים אם היא מועילה או לא. האין זה משונה?

אני אגב לא מתנגד למדיניות החיסולים, אני פשוט לא בטוח שיש כאן יותר מאותו דחף שמר בוטון דיבר עליו.
''ברוך דיין אמת'' 471696
אני חושב שלעיתים כן ניתן לראות הישגים ותוצאות בטווח הזמן קצר שלאחר חיסולים.
נדמה לי שלאחר חיסול רנטיסי ויאסין החאמס הצהיר שהוא מעוניין בהודנה והיה איזה שהוא הסכם לא רשמי שהחזיק תקופה מסוימת. בתקופה זו לא היו מעשי טרור מצד חמאס.
תוצאה נוספת של חיסולים אלו היתה שהחמאס בעזה נותר ללא מנהיג מקומי (מה שחיזק את משעל). אף אחד לא לקח על עצמו באופן רשמי את ההנהגה.

בעיני חיסולים הם אחד האמצעים היותר אפקטיבים למאבק בארגוני טרור. הם מוכיחים שהארגון נפרץ ונחשף ע''י הצד שני ולכן יוצרים חשדנות ובלבול. הארגון משקיע משאבים להישרדות על חשבון יצירת טרור.

דרך אגב, כל תגובות הנקם של אגוני הטרור בעקבות חיסול מנהיגים מוכיחות שארגוני הטרור ודרג פעילי השטח (בניגוד להנהגה פוליטית) מייצרים טרור ממניעים מגוונים. מתוכם המניע של ''מאבק לשחרור לאומי'' הוא משני בלבד.
''ברוך דיין אמת'' 471708
''דרך אגב, כל תגובות הנקם של אגוני הטרור בעקבות חיסול מנהיגים מוכיחות שארגוני הטרור ודרג פעילי השטח (בניגוד להנהגה פוליטית) מייצרים טרור ממניעים מגוונים. מתוכם המניע של ''מאבק לשחרור לאומי'' הוא משני בלבד.''

לא הבנתי את ההוכחה...
''ברוך דיין אמת'' 471712
לא התכוונתי להוכחה לוגית.

מה שהתכוונתי לומר הוא שפעילי טרור מעורבים בפעילות טרור מכל מיני סיבות וברוב הפעמים הסיבה האידיאולוגית היא משנית בלבד. דוגמה לכך היא המוטיבציה של טרור שבא כנקמה על חיסול מנהיג הארגון. היא אינה קשורה למטרות האידיאולוגיות המוצהרות של הארגון. הרבה פעמים ארגוני הטרור רגישים יותר לפגיעות בארגון שלהם מאשר לפגיעות במטרות הפוליטיות/אידיאולוגיות שלהם.

אני חושב שמניעים נוספים של ארגוני טרור קשורים לרצון של הארגון לשרוד (ארגונים רבים הם בעלי תכונה זו), יוקרה ומעמד חברתי, כסף, צורך באלימות או במאבק כלשהו.
''ברוך דיין אמת'' 471718
"האין זה משונה"? לא. זה נכון לרוב המדיניויות, אלו שבפועל ואלו שלא ננקטו, וברוב התחומים בחיינו, גם הציבוריים וגם הפרטיים. ומה שנכון הוא שאנחנו לא *בטוחים* מה מועיל - זה לא אומר שאין לנו סיבות טובות להאמין בסבירות גבוהה שדברים מועילים. מבחן התוצאה הוא לא המבחן היחיד.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471619
I didn't know that, and I strongly believe this is a false interpretation of relativity
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471621
אתה צודק. סיבה ומסובב לא נפגעים על פי היחסות הפרטית. ביחסות כלליות העסק יותר מסובך, ואני לא מבין מספיק בלולאות זמן סגורות.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471654
סיבה ומסובב לא, אבל סדר האירועים עלול להיות תלוי בצופה. ומאחר והפיגוע בבואנוס איירס היה מרוחק מהחיסול של מורניה, אולי יש קונסטלציה מעוותת כלשהי בה לעיני צופה מסוים החיסול של מורניה קודם לפיגועים בארגנטינה.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471663
אין מערכת יחוס כזו, היות והאחד נמצא בחרוט האור של השני.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471668
אני מקווה שאני מנער בהצלחה את האבק מלימודי הפיסיקה הרחוקים: ברגע שאירוע ב' "ידע" על אירוע א' (במובן שהפרש הזמן בין האירועים היה גדול מהזמן שלוקח לאור לגמוא את המרחק ביניהם, במערכת מסוימת(1)), אז אירוע א' בהכרח קודם לאירוע ב', לעיני כל הצופים. זה לא משנה אם זיהינו קשר של סיבה ומסובב בין האירועים, וזה גם לא משנה מה המרחק בין האירועים.
אגב, ספציפית במקרה הזה אני מניח שהיה קשר - בעקבות הפיגוע, שתוכנן בידי מורניה, אני מניח שהוא חיזק את מעמדו בארגון, מה שהביא בסופו של דבר למעמדו היום (או לפני שבוע), מה שהביא לחיסול.

------------

(1) אם זה נכון במערכת אחת זה נכון בכל המערכות. מערכות אינרציאליות כמובן.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471699
בנוגע לפיזיקה: אתם צודקים, אני טעיתי (סדר האירועים אינו מוחלט אבל עדיין אי אפשר להפוך בין סיבה למסובב - בהנחה שהסיבה מספיק קרובה כדי להעביר אינפורמציה למסובב).

(איפה אני קובר את עצמי אחרי פשלה כזאת)
כפי שכתב ברי סחרוף 471702
''כמה חול כמה יוסי''.
כפי שכתב ברי סחרוף 471704
מעורר נוסטלגיה...
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471778
אין צורך בקבורה, מהטעם הפשוט שהאנלוגיה כל כך חביבה שלא חשוב אם אינה מדוייקת פיזיקלית.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 474361
לעולם אי אפשר להפוך בין סיבה למסובב, כי אם א' השפיע על ב', סימן שב' נמצא בחרוט האור של א', ולכן קרה אחריו בכל מערכת ייחוס (ולכן לא תוכל להגיע לסתירות לוגיות כמו אנשים שמגיבים על משהו שעוד לא קרה וכו'). לעומת זאת אם אף אחד מהם לא בחרוט האור של השני, תמיד תהיה מערכת שתראה אותם בסדר הפוך.
מדהים כמה שזה יפה. כשאני חושב על זה, לשנייה אחת נדמה לי שיש אלוהים... זהו, עברה.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471671
"באבוד רשעים רינה" (משלי י"א, 10)
''בנפול אויבך אל תשמח'' 471673
ועדיין, אנחת רווחה קטנה תספיק
''בנפול אויבך אל תשמח'' 675564
כשחיזבאללה עובר לאיומים נואשים, הולך ומסתמן שחיסול מורנייה‏1 די נטרל את היכולת האסטרטגית‏2 של האירגון.

נסראללה הולך ומצטייר כדמות ייצוגית בלבד שהצליחה בעיקר להסיט את תשומת הלב מהמוח האמיתי.

___

1. יהיה אשר יהיה הגורם שעשה זאת.
2. וכמובן, גם ההסתבכות בסוריה לא הועילה. מעניין אם מורנייה היה מצליח למנוע את זה.
''בנפול אויבך אל תשמח'' 677344
ואולי, בזהירות, גם עוד אחת קטנה.
הנה משהו שהכנתי קודם 471583
הנה משהו שהכנתי קודם 471607
מישהו יודע למה קוראים לזה באנגלית baklava, עם v, כשבערבית בכלל אין את הצליל הזה, וכשבאנגלית לא חסר הצליל המקורי, w? אולי זה בכלל לא ערבי במקור, אלא תורכי או פרסי, ומשם הצליל?
הנה משהו שהכנתי קודם 471614
Ta'atik from Turkish (Baklavassi), Sorry for the English
בבניין הארץ נתנחם 471593
הצעה 471631
במקום לחסל, עדיף להחליש.

אם מחסלים מנהיג חזק, מקבלים במקומו מנהיג חזק אחר ופיגועי נקמה.

אם היה אפשר להזריק לנסראללה איזה אלצהיימר קל או בעיית לחץ דם גבוה בלי שאף אחד ירגיש, זה היה מחליש את החיזבאללה (מנהיגי טרור לא מתחלפים, הם מתים) בלי תופעות לוואי.
מעניין אם יודעים לפתח דברים כאלה.
הצעה 471632
מעניין יותר מאיפה הגיע הרעיון הזה שחיסול מביא תמיד למנהיג חזק יותר לאויב. נשמע לי מופרך.
מה שהורג את הבוס שלי, מחזק אותי. 471635
דרווין? ניטשה?
מה שהורג אותי מחזק כלכלית את יורשיי 471642
'
ווטסון? קריק?
(בתקווה שזה לא גנטי)
למצוא מי שלא אבד מחזק כלכלית את העיתון 471657
ליווינגסטון? סטנלי!
ההולך לאיבוד בתוך מרפסת מחזק כלכלית את הגבר 471667
'
ש'? ארצי?
עוד לא אבדה תקוותנו 471821
הרץ-אימבר.
אבודים 471831
'
ג'ק? קייט? סויר?
ואולי "האחרים" בראשות בנג'מין לאיונס?
עבדים 471850
השתחחרתי מהכבלים לפני הרבה שנים.
עבדים היינו, היינו. עתה, עתה, בני חורין 471853
'
בזכות ההורדות מהאינטרנט המהיר. lost s04e03
הצעה 471636
זה כנראה מגיע מהמקרה של נסקאללה, שהחליף את מוסאווי. אבל לא זה מה שאמרתי.

לא אמרתי חזק יותר. אמרתי חזק. אם אתה מצליח להחליש מנהיג חזק קיים, והוא לא יודח (כי בדרך כלל אין אף אחד מעליו), זה מצב טוב יותר מאשר החלפתו באחר כשיר.
מלבד זאת, לחיסול יש כל מיני תופעות לוואי לא רצויות, כמו הגברת מוטיבציה.
הצעה 471652
מה שברור שחיסולים אינם מחלישים לאורך זמן פעילות טרוריסטית.
הם מגבירים את השנאה והמוטיבציה, הם מעלים לפעמים מנהיגים מוכשרים על ידי חיסול מנהיג דומיננטי שמהווה חסם לצמיחת מנהיגות חדשה, הם גורמים לפרגמנטציה של ארגון שמקשה על ההתמודדות עימו. הרעיון שעל ידי חיסולים נכניס פחד בליבות הנהגת ארגון הטרור והם יפסיקו את הפעילות, היא whishful thinking.לדעתי, צריך להשמר מפעולה על פי רגשות נקמה וחשבונות חייבים-זכאים ותמיד לשקול חישובי עלות תועלת. חיסולו של יחיא עיאש למשל, היה בפירוש כשל מחשבתי. בגדול, היות שאנחנו הגורם הממוסד והשמרן יותר -מדינה-לעומת ארגוני הטרור שהם הגורמים הרויזיוניסטיים ותאבי השינוי, האינטרס העליון שלנו צריך להיות בהנמכת הלהבות והגבלת הקפן ושלהם בהגברתן. פעולות כמו האחרונה תורמות מאד ליוקרת המוסד (אם אנחנו אחראים לחיסול)וגורמת לנו גאווה רבה. האם הן תורמות לאינטרסים של המדינה? מסופקני.
הצעה 471658
לא הבנתם שום דבר, מה?
אולמרט, ברק ונסראללה המשתלבים רצו בחיסולו של מורנייה הבדלן, כדי לפתוח במלחמה עונתית משתלבת! זה הרי ברורר כשמש! אז מה הטעם בכל הפטפוטים האלה שלא קשורים לכלום?
הצעה 471662
כולנו עפר לרגלך.
הצעה 471770
סליחה , כולנו עפר לרגלי הבלבניט.
הצעה 471745
לא. הם לא רוצים מלחמה, ולא תהיה כזו.
אבל בהחלט ייתכן שמורנייה הוא בדלן (לא מכיר את פועלו מספיק כדי לומר בביטחון).
הצעה 471746
למה הם לא רוצים מלחמה? הם משתלבים, לא?
הצעה 471766
מאחר ו(כמעט) סוכם כאן באיזשהו דיון שמלחמה היא חלק אפשרי ממדיניות, וביצוע מדיניות היא נחלתם של פוליטיקאים מכל צידי המתרס, אז התשובה ברורה.
אבל לא צריך שזה יפריע לך ''לרדת'' על נושא כזה או אחר.
האם יש משהו בעולם שמחליש פעילות טרוריסטית? 471664
חיסולים מחזקים את המוטיבציה, ומחבלים חיים חופשיים הם פרסומת מהלכת לטרור
פרסום מעשי הזוועה נוטע חרדה בציבור, וצנזורה מקלה על דובריהם לשלוט בשדה התקשורת
מצור כלכלי דוחף אנשים לקיצוניות, ותרומות הומניטריות מממנות את הנשק
ניתוק יחסים בגלל הטרור מחזק את הקיצוניים, ותמיכה ציונית בנשיא מחלישה את המתונים
מחסומים מהוים מטרות נייחות וגורם מתסיס, תנועה חופשית מקלה על המחבל
הריסת בתים, הפצצת שטחים, חישוף, ודומותיהן הן ענישה קולקטיבית, והפרדה בין המחבלים ושאר האוכלוסיה הופכת את המלחמה בטרור למעצרי מבוקשים שכל אחד מהם דורש מחלקה
מלחמה בטרור מחזקת את המחבלים, והפסקת אש נותנת להם זמן להתחמש.

אז מה נשאר? להקים להם צבא כדי שיהיה אפשר להילחם בו בצורה מסודרת?
(כן, אני יודע. לחזק, בתבונה ובסבלנות, את הגורמים המתונים, עד שהציבור העוין יבחר מרצונו בדרך השלום. ולהשלים עם אבידות מועטות פה ושם, כי מחיר המלחמה תמיד גבוה יותר.)
הצעה 471640
אתה מתכוון כמו שעשו לרב עובדיה?
הצעה 471645
זה לא עבד על ערפאת...
'אחרי מות גדולים אמור' 471659
מי שנפטר בשיבה טובה/חוסל בשעה טובה הוא תמיד הכי גדול, הכי חכם, הכי מוכשר, הכי חסר/נחוץ/מבוקש.
אז סתם בגלל שאני לא יודע דבר, אני אשער שאחרי שטיפס על כמה גופות למעמדו הרם, היה ל'מעורב' בכל פעולות הטרור בעשור האחרון כמו ששר הביטחון 'מעורב' בכל פעולות צה"ל.
או שאני סתם מקטר והוא באמת רוצח מספר שתיים והעולם הפך למקום מעט פחות מסוכן אחרי שחיסלו אותו.

סקר גולשים - מי לדעתכם הרג את מורנייה?
האמריקאים, כדי לחסוך את הפרס על ראשו
הצרפתים, כדי לזכות בפרס על ראשו
הישראלים, כדי שיהיה להם מה להכחיש
האנגלים, כדי שיהיה ל*הם* מה להכחיש
הרוסים, כי מלחמה מועילה למכירות הנשק
החזבאללה, כדי לרענן את השורות
אל-קעידא, כדי לחזק את מעמד בן-לאדן בפסגת הטרור
החמאס, כדי להכות בשיעים הכופרים
האנטי-סורים בלבנון, כדי להראות שלא רק הסורים יכולים להתנקש
הפרו-סורים בלבנון, כדי להראות שזה לא הסורים שמתנקשים
הסורים, כדי להראות שהם נלחמים בטרור
האיראנים, כדי להראות שהסורים מסתירים טרוריסטים בדמשק
ועד בית, כי השכנים התלוננו בגלל שומרי הראש והמתנקשים שמסתובבים בשכונה
מורנייה, כי הוא היה מעורב בכל פעולות הטרור באיזור בעשור האחרון
'מי שחי על החרב מת כבר לרדת מ(קת) העץ' 471694
'
מי שחושב שאין לו מחליף, מוטב שיימנע מקבורה.
מי שעמדה לו, זה בזכות אבות.
מי שזורה רוח עוצר עד סופה.
מי שלא עובר בדלת, יורד באלונקה מהחלון.
מי ששותק לא נוהג לדבר.
מי שמאבד את המפתח מתחת לפנס גם ימצא אותו שם.
מי שאוכל לבד ימות כמו הסועדים בחברותא.
מי שלקה ברותחין ייזהר ממצנמים.
מי שמאמין בשכר ועונש כשיטה, עדיף שלא יהיה עצמאי.
מי שטרח בערב שבת, יוכל בשבת להזמין משלוח.
מי ששוכב עם כלבים במלונה יקום עם קריאת השכווי.
מי ששוכב עם כלבות במיטה יקום בלי השמיכה.
מי לה' - עליי!
'אחרי מות גדולים אמור' 471700
אישית אני מהמר על המודיעין הסורי.
למלכד את המכונית של אחד האנשים הזהירים והשמורים ביותר בעולם, במרחק יריקה ממטה המודיעין הסורי בלב דמשק נראה לי מבצע קשה מדי ומסוכן מדי לגוף מודיעין מערבי.
לסורים לא רק שהיתה גישה נוחה והזדמנות, היה להם גם מניע - התחזקות המגמות העצמאיות של חיזבאללה וחוסר כבוד לנשיא.
'אחרי מות גדולים אמור' 471701
ועוד עדות נסיבתית שמחזקת את התאוריה שלך: שיטת הפעולה.
'אחרי מות גדולים אמור' 471835
שיטת הפעולה? לא כולם מטמינים פצצות אי-שם? (פלאפון, מכונית, מה שבא ליד)
'אחרי מות גדולים אמור' 471837
עפמ''ז מדובר בכרית הראש במכונית כלומר פעולה כירורגית שלא מסכנת אנשים נוספים. אופן הפעולה של גורמים אחרים באזור נוןטה יותר לכיוון של מכונית תופת עם איזה טונה חומר נפץ.
'אחרי מות גדולים אמור' 471839
על פי מקור זר (ביחיד). יתרה מזאת, התאורים הראשונים, שלא הסתמכו על מקורות עלומים בארגוני ביון כאלה ואחרים, אלא הביאו תאור מפי עדים לארוע, דיברו על נזקים למבני מגורים סמוכים. לא בדיוק פעולה כירורגית שלא מסכנת אנשים נוספים.
'אחרי מות גדולים אמור' 471851
אאז"נ גם מישהו נוסף נפצע בפיצוץ.

למה התכוונת כשכתבת ששיטת הפעולה רומזת למודיעין הסורי?
'אחרי מות גדולים אמור' 471777
המניע שלך קצת חלש, לטעמי. אמנם תמיד היו לחזבאללה קשרים עם סוריה, אבל הוא מעולם לא היה כפוף לה (אלא לאיראן). חזבאללה תמיד היה ''עצמאי'', ואני לא חושב שאפשר באמת להצביע על התחזקות במגמה הזאת, בפרט באופן שאמור לאיים על סוריה. אשר לחוסר כבוד לנשיא - זאת לא סיבה מספיק טובה, מה גם שאני לא בטוח שהיא נתמכת ע''י עובדות.

אם הסורים עומדים מאחורי ההתנקשות (וכך אני מאמין), סביר יותר בעיניי להניח שמטרתם הייתה לעורר מתיחות פנים-לבנונית (הרצח בוצע יום לפני ההפגנה המתוכננת מראש לזכר חרירי), או כמחווה של רצון טוב כלפי ארה''ב וישראל.
'אחרי מות גדולים אמור' 471781
Well, isn't the new tension between Israel and Lebanon a good enough reason?
'אחרי מות גדולים אמור' 471792
לא, משתי סיבות:

א. לסוריה אין אינטרס אמיתי לעורר מתיחות בין ישראל ללבנון. זה לא משרת אותה בשום צורה. וגם אם כן, לא שווה לרצוח את מורנייה בשביל זה.

ב. המתיחות הזו היא סערה בכוס תה. הדבר האחרון שחזבאללה צריך זה מלחמה על הגבול, ולכן הוא יעדיף פיגוע בחו"ל - שביצועו עשוי לקחת גם חודשים. מה גם שלדעתי חזבאללה כבר מבין שאנחנו לא קשורים (לפחות לא ישירות) להתנקשות.
'אחרי מות גדולים אמור' 471812
עד כמה החיזבללה כפוף לאיראן? האם איראן אישרה את התקרית שהובילה למילחמת לבנון השניה? על פי מה שקראתי - לא כל כך. להערכתי, יש בין שניהם מערכת יחסים של תן וקח -שילוב של אינטרסים.
'אחרי מות גדולים אמור' 471830
יש כאן יותר מאשר אינטרסים משותפים. איראן מחמשת, מציידת, מאמנת ומממנת את חזבאללה. חזבאללה משרת אינטרסים איראניים על גבול ישראל (הוא יהיה הראשון להפגיז את ישראל במידה וזו תתקוף באיראן) וקשה לי לדמיין סיטואציה שבה הוא עשוי לפעול באופן שעשוי להזיק לאיראן. זה לא אומר שהאיראנים אישרו את החטיפה, שהייתה אמורה להיות אירוע טקטי במהותו ("אילו היינו יודעים שפעולת השבייה תוביל לתוצאה הזאת לא היינו נוקטים בה כלל" - ח. נסראללה), והעובדה שסמכויותיו של נסראללה קוצצו לאחר המלחמה ע"י האיראנים מלמדת משהו על הסמכות שיש להם בניהול הארגון:

ציטוט משעשע משהו מתוך הקישור הנ"ל (שרלוונטי גם לתגובה 471659):

"המועצה המיוחדת הורתה כי נסראללה ימשיך לשמור על משרת המזכיר הכללי של הארגון וכן לפקח על שירות המודיעין שלו. מי שימשיך להיות אחראי על התיאום בין חיזבאללה לבין הארגונים הפלסטינים, המודיעין האיראני ומשמרות המהפכה, יהיה קצין המבצעים של הארגון, עימאד מורניה."
'אחרי מות גדולים אמור' 471881
אולי אתה צודק למרות שהידיעה אינה נראית לי אמינה. לדעתי ממעיטים מהלבנוניות של חיזבללה. זה ברור מדוע חיזבללה פועל בברית הדוקה עם איראן- הוא צובר המון עוצמה מאיראן וסוריה. לגבי מדיניות האיומים שלנו כלפי איראן: אינני חושב שהיא חכמה; אני אפילו חושב שהיא טפשית. אני משוכנע שבמהלך 27 השנים האחרונות אפשר היה למתן ולשפר את היחסים עם איראן.
'אחרי מות גדולים אמור' 471893
גם עם איראן של אחמדינז'אד?
'אחרי מות גדולים אמור' 471898
'
בטח! למה לא? מדיניות תואמת אמונה אייאטולית שיעית נפוצה, בהחלט היתה מגשרת על הפערים הזעירירים בין התנועה הציונית לבין המצליפים והזבים בחג העש'ורה.

הכל אשמים היהודים.

קופים וחזירים, אגב.
[הוועד למען נגד אנטישמיות לאטנטית באייל]
'אחרי מות גדולים אמור' 471904
אחמדינג'ד הוא באמת תופעה מיוחדת אך הוא איננו המנהיג העליון של איראן והתכוונתי ליחסים עם איראן מנפילתו של השאה. ישראל היתה מהתומכים הבולטים של מישטר השאה השנוא ועל פי פרסומים שונים עזרה לארגן את הסוואק -משטרת הביטחון האימתנית שלו. השינאה לארה"ב באיראן החלה משנות ה-‏50 , מהתפקיד שמילאה בסילוקו של מוסאדק והתמיכה במישטר השאה; ישראל נתפסת בצדק כעושת דברה של ארה"ב. לכן מוטעה לתלות את כל מערכת היחסים בין איראן לבין ישראל באחמדינג'ד למרות שכבודו במ
'אחרי מות גדולים אמור' 471909
חומייני עלה מתוך השיעה ודיבר מתוך השיעה ובשמה, וגם השנאה שהניעה אותו ושאותה דיבר והפיץ היתה דתית במהותה. המחשבות שביטא לגבי ישראל הוזנו מהזיות קונספירציה הרבה יותר עמוקות ומקיפות מכפי שאפשר יהיה לתאר אותן בפשטות במילים כמילותיך - "ישראל נתפסת בצדק כעושת דברה של ארה"ב". האשמותיו של חומייני כלפי ישראל היו כה דמיוניות והפראנויה הציבורית שהפיץ כלפי ישראל היתה כה הזויה שקשה לי להאמין שמשהו שישראל עשתה או היתה עושה במציאות היה יכול להשפיע, לשנות או למתן את השנאה שהפיץ כלפיה.

קצת לא מובן לי איזה קו הסברתי משרתים דבריך, "אחמדינג'ד הוא באמת תופעה מיוחדת אך הוא איננו המנהיג העליון של איראן". לא נראה לי שיש טעם בדקדוקי עניות בעניין זה, שהרי גם ח'מנאי איננו בדיוק מאוהבי ישראל, ושניהם כאחד - ח'מנאי כמנהיג עליון ואחמדינז'אד כנשיא, קוראים להשמדתה.

סיכומו של דבר, החל מנפילת השאח ועד ימינו: לא נראה לי שיש משהו שישראל יכלה לעשות לשיפור משמעותי ואמיתי ביחסים עם איראן ולמניעת התפתחות איראן לאיום בינלאומי, וזאת מן הסיבה הפשוטה שישראל מעולם לא היתה מדינה עצמאית. אם בכלל היתה לישראל איזושהי אפשרות בחירה אי פעם (ולא ברור לי שהיתה לה) - היא נאלצה לבחור בין המשך חסותה של ארה"ב לבין החלפת חסות זו בחיפוש חסותה של בריה"מ . למן 1967 (ולמעשה מ-‏1956, אלא שגם כאן לא ברור אם היתה לה בחירה) עושה ישראל רק שגיאות נוראות, וטוב עשתה בכך שהבחירה האחרונה שבחרה היתה בהמשך הנאמנות לארה"ב על כל המשתמע מכך (כולל איראן, מה לעשות, החיים אינם סיפור אגדה עם האפי אנד).

אבוי לו היתה ישראל נעשית, במקום זה, שלוחה מזרח-תיכונית רעועה של בריה"מ דאז, כיום רוסיה של פוטין. בשאלה אם היתה ישראל ממשיכה במקרה כזה כיישות בפני עצמה או שגורלה היה נחרץ - לא אעסוק כאן ועכשיו, נשאיר אותה לדמיוננו-דמיונך או ליצירתיותו של איזה סופר מד"ב-זוועות בשיעור קומתו של אורוול, אם עוד יקום אחד כזה, יום אחד.
'אחרי מות גדולים אמור' 471910
אינני יודע האם אתה זוכר את הדרך בה הופל השאה. מיליונים הפגינו ברחובות והדבר לא היה רק ממניעים דתיים טהורים. ב- CIA היו אנשים שהזהירו בזמן שהביאו את השאה לשלטון, שארה"ב תשלם ביוקר . השאה דיכא ביד ברזל כל אופוזיציה והדרך היחידה שנותרה אפשרית היתה דרך האייטולות והדת.
אתה נסחף לקיצוניות; מדוע אתה חושב שנגזר על ישראל להיות גרורה: או סובייטית או אמריקאית?
'אחרי מות גדולים אמור' 471915
ובהכירך את ישראל, את מקומה ומיקומה (לא רק הגיאוגרפי), את תולדותיה, כלכלתה, בטחונה, ואת מדיניות הפנים והחוץ שלה ומעמדה הדיפלומטי באומות העולם - איזו אופציה שלישית עמדה בפניה? אני מקווה שלא תאמר: "להיות יישות עצמאית, למן הקמתה", כי אז, למרות שלימדתי עליך סניגוריה לא מזמן, איאלץ להצטרף לכמה חבר'ה כאן ולומר לך: אל תהיה מצחיק.
'אחרי מות גדולים אמור' 471916
אני מאד אוהב להצחיק. במישפט :
"ובהכירך את ישראל, את מקומה ומיקומה (לא רק הגיאוגרפי), את תולדותיה, כלכלתה, בטחונה, ואת מדיניות הפנים והחוץ שלה ומעמדה הדיפלומטי באומות העולם..." אתה קובע מוסכמה שאינה מקובלת עלי.
'אחרי מות גדולים אמור' 471918
כלומר אינך מכיר את ישראל, את מקומה ומיקומה (לא רק הגיאוגרפי), את תולדותיה, כלכלתה, בטחונה, ואת מדיניות הפנים והחוץ שלה ומעמדה הדיפלומטי באומות העולם...? סוף סוף תובנה אחת שלך.
'אחרי מות גדולים אמור' 471920
השלילה הנכונה היא "אינך מכיר את ישראל, *או* אינך מכיר את מקומה..." וכיוצא בזאת.
דה! (מורגן) 471922
כלומר אינך (מכיר את ישראל, את מקומה ומיקומה (לא רק הגיאוגרפי), את תולדותיה, כלכלתה, בטחונה, ואת מדיניות הפנים והחוץ שלה ומעמדה הדיפלומטי באומות העולם...)? סוף סוף תובנה אחת שלך.
דה! (מורגן) 471923
לא בטוח. יתכן שכיוון שאני אלמוני ניתן לייחס לי תובנות נוספות.
'אחרי מות גדולים אמור' 471937
עכש"י, בחבל הארץ הזה (דרום כנען) לא הייתה בכל ההיסטוריה המוכרת לנו (כ-‏3000 שנה) מדינה עצמאית ממש לתקופה של יותר מכמה עשרות שנים.
הכנענים שהיו פה לפנינו היו בני חסות של מצרים או שאר המעצמות האזוריות, ישראל ויהודה (בתקופת בית ראשון) היו קיימות מספר מאות, אך גם הן היו תלויות במעצמות מסביב. בתקופת בית שני הייתה תקופה קצרה של עצמאות (ממרד החשמונאים עד הכיבוש הרומי). מאז הכיבוש המוסלמי הארץ הייתה בד"כ בשליטת אימפריה, מלבד ממלכות הצלבנים הקצרות ותקופה של כ-‏40 שנה במאה ה-‏18 בה מושל מקומי ניסה להנתק מהטורקים.

בעבר היו סיבות גיאו-פוליטיות שגרמו למקום להיות אטרקטיבי עבור המעצמות (נתיבי סחר שמקשרים את אסיה, ערב, אירופה, אפריקה, הים התיכון וים סוף) מצד אחד, ומצד שני, בשל קוטנו (תחום ע"י מדבר יהודה, השבר הסורי-אפריקאי) הוא היה קשה להגנה, ולכן הוא היה נתון לכיבושים חוזרים ונשנים והחליף ידיים שוב ושוב.

יכול להיות שהלחץ הזה של ניסיונות הכיבוש הזרים הרבים עיצבו את הדת היהודית להיות כ"כ לאומנית, תלויית אדמה, ובלתי מתפשרת.

לא ברור לי שהגורמים הכלכליים הנ"ל עדיין רלוונטים, אבל המורשת שלהם נותרה חקוקה בדתות שמניעות כיום את הסכסוך, ואולי באמת אי אפשר להחזיק כאן מדינה עצמאית לאורך זמן.

במובן הזה, התלות באמריקה היא פתרון נהדר.
'אחרי מות גדולים אמור' 471917
במה שילמה ארה"ב ביוקר?

לולא השאח בשלטון היו חומייני וחבורתו תופסים את השלטון באיראן הרבה לפני 79.
'אחרי מות גדולים אמור' 471926
או שלא היו תופסים את השלטון אף פעם.
המהפיכה האיסלמית באירן 471939
נראה לי שהראיון עם אבראהים יזדי רלוונטי לכאן. יזדי היה היועץ של חומייני, סגן רוה"מ ושר החוץ. הוא רצה שאירן החדשה תהיה רפובליקה נורמלית, עם סממנים דמוקרטיים של סובלנות ופלורליזם. הוא התנגד להשתלטות על השגרירות האמריקאית שהביאה, כך הוא טוען היום לכך שאירן הפכה לרפובליקה עריצה, רדיקלית ומנודה. כמו מהפיכות אחרות, מטרת המהפיכה האירנית היתה חופש וזכויות, התקוממות כנגד רודנות השאח. אחרי המהפיכה חומייני עמד בפני השאלה מהי רפובליקה איסלמית. מצד אחד עמד יזדי שצידד בחוקה ובחירות כנגד השמרנים. חומייני התנדנד ביניהם עד שלבסוף פנה לכיוון השמרני.
ואם זה לא מספיק, אז הנה משהו על אירן האחרת
רה''מ 471945
_________
העלמה עפרונית וכאילו מבחן אחרון שנגמר.
'אחרי מות גדולים אמור' 471899
קרה פעם שחשבת על מדיניות ישראלית שאינה מו"מ לשלום שהיא לא טיפשית (הכוונה מול אוייבינו כמובן) ?
'אחרי מות גדולים אמור' 471905
איך איש טיפש כמוני יכול לחשוב על מדיניות שאיננה טיפשית?
'אחרי מות גדולים אמור' 471900
===>"אפשר היה למתן ולשפר את היחסים עם איראן."
ניסו לשלוח להם פיסטוק. זה לא עזר. מה עוד אפשר היה לעשות? אתה חושב שאם נשלך להם את הראש של אולמרט בסלסלה, הם ימתנו את יחסם אל הישות הציונית?

---
אגב, שמעת ששחר פאר הפסידה לשארפובה? אני משוכנע שבמהלך המשחק אפשר היה למתן ולשפר את תוצאתו. שלחתי מכתב לשחר פאר והצעתי לה לשפר את יכולתה.
(וויתרתי על התודות. ככה אני - פשוט אוהב לעזור)
'אחרי מות גדולים אמור' 471911
אתה משוכנע. יופי לך.
'אחרי מות גדולים אמור' 471913
כמובן שאני מתכוון שזה יהיה במסגרת קו שונה של מדיניות שלמה. להגיע להסכם עם הסורים בדומה להסכם שהגענו עם המיצרים. מדיניות שונה כלפי הפלסטינאים וכו'.
סוריה תחקור לבד את ההתנקשות במורנייה‏1 471795
- מה שתורם לאפשרות שהעלית.
אך לא לשם כך נתכנסתי, אלא כדי לתת תהודה לדבריו של שר החוץ הסורי (בידיעה זו) כי חיסול מורנייה מהווה "מכה לתהליך השלום". וזה אולי היתרון הגדול של החמאס, שהוא לפחות, אינו נושא את שם השלום לשווא לאוזניים המערביות הכמהות (תגובה 471689).

ואם כבר הזכרנו שלום, הנה ניסיון מעניין נוסף למימוש רעיונות יוניים: http://www.youtube.com/watch?v=Ycvf9E2cjRs .
-------------------------------------------------------------------------------
'אחרי מות גדולים אמור' 471833
בהנחה שהרמזים לכך שהמוסד הישראלי עומד מאחרי ההתנקשות נכונים (הנחה יותר מסבירה, לדעתי) - מדוע ישראל תמיד ממהרת להכחיש או לנהוג במדיניות של עמימות?
'אחרי מות גדולים אמור' 471834
כדי לא להכריח את הצד השני להגיב.
'אחרי מות גדולים אמור' 471836
ש5אלה יותר מעניינת לדעתי היא מדוע לפעמים מכחישים מכל וכל ולעפמים רק אומרים "אין תגובה".
'אחרי מות גדולים אמור' 471840
'
תלוי אם זה יום זוגי או פרדי. עם שובר שיוויון/הפוגה בשבתות וחגים.
'אחרי מות גדולים אמור' 471847
עובדתית, זה לא נכון. ישראל מעולם לא הכחישה במפורש את מעשיה. היא שומרת על עמימות (''לא נהיה הראשונים שנכניס נשק גרעיני למזה''ת''), מסרבת להגיב, מתעלמת (למשל אחרי הפצצת הכור בסוריה בספטמבר) - אבל לעולם לא משקרת במצח נחושה. כך שאם ישראל טוענת שלא היא חיסלה אותו, צריך נימוקים טובים מאוד כדי לא להאמין לה.
'אחרי מות גדולים אמור' 472362
נימוקים אין לי, אבל הנה תיאוריה - הבטחון של המעורבים בדבר ביכולת להסתיר זאת גדולה מספיק במקרה הנידון.
או הנה תיאוריה אחרת - כמו שכבר אמר מישהו, לישראל אין מדיניות חוץ, יש לה פוליטיקה. עכשיו יושב במקום המתאים מישהו חדש, והוא רוצה להכחיש.
'אחרי מות גדולים אמור' 472363
לאיזו מדינה יש מדיניות חוץ ואין פוליטיקה?
'אחרי מות גדולים אמור' 471838
אבל אם זה הסורים, לא עדיף להם לחטוף אותו ולחסל אותו מחוץ לסוריה? (על גבול עיראק, אולי)
עכשיו מוכח שטרוריסטים מבוקשים (לפחות אחד) מסתתרים ופועלים בסוריה.
'אחרי מות גדולים אמור' 471841
לא לפחות אחד, אלא פחות אחד.
'אחרי מות גדולים אמור' 471842
'
לפחות פחות אחד.
[ממקורות ביון זרים נמסר, כי אחד (כלומר השני), עוסמאן עבדיאת, מראשי הפלג הצפוני של תנועת 'עכבר העיר' המקורבת ל'בני הכפר', לא התייצב למפגש הקבוע של תה 5 אחה"צ, בבית הקהווה ע"ש מרזוק הי"ד]
'אחרי מות גדולים אמור' 471846
"*עכשיו* מוכח"? חאלד משעל מקבל אורחים (שרי חוץ איראניים, למשל) אצלו בסלון בדמשק, בריש גלי ובראש חוצות (וגם קבל עם ועדה. ובפומבי). "ועידת האנטי-אנאפוליס" שבה השתתפו חמאס, הג'יהאד האסלאמי ושאר יהודים טובים נערכה בדמשק. כולם יודעים את זה וסוריה מעולם לא ניסתה להסתיר.
'אחרי מות גדולים אמור' 471852
חאלד משעל הוא מבוקש (?) קטן מאוד, והסורים יכולים להעמיד פנים שהוא עוסק רק בפן המדיני של החמאס ולא עוסק בטרור (כלומר - הוא תומך טרור מובהק, אבל לא עושה כלום בנידון במו אצבעותיו), לפחות - לא כשהוא בסוריה. עיסוקיו של מורניה מעט פחות רב-משמעיים (על פי פרסומים זרים, כמובן).
'אחרי מות גדולים אמור' 471862
מה עניין פרסומים זרים להר סיני? עיסוקיו של מורנייה אינם נושא חשאי, והם פורסמו גם בארץ.

חאלד משעל היה מספיק מבוקש כדי שישראל תנסה להתנקש בו בירדן, ובכל מקרה הוא לא היחיד שמתגורר בדמשק - כך שגם אם הוא לא מהווה דוגמה מוצלחת במיוחד, אני בספק אם זה משנה באופן עקרוני. מה שרלוונטי הוא שסוריה נוקטת בשנתיים האחרונות במדיניות מתריסה ותומכת בגלוי בחמאס ובחזבאללה ולא מנסה להסתיר זאת כלל וכלל, כך שחיסול מורנייה בתוך תחומי סוריה לא בדיוק מסגיר אותה, וגם לא עומד בניגוד לאינטרס סורי מסוג כלשהו.
'אחרי מות גדולים אמור' 471865
'
הר סיני חזר לריבונות מצרית, כמו שארם וטאבה. לכן הוא נחשב כחו''ל גמור בעיניים ישראליות (יש אפילו מעבר גבול. כלומר, יש גם גבול). משכך, 'פירסומים זרים' אינם זרים לגמרי לעניינו.

מר מורנייה זצ''ל, נהג, משום מה, לא לפרסם את מעלליו באמצעי התקשורת הציוניים. אולי היה ביישן ועניו, ואולי סתם אנטישמי.
'אחרי מות גדולים אמור' 472357
זה שיש מעבר גבול, וגבול, לא הופך את המקום ל''חו''ל''.
סיני זה לא חו''ל, וגם פולין לא.

בסך הכל שני מקומות שהיו פעם שלנו והיום הם לא.
'אחרי מות גדולים אמור' 472361
??
'אחרי מות גדולים אמור' 471871
התמיכה בחזבאללה לא היתה גלויה. בזמן המלחמה סוריה טענה שהאמל''ח לא מוברח מסוריה, או שהם מנסים לעצור את ההברחות ולא מצליחים (כמו במקרה מצרים וההברחות מסיני לעזה).
'אחרי מות גדולים אמור' 471872
שנים ידוע שסוריה תומכת בחיזבללה. סוריה מנהלת מדיניות האומרת שהדרך לשקט בלבנון עובר דרך רמת הגולן.
'אחרי מות גדולים אמור' 471877
ידוע, כן. אבל סוריה משתדלת לא לספק הוכחות לתמיכה הזו.
זה שמורניה חוסל בדמשק אמנם לא מוכיח שסוריה מספקת לחזבאללה בסיס מבצעים, אבל אם הסורים היו מחסלים אותו הם היו משתדלים לעמעם יותר את הקשר בין סוריה לחזבאללה.
'אחרי מות גדולים אמור' 471880
'
"סוריה מנהלת מדיניות האומרת שהדרך לשקט בלבנון עובר דרך רמת הגולן"
-------------------------------------------------------------
בעיקר שקט של בית קברות. עם עדיפות מוחלטת לדוגלים בעצמאות וריבונות לבנונית. חרירי, כבר אמרנו?

אממה, הרמה הסורית ('רמת הגולן' בשיח הישראלי) היא הבעיה. כלומר, היישות הציונית הכובשת הנפשעת, שמצווה מהקוראן ל'התנגד' (לפגע/להתאבד/לטרר/למרר את חיי אזרחיה) לעצם קיומה הקולוניאלי במזה"ת החדש. לפני 67 הסורים לא התערבו כידוע בלבנון, ואף שקלו (גם כידוע מזה שנים) להכיר בה כמדינה עצמאית - כולל החלפת שגרירויות. למרבה הצער לא הספיק האריה הזקן מדמשק (לא מושיק מסבארו), ואף לא יוצא חלציו האהבל (לא משה מג'יבארו), לממש תשוקה סורית עתיקה לחיות בצוותא עם האחות הערבייה תוך כיבוד מקומה האוטונומי במשפחת העמים.

אבל כרגיל, הכל אשמים היהודים.
'אחרי מות גדולים אמור' 471709
אין ספק, זו הייתה מזימה של ועד הבית עם מורנייה עצמו.
'אחרי מות גדולים אמור' 471722
אצל רבין זה עבד, למה לא אצל מורניה?
'אחרי מות גדולים אמור' 471723
אתה רואה שזה עבד גם אצלו!
תאוריית הקשר 471876
המשך יבוא... (על פי פרסומים זרים, כרגיל)
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472197
'
כדי לעורר את הקהל הקדוש הזה בדיון בדמותו של עימאד ידידנו המת, כדאי גם לשפוך אור על תחביביו בשוק הבשר של המזה"ת החדש יחסית. מסתבר כי מורנייה זצ"ל נהג להתענג על עכוזי ילדוד'ס מכל ז'אנר שאפשר. כמובן שהכל בהכשר בד"צ של השיעים וטהראן. לא יעלה על הדעת שלוחם חירות כמוהו, ונציג מובהק של ההתנגדות, יקרע להם/ן ת'תחת ללא פסק הפרדת פלחי ישבן. ואכן, אחמניג'ידאד הנכבד בכבודו ובעצם ידו, ידע לשבח את המנוח כצדיק וחסיד אומות העולם. מה שמוכיח.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472198
Could you provide some support for this claim? Wikipedia contains none.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472207
'
תגיד בחור, כמה הוכחות אתה נדרש לרוע מוחלט?
אתה ממשיך להפתיע. 472235
מורנייה = הרוע המוחלט.
הרוע המוחלט = X + פדופיליה.
מכאן נובע -
מורנייה = פדופיל.

תפסיק עם זה, בבקשה. זה לא לכבודך ולא לכבודה של אכסניה.
472365
1. הוא צחק.
2. אותי יותר מטרידה המתמטיקה שלך.
זו לא מתמטיקה, זו לוגיקה. 472398
ובהחלט יתכן שפספסתי את הבדיחה.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472203
אינני חושב שיש לך כאן ויכוח עם מישהו על מעלותיו של הטרוריסט. הויכוח הוא על חכמת מעשה החיסול-אם ישראל ביצעה אותו.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472206
'
איציק יקירי - לעיתים אין צורך להצדיק מעשה במחשבה תחילה. מספיק, למשל, לחשוב על דג'וק מגעיל באמצע המטבח. לא תמחוץ אותו ברכות?
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472211
מוס יקירי,
הוא שאמרתי: כל טענותיך מבוססות על מיצי הקיבה ועל דה- הומניזציה של האויב. גם רבים מהאויבים הם בעלי תפיסת עולם כמו שלך ורואים בנו שטנים, ג'וקים וכד'. למה שלא תיזמו מיפגש ג'וקים משני הצדדים?
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472232
בתחילה היה עושה רושם שאתה כותב דברי טעם, גם כשאני לא מסכים עימך. מה קרה?
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472233
חוק מאן: כשכותב ותיק מאמץ לעצמו דמות וירטואלית חדשה, האישיות הוירטואלית החדשה מתהווה באופן הדרגתי מתגובה לתגובה.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472208
מה זה העניין הביזארי הזה שלך בישבנים?
(אל תענה לי. אני לא רוצה לשמוע אותך מתייחס לאיברים שמתחת לחגורה מעל דפי האייל)
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472366
אם אתה לא רוצה לדעת את התשובה, לשם מה שאלת?
(אל תענה לי. גם אני יודע מה הן שאלות רטוריות.)
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472369
ת'אמת, זו לא היתה שאלה רטורית אלא יותר בכיוון דיסוננס. אני רוצה לדעת את התשובה, אבל לא רוצה לקרוא כאן יותר על אנטומיה אחורית.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472446
'
כולי קינה ונהי על הדיסוננס שפקד את צמתי הנוירונים בתודעתך.

מכיוון ומידת החסד והרחמים שורה עליי - לא אתייחס לאיברים ספציפיים מעל ומתחת לחגורה, אלא למכלול. לעובדה ששרצי-אנוש כדוגמת המחוסל מדמשק מייצגים.

שנים הרבה לפני הולדת האינטרנט, פורסמו בצרפת (שתמיד ראתה עצמה פטרון של לבנון, ובעיקר הנוצרים בה) מעשי הזוועה של הפלשתינאים, אש"ף, ובעיקר כוח 17, כלפי האוכלוסייה האזרחית בארץ הארזים. הימים ימי 'המדינה בתוך המדינה' לפני מלחמת לבנון הראשונה. רצח, אונס, סחיטות, גידול וסחר סמים. כבר אז הוזכר שם אחד במיוחד - עימאד מורנייה. הבחור רק החל את דרכו הטרוריסטית כמתנקש בבודדת בשירות אבו-עמאר. במקביל, כחבר בכנופיית אותו כוח 17, הצטיין במיוחד במישור האישי. באחד המקרים היותר מצמררים הוא אנס ילדה נוצריה בת 12. אביה בא אליו ובפיו בקשה מיוחדת: היות ונכנסה להריון מתוקף התקיפה המינית - היא מוכנה להתאסלם ובלבד שאבי הילד/ה יאות להינשא לה. ואפילו בכאילו. עימאד ירה לו בראש, טבח את כל הזכרים במשפחה הספציפית, ואנס את כל יתר האחיות.

אלו הם גיבורי 'ההתנגדות' ו'המאבק' הפאן-ערבי. כולל עודאי וקוסאי וסדאם חוסיין. וערפאת, כמובן. רוצה סימוכין? ספרו של ראש המודיעין הרומני מזמן צ'אושסקו - משהו שנשמע כמו 'לילות אדומים' (תורגם לעברית).
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472447
Is this story taken from that book?
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472452
'
בספר הזה מתוארים ביקוריו של מר ערפאת במתחם הנשיאותי של צ'אושסקו זצ''ל.

ראש המודיעין הרומני דאז מספר בספר זכרונותיו כיצד עמד מנהיג אש''פ על עקרונותיו לאכלס במיטתו ילד בלונדי אחד למצער. הכל הוקלט וצולם, אגב. כולל הקטע של אריק ולילי שרון (בנפרד).
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472593
So where is the story of Imad Mughniyah taken from?
And what is the thing with Arik and Lili?
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472596
'
יש להפריד בין המקרים. סיפורי הזוועה על המפלצתיות של עימאד מורנייה, כוח 17, אש"פ, בלבנון של שנות השמונים, פורסמו במדיה הצרפתית באותה התקופה.

בנפרד, בספר של ראש המודיעין הרומני, תועדו כל מיני סטיות של אושיות ידועות. ביניהן, ובמיוחד, ראש אש"פ וחיבתו הפדופילית לילדים בלונדניים במעון האירוח ע"ש צ'אושסקו.

לילי ואריק הזדמנו למקום בביקורם ברומניה כשר בישראל ורעייתו. מתוקף היותם מודעים מראש לסידורי ההקלטה והצילום בחדרים, בהנחיית הגורמים במוסד, השניים ביצעו זיון רב פעלולים ומהלכים. וביקשו אח"כ את הקלטת... "לטובת הנכדים", הם אמרו. "שידעו מה סבא וסבתא ידעו לעשות" בטרם בלות. אריק גם אהב לגלות כי באותו ליל הוא המחיש למארחים המציצים מה משמעות השם אריאל בקונטקסט המיני. היו הרבה צחוקים בנושא.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472609
Nice story about Lili and Ariel.
But where can I find support for the one about Imad Moughnia?
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472611
'
מכיוון שאפילו דוד ג. לא מסוגל ללכת אחורה לעבר העבר של טרם היות הרשת ונגזריה, קשה לי לספק מובאות צרפתיות לעובדות. מה שכן, אם באמת תתטרח/י, אולי יימצא מקור חדש למנוולות עימאד מורנייה ותפלוצתיו בלבנון של אז.

לי אישית כבר לא ממש איכפת להדגיש כמה מתועב היה הפדופיל/הטרוריסט המחוסל. ברוך שפטרנו מעונשו וד"ל.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472691
I understand. Since you have no support for this story, why can't you simply say that? I understand that it has nothing to do with your view of the guy as a monster, but you did not need to present him as a pedophile to claim that, right?

At the moment, this claim is nothing but gossip that has nothing to do with the discussion at hand
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472693
'
אני לא אחראי על מהימנות ידיעות שפורסמו במדיה הצרפתית לפני שנות דור. בהקשר מורנייה בפרט, מעללי כוח 17 בכלל, ואש"פ כולל ערפאת בכלל ובפרט. כאמור, הפרענקים לקחו צד לטובת הנוצרים בלבנון במהלך מלחמת האזרחים (לפניה ואחריה). מאוד ייתכן ששררה מגמת אנטי מובהקת. רק שכתוצאת המלחמה הראשונה התגלו זוועות רבות שביצעו הפלשתינאים מול הלבנונים.

ולא ממש דחוף לי לשכנע אותך, או אחרים, בתקפות עכש"י. תרצה, תאכל. לא תרצה, שיהיה לך לבריאות. בסה"כ ניסיתי להוסיף עוד פן לאישיותו המלבבת ממילא של עימאד. מצידי תכריז עליו כעל חסיד אומות העולם, צדיק תמים ואיש יקר. כמנהג אחמדניג'דאד.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472702
אני זוכר אז בעיתונות תיאור שהגיע ממלבנון של מקרים בהם לשם עירויי דם תפסו האירגונים הפלשתינים נוצרים ו''התרימו'' אותם עד מוות.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472703
'
בהחלט, אבל לא רק.
בדיווחים מאז גם הודגשה מעורבתם של מורנייה, כוח 17, ואש"פ בהנהגת ערפאת, במעשי טבח וביזה ופדופיליה. סחיטה ועושק, רמיה וגועל. כל הרוע שאפשר לתאר.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 473189
ובאותה הזדמנות הם גם גומרים לנו את כל הדם למצות.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472643
מה משמעות השם אריאל בקונטקסט המיני?‏1

1 סליחה על הבורות.
גם טרוריסט, אבל גם פדופיל 472667
'
ארי האל. כלומר לא סתם אריה עם תיאבון וביצועים עם הלביאות, כידוע לכל זאולוג, אלא אריה אלפא. אריה פרימיום.

(קטע - ברגיל השם אריאל דווקא מגיע בקונוטציה של מלאך. שרון אימץ את שם החיבה 'אריק' המשמש לרוב כנגזרת לשם 'אריה'. כל סביבתו הקרובה, כולל לילי, קראה לו אריק. היחיד שהתעקש לפנות אליו בשם המלא אריאל היה אורי דן הי''ד. לא פלא. הוא הרי התייחס כלפיו כסוג של אלוהות)
הרהור ראשון 472303
המוטיב החוזר ברטוריקה של חיזבאללה/איראן/חמאס ובני בריתם הוא שישראל טובחת בפלסטנאים תמימים ללא הבחנה. ישראל כבר הואשמה בהרעלת אורניום, ירי מכוון בילדים, ענישה קבוצתית האסורה על פי אמנה ג'נבה‏1, הפצת איידס, דיכוי והרעבת העם הפלסטנאי, עבודת השטן, ועוד‏2.

אז עכשיו, כשישראל [לכאורה] רוצחת [מחסלת כירורגית] את מי שנלחם בה בעוז וגבורה [רצח חפים מפשע] אז היא מבצעת פשע חמור שלא היה כמותו? האם זהו המעשה הנפשע שבגללו הם יפסיקו את המשחק ההוגן שכפו על עצמם עד עכשיו?

----
1 שאינה מחייבת, כמובן, לוחמי חופש.

2 בין שאר העלילות, מחליא אותי במיוחד הסיפור הזוכה בתחרות הסיפורים של הארץ, המתאר את מפקד המחסום הישראלי השחצן עוקר והורג עובר מבטן של פלסטינאית הרה. אבל זה כבר נושא למחקר אנתרופולוגי בפני עצמו.

3 ולפני שאיציק קופץ: גם כשישראל דיברה על עליית מדרגה אחרי רצח זאבי הרגשתי אי נוחות, ומאותה הסיבה. אבל ישראל לא איימה לשרוף את השטחים על יושביהן בתגובה על הרצח.
הרהור ראשון 472358
1 ועקירת עיני ילדים פלשתינים על מנת להשתילן בילדים יהודים (הטלויזיה האירנית).
2 וכמובן, במהפיכה הצרפתית, המהפיכה ברוסיה, מלחמת העולם הראשונה והשניה, ובהכרזה קבל עולם ואלוהים עם שחרור הר הבית ב-‏1967 - "מוחמד מת ויש לו רק בנות!" (אמנת החמאס).
הרהור שני 472305
אז אולי עכשיו זה הזמן המתאים להתנקש בכל מי שרק אפשר בפצצות של טון, כי מה זה כבר משנה אם ממילא מבטיחית לנו את האמא של כל הנקמות?
הרהור שני 472311
אז אולי זה הזמן למחוק את כל העיר שיושב בה אותו המועמד להתנקשות? כישראלי וכנראה גם כיהודי כדאי שתקרא את מאמר המערכת של עיתון הארץ ועדיף שכולנו נקנה מראות.
הרהור שני 472345
הדבר היחידי שאפשר לומר שהשתנה לטובה הוא העובדה שבכל זאת מדברים על ההתעללויות האלה. בעשרות השנים הראשונות של הכיבוש לא טרחו אפילו לדבר.
הרהור שני 472356
כשאני שרתתי בשטחים לא ראיתי (ובטח לא ביצעתי) שום דבר שדומה לזה‏1. אולי התקופה השתנתה, אולי סתם התמזל מזלי לשהות בחברת לוחמים מוסריים יותר, אבל קצת קשה לי לקבל את הטיעון המרומז שלך
כעובדה.

--
1 הזוועות היחידות שראיתי בתקופה השירות בשטחים בוצעו על ידי פלסטינאים. אבל זה בחזקת כלב נשך אדם.
הרהור שני 472364
שמעתי דברים כאלה ומזעזעים מהם ממכרים מבוגרים ששירתו בשנות ה-‏70, אנשים שאינם דווקא מכירים זה את זה ולא שירתו באותם מקומות.
הרהור שני 472368
כנראה הרכבת משקפיים עם עדשות מיוחדות. אינך היחיד שלא הרגיש ולא ראה.
הרהור שני 472412
זה כנראה מדבק, 2000-2003 ולא ראיתי שום דבר לא ראוי (חוץ מאולי מח"ט שאומר בסיטואציה מאוד מסויימת לא להשיב אש אם אפשר פשוט להסתלק).
הרהור שני 472429
93-96 - שלושה ימים עם מגבניקים בעזה הספיקו לי כדי לראות דברים שלא נראו אצלנו. אז הבנתי שכנראה קורים גם לא מעט דברים כאלו
הרהור שני 472430
נו, ודיברת על זה?
הרהור שני 472433
לא
המציאות שם היתה מורכבת מאוד (כל המקרים היו מול פעילים מוצהרים בכל מיני נשרים אדומים למיניהם) וכאורח לרגע לא שפטתי את לוחמי המג''ב.

השתחררתי אחרי שלושה חודשים והמשכתי בחיי. מה שאני יכול להגיד זה שמי שהיה שם יכול להבין למה ועד כמה הם שונאים אותנו. אני יכול להזדהות עם האימרה של ברק שאם הוא היה פלשתיני הוא היה 'לוחם חופש'. ברור איך מנקודת המבט שלהם (אלה שנפגעו ישירות, החברים שלהם, הילדים שלהם) אנחנו שטן שנהנה להתעלל בהם ולעולם יתייחס אליהם כמו אל זבל אנושי
הרהור שני 472527
97-00 - קורס מכ"ים ביחד עם חיילי יחידות אחרות (בלי שמות), הבהיר שמה שאני לא רואה לא בהכרח לא קיים.
זאת בהנחה שמה שסיפרו אמת ולא רברבת שווא.
הרהור שני 472553
רב סרן שמועתי קודם זה מכבר לאלוף, סיפורים גם אני שמעתי, אבל גם עמדתי לעיתים על הפער האדיר בינם לבין המציאות (פער שלפעמים נובע מבורות החייל בנעשה בשטח, לאו דווקא משקרים).
למרות שאימרתו של דה בוטון לא משרה עלי נחת, העובדה עדיין עומדת שלא מדובר בפעילות מול אוכלוסיה חפה מפשע אלא מול פעילים, שמי יודע איזה חשבון פתוח יש למג''בניקים איתם.
אם איציק יבחר לנכון לשתף אותנו במקרה בו הוא היה במקום בו צה''ל התנהג באופן לא ראוי (ואולי גם יוסיף מה עשה בנידון) אוכל להגיב גם על זה.
הרהור שני 472438
1967-1994 : ראיתי מספיק.
הרהור שני 472444
אתה בוודאי מתכוון לכל אלה, נכון?

Jan 14, 1967 - Terrorists laid a land mine that at a soccer game, which exploded killing 1 and injuring 2.
Mar 06, 1968 - A terrorist explosion at the Hebrew University cafeteria wounded dozens of students.
Mar 18, 1968 - Terrorists laid a land mine that blew up a school bus, killing 2 children and injuring 28 others.
Sep 04, 1968 - Palestinian terrorists planted explosives in the Tel Aviv bus station, killing one person, and wounding 70.
Sep 22, 1968 - Palestinian terrorists booby trapped a car. The car exploded in the shopping market Mahen Yehuda in Jerusalem, killing 12 people and wounding 70.
Jun 17, 1969 - Shirley Louise Anderson, a 25 year -old tourist from Rochester, New York, was killed when PLO shelled the Israeli resort town of Kallia
Dec 27, 1969 - Leon Holz, 48, a tourrist from Brooklyn, New York was killed when PLO terrorists fired shots at a tourist bus near Hebron
Feb 21, 1970 - Barbara Ertle, of Grandville, Michigan, wife of Reverend Theodore Ertl, was killed during a PLO terrorist shooting attack on a busload of pilgrims in the village of Halhoul, near Hebron
May 22, 1970- Palestinian terrorists attacked a school bus at the Mosha Avivim in the Upper Galilee. 9 children, the driver and 2 other adults are killed, and 19 children are wounded.
Jan 22, 1971 - Palestinian terrorists attacked an Israeli family in the Gaza Strip, killing 2 children and wounding the mother.
Jul 07, 1971 - Palestinian terrorists launched Katushya rockets on Petach Tikva, near Tel Aviv, killing 3 women and one child.
Oct 09, 1971 - A terrorist threw a hand grenade at the Western Wall, wounding 16 Israelis.
May 30, 1972 - Terrorists from the Red Army allied with the Popular Front for the Liberation of Palestine shoot indiscriminately in the Lod airport, killing 25 people and wounding 70. One of those killed was Aharon Katzir, an internationally renowned scientist.
Sept 5, 1972, Munich Massacre: Palestinian terrorists killed 11 Israeli athletes and one German policeman in a dormitory of the Munich Olympic Games.
Mar 05, 1974 - Eight PLO terrorists reached Tel Aviv by sea and took over a hotel killing 3 Israeli soldiers.
Apr 11, 1974 - PLO terrorists attacked Kiryat Shmona, killing 8 children, 8 adults, and 2 soldiers.
May 15, 1974 - Maalot Massacre: 22 children and several adults were killed (66 children were wounded) by Palestinian terrorists of the Democratic Front for the Liberation of Palestine
Nov 19, 1974 - PLO terrorists infiltrate into the town of Bet She'an, killing 4 residents and wounding 20 others.
Nov 20, 1974 - PLO terrorists infiltrated from Syria into the Ramat Magshimim settlement, killing 3 students and wounding 2.
Dec 11, 1974 - A terrorist threw a bomb into a Tel Aviv movie theater killing 2 people and wounding 60 others.
Nov 21, 1975 - Michael Nadler, an American-Israeli student from Miami Beach, Florida, was killed when axe-wielding terrorists from the Democratic Front for the Liberation of Palestine, a PLO faction, attacked students at in the Israeli town of Ramat Hamagshimim.
Apr 28, 1976 - A terrorist explosion in the heart of Jerusalem killed 2 police officers.
Dec 08, 1977 - PLO terrorists launched a Katushya rocket at Nahariya, killing one woman.
Mar 11, 1978 - PLO terrorists seized a bus on the coastal road, killing 35 men, women, and children.
Mar 11, 1978 - Gali Rubin, niece of U.S Senator Abraham Ribicoff, was shot to death by PLO terrorists on the Tel-Aviv beachfront.
Mar 17, 1978 - PLO terrorists launched Katushyas on the Western Galilee, killing 2 and wounding 2.
Jun 02, 1978 - A PLO terrorist bomb blows up in a bus in Jerusalem killing 6 people and wounding 19.
Aug 03, 1978 - A terrorist bomb blew up in the Carmel Market in Tel Aviv, killing 1 and wounding nearly 50.
Dec 21, 1978 - PLO terrorists launched a katushya rocket, which killed 1 and wounded 10 in Kiryat Shmona.
Apr 22, 1979 - Terrorists killed a father his two daughters and a policeman in Netanya.
Apr 07, 1980 - PLO terrorists attacked Kibbutz Misgav Am at the northern border, killing 3 Israelis and wounding 16.
May 02, 1980 - PLO terrorists attacked worshipers walking home from synagogue in Hebron. Eli Haze'ev, an American-Israeli from Alexandria, Virginia, was one of those killed.
Oct 05, 1980 - A terrorist planted a bomb in a package which exploded in a post office in Givatayim, killing 3 and wounding 7 Israelis.
Mar 06, 1981 - A Palestinian terrorist landed in Israel by wind surfer and took a hostage.
Jan 08, 1983 - PLO terrorists wound 11 after throwing a hand grenade at a bus.
Jul 01, 1983 - Aharon Gross, age 19, an American-Israeli from New York, was stabbed to death by PLO terrorists in the Hebron marketplace.
Dec 06, 1983 - PLO terrorists attacked a bus in Jerusalem, killing 6 Israeli citizens and wounding 50.
Apr 02, 1984 - A Palestinian terrorist indiscriminately opened fire in West Jerusalem killing 1 and injuring 60.
Apr 12, 1984 - PLO terrorists hijacked bus #300, killing one Israeli. Two terrorists are captured alive and later beaten to death by General Security Service agents.
Oct 22, 1984 - Palestinian terrorists murdered 2 students one male and one female, near a monastery in Bethlehem.
Nov 06, 1984 - IDF soldier David Manos was kidnapped and murdered by terrorists on the Lod-Petah Tikva road. His body was found on 14 March 1986 near the village of Dir Balut. His murderers were apprehended.
Nov 29, 1984 - IDF soldier Hadas Kedmi was kidnapped by terrorists after entering a vehicle in which she hitched a ride. Her body was found at the Carmel foothills near Kibbutz Beit Oren on 11 Dec 1994.
Jun 10, 1985 - Reservist David Pelzan, from Eilat, was kidnapped by terrorists and murdered. His body was discovered at the Kissufim junction.
Jun 27, 1985 - An Israeli man and woman were shot to death by terrorists near Beit Shemesh. The perpetrators were caught and claimed affiliation with Fatah.
Aug 03, 1986 - Yaron Chen, a Tsahal soldier, was kidnapped by Hamas terrorists while hitch-hiking back home. His body was later found in the burnt truck.
Oct 15, 1986 - Terrorists threw a grenade at the Western Wall killing Gail Klein and injuring 69 people.
Apr 11, 1987 - Palestinian terrorists threw a bomb into the car of Ofra Moses, who burned to death. Her family members were also injured in the incident.
Sep 04, 1987 - A Palestinian terrorist murdered a hitchhiking soldier at Megido Junction.
Oct 21, 1987 - Palestinian terrorists murdered an 8 year old girl from Elon Moreh.
Nov 25, 1987 - A PLO terrorist infiltrated from Jordan on a hang glider. He entered an Israeli army base, and killed 6 soldiers.
Dec 28, 1987 - December 28th to the 29th Israeli postal workers discovered 8 terrorist letter bombs. One exploded that wounded 2 Israelis.
Mar 07, 1988 - PLO terrorists infiltrated from Egypt, killing 3 nuclear reactor workers riding a bus.
Apr 08, 1988 - Palestinian terrorists attacked a group of hikers, causing one girl to die, wounding 15.
Jun 15, 1988 - A Palestinian terrorist stabbed to death Professor Menahem Stern while walking through the Valley of the Cross, in Jerusalem.
Aug 20, 1988 - Terrorists exploded a bomb in a Haifa pedestrian mall, injuring 25 Israeli shoppers.
Oct 30, 1988 - Palestinian terrorists firebombed an Israeli bus in Jericho, killing a mother and her 3 children.
Feb 16, 1989 - Sgt. Avi Sasportas was kidnapped by terrorists and shot to death while hitchhiking at the Hodaya junction. His body, which had been buried at the Givati junction in southern Israel, was discovered on 7 May 1989.
May 03, 1989 - Cpl. Ilan Saadon was kidnapped by a Hamas terrorist cell. On 22 Nov 1990, Saadon was declared a fallen IDF soldier. His body was found on 29 Jul 1996.
May 03, 1989 - A Palestinian terrorist stabbed 2 civilians and wounded another 3 in the shopping district at Zion Square, Jerusalem.
Jun 16, 1989 - A Palestinian terrorist stabbed an Israeli to death in Ariel.
Jul 06, 1989 - A Palestinian terrorist forced the Tel Aviv-Jerusalem bus off a cliff, killing 14 Israelis and wounding dozens of others.
May 28, 1990 - Terrorists exploded a bomb in Mahane Yehuda market in Jerusalem, killed one and injured 9.
May 30, 1990 - Israeli forces foiled a terrorist attack by sea on the beaches of Tel-Aviv by the Palestine Liberation Front. Four PLF members were killed and twelve wounded.
Jul 28, 1990 - Marnie Kimelman, a Canadian tourist, was killed by a terrorist bomb on a Tel Aviv beach.
Aug 04, 1990 - Palestinian terrorists kidnapped and murdered two teenagers from Jerusalem.
Sep 20, 1990 - Amnon Pomeranz, a soldier, was brutally murdered by terrorists after losing his way and ending up in al-Bureis Refugee Camp in Gaza.
Oct 21, 1990 - A Palestinian terrorist stabbed and killed a female solder, a policeman, and a civilian in Jerusalem.
Nov 12, 1990 - A Palestinian terrorist infiltrated from Jordan, killing an outpost's commanding officer.
Nov 25, 1990 - An Egyptian terrorist shot at passing Israeli military and civilian vehicles, killing 4 and wounding 26.
Dec 02, 1990 - Three Hamas terrorists stabbed and killed an Israeli, wounding 3 others, on a bus between Petach Tikva and Tel Aviv.
Dec 14, 1990 - Two Hamas terrorists killed 3 employees, one female, in a Jaffa metal works factory.
Mar 18, 1991 - A Palestinian terrorist murdered 4 women in Jerusalem.
Oct 11, 1991 - Master Sergeant Aaron Agmon Klijami and Sergeant Shmuel Michaeli were run over and killed at the Tel Hashomer soldiers' hitch-hiking station by a terrorist who deliberately drove a van into a queue of soldiers waiting for lifts. Eleven other soldiers were injured.
Oct 28, 1991 – Terrorist gunmen fired on a bus carrying Israeli settlers, killing two Israelis and wounding several others. The PIJ and the PFLP claimed responsibility.
Feb 14, 1992 - Israeli Arab terrorists axed to death three soldiers near Kibbutz Gal ‘Ed.
May 24, 1992 - Helena Rapp, a fifteen year old girl from Bat-Yam was stabbed to death by a Hamas terrorist from Nuseirat, Gaza District. The murderer was apprehended at the scene.
May 30, 1992 - Two Palestinian terrorists killed an Israeli civilian in Eilat.
Jun 25, 1992 - A resident of Ma'ale Levona was injured while traveling with his family to Jerusalem by an axe-wielding terrorist from the village of Sanjiel. The terrorist was shot and apprehended.
Sep 18, 1992 - IDF soldier, Alon Caravani, was kidnapped by terrorists from the Izz al-Din al-Qassam squad who gave the hitchhiking soldier a lift in their car. He was stabbed, and then thrown from the vehicle.
Sep 22, 1992 - A border policeman, Avinoam Peretz, was shot and killed by a terrorist at Shoefat junction, French Hill, Jerusalem. The terrorist claimed that he had been recruited by the Izz al-Din al-Qassam squads (Hamas).
Nov 20, 1992 - Terrorists from the Izz al-Din al-Qassam gang planned a car-bomb attack in a heavily populated area in the center of the country. The car was detected in Or Yehuda and, after a chase, the car was stopped and the bomb in it was defused. Two of the terrorists in the car were apprehended and admitted affiliation with the Izz al-Din al-Qassam (Hamas).
Dec 12, 1992 - Staff Sgt. Major Nissim Toledano, of the Border Police, a 29 year old resident of Lod, was kidnapped by Hamas terrorists while traveling from his home to his base. He was murdered several hours later, while the terrorists were still negotiating for the return of their imprisoned leader Ahmad Yassin. His body was found on 15 Dec 1992 near the Samaritan grave on the Maaleh Adumim-Jericho road.
Dec 19, 1992 - A Hamas terrorist kidnapped and murdered a policeman in Jerusalem.
Feb 24, 1993 - Hava Wechsberg, age 11, was killed when Palestinian terrorist rock-throwers attacked the car in which she was riding, causing it to crash, near Karmei Tzur.
Mar 12, 1993 - Pvt. Yehoshua Friedberg was kidnapped and murdered by terrorists. The Canadian-born soldier, who were serving in the Golani Brigade, had immigrated to Israel in 1991. He resided in Jerusalem.
Jul 01, 1993 - A Hamas terrorist killed 2 women and wounded one man.
Sep 24, 1993 - Yigal Vaknin was stabbed to death by terrorists in an orchard near the trailer home where he lived near the village of Basra. A squad of the Hamas' Iz a-Din al Kassam claimed responsibility for the attack.
Oct 9, 1993 - Dror Forer and Aran Bachar were murdered by terrorists in Wadi Kelt in the Judean Desert. The Popular Front and the Islamic Jihad 'Al-Aqsa Squads' each publicly claimed responsibility.
Oct 24, 1993 - Two IDF soldiers, Staff Sgt. (res.) Ehud Rot, age 35, and Sgt. Ilan Levi, age 23, were killed by a Hamas Iz a-Din al Kassam terrorist squad. The soldiers entered a Subaru with Israeli license plates outside a Jewish settlement in the Gaza Strip, whose passengers were apparently terrorists disguised as Israelis. Following a brief struggle, the soldiers were shot at close range and killed. Hamas publicly claimed responsibility for the attack.
Oct 29, 1993 - Chaim Mizrahi, resident of Beit-El, was kidnapped by three terrorists from a poultry farm near Ramallah. He was murdered and his body burned. Three Fatah members were convicted of the murder on Jul 27, 1994.
Nov 07, 1993 - Efraim Ayubi of Kfar Darom, Rabbi Chaim Druckman's personal driver, was shot to death by terrorists near Hebron. HAMAS publicly claimed responsibility for the murder.
Nov 09, 1993 - Salman 'Id el-Hawashla, age 38, an Israeli Bedouin of the Abu Rekaik tribe who was driving a car with Israeli plates, was killed by three armed terrorists driving a truck hijacked from the Gaza municipality, in a deliberate head-on collision.
Nov 17, 1993 - Sgt. 1st Cl. Chaim Darina, age 37, was stabbed by a Gazan terrorist while seated at the cafeteria at the Nahal Oz road block at the entrance to the Gaza Strip. The terrorist was apprehended. The Islamic Jihad claimed responsibility for the murder.
Dec 01, 1993 - Shalva Ozana, age 23, and Yitzhak Weinstock, age 19, were shot to death by terrorists from a moving vehicle, while parked on the side of the road to Ramallah because of engine trouble. Weinstock died of his wounds the following morning. Iz a-Din al Kassam claimed responsibility for the attack, stating that it was carried out in retaliation for the killing by Israeli forces of Imad Akel, a wanted HAMAS leader in Gaza.
Dec 05, 1993 - David Mashrati, a reserve soldier, was shot and killed by a terrorist attempting to board a bus on route 641 at the Holon junction. The Islamic Jihad Shekaki group claimed responsibility for the attack.
Dec 06, 1993 - Mordechai Lapid and his son Shalom Lapid, age 19, were shot to death by terrorists near Hebron. Hamas publicly claimed responsibility for the attack.
Dec 22, 1993 - Eliahu Levin and Meir Mendelovitch were killed by shots fired at their car by terrorists from a passing vehicle in the Ramallah area. Hamas claimed responsibility.
Dec 23, 1993 - Anatoly Kolisnikov, an Ashdod resident employed as a relief watchman at a construction site there, was stabbed to death by terrorists while on duty.
Dec 24, 1993 - Lieut.Col. Meir Mintz, commander of the IDF special forces in the Gaza area, was shot and killed by terrorists in an ambush on his jeep at the T-junction in Gaza. The Hamas Iz a-Din al Kassam squads publicly claimed responsibility for the attack.
Dec 31, 1993 - Chaim Weizman and David Bizi were found after being murdered by terrorists in a Ramle apartment. ID cards of two Gaza residents were found in the apartment, together with a leaflet of the Popular Front 'Red Eagle' group, claiming responsibility for the murder.
Jan 12, 1994 - Moshe Becker of Rishon Le-Zion was stabbed to death by three Palestinian terrorist employees while working in his orchard. The Popular Front claimed responsibility for the murder.
Jan 14, 1994 - Grigory Ivanov was stabbed to death by a terrorist in the industrial zone at the Erez junction, near the Gaza Strip. HAMAS claimed responsibility for the attack.
Feb 09, 1994 - Ilan Sudri, a taxi driver, was kidnapped and murdered by terrorists while returning home from work. The Islamic Jihad Shekaki group sent a message to the news agencies claiming responsibility for the murder.
Feb 10, 1994 - Naftali Sahar, a citrus grower, was murdered by blows to his head, inflicted by terrorists. His body was found in his orchard near Kibbutz Na'an.
Feb 13, 1994 - Noam Cohen, age 28, member of the General Security Service, was shot and killed in a terrorist ambush on his car. Two of his colleagues who were also in the vehicle suffered moderate injuries. Hamas claimed responsibility for the attack.
Feb 17, 1994 - Yuval Golan, stabbed on December 29, 1993 by a terrorist near Adarim in the Hebron area, died of his wounds.
Feb 19, 1994 - Zipora Sasson, resident of Ariel and five months pregnant, was killed on the trans-Samaria highway in an ambush when Hamas terrorists fired shots at her car.
Feb 25, 1994 - Sam Eisenstadt, age 80, was assaulted by a terrorist with an axe in the center of Kfar Saba. He died of his wounds shortly afterwards.
Mar 23, 1994 - Victor Lashchiver, employed as a guard at the Income Tax offices in East Jerusalem, was shot and killed by terrorists near Damascus Gate on his way to work. The Popular Front claimed responsibility for the attack.
Mar 29, 1994 - Yitzhak Rothenberg, age 70, of Petah Tikva, was attacked on a construction site by two residents of Khan Yunis by axe blows to the head. He died several days later of his wounds. The murderers, apprehended the next day, stated that they carried out the attack in order to clear themselves of suspected collaboration with the Israeli authorities.
Mar 31, 1994 - Yosef Zandani, age 28, of Bnei Ayish, was found killed in his apartment near Gedera. Near the body was a leaflet of the DFLP "Red Star", explaining that the murder was carried out in revenge for the shooting of one of its members by an Israeli citizen. The Israeli acted in self-defense.
Apr 06, 1994 - Eight people were killed in a Hamas terrorist car-bomb attack on a bus in the center of Afula. This was the first documented car bombing in Israel.
Apr 07, 1994 - Yishai Gadassi, age 32, of Kvutzat Yavne, was shot and killed at a hitchhiking post at the Ashdod junction by a member of HAMAS. The terrorist was killed by bystanders at the scene.
Apr 13, 1994 - Five people, Rahamim Mazgauker, age 34, of Hadera; David Moyal, age 26 of Ramat Gan , an Egged mechanic; Daga Perda, age 44, immigrated from Ethiopia in 1991; Bilha Butin, age 49, of Hadera; Sgt. Ari Perlmutter, age 19, of Ir Ovot in the Arava were all killed when a Hamas terrorist detonated himself in a homicide bombing attack on a bus in the central bus station of Hadera.
Apr 21, 1994 - Officer cadet Shahar Simani , age 20, of Ashkelon, was found stabbed to death near the roadside at the village of Beit Hanina , north of Jerusalem . He had been kidnapped while hitchhiking in the south.
May 17, 1994 - Rafael Yairi (Klumfenbert), age 36, of Kiryat Arba and Margalit Ruth Shohat, age 48, of Ma'ale Levona were killed when their car was fired upon by by terrorists in a passing car near Beit Haggai, south of Hebron.
May 20, 1994 - Staff Sgt. Moshe Bukra, age 30 and Cpl. Erez Ben-Baruch, age 24 were shot dead by HAMAS terrorists at a roadblock one kilometer south of the Erez checkpoint in the Gaza Strip.
Aug 02, 1994 - Yoram Sakuri, age 30, of Kiryat Netafim in Samaria, was stabbed when a terrorist broke into his home on July 1st. He died of his wounds shortly thereafter.
July 07, 1994 - Sarit Prigal, age 17, was shot to death when terrorists opened fire from a passing car near the entrance to Kiryat Arba.
July 07, 1994 - Arye Frankenthal, age 20, of Moshav Gimzo had left his base in the south the previous day, his body was found stabbed and shot near the Arab village of Kafr Akab, near Ramallah.
July 17, 1994 - Sgt.-Maj. Jacques Attias, age 24, working as a border policeman, was shot by Palestinian policemen during the riots at Erez checkpoint on July 17. He died of his wounds a few days later.
July 19, 1994 - Lt. Guy Ovadia, age 23, of Kibbutz Yotvata, was fatally wounded in an ambush near Rafiah. HAMAS took responsibility for the attack, saying it was "a response to the massacre at the Erez checkpoint".
July 23, 1994 - Two Palestinian terrorists stabbed an American woman in the Old City of Jerusalem.
July 26, 1994 - A car bomb exploded at the Israel Embassy in London, wounding 14 people.
Aug 14, 1994 - Ron Soval, age 18, of Lehavim, north of Beersheba was shot to death in an ambush near Kissufim junction in the Gaza Strip. HAMAS claimed responsibility for the attack.
Aug 26, 1994 - Shlomo Kapach, age 22, and Gil Revah, age 21, both elevator technicians from Bat Yam, were killed at a Ramle building site. Their killers are known but protected by the Palestinian Authority, who refuse extradition to Israel.
Sept 04, 1994 - Sgt. Victor Shichman, age 24, was killed at the Morag junction in the southern Gaza Strip while on patrol, from shots fired from a vehicle bearing Palestinian license plates.
Sept 1994 - Natasha Ivanov, age 32, of Ashdod was strangled to death. In March 2001, a Palestinian arrested for being in Israel illegally, admitted to carrying out the murder in order to gain acceptance into a terrorist organization.
Oct 09, 1994 -Ma'ayan Levy, age 19, an off-duty soldier from Zayit and Samir Mugrabi, age 35, a civilian from Kafr Aka were killed in a terrorist attack in the Nahalat Shiva section of downtown Jerusalem . HAMAS claimed responsibility for the attack.
Oct 14, 1994 - Cpl. Nahshon Wachsman, age 20 was first abducted by HAMAS, and then killed by his captors.
Oct 14, 1994 - Capt. Nir Poraz, age 23, was killed in the course of the unsuccessful IDF rescue operation to obtain his release.
Oct 19, 1994 – When a terrorist detonated himself on the No. 5 bus on Dizengoff Street in Tel-Aviv, 21 Israelis and one Dutch national were killed.
Nov 11, 1994 - Three soldiers were killed at the Netzarim junction in the Gaza Strip when a Palestinian terrorist riding a bicycle detonated explosives strapped to his body. Islamic Jihad said it carried out the attack to avenge the car bomb killing of Islamic Jihad leader Hani Abed on Nov 2.
Nov 19, 1994 - Sgt.-Maj. Gil Dadon, age 26, of Bat Yam, was killed at the army post at Netzarim junction by shots fired from a passing car. HAMAS claimed responsibility for the attack.
Nov 27, 1994 - Rabbi Amiran Olami, age 34, of Otniel was killed near Beit Hagai 10 kms south of Hebron by shots fired from a passing car.
Nov 30, 1994 - Sgt. Liat Gabai, age 19, of Afula, was axed to death in the center of Afula.

הרהור שני 472494
יש קישור לרשימה הזו?
הרהור שני 472495
למשל
הרהור שני 472510
אני מתכוון גם לאלה. אתה מתכוון רק לאלה.
הרהור שני 472518
יפה שאתה יודע למה אני מתכוון, מעיד על יכולות טלפתיות מדהימות.

אתה לעומת זאת, מתכוון גם לאלה כשאתה מדבר על "עדיף שכולנו נקנה מראות" ? (תגובתך תגובה 472311 לעיל)
מוזר מאוד, שלא לומר מזעזע ודוחה.
הרהור שני 472521
מה לעשות, אני טיפוס דוחה. אני חושב שלא יזיק לרובנו ללמוד להפטר מהנוהג הישראלי הנפוץ לדפוק תמיד על החזה של הזולת.
הרהור שני 472522
האם התכוונת גם לאלה כשאמרת "עדיף שכולנו נקנה מראות" ? (תגובה 472311)
הרהור שני 472524
הדבר מוסבר בתגובה 472521
הרהור שני 472528
כן, אבל תוכל לפרט? אני רוצה להבין בדיוק את טענתך.
הרהור שני 472352
הכתבה אכן מזעזעת, אבל איפה ראית בדברי תמיכה בכיבוש הרצועה?
למעשה אני בעד מדינה פלסטינאית עצמאית.
הלו, איציק, שומע? 472432
שאלתי מה הקשר בין התנקשות ברוצחים פעילים שלא ניתן לעוצרם בדרך אחרת, לבין המאמר שהצגת?

תודה.
הלו, איציק, שומע? 472439
הגבולות מאד נזילים; בהתחלה זוהי פצצה מתקתקת ממש. אחר כך זה מישהו שקשור לפצצה מתקתקת, בהמשך זה מישהו שעבר ליד מישהו שהיה ליד מישהו עם פצצה מתקתקת. הזכר במונח הנזיל "לחץ פיסי מתון" שפתח פתח לשב"כ לענות את כולם. למשל פרשת קו 300 שמראה עד כמה אפשר למתוח את גבולות ההכרח.
הלו, איציק, שומע? 472455
כנראה שאנחנו לא קוראים את אותם עיתונים.
1) אתה יכול לתת לי דוגמא למישהו שחוסל רק כי "עבר ליד מישהו שהיה ליד מישהו עם פצצה מתקתקת"?
2) דרישת ראש השב"כ למחוקק להגדיר את גבולות המותר בחקירות היא (לטעמי) אחת מהשעות היפות של הדמוקרטיה הישראלית. המושג "לחץ פיזי מתון" הרבה פחות נזיל ממה שמקובל במדינות אחרות.
3) מה הקשר לעזאזל לפרשת קו 300? התחלתי לכתוב שהנאשמים בפרשה הועמדו לדין (להבדיל מהצלש"ים שמקבלים רוצחי שבויים במדינות שכנות לנו) ולכן אי אפשר לטעון שההתנהלות הנ"ל מקובלת במדינת ישראל - אבל אז הבנתי שחבל על הזמן. ועדיף לחזור לנושא.

אז אתה טוען שאסור להתנקש במי שמפיק פעולות טרור כי זה גורם לחיילים בחברון להתעלל באזרחים, והקשר הוא שהגבולות מאוד נזילים. אני מתנצל אם סילפתי את דבריך ומקווה שתצליח לנסח את הטיעון שלך בצורה שתאפשר להדיוט כמוני להבין אותו.
הלו, איציק, שומע? 472462
אתה מטריח ושולח אותי לחפש בכתובים ואינני יכול לעשות את זה עכשיו. באינטיפדת אל אקצא היו חיסולים של אנשים פוליטיים ולא פצצות מתקתקות.זה היה עד כדי כך שחשדו בשרון שהוא פוחד יותר מכל מהפסקת אש מוצלחת ועליית הלחץ הבין לאומי למו''מ.
הלו, איציק, שומע? 472467
תיקון קטן (אבל משמעותי): הנאשמים בפרשת קו 300 לא הועמדו לדין. הם קיבלו חנינה *לפני* שנשפטו‏1.

___
1 פטנט עולמי.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472381
כאשר ישראל מבצעת חיסולים ממוקדים, גם אם לשם הגנה עצמית לשיטתה, היא מבצעת פעולות של מדיניות חוץ. האם שימוש בחיסול, שהוא למעשה ענישה לשם הרתעה וזריעת דה מורלזיציה בקרב האוייב, כמדיניות חוץ מציגה דימוי של ישראל כמדינה שאפשר לנהל איתה יחסי חוץ שמבוססים על אמון? האם כאשר ישראל מפירה חוזים בין מדינתיים, כמו החלטה על הפסקת אש, היא אינה למעשה עויינת?

אני רוצה לתאר תרחיש אחר, שונה מהתגובה האוטומטית של המדינה. לו בכירי מוסד היו מצליחים לחטוף את מורנייה ולהביאו למשפט בישראל, משפט שלא יהיה משפט ראווה אלא משפט אמיתי בו יציג מורנייה את טיעוניו וישראל תתבע אותו כמו שתובעים כל עבריין אחר, האם ההשלכות של מעשה כזה והדימוי של ישראל כמדינה לא היה נראה אחרת? מדוע עלינו, אם אנחנו חושבים שאנחנו צודקים, מדוע עלינו להפציץ מתקנים בסוריה, לחסל בכירים בחיזבאלה ובכלל טרוריסטים ברחבי העולם ולהתכחש לפעולות האלו לאחר מכן?

אני שואל את השאלות לא כעוכר ישראל מקצועי, על אף שניתן לראות בי כזה, אלא בתום לב ובצפייה לתשובה מאנשים בעלי בינה ולא מאנשים קלי מקלדת ומהירי חימה שממהרים לתקוף את השמאלן המסריח הראשון שנקרה בדרכם. תודה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472382
welcome to the club.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472383
1. להרוג יותר קל מלתפוס חי ולהביא למשפט.
2. אם היינו שופטים את מורנייה, הוא היה משוחרר בעיסקת שחרור האסירים הקרובה. אם היינו מסרבים לשחרר אותו, חיזבאללה היה חוטף עוד כמה חיילים, ואז היינו משחררים אותו.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472384
אני מתפלא עליך. מה פירוש "לחטוף את מורנייה ולהביאו למשפט בישראל"? גם אם נתעלם מהקשיים הטכניים (אחרי הכל ראינו ב"משימה בלתי אפשרית 3" שניתן להתגבר עליהם) הרי זה אקט תוקפני המחייב פגיעה בריבונות של לבנון, סוריה או מדינה אחרת. אחרי אקט בוגדני כזה אי אפשר לצפות שמי מאויבינו יסמוך על המילה שלנו באלפי השנים הקרובות. אמנם הסכמי השלום שלנו עם מצריים וירדן מעידים, כביכול, על עמידתנו בהסכמים, אבל בטוחני שאיציק ש. יסביר לך חיש קל שזאת רק מראית עין ובעצם הכל מזימה ציונית שנועדה לרצות את הפלג המתון בקהילת חסידי סאטמר, ותוך מאה או מאתיים שנה כל הסכמי השלום האלה יופרו על ידינו, ולראיה: בארוחת בוקר עם שרון התעטש האדון וייסגלאס בדיוק (!) כשנאמרה המילה שלום, וגם הזמין ביצה מקושקשת וסלט. תפסת את זה? שלום, קשקוש - טוב, כאמור איציק יסביר את זה טוב ממני, הוא המומחה המקומי בעשיית סלט וקשקושים.

אלמלא היינו שבויים בקונספציות בטחוניסטיות שאבד עליהן הכלח היינו מבינים מזמן שהפתרון פשוט וקל: כל שהיה עלינו לעשות הוא לפנות ללבנון בבקשת הסגרה. לחילופין, יכולנו להעביר להם את החומר המרשיע שיש בידינו והם ודאי היו מעמידים אותו לדין בעצמם. החסרון היחיד של הרעיון הזה הוא שהשלטונות הלבנוניים היו עלולים להטיל עליו עונש מוות, וזה לא משהו שהיינו רוצים שיקרה, שהרי אנו בני תרבות. אי לכך, הדבר הנכון היה שאת ההגנה המשפטית לאדון מורנייה היתה מספקת מדינת ישראל עצמה, בהיותה נושאת באחריות שילוחית להעמדתו לדין. אביגדור פלדמן היה מוציא אותו בחמש שנים לכל היותר, ואחריהן הוא‏1 היה יכול לשוב ולעסוק במלאכת הקודש של מחיקת הסרטן הציוני מהמרחב.
__________
1- מורנייה. אני לא משוגע להתעסק עם פלדמן.
אופס 472385
לא שמתי לב שהתבקשה תגובה מאנשים בעלי בינה. נא לראות את הודעתי הקודמת כמבוטלת.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472388
ההערה שפוגעת שלך לגבי איציק היא נבזית. מילא שאתה מחיל את זה על עצמך אבל באמת צריך לשפר באייל את הנימוס והכבוד ההדדי שהתדרדרו באייל. לא פיר לבקש את זה ממך ואני באמת משתמשת בתגובה שלך כדי לפנות לכולנו
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472390
אני מבין שחטפו גם את האייל האלמוני והביאו אותה למשפט בישר
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472396
העקיצה של איציק היתה באמת מיותרת ואני מתנצל עליה. מעתה אשתדל לשמור את המחשבות האלה לעצמי.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472405
(שכחת להוסיף - בהנחה שמדינת ישראל היא זו שהתנקשה במורנייה)

היחסים בין ישראל לסוריה הם אכן עוינים. מדינת ישראל מאשימה את סוריה בתמיכה בחזבאללה, בחמאס ובארגוני טרור נוספים. חיסול מורנייה בסוריה, ללא תיאום עם סוריה (כנראה) ללא ספק היה מערער את היחסים בין מי שחיסל (ישראל, נניח) ובין סוריה, אם הם לא היו עוינים זה מכבר.

האם החיסול והפצצת המתקנים הם הפרה של הפסקת האש? לא קראתי את ההסכם, אבל אני מניח שכן (הפצצת המתקנים - ודאי, חיסול מורנייה - כנראה). זו עוד סיבה למדינת ישראל לא להודות במעורבות בחיסול ובהפצצת המתקנים.
סיבות נוספות הן חשאיות בטחונית, ולמנוע מגורמים בינלאומיים (האו"ם, ארה"ב...) להגיב לפעולות ישראל. למשל - מועצת הביטחון של האו"ם לא תגנה את ישראל על פעולות שלא הוכח שהיא ביצעה.

חטיפת מורנייה, כפי שכתב שכ"ג, תהיה פעולה עויינת לא פחות מחיסולו (מבחינת סוריה. אני מניח שמבחינתו משפט היה עדיף), ואותה אי אפשר היה להכחיש.
המשפט היה נחשב משפט ראווה, גם אם היו מניחים למורנייה לבחור בעצמו את עורכי הדין ואת השופטים. משפט אמיתי יכול להיות רק לאזרח במדינתו (ולעתים במדינה ידידותית). במדינת אויב, שלא רק החוק בה לא מקובל על הנאשם אלא אף המדינה עצמה, לא יכול להיות משפט אמיתי.

בכלליות, לגבי חיסולים.
מטרתם היא לא ענישה, או הוצאה להורג. המטרה היא הגנה עצמית והרתעה. ביהודה ושומרון לא מחסלים מבוקשים אלא עוצרים אותם, בגלל שלשם יכולים להיכנס חיילים בקלות יחסית. לעזה (ולסוריה ולבנון) קשה יותר להיכנס, והדרך הקלה לעצור טרוריסט מסויים (לא את הטרור בכלל, וגם לא ארגון מסויים, אלא אדם מסויים) היא להרוג אותו.
הדרך הקשה יותר (והארוכה יותר) לעצור אותו בלי להרוג אותו, היא להשפיע עליו לעזוב את דרך הטרור, או לגרום לארגון לסלק אותו. זה דורש קשרים פוליטיים מתוחכמים עם האיש או עם הארגון. אבל בזמן שרוקמים את התככים האלו הוא ממשיך להרוג אנשים, ולכן (כנראה) משתמשים באמצעים האלו לעתים נדירות, אם בכלל.

איך בוחרים את מי לחסל?
אני לא יודע, לא השתתפתי אף פעם בדיונים האלו, ואני נסמך רק על שמועות ועיתונאים, אז אין טעם לקרוא את הפסקה הזו.
אם הבנתי נכון, יש ועדת חיסולים - ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ואולי עוד. הם מקבלים את המידע על המועמד לחיסול (מי מכין את רשימת המועמדים? אין לי מושג) מגופי המודיעין, וצריכים להחליט האם לחסל. על מה הם חושבים? אני משער שהם שוקלים:
1. האם מגיע לו? (כלומר - יש כאן גם שיקול של ענישה/נקמה, אבל בעיקר השאלה היא מה הוא עושה כיום, ולא מה עשה בעברו הפרוע)
2. האם אפשר, מבחינה צבאית, לחסל אותו? האם אנחנו יודעים איפה הוא, ומתי הוא נמצא שם? האם אנחנו יכולים לפגוע בו בוודאות? (נסיון כושל יהיה הזהרה שתקשה לפגוע בו שוב) וגם - האם אפשר לפגוע רק בו ולא בסובבים? (חיסול שחאדה, אני חושב, נדחה בפעם הראשונה בגלל שאי אפשר היה לפגוע רק בו, הוא יזם פיגוע נוסף בזמן שעבר עד ההזדמנות הבאה, ואז הרגו אותו יחד עם אשתו ועוד שלושה עשר אזרחים‏1).
3. מה נרוויח אם יחוסל? אילו פעולות יימנעו? אילו גופים ייפגעו?
4. מה נפסיד אם יחוסל? אילו גופים שהיו שקטים עד כה יתקוממו? אילו מהלכים מדיניים ייגדעו?

האם אני מאמין שכל השאלות האלו נבחנות בכל חיסול?
לא. שתי השאלות הראשונות כנראה נבחנות בכל חיסול (תמיד צריך לדעת את מי מחסלים ואם אפשר לפגוע בו), אבל כנראה שלא בוחנים מחדש את ההשלכות הכלליות. בזמנים מסויימים אולי מחליטים להימנע מחיסולים, או להגביר את החיסולים, אבל כנראה שלא שוקלים את מדיניות החיסולים ככלל, מדינת ישראל כבר החליטה שזה נשק לגיטימי וחיוני במלחמה בטרור.

1 http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it... (אין לי מקור לכך שהחיסול נדחה, זה מה שאמרו לנו כשהייתי בצבא ודיברו על חיסולו.)
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472408
ואני שכחתי (נא להוסיף בפסקה הראשונה) - וסוריה מאשימה את ישראל בתפיסת שטח כבוש, בהכפשת שמה באזני העולם (בעיקר ארה''ב), בהתעללות בפלסטינים, ובנסיון לדרדר את האיזור למלחמה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472414
נטפוק בעניין הכחשת תקיפת המתקנים: ישראל לא נמנעה מלהודות בפעולה לאורך זמן רב, אלא רק בשבוע-שבועיים הראשונים. כעבור שלושה שבועות פחות או יותר הצנזורה אישרה לפרסם שחיה"א אכן תקף מטרות צבאיות בסוריה - וזאת למרות שמדובר בהפרה של הסכם הפרת האש. כך גם בנוגע לטיולים שמטוסי קרב ביצעו בתקופת האינתיפאדה מעל הארמון של אסד. כך שאני בספק אם כיבוד הפסקת האש עם הסורים הוא שעומד בראש השיקולים (אם בכלל) בשאלה האם לחטוף מחבלים או לא.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472436
הצנזורה אישרה לפרסם, אבל לא אישרה את אמיתות הפרסום.
(המתחיל בנטפוק וגו')
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472441
אני חושב שדובר צה''ל, ולא הצנזורה, אחראי על אישור אמיתות פרסומים. הצנזורה אחראית רק על האישור, בלי האמיתות.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472442
זוהי בדיוק מטרת ניטפוקי: ישראל הרשמית מעולם לא הכירה בחלקה בהפצצה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472443
ועדיין, גם אם יוחלט בצנזורה לאשר את אמיתות הפרסום (אם הוא אכן אמיתי) ותיגש/י לצנזורה, יפנו אותך לדובר צה"ל. יש להם חלוקת תפקידים שכזו.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472465
המשנה לראש הממשלה הוא לא "ישראל הרשמית"?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472468
אני מאד מקוה שלא.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472470
למה? לא היית רוצה שמדינתך תתחוב את לשונה לפיה של קצינה צעירה?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472469
מה פתאום. הוא אידיוט שמומחה בפירוק ארגונים שהוא מנהל (ובשליחת לשונו לכל עבר)
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472437
"ביהודה ושומרון לא מחסלים מבוקשים"

מדהים אותי שיש מי שמאמין לשקר הזה. לא שמעת פעם על כוח צה"ל שיצא לעצור מבוקש, הלה נופף באקדח, חיילנו ביצעו נוהל מעצר חשוד (לפי הספר, כמובן), המבוקש מת? זה אאופמיזם של דובר צה"ל לאמת מרה: חוליית חיסול ישראלית הרגה חייל אויב.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472445
"חייל אוייב"?

ממתי רציחת אזרחים (לשם רציחת אזרחים) הופכת אותך לחייל?
יופמיזם 472448
יופמיזם 472466
ממש לא. כפי שאינני אומר יורופה, יוקליפטוס ואינפלישן, אני לא מתכוון להעתיק מהאנגלים את המבטא המוזר שלהם לגבי אאופמיזם.
יופמיזם 472614
אתה גם לא אומר אארופה או אאוקליפטוס. תחליט.
יופמיזם 472615
*אאורופה
יופמיזם 472617
איך אתה יודע מה הוא אומר? זו מדינה חופשית, לא? אם הוא רוצה לדבר בגרמנית, זכותו.
יופמיזם 472664
בגרמנית זה אוירופה, לא אאורופה.
אני יודע שהוא לא אומר אאורופה, כי בי''ח גהה מונע את הגישה לאייל ולשאר אתרים הפוגעים ביציבות הנפשית של המטופלים.
יופמיזם 472704
כאן אתה צודק לגמרי. לפי כללי האקדמיה, כל המילים עם eu צריך להגות כמו אירופה. אבל, לצערי אני לא בנוי לזה. אני אומר פסֶודו-מדעי, פנֶאוּמטי, ונוֹירולוגיה. אני לעולם לא משתמש בהיגוי האנגלי המעוות - למעט בשם המטבע יורו, וגם זה רק כשלא מבינים על איזה "אירו" אני מדבר.

מה לעשות. אני לא בן אדם קונסיסטנטי. אולי בגלל זה אני לא מתקן לאנשים את ההגייה בעניין הזה.
יופמיזם 472774
יש עוד מישהו על הכדור הזה שמבטא את זה "אאופמיזם"?
יופמיזם 472806
אני חושב שההגייה כפי שאני מכיר אותה, באה מיידיש ו/או מפולנית (מה אפשר לעשות, משפחה אשכנזית). עיון בוויקיפדיה מזכיר גם איטלקית (עם סיומת או), ספרדית, צ'כית, הולנדית ועוד לא מעט.
אאו אאו אאו אה, אאו אה, אאו או (גזוז) 473196
אני עד כה כתבתי "יופמיזם", אבל רק מחוסר מחשבה ומודעות - בעקבות הפתיל הזה אשתדל לעבור ל"אאופמיזם" (באשר להגייה, נדמה לי שמעולם לא יצא לי לומר את המלה הזו, ואני בספק אם יצא. בעצם, אני בספק אם גם כתבתי אותה אי-פעם, ועכשיו כשאני חושב על כך כנראה גם לא אכתוב, אעדיף "לשון נקייה"). המילים בהן אני מעדיף הגיות/כתיבים שאינם "אאו" (אירו-, נוירו-, נייטר-) הן רק מילים שכבר השתרשו *מאוד* עמוק בשפה. "יופמיזם" עדיין לא במעמד הזה, לטעמי. וחוץ מזה, כמו כותב תגובה 472704, אם כבר תעתיק משובש, אני מעדיף - בלי נימוקים עמוקים - להפלות אפליה מתקנת לטובת שפות שאינן אנגלית.
יופמיזם 473400
ככל הידוע לי, כך צריך להגות.
347:7 473404
גוגל הכריע, אאופמיזם 7 מופעים (2 בדיון הזה), יופמיזם 347.
347:7 473432
גוגל הכריע, כרוכית 7,390 מופעים, שטרודל 80,900.

יופמיזם הוא לחלוטין השפעה של אנגרית, ולענ"ד מנוגד להגיה של מילים לועזיות בד"ך.
347:7 473436
נכון, ועל כן יש לכתוב שטרודל ולא כרוכית.

והמילה זוג היא מיוונית, המילה גשר היא מאכדית, המילה גומי היא מגרמנית, המילה מנגל היא מטורקית. מה רע בזה?
347:7 473440
זוג - מיוונית? תוכלי לפרט? מפתיע אותי, כי השורש קיים גם בערבית. (זוגתי = אשתי)

גשר - מן הסתם לא מאכדית, אלא מפרוטו-שמית, השפה הקדומה המשוערת שממנה התפצלו הערבית, העברית וכן האכדית.

(שמחתי לראות את
347:7 473443
העתקתי את זה משם. קטונתי מלהתווכח איתם או איתך. השפה העברית מלאה במילים שיובאו מהתרבויות השולטות בזמן היבוא, ולא קשה למצוא דוגמאות אחרות. אני לא מבין למה דווקא האנגלית האהובה עלי‏1 נחשבת למצורעת.

1 בין השאר בגלל היכולת המרשימה שלה לאמץ מילים משפות זרות בלי להתבייש.
347:7 473482
לא רציתי להתווכח, רציתי ללמוד ו/או ללמד. אולי ניר-בוכבינדר וחבר מרעיו יוכלו לעזור בעניין "זוג".

1 אין לי בעיה נוראית עם ייבוא מילה אנגלית חדשה, נאמר "קילובייט" או "אינטרנט". יש לי בעיה עם ייבוא מילים לועזיות דווקא מן האנגלית, כאשר הייבוא מן היוונית/לטינית קיים כבר בשפה - לפחות בשפת המשכילים.
347:7 473510
1 למה?
347:7 473551
שבעה מופעים בגוגל זה לא ''קיים בשפת המשכילים'', זה ''היו פעם שלושה משוגעים לדבר, שני דיסלקטים ומקליד חסר תשומת לב אחד (שכתב את המילה פעמיים)''.
347:7 473564
ידידי הצעיר, השפה העברית קיימת עוד טרם האינטרנט, ואפילו טרם ההתקבעות של האנגלית כ''לינגואה פראנקה''. בימים ההם, לפני היות הגוגל, היו אנשים - חלקם משכילים - שדיברו בעברית ושאלו מילים זרות מלועזית.
347:7 474691
ירדן נמצא כנראה בהסתר פנים. לכן טרחתי וחיפשתי ומצאתי את: Ζυγός
(מאזניים), Ζυγόν (העול המחבר צמד שוורים), ומה שהייתי צריך לחשוב עליו בעצמי - זיגוטה (ביצית מופרית, עם זוגות-זוגות של כרומוזומים).

כל אלה, בשיתוף היעדרות המילה מהמקרא, באמת אומרים דרשנו.
347:7 473493
נכון, אבל כמדומני כולן עברו הליך של עברות מסויים, קרי - התאמה להגיה עברית.
גם אכסניה היא מיוונית (קסנו = זר) וגם אושפיזין.

זה שבאנגלית אומרים יופמיזם זה יפה ונאה, אבל בעברית יש כללים להגיה של מילים לועזיות. והכללים האלה נקבעו עוד בימים שהושפענו הרבה יותר מגרמנית ומשפות סלביות.
347:7 473511
יש כללים, ולכל כלל יש יוצא מהכלל. ככה זה שפות.
347:7 473552
בעצמך אמרת - ה''כללים'' האלו ''נקבעו'' בימים שעוד הושפענו יותר מגרמנית. היום יש יותר השפעה מכיוון האנגלית, וה''כללים'' משתנים.
''הלה נופף באקדח'' 472449
מזכיר לי את היריות הסמליות של עמירה הס.
כולי תקווה שחיילי צה''ל ימשיכו לפגוע ראשונים.
''הלה נופף באקדח'' 472471
אינני מכיר את היריות הסמליות שלה.

אם אתה מאמין שאכן אקדח התנופף, אשריך. מה תאמר על דיקלומים של דובר צה"ל כאילו המחבל ז"ל "ביצע תנועה חשודה" בעת מעצרו ולכן נורה?

מה הסיכוי שמבוקש אלים *לא* ישמור נשק במגירה, או *לא* יעשה תנועה חשודה כשחוליית דובדבן נכנסת לסלון שלו? אתה מוזמן להמשיך לאטום את עיניך, אבל מתבצעים חיסולים גם ביו"ש.
''הלה נופף באקדח'' 472489
אבל אם מבוקש אלים לא שומר את הנשק במגרה וכן עושה תנועה חשודה הרי ברגע שדובדבן נמצאים בסלון שלו כבר לא נותרות הרבה ברירות.

מכאן אפשר ללכת בשני הכיוונים:
1. מי ששלח את דובדבן הורה על חיסול שכן טקס התנועה החשודה ידוע מראש.
2. חיילי דובדבן לעולם לא מחסלים שכן תמיד מבצעים כלפיהם תנועות חשודות.
''הלה נופף באקדח'' 472592
התכוונתי ל-‏1.

(לא הבנתי את 2.)
''הלה נופף באקדח'' 472647
התכוונתי שאם מקבלים את ההנחה שמבוקש תמיד ישלוף אקדח הרי שגם שמאלנים וגם ימנים יוכלו למצוא צידוק לעמדתם.

1. שמאלה - תמיד יש חיסול
2. ימינה - חיילי דובדבן תמיד מאויימים בסלון ולכן מגנים על עצמם ולעולם אין חיסול.

הדבר היפה במקרה זה שניתן ללכת בשני הכיוונים יחד: הדרג המדיני תמיד מחסל אך המבוקש לעולם לא מחוסל אלא מת כאשר חיילי דובדבן מתגוננים.
''הלה נופף באקדח'' 472705
מדוע צריך להיות שמאלני כדי לראות את (1)? גם לאומן יהודי יכול להבין, שאם שולחים חולייה לפעולה שתוצאתה הצפויה היא הריגתו ללא משפט של X, זהו חיסול. ימני-של-אמת יאמר שזהו חיסול, והוא מוצדק.
''הלה נופף באקדח'' 472712
מכיוון של-X יש את חופש בחירה להרים ידיים או "לנפנף באקדח", הרי שלא מדובר בחיסול.
נחש מה יקרה לך אם תנפנף באקדח מול שוטר תנועה בטקסס‏1, האם זה מוכיח ששוטרי טקסס הם חוליות חיסול?

---
1 או לצורך האנלוגיה, להמלט מהשוטר בצורה שתתן לו חשש סביב שאתה מכניס אותו למלכודת ומסכן את חייו.
1 או סתם לנסות לברוח רגע אחרי שמודיעים לו בקשר שאתה חשוד כרוצח סדרתי.
''הלה נופף באקדח'' 473197
אני מסכים עם יוסי (תגובה 472712) בנוגע להבט המוסרי, אבל מעבר לכך, עובדתית, הרי יש גם מבוקשים שנעצרים, הלא כן? ובשביל הסקרנות, למישהו יש נתונים מה היחס?
''הלה נופף באקדח'' 473198
להתעלם, סליחה, גיליתי באיחור כי חרומפפתי, ועוד בפתיל שכבר מצמיח זקן.
''הלה נופף באקדח'' 497409
והנה עוד הוכחה
''הלה נופף באקדח'' 497436
אני חושב שתגובה 9 שם מסכמת היטב את הנושא.
''הלה נופף באקדח'' 497447
היא לא מסכמת דבר מלבד הסיכלות וחוסר הבנת הנקרא של מי שמחזיק בדעה זו.

"כן מתגלה כי צה"ל אישר תוכניות התנקשות בגדה גם כשניתן היה לכאורה לעצור את המבוקשים, וכי בטרמינולוגיה צבאית קרה מאשרים הדרגים הבכירים ביותר בצה"ל מראש, בכתב, פגיעה בחפים מפשע במהלך מבצעי התנקשות." הדברים האלה אומרים הכל. אם ניתן לעצור את המיועדים לחיסול אין טעם לחסל אותם כמו במאפיה ופגיעה בחפים מפשע לא אומרת דבר לאנשים מסוימים כי זו מלחמה בטרור והמחבלים מתחבאים בין אוכלוסיה אזרחית ושאר הבולשיט הזה (אחרי הכל מדובר רק בערבושים) אבל אנשים אלה צריכים להבין שזה הדלק לפיגוע הבא ולמוטיבציה של הפלסטיני הצעיר שאין לו מה להפסיד להיות המבוקש הבא ולתמיכת הרחוב הפלסטיני במבוקשים.

מה שעוד חמור הוא ההתלעמות מפסיקת בג"ץ ש"אין לבצע באדם התנקשות אם ניתן לנקוט נגדו אמצעי שפגיעתו פחותה, ואין לפגוע בו במידה העולה על הנדרש לצרכים הביטחוניים. כלומר, אין להתנקש באדם אם ניתן לעצרו, לחקרו ולהעמידו לדין. עם זאת, אם המעצר כרוך בסיכון חמור לחיי החיילים, אין צורך לנקוט אמצעי זה; לאחר ביצוע כל התנקשות יש לערוך בדיקה יסודית ועצמאית באשר למידת הדיוק, באשר לזהותו כפעיל טרור ובמקרה של טעות בזיהוי, יש לשקול תשלום פיצויים; יש להימנע ככל האפשר מפגיעה באזרחים תמימים אגב התנקשות ו"פגיעה נלווית באזרחים תמימים תהיה חוקית רק אם היא עומדת בדרישות המידתיות". הדברים ברורים וההתעלמות של הצבא מהם היא עוד נדבך בהתנהלות הלא תקינה של המדינה שראשיתה ב1967.

לפני 50 שנה כתב משה שרת שעל ישראל להחליט אם להיות מדינת חוק או מדינת שוד. ברור מהי האופציה המועדפת על הטוקבקיסטים ותומכיהם.
''הלה נופף באקדח'' 497455
די לשקר הציוני-יענו-שמאלני! ראשיתה של ה"התנהלות הלא תקינה" הזו עוד בטרם המדינה. קיבייה, כפר קאסם, לוד, ורמלה, אירעו לפני 67.
סקופ! 497467
המדינה לא הוקמה ב67'.
סקופ! 497516
גירוש לוד אירע אפילו קודם.
סקופ! 497518
עוד קודם ל67? נכון.
עוד קודם להקמת המדינה? לא נכון.
מבצע דני [ויקיפדיה], הכרזת העצמאות [ויקיפדיה], http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%9...
''הלה נופף באקדח'' 497454
כמוני כמותה - רק מטרידים אותי הפתיים שחושבים שאלה רק תקלות במעצר.
''הלה נופף באקדח'' 474712
באותו עניין:
(אבל גם בעניינים אחרים בלתי רלוונטיים)
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472496
סליחה, אני אסייג:
ביהודה ושומרון חיילים יוצאים לעצור מבוקשים, ולעתים יורים בהם, או בגלל שהמבוקשים מתבצרים ויורים או בגלל שסתם בא להם (לחיילים) לירות במישהו ‏1. לפעמים הם גם יורים במישהו במחסום ושותלים בכליו סכין כדי שיהיה להם מה לספר לעיתונאים.
אבל לעזה חיילים כמעט אף פעם לא נכנסים לעצור מבוקשים, ואם צריך לעצור מישהו שולחים מסוק ולא חוליית חיסול/מעצר.

שאלה - איך אפשר להבחין, בשטף השקרים המציף אותנו, בין מישהו שנורה כשעמד לירות בחיילים למישהו שנורה כי לחיילים לא היה כח לגרור אותו לג'יפ? אולי תשכנע אותי להאמין לשקרים אחרים פן אדהים אותך שנית.

---------
1
לא מספיק טוב, נכון? ובכן - 'ביהודה ושומרון חיילים יוצאים לירות במבוקשים, ולעתים עוצרים אותם כדי שלאחיהם מהשב"כ יהיה טרף להתעלל בו.'
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472540
אני לא מבין את הציניות שלך. לא הבעתי התנגדות לחיסולים-מטווח-קצר שמתרחשים ביו''ש. אפילו לא התנגדתי לשקרים של צה''ל בעניין. רק התפלאתי שאתה מאמין להם.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472656
בתגובה אחת אני תמים מדי, בתגובה שניה אני ציני מדי. לעולם לא אהיה מושלם. 8,-(

איך אתה יודע שאלו שקרים ושהמבוקש לא באמת ירה/שלף אקדח?
ומה ההבדל בין אלו שנעצרים ואלו שמחוסלים? למה לעצור מישהו כשאפשר לחסל אותו ולשקר? או - למה לחסל מישהו כשאפשר לעצור אותו ולחקור אותו ולעצור עוד עשרה?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472706
אל תבכה :-)

כשתיאור של אירוע נשמע כאילו הוא נלקח מספר הוראות הפתיחה באש, אני מציע לחשוד.

אני מנחש שאם היעד לחיסול/מעצר יעמוד בפתח ביתו בשקט ובתחתונים, ויש נתיב מילוט בטוח, הוא ייעצר. אבל בהסתברות גבוהה מאוד זה לא המצב, ומי שמורה על הפעולה (וכמובן מי שמבצע אותה) יודע זאת.
עוד חוזר הניגון 472539
"בצה"ל אמרו כי במהלך הפעילות הבחין הכוח בחמישה, כאשר אחד מהם חמוש באקדח, וקרא להם לעצור אך הם ברחו. הכוח ירה לעברם בזמן מנוסתם ופצע ארבעה מהם, שניים באורח קשה ושניים קל. הם הועברו לקבלת טיפול רפואי בישראל, ואחד מהם מת מפצעיו."

עוד חוזר הניגון 472562
לאור המציאות שנכפתה עלינו, כל תגובה שהיא לא ידים באוויר וכריעה איטית למצב שכיבה מצדיקה ירי. הצורך לרדוף אחרי חשודים מסכן את החיילים ועלול להכניס אותם למלכודת (חוץ מזה שהמנוולים רצים ממש מהר, שזה די סביר כשהרבה חיילים עם הרבה תחמושת רצים אחריך), העדר מרדף יוביל למצב בו רוצחים נמלטים בכל פעם שהם מצליחים לצאת ממבנה.
עוד חוזר הניגון 472594
אז מה אתה אומר, שחיסולי יו"ש מוצדקים? סבבה. אני התמודדתי מול טענה שהם לא קיימים.
עוד חוזר הניגון 472650
מה דעתך על הטענה הבאה:
1. יש חיסולים - כלומר הוצאה להורג ללא משפט של אדם, שלדעת מערכת הבטחון (ובאישור הדרג המדיני) מסכן את בטחון המדינה ואזרחיה ומעצרו והבאתו למשפט מסוכנים מדי.
2. יש מעצרים - כלומר תפיסה והבאה למתקן כליאה של אדם שלדעת מערכת הבטחון מסכן את בטחון המדינה.
3. יש מעצרים שנגמרים בחיסול - כלומר הוחלט על מעצר (ראה סעיף קודם) אך במהלך ביצוע המעצר נוכחו המבצעים שביצוע המעצר מסוכן מדי.

למיטב ידיעתי כל שלושת המקרים אכן קורים, כלומר כשניתן, עוצרים וכשלא ניתן מחסלים. ניתן כמובן להתווכח מהו הסיכון שמוכנים לקחת כדי להמנע מחיסול, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שאנשים בשטחים אכן נעצרים (בלי למות מזה).
עוד חוזר הניגון 472707
אכן.
עוד חוזר הניגון 472736
לא, אני אומר שאין חיסולים, הבחירה של החשוד שלא להרים ידיים ולכרוע לאט היא שחרצה את דינו, בחיסול לא משאירים ברירה כזו. לראיה, הרבה יותר חשודים נעצרים מאשר נהרגים (זכור לי המספר 70 ממבצע בודד לפני ימים ספורים).
עוד חוזר הניגון 472670
נשמע לי כמו חיסול כושל, כדאי להקים ועדת חקירה.

החיסולים שעליהם דובר הם חיסולים מכוונים, כמו בסרטי מתנקשים: נותנים למישהו עם קוביות על הפנים מעטפה עם שם ותמונה, ואחרי יומיים המכונית של האיש מתפוצצת בזמן שהוא במטבח.

אתה אומר שביו"ש חיילי צה"ל הורגים אנשים? על כך אין ויכוח.
אתה טוען שהחיילים יורים באנשים כי בא להם ולא כי ירו עליהם/שלפו מולם אקדח? נגיד. אין לי מקורות נגדיים (אמינים), ואני מניח שלך יש מקורות תומכים.
אתה טוען שזו מדיניות צה"ל להרוג מדי פעם מישהו כדי לשמר שגרה מתוחה? שיהיה. אני מתקשה לגלות מה מדיניות צה"ל גם כשהיא מפורשת.

אז מה כן טענתי? טענתי שחיסולי מבוקשים מכוונים (בניגוד למעצר שבמהלכו המבוקש נורה), כמו בעזה, אין ביו"ש (סליחה, כמעט ואין), כי אפשר לעצור אותם. אתה טוען שהמעצר הוא מסווה לחיסול מכוון? אז נא להסביר למה ברוב המקרים המבוקשים נעצרים. שים לב שהמקרה שהבאת לא היה מעצר אלא היתקלות.
עוד חוזר הניגון 472710
טענתי היא שהאבחנה בין "חיסול מבוקשים מכוון" לבין "מעצר שבמהלכו המבוקש נורה" הוא תמים למדי, אם ברור בשלב תכנון הפעולה, שבהסתברות גבוהה המעצר יסתיים במות העציר.

לא התייחסתי כלל למטרות/הצדקות/השלכות של הפעולה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472424
לדעתי, לחטיפת טרוריסט ממדינה עוינת והבאתו למשפט בישראל יהיו השלכות חמורות בהרבה מאשר חיסולו ואי לקיחת אחריות על המעשה.
אם אתה מודאג מתדמיתה של ישראל, אני חושש שגם במישור הזה הנזק התדמיתי יהיה גדול יותר משום שאז יש הודאה בעבירה על החוק הבינלאומי, פגיעה בריבונות של מדינה זרה וכו'.

דדרך אגב, אתה לא היית מגדיר מדינה שנותנת חסות לפעילות של גורמים כחיזבאללה, ג'יהאד איסלאמי ושאר ירקות אותך כמדינה עוינת?

בנוגע לשאלתך מדוע עלינו להפציץ מתקנים בסוריה, לחסל בכירים אם אנחנו חושבים שאנחנו צודקים- התשובה שלי היא מכיוון שכמו שאמרת אלו נושאים הקשורים יותר למדיניות חוץ ובטחון ופחות לענייני משפט וצדק.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472649
יש הסברים ותירוצים מלוא הסל. בשורה התחתונה אנחנו אזרחים של מדינה פושעת. גם חזבאללה הוא ארגון פושע ולבנון היא מדינה נחשלת ומנוחשלת שאינה מסוגלת להשתלט עליו. לא רק התדמית של ישראל חשוב לי אלא גם התנהלותה בפועל, כלומר עמידתה בסטנדרטים מוסריים כלשהם.
כאזרח אני חש שפעולותיה של המדינה נעשות גם בשמי. איני מאמין שזו הדרך להשיג בטחון. אולי אני נאיבי אבל בעיני כל יציאה למלחמה או מבצע צבאי הם מיותרים והחיילים שנהרגים במהלכם נהרגים לשווא.
מהמעט שאני יודע על מורנייה נראה שהוא היה מנוול אמיתי. אני לא יודע איך ראוי לטפל בדבר כזה. חיסול והתכחשות אינן דרכי פעולה חכמות בכל אופן. מדינה שזו הרוטינה שלה, מדינה שמנתהלת בצורה כזאת במישור יחסי החוץ, היא מדינה מטורפת. מדינה שמחביאה כל כך הרבה סודות, גם מהאזרחים, היא מדינה מסוכנת כלפי פנים וכלפי חוץ. האזרח הישראלי הוא טיפוס חשדן שממהר להגן על מדינתו כאשר הוא בחו"ל על אף שיש לו ביקורת רבה עליה. הצביעות הזו, דו הפרצופיות הזו, מחלחלת גם לחיים הפרטיים של האנשים שחיים כאן.
כאשר "שוברים שתיקה" הציגו בת"א תערוכה שעסקה בנעשה בשטחים הרבה אנשים ניסו להשתיק את זה, גם הצבא לא התלהב אם אני זוכר נכון. האם חיים של שקר, הונאה עצמית וסילוף המציאות הם חיים שניתן להשלים איתם ולהתגאות בהם? אולי אנחנו כבר ספרטה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472661
ויש גם איומים וסכנות מלא הסל, ולא חייבים להיות נאיבים כדי להאמין בקיומם.
המחסומים בעייתיים, כי הם תוקעים אוכלוסיה שלמה בגלל חשש ממחבלים בודדים, ובגלל שהם מעמתים חיילים צעירים עם ציבור עוין (כצפוי, כמו לקוחות בנק כשהתור מתארך), ולעתים אלים.
וגם להסיר את המחסומים אי אפשר, כי זה יקל על מחבלים מתאבדים להגיע לירושלים, תל אביב, ונתניה.

לחסל אדם בלי משפט, בלב אוכלוסיה, זה רע. כי זה רצח, כי זה מעורר אימה ושנאה בלב האנשים שעדים לכך, וכי לא פעם נפגעים גם אנשים אחרים.
אבל להניח לרוצחים לחיות בחפשיות בזמן שהם יוזמים את הרצח הבא זה מסוכן.

להילחם זה רע, להבליג זה התאבדות. נכון שרבים, טובים או רעים, כבר אמרו את זה, אבל זה עדיין לא שקר.

מדינת ישראל לפעמים מטורפת, מהרבה סיבות ותירוצים. אסור להשלים עם זה, אבל לא נכון גם להניח מראש שהכל מטורף.

נ.ב.
למה אתה מניח שישראל חיסלה את מורנייה?

נ.נ.ב
יש הבדל בין לחסל רוצח ללהתעלל באנשים במחסומים. האם לדעתך צה"ל שולח חיילים במטרה להתעלל באנשים, או שחיילים עושים את זה על דעת עצמם, וצה"ל מתעלם מכך כמו שהוא מתעלם מהרבה בעיות?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472666
צה"ל לא שולח חיילים במטרה להתעלל אבל הם גם לא עושים זאת לגמרי על דעת עצמם

בעקבות התגובה שכתבתי שלשום, נזכרתי בביקור ההוא בעזה (1) ואיך הכל נראה אז כמו הצגה שבה כולם משחקים את התפקיד שלהם (2).

שתי דוגמאות שעלו בדעתי:
1. חבורות של ילדים היו זורקים אבנים על העמדות כל יום בדרכם חזרה מבית הספר. הצבא החליט שבכדי למנוע את זריקת האבנים על העמדות המוגנות-ירי, החיילים יצאו החוצה *חשופים* לספוג מטר של אבנים בראשם. לא הצלחתי להבין את ההיגיון בכך אבל ל'מקומיים' זה נראה הגיוני - זה היה התפקיד שלנו

2. ישבתי בעמדה בשישי בצהריים וקראתי עיתון (3) ופתאום שמעתי נקישות של אבנים על העמדה. נאנחתי, קיפלתי את העיתון וקמתי לאט, כשאני אוחז בנשק. הילדים שזרקו את האבנים ברחו בצהלות בדרכם הביתה מבית הספר. נאנחתי שוב, התיישבתי וחזרתי לכתבה. ברור היה לי שהילדים זורקים אבנים על העמדות ועל החיילים בעיקר כי זה מה שהם אמורים לעשות. לא כעסתי עליהם ולא שנאתי אותם.

התפקיד של המגבניקים בהצגה היה להתעלל במקומיים. היה שם קורט שנאה אמיתית אבל הסיבה העיקרית לכך היה פשוט שהם יכלו (4). הם יכלו לבעוט לאנשים בראש, להכריח אותם לשיר שירים גזעניים ולהשתין עליהם. דברים גרועים יותר לא ראיתי כי כאמור נחשפתי לפעולות שלהם רק מול פעילים שהגיעו לבסיס, שהיו מבוקשים למיניהם, אבל שמעתי סיפורים שלהם על הנעשה בחוץ ואני מאמין לסיפורים האלו.

לסיכום - אני חושב שיש לחיילים מתעללים אחריות אישית על הנעשה, אבל לא פחות מכך על מי ששם אותם בתפקיד הזה בהצגה.

(1) שני תיקונים ממש לא חשובים לתגובה ההיא - הייתי שם שמונה ימים וזה היה שנה וארבעה חודשים לפני שהשתחררתי
(2) זה שקראתי תוך כדי את מלכוד 22, בוודאי תרם לתחושה הזאת
(3) הייתי שם בתגבור עם פלוגת מילואימניקים ודי עשינו מה בראש שלנו
(4) 'לטפס על הערבים כי הם שם' כפראפרזה למשפט הידוע
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472711
"דברים גרועים יותר לא ראיתי".
א. הייתי אומרת שגם הדברים האלה גרועים למדי, לא?
ב. חלק מהבעיה בטענה שמדובר היה בפעולות מול "פעילים" או "מבוקשים", כמו גם בחיסול "מחבלים" היא שקשה מאוד לדעת עד כמה אותם אנשים אכן ראויים לתארים הנ"ל.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472678
''אולי אני נאיבי אבל בעיני כל יציאה למלחמה או מבצע צבאי הם מיותרים והחיילים שנהרגים במהלכם נהרגים לשווא.''

אתה לא נאיבי, אתה סתם חי בעולם שהקשר בינו לבין המציאות רופף משהו.

לגופו של עניין - התפישה שלך אולי יפה בעולם שבו כל הצדדים מסכימים עליה, אבל כאן במזה''ת החברים מעבר לגבול לא ממש שותפים לפצפיזם שלך, ולכן לנו אין הרבה ברירות אלא להתמודד עם זה - ולהתמודד פירושו גם להילחם ולהקדים תרופה למכה במידת הצורך.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472686
אתה מעלה נושאים וסוגיות שונות לפי דעתי.

לגבי המוסריות של מעשי המדינה. אני מסכים שמדינת ישראל מתנהגת לפעמים באופן לא מוסרי. כל מדינה עושה זאת ואפשר לטעון שמסיבות שונות מדינת ישראל עושה זאת יותר מאחרות. אני בהחלט לא מסכים שחיסול של טרוריסט הוא בהכרח מעשה לא מוסרי. כאן נכנסת הדילמה הידועה של כמה אנשים היו נהרגים וכמה נזק היה נגרם אילולא נוטרל טרוריסט מסוים. למשל, נניח שמדינת ישראל היתה מחסלת את מי שהיה אחראי לחטיפת החיילים בגבול הצפון בקיץ 2006 ובכך היתה נמנעת מלחמת לבנון השנייה. אתה לא חושב שזו היתה יכולה להיות פעולה מוסרית?

לגבי הסודיות שבמדיניות החוץ, כל מדיניות חוץ של כל מדינה יש בה מימד רב של סודיות והסתרה. זו המציאות של היחסים הבינלאומיים בימינו וכך גם היה לאורך ההיסטוריה.

אסיים בשאלה אישית (אל תרגיש חייב לענות עליה אם לא נוח לך)- אתה מרגיש שאתה חי חיים של שקר, של הונאה עצמית ושל סילוף המציאות?
האם *אתה* גאה בחייך?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472688
אולי את השאלה "האם אתה *גאה* בחייך" - היה ראוי להשאיר לגננת שלו?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472724
אתייחס לשאלת האישיות שלך. ראשית לשניה.
איני גאה בחיים שלי ואיני מתבייש בהם. אני לא נוטה לשפוט את הביקור שלי בצורה כזאת. בחיי כאזרח אני לא גאה בכלל. אני מאמין שיכולתי לעשות הרבה יותר למען עניינים שנתפסים בעיני חשובים. אני עדיין יכול. ואעשה.

אני משתדל לא לחיות חיים של שקר אבל על פי תפיסתי רבים מאזרחי ישראל חיים כך ולו מפני שקשה להם להודות באי השייכות שלהם למקום הזה ולנישולם של הערבים שחיו פה מזה מאות שנים.
הנה אנקדוטה משעשעת מזעזעת: בשבת הוקרנה בערוץ 23 (מישהו צופה בערוץ הזה חוץ ממני?) תוכנית על הטמפלרים. הוצג אורח חייהם, בניהם ובנותיהם דיברו ובכלל דובר עליהם כעל אנשים שהיו קשורים לישראל בעבותות. הם חיו פה 70 שנים נאמר שם, וזו לא עניין של מה בכך, לא מדובר בשנים ספורות, כאן הם ראו את ביתם.
אני יושב מול המסך ושואל את עצמי: איך אנשים יכולים להיות עיוורים כל כך? הטמפלרים, אותם גרמנים נוצרים שחיו בארץ מהרבע האחרון של המאה ה-‏19 ועד אמצע המאה ה-‏20, היו זרים במהות למקום הזה, הם באו לכאן מתוך מניעים רומנטיים ודתיים. אנחנו נמשכים לסיפור שלהם רק מפני שהם אירופאים ואנחנו, הישראלים, תופסים את עצמנו כחלק מאירופה.
ההיסטוריה של הטמפלרים אף הוצגה במוזיאון ארץ ישראל.
ישנן משפחות פלסטיניות שחיו בישראל-פלסטינה מאז 1200 אם לא מוקדם יותר. את התקופה הזו לישראל אין אינטרס לתעד. הטמפלרים, בניהם של הטמפלרים נכון יותר לומר, באים לכאן לביקורים נוסטלגיים. הפלסטינאים שחיים בשטחים הכבושים והפלסטינאים החיים בנינו (ואותם אנחנו מכנים בפטרונות ערביי ישראל) רואים כאן את ביתם. אמנם גם להם יש את הנוסטלגיה של הכפר שנחרב ושל הגירוש אבל הם נשארו באזור ובכוונתם לשוב. זה כמובן מאיים על ישראל ולכן אין לנו, כישראלים, אינטרס להציג את עצמת הקשר שלהם למקום הזה. עם שלם, או כמעט עם שלם, שחי בהדחקה והכחשה הוא עם שחי בשקר. מכיוון שאנחנו חיים בסביבה מאוד לאומית השייכות שלנו לעם ולמקום הינה חלק מהותי בזהות שלנו. אבל הרי ישראל קיימת רק 60 שנה? לאן נעלם השבר? איזו תרבות יצרנו כאן? ראשי הציונים רצו ליצור יש מאין, להפוך את היהודים על כל תפוצותיהם לעם אחד, ישראלי, ולמחוק בגסות אלפי שנות גלות. האם זה הצליח? רק אצל הדור הראשון אולי.
האם עניתי לך על השאלות?
באחת התגובות הואשמתי על כך שאני מנותק מהמציאות, שהפציפיזם שלי הוא תלישות וחסר הבנה. מלבד מלחמות ברוע מוחלט במדינות שאי אפשר להגיע איתן להסכם (כמו גרמניה הנאצית) מלחמה היא דבר מיותר. מליוני אנשים הורגים ונהרגים סתם. זה סוג של ספורט. כמעט תחת כל עץ רענן בישראל ישנה אנדרטה לזכר הנופלים. הם בעיני אינם גיבורים אלא קורבנות, אנשים שמסרו את חייהם לטובת אינטרסים זרים. איזו מין תרבות זו שמקדשת מלחמות, שמשקיעה בבטחון ובצבא הרבה יותר מאשר בחינוך וברפואה? ססמת ה"אנחנו ננצח" של מלחמת לבנון השנייה היא ססמה מלהיבה ומחממת את הדם. מה הושג במלחמה ההיא?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472725
אני חשבתי שאתה מדבר על חיי שקר וצביעות בגלל מדיניות חיסולים וההסתרה של מדיניות החוץ. מתשובתך האחרונה הבנתי שלא כך הדבר ושאתה התכוונת לשקר וחצביעות בנושאים אחרים (וכבדי משקל). מכל מקום שאני שמח לשמוע שאתה לא מתבייש בחייך ולא מרגיש שאתה חי בשקר. אני מניח שיש עוד אנשים רבים בישראל שחיים בתחושה כשלך גם אם דעותיהן שונות.

מדוע בחרת שלא להתייחס לנושאים שהעלת בקשר לחיסולים ולתגובות שלי אליהם?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472830
תוכל למקד את השאלות שלך בקשר לחיסולים? אני לא נמצא הרבה מול המחשב ולכן לא מצליח לעקוב אחר השתלשלות הפתיל. תודה
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472831
תגובה 472686
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472730
אני מניח שיש פלסטינאים לא מעטים שהיו יהודים לפני שהחל התהליך המאסיבי של ההתנצרות ויותר מאוחר- של ההתאסלמות, לכן שנת 1200 איננה כל כך נכונה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472734
אני מבסוטה לאללה לחיות כאן בשקר תוך נישול מתמשך של האמורי היבוסי והכנעני, ודחיקת פלשת אל מעבר מחסומי עזה. האלטרנטיבה של גלות ועבדות במצרים לא קוסמת לי. גם נוכח ניחוחות סיר הבשר העולים ממעבר רפיח הפרוץ.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472762
דבריך נכוחים וכואבים, אבל לא כולם נכונים.
יש לא מעט אנשים בארץ שעוצמים את עיניהם אל מול האמת הקשה - חיינו כאן גורמים כבר מאה שנה לסבל ונישול של עם אחר. אבל יש רבים-רבים אחרים, אני מרשה לעצמי לומר שזה הרוב, אשר לא "חיים בשקר" ויודעים זאת.

יש בארץ הרבה אנדרטות לנופלים, אבל אין כל כך הרבה נופלים - אם זוכרים שישראל איננה מדינת הלאום היחידה בעולם. בסך הכל נפלו כ-‏20,000 - לא מספר בלתי נתפס לעומת האינטרסים הכבדים המונחים על הכף. האינטרסים, אגב, אינם זרים - לפחות אינם זרים לי. אלמלא הפרויקט הציוני, סביי היו נרצחים באירופה. אלמלא הפרויקט הציוני, סביה של אשתי היו נאלצים לחיות כמיעוט לא-מוסלמי נרדף בארצות ערב המקצינות. האינטרס הפרטי מאוד הזה, לחיות באושר במדינה שאני משתייך לציבור שנהנה ממנה, איננו "זר".

הגישה הסוציאליסטית, של "עולם ישן עד היסוד נחריבה" למחיקת הגלות היתה פופלרית בקרב ראשוני הציונות. אבל היא לא הייתה יחידה. מסתבר, שרבים מן היהודים אשר מצאו כאן מקלט, לא התלהבו ממנה ומעוניינים לשמר את הקשר לעם היהודי ההיסטורי. האם זה כישלון של הציונות? אולי. עניין לוויכוח יהודי-פנימי. אבל התרבות הישראלית חיה ובועטת ודינמית ומוכנה לקבל אליה זרים - אפילו אם הם ערבים שטוענים שהם לא רוצים להתקבל.

----
הערת שוליים: לא נכון לומר שלא ניתן היה להגיע להסכם עם גרמניה הנאצית. היהודים, מן הסתם לא יכלו להגיע להסכם. אבל צריך לזכור שבריטניה וארצות הברית יכלו לעשות הסכם שלום נפרד עם הנאצים, או לסיים את המלחמה לפני הכניעה-ללא-תנאי שהן דרשו. צרפת עשתה זאת לפניהן. הן העדיפו להילחם.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472839
מה ההבדל בין "דבריך נכוחים" לבין "דבריך נכונים"? לתומי חשבתי שאילו ביטויים נרדפים.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472970
הממ.. בדרכי למילון...

סליחה, די טעיתי. חשבתי ש''לדבר נכוחה'' זה לדבר באופן ברור בוטה ומדויק - אבל לאו דווקא נכון.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472993
מה ההבדל בין "דבריך מדוייקים" ל"דבריך נכונים"?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472996
יורם ארבל היה(?) נוהג לומר "זה נכון וזה מדוייק" ב"מי רוצה".
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472998
בהקשר ההוא, ''מדוייק'' נועד לתאר באופן מדוייק את ה''נכון''.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473005
בעיניי, יש הבדל קל בין "מדויק" ל"נכון". "מדויק" יכול להיות פרטני, דקדקני, ללא כשלים - אבל שקרי לחלוטין. אולי כמו הוכחה מתמטית שמתבססת על אקסיומות שלא מתקיימות במציאות.

(אני צריך להדגיש שוב: טעיתי בבחירת התארים)
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472880
זה נורא יפה איך שתארת את אי הצלחתו של המפעל הציוני בעברית (תוך כדי הקפדה על פיסוק וחלוקה לפסקאות).

ראשי הציונים רצו ליצור יש מאין. הם הצליחו וממש לא רק אצל הדור הראשון. אתה יכול לא לאהוב את זה, אתה יכול לחשוב שזה נולד בחטא איום, אבל ''ישראלי'' זו חיה קיימת שאין שום סימן שהיא תעלם מכאן בעתיד הנראה לעין.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472915
לגבי השאלה כמה זמן נמצאים כאן הפלסתינים כבר היו באייל ויכוחים, וזכור לי קורא אחד מתנחל, יעקב, שהגדיל לטעון ואמר כמה פעמים שמרבית הפלסתינים הגיעו לאזור זה כשראו את הכדאיות הכלכלית, אחרי שהיהודים הגיעו הנה והתחילו בתנופת פיתוח. כלומר - לדעתו הפלסתינים נמצאים כאן בסביבות מאה שנה, פלוס-מינוס.

מי יכול להיחשב כסמכות היסטורית נקיה מאינטרסים תעמולתיים ועתירת ידע, שיוכל להכריע בשאלה זו?
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472967
אין לי עכשיו כוח לחיפושים, אך אני חושב שהובאו כאן מספיק לינקים וחישובים דמוגרפיים שהראו שאין ממש בטענות שלו.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472980
מוזר, ב<בתגובה 472462> טענת שישראל התנקשה בפלסטינאים שאינם קשורים לטירור, אבל שאתה לא יכול ל"חפש בכתובים". עכשיו אין לך כוח לגיגול פשוט. אני מאוד מקווה שמדובר בעצלנות גרידה ולא (חס וחלילה) בעיות אחרות.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472985
עצלנות ריגעית כי את העניין הדמוגרפי עשיתי כבר פעם ולקח לי זמן לחפש את הנתונים המסודרים של גידול האוכלוסיה הערבית והיהודית מאמצע המאה ה-‏19. אבל אמצע את הדיון המבוקש. לגבי העניין הראשון, הרצתי "חיסולים ממוקדים" וראיתי שהחיפוש דורש זמן רב יותר ולא היה לי אותו באותו הרגע. מתנצל אבל אני מבטיח שאמצא ואחזור לכאן.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473076
ההתנקשויות החלו כסיקולים של פעולות: פצצות מתקתקות. זה מה שהיה בהתחלה כי הרי אחרת זו הוצאה להורג ללא מישפט. מה שהתכוונתי הוא שישראל הרחיבה את המונח של פצצות מתקתקות והחליפה את ההגדרה לפגיעה באלו שמערכת הביטחון החליטה שהם קשורים לטרור. לא שהם פצצה מתקתקת אלא-קשורים לטרור. המונח הזה הוא מונח מאד נזיל וחרב פיפיות. למשל ההתנקשות בראאד כרמי שהיה פעיל פוליטי ולא פצצה מתקתקת או מהנדס. כל זמן שפגענו בפצצות מתקתקות זה היה במסגרת איזשהם כללי מישחק. חיסול מנהיג הקפיץ את המטיבציה לביצוע פעולות התאבדות. קרא את הערך של סיכול ממוקד בויקיפדיה. כך עלי מוסטפה היה פעיל פוליטי והראשון שבחיסולי האנשים הפוליטיים: תאבת תאבת.
עכשיו אני צריך לפרוש אך כשאתפנה, אני מבטיח להביא את טעוני כנגד הטענות על שהערבים בארץ ישראל הם "מקרוב באו".
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473114
ראאד כרמי :
כל מילה נוספת מיותרת.

עלי מוסטפה (מזכ"ל החזית העממית):
שים לב למשפט " בחוליה היו 6 פלשיתינים תושבי מזרח ירושלים. בראש ההתארגנות לפיגועים עומד עומר עיאד עולמה, המסתתר בשטחי הרשות הפלשתינים ברמאללה, הוא שתיכנן ויזם את פעילות החוליה, ואבו עלי מוסטפה היה זה שאישר אותן."

תאבת תאבת (ראש הפת"ח בטול כרם):
בקישור שהבאת: "צה"ל טען שתאבת אישית נתן הוראות מבצעיות לביצוע פיגועים.". מה שנראה לי מאוד הגיוני בהתחשב בתפקידו ובעיתוי (מספר חודשים אחרי תחילת גל הטרור של אינטיפדת אל אקצה).
המקרה הזה באמת שנוי במחלוקת, והוא בעיני היוצא מן הכלל המעיד על הכלל.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473142
צה''ל יכול לקשור כל אחד שעוסק בפעילות פוליטית נגדנו לפעולות טרור. השיטה הזאת כשהיא אינה קשורה לפגיעה בפצצה מתקתקת, היא פעולה טרוריסטית בהגדרה. היא גם שיטה טיפשית שניזונה מאי רצונם של הפלסטינאים לאמץ את שיטת הטרור האישי (חוץ מרצח זאבי).
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473178
אל תתחמק בנפנופי ידיים.
להרוג את מי שעסק שאישר/תכנן/ביצע פעולות טרור בעבר, ואין סיבה להניח שישנה את הרגליו זה הגנה עצמית. נקודה.

---
הייתי עונה גם לשטות השניה שאמרת בנוגע לשיטת הטרור האישי, אבל נמאס לי לשנות נושא כל הזמן.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473179
גם להרוג את מולנר ואלפרון זה הגנה עצמית? סימן שאלה.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473184
אם הוכח שהם מתכננים פיגועים, ואין אפשרות להביא אותם למשפט, אז כן. סימן קריאה.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473193
ב"הוכח" אתה מתכוון במובן המשפטי (בבית משפט גלוי, עם עדים, הגנה, שופט אובייקטיבי...) או במובן הצבאי (כמו ש"הוכח" שסדאם מתכנן לשלוח פצצה כימית לישראל)? סימן שאלה.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473205
ב''הוכח'' אני מתכוון הכי טוב שאפשר תחת הנסיבות. אם היתי מצליח לא לטעות לעולם, הייתי דורש את זה גם מאחרים. סימן צניעות מעושה וצדקנית.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473206
בסדר, פסיק, נשאיר את הציונים בצד. נקודה. אף אחד לא אומר שאפשר לא לטעות לעולם, פסיק, ובכל זאת בעולם הנאור נהוג להבדיל בין "הוכחה" במובן המשפטי (פתח סגר. שאיננה "הוכחה" במובן המתמטי, גם במשפטים צודקים נעשו טעויות. סגור סוגר) ל"הוכחה" במובן הצבאי, ולא לראות את השניה כבסיס "צודק" לענישה. נקודה.

מה זאת אומרת "תחת הנסיבות"? סימן שאלה. אם ה"נסיבות" יפריעו לך להוכיח שאברג'יל רוצח, פסיק, למשל אם הוא כל העדים נגדו יעלמו, פסיק, האם זה יספיק על מנת לחסלו? סימן שאלה.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473185
מישהו מפריע למשטרת ישראל לעצור אותם ולהעמיד אותם למשפט ? היית רוצה להיות בראש אותו צוות משטרתי שנכנס (שתי ניידות יספיקו לך ?) ללב עזה ועוצר את <הכנס שם של טרוריסט מעזה> ?

נ.ב. לאנשים יש נטיה מוזרה להאמין לשטויות המגוכחות שהם קוראים בעיתונים. אם היו ראיות להרשיע את <הכנס שם של "בכיר בעולם התחתון">, המשטרה היתה עוצרת אותו ולו בשביל התמונה. אם אין ראיות, אולי לא ראוי להאשים אותו בטרור/רצח, גם אם אתה ממש מרגיש שהוא אשם ?
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473190
א. אולי לא מפריעים לה, אבל המשטרה גם לא עוצרת אותם.

ב. "אם אין ראיות, אולי לא ראוי להאשים אותו בטרור/רצח, גם אם אתה ממש מרגיש שהוא אשם?"
בדיוק. אולי גם לא ראוי לחסל אותו, אפילו אם הוא פלסטיני.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473192
עוצרת חדשות לבקרים, ומשחררת בהעדר ראיות (מה אכפת להם, התמונה כבר בעיתון).

ראיות נגדם יש למכביר, לכל אחד מהם גם שמורה הזכות להסגיר את עצמו במחסום הקרוב ולעמוד למשפט בארץ. זה לא בדיוק בה להם בהפתעה.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473200
יש איזשהו פלשתיני שאתה כן רואה בו טרוריסט?
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473207
לא הבנתי את השאלה; פלסטינאי שמבצע פעולות טרור הוא טרוריסט.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473211
הגדרה מעניינת. אני מניח שאינך מפלה בין יהודים לערבים, אז האם ישנו יהודי ספציפי (מאלו הנושאים שם פרטי) בו אתה רואה טרוריסט בן מוות או כזה שמקומו בכלא?
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473217
בןמות הוא זה שנמצא במהלך הפעולה. מי שעוצרים אותו- מקומו בבית המישפט.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473226
מי למשל?
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473244
למשל יגאל עמיר. בזמן שליפת האקדח והירי, הוא היה בן מוות והיה צריך לירות בו. אחרי שאחד כזה זורק את האקדח -צריך לעצור ולשפוט.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473304
יגאל עמיר נראה לי כדוגמא מתחמקת ל''טרוריסט''.
אבל מעניין שאינך מוכן לראות טרוריסט באף יהודי שרצח ערבים, למרות שאתה בוודאי מכיר כמוני את השמות.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473307
למה לא? אפילו בית המשפט‏1 פסק ש"המחתרת היהודית" הינה ארגון טרור.
שמות כמו עמי פופר, נתן זאדה או ד"ר גולדשטיין (רשימה חלקית) בהחלט נופלים תחת הקטגוריה של טרוריסטים.

__
1 שאפילו לגירסתם של המיחסים לו שמאלניות (או סמולניות) נמצא מימינו של איציק ש.
תראה מה שדוד גוגל מצא לנו 473313
הסקת מסקנות מעניינות לגבי. אני מוכן וגם רואה בכל יהודי שרצח ערבים כטרוריסט.
ברחל בתך הקטנה 473366
תושב ג'בל מוכאבר שירה אתמול בשמונה תלמידים הרכונים על ספריהם- הוא טרוריסט, או לא טרוריסט?
"כן" או "לא" ברורים יתקבלו בברכה.
ברחל בתך הקטנה 473368
את מאמינה שלמישהו (אפילו קוראים לו איציק ש.) יש ספק?
ברחל בתך הקטנה 473370
אני לא יודעת מה עובר לו בראש, אבל אני חושבת שיותר קל לסחוט כוס מיץ מקוץ יבש, מאשר לשמוע את מר ש. אומר את מלת ה''ט'' על לא-יהודי שפוגע ביהודים.
ברחל בתך הקטנה 473369
לא. הוא לוחם חופש שהקריב את נפשו למען גאולת עמו שנאנק תחת המגף הדורסני של התוקפנות הישראלית. מה תגידי על זה?
ברחל בתך הקטנה 473371
תגובה 473370
ברחל בתך הקטנה 473372
מה זה קשור? את מתחמקת.
ברחל בתך הקטנה 473379
השאלה שלך הזויה או לא הזויה? מדוע בכלל את שואלת אותי את השאלה הזאת? אי פעם ראית שכתבתי על מחבל שבא להרוג אזרחים שהוא איננו טרוריסט? ואם היה בא להרוג מהמרים בקזינו הוא לא היה טרוריסט? רק כשהוא בא להרוג תלמידים הרכונים על סיפריהם? ואם אחד התלמידים יקח נשק, יכנס לבית או מוסד פלסטיני וירצח שם אנשים כנקמה, הוא לא יהיה טרוריסט?
ברחל בתך הקטנה 473380
אם אני מבין נכון, התשובה היא: כן.
ברחל בתך הקטנה 473381
בודאי שהוא טרוריסט. אסתי לא מנסה להבין מה אני כותב; היא קוראת את השם שלי ומיד המיצים שלה רותחים..
ברחל בתך הקטנה 473382
אתה צודק. אבל גם לך יש בעיה, היית יכול פשוט לענות לה: "כן, ודאי שהוא טרוריסט" ורק אחר כך לעבור לחלק בו אתה שואל אותה שאלות. שניכם מתעצבנים ומעודדים זה את עצביו של זה וזה לא מועיל.
ברחל בתך הקטנה 473388
אני מודה שהשאלה של אסתי עיצבנה אותי.
ברחל בתך הקטנה 473389
היא עיצבנה גם אותי, למרות שלי לא היתה שום נגיעה אישית לנושא.
ברחל בתך הקטנה, זאת עם הצאן, מהבאר 473393
אני מדברת על כך שמעולם לא קראת בפירוש למחבל ערבי- מחבל. המלה המפורשת והישירה "מחבל" נשמרת אצלך ליהודים.
במקרים של טרור ערבי אתה מתחמק- כמו בתגובתך שלעיל. שהרי גם עכשיו אתה לא אומר בפה מלא: "כן, הבחור מג'בל מוכאבר הוא מחבל". לא- אתה אומר משהו נפתל‏1 במקום משהו ישיר‏2. וגם אז, כדי שלא ייצא חלילה שאתה מגנה ערבי, אפילו ברמז, אתה מיד הופך את הכיוון, ומדבר על מעשה-טרור יהודי ש(במקרה שלפנינו) לא קרה!
תראה מה כתבת:
" אי פעם ראית שכתבתי על מחבל שבא להרוג אזרחים שהוא איננו טרוריסט? ואם היה בא להרוג מהמרים בקזינו הוא לא היה טרוריסט? רק כשהוא בא להרוג תלמידים הרכונים על סיפריהם?"
-אין בקטע הזה אזכור של הלאום של המחבל, או של קורבנותיו. כך שזה יכול ללכת לשני הכיוונים.
ואז- אתה פתאום ממציא משהו שלא קרה, ואומר:
"ואם אחד התלמידים יקח נשק, יכנס לבית או מוסד פלסטיני וירצח שם אנשים כנקמה, הוא לא יהיה טרוריסט?"
-הופה! פתאום יש זיהוי לאומי- הקורבנות הם פלסטינים!

מה לפי דעתך היה קורה אילו לא הוספת את הסיפא הדמיונית הזו שלך?- הקפיטליזם האימפראליסטי היה מנצח? המדוכאים עלי אדמות היו מתדכאים עוד יותר?
מה דעתך לגנות -פעם אחת, ורק בשביל החידוש המרענן!- את המחבל הערבי בגינוי ישיר ופשוט, ובלי לברוח מיד לכיוון ההפוך?

1"האם אי פעם כתבתי על מישהו שהוא לא משהו?"- זה נפתל.
2"עלא אבו דהים מג'בל מוכאבר הוא מחבל"- זה ישיר.
ברחל בתך הקטנה, זאת עם הצאן, מהבאר 473396
חשבת על האפשרות שהסיבה שהוא לא קורה לו "מחבל" היא שזאת אמירה טריויאלית לדעתו?
ברחל בתך הקטנה, זאת עם הצאן, מהבאר 473398
אם תסרקי על "מחבלים", תחת "איציק", תמצאי שם רשימה של 35 תגובות ובכולן איציק מדבר על מחבלים פלשתינים ולא על יהודים. אם המסביר קורא לאיציק "שמאל אוטומטי", לך אפשר לקרוא "המחליטים האוטומטים מה השמאלן חושב".
ברחל בתך הקטנה, זאת עם הצאן, מהבאר 473411
מעניין. אני מעולם לא חשבתי לקרוא למחבל בשם אחר חוץ ממחבל, שבלועזית זה טרוריסט, ו(כמעט) תמיד מעשיהם של אלה הקרויים כך נראים לי מגונים. ובכל זאת, תגובות כמו שלך מעלות לי את הסעיף וגורמות לי לעיין מחדש בכינויים האלה.
ברחל בתך הקטנה, זאת עם הצאן, מהבאר 473413
מעט צדקנות לא צריכה להפריע. כאילו שאם נטחן בכיתה טרמינולוגיה אז הכל יהיה בסדר.
ברחל בתך הקטנה, זאת עם הצאן, מהבאר 473412
"תושב ג'בל מוכאבר שירה אתמול בשמונה תלמידים הרכונים על ספריהם- הוא טרוריסט, או לא טרוריסט?
"כן" או "לא" ברורים יתקבלו בברכה."
א. גם אצלך עם כל הלאומיות השוצפת, תושב מוכבר אינו מכונה "מחבל" אלא טרוריסט.
ב. נכון, אם יהודי היה יורה על אוטובוס ערבי, או על תלמידים- הייתי קורא לו מחבל וטרוריסט. ללאומיותו של רוצח מסוג זה אין שום חשיבות; יהודי שהיה עושה את זה לא היה פחות טרוריסט ומחבל. את מציירת תמונת שווא שהיא כולה שלך, כאילו שדם ערבי שנשפך מציק לי יותר מדם יהודי. זו תמונת שווא שכולה נוצרה בראשך. אני יכול אולי לנתח מניעים ולתת הסברים, אך כל זה ללא קשר ליחס שלי למעשה.
ג. אני עונה לחקירות ב"כן" או "לא" רק בבית המישפט (לא יצא לי אף פעם להחקר על דוכן העדים).
התנצלות והבהרה 473811
אל: איציק ש., דורון, מתרגם עם כוונות, אייל(ים) אלמוני(ם), סרצ'ר, וכל מי שאולי עבר פה בסביבה ותהה "מה לעזאזל".

ראשית- סליחה מאיציק ש. על זה שנכנסתי לאייל והתנפלתי עליו באופן שלא היה קשור דווקא לדיון הנוכחי, אלא נבע יותר מכאב הפיגוע בישיבה + דברים שאיציק כתב ואמר (ודברים אחרים, שהוא נמנע קשות מלומר), באייל בעבר. ההתנפלות שלי, בצורה הזאת ובמקום הזה, היתה מאוד לא לעניין, ועל כך כאמור- התנצלותי.

שנית- במחשבה שניה הבנתי שהבעיה שלי (לא עם איציק עצמו, אלא עם עמדה מסויימת שהוא -כך נראה לי- מייצג באייל בהתמדה) היא לא מי קורא בשמות (להלן: מחבל/טרוריסט) למי, ובאילו נסיבות. אלא: את מי מאשימים בעלי העמדה המסויימת הזאת בתופעת הטרור, ועל מי הם מטילים את האחריות האולטימטיבית למעשי הטרור.

העמדה הבעייתית-בעיניי הזאת היא לאו דווקא "שמאלנות", אלא משהו שהוא תוצר-לוואי של השמאל הקלאסי- ותוצר-לוואי שהתחזק מאוד בשנים האחרונות. זאת עמדה שלצרכינו פה תיקרא עולם-שלישיזם, ובקיצור - ע"שיזם.
הע"שיזם מחלק את העולם ל: ארה"ב+ "המערב" מזה, ו"העולם השלישי" מזה. והע"שיסטים רואים בכל דבר רע שקורה בעולם תוצאה של מעשיהם הנפשעים של ארה"ב והמערב, בעוד שכל מי שנחשב לע"ש הוא לעולם גורם סביל, בלי כל אחריות למעשיו, נפשעים ככל שיהיו, ובלי סיבות פנים-ע"שיסטיות כלשהן למעשים אלה. הכול, אבל הכול, הוא לעולם תוצאה ו/או תגובה מובנת (כמו ב:"אני לא מצדיק אותם, אבל אני מבין אותם"..) למעשי המערב בהווה + כל מיני חטאים קדמונים (אימפריאליזם, קולוניאליזם, קפיטליזם, גלובליזם, ציוניזם, וכנראה גם סתם מנווליזם).

ביישום לפיגוע האחרון: השאלה מבחינתי לא היתה צריכה להיות למי קורא הע"שיסט "מחבל". השאלה היתה צריכה להיות- על מי לדעת הע"שיסט מוטלת האחריות לפיגוע הזה, ומה אפשר לעשות כדי שדברים כאלה לא יישנו. ולאחר שתינתן התשובה הצפויה ל- מי אשם בפיגוע (ישראל, כמובן), ול- מה צריך לעשות: (לנהל מו"מ, אלא מה), לנסות אז להראות בשארית כוחותיי שדווקא המחבל עצמו, והחברה שגידלה ושלחה אותו, הם האחראים, והם האשמים פה. ניסיון שאני יודעת כבר (מויכוחי עבר באייל), שהוא חסר-תועלת לחלוטין. והתוצאה של כל זה היתה: שאלת תסכול וזעם לא מכווננת, ומטופשת למדי.

אני מקווה שהצלחתי להבהיר מה עמד בבסיס תגובותיי לפני שבוע. ומבקשת שוב להדגיש שהבעיה מבחינתי היא לא איציק עצמו, אלא העמדה הע"שיסטית שהוא מייצג.

ולסיום: המלצה על ספר, שאילו היה קיים בתרגום לעברית אולי הייתי טורחת ועושה עליו סקירה במדור הספרים, אבל בינתיים:
כדאי לכל מי שמעניין ב"שמאל" לסוגיו לקרוא את- What's Left, מאת Nick Cohen, הוצאת Forth Estate לונדון, 2007.
התנצלות והבהרה 473812
אני לא חולק על דבריך, אבל ידיעה מראש מי האשמים, בלי קשר למעשה עצמו, אינה נחלת השמאל בלבד. לאנשים מסוימים בימין, למשל, ברור שכל דבר רע בעולם תוצאה של מעשיהם הנפשעים של מי *שאינם* ארה"ב והמערב (מה שאת מכנה "עולם שלישי").
התנצלות והבהרה 473832
הרושם שלי, מקריאה בעיתונים ושיחות מזדמנות, הוא שונה.
אולי אתה יכול לתת דוגמאות? רצוי עם קישוריות. תודה.
זה לא כל כך פשוט 473833
לפני שנה פרצו לי לאוטו וגנבו לי את הרדיו.
זה נשמע טריויאלי, ברור לכולם שהאשם הוא הנרקומן שפרץ לי לאוטו וגנב לי את הרדיו.

אבל, אם נסיים את הדיון כאן, אז הוא יהיה משעמם ולא מועיל. אפשר לחשוב על זה עוד רגע, *גם אני אשם*.
מתוך עצלנות לא לקחתי את הפאנל של הרדיו, ידעתי שאני צריך לקחת אותו איתי, ידעתי שאם אקח אותו לא יפרצו לי לאוטו. יותר מזה, כשבחרתי את האוטו בחרתי באוטו עם רדיו שאפשר לגנוב, יש היום מכוניות עם רדיו שאי אפשר לגנוב, אבל בחרתי באופן מודע לקחת מכונית עם רדיו גניב. בנוסף, אני בחרתי את הכנסת שמשקיעה מליונים בישיבות/ צבא/ מוזיאונים/ התנחלויות/ חקלאות (סמן את המיותר לפי דעותיך הפוליטיות) במקום במשטרה/חינוך (סמן את המוצלח לפי דעותיך הפוליטיות) שיכלו למנוע את הפשע הזה. חוץ מזה, איך זה שנרקומן מצליח לפרוץ לרכב שלי, ברור שהייתי יכול להשקיע במנעול נורמלי.

שימי לב שכל הנקודות האלה לא מורידות כלום מהאחריות הפלילית והמוסרית של הגנב. הוא נשאר בן X@# כשהיה. אבל אני לא יכול לעשות כלום בקשר לזה, ובקשר לעצמי, למרות שברור שהאשמה שלי עקיפה לחלוטין, אני יכול לעשות הרבה. סתם להאשים את הגנב לא יחזיר לי את הרדיו, ולא ימנע את הגניבה הבאה, לכן זה דיון משעמם וחסר טעם.

באותו אופן, אני לא מוצא הרבה טעם בלהתדיין על מה "הם" יכולים לעשות טוב יותר, זה משעמם (בגלל שכולנו מסכימים) וחסר טעם (בגלל שאף אחד מ"איתנו" הוא לא "הם"), לעומת זאת, הדיון על מה "אנחנו" יכולים לעשות הוא דיון מעניין (בגלל שברור שלא נסכים) ובעל טעם (בגלל שאם נמצא פתרון טוב, נוכל לצמצם את הרוע, למרות שלא אנחנו יוזמים אותו, ולא אנחנו אחראים לו ישירות). ברור שחייבים לשים לב להבדל בין האשמה הישירה, לאשמה העקיפה. אולי לפעמים כדאי להדגיש את זה, כי כנראה שיש כאלה שזה לא מובן מאליו להם. למיטב ידיעתי, בפוליטיקה הישראלית, אי ההבדלה הזאת נפוצה הרבה יותר דווקא בימין, ע"ע "פושעי אוסלו לדין".
זה לא כל כך פשוט 473839
שמע, מי שקונה רדיו מגניב כל כך...
זה לא כל כך פשוט 473946
אני יכול להרגיע אותך - לפני שנה פרצו לי לאוטו, *למרות* שלקחתי איתי את הפנל של הרדיו. הגנב כנראה חשב שהחבאתי את הפנל בתא הכפפות אז הוא גם עשה בלגן באוטו ופיזר את המסמכים לכל עבר.
זה לא כל כך פשוט 473947
במקרה שלך האשמים הם הנהגים העצלנים שמחביאים את הפנל של הרדיו בתא הכפפות שלהם.
זה לא כל כך פשוט 473954
שלא לדבר על מרקוני והרץ.
זה לא כל כך פשוט 473948
חשבתי שככה הם בוחרים את האוטו. בכל מקרה, לפחות אצלך הביטוח שילם...
זה לא כל כך פשוט 474135
(חוץ מהמשפט האחרון) תגובה יפה!
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473219
לפני שתשאל "מי יכול להיחשב כסמכות היסטורית נקיה מאינטרסים תעמולתיים ועתירת ידע, שיוכל להכריע בשאלה זו?", יש לשאול "מה יגרום לנו לחשוב על מישהו כעל סמכות כזו". לרוב האנשים המלומדים בעולם יש דעה כזו או אחרת בדבר מי צודק יותר בסכסוך שלנו, ואם לא מי צודק יותר גלובלית, לפחות מי צודק יותר בנקודת זמן נתונה; כל דעה כזו תחשיד אותו בהטיה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473272
'
יש מימצא היסטורי אובייקטיבי ונקי מאינטרס תעמולתי. צילומי ביון של חיל האוויר המלכותי הבריטי מתחילת המאה ה-‏20. לא בטוח אם מדובר ב-‏1904 או 1914. מה שכן, כמעט כל השטח בין גדרה לחיפה של היום, בתצלום פנורמי מהים ומהגובה, ובהגדלה פנטסטית, נראה שומם לחלוטין. מדבר חול כמעט נטול יישובים, בתים וצמחיה.

כמובן שזה לא עונה במלואה על השאלה כמה ערבים חיו כאן טרום המפעל הציוני, וכמה נוספו בעקבותיו (לטענת יעקב ודומיו), אבל תמונות הבראשית הללו מהממות בעוצמתן הקדמונית וההשוואתית למה שנעשה פה במאה שנה.

[מתנצל מראש שאין לי לינק לצרף. אולי איילים אחרים עם יכולות חיפוש משופרות יוכלו למצוא קישוריות לארכיוני הצבא הבריטי. אישית ראיתי תמונה כזאת בגודל 2 מ' על 1 מ' תלויה על קיר. לא זוכר איפה ואצל מי (הכי סביר שבמוזיאון הארץ בניהולו לשעבר של רחבעם זאבי. גם חובב מושבע ואספן גדול של פריטים שונים הקשורים לא"י, ובעיקר בעל אג'נדה פוליטית מובהקת)]
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473275
'
בעצם, מה אני מבלבל את המוח על 1904, כאשר האחים רייט פצחו בתעופה רק בסוף 1903.
תמונה עתיקה של הכרמל 473281
לא חיפה, אבל מספיק קרוב. לא בדקתי מי האנשים בתמונה או מהם הבניינים על ההר.
תמונה עתיקה של הכרמל 473288
סטלה מאריס
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473428
הטמפלרים כבר לא כאן.
הפלשתינאים כן.
הטמפלרים היו מתי מעט.
הפלשתינאים רבים.

אנשים תמיד עושים תצוגות במוזיאון על אנשים שכבר לא נמצאים ולא מהווים איום. ע''ע ההתרפקות האירופאית על ''היהודים הנחמדים ההם'' ונהירה לקונצרטי כלייזמרים. משום מה, (אאל''ט)אין התרפקות מקבילה על תרבותם של המהגרים המוסלמים.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473433
לא הבנתי - את מחזקת את עמדתו של האייל השולי או מנסה להביא טיעונים כנגדה? האמירה שהפלשתינאים, שלא כטמפלרים, עודם כאן, וכי הם רבים - עשויה להתפרש כחיזוק לעמדתו, כי איננו יכולים להתעלם מסבלם ומנישולם, אבל משום מה נדמה לי שלא זאת כוונתך.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473435
השולי אמר שהישראלים מתעניינים בטמפלרים כיוון שהישראלים מזדהים עם האירופאיות של הטמפלרים. לעומת ההתעלמות מסבלות הערבים - בגלל שהם נייטיבז.

נועה רומזת שהסיבה לעניין/התעלמות אולי אינה זו - אולי מדובר באיום הנוכחי שמהווים הערבים והאתוס שלהם על הישראלים, לעומת זוטת ההיסטוריה שמהווים הטמפלרים.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473438
תודה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473494
אכן לכך התכוונתי.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473521
אם כי - הערת אגב שלא לחלוטין קשורה לדיון - לפי עמותת זוכרות שרונה, ולדהיים, וילהלמה וביתלהם הן ישובים פלשתיניים שנהרסו בנכבה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473544
כשכתבתי על הטמפלרים התכוונתי גם להיבט שאת ציינת. אולי זה לא ברור מהדברים שלי אבל בקריאה שנייה ניתן לראות את זה. ברור לי לחלוטין שאין לישראל עניין לערוך תערוכות של כפרים פלסטניים מכיוון שהאתוס הציוני עשוי להפגע מכך. האינטרס הישראלי הוא מחיקת העבר הערבי של הארץ מחד ומאידך נראטיב של ארץ ללא עם, יישוב ערבי ארעי ולא יישות לאומית או בדרך ללאומיות.

היחסים שלנו, הישראלים, עם "המקום" מרתקים מבחינה רעיונית. לצערי הימין הקיצוני צודק כאשר הוא טוען שמבחינת הפלסטינים הכיבוש לא התחיל ב-‏67 אלא ב-‏48. גם אני חושב שהכיבוש התחיל בנקודה הזו ושישראל היא למעשה קולוניה ללא מדינת אם. מדובר כאן בטרגדיה כפולה ובצדק כפול. הקשר של הפלסטיני לארץ הוא בלתי אמצעי אך מעוגן בעבר, כלומר זהו קשר לעבר, שחלקו מן הסתם מדומין, לכפר, לפרדסים וכו', אבל כעת העבר הזה מתרחק וישראל מנסה להעלים אותו לחלוטין ולכן ההווה של הפלסטיני הוא הווה של נוסטלגיה וגעגוע. הקשר של היהודי למקום, לארץ ישראל, הוא היסטורי ומיתולוגי, הוא מעוגן לכל המאוחר בתקופת הבית השני ולכל המוקדם באברהם אבינו. כלומר זהו קשר שזקוק למתווך אבל, פרדוקסלית, הוא מעוגן בהווה. הישראלי מנסה לנכס כל פיסת אדמה, לכל חלקה הוא מעניק סיפור. יש בזה משהו שמזכיר את המצווה ביהדות. כאשר לכל מקום יש סיפור משלו, ובמקרים מסוימים הסיפור הישן מולבש על החדש (כמו מצדה-תל חי), אז נוצר קשר למקום, נוצרת זיקה.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473547
הייתי מאחר את הקשר היהודי עד למאה ה-‏4 .
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473565
נראה לי שתושבי חיפה היהודים, שנלחמו שכם-אל-שכם עם שכניהם המוסלמים נגד הפולש הצלבני במאה ה-‏11, לא היו מסכימים עם עמדתך.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473567
אני מתייחס בעיקר לתקופה בה החל כנראה תהליך שבמהלכו הפכו היהודים למיעוט. התהליך לא היה הגליה או גירוש כפי שאהבו לספר באתוס היהודי (בגלל חטאינו גלינו מארצנו) או הציוני, אלא של התנצרות המונית.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 490697
בן ציון דינור מתחיל את הגלות עם הכיבוש המוסלמי.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 473566
תיקון קל: מבחינת הפלסטינים הכיבוש החל ב-‏1917. מי שהגיע מאז, ואינו בן האומה הערבית, צריך ללכת.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472852
אין לי ממש תשובות לשאלות שלך. הרי מדובר במצבים היפוטתיים של "מה אם?". האם לא נכון יותר ובטוח יותר לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו ולנסות להגיע לפתרונות מדיניים דיפלומטיים ולא כאלו שימשיכו את אותו מעגל אינסופי של חיסול-תגמול- מלחמה? לפעמים נדמה שישראל ממשיכה לפעול כפי שהיא פועלת מתוך מניעים של אגו ושל חרדה וללא נסיון להתיר את התסבוכות שלתוכן היא נקלעת. היית מחסל את מי שאחראי על החטיפות של החיילים ב2006 והחיילים החטופים היו נהרגים במקום. סביר להניח שכבר עכשיו אינם בחיים. מה מלבה את הסכסוך עם החיזבאללה? עד כמה אנחנו מבינים את המניעים שלהם?

שאלת אותי לגבי הסודיות וההסתרה שנוקטת ישראל. כתבת שמדינות רבות פועלות בצורה כזו וכך גם היה לאורך ההיסטוריה. בעיני זה עדיין לא מצדיק את צורת ההתנהלות הזו. גם שלום שנעשה בצורה כזאת, מאחורי גבו של העם כביכול, אפילו הוא שלום בלתי ראוי. מדינות לא יכולות להצהיא על עצמן כדמוקרטיות ולשלוח את אזרחיהן לההירג במלחמות בלתי נחוצות או אפילו נחוצות מבלי שהם, האזרחים, מבינים מדוע יוצאים למלחמה ומה אנחנו שואפים להשיג בה. מלחמה היא מוצא אחרון ואיני יכול להבין מי שחושב אחרת.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472865
אני לא מכיר מעגל של חיסול-תגמול-מלחמה.
להיפך, היו מקרים שלאחר חיסולים היה ''ריכוך'' במדיניות של הצד השני. למשל הפסקת האש עם החמאס לאחר חיסול יאסין. בדיון שלנו אתה ''מדלג'' בין העניין המוסרי של חיסול, לעניין התועלתני של חיסול, לעניין הכיבוש ונישול הפלשתינים. קשה לי עם צורת דיון זו.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' 472875
ברשותך, במקום לעסוק במה שקורה בראש, נגיע לשורה התחתונה, שהיא מה שעושה היד, ונשאל "למה הם הורגים אותנו?".
אלא שאם נרים את הראש ונאמץ את הזיכרון גם אל מעבר לכאן ועכשיו - לעולם הערבי ובמידה רבה גם לשאר העולם המוסלמי, תעלה השאלה האמיתית שהיא: "למה הם הורגים גם אותנו?".
התשובה שאני מציע היא: "למה לא?".

נ.ב. העם ידעת שכבר במרד הערבי הגדול (1936-1939), שהיה אמור להיות האירוע המכונן של לאומיות ערבית בא"י, הרגו בני קבוצה זו בעיקר בעצמם?
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' 472876
אתה יכול בבקשה לפרט קצת לגבי הסיפא שלך?
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' 472909
בכל מקור המספרים קצת שונים אך לא התמונה הכללית. ראה למשל את http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id... , שם גם תלמד על קיומה של כנופיית "היד הירוקה", שכנראה הקדימה מעט את זמנה...
''מפני שאתם כאן'' 472878
אולי התשובה היא יותר בכיוון של אדמונד הילארי.
''מפני שאתם כאן'' 472913
'
ליבינגסטון? הילארי קלינטון?
''מפני שאתם כאן'' 472916
אדמונד הילרי [ויקיפדיה]
''מפני שאתם כאן'' 472921
'
למה להרחיק לכת אל ניו-זילנד והרי ההימלאיה, כאשר קרוב יותר, בעיראק, רוצחים ונרצחים מדי יום ערבים לא מעטים בידי בני אמונתם?

כאימרה הידועה - לא כל המוסלמים הינם טרוריסטים, אבל כל הטרוריסטים (כמעט) בעולם הם מוסלמים בדתם.
''מפני שאתם כאן'' 472972
מוס
לא יפה לפנטז ולחשוב שרוחב הידיעה ההיסטורית כרוחב ידיעותיו של מוס.

'
''מפני שאתם כאן'' 472975
להגנתו של מנבל הפה הג'לטיני, אפילו עמוס עוז נפל בפח הזה בעבר.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 472979
'
מגדלי התאומים
הפנטגון
האנדרגאונד בלונדון
מדריד
פרברי פריז
באלי, אינדונזיה
החומוסיה בכרמל
עיראק
אל-חרירי בלבנון
קו 5, ת"א
דלהי, הודו
פקיסטן
אפגניסטן
שדרוות
שגרירות ארה"ב בקניה
בניין הקהילה היהודית בארגנטינה
בית הקפה בירושלים
בית הקפה בת"א (פינת בן-גוריון-ריינס, בפורים)
המלון בנתניה (ליל הסדר)
הפיליפינים
אשקלון
בומביי
רציחות המוניות בצפון סודאן
ג'נוסייד בדרום סודאן
רצח רבין
הלורד מוין
יורש הכתר האוסטרו-הונגרי
דנה אינטרנשיונל
קו 18, ירושלים (כפול 2)
הקניון בנתניה
עוטף עזה
מלטף איזור התעשייה ארז
דריסות קבוצתיות באזור
קו 300 (והפעם אגד. לא דן)
התנקשויות באישי ציבור בביירות
הרג ישראלים בני דת מוחמד ע"י היזבאללה במלחמת לבנון השניה
הרג ישראלים בכללי
כיבוש כווית ע"י עיראק
מלחמת עיראק-אירן
מיליון הרוגים
טבח שיעי סוני
מלחמת האזרחים בלבנון
וכו' וכיוצא בזה, וכהנה, וכרגיל
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 472987
רצח רבין?
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473035
דנה אינטרנשיונל?
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473064
איזו בירה אתה אוהב לשתות?
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473144
ה-IRA באירלנד
המחתרת הבאסקית
הבריגדות האדומות באיטליה
באדר מיינהוף
הנמרים הטמילים בסרי לנקה
כת האמת הצרופה ביפן
ה-FARC בקולומביה (ועוד מגוון ארגונים באזור)
המורדים בצ'יאפאס
טימותיי מקוויי
וזה רק מהראש ורק טרור של ממש (בניגוד למעשי טבח וכד')
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473145
'
המאה ה-‏21 לספירתם
המאה העשרים ואחת
תחילת המילניום השלישי
(אבל מה שנכון, נכון - הטמילים וה-FARC מקלקלים קצת את הדומיננטיות המוחלטת של המוסלמים בכיפת הטרור. קצת מאוד. מתנצל ביותר על שנשמטו ממוחי הקודח)
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473147
נתן זאדה היה במאה הנוכחית.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473148
אתה טוען שמוסלמים הם טרוריסטים כי יש להם נטיה לכך? נטיה שלנו אין?

אם אנחנו היינו תחת שליטת עם אחר (נלך על דוגמא מופרעת - בריטים) אז לא היינו פועלים נגד חיילים ואזרחים של העם השולט, בכדי לזכות לעצמאות? אף פעם?

אתה - מוס פשיסט, לא היית נלחם באלימות נגד עם ששולט עליך? לא היית הורג בחייליו (אלה שאנחנו קוראים להם 'הילדים שלנו')? אם צבאו היה הורג את הוריך (בטעות, כי הם היו במקרה ליד מישהו שעשה משהו רע) לא היית פועל לנקמה?

ההתנשאות שלך מגוחכת בעיני.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473159
'
כן, זה בדיוק מה שאני טוען. שלמוסלמים ככלל ולערבים בפרט יש נטיות טרוריסטיות-רצחניות. ע"ע הרשימה למעלה. ואפרופו, שכחתי להזכיר את מעשי הטבח ההדדיים באלג'יריה. לא כיבוש ציוני ולא נעלי אצבע הביאו להרג של כרבע מיליון אזרחים בידי אחיהם לדת וללאום. פשוט רצחנות בהמית של ברברים.

והפאשיזם לא יעבור!
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473161
לא ענית לי.
לענייננו, בלי קשר לדתך וללאום שלך. איך אתה היית נוהג במקרים שציינתי.?
איך אתה חושב שאנחנו - הישראלים - היינו נוהגים במקרים אלו?

אתה מכיר ערבים? אישית?

בעזה הכל כבר רקוב ויקח עשרות שנים לתקן את המצב, אבל בגדה תיקח ערבי רנדומלי ותראה שהוא רוצה בסך הכל לעבוד לפרנסתו ועיקר דאגתו היא האם הילד שלו מסתדר בבי"ס ונזהר כשהוא חוצה את הכביש. גם הערבי השני, השלישי וכן הלאה. בערבי ה- 30 אולי תמצא פשיסט רצחני. המיעוט הזה יכול להיות מאוד 'קולני', בעיקר תחת כיבוש זר. גם אצלנו אפשר למצוא פשיסטים וחובבי אלימות ולהערכתי היינו נוהגים באופן דומה לו היינו בנעליהם. אגב, גם אז אני הייתי יפה נפש אסטרונאוט (1) ואתה היית תומך בפתרונות אלימים.

(1) 'אני דווקא מאמין ליהודים שהם באמת רוצים שלום. המגבניקים האלימים, הימין המסית, נוער הגבעות - הם רק מיעוט קולני. רוב היהודים אנשים טובים בבסיסם'
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473168
'
אני באמת ובתמים לא יודע כיצד הייתי נוהג כפלשתינאי. לכן הרחקתי טיעוני מהסכסוך המקומי לעבר ארצות הים בהם לא מתקיים עימות לאומי וטריטוריאלי כדוגמת המצב אצלנו. אלג'יריה בסוף המאה שעברה. סודאן דהיום. אריתריאה אתמול. עיראק, פקיסטן ואפגניסטן כל הזמן. מוסלמים וערבים טובחים איש באחיו כדרך חיים.

כפי שניסח זאת במובהקות ובקצרה איסמעיל הניה (או אולי היה זה דווקא מר אל-זאהר) בדרשת יום שישי האחרון בעזה: "היאהוד אוהבים את החיים ואנחנו אוהבים את המוות".

-------------------------------

לא מכיר היום ערבים, והם לא ממש חסרים לי בחיי. בעבר הכרתי ואף דיברתי (קצת) את השפה. בהכללה גסה ההתרשמות שלי מהם היתה שלילית בתכלית. תרבות של שקר, דיכוי האישה כבהמה, היעדר כבוד לערכי חוק ומוסר, ועוד. התבוננות עכשווית בהתנהגות בני הדודים בסביבתנו הקרובה אינה משנה מהותית את התחושה.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473170
סין, תאילנד, פיליפינים, בלקן
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473202
כבר הקדים אותו ב-‏2002 חסן נסראללה, השיעי שהפך לגיבור חוצה העדות של העולם הערבי:
'הם אוהבים את החיים הטובים, כמו שאנחנו אוהבים את המוות'.
1/30 ? 473176
הידעת?
ל - 83.2% מהנתונים הסטטיסטים המוצגים בדיונים אין בסיס מחקרי.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473187
החינוך לטרור ומוות (מיוזמתו של אוסלו, הפסקת השליטה דה-פקטו על מערכת החינוך שלהם) הרחיקה מאוד את הערבי הממוצע בגדה מהתאור שלך. נכנסתי פעם לכפר ערבי כדי לעזור להוציא חגורת נפץ שהכניס לשם מחבל (שנעצר והראה לנו את מיקומה) שברח לכפר הזה ימים ספורים קודם לאחר שהוא נרדף בעיר אחרת. אני לא חושב שהיה נער או בחור צעיר בכפר שלא בא לזרוק עלינו אבנים או להבעיר צמיגים (וזאת בעבור כניסה שקטה בשעות הקטנות של הלילה). איפה האבות שרק רוצים שהילד יעבוד לפרנסתו ? למה הם לא החזיקו אותו בבית אלא נתנו לו לצאת לטווח הירי שלי ?
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473157
אגב, בתקופת המנדט כשהאצ''ל תלו את הסרג'נטים הבריטיים, היתה עליה בביטויי אנטישמיות בבריטניה. עוד כמה תליות ותליות שכנגד, עוד פיצוץ כמו פיצוץ מלון המלך דוד והיו מתחילים לפתח תיאוריות בדבר הטרוריזם יחד עם הבולשביזם המובנה בגנים של העם היהודי. אולי היו אפילו הולכים לתקופנה הידועה כגזרות תתנ''ו וקידוש השם ומראים שהיהודים קשורים לשחיטה והקזת דם. עדיף שלא תלך לאיזורים הללו ולא תתחיל לפתח תיאוריות מסוג זה על המוסלמים.
מה זאת אומרת "היו מתחילים לפתח תיאוריות"? 473158
האנטישמיות, כולל זו בעלת הגוון הגזעי הפסבדו-מדעי, הצליחה לא רע בכל רחבי העולם המערבי באותה התקופה, כולל באנגליה.
מה זאת אומרת "היו מתחילים לפתח תיאוריות"? 473160
אני מדבר על התקופה שאחרי מלחמת העולם השניה: תליית הסרג'נטים היתה ביולי 47. זו לא היתה תקופת פריחה לאנטישמיות.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473169
אני חושב שעדיין ניתן לראות שבאחוז מאוד גבוה מהסכסוכים בעולם מאז מלחמת העולם השנייה מעורבים מוסלמים (המוס לא הזכיר את כולם).

אני לא חושב שטרור קשור דווקא לאסלאם - הטרור הוא נישקו של החלש, והם החלשים בהרבה מקרים. אבל בהחלט ניתן לאמר שבסכסוכים שבהם מעורבים מוסלמים (גם בינם לבין עצמם) יש סיכוי גבוה להרג מכוון (ודי ברוטאלי) של אזרחים ע"י הצד המוסלמי.

צריך לזכור שיש הרבה מוסלמים והם מפוזרים ע"פ הגלובוס, ולכן טבעי שהם יהיו מעורבים בהרבה סכסוכים.

לעניות דעתי, יש קשר בין הדת לאלימות, אבל האסלאם איננה דת אלימה יותר משתי הדתות המונותאיסטיות האחרות. הן כולן דוגמטיות ולא סבלניות (היהדות טיפה יוצאת דופן מבחינת סיכוי המעורבות שלה בסכסוך מכיוון שאין לה כוונות מיסיונריות ואין לה שאיפות טריטוריאליות מחוץ לישראל, אבל זה כי היא גם אתנוצנטרית, ולא כי היא סובלנית).
העניין הוא שנכון לתקופה זו, המוסלמים פשוט דתיים יותר מנוצרים או יהודים (כך נדמה לי). חלק גדול מצאצאי הנוצרים/יהודים מתחילת המאה ה-‏20 הם היום אתאיסטים או שומרים רק על חלק קטן ממצוות הדת, בעוד האסלאם רק גדלה ומתחזקת, הן מבחינת כמות המאמינים והן מבחינת דבקותם.

לעניות דעתי (שוב), האסלאם מצליחת יותר (כדת, לא כחברה) כי היא מודרנית יותר. הדת היהודית התפתחה מתוך הדתות הפגאניות שבהן היא נלחמה, ולכן הפרקטיקה והפילוסופיה שלה אינן עקביות לחלוטין עם מונותיאיזם מופשט טהור. הנצרות התקדמה קצת בעניין הזה (למשל ביטול האתנוצנטריות) אבל נסוגה כמה צעדים לאחור עם שילוב הפולחן היווני והרומאי בתוכה. האסלאם, בהיותה הפיתוח המונותיאיסטי המודרני יותר, היא העקבית מבין שלושתן.

-------------------
תגובה זו נכתבה בדעת ענייה ומתוך בורות גמורה בענייני אסלאם ונצרות.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473180
ויהדות.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473181
אני מקבל את התיקון שלך.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 475306
ליהדות אין שאיפות טריטוריאליות מחוץ למזה"ת מסיבה אחת: יש מעט מאוד יהודים בהשוואה לגורמים אחרים (איסלם וכו'), כך שסיכוי ההצלחה שלהם בפעילות מיליטריסטית על פני שטחים גדולים ומרוחקים הוא אפסי.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 490892
זה אולי נכון לתקופת ראשית הדת. ב2500 שנה האחרונות התקבעה קדושת ארץ ישראל ועם ישראל (שבגללה אין מיסיונריות) כך שלדת היהודית לא תיתכן שאיפה טריטוריאלית אחרת.
למדינת ישראל יכולה להיות שאיפה כזאת במקרה של פיצוץ אוכלוסין.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 490910
לענ''ד גם במקרה של פיצוץ אוכלוסין דיינו בסיני ובירדן. עם עדיפות לסיני. יותר ריק - יותר טוב. כך שאני בספק לגבי מימוש שאיפות טריטוריאליות שלא ברצף לארץ.
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473271
סליחה, בטעות חשבתי שכתבת 'המאה ה-‏20'.
אבל אני לא רואה שום סיבה הגיונית לחתוך דווקא בשנת 2000. מה גם שכפי שראית יש דוגמאות שנמשכות גם למאה ה-‏21 (ויש עוד).
כל הוררוריסטים של המאה ה-‏21 הם מוסלמים 473289
עד כדי כך מקלקלים שעד שנות ה-‏90 הם היו הרוב המחלט של המתאבדים.
''מפני שאתם כאן'' 472977
רובם המוחץ של הנאצים לא היו מולמים.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' 494008
בהמשך להערה בסוף (ובעצם גם לתגובה 488484)
מעניין להשוות זאת עם המצב כיום.
באמצע שנות ה-‏90 פתחו הפלשתינים במסע הרג בשטחים ובישראל, בנימוקים שונים הסבים את רעיון "המאבק בכיבוש". גם הפעם מעלים המספרים ספקות דומים לגבי מניעי ההרג, כבמקרה "המרד הערבי" (גם אם יש "שיפור" מסויים). מסוף ספט' 2000 עד סוף אוגוסט 2008 הרגו הם במסגרת "אינתיפאדת אל-אקצא" 1708 איש בישראל ובשטחים. גם כאן שלט (ועודנו) עקרון הזמינות: בעוד שבתחום הקו הירוק היו רוב קורבנותיהם מקרב האוכלוסיה היהודית, מעבר לו אלו הם פלשתינים אחרים, ולא למשל חיילים או מתנחלים, מה שהיה אולי מסתדר עם מטרותיו המוצהרות של ההרג.

בכך הולכים הפלשתינאים בדרך שנכבשה באזור זה פעמים רבות לא רק על ידיהם. שתי דוגמאות חדות במיוחד אלו הן אלג'יריה ועיראק. בשנות ה-‏90 נהגו הצבא, ובעיקר האירגונים האיסלאמיים באלג'יריה לטבוח דווקא שכונות שלמות בערים ולהוציא להורג כפרים מבודדים על כל יושביהם, מתינוק ועד זקן, בעוד הם נאבקים במוצהר זה בזה, כדי לזכות בהנהגת האוכלוסיה. גם בעיראק, לאחר שהופל משטר הבעת', שטבח בעצמו לא מעט מן האזרחים שם, החל שם הרג נרחב בין ובתוך העדות. רק מעט מן ההרג, שנעשה בסיוע מתנדבים ומממנים מרחבי העולם הערבי, נעשה בגורמים המערביים שם, שסילוקם לכאורה הוא מטרת ה"התנגדות".

גם במקרים אחרים אליהם התייחסתי בעבר כמו במקרה חיזבאללה, מצרים וסוריה, ההרג נראה יותר כתוצר של הזדמנות טכנית ודחיפה או התעלמות ציבורית שמאפשרים אותו, מאשר תולדה של אידאולוגיות, תועלת או יעדים סבירים כלשהם.

''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' 494249
התקיפה האמריקנית בסוריה השבוע ‏1 מזכירה עוד פרט מוזר (לאוזן הלא-ערבית) הקשור למתרחש בעירק.

בשנים האחרונות הפכו סוריה ואיראן למדינות אחיות. גוש זה הוא הפטרון היחידי של השיעים - בלבנון ובעירק, מה שהגיוני מאחר ואיראן היא המדינה השיעית הגדולה ואילו בין העלווים השולטים בסוריה לבין השיעים ישנה ברית איתנה שנתנה את הגיטימציה למיעוט העלווי לשלוט על הרוב הסוני (אליו משתייכת רוב האוכלוסיה הערבית בעולם). זה מתבטא למשל בכפיית גוש זה על לבנון ההשתלטות השיעית המדורגת על כל המדינה.

עד כאן הכל הגיוני לכל אוזן, ואולם, סוריה עושה דבר נוסף לשיעים - טובחת בהם. בשום מקום כיום לא נטבחים שיעים יותר מאשר בעירק. סוריה מסייעת כיום לאל-קאעידה לפעול בעירק, כאשר רוב מעשיה של זו היא טביחת פועלים, מתפללים, מתאבלים, קונים בשווקים, פרחי משטרה שיעים ובעצם כל ריכוז של אוכלוסיה זו. אני מניח שהתירוץ הוא שלדעתם זה פוגע בניסיונות האמריקנים לייצב את המצב במדינה. לכאורה אפשר היה דווקא לסייע לשיעים לייצב את המצב בעירק כך שהם, בעלי הברית הטבעיים של השלטון העלווי, ישלטו מעבר לגבול ואז, אם האמריקנים לא יעזבו, לגייס אותם נגדם. אלא שיצוב כאשר נקרית הזדמנות להרג וסוכן המוכן לבצע זאת, האינטרסים, אפילו הציניים שבהם, נוטים לפנות המקום הראשון.

''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' 494258
אכן זה מוזר ולכן צריך לקבל בערבון מוגבל את הפירסומים השונים ולקחת בחשבון שיכולה להיות כאן גם דיסאינפורמציה. אינני יודע כמה פליטים מעיראק חיים בצד הסורי של הגבול; המיספרים לפני שנתיים דיברו על 600-800 אלף. יתכן ומה שאתה כותב הוא נכון ויתכן שהשליטה הסורית על הפליטים היא חלקית בלבד. הנושא של הפליטים מעיראק מטושטש בעיתונות המערבית, אך כמו כל ריכוז גדול של פליטים, גם הריכוז הזה כנראה תוסס ויתכן ומשמש כר לפעילות איסלאמית קיצונית של אל קעידה. אחת הטענות המרכזיות נגד הפלישה האמריקאית לעיראק היא בהיותה סם חיים לארגוני טרור פונדמנטליסטיים ובגלי הצונאמי שפיזרה בצורה של מיליוני פליטים שעזבו את בתיהם, אם אל מחוץ לעיראק או בתוך עיראק.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494250
התקיפה האמריקנית בסוריה השבוע ‏1 מזכירה עוד פרט מוזר (לאוזן הלא-ערבית) הקשור למתרחש בעירק.

בשנים האחרונות הפכו סוריה ואיראן למדינות אחיות. גוש זה הוא הפטרון היחידי של השיעים - בלבנון ובעירק, מה שהגיוני מאחר ואיראן היא המדינה השיעית הגדולה ואילו בין העלווים השולטים בסוריה לבין השיעים ישנה ברית איתנה שנתנה את הגיטימציה למיעוט העלווי לשלוט על הרוב הסוני (אליו משתייכת רוב האוכלוסיה הערבית בעולם). זה מתבטא למשל בכפיית גוש זה על לבנון ההשתלטות השיעית המדורגת על כל המדינה.

עד כאן הכל הגיוני לכל אוזן, ואולם, סוריה עושה דבר נוסף לשיעים - טובחת בהם. בשום מקום כיום לא נטבחים שיעים יותר מאשר בעירק. סוריה מסייעת כיום לאל-קאעידה לפעול בעירק, כאשר רוב מעשיה של זו היא טביחת פועלים, מתפללים, מתאבלים, קונים בשווקים, פרחי משטרה שיעים ובעצם כל ריכוז של אוכלוסיה זו. אני מניח שהתירוץ הוא שלדעתם זה פוגע בניסיונות האמריקנים לייצב את המצב במדינה. לכאורה אפשר היה דווקא לסייע לשיעים לייצב את המצב בעירק כך שהם, בעלי הברית הטבעיים של השלטון העלווי, ישלטו מעבר לגבול ואז, אם האמריקנים לא יעזבו, לגייס אותם כנגדם. אלא שכאשר נקרית הזדמנות להרג וסוכן המוכן לבצע זאת, האינטרסים, אפילו הציניים שבהם, נוטים לפנות את המקום הראשון.

''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494264
תיקון לתיקון.
הברית בין העלאווים (נוציירים), שהם ילידי סוריה מאז ומעולם, לבין השיעים שהגיעו לסוריה עם כבושי האסלאם, בנויה על השנאה המשותפת לסונים, ועיקרה בכך שהשיעים יתנהגו יפה ובתמורה העלאווים לא ישחטו בהם.
מבחינה דתית, כל קבוצה מחשיבה את האחרים ככופרים ובני מוות.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494288
תודה על התיקון, אך http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id... (החלק האחרון במאמר) מצייר תמונה שונה לגבי מהות הברית. עדיין, סוריה לוקחת כיום חלק בטבח גדול ומתמשך של השיעים בעירק.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494294
יופי של קישור, תודה.
בכל אופן, יש לי הרבה אינפורמציה שחדשה לי ומאוד מוזרה לפעמים, מבחור יהודי-סורי שעלה בשנים האחרונות לארץ כבוגר, אדם לא משכיל, ממשפחה מכובדת ומקורבת לשלטונות,קשה לברור את האמת מדבריו, אבל מענין מאוד.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494312
נשמע מעניין. תוכל להביא משהו מדבריו?
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494318
זה הרבה מעבר ליכולת ההקלדה שלי, סיכום של לילות מילואים, אבל הסיפורים על העיירה הצפונית הפסטורלית, ייחוסם של היהודים של "הפריץ", פרסומה והעדפתה של השחיטה היהודית הכשרה, איכויותיו של השלטון, שבע קומות המרתף של בנין שרותי הבטחון (מהשביעית עוד איש לא חזר לספר את סיפורו), איך מדכאים מהומות, איך מבריחים בקו סוריה-טורקיה, על כפרי הכורדים ועל דוברי ארמית.
כיום הבחור מתפרנס מספרות, הוא כנראה מהבודדים בארץ שיודעים איך לספר בתער, והוא עושה ביקורי בית אצל זקני העדה ומספר אותם, אין כמו קרחת אמיתית עבודת תער (כשאתה סומך על חברך שמחזיק בתער).
הידעת שסוריה נקראת כך על שם יואב בן צרויה? (נא לא לתקן, זוהי גרסתו).
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494331
כשכתבת שהוא מתפרנס מספרות, חשבתי שהכוונה ל-ס' חרוקה ו-פ' שוואית... חבל שלא כך הוא, הוא צריך לכתוב את הדברים האלה - או לעבוד עם סופר שיכתוב אותם.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494344
נכון, ובהזדמנות הבאה אנסה לתעד/להקליט בהסכמתו ואעביר את החומר למי שבקיא בכתיבה.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494351
תודה. קבל כתשורה קישור לעוד מאמר מעניין שיצא היום: http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id... . בהזדמנות זו אמליץ על אתר מצויין זה, שלפעמים כתוב ממש יפה (ולפעמים קצת מעצבן) ומביא נתונים חשובים ומעודכנים, בד"כ מבלי ליפול בבורות הרגילים אליהם נפלו ובהם מתגוררים רוב המזרחנים (כגון הצורך להציג במאוזן גם מאזניים שבצידן האחד שקית בוטנים ובשני חמישה שקי מלט רטוב), ואף דואג בד"כ להבדיל היטב בין נתונים לפרשנות.
''לנסות להבין מאיפה נובעת השנאה כלפינו'' - תיקון 494354
תודה, כבר בפעם הקודמת שקישרת הכנסתי את האתר לסימניות ועברתי על כמה מאמרים שלו, הוא בסדר, פרשנות שלו לגבי יציאת מצרים וההתנחלות מוטרפת לחלוטין, אבל לוגית, ענינית ורעננה.
אמשיך לקרוא אותו.
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472709
בשבילי אתה אינך שולי כלל ועיקר!
אולי כדאי להסתכל על החיסולים כעל פעולות של מדיניות חוץ 472727
הנה עוד סוד שהתגלה:
גם הוא פסול בעיניך?
נא לשים לב לסמיכות של פגישה זו להפצצת המתקן הסורי.
סולימאני 712321
אשרי המרחיק ראות 712329
"הנשיא שלנו יתחיל מלחמה עם אירן בגלל שאין לו שום יכולת לנהל משא ומתן, הוא חלש וחסר יכולות, אז הוא הבין שהדרך היחידה שיבחרו בו פעם נוספת, ותהיו בטוחים בזה, היא להתחיל מלחמה עם אירן".

אלא, שהשנה היתה 2011, הנשיא היא אובמה, והביקורת היתה של אחד, טראמפ.
אשרי המרחיק ראות 712354
Don't you love a good irony?
אשרי המרחיק ראות 712355
Sometimes. But not in this case. There's a high risk that we're gonna be the ones paying the price
אשרי המרחיק ראות 712356
כנראה שלעולם לא נדע מהו המחיר שהיינו משלמים על אי ההתנקשות בחיי סולימאן, אך למה אתה מניח שהוא אפס?
אשרי המרחיק ראות 712359
שמת את האצבע בדיוק על הנקודה. לא נדע לעולם, לא תוכל לחשב מחיר אי התנקשות. אבל אתה כן יכול לחשב סיכוי לתרחישי תגובה ואסקלציה שונים.
אשרי המרחיק ראות 712440
ואצלנו בבית, כזכור, מישהו טען פעם ש''לראש ממשלה בחקירות אין מנדט ציבורי להכריע... קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי''.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים