האם אתה סובל מפוביה כלשהי? 2975
כן, פחד ממקומות הומים או סגורים 11 4%
כן, פחד מגבהים 29 11%
כן, פחד מלכלוך או אבק 2 1%
כן, פחד ממים 2 1%
כן, פחד מחושך 9 3%
כן, פחד מדם או מזריקות 16 6%
כן, פחד ממוות, חולשה או מחלות 11 4%
פחד מסיטואציות חברתיות 43 16%
פחד מטיסות 4 2%
כן, פחד מחפץ כלשהו (פרט!) 2 1%
כן, פחד מבעל חיים מסוים (פרט!) 29 11%
כן, פחד ממשהו אחר (פרט!) 9 3%
סבלתי מפוביה כלשהי בעבר אך נרפאתי 4 2%
מעולם לא 53 20%
כן, פחד מאתרי אינטרנט בעלי שמות של חיות 37 14%

261 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

פחד גבהים 477558
'
אני מפחד לאללה מגבהים. ככל שעולה הגיל כך יורד רף הגובה הנדרש כדי לעורר בי חיל ורעדה. ולחשוב על זה שבצעירותי קפצתי מקומה ב' ללא היסוס. טוב, לא ממש קומה ב'. זייפתי. נאחזתי בידיי במרצפת המרפסת קודם להשתחררות ולנחיתה.

אני מפחד מגבהים כל-כך עד שבפגישות במגדלי משרדים אשתדל להימנע מקשר עין עם החלונות. בביתי החלפתי את מעקה הפרספקס למשהו סולידי יותר כדוגמת בטון, ובגובה 1.2 מ'.

אני מבועת מגבהים גם לגבי אחרים. לא יכול לראות בטלוויזיה כל מיני מטפסי הרים וחובבי סנפלינג. פשוט לא מסוגל פיזית. הבטן מתהפכת רק מלהביט במתקיני דודי שמש ועובדי חב' החשמל.

חוצמזה שונא מעליות. לא מפחד אבל מעדיף לטפס רגלית. כמובן שמבלי להציץ לתחתית הפיר של גרם המדרגות.
פחד גבהים 477577
גם אני מפחדת מאוד מגבהים, אבל בהפוך - כשאני עומדת למטה ומסתכלת על הר גבוה ותלול במיוחד או בניין גבוה מאוד. אני מפחדת שהם יפלו עליי. ומאותה סיבה גם אני לא יכולה לראות מטפסי הרים ומסתנפלנגים. בהחלט מבעית.
פחד גבהים 478384
גם לי יש פחד גבהים, אבל לא נראה לי שזה מחמיר עם הגיל. אולי אפילו להיפך. בכל אופן, אני דווקא משתדלת לאתגר את עצמי להתמודד עם הפחד הזה (כמיטב יכולתי). אבל הצבעתי לאופציה של פחד מבעלי חיים, מכיוון שנחשים מפחידים אותי אפילו יותר מגבהים. וכאן אני בהחלט מעדיפה שלא לאתגר את עצמי...
עכבישים 477559
בעיקר עכבישים, אבל שאר רמשים וחלק מהחרקים מעוררים תגובה
עכבישים 477569
פוביה נפוצה, כמובן. מעניין לדון בהבדל הקיצוני בתגובה שמעוררים בנו חרקים ורמשים שונים. פרפרים הם פסגת היופי; רוב החרקים האחרים, אשר נראים בעצם כמו פרפרים בלי כנפיים, מעוררים סלידה זו או אחרת. פרות משה רבנו הן חמודות, חיפושיות עם כנפיים קצת פחות מפוארות הן איכס.

מעניין.
ג'וקים בכלליות 477604
באמת לא ברור למה, אבל כל פעם שאני רואה אחד כזה - בעיקר אם מדובר באחד מאלה שנראים כמו תמרים גדולים ושחורים - אני שוכחת שהבדלי הגודל בינינו הם בכמה סדרי גודל לטובתי ופשוט בורחת.
ג'וקים בכלליות 477614
הכי גרועים הם הבוגרים, בסוף הקיץ, שפורשים כנף ועפים הרבה יותר מהר ממך.
ג'וקים בכלליות 572170
יש ליצורים האלו שמות מדעיים: ג'וק תמר וג'וקוקופטר.
עכבישים 477744
עכבישים, בהחלט.

מבחינתי, אם ימצא הנשק הביולוגי שמשמיד עכבישים ולא פוגע באף אחד אחר, אז אפשר להשתמש בו. ושהמארג העדין של הטבע יסתדר בלי עכבישים.

אז יהיו יותר זבובים אתם אומרים? נשמיד גם אותם בנשק ביולוגי. אז מה יאכלו הצפרדעים? כלום מבחינתי, שיכחדו בעצמן. ואז לצרפתים לא יהיה מה לאכול? נו אתם רואים, רק רווח יכול להיות מההכחדה הסלקטיבית הזאת.
עכבישים 477774
דוקא עם עכבישים אני מצליחה להסתדר, אבל שאר הג'וקים מעוררים בי חלחלה. הגרוע מכל - נמלים!
עכבישים 477955
העכבישים דווקא בסדר, אולי זה קשור לזה שסבתא שלי תמיד אומרת ש''עכבישים לא הורגים'' אז הם נתפסים אצלי כאחלה חבר'ה.

לעומתם המעופפים נוראיים, זה מגיע למצב שכשאני הולך מתחת לעצים נמוכים או ליד שיחים אני שם יד על פתחי הנשימה כדי שהם לא יכנסו לי בטעות לפה. אפילו שהסיכוי קטנטן וזה לא קורה לאנשים שלא עושים את זה. אני לא יכול לסבול את האפשרות.
אלמנה שחורה זה כלב? 477978
מזל שסבתא שלך לא מומחית בזואולוגיה.
אלמנה שחורה זה כלב? 478069
היא התכוונה שאסור להרוג עכבישים, אבל אולי היה גם הסאבטקסט הזה שלא חשבתי עליו...
477560
אני מפחדת מדברים שאינם בצורה הטבעית שלהם. תותי ענק מחוברים במין מוטציה גנטית, או דבר מה שהעלה עובש רב, גורמים לי הזעה בכפות הידיים ודפיקות לב מהירות.
477576
מעניין - גם לי היו פחדים איומים מסוג זה, אבל נדמה לי שהם די עברו.
477590
למה הכוונה ב"תותי ענק מחוברים במין מוטציה גנטית"? זה משהו מאיזה סרט או פרי שאפשר לראות או לקנות? (ואיפה?)
קנית תותים לאחרונה? 477595
אני חושבת שבגלל הנדסה גנטית, אבל לא בטוחה - יוצאים המון תותים מחוברים, בד''כ תות ענק שנראה כמו שניים סיאמיים אבל לפעמים (וזה ממש מבעית) גם שלושה או ארבעה.
קנית תותים לאחרונה? 477627
אגב, יש לך מושג ממה הפחד? אני לא הצלחתי להבין את זה אף פעם אצלי.
קנית תותים לאחרונה? 478290
אין לי קצה חוט. באמת מעניין.
דם, ורידים וזריקות זו אני 477564
כולל התעלפויות בקופת חולים בזמן בדיקות דם. לקח לי זמן אבל למדתי טכניקות להתגבר על זה (לא על הפחד אלא על תוצאותיו) - למשל לרמות את האחות כאילו אני ''עושה אגרוף'' בלי לעשות באמת, לדבר ללא הפסק בזמן הבדיקה וכאלה.

בזמן סרט שמראה ורידים מתנפחים, הזרקה לעור או לוורידים, אני פשוט מכסה את העיניים.

לבושתי - לתרום דם תמיד רציתי, אבל המחשבה על עורקים ריקים למחצה אחרי שנשאב מהם חצי ליטר, גורמת לי להחוויר אפילו מרחוק.
דם, ורידים וזריקות זו אני 477644
אף פעם לא הבנתי איך נשים יכולות להתעלף ממראה של דם. זה לא גורם לך חוסר נוחות נוראית מאז גיל ההתבגרות?

אגב, אין לך פטור מתרומת דם. היא נעשית בשכיבה, כדי שלא ייגרם נזק מהתעלפות.
דם, ורידים וזריקות זו אני 477711
לא דם לכשעצמו - דם שיוצא מתוך הוורידים, נכנס למזרק וכולי (אם התכוונת לדם הווסת, אין לי כל בעיה אתו).

זה אתה שמחלק פטורים מתרומות דם?
דם, ורידים וזריקות זו אני 477686
דם בעצמו לא מטריד אותי, אבל מה שקשור למחזור הדם כן. לא מפריע לי לדמם, אבל מפריע לי להרגיש את הלב שלי פועם, את הדופק שלי, או תחושת היניקה בזמן שלוקחים ממני דם.
דם, ורידים וזריקות זו אני 477956
אני תרמתי דם לאחרונה וממש חשבתי שלא לעשות את זה רק בגלל המחשבה שהזכרת על חצי ליטר דם פחות, התחושה הזו שהיד שלך נשאבת...

בסוף אמנם התגברתי על זה, אבל נראה לי שמד''א יכולים לשכוח ממני לשנה הקרובה.
אנשים נורמליים מפחידים אותי. 477570
אנשים נורמליים מפחידים אותי. 477842
אז הגעת למקום בטוח.
אנשים נורמליים מפחידים אותי. 477928
ולכן אולי כדאי לה להצטרף לפא''צ.
דמויות לא נשכחות שמקומם בדפי ההיסטוריה והארכיב של האייל לא נפקד, המשיכו לשם. רק מקומו של אלכס מאן נפקד, לאחר שהמשיך לז'ורנל משלו.
האם זאת פוביה? 477572
אני מרגיש לא בנוח במקומות קטנים וסגורים, עבודה בחדר ללא חלון בכלל לא באה בחשבון מבחינתי ובזמן חיפוש עבודה פסלתי מקומות שלא יכלו להתחייב לכך (למשל עבודה בקיוביקלים). טיסות ארוכות עוברות עלי לא קל (אני משתדל לשבת תמיד ליד החלון) ואני נמנע ממעליות כל עוד לא מדובר בעליה או ירידה של יותר מ-‏4 קומות. מצד שני אני מתמודד: הלכתי את נקבת השילוח (זההרבה יותר קל בלי שום תאורה מאשר עם) אני טס ואני בכל זאת עולה ויורד במעלית לפחות 4 פעמים ביום עבודה (עובד בקומה 7). איכשהו, כל עוד זה לא נמשך הרבה זמן אני מסתדר (הכי גרוע - טיסות טרנס אטלנטיות).

חוץ מזה אני מפחד פחד מוות ממחטים. בצבא חובשים היו קוראים לרופא שיתן לי חיסונים בגלל תגובת יתר למראה המחט - חיוורון, סחרחורות, היפר-ונטילציה וכד', אף חובש גם לא העיז להכניס לי אינפוזיה כתרגול (אפילו כשהמפקדים דרשו זאת), מעולם לא תרמתי דם (בכל מקרה אני פסול לתרומה אז לא ממש משנה) וטיפולי שיניים אני משתדל לעשות בלי הרדמה. אם מראים בטלויזיה או בקולנוע סצנה של זריקה אני נאלץ לסובב את הראש. אבל מעולם לא התעלפתי בעקבות זריקה, קיבלתי סדרת חיסונים מרצוני לפני נסיעה לדרום אמריקה ואפילו נתתי דגימת דם למאגר תורמי מוח עצם (עד היום לא פנו, איזה מזל). לעומת זה דם לא מזיז לי. לא שלי ולא של אחרים. אני יכול לטפל בפצע פתוח ומדמם, שלי או של מישהו אחר, בלי שום התרגשות.

בקיצור, יש לי רגישויות ופחדים, אבל לא כאלו שאין לי יכולת להתמודד איתם. אני לא בטוח שזה נקרא פוביה.
פירות וירקות 477573
תרנגולות. 477582
לסבא וסבתא שלי היה לול, ואין לי מושג למה, אבל מאז שהייתי קטן נורא פחדתי מתרנגולות, כולל ניסיון להימנע מלהסתכל עליהן ואפילו חלומות רעים שהן מככבות בהם.

בסקר סימנתי ''סיטואציות חברתיות'', כי גם מזה אני פוחד וזה פחד בעל השפעה יותר גדולה על חיי, מה לעשות.
תרנגולות. 477584
מה שמעניין זה שכל האמירות המקובלות על כך שההרגל מקטין את הפחד או מסלק אותו, מתגלות כלא נכונות. הנה, אתה היית רגיל לתרנגולות והן היו חלק שגרתי מחייך, ובכל זאת פחדת מהן. גם בתגובות אחרות אפשר לראות שדברים שישנם דברים שהם חלק טבעי ורגיל מחיינו - ובכל זאת אנחנו עדיין פוחדים מהם והעובדה שאנחנו רגילים אליהם לא עוזרת.

לי אישית הסיפורים הקטנים האלה מוסיפים קצת בטחון, משום שאני סובלת מהידרופוביה (חרדה ממים. במקרה שלי, כמו רבים אחרים - רתיעה מהים והבריכה), והסיפורים כאן מראים לי שאין בכך משהו מעוות ו''לא נורמלי'', ושטעו ילדים ואחר כך, בתיכון, חברה יותר גדולים, שהתפלאו ואפילו העליבו אותי במילים חריפות ופוגעות על כך שבתור ילדה שדווקא גדלה לחוף הים (הרחובות של גבול דרום תל-אביב יפו), בכל זאת היתה בי (ועדיין ישנה בי) החרדה הזאת ממקווי מים גדולים (ים, בריכה, בטיולים - הסחנה, הכינרת).
תרנגולות. 477587
הים (והבריכה) הם אכן מקומות מסוכנים. אם חווית חוויה לא נעימה באחד מהם, או סתם אם הוריך החדירו בך את תחושת הסכנה (האמיתית, אם כי אולי המוגזמת) מפניהם, הפחד שלך ''הגיוני'' (עם או בלי מרכאות), ובוודאי שאינו מעוות ו''לא נורמלי'' (בהנחה ובתקווה שאינו כולל גם פחד ממקלחת) .
תרנגולות. 477588
הפחד במקרה שלי לא כולל פחד ממקלחת, אבל זו זכורה לי כאחת העקיצות הכי מקובלות ופוגעות, בילדות ובגיל העשרה. חבל שרק בשלב מאוחר מאוד, רק בצבא, הבנתי בפעם הראשונה שאין צורך לספר לכולם על הפחד הזה, ושבתחבולות די פשוטות אני יכולה להימנע מלהיכנס למים כשהולכים לים או לבריכה, מבלי לחשוף את הבעיה שלי. לו הייתי חושבת על זה הרבה קודם, זה היה חוסך את כל העקיצות מהסוג של "אם את מפחדת מהמים אז איך זה שאת כל כך משוגעת לנקיון? תיזהרי, במקלחת יש שטפון על הרצפה, אז אל תעיזי להיכנס לשם בכלל! חחחחחחחחח!"
תרנגולות. 477600
אני מקווה שאני לא דורך על איזה עצב חשוף, אבל מסכנים הילדים שלך, גם אמא משוגעת לנקיון, וגם לא לוקחת אותם לים ואפילו לא לבריכה.
תרנגולות. 477601
כן לוקחת אותם לים ולבריכה, ואפילו עושה למענם (הם לא יודעים שזה למענם) תרגילי אומץ ונכנסת למים, בעזרתו של הבעל המבין והתומך.
מעניין לבחון את הקשר בין אורח החיים בילדות לפחדים בבגרות 477742
אין לי ולרוב האנשים שאני מכיר פוביות במובן הקליני, אבל בדומה לאלמון שסביו היה בעל לול והוא חושש מתרנגולות, אבי היה מאלף כלבים (בעיקר גדולים) ומורה לג'ודו, ואני חושש אקטיבית מכלבים גדולי מימדים, ומתייחס לכל גבר החולף על פניי ברחוב כאיום פוטנציאלי שיש לתכנן מראש את הטכניקה הקרבית שתאפשר לי לגבור עליו, לכשיתקוף אותי במפתיע.
מעניין לבחון את הקשר בין אורח החיים בילדות לפחדים בבגרות 477750
למה הכוונה ב"חושש אקטיבית"? בכל פעם שעובר על ידך כלב גדול אתה מתחיל לקפץ באגרופים קמוצים בסגנון מייק טייסון כדי להיראות מאיים?
מעניין לבחון את הקשר בין אורח החיים בילדות לפחדים בבגרות 478389
מתקרב אלי עם המזרק 477597
יש אמונה עממית, שנדמה לי שמתבטאת בעיקר בהלצות של סמול-טוק, על כך שפחדים ופוביות נובעים מטראומות ילדות באופן לא מודע. האם זה מבוסס מדעית?

סימנתי ללא היסוס שאין לי שום פוביות ופחדים, אבל נדמה לי שאני סובל מ"תסמונת החלוק הלבן": במדידת לחץ דם אצל רופא הערכים שלי תמיד פתולוגיים, בעוד שהמדידות בבית הן למופת - הפרש של 40-50 מ"מ כספית. המוזר הוא שזה לחלוטין לא מודע: אני לא *מרגיש* שום חרדה אצל הרופא, שום דופק מואץ, כלום - רק לחץ דם.

מגיל קצת לפני שנתיים ועד 6 ביליתי הרבה אצל רופאים ובבתי חולים. יש לי זכרונות רבים מזה, ואין בהם שום מצוקה ושום אי-נעימות (אפילו להפך, קצת) - זה היה חלק טבעי מאוד מחיי כילד. אבל כנראה שדווקא החלקים המוקדמים ביותר, מגיל שנתיים, שמהם אני לא זוכר יותר מתמונה מעורפלת, היו לא נעימים בלשון המעטה. האם יש כאן הסבר מסוג הפסקה הראשונה?
אמא (לא רק של וודי) אשמה בכל 477599
איפה רב"י? דרוש כאן רב"י.

נדמה לי שזאת לא רק אמונה עממית אלא דעה מקצועית. האם היא מבוססת מדעית? אולי לא בדיוק מדעית-מתודולוגית, כמו ניסוי מעבדה בכימיה, למשל - אבל היא מגובה בהרבה מאוד עדויות אישיות מהרבה מאוד מקומות, לאורך שנות הפסיכולוגיה-פסיכיאטריה המודרנית המתועדת בכתובים.

מה שהאמונה העממית עושה לנושא הזה הוא מה שהיא עושה לנושאים רבים אחרים - היא מפשטת ומשטחת כל דבר, ובמקרה זה - היא משייכת כל מקרה של פחד, רגעי או תמידי, או אפילו איזה חשש קטן, כולל חששות הגיוניים לחלוטין (פוביה היא מעצם הגדרתה חרדה בלתי הגיונית, או לפחות מוגזמת מאוד) - לאיזשהו אירוע בעבר, באופן פשטני וללא כל בדיקה וניתוח: "נו באמת, מה אתה נבהל מהכלב הקטנצ'יק החמוד הזה שנובח? הוא לא עושה כלום! הוא מפחד ממך יותר משאתה מפחד ממנו! אה, בעצם זה ברור למה אתה כל כך פוחד: זה בגלל אמא שלך שחשבה שכלבים זה דבר מלוכלך ותמיד הזהירה אותך שלא תתקרב לכלב של השכנים!" - ומאותו רגע גם הפוחד-מכלבים, גם הפרשן הפסיכולוגי לעת מצוא וגם כל הסובבים המקריים בטוחים שכל מי שאמו התרחקה מכלבים והזהירה אותו מהכלב של השכנים - דינו לפחוד מכלבים פחד מוות וכל חייו הרוסים לנצח.

בקשר אליך אישית לא אכנס לניתוחים, שהרי אז אהיה כמו הפרשן הנ"ל :-], אבל נראה לי שבאותה מידה שייתכן שלחץ הדם עולה כתוצאה מהשפעה תת-הכרתית של טראומות שמלפני גיל שנתיים - ייתכן שהוא עולה דווקא עקב עיבוד אירועים שכלתני ומודע שהתרחש אצלך בגיל מבוגר יותר (אולי בתחילת שנות העשרה), כאשר כבר יכולת לנתח ולהבין את פשרו של הקשר ההדוק עם המוסדות הרפואיים בשלב המוקדם ההוא של חייך, גם אם הקשר ההוא התנהל בצורת מפגשים מחוייכים ונעימים.
אמא (לא רק של וודי) אשמה בכל 477628
סליחה על השאלה, אבל האם כל התגובות המופיעות בניק אלמוניה הן שלך?
אמא (לא רק של וודי) אשמה בכל 477634
לא, יש כאן לפחות עוד מגיבה אחת המשתמשת או השתמשה בעבר בניק הזה. למשל תגובה 387836 ותגובה 392763 אינן שלי.
אמא (לא רק של וודי) אשמה בכל 477687
"נדמה לי שזאת לא רק אמונה עממית אלא דעה מקצועית. האם היא מבוססת מדעית? אולי לא בדיוק מדעית-מתודולוגית, כמו ניסוי מעבדה בכימיה, למשל - אבל היא מגובה בהרבה מאוד עדויות אישיות מהרבה מאוד מקומות, לאורך שנות הפסיכולוגיה-פסיכיאטריה המודרנית המתועדת בכתובים."

תודה. זה נשמע לי בעייתי, וממש דורש מחקר מדעי-מתודולוגי-סטטיסטי (שנראה לי, אגב, בהחלט אפשרי). אם כל העדויות הן חיוביות (יחזקאל סובל מפוביה מ-X, ואכן בילדותו...), אז ההטייה די ברורה: לרוב האנשים, במשך ילדותם המוקדמת, היה לפחות מפגש אחד מאוד לא נעים עם רופא (לצד מפגשים נעימים יותר), לפחות אחד עם כלב (כנ"ל), וכו' וכו'. אם זה הכיוון להסבר, אין מנוס מלחקור אוכלוסיה שלמה של כאלו שננשכו על-ידי כלב ושלא ננשכו, וכו'.
אמא (לא רק של וודי) אשמה בכל 477756
אכן לרוב האנשים סביר שהיו בילדותם מפגשים כלשהם עם רופאים וכלבים, אבל לא בהכרח עם נפילה - שלהם או של אנשים הקרובים אליהם - מגובה; לא בהכרח עם אירוע בעייתי שקרה בחושך; וגם לאו דווקא עם תחושת אובדן כשהיו במקום סגור או מלא אדם.
אמא (לא רק של וודי) אשמה בכל 477826
נכון. אם באמת לאחוז גבוה של בעלי פחד-גבהים היה ''אירוע גובה'', אז יש לנו ממצא. אבל אם כל מה שיש לנו זה אוסף של מקרים של בעלי פחד ואירוע, בלי נתון כמותי על האחוז שלהם מכלל בעלי הפחד, אז אין לנו ממצא.
אמא (לא רק של וודי) אשמה בכל 477836
אכן. רק רציתי להזכיר שיש פוביות שניתנות יותר לבדיקה בעניין הזה מאשר אלה הנוגעות לרופאים או לכלבים.
(אגב, זה מזכיר לי שלאחת מחברותיי היה גידול קטן על האף, והרופאים אמרו לה שהוא נובע מחשיפתה לשמש כעשרים שנה קודם. זה באמת נשמע לי מוזר, האם יש רבים בארץ שמעולם לא נחשפו לשמש?).
אמא (לא רק של וודי) אשמה בכל 477846
רוב הילדים נופלים כמה פעמים מכל מיני גבהים (לרוב כאלו שמבוגרים לא שמים אליהם לב בכלל). בגיל לא מבוגר במיוחד, הם כבר יודעים שככל שנופלים מגבוה יותר, זה כואב יותר (על terminal velocity הם שומעים הרבה יותר מאוחר).
477633
אין כאן אף אחד שפוחד מחושך? מוזר. משום מה ההתרשמות שלי עד היום היתה שמתוך הפחדים המקובלים (כגון ג'וקים דם וכו), זהו פחד די נפוץ, יותר אצל ילדים אבל גם אצל מבוגרים ובייחוד נשים (גברים אולי פשוט לא מדברים על זה).
477642
אני תמיד נזכר ב''מדדיו'' (הנפלא) של קורוסאווה, שם הפרופסור הזקן טוען שלא לפחד מן החושך הוא מצב לא ראציונלי, ולא ההיפך...
למה אין אופציה ליותר מפוביה אחת? 477662
ד''א- עם כל הפוביות שלי עד כה התמודדתי.

פחד מגבהים ללא יציבה או שנעים במהירות (רכבת הרים, מתקני לונה פארק למיניהם, הרכבל בחרמון, אומגה, נסיעה ברכב בגובה ובמהירות גבוהה מדי לדעתי). ככל שהשילוב חזק יותר כך מפחיד יותר.

פחד ממכרים. אין לי בעיה עם סיטואציות חברתיות בפעם הראשונה אבל ככל שאני יוצר קשרים חברתיים כך אני נלחץ יותר. זה מגיע למצב שבו אני פוחד לצאת מהבית כדי לא לפגוש אנשים שאני מכיר.

פחד ממראות בחושך. אין לי בעיה עם חשכה אבל בגלל סרט שראיתי כשהייתי קטן...

פחד מאחראיות ומכוח. פחד שמנע ממני להיות קצין, פגע בלימודים וסגר לי המון מקומות עבודה.לא יכול להכנס למצב שבו אני אחראי או בעמדת כח על מישהו. גם ככה יש לי בעיה עם המון אנשים שלקחו לעצמם אחראיות וכוח ומשתמשים בו בצורה גרועה או מושחתת.

פחד מבתי חולים. על בסיס פחד מבתי קברות רק שמבתי קברות אני לא פוחד. מבחינתי זה 'המקום' שבו המוות מרחף. גם סבל לא חסר שם וחוסר אונות.
477695
פחד מאנשים שאתה מכיר? איך אתה מסביר לעצמך למה אתה לא מעוניין לפגוש אותם?
אם הבנתי את השאלה נכון 477735
זה לא כל כך קשה.
אני נהיה לחוץ ועצבני רק מלהיפגש איתם, בחוסר נוחות עד חרדתי כשאני נדרש לשוחח איתם ומרגיש רע מאוד עד אובדני כשהמפגש מסתיים.
אין לי שאיפה לחזור על זה.

זה עומד בסתירה לבני משפחתי ששם, למרות שגם קורים מצבים דומים, אני מרגיש נינוח ומאושר (מה גם שבכל מקרה אני די מתבודד רוב הזמן)

ד''א- זה לא קשה להעמיד פנים, גם לעצמי, שהכל בסדר אבל ככל שהזמן עובר הלחץ הולך וגובר עד שאני מנסה לברוח בכל דרך אפשרית

אם את רוצה דוגמא, קחי יחסי שכנים- בהתחלה הם אומרים שלום ומדברים קצת אך עם הזמן הם יתחילו להוריד את הראש כשהם עוברים האחד ליד השני וימנעו מקשר עין. אם בטעות יווצר..
אם הבנתי את השאלה נכון 477850
(אני לא פסיכיאטר, אבל אני אף פעם לא מרשה להעדר נתונים למנוע ממני לגבש דיעה:) זה פחד הגיוני לגמרי - אנשים שאתה מכיר הם, בהסתברות גבוהה בהרבה מאנשים שאתה לא מכיר, אנשים שדעתם עליך משנה לך. הגיוני לגמרי שתפחד שהדיעה החיובית שלהם לגביך תשתנה, וכל תגובה שלהם אליך אפשר לפרש גם כגיבוש דיעה שלילית. אתה פחות ממושלם? פאדיחה. אתה מושלם? הנפילה בהמשך תהיה יותר קטסטרופלית. אם אתה לא יכול (ואני לא מאלו שמאמינים שתמיד אפשר ללא אמצעים חיצוניים) להפסיק ליחס לכך חשיבות רבה, תמשיך לסבול. דרך אגב, ככל שיש לך יותר אנשים בחיים, החרדה לאבד את הערכתו של כל אחד מהם יורדת, אז אם תצליח להתגבר על זה למספיק זמן - נגיד, עם תרופות - אפשרי שזה יפתר לצמיתות.
477674
פחד מהצלחה. אולי אני מתחיל להתגבר עליו- לא שזה גורר הצלחה.
הממ 477680
כרגע שאני חושב על זה היו לי פחדים בילדותי שנעלמו וכיום החרדה העיקרית שאני יכול להצביע עליה היא חרדה מתוקפנות
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477684
כי מהתגובות כאן נראה לי שהרבה אנשים מתייחסים ל"סתם" פחדים ולא לפוביות ממש. תמיד חשבתי שיש הבדל בין השניים. אני טועה?
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477685
אותה שאלה עלתה במוחי לפני שעניתי לסקר, לפי ויקיפדיה פוביה משבשת באופן ממשי את חיי הלוקים בה. נראה שחלק מהפחדים שנדונו כאן אינם פוביות לפי הגדרה זו.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477712
"משבשת באופן ממשי" זה משתנה יחסי. השאלה היא אם הפוביה היא פחד ממשהו נפוץ - אם למישהו יש פוביה מהליכה על גשרים (יש כאלה) והוא נמנע מלעבור על גשרים, זה ישבש את חייו במידה מוגבלת בלבד, כי לרוב יש אופציה סבירה מאוד ללכת/לנסוע שלא דרך הגשר.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477717
אם ה"פוביה" מהליכה על גשרים לא משבשת באופן ממשי את חייו, אז לפי ההגדרה האמורה זו לא פוביה... את טוענת שההגדרה לא "נכונה"? ייתכן. אפשר לנסות למצוא הגדרה אחרת.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477726
כן, אני טוענת שיש בעיה בהגדרה הזו, ותוהה אם יש אחרת.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477868
הנה כאן‏1 יש הגדרה אחרת, מתאימה הרבה יותר (לתשומת לב הוויקיפדים):

על פי ה DSM-IV- (המדריך הפסיכיאטרי האמריקאי) נדרשים ארבעה קריטריונים על מנת לאבחן פוביה ספציפית:
1. פחד עקבי וממשי הנגרם מנוכחות של גורם ספציפי (אובייקט או מצב), או מחשיבה עליו.
2. החשיפה לאותו גורם תגרום כמעט תמיד לתגובת חרדה, ועשויה אף להוביל להתקף פאניקה.
3. האדם מודע לכך שמדובר בהתקף של פחד מופרז (קריטריון זה אינו הכרחי עבור ילדים).
4. האדם מנסה להימנע ככל האפשר מהגורם לחרדה.

1
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477878
הפחדים שלי לא עונים על הסיפא של סעיף 1. סעיף 4 הוא מעורפל - מה זה "ככל האפשר"? אני מנסה להמנע ממגע עם מחטים ככל שאפשר (למשל טיפולי שיניים ללא הרדמה) אבל כשצריך, אז דוקרים אותי.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477917
אם כרגע ענית עליו, איך בדיוק סעיף 4 מעורפל?

נראה לי שאתה מבלבל פה בין הסעיף להגדת הפוביה.
אם אתה עונה לכל הסעיפים יש לך פוביה (לפי הגדרה).
סעיף 4 הוא אחד התנאים אך אינו קשור לכשעצמו לפוביה.

לדוגמתך- אם אתה מנסה להימנע ממחטים ככל האפשר כתוצאה מפחד ממשי ו\או מחשיבה עליו וכשבכל זאת צריך להשתמש במחט אתה נכנס למצב חרדתי והינך מודע לכך שזוהי תגובה מוגזמת (בהנחה שהינך בגיר), יש לך פוביה.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477925
אני חושב, שמי שמפחד ממחטים עד כדי כך שהוא נמנע מקבלת חיסונים לפני נסיעה למזרח הרחוק או לדרום אמריקה ועצם המחשבה על זריקה מחרידה אותו ומעלה לו את לחץ הדם, אז יש לו פוביה.
אני קיבלתי (מרצוני החופשי) סדרת זריקות חיסון לפני נסיעה לדרום אמריקה ואין לי בעיה לחשוב על זריקות, אבל המראה של המחט מבעית אותי, אפילו אם דוקרים מישהו אחר.
אני לא בטוח שזה עונה לחלוטין על ההגדרה של פוביה אבל זה ללא ספק פחד עמוק ולא מבוסס.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 479415
אם הסיפור כולו הוא המראה של המחט, אין שום צורך להסתכל עליה. אני מסבה את פניי דרך קבע במקרים כאלה.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 479423
גם אני מסב את המבט, אבל זה לא ממש עוזר.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 479425
מוזר. בשבילי זה פותר את כל הבעיה, על אף שמראה המחט הוא בהחלט בעייתי לי.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477719
תוקפים אותי ברמה זו או אחרת רוב הפחדים ברשימה, בעיקר אלו עם סיכון ממשי כלשהו לקיצור חיים: גבהים (צלילה אל המוות), מים (טביעה), טיסות (התרסקות) ומקומות הומים (הימחצות ע"י המון אדם).
אך אף אחד מהם לא משתק. אפילו לא קרוב לזה.

אני חושב שבדיוק בגלל זה התרגום ה"נכון" יותר למילה הלועזית "פוביה" היא המילה העברית "בעת".

פחדים יש לי. בעתים לא.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477725
צודק.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477767
'
חושש שפוביה אינה בעת/ה.

פחד - FEAR - מנגנון חישה רגשי המגיב לאיומים, כדוגמת רפלקס fight or flight המשותף לבע"ח. מצב נקודתי בהתאם לעוצמת הסכנה ומשכה.

אימה - horror - פחד חזק יותר. מלווה בהעצמה רגשית עד פאניקה.

הלם - shock - אירוע טראומטי בלתי צפוי שבעטיו קיפאון ו/או שיתוק.

בעת/ה - שילוב של פחד גדול ~ אימה, והיעדר פעולה מולו ~ הלם. מצב פיזי-רגשי זמני, בשונה מפוביה שהיא סוג של הפרעה נפשית לא לוגית ומתמשכת.

פוביה - עקה - anxiety (במובן אחד שלה) - התנהגות כפייתית ולא הגיונית מול סיטואציות או מחוללים מסוימים - מקומות סגורים, נקיון כפייתי וכו'. השורש בעברית מלמד על אופי מתמשך ומעיק של התופעה על נושאה.

חרדה - anxiety (במובן אחר שלה) - גם מצב של חשש כבד (בעיקר לגבי העתיד בתחומים שונים), וגם סימפטום הקשור בבעיה התנהגותית-נפשית כגון דיכאון.

-----------------------------------------------

הכותב לא מתיימר להיות בלשן/פסיכיאטר. סתם סדרן בהתנדבות
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477828
אבל 'בעת' ו'בעתה' הם לא אותו דבר. 'בעתה' היא מילה בשימוש כללי, במשמעות שהיטבת לנסח. 'בעת' היא מילה שיוחדה‏1 להיות המונח הטכני, זהה לפוביה. ראיתי שמשתמשים בה אפילו ב"בעת אור" כתרגום ל"פוטופוביה", תופעה פיזיולוגית שאין לה ולא כלום עם הבעתים של דיון זה.

1 חשבתי שנטבעה לצורך זה, אבל מתברר שהייתה קיימת קודם, אמנם בקושי.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477906
'
חשבתי שבעת זו צורת ההטיה בסמיכות של בעתה. כדוגמת בעת-אור כמו פחד-גבהים. ומה לדעתך זו עקה?
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477922
יש ספר כזה. לא?
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477944
הסמיכות של ''בעתה'' היא כמובן ''בעתת''. ''עקה'', כידוע, הוא התרגום של ''סטרס'' בהקשרים טכניים-מדעיים.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477964
,
לא חושב שנפגשתי פעם עם המילה בעתת. אבל, כן, 'עקה' יכולה לשמש כתרגום מילולי תואם 'סטרס'. אולי סטרס קבוע ובלתי הגיוני בהקשר דברים מסוימים דומה לפוביה.
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 482203
אצל תושבי סוריה-ועד 2003, גם אצל תושבי עיראק, "בעת" הוא אכן התרגום הכי מדויק ל"פוביה"...
מה בעצם ההבדל בין פוביה לפחד? 477768
יש לי פוביה עזה מאנשים שמכוונים אליי אקדח טעון.
477851
נמושה.
477853
מה לעשות. פוביה זה לא דבר רציונלי.
477696
אני החלטתי לענות לפי הקריטריון "פוביה היא פחד בלתי רציונלי לחלוטין". למשל: פחד מחושך הוא הגיוני מאוד בעיניי - אתה מאבד 70% מכוח החישה שלך - אבל פחד מג'וקים לא, כי הם לא יכולים לפגוע בך.
477704
... חוץ מאלה שמתעופפים ומפרישים חומר שממיס ילדים.
477713
את באמת מפחדת מג'וקים? כי רוב האנשים שנתקלתי בהם אומרים שהם מפחדים מג'וקים אבל אחר כך מתברר שהם נגעלים מהם. משהו אחר לגמרי, גועל.
477764
גם נגעלת. איך אפשר להבדיל? כשאני רואה אחד גדול אני פשוט רוצה לברוח ולא לחזור לעולם לדירה, משילוב של פחד וגועל.
477867
ואפילו קראתי איפשהו (כאן?) שיש לגועל הזה תפקיד או לפחות שורש אבולוציוני.
477870
מה, כי ג'וקים מגיעים מהביוב, ודורכים על האוכל ומעבירים מחלות?
477896
עוד לפני שהיה ביוב הם היו מעבירים מחלות.
479417
מתי היו אנשים ולא היה ביוב?
479476
אתה צוחק?
479569
סליחה, סליחה, טעות. חשבתי שהמלה "ביוב" מתייחסת גם לתכולת הביוב ולא רק למערכת המטפלת בו. אבל השאלה שהתכוונתי אליה עדיין נשאלת - הרי הם היו יכולים לעבור בהפרשות אנושיות גם לפני שהיה ביוב, לא?
479583
זה תלוי ב''מערכת המטפלת בו''.
479584
כלומר?
479588
כלומר, בארצות שבהן קוברים את ההפרשות באדמה או מקמפסטים אותן בחדר מיוחד, אני מנחשת שלא נוצר מוקד שמושך מקקים.
במקומות אחרים מפזרים את ההפרשות בשדות, לדישון ''אינסטנט'', וזה בטח בעייתי יותר מבחינה תברואתית.
479595
לפי ההלכה חייבים לקבור את ההפרשות באדמה.
מה שמסביר את כמות החתולים בגן העדן.
מה? חתולים מגיעים הישר לגיהנום! 491088
מה? חתולים מגיעים הישר לגיהנום! 491108
הלו, אל תלכלכי על החתולים. עד כאן!
חוץ מזה, מי שיש לו תשע נשמות לא מגיע כל כך מהר לא לזה ולא לזה.
כן, הישר לגיהנום של העכברים. 491264
479479
תלוי איפה.
ברמת ישי עד לפני כשנתיים.
477921
לכל דבר יש שורש אבולוציוני. אם זה קיים, אזי יש סיבה לכך שזה קיים (יש משהו שאין לו סיבה?). ואם המתודה שלנו היא אבולוציונית, אזי הסיבה (בהגדרה) היא אבולוציונית.
477936
נכון, אבל התכוונתי להגדרה ה''עממית'' של ''אבולוציוני'' (כלומר מה שהוא שריד לתכונה שהתפתחה בשחר ימי ההומו סאפיינס).
477941
באיזה מובן זה נכון?
פחד/גועל זה לא אצבע. למה לכל תופעה צריך להיות "הסבר" אבולוציוני? מה לגבי דיון 533 ?
477946
מי אמר ש"צריך"? זה הסבר שקראתי פעם. הוא מפורט למשל כאן, בסיינטיפיק ידיעות (אין לי זמן כרגע לחפש מקור רציני יותר):

"מדוע גבהים או ג'וקים גורמים לנו לתגובת פחד, בזמן שמראה מדוזה מותיר אותנו אדישים? רמז לכך אפשר אולי למצוא באבולוציה. בניסוי אחד הקרינו חוקרים לקופים בני יומם קלטת וידיאו שבה נראים קופים אחוזי פחד למראה נחשים. מאוחר יותר הביאו החוקרים למעבדה נחשים מפלסטיק, והקופים נאחזו פחד. אחר כך הוקרנה לקופים קלטת וידיאו ערוכה, שבה הושתלו ורדים באותם מקומות שבהם היו נחשים. כשהציגו החוקרים לפני הקופים ורדים במעבדה, הם לא הגיבו כלל. החוקרים הסיקו שקיימת מגבלת פוביות שאיתן מסוגל המוח להתמודד".

479420
לא הבנתי את הניסוי הזה. מדוע שהקופים יפחדו מהוורדים?
מה יש כאן לא להבין? :-) 479459
דומני שסיינטיפיק ידיעות עשה כאן סלט שלא היה מבייש ארוחת ערב חגיגית בביתה של ברקת (לצערי, ידע *לא* אישי).

אולי הם ניסו לספר את הסיפור הזה: http://www.edge.org/3rd_culture/ridley03/ridley_p5.h... שהוא באמת סיפור נחמד למדי, אבל אי שם בין התרגום לעריכה נולד להם המוטנט שצוטט.
מה יש כאן לא להבין? :-) 479502
תודה. האמת, הייתי צריכה לנחש (אהמ...) שזה העניין. משהו כמו עבודה בפילוסופיה שהראו לי פעם, ובה המשפט האלמותי, ''אפלטון דיבר על היחיד והסוסים''...
478031
קראתי איפשהו שהמפלצות שבארון ומתחת למיטה בחדר הילדים הם שריד אבולוציוני לתקופה שבה זאבים או שועלים היו חוטפים תינוקות של להקות קופים/בני אדם.

כשחושבים על זה, אז באמת לכל השדים/שטנים/ערפדים/מפלצות בסרטים יש לסת של טורף. אולי זה קשור.
רשימה 477763
מסתבר שלכל שם עצם במילון אוקספורד (כולל: פוביה‏1) יש גם פוביה מתאימה.

נסו ותהנו: http://phobialist.com/
__________
1- Phobophobia- Fear of phobias.

רשימה 477792
כמו שנאמר, אין לנו ממה לפחד זולת מהפחד עצמו.
רשימה 477799
כן, אבל עכשיו כשאנחנו יודעים על קיום ה Phobophobia, תופעה מבעיתה ביותר ולו רק בגלל הפוטנציאל הרקורסיבי הטמון בה, אין ספק שתתפתח גם פוביה מפניה Phobophobophobia. אופס.
רשימה 477819
זולת מהפחד או זולת הפחד?
רשימה 477902
לדעתי:

"אין לנו ממה לפחד זולת מהפחד עצמו."

"אין דבר שצריך להפחיד אותנו זולת הפחד עצמו."
הרשימה לא מלאה 477847
לא מופיע שם המונח
Aibohphobia
פחד בלתי מוסבר מפלינדרומים.
הרשימה לא מלאה 477855
תודה שסיפקת אותו! עכשיו חסר לי רק שם לפוביה אחת נוספת שלי: פחד מעקרון האי ודאות.
מה זה כאן? ניסויים בבעלי חיים? גם בפיזיקה? 477859
אותי מפחידה המחשבה על הדכאון ששרדי החתול בטח חוטף בכל פעם שמכניסים אותו לקופסה האטומה.
מה זה כאן? ניסויים בבעלי חיים? גם בפיזיקה? 477903
בחייך, אין לו שם זמן לדיכאון, הוא עסוק מדי בשחזור של המלט.
רשימה 478432
וכמו שאסף ברטוב שאל אותי לפני שנים רבות: תגיד, איך מודיעים למישהו שהוא סובל מהמחלה הזו?
מה עם הפחד מזקנה? 477805
מה לגבי פחד מהזקנה? אף אחד לא הזכיר את זה. ואני לא מדברת על כל הפתטים שמנסים להיות צעירים אסתטית, אלא על ממש- אבדן הכושר המנטלי, ירידה בכושר הגופני, סיעודיות, יחס החברה וכו'. מאז שהחלפתי לאחרונה קידומת שספרתה הראשונה 3- יוצא לי לחשוב על זה.
לאחרונה עליתי לאוטובוס (מתישים חיי ההייטק עד שלפעמים אתה מוותר מרצון על מכונית הליסינג ובלבד שתזכה לתנומה קצרה) וחייל הניח באגרסיביות את רגליו על כסאי וממש אל תוך צלעותיי. בקשתי ממנו להוריד את רגליו וכשנשנה המעשה וכעסתי עליו אמר לי "יש לך מזל שאת זקנה אחרת הייתי מראה לך מה זה".
מה דעתכם?
מה עם הפחד מזקנה? 477807
הפחד מאובדן היכולות הקוגניטיביות והגופניות הוא הגיוני ביותר ולא בהכרח פוביה.
באשר לחייל החצוף, זאת אולי עילה לפתח פוביה מנסיעה בתחבורה ציבורית, אבל בטח לא מזקנה.
מה עם הפחד מזקנה? 478285
פוביה נוספת, שמבחינתי הדבר הזה מאמת אותה: פוביה מחיילים.
מה עם הפחד מזקנה? 478327
מה הקשר?
אתה חושב שהבחור הזה היה מתנהג יותר יפה על אזרחי? (שלא לדבר על אחיו הגדול ששוחרר על סעיף אי התאמה)
מה עם הפחד מזקנה? 481962
פחד יהודי עתיק יומין. בהגדות מימי הביניים, הרשע מצויר כמעט תמיד כחייל.
מה עם הפחד מזקנה? 481965
הגיוני. האוכלוסיה הגדולה ביותר של בעלי הרישיון להרוג.
מה עם הפחד מזקנה? 482009
לא רק רשיון, גם אמצעים.
מה עם הפחד מזקנה? 482044
חשבתי שנהגים יש יותר, לא?
מה עם הפחד מזקנה? 482045
אחרי קונרי, לאזנבי, מור, דאלטון, ברוסנן וקרייג אני כבר לא כל כך בטוח בזה.
מה עם הפחד מזקנה? 482118
הריני מצהיר בזאת שאין שום הגיון בשום פחד. הרי ממילא צריך למות, וכולנו יודעים זאת פחות או יותר מרגע גיחתנו לעולם הנורא הזה. לכן, כמו שכתוב בברית החדשה: "האם תוסיף להם דאגתכם ולו יום אחד של חיים?" טז בוא פשוט נשתדל למות יפה, במקום לנסות-לשווא-לגרד עוד כמה דקות של חיים.
בסדר, אבל אתה ראשון. 482119
בסדר, אבל אתה ראשון. 482167
אתה מנסה להפחיד אותי?..
וכבר קיבלתי את עצתך, כי אני יוצא למסע רגלי בהרי השומרון בסוף השבוע. אבל לצערכם, כנראה גם משם אחזור חי.
מה עם הפחד מזקנה? 477810
דעתי היא ש30 זה לא זקנה.
מה עם הפחד מזקנה? 477814
נו באמת, את נותנת לעצמך להיות מושפעת מגסות רוחו של איזה פישר חסר ערך? בת 30 היא לא זקנה, בת 30 היא אשה בשיא מיניותה, בשלותה ופריחתה, וזהו שיא שיימשך עוד הרבה שנים טובות!
מה עם הפחד מזקנה? 477852
מישהו כאן סנילי... (:-))
מה עם הפחד מזקנה? 477920
שפן. בעבר לא היית טורח על סמיילים.
מה עם הפחד מזקנה? 482170
תגידו לי אתם כולכם-
ממתי זקנה זאת סיבה לפחד?
אם הצלחת להזדקן בעולם הנורא הזה, סימן שהיה לך המון מזל-ולכן זאת סיה לגאווה.
שנית, מי שלא רוצה, לא מזדקן!
מה מונע מכם לרוץ, לשחות, לצוד, להרוג, לקרוא, לכתוב, ולמזמז בכל גיל שמתחשק לכם?

ותלוי באיזו אישה מדובר: תימניה קלאסית כמו שושנה דמארי היתה תמיד בשיא. אני מסרב להאמין שהיא לא היתה אהובתו של עידן רייכל. אני, במקומו, בטח הייתי מנסה לקבל ממנה לפחוות מזמוז אחד מאחורי הקלעים.
מה עם הפחד מזקנה? 482171
זה הטבע האנושי.
כולם רוצים להימנע מהזיקנה, אבל אף אחד לא רוצה למות צעיר.
מה עם הפחד מזקנה? 482181
לגמרי לא נכון. רוב האנושות תנסה לסחוט עוד כמה שניות של חיים אפילו מקצה האינפוזיה.
מה עם הפחד מזקנה? 482186
אז למה "לגמרי לא נכון"? מה שאתה אומר לא סותר את מה שאומר דורון, וכמו שאמר הרבי - שניכם צודקים! כשדורון אומר שאנשים רוצים להימנע מהזיקנה, הוא מתכוון שרוצים להימנע מן ה*תופעות* האופייניות לזיקנה (חוסר תפקוד, אובדן המשיכה המינית וכו') - ולא, חו"ח, שרוצים למות צעירים.
מה עם הפחד מזקנה? 482192
"לגמרי לא נכון" זו מנטרה עתיקת ימים של מורדים צעירים,
לפעמים מקצרים ובפשטות נאורה פותחים משפט ב"לא," או ב"מההה!!!".
(סימני הפסוק כדוגמאות בלבד ואין בהם רמז לדעותיו של הכותב).
מה עם הפחד מזקנה? 482193
ומהן, במטותא, דעותיו של הכותב? :)
מה עם הפחד מזקנה? 482206
דעותיו של הכותב (אני) הן כדלקמן:
"לגמרי לא נכון" אומרים למעסיק כשרוצים להדליק אותו
ולגרום לו לפטר אותך.
אין לפתוח משפט במילים: לא. מה.
מה עם הפחד מזקנה? 482199
א.אני מורד כל חיי, ומעולם לא ניסיתי להיות צעיר. להיפלך-כבר מכיתה ג' או ד' החלטתי להיות בן 6000, כגילה של אהובתי בת האלמוות-השפה העברית.
ב. מרגע זה ואילך גם המורה שלך לעברית וכל מי שחלם אי פעם לחתום על הבגרות שלך בהבעה עברית נכנס לרשימת המועמדים לבעיטה בנעלי-צנחנים, השלכה למאורת זאבים רעבים לאחר מריחה בדם כבשים חם וטרי, ולאלף מכות חשמל על קצה הלשון, בעוון התעללות אכזרית באהובתי בת האלמוות! וגם המורה שלך לסוציולוגיה חבר כבוד באותה רשימה, על כך שלימד אותך לכלוא את האנושות במגירות לפי "קבוצות גיל". נראה שנצטרך להעניש אותו גם על שהנחיל לך את דעתך על זקנים...
מה עם הפחד מזקנה? 482210
א. נו?
ב.מאיפה יש לך נעלי צנחנים?
ג.אני דובר בשפת הזאבים, אני קשר-קוון במקצועי הצבאי ולא
מפחידים כמותנו במכות חשמל.
לא למדתי סוציולוגיה.
ד. אתה בטוח שהתכונת אלי?
מה עם הפחד מזקנה? 482212
א.מכאן נןבע שאינני מורד צעיר, ולכן אין לפקוד עלייי את עוונותיהן של אותן בריות משונות.
ב. בעיה גדולה לצבוע באדום נעל של שריונאי?
ג. גם מכת חשמל של 100,000 וולט?
אם זרקת אותי לתוך הדייסה הגדולה והחמוצה של "מורדים צעירים" יש לך כנראה רקע כלשהו של חשיבה סוציולוגית. ובעברית קלה וצלולה: מעולם לא השתייכתי לשום רוב ולא צייתתי לשום אופנה.
ד. עכשיו-כבר לגמרי לא בטוח...
ואני שמח שיש פה לפחות עוד חובב זאבים אחד!
נכון שגם אתה קראת את "לובו מלך קרמפאו"?
מה עם הפחד מזקנה? 482217
100,000 וולט אני מגרגר בבוקר בכדי להתרענן.
"חיות הבר אשר ידעתי" היה התנ"ך של ילדותי.
מה עם הפחד מזקנה? 482232
בוא ניפגש לשיחה על זאבים מלכותיים?...
מה עם הפחד מזקנה? 482238
אני יותר זאב אשפתות.
מה עם הפחד מזקנה? 482222
פורסם ב"דרך המילים" אך אין בעיה בנוגע לזכויות היוצרים.

הזקן - דוקטור קבורקיאן
זקן אחד
בא בלילות
תולה את חצאיתו על דלת הארון
והולך להכין ארוחת בוקר
במטבחו אשר תחת הכוכבים

ביצה קשה
ושלוש פרוסות נקניק
או חביתה
וגבינה מסריחה
בקבוק של מי אופיגל
וחדשות
חדשות זה צחוקים

אחר כך הסיגריות הקלויות
חתולי החצר מנקים את הצלחות
חתולה אחת מתחככת
בביצים של הכלב
והוא זקן גם
מה עם הפחד מזקנה? 482279
ב. מה לא בסדר עם העברית של האנטילופה בתגובה 482192? תן דוגמאות והסבר, בבקשה - להאשים אותו או את המורה שלו סתם ככה זה לא הוגן.

אגב, העברית שלך היא לא רעה אבל היא גם לא מרשימה במיוחד, ובנסיבות אלה, לחזור בכל כמה תגובות על "אהובתי בת האלמוות" - זה קצת חסר טעם, שלא לומר - יהיר ורברבני בלא כל סיבה. אתה יכול להיות סמוך ובטוח שהעברית היא גם אהובתם בת האלמוות של עוד חמישה-שישה אנשים כאן, אבל הם לא תוקעים בחצוצרות ובשופרות ולא מתלהבים מעצמם עד כדי כך.
מה עם הפחד מזקנה? 482302
זונה לא קטנה העברית הזותי.
מה עם הפחד מזקנה? 482322
אז אני אעשה את הזונה הזאת למלכה!
מה עם הפחד מזקנה? 482332
זונה? לא יודעת. נראה לי, למשל, שהעברית אהובה (רק אהובה, לא "אהוב*תה* של...") על הכותבת מדיון 1908 (כותבת איילית, לא רק משוררת-מבקרת חד-פעמית). העברית אהובה, כמוצהר, גם על מר חזנוב (ועל עוד כמה וכמה. זונה?), וככל שניתן להבחין - ההבדלים בין אהבתו לאהבתה הם:
א. היא גם *יודעת* עברית.
ב. היא צנועה, ומעולם לא טרחה לרשום את הלשון העברית על שמה בטאבו, לצרוח את דבר הרישום התמוה הזה בראש חוצות, לקלל, לגדף ולהטיל על המתדיינים שורה של איסורים והיתרים לשוניים-אישיים בנוסח המשתחצן של "מותר לקלל אותי רק באהובתי בת האלמוות, העברית", וכיו"ב.
מה עם הפחד מזקנה? 482635
כידוע לכל קוראי ניטשה, הצניעות נועדה רק לעבדים.
מה עם הפחד מזקנה? 482681
כידוע לכולם בכלל, ניטשה היה אויל משריש.
מה עם הפחד מזקנה? 482466
'
לפני שאתה מתעלל במורינו המסורות לדורותיהן ומקצועותיהם השונים, קשוט עצמך תחילה! פנה נא אל מפתן דלתו של מור(ת)ך להיסטוריה בכלל, ולהיסטוריה היהודית בעיקר. בהליכה על הברכיים, עוטה חגור ושק ומגולגל בזפת ונוצות.

אהובתך כנראה השלתה את מאהבה בהקשר גילה. העברית בת פחות מ-‏4000 שנה. לא שש אלף ולא נעלי בלט. כלומר, אתה מתנה עבים עם סתם פולניה בגיל המעבר, ולא מתשמש את מיטתך בעבריה גאה אם כי מופלגת בשנים. אבל שלא כמוכם - צבאים מקפצים (עקרון ההכבדה?) באומץ ובהתמרדות נגד המוסכמות - נחנו, המוסים, הולכים עם העדר. ומרוב דובים לא רועים את היער.
מה עם הפחד מזקנה? 482490
וזה עם מחשיבים את האוגריתים [http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%95%D7%92%D7%A...] עם האל- אל אבי בעל שלהם ואשרה שלו.
ולא מביאים בחשבון כמה מהר מאמצים מיתוסים.

אגב חמי יש כח לקרוא זה [http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9...]
מה עם הפחד מזקנה? איזו זקנה? 482491
למי. כוחות,
מה אם פחד מהזקנה? 482492
מה אם פחד מהזקנה? 482495
אתה מתכוון לאמא של הזקנה? זה בסדר, שלומה טוב - אם ה-zkena, כמו אם הפנינה, רק משביחה עם הזמן.
מה עם הפחד מזקנה? 482562
'
מה, בסוף יוצא (בעצם דווקא מההתחלה) שגם האוגריתים התעסקו עם הגיברת העבריה?
AltenDamephobie 482499
נו כן, ודאי שהוא מתעסק עם פולניה עולת ימים. הרי הוא כתב בכותרת באופן ברור כל כך: "מה עם הפחד מ-zkena?" לא עברית, לא אלמוות, לא מורים ולא בטיח, הכל מסך עשן עבה לצורך הסוואת האמת העירומה - פוחד מזקנות, הבחור, זה כל הסיפור.
AltenDamephobie 482563
'
גמני מפחד מזקנות. זקנה אחת ספציפית, ליתר דיוק.
מה עם הפחד מזקנה? 482502
אולי הם מתמרדים נגד המוס כמות?
מה עם הפחד מזקנה? 482564
'
אולי. לבטח הם איבדו את כל המוס רות בנושא.
מה עם הפחד מזקנה? 482504
"אתה מתנה עבים"?
מה עם הפחד מזקנה? 482565
'
לא בשמים היא...
מה עם הפחד מזקנה? 482511
תעשה טובה מוס, קרא שוב את מה שאתה כותב לפני שאתה שולח.
מה עם הפחד מזקנה? 482566
'
במקרה זה בוצעה הגהה. הוקפד על כל אות ותו. גם לי מגיע להשתרלל קצת עם אהובת הקצין הצבאי.
מה עם הפחד מזקנה? 482541
בני כמה כתבי אוגארית?
בן כמה לוח גזר?
בן כמה "מכתב הקוצר" המוצג לראווה בבית המשפט העליון?
מה עם הפחד מזקנה? 482543
ומה ישד לכם נגד הפולנים, העם הרומנטי ביותר באירופה, שכבר זכה ארבע פעמים בפרס נובל לספרות בזכות משורריו?!
מה עם הפחד מזקנה? 482567
'
אני דווקא בעדם. פחות בגלל פרסי נובל לספרות, ויותר עקב כישרונם המופלא בעיצוב פנים. הויטרינות הללו בסלונים עם הפיגורות מפורצלן. אין ספק שמדובר בתרומה רבתי לתרבות האנושית. שלא לדבר על המפיות העגולות הקטנות מתחת לכל דבר שלא זז.
מה עם הפחד מזקנה? 482656
ונא להבחין בין פולנים לבין יהודונים!
מה עם הפחד מזקנה? 482194
יש לי נסיון עשיר עם זקנים.

מה שמונע מהם לקרוא זו העובדה שמשקפיים, ואפילו משקפיים טובים ומותאמים, אינם עוזרים כנגד בלבול וכנגד ירידה חדה בכושר הריכוז.
מה מונע מהם לרוץ זו העובדה שהם בקושי מצליחים ללכת.
מה שמונע מהם לשחות זו העובדה שהם לא מסוגלים לעבור אפילו מקלחת סטנדרטית מבלי להחליק ולשבור את הראש.

ואשר למזמוזים - למרות כתבות-מוטיבציה מצחיקות על הסקס הלוהט שמשתולל, כאילללו, בבתי האבות - האמת המצערת היא שרוב הנשים, גם הזקנות שבהן, לא ממש מתות על זה שדינוזאור עתיק יומין, נבול ונפול, ימזמז אותן. חוקי האבולוציה, מה לעשות, רחוקים מלהיות דמוקרטיים. זקן שזוכה למזמז הוא זקן שבני משפחתו הדואגים והאוהבים ייבאו בשבילו פיליפינית והודיעו לה באופן שאינו משתמע לשתי פנים שלסבול את המזמוזים שלו זה חלק מהעבודה שלה ושבשביל זה היא מקבלת משכורת. המציאות העירומה.

לדעתך שושנה דמארי בת השמונים היתה אהובתו של עידן רייכל בן העשרים ומשהו? נו-נו, נקווה שעידן רייכל לא יראה את זה.
מה עם הפחד מזקנה? 482196
דווקא יש נשים שלא מתנגדות שדינוזאור עתיק ימזמז אותן. כמו שאמרה חברתי הטובה (אשה חכמה, משכילה ומצליחה מאוד): מיהו גבר החלומות? - גבר החלומות הוא מיליונר ערירי וגוסס בן תשעים.
מה עם הפחד מזקנה? 482451
נראה לי שמיליונר גוסס בן שבעים עוד יותר טוב.
מה עם הפחד מזקנה? 482464
הכי טוב – מיליונר גוסס בן עשרים וחמש, עדיף דוגמן צמרת.
מה עם הפחד מזקנה? 482470
במקרה זה, ייתכן שהגסיסה מיותרת ואפשר להשאיר אותו בחיים לזמן מה.
מה עם הפחד מזקנה? 482473
'
לא רואה כיצד מיליונר גוסס בן שבעים עדיף על רעהו בגיל תשעים. אאל''ט הסיכוי של הזקן יותר להיות סופני טוב בהרבה מבחינת הלו''ז.
מה עם הפחד מזקנה? 482475
לא חושבת. בגילים האלה זה כבר קשור לגסיסה בלבד.
מה עם הפחד מזקנה? 482477
'
עדיין המורבידיות הסופית קשורה בהתפלגות הסטטיסטית של הגיל.
מה עם הפחד מזקנה? 482198
שמעת על זקנה בשם לני ריפנשטאל? (למדה לצלול בגיל 92, והרופא אמר לה שהיו לה ריאות של בת 52!)
שמעת על זקן בשם יצחק שדה? (גם רץ בחוף וגם שחה בים, גם בחורף, בגיל 60 ומעלה).
שמעת על זקן בשם מאו צה טונג? (חצה בשחיה את היאנג-צה כל שנה)
שמעת על זקן בשם מאיר הר-ציון? (חי כמו קאובוי בגיל 70).
ואגב, מה אומר לך הביטוי "בא בימים והולך בלילות"?...
שמעת על זקן בשם חיימ'קה לבקוב?
ראית איזה זקנים צעירים להפליא חיים במושבות הוותיקות של הגליל העליון? או בהרי הקווקז?
ראית איזה זקנים צעירים להפליא משתתפים במצעדים של המתנחבלים אהובי נפשי?
אגב, רק במערב המתנוון לאיטו-ולכן גם המשחיר והמתאסלם במהירות מופרזת-כולאים את הזקנים בבתי-קברות חברתיים המכונים "בתי אבות".

אז אני חוזר ותוקע לכם, חבורת דוריאן-גריים בעיני עצמם: מי שלא רוצה להזדקן, לא מזדקן.

ולא רק אני אומר שלשושנה דמארי היה רומאן עם עידן רייכל. היא עצמה לא ממש הכחישה את "ההשמצה" הזאת. גם הוא לא טרח כל כך להכחיש.
מה עם הפחד מזקנה? 482211
'
גמני שמעתי רינונים על קשר אישי בין שושנת תימן לעידן הכאילו-אתיופי. מה שלא מעיד בהכרח על תקפות העובדות, אך מוסיף גחלת רוחשת לאש הכנראה קיימת מעבר לעשן הרכילות. במיוחד שידוע על רומנים שלה עם זמרים הצעירים ממנה ב-‏30 שנה בתקופות קודמות הרבה לפרויקטים המוזיקליים של מר רייכל ג'וניור.
מה עם הפחד מזקנה? 482225
אהוד מנור אמר שבצעירותו הוא היה מאוהב בה, ואא"ט היה סיפור עליה ועל שלמה ארצי, אבל זה היה כשהיא היתה בת חמישים פלוס ועדיין אשה יפה, וארצי היה קרוב לגיל שלושים. סיפור כזה נשמע לי די סביר, אבל רייכל, בחור בן עשרים ומשהו, עם אשה בת שמונים? זה נשמע כמו איזה סוג של העדפה מינית חריגה ומתוסבכת או כמו זמר צעיר ומתחיל שלא בחל בשום אמצעי כדי להתפרסם, ואיכשהו הדמות של רייכל לא נראית לי כזאת. כלומר - אולי היה סיפור שרייכל ודמארי, שניהם, כל אחד מסיבותיו הוא, לא טרחו להכחיש אותו, אבל קשה לי להאמין שהיה יותר מאיזו נשיקה ידידותית באחד המופעים (בטלויזיה?), שהיא שהציתה את הדמיון של כמה עיתונאים ולא יותר מזה.
מה עם הפחד מזקנה? 482237
'
הסיפור דמארי-שלמה ארצי אכן קרה במציאות וכפי שתיארת מבחינת הגילאים. היו אחרים. לגבי הלבן האתיופי עם מקלעת החבלים על הראש קשה לדעת בוודאות. מצד אחד הוא די ביזאר, אבל כטענתך, יש גבול לטירוף. מצד שמיני, ידועים מקרים (בודדים) של נקרופיליה, אז למה לא בעודה בחיים?
מה עם הפחד מזקנה? 482242
נקרופיליה בעודה בחיים - בין אם היה או לא היה - הסכמנו בינינו על עצם העקרון (וזה לא פשוט, להסכים באייל על משהו)!
מה עם הפחד מזקנה? 482244
זקן אוהב ילדה = פדופיליה.
ילדה אוהבת זקן = נקרופיליה.
מה עם הפחד מזקנה? 482246
תלוי, אם זאת אנה ניקול סמית, זה לא נקרופיליה אלא ילדה חכמה עם חושים בריאים (מה שלא עזר לה למנוע את מותה שלה בטרם עת, אבל אפשר תמיד לומר: אם כבר למות צעירה, אז מוטב צעירה עשירה מאשר עניה).
מה עם הפחד מזקנה? 482252
'
כפי שכבר הסכמנו למעלה, אם כבר מדובר בנקרופיליה בחיים. יש גם לקחת בחשבון שאותו ישיש לא היה מפוקס לגמרי בנוטלו לרעיה את אוצרת תערוכת הסיליקון הפרונטלי.
מה עם הפחד מזקנה? 482325
עד איזה גיל אישה נחשבת לילדה בכוכב שלכם?!
טוב, גם לצבא שלכם יש כבר ארבע אימהות במקום מפקד עליון אחד...
מה עם הפחד מזקנה? 482213
שמעת פעם שלני ריפנשטאל חיה 20 שנה ומעלה מעל תוחלת החיים הממוצעת בארצות המערב המפותחות? מה הנתון הזה אומר, לדעתך?

שמעת פעם שהסיפור על הזקנים המופלגים בקווקז התגלה כבלוף, ושלא זו בלבד שזו היתה מין תחבולה פרימיטיבית למשיכת תיירות - אלא שמדובר באנשים שתאריך הלידה שלהם לא היה ידוע כלל, ולכן היתה אפשרות קלה ונוחה לטוות עליהם סיפורי אלף לילה ולילה? אם ניקח כדוגמה שלוש מדינות ידועות באזור הקווקז: תוחלת החיים הממוצעת של גבר ארמני כיום היא 68.52 שנים, של גבר גרוזיני (גיאורגיה) 73 שנים ושל גבר באזרבייג'ן - 61.86 שנים. הנתונים הם לפי מהדורת 2008 של CIA World fact book, ומובן שבתקופה שבה הופצו סיפורי הגילים המופלגים, תוחלת החיים במדינות הנ"ל היתה נמוכה בהרבה. אל תאמין לכל שטות שבה מנסים להאכיל אותך.

שמעת פעם שכמה מגיבורי הציונות (בניגוד לך, אעדיף להמנע מלהזכיר שמות, מפאת הנימוס) דאגו להפיץ על עצמם סיפורי קאובויים, בעיקר ע"מ להסוות את עובדת היותם אימפוטנטים?

שמעת פעם שמה שכתוב בעיתונים זאת לא האמת האלוהית? לא בענייני שושנה דמארי (שפשוט נהנתה מכל העניין) ועידן רייכל (שבשבילו אלה היו יחס"צ מוצלחים) ולא בענייני מאו? שמעת פעם ש-‏90% מהסיפורים על מאו היו תעמולה מומצאת שנועדה להעניק לו מעמד של אדם-אל, או שאתה מאלה שבגיל מבוגר הם עדיין תמימים כבני חמש, ושעליהם נאמר "פתי מאמין לכל דבר, לחתול ולעכבר"? שמעת פעם על זה שמאו היה חולה פרקינסון במשך לא מעט שנים וחולה בשורה נוספת של מחלות כרוניות, ושהצטלם בבריכה הפרטית שלו (לא ביאנג-צה הגועש) זמן רב אחרי שכבר לא יכול היה לשחות?

אין כאן שום דוריאן-גריים-בעיני-עצמם, להיפך - יש כאן רק אנשים המסתכלים למציאות בעיניים ואינם מתכחשים לה. "מי שלא רוצה להזדקן, לא מזדקן", היא אמירה יפה, אופטימית ומעודדת, אך למרבה הצער - היא נכונה באופן מוגבל ביותר ורק במספר מסויים של מקרים, ותו לא. קריסה מאסיבית של תאי המוח אין לה ולא כלום עם רצונו של האדם, וליתר דיוק - היא מתרחשת בניגוד מוחלט לרצונו ועל אפו וחמתו.

אכן, כדבריך, "רק במערב המתנוון לאיטו-ולכן גם המשחיר והמתאסלם במהירות מופרזת-כולאים את הזקנים בבתי-קברות חברתיים המכונים "בתי אבות". לא ברור אם השיטה הנהוגה במקומות שאינם "המערב המתנוון" היא בעלת יתרונות כלשהם: הבנים והבנות הצעירים והלא-כל-כך צעירים וגם הנכדים ולעיתים גם הנינים - כולם כלואים בבית המשפחה, הצפוף, לעיתים - עם אבותיהם הזקנים, והם נדונים לטפל בהם, במחלותיהם, בנרגנותם, בהפרשותיהם, במגבלות התנועה שלהם ובדרישותיהם החריגות - עד שהם עצמם, הבנים, מגיעים לזקנה ושיבה בטרם עת. והזקנים עצמם - או שהם מקבלים טיפול סביר, פחות או יותר, אם כי בלתי מקצועי ולוקה בחוסר ידע, או שהם מוזנחים פיזית, תזונתית ורגשית במידה מזעזעת. יותר טוב מן השיטה המערבית? - ספק, ספק רב. תלוי אך ורק ברצונו של הזקן ובהחלטתו שלא להזדקן? - ממש לא, לחלוטין לא - עניין הרצון הוא טוב, אולי, בתור אגדה, אך הקשר שלו למציאות הוא רופף ביותר.
מה עם הפחד מזקנה? 482226
מאיר הר ציון, כשהיה בגיל שבו כולכם כבר החלטתם להיכנע לזקנה, להשמנה ולבורגנות בכלל, ניווט את המסע הגדול של גוש אמונים לשבי-שומרון, שאז עדיין נודעה רק בשם היווני המגעיל שלה, "סבסטיה".

אז לני ריפנשטאל חריגה. כל הכבוד לחריגים. באיזו תורה כתוב שחובה להצטרף לאספסוף המעז לקרוא לעצמו "נורמלים"?! היא, למשל, החליטה לא להזדקן. אגב, המאהב שלה היה ב-‏40 שנה צעיר ממנה. מה דעתך על זה?

וכדי לא להזדקן בגיל 70, צריך להחליט על כך כבר בגיל 17, ולעשות כל יום את כל המתחייב מההחלטה. למה, למשל, שאתה לא תגיע להחלטה כזאת?

וכשאשת חיקך תגיע לגיל מסוים-גם אותה תשליך ל"מוסד טיפולי" כזה"-במקום פשוט לחיות לידה ככל האפשר?...הפסקה האחרונה בתגובתך דווקא מדיפה צחנה עזה מאוד של ניחוח נעורים דוריאן גרייאני: "עד שהם עצמם, הבנים, מגיעים לזקנה בטרם עת" מי קבע מהי "העת" הנכונה לראות קמטים במראה?...
מה עם הפחד מזקנה? 482250
"החליטה לא להזדקן" זו הדרך שלך לומר "היו לה יופי של גנים שהצטרפו לאורח חיים בריא ומזל"?
מה עם הפחד מזקנה? 482281
הזכרת לי שראיתי מזמן קטע מתוכנית טלויזיה על Centenerians - אנשים בני 100 ומעלה. התיאוריה שהולכת ונעשית יותר ויותר מקובלת על המדענים היא שזה באמת עניין בעיקר של גנטיקה ופחות של שמירה על תזונה מסויימת וכיו"ב. מה שהרשים אותי היה שראו שם אשה בת 101 או 102, שבדיוק ירדה ממגרש הטניס - היא נוהגת לשחק טניס באופן קבוע - וראיינו אותה שם, על ספסל בצידי המגרש. נדמה לי שהיתה לה סיגריה ביד. היא אמרה שהיא מעולם לא החליטה "להיות ילדה טובה", "to be a good girl", ללכת לישון בזמן, להקפיד על התזונה ועל אורח חיים מסויים ודברים כאלה. היא פשוט אכלה כל מה שאהוב עליה, בשר אדום ועוד מאכלים שנחשבים ללא בריאים, ועשתה בכלל כל מה שבא לה, והיא פשוט הגיעה לגיל כזה מופלג מבלי שיש לה איזו נוסחה או איזה סוד מיוחד, מבלי שהקדישה לנושא הזה תשומת לב מיוחדת ומבלי ש"החליטה" על כך בגיל 17. מי יודע, אולי הרגיעה הזאת היא בעצמה הסוד, או חלק ממנו - בצירוף הגנטיקה הנכונה, כמובן.
מה עם הפחד מזקנה? 482318
יש כ''כ מעט יחסית אנשים בגיל הזה וכ''כ הרבה גורמים שמטים את הסטטיסטיקה (במהלך חייהם הארוכים ה''סביבה'' השתנתה לא מעט, לדוגמה).

מן המפורסמות היא שאם תעשן לפחות סיגריה אחת ליום במשך מאה שנים תהנה מחיים ארוכים.
מה עם הפחד מזקנה? 482321
אז מי מונע ממך לחיות חיים בריאים?!
מי מונע ממך לטפס בהרים במקום לספוג קרינת-מחשבים?
מי מונע ממך לצאת לטבע?
מי מונע ממך להתנזר מאוכל מתועש ועתיר רעלים?
מי מונע ממך לחפש בכל יום ובכל גיל הרפתקה חדשה?!

אגב, מזל לא היה לה, בטח לא אחרי 1945, והמבין יבין (למרות שלדעתי היא לא הייתה אשמה בכלום, כי היא רק צילמה מה שאחרים עשו).

ובעיקר-מי מונע ממך למרוד במוסכמה הנוראה הזאת, כאילו יש פעולות מסוימות שמותר לעשות רק בגילים מסוימים!?
איך זה קשור למשהו ממה שכתבתי? 482331
איך זה קשור למשהו ממה שכתבתי? 482348
למיטב זכרוני, חתמת את מכתבך בזו הלשון:

"היו לה יופי של גנים שהצטרפו לאורח חיים בריא ומזל"?

אז בגנים אני לא מבין כלום, כי יש לי אפס בביולוגיה ואני גם לא מאמין בתורת הגזע. מזל, כאמור לעיל, לא היה לה.

ואורח חיים בריא לא נופל מהשמיים, כפי שניסיתי להוכיח לך.
מה עם הפחד מזקנה? 482255
"מי קבע מהי "העת" הנכונה לראות קמטים במראה?..."

מבלי להתייחס לכל שאר השטויות חסרות ההבנה שבתגובתך, אתייחס רק לזאת: זה לא עניין של "מי קבע", לא של מראה ולא של קמטים (איך אתה מצליח תמיד להמציא כל כך הרבה שטויות?) אלא של ידע רפואי ושל ממצאים סטטיסטיים. אדית פיאף, למשל, היא היפוכה הגמור של לני ריפנשטאל. היא מתה מסרטן הכבד בגיל 47, ומצבה הגופני בכל המערכות היה כשל בת 90. לולא היה מצבה הכללי כה גרוע, ייתכן שיכלה "לסחוב" עוד זמן מה עם מחלת הסרטן ולא היתה מתה כה צעירה. קאפיש?

אתה אינך יודע דבר על "כולכם", כל מה שנדמה לך שאתה יודע על היישות הבדויה הזאת, "כולכם", הוא פרי דמיונך הקודח. אינך יודע עלי דבר, אפילו לא אם אני גבר או אשה. ואני לא "אשליך" איש למוסד טיפולי כזה או אחר. להיפך - התנדבתי עם קשישים במשך 11 שנים ומכאן הידע שלי על המסגרות השונות, הביתיות-משפחתיות וגם המוסדיות. אתה, לעומת זאת, מדבר לא מתוך ידע אלא מתוך זעם על חייך שלך ועל גילך שלך, על כך שאין לך ילדים ואין לך בן/בת זוג - כולם דברים עצובים (שאתה עצמך הזכרת כאן לאורך שהותך באתר), אך אינם מהווים בסיס מספיק לראיית עולם רחבה ומקיפה ולהסקת מסקנות ביחס לאנשים אחרים זולתך.
מה עם הפחד מזקנה? 482327
א.ראיתי את סבתא גוססת לנגד עיניי. ולרגע לא חשבתי לקבור אותה בשום בית אבות בעודה בחיים. זה לא נחשב לנסיון עם זקנים?
ב.חייה של אדית פיאף ובעיקר מותה מוכיחים בדיוק את כל מה שאמרתי: היא אהבה (מאוד) להשתכר ולעשן, עד הסוף הבלתי נמנע והמוקדם מדי. אלו, למשל, היתה מעדיפה לטפס על האלפים, ייתכן שגורלה היה טוב יותר.
ג. אני חוזר ושולח אלף מכות חשמל וחודשיים בבור עקרבים לכל מי שחתום על העברית שלך: לכבוד מה המפלץ הלשוני הזה, "לסחוב עם הסרטן"? ולכבוד מה הקללה האיטלקית או הרומנית שתקעת לי בסוף הפסקה ההיא? אותי מותר לקלל בעברית בלבד!
ד. באמת לא הרגשת, אפילו רגע אחד במהלך התנדבותך במתקן הנידוי המכונה "בית אבות", שתרבות המערב היא כנופייה של דוריאן-גריים, שבעיניה זקן חשוב כמת? הרי ראית איך הכותבים כאן מגדירים אהבה בין צעירה לזקן-"נקרופיליה בחיים"...ואל תגיד לי שהכל בדיחה. יש בדיחות בלתי נסבלות.
ה. בת זוג ייתכן שכבר יש לי, אם כי היא עדיין לא רעייתי ולא אם ילדיי.
ו. כבר הבהרת לי שאתה גבר.
ז. אל תגיד לי שאין שום מפלצת רב-ראשית המכונה "רוב מוחלט" או "אדם ממוצע" או "ציבור נורמלי". ברגע שתפריך לי את קיומה, אתנזר בתוקף מהשימוש במילה "אתם" ובעיקר "כולכם".
ח. סעיף ד הוא הוכחה נוספת ומצערת במיוחד לקיומה של המפלצת המתוארת בסעיף ז'.

בהצלחה.
למערכת המוערכת עלי 482361
מכות חשמל, עקרבים, כנופיות דוריאן-גרייאיות, מפלצות רב-ראשיות, ואת כל זה ועוד הרבה יותר, אומר האיש שאחרי כל מה שהגיר בתגובותיו כאן, הוא מתלונן על "בדיחות בלתי נסבלות" של אחרים. זה מצער, בעיני, שדווקא ברגע עצוב זה של דיון 2983, אנחנו צריכים לשאת גם אותו, אבל כל הכבוד לכם על הסבלנות והליברליות.
למערכת המוערכת עלי 482369
למה נדמה לכם שאני מתלוצץ?! אני באמת שואף למסע נקמות בכל מי שמעז להתעלל באהובתי בת האלמוות. כי מורה גרוע נורא יותר מרוצח, שכן הוא רוצח את נשמת תלמידיו וכן את כל נשמות בניהם, חבריהם ותלמידיהם לעתיד.
למערכת המוערכת עלי 482373
אין צורך לפנות אלי בלשון רבים, אני אדם אחד בדיוק. אתה לא מתלוצץ, אתה בדיחה - בדיחה גרועה, אם יורשה לי להעיר בכל העדינות המתחייבת.
למערכת המוערכת עלי 482391
האם מורה גרוע הוא נורא יותר מהרוצחים הנאצים? לו ניתן היה להחזיר לחיים את מיליון וחצי הילדים שנרצחו בשואה, אך זאת בתנאי שהיו להם אך ורק מורים גרועים - האם מוטב היה, לדעתך, שיירצחו כדרך שנרצחו? בבקשה - אין ברצוני לדון בנושא מסע הנקמות שעליו אתה מדבר אלא רק בשאלתי, המתייחסת להיפותיזת החזרתם לחיים תמורת המחיר המוצע - ענה נא רק לנקודה הזאת. תודה.
למערכת המוערכת עלי 482437
איזה שטויות! אתה מוצא בהכרח קשר בין טיב ההוראה לבין הנשמה היתרה, כשהקשר הזה הוא לעיתים קרובות או לא קיים, או, כשהוא קיים, הרבה פעמים הוא מלאכותי.

ישנם מורים גרועים שהם אנשים נהדרים וישנם מורים מעולים שהם בני אדם מחורבנים שלא היית רוצה לגור בשכנות אליהם. ישנם אנשים עם נשמה גדולה וענקית שמדברים עברית שגויה וגרועה וישנם אנשים חסרי נשמה, מתים מהלכים, שמדברים אך ורק עברית נכונה ומתה - עברית מתוך ספרי הדקדוק.

מורה גרוע זה סיפור עצוב וצריך לדאוג להוציא אותו ממערכת החינוך ולהכניס למערכת החינוך מורים טובים, אבל אם מדברים על הנשמה - אין שום קשר בין איך שהמורה מלמד לבין היכולת שלו לתת לתלמידיו נשמה יתרה. הוא יכול ללמד עברית או אנגלית או מתמטיקה בצורה גרועה אבל להיות מורה שהתלמידים יזכרו בבגרותם כאדם נפלא בעל השפעה חינוכית מבורכת, והם יספרו עליו רק דברים טובים לבניהם, לנכדיהם ולחבריהם לעתיד.
למערכת המוערכת עלי 482548
לצערי לבושה של הנשמה הוא השפה, ושפה מעוותת מעידה על נשמה האדישה לכל הפחות לתדמיתה.
למערכת המוערכת עלי 482630
האם הוא לימד אותם לחשוב בעצמם?
האם הוא לימד אותם לבוז לעגל הזהב?
האם הוא לימד אותם למרוד באספסוף?
האם הוא לימד אותם שלאדם יש גם ראש ולב, לא רק קיבה, ערווה, ארנק ודרכון?
האם הוא לימד אותם לשאוף לאלמוות-במובן הנשגב ביותר של המילה הזאת?

אם בכל אלה הוא כשל, לא אכפת לי מה יספרו עליו!
להמחשת כוחו של מורה טוב, נא להזין לפחות אלף פעם לשיר "שיעור מולדת". ממנו תלמד, סוף כל סוף, שהמורה הוא השולט בעולם.
וקרא לפחות מאה אלף פעמים את הסיפור "השיעור האחרון", מאת אנטול פראנס. גם כן לאותו צורך.

ומי לנו גדול (בציניות ובאכזריות) מביסמרק? יודע איך הוא ניתח את מלחמת 1870?
"המורה הפרוסי ניצח את המורה הצרפתי".
נכון, אחר כך הוא מציין לשבח גם את הפקיד ואת מהנדס הרכבות, אבל ראשית חכמה-המורה.
למערכת המוערכת עלי 482665
ולא על כבודי הפרטי הגנתי, אלא על הזכות לקיום ולכבוד של כל מי שמעבר לגילה של דוגמנית ממוצעת!
מה עם הפחד מזקנה? 482516
אימון גופני הוא דבר בריא לרוב האנשים - לרובם אבל לא לכולם! - לא לכולם ולא בכל מצב. אדית פיאף היתה חולנית וחלשה מאז ילדותה ולו היא היתה מטפסת על האלפים היא היתה מתה בגיל 18 וכל אלה שאוהבים את שירתה בכל רחבי העולם אפילו לא היו יודעים על קיומה.
מה עם הפחד מזקנה? 482370
ולא די לך שיש לי מי ששמח לקפוץ למיטה שלי ומוכן לסבול את הליטופים והדגדוגים שלי?
מה עם הפחד מזקנה? 491089
הערה לגבי הזקנים בקווקז:
תוחלת החיים שציינת היא *ממוצעת*, וחלק מהדברים שמורידים אותה הם תמותת תינוקות, צעירים שעושים שטויות, תאונות ומלחמות. אבל אין זה מן הנמנע שיש מי שמגיע לזקנה מופלגת. אני משערת שרוב הזקנים הללו חיים בכפרים בערים, אוכלים אוכל שהם מגדלים בלי יותר מדי חומרי הדברה / גורמים מסרטנים אחרים, נושמים אוויר נקי, אבל נהנים מיתרונות הרפואה המודרנית, פחות או יותר (בית החולים בכ"ז נמצא במרחק כמה שעות טובות של נסיעה).
מה עם הפחד מזקנה? 491101
זאת השערה חביבה ואופטימית, אלא שאיננה נתמכת בעובדות. הסיפורים על הזקנים המופלגים נבדקו (אם כי אני מניח שלא כולם) ומה שהאלמוני סיפר נכון.
מה עם הפחד מזקנה? 590077
מאמר ראשי:
כותרת ספציפית:
Russia (Soviet Union)
שמופיעה תחת
מה עם הפחד מזקנה? 590096
...אם כי יתכן, כמובן, שחלקם מעשנים כקטרים ולא נזקקים לרפואה המודרנית כלל.
מה עם הפחד מזקנה? 482282
מה, מאיר הר ציון חי כמו קאובוי? אבל בויקיפדיה ובעוד כמה אתרים כתוב שהוא נכה ואפילו קשה לו לדבר.
תרופה שרשם הרופא, בדיחה זקנה על זקנים 482297
לא האמת היא העיקר אלא מה שהבנאדם מספר על עצמו ומה שהוא דואג שהחברים יספרו עליו ושאנשים כמו חזנוב יאמינו עליו.

שמעת על הזקן שהלך לרופא? לא שמעת? אז הנה, תלמד מהי מדיניות חכמה: זקן בן 80 הלך לרופא ואמר לו דוקטור, אני יכול לז*** רק פעם בחודש. אמר הרופא: אז תז*** פעם בחודש, מה הבעיה? אמר הזקן: אבל שכן שלי יותר זקן ממני, הוא בן 85, והוא אומר שהוא ממש קאובוי, ושהוא מז*** ארבע נשים בשבוע. אמר הרופא: אז תגיד גם אתה.
מה עם הפחד מזקנה? 482324
אז אולי רק לאחרונה.
אבל הר-ציון הוא דוגמה נהדרת לכך שאפשר להחליט לא להזדקן-ולהצליח בכך. הוא גם דוגמה נהדרת לכך שאפדשר להחליט לא להיות נכה-למרות ספיגת כדור בריאה-ולהצליח בכך.
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482402
האם אצליח בכך? לדעתך, נראה שכן.

הייתי עונה תגובה רצינית יותר לאחת מהודעותיך הארוכות יותר, אבל מוחי עייף מחוסר שינה כרוני ומבגרות בהסטוריה, ורגליי מתכוננות לרוץ בעוד רגע קט שישה קילומטרים (כדי לא להזדקן? אני משלה את עצמי שהריצה תעזור לי בכך, אבל זה לא נכון. גנטיקה. הכול בגנטיקה).

והעברית שלך לא אי־אי־אי כמו שאתה חושב. אני לא מנסה לעלוב בך, חלילה. רק לדחוס אותך בחזרה לפרופורציות.
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482410
זה בסדר, אל תדאג, הוא לא נעלב. בנאדם שיושב על האסלה ובטוח שזה הוא - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/R... ושכל גוש שיוצא לו זה זה - http://diamond-microchips.com/tear-diamond-green.jpg
וקורא לכל גוש כזה "אהובתי בת האלמוות" - לא יכול להיעלב משום דבר.
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482414
נראה לי שיש עב''ם בעל מראה מעט חייזרי בתצלום האיש החושב שקישרת אליו, בחלקו העליון של התצלום. או שזה זבוב ענקי.
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482416
אה, זה איזה עב"ם או זבוב? חשבתי שבטעות צילמו אותך אחרי שנהפכת לציפור דודו, והצטערתי שלא הצליחו לתפוס את האיבר ההוא - דבר כזה הרי לא רואים בכל יום. מילא, נתגבר על האכזבה. (לציפור דודו אפשר לקרוא בעברית "דודו הציפור", אבל עם קובוצים, כמובן, לא עם חולמים)
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482419
ציפורי דודו מעולם לא עפו. אבל כנראה זה מפני שהן מעולם לא ניסו או לא רצו. בטוח אני שאילו גמלה בלב איזו ציפור דודו ההחלטה להרקיע שחקים, אפילו עד כדי טיסה לירח, היתה היא עומדת במשימתה בגבורה. עם קצת רצון – אפילו בלי יכולת – גם פיל יכול לזיין תרנגולת.
ואם קצת תירגול, את כל הלול. 482428
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482472
אם פיל עושה את זה זה אונס.
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482474
למה דווקא כשמדובר בפיל, זהו אונס?
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482476
זה לא דווקא הפיל, זה הזיווז של פיל ותרנגולת. ועל הסיבה אתה מוזמן לחשוב לבד.:)
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482478
זה לא דווקא הפיל אבל כיום זה כבר לא יפה לעשות בדיחות אריק...
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482482
שו?
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482657
זיווז זה זיווג וזווזי? אתה רומז שהכל מותר, כל עוד לא שוכבים עם ווזווז?...
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482417
תיזהר, הכרתי אחד שהריצה היומיומית הזקינה אותו נורא והרגה אותו סופית בגיל 47, משבץ לב. ועל כך התנחמה אשתו ואמרה: "נו טוב, לפחות הוא מת בריא".
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482418
מפחיד. אבל לא שמעתי על הרבה מקרים כאלה. חשבתי שריצה יומית נחשבת לעיסוק בריא, לרוב. אולי היתה איזו סיבה אחרת, חיצונית, להתמוטטותו? או שהוא הפריז והתאמץ מעבר ליכולתו?
פה האיבר הוא לא של ציפור דודו, פה הצנזורה תחתוך אם לא ניזהר! 482420
סתם, סתאאאם, אל תיקח ללב. לא התכוונתי ולמען האמת לא כל הפרטים ידועים לי במדוייק. רשמית מקובל שהשבץ ההוא היה זמן לא רב אחרי הריצה, אבל הידידים הקרובים-באמת של הזוג טוענים שזה קרה דווקא, אמממ, דווקא... לא חשוב (בן כמה אתה? נכון שאתה עוד לא בן 18?).

:-)
פה האיבר הוא לא של ציפור דודו, פה הצנזורה תחתוך אם לא ניזהר! 482421
"אמממ, דווקא... לא חשוב"? מצא לו זמן מצוין למות. אם זה מה שאני חושב עליו, גם אני לא אתנגד למות במצב כזה.

אני בן חמש־עשרה. וחוש ההומור שלי לוקה מעט בחסר, ולכן לא תמיד אני מצליח להבין שהאנשים סביבי מתבדחים.
פה האיבר הוא לא של ציפור דודו, פה הצנזורה תחתוך אם לא ניזהר! 482423
לפי תגובה 482402, ההומור שלך דווקא בסדר גמור. רק לשם הבהרה: השאלה בדבר גילך נשאלה לא ע"מ לרמוז משהו לגבי ההומור שלך, אלא משום שזכרתי שאתה אמור להיות לפני צבא, ובקשר (מבודח) לצנזורה שבכותרת. לילה טוב!
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482551
אני תובע ממך, באיומי דו קרב על כבוד, להציג לי לפחות עלבון אחד שעלבתי באהובתי בת האלמוות!
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482553
עצם הצגתה כאהובתך גורע מכבודה.
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482554
היי, זו מכה מתחת לחגורה. לא יפה.
לפעמים הבעיטה הכרחית. 482558
לפעמים הבעיטה הכרחית. 482561
חוכמה גדולה, שבחורה אומרת את זה.
בחורה צריכה לעשות מה שבחורה צריכה לעשות 482616
החלטתי שאהפוך לציפור דודו שאיבר מינה גדול כזה של פיל הודי. 482609
הסבר נא!
אם היא אהובתי, סימן שעליי להגן על כבודה, כשכולכם מתעללים בה, או, גרוע מזה-זונחים אותה ככלי אין חפץ בו!
ושפה מעוותת מעידה על נשמה האדישה ... 482598
רשלנות אחת מאין ספור: תגובה 482543 ישד לא מופיע במילון אבן שושן המרוכז (בדקתי), המילה יש דוקא כן מופיעה.
מה עם הפחד מזקנה? 477869
פחד מהזקנה בגיל שלושים מזכיר לי איך כשהגעתי לגיל 18 כתבתי צוואה.
מה עם הפחד מזקנה? 482209
במדינה שלנו, דווקא לא מטופש בכלל לכתוב צוואה בגיל 18
ובכלל, יש לחיות כל רגע כאילו תמות מחר, ולכן צריך לחשוב ללא הרף כיצד יזכרו אותך!
מה עם הפחד מזקנה? 482219
'
למה חשוב לאדם כיצד יזכרו אותו אחר לכתו? הוא הרי לא יהיה שם להנות/לסבול מרשמי אחרים לגביו.
מה עם הפחד מזקנה? 482227
איפה בדיוק "שם" שבו הוא לא יהיה? בזיכרון חבריו הוא יהיה בלי ספק.
הרי כולנו ניהפך לזיכרון ביום מן הימים, ונדמה לי שכולנו יודעים זאת. קראתי פעם שהאדם הוא היצור החי היחיד המודע להיותו בן תמותה. לכן המחשבה הנ"ל דווקא הגיונית מאוד.
מה עם הפחד מזקנה? 482241
'
מה נפקא מינה לאדם איזה זכרון יותיר במוחות משפחתו וחבריו כאשר הוא לא קיים אלא כזכרון (חולף אף הוא, כמו בעליו)? ירושה נאה עושה את העבודה טוב יותר.
מה עם הפחד מזקנה? 482328
ירושה אפשר להפסיד או לבזבז. קשה הרבה יותר להפסיד מקום בספרי ההסטוריה, או לפחות בזכרונם של יקיריך.
בת 32 478385
לפני שנתיים בערך עברתי ליד קבוצה של ילדים בני 9-10 ששיחקו בכדור. הכדור עף לכיווני ואחד הילדים צעק "תזרקי את הכדור גברת". אני יודעת שאני אמורה להתרשם מהנימוסים של הילדון, אבל אני לא מפסיקה לתהות- מתי לעזאזל נהייתי "גברת"?
בת 32 478390
זה הזכיר לי אז חיפשתי, והנה, הפלא ופלא - גם מצאתי: תגובה 134511, תגובה 134515.
מה עם הפחד מזקנה? 478711
דרך אגב - מה עם פגרים? הייתי מופתע לאחרונה מתגובה מופתעת מכך שלא היתה לי בעייה להרים ציפורים מתות ביד. האם הרתיעה מהם היא סוג של פחד/פוביה?
מה עם הפחד מזקנה? 478712
הגזמת. היא בת שלושים!
מה עם הפחד מזקנה? 482201
במצרים העתיקה, פגרים היו דווקא ''פיליה'' ולא ''פוביה''. המבין יבין, והלא מבין-מוטב כך...
מה עם הפחד מזקנה? 482207
''שנהת המצרי'' מאת מיקה ולטרי.
מה עם הפחד מזקנה? 478790
יצא לי לחשוב על זה קצת.. קצת הרבה במהלך החיים שלי.

יש לי פוביות אבל לחוד יש לי גם פחדים-

1. פחד מלחדול (פחד המוות החילוני)
2. פחד מחדלונם ו\או חוסר הימצאותם של הקרובים לי
3. פחד מניוון פיזי(פחד מזקנה, פחד ממחלה הפוגעת בגוף ו\או במוח, פחד מפגיעה פיזית וכו'...)
4. פחד מניוון חברתי (תסמונת הזר\פרנקשטיין, אפאטיות של החברה כלפי סובלים וכו'...)
5. פחד מכח עליון עליי (מהבריון השכונתי עד היטלר עד אל שאינו טוב ומיטיב)
6. פחד מכפייה במודע או שלא (ראו ערך מטריקס לדוג')
7. פחד מהלא נודע-חוסר אונים. זהו הפחד שלפי דעתי מאגד בתוכו את כל שאר הפחדים הללו ועוד אחרים שלא הזכרתי.

ההבדל בעיניי בין הפחדים לפוביות הוא שבעוד מול הפוביות קשה לי להתמודד ואלו פחדים לא רציונליים מבחינתי, הפחדים מעצבים את חיי וגורמים לי לפעול להתמודדות ולמציאת פתרון, או בקיצור- פסיביות מול אקטיביות.

אני חושב שזה דבר שמשותף להרבה אנשים ודוחף אותם לתחומי המדע, הספורט, החינוך, הממשל והפשע (אם כי ייתכן ואני הוזה ומזבל את השכל)
בנוסף אני חושב שזה דוחף אנשים מטיפוסי למתן עזרה לזולת, תחושת הזדהות, רצון לחקור את העולם (מבפנים ומבחוץ) ולצבור ידע ולחנך לטוב במטרה, באם מודעת או לא, ליצור עולם טוב יותר שבו יהיה מקום לכולם ולא יהיה חשש מאותם פחדים לעיל (זאת הכוונה, כמדומני, למשפט "למען עתיד ילדנו" ללא פירוט העניין). פרט לכך אני חושב שרצון נוסף של אנשים מטיפוס זה, ושוב- במודע או שלא, הוא שכשיווצר עולם זה, גם אם לא בזמן חיינו, גם אנו נהיה שם להנות ממנו.

אם הייתי רואה שזו המטרה בעיני כלל אוכלוסיית העולם, לא הייתי פוחד מהזקנה או ממפגע כלשהו ולא הייתי מצקצק בלשון על כל התנהגות בלתי הולמת בעיניי.

אני אדם חושב מטבעי ולכן אני לא מאמין שעולם כזה יכול להיווצר עם הידע הקיים כיום וגם לא בעתיד הקרוב והלא כלכך קרוב. אני חושב שיש צורך בהמון מחקר, נסיון והתפתחות בכל נושאי המחקר הקיימים והעתידיים ויש צורך במציאת פתרון לא כפוי לאותם נושאי הפחדים, דבר שייתכן ויצרוך דבר מעבר לאנושי.
אבל אני מאמין שאפשר לחקור את הנושא עוד בזמננו ואם הדבר אפשרי אז יש לפעול ליישומו ואם לא...

סליחה על שטף הדברים. הייתה לי תגובה שקשורה לנושא הכותרת אך בסוף כך זה יצא.
מה עם הפחד מזקנה? 479421
הרגעי, בעיניי את קטינה.:)
מה עם הפחד מזקנה? 479462
אל תפחדי מיידל'ה, אל תפחדי.

חרדים פוחדים מכלבים. 477824
אפשר לראות את זה המון, זה משום שהם לא גדלו עם החיה הזאת,ויכול להיות שעבור חלק גדול מהחרדים זה עוד יותר עמוק משום שזה מסמל את הטומאה והחילוניות ועל זה מתלבש הפחד.
חרדים פוחדים מכלבים. 477827
חרדים חרדים מכלבים בגלל הסאב-קונטקסט בנאראטיב השזור בבדיחה על הפריץ והכלב.
חרדים פוחדים מכלבים. 477923
גם ערבים. ערבים גם שוקעים במים.
חרדים פוחדים מכלבים. 480607
אין לך מושג כמה אתה צודק! הניצחון הימי האחרון של הערבים היה בשנת 656 לספירה, "קרב התרנים", ומאז התאריך שלו נחשב ליום חיל הים הסורי (זה היה, פחות או יותר, גם הניצחון הימי האחרון של הסורים). לפי אחד מ"דברי הנביא", כל מי שטבע בים שווה יותר מחמישים שהידים שנפלו ביבשה.
חרדים פוחדים מכלבים. 480626
הממ... הערבים כנראה כבשו את דרום איטליה וסיציליה ומלטה בהליכה.
חרדים פוחדים מכלבים. 481960
לא הערבים כבשו, אלא הברברים-עם קדם-שמי שהתאסלם לאט מאוד, במהלך המאה השמינית, לאחר מלחמה אכורה וקשה, שבה הנהיגה אותם דמות אגדתית למחצה בשם אלכאהנה (יהודיה, לדעת אבן-ח'לדון). במשך כל המלחמות בין אירופה והמוסלמים (שרובם היו ערבים, במאות הראשונות לאסלאם), העליונות הימית היתה תמיד לצד אירופה. והוא הדין בשאר עמי האסלאם שהשתלטו אחר כך על הערבים. חשבת לרגע למה הערבים, אחרי שהגיעו לחוף האטלנטי, לא ניסו להפליג מערבה ממנו? (ואלו הוויקינגים והקלטים, למשל, ניסו)
הספינה היחידה שהערבי יודע להשיט (בכישרון רב!) היא ספינת המדבר.
חרדים פוחדים מכלבים. 480465
שקר, שקר, שקר!

בתור מסיע-חרדים בשעות הפנאי (כשאני נותן להם טרמפ ברכב השכור שלי), אני מעיד שאף אחד מהם לא פחד מעולם מאהובי השעיר היושב במושב האחורי, למרות שבעיני כל שאר העולם הוא כלב (אבל אני יודע שהוא נסיך)
חרדים פוחדים מכלבים. 480500
אולי די עם ההתלהמויות האלה?
ידוע שבעיני היהודים הדתיים הכלב הוא חיה טמאה‏1. אז לך יצא להסיע כמה דתיים יוצאי דופן, או נון-שלנטים, או בעלי טקט. נו שוין.

1
חרדים פוחדים מכלבים. 480505
פעם, נסעתי עם כלבי באוטובוס וחלקתי ספסל עם יהודי קשיש, חרד למהדרין. הלה שמח לנוכחותו של הכלב (כלב גדול), וצוטט לי בלי סוף מהמקורות בעניין אהדה לכלבים ותרומתם.
אני מניח שהאנטגוניזם התעורר מאוחר יותר, עקב השפעות השכנים המוסלמים והנוצרים במקומם.
סבא שלי היה אומר:"מי שאין לו לחם לזרוק, שלא יגדל כלב".
חרדים פוחדים מכלבים. 480526
למה לזרוק לכלב לחם? רוב הכלבים משיבים בשמחה כדור, ואפילו אבן או מקל.
חרדים פוחדים מכלבים. 480536
רוצה לאמר:גם עניים מרודים, יכולים להחזיק כלב.
זאביק, כלבי הנאמן,נהג להשיב בשמחה בלי שאזרוק לו.
קציצות בשר, אלית כבש, נקניקיות ושאר מגדנות, שהשכנות
החסודות הוציאו מהמקררים להפשרה לקראת ארוחות השבת.
נהגנו להתחלק בשוויוניות.
חרדים פוחדים מכלבים. 480541
למיטב זכרוני, הנוצרים דווקא אוהבים כלבים (ע"ע פרנציסקוס הקדוש). ולפי ההגיון שלך, התורכים אינם מוסלמים. לפחות לא תושבי אסטנבול בימי האמפריה עותומאנית. היו אז מסדרי דרווישים שעסקו בהאכלת כלבי רחוב (אפילו בקופטה-קבאב משובח, ישר מהשיפוד!).
חרדים פוחדים מכלבים. 480543
פרנציסקוס הקדוש היה אחד מתוך מעט קדושים, גם הדרווישים הסופים הם מוזרות ומיעוט באיסלאם. התורכים קיבלו את האיסלאם מטעמים פרגמטיים ולא אמוניים. (הבקתשים).
חרדים פוחדים מכלבים. 480605
העיקר-התורכים מוסלמים לדעתך, או לא? (לפי מספר המסגדים והרעלות באסטנבול, הם דווקא רציניים מאוד באסלאם שלהם) ובאסלאם התורכי הדרווישים היו בעלי השפעה גדולה במיוחד. לענייננו:

"כלב" זה "כולו לב".
DOG IS AN ANAGRAME OF GOD

חרדים פוחדים מכלבים. 480564
לא כל כך איכפת לי הנושא עצמו. מעצבן אותי לקרוא ניסוחים זועקים כמו "שקר, שקר, שקר!" על טריוויה כזאת. לפחות הוא נרגע קצת.
חרדים פוחדים מכלבים. 480566
הוא מעיד על עצמו, שהכלב שלו נושך אותו לפעמים.
אני מאמין גדול ב''אינטואיציות'' כלביות.
חרדים פוחדים מכלבים. 480606
וגם אני מאמין בהן. אבל אהובי השעיר הוא כבר מזמן לא כלב. הוא נסיך. מצד שני, כמו נסיך של ממש, הוא יודע בפני מי להשתחוות(לפניי, למשל).
חרדים פוחדים מכלבים. 480532
אז מעניין למה הרכב שלי מושך אך ורק חריגים. וכמה חריג אפשר כבר להיות בתחנה המרכזית של ירושלים...
חרדים פוחדים מכלבים. 480554
תשעת האחיינים הדתיים שלי טענו שזו דעה קדומה כנגדם, אמנם אביהם התייעץ עם רב בנוגע להתייחסותו לכלב של בנו והכנסתו (את הכלב) אל ביתו, אך שני הבנים הגדולים, הנשואים, מגדלים בחדווה כלב בביתם, כך שיש מקלים ויש מחמירים ויש פשוט אהבי כלבים דתיים (האנשים, כמובן).
חרדים פוחדים מכלבים. 482326
מנין לך שאין כלבים בעלי רגשות דתיים?
כשהם מייללים אל הירח, האם אין כאן גרסה של "ברכת הלבנה"?
אהובי השעיר, למשל, יודע להשתחוות. האם אין זאת פעולה דתית?
והוא גם אוהב לחפור ולרחרח בכל מקום. האם אין כאן הוכחה שהוא גלגול נשמתו של בחור-ישיבה?..

לכל הפחות, הוא אדוק מאוד במצוות "קום התהלך בארץ". ממש כמוני.
חרדים פוחדים מכלבים. 480604
ונסיים בבדיחה:

איזהשבעלה ברח ממנה הולכת לקבליסט לשאול אם הבעל יחזור אליה. כבוד הרב עסוק, אז בינתיים העוזר שלו מטפל בהף פותח ספרים, מחשב גימטריות, וכו' ואומר: בעלך יחזור. פתאום כבוד הרב מתפנה, נותן מבט קצרבאישה, ואורמ: לא יחזור. שואל העוזר-הכיצד זה אתה אומר לא יחזור, אם לפי כל הספרים הקדושים הוא אמור לחזור? עונה כבוד הרב_אתה הסתכלת בספרים, ואלו אני הסתכלתי באישה עצמה...

בעברית קלה וצלולה: כשאתם מסתכלים על חרדים, תשתדלו לראות בן אדם ולא דף גמרא.
חרדים פוחדים מכלבים. 480616
לפעמים עדיף להסתכל על הכלב. תגובה 480566
חרדים פוחדים מכלבים. 480802
גם הסוס, הפיל והארמדיל הם טמאים בעיני יהודים דתיים. הסיבה ליחס השלילי לכלב היא לא סיבה דתית אלא תרבותית (ואולי גם היסטורית).
חרדים פוחדים מכלבים. 480814
באמונות הקדומות הכלב קשור לשאול.
אצל היוונים , שומר השאול, במצריים האל התן אנוביס,
באדום האל הזאב קוס, האל סט מופיע גם כמעין כלב בר מפלצתי.
ועוד אצל ההינדו ורבים אחרים ונובחים.
האנטיגוניזם לכל מה שקשור לאלילות, זרם מהדת והמצוות המפורשות
והפך להלך רוח תרבותי.
חרדים פוחדים מכלבים. 480868
מצד שני, הנמר, למשל, הוא סמל למאמין הנמרץ ונלהב לעשות את רצון אביו שבשמיים.
למה?
חרדים פוחדים מכלבים. 481060
באודיסאה, הקטע עם הכלב מבשר, לדעתי, את הקמת הוליווד (מלבד הקרציות).
אני לא חושב שמדובר באנטגוניזם לאלילות: גם אצל הערבים (אאל"ט הכלב מוזכר כטמא למגע-וכניסה למסגד בקוראן) וגם אצל החרדים, מי שחי עם חיות (יש חיה כזאת) מחבב אותן.
הרתיעה מתחילה בהסתגרות בגיטאות ודחית כל דבר השונה ממך אפילו בתסרוקת- שלא לדבר על מספר רגליים.

ההבעה הכי מכוערת שראיתי על פנים אנושיות- ילד שסוס יפה מפנה פניו להתבונן בו (ממרחק בטוח) מעווה פרצופו בבעתה וגועל.
חרדים פוחדים מכלבים. 481066
אני זוכר במעומעם התייחסות שלילית לכלב בתלמוד, מי תלמיד חכם
ויורנו דעת?
חרדים פוחדים מכלבים. 481073
גיגול נמרץ הוביל ל-http://www.anonymous.org.il/sorek.htm
חרדים פוחדים מכלבים. 480866
הסוס לא טמא. רק בלתי אכיל.
ועל ראיית פיל יש אפילו ברכה מיוחדת:"ברוך משנה הבריות"
חרדים פוחדים מכלבים. 480880
כל בעלי החיים שאינם טהורים (כשרים לאכילה) נחשבים לטמאים.
ראייה לא קשורה כלל לענין.
חרדים פוחדים מכלבים. 480882
אבל יש חיות שאינן רק טמאות, אלא ממש שנואות!
הפיל איננו אחד מהם.

ותיכף אוכיח לכם שהפיל הוא חיה יהודית למהדרין:
א. יש לו אף ארוך.
ב. יש לו זיכרון ארוך.
ג. יש לו אינטליגנציה גבוהה.
ד. הוא מציית כל חייו לאמא שלו (ולכל הדודות שלו).
ה. הוא תמיד נראה נורא עצוב.
ו. הוא אוהב לשוטט בהודו.
ז. הוא בסכנת הכחדה מתמדת.
ח. לאחרונה, גם הפילים למדו להרוג מוסלמים (=בתגובה לכך שהמוסלמים שונאים גם אותם, כמו את הכלבים, החזירים והקופים).

הייתי מוסיף שגם הפיל מתחיל להשמין בשלב די מוקדם בחייו, אבל אני לא רוצה להעליב יוותר מדי חיות עם זכרון ארוך, בעיקר לעלבונות ישנים...
חרדים פוחדים מכלבים. 481354
ג. אתה יודע בני איזו דת הם בעלי ההכנסה הממוצעת הגבוהה ביותר בארה"ב? ההינדים.
חרדים פוחדים מכלבים. 481480
כי גם הם דומים לפילים!
חרדים פוחדים מכלבים. 481540
לא כל האמריקאים דומים לפילים, ואם כבר, הייתי מצפה שההינדים יהיו בין אלו שהכי פחות.
חרדים פוחדים מכלבים. 481958
כידוע לכל, התכוונתי בעיקר לתודעה ההסטורית של הפילים!
חרדים פוחדים מכלבים. 481959
מעניין. יש פילוסטוריונים חדשים?
חרדים פוחדים מכלבים. 481961
בוודאי!
ואגב, פעם כורדי אחד קרא ספר על פילוסופיה. קרא, קרא ובסוף אמר: יה, לא פיל ולא סוף לא מצאתי!
חרדים פוחדים מכלבים (לצבי חזנוב) 488883
לצבי חזנוב, .
הגעתי להודעה שלך במקרה היום (סוף אוגוסט 2008) והאמת שלא קראתי את כל החוט, אבל ההודעה שלך הצחיקה אותי מאוד...

אז אם אתה רואה הודעה זו - תודה מקרב לב !
חרדים פוחדים מכלבים (לצבי חזנוב) 572134
ותודה גם לך! אם את פנויה, אולי ניפגש פעם?
0545896326
צביקי
חרדים פוחדים מכלבים. 572168
עבד איתי פעם בחור חרדי והיינו מיודדים, ערב אחד אפילו התגנבנו יחד לגג הבניין כדי לצפות בשביט הייל בופ. יום אחד נתתי לו טרמפ לירושלים. היו איתי שתי הכלבות שלי ובדרך עצרנו במרכז העיר כדי לסדר משהו. הוא ביקש ממני לתת לו לאחוז את הרצועות, וכך ראתה ירושלים מחזה שלא ראתה מעולם, אברך משי מתהלך עם שתי כלבות ענודות קולרים מקושטים, האחת שחורה ומתולתלת, והשנייה חלקת שיער ודומה לכלב שלך אבל לא ערמונית כולה אלא לבנה אם כתמים ערמוניים. המחזה היה כה מופלא ומרהיב שהוא אפילו זכה לצילום במקומון :-)
חרדים פוחדים מכלבים. 480571
פעם, שלחו חייל יהודי בצבא הצאר למשימת סיור קדמי. אחרי כמה שעות הוא חזר לבסיס ואמר שאי אפשר להמשיך לעבור בדרך. אומנם, הוא מצא שביל בטוח, בלי אויב, אבל אז צריך לעבור גשר, שעומד עליו כלב נורא מפחיד.
חרדים פוחדים מכלבים. 480634
רק אשה מסוגלת להרוג ככה בדיחה (לא שאני טוב בזה).
חרדים פוחדים מכלבים. 480635
מסתבר שלא.
(המיומנות של כתיבת בדיחה, שונה מאוד מסיפור בדיחה בעל פה. אני רוצה להאמין שבעל-פה זה היה יוצא לי יותר טוב. אני גם מאוד אשמח אם מישהו ידגים כאן איך צריך היה לכתוב את זה)
חרדים פוחדים מכלבים. 480646
גם אני איני מספר בדיחות דגול, אז העתקתי מן הספר
"הצחקתם אותנו - בדיחות פוליטיות" של יצחק גל-נור וסטיבן לוקס:
שני יהודים משרתים בצבא הרוסי במלחמת העולם הראשונה.
יום אחד היחידה שלהם היתה צריכה לחצות גשר, והם נשלחים למשימת סיור בשטח.
הם זוחלים בשקט אל הגשר, עורכים עליו תצפית מדוקדקת וחוזרים ומדווחים למפקדם:
"הארטילריה תוכל לחצות את הגשר - בכך אין ספק.
הפרשים - אולי.
הרגלים - בוודאי שלא."
"אבל איך זה יכול להיות?" שואל המפקד, "הארטלריה כן והרגלים לא?"
"המצב הוא כזה," מדווחים שני היהודים, "ראינו בבירור שני כלבים ענקיים בצד השני של הגשר!"
------------------------------------
חשובה כאן התפתחות הדיאלוג עם המפקד כאשר רק בסופו מפתיעה הסיבה.
חרדים פוחדים מכלבים. 480648
חרדים פוחדים מכלבים. 480852
נחמד! קראתי את כל הפוסטים בבלוג שלא הבנתי מדוע הופניתי אליו.
חרדים פוחדים מכלבים. 480896
לא הבהרתי,
התכוונתי לתמונת האייל הכלבלבי, ורק בקשר לבדיחה שסיפרת (:
חרדים פוחדים מכלבים. 480897
מעניין איזו בדיחה מסוגלת להרוג אישה?
חרדים פוחדים מכלבים. 480923
יש הרבה בדיחות שנשים מגיבות עליהן ב''הרגת אותי''.
חרדים פוחדים מכלבים. 480987
בכאלו טרם נתקלתי, אבל כן בהלצות שמסוגלות להרוג יחסים עם אישה...
חרדים פוחדים מכלבים. 481014
לפעמים לא די בזה.
חרדים פוחדים מכלבים. 481036
'
האם הצבי החזנוב נושא מטען של המוס הקנדי?
חרדים פוחדים מכלבים. 481051
הצבי חזנוב על במותיך חלל בחליל.
חרדים פוחדים מכלבים. 481210
ועכשיו חובתי לצרף גם את המורה שלך לביולוגיה לבור העקרבים הענק שלי! (סליחה, למאורת הזאבים הענקית שלי) אתה בטח גם מתקשה להבחין בין צבי לבין אייל, וחושב שאת במבי צילמו וכתבו בחי-בר שליד הכרמל.

וברגע זה אני זועק פה את חרדתי הפרטית והחולנית: אני פוחד אך ורק משלום-עכשיו. הן בגלל השלום והן בגלל העכשיו. לכן הריני זועק פה עוד חרדה פרטית וחולנית שלי: יונים. כמעט מרגע שלמדתי לשאת עיניים השמימה, ובטח מרגע שלמדתי לכוון משקפת, אני מתעב את הציפור המגעילה הזאת. המקום היחיד שבו אני מוכן לחייך למראה יונה הוא מסעדה מרוקאית.

כגודל שנאתי ליונים כן עוצם אהבתי לזאבים. כמה חבל שאין כאן או אי שם ברחבי הרשת, במה לאוהבי הטורפים האציליים למיניהם, ושל כל מעריצי סיטון-תומפסון (אין כמעט אזכור של הצייד הגדול הזה בכל רחבי הרשת העברית!)
חרדים פוחדים מכלבים. 481053
הלצות מסוג תגובה 480634 מסוגלות בהחלט.
פובית נקיון 477880
אני מפחד מבית נקי.
לכן אני לא מנקה אותו.
פובית נקיון 479426
מעניין. עמוס עוז כתב פעם שסבתא שלו מתה מניקיון. אולי זה פחד רציונלי...
פובית נקיון 479508
שמעתי פעם על אנשים שנדבקו בווירוס (נדמה לי שהאנטה) כאשר ניקו צריפים שבהם האבק היה מעורב עם הפרשות עכברים.
אבל זה היה הרבה אחרי שפתחתי את הפוביה שלי.
פובית נקיון 480608
היא מתה כי ראתה מה יצא מהנכד שלה...
אמא'לה, דבורה! 477948
סימנתי בע"ח והכוונה היתה בעיקר לדבורים / צרעות וגם לכלבים גדולים.
מג'וקים אני בכלל לא מפחד, להיפך, הם סתם מכוערים ומגעילים אבל אם יש ג'וק בסביבה אני הראשון שיתנדב למעוך אותו.
אמא'לה, דבורה! 480898
ואני דווקא מעריץ את הג'וקים על כושר ההישרדות שלהם! (לכן אסור להשוות אותם לפלסטינים)
וגם את העכברושים, מאותה הסיבה (לכן מותר להשוות אותם ליהודים)!
פירוט 477954
הצבעתי חפץ אחר ואני מפרט: אני מפחד ממאכלים שאני לא יודע מה הטעם שלהם, אני לא מסוגל לאכול אותם ולא לאכול דברים שהם נגעו בהם אם יש איזה שהוא סיכוי שהטעם עבר לאוכל האחר.

אני פשוט לא מסוגל לסבול את המחשבה שמשהו יכנס לי לפה ואני לא אוהב את הטעם, אפילו שברור לי שאפשר לירוק את זה ולהעביר את הטעם כמו כלום.

נראה לי שזו השריטה הכי גדולה שלי.
פירוט 477957
רגע, בעצם אני לא מוכן להיכנס למאגר מים אם יש בו דגים, זה כולל את רוב חופפי הים והמעיינות בטיולים וכאלה. אולי זו שריטה יותר גדולה.
יש לי פחד ממכוניות צ'כיות 478187
שקודה פביה.
מאתרים עם שמות חיות 478283
וגם מאנשים כאלה.
מאתרים עם שמות חיות 478287
מה, אתה פוחד ממיץ פטל? מארנב כזה חמוד? (היה כאן פעם מגיב בכינוי זה)
פחד משולחנות 478302
יש לי פחד נוראי משולחנות. כלומר, הפחד הוא לא מהשולחן עצמו אלא מזה שמה שמונח עליו יפול. פעם סיפרתי את זה למישהו והוא פשוט הציע לי לשים את הדברים פחות קרוב לקצה וככה לשמור עליהם ואז הבנתי שהפחד שלי הוא בכלל אחר: אני מפחד שכל הקרש העליון יפול. כלומר בגלל הדברים שעליו, השולחן יתמוטט לתוך עצמו באיזה אופן, או יטה לצד. אין לי בראש תרחיש מדוייק כשאני רואה שולחן שעליו דברים, זו פשוט מן תחושה עמומה, מפחידה שהשולחן יפול עם הדברים שעליו. כשבדקתי עם עצמי את הסוגייה גיליתי ששולחנות ערומים, כלומר ללא דבר עליהם יוצרים גם תוחשת פחד מסויימת אבל חלשה יותר. באופן מפתיע, גם שולחנות מלאים, כאלו ללא רגליים, למשל גזע עץ עבה המשמש כשולחן גם כן יוצרים אצלי את תחושת הפחד הזו. אבל נניח מעקה בנוי כמו שיש לפעמים בתוך בתים או ברחוב, מבחינתי אפשר להניח עליהם מה שרוצים - זה לא יפול. סידרו לי פעם מבנה מאד מאד לא יציב של צלחות וכוסות שבירות על מעקה בעובי 10 ס"מ בגובה שממנו אם נופל אז נשבר והכל היה בסדר אצלי. אותו מבנה בדיוק באמצע שולחן מסיבי 140X140 יצר אצלי תחושת פחד רצינית מאד שעוד רגע הכל נשבר. אני מנסה להתגבר על זה, להבין את המקורות. דווקא הסקר היום הראה לי שאולי יש עוד אנשים עם דבר דומה. זה לא מפריע לי בתפקוד היומיומי. אולי אני אוכל קצת יותר מהר מאחרים אבל לא בטוח שזה קשור. עכשיו כשאני חושב על זה, גם העבודה שלי כוללת בעיקר עבודה מחוץ לבית, בשטח, בו כמות השולחנות מעטה, אולי זה קשור ואולי לא.
- הכותב משתתף בחוג לכתיבה יוצרת (למזלי ללא שולחנות, רק דף ועט)
פחד משולחנות 478360
סליחה שאני שואל ובבקשה אל תיפגע, אבל התגובה הזאת היא אמיתית או שזה במסגרת תרגיל מהחוג לכתיבה יוצרת?
פחד משולחנות 478371
אני לא יודע לגבי הכתיבה, אבל אין ספק שיצירתיות יש בתגובה 478302 בשפע.
פחד משולחנות 478465
כן, זה במסגרת החוג, לא אמיתי. חשבתי להשמיט את המידע הנ''ל אבל נזכרתי שלא מזמן מישהי התחזתה לחולת סרטן וגייסה המון כסף בשבילה. ומכיוון שאין לדעת לאן דברים יתגלגלו, החלטתי, לפחות ברמז, לציין שאולי הכל ממוצא ולא אמיתי. קיוויתי, ואולי זה עוד יקרה, שקוראים נוספים ילכו איתי בקו הזה ונתקדם ונתפתח עד-דלא-ידע.
פחד משולחנות 478565
אני מקווה שירקת 3 פעמים וזרקת מלח נגד עין הרע, שלא יפול עליך שולחן מבטון.
פחד משולחנות 478614
לא, הדברים האלו לא עוזרים. לא אמונות ולא לחשים. אתה חיב להבין, מדובר בתחושה עמומה ביותר, כזאת שכמעט אינה מורגשת.
פחד משולחנות 478637
אני מבין בדיוק, כלומר אני מבין בדיוק את העמימות. הפוביה שלי מתבטאת בתור חשש עמום מעמימות, משהו לא מוגדר ועם זאת מוחשי ביותר. לא נעים.
כן 478454
פחד מעגבניות
כשופט אל שופט, קולגה יקר 478461
אדוני במקרה קוון?
פחחד! 478488
חברתי ליסה פוחדת משוטרים,
חברתה הדס פוחדת מירקות ובעיקר מעגבניה.
מספיקה פרוסת עגבניה אחת כדי להטריף אותה.
פחחד! 478716
מקומות סגורים מעליות משרדים ללא חלונות וכדומה
לא פוחד מזה אבל חושש לבריאותם של השוהים במחציתי במקומות אלו
במיוחד אחרי שאני אוכל שושמום גרגרים, גם ללא השומשום אנני די מסוכן
אבל תוספת זו מעצימה את האפקט והתדירות

בטיסות יש החמרה - וגם שם איני טומן ידי בצלחת.

דווקא חומוס שעועית ושאר גרגרים מיוחסים אינם משפיעים.

הכלל הנקוט בידי <או שמא בטני> אנשים טובים לא מחזיקים דברים רעים בבטן.

היתי מעוניין לשמוע את הצד הנפגע.
כן, פחד מסקרים שעבר זמנם. 480276
480865
אענה לסקר למרות שברור שכבר אינו נקרא היות והייתי בחו"ל בזמן שנערך וזה נראה לי כמו תירוץ מספיק טוב.

באופן עקרוני אפשר לומר שאני עשוי ללא חת, עד שזה מגיע לטיסות (מפליא אותי שרק ארבעה אנשים סימנו את האפשרות הזו, לטעמי מדובר בפחד הרבה יותר נפוץ). זה התחיל בנחיתה לא מוצלחת בYellowstone, ארה"ב, בזמן סערה, והפך להיסטריה בכל טיסה. דחף בלתי נשלט להביט בנקודה אחת מסוימת, הזעה בכפות הידיים וחיפוש אובססיבי אחרי סיבות לדאגה גם כשהטיסה חלקה לגמרי.

כשהגעתי הביתה (זה היה בכיתה יא') התחלתי במחקר. למדתי את כל ההסברים הנכונים והלא נכונים (ההוא שמדבר על שתי טיפות אוויר שנפרדות ונפגשות שוב) לעיקרון התעופה, שיננתי את כל המנטרות ("הטייס לא רוצה להתאבד"), חישבתי את הסטטיסטיקה (והיא אכן די מעודדת, הסיכוי מדהים בזניחותו). זה עזר רק באופן חלקי, עד היום אני לא רגוע, למרות שבכל רגע נתון בטיסה אני יכול להגיד במדויק למה כל דבר קורה, מתי המטוס מאיץ, מגביה, פותח את המדפים וכו'. במהלך ניסיון ההתמודדות עם הפחד טסתי מעל 10 פעמים, הטסתי מטוס קל ועשיתי כמעט כל דבר מפחיד שניתן להעלות על הדעת (מלבד קפיצת באנג'י) כשהשיא היה כמובן צניחה חופשית.

האמת היא שגיליתי שיש רק שני דברים שעוזרים לי: 1 - לטוס עם חברים טובים שמסיחים את דעתי. 2 - מפתיע, אבל ככל שאנשים מסביב לחוצים יותר, כך אני מבין כמה דביל אני נראה וישר נכנס לפוזת הנוסע השקול ומסביר להם בדיוק מדוע סביר יותר שיהיו כיסי אוויר מעל הרים (זאת למרות שבימים כתיקונם הרעידה הקטנה ביותר מקפיצה לי את הדופק ומרטיבה לי את הידיים).
Hippopotomonstrosesquipedaliophobia 482778
פחד ממילים ארוכות. שככה יהיה לי טוב.
Hippopotomonstrosesquipedaliophobia 483033
מייל שהיה:

The word you are interested in, “hippopotomonstrosesquippedaliophobia,” could be considered a “real word” since it enjoys some currency as a term for fear of long words, but like many other oddball or super-long words, it is a fabricated novelty item whose use is mostly confined to people in the act of pointing it out. In other words, I doubt you will find it used in ordinary conversation much if at all, or in textual uses where the point is not, again, to point out the word.

Its fanciful nature is evident in its first part, “hippopotomonstro-.” Breaking down its components, we see something like “river horse [see the origin of “hippopotamous” in Merriam-Webster’s Collegiate Dictionary, Tenth Edition] monster.” There is no connection there that I can see to words at all. We do enter an adjective “sesquipedalian” in the Collegiate which is worth consulting.

As might be obvious at this point, the reason you won’t find “hippopotomonstrosesquippedaliophobia” entered in our dictionaries at this point is because of its extreme rarity. Regardless of how fanciful a concoction it is, if it ever satisfied our general criteria of frequency and establishment in mainstream English usage it would become a candidate for inclusion. We will keep our eyes out for this monstrosity, though we are already aware of it and many other contrived “-phobia” terms.

Thank you for writing.

Sincerely,

Thomas Pitoniak, Ph.D.

Associate Editor

Merriam-Webster, Inc.


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים